Ik had voorheen de illegale 6.00 versie op mijn PDA staan om te testen of het wilde lukken (MDA III) en dit liep als een zonnetje
Vorige week toch maar eens de goede tomtom weze halen en nu krijg ik inderdaad ook geen kaarten geinstalleerd.
Toen ik de map GUAM om te testen weer in \my documents gooide deed hij die wel. Volgens de tomtom helpdesk kan tomtom6 alleen kaarten lezen vanaf het eerste opslag-apparaat (naast dus de \my documents) en dat blijkt in mijn geval de \Storage te zijn, waar slechts 60 mb op past en dus geen kaarten!
Omdat tomtom voorlopig nog niet erg gewillig lijkt te zijn om hier een oplossing voor te maken heb ik zelf maar wat lopen knoeien, en niet zonder succes! Als ik de \Storage uitschakel is mijn SD-Card ineens het 1e opslag-medium en kan ik dus de kaarten zonder problemen daar vanaf laden...
Ik mis nu wel 60 MB opslag op mijn PDA maar nu werkt de "normale" tomtom tenminste...
Hoe schakel je \Storage uit?
Maak eerst een backup van je data in \Storage!!!
1. Download een regedit tooltje voor je PDA (bijv
http://www.phm.lu/Products/PocketPC/RegEdit/)
2. Open regedit en ga naar \HKLM\System\StorageManager\Profiles\TRUEFS_DOC1 (dit is tenminste in mijn geval de \Storage opslag)
3. Maak een nieuwe DWORD value aan met de naam MountFlags en de decimale waarde 1
Sla het zaakje op en soft-reset je apparaat. Je hebt nu als het goed is geen \Storage meer, de mountflag 1 zorgt ervoor dat je pda deze opslag verbergt.
Afhankelijk van je PDA kan je nu wellicht wel je kaarten op je SD of CF kaart zetten, afhankelijk welk opslag-medium nu als 1e gevonden wordt....