• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 16:26
stefijn schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:14:
Goed advies :)

edit: hoeveel van die Oblivion Gates zijn er eigenlijk (ik heb er denk ik een stuk of 10 gehad, ik meen dat er 16 zijn) maar het lijkt wel of ze uit de grond blijven ploppen. Heb het wel een beetje gehad met die gates, of blijven ze tot een bepaald moment in het spel komen?
spoiler:
In totaal: 59. Nadat Martin in het begin wordt aangevallen bij Weynon Priory (Chorrol) heb je een kans van 25% dat een gate zich opent in je nabijheid. Als je de "Dagon Shrine"-quest hebt gedaan wordt dit 50%. Als je verder in de main quest zit en je hebt de quest "Paradise" gedaan, dacht ik, zakt dit weer naar 25%. Als je de mainquest uitspeelt zijn ze allemaal weer gesloten. De gates zijn er dan wel nog fysiek en de daedra die er buiten stonden zijn er dan ook nog.

Verder zijn er maar 7 verschillende Oblivion worlds/realms en er zijn 16 Daedric Princes(ses)
Het aantal Daedric-quests is daarentegen 15, Mehrunes Dagon is nr.16.

[Voor 8% gewijzigd door Kosh66 op 03-05-2007 13:58]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:22
Ik snap er niks van ;) maar ik begrijp nu dat ik waarschijnlijk al vaker in dezelfde wereld ben gekomen door een andere poort, en zolang ik de main quest niet gedaan heb blijven die poorten komen (en ze komen steeds sneller). Main quest toch maar doen dan vanavond.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
stefijn schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:53:
Ik snap er niks van ;) maar ik begrijp nu dat ik waarschijnlijk al vaker in dezelfde wereld ben gekomen door een andere poort, en zolang ik de main quest niet gedaan heb blijven die poorten komen (en ze komen steeds sneller). Main quest toch maar doen dan vanavond.
Ach, als je die poorten saai begint te vinden kan je ook doen wat ik altijd doe, één grote sprint naar de sigil-stone en niet stoppen voor je vijanden. Kan je in 2 minuten klaar zijn.

• Kosh66
Invisible_man schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:50:
[...]

Ach, als je die poorten saai begint te vinden kan je ook doen wat ik altijd doe, één grote sprint naar de sigil-stone en niet stoppen voor je vijanden. Kan je in 2 minuten klaar zijn.
Je kunt er wel mooi je skills mee levelen en o.a. de voor jou juiste/goede Sigil-stones sparen.
Hiermee kun je dus mooie enchantments maken, vaak zijn die sterker dan die wat je kunt maken aan een enchantment-altaar.

• fjboere
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 19:14
anandus schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 03:42:
Ook al zo'n must-have mod: Map markers.

Je kan dan een bord neerzetten met een boodschap, en dit ook op de map laten zien (zoals 'Oblivion gate closed', 'explore here', 'vampires', 'quest related', etc).
Je kan ook shift-click op de map doen, zeggen ze op tessource. Dat wist ik niet eens!

• Kosh66
fjboere schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:34:
[...]

Je kan ook shift-click op de map doen, zeggen ze op tessource. Dat wist ik niet eens!
Da's voor mij ook nieuw en ik heb er al heel veel tijd in gestoken...(>700 uur).
Vannavond eens testen of dit klopt.

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-05 16:45
[...]

staat ook in de manual hoor :? :P

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:53

gwystyl

Beugeltje dan maar?

-Eraser- schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:11:
[...]
En die zit netjes in zijn dvd-hoesje zodat hij geen stof hapt..... ik heb hem wel eens doorgebladerd om de verschillende klassen en major/minor skills te bekijken (leuke plaatjes :)), maar dat was 't dan 8)7
[...]

En dan heb je 1 blauw pijltje.
Lekker handig :+

Het feit dat niemand dat weet is omdat die functie zo goed als nutteloos is. Ten eerste heb je altijd nog je rode pijltje, ten tweede zijn er zoveel dungeons dat 1 pijltje niet echt zin heeft :P

• fjboere
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 19:14
Ja dat klopt. Heeft deze mod ook fast-travel mogelijkheden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kosh66
-Eraser- schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:11:
[...]
Klopt inderdaad, gewoon overheen gelezen? 8)7 En met die mod krijg je er inderdaad veel meer.

(Voor mij niet echt belangrijk meer, ik heb het officiële gebeuren toch uitgespeeld. Ben nog met wat quest-mods bezig.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 199761

Ik ben net gestart met Oblivion en zit nu in kwatch en ben bij mijn eerste gate. Ik heb alleen geen idee hoe ik deze dicht moet krijgen en hoe ik broeder Martin mee krijg. Er zijn onder in de kathedraal twee deuren die ik niet open krijg omdat ik de sleutel niet heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kosh66
Anoniem: 199761 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:21:
Ik ben net gestart met Oblivion en zit nu in kwatch en ben bij mijn eerste gate. Ik heb alleen geen idee hoe ik deze dicht moet krijgen en hoe ik broeder Martin mee krijg. Er zijn onder in de kathedraal twee deuren die ik niet open krijg omdat ik de sleutel niet heb.
Martin krijg je daar niet mee naar toe dacht ik. En voor hoe en waar, volg je gewoon het compas (als de quest actief is). Verder wordt je daar dan uitgelegd hoe je de gate kan sluiten.
Ik meen me te herinneren dat je eerst die gate moet sluiten en daarna kun je pas via die kerk verder de stad in.

[Voor 9% gewijzigd door Kosh66 op 04-05-2007 10:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 199761

Het kompas wijst terug naar de soldaten met wie ik gesproken heb en die me naar de port hebben geleid. Ik zie ook een ruine met een paar planken waar ik dan overheen kan lopen alleen leidt het nergens naar toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 18:28

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Eerst de poort sluiten, dan melden bij de leider van de wachters. Hierna naar de kerk en moet je de monsters killen. Pas als de weg vrij is, zal de Quest voor Kvatch verder gaan ..

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefke
Ik heb die markermod geinstalleerd, ik kan bordjes plaatsen, maar op de map zie ik er niks van terug?

Acties:
  • 0Henk 'm!
stefijn schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:53:
Ik heb die markermod geinstalleerd, ik kan bordjes plaatsen, maar op de map zie ik er niks van terug?
Je moet die bordjes ook associëren (op bordje klikken en dan 'associate' kiezen) :)
Je moet dus wel ergens zijn dat er al een map marker is (dungeon, dorpje, gate, etc).

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 190092

Anoniem: 199761 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:50:
Het kompas wijst terug naar de soldaten met wie ik gesproken heb en die me naar de port hebben geleid. Ik zie ook een ruine met een paar planken waar ik dan overheen kan lopen alleen leidt het nergens naar toe.
Loop niet gewoon door de poort heen, maar "open" de poort zoals je dat ook bij een deur doet. Ben ook net begonnen, en dat duurde bij mij ook even ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08-2021
Weet er iemand nog hoe dat je je magische wapens kunt opladen bij een winkel? Ik heb hier een paar bogen liggen met magische werkingen, maar ik kan ze niet opladen omdat ik zelf geen journeyman ben. Ik heb ooit bij toeval iemand gevonden die mijn magische wapens heeft opgeladen maar die vind ik nu nergens meer 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 113589

tigos schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:09:
Weet er iemand nog hoe dat je je magische wapens kunt opladen bij een winkel? Ik heb hier een paar bogen liggen met magische werkingen, maar ik kan ze niet opladen omdat ik zelf geen journeyman ben. Ik heb ooit bij toeval iemand gevonden die mijn magische wapens heeft opgeladen maar die vind ik nu nergens meer 8)7
Bedoel je opladen of repareren? Repareren van magische wapens en armor kan je inderdaad niet doen tot je journeyman armorer bent.

Het opladen ("vullen") van magische wapens kan je altijd doen, ongeacht je level. Wat je daarvoor moet doen is het kopen van gevulde Soul Gems. Een andere mogelijkheid is het "vullen" bij winkeliers, daarvoor zou je een icoontje moeten zien verschijnen met een soort "ster"-idee :+.

GL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:14

DropjesLover

Dit dus ->

(jarig!)
Anoniem: 113589 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:24:

Het opladen ("vullen") van magische wapens kan je altijd doen, ongeacht je level. Wat je daarvoor moet doen is het kopen van gevulde Soul Gems. Een andere mogelijkheid is het "vullen" bij winkeliers, daarvoor zou je een icoontje moeten zien verschijnen met een soort "ster"-idee :+.
gevulde soulgems kopen is onhandig, deze zijn erg duur. beter kan je zelf je gevonden (lege) soulgems vullen (mysitcizm lvl 25+ of soultrap op een wapen (umbria))
en een aantal npcs hebben een icoontje dat lijkt op een kruising tussen "handelaar" en "spellmaking" (dus een cirkeltje en een bliksemschichtje)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:33

KneoK

Not in a million lightyears

Zo, sinds een aantal dagen eindelijk een Oblivion-waardige pc. Heb het spel een maand of 2 geleden de kast in gegooid omdat ik eigenlijk niet verder wilde spelen en alle pracht en praal missen. Het liep op zich wel redelijk op een X800Pro, maar nu heb ik alle sliders op max, HDR aan, schaduwen op 60/80% (ext./int.), Canopy shadows aan, shadow filtering op low, QTP2+Parallax pack, LOD Texture en Normal pack en dat is echt een wereld van verschil zeg. En het draait als een tiet.

Ben verder gegaan met mijn toenmalige lvl 4 Breton, vooral gericht op Melee en een klein beetje magie. Heb 'm inmiddels naar lvl 14 gelevelled.

Heb gisteren een Axe met Minor Soultrap gevonden. Erg handig. Als ik enchanted wapens wil opladen dan sla ik een paar mudcraps of ratten neer met mijn axe. Wel opletten dat de charges van mijn axe zelf niet opraken :X Heb inmiddels Azura's star (wat cool dat die terug is !) en ben nu op zoek naar een leuk alternatief Daedric item voor Martin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 08:24

Sinester

Game Guru

KneoK schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:43:
Ben verder gegaan met mijn toenmalige lvl 4 Breton, vooral gericht op Melee en een klein beetje magie. Heb 'm inmiddels naar lvl 14 gelevelled.
bretons zijn juist toch de magic race? (dus veel mana weinig strengt)
kan je het nog moeilijk gaan krijgen later, als je mainly als warrior vecht

Hello there

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-05 16:45
DropjesLover schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:30:
[...]

gevulde soulgems kopen is onhandig, deze zijn erg duur. beter kan je zelf je gevonden (lege) soulgems vullen (mysitcizm lvl 25+ of soultrap op een wapen (umbria))
en een aantal npcs hebben een icoontje dat lijkt op een kruising tussen "handelaar" en "spellmaking" (dus een cirkeltje en een bliksemschichtje)
nog handiger is Umbra + Azura's Star ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zo, heb nu eindelijk HDR+AA, had voorheen Bloom+AA (maar nu een 8800GTS).

Maar dat HDR is wel... sja, radioactief lijkt wel, iedereen die glimt en geeft licht lijkt wel.
Is er een manier om dat een beetje minder te maken?
(Kan misschien ook aan mijn weermod liggen? Ik gebruik AWS).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 18:48

_mARCO_

Hier staat niks

Ik heb op mijn pc Qarl's Texture pack geinstalleerd voor Oblivion, waardoor vrijwel alles er een stuk beter uitzag.

Sinds kort speel ik Shivering Isles, en hoewel dat er uiteraard uitstekend uitziet, vraag ik me toch af: zijn er ook al hi-res texturepacks beschikbaar die werken in Shivering Isles?

sigloos

Acties:
  • 0Henk 'm!
_mARCO_ schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:26:
Ik heb op mijn pc Qarl's Texture pack geinstalleerd voor Oblivion, waardoor vrijwel alles er een stuk beter uitzag.

Sinds kort speel ik Shivering Isles, en hoewel dat er uiteraard uitstekend uitziet, vraag ik me toch af: zijn er ook al hi-res texturepacks beschikbaar die werken in Shivering Isles?
Helaas niet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2022

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Damn, ik zit nu toch echt vast in de Dagon Shrine missie.

Het is toch onmgelijk om dat boek te pakken en te verdwijnen????
Zodra je het boek oppakt, en je gaat er mee aan de wandel dan komen er 5 ventjes op je af die je met een aantal spells zo naar de eeuwige jachtvelden toe helpen.

En met alleen een dagger, is dit echt geen doen volgens mij.
Iemand nog tips? De WIKI site zegt namelijk, dat alle je alle ventjes maar moet omleggen ;)

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:58

Haan

dotnetter

Probeer anders ergens een absorp en/of reflect spell potion ofzo te scoren :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Sinester schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:03:
[...]

Hmm, het is inderdaad een Nord. Zat al te twijfelen bij het posten.
Electra schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:35:

Het is toch onmgelijk om dat boek te pakken en te verdwijnen????
Zodra je het boek oppakt, en je gaat er mee aan de wandel dan komen er 5 ventjes op je af die je met een aantal spells zo naar de eeuwige jachtvelden toe helpen.

En met alleen een dagger, is dit echt geen doen volgens mij.
Iemand nog tips? De WIKI site zegt namelijk, dat alle je alle ventjes maar moet omleggen ;)
Ik heb er voor gekozen het slachtoffer te offeren, daarna, toen iedereen weg was ben ik ergens naar boven gegaan (gewoon die kuil uit). Er blijft 1 ventje achter je aan lopen en er blijven er 1 of 2 achter in de kuil.
spoiler:
Het ventje dat met je meeloopt heeft al je spullen bij zich merkte ik, dus even een flinke klap met een zwaard ergens op een rustig plekje zodat je niet iedereen alarmeert (vandaar dat ik de hoogte op heb gezocht) en dan kan je uitgerust op pad

Hierna ben ik de caves ingeslopen en heb iedereen die ik kon vinden afgemaakt. Daarna teruggelopen en het boek gepakt en toen kon ik bijna zonder tegenstand de grot uitwandelen.
Het heeft me een poging of 7 gekost voordat ik deze taktiek bedacht maar na 1 keer het zo te proberen stond ik voor ik het wist al met boek en al weer in de open lucht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

(jarig!)
Electra schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:35:
knip
ik heb destijds daar gewoon nooit mn wapens afgelegd en heb ze zo 1 voor 1 (okej, soms 3) afgemaakt. en de offering verstoord. daar dan ook alle ventjes om zeep geholpen.
ik moet wel zeggen dat het me de eerste keren niet lukte, maar k heb toen maar een aantal guildquests gedaan en een aantal levels omhoog gegaan. daarna was t een eitje...

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

DropjesLover schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 00:46:
[...]

ik heb destijds daar gewoon nooit mn wapens afgelegd en heb ze zo 1 voor 1 (okej, soms 3) afgemaakt. en de offering verstoord. daar dan ook alle ventjes om zeep geholpen.
ik moet wel zeggen dat het me de eerste keren niet lukte, maar k heb toen maar een aantal guildquests gedaan en een aantal levels omhoog gegaan. daarna was t een eitje...
Dat is ook nog een optie, die ik vanavond ga uit proberen.
Moet trouwens wel zeggen dat mijn obsessie voor dit spel wel dusdanige vormen aan begint te nemen.
Heb namelijk al een aantal keren s'nachts gedroomd dat ik mijn eigen missie's maakte. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kosh66
Electra schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:20:
[...]

Dat is ook nog een optie, die ik vanavond ga uit proberen.
Moet trouwens wel zeggen dat mijn obsessie voor dit spel wel dusdanige vormen aan begint te nemen.
Heb namelijk al een aantal keren s'nachts gedroomd dat ik mijn eigen missie's maakte. ;)
Wat je ook kunt doen is:
spoiler:
zo snel mogelijk Harrow ommeppen, zodat je je spullen terugkrijgt en dan evt. een chamaeleon- of een invisibilityspel of -potion gebruiken en ze in sneakmode aanvallen. Met sneakskill >25 krijg je de critical damagebonus. Dan gaat het een stuk gemakkelijker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-05 18:24
Ik wacht denk ik ook met spelen totdat mn pa een superpc koopt.

We hebben laatst een budgetsysteem gekocht die ik voor school nodig had:

Intel Celeron D, 336 2,8 Ghz
2* 512 MB DDR2 Ram
GeForce 7600GS Silent 256 MB
Windows XP Professional ServicePack 2

Hij draait wel redelijk, maar ik heb wel dat loading area en soms dropt het allemaal wat.

Zou een betere CPU dit verhelpen, ik heb het idee dat deze de bottleneck is.
http://img99.imageshack.us/img99/4977/settingsjx2.png

De ingame meters heb ik volgens mij niet veranderd.

[Voor 16% gewijzigd door KRG op 08-05-2007 12:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 23:13
KRG schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:07:
Ik wacht denk ik ook met spelen totdat mn pa een superpc koopt.

We hebben laatst een budgetsysteem gekocht die ik voor school nodig had:

Intel Celeron D, 336 2,8 Ghz
2* 512 MB DDR2 Ram
GeForce 7600GS Silent 256 MB
Windows XP Professional ServicePack 2

Hij draait wel redelijk, maar ik heb wel dat loading area en soms dropt het allemaal wat.

Zou een betere CPU dit verhelpen, ik heb het idee dat deze de bottleneck is.
[afbeelding]

De ingame meters heb ik volgens mij niet veranderd.
Je videokaart is ook een zware bottleneck voor dit spel, gewoon te traag en te weinig shaders.

Die CPU is ook erg oud + budget model, maar wellicht zou het helpen om je oblivion.ini te tweaken voor meerdere threads?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kosh66
KRG schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:07:
Dat ingame "loading area" kun je uitzetten en heeft niks met je performance te maken...
Verder iets meer geheugen erin zetten (512 MB à 1,0 GB) en een beetje tunen kom je al heel ver.
Zie topicstart of bij www.tweakguides.com, effe zoeken onder: Oblivion.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRG
Mijn beide bankjes zitten helaas vol ik heb er nu 1gb in.

Het heeft wel degelijk met performance te maken, ok dat de text verschijnt niet, maar op onze leenpc kon ik in 1 keer gewoon doorlopen en stond eigenlijk de text er alleen, maar op deze pc merk ik echt dat hij wat nieuws aan het inladen is.

Maar ik wil zo min mogelijk eyecandy verliezen. Oblivion heeft toch niet heeel erg 2GB nodig? Op die leenpc draaide het wel goed met 1GB. Die had trouwens een 7650GS Silent aan boord en liep prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kosh66 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:23:
[...]

Dat ingame "loading area" kun je uitzetten en heeft niks met je performance te maken...
Verder iets meer geheugen erin zetten (512 MB à 1,0 GB) en een beetje tunen kom je al heel ver.
Zie topicstart of bij www.tweakguides.com, effe zoeken onder: Oblivion.
En beginnen met HDR uitzetten, dat moet al aardig schelen. En je distant textures wat minder (kan je ingame veel fijner afstellen dan met die screenie van je te zien is).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRG
Welke dingen hebben amper effect op de visuals dan? Want HDR vind ik juist zo'n vette feature.

Bovenaan zie je trouwens een paar screens van iemand met een getweakte Oblivion. Stel nou dat je in kon zoomen, zou je dan de mannetjes ook al zien? Of wordt het echt pas ingeladen als je daar bent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Die processor is denk ik wel de grootste bottleneck. Ik had eerst een Pentium 4 3,6 GHz @ 3,96 GHz en dat liep al niet echt lekker (met X1950 pro videokaart), laat staan een kreupele halve Pentium 4 op 2,8 GHz..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
KRG schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:34:
Welke dingen hebben amper effect op de visuals dan? Want HDR vind ik juist zo'n vette feature.

Bovenaan zie je trouwens een paar screens van iemand met een getweakte Oblivion. Stel nou dat je in kon zoomen, zou je dan de mannetjes ook al zien? Of wordt het echt pas ingeladen als je daar bent.
Dat HDR merk je toch amper, ik zou met 4x AA en Bloom spelen... Een spel zonder anti-alliasing ziet er toch afschuwelijk uit? :S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KneoK

KneoK

KRG schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:26:
Mijn beide bankjes zitten helaas vol ik heb er nu 1gb in.

Het heeft wel degelijk met performance te maken, ok dat de text verschijnt niet, maar op onze leenpc kon ik in 1 keer gewoon doorlopen en stond eigenlijk de text er alleen, maar op deze pc merk ik echt dat hij wat nieuws aan het inladen is.

Maar ik wil zo min mogelijk eyecandy verliezen. Oblivion heeft toch niet heeel erg 2GB nodig? Op die leenpc draaide het wel goed met 1GB. Die had trouwens een 7650GS Silent aan boord en liep prima.
HDR uitzetten zal veel schelen zoals al gezegd. Helaas heb je een videokaart die het wel ondersteunt, maar eigenlijk niet snel genoeg is om het te benutten.
Daarnaast is ook je processor een aardige bottleneck, dus een betere videokaart zal niet het uiterste uit het systeem persen en zal je niet zo gek veel meer frames per seconde geven.
Misschien zonde om hier nog in te investeren als er toch een superpc in de planning staat. Als je toch wil investeren zou ik je geheugen vervangen. 1 latje wisselen voor 1GB bijvoorbeeld. Of allebei voor 2x1GB.

Ingame kun je nog de schaduwen laag zetten, specular distance omlaag gooien, met je viewing distance spelen. Textures op medium.
Dan de tips uit de startpost in je ini aanpassen om te beginnen.
Schijf defragmenteren om laadtijden te minimaliseren.

[Voor 3% gewijzigd door KneoK op 08-05-2007 14:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!
* anandus vind dat HDR maar overrated, ik heb het maar weer terug op bloom gezet, ik had het gevoel alsof ik met een zonnebril op moest spelen :P
1280x720, 4xAA, 16xAF en bloom, dus. Bloom loopt ook soepeler dan HDR.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:21

jpiwf

licenced pepernootaddict

ik heb voor betere performance op mijn 6600GT de grass distance op 0 gezet. ok, je hebt dan wel geen gras meer, maar het scheelde bijna 10 fps op buitenlocaties. en ik moet zeggen dat het verschil tussen 20 en 30 fps toch wel zeker merkbaar is. en hdr begin ik niet aan met mijn kaartje, maar bloom gaat prima zo

[Voor 12% gewijzigd door jpiwf op 08-05-2007 14:01]

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRG
Is die 7600GS zo slecht al dan? In vet veel spellen kan alles vrij hoog :). Volgens mij is het vooral de CPU. maar ik zal die tweaks es doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Als je goed je best doet om bijvoorbeeld die eerder genoemde tweakguide door te nemen en alles precies af te stellen wat het beste is voor je setup, kan je er een heel speelbaar en tegelijkertijd mooi spel van maken.

Oblivion is wat dat betreft het ultieme tweakers spel :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRG
leonpwner1 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:59:
[...]

Dat HDR merk je toch amper, ik zou met 4x AA en Bloom spelen... Een spel zonder anti-alliasing ziet er toch afschuwelijk uit? :S
Dat valt allemaal wel mee, geen AA is alleen lelijk met tft's die kleinere reso's ook gana upscalen. Als jij op een resolutie speelt die past bij je windows resolutie en beeldgrootte is het meestal wel mooi. Bovendien trekt hij 4*aa minder denk ik dan HDR.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
KRG schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:11:
[...]

Dat valt allemaal wel mee, geen AA is alleen lelijk met tft's die kleinere reso's ook gana upscalen. Als jij op een resolutie speelt die past bij je windows resolutie en beeldgrootte is het meestal wel mooi. Bovendien trekt hij 4*aa minder denk ik dan HDR.
Ik speel op 1280x1024 met een 17" monitor en wanneer ik geen Anti-Alliasing aan hebt vind ik het er echt vréselijk uitzien :X Ik speel liever op 1280x1024 + AA en Low textures en op 1024x768 zonder AA en met High textures. Ik speel dan meestal ook wel op 8xSSAA of MSAA dus tja, dan zie je het verschil al snel.
KRG schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:03:
Is die 7600GS zo slecht al dan? In vet veel spellen kan alles vrij hoog :). Volgens mij is het vooral de CPU. maar ik zal die tweaks es doen.
Ik heb hem zelf een tijdje gehad en vond hem echt slecht. Oblivion en Medieval 2 ben ik maar gewoon níét gaan spelen omdat ik geen zin had in slechte performance + low graphics :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

[...]

Juist niet, volgens mij. Bretons zijn van die hele atletische sterke types.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 113589 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:36:
[...]

Juist niet, volgens mij. Bretons zijn van die hele atletische sterke types.
Dat zijn redguards toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik zou bijna zeggen RTFM :P daar staat exact uitgelegd waar ieder ras goed en slecht in is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kosh66
Voor diegene die het interesseert:

De "Bretons" komen van HighRock (linksboven op de kaart van Tamriel) en zijn een mix van 2 volkeren die "in elkaar op zijn gegaan": de "Aldmeri" (het oorspronkelijke elvenvolk, ook wel de voorlopers van de Altmers genoemd) en de "Nedic", de voorlopers van de "Nords".

Ze bezitten dus eigenschappen van beide: ze zijn dus sterk en hebben een goede hoeveelheid magicka en weten er ook goed/gemakkelijk mee om te gaan (ze zijn dus ook vrij intelligent).

Dit is de voornaamste reden dat je ze in T.E.S. dus ook vaak in de rol van de SpellSword ziet: ze staan hun mannetje in het zwaardvechten en het spellscasten. Zie ook de UESP-Wiki.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KRG
leonpwner1 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:18:
[...]

Ik speel op 1280x1024 met een 17" monitor en wanneer ik geen Anti-Alliasing aan hebt vind ik het er echt vréselijk uitzien :X Ik speel liever op 1280x1024 + AA en Low textures en op 1024x768 zonder AA en met High textures. Ik speel dan meestal ook wel op 8xSSAA of MSAA dus tja, dan zie je het verschil al snel.

[...]

Ik heb hem zelf een tijdje gehad en vond hem echt slecht. Oblivion en Medieval 2 ben ik maar gewoon níét gaan spelen omdat ik geen zin had in slechte performance + low graphics :P
Tja het is meer een meevaller dat hij hier nog draait, dus dan ga ik niet zeuren. Ik speel de games nog om de game ipv de graphics. En heel lelijk is echt zwaar overdreven imo, uiteraard is het lelijker dan met AA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-04 16:21
Zucht wat is Oblivion toch een geweldig spel...ik heb alleen echter een klein probleempje.

spoiler:
Ik ben onderdeel van 'The dark brotherhood' en nu is het mijn missie om een gepensioneerde generaal om te brengen (ben zijn naam even kwijt). Hij heeft vrijwel altijd een bodyguard bij, maar gaat, naar verluid, elke dag ergens zwemmen. Hiervoor moet hij zijn armor uit doen neem ik aan, en dat zou een ideale plaats zijn om hem om te brengen met mijn speciale pijl (Rose nog iets). Ik heb gisteren echter 32 uur bij 'The coast guard station' staan wachten en hoewel hij er wel naar binnen loopt, komt hij niet naar buiten om te gaan zwemmen. Na een paar uur binnen te zijn geweest komt hij namelijk gewoon naar buiten en loopt hij terug de stad in. :(
Omdat gisteren mijn geduld op was heb ik ingebroken in 'The coast guard station' en heb ik de drie aanwezige mensen omgebracht door middel van wat hakwerk. Toen ik echter daarna in de 'Imperial City' kwam om een ander onderdeel van de quest af te ronden werd ik meteen gearresteerd...beetje vreemd aangezien alle ooggetuigen in stukjes in een cabine 200 km verder op lagen 8)7

Nu wil ik vanavond dus nogmaals gaan kijken of ik hem niet gewoon sneaky met die pijl kan vermoorden als hij gaat zwemmen, maar dat kan dus ook alleen áls hij gaat zwemmen :/. Gisteren regende het in het spel dus wellicht dat dat er iets mee te maken zou hebben, maar persoonlijk ging ik er niet van uit dat het spel zó diepgaand zou zijn.
Heeft iemand een idee over wat er fout gegaan kan zijn? En hoe ik misschien ook voor kan bereiden op de concequenties nadat mijn aanslag gelukt is? (hoe om te gaan met zijn bodyguard etc.)

Alvast bedankt!

&

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Invisible_man
  • Nu online
Weltschmerz schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:08:
Zucht wat is Oblivion toch een geweldig spel...ik heb alleen echter een klein probleempje.

spoiler:
Ik ben onderdeel van 'The dark brotherhood' en nu is het mijn missie om een gepensioneerde generaal om te brengen (ben zijn naam even kwijt). Hij heeft vrijwel altijd een bodyguard bij, maar gaat, naar verluid, elke dag ergens zwemmen. Hiervoor moet hij zijn armor uit doen neem ik aan, en dat zou een ideale plaats zijn om hem om te brengen met mijn speciale pijl (Rose nog iets). Ik heb gisteren echter 32 uur bij 'The coast guard station' staan wachten en hoewel hij er wel naar binnen loopt, komt hij niet naar buiten om te gaan zwemmen. Na een paar uur binnen te zijn geweest komt hij namelijk gewoon naar buiten en loopt hij terug de stad in. :(
Omdat gisteren mijn geduld op was heb ik ingebroken in 'The coast guard station' en heb ik de drie aanwezige mensen omgebracht door middel van wat hakwerk. Toen ik echter daarna in de 'Imperial City' kwam om een ander onderdeel van de quest af te ronden werd ik meteen gearresteerd...beetje vreemd aangezien alle ooggetuigen in stukjes in een cabine 200 km verder op lagen 8)7

Nu wil ik vanavond dus nogmaals gaan kijken of ik hem niet gewoon sneaky met die pijl kan vermoorden als hij gaat zwemmen, maar dat kan dus ook alleen áls hij gaat zwemmen :/. Gisteren regende het in het spel dus wellicht dat dat er iets mee te maken zou hebben, maar persoonlijk ging ik er niet van uit dat het spel zó diepgaand zou zijn.
Heeft iemand een idee over wat er fout gegaan kan zijn? En hoe ik misschien ook voor kan bereiden op de concequenties nadat mijn aanslag gelukt is? (hoe om te gaan met zijn bodyguard etc.)

Alvast bedankt!
spoiler:
De grap is niet dat hij niet zoals je zou verwachten bij het coast guard station gaat zwemmen, maar in een vijvertje binnen de muren van de stad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weltschmerz
Invisible_man schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:57:
[...]

spoiler:
De grap is niet dat hij niet zoals je zou verwachten bij het coast guard station gaat zwemmen, maar in een vijvertje binnen de muren van de stad.
Bastards!
spoiler:
De bodyguard zei namelijk toch echt dat hij elke dag ging zwemmen bij "The guard station"
Deze assassin is boos en gaat vanavond maar eens even iemand langzaam en pijnlijk ten schande brengen >:)

&

Acties:
  • 0Henk 'm!
Weltschmerz schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:04:
[...]
Bastards!
spoiler:
De bodyguard zei namelijk toch echt dat hij elke dag ging zwemmen bij "The guard station"
Deze assassin is boos en gaat vanavond maar eens even iemand langzaam en pijnlijk ten schande brengen >:)
Maar als je hem hebt gezien bij de coast guard station kan je hem toch gewoon achternalopen/-sneaken? :)
volgens mij zijn er best veel quests waarbij je mensen moet volgen (waarbij die loony in Skingrad het ergst is :P )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Weltschmerz schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:04:
[...]

Bastards!
spoiler:
Het is al een tijdje geleden dat ik de DB-lijn heb gedaan, maar deze quest herinner ik me niet. Wanneer krijg je die? Is het één van de dead drop orders? In de wiki komt me ook niet één van de quests voor als die van jou.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:00
Bij gamefaqs staat hij ook. Overigens hij gaat om
spoiler:
5pm
zwemmen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weltschmerz
gwystyl schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:26:
[...]

Het is al een tijdje geleden dat ik de DB-lijn heb gedaan, maar deze quest herinner ik me niet. Wanneer krijg je die? Is het één van de dead drop orders? In de wiki komt me ook niet één van de quests voor als die van jou.
Ik kreeg die quest van Ocheeva nadat ik die
spoiler:
vijf mensen in dat huis moest vermoorden. Dat sinistere spel.
(geweldig was dat overigens, echt te leuk voor woorden). _/-\o_

@ Arunia

Bedankt! d:)b

&

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Weltschmerz schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:47:
[...]

Ik kreeg die quest van Ocheeva nadat ik die
spoiler:
vijf mensen in dat huis moest vermoorden. Dat sinistere spel.
(geweldig was dat overigens, echt te leuk voor woorden). _/-\o_

@ Arunia

Bedankt! d:)b
Oh die ja :)

spoiler:
Ik kwam die vinger later nog een keer tegen toen ik nietsvermoedend de guard watch captains bureau aan het looten was. Toen ik 'm teruglegde kreeg ik een melding dat ik door kon gaan zonder reward of 'm naar iemand moest brengen. Omdat ik geen idee meer had wie dat was heb ik er verder niets mee gedaan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weltschmerz
gwystyl schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:35:
[...]

Oh die ja :)

spoiler:
Ik kwam die vinger later nog een keer tegen toen ik nietsvermoedend de guard watch captains bureau aan het looten was. Toen ik 'm teruglegde kreeg ik een melding dat ik door kon gaan zonder reward of 'm naar iemand moest brengen. Omdat ik geen idee meer had wie dat was heb ik er verder niets mee gedaan
spoiler:
Die vinger hoef je toch nergens heen te brengen? Die ligt daar goed neem ik aan. Je moet dan alleen naar de DB guild om daar je beloning op te strijken. Maar dat krijg je ook te zien als je niet bij de DB guild zit/of hebt gezeten?

&

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hell yeah 8)
Martigen's Monster Mod 2 is volledig compatible met OOO 1.31/1.32 :D

*O* _o_ *O*
:: MMM for OOO -- Yes, finally a tailored version for OOO! This will come in two stages: this release integrates the OOO loot for MMM NPCs, removes MMM guards so OOO guards take priority, and cross-polinates MMM and OOO factions for consistent behavior in the MMM factional system. Big thanks go to Vini for working with me on the factions to save me time, you’ve been a great help. Massive thanks also to Dev_akm for building the loot translation lists, you’re a hero. The next stage will integrate OOO’s creatures and NPCs into MMM's lists, and provide for OOO’s creature faction quest to control OOO and MMM creatures.

[Voor 80% gewijzigd door anandus op 09-05-2007 12:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Weltschmerz schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:42:
[...]

spoiler:
Die vinger hoef je toch nergens heen te brengen? Die ligt daar goed neem ik aan. Je moet dan alleen naar de DB guild om daar je beloning op te strijken. Maar dat krijg je ook te zien als je niet bij de DB guild zit/of hebt gezeten?
Nee toen had ik die quest al een tijd geleden gedaan, maar ik kwam hem toevallig weer tegen zonder dat ik wist wat ik er mee moest. Blijkbaar triggerde ik wel een quest-update door hem mee te nemen (en later terug te leggen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weltschmerz
Wat trouwens ook best balen is. Ik ben nu lvl 6 (pas) en ik ben dus al een (nightvision aan>)
spoiler:
vampier. Om hier een cure voor te vinden moet je als eerste 5 grand soul gems vinden, wat best lastig is volgens mij op dit niveau. Van de ene kant erger ik me er wel aan dat ik me vaak moet voeden, maar van de andere kant wordt je er wel een stuk sterker door, en krijg je aantal handige snufjes, zeker handig voor assassins.
(<nightvision uit)

&

Acties:
  • 0Henk 'm!

@ anandus
Geweldig! Nu hopen dat OOO ff snel compatible wordt met Shivering Isles :).
Heeft iemand wat meer informatie over de creatures / factions in OOO? En daarmee bedoel ik een soort wiki ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Hmm, dit spel aanschaffen voor xbox360, dit spel niet aanschaffen voor de xbox360, wat zal ik doen. :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-05 11:05
SCIxX schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:41:
Hmm, dit spel aanschaffen voor xbox360, dit spel niet aanschaffen voor de xbox360, wat zal ik doen. :9
Spel kopen voor PC
veel toffer :p

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0Henk 'm!
Laryx schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:06:
[...]

Spel kopen voor PC
Inderdaad :P

* anandus moet er niet aan denken om Oblivion vanilla te spelen :X :P
Op de PC is het zó veel beter, er zijn duizenden mods, waarvan er enkele tientallen een must zijn (quests, items, UI, immersion, noem maar op :D ) :P

[Voor 6% gewijzigd door anandus op 09-05-2007 20:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Valt tegen denk ik hoe leuk het als diashow op mijn laptop zal zijn. ;P

Al die overige mods boeien met niet zo, ik denk dat in het spel zelf al meer dan genoeg speeltijd zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!
SCIxX schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:41:
Valt tegen denk ik hoe leuk het als diashow op mijn laptop zal zijn. :P
Hihi, ja, dan houdt het op :+
Al die overige mods boeien met niet zo, ik denk dat in het spel zelf al meer dan genoeg speeltijd zit.
Dat is ook zeker waar, maar als het om grafische pracht, usability en replayability gaat moet je bij de PC zijn.

Máár dat doet er niet aan af dat Obie, zoals je zelf ook al aangeeft, sowieso een superspel is. Je hebt aan vanilla Oblivion echt al honderden uren speeltijd :)

Maar in the very long run, dan moet je bij de PC zijn. Maarja, ik heb 1 karakter van 400+ uur, eentje van 200+ uur en tientallen karakters die ik minder lang heb gespeeld :P

Heb ik al gedaan, maar ik zoek een meer wiki-achtige vorm van informatie :). Toch bedankt voor de moeite :+.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 16:07
Je hebt op zich wel een punt, maar 'moet' vind ik een beetje te groot woord. Ik speel Oblivion nu al dik 300 uur op de Xbox. Mijn pc is een fabrieks HP Compaq met wel 64 MB shared video memory, dus zelfs die diashow zit er voor mij niet in, en dat hoeft ook helemaal niet aangezien ik de xbox destijds gekocht heb om er Oblivion op te kunnen spelen. Zeker toen het spel uit kwam kostte een pc met het vermogen om kwalitatief gelijkwaarde plaatjes aan de xbox versie te leveren toch wel een tikkie meer.

Die mods zijn heel aardig, maar doen me niet eens zo heel veel. Er zijn wel een paar andere dingen die pc spelers zeker voor hebben op xbox spelers en de belangrijkste is de console, vooral door de manier waarop Bethesda met de patches omgaat.

Er zitten wat vervelende bugs in Oblivion die soms quests omzeep helpen, en op de pc heb je dan een console om bijvoorbeeld een npc die van de brug valt weer op de brug te zetten, of om een vastgelopen quest een andere status te geven. Maar wat lost Bethesda op met de patch? Permanente equip glitches en arrow duplication glitches 8)7 Who cares? Als iemand dat leuk vindt moet die dat toch lekker zelf weten.. Ondertussen kan ik het huis in Skingrad niet kopen omdat Shum gro-Yarug de vissen voert terwijl ze alweer wat anders bedacht hebben om items te dupliceren..

Overigens snap ik sowieso niet dat ze de console er uit gehaald hebben op de xbox..

• Weltschmerz
Laryx schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:06:
[...]

Spel kopen voor PC
Zoals hierboven al vermeld ligt de prijs - kwaliteit verhouding gewoon anders. Ik zelf heb ook geen pc waarop ik zelfs nog maar een diashow tevoorschijn zou kunnen toveren (pentium III 450 mhz anyone?) en ik vind het echt heeeeeerlijk om lekker op een luie stoel achterover te kunnen gaan hangen, en een andere wereld in te duiken. Daarbij helpt 40" HDtv een hele hoop ;)

&

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Yes, gisteren de Shrine of Dagon gehaald!
Heeft even wat bloed zweet en tranen gekost, maar uiteindelijk toch gehaald.

Daarna direct maar even de Azura's star quest gedaan.
Die is ook moeilijk, als je een lvl15 sneaker bent.
Had geluk dat die Orc vast bleef zitten achter een balk/hekje, zodat ik hem wel kon slaan, anders had ik het nooit gered ben ik bang voor.

• Weltschmerz
Electra schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:40:
Yes, gisteren de Shrine of Dagon gehaald!
Heeft even wat bloed zweet en tranen gekost, maar uiteindelijk toch gehaald.

Daarna direct maar even de Azura's star quest gedaan.
Die is ook moeilijk, als je een lvl15 sneaker bent.
Had geluk dat die Orc vast bleef zitten achter een balk/hekje, zodat ik hem wel kon slaan, anders had ik het nooit gered ben ik bang voor.
Offtopic: da's een heel grote schoen? :P

&

• SCIxX
  • Nu online
Nou maar even oblivion opgehaald voor de 360 voor 32,99, hopen dat die het waard is, vast wel :D!
SCIxX schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:38:
Nou maar even oblivion opgehaald voor de 360 voor 32,99, hopen dat die het waard is, vast wel :D!
Join the club d:)b
En kiss your social life goodbye >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

SCIxX schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:38:
In het begin is het even doorbijten, want je hebt zoveel opties,tabbladen enz, dat je erg gek van wordt.
Maar goed, zodra je de sewers uit bent begint het feest pas echt.
Meesterlijk spel gewoon.
anandus schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:40:
[...]
Join the club d:)b
En kiss your social life goodbye >:)
Vooral dat laatste ja! mijn vriending zegt s'avonds al, van "Ik ga naar bed, en jij gaat vast en zeker nog even naar de hel en terug?" doelend op "Oblivion" :9

[Voor 30% gewijzigd door Semper Fight op 11-05-2007 08:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weltschmerz
Electra schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 08:56:
[...]

In het begin is het even doorbijten, want je hebt zoveel opties,tabbladen enz, dat je erg gek van wordt.

[...]
Valt toch wel mee in vergelijking met andere RPG's? Ik vind Oblivion nog altijd een vrij arcade werkje. Natuurlijk zitten er een hoop opties in, maar het is niet zo dat je omkomt in de stats. Persoonlijk vond ik het AD&D systeem in BG1 etc een stukje lastiger, met al die THAC0 bonussen etc. Maar dat systeem liep dan ook wel erg achter op de tabletop rpg wereld...

Vanavond ook maar weer eens lekker stealthy mijn opdrachten vervullen, en misschien morgen Knights of the Nine downloaden :)

&

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Weltschmerz schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:10:
[...]

Valt toch wel mee in vergelijking met andere RPG's? Ik vind Oblivion nog altijd een vrij arcade werkje. Natuurlijk zitten er een hoop opties in, maar het is niet zo dat je omkomt in de stats. Persoonlijk vond ik het AD&D systeem in BG1 etc een stukje lastiger, met al die THAC0 bonussen etc. Maar dat systeem liep dan ook wel erg achter op de tabletop rpg wereld...

Vanavond ook maar weer eens lekker stealthy mijn opdrachten vervullen, en misschien morgen Knights of the Nine downloaden :)
Ach ja, in het begin was het voor mij wel wennen, en ik ken nog 2 mensen die na een half uur spelen zoiets hadden van "Laat maar, te ingewikkeld". Maar inderdaad, als je een doorgewinterde RPG-er bent, dan zal dit spel niet zoveel problemen opleveren.

En idd, ik ga vanavond ook weer lekker "sneaken". :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 16:07
En dan te bedenken dat het in vergelijking met Morrowind al enorm versimpeld is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weltschmerz
Electra schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:36:
[...]

Ach ja, in het begin was het voor mij wel wennen, en ik ken nog 2 mensen die na een half uur spelen zoiets hadden van "Laat maar, te ingewikkeld". Maar inderdaad, als je een doorgewinterde RPG-er bent, dan zal dit spel niet zoveel problemen opleveren.

En idd, ik ga vanavond ook weer lekker "sneaken". :P
spoiler:
Ben je een dief? Of hoor je ook bij de Dark Brotherhood?

&

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Weltschmerz
Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:53:
En dan te bedenken dat het in vergelijking met Morrowind al enorm versimpeld is :)
Ja inderdaad, Morrowind was inderdaad wat lastiger, maar nog steeds niet van het niveau dat het té ingewikkeld wordt naar mijn mening. Maar toch Oblivion blijft een heerlijk spel, ik geniet er echt van. Heerlijk om zo'n andere wereld in te duiken.

&

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Weltschmerz schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:53:
[...]

spoiler:
Ben je een dief? Of hoor je ook bij de Dark Brotherhood?
Beide ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 183025

spoiler:
Off-topic: kom we gaan alles is spoiler zetten :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Semper Fight

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Anoniem: 183025 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:07:
spoiler:
Off-topic: kom we gaan alles is spoiler zetten :P
:N

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 194366

Ohh ik was net weer even gothic 3 spelen. Ik ben na 20 minuten weer oblivion gaan spelen met een big smile:D

Zodra ik een 8800gts binnenheb eens proberen met alle eye candy on + aa +hdr
(hdr+aa kon toch juist wel met de 8X00 serie?)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 194366 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:19:
Zodra ik een 8800gts binnenheb eens proberen met alle eye candy on + aa +hdr
(hdr+aa kon toch juist wel met de 8X00 serie?)
Ja, alleen weet Oblivion dat niet :+

Dus je moet HDR in Oblivion aanzetten en AA en AF forceren in het control panel of in nhancer :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 183025

@ Electra:

Precies het droge antwoord wat ik in gedacht had!

Ik zit helaas nu op school en ben pas over 2 uur uit. Mijn Xbox is al afgeleverd thuis... :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Laatst online: 30-10-2020
[...]

Strenght kun je wel opvoeren. Maar bretons hebben inderdaad meer magicka dan de rest (de altmer of high elf hebben dit trouwens ook)
Bretons zijn meer geschikt om een mage achtig type te spelen. Voor een pure warrior heb je betere rassen. Redguards zijn met name geschikt voor pure melee personages.

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Morgen beginnen :9, heb nog nooit een first person RPG gedaan dus ben benieuwd. Ben normaal meer van de turn based rpg's, ook neverwinternights veel gespeeld en wat mmorpg, maar daar houdt het wel weer op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
SCIxX schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:19:
Morgen beginnen :9, heb nog nooit een first person RPG gedaan dus ben benieuwd. Ben normaal meer van de turn based rpg's, ook neverwinternights veel gespeeld en wat mmorpg, maar daar houdt het wel weer op.
Turn-based RPG?? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

(jarig!)
final fantasy en dergelijk denk ik dat hij bedoeld.

tsja, er is een hoop te vinden over oblivion, maar gewoon eigenlijk maakt het geen zak uit wat je kiest als race en birthsign. zolang je maar bij je major skills kiest wat je het meeste denkt te gaat gebruiken, dan moet alles goed komen (light armor, blade, destruction, athletics zijn goeie om te beginnen)

veel plezier :)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
DropjesLover schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:13:
[...]

final fantasy en dergelijk denk ik dat hij bedoeld.

tsja, er is een hoop te vinden over oblivion, maar gewoon eigenlijk maakt het geen zak uit wat je kiest als race en birthsign. zolang je maar bij je major skills kiest wat je het meeste denkt te gaat gebruiken, dan moet alles goed komen (light armor, blade, destruction, athletics zijn goeie om te beginnen)

veel plezier :)
Precies, final fantasy, chrono trigger. Leuk. :9

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

SCIxX schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:33:
[...]

Precies, final fantasy, chrono trigger. Leuk. :9
Ik werd juist helemaal gek van Turn-based RPG's (Baldurs Gate en NWN geprobeerd); ik vond het heel frusterend dat je zo weinig invloed hebt op het vechten. Ik speel niet op een computer om bijna de dobbelstenen te zien vallen met aanvals- en verdedigingspunten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefke
Hmmm...met Martigans Monster Mod 201 kan ik niet meer de Market in in de hoofdstad, dan crasht Oblivion naar desktop direct na het laden van het level.

Balen, want verder vind ik m top na 15 minuten spelen :)

[Voor 16% gewijzigd door Stefke op 13-05-2007 14:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avalaxy
stefijn schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:51:
Hmmm...met Martigans Monster Mod 201 kan ik niet meer de Market in in de hoofdstad, dan crasht Oblivion naar desktop direct na het laden van het level.

Balen, want verder vind ik m top na 15 minuten spelen :)
Ja heb ik ook :o :o :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefke
Ik heb m naast allerlei andere mods, ga die met OMM allemaal uitschakelen, kijken of alleen met alleen MMM het wel gaat en dan weer één voor één inschakelen.

Mogelijk zijn er andere locaties waar ik niet meer inkan, maar dat die ben ik verder nog niet tegengekomen.

Verder weet ik niet of je alle onderdelen van de MMM OOO-versie (en die francesco) moet verwijderen of zo, ik heb gewoon die ESPs uitgeschakeld, zou voldoende moeten zijn toch?

[Voor 25% gewijzigd door Stefke op 13-05-2007 15:09]

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee