Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55
DaannO schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:40:
[...]

Ik lees net dat het teleatlas maps zijn en ik zie er nog geen problemen mee. :?
Tja, blijkbaar gebruiken ze toch een mengeling van de 2 leveranciers. Rare situatie vind ik persoonlijk...
Maar die POI's van Navteq zijn toch minder, zoals je hierboven ook al leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wellicht even een stomme vraag, maar kan iemand mij vertellen waarom ik gratis gebruik kan maken van de verkeersinformatie dienst?

Ik gebruik één van de laatste versies van TT6, versie weet ik zo 1,2,3 niet. Kan dit niet vinden in tomtom zelf

Ik heb geen tomtom plus abbo en volgens de website moet je hiervoor wel voor betalen? Loop ik nou het risico dat ik een rekening opgestuurd krijg? Ik heb een t-mobile MDA 3 (htc 3300) windows mobile 5 telefoon.

Het internet verkeer voor het binnen halen van gegevens lijkt me vanzelf sprekend maar zijn er nog kosten die via tomtom in rekening zullen worden gebracht?

Andere diensten vraagt hij om een gebruikersnaam, dus deze werken niet. Hij geeft bij tomtom plus diensten aan, dat ik als anonieme gebruiker ben aangemeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 04-12-2006 11:55 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 09:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, om een rekening te sturen zullen ze wel je naam moeten achterhalen...

Misschien dat dit lukt via je telefoonrekening? kosten zijn normaalgesproken 9,95 p/m...

edit: ah... Bij mij doet ie dat ook...
Vraagje; heb je betaald voor je tomtom software?

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 04-12-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik heb een internet abbo bij t-mobile als je dat bedoeld? Ik kan dus onbeperkt gebruik maken van internet, dus het gprs verkeer is kosteloos.

@Mikey, bij jou werkt het dus ook? Wellicht is er sprake van een aantal dagen gratis met anonieme gebruiker? Of ik betaald heb, uh.. ik denk niet dat het de bedoeling is dat we dat hier bespreken, maar dan beantwoord ik je vraag wel denk ik ;)

Zouden andere mensen ook even kunnen kijken of de verkeersinformatie dienst werkt? Gewoon verkeersinformatiedienst activeren in tt6.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Contact gehad met TomTom. Ze konden niet garanderen dat Navigator 6 zou werken op mijn iPaq hx2410, maar de kaartenset (http://www.tomtom.com/pro...p?ID=168&Product=72&Lid=5) zou zeker en vast wel werken met mijn Navigator 5.

Ikke netjes besteld, vandaag geleverd. Is dat ding alleen compatibel met TomTom One, TomTome Go en TomTom Rider. Sowieso snap ik niet waarom ze daar onderscheid in maken eigenlijk. Maar goed, ik heb ze dus maar gemaild of ik de SD-kaart terug kan sturen en hoe ik nu aan de nieuwe kaarten kan komen voor TomTom Navigator 5.

Of wellicht weet iemand of Navigator 6 toch werkt op mijn iPaq hx2410 ? Dan bestel ik die gewoon toch, namelijk.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Yoeri schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:06:
Contact gehad met TomTom. Ze konden niet garanderen dat Navigator 6 zou werken op mijn iPaq hx2410, maar de kaartenset (http://www.tomtom.com/pro...p?ID=168&Product=72&Lid=5) zou zeker en vast wel werken met mijn Navigator 5.

Ikke netjes besteld, vandaag geleverd. Is dat ding alleen compatibel met TomTom One, TomTome Go en TomTom Rider. Sowieso snap ik niet waarom ze daar onderscheid in maken eigenlijk. Maar goed, ik heb ze dus maar gemaild of ik de SD-kaart terug kan sturen en hoe ik nu aan de nieuwe kaarten kan komen voor TomTom Navigator 5.

Of wellicht weet iemand of Navigator 6 toch werkt op mijn iPaq hx2410 ? Dan bestel ik die gewoon toch, namelijk.
Dat lijkt me toch wel zeker te werken, bij mij draait ie op een Ipaq 1940, en das al een oud "beestje" met een 2 gb sd-card met heel Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
TomTom 6 United Kingdom and Republic of Ireland v660.1199
TomTom 5 United Kingdom and Republic of Ireland Plus v660.1223

Wat is hier nu het verschil tussen? Maakt die versie van TT zelf iets uit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Fire69 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:20:
TomTom 6 United Kingdom and Republic of Ireland v660.1199
TomTom 5 United Kingdom and Republic of Ireland Plus v660.1223

Wat is hier nu het verschil tussen? Maakt die versie van TT zelf iets uit? :?
met of zonder eu hoofdwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, dat had ik ook gezien. :)

Ik doelde meer op de TT5 of TT6 die er bij staat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 09:50

No13

/me was here

frapex schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:22:
[...]

mensen, kunnen jullie mij met bovenstaande helpen? Ik zou graag de laatste versie draaien van TomTom6, maar krijg die met geen mogelijkheid aan de praat (kan geen maps vinden).
Ik had voorheen de illegale 6.00 versie op mijn PDA staan om te testen of het wilde lukken (MDA III) en dit liep als een zonnetje

Vorige week toch maar eens de goede tomtom weze halen en nu krijg ik inderdaad ook geen kaarten geinstalleerd.

Toen ik de map GUAM om te testen weer in \my documents gooide deed hij die wel. Volgens de tomtom helpdesk kan tomtom6 alleen kaarten lezen vanaf het eerste opslag-apparaat (naast dus de \my documents) en dat blijkt in mijn geval de \Storage te zijn, waar slechts 60 mb op past en dus geen kaarten!

Omdat tomtom voorlopig nog niet erg gewillig lijkt te zijn om hier een oplossing voor te maken heb ik zelf maar wat lopen knoeien, en niet zonder succes! Als ik de \Storage uitschakel is mijn SD-Card ineens het 1e opslag-medium en kan ik dus de kaarten zonder problemen daar vanaf laden...
Ik mis nu wel 60 MB opslag op mijn PDA maar nu werkt de "normale" tomtom tenminste...

Hoe schakel je \Storage uit?
Maak eerst een backup van je data in \Storage!!!

1. Download een regedit tooltje voor je PDA (bijv http://www.phm.lu/Products/PocketPC/RegEdit/)
2. Open regedit en ga naar \HKLM\System\StorageManager\Profiles\TRUEFS_DOC1 (dit is tenminste in mijn geval de \Storage opslag)
3. Maak een nieuwe DWORD value aan met de naam MountFlags en de decimale waarde 1

Sla het zaakje op en soft-reset je apparaat. Je hebt nu als het goed is geen \Storage meer, de mountflag 1 zorgt ervoor dat je pda deze opslag verbergt.

Afhankelijk van je PDA kan je nu wellicht wel je kaarten op je SD of CF kaart zetten, afhankelijk welk opslag-medium nu als 1e gevonden wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
*schopje*

Zijn er mensen met tomtom 6 waarbij verkeersinformatie gewoon werkt?

Ik heb hier geen abbonement op en het vreemde is dat het wel werkt zonder dat ik hier iets voor in heb gesteld

Als ik bij tomtom plus diensten kijk staat er alleen anonieme gebruiker, andere diensten zoals flits etc vraagt hij wel om mijn gebruikersgegevens.

Hebben andere mensen dit ook? Ik weet dat het niet zo netjes is om het te gebruiken, maar ik blijf een hollander, waarom betalen als dit gewoon werkt?

Mijn vraag is, ben ik de enige? Zouden ze dit na kunnen trekken en later in rekening kunnen brengen?

Volgens mij kunnen ze me weinig maken aangezien ik van me geen kwaad bewust ben en er gewoon vanuit ga dat dit gewoon gratis is?

[ Voor 45% gewijzigd door Workaholic op 06-12-2006 14:54 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:53

Sherlock

No Shit

Iedereen krijgt een proefabonnement van een maand

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Volgende week zei een TomTom-medewerker dat Navigator 6 niet gegarandeerd compatibel zou zijn met mijn iPaq HX2410, maar dat de kaarten wel met Navigator 5 werken. Vandaag krijg ik bericht van een andere medewerker dat de 6-kaarten niet compatibel zijn met Navigator 5.

* Yoeri volgt het even niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
Gewoon de wizard volgen? Navigator 5, HX2410=other device, en je krijgt Nav5 maps aangeboden zonder gratis upgrade naar Navigator 6. Gewoon via Producten>Kaarten>Koop Nu.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Het ging hem erom dat ik gezegd had eventueel het risico te willen nemen Navigator 6 aan te schaffen ondanks dat compatibiliteit niet "gegarandeerd" kon worden. Als de software niet werkte, wilde ik dan alsnog van de kaarten gebruik maken, dat kan dus niet :)

Zit nu nog te twijfelen wat ik ga doen. Ik kan natuurlijk ook gewoon wachten en volgend jaar iets als dit kopen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
Yoeri schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:20:
Volgende week zei een TomTom-medewerker dat Navigator 6 niet gegarandeerd compatibel zou zijn met mijn iPaq HX2410, maar dat de kaarten wel met Navigator 5 werken. Vandaag krijg ik bericht van een andere medewerker dat de 6-kaarten niet compatibel zijn met Navigator 5.

Dit zijn toch ook 2 verschillende dingen?
TT 6 werkt met mappen TT5, je schrijft, TT6 met kaarten 5
TT5 werkt niet met mappen TT 6, je schrijft, 6 kaarten met TT5
Simpel, maar het is zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de laatste werkende versie is voor de Nokia N73?

tomtom 6.010 (7640) of
tomtom 6.020 (7910)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14
Sherlock schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:05:
[...]

Iedereen krijgt een proefabonnement van een maand
Klopt, als je inlogt met je account op tomtom.com zie je ook wanneer deze afloopt..

Echt superhandige functie, en die proefperiode heeft mij overtuigd het evt. aan te scchaffen voor een jaar.. Slim van ze..

[ Voor 19% gewijzigd door pennywiser op 06-12-2006 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die ook problemen hebben met TT6 en de N80. Het gaat eigelijk prima met de Benelux kaart maar zodra ik de west europa gebruik lijkt het wel of deze te "zwaar" is voor de N80 en deze continue vastloopt. Het enige wat wel werkt zijn korte routes maar zodra de landsgrenzen gepasseerd moeten worden lukt niets meer. Het gaat al fout bij de routeberekening.
Wel jammer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hoe zit het met de vertraging van je werkelijke positie en de positie op het scherm? Ik heb ergens gelezen dat dit door BT komt en niet door de GPS ontvanger zelf. Weet iemand hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04-2015
Gem1e schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:10:
[...]

Dit zijn toch ook 2 verschillende dingen?
TT 6 werkt met mappen TT5, je schrijft, TT6 met kaarten 5
TT5 werkt niet met mappen TT 6, je schrijft, 6 kaarten met TT5
Simpel, maar het is zo.
Ik kreeg vandaag een e-mail van ze dat ze de nieuwe kaarten ook in een TomTom 5 versie verkopen. Als je op de website naar "kaarten" gaat en dan "other device" kiest krijg je die optie. De prijs is hetzelfde als dezelfde kaart + update naar TT6.

Bijvoorbeeld west Europa:
TomTom 5 versie 956 MB
TomTom 6 versie met software update 956 MB

Nu vraag ik me alleen af of iemand TT6 al heeft uitgeprobeerd op een Dell Axim X30? Officieel wordt mijn PDA (nog?) niet ondersteund, maar ik zou wel in de update geinteresseerd zijn. Ik kon er niets over vinden in deze thread :'(

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
REDFISH schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:48:
Hoe zit het met de vertraging van je werkelijke positie en de positie op het scherm? Ik heb ergens gelezen dat dit door BT komt en niet door de GPS ontvanger zelf. Weet iemand hoe het zit?
Een GPS-receiver geeft maar elke seconde het signaal door. Dit is hetzelfde bij een BT of eentje met een draadje (USB/Serieel). Het ligt dus echt aan de GPS en niet aan de BT-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Fire69 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:36:
Alle nieuwe mappen zijn nu van Navteq
Oh vandaar... Ik kon eerst nog naar het huis van een vriend in Hoofddorp rijden, en met 6 beweert ie ijskoud dat het niet bestaat. Maar wacht...er is meer...als ik het op de kaart opzoek en vervolgens zeg dat ik daarheen wil, weet ie ineens dat het De Balg is waar ie eerst niets van claimde te weten. Ook het Circuitpark Zandvoort is een blinde vlek bij 6, waar ie bij 5 er nog in stond. Erg slordig...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:26:
Oh vandaar... Ik kon eerst nog naar het huis van een vriend in Hoofddorp rijden, en met 6 beweert ie ijskoud dat het niet bestaat. Maar wacht...er is meer...als ik het op de kaart opzoek en vervolgens zeg dat ik daarheen wil, weet ie ineens dat het De Balg is waar ie eerst niets van claimde te weten. Ook het Circuitpark Zandvoort is een blinde vlek bij 6, waar ie bij 5 er nog in stond. Erg slordig...
De kaarten zijn helemaal niet van Navteq maar van TeleAtlas, kijk maar bij het copyright.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneerdebier
  • Laatst online: 26-08 08:17
berend_engelbrecht schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:26:
[...]
Nu vraag ik me alleen af of iemand TT6 al heeft uitgeprobeerd op een Dell Axim X30? Officieel wordt mijn PDA (nog?) niet ondersteund, maar ik zou wel in de update geinteresseerd zijn. Ik kon er niets over vinden in deze thread :'(
Ik heb TT6 versie 6.020 werkend op mijn X30 (624Mhz) met de 660 versie van de Europa kaart. Werkt prima, nog niet mee over de grens genavigeerd. Ook de Benelux+ kaart (652) werkt.

Ik heb het zelf op een 2gb Transcend SD-card staan, lekker snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Audi-Addict schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:50:
Zijn er mensen met tomtom 6 waarbij verkeersinformatie gewoon werkt?
Verkeers-info via GPRduur of TMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

In mijn ogen gaat het bedrijf TomTom qua klantvriendelijkheid hollend achteruit.

Het is al tijden onduidelijk gedoe met de kaarten, welke versies, welke leverancier. En nu krijgen vast klanten een dikke vinger als ze willen upgraden van versie 5 naar 6. Met een smoes dat de kaarten wel gewoon in te lezen zijn houden ze je een blad voor de ogen. Als ze na een tijd stoppen met het patchen of verbeteren van versie 5, of uitkomen met versie 7 dan kan je met de versie 5 waarschijnlijk niet meer zo maar mee.

Ik koop al vanaf het begin de TomTom versies, maar nu stop ik ermee. Ik vertik het om een weer flinke bak geld nee te leggen voor iets wat ik al voor 95% heb. Eventuele 20% korting om kaartmatriaal waarbij het maar afwachten is wat er is verbeterd of toegevoegd is maar een marginaal aanbod. Het zou niet de eerste keer zijn dat je met 'nieuwere' kaarten ineens een deel wat vroeger werkte ineens niet meer kan be-navigeren (TT5 kaart 'upgrade' was de huisnummer navigatie in een groot nieuw deel van Houten kwijt, wat wel aanwezig was in de originele versie...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 00:00:
[...]

De kaarten zijn helemaal niet van Navteq maar van TeleAtlas, kijk maar bij het copyright.
Je bovenstaander quote ook niet correct, het was ondertussen al wel duidelijk dat er kaarten zijn van TeleAtlas EN NavTeq...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik heb nu ook de laatste kaarten van tomtom even getest. Nog niet uitgebreidt maar wel even kort. Dit zijn de gegevens:
660
build=1219
id=56972

ID=nederlandPostal_teleatlas
version=604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Wat een bras die nieuwe 660 kaarten zeg. Niet up-to-date en screen-updates eens per 3 seconde ofzo (op een Mio P350).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
Ik zag gisteren een goedkoop navigatiesysteem liggen.
Het was een Olympia Traveller 550 SirfStar III

Op de doos stond Windows Powered, maar als je het apparaat aanzette was van windows niets te zien. Er zat een SD kaartje bij met daarop de kaart van de benelux met een eigen navigatie programmaatje van Olympia zelf.

Weet iemand misschien of het mogenlijk is om op zo'n ding gewoon TomTom 6 te installeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 14-09 14:03

Ik heb je pda even opgezocht en het lijkt me dat het wel moet werken. Tomtom6 werkt ook probleemloos met de bejaarde pda van mijn pa, een ipaq 3950! Die is al veel ouder dan jouw pda, dus lijkt me stug dat het niet gaat werken. Anders kun je het altijd nog terugsturen en geld terugvragen.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:06:
Je bovenstaander quote ook niet correct, het was ondertussen al wel duidelijk dat er kaarten zijn van TeleAtlas EN NavTeq...
Voor NAVIGATOR 6 zijn er officieel alleen kaarten van TeleAtlas. Dat neemt niet weg dat TomTom kaarten van beide bedrijven gebruikt. Maar niet voor NAVIGATOR 6 dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn 2 verschillende soorten kaarten, voor NAV 5 en NAV 6. Als je in de tool kiest voor "Other device" behoud je NAV 5 en krijg je NAV 6 kaarten die compatible zijn met NAV 5. Ze zijn onderling dus niet uitwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 16:45
Wie weet wat de laatste TT is voor een Nokia N70

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

TomTom 5 Mobile, welke versie weet ik niet maar dat zal we. 5.21 zijn net als de PPC uitvoering? TomTom 6 gaat er in ieder geval niet op werken omdat er een oudere versie van Symbian op de N70 staat.

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Op dit moment kan je van verschillende sites de flitspalen, trajactcontroles en roodlicht controles downloaden. Echter welke site is nou het beste om die poi's binnen te halen? Om nou van 2 verschillende sites binnen te gaan halen lijkt me niet echt verstandig.

Verder, ik heb ooit eens een site gezien waar stond dat ze ook mobiele controles (plaatsen waar bekend is dat ze vaak staan) weergeven. Die kan ik nu niet meer vinden. Volgens mij doet flitspaal.nl dat niet namelijk.

Kortom, welke site gebruiken jullie voor jullie poi's met betrekking tot flitspalen en mobiele controles.

Dit zegt flitspaal.nl ervan
Vraag : Waarom maken jullie ook geen POI bestand met mobiele controles en waar ze vaak staan te controleren?
Antwoord : Dit doen we niet omdat dit bestand extreem vervuild zou worden met plakken waar ze zelden of nooit staan. Tegenwoordig wordt er op zoveel verschillende plekken gecontroleerd dat het bijhouden van zo'n bestand een nachtmerrie is. Verder kan dit bestand ook weer door controleurs worden gebruikt om JUIST op een plek te gaan staan die nog niet in het bestand staat. We vinden het aanbieden van zo'n bestand dus redelijk zinloos.

[ Voor 33% gewijzigd door Damocles.NL op 14-12-2006 13:48 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Damocles.NL schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:43:
Verder, ik heb ooit eens een site gezien waar stond dat ze ook mobiele controles (plaatsen waar bekend is dat ze vaak staan) weergeven. Die kan ik nu niet meer vinden. Volgens mij doet flitspaal.nl dat niet namelijk.
heeft ook niet zo heel veel zin als je niet tien keer per dag je poi's update...

Ik haal de mijne van flitspaal.nl... Kan tegenwoordig ook onderweg...

• Damocles.NL
Ja, ik ben dus van plan om een PIT bij t-mobile te nemen als me hi afloopt. Sowieso naar t-mobile voor goedkope sim only abonnementen daar ik nu een goede telefoon heb. Het lijkt me nu redelijk duur om dat onderweg steeds te doen

Even zoeken op de site waar dat staat dan

Dat onderweg ophalen kan dus schijnbaar niet met Symbian systemen? Ik heb een Nokia N93, hoe zou ik dan in TomTom realtime onderweg poi's met mobiele flits locaties op kunnen halen zodat ze zichtbaar zijn in tomtom?

[ Voor 40% gewijzigd door Damocles.NL op 14-12-2006 13:56 ]

• Damocles.NL
Ah gevonden, gewoon even de XML zoals in PoiEdit bekeken en daarin staat de locatie van het Ov2 bestand.

http://flitsservice.com/flitsservice.ov2

DIt onderweg even downloaden en in de map zetten et voila volgens mij

Bestand is zo klein, dat kan met gprs ook wel binnen gehaald worden. Kost bijna niks dan

[ Voor 17% gewijzigd door Damocles.NL op 14-12-2006 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowrider2025
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 22:39
Weet iemand welke key moet aangepast worden in het register (Win CE 4.2) zodat je mappen op SD-kaart kunt zetten ipv in de My Documents-map.Hier werkt TomTom 6 dus op een GPS 400 van Packard Bell, maar de kaarten vind ie dus niet. Bedankt alvast voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik heb POI bestanden gemaakt voor gratis WiFi hotspots in Belgie, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk en Zwitserland. Ze zijn hier te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
Morpheus_nl schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:02:
[...]

Ik heb je pda even opgezocht en het lijkt me dat het wel moet werken. Tomtom6 werkt ook probleemloos met de bejaarde pda van mijn pa, een ipaq 3950! Die is al veel ouder dan jouw pda, dus lijkt me stug dat het niet gaat werken. Anders kun je het altijd nog terugsturen en geld terugvragen.
Zelfde 3950 ervaring hier, ik heb alleen een update naar ppc 2003 moeten doorvoeren. Met ppc 2002 kon ik alleen tomtom5 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre.Koster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12-2022
Andre.Koster schreef op maandag 18 december 2006 @ 01:31:
Ik heb POI bestanden gemaakt voor gratis WiFi hotspots in Belgie, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk en Zwitserland. Ze zijn hier te downloaden.
De file met POIs van Frankrijk was niet toegankelijk. Is gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
Is er misschien sinds de versie 6.0.2 toch een manier gevonden om deze op een Nokia N91 te zetten of kan dit nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andre.Koster schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:34:
[...]

De file met POIs van Frankrijk was niet toegankelijk. Is gefixt.
Thnx, altijd handig. Bedankt voor je moeite _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe installeer je tomtom 6 op de E61

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Ik zou je post maar verwijderen @ hierboven.

Dit soort dingen zijn niet toegestaan op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Als bedrijfje hebben wij nu 5 Qtek 9100 met TomTom Benelux. Nu willen we graag gebruik maken van de mogelijkheid om voor nog geen 80 euro per device een upgrade te doen (20% korting download) naar TT 6 en de nieuwste map of Western Europe. Nadeel hiervan is dat dit onze 1 Gb mini-SD cards dus volledig volpompt (963 Mb) en er geen ruimte meer blijft voor andere zaken. En helaas kun je er niet voor kiezen één van de landen niet te installeren. Dan moet je kiezen voor de DVD met de maps of Western Europe.

Lastige is dat TT Pro (voor bedrijven) pas beschikbaar is vanaf een gelijktijdige aanschaf van 20 stuks. Dus ik denk slim te zijn. We kopen één DVD versie en 4 download versies. Uiteindelijk gaat het niet om het medium, maar om legale productcodes O-)

Nu is mijn vraag of de productcode van de download versie uit dezelfde 'range' komt als de productcode van de DVD? Het is allebei Western Europe met al het kaartmateriaal. Alleen het medium is anders en de downloadversie is één bestand. Deze manier scheelt ons 50x4=200 euro en we hebben toch geen 5 dezelfde DVD's nodig. Let op, ik suggereer absoluut niets illegaals, ik ben alleen benieuwd of dit mogelijk is, zodat we de keuze hebben welke kaarten we wel en niet standaard op onze mini-SD kaarten zetten en we dus ruimte kunnen overhouden voor andere zaken.

De TT helpdesk is nog na aan het denken over deze vraag, dus wellicht dat iemand hier mij uitsluitsel kan geven?

• spaceboy
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb zojuist van ellende maar een stem (Wicked Wendy) gedownload van die stemmensite (wil geen reclame maken, zo slecht vind ik het, dat ik ervoor betaald heb). Maar goed, hij is het waard. Kon 'm echt niet "illegaal" vinden.

Iemand hier vindplaatsen voor legale stemmen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

spaceboy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 01:23:
Ik wist er een maar die is weer weg. Uiteindelijk vind ik het maar flauw, al die stemmen. Ooit wat mee geprobeerd, maar je wordt na 5 minuten toch wel erg flauw van Kim Katrell of John Cleese. Ik heb nu de standaard Belgische dame erop staan. Ik vind dat veel prettiger en duidelijker klinken als die Nederlandse bitch.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

mphilipp schreef op donderdag 21 december 2006 @ 01:29:
[...]

Ik wist er een maar die is weer weg. Uiteindelijk vind ik het maar flauw, al die stemmen. Ooit wat mee geprobeerd, maar je wordt na 5 minuten toch wel erg flauw van Kim Katrell of John Cleese. Ik heb nu de standaard Belgische dame erop staan. Ik vind dat veel prettiger en duidelijker klinken als die Nederlandse bitch.
Ja me 2. Maar Wendy klinkt wel lekker.
Meestal heb ik gewoon Bram of Eva.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Joch_um_all schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:28:
Ik heb TT6 gisteren gekocht en hij draait prima op mijn Asus A730W. Mijn bevindingen tot nu toe:

Positieve bevindingen dus!
Mag ikv ragen waar je de kaarten geinstalleerd hebt? Ik wil ze op mijn CF-kaart hebben, maar daar vind hij ze niet. Helpdesk komt niet verder als dat ik ze dan maar op de SD kaart moet zetten, maar dat wil ik niet, want daarop heb ik muziek staan (op diverse SD kaartjes).

Nu werkt hij door de SD kaart eruit te halen en dan TomTom op te starten, dan doet hij het wel, maar echt fijn vind ik dat niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:26

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Een vraagje:

Ik ben nieuw met dit en heb pas een SE w950i gekocht en vroeg me af als hier ook tomtom 6 op kon draaien?? Volgens mij wel toch? ;x

Als het kan, welke tomtom raden jullie aan? ik heb alleen btw benelux nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door XTREEMRaGE op 21-12-2006 11:13 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:11
Cyberpope schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:49:
[...]

Mag ikv ragen waar je de kaarten geinstalleerd hebt? Ik wil ze op mijn CF-kaart hebben, maar daar vind hij ze niet. Helpdesk komt niet verder als dat ik ze dan maar op de SD kaart moet zetten, maar dat wil ik niet, want daarop heb ik muziek staan (op diverse SD kaartjes).

Nu werkt hij door de SD kaart eruit te halen en dan TomTom op te starten, dan doet hij het wel, maar echt fijn vind ik dat niet.
Bij mij was het andersom, ik heb de kaarten op mijn SD staan en die pakte die niet op. Oplossing voor jou: maak een map 2577 op de CF aan en daarin een bestandje AutoRun.exe (makkelijkste met Explore via ActiveSync connectie ), met inhoud wat tekst ofzo. Klaar!

Verwijderd

Ik heb tomtom navigator draaien op mijn Tytn.

Helaas gaat het opbouwen van het scherm tijdens navigatie erg traag (ben dan meestal al het punt ver voorbij).

Weet iemand wellicht wat hiervan de oorzaak kan zijn?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

BigSurf schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:08:
[...]

Bij mij was het andersom, ik heb de kaarten op mijn SD staan en die pakte die niet op. Oplossing voor jou: maak een map 2577 op de CF aan en daarin een bestandje AutoRun.exe (makkelijkste met Explore via ActiveSync connectie ), met inhoud wat tekst ofzo. Klaar!
Thankx... de gouden tip..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

g

misschien is je apparaat/geheugenkaart langzaam, bij mij wordt ie langzaam zodra ik flitspalen toevoeg aan mijn nav map.

Verwijderd

spaceboy schreef op donderdag 21 december 2006 @ 01:23:
Jammer dat je je mailadres niet in je profiel hebt staan...

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 18:13:
[...]

Jammer dat je je mailadres niet in je profiel hebt staan...
Nu wel. ;)

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
BigSurf schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:08:
[...]

Ik heb een nokia N91, deze heeft geen geheugenkaart maar wel een HD. Daardoor werkt er geen tomtom op. Als ik nu die map 2577 maak met het bestand AutoRun.exe dan gaat dit ook werken of klopt deze theorie niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

XTREEMRaGE schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:11:
Een vraagje:

Ik ben nieuw met dit en heb pas een SE w950i gekocht en vroeg me af als hier ook tomtom 6 op kon draaien?? Volgens mij wel toch? ;x

Als het kan, welke tomtom raden jullie aan? ik heb alleen btw benelux nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Laatst online: 14-09 22:09

frapex

got r00t

No13 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:37:
[...]

Ik had voorheen de illegale 6.00 versie op mijn PDA staan om te testen of het wilde lukken (MDA III) en dit liep als een zonnetje

Vorige week toch maar eens de goede tomtom weze halen en nu krijg ik inderdaad ook geen kaarten geinstalleerd.
Jij spreekt over WM2003, ik heb WM5, dus geen Storage. Wel heb ik een Ramdisk die er blijkbaar tussen zit... Erg jammer, want die Ramdisk maakt WM5 nog een beetje uit te houden :)

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
snarf schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:52:
Als bedrijfje hebben wij nu 5 Qtek 9100 met TomTom Benelux. Nu willen we graag gebruik maken van de mogelijkheid om voor nog geen 80 euro per device een upgrade te doen (20% korting download) naar TT 6 en de nieuwste map of Western Europe. Nadeel hiervan is dat dit onze 1 Gb mini-SD cards dus volledig volpompt (963 Mb) en er geen ruimte meer blijft voor andere zaken. En helaas kun je er niet voor kiezen één van de landen niet te installeren. Dan moet je kiezen voor de DVD met de maps of Western Europe.

Lastige is dat TT Pro (voor bedrijven) pas beschikbaar is vanaf een gelijktijdige aanschaf van 20 stuks. Dus ik denk slim te zijn. We kopen één DVD versie en 4 download versies. Uiteindelijk gaat het niet om het medium, maar om legale productcodes O-)
Dus één "Maps of Western Europe" en 4 "Map of Western Europe"? Dat zijn namelijk verschillende producten.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Update TS:

Ik heb de versies van de maps van TomTom in de TS verwerkt. Zo kan je dus zien of er nieuwere maps zijn die je kan kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Heb em werkend gekregen op me n80, met kaart van benelux :) Die gps muis die ik heb (adapt ad500) vind ik trouwens maar wat irritant, duurt vet lang voordat ie iets ziet, hoorde van sommige ook dat de ad700 binnen zou werken? Ad500 iig niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een iPaq 5450, en in dit forum is iemand die TT6 aan het werken heeft gekregen. Bij mij lukt dit niet, in die zin dat TT Home geen vrije geheugenruimte detecteert op de iPaq, en ik dus gewoon niets geïnstalleerd krijg (nochtans zijn SD kaart (1G) en intern geheugen zo goed als leeg). Heeft iemand een tip om hier doorheen te raken?

Alvast bedankt
Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvkraaij
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-04-2022
Als ik TT6 wil installeren op een Tungsten T3 en ik wil het risico aangaan, welke versie moet ik dan aanschaffen bij TomTom. Je moet namelijk aangeven voor welk apparaat je de software koopt. De T3 staat er natuurlijk niet meer bij. Krijg ik de juiste versie als ik een leugentje om bestwil gebruik en aangeef dat ik een Treo 650 heb?

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok voeg de Palm Treo 680 ook maar toe aan het lijstje. Met behulp van deze tweak kan je hem zonder probleem installeren!

Heb nog net 1 probleem en dat is dat ik het geluid niet werkend krijg... Iemand met hetzelfde probleem?

Edit: Hmm blijkbaar was het enkel de Vlaamse stem die niet werkte. Heb nu Nederlands gekozen en die werkt perfect!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 13:33 . Reden: Itsa unabelievible, itsa working! ]

Verwijderd

Arfman schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:47:
Voro de volledigheid: TT6 werkt ook prima op mijn HP iPaq 5450.
Ik krijg TT6 niet geïnstalleerd, hoe hebt u de installatie gedaan?

Dirk

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 23:22:
Ok voeg de Palm Treo 680 ook maar toe aan het lijstje. Met behulp van deze tweak kan je hem zonder probleem installeren!

Heb nog net 1 probleem en dat is dat ik het geluid niet werkend krijg... Iemand met hetzelfde probleem?

Edit: Hmm blijkbaar was het enkel de Vlaamse stem die niet werkte. Heb nu Nederlands gekozen en die werkt perfect!
Done :)

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 11:20
DaannO schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:17:
Ik heb de versies van de maps van TomTom in de TS verwerkt. Zo kan je dus zien of er nieuwere maps zijn die je kan kopen. :)
Je kunt beter de versies 1219 hebben dan de versies 1223. Wat betreft kaart-materiaal (straten enz) schijnen ze identiek te zijn. Je mist in versie 1223 de snelheidsinformatie (hoe hard mag je waar rijden), terwijl die in versie 1219 er wel in zit.
Ook mis ik de snelweg-informatie in versie 1223: het te volgen "blauwe" bord. Als je bij een afslag komt die je niet hoeft te hebben, dan laat TomTom6 het hoofdbord zien waar je wel naar toe moet. Dit doet hij bij elke afslag en bij de juiste afslag laat hij het blauwe bord van de afslag zien. Met versie 1219 werkt dit, met versie 1223 niet (meer).

Versie 1223 is volgens mij bedoeld voor TomTom5, en ze werken inderdaad ook op TomTom6.
Versie 1219 zijn kaarten voor TomTom6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

wens schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:30:
[...]

Versie 1223 is volgens mij bedoeld voor TomTom5, en ze werken inderdaad ook op TomTom6.
Ja dat is zo :)
Heb eindelijk maar de stap gewaagd en tomtom 6 icm Holux 236 voor m'n sony ericsson w950i gehaald. Werkt lekker tot nu toe, en het is erg gebruiks vriendelijk ondanks geen tot weinig kennis over navigatie software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
[...]

Je kunt beter de versies 1219 hebben dan de versies 1223. Wat betreft kaart-materiaal (straten enz) schijnen ze identiek te zijn. Je mist in versie 1223 de snelheidsinformatie (hoe hard mag je waar rijden), terwijl die in versie 1219 er wel in zit.
Ook mis ik de snelweg-informatie in versie 1223: het te volgen "blauwe" bord. Als je bij een afslag komt die je niet hoeft te hebben, dan laat TomTom6 het hoofdbord zien waar je wel naar toe moet. Dit doet hij bij elke afslag en bij de juiste afslag laat hij het blauwe bord van de afslag zien. Met versie 1219 werkt dit, met versie 1223 niet (meer).

Duidelijk. Ik zal dit even aanpassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palm Treo 680 + TomTom SiRF III = Droomteam!
Samen met een cradle voor m'n Palm heb ik nu voor relatief weinig geld een meer dan compleet auto-navigatiesysteem + agenda + gsm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
[...]

OK, maar wat als de versie's weer verhoogd worden?
Er is nu een W-Europa map, v6.60.1256. Is die dan beter dan de 1223 of neem je nog steeds beter de 1219? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Fire69 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:35:
[...]

OK, maar wat als de versie's weer verhoogd worden?
Er is nu een W-Europa map, v6.60.1256. Is die dan beter dan de 1223 of neem je nog steeds beter de 1219? :?
Dat is een map van navteq. Ik weet nog niet of die beter is. Ik laat het later even weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik bedoel maar, hoe kan je nou zien of een map voor TT5 of TT6 is? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag TT6 op de nokia N73 geinstalleerd. Het lukte in het begin niet na wat activatie problemen. Na installatie van een andere versie geen problemen. Nu nog even een gps muis halen. Ik heb nu de benelux kaart geinstalleerd, voor de vakantie gooi ik de west europa er wel even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

DaannO schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:15:
[...]

Dat is een map van navteq. Ik weet nog niet of die beter is. Ik laat het later even weten. ;)
Er zijn dus 2 mogelijkheden voor de nieuwe kaarten (6.60) voor TT6:
1219 (Teleatlas)
1256 (Navteq)

Het schijnt dat Navteq over het algemeen nauwkeurigere en recentere wegeninformatie heeft, maar dat Teleatlas betere POI's heeft. Klopt dit?

En waarom zijn er nieuwe kaarten van 2 fabrikanten? Ik dacht dat Tomtom volledig overgestapt was op Teleatlas.

[ Voor 15% gewijzigd door _Oldie_ op 30-12-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Het zou blijkbaar mogelijk zijn om de poi.dat van TeleAtlas met de map van NavTeq te gebruiken. Beste van 2 werelden dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Fire69 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:02:
Het zou blijkbaar mogelijk zijn om de poi.dat van TeleAtlas met de map van NavTeq te gebruiken. Beste van 2 werelden dan :)
Enig idee hoe dat werkend te krijgen dan? Dat lijkt me wel de ideale oplossing! 1256 is dus de nieuwste versie voor TT6 en is die dan met snelheids weergave hoe hard je mag en borden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gewoon de poi.dat van de TeleAtlas-map kopieren in de folder van de NavTeq-map. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Brook
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11-2020
_Oldie_ schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:26:
[...]

Er zijn dus 2 mogelijkheden voor de nieuwe kaarten (6.60) voor TT6:
1219 (Teleatlas)
1256 (Navteq)

Het schijnt dat Navteq over het algemeen nauwkeurigere en recentere wegeninformatie heeft, maar dat Teleatlas betere POI's heeft. Klopt dit?

En waarom zijn er nieuwe kaarten van 2 fabrikanten? Ik dacht dat Tomtom volledig overgestapt was op Teleatlas.
Dit heb ik gevonden :.........

650.xxxx = Teleatlas Kaarten
660.121x = Teleatlas Kaarten voor TomTom 6
660.122x = Teleatlas Kaarten voor TomTom 5 & 6
652.xxxx = Navteq Kaarten
660.125x = Navteq Kaarten

Alvast de beste wensen en een gezond en flitsvrij 2007
:+ :+

99,9 % Van de Computerproblemen zit tussen de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schnumi in "Het TomTom Navigator 6 Topic"
hoi allemaal
ik heb een hp ipaq 1710
en heb daar een houder van kirrio bij met gps er in model 6125
en heb er ook een leatec gps aan een draad bij die je in de houder kan stopen
deze set wert door hp met viamichelin compleet gelevert
nu wil ik er tomtom 6 navi op laten draaien
heb via michelin verwijderd
en heb er tomtom op gezet
maar tom tom kan geen gps vinden
heb in tom tom gps gekozen voor andere gma en 4800 bou en com 1
dan gaat hij zoeken zie ik rechts boven in het scherm
maar hij vind niks
wat moet ik doen om hem werkent te krijgen ????????????????????????????
ik ben radeloos
B.V.D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

oplossing gevonden

[ Voor 93% gewijzigd door FFF op 31-12-2006 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:06:
hoi allemaal
ik heb een hp ipaq 1710
en heb daar een houder van kirrio bij met gps er in model 6125
en heb er ook een leatec gps aan een draad bij die je in de houder kan stopen
deze set wert door hp met viamichelin compleet gelevert
nu wil ik er tomtom 6 navi op laten draaien
heb via michelin verwijderd
en heb er tomtom op gezet
maar tom tom kan geen gps vinden
heb in tom tom gps gekozen voor andere gma en 4800 bou en com 1
dan gaat hij zoeken zie ik rechts boven in het scherm
maar hij vind niks
wat moet ik doen om hem werkent te krijgen ????????????????????????????
ik ben radeloos
B.V.D
Stond hij bij die ViaMichelin ook ingesteld op com1?

En doe aub iets aan de leesbaarheid van je post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
FFF schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:36:
Ik wil alleen benelux installeren en duitsland. Maar ik krijg dit niet voor elkaar, hij vraagt welke je wil activeren, als ik dan eerst benelux doet pakt hij de DE kaarten niet. Als ik vervolgens via verkenner ook DE wil activeren zegt hij dat hij eerdere installatie's ongedaan maakt.
[...]
Europa past niet op mijn geheugenkaart, en daarbij vind ik het zonde om zoveel info te installeren die ik toch niet ga gebruiken.
Wat bedoel je precies met "via de verkenner activeren"?

Zelf heb ik ook TT 6 origineel, en in eerste instantie paste ook heel West-Europa niet op m'n kaartje. Ik heb toen via TT Home (het programma dat automatisch geinstalleerd wordt als je de DVD opstart) de kaart van de Benelux naar de phone geschreven. Toen ik TT6 daarna opstartte moest ik die kaart activeren waarna hij gebruikt kon worden.
Later, toen ik eenmaal een grotere flashcard gekocht had, heb ik via TT Home de map van West-Europa geinstalleerd. Die kon ik toen zonder meer gebruiken, er werd niet meer om activatie gevraagd, of misschien gebeurde dat automatisch op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

grun93 schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:54:
[...]

Wat bedoel je precies met "via de verkenner activeren"?
Ben er al uit, kan gewoon in tomtom de kaart switchen.

Weet iemand of je de kaarten aan elkaar kan koppelen en/of at dat het geval is als je meteen de europa map er op zet?

Nu kan ik duitsland wel activeren alleen kan nog niet zoeken, moet eerst zelf bepalen hoe ik in duitslang kom (en wat de beste grens lokatie is) en als ik er dan ben moet ik de kaart switchen naar duitsland en opnieuw de navigatie instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14
FFF schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:01:
[...]
Weet iemand of je de kaarten aan elkaar kan koppelen en/of at dat het geval is als je meteen de europa map er op zet?
Je kan naar het buitenland navigeren als je een bepaalde kaart + Major Roads of Western Europe hebt OF de hele kaart van Western Europe hebt. Je kan losse kaarten dus niet koppelen, en ZONDER de major roads of WE kan je NIET rechtstreeks naar het buitenland navigeren. Je moet dan dus kaarten wisselen.

Beste oplossing is om de betrefende kaart + MRWE van het het bestemmingsland (als je hierover beschikt natuurlijk) alvast te laden bij vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
FFF schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:01:
Ja, dan heb je gewoon heel Europa en je hoeft niet bij de grens van kaart te wisselen. Nadeel is wel dat je bij het kiezen van een bestemming allerlei buitenlandse gehuchten krijgt die je niet wilt. Voor dagelijks gebruik neem ik alleen de kaart van de Benelux, de kaart van Europa is dan voor de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
650.xxxx = Teleatlas Kaarten
660.121x = Teleatlas Kaarten voor TomTom 6
660.122x = Teleatlas Kaarten voor TomTom 5 & 6
652.xxxx = Navteq Kaarten
660.125x = Navteq Kaarten

De dikgedrukte heb ik dus icm Nokia N93 en TT6. Welke map is aan te raden en dan het liefste een map van Western Europe. Die nieuwe Navteq kaart heb je daar ook weergave van de max snelheid etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor het mee denken
ik heb in via michelin ook de zelfde instelingen staan en werkt alles goed
ik hoop dat je mij kan helpen
B.V.D
nog de beste wensen voor 2007
groetjes johan
Fire69 schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:53:
[...]

Stond hij bij die ViaMichelin ook ingesteld op com1?

En doe aub iets aan de leesbaarheid van je post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik heb inmiddels de laatste kaart geïnstalleerd 660.1259 de navteq dus voor WE.

En eindelijk... eindelijk kan ik met een gerust hart naar huis navigeren. De dijk waarop voorheen altijd werd aangegeven dat je naar beneden kon rijden is inmiddels afgesloten. Iets wat pas sinds 2000 is. Nu stuurt TT me dus netjes door de wijk heen ipv buitenom en dan de dijk over alwaar je dus niet de wijk in kunt rijden. Dus die kaarten zijn voor mij een hele verbetering. Ik heb de POI's van de teleatlas set erin laten staan. Vooralsnog bijt het niet met elkaar. Ik heb zelfs het gevoel dat TT iets stabieler loopt op mijn Vario II (HTC Tytn) Volledige setup is dan TT 6.02 (7910) met de WE map van navteq 6.60.1259 en poi's van de teleatlas kaarten 6.60.1229

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal de beste wensen

Op mijn Nokia N91 heb ik getracht TomTom 6 te instaleren dit lukt aardig moet ik zeggen
Kan ook het logo vinden en dan openen dan moet ik een aantal dingen instellen zoals taal , tijd , km of mijlen , en dan de mannelijke of vrouwelijke versie en dan gebeurt het
Ik krijg een foutmelding met de tekst : toepassing afgesloten tom tom KERN-EXEC 3
Heeft iemand hier ervaring mee en kan die de oplossing geven
Alvast bedankt

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 13:57:
bedankt voor het mee denken
ik heb in via michelin ook de zelfde instelingen staan en werkt alles goed
ik hoop dat je mij kan helpen
B.V.D
nog de beste wensen voor 2007
groetjes johan

[...]
Ik heb laatst ook hetzelfde probleem gehad met een pda, pas na een harde reset kon ik Tom weer goed laten werken, die Michelin heeft ergens een setting staan die de boel blokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:01:
[...]

Ik krijg TT6 niet geïnstalleerd, hoe hebt u de installatie gedaan?

Dirk
ja hier dezelfde vraag
ik heb hier het ppc tje van mn pa liggen en mij lukt het ook niet.
ook een h5450
met navigator 3 lukt alles wel alleen waardeloze kaarten.
kloppen niet meer
dus ben erg benieuwd
heb hier ook navigator 6 liggen maar lukt me ook niet
met diverse versies en soorten van installatie bestanden.
wilde eerst alles leegmaken maar lukt ook alleen via de harde reset en verder kom ik er echt niet aan uit.

hoop op een reactie
m vr gr jawevers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
kvkraaij schreef op zondag 24 december 2006 @ 21:19:
Als ik TT6 wil installeren op een Tungsten T3 en ik wil het risico aangaan, welke versie moet ik dan aanschaffen bij TomTom. Je moet namelijk aangeven voor welk apparaat je de software koopt. De T3 staat er natuurlijk niet meer bij. Krijg ik de juiste versie als ik een leugentje om bestwil gebruik en aangeef dat ik een Treo 650 heb?
Mijn Palm T5 werkt niet samen met TT6 (de Treo versie). Te weinig geheugen, het start dus wel maar werkt niet. Nou zou in theorie de T5 evenveel geheugen kunnen hebben maar meer firmware. 't Is dus niet zeker dat de T3 ook te weinig geheugen heeft, maar het is wel een erg grote gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowrider2025
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 22:39
Morpheus_nl schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:02:
[...]

@ Morpheus_nl: kun je me anders eens mailen ( lowrider2025 at hotmail dot com ) hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.Want hier wil het maar niet lukken(reageert heeeeeel erg traag). Er staat nu WM2003 op.Alvast heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Fire69 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:18:
Gewoon de poi.dat van de TeleAtlas-map kopieren in de folder van de NavTeq-map. :)
werkt geweldig, de poi's van navteq waren 18.2mb en die van de tele-atlas 35mb :> (Western-Europe).

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.