De N72 werkt ook niet met NAVIGATOR 6. Beide toestellen werken alleen met het oudere MOBILE 5. Je hebt een nieuwer toestel nodig met Symbian S60 3rd Edition.DeeJee schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:21:
En dat is niet te upgraden? Anders neem in een N72. Dat zoek ik nog wel ff uit.
Thanks voor de tipXoReP schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:11:
Ik kan hier trouwens melden dat me Nokia 5500 perfect werkt met TT6
Money for nothin' and your chicks for free
Owja menu tekstjes en icoontjes zitten wel dicht op elkaar en icoontje overlappen soms een klein beetje maar niet hinderend zeker de snelheid maakt dat helemaal goed
Iemand nog andere toestellen als tip?
ik heb tomtom6 op mijn N73 staan, gisteren reed ik vanaf het oosten naar schiphol, dus vanuit apeldoorn reed ik naar schiphol over de snelweg, ik kwam langs amersfoort, daarna utrecht en toen richting amsterdam, er kwam toen een bord met afslaan naar schiphol, maar tomtom zei dat ik niet moest afslaan maar doorrijden. wat doe ik hier fout? bugt het programma of was niet afslaan een betere route?
Ga er maar vanuit dat het systeem gelijk heeft... Niet meer nadenken, route volgen
Ben je op de goede plek gekomen?
[ Voor 12% gewijzigd door DeeJee op 12-02-2007 10:13 ]
Das opzich nog wel een aardige vraag jaDeeJee schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:13:
Ben je op de goede plek gekomen?
ja ik ben op de goede plek gekomen door de borden te volgen ipv tomtom. ik vond het echt vaag, gewoon een dubbele afslag met heel groot SCHIPHOL erop en tomtom zegt, sla niet af.
JE kan wanneer je vanuit het oosten komt inderdaad op 2 plekken schiphol bereiken. Mijn ouders zijn die dag van de storm ook naar schiphol geweest en hebben daar ook die 2de afslag genomen (en op die manier een file ontweken). Wanneer je die eerste afslag skipt, zal je vanzelf weer borden met afslag schiphol tegenkomen.
Tja dat is natuurlijk raar. Je moet dan wel je TomTom volgen.badluckboy schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:35:
ja ik ben op de goede plek gekomen door de borden te volgen ipv tomtom. ik vond het echt vaag, gewoon een dubbele afslag met heel groot SCHIPHOL erop en tomtom zegt, sla niet af.
Nu weten we niet of de route van TT wel goed was.
De route van TomTom is goed. Deze route lijkt om, maar is iets sneller. Als je kortste route ingeeft zal deze de eerste afslag schiphol pakken
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Beste mensen, vraagje over de gps-muizen.
Ik kan via me werk tomtom 6 krijgen voor haast niks, ik hoef alleen de muis zelf te kopen.
De muizen, moeten die geladen worden in de auto door de aansteker ding of gewoon thuis door stroom? Want ik heb geen aanstekker stekker in me auto kwam ik net pas achter
Ik kan via me werk tomtom 6 krijgen voor haast niks, ik hoef alleen de muis zelf te kopen.
De muizen, moeten die geladen worden in de auto door de aansteker ding of gewoon thuis door stroom? Want ik heb geen aanstekker stekker in me auto kwam ik net pas achter
Is het mogelijk om in tomtom navigator je display uit te zetten? Ik heb een HTC wizard, en het spaart enorm veel batterijen als ik het display uitschakel. dat doe ik nu door de helderheid helemaal op nul te zetten, maar dat is erg ingewikkeld. helaas werkt het standby knopje niet als tomtom aan staat, maar dan zou waarschijnlijk de navigatie ook stoppen. nu moet ik eerst via alt-tab naar het today scherm, vervolgens kan ik via SPB plus op het today scherm de helderheid op 0 draaien, en via alttab weer terug naar tomtom. nadeel is dat dit onmogelijk is tijdens het rijden en voor bijrijders ook lastig omdat het moeilijk is op de juiste plek te klikken als de helderheid op 0 staat.
die kun je zo laten maken hoor, of zelf doen. zit ie alleen niet zo mooi in je dashboard ingebouwd. de mijne kan ik zowel thuis als in de auto opladen, maar dat laatste heb ik nog nooit gedaan. accu gaat 12 uur mee en zolang rijdt ik niet.Tuzla schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:53:
Verwijderd
De S310 is een Windows Mobile smartphone, die werken niet met Navigator 6. Alleen Windows Mobile pocket pc's. De TomTom applicatie voor Windows Mobile werkt alleen goed met touchscreens.
Met diverse tooltjes kun je het scherm uitschakelen, je kunt zo'n tooltje onder een hardwareknop zetten. Ik gebruik er de taskmanager van inClose voor. Die heb ik onder de IE-knop gezet van mijn HTC Wizard. Het kunnen uitzetten van je scherm is vrijwel ook noodzakelijk als je naar muziek wilt luisteren.Byte_Me schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:39:
Is het mogelijk om in tomtom navigator je display uit te zetten? Ik heb een HTC wizard, en het spaart enorm veel batterijen als ik het display uitschakel. dat doe ik nu door de helderheid helemaal op nul te zetten, maar dat is erg ingewikkeld. helaas werkt het standby knopje niet als tomtom aan staat, maar dan zou waarschijnlijk de navigatie ook stoppen. nu moet ik eerst via alt-tab naar het today scherm, vervolgens kan ik via SPB plus op het today scherm de helderheid op 0 draaien, en via alttab weer terug naar tomtom. nadeel is dat dit onmogelijk is tijdens het rijden en voor bijrijders ook lastig omdat het moeilijk is op de juiste plek te klikken als de helderheid op 0 staat.
miel schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:26:
Heeft iemand het al getest met een HTC S310???
TT6 werkt inderdaad niet met de S310, wel met TT Mobile 5.20. Deze draait op dit moment op mijn HTC S310. Toegeven, tis niet zo heel erg stabiel, maar het werkt wel!Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:31:
De S310 is een Windows Mobile smartphone, die werken niet met Navigator 6. Alleen Windows Mobile pocket pc's. De TomTom applicatie voor Windows Mobile werkt alleen goed met touchscreens.
[ Voor 17% gewijzigd door snarf op 13-02-2007 15:46 ]
Ik probeer TT6 te installeren op mijn Nokia N73.
Heb het programma geinstalleerd. Ook de map benelux als directory op de sd-card geplaatst. Maar als ik Tomtom start dan geeft hij dat hij geen kaart kan vinden! Dus ik kan hem ook niet activeren (dat zou de volgende stap zijn) ....
iemand een idee?
Heb het programma geinstalleerd. Ook de map benelux als directory op de sd-card geplaatst. Maar als ik Tomtom start dan geeft hij dat hij geen kaart kan vinden! Dus ik kan hem ook niet activeren (dat zou de volgende stap zijn) ....
iemand een idee?
Meestal wel maar er zijn er genoeg met tevens reis/thuis lader. bv. Holux GR-236Tuzla schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:53:
Kaart wel op de goede plek gezet? (root van de memcard)Bigfoot schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:13:
iemand een idee?
ja, heb de subdir /benelux op de root gezet
Staat in de map Benelux niet toevallig een hidden bestand (bijv benelix.mid) dat je telefoon daarom niet ziet? Was bij mij eerst een probleem. Even van hidden afhalen op je PC en dan ziet 'ie 'm wel.Bigfoot schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:13:
iemand een idee?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Nee, dat was het ook niet.kraats schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:02:
[...]
Staat in de map Benelux niet toevallig een hidden bestand (bijv benelix.mid) dat je telefoon daarom niet ziet? Was bij mij eerst een probleem. Even van hidden afhalen op je PC en dan ziet 'ie 'm wel.
Maar nu kom ik er helemaal niet meer uit. Heb TT eraf gegooid. Nu probeer ik het opnieuw te installeren maar krijg elke keer "kan niet installeren" ....:(
hoezo niet heel erg stabiel??? kun je hierover iets meer vertellen?snarf schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:44:
[...]
[...]
TT6 werkt inderdaad niet met de S310, wel met TT Mobile 5.20. Deze draait op dit moment op mijn HTC S310. Toegeven, tis niet zo heel erg stabiel, maar het werkt wel!
Ik heb TT nu wel werkend op de Nokia N73. De truc was dat ik de telefoon moest resetten met code *#7370# code 12345
en alles draait!
en alles draait!
Ik heb TT 6.020 op mijn MDA Compact III draaien. Maar als ik TomTom Home opstart en naar updates laat zoeken dan vindt hij niets, terwijl de phone toch gewoon via ActiveSync aan de pc hangt. Ik dacht dat er een update naar versie 6.030 was?
Ja, o.a. voor de P3300 of de Artemis. Bij T-Mobile heet dezelfde phone MDA Compact III, in alledrie gevallen is het gewoon precies dezelfde hardware. Dan zou het voor TT toch niet mogen uitmaken hoe het ding genoemd wordt?Fire69 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:00:
Die is enkel voor bepaalde pda's, en dus blijkbaar niet voor je MDA...
[ Voor 5% gewijzigd door grun93 op 16-02-2007 12:35 ]
goeie tip, bedankt!Andre.Koster schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:23:
[...]
Met diverse tooltjes kun je het scherm uitschakelen, je kunt zo'n tooltje onder een hardwareknop zetten. Ik gebruik er de taskmanager van inClose voor. Die heb ik onder de IE-knop gezet van mijn HTC Wizard. Het kunnen uitzetten van je scherm is vrijwel ook noodzakelijk als je naar muziek wilt luisteren.
heb het nu met SPB plus via een hardware knop geregeld.
edit: het werkt niet onder tomtom. werkt het met inclose wel?
edit2: het werkt niet met screentoggle maar wel met backlight up/down. denk dat het scherm uitzetten werdt geblokkeerd door tomtom, anders zou dat ook met de standbye knop kunnen. hoe dan ook, het wertk nu!
[ Voor 18% gewijzigd door Byte_Me op 16-02-2007 12:50 ]
Klopt het dat je Navigator niet kan draaien op een Laptop met Windows XP?
Heb je GPS op je laptop dan?
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Ja, das zo te regelen natuurlijk...GGS_206 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:17:
Ja met een Blue Tooth GPS module erbijGGS_206 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:17:
Je kan TomTom wel draaien onder de WM5-emulator die op de site van MS te krijgen is.
Hoe het dan zit met de com-poorten en zo weet ik niet, zo ver heb ik het niet uitgetest
Hoe het dan zit met de com-poorten en zo weet ik niet, zo ver heb ik het niet uitgetest
Verwijderd
Wil zelf stem maken maar krijg het niet voor elkaar:(
Heb wel de 59 ogg files maar viftool2 blijft maar errors geven?
Heeft iemand het hier wel eens gedaan en kan helpen?Thx
Gelukt
Heb wel de 59 ogg files maar viftool2 blijft maar errors geven?
Heeft iemand het hier wel eens gedaan en kan helpen?Thx
Gelukt
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 19:20 ]
Het probleem zal wel zijn dat de Bluetooth verbinding niet werkt onder de emulator.Fire69 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:34:
Je kan TomTom wel draaien onder de WM5-emulator die op de site van MS te krijgen is.
http://www.tomtom.com/support/index.php?FID=6738&Lid=5grun93 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:33:
[...]
Ja, o.a. voor de P3300 of de Artemis. Bij T-Mobile heet dezelfde phone MDA Compact III, in alledrie gevallen is het gewoon precies dezelfde hardware. Dan zou het voor TT toch niet mogen uitmaken hoe het ding genoemd wordt?
Kun je hem "handmatig" updaten. mijn P3600 gaf ook aan dat er geen updates waren, maar op deze manier geen centje pijn...
Bedankt! Het is gelukt, je moet er maar opkomen.Fly-guy schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:18:
http://www.tomtom.com/support/index.php?FID=6738&Lid=5
Kun je hem "handmatig" updaten. mijn P3600 gaf ook aan dat er geen updates waren, maar op deze manier geen centje pijn...
Nee, ik moet eerst TomTom minimaliseren, dan kan ik het scherm uitzetten. Maar geminimaliseerd blijft TomTom gewoon doordraaien, en met een zwart scherm zie je het verschil niet, toch?Byte_Me schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:42:
[...]
goeie tip, bedankt!
heb het nu met SPB plus via een hardware knop geregeld.
edit: het werkt niet onder tomtom. werkt het met inclose wel?
Moet eens wat controleren. Ik had een vorige map waarop een rotonde werd aangegeven waar ze nog niet eens mee bezig waren. Nu zijn er wel werkzaamheden om de rotonde aan te leggen, de nieuwere map die ik nu heb heeft die rotonde er nog niet in staan. Vaag he.
De oude mappen waren van Teleatlas. De nieuwe zijn een combi van Teleatlas en Navteq. Wellicht zit daar het verschil in.Damocles.NL schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:47:
Moet eens wat controleren. Ik had een vorige map waarop een rotonde werd aangegeven waar ze nog niet eens mee bezig waren. Nu zijn er wel werkzaamheden om de rotonde aan te leggen, de nieuwere map die ik nu heb heeft die rotonde er nog niet in staan. Vaag he.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ja, ik was wel enigzins verbaas dat in de oude map die rotonde er al in was gezet en dat een nieuwere map die niet had. Het zal inderdaad aan die combimap liggen. Moet zeggen dat ik de nieuwere map tot nog toe wel lekkerder vind.
Verwijderd
Bij mij werkt na een installatie van 6.030 checkpoint 6 niet meer. Hebben meer mensen hier last van?
Ik kan checkpoint openen en alles doen. Zodra ik op navigeer klik wordt tomtom netjes geopend. Alleen als ik na het sluiten van tt op het checkpoint icoontje klik gebeurd er niets..ook niet via het start menu. Checkpoint start alleen nog op na een reset. Af en toe loopt ook tt zelf vast na het openen via checkpoint. Ik heb een A636N.
Iemand oplossing?
Ik kan checkpoint openen en alles doen. Zodra ik op navigeer klik wordt tomtom netjes geopend. Alleen als ik na het sluiten van tt op het checkpoint icoontje klik gebeurd er niets..ook niet via het start menu. Checkpoint start alleen nog op na een reset. Af en toe loopt ook tt zelf vast na het openen via checkpoint. Ik heb een A636N.
Iemand oplossing?
Beste tweakers,
Ik heb een N73 met tomtom6 erop. Alleen als ik mijn tomtom opstart moet ik kiezen uit Eastern Europa of Western Europa . Is er een manier om deze 2 mappen samen te voegen in 1 map? Bijv Europa ? Want als ik Eastern Europa selecteer vind die binnen West Europese landen alleen de hoofdwegen. En als ik Western Europa kies vind die niets in Eastern Europa.
Alvast bedankt.
Ik heb een N73 met tomtom6 erop. Alleen als ik mijn tomtom opstart moet ik kiezen uit Eastern Europa of Western Europa . Is er een manier om deze 2 mappen samen te voegen in 1 map? Bijv Europa ? Want als ik Eastern Europa selecteer vind die binnen West Europese landen alleen de hoofdwegen. En als ik Western Europa kies vind die niets in Eastern Europa.
Alvast bedankt.
Signature
Rijd je vaak in oost europa? Zo nee, gooi dan gewoon de Eastern Europe map eraf. Gewoon ff wegschrijven naar je PC. Lijkt me niet dat je dagelijks naar oost europa gaatBMW_M3 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:11:
Beste tweakers,
Alvast bedankt.
Nee oke, maar is het niet mogelijk om beide mappen te synchroniseren ofzo? Zodat ik 1 map van maak met east + west erin?Damocles.NL schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:09:
[...]
Rijd je vaak in oost europa? Zo nee, gooi dan gewoon de Eastern Europe map eraf. Gewoon ff wegschrijven naar je PC. Lijkt me niet dat je dagelijks naar oost europa gaat
Signature
Nee, dit is helaas niet mogelijk...
[ Voor 0% gewijzigd door Wisey op 18-02-2007 23:23 . Reden: Oeps..beetje laat :) ]
Beste mensen,
Ik heb dit forum nu al paar keer door gelezen en ken er tot nu toe niet echt wijs van worden hoe tomtom6 nou op de N73 telefoon word geïnstalleerd.
Is er niemand die een soort van stap voor stap uitleg ken geven hoe ik dit nou daadwerkelijk voor elkaar krijg. Ik ben zelf niet al te handig en is dit allemaal vrij nieuw voor mij, waarom dan toch deze telefoon gekozen? Omdat de verkoper mij heeft verteld dat tomtom6 ook echt daad werkelijk werkt en ik het een mooie tel vind.
Helaas werkt het standaard installatie pakket niet echt voor deze telefoon maar draait tomtom6 wel degelijk erop volgens jullie.
Alvast bedankt
Ik heb dit forum nu al paar keer door gelezen en ken er tot nu toe niet echt wijs van worden hoe tomtom6 nou op de N73 telefoon word geïnstalleerd.
Is er niemand die een soort van stap voor stap uitleg ken geven hoe ik dit nou daadwerkelijk voor elkaar krijg. Ik ben zelf niet al te handig en is dit allemaal vrij nieuw voor mij, waarom dan toch deze telefoon gekozen? Omdat de verkoper mij heeft verteld dat tomtom6 ook echt daad werkelijk werkt en ik het een mooie tel vind.
Helaas werkt het standaard installatie pakket niet echt voor deze telefoon maar draait tomtom6 wel degelijk erop volgens jullie.
Alvast bedankt
Verwijderd
Volgens mij heb je een SD-installatie nodig. Via de legale weg weet ik niet precies hoe je er aan komt. Via de andere weg (nieuwsgroepen enz. waar ik het hier niet over mag hebben) wordt het veel aangeboden.
Stap voor stap uitleg?
Gewoon de boel in de root van de SD card. Vervolgens in je N73 doen, nokia uit en aanzetten en de installatie werkt vanzelf. Dus je hebt hem in de winkel gekocht, je hebt de inhoud van de sd op je pc gezet. Nu moet je dus weer de inhoud terugzetten op de SD. Is heel simpel.
Gewoon de boel in de root van de SD card. Vervolgens in je N73 doen, nokia uit en aanzetten en de installatie werkt vanzelf. Dus je hebt hem in de winkel gekocht, je hebt de inhoud van de sd op je pc gezet. Nu moet je dus weer de inhoud terugzetten op de SD. Is heel simpel.
Voor mensen die TomTom 6 graag wat beter willen horen:
http://aximsite.com/boards/showthread.php?t=140969
Je moet wel registeren op het forum om te kunnen downloaden.
Dit progje past het volume aan naar max. en start daarna TomTom; na sluiten van TomTom wordt het volume weer op het oude niveau teruggezet.
Je moet wel registeren op het forum om te kunnen downloaden.
Dit progje past het volume aan naar max. en start daarna TomTom; na sluiten van TomTom wordt het volume weer op het oude niveau teruggezet.
Prima tip en net wat ik zocht want ik moest altijd de radio zachter zetten om TT te kunnen horen. Thanks.Mr Magic schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:27:
Voor mensen die TomTom 6 graag wat beter willen horen:
Ik heb een vraagje of ik alles up 2 date heb:
app6.010 (7640)
gps stuurprogramma v.120
Kaart Western Europe v650.1047
Want ik kan namelijk geen update uitvoeren. En als ik vanuit Eindhoven ( bleekstraat 1 Eindhoven ) richting parkweg ( schiedam ) Bij john f kennedy bij a58 geeft die aan blijf links en ga daarna rechtdoor maar ik moet al bij die stoplichten rechts aan en als ik dat doe geeft die aan op de map dat ik middle of nowhere rij
is dat nog niet geupdate?
Alvast bedankt allemaal.
app6.010 (7640)
gps stuurprogramma v.120
Kaart Western Europe v650.1047
Want ik kan namelijk geen update uitvoeren. En als ik vanuit Eindhoven ( bleekstraat 1 Eindhoven ) richting parkweg ( schiedam ) Bij john f kennedy bij a58 geeft die aan blijf links en ga daarna rechtdoor maar ik moet al bij die stoplichten rechts aan en als ik dat doe geeft die aan op de map dat ik middle of nowhere rij
Alvast bedankt allemaal.
Signature
Ik heb hier Western_Europe 6.60_1256 die lijkt me recenter dus
Hoe bedoel je, je kan geen update uitvoeren? Je moet gewoon de map met de kaart vervangen door de nieuwe.
Hoe bedoel je, je kan geen update uitvoeren? Je moet gewoon de map met de kaart vervangen door de nieuwe.
[ Voor 46% gewijzigd door Bigfoot op 21-02-2007 19:24 ]
Oke dankje wel! Denk je dat die route die ik net beschreef verwerkt is in die nieuwe versie? Jah ik kon geen verbinding maken met de site van tomtom.Bigfoot schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:23:
Ik heb hier Western_Europe 6.60_1256 die lijkt me recenter dus
En mijn gps stuurprog en tomtom zijn wel recent?
[ Voor 5% gewijzigd door BMW_M3 op 21-02-2007 19:29 ]
Signature
Gewoon ff proberen. Je kunt ook de Benelux kaart nog testen, dat is weer ander kaartmateriaal.BMW_M3 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:26:
[...]
Oke dankje wel! Denk je dat die route die ik net beschreef verwerkt is in die nieuwe versie? Jah ik kon geen verbinding maken met de site van tomtom.
GPS en TT prog weet ik niet, lijkt me niet zo belangrijk als het nu verder goed werkt.
Wat ik nou niet snap is dat de grootes bij de 2 versies verschillen:S
Oude v650.1047_________________Nieuwe v6.60_1256
cline 536.880kb____________cline 520.873kb
cnode 210.990kb___________cnode 200.043kb
cname 83.863kb____________cname 112.602kb
faces 50.764kb____________faces 50.173kb
poi 36.018kb______________poi 18.622kb
mapinfo 18.043kb__________mapinfo 25.603kb
tmccodes 2.110kb__________tmccodes 1.812kb
Waar kan dat nou aan liggen? En kan ik nou gewoon de grootste selecteren en dat in die Western Europa map plaatsen want dan heb ik de meeste routes/wegens erop staan?
Alvast bedankt.
Waar kan dat nou aan liggen? En kan ik nou gewoon de grootste selecteren en dat in die Western Europa map plaatsen want dan heb ik de meeste routes/wegens erop staan?
Alvast bedankt.
[ Voor 18% gewijzigd door BMW_M3 op 21-02-2007 22:29 ]
Signature
Mijn TT is versie 6.030, maar ik weet niet zeker of die versie voor iedere device is, of dat het voor een specifieke serie is (in mijn geval voor de MDA Compact III smartphone).BMW_M3 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:26:
Ik heb een v6.030 draaien op een Qtek 2020 en een HTC TyTn, werkt perfect.
GPS is v1.20, dus da's volgens mij de recentste.
GPS is v1.20, dus da's volgens mij de recentste.
Verwijderd
Wat ik zwaar irritant vind zijn de kaartversies bij TT6. De ene versie komt van Tele Atlas, de Andere weer van NavTeq. Wie kan mij zeggen welke versies van TA en welke van NavTeq zijn? Welke zijn gedetailleerder en welke kloppen beter naar jullie ervaring?
Volgens mij zijn de kaarten voor de GO en ONE serie van Navteq en de kaarten voor de Navigator van TeleAtlas (of omgekeerd). Maar ja, als je ze van internet haalt, weet je het dus niet voor wat model ze eigenlijk bestemd zijn
De WE kaart die ik geinstalleerd had op mijn Smartphone deed het ook prima in de One. Volgens mij kun je ze universeel gebruiken, als je maar TT versie 6 hebt.
Ik zeg niet dat ze niet compatibel zijn, ik zeg gewoon dat ze voor verschillende types verschillende bronnen gebruiken.
En wat ik nog meer heb ontdekt, als ik zoek op postcode kan ik kiezen uit NL en Great Britain. Dit had ik niet in v650.1047? iemand al antwoord op me bovenste vraag?BMW_M3 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:26:
Wat ik nou niet snap is dat de grootes bij de 2 versies verschillen:S
Alvast bedankt.
Signature
TomTom 5 Mobile crasht nog regelmatig, zonder daarvoor een directe aanwijzing te hebben...miel schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:10:
[...]
hoezo niet heel erg stabiel??? kun je hierover iets meer vertellen?
Ook bijvoorbeeld bij het in beeld brengen van POI's in de kaartweergave, loopt TomTom vast
Als ik een backup maak met TomTOM home dan zegt hij : bezig met een backup maken" en het duurt dan erg lang en er gebeurt weinig een paar minuten, dan begint de backup en loopt hij tot ca. 10-12% en stopt het want dan is het programma gecrashed
Iemand enig idee hoe dit kan en wat hier aan te doen is?
Iemand enig idee hoe dit kan en wat hier aan te doen is?
Firefox - Iphone
PocketPC backup toevallig?
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Is het eigenlijk mogelijk om het uiterlijk van TomTom aan te passen?
Zo heb ik vandaag een beetje geëxperimenteerd met iGo. En moet zeggen dat ik de layout daarvan een stuk beter en mooier vind als die van TomTom. Dus het mooiste zou zijn de layout van iGo in TomTom.
Zo heb ik vandaag een beetje geëxperimenteerd met iGo. En moet zeggen dat ik de layout daarvan een stuk beter en mooier vind als die van TomTom. Dus het mooiste zou zijn de layout van iGo in TomTom.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb TomTom navigator issues op mijn HTC 3300 / T-Mobile MDA III Compact;
Verschillende TomTom Navigator 6.02 installaties ten spijt kan TomTom geen kaarten vinden (Melding: "Geen kaarten gevonden" na start applicatie). HIervoor heb ik het een aantal maanden zonder issues kunnen gebruiken. Ook maar andere versies geprobeerd maar geen enkel verschil.
Om te testen of het aan de sd-card ligt ook een kleine kaart (Guam, 0,3mb) op toestelgeheugen geinstalleerd maar die kan hij ook niet vinden?? Heb 10+ andere applicaties op de kaart geinstalleerd en werken perfect. Ook al geformatteerd (FAT).
Zit er nu aan te denken om een hard-reset te doen, maar liever niet natuurlijk. Iemand nog ideeen?
Verschillende TomTom Navigator 6.02 installaties ten spijt kan TomTom geen kaarten vinden (Melding: "Geen kaarten gevonden" na start applicatie). HIervoor heb ik het een aantal maanden zonder issues kunnen gebruiken. Ook maar andere versies geprobeerd maar geen enkel verschil.
Om te testen of het aan de sd-card ligt ook een kleine kaart (Guam, 0,3mb) op toestelgeheugen geinstalleerd maar die kan hij ook niet vinden?? Heb 10+ andere applicaties op de kaart geinstalleerd en werken perfect. Ook al geformatteerd (FAT).
Zit er nu aan te denken om een hard-reset te doen, maar liever niet natuurlijk. Iemand nog ideeen?
Als het niet blijft lukken, mail me dan even. Misschien dat ik je dan verder kan helpen.VinceVega schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:39:
Ik heb TomTom navigator issues op mijn HTC 3300 / T-Mobile MDA III Compact;
Idd de 2577 truc met dank aan Xanion. Probleem was dat die 2577 map in 'Storage Card' stond ipv 'Opslagkaart'
Zou er nu ook een Quickfix gaan komen voor de navigator (niet GO) versies van tomtom? Dat is echt DE verbetering waar ik al tijden op zit te wachten... Ik kan er alleen niets over vinden en dat stemt me wel een beetje droevig
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Wat is je probleem dan? Ten minste bij de P3300 kreeg je het programmaatje QuickGPS en dat werk super icm TomTom.Sherlock schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:33:
Zou er nu ook een Quickfix gaan komen voor de navigator (niet GO) versies van tomtom? Dat is echt DE verbetering waar ik al tijden op zit te wachten... Ik kan er alleen niets over vinden en dat stemt me wel een beetje droevig
Is dat dan een universeel programma? Ik wist nog niet eens dat er 3rd party programma's waren die je daarvoor kon gebruikenDjWannaB2002 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:37:
Wat is je probleem dan? Ten minste bij de P3300 kreeg je het programmaatje QuickGPS en dat werk super icm TomTom.
Verwijderd
QuickGPS kan alleen direct met de GPS ontvanger. Met een losse bluetooth ontvanger kan het niet, alleen met de ingebouwde ontvangers van een GO, ONE en sommige PDA's.Sherlock schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:33:
Ah, dan ben ik al weer een stapje verder, mijn Asus heeft namelijk wel een ingebouwde GPS. Er is nog hoop dus! Ik zal eens op zoek gaan naar QuickGPS.Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:42:
QuickGPS kan alleen direct met de GPS ontvanger. Met een losse bluetooth ontvanger kan het niet, alleen met de ingebouwde ontvangers van een GO, ONE en sommige PDA's.
edit:
Ik heb het ondertussen gevonden en geinstalleerd, ik ben alleen bang dat het op mijn Asus niet werkt. Ik kan het nu alleen binnen op kantoor testen, ergens waar ik normaal ook geen of heeeeel slecht bereik heb.
Zal op de terugweg naar huis eens kijken of het in de auto wel scheelt..
[ Voor 25% gewijzigd door Sherlock op 27-02-2007 14:01 ]
Verwijderd
De volgende PDA/Smartphone wordt ook ondersteund:
HTC p3300
Hierin kan wel degelijk landscape worden "genavigeerd" (eerst landscape op je pda, dan tomtom opstarten)
HTC p3300
Hierin kan wel degelijk landscape worden "genavigeerd" (eerst landscape op je pda, dan tomtom opstarten)
Die QuickGPS heeft niet echt iets met GPS te maken, het haalt gewoon via GPRS/verbinding met de PC satelliet-locaties binnen. Daarvoor mag je dus best op kantoor zittenSherlock schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:39:
[...]
Ah, dan ben ik al weer een stapje verder, mijn Asus heeft namelijk wel een ingebouwde GPS. Er is nog hoop dus! Ik zal eens op zoek gaan naar QuickGPS.
edit:
Ik heb het ondertussen gevonden en geinstalleerd, ik ben alleen bang dat het op mijn Asus niet werkt. Ik kan het nu alleen binnen op kantoor testen, ergens waar ik normaal ook geen of heeeeel slecht bereik heb.
Zal op de terugweg naar huis eens kijken of het in de auto wel scheelt..
Dan doet hij het niet.Fire69 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:04:
Die QuickGPS heeft niet echt iets met GPS te maken, het haalt gewoon via GPRS/verbinding met de PC satelliet-locaties binnen. Daarvoor mag je dus best op kantoor zitten
Ik dacht trouwens dat dat programma ervoor zorgde dat je een snellere fix krijgt omdat de locatie van de satellieten bekend is?
Yep, bekend omdat hij ze via GRPS/PC binnenhaalt.Sherlock schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:13:
[...]
Dan doet hij het niet.
Ik dacht trouwens dat dat programma ervoor zorgde dat je een snellere fix krijgt omdat de locatie van de satellieten bekend is?
als je het niet werkend kan krijgen, kijk dan even in het laatste topic overvde p3300 daar staan verschillende uitleggen hoe het wel goed werkend krijgen van QuickGPS. Je krijgt idd een snellere fix, maar je moet het dan wel regelmatig updaten.Sherlock schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:13:
[...]
Dan doet hij het niet.
Oké, thanks. Mijn pda staat vrijwel elke dag in de cradle, dus internetverbinding is er altijd wel.DjWannaB2002 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:59:
[...]
als je het niet werkend kan krijgen, kijk dan even in het laatste topic overvde p3300 daar staan verschillende uitleggen hoe het wel goed werkend krijgen van QuickGPS. Je krijgt idd een snellere fix, maar je moet het dan wel regelmatig updaten.
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een manier om het menu aan te passen zodat ik in 2 stappen het programma af kan sluiten in plaats van 4 keer op het scherm tikken.
In vroegere versie's van TomTom was dit mogelijk. Weet iemand de oplossing?
In vroegere versie's van TomTom was dit mogelijk. Weet iemand de oplossing?
Wat voor apparaat en OS?
Ik kan met me NokiaN93 gewoon rode knop intoetsen en hij sluit af.
Ik kan met me NokiaN93 gewoon rode knop intoetsen en hij sluit af.
Verwijderd
HTC P3300, mobile 5. Ik tik op het scherm, kom in het menu, tik 2 keer op een pijltje en dan op de rode knop. Die rode knop wil ik in het eerste menu hebben..............
Goed nieuws. Ik heb het net geprobeerd en het werkt.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:55:
HTC P3300, mobile 5. Ik tik op het scherm, kom in het menu, tik 2 keer op een pijltje en dan op de rode knop. Die rode knop wil ik in het eerste menu hebben...
MENUBLOCK|BLOCK_MAIN|BTM_GPS_POSITION|
MENUPAGE|TASK_PAGE1|Basis Navigatie|
MENUITEM|TASK_NAVIGATE_TO|
MENUITEM|TASK_MENU_FIND_ALTERNATIVES|
MENUITEM|TASK_EXIT_APP|
MENUITEM|TASK_DELETE_ROUTE|
MENUITEM|TASK_SHOW_GPS_STATUS|
MENUITEM|TASK_PAGE2|
MENUPAGE|TASK_PAGE2|Uitgebreide Navigatie|
MENUITEM|TASK_MENU_PLAN_ATOB|
MENUITEM|TASK_ITINERARY|
MENUITEM|TASK_PLAN_VIA|
MENUITEM|TASK_MENU_ROUTE_INSTRUCTIONS|
MENUITEM|TASK_SWITCH_SOUND|
MENUITEM|TASK_PAGE3|
MENUPAGE|TASK_PAGE3|Favorieten en Poi's|
MENUITEM|TASK_ADD_FAVORITE|
MENUITEM|TASK_MAINTAIN_FAVORITES|
MENUITEM|TASK_CONFIGURE_POI|
MENUITEM|TASK_MAINTAIN_POI|
MENUITEM|TASK_SWITCH_POI|
MENUITEM|TASK_PAGE4|
MENUPAGE|TASK_PAGE4|SysteemInstellingen|
MENUITEM|TASK_SET_MAP|
MENUITEM|TASK_SWITCH_NIGHTVIEW|
MENUITEM|TASK_MENU_TRAFFIC|
MENUITEM|TASK_MENU_DOWNLOAD|
MENUITEM|TASK_MENU_PREFERENCES|
MENUITEM|TASK_PAGE5|
MENUPAGE|TASK_PAGE5|Diversen|
MENUITEM|TASK_SWITCH_2D3D|
MENUITEM|TASK_AVOID_ROUTE_LINE|
MENUITEM|TASK_SHOW_WEATHER|
MENUITEM|TASK_SET_BACKLIGHT|
MENUITEM|TASK_SDK1|
MENUITEM|TASK_PAGE6|
MENUPAGE|TASK_PAGE6|Voorkeuren|
MENUITEM|TASK_SET_STATUS|
MENUITEM|TASK_SET_NAME_DISPLAY|
MENUITEM|TASK_SET_TOLL|
MENUITEM|TASK_SET_PROMPT|
MENUITEM|TASK_SET_PLANTYPE|
MENUITEM|TASK_PAGE1|
... en die plakken in een simpele editor, notepad bijvoorbeeld, en dan dit bestand TomTom.mnu noemen. Vervolgens ga je naar je phone, naar de map TomTom die op mijn phone in de root staat. Ik heb daarin alleen maar een bestandje TTToday.dll staan. In die map maak je een directory SDKRegistry aan en daar plak je dan TomTom.mnu in. En voila!
Cool! Ga ik ook zeker even doen. Thnx!grun93 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:22:
[...]
Goed nieuws. Ik heb het net geprobeerd en het werkt.Allereerst moet je de volgende regels even copieren:
MENUPAGE|TASK_PAGE1|Basis Navigatie|
MENUITEM|TASK_NAVIGATE_TO|
MENUITEM|TASK_MENU_FIND_ALTERNATIVES|
MENUITEM|TASK_EXIT_APP|
MENUITEM|TASK_DELETE_ROUTE|
MENUITEM|TASK_SHOW_GPS_STATUS|
MENUITEM|TASK_PAGE2|
MENUPAGE|TASK_PAGE2|Uitgebreide Navigatie|
MENUITEM|TASK_MENU_PLAN_ATOB|
MENUITEM|TASK_ITINERARY|
MENUITEM|TASK_PLAN_VIA|
MENUITEM|TASK_MENU_ROUTE_INSTRUCTIONS|
MENUITEM|TASK_SWITCH_SOUND|
MENUITEM|TASK_PAGE3|
MENUPAGE|TASK_PAGE3|Favorieten en Poi's|
MENUITEM|TASK_ADD_FAVORITE|
MENUITEM|TASK_MAINTAIN_FAVORITES|
MENUITEM|TASK_CONFIGURE_POI|
MENUITEM|TASK_MAINTAIN_POI|
MENUITEM|TASK_SWITCH_POI|
MENUITEM|TASK_PAGE4|
MENUPAGE|TASK_PAGE4|SysteemInstellingen|
MENUITEM|TASK_SET_MAP|
MENUITEM|TASK_SWITCH_NIGHTVIEW|
MENUITEM|TASK_MENU_TRAFFIC|
MENUITEM|TASK_MENU_DOWNLOAD|
MENUITEM|TASK_MENU_PREFERENCES|
MENUITEM|TASK_PAGE5|
MENUPAGE|TASK_PAGE5|Diversen|
MENUITEM|TASK_SWITCH_2D3D|
MENUITEM|TASK_AVOID_ROUTE_LINE|
MENUITEM|TASK_SHOW_WEATHER|
MENUITEM|TASK_SET_BACKLIGHT|
MENUITEM|TASK_SDK1|
MENUITEM|TASK_PAGE6|
MENUPAGE|TASK_PAGE6|Voorkeuren|
MENUITEM|TASK_SET_STATUS|
MENUITEM|TASK_SET_NAME_DISPLAY|
MENUITEM|TASK_SET_TOLL|
MENUITEM|TASK_SET_PROMPT|
MENUITEM|TASK_SET_PLANTYPE|
MENUITEM|TASK_PAGE1|
... en die plakken in een simpele editor, notepad bijvoorbeeld, en dan dit bestand TomTom.mnu noemen. Vervolgens ga je naar je phone, naar de map TomTom die op mijn phone in de root staat. Ik heb daarin alleen maar een bestandje TTToday.dll staan. In die map maak je een directory SDKRegistry aan en daar plak je dan TomTom.mnu in. En voila!
Verwijderd
Hoi allemaal,
Ik zit met een probleem. probeer TomTom6 (TomTom 6.020.7980 PDA WM2003, WM 2005) op mijn mda vario te zetten. maar als ik als ik applicatie wil installeren geeft hij bij het einde aan dat installatie is mislukt.
Iemand enig idee wat dit betekend? of hoe het opgelost kan worden???
Ik zit met een probleem. probeer TomTom6 (TomTom 6.020.7980 PDA WM2003, WM 2005) op mijn mda vario te zetten. maar als ik als ik applicatie wil installeren geeft hij bij het einde aan dat installatie is mislukt.
Iemand enig idee wat dit betekend? of hoe het opgelost kan worden???
iemand al ervaring met het verschil in de 660 serie europa kaarten van navteq en teleatlas ? heb ze nu beide maar op de sd gezet maarja om nou elke route te gaan switchen
ik wil eigenlijk de 660 versie van de benelux card maar die is me eigenlijk te duur af aangezien in de europa kaarten al heb......(alleen wordt ie daar zo traag van)
Overigens update de tt one zelf de gps fix tijdens een update check met tthome (vandaag even bij een kennis gedaan)
Overigens update de tt one zelf de gps fix tijdens een update check met tthome (vandaag even bij een kennis gedaan)
Zo'n customized menu lijkt me heel prettig, maar ik krijg het op mijn PDA (MIO 350) niet voor elkaar.grun93 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 21:22:
[...]
Goed nieuws. Ik heb het net geprobeerd en het werkt.Allereerst moet je de volgende regels even copieren:
[knip]
MENUITEM|TASK_PAGE1|
Ik heb in de root van mijn SD kaart de folder SdkRegistry (zoals http://www.gregoryduncan.com/ttmd/manualBeta1_10.pdf zegt) gemaakt met TomTom.mnu erin, maar TomTom6 trekt er zich niets van aan.
Iemand een tip?
Geen idee, hier werkt het wel. Twee dingetjes:jurk738 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:09:
Zo'n customized menu lijkt me heel prettig, maar ik krijg het op mijn PDA (MIO 350) niet voor elkaar.
Ik heb in de root van mijn SD kaart de folder SdkRegistry (zoals http://www.gregoryduncan.com/ttmd/manualBeta1_10.pdf zegt) gemaakt met TomTom.mnu erin, maar TomTom6 trekt er zich niets van aan. :?Iemand een tip?
- bij mij heet de folder SDKRegistry. Dat wijkt al af met wat er over de naam in de pdf staat;
- ik heb die folder niet op de SD kaart maar op de device zelf, in de map TomTom.
Zie hier nog weinig over de TT 6.03 .............
Mijn probleem is dat ik met geen mogelijkheid ook maar één stem werkend krijg !
Ik heb de div. stemmen al in div. mappen geplaatst maar TT ziet ze nog steeds niet .
Wat gaat hier mis ???
Mijn probleem is dat ik met geen mogelijkheid ook maar één stem werkend krijg !
Ik heb de div. stemmen al in div. mappen geplaatst maar TT ziet ze nog steeds niet .
Wat gaat hier mis ???
Dit topic is gesloten.
![]()