Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste Mensen,

Sinds kort gebruik ik tomtom 6.01 op mijn yakumo delta 300 gps. Binnekort ga ik skien in oostenrijk en ben ik dus opzoek naar flitspalen van Duitsland en Oostenrijk. Ik begrijp dat dit met diverse programma's kan ( checkpoint , poi )

Ik weet nog niet op welke kaart ik er naar toe ga rijden, maar hoe en wat gebruiken jullie allemaal en wat kunnen jullie mij aanraden.

M.v.g Twan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er programma's die dmv gprs file's kunnen importeren in tomtom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Mikey je kan als het een gewone locatie is natuurlijk gewoon ov2 bestanden downloaden zoals van de flitsservice met de op dat moment bekende mobiele controles.

Verder is het wel handig om te weten wat voor device je gebruikt. Dus waarop heb je TomTom draaien? Wat is het OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jah... Dan heb ik de flitspalen... Maar ik wil graag files... Verkeersinformatie dus ;)

Flitsers is al gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
waar kan ik vinden welke versie van tomtom of een kaart ik gebruik? kan het alleen van de kaart vinden als ik het .pna bestandje open, maar ik dacht dat je ook vanuit tomtomt zelf deze dingen kon opzoeken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
In het hoofdscherm van TomTom op het grafiekje van je ontvangst (balkjes van de sat's) klikken, dan kom je in een nieuw schermpje, daar zie je rechtsonder de versie van TomTom. Als je daar nog eens op tikt, krijg je een gans schermpje met versienummers ed.

Iemand al de nieuwe versie 6.200 aan het testen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 23:33
Bereken een route, in het groene scherm met de route details (trouwens ook als je met GPS een route plant) zie je de versie (6.01.00 oid), click daarop en je krijgt een scherm met een overzicht van je versies.

edit: Fire 69 was me net voor

[ Voor 7% gewijzigd door koksie op 19-01-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
6.200 schijnt een stuk langzamer te zijn dan 6.1, 6.2 schijnt voor een taiwanese Asus te zijn en niet echt geschikt voor HTC devices, 6.1 is tot nu toe de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
6.200 draait hier wel goed, maar je moet een chinees ttf-bestand erbij zetten. Enige probleem is dat die 16MB is terwijl TT zelf maar 5MB is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Ik heb 6.020, is dat weer een andere versie dan de 6.2 en 6.200? Of hebben we het over dezelfde versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
6.020 is andere versie dan de 6.2(00) idd.
6.1 krijg ik niet meer werkend, om één of andere reden zegt hij dat mijn device niet kompatibel is, terwijl hij er gisteren gewoon opstond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
Ik heb hier iets heel vreemds... Wanneer ik TomTom installeer en opstart krijg ik er zoiezo al geen geluid uit, maar het wordt nog mooier: Het volume van m'n PDA is volledig gedempt nadat TomTom is afgesloten.

Geluid weer harder zetten werkt niet, hij springt automatisch terug naar minimum. Ik heb al uitgebreid getest met meerdere device resets, maar het ligt echt aan TomTom.

Komt iemand dit probleem bekend voor? Het gaat om een HP iPAQ HW6915 met TomTom 6.02 build 7980.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:00

kraats

Ik rol

Caponi schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:28:
Ik heb hier iets heel vreemds... Wanneer ik TomTom installeer en opstart krijg ik er zoiezo al geen geluid uit, maar het wordt nog mooier: Het volume van m'n PDA is volledig gedempt nadat TomTom is afgesloten.

Geluid weer harder zetten werkt niet, hij springt automatisch terug naar minimum. Ik heb al uitgebreid getest met meerdere device resets, maar het ligt echt aan TomTom.

Komt iemand dit probleem bekend voor? Het gaat om een HP iPAQ HW6915 met TomTom 6.02 build 7980.
zie deze post met een verwijzing naar deze post. Gewoon even één dll verwijderen (BTCOREIF.DLL in de windows-map) en herstarten.

[ Voor 8% gewijzigd door kraats op 19-01-2007 19:41 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:55
Iemand een oplossing voor het langzame refreshen van TomTom tijdens navigeren?

vanmiddag reed ik met iemand mee en beide hadden we TomTom op onze MDA's.
Ik Trinity (P3600) met QStarz BT-Q810 (review te vinden bij pocketinfo)
Hij HTC 4350 met een Sirf III BT muisje

Zijn TomTom liep soepeler over de weg terwijl de mijne wat meer schokte (updates van +/-halve seconde) over de weg heen.
Net of de refresh anders is van TomTom.

Zou het aan de baudrate van de BT muis kunnen liggen? (kun je dat ergens binnen TomTom regelen)
Ik heb hem bij de BT eigenschappen ook aangevinkt als seriële poort op Com4.
Ik kan me herinneren dat die gast dat niet aan had gezet.

Iemand een oplossing of een idee waar het aan kan liggen?

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Fire69 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:45:
6.200 draait hier wel goed, maar je moet een chinees ttf-bestand erbij zetten. Enige probleem is dat die 16MB is terwijl TT zelf maar 5MB is. :P
Je kunt gewoon een leeg text bestand in notepad aanmaken en dat de chinese tt3 naam geven, dat spaart je 16 MB en werkt ook gewoon. Blijkbaar is niet de inhoud ervan maar alleen de aanwezigheid van een bestand met die naam van belang. Ik gebruik nu 6.1 build 8100, schint toch beter te werken dan 6.200 wat ik er hier en daar van hoor. Ach, ik ben tevreden zoals ie nu loopt, dus vooruit maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
MikeyMan schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:58:
Jah... Dan heb ik de flitspalen... Maar ik wil graag files... Verkeersinformatie dus ;)

Flitsers is al gelukt ;)
Files veranderen continue van lengte en positie. Dat is dus niet te doen met. Ik was even in de war, ik dacht dat je "files" zei als in bestanden. Maar goed, je zult dan voor 39.95 bij TT een abonnement afsluiten om file info op te halen. Dat zijn kosten per jaar. Dan kan je binnen TT gewoon met GPRS de file info binnen halen en eventueel ervoor kiezen om continue die info te verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
dorkie schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:01:

Zijn TomTom liep soepeler over de weg terwijl de mijne wat meer schokte (updates van +/-halve seconde) over de weg heen.

Zou het aan de baudrate van de BT muis kunnen liggen? (kun je dat ergens binnen TomTom regelen)

Installeer beiden eens een registry-editor op je pocketpc en vergelijk de waarde in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE\
4096, 8192 or 16384 zijn de mogelijkheden. Hoe hoger, hoe meer memory er voor je scherm-refreshes wordt gebruikt en hoe sneller het dus wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:03

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Geet Tomtom Plus Flitslocaties alleen flitsers op de kaart weer of waarschuwt hij je ook met audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Damocles.NL schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:20:
[...]

Files veranderen continue van lengte en positie. Dat is dus niet te doen met. Ik was even in de war, ik dacht dat je "files" zei als in bestanden. Maar goed, je zult dan voor 39.95 bij TT een abonnement afsluiten om file info op te halen. Dat zijn kosten per jaar. Dan kan je binnen TT gewoon met GPRS de file info binnen halen en eventueel ervoor kiezen om continue die info te verversen.
Als tomtom het kan, kan iets anders het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Mocht je erachter komen dan wil ik het graag weten. Naar mijn weten kan je het alleen IN TT zelf ophalen om het zo ook daadwerkelijk te gebruiken. Bijv om nieuwe route zonder files te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 19:20

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

voor de topic starter: een maat van mij had op z'n pda al TT6 maar dan met build 7980 :) . Ik weet niet als dit de nieuwste nog steeds is, en als dit voor elk apparaat geld.

[ Voor 3% gewijzigd door XTREEMRaGE op 21-01-2007 23:44 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
TT 6.1 build 8100 en TT6.2 zijn ook al uit. 6.2 schijnt voor een Taiwanese PNA te zijn, en er zijn indicaties dat deze, hoewel het versie nummer hoger is dan 6.1-8100, wel ouder is. Het kan zijn dat het versie nummer nl speciaal voor die PNA is gemaakt en ouder is dan 6.1 8100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 06:17

Heb zelf 'n MDA Vario, met TT6.02 7910. Deze draaide prima, tót ik er 200 poi's op ging zetten. Dat vindt TT minder prettig, toen kreeg ik ook updates van ca 1/2 seconde. Na het verwijderen van onbelangrijke poi's (nu nog ca 40 over) loopt TT weer als het welbekende zonnetje. Check dus even in je map hoeveel poi's daar staan en gooi onbelangrijke dingen weg.
De reg key (HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE\) staat bij mij zelfs op 2000, wat helemaal laag lijkt. TT draait echter prima, dus laat 't mooi zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
falconz schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:31:
[...]

Heb zelf 'n MDA Vario, met TT6.02 7910. Deze draaide prima, tót ik er 200 poi's op ging zetten. Dat vindt TT minder prettig, toen kreeg ik ook updates van ca 1/2 seconde. Na het verwijderen van onbelangrijke poi's (nu nog ca 40 over) loopt TT weer als het welbekende zonnetje. Check dus even in je map hoeveel poi's daar staan en gooi onbelangrijke dingen weg.
De reg key (HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE\) staat bij mij zelfs op 2000, wat helemaal laag lijkt. TT draait echter prima, dus laat 't mooi zo.
Volgens mij wordt die 2000 niet ondersteund. Ik gok dan ook dat Windows gewoon de laatst mogelijke (4096) waarde gebruikt.

Maar dat van die poi's is ook wel een goed idee ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het beter om tomtom op een sdkaartje te kopen of is een dvd ook goed en dat ik het daarna overzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Maakt niet zo heel veel uit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Ook al heb je poi's niet aanstaan, zitten ze dan toch in het geheugen (en zorgen dus voor vertraging)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Damocles.NL schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:48:
Maakt niet zo heel veel uit volgens mij.
Met het sd-kaartje heb je je pc niet meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:38:
[...]

Met het sd-kaartje heb je je pc niet meer nodig...
Maar je kunt toch ook de dvd op je sd kaartje zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Volgens mij moet je steeds de setup vanop de dvd starten en zo de software of de map naar je kaartje overzetten.
Trouwens, een dvd past niet in je pda/pna/... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 17:25

eisbaer

Zie signature

Caponi schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:28:
Het probleem komt me niet bekend voor. Wat ik wel irritant vind is dat het volume van de pda gekoppeld is aan het volume binnen tomtom. Daarom gebruik ik mortscript. Ipv tomtom start ik een scriptregel die het volume max zet en vervolgens tomtom start. Als tomtom afgesloten wordt dan komtie weer terug in het scriptbestand waar een regel staat die het volume van de pda op het gewenste niveau zet. Gaat allemaal automatisch maar je hebt het proggie mortscript er voor nodig.

[ Voor 45% gewijzigd door eisbaer op 23-01-2007 14:17 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:34:
Is het beter om tomtom op een sdkaartje te kopen of is een dvd ook goed en dat ik het daarna overzet.
ik vind het handiger om mijn eigen SD kaartje te gebruiken aangezien de standaard kaartjes van tomtom veel te klein zijn voor mijn wensen. dus dan voldoet een DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik heb TT6 reeds ook werken op m'n Mio168. Heb hiervoor de ROM wel moeten upgraden naar WM2003SE, maar dat was geen punt. Gewoon de juiste stappen volgen die hier ook wel op het forum wordt beschreven, en dan moet het lukken. Daarna de setup van TT6 gerund. Werkt als een zonnetje :Y)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01

TT5 op Qtek8310: het enige wat echt helpt is om Geen NP te laten tonen (5 voorkeuren, 4 Geen NP). TT waarschuwt overigens dan nog wel steeds voor flitspalen, dat zit in Onderhoud Nuttige Plaatsen, Waarschuw als plaats nabij.
Dit was al zo toen ik TT5 op iPaq 1915 gebruikte...

BT muis levert slechts 1 keer per seconde een data string van een paar honderd bytes, dus een baudrate van een paar honderd is al genoeg. De standaard 4800 baud dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

pwhooftman schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:15:
[...]

TT5 op Qtek8310: het enige wat echt helpt is om Geen NP te laten tonen (5 voorkeuren, 4 Geen NP). TT waarschuwt overigens dan nog wel steeds voor flitspalen, dat zit in Onderhoud Nuttige Plaatsen, Waarschuw als plaats nabij.
Dit was al zo toen ik TT5 op iPaq 1915 gebruikte...

BT muis levert slechts 1 keer per seconde een data string van een paar honderd bytes, dus een baudrate van een paar honderd is al genoeg. De standaard 4800 baud dus ook.
Als je de flitspalen zo instelt, zie je ze dan ook op het scherm als je dichtbij bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
_Oldie_ schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:18:
[...]

Als je de flitspalen zo instelt, zie je ze dan ook op het scherm als je dichtbij bent?
Ja, tenminste in TT5 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb Tomtom 6 inmiddels ook aan de praat op mijn Dell Axim x50v (dus die zou ook aan de startpost toegevoegd mogen worden).

Ik kan een klein dingetje echter nergens vinden.. Ik kan het geluid (voices en POI-waarschuwingen) alleen AAN -of- UIT zetten. Ik kan nergens vinden hoe ik bijvoorbeeld alleen POI-waarschuwingen zou kunnen krijgen, zonder dat 'Bart' er doorheen blijft praten.

Ik zou natuurlijk gewoon alle voices weg kunnen gooien, maar deze zijn in sommige gevallen ook wel handig. Is er geen voice te downloaden die gewoon niets zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Even googlen, dan vind je een progje waarmee je voices kan maken. Dan kan je een bestaande voice ook zo aanpassen dat hij alleen de nuttige dingen zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twanjo schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:57:
Beste Mensen,

Sinds kort gebruik ik tomtom 6.01 op mijn yakumo delta 300 gps. Binnekort ga ik skien in oostenrijk en ben ik dus opzoek naar flitspalen van Duitsland en Oostenrijk. Ik begrijp dat dit met diverse programma's kan ( checkpoint , poi )

Ik weet nog niet op welke kaart ik er naar toe ga rijden, maar hoe en wat gebruiken jullie allemaal en wat kunnen jullie mij aanraden.

M.v.g Twan
Palen van Duitsland heb ik wel voor je, Oostenrijk helaas niet. Mocht je ze willen:
renehoorn hotmail com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

:) TomTom 6 op de Medion PNA 150, joepie

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

TomTom 6.030 Buid 8320

wiii :9 :9~
Nog niet uitgeprobeerd, maar die schijnt sinds gister uit te zijn :)

[ Voor 55% gewijzigd door XTREEMRaGE op 25-01-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
XTREEMRaGE schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:38:
TomTom 6.030 Buid 8320

Mja, die zag ik vandaag ook al... :/
Is die nou nieuwer dan de 6.100 of 6.200? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Fire69 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:54:
[...]

Mja, die zag ik vandaag ook al... :/
Is die nou nieuwer dan de 6.100 of 6.200? :?
Je zou adhv het versie nr zeggen van niet. Ik ga morgen maar weer eens op onderzoek uit en de ts met alle versies updaten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

dit werd mij uitgelegd door een user :>
6.010 (officiële tomtom release) + aanpassingen = versie 6.100 = geen officiële TomTom release, maar eigen bouw

6.020 (officiële tomtom release) + aanpassingen = 6.200 = geen officiële TomTom release, maar eigen bouw

6.030 (officiële tomtom release)

Misschien komt nu wel binnenkort 6.300 _/-\o_
...Hopelijk is het nu wat duidelijker...

[ Voor 5% gewijzigd door XTREEMRaGE op 25-01-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
XTREEMRaGE schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:02:
dit werd mij uitgelegd door een user :>

[...]
Erg netjes! Zet ik er morgen in, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:12
XTREEMRaGE schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:38:
TomTom 6.030 Buid 8320

En wat is eraan verandert dat je er zo spontaan van aan het :9~ komt? Eindelijk TMC support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
catchingfire schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:20:
[...]

En wat is eraan verandert dat je er zo spontaan van aan het :9~ komt? Eindelijk TMC support?
Ik denk niet dat er opeens TMC support in komt te zitten. Ik verwacht helemaal geen TMC support van TomTom. Daarvoor hebben ze namelijk hun eigen (betaal)service.

Het spontane gekwijl komt volgens mij van een aangeboren afwijking dat je altijd zo snel mogelijk overal de laatste versie van wilt hebben (ik heb er ook last van). Medische term hiervoor is: het 'early adopter'-syndroom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, op de Go serie bieden ze het net zo goed aan... Dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
MikeyMan schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 09:14:
Tsjah, op de Go serie bieden ze het net zo goed aan... Dus waarom niet?
OK... dat wist ik niet. Dan is er dus nog hoop voor ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

salgera schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:55:
[...]

Ik denk niet dat er opeens TMC support in komt te zitten. Ik verwacht helemaal geen TMC support van TomTom. Daarvoor hebben ze namelijk hun eigen (betaal)service.

Het spontane gekwijl komt volgens mij van een aangeboren afwijking dat je altijd zo snel mogelijk overal de laatste versie van wilt hebben (ik heb er ook last van). Medische term hiervoor is: het 'early adopter'-syndroom. ;)
hahaha niet alleen dat, maar het is ook stabieler. Die van mij wil regelmatig crashen ook in verband met de eigenmeldingen die ik maak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
catchingfire schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:20:
[...]

Enige verschil dat ik tot nu heb kunnen merken, is dat er weer een nieuwe splash-screen is. :)

Verder heb ik gelezen dat de route-calculatie iets sneller zou zijn. That's it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Fire69 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:15:
[...]

Enige verschil dat ik tot nu heb kunnen merken, is dat er weer een nieuwe splash-screen is. :)

Verder heb ik gelezen dat de route-calculatie iets sneller zou zijn. That's it...
Idd, echter zijn er ook al een paar bugs. Hij zou nog niet helemaal lekker werken. Ik wacht er nog even mee. :)

Ik heb hem overgins wel in de ts verwerkt.

[ Voor 5% gewijzigd door DaannO op 26-01-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Laatst online: 14-09 15:06
salgera schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:55:
[...]

Baal hier wel behoorlijk van zeker nu dat mensen een ONE of een GO kopen en die dus wel keurig TCM support hebben.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Druid schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:24:
[...]

Baal hier wel behoorlijk van zeker nu dat mensen een ONE of een GO kopen en die dus wel keurig TCM support hebben.
Wie zegt dat dit een gegeven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Laatst online: 14-09 15:06
MikeyMan schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 21:44:
[...]

Wie zegt dat dit een gegeven is?
Ik refereerde aan het feit dat ik baal dat PDA's tot op heden geen TMC support krijgen en de GO modellen wel. Of die TMC support er ooit wel of niet komt voor de PDA is een 2e en idd geen gegeven maar daar heb ik nu niks aan :P

Aan de andere kant als de Tomtom Vodafone samenwerking een succes is dan is TMC informatie wel erg outdated en is TT Traffic het geld wellicht wel waard.

Edit: Tnx fire :P

[ Voor 29% gewijzigd door The Druid op 27-01-2007 00:16 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Pss, TMC... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
TMC is toch alleen op de 2 hoogste modellen van de TomTom Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Wat moet je als consument doen om deze software updates eigenlijk te krijgen? Je hebt een officiele tomtom Nav 6 en er komt een nieuwe update uit, hoe moet je die dan krijgen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:27:
Wat moet je als consument doen om deze software updates eigenlijk te krijgen? Je hebt een officiele tomtom Nav 6 en er komt een nieuwe update uit, hoe moet je die dan krijgen. :?
Gewoon, gratis downloaden met TomTom HOME. Versie 6.03 is overigens alleen voor HTC P3300 / O2 XDA Orbit / T-Mobile MDA Compact III / HP iPAQ hw65xx / HP iPAQ hw69xx / Palm Treo 700w / Palm Treo 750v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:26:
[...]

Gewoon, gratis downloaden met TomTom HOME. Versie 6.03 is overigens alleen voor HTC P3300 / O2 XDA Orbit / T-Mobile MDA Compact III / HP iPAQ hw65xx / HP iPAQ hw69xx / Palm Treo 700w / Palm Treo 750v.
Idd, helemaal vergeten dat stukje software. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Damocles.NL schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:16:
TMC is toch alleen op de 2 hoogste modellen van de TomTom Go
Kan op de gehele go serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Druid schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:36:
[...]

Ik refereerde aan het feit dat ik baal dat PDA's tot op heden geen TMC support krijgen en de GO modellen wel. Of die TMC support er ooit wel of niet komt voor de PDA is een 2e en idd geen gegeven maar daar heb ik nu niks aan :P

Aan de andere kant als de Tomtom Vodafone samenwerking een succes is dan is TMC informatie wel erg outdated en is TT Traffic het geld wellicht wel waard.

Edit: Tnx fire :P
Tsjah, kwestie van vraag en aanbod... Denk persoonlijk dat het niet zo heel makkelijk is om alle pda's met alle tmc modules overweg te laten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mleander
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 12:29
Weet iemand of er ook een update komt voor de smartphone versie? Ik wil graag m''n tomtom op m'm N73 updaten namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:26:
[...]

Ik draai hem hier op een HTC TyTN (WM5) en Qtek 2020 (WM2003SE), draait als een zonnetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
kun je als je tom tom benelux koopt, zelf een gedownloade versie van de map europa erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Gedownload as in van de site van tomtom gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
bijvoorbeeld, wil dus graag weten of je een TT one benelux later nog kunt upgraden naar europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Ja, zelfs zonder dat de map van de TT-site komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Fire69 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:09:
[...]

Ik draai hem hier op een HTC TyTN (WM5) en Qtek 2020 (WM2003SE), draait als een zonnetje ;)
Werkt ook goed op een ASUS A636.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Fire69 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:25:
Ja, zelfs zonder dat de map van de TT-site komt. :)
Hahaha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
Ik overweeg ook om TomTom (of route66, dat weet ik nog niet) aan te schaffen voor mijn mobiele telefoon.

Ik heb in dit topic gezocht en op de TomTom website gekeken, maar één ding is me nog niet helemaal duidelijk: Kan je nou (al dan niet via een abbo) verkeersinfo (files en flitsers) realtime via GPRS binnenkrijgen? Op de TomTom website staat dat je het thuis kan downloaden naar je apparaat. In dit topic staan wel wat opmerkingen over GPRS, maar daaruit kan ik nog niet precies opmaken wat de mogelijkheden zijn.

Wie heeft er ervaringen mee? Zijn de flitsmeldingen bijvoorbeeld net zo actueel als op de radio? (bij de meeste stations krijg je nu toch wel elk half uur de "flitsberichten" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:33:
Wie heeft er ervaringen mee? Zijn de flitsmeldingen bijvoorbeeld net zo actueel als op de radio? (bij de meeste stations krijg je nu toch wel elk half uur de "flitsberichten" )
Verkeersinfo kan je met een abonnement ophalen via GPRS, dat werkt vrij goed. De vaste flitslocaties van TomTom kun je thuis installeren of ophalen via GPRS. Mobiele flitslocaties werken alleen als twee andere TomTom gebruikers die lokatie doorgeven aan TomTom. In de praktijk gebeurt dat nauwelijks en worden mobiele flitslocaties dus niet weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:15
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 01:08:
[...]In de praktijk gebeurt dat nauwelijks...
Nauwelijks, als in een keer of 2 ? :+

Flitsservice.nl biedt ook een goede service voor de mobiele controles, wel via gprs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Werkt dat dan samen met TomTom, of werkt dat op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Ik lees veel over verschillende versies van de kaarten. Ik heb nu v660.1219 Western Europe die ik anderhalve week terug bij TT heb gekocht, maar nu blijkt er ook een 1256 versie te zijn. Waarom levert TT niet de laatste versie uit :?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel de laatste versie krijg? Bij TT Home zie ik geen nieuwe versie om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Klopt het nou dat wanneer je van Nederland naar Frankrijk wilt rijden je Europa er op moet zetten? Benelux en Frankrijk samen wil niet, hij kan kennelijk maar een kaart tegelijk 'laden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
2 mogelijkheden:
- Kaart van Europa
- Plus-kaart van Frankrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:15

Wallie

Herr

Er lijkt TMC ondersteuning aan te komen... voor de hogere TOMTOM modellen verkoopt TomTom momenteel al een TMC antenne om zonder abbonnement TMC op te vangen... :)

Nu nog een TMC module voor m'n Asus 636N... :/

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wallie schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:10:
Er lijkt TMC ondersteuning aan te komen... voor de hogere TOMTOM modellen verkoopt TomTom momenteel al een TMC antenne om zonder abbonnement TMC op te vangen... :)
Dat zei ik dus al, en dat zegt natuurlijk helemaal niks over de tomtom6 software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
Het helpt natuurlijk ook dat de desbetreffende TomTom modellen al een TMC-antenne aansluiting hadden.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Fire69 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:23:
2 mogelijkheden:
- Kaart van Europa
- Plus-kaart van Frankrijk
Bedoel je Frankrijk plus major roads of WE? Wat is de plus-kaart van Frankrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
beschuit schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:16:
[...]

Bedoel je Frankrijk plus major roads of WE? Wat is de plus-kaart van Frankrijk?
Plus-kaarten zijn kaarten van het land met geintegreerde major roads of WE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heeft iemand een idee of het kwa snelheid (van de applicatie, zoals bij screen-refreshes) uitmaakt of alleen de benelux map wordt gebruikt of dat de complete west europa map actief is?

Is het verder van belang waar de maps geplaatst worden? In de built-in storage of op de SD card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:15

Wallie

Herr

scorpion303 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:58:
Heeft iemand een idee of het kwa snelheid (van de applicatie, zoals bij screen-refreshes) uitmaakt of alleen de benelux map wordt gebruikt of dat de complete west europa map actief is?

Is het verder van belang waar de maps geplaatst worden? In de built-in storage of op de SD card?
Screenrefresh tijdens het navigeren gaat bij mij voor m'n gevoel bijna vloeiend (laten we zeggen: 20fps), kaart: Western Europe, op een 2gig SD kaart.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Enige verschil is volgens mij bij het zoeken naar een plaatsnaam. En misschien dat dat met zo'n 150x-kaartje ook niet meer merkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:32
scorpion303 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:58:

Ik vond hem met beide kaarten even goed. Alleen met het kiezen van een bestemming is het trager: logisch, want hij moet nu vele tientallen buitenlandse steden, dorpjes en gehuchten doorploegen. Alleen daarom al gebruik ik de Benelux map voor het dagelijkse gebruik, en de Europa map voor de vakantie.

Ik zou de mappen op de sdkaart zetten trouwens. Alleen al omdat de map van Europa bijna 1 Gb is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overal op internet lees ik berichten over het updaten van navigator 6 naar versie 6.03, maar die zijn allemaal voor pda's als ik het goed zeg. Ik heb zelf een Nokia E50 met symbian series60 3rd en ben ook benieuwd naar die update. Bestaat hij overigens wel voor de symbian smartphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:32
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:57:
Overal op internet lees ik berichten over het updaten van navigator 6 naar versie 6.03, maar die zijn allemaal voor pda's als ik het goed zeg.
Dat van die update heb ik ook gelezen. Op de website van TomTom staat zelfs specifiek vermeld dat hij o.a. ook voor mijn Artemis (HTC P3300) zou zijn. Maar toen ik net TT Home opstartte om de update automatisch binnen te halen zei hij dat er geen updates waren, de versie op de gsm blijft dus 6.02 ipv 6.03. Vreemd. TT Home zelf werd trouwens wel geupdate naar een hogere versie, en er werd een of andere telefoonlijst opgewaardeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door grun93 op 05-02-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:33:
Ik overweeg ook om TomTom (of route66, dat weet ik nog niet) aan te schaffen voor mijn mobiele telefoon.

Ik heb in dit topic gezocht en op de TomTom website gekeken, maar één ding is me nog niet helemaal duidelijk: Kan je nou (al dan niet via een abbo) verkeersinfo (files en flitsers) realtime via GPRS binnenkrijgen? Op de TomTom website staat dat je het thuis kan downloaden naar je apparaat. In dit topic staan wel wat opmerkingen over GPRS, maar daaruit kan ik nog niet precies opmaken wat de mogelijkheden zijn.

mijn ervaring is dat de verkeersinfo vaak erg laat wordt doorgegeven. De file moet toch vaak al eventjes staan voordat je tomtom dat ook zal aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:53:
[...]

mijn ervaring is dat de verkeersinfo vaak erg laat wordt doorgegeven. De file moet toch vaak al eventjes staan voordat je tomtom dat ook zal aangeven
:Y

Voor mij precies de reden om geen abbonnement te willen betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
snarf schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:09:
Ik lees veel over verschillende versies van de kaarten. Ik heb nu v660.1219 Western Europe die ik anderhalve week terug bij TT heb gekocht, maar nu blijkt er ook een 1256 versie te zijn. Waarom levert TT niet de laatste versie uit :?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel de laatste versie krijg? Bij TT Home zie ik geen nieuwe versie om te downloaden.
Ik begrijp (door het lezen van de topic start 8)7) dat er een Teleatlas en Navteq versie is. Maar welke versie wordt wanneer door Tomtom uitgeleverd? En is dat volledige willekeur?

In de topic start staat ook een versie 1223 voor TomTom 5 (Mobile). Is die ook met TT6 te gebruiken en is dat de beste kaart (wordt gesproken over combi Teleatlas en Navteq)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:53:
[...]

ah, bedankt voor de info. Mischien dat ik de berichten dan toch maar op een andere manier moet binnenhalen (ik zag dat flitsservice.nl ook een dergelijke service aanbiedt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Even een vraag van een leek:

Wanneer ik nu een Nokia N70 koop, kan ik daar dan gewoon TomTom op draaien? Of moet ik daarvoor nog iets extra's aanschaffen?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt de N70 nodig en een tomtom pakket (GPS ontvanger, datakaartje met software) let op dat de software op je telefoon up to date is (bluetooth wil anders nog al eens uitvallen, en dan valt je navigatie weg Ik heb zelf een N73 met route66, na de softwareupdate werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:02:
je hebt de N70 nodig en een tomtom pakket (GPS ontvanger, datakaartje met software) let op dat de software op je telefoon up to date is (bluetooth wil anders nog al eens uitvallen, en dan valt je navigatie weg Ik heb zelf een N73 met route66, na de softwareupdate werkt het perfect.
Okee thanks. Dus zo'n GPS ontvanger krijg je bij een TomTom pakket.
Zitten er verder nog kosten aan? Dus zeg maar "telefoontikken" voor de navigatie?
Of gaat dit helemaal buiten je telefoonabo om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

DeeJee schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:13:
[...]

Okee thanks. Dus zo'n GPS ontvanger krijg je bij een TomTom pakket.
Zitten er verder nog kosten aan? Dus zeg maar "telefoontikken" voor de navigatie?
Of gaat dit helemaal buiten je telefoonabo om?
Nee, geen kosten, de GPS ontvanger zorgt voor het signaal en ontvangt posities van de satalietten gratis, of andersom.
Het kost je iig niets meer na aanschaf :)

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Tha schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:19:
[...]

Nee, geen kosten, de GPS ontvanger zorgt voor het signaal en ontvangt posities van de satalietten gratis, of andersom.
Het kost je iig niets meer na aanschaf :)
Aha duidelijk. Bedankt voor de uitleg.
Nu maar even mijn baas lief aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:01
DeeJee schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:56:
Even een vraag van een leek:

Wanneer ik nu een Nokia N70 koop, kan ik daar dan gewoon TomTom op draaien? Of moet ik daarvoor nog iets extra's aanschaffen?
Aandachtspuntje, Tomtom 6 draait niet op de n70, iets met oude symbian versie. Tomtom 5 draait wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Slurpgeit schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:01:
[...]

Aandachtspuntje, Tomtom 6 draait niet op de n70, iets met oude symbian versie. Tomtom 5 draait wel gewoon.
En dat is niet te upgraden? Anders neem in een N72. Dat zoek ik nog wel ff uit.

Andrere vraag (sorry ben echt een leek op dit gebied):

Mijn nieuwe auto heeft een geintregeerde bluetooth carkit. Hier sluit ik dus mijn nieuwe Nokia (N72)
op aan. Dan kan ik dus handsfree bellen. Dan moet ik dus ook nog die GPS ontvanger hebben. Die sluit ik dan ook via bluetooth aan?
Deze laat ik dus ergen in de auto liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:01
Voor zover ik weet niet. Ik heb de telefoon zelf niet, maar een vriend van mij wel. Hij zegt dat het onmogelijk is.

En je andere vraag, ja.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.