Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
Kater? Eerst water, de rest komt later
Haan schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:01:
spoiler:Ik heb een probleem met de quest van Molag Bal. Ik ervoor zorgen dat ik iemand zover krijg om mij lens te slaan met een cursed mace, maar het lukt me niet.. Volgens walkthroughs moet ik die mace gewoon voor hem op de grond gooien, en dan pakt hij hem op om mij mee te slaan, maar hij gebruikt altijd zijn eigen zwaardal 50 keer opnieuw geprobeerd intussen.. Iemand nog een tip?
Ik krijg deze week waarschijnlijk eindelijk mijn videokaart weer terug, en dan ga ik de pc gelijk even opnieuw installeren, maar ik zit nog te twijfelen of ik een aparte XP partitie moet maken voor Oblivion of dat deze gewoon goed onder Vista draait... Ik wil meteen met texture packs en AF en dat soort gein gaan spelen, dus de performance moet goed zijn. Aangezien de XP drivers ook niet meer ge-update worden vraag ik me af of XP nog wel meerwaarde biedt tov Vista x64.
Iemand??
Bumpetyleonpwner1 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 15:11:
Zou iemand even kunnen vertellen hoe Oblivion draait onder Vista x64 met de laatste 158.18 drivers? En dan heb ik het niet over de 8x00 kaarten maar over GeForce 7.
Ik krijg deze week waarschijnlijk eindelijk mijn videokaart weer terug, en dan ga ik de pc gelijk even opnieuw installeren, maar ik zit nog te twijfelen of ik een aparte XP partitie moet maken voor Oblivion of dat deze gewoon goed onder Vista draait... Ik wil meteen met texture packs en AF en dat soort gein gaan spelen, dus de performance moet goed zijn. Aangezien de XP drivers ook niet meer ge-update worden vraag ik me af of XP nog wel meerwaarde biedt tov Vista x64.
Iemand??

blijkbaar niet, gewoon zelf proberen en hier het resultaat posten. maar dan wel ff van te voren je savegames ff veilig stellen zodat je niets kwijt bent he
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Mooie reply, ook al waar ik zelf aan dacht. Toch was ik niet helemaal tevreden en heb ik wat verder getest, mede doordat 4x AF een net zo grote performance hit gaf als 16x AF. Ik ben dus wat verschillende drivers gaan proberen met mijn 7600 GT en het blijkt datTijgertje84 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:05:
[...]
niet compatibel heeft er helemaal niets mee te maken. Het feit dat het zoveel vraagt van je specs is puur omdat die AF juist enorm veel invloed heeft op de graphics. als je AF zou aanzetten en je zou weinig verschil zien en het vreet dan pas veel fps dan zou je mss meer gelijk kunnen hebben. Maar de engine van oblivion is enorm uitgebreid en ook maar een kleine aanpassing bij de settings om je kwaliteit te verhogen vraagt dan ook veel van de systeem/fps omdat die setting enorm veel invloed hebben op deze game.
Zoals je al zelf aangeeft is dat zonder AF je het minder mooi vind en met AF juist wel mooi. Dit betekend dat AF dus een grote impact heeft en dus op alle models/objects wordt toegepast en jah dat kost veel performance
Oblivion is ook een van de meest gewilde games bij video benchmarks en das dus niet voor niets
- de Z-Tweaked drivers gewoon sneller zijn en het spel er dan nog goed uit ziet (ook zonder AF), waarschijnlijk hoofdzakelijk dat er in de driver properties de texture detail op high performance staat (in oblivion zie je geen verschil, dit wist ik niet tot ik deze drivers installeerde
)
- de 158.19 drivers van nvidia, eigenlijk alleen voor de 8xxx serie, ook een Z-Tweaked versie heeft en deze lekker werkt (10% meer performance bij mij dan 93 serie)
- Tijgertje84 volkomen gelijk heeft betreffende AF, het levert bij elke driverversie die ik heb getest (84xx, 93xx, 158xx) een zelfde performance hit op
In het begin zat ik toch op 15-20 fps, een flinke verbetering moet ik zeggen. Maar nu ga ik toch echt ff spelen hoor ...
p.s. als je de 158.19 Z-Tweaked drivers gaat gebruiken en AA wilt, zul je Rivatuner moeten installeren, omdat de AA instelling niet goed werkt vanuit de control panel (oud)
[ Voor 3% gewijzigd door kikibu op 25-04-2007 03:06 ]
Ik heb een C2D 6300 met Asus 7600GT met standaarddrivers van nvidia, die haalt buiten rond 30-35 op 1600x1050 met 8x AF, geen AA (ik vind dat over het algemeen niet storend op zo'n hoge resolutie), en geen HDR (ik heb die "2e" optie aanstaan), waarbij alle details op max staan, en de sliders voor gras, objects etc op 50% (viewdistance op max) en nog wat tweaks in de ini.
Op sommige punten is het iets minder fps, maar ik heb dan ook wel de nodige mods (waaronder verbeterd texturepack, AlmostEverythingVisibleAtDistance (supermod!!!!), lowres gras, dat verschil is bijna niet te zien, maar het maakt nogal wat uit)
Ik dacht dat Oblivion op een 7600GT ws. niet te spelen zou zijn, maar ik vind het meer dan super lopen. Dat er mensen zijn die met 8800GTS-en nog te klagen hebben lijkt mij opmerkelijk??... (voorlopig voor mij geen upgrade in ieder geval)
verwacht wel dat op sommige plekken je fps dramatisch zal droppen wanneer er meerdere bewegende beelden op je scherm komen (gevechten/spreuken etc). Daarnaast zijn er altijd spots in het spel die op een of andere manier meer vragen voor het renderen of iets dergelijks, je kunt hierbij denken aan bepaalde bronnen die licht geven etc.kikibu schreef op woensdag 25 april 2007 @ 03:05:
[...]
Mooie reply, ook al waar ik zelf aan dacht. Toch was ik niet helemaal tevreden en heb ik wat verder getest, mede doordat 4x AF een net zo grote performance hit gaf als 16x AF. Ik ben dus wat verschillende drivers gaan proberen met mijn 7600 GT en het blijkt datWat echter dus nu zo mooi is, dat ik na al dat tweaken aan de ini en het testen met de drivers en de instellingen nu een perfect speelbare oblivion met buitenwerelden van 25-30 fps (buiten) heb die er erg mooi uit ziet: 1400x1050x32, mét 2xAA Quincunx
- de Z-Tweaked drivers gewoon sneller zijn en het spel er dan nog goed uit ziet (ook zonder AF), waarschijnlijk hoofdzakelijk dat er in de driver properties de texture detail op high performance staat (in oblivion zie je geen verschil, dit wist ik niet tot ik deze drivers installeerde
)
- de 158.19 drivers van nvidia, eigenlijk alleen voor de 8xxx serie, ook een Z-Tweaked versie heeft en deze lekker werkt (10% meer performance bij mij dan 93 serie)
- Tijgertje84 volkomen gelijk heeft betreffende AF, het levert bij elke driverversie die ik heb getest (84xx, 93xx, 158xx) een zelfde performance hit op
![]()
In het begin zat ik toch op 15-20 fps, een flinke verbetering moet ik zeggen. Maar nu ga ik toch echt ff spelen hoor ...
p.s. als je de 158.19 Z-Tweaked drivers gaat gebruiken en AA wilt, zul je Rivatuner moeten installeren, omdat de AA instelling niet goed werkt vanuit de control panel (oud)
Maar fps van 25-30 is wel netjes op het randje hoor. Onder de 25 ga je echt wel merken dus hoop voor je dat het goed blijft gaan
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H
Meestal is het wel wel boven de 30 fps, dus ik hoop dat dat goed zal blijven gaan.Tijgertje84 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:52:
[...]
verwacht wel dat op sommige plekken je fps dramatisch zal droppen wanneer er meerdere bewegende beelden op je scherm komen (gevechten/spreuken etc). Daarnaast zijn er altijd spots in het spel die op een of andere manier meer vragen voor het renderen of iets dergelijks, je kunt hierbij denken aan bepaalde bronnen die licht geven etc.
Maar fps van 25-30 is wel netjes op het randje hoor. Onder de 25 ga je echt wel merken dus hoop voor je dat het goed blijft gaan.
Dank je!stefijn schreef op woensdag 25 april 2007 @ 08:14:
Interessante info! Daar ga ik ook eens mee experimenteren voor wat extra's
Ik heb een C2D 6300 met Asus 7600GT met standaarddrivers van nvidia, die haalt buiten rond 30-35 op 1600x1050 met 8x AF, geen AA (ik vind dat over het algemeen niet storend op zo'n hoge resolutie), en geen HDR (ik heb die "2e" optie aanstaan), waarbij alle details op max staan, en de sliders voor gras, objects etc op 50% (viewdistance op max) en nog wat tweaks in de ini.
Op sommige punten is het iets minder fps, maar ik heb dan ook wel de nodige mods (waaronder verbeterd texturepack, AlmostEverythingVisibleAtDistance (supermod!!!!), lowres gras, dat verschil is bijna niet te zien, maar het maakt nogal wat uit)
Ik vind 't heel knap dat je op 1600 x 1050 en 8x AF zulke fps er uit weet te proppen. Als ik namelijk m'n AF aanzet dropt het meteen 5 tot 10 fps. Misschien ligt dat aan de processor, maar ik dacht toch echt dat bij dit spel de videokaart (zeker een 7600GT) de bottleneck is. Ik zal die AlmostEverything..... mod eens proberen, tevens die lowres grass.
Verder draai ik versie 1.2 met Shivering Isles (nog niet op eiland geweest), verder heb ik nog een weather mod en Illumination. Zal vanavond (als ik er aan denk) even het complete lijstje posten.
PS> misschien moet ik zeggen dat de fps van 25-35 loopt, beetje afhankelijk van de lokatie (bijv. in dichte bossen rond Chorrel of in de wijdere vlakten ten oosten van de hoofstad) maar in ieder geval voor mij super speelbaar.
[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 25-04-2007 11:43 ]
Verwijderd
Wil hem misschien vandaag kopen maar wil er wel zeker een tijdje mee bezig zijn..
Volgens UESPWiki "The Isles are roughly 25% of the size of Cyrodiil" , ik ben net begonnen met SI en die nieuwe stemmen doen het spel echt wel goed , elke keer dezelfde stemmen is ook niet leuk na 100 uur spelenVerwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:40:
Hey kunnen jullie mij vertellen hoe groot Shivering Isles ongeveer is qua gebied? Neem als voorbeeld een gebied uit Oblivion?
Wil hem misschien vandaag kopen maar wil er wel zeker een tijdje mee bezig zijn..
Verwijderd
Hmja, is het wat? Zou me wel leuk lijken om opnieuw te beginnen, zijn er ook nieuwe rassen beschikbaar ofzo?Gem schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:21:
[...]
Volgens UESPWiki "The Isles are roughly 25% of the size of Cyrodiil" , ik ben net begonnen met SI en die nieuwe stemmen doen het spel echt wel goed , elke keer dezelfde stemmen is ook niet leuk na 100 uur spelen

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 25-04-2007 16:41 ]
Ja, is erg leuk, maar da's heel persoonlijk natuurlijkVerwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:34:
[...]
Hmja, is het wat? Zou me wel leuk lijken om opnieuw te beginnen, zijn er ook nieuwe rassen beschikbaar ofzo?
Nee, geen nieuwe (speelbare) rassen beschikbaar. Wel nieuw armour en wapens en genoeg dungeons, forten en andere plekken om te verkennen. Verder kom je ook nieuwe dieren en andere creaturen tegen. Ook zitten er een paar leuke extra's aan vast, als je de main quest (van SI) uitspeelt tenminste.
Het schijnt redelijk uit te maken (volgens mensen op het Guru3D-forumleonpwner1 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:41:
Heeft er al iemand ervaring met de nieuwe ForceWare 165.01 drivers? (in Oblivion natuurlijk)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Moet je eerst Shivering Isles installeren en daarna pas OOO en QTP3.0 of juist andersom?
Verwijderd
Hmm okay, tja heb de main questline van oblivion al uitgespeeld, die was redelijk saai..misschien maar eens kopen en dan een nieuw character beginnen, proberen al die achievements te halenKosh66 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:54:
[...]
Ja, is erg leuk, maar da's heel persoonlijk natuurlijk.
Nee, geen nieuwe (speelbare) rassen beschikbaar. Wel nieuw armour en wapens en genoeg dungeons, forten en andere plekken om te verkennen. Verder kom je ook nieuwe dieren en andere creaturen tegen. Ook zitten er een paar leuke extra's aan vast, als je de main quest (van SI) uitspeelt tenminste.

Ik heb een ATI x1950 pro kaart.
[ Voor 6% gewijzigd door tigos op 25-04-2007 18:16 ]
Ja.tigos schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:13:
Ik ben nu al een tijdje bezig met oblivion te spelen maar heb nu wel een vraag over de video instellingen. Zoals je weet kan je kiezen tussen HDR of AA. Ik heb momenteel HDR aanstaan maar geen AA omdat dit niet mogelijk is om allebei aan te zetten. Mijn vraag is nu wat is beter? HDR of AA want ik zie namelijk niks van de qualiteits verschillen.Als ik AA wil aan zetten dan moet ik dat toch doen in mijn ATI control panel?
Mocht het niet mogelijk zijn om beiden te draaien vanwege performance redenen dan zou ik HDR uitzetten. Van HDR merk je namelijk amper wat, maar van AA wel heel duidelijk. Een spel zonder AA (zelfs op ulta-high instellingen) vind ik er gewoon niet uitzien

super idd !!!
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik merk persoonlijk meer van HDR, omdat ik een hoge resolutie draai (1400x1050) en die lichteffecten vind ik veel mooier.tigos schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:13:
Ik ben nu al een tijdje bezig met oblivion te spelen maar heb nu wel een vraag over de video instellingen. Zoals je weet kan je kiezen tussen HDR of AA. Ik heb momenteel HDR aanstaan maar geen AA omdat dit niet mogelijk is om allebei aan te zetten. Mijn vraag is nu wat is beter? HDR of AA want ik zie namelijk niks van de qualiteits verschillen.Als ik AA wil aan zetten dan moet ik dat toch doen in mijn ATI control panel?
Ik heb een ATI x1950 pro kaart.
En ja, als je AA aanzet, doe dat dan in je control panel.
Als je op low-poly gras doelt dan zal die niet het resultaat geven dat je be-oogt. Low poly gras zorgt er nml alleen voor dat er minder polygonen gebruikt worden in de grassprieten, waardoor ze minder 'vormen' hebben zeg maar, en je meer hoeken zult zien.tigos schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:02:
Heb nu AAx6 gedaan maar daar heb ik performance drops in de bosjesnu heb ik het op 4x gezet maar ik ga nu een mod downloaden dat ervoor zorgt dat het gras minder lang is want ik vind het veel te hoog gras.
Was dat een vraag?LeVortex schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:09:
Als ik dingen in een kast doe in mijn eigen huis verdwijnen die dan naar een poosje of blijven die altijd in die kast liggen (xbox360 versie)
Zo ja, als het je eigen huis is dan zal het er blijven liggen. Zo gauw je het in een 'openbare' kist legt zal het verdwijnen.
Verwijderd
Het lukt me niet om dat beest te doden met mijn Thief / Assasin. Ook kan ik hem niet mounten om hem zo van de brug af te rijden (zoals hierop staat uitgelegd:http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Hircine)
Heeft iemand nog wat tips?
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 14:58 ]
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:58:
op shivering isles: heeft iemand al met die BEUL het dorpje afgelopen? Ik moet uithoren wie een soort "spy is", dus kan ik iedereen laten folteren door die BEUL om te checken of ze spionnen zijn van de zwarte prinses.. Maar ik krijg geen resultaat, wie weet meer in het dorpje (begint met een C, verder weet ik niet hoe die heette).
Ja Shadowmere inderdaad. De versie is hetzelfde, ik denk dat ik wel weet wanneer het gebeurt is maar ik kwam er pas te laat achter.leonpwner1 schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:26:
[...]
Shadowmere?
Is de versie van het spel/de savegame wel hetzelfde? (1.1 vs 1.2)
Ik zag Shadowmere achter een bandit (oid) aanrennen en toen liep hij buiten de map, toen wij ik naar hem toe gaan en toen kreeg ik die melding dat je niet verder kon lopen vanwege de world bounderies (oid, is al tijdje terug). Toen in ene werd hij een heel stuk terug de map in geteleporteerd.
Daarna wou hij dus niet meer goed lopen.
10100111001
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:17:
Ik heb een probleem met de Daedric quest van Hircine.
spoiler:Die 3 Minotaurs of the Grove zijn geen enkel probleem voor me, maar dan komt die Unicorn...
Het lukt me niet om dat beest te doden met mijn Thief / Assasin. Ook kan ik hem niet mounten om hem zo van de brug af te rijden (zoals hierop staat uitgelegd:http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Hircine)
Heeft iemand nog wat tips?
Verwijderd
heb een intel e6600 met 2GB ram een x1900xt 512mb en windows XP pro, en alle drivers zijn up to date en de temps zijn ook goed.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 15:22 ]
Verwijderd
Misschien kun je het eens proberen zonder die mods.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:21:
ik heb zojuist Oblivion + Shivering isles er weer eens opgezet, ook Qarls texture pack III en nog wat andere mods, maar zodra ik ingame ben en 10-15 seconden verder ben blijft het beeld hangen en kan ik niks meer doen en moet ik hem via taakbeheer afsluiten.. enig idee waar dit aan ligt?
heb een intel e6600 met 2GB ram een x1900xt 512mb en windows XP pro, en alle drivers zijn up to date en de temps zijn ook goed.
Verwijderd
zelfs met al die mods uit gebeurt hetVerwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:31:
[...]
Misschien kun je het eens proberen zonder die mods.
Heb je Quarl als mod of als losse .dds bestanden? Die zou ik iig ook proberen te deinstalleren. Ik kan me voorstellen dat Oblivion best hangt als hij bepaalde textures niet aan kan, al zou het qua systeem volgens mij geen probleem moeten zijn?
Overigens een zeer goede aanrader: Stream ine, maakt het spel een stuk soepeler en minder laggy.
Een aanrader voor iedereen!
En hoe komt dat? Gaat dat niet ten koste van IQ / polygonen / AI / whatever?anandus schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:44:
Overigens een zeer goede aanrader: Stream ine, maakt het spel een stuk soepeler en minder laggy.
Aha. Meteen even proberen dusIt does this by maintaining much cleaner cell buffer and video ram cache while the game is running and the player is moving from place to place.
[ Voor 19% gewijzigd door Avalaxy op 27-04-2007 18:13 ]
Inderdaad een mooie! Ik heb 'm net geprobeerd, maar hij is niet merkbaar minder gaan stotteren. Nou schijn je de mate het cache-clearen te kunnen veranderen door middel van een streamline ring in je inventory. Maar die staat er niet eens bij bij mijanandus schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:44:
Het is voor mods, zeker texture-mods, aan te raden om er omods van te maken, dit scheelt een hoop gedoe
Ik heb 'm wel aangevinkt bij data files. Enig idee?
Onder je miscellaneous items, dus bij je Torches, Lockpicks, etc..kikibu schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:10:
[...]
Inderdaad een mooie! Ik heb 'm net geprobeerd, maar hij is niet merkbaar minder gaan stotteren. Nou schijn je de mate het cache-clearen te kunnen veranderen door middel van een streamline ring in je inventory. Maar die staat er niet eens bij bij mij
[spam]
kunnen jullie me helpen? [Oblivion] Crashes + Texture problemen
[/spam]
[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 27-04-2007 21:34 ]
[niet meer belangrijk, ik heb 'm aan het werk, lag aan het niet hebben van obse]
[ Voor 61% gewijzigd door kikibu op 27-04-2007 23:49 ]
en hoe doe je dat? Ik heb Qarl TP2 (GF6600GT met 128mb trekt TP3 niet) en volgens mij nog een paar..anandus schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:44:
Het is voor mods, zeker texture-mods, aan te raden om er omods van te maken, dit scheelt een hoop gedoe
edit: al gevonden. Gewoon in OBMM klikken op create, de 7z versie opzoeken, de gevraagde velden invullen en op create omod klikken. Had ik nog niet eerder aan gedacht, maakt het een stuk makkelijker om hem weer weg te halen....
Welke setting van streamline heb je aanstaan? Er is nog een setting aggressiever dan performance, geloof ikkikibu schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:10:
[...]
Inderdaad een mooie! Ik heb 'm net geprobeerd, maar hij is niet merkbaar minder gaan stotteren. Nou schijn je de mate het cache-clearen te kunnen veranderen door middel van een streamline ring in je inventory. Maar die staat er niet eens bij bij mij![]()
Ik heb 'm wel aangevinkt bij data files. Enig idee?
Edit:
Ow, ik lees dat je de ring niet hebt
Hmm.. vreemd?
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 28-04-2007 08:39 ]
Verwijderd
Ik heb hem hoor! Was vergeten mijn boog op te laden met soul gems-Eraser- schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:22:
[...]
spoiler:als ik het goed moet je je zwaard in de schede hebben (dus dat je je zwaard niet ziet), dan zal die unicorn niet aanvallen en kun je er op rijden

worden
Toch bedankt.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 09:16 . Reden: /typo ]
oplossing
bij het einde van die cave waar die sterke Guard zit staat een kist met Evidence.
[ Voor 14% gewijzigd door Avalaxy op 28-04-2007 20:03 ]
Is dit een bug? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
BVD
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Ach, ik ben ook 10 miljoen (ofzoTjaBske schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:42:
Klopt, het probleem wat ik alleen altijd met RPGs heb is dat ik nooit ver kom met een character, omdat een ander me altijd leuker lijkt. Maar met deze ga ik het eens lang vol proberen te houden. In ieder geval sowieso een top spel! Hoewel Morrwind erg goed was is dit weer een hele sprong vooruit!
Er zijn 2 "soorten" (zie je ook in de construction set) vampire dust: de ene weegt 0.1 en de andere weegt 0.2, ze hebben wel dezelfde effecten. Het zou dus kunnen dat het een bug is of dat die Order of the Virtuous Blood maar 1 van de 2 soorten accepteertbabbaloerie schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:49:
Ik had net in quest 10 Vampires vermoord dus ik dacht mooi, in neem hun Vampire Dust mee naar de Order of the Virtuous Blood want daar kan ik 250 gold per stuk ervoor krijgen. Nouja niet dus, ik heb 10 porties Vampire Dust bij me maar ik kan ze niet aan hem kwijt.
Is dit een bug? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
BVD
Verwijderd
ik heb ff een nieuwe install gedaan dus alleen oblivion + shivering isles (nog geen mods of qarls installed), maar zodra ik ingame pcies na 10-15 sec blijft mn beeld hangen en kan ik nix meer doen....gwystyl schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 16:00:
[...]
Heb je Quarl als mod of als losse .dds bestanden? Die zou ik iig ook proberen te deinstalleren. Ik kan me voorstellen dat Oblivion best hangt als hij bepaalde textures niet aan kan, al zou het qua systeem volgens mij geen probleem moeten zijn?
had vroeger echt nooit probs met oblivion, zou dit dus aan SI kunnen liggen
ik gebruik de 7.4 cat drivers btw
nee, en die zal er waarschijnlijk ook nooit komenVerwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 19:31:
Is hier inmiddels al een LOTR mod voor?
voor Morrowind (The Elder Scrolls III) is ook ooit zo'n mod gestart, maar daar moesten ze mee stoppen omdat ze geen licenties hadden voor de namen etc.
Voor NW is er ook een HDR versie (die werkt dus wel als je HDR hebt aanstaan).kikibu schreef op zondag 29 april 2007 @ 19:23:
Heb zojuist nog even een mooie ontdekking gedaan. Het bleek dat de HDR en regular versie Natural Environments mod tegelijk aanstonden. Nu ik alleen HDR heb, is mijn fps hoger en heb ik geen lags meer van 5 seconden!
Er is een miniquest-mod van te krijgen, deze levert wat LotR-style wapens en armour op, dacht ik:Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 19:31:
Is hier inmiddels al een LOTR mod voor?
"Weapons of the Fallen Heroes" van ene "Painkiller", effe Googlen dus!
Verwijderd
p.s weet iemand waar ik de originele shaders folder kan downloaden, ben namelijk vergeten backup ervan te maken voordat ik de qarl depth of field patch installeerde

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2007 23:50 ]
Iedereen die wat-voor-mod-dan-ook gebruikt, installeer de Oblivion Mod Manager (obmm) en maak van alle mods die je download een 'omod' (een soort .zip doe obmm begrijpt), dan kan je alle mods activeren of deactiveren wanneer je wilt, je hebt dan geen problemen meer met Oblivion herinstalleren, etc.
Een omod is heel makkelijk te maken met obmm
[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 30-04-2007 00:39 ]
ff wat anders, iemand die nog een zinvolle uitgave weet in Oblivion? Ik loop inmiddels met ruim 110k op zak en heb geen idee wat ik ermee moet

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Als je Deepscorn Hollow hebt krijg je een merchant in de Wawnet Inn en die heeft om de paar dagen nieuwe random enchanted items te koop.ing._Buttje schreef op maandag 30 april 2007 @ 08:53:
ff wat anders, iemand die nog een zinvolle uitgave weet in Oblivion? Ik loop inmiddels met ruim 110k op zak en heb geen idee wat ik ermee moet
En je kunt je gold gebruiken om mercantile te trainen
als je juist bent begonnen wil ik je toch aanraden een costum class te maken. dan kan je gewoon helemaal zelf bepalen hoe je wilt spelen. je zou de witch-hunter als basis kunnen nemen, maar er zijn vast wel een paar dingen die daarin voor jou beter veranderd kunnen worden.TjaBske schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:34:
Ik heb sinds donderdag Oblivion voor de PS3 en tot nu toe bevalt ie prima! Ben zojuist opnieuw begonnen met een Dark Elf Whichhunter? Is dit een beetje een goede combo? Tot nu toe bevalt het me prima, beetje archeren en spells casten!
toen ik dit spel speelde had ik zelf een costum class sniper gemaakt. combinatie tussen een thief en een boogschutter, bedoeld om zoveel mogelijk ongezien rond te sluipen, en dan vijanden met 1 schot om te leggen.
Class: Sniper (costum)
Race: Wood Elf
Attributes: Speed, Agility
Skills: Light Armor, Security, Sneak, Marksman, Blade, Alchemy, Acrobatics
Thieves Guild en Dark Brotherhood zijn perfect voor deze characterclass, en laat dat nou net de coolste questlijnen zijn
Blade er in voor als vijanden te dichtbij komen, en Alchemy om dmv potions (nog) meer damage te doen met 1 enkele pijl. Acrobatics is soms handig om snel weg te komen als je teveel tegenstanders bij je in de buurt krijgt, en heel makkelijk te trainen.
Als ik het nog eens zou doen zou ik alchemy er uit laten, puur omdat ik geen zin heb om constant op zoek te gaan naar de juiste ingredienten. Block zou een goede vervanger zijn, denk ik.
Hoe dan ook, je moet gewoon even spelen met die witchhunter, en dan in het begin goed kijken wat je wel en wat je niet leuk vindt. Dan kan je, voordat je het spel half hebt uitgespeeld, even snel overnieuw beginnen met een character dat helemaal is toegespitst op jouw speelstijl. Heb mijn character even gepost om te illustreren hoe ik het heb gedaan.
Als je 100+ uur met een game bezig bent, is het creëren van een character dat voor jou lekker speelt een kleine investering.
Nog een algemene tip: wat je ook doet, niet de difficulty-slider naar links bewegen. dat ding is hypergevoelig, lijkt het wel, en een paar millimeter richting makkelijker maken het hele spel in een keer een walk in the park.
Is al best een tijd geleden dat ik dit speelde... moet em misschien nog eens uit de kast trekken...
... not as I do.
Verwijderd
de heatsink word ook gigantisch warm (dus hij zit er goed op) maar hoe kan dit? veel reviews van deze koeler waren goed....
en ik weet niet hoe ik die fan harder kan laten draaien zodat ie beter koelt?
Verwijderd
Hoe is je "airflow", oftewel wordt de warme lucht van je heatsink wel je kast uitgeblazen?
Als je die wilt verbeteren, moet je een extra fan kopen en die in je kast monteren.
Inderdaad, die slider gaat in stappen van 'zes'. Tikkie naar links en je doet zes keer zoveel damage en de vijand doet zes keer zo weinig damage, als ik het goed heb. Naar rechts is het andersom, trouwensClush schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:00:
[...]
Nog een algemene tip: wat je ook doet, niet de difficulty-slider naar links bewegen. dat ding is hypergevoelig, lijkt het wel, en een paar millimeter richting makkelijker maken het hele spel in een keer een walk in the park.
Shivering Isles is er een goed excuus voorIs al best een tijd geleden dat ik dit speelde... moet em misschien nog eens uit de kast trekken...
Vanavond maar eens echt gaan spelen, en dan ook eerst even rustig dat boek lezen.
coolSh0ckTr00per schreef op maandag 30 april 2007 @ 09:21:
Als je Deepscorn Hollow hebt krijg je een merchant in de Wawnet Inn en die heeft om de paar dagen nieuwe random enchanted items te koop.
iemand nog ideeën om van mijn geld af te geraken?
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-05-2007 09:18 ]
heb je het huis in Skingrad al gekocht? kost in totaal (met alle upgrades) 49000ing._Buttje schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:18:
[...]
cool.. alleen heb ik die (nog) niet
iemand nog ideeën om van mijn geld af te geraken?
Heb nu ook alle addons maar alleen knights of the nine en shivering isles niet geinstalleerd, dat voor later.
Ben nu aan het sparen voor alle upgraids voor mijn lair
Heb nu frostcage spire helemaal geupgrade en het huisje in de imp city.
Ben denk ik wel redelijk bezig en bijna level 50 armorer en dan kan ik de wijde wereld in met mijn enchatend items.
Nog niet aan main quest begonnen. vooral de sidequests.
Iemand tips voor leuke speelwijze?
ben nu zonder fasttravel aan het doen.
Verwijderd
Ach, zo moeilijk zijn die bandits niet, gewoon achteruit blijven lopen en pijlen/vuurbalen gooien. Ook scheelt het al een slok op een borrel als je je eerste pijl vanuit sneak schiet en zo 3x damage bonus krijgt.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:30:
Zo net gestart met Oblivion. valt me op dat iedere bandiet me aanvalt als die me ziet. Helpt als je je wapens afdoet of wordt je dan gewoon afgeslacht? Ik ben net uit de kerkers ontsnapt waar de keizer net vermoordt is, ben nog niet zo ver dus.
Verwijderd
airflow is verder goed, voorin heb ik een 120mm intake achterin 120mm outtake en in zijpanel een 80mm intake (op de videokaart gericht) en bovenin een 80mm outtake... en de kabels zijn allemaal netjes weggewerkt..Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:04:
@Legendary1983
Hoe is je "airflow", oftewel wordt de warme lucht van je heatsink wel je kast uitgeblazen?
Als je die wilt verbeteren, moet je een extra fan kopen en die in je kast monteren.
haha-Eraser- schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:44:
[...]
heb je het huis in Skringrad al gekocht? kost in totaal (met alle upgrades) 49000
'k Zou zo ook niet 1 2 3 weten wat ik met meer huizen moet eig
Dan hoef je niet het hele land af te reizen naar o.a. een gratis slaapplaats, of om je loot te dumpen.ing._Buttje schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:21:
[...]
'k Zou zo ook niet 1 2 3 weten wat ik met meer huizen moet eig
Dan kun je gewoon in iedere stad terecht.
P.S.: De Official patch is er al sinds gisteren, versie: 1.2.0416.
URL: http://www.elderscrolls.com/downloads/updates_patches.htm
Relaese notes: http://www.elderscrolls.c.../updates_patchnotes12.htm
Wiki: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Patch#Version_1.2.0416
[ Voor 31% gewijzigd door Kosh66 op 01-05-2007 16:21 ]
Verwijderd
Ik denk niet dat het iemand met 110k op zak ook maar iets boeit of hij/zij wel of niet moet betalen om ergens te mogen slapenKosh66 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:16:
Dan hoef je niet het hele land af te reizen naar o.a. een gratis slaapplaats, of om je loot te dumpen.
Dan kun je gewoon in iedere stad terecht.
Maar het hebben van veel huizen is idd het leukst om je loot in op te slaan, vooral het huis in Skingrad is een must-have aangezien je daar display cases voor kan kopen
Ik ben sinds kort ook weer opnieuw begonnen, ditmaal met OOO en nog een zooi andere mods, rijk worden gaat nu een stuk langzamer dus ik mag al blij zijn als ik het huis in de Imperial City eindelijk kan kopen
* anandus wil SI ook spelen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:49:
Ik kan trouwens iedereen Shivering Isles aanraden!
Maar ik wacht eerst een maandje tot ik zeker weet dat al mijn favoriete mods er goed mee werken en er een SI-OOO komt
Verwijderd
Ik ook, OOO vind ik echt te leuk om op te geven voor SIanandus schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:56:
[...]
* anandus wil SI ook spelen.
Maar ik wacht eerst een maandje tot ik zeker weet dat al mijn favoriete mods er goed mee werken en er een SI-OOO komt
Hopen dat Oscuro snel even met een fix komt
Verwijderd
Oblivion is alleen offline. Het werkt behoorlijk anders dan Titan Quest (ben ik nu ook aan het spelen). TQ is echt een klik&kill, verder lopen en killen, bij Oblivion heb je gelijk een hele wereld waarin je quests kan doen, je bij verbonden aansluiten enz. Het levellen gaat ook niet op monsters die je kilt (XP) maar op hoe vaak je je master skills upt. Wel leuk om beide te spelen, mede door de verschillenVerwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:46:
vraagjeik hou van RPG+s net als Titan Quest..mijn vraag is..kan dit spel ook mmorpg dus online of alleen offline?

De volgende mods:
- AlmostEveryThingVisibleWithDistance
- BTMod
- Color Map Mod
- Illuminate
- Low Poly Grass
- Natural Environment
- Qarls Texture Pack 2.0
- Steamline 2.0 (op agressive)
Ik heb een C2duo 6300, 2Gb, 7600GT Silent. Ik draai 1600x1050, 2xFSAA, Bloom, 16xAF. Alle objectsliders op 60%, grassdistance op max (lowpolygrass en density van 80 naar 110, zie O.P.)
Verder heb ik vrijwel alle tweaks uit de openingspost en van deze site uitgevoerd en hiermee haal ik gemiddeld rond de 30fps in gemiddelde buitengebieden, maar zelfs al zakt soms de FPS naar rond de 20 (zoals in het 2e screenshot), het spel loopt nu zo strak dat dat zelfs goed speelbaar blijft (gevechten) omdat er vrijwel geen enkele hapering optreedt.
M.a.w.: het speelt zo boven verwachting
Binnenkort wel de volgende mods nog ter test:
- Oscuro's Oblivion Overhaul omdat ik op het moment wel erg weinig tegenstand ondervind (lvl 25)
- Martigen's Monster Mod
- Athmospheric Weather System
edit: hoeveel van die Oblivion Gates zijn er eigenlijk (ik heb er denk ik een stuk of 10 gehad, ik meen dat er 16 zijn) maar het lijkt wel of ze uit de grond blijven ploppen. Heb het wel een beetje gehad met die gates, of blijven ze tot een bepaald moment in het spel komen?
[ Voor 101% gewijzigd door Stefke op 02-05-2007 23:02 ]
Er zijn er echt heel veel, maar als ze gaan vervelen moet je ff de main quest uitspelen. Als je die hebt gaan de overgebleven Oblivion Gates namelijk dicht.stefijn schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:14:
Goed advies
edit: hoeveel van die Oblivion Gates zijn er eigenlijk (ik heb er denk ik een stuk of 10 gehad, ik meen dat er 16 zijn) maar het lijkt wel of ze uit de grond blijven ploppen. Heb het wel een beetje gehad met die gates, of blijven ze tot een bepaald moment in het spel komen?
Je kan dan een bord neerzetten met een boodschap, en dit ook op de map laten zien (zoals 'Oblivion gate closed', 'explore here', 'vampires', 'quest related', etc).
Enorm handig!
Er zijn 16 verschillende oblivion werelden, het aantal poorten neemt na verloop van tijd alleen maar toe (staan er op een gegeven moment bijvoorbeeld twee op 50m van elkaar). Nu ik Oblivion weer eens opnieuw aan het spelen ben heb ik ook gewacht met de main quest totdat ik SI en de meeste guilds uitgespeeld heb.stefijn schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:14:
Goed advies
Zit nu overigens nog wel met een probleem, ik heb tijdens de Kvatch missie van de main quest eens gesaved op het stukje voor de kerk (waar je voor het eerst Kvatch binnen komt) en het spel vervolgens afgesloten. Nu ik weer opnieuw die save laad zijn alle vijanden weg en kan ik niet verder met de main quest omdat de trigger er niet geweest is dat alle vijanden voor de kerk verslagen zijn. Iemand een idee hoe ik deze trigger als nog kan trigeren?
Bij tijd en wijle inderdaad wel ja.. Ik heb het vooral als ik in de buitenlucht aan het knokken ben, dan ren ik achteruit om even een pijl te laden, en dan krijg ik ineens 'loading area'Mathizsias schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 23:10:
Ik had een algemene vraag, ik speel op de X360 en merk vaak dat het nogal 'lagt' in drukke omgevingen, hebben meerdere hier last van?

Als het goed is kun je er max 50 random krijgen, met daarnaast 9 gates die je moet doen voor de main quest en de great gate. Er zijn 90 mogelijke locaties waar een random gate verschijnt.stefijn schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:14:
Ik ben ze nu wel aan het doorploegen, maar dan vooral voor de loot
Dat ga ik eens proberen, zo'n mogelijkheid mis ik nog wel.anandus schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 03:42:
Ook al zo'n must-have mod: Map markers.
Je kan dan een bord neerzetten met een boodschap, en dit ook op de map laten zien (zoals 'Oblivion gate closed', 'explore here', 'vampires', 'quest related', etc).
Enorm handig!
Oke, dat moet ik dan maar even doen, ik deed de hoofdmissie een beetje zuinig aan, maar ik blijf maar die gates tegenkomen (en dan denk ik, die doe ik nog wel eens) en het war-overleg met Martin in de kerk staat klaar om gedaan te wordengwystyl schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 00:58:
[...]
Er zijn er echt heel veel, maar als ze gaan vervelen moet je ff de main quest uitspelen. Als je die hebt gaan de overgebleven Oblivion Gates namelijk dicht.
En sja, loot...ik heb 120000 gold en geen idee wat ik er mee moet. Ik neem de meeste spullen al niet eens meer mee omdat het toch teveel is...
[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 03-05-2007 11:29 ]
Dit topic is gesloten.