[Oblivion] Crashes + Texture problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:53
Goede dag avond,

Ik heb net weer even Oblivion geïnstalleerd (nadat ik mijn videokaart weer terughad uit RMA :)), maar ik heb nu constant last van crashes. Ik zal beginnen met wat info en daarna het probleem proberen te omschrijven.

Systeem:
CPU: Athlon 64 3700+ @ 2.81 GHz
GPU: GeForce 7950gt (512MB)
Drivers: ForceWare 158.18 x64

Mod's:
Oblivion patch 1.2
Shivering Isles patch 1.2 (beta)
Knights of the Nine
Quarl's Texture Pack 3.0 (QTP3.0)
DarkUI mod (+ DarN UI geloof ik)
Oscuro's Oblivion Overhaul 1.3(OOO)
Oscuro's Oblivion Overhaul 1.31d patch
4096x4096 LOD replacement
Athmospheric Weather System
Natural Vegetation/Environments/Habitat

Het probleem:

Als ik een tijdje rond loop dan gaat het spel opeens een beetje laggen en dan zie ik (als ik opzij kijk) dat er opeens een texture verdwenen is. Dan zie ik bijvoorbeeld de contouren van een huis, maar het huis zelf is helemaal zwart.

Ook verdwijnen soms de textures in de verte (LOD) en de textures van mijn Map en Inventory (ik heb dus wel een custom menu). Kort nadat de textures verdwenen zijn crasht het spel meestal en krijg ik een mooie melding van Vista met:

The program stopped working
- Look online for blabla
- Close the program

Ik heb al lopen troubleshooten met Oblivion Mod Manager om te kijken of er mod's conflicteren, maar ik kom er niet uit :( Ik heb de textures van QTP3.0 op de goede manier ge-include in de BSA archives dus daar kan het niet aan liggen.

(hier nog een screenie van de settings: http://img472.imageshack.us/img472/6239/obmmvn8.jpg
Zou ik eventueel ook nog iets anders moeten includen?)

Ik zat te denken aan een fout met QTP3.0, maar dat kan het niet zijn aangezien er ook soms textures verdwijnen uit mijn inventory of in de verte.

Iemand een ervaring met crashes onder Vista x64 icm QTP3.0? Weet iemand wat het probleem eventueel zou kunnen zijn of zou iemand met tips kunnen komen?

Als er meer info nodig is die ik vergeten ben geef ik het wel, bvd iig.

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 27-04-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
Als hij in het begin gewoon werkt, lijkt mij het een warmte probleem van je videokaart. Problemen met textures duiden meestal op het geheugen. Een aantal dingen wat je moet checken:
1. Probeer eens een ander spel en kijk of ie daar ook vast loopt
2. Zet in Rivatuner je Fan Settings (voor je vid. kaart) in 3d modus op 100%
3. In Rivatuner, of met Coolbits, kijk of je videokaart niet per ongeluk te hoge frequency settings heeft
4. Check of je videokaartventilator wel draait

Als je dit allemaal hebt geprobeerd. Zou ik eerst eens een complete reinstall van oblivion proberen, dan eerst zonder mods en dan met mods (evt. een voor een).

Veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10

Haan

dotnetter

Hoeveel ram geheugen? Ik had op hoge settings ook continu crashes met 1GB ram, nu met 2GB heb ik praktisch nooit meer een crash. (dat is overigens gewoon Windows XP)

[ Voor 12% gewijzigd door Haan op 27-04-2007 22:56 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Haan schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 22:55:
Hoeveel ram geheugen? Ik had op hoge settings ook continu crashes met 1GB ram, nu met 2GB heb ik praktisch nooit meer een crash.
2GB :)

Ik heb ook nog wat oblivion.ini tweaks gedaan (vergeten te zeggen) waardoor er meer in het geheugen ge-cached wordt ipv rechtstreeks van de HD geladen.

Ik zal nu eventjes een progsel zoeken om de temp te meten :)

Ik krijg het niet aan de praat onder Vista... ik kijk morgen wel weer verder...

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 27-04-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
leonpwner1 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 22:56:
[...]Ik zal nu eventjes een progsel zoeken om de temp te meten :)

Ik krijg het niet aan de praat onder Vista... ik kijk morgen wel weer verder...
Gebruik CoolBits, dan kan het vanuit je control panel als het goed is.

[ Voor 11% gewijzigd door kikibu op 27-04-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
kikibu schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:32:
[...]

Gebruik CoolBits, dan kan het vanuit je control panel als het goed is.
Klopt maar dat moet met het Classic Control Panel die je niet meer hebt onder Vista, en die andere progsels hebben signed drivers nodig om te draaien onder 64-bit, maar voor dat laatste heb ik een command, dus dat ga ik zo even proberen.

Ik ben nog vergeten te zeggen dat wanneer ik het spel afsluit, ik ook melding krijg van Vista met 'program stopped working'. Dan zou het wellicht toch aan het spel kunnne liggen of een conflict tussen de mod's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:10

Haan

dotnetter

Probeer eerst maar eens een clean install van Oblivion, en kijk of je dan nog steeds problemen hebt of niet.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb de temperatuur gemeten, die is gewoon normaal. 55 Graden idle, 60~70 stressed, niets om van wakker te liggen dus. Verder heb ik ontdekt dat ik geen crashes heb in Shivering Isles, maar wel in de normale Oblivion. Dan zoek ik het probleem toch bij een conflict tussen mijn mod's. Ik heb al heel veel dingen uitgeschakeld en weer aangezet, maar ik kom er niet uit wat het conflict veroorzaakt. Iemand met dezelfde mod's als mij hier? Of iemand die een programma oid weet waarmee je snel de conflicten kunt vinden?
Pagina: 1