Stoer, thxMikeyMan schreef op donderdag 02 november 2006 @ 11:15:
[...]
Das denk ik erg kort door de bocht... Als je een europapakket koopt is dat ook gewoon voor alle versies bruikbaar...
Dat Satellite-spul is voor als je uitzoomt in de kaart-browser, dan zie je satelliet-foto's ipv een getekende kaartmartinweb.nl schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:57:
In TomTom HOME kan ik de applicatie installeren, maps en voices.
Maar daarnaast ook nog Zip Codes voor Great Britain en Nederland terwijl die met de standaard installatie al beschikbaar zijn, wat is het voordeel van die 2 bestandjes dan?
Verder heb ik nog Satellite Imagery Europe en Europe (Basic). Iemand een idee wat je hiermee kan?
Hier bijvoorbeeld?PWA schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:30:
Iemand een mooie screenprint van tt6 op een smartphone?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
Hoi ik heb tomtom 6 draaien op mijn N73 maar nu krijg ik via flitspaal.nl een update binnen van palen die zijn aangepast. Hoe krijg ik deze erbij in mijn telefoon of moet ik dan alles weer eerst wissen in mijn telefoon?
ik wilde wat POIs toevoegen. heb dus de ov2 bestanden samen met de bmp bestanden naar de kaartmap gekopieerd. maar ik vind ze nergens terug in tomtom. ik heb gekeken bij nuttige plaatsen aan/uit zetten, maar daar staan ze niet tussen. waar moet ik kijken?
als ik op pdashop.nl kijk dan zie ik een zeer veel kortere lijst waar tomtom6 mee overweg kanVerwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:27:
[...]
Inmiddels een complete lijst gevonden op pdashop.nl met pda's waar hij compatible mee zou moeten zijn. Misschien handig voor anderen (als aanvulling op de start post)
..... hele lange lijst
en ik moet .... iemand gelijk geven dat de foto op de doos suggereert dat mijn spv c600 ook zou moeten werken.... maar op de site van tomtom of pdashop dus nog geen uitsluitsel..... en ook nog niemand die gerapporteerd heeft dat het werkt
Verwijderd
Op die lijst staan apparaten die compatible zijn met de TomTom GPS ontvanger, niet de apparaten die compatible zijn met Navigator 6. Windows Mobile telefoons zijn niet compatible, er is gewoon geen applicatie voor.Mafketel schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:34:
als ik op pdashop.nl kijk dan zie ik een zeer veel kortere lijst waar tomtom6 mee overweg kan
en ik moet .... iemand gelijk geven dat de foto op de doos suggereert dat mijn spv c600 ook zou moeten werken.... maar op de site van tomtom of pdashop dus nog geen uitsluitsel..... en ook nog niemand die gerapporteerd heeft dat het werkt
Die lijst wordt maximaal 20 bestemmingen lang. Wissen kan alleen door een bestand van de geheugenkaart te verwijderen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 15:52:
Weet iemand hoe ik favoriete bestemmingen die ik hem gereden weer helemaal kan wissen uit mijn tom tom? De lijst wordt anders zo lang.
Alvast bedankt
Verwijderd
Bedoel je dit?PWA schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 08:30:
Iemand een mooie screenprint van tt6 op een smartphone?

Net ff gemaakt, hoop dat dit is wat je bedoelt
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2006 16:37 ]
Waarom zou dit anders zijn dan op een willekeurig ander apparaat? Het is in de basis dezelfde software...
Dat is duidelijk... Zo werkt dit dus niet...
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 14:54 ]
Op het forum van pocketinfo.nl heeft iemand in de thread over de Asus A730W gemeld dat TT6 weldegelijk goed op zijn Asus 620 draait. Je kunt hem nog eens persoonlijk om uitsluitsel vragen...Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:24:
[...]
Op forum.pocketinfo.nl staat:
NIET compatibele PDA's:
- ASUS A620(BT) (Soundfehler. Nur per Hardreset lösbar)
- Toshiba E830 (nur mit legalem ResHack unter QVGA)
- Typhoon MyGuide 5500(XL) (Soundfehler. Nur per Hardreset lösbar)
Kan iemand uitsluitsel geven? Voordat ik naar de winkel vlieg om tomtom6 aan te schaffen.
weet iemand hoe je poi's handmatig toevoegt? ik heb het ov2 bestand en het bmp bestand in de kaartmap gezet, maar ik krijg ze niet op de kaart.
Gevonden op het INTERNET.....
Een medewerker van Tomtom heeft op een Engels forum medegedeeld, dat in Tomtom6 "geluiden" TOEGEVOEGD kunnen worden.
Ik heb het geprobeerd en.......... HET WERKT ....
Om te beginnen:
Converteer de door u gewenste *.WAV Files om naar *.OGG Files.
Dowload zoals gewoonlijk de Flitspalen die u gebruikt....( bv. van Flitspaal.nl )
( en eventueel de *.bmp files erbij ).
Zorg dat deze 3 files zoals gebruikelijk DEZELFDE naam hebben / krijgen.
B.v.
Flitspaal_50.ov2
Flitspaal_50.bmp
Flitspaal_50.ogg
Trajectcontrole_begin.ov2
Trajectcontrole_begin.bmp
Trajectcontrole_begin.ogg
enz,enz.
en deponeer deze in de door u gebruikte Map ( bv. Benelux_Map )
Daarna opnieuw de "flitspalen" toewijzen, alleen je kan niet meer testen of je het goede geluidje gebruikt heb...
( Je kan vind ik, beter eerst op de computer even alles benoemen zoals boven, dan kan je controleren of je het goede "geluid" benoemt heb, bij de juiste "paal".)
Klik op.... Wijzig voorkeuren..
Klik op..... Beheer NP's..
Klik op..... Waarschuw nabij NP..
Klik de "Paal" aan..
Verwijder waarschuwing.....Nee
Geef de afstand in...... Dan ..OK.
Dan kan je ingeven of deze moet waarschuwen als hij op de route ligt..
.......Klaar........
Dus het ingeven en Controleren van geluiden uit de ""DATA.chk" file,hoeft niet meer en is niet meer nodig.
Daarom is het belangrijk dat je de juiste files de juiste naam geeft..( Zie Boven ).
Ik weet niet hoeveel POI je kan gebruiken op deze manier, maar voorlopig functioneert het naar behoren voor mij.
Om het geheel "soepel"te laten lopen...
Klik op ... Wijzig voorkeuren.
Klik op... Zet NP's aan/uit.
Haal alle vinkjes weg van de POI's...
Wil je de standaard POI's zien ( Benzinestations/Camping/Bioscoop) deze moet je dan WEL aanvinken.
Of deze manier ook op TOMTOM 5.x werkt of een GO, weet ik niet , maar er zullen best wel gegadigden zijn die dat willen proberen.
Dit is getest en werkt op een:
Qtek 9100 ( Win Mobile 5.X )
Orange SPV M3000 ( Win Mobile 5.x )
Pda : Mio A201 ( TomTom : 6.010 )
Grtz,
The Brook
Een medewerker van Tomtom heeft op een Engels forum medegedeeld, dat in Tomtom6 "geluiden" TOEGEVOEGD kunnen worden.
Ik heb het geprobeerd en.......... HET WERKT ....

Om te beginnen:
Converteer de door u gewenste *.WAV Files om naar *.OGG Files.
Dowload zoals gewoonlijk de Flitspalen die u gebruikt....( bv. van Flitspaal.nl )
( en eventueel de *.bmp files erbij ).
Zorg dat deze 3 files zoals gebruikelijk DEZELFDE naam hebben / krijgen.
B.v.
Flitspaal_50.ov2
Flitspaal_50.bmp
Flitspaal_50.ogg
Trajectcontrole_begin.ov2
Trajectcontrole_begin.bmp
Trajectcontrole_begin.ogg
enz,enz.
en deponeer deze in de door u gebruikte Map ( bv. Benelux_Map )
Daarna opnieuw de "flitspalen" toewijzen, alleen je kan niet meer testen of je het goede geluidje gebruikt heb...
( Je kan vind ik, beter eerst op de computer even alles benoemen zoals boven, dan kan je controleren of je het goede "geluid" benoemt heb, bij de juiste "paal".)
Klik op.... Wijzig voorkeuren..
Klik op..... Beheer NP's..
Klik op..... Waarschuw nabij NP..
Klik de "Paal" aan..
Verwijder waarschuwing.....Nee
Geef de afstand in...... Dan ..OK.
Dan kan je ingeven of deze moet waarschuwen als hij op de route ligt..
.......Klaar........
Dus het ingeven en Controleren van geluiden uit de ""DATA.chk" file,hoeft niet meer en is niet meer nodig.
Daarom is het belangrijk dat je de juiste files de juiste naam geeft..( Zie Boven ).
Ik weet niet hoeveel POI je kan gebruiken op deze manier, maar voorlopig functioneert het naar behoren voor mij.
Om het geheel "soepel"te laten lopen...
Klik op ... Wijzig voorkeuren.
Klik op... Zet NP's aan/uit.
Haal alle vinkjes weg van de POI's...
Wil je de standaard POI's zien ( Benzinestations/Camping/Bioscoop) deze moet je dan WEL aanvinken.
Of deze manier ook op TOMTOM 5.x werkt of een GO, weet ik niet , maar er zullen best wel gegadigden zijn die dat willen proberen.
Dit is getest en werkt op een:
Qtek 9100 ( Win Mobile 5.X )
Orange SPV M3000 ( Win Mobile 5.x )
Pda : Mio A201 ( TomTom : 6.010 )
Grtz,
The Brook
99,9 % Van de Computerproblemen zit tussen de bureaustoel en het toetsenbord
Verwijderd
Weet niet of het al eerder besproken is, maar wie vindt ook dat de melding dat je de afslag moet nemen standaard te laat komt? Dit was al zo met TomTom5 en met 6 is dat niet anders. Als je 50 rijdt en ergens af moet slaan dan wordt dat veel te laat aangekondigd. Mijn remweg is dan in ieder geval langer dan 10 meter...
Verwijderd
Naar mijn weten wordt het 2x aangekondigd. Eén keer 300m vóór het kruispunt, daarna vlak voor het afslaan. Vanaf 80 km/uur zelfs 3x (de eerste aankondiging hadden ze wat mij betrefd weg kunnen laten maargoed).Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:40:
Weet niet of het al eerder besproken is, maar wie vindt ook dat de melding dat je de afslag moet nemen standaard te laat komt? Dit was al zo met TomTom5 en met 6 is dat niet anders. Als je 50 rijdt en ergens af moet slaan dan wordt dat veel te laat aangekondigd. Mijn remweg is dan in ieder geval langer dan 10 meter...
Verwijderd
Het gaat mij met name om de laatste aankondiging. Vooral als je een wat ingewikkeldere verkeerssituatie hebt, zou het handig zijn als de melding iets eerder wordt gegeven voor een paar seconde extra reactietijd.
Verwijderd
Heb jij het opgelost? En hoe??Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:34:
Eindelijk tomtom op men n73 met benelux map alles gelukt maarr
Ik ga volgnede week naar duitsland dus ik dacht zet er de map west europa op.
Heb een mini sd kaart van kingston 2gb.
Nu zegt ie dat er nog maar 11mb over is aan ruimte dat kan nooit.
Tomtom 42mb
West europa map 897mb
Heb verder nixs op de kaart staan zoals mp3 filmpjes ......
Heeft iemand hier ook zulke problemen hoe los ik dit op
Heb hetzelfde op mijn N80
Alvast bedankt!
Ik gebruik Tomtom 6 op een palm T3, maar hij is er bijzonder traag mee. Tomtom 5 liep met een lekkere framerate, maar deze gaat naar 1fps als ik ook nog eens de flitspaal-waarschuwingen inschakel, zelfs als ik de T3 overklok van 400 naar 600mhz
Ik las eerder dat Tomtom 6 zelfs sneller zou werken dan Tomtom 5 maar dat is in mijn geval zeker niet zo (zeker de helft van de snelheid).
Ik las eerder dat Tomtom 6 zelfs sneller zou werken dan Tomtom 5 maar dat is in mijn geval zeker niet zo (zeker de helft van de snelheid).
Denk dat het dan tijd wordt voor een hard-reset...stefijn schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:25:
Ik gebruik Tomtom 6 op een palm T3, maar hij is er bijzonder traag mee. Tomtom 5 liep met een lekkere framerate, maar deze gaat naar 1fps als ik ook nog eens de flitspaal-waarschuwingen inschakel, zelfs als ik de T3 overklok van 400 naar 600mhz
Op mijn mdacompact loopt tt6 inderdaad sneller dan tt5
Bij mij op mijn X51v loopt TT6 ook langzamer dan TT5.
En met een hardreset bedoel je alles leeggooien en opnieuw installeren?MikeyMan schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:58:
[...]
Denk dat het dan tijd wordt voor een hard-reset...
Op mijn mdacompact loopt tt6 inderdaad sneller dan tt5
TT6 loopt geweldig op mijn PDA, mag ook wel want het is een van de snelste die er is.
HX4700 met een 624Mhz proc en 128MB RAM.
Hij start in 4 seconden op en het beeld loopt ook lekker vloeiend
Ik heb ook 1 van de snelste die er is, de x51v en loopt 5 stukken beter op...
Vloeiend heb ik zoiezo alleen bij TT4 ofzo gezien.
Vloeiend heb ik zoiezo alleen bij TT4 ofzo gezien.
Bierkameel schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:56:
TT6 loopt geweldig op mijn PDA, mag ook wel want het is een van de snelste die er is.
dat lijkt mij dan toch echt niet kloppen. de ene proc is natuurlijk de andere niet, maar op mijn vario (200-250 MHz) loopt het toch echt vloeiend.stefijn schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:25:
Ik draait TT6 op een HX4700 met Windows Mobile 2005. Na wat aanklooien heeft Mobile 2005 eindelijk een acceptabele snelheid bereikt, maar het is nog steeds niet optimaal. WM2003 zuigt ook omdat je gegarandeerd eens in de zoveel tijd al je data verliest als de pda door een crash z'n accu opvreet. WM2005 crasht bij mij elke dag (als ik 'm uitzet dan komt ie pas weer tot leven na een reset) maar behoudt in ieder geval z'n data.
De TT6 loopt een beetje schokkerig en de menu's reageren niet altijd even snel.
[ Voor 5% gewijzigd door Femme op 15-11-2006 14:12 ]
De Asus werkt sowieso niet, laatst getest op de Asus van mijn neeftje, hij loopt constant vast, je komt de eerste wizard nog niet door...Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:24:
[...]
Op forum.pocketinfo.nl staat:
NIET compatibele PDA's:
- ASUS A620(BT) (Soundfehler. Nur per Hardreset lösbar)
- Toshiba E830 (nur mit legalem ResHack unter QVGA)
- Typhoon MyGuide 5500(XL) (Soundfehler. Nur per Hardreset lösbar)
Kan iemand uitsluitsel geven? Voordat ik naar de winkel vlieg om tomtom6 aan te schaffen.
Blijf het vreemd vinden, al die verschillen
Verwijderd
Iemand???Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:34:
Eindelijk tomtom op men n73 met benelux map alles gelukt maarr
Ik ga volgnede week naar duitsland dus ik dacht zet er de map west europa op.
Heb een mini sd kaart van kingston 2gb.
Nu zegt ie dat er nog maar 11mb over is aan ruimte dat kan nooit.
Tomtom 42mb
West europa map 897mb
Heb verder nixs op de kaart staan zoals mp3 filmpjes ......
Heeft iemand hier ook zulke problemen hoe los ik dit op
Verwijderd
zegt je telefoon dat er maar 11 mb ruimte over is, of pc? Volgens mij is er een probleem met 2 gig kaartjes in de nokia n73. Zeker weten doe ik dit alleen niet. Als ik dit zo zie, lijkt het mij dat je telefoon je kaartje als 1 gb ziet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 16:35 ]
Verwijderd
heb n73 met nieuwe tomtom 6 gekocht heb alles op sd kaart gezet en als ik nu zeg tegen telefoon instaleren zegt de telefoon kan niet instaleren kan iemand mij helpen
gr richard
gr richard
Verwijderd
Nou, dat zijn de gegevens van Beukje, maar ik heb hetzelfde probleem
tomtom 6 is 33mb
western europe 916mb
Heb eerst mijn Trancet 2gb kaartje geformateerd, en daarna tomtom 6 eropgezet.
Werkt perfect, maar de n80 en mijn pc geven allebij aan dat er nog 5 mb over is.
Kan dus er nix maar opzetten...
Maar als ik ALLE mappen en bestanden selecteer wat op de mini sd staat, en op eigenschappen klik, dan geeft ie wel aan 949mb
Snap er echt nix meer van.
Zou het kunnen dat ie misschien niet goed geformateerd??
tomtom 6 is 33mb
western europe 916mb
Werkt perfect, maar de n80 en mijn pc geven allebij aan dat er nog 5 mb over is.
Maar als ik ALLE mappen en bestanden selecteer wat op de mini sd staat, en op eigenschappen klik, dan geeft ie wel aan 949mb

misschien fat16? je moet fat32 hebben.Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:40:
Nou, dat zijn de gegevens van Beukje, maar ik heb hetzelfde probleem
tomtom 6 is 33mb
western europe 916mb
Werkt perfect, maar de n80 en mijn pc geven allebij aan dat er nog 5 mb over is.![]()
Maar als ik ALLE mappen en bestanden selecteer wat op de mini sd staat, en op eigenschappen klik, dan geeft ie wel aan 949mb![]()
TT Navigator 6 werkt goed op MDA Vario. Landscape is een makkie, toetsenbord uitschuiven en het draait al. Het is dus mogelijk, maar ik reis zonder problemen in portrait mode.
Hij heeft idd iets meer mogelijkheden dan (flits & snelheid) en rest zal geen moeite worden omdat bedienen zelfde gaat als TT Navigator 5.
TT6 heeft duidelijk meer mogelijkheid met nieuwe verkeersgegevens inladen via GPRS. Als je T-Mobile Pocket Internet Totaal (onbeperkt inet voor 9,95) hebt, kun je gerust aan laten staan in je auto
Moet alleen nog kijken hoe ik mijn opgeslagen favorieten in TT5 over kan zetten naar TT6. Op TomTom site staat alleen oude FAQ, over CFG bestanden. Of het ook zo gaat met TT5 staat er niet.
Anders moet ik opnieuw invoeren en locatie precies localiseren...
Hij heeft idd iets meer mogelijkheden dan (flits & snelheid) en rest zal geen moeite worden omdat bedienen zelfde gaat als TT Navigator 5.
TT6 heeft duidelijk meer mogelijkheid met nieuwe verkeersgegevens inladen via GPRS. Als je T-Mobile Pocket Internet Totaal (onbeperkt inet voor 9,95) hebt, kun je gerust aan laten staan in je auto
Moet alleen nog kijken hoe ik mijn opgeslagen favorieten in TT5 over kan zetten naar TT6. Op TomTom site staat alleen oude FAQ, over CFG bestanden. Of het ook zo gaat met TT5 staat er niet.
Anders moet ik opnieuw invoeren en locatie precies localiseren...
hebben jullie ook dat zodra je de flitspaal_all poi toevoegd dat het vet schokkerig gaat lopen?
zowel op een ipaq 6340 als op een 5550 ...
best irritant zegmaar, tt5 had dit ook
ik weet dat er voor smartphones speciale versies van poi's zijn, waarbij er een hoop tekst uit de file is gehaald. hierdoor liep het wel vloeiend.Rev! schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:19:
hebben jullie ook dat zodra je de flitspaal_all poi toevoegd dat het vet schokkerig gaat lopen?
Klopt, maar daar kan je iets aan doen, als je bij Wijzig Voorkeuren - Zet NP's aan/uit, de flitspalen uitzet, dan loopt TT6 weer vloeiend. Ik hoor je al denken, maar dan heb ik geen flitspaal info meer, niet direct nee, maar als je dan bij Beheer NP's, bij de Waarschuw nabij NP, een waarschuwing op de flitspaal info zet, dan krijg je deze toch netjes te zien en te horen op het moment dat je bij een flitspaal aankomt.Rev! schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:19:
Probeer maar...
Heb je deze update al geinstalleerd?Femme schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:11:
Ik draait TT6 op een HX4700 met Windows Mobile 2005. Na wat aanklooien heeft Mobile 2005 eindelijk een acceptabele snelheid bereikt, maar het is nog steeds niet optimaal. WM2003 zuigt ook omdat je gegarandeerd eens in de zoveel tijd al je data verliest als de pda door een crash z'n accu opvreet. WM2005 crasht bij mij elke dag (als ik 'm uitzet dan komt ie pas weer tot leven na een reset) maar behoudt in ieder geval z'n data.
Sinds die patch is mijn HX4700 een stuk sneller en stabieler.
Ik heb TT6 gisteren gekocht en hij draait prima op mijn Asus A730W. Mijn bevindingen tot nu toe:
- Draait prima op een Asus A730W Topicstarter, u kunt deze toevoegen!
- Draait op een Asus A730W sneller en soepeler dan TT5;
- Start veel sneller op dan TT5;
- Draait prima in VGA, portrait én landscape;
- Je kunt de files van de meegeleverde SD moeiteloos kopieren naar een andere CF of SD en hem dan daarvandaan installeren. (waarmee je die dure SD veilig kunt opbergen);
- 2D kaart heeft ook als optie om noordgeorienteerd te zijn, dat vindt ik erg prettig voor wandelingen;
- Ik heb tot nu toe nog geen random disconnects van mijn BT GPS zoals in TT5;
- Trafficinfo vind ik erg goed en ik overweeg na de maand trial een abbo te nemen;
- Kaartmateriaal lijkt op de stukken die ik heb gereden beter dan TT5, maar nog niet helemaal up to date (oude rotondes staan er nog steeds niet op);
- Satelietfoto als grote kaart van Europa: mooi;
- Flitspalen doen het goed, maar ik heb wel de melding voor roodlichtcamera's uit gezet; daar werd ik horendol van;
- Dat viaducten en tunnels 3D worden weergegeven vindt ik een grote verbetering;
- Dat afslagen met ANWB bord worden aangegeven (afslag 4, en dan in mooi blauw "Voorburg") is een grote verbetering;
- Ik had met een typefout mijn device ID bij TomTom geregistreerd. Keurig en snel geholpen door telefonische helpdesk.
Vind alleen dat de letters bij langere namen nogal klein worden...Joch_um_all schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:28:
• Dat afslagen met ANWB bord worden aangegeven (afslag 4, en dan in mooi blauw "Voorburg") is een grote verbetering;
* DaannO heeft de Asus A730W toegevoegd aan de TS.
De HP HX4700 mag er ook bij.
Verwijderd
Kun je iets duidelijker zijn...
Thanks!
Heb het gevonden! Stond al op fat32.
Ik heb het 2gb sd kaartje geformateerd met windows, maar die heeft blijkbaar de helft geformateerd

Heb net met de tel gedaan, en die wist wel alles!!!
Nu nog effe alles installeren
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 15:15 ]
Bierkameel schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:30:
De HP HX4700 mag er ook bij.
Thnx, staat er bij.Rev! schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:47:
ipaq 6340 en ipaq 5550 kunnen er ook bij, werkt hij perfect op
Ik kwam in het lijstje nog geen Mio P550 tegen. Ook deze werkt goed. Getuige van een collega die erg blij is met zijn tomtom. Als GPS ontvanger wel de overige GPS selecteren met draad. Fix kan even duren maar is tov tt5 al een hele verbetering van 20m minimaal op tt5 naar max 3 minuten op tt6.
*empty*
Ik heb op mijn N80 TomTom6 geinstalleerd. Firware versie van de foon is 4.0623.0.41.
Nu is het probleem dat de telefoon in standby gaat tijdens het navigeren en niet meer navigeert. De navigatie 'bevriest' dan zegmaar. Weet iemand een oplossing hiervoor?
Ik gebruik trouwens geen autolader, is het daarmee opgelost?
Nu is het probleem dat de telefoon in standby gaat tijdens het navigeren en niet meer navigeert. De navigatie 'bevriest' dan zegmaar. Weet iemand een oplossing hiervoor?
Gewoon standby-functie uitzetten misschien? Die is er toch alleen maar voor om batterij te besparen en dat doe je toch niet als je TomTom aan hebt staan..rick85 schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:01:
Ik heb op mijn N80 TomTom6 geinstalleerd. Firware versie van de foon is 4.0623.0.41.
Het zit mij ook wel mee
TomTom 6 werkte prima op mijn QTek 9100 maar deze had problemen en ging weg voor garantie nu dacht ik:
Jeej Nokia 3250 kan ook TomTom 6 want die heeft de nieuwe symbian.
Helaas niet dus.
Ik kan het wel installeren en instellen maar zodra ik een stem geselecteerd hebt geeft hij de melding " Toep. afgesl.: TomTom " .
Is hier een oplossing voor? Ik heb namelijk te horen gekregen dat ik voor mijn QTek moet betalen (450euro
) dus wil ik mijn Nokia gebruiken voor navigatie (tijdelijk) en vind ik het dus zonde om Route66 aan te schaffen terwijl ik TomTom6 heb liggen.
TomTom 6 werkte prima op mijn QTek 9100 maar deze had problemen en ging weg voor garantie nu dacht ik:

Helaas niet dus.

Is hier een oplossing voor? Ik heb namelijk te horen gekregen dat ik voor mijn QTek moet betalen (450euro
ICT G33K
Gezien het feit dat TomTom6 op een P550 van MIO werkt, is het geen verrassend nieuws dat de software ook op de MIO P350 te gebruiken is.
'k Heb nu enkele weken de TT6 op een P350 draaien.
Het krijgen van een fix duurt ook aanzienlijk minder lang dan bij TT5.
'k Heb nu enkele weken de TT6 op een P350 draaien.
Het krijgen van een fix duurt ook aanzienlijk minder lang dan bij TT5.
Verwijderd
Ik heb TT6 nu een week op mn SonyEricsson M600i draaien, en het werkt als een zonnetje..
Slurp wel accu natuurlijk, maar goed.. stroom in de auto is natuurlijk niet direct een probleem.
We jammer dat er nog geen grotere M2 geheugenkaartjes zijn, wan 1GB is net wat aan de krappe kant als je heel europa bij je wil hebben.
Wel loop de boel traag als je allerlei poi aanzet.. maar daar heb ik toch niet zoveel behoefte aan.
Slurp wel accu natuurlijk, maar goed.. stroom in de auto is natuurlijk niet direct een probleem.
We jammer dat er nog geen grotere M2 geheugenkaartjes zijn, wan 1GB is net wat aan de krappe kant als je heel europa bij je wil hebben.
Wel loop de boel traag als je allerlei poi aanzet.. maar daar heb ik toch niet zoveel behoefte aan.
Ook de mio C168 werkt met TT6. Als GPS kan de gewone TT bedrade muis aangegeven worden.
*empty*
Ik heb TomTom ook op mijn telefoon gezet (N73), maar ik wil het eigenlijk alleen gebruiken als kaart die ik permanent op zak heb. Op de c500 gebruikte ik hier mapopolis voor en dat werkte heel makkelijk, maar hoe kan ik TomTom makkelijk gebruiken zonder GPS? Als ik bijvoorbeeld een route wil plannen van huis naar ergens in de stad (waarvan ik niet weet waar het is). Hoe zeg ik dan tegen TomTom plan van A naar B en dus niet plan vanaf mijn huidige GPS positie naar B, want ik heb geen GPS.
Ik wil graag weten hoe het zit met de compatibility met de Samsung i320.
Deze heeft twee belangrijke punten waar ik me druk om maak:
- Micro SD, ipv. minisd. Kan ik gewoon copy-pasta gebruiken?
- Het rare scherm van dat ding. Moet je dan op zijn zij lezen?
Deze heeft twee belangrijke punten waar ik me druk om maak:
- Micro SD, ipv. minisd. Kan ik gewoon copy-pasta gebruiken?
- Het rare scherm van dat ding. Moet je dan op zijn zij lezen?
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
berekening voorafOscar Mopperkont schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 15:49:
Ik heb TomTom ook op mijn telefoon gezet (N73), maar ik wil het eigenlijk alleen gebruiken als kaart die ik permanent op zak heb. Op de c500 gebruikte ik hier mapopolis voor en dat werkte heel makkelijk, maar hoe kan ik TomTom makkelijk gebruiken zonder GPS? Als ik bijvoorbeeld een route wil plannen van huis naar ergens in de stad (waarvan ik niet weet waar het is). Hoe zeg ik dan tegen TomTom plan van A naar B en dus niet plan vanaf mijn huidige GPS positie naar B, want ik heb geen GPS.
Ik heb hier een hx4700 (WM5.0, ROM 2.01) waarmee ik de Western Europe kaart gebruik op een CF-card. Dit werkt met de 6.00 versie naar behoren. Vanaf de 6.01 versie (dus ook de 6.02) kan tomtom navigator 6 geen kaarten meer vinden; het maakt niet uit of de kaart op een SD card of CF card staat.
Iemand een idee hoe dit kan en natuurlijk hoe het opgelost kan worden?
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Iemand al ervaring met 6.02.7910?
Verandering zijn:
* GPS firmware update
* Time clock software fix
Verandering zijn:
* GPS firmware update
* Time clock software fix
[ Voor 46% gewijzigd door MR_VIPER op 26-11-2006 07:44 . Reden: Changelog toegevoegd ]
*empty*
Verwijderd
Waar kan ik een handleiding vinden over installatie van TT 6 op een Symbian toestel ?
Ik kom er namelijk niet uit met TomTom, heb van de week deze pakket gekocht maar aangezien TomTom officieel geen N73 ondersteund is er ook geen uitleg over de installatie.
Ik heb eerst de N73 via USB aangesloten en verbinding gemaakt met Nokia PC Suite. TomTom Home geinstalleert maar die kan geen apparaten vinden zegt ie, is TT home alleen voor TT apparaten en PPC's ? handmatig proberen installeren schiet ook niet op; ttn.symbian_6.010 uitgepakt die in de map app zit op Tomtom DVD en die naar sd gekopieert en TomTom-NAVIGATOR_S60_3_0_v_6_0_1_7640_PA bestand uitgevoerd op n73 maar kan niet installeren zegt mijn N73. Ook via PC Suit "Toepassingen installeren" lukt het niet.
Kan iemand mij in stappen uitleggen hoe ik TomTom op mijn N73 krijg ? En hoe je mappen installeert ?
En ja, ik heb een legale versie
Ik kom er namelijk niet uit met TomTom, heb van de week deze pakket gekocht maar aangezien TomTom officieel geen N73 ondersteund is er ook geen uitleg over de installatie.
Ik heb eerst de N73 via USB aangesloten en verbinding gemaakt met Nokia PC Suite. TomTom Home geinstalleert maar die kan geen apparaten vinden zegt ie, is TT home alleen voor TT apparaten en PPC's ? handmatig proberen installeren schiet ook niet op; ttn.symbian_6.010 uitgepakt die in de map app zit op Tomtom DVD en die naar sd gekopieert en TomTom-NAVIGATOR_S60_3_0_v_6_0_1_7640_PA bestand uitgevoerd op n73 maar kan niet installeren zegt mijn N73. Ook via PC Suit "Toepassingen installeren" lukt het niet.
Kan iemand mij in stappen uitleggen hoe ik TomTom op mijn N73 krijg ? En hoe je mappen installeert ?
Voor de TS:
Er is inmiddels een nieuwere versie 6.02 (7910) zoals MR_VIPER al aangaf. Overigens merk ik geen verschil met 6.01.
Daarnaast werkt TT6 uitstekend op de Mio A701.
Er is inmiddels een nieuwere versie 6.02 (7910) zoals MR_VIPER al aangaf. Overigens merk ik geen verschil met 6.01.
[ Voor 13% gewijzigd door Norckon op 26-11-2006 17:35 ]
Thnx, ik heb het erin verwerkt.Norckon schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:34:
Voor de TS:
Volgens de info:Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:04:
Waar kan ik een handleiding vinden over installatie van TT 6 op een Symbian toestel ?
TomTom Navigator 6 Software Only MoWE on DVD is geschikt voor Windows en Mac OSX
Dus niet voor Symbian, dus waar haal je dan ttn.symbian_6.010 vandaan...??
Ik heb nog geen enkele pda met OSX erop gezien. Dus volgens mij slaat dat op de setup die je op je pc draait, en heeft het niks met symbian te maken.Tuut-Tuut schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:16:
[...]
Volgens de info:
TomTom Navigator 6 Software Only MoWE on DVD is geschikt voor Windows en Mac OSX
Dus niet voor Symbian, dus waar haal je dan ttn.symbian_6.010 vandaan...??
Daarmee bedoelen ze dat je die DVD kan gebruiken onder een Windows en Mac OSX op je desktop/laptop. Vervolgens moet je vanuit daar de boel op je telefoon/pda zetten
Ze ondersteunen dus alleen windows/mac en geen linux varianten.
Sorry was nog niet wakker,....Fire69 schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:18:
[...]
Ik heb nog geen enkele pda met OSX erop gezien. Dus volgens mij slaat dat op de setup die je op je pc draait, en heeft het niks met symbian te maken.

Verwijderd
Hallo,
Ik heb al vlugvlug het forum doorlopen met de quicksearch maar vind niet direct meer informatie over hetvolgende:
Ik wil een autorit uitstippelen. Start- en eindpunt liggen vast alsook alle tussenstops waar ik wil stoppen of wil passeren. Nu is mijn vraag: Hoeveel tussenstops kan ik definiëren met Tomtom 6? 10-20-30-40-....100?
Ik heb al vlugvlug het forum doorlopen met de quicksearch maar vind niet direct meer informatie over hetvolgende:
Ik wil een autorit uitstippelen. Start- en eindpunt liggen vast alsook alle tussenstops waar ik wil stoppen of wil passeren. Nu is mijn vraag: Hoeveel tussenstops kan ik definiëren met Tomtom 6? 10-20-30-40-....100?
Niet goed gezocht dan: aantal tussenstopsVerwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:40:
Hallo,
*empty*
Ja, dat kan! Staat overgins ook in de ts.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:59:
kan ik mijn TT6 kaarten bij TT5 gebruiken?
Verwijderd
Wie kan mij helpen hoe ik tomtom mobile 6 de flitspalen erop kan zetten?
Ik heb gezocht maar kom alleen maar voor de smart mobiel tegen enzo.
Poi gebruik en op sync klik kan hij toestel niet vinden. Ik heb een nokia n80. Welke modus moet ik hem daar in stellen als ik aan de pc hang in combinatie met poi?
En waarom zie ik geen pinautomaten op mijn tomtom? wel tankstations maar voor de rest niks.
Ik heb gezocht maar kom alleen maar voor de smart mobiel tegen enzo.
Poi gebruik en op sync klik kan hij toestel niet vinden. Ik heb een nokia n80. Welke modus moet ik hem daar in stellen als ik aan de pc hang in combinatie met poi?
En waarom zie ik geen pinautomaten op mijn tomtom? wel tankstations maar voor de rest niks.
Je kunt instellen welke poi's standaard aangegeven worden.
Ga naar 5. Wijzig voorkeuren en dan naar 4. Zet NP's aan/uit.
De flitspalen heb ik zelf naar de geheugenkaart gekopieerd, in hetzelfde mapje als de tomtom navigatiekaart.
Ga naar 5. Wijzig voorkeuren en dan naar 4. Zet NP's aan/uit.
De flitspalen heb ik zelf naar de geheugenkaart gekopieerd, in hetzelfde mapje als de tomtom navigatiekaart.
Symbian installatie gaat altijd via een SD kaartlezer. Blanco SD kaartje in lezer, in HOME kaartje handmatig op Symbian S60 zetten, en dan kun je installeren.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:04:
Ik heb eerst de N73 via USB aangesloten en verbinding gemaakt met Nokia PC Suite. TomTom Home geinstalleert maar die kan geen apparaten vinden zegt ie, is TT home alleen voor TT apparaten en PPC's ?
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Verwijderd
Tnx ! Wist niet dat ik SD in cardreader moest doen zodat HOME apparaten kon zien, werkt nu welMSalters schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:49:
[...]
Symbian installatie gaat altijd via een SD kaartlezer. Blanco SD kaartje in lezer, in HOME kaartje handmatig op Symbian S60 zetten, en dan kun je installeren.
In de TS staat toch dat er TT5 kaarten zijn die op TT6 werken?DaannO schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:40:
[...]
Ja, dat kan! Staat overgins ook in de ts.
Of weet je een manier om de TT6 kaarten op TT5 te laten werken?
Mede tt6 gebruikers.. heb sinds kort tt6 (alleen software). Deze lijkt prima te werken op mijn SE P990i. Heb nu ook een BT GPS reciever gekocht (Globalsat 359s), deze wordt prima gekppeld. Alleen tt6 geeft aan dat ie "Wacht op bruikbaar GPS-signaal..". Nu heb ik dus geen flauw idee hoe ik deze moet instellen. Iemand een idee?
Dat betekent dat je gps muis geen goed signaal heeft met de satelieten. Ga anders even buiten in een open ruimte staan en probeer het dan nog eens.Hubert Hamelink schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:26:
Mede tt6 gebruikers.. heb sinds kort tt6 (alleen software). Deze lijkt prima te werken op mijn SE P990i. Heb nu ook een BT GPS reciever gekocht (Globalsat 359s), deze wordt prima gekppeld. Alleen tt6 geeft aan dat ie "Wacht op bruikbaar GPS-signaal..". Nu heb ik dus geen flauw idee hoe ik deze moet instellen. Iemand een idee?
Type 660 is de nieuwste, die is deze weeek uitgekomen.
Verwijderd
verdere versie nr? zit namelijk ook nog weleens verschil inDaannO schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:44:
Type 660 is de nieuwste, die is deze weeek uitgekomen.
Dat valt wel mee. De nieuwste is 660.550 ofzo. Weet niet zeker omdat ik nu niet thuis ben. Ben even het forum kwijt waar dat bekend was.Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:15:
[...]
verdere versie nr? zit namelijk ook nog weleens verschil in
v660.1219 is volgens de meest recente (volgens mij is hier nog geen Benelux van)
De eerste 3 had ik goed.SandeR schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:24:
v660.1219 is volgens de meest recente (volgens mij is hier nog geen Benelux van)
Maar europa is wel al gesignaleerd, maar het is inderdaad onduidelijk of benelux erbij zit. Volgens mij wel.
Benelux zit er wel bij in (in West Europa), maar er is nog geen losse Benelux met dit versienummer.DaannO schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:25:
[...]
De eerste 3 had ik goed.![]()
Maar europa is wel al gesignaleerd, maar het is inderdaad onduidelijk of benelux erbij zit. Volgens mij wel.
Is v660.1219 trouwens een map van Navteq of van TeleAtlas ?
[ Voor 7% gewijzigd door Hoyden op 01-12-2006 22:27 ]
Volgens mij Navteq, maar ik weet dat forum even niet. En heb hem thuis in mijn bookmarks staan, dus die info komt morgen.SandeR schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:26:
[...]
Benelux zit er wel bij in (in West Europa), maar er is nog geen losse Benelux met dit versienummer.
Verwijderd
wat is het verschil tussen navteq en atlas mappen ? en wat is het verschil in de build nummers?SandeR schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:26:
[...]
Benelux zit er wel bij in (in West Europa), maar er is nog geen losse Benelux met dit versienummer.
Alle nieuwe mappen zijn nu van Navteq (sinds ze de vernieuwde TT One hebben uitgebraht, dacht ik).
Ik heb al veel verhalen gelezen over missende stukken en minder POI's en zo in deze kaarten.
(waarschijnlijk op het zelfde forum als DaannO en zo
)
Ik heb al veel verhalen gelezen over missende stukken en minder POI's en zo in deze kaarten.

Verwijderd
linkje naar dat forum ?Fire69 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:36:
Alle nieuwe mappen zijn nu van Navteq (sinds ze de vernieuwde TT One hebben uitgebraht, dacht ik).
Ik heb al veel verhalen gelezen over missende stukken en minder POI's en zo in deze kaarten.(waarschijnlijk op het zelfde forum als DaannO en zo
)
Ik draai de nieuwe kaart en kan melden dat ze gelukkig van Teleatlas zijn.
Verschil tussen NavTeq en TeleAtlas is duidelijk aan de POI te zien. 6..60 is duidelijk van TeleAtlas als je kijkt naar de overvloed aan POI's. Toen ik nog de 6.52 had draaien van NavTeq maakte ik trouwens gewoon gebruik van de POI.dat van TeleAtlas, dit werkt probleemloos.
Werkt tomtom nu wel of niet op een Nokia 3250? En zo nee weet iemand waarom? Op de site staan alleen de E60 en N80 als ondersteund, lekker handig.
Ik lees net dat het teleatlas maps zijn en ik zie er nog geen problemen mee.Fire69 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:36:
Ik heb al veel verhalen gelezen over missende stukken en minder POI's en zo in deze kaarten.(waarschijnlijk op het zelfde forum als DaannO en zo
)
mensen, kunnen jullie mij met bovenstaande helpen? Ik zou graag de laatste versie draaien van TomTom6, maar krijg die met geen mogelijkheid aan de praat (kan geen maps vinden).frapex schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 20:03:
Ik heb hier een hx4700 (WM5.0, ROM 2.01) waarmee ik de Western Europe kaart gebruik op een CF-card. Dit werkt met de 6.00 versie naar behoren. Vanaf de 6.01 versie (dus ook de 6.02) kan tomtom navigator 6 geen kaarten meer vinden; het maakt niet uit of de kaart op een SD card of CF card staat.
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Op mijn werk zijn verschillende mensen met een Mitac Mio.
Deze mis ik zelf in het overzicht van werkende devices.
Drie A701 werkend
Eén P550 werkend
Drie A201 werkend
Eén 168 werkend (dmv upgrade naar pocket PC 2003 SE)
Deze mis ik zelf in het overzicht van werkende devices.
Drie A701 werkend
Eén P550 werkend
Drie A201 werkend
Eén 168 werkend (dmv upgrade naar pocket PC 2003 SE)
NL / Dynamisch contract / 3 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V116/ 6,7kWp PV SolarEdge / Warmtepomp Quatt Hybrid 6KW / Mercedes CLA 250E
Dit topic is gesloten.