Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Weltschmerz schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:52:
Ik heb gisteren even gezocht naar Knights of the Nine en Shivering Isles, en de kosten ervan (als je ze wilt downloaden via Xbox Live) maar ik kan er niets van vinden op de officiële Xbox site, en ook niet toen ik op fora en andere sites ging kijken. Daarbij helpt mijn trage internet verbinding niet, en het feit dat ik geen internet op mijn Xbox360 heb natuurlijk ook niet -.-
("Hoe wil je dan die uitbreidingen downloaden?" Via een neef :P )

Misschien dat hier iemand mij kan zeggen wat de kosten zijn van deze twee uitbreidingen, en hoeveel ruimte ze innemen?
Kijk uit met het ergens anders downloaden! Ik heb begrepen dat met Shivering Isles een identity check uitgevoerd moet worden als je wil spelen op een 360 die niet degene is waarmee de addon gedownload is. En dat kan niet als je geen Live hebt... Zoek het ieg nog even na!

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

-Eraser- schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 15:14:
[...]
spoiler:
je moet 24 uur wachten, dan krijg je een melding / journalupdate

[...]
een mod voor vitrines ken ik niet, wel voor poppen (mannequins), daar gebruik ik "Reznod's Mannequins" voor ;)
Ahjah idd Reznod's heette die mod, bedankt.

Heb na de install al zeker wel 24 uur bij elkaar geslapen of gewacht of moet je in 1 ruk door 24 uur wachten? Ik vraag het omdat de install van shivering isles heel snel ging. Heb de originele versie en als er iets mee is wil ik hem graag snel weer omruilen :P

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:41

DropjesLover

Dit dus ->

hmmmm, ik heb een paar dagen geleden wat modjes geinstalleerd en nu is de sneeuw over het algemeen paarsig, lijken de meeste "stenen" hellingen maar de helft van hun texture te hebben en crast ie nog vaker :'(

geinstalleerd zijn:
de originele mods van betheseda (wizards tower, vile lair, knights of the nine ed)
reznod mannequin
living economy ( beide)
QTdof (dat het vager wordt in de verte, met oa een soort blur er overheen)
Quarls pack 2 (ivm 256 mb videokaart)
obmm

ik heb de laatste 4 als laatste geinstalleerd, volgens mij is het een probleem van QTdof, maar het terugzetten van de originele textures lijkt niet te helpen en van het grote quarl pack 2 zie ik eigenlijk helemaal niets (geen verschil)

kent iemand dit probleem?

ow en de OOO mod blijft in een cmd schermpje hangen en lijkt niets te doen, wanneer ik hem open om te installeren (4 min gewacht)

[ Voor 8% gewijzigd door DropjesLover op 07-04-2007 16:37 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh0ckTr00per schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 15:06:
Ik zit met een probleem met de xbox versie. Ik ben met de Anvil recommendation quest bezig, en hiervoor moet ik een bed nemen in de Brina Cross Inn. Echter, ik heb in het verleden (paar uurtjes spelen geleden) een keer een bed genomen daar om te levellen. Het enige dat de innkeeper nog zegt is iets in de trend van "ik hoop dat je bed bevalt". Als ik nu in mijn bed ga slapen, gaat de quest niet meer verder. Ik heb al een paar dagen andere dingen gedaan, maar ik raak mijn bed daar niet meer kwijt om de 1 of andere reden.. Is hier nog iets aan te doen?
spoiler:
Je moet eerst met die vrouw praten, vervolgens slapen en vervolgens de weg volgen tot je wordt aangevallen door een andere vrouw.

Heb je dit al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:17:
-Weet iemand waar ik een Journeyman (of hoger) Mortar & Pestle kan halen? Ik ben al Journeyman Alchemy maar ik ben hem nog nergens tegengekomen :'(.
Ik heb ze ooit gevonden in een moth temple ofzo, het was in iedergeval voor een thiefguild quest. Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Een screenshotje, wat een skyline. : :)

Afbeeldingslocatie: http://img359.imageshack.us/img359/1839/oblivion200704070007056uq5.png

[ Voor 27% gewijzigd door XunFar op 07-04-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XunFar schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:44:
Een screenshotje, wat een skyline. : :)

[plaatje]
Dat ziet er goed uit :). Wat heb je voor mod geinstalleerd om je health bar zo te eruit te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 18:20
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 23:19:
[...]

Dat ziet er goed uit :). Wat heb je voor mod geinstalleerd om je health bar zo te eruit te laten zien?
als ik het goed heb is dat de Natural Environments-mod :)

edit:
ik kwam net ook deze mod tegen: Low-Poly Grass, ik ga die eens proberen om te kijken of het veel scheelt in fps (op plekken waar veel gras is), misschien ook handig voor mensen met een wat oudere pc? ;)

[ Voor 29% gewijzigd door -Eraser- op 07-04-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:27
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:57:
[...]

spoiler:
Je moet eerst met die vrouw praten, vervolgens slapen en vervolgens de weg volgen tot je wordt aangevallen door een andere vrouw.

Heb je dit al gedaan?
Bedankt voor het meedenken, maar inmiddels is het verholpen. Ik heb 7x 24 uur gewacht buiten de herberg, en toen ik daarna weer naar binnen ging kon ik wel een bed krijgen, daarna ging de quest weer zoals de vorige 3 keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Klopt, NE mod. Met een ati x600 kaartje. Niet slecht.

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/3533/ob1vm3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/4742/ob2jx3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/1825/ob3gi5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

XunFar schreef op zondag 08 april 2007 @ 13:48:
Klopt, NE mod. Met een ati x600 kaartje. Niet slecht.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb die mod ook, echt pracht mod :D.
Die eerste screen is echt pimp _0_.

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Let op! Bug in Shivering Isles!

Er is een Shivering Isles bug gevonden, die mogelijk het spel onspeelbaar maakt. Het heeft ook effect op Oblivion zelf. Het laat na verloop van tijd objecten verdwijnen uit het spel. Helaas is er nog geen oplossing en nog geen officiële reactie van Bethesda. Het advies is dan ook om Shivering Isles voorlopig te verwijderen.

Meer info:

http://www.uesp.net/wiki/Shivering:Reference_Bug

http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=673546

http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=672823

Fix: http://tessource.net/files/file.php?id=10278 (Thanks @Freelance)

[ Voor 9% gewijzigd door Joker op 09-04-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Hmm, wou er bijna aan beginnen.. denk ik dat ik nog maar even wacht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:40
Sh0ckTr00per schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:51:
Hmm, wou er bijna aan beginnen.. denk ik dat ik nog maar even wacht :X
bug is al gefixt:

http://tessource.net/files/file.php?id=10278

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik wat mods heb gedownload lijkt het wel alsof Oblivion steeds instabieler wordt.
In Glenvar Castle (mod) kan ik zelfs niet meer saven omdat hij dan vastloopt. Tevens is die savegame dan corrupted :(.
Wat kan ik doen om te zorgen dat hij toch stabiel draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sh0ckTr00per schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:40:
[...]

Installeert wat lastig op de xbox :+
Maar als je de uitleg bij de fix doorleest zie je ook dat ze niet weten of de bug wel optreedt op de XBOX. Zoja, dan moet je idd wachten op Bethesda; zonee --> if it ain't broke, don't fix it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
gwystyl schreef op maandag 09 april 2007 @ 12:03:
[...]
Maar als je de uitleg bij de fix doorleest zie je ook dat ze niet weten of de bug wel optreedt op de XBOX. Zoja, dan moet je idd wachten op Bethesda; zonee --> if it ain't broke, don't fix it :)
Zo ja, zit ik straks met een onspeelbaar spel, nee bedankt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
DropjesLover schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:36:

....en van het grote quarl pack 2 zie ik eigenlijk helemaal niets (geen verschil)

kent iemand dit probleem?
Ik heb dit ook. QP2 met OMM geinstalleerd, de files staan allemaal op de juiste plek en ik heb de archiveaanpassing gedaan volgens instructie in OMM, maar ik zie ook helemaal geen verschil.
Blijkbaar werkt de archiveaanpassing niet en werkt Oblivion nog steeds met de oorspronkelijke textures.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
stefijn schreef op maandag 09 april 2007 @ 17:21:
[...]

Ik heb dit ook. QP2 met OMM geinstalleerd, de files staan allemaal op de juiste plek en ik heb de archiveaanpassing gedaan volgens instructie in OMM, maar ik zie ook helemaal geen verschil.
Blijkbaar werkt de archiveaanpassing niet en werkt Oblivion nog steeds met de oorspronkelijke textures.

Iemand een oplossing?
Kun je niet gewoon de mappen "textures" en "meshes" in Oblivion\Data zetten? dat werkt in ieder geval met QTP3 ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

net om mn textures te fixen maar ff een reinstall gedaan, nu alle mods en savegames terug zetten en es kijken of t goed is...

edit
stefijn, heb je bij OMM wel de optie ignore normal maps aangevinkt?
volgens mij had ik dat niet gedaan :$ :$

[ Voor 32% gewijzigd door DropjesLover op 09-04-2007 18:05 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
OMM zet de bestanden uit die directorys op die plek. Voordeel is dat OMM de bestanden ook weer weg kan halen. Bij de instructie van QTP2 staat dat je de archive invalidation moet regelen (met OMM of BSA Patcher). Ik neem aan dat iets soortgelijks - hetzelfde? - gedaan moet worden bij versie 3?

Ik heb een 256mb kaart, dus 3 ga ik niet proberen want dat gaat ie toch niet trekken.

edit: het lijkt er op dat het wel werkt, maar dat ik op een stuk stond dat ws. niet veranderd is in QTP2. Op andere lokaties bleken de textures wel anders, nadat ik met OMM de QTP2 weer gedeactiveerd had.
In eerste instantie had ik geen textures meer (alles paars), nadat ik opnieuw archive validation uitgevoerd had had ik de default textures weer.

[ Voor 31% gewijzigd door Stefke op 09-04-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Ik ben net met Mehrune's Razor begonnen. Ik ben level 23, en volgens de UESP is het armor van de Morag Tong Assassin gelevelled tot level 20. Je krijgt dan random een set die op of onder je niveau ligt. Ik ben hier nu 7 keer naar toe gegaan vanaf mijn startplaats (Frostcrag Spire) en elke keer krijg ik precies hetzelfde; Boots, Cuirass en Greaves level 15, Cowl en Gloves level 20.

Is er iets dat ik kan doen om te zorgen dat ik deze toch allemaal maximaal krijg? Er lijkt namelijk niet echt iets willekeurigs in te zitten omdat het elke keer exact hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Hmm stomme vraag misschien maar speel nu net en zag dat mn health niet meer vanzelf erbij kwam. Dus ik gelijk naar chapel maar werkte niet. Goed vreemd. Ik zoeken met google, maar nu ben ik niet meer zeker. 8)7

Regenerate je health eigenlijk of niet?

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H3llsing schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 01:42:
Hmm stomme vraag misschien maar speel nu net en zag dat mn health niet meer vanzelf erbij kwam. Dus ik gelijk naar chapel maar werkte niet. Goed vreemd. Ik zoeken met google, maar nu ben ik niet meer zeker. 8)7

Niet vanzelf, daarvoor moet je minimaal rusten of een magic effect daarvoor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Ahh ok dan was ik even in de war. Stond opeens erbij stil en denk mhh mn health blijft hetzelfde.

Goed, blij dat ik geen nare bug heb dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik zien of ik een US of UK version heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyoma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-08 12:59
Is het al bekent of die bug met Shivering Isles ook op de Xbox optreed????
Zit er aan te denken om hem aan te schaffen maar zit niet te wachten op problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:36:
Nadat ik wat mods heb gedownload lijkt het wel alsof Oblivion steeds instabieler wordt.
In Glenvar Castle (mod) kan ik zelfs niet meer saven omdat hij dan vastloopt. Tevens is die savegame dan corrupted :(.
Wat kan ik doen om te zorgen dat hij toch stabiel draait?
Heb je Wrye Bash (met Python & wxPython)? Dan kun je eens je savegames laten aanpassen (wel even van te voren backuppen, voor het geval dat het misgaat) via de optie: Repair A-bomb.
Heeft mij al een aantal keren geholpen (bij het saven of te voorkomen dat ie crashed bij het doorlopen van bepaalde quests).

Bij de nieuwe Wrye Bash (v0.71) kun je zelfs via de optie: Repair F-bomb de bug, zoals hierboven vermeld, fixen. (Lees alleen goed de instrucuties!)

US/UK versie...ja, da's is een goeie.... Als je hem in Nederland gekocht hebt, is het natuurlijk de UK-versie. Als je hem al langer speelt via via (ahum), dan is het hoogstwaarschijnlijk de US-versie.

[ Voor 11% gewijzigd door Kosh66 op 10-04-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
H3llsing schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 01:42:

Als ik me niet vergis restored je health als je slaapt (in bed, op een bedroll of b.v. een stoneslab in ruines) of als je wacht, middels de T-knop (en er zijn geen vijanden in zicht). Minimaal 1 uur rust/pause is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kosh66 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:30:
[...]

Heb je Wrye Bash (met Python & wxPython)? Dan kun je eens je savegames laten aanpassen (wel even van te voren backuppen, voor het geval dat het misgaat) via de optie: Repair A-bomb.
Heeft mij al een aantal keren geholpen (bij het saven of te voorkomen dat ie crashed bij het doorlopen van bepaalde quests).

Bij de nieuwe Wrye Bash (v0.71) kun je zelfs via de optie: Repair F-bomb de bug, zoals hierboven vermeld, fixen. (Lees alleen goed de instrucuties!)

US/UK versie...ja, da's is een goeie.... Als je hem in Nederland gekocht hebt, is het natuurlijk de UK-versie. Als je hem al langer speelt via via (ahum) dan is het hoogstwaarschijnlijk de US-versie.
Nee, ik heb geen Wrye Bash. Ik probeerde het toenet weer even maar nu gaat het al iets beter, want mijn savegames die ik nu net opsloeg zijn niet meer corrupted. Het probleem dat Oblivion afsluit als ik save blijft echter bestaan.

Ben nu even US patch aan het installeren, kijken of het daarna wat beter gaat. Ik heb ook al mijn HD geformatteerd. Moest ook maar weer een keertje 8) .
Ik ga even proberen of dit helpt, anders ga ik maar even naar die Wrye Bash kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Geweldig verslavend spel is dit.
Ik heb hem vorige week voor de Xbox360 gekocht.

Wel vind ik dat de tutorial een beetje magertjes is, oftewel sommige dingen zijn me (nog) niet duidelijk. Zoals dat persuation/impersonate verhaal?????

Maar goed vanavond weer een paar uurtjes de tijd er in steken. :)

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Electra schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:33:
Geweldig verslavend spel is dit.
Ik heb hem vorige week voor de Xbox360 gekocht.

Wel vind ik dat de tutorial een beetje magertjes is, oftewel sommige dingen zijn me (nog) niet duidelijk. Zoals dat persuation/impersonate verhaal?????

Maar goed vanavond weer een paar uurtjes de tijd er in steken. :)
persuasion (weet niet of een spoiler nodig is, doe het toch maar wel):
spoiler:
Je ziet een cirkel, die in vieren gedeeld is. Als je dan je muis op een van de 4 stukken houdt, moet je op het gezicht letten: bij een glimlach gaat de disposition (0-100) omhoog, bij een boos gezicht omlaag. Nu moet je ervoor zorgen dat de 2 stukken waarbij de npc glimlacht, zo ver mogelijk gevuld zijn, en de stukken waar de npc boos bij kijkt zo min mogelijk gevuld zijn wanneer je ze aanklikt. Als je dit een paar keer doet, krijg je de melding "disposition maxed", dan kun je niet meer hoger (of je moet een hogere personality hebben). Als het goed is vindt de npc je nu aardiger, hoop dat het een beetje duidelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Weet iemand of Natural Weather van de Natural Environments 2.1 mod conflicten geeft met AlmostEverythingVisibleWithDistance? Tot nu toe heb ik gemerkt dat als het regent - en waarschijnlijk oo bij andere donkere weereffecten - dat gebouwen in de verte zwart worden (helemaal zonder texture dus)

Hmm...ik merk dat het effect ook optreedt met AEVWD als enige mod, maar alleen als ik in een bepaalde richting kijk. Bijvoorbeeld bij de stables van de hoofdstad richting het westen. Als ik wat naar links of rechts kijk zijn alle gebouwen wel goed. Tewijl in andere richtingen het probleem zich niet voordoet.

[ Voor 34% gewijzigd door Stefke op 10-04-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 08:20

Haan

dotnetter

-Eraser- schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:44:
[...]
persuasion (weet niet of een spoiler nodig is, doe het toch maar wel):
spoiler:
Je ziet een cirkel, die in vieren gedeeld is. Als je dan je muis op een van de 4 stukken houdt, moet je op het gezicht letten: bij een glimlach gaat de disposition (0-100) omhoog, bij een boos gezicht omlaag. Nu moet je ervoor zorgen dat de 2 stukken waarbij de npc glimlacht, zo ver mogelijk gevuld zijn, en de stukken waar de npc boos bij kijkt zo min mogelijk gevuld zijn wanneer je ze aanklikt. Als je dit een paar keer doet, krijg je de melding "disposition maxed", dan kun je niet meer hoger (of je moet een hogere personality hebben). Als het goed is vindt de npc je nu aardiger, hoop dat het een beetje duidelijk is ;)
Staat bijna letterlijk zo in de manual, dus spoiler is niet echt nodig ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Ik ben er inmiddels achter hoe het persuation verhaal werkt.
Begin er steeds meer van het spel te begrijpen.

Wat ik nog wel lastig vind is om al die namen te onthouden, en in welke stad ze zitten.
Zijn er ook mensen die alle boeken in het spel gelezen hebben?
En hebben deze boeken ook nog nut voor je karakter?

[ Voor 22% gewijzigd door Semper Fight op 11-04-2007 09:18 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Electra schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:15:

Wat ik nog wel lastig vind is om al die namen te onthouden, en in welke stad ze zitten.
Zijn er ook mensen die alle boeken in het spel gelezen hebben?
En hebben deze boeken ook nog nut voor je karakter?
dat ben ik zeker met je eens, het zijn een hoop namen. maar meestal onthou je toch alleen de stad (dat zijn er zo'n 9) en kijk je in je journal.

de boeken in het spel zijn over het algemeen verhalen over de verschillende dingen die in de wereld zitten, waaronder geschiedenis, of gewone verhalen (die ene "the lusty maid" oid _O- ).
een aantla hiervan (voor bijna elke skill 1) geven je 1malig een extra punt voor een een bepaalde skill (armorer, security, alchemy, enz) waneer je ze leest.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenRo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 12:35
Ik heb mijn PS3-versie van dit spel besteld. Eindelijk zal ik het ook eens kunnen spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DropjesLover schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:36:
[...]

dat ben ik zeker met je eens, het zijn een hoop namen. maar meestal onthou je toch alleen de stad (dat zijn er zo'n 9) en kijk je in je journal.

de boeken in het spel zijn over het algemeen verhalen over de verschillende dingen die in de wereld zitten, waaronder geschiedenis, of gewone verhalen (die ene "the lusty maid" oid _O- ).
een aantla hiervan (voor bijna elke skill 1) geven je 1malig een extra punt voor een een bepaalde skill (armorer, security, alchemy, enz) waneer je ze leest.
Het was "The Lusty Argonian Maid", die was idd geweldig :D die zat trouwens ook al in Morrowind, zo'n gast in Vivec had dat toneelstuk geschreven en jij moest dan een geschikte hoofdrolspeler zoeken ("I need someone with a strong personality and a firm... well, nevermind." _O- )

Maar het is ook leuk om af en toe zo'n boek te lezen voor wat achtergrondinfo en geschiedenis. Meestal loop ik gewoon een boekhandel binnen en open alle boeken die daar staan om mn skills wat op te vijzelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ik zal ook ff pics spammen :P

Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/th.b6437e9aff.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/th.b382c40d1c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/th.447fbfeeb4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/th.97909b721f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.freeimagehosting.net/uploads/th.4b67476c1d.jpg

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
Zucht, loop me maar weer jaloers te maken :P M'n videokaart is al ruim 2 maanden RMA 8)7 Die 4e screen is echt gewoon prachtig imho (en die 3e ook trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Heb dit spel ook juist gekocht. Ben er nu al 2 dagen mee bezig maar ik vind het zo moeilijk levelen zonder quests te doen :P Mijn videokaart heeft helemaal geen problemen bij de graphics maar vanaf ik te lang naar een tussenfilmpje kijk dan wordt mijn kaart te heet en slaat hij uit :( . De verschillende quilds vind ik het leukst ook al heb ik nog niks van mijn hoofddoel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat levelen snap ik ook niet. Ik zit nog maar op level 14 na 80 uur spelen (sinds het uit is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Het levelen is helemaal niet zo moeilijk.
In het begin kies je 7 major skills. En als je 10 major-skill advances hebt gehad ga je een level omhoog :)

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Da's ongeveer jezelf 12 minuten lang in elkaar laten rossen op je light armor (als dat een major skill is) door een bandit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sh0ckTr00per schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:19:
Da's ongeveer jezelf 12 minuten lang in elkaar laten rossen op je light armor (als dat een major skill is) door een bandit :)
En je tegelijkertijd steeds healen met een healing-spell; train je ook gelijk restoration skill....
Ik heb armorer als major skill (geen id meer waarom), en ik raap bijna altijd alle armor en wapens op van beestjes die ik gesloopt heb, om dan de meest waardeloze na reparatie weer weg te gooien. Het schiet niet echt op, maar zo train je armorer nog een beetje. Ik ben nu lvl 37 na 140 uur spelen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 19:34:
Maar het is ook leuk om af en toe zo'n boek te lezen voor wat achtergrondinfo en geschiedenis. Meestal loop ik gewoon een boekhandel binnen en open alle boeken die daar staan om mn skills wat op te vijzelen :)
Als je van boeken houdt, kun je ze ook allemaal 'sparen' in het spel. En als je de book-jackets mod gebruikt zien de covers er :9~ uit en wordt het echt de moeite waard. Links voor deze mod (en een mooie screenshot) vind je bijvoorbeeld op http://ninthwavedesigns.t...6/07/oblivion_book_m.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wat ik zo jammer vind is dat als je een boek zit te lezen, de hele wereld stilstaat. Is er geen mod waardoor je een boek kunt lezen en de rest van het spel ondertussen gewoon verder draait? Dan kun je relaxt zitten en eventjes wat lezen terwijl NPC's een beetje rondom je lopen, maar nu lijkt het meer zo van: even snel doorbladeren, dan kan de rest van de wereld weer verder met leven :P.

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 12-04-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik mee eens leon. Ook dat je boeken leest en dat je in een keer +1 erbij krijgt weet je. Ik weet niet eens waar 99% van die boeken over gaan en toch heb ik ze allemaal 'gelezen'!

Blijft nog steeds een prachtig spel. Wachtend op TES V hier... DirectX 10 met Ageiae Physics zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde is als je met een NPC staat te kletsen, dan staat ook de rest van de wereld stil.
Of als je in een kist staat te gluren ofzo. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:10:
Ben ik mee eens leon. Ook dat je boeken leest en dat je in een keer +1 erbij krijgt weet je. Ik weet niet eens waar 99% van die boeken over gaan en toch heb ik ze allemaal 'gelezen'!
zeker.
Inderdaad :P Ik klik alle boeken aan en klik ze weer weg, +1 voor alles :P. Nu heb ik eigenlijk geen zin om iets te lezen, aangezien alles gelijk stilstaat, en dan voelt het net aan alsof ik het niet voor m'n plezier lees, maar omdat het moet ofzo.

Ik ga nog maar eens verder zoeken naar een mod die dit kan regelen :).

@derice,

dat is inderdaad ook wel 'irritant' vind ik. Het voelt gelijk allemaal veel nepper en trager aan op een of andere manier.

Edit: eventjes een topic aangemaakt op het officiele Elder Scrolls forum, onder Oblivion mod's. De thread kan hier gevonden worden. Ik hoop dat ik antwoord krijg, maar ik vrees dat er niet zo'n mod is omdat het gewoon niet mogelijk is met deze engine oid. Ook heb ik er nog nooit van gehoord, dus zal het vrees ik wel niet kunnen :(.

[ Voor 30% gewijzigd door Avalaxy op 12-04-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:12:
Zelfde is als je met een NPC staat te kletsen, dan staat ook de rest van de wereld stil.
Of als je in een kist staat te gluren ofzo. Apart.
Inderdaad heel wazig. Het komt regelmatig voor dat ik achterna gezeten word door verschillende vijanden, maar dan even tussendoor een paar kisten/kratten e.d. leeghaal en dan verder loop en/of vecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik ben inmiddels Arch-Mage van het Mages Guild  en heb in dat kader een apprenticemage verteld dat ie mij moet volgen, op zich handig als (kleine) hulp bij gevechten

Helaas wordt ie door sterkere tegenstanders vaak als eerste getarget en legt daarom regelmatig het loodje.

Een paar vragen:
- wordt deze apprenticemage sterker naarmate hij langer achter me aanhobbelt? Zo kan ie in de loop der tijd natuurlijk een leuk hulpje worden
- Kan hij items verzamelen, bijv. armour/wapens of zo (of kan ik hem items geven)

Ander probleem: omdat hij vaak getarget wordt staat ie regelmatig dicht op de vijand, als ik dan met mijn megazwaard ga lopen inhakken raak ik hem nogal eens (of andere friendly partijen). Is “friendly fire” uit te schakelen? Ik haal in buitengebieden vaak tussen de 20-30fps, dus het gaat allemaal niet altijd megasoepel dus het is erg lastig om vijanden te bevechten en daarbij ook nog eens friendlies te ontwijken (met alle gevolgen vandien). Moeilijke gevechten worden daardoor 2x zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
stefijn schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 08:59:

Een paar vragen:
- wordt deze apprenticemage sterker naarmate hij langer achter me aanhobbelt? Zo kan ie in de loop der tijd natuurlijk een leuk hulpje worden
- Kan hij items verzamelen, bijv. armour/wapens of zo (of kan ik hem items geven)
Vlgs. mij niet, dan heb je een companion-mod nodig, waarbij de NPC's level niet gecapped wordt.
Dat inventory-sharing heb ik echter al vaker gezien, dus dat is er wel.
Is “friendly fire” uit te schakelen?
Is een goeie, dacht het wel, weet het echter niet zeker...

Als je perse wilt dat ie niet sterft, kun je evt. via de console de Essential-flag op de NPC's id zetten.
Heb ik bv. bij een mod gedaan (Knights of the White Stallion, mod-naam is gelijk aan de quest, ja.) met "Mazoga the Orc". Ze kan dan wel tijdelijk uitgeschakeld raken, maar niet doodgaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Kosh66 op 13-04-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Kosh66 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:34:
[...]

Vlgs. mij niet, dan heb je een companion-mod nodig, waarbij de NPC's level niet gecapped wordt.
Dat inventory-sharing heb ik echter al vaker gezien, dus dat is er wel.

[...]

Is een goeie, dacht het wel, weet het echter niet zeker...

Als je perse wilt dat ie niet sterft, kun je evt. via de console de Essential-flag op de NPC's id zetten.
Heb ik bv. bij een mod gedaan (Knights of the White Stallion, mod-naam is gelijk aan de quest, ja.) met "Mazoga the Orc". Ze kan dan wel tijdelijk uitgeschakeld raken, maar niet doodgaan.
Op zich mag ie wel doodgaan, maar niet omdat ik m de hele tijd raak omdat we beide rond een enemy staan.

Met ModPCAttribute kun je actorskills muteren, maar ja, tis natuurlijk leuker als ie gewoon zelf ervaring opdoet.

En ik hoef m niet als storage te gebruiken, maar het zou grappig zijn als ie zelf nieuwe armour en wapens oppikt om daarmee beter te kunnen vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
Heeft iemand de quest al gedaan waar hij ring/ketting moet nemen van de gravin? Ik zit namelijk vast daarbij. Ik ging in de kamer waar ze normaal slaapt maar daar ligt alleen de graaf. Het was na middernacht en het was de 12de van de maand. Dus normaal volgens de info die ik gekregen heb zou ze moeten slapen in haar bed en niet ergens anders zijn. Alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Gewoon tot de volgende dag wachten tot het 100% zeker nacht is :P dan ff sneaky naar binnen en stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 18:58

Ulti23

Quality Time

Hoe is eigenlijk jullie stijl van levellen? Hebben jullie die ook gemod, of hebben jullie meer zoiets van gewoon spelen, levellen en we zien wel?

Ik bedoel, als je gewoon volgens de normen van de game wil levellen, dan level je met 10 major skill gains. Als je het dan echt goed wil doen, dan moet je zorgen voor +5 modifiers op je attributes zoals strenght, endurance, speed etc. Dat vergt een hoop micromanagement op je skills, constant in de gaten houden dat je niet teveel gains op een bepaalde skill krijgt, of juist te weinig om niet een te lage multiplier te krijgen.

Ikzelf gebruik de AFLevelMod287a, die je een Ring of Choice geeft, zodat je precies kunt aangeven hoe je wil levellen. Je levelt dan wel gewoon op de normale manier, maar niet meer gebasseerd op het micromanagen van je major en minor skills.

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
stefijn schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:55:

En ik hoef m niet als storage te gebruiken, maar het zou grappig zijn als ie zelf nieuwe armour en wapens oppikt om daarmee beter te kunnen vechten.
Wat ik bedoelde, was, dat je de companion inderdaad van wapens/armour kon voorzien ja. Dus niet als "opslagcontainer".

Ik heb ooit eens de "Alandria Companion-mod" gebruikt, hierbij is de companion lager in level als jij (ik denk een level of 5 à 10, maar als jij levelt, doet je companion dat ook) en kon ik de companion van wapens/armour voorzien, die dus ook door de companion gebruikt werden. Was opzich wel een aardige mod, ben er alleen op een gegeven moment mee gestopt, omdat ik toch liever in mijn eentje door dungeons/ruins heen ga.

Maar vooral in het begin, (als je nog niet zo sterk bent), kan zoiets erg gunstig zijn ja, zeker als b.v. je conjuration-level erg laag is, of als je hier helemaal niks om geeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Kosh66 op 14-04-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
Ulti23 schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:45:
Hoe is eigenlijk jullie stijl van levellen? Hebben jullie die ook gemod, of hebben jullie meer zoiets van gewoon spelen, levellen en we zien wel?

Ik bedoel, als je gewoon volgens de normen van de game wil levellen, dan level je met 10 major skill gains. Als je het dan echt goed wil doen, dan moet je zorgen voor +5 modifiers op je attributes zoals strenght, endurance, speed etc. Dat vergt een hoop micromanagement op je skills, constant in de gaten houden dat je niet teveel gains op een bepaalde skill krijgt, of juist te weinig om niet een te lage multiplier te krijgen.

Ikzelf gebruik de AFLevelMod287a, die je een Ring of Choice geeft, zodat je precies kunt aangeven hoe je wil levellen. Je levelt dan wel gewoon op de normale manier, maar niet meer gebasseerd op het micromanagen van je major en minor skills.
Ik level op een normale manier. Ik zit nu pas maar op level 4 en ben al heel wat uren aan het spelen. Ook kon je volgens mij door een cheat een level naar boven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
Weet iemand een andere manier om black soul gems te maken? Ik weet 2 manieren om er te maken en die zijn: quest doen of naar een altaar gaan met grand soul gems. Ik zou dus graag de grand champion vangen met en soul gem. In de arena probeerde ik er te vangen met grand soul gems maar die blijken niet groot genoeg te zijn dus zoek ik een andere manier. Ik veronderstel dat black soul gems groot genoeg moeten zijn om wezens te vangen. Elke tip is welkom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is ook een mod dat je een huisdier heb
Deze dieren levelen ook met jouw mee
Je kan ze ook alle 4 de dieren mee nemen als je dat wilt.
Alleen de dieren vallen gelijk aan en ben jij als speler te laat om mee te hakken (dat gebeurt als je ze alle 4koopt)
Het model hond vind ik erg makkelijk als je de dungun ingaat (zijn ogen geven dan licht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Ik ben dit spel zwaar aan het powerlevellen. Ben inmiddels level 31; str 87, int 84, wil 85, agi 84, spe 85, end 85, per 84, lck 80. Ik kan maximaal level 52 worden op basis van de gekozen attributen, dus ik heb 1 level over om luck ook op 100 te krijgen. Imperial, sign of the Shadow.

Ik zat me alleen wel wat af te vragen.. In voorgaande spellen had ik strength wel vrij snel op 100, en dan kon ik daar echt niks meer mee bij het levellen. Als ik op dit tempo door blijf gaan heb ik over 12 levels alles op 100. Je bent verplicht drie attributen te kiezen om te levellen; kan ik dan nog wel levellen? Alternatieve scenario's genoeg natuurlijk, ik heb in totaal nog ruim 500 skillpoints om te verbrassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
tigos schreef op zondag 15 april 2007 @ 02:12:
Weet iemand een andere manier om black soul gems te maken? Ik weet 2 manieren om er te maken en die zijn: quest doen of naar een altaar gaan met grand soul gems. Ik zou dus graag de grand champion vangen met en soul gem. In de arena probeerde ik er te vangen met grand soul gems maar die blijken niet groot genoeg te zijn dus zoek ik een andere manier. Ik veronderstel dat black soul gems groot genoeg moeten zijn om wezens te vangen. Elke tip is welkom. ;)
Necromancers kunnen ze bij zich dragen als random loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Laatst online: 07:27

Raphaelo

boeiend!!

Geweldig, ik gebruik een grand soulgem op mijn Duskfang, heb ik ineens 2 Duskfangs, alleen veranderen ze niet meer in Dawnfang en is mijn laatste save een paar uur terug...

kut glitch :(

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Raphaelo schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:59:
Geweldig, ik gebruik een grand soulgem op mijn Duskfang, heb ik ineens 2 Duskfangs, alleen veranderen ze niet meer in Dawnfang en is mijn laatste save een paar uur terug...
duskfang :?
Dawnfang :?

pfff, dat micromanagment om zo snel mogelijk alles zo hoog mogelijk te levelen :Z

gewoon lekker spelen en af en toe wissellen in te gebruiken skills (sword/blunt, destruction/marksman) verder gewoon de skills gebruiken die je wil gebruiken, ik heb als major skills destruction, sword, restoration, light armor, illusion en nog iets...

ik gerbuik voornamelijk een zwaard, destruction spells, af en toe een boog voor sneak critical damage, night eye en heal spells.
om mn alchemy op te krikken pluk ik bijna alles wat ik tegenkom, voornamelijk "gewoon" eten voor restore fatiuge potions.
alles repareer k gewoon zelf (enchanted stuff laten repareren tot t juiste lvl (baggersysteem overigens))

souls caputre ik bijna nooit, met name niet omdat dat op een laag lvl niet te doen is omdat je nog geen hoog genoeg lvl ervoor zou hebben. tevens vind ik mystisism gewoon niet te trainen, geen spells voor de lage lvls bij zitten. en om nou een hoop te gaan trainen de hele tijd :w

morrowind was van betere opzet d:)b

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Raphaelo schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:59:

kut glitch :(
Geen auto/quicksave? Wat veel mensen ook niet weten, is dat je ook nog altijd de vorige auto/quicksave kan terughalen, want die komen als autosave.bak en quicksave.bak in je savegame map. Die kan je dan renamen naar .ess om te gebruiken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Haan op 16-04-2007 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Alleen te verkrijgen met de "Shivering Isles"-package.
souls caputre ik bijna nooit, met name niet omdat dat op een laag lvl niet te doen is omdat je nog geen hoog genoeg lvl ervoor zou hebben. tevens vind ik mystisism gewoon niet te trainen, geen spells voor de lage lvls bij zitten. en om nou een hoop te gaan trainen de hele tijd :w
Kwestie van hoe pak ik het aan:
spoiler:
Als je toegang hebt tot de Magesguild, of de Frostcrag Spire-addon gebruikt, kun je zelf armor, maar ook wapens enchanten, zet er dan eens een soultrap bij. Als je genoeg soulgems hebt, of "Azura's Star", dan blijft je wapen zo continue opgeladen. 8) Daar heb je dus geen hoog Mysticism level voor nodig. :)
V.w.b. trainen van Mysticism: Gebruik o.a. de "Detect Life"-spell die je in het begin al kunt krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kosh66 op 16-04-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kosh66 schreef op maandag 16 april 2007 @ 09:33:
[...]

Alleen te verkrijgen met de "Shivering Isles"-package.

[...]

Kwestie van hoe pak ik het aan:
spoiler:
Als je toegang hebt tot de Magesguild, of de Frostcrag Spire-addon gebruikt, kun je zelf armor, maar ook wapens enchanten, zet er dan eens een soultrap bij. Als je genoeg soulgems hebt, of "Azura's Star", dan blijft je wapen zo continue opgeladen. 8) Daar heb je dus geen hoog Mysticism level voor nodig. :)
V.w.b. trainen van Mysticism: Gebruik o.a. de "Detect Life"-spell die je in het begin al kunt krijgen.
Verschillende magie-spells kan je ook gemakkelijk 'trainen' door als je op verkenning door de bush-bush gaat heel vaak op c te drukken met een spell naar keuze geselecteerd. Zo heb ik na lange tijd eindelijk mijn mysticism een beetje op peil gekregen.
Voornamelijk Block en Hand to Hand lopen bij mij nog erg achter, maar nu vind ik het nog wel eens leuk om een mountain lion te lijf te gaan met mijn blote handen --> trainen van Hand to Hand en light/heavy armor (wat ik op dat moment aan heb). Zo'n beestje kan me toch niet dood krijgen, en als het te gevaarlijk wordt geef ik hem een tikje met Umbra 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
gwystyl schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:40:
Voornamelijk Block en Hand to Hand lopen bij mij nog erg achter [...]
Die gaan inderdaad allebei vrij langzaam, ja.
Hand to Hand-skill trainen doe ik meestal middels "sparren" tegen een Minotaur(-Lord) of een Ogre.

spoiler:
Ze helemaal lens slaan en als ze er bijna geweest zijn, ze even healen met een "chain-heal"-spell (Fortify Magicka on self in combinatie met Restore Health on Target) en dan weer verder, zo krijg je de H2H- en Block-skill vrij snel omhoog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Je kunt ook al je targeted dingen (blade, blunt, h2h, marksman, destruction, restoration etc.) levellen op de gevangene van deepscorn hollow. Wordt nooit kwaad en blijft altijd leven :)

Oh, en magic in het algemeen.. ik heb voor elke skill een spell gemaakt die maar 1 mp kost om te casten. Bijvoorbeeld detect life 3ft for 1 second. Het gaat er namelijk niet om hoeveel mp je er in gooit, maar je moet een bepaald aantal keer succesvol een spell van die groep casten om een level omhoog te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik ontdekte net wat grappigs. Ik had de stolen painting quest in Chorrol gedaan, maar wou even weten wat er gebeurde bij 2 mogelijke uitkomsten die je kan kiezen. Bij 1 keuze krijg je geld en een gem, maar die gem is steeds anders. Eerst kreeg ik namelijk een flawless emerald, maar toen ik opnieuw laadde, was het een flawed diamond :( toen een flawed emerald, en daarna opeens 2 flawless diamond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Sh0ckTr00per schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:31:
Je kunt ook al je targeted dingen (blade, blunt, h2h, marksman, destruction, restoration etc.) levellen op de gevangene van deepscorn hollow. Wordt nooit kwaad en blijft altijd leven :)

Oh, en magic in het algemeen.. ik heb voor elke skill een spell gemaakt die maar 1 mp kost om te casten. Bijvoorbeeld detect life 3ft for 1 second. Het gaat er namelijk niet om hoeveel mp je er in gooit, maar je moet een bepaald aantal keer succesvol een spell van die groep casten om een level omhoog te gaan.
dat is een goeie tip :)

euhm, dat met magica trainen aan de hand van sucesvolle casts was bij morrowind zo, nu lukt je spell altijd. en wat ik me van morrowind herrinnerde is dat een lastige/sterke spell meer exp gaf dan een simpele (bijv 100x heal 5points tegenover 10x heal 75 oid)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
DropjesLover schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:13:
[...]

dat is een goeie tip :)

euhm, dat met magica trainen aan de hand van sucesvolle casts was bij morrowind zo, nu lukt je spell altijd. en wat ik me van morrowind herrinnerde is dat een lastige/sterke spell meer exp gaf dan een simpele (bijv 100x heal 5points tegenover 10x heal 75 oid)
Je spell lukt wel, maar hij moet wel raak zijn, dat is wat ik bedoel :) Charm on target moet wel een valide target hebben. Als je die de lucht in schiet levert het niks op.

En dat tweede is niet meer zo in Oblivion. Dat dacht ik eerst ook, maar ik heb het zelf onderzocht in Frostcrag Spire. Vandaar dat ik nu altijd spells gebruik die maar 1 punt kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

hmmm, tijdens de quest voor Mhalures Razor ben k een vampier geworden, met de eerste droom (en de handige spreuk hunters' sight) maar ik wil er toch wel graag van af... kan dat nu nog of moet ik volledig vampier worden en dan die quest doen van dat vrouwtje? hoe kom je aan die quest, wie moet je daarover aanspreken?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:36
Je kunt toch voordat je helemaal vampier wordt in een kerk uit die waterbakken drinken? Of hoe je ze ook noemt. Volgens mij ben je dan gecured.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 18:58

Ulti23

Quality Time

Arunia schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:05:
Je kunt toch voordat je helemaal vampier wordt in een kerk uit die waterbakken drinken? Of hoe je ze ook noemt. Volgens mij ben je dan gecured.
Tja, hij heeft al geslapen en de droom gehad, dus volgens mij is ie nu helemaal vampier. Je moet dan een quest gaan doen om ervanaf te komen. Je zou ook via de console een cure vampire drankje kunnen maken, maar das een beetje.... laten we zeggen dat dat niet helemaal de bedoeling is van het spel.

Denk dat je niet is opgevallen dat je die disease hebt opgelopen, je hebt dan drie dagen meen ik om bijvoorbeeld langs een kerk te gaan om je te healen. Een cure disease potion helpt ook.

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Ulti23 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:11:
[...]

Tja, hij heeft al geslapen en de droom gehad, dus volgens mij is ie nu helemaal vampier. Je moet dan een quest gaan doen om ervanaf te komen. Je zou ook via de console een cure vampire drankje kunnen maken, maar das een beetje.... laten we zeggen dat dat niet helemaal de bedoeling is van het spel.

Denk dat je niet is opgevallen dat je die disease hebt opgelopen, je hebt dan drie dagen meen ik om bijvoorbeeld langs een kerk te gaan om je te healen. Een cure disease potion helpt ook.
nou eigenlijk was ik dus in de grot voor de Razor, waar ik inderdaad het virus kreeg (maar geen cure disease had) vlak daarna ging ik een lvl omhoog, en toen ik ging slapen kreeg ik dus al die droom, bijna de zelfde dag dus (of 1 dag later al) daarna heb ik de quest uitgespeeld en ben ik nog even wat gaan droppen bij mn wizards tower, en daarna naar een kerk, waar ik geheald werd, maar niet van mn vampirism... even later gaan slapen weer kreeg ik de 2e droom...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
DropjesLover schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:53:
[...]

nou eigenlijk was ik dus in de grot voor de Razor, waar ik inderdaad het virus kreeg (maar geen cure disease had) vlak daarna ging ik een lvl omhoog, en toen ik ging slapen kreeg ik dus al die droom, bijna de zelfde dag dus (of 1 dag later al) daarna heb ik de quest uitgespeeld en ben ik nog even wat gaan droppen bij mn wizards tower, en daarna naar een kerk, waar ik geheald werd, maar niet van mn vampirism... even later gaan slapen weer kreeg ik de 2e droom...
spoiler:
Ik neem aan, dat het de grot is waarin je moet kiezen hoe je de Razor moet verkrijgen en je hebt waarschijnlijk het "Beating Heart" opgegeten? Dan krijg je de "Cannibal's Prion" disease, ja.
Dit is geloof ik te vergelijken met de "Porphyric Hemophilia" oftewel Vampires disease. Zie ook: http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Disease.

Je had ook een andere methode kunnen kiezen, door gewoon die barriere kapot te maken/slaan, dan heb je er namelijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
Blijven de elemenen die je gestolen hebt verdwenen? ik had namelijk de geldkist aan de ingang van de arena geplunderd en daar lag namelijk een grote som geld. Nu ik nog eens terug kwam, lag er namelijk niks van geld meer in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

tigos schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:02:
Blijven de elemenen die je gestolen hebt verdwenen? ik had namelijk de geldkist aan de ingang van de arena geplunderd en daar lag namelijk een grote som geld. Nu ik nog eens terug kwam, lag er namelijk niks van geld meer in :X
voor zover ik weet komen alleen gepakte natuurlijke ingredienten terug...

de rest blijft allemaal weg

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
DropjesLover schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:12:
[...]

voor zover ik weet komen alleen gepakte natuurlijke ingredienten terug...

de rest blijft allemaal weg
Dus als je alle huizen van waarde hebt, leeggeroofd dan kan je nisk meer stelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
tigos schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:08:
[...]

Dus als je alle huizen van waarde hebt, leeggeroofd dan kan je nisk meer stelen :'(
ik dacht dat containers (kisten, kasten etc.) wel vanzelf (na een week ofzo) bijvullen, maar het duurt wel even voordat je alle huizen hebt leeggeroofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
Ik heb al een tijdje gewacht maar die schatkist geraakt maar niet vol. Ik dacht dat er iets van 600 goud inzat maar nu nog altijd niks en het is ongeveer 14dagen geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

tigos schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:26:
Ik heb al een tijdje gewacht maar die schatkist geraakt maar niet vol. Ik dacht dat er iets van 600 goud inzat maar nu nog altijd niks en het is ongeveer 14dagen geleden
maar dat is ook een nogal specifieke kist, zo staat ie ook in de container lijst dacht ik. de anderen bedoelen gewone kisten die overal staan.

t zou ook een beetje een exploit zijn om een kist met 600 gold elke week bij te laten vullen he :P

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tigos
DropjesLover schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:36:
[...]

maar dat is ook een nogal specifieke kist, zo staat ie ook in de container lijst dacht ik. de anderen bedoelen gewone kisten die overal staan.

t zou ook een beetje een exploit zijn om een kist met 600 gold elke week bij te laten vullen he :P
Dit kan natuurlijk. je kunt wedden op een wedstrijd dus dat er iedere week toch minstens iets in de kist zou moeten liggen. Ik heb nog niet echt een mod gezien waardoor er iedere keer geld in het laatje komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Ben nu ook bezig met Oblivion. Heb echter een probleem. Mijn savedgames doen het niet meer :/ Ik kan ze wel laden en vervolgens kan ik schieten, slaan, casten wat ik ook maar wil, maar niet bewegen. Ik loop niet echt maar glij heeeel langzaam. En nee, ik heb niet teveel spullen bij me :P Eerdere savedgames pakt hij ook niet meer. Nieuwe videokaartdrivers maken ook niet uit.
Iemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
JvH schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:13:
Ben nu ook bezig met Oblivion. Heb echter een probleem. Mijn savedgames doen het niet meer :/ Ik kan ze wel laden en vervolgens kan ik schieten, slaan, casten wat ik ook maar wil, maar niet bewegen. Ik loop niet echt maar glij heeeel langzaam. En nee, ik heb niet teveel spullen bij me :P Eerdere savedgames pakt hij ook niet meer. Nieuwe videokaartdrivers maken ook niet uit.
Iemand een idee? :?
Ik heb een soortgelijk iets, alleen dan niet met me eigen character maar met me paard (dat 'beste' paard van het spel, hoe heet 'ie ook alweer). Als ik daar op zit (of niet) dan doet 'ie hetzelfde als wat jij zegt dan glijd 'ie heel langzaam.
Ik heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dark Lord schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:24:
[...]

Ik heb een soortgelijk iets, alleen dan niet met me eigen character maar met me paard (dat 'beste' paard van het spel, hoe heet 'ie ook alweer). Als ik daar op zit (of niet) dan doet 'ie hetzelfde als wat jij zegt dan glijd 'ie heel langzaam.
Ik heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden.
Shadowmere? :)

Is de versie van het spel/de savegame wel hetzelfde? (1.1 vs 1.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
leonpwner1 schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:26:
[...]

Shadowmere? :)

Is de versie van het spel/de savegame wel hetzelfde? (1.1 vs 1.2)
Bij mij wel. Alle savedgames die ik gebruik zijn 1.2

Aanvulling: ook bij een new game heb ik dit gedoe nu :(

[ Voor 10% gewijzigd door hereweare67893 op 22-04-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Ik heb de oplossing: koppel je joystick/gamepad af :P Terwijl ik grondig zat te vloeken op mijn character :P stootte ik tegen mijn joystick aan en hoppa, hij ging goed lopen. De rest van de dag had ik er geen last van, totdat... ik mijn joystick op een scheefstaand boek had gezet... 8)7

Nu werkt alles weer goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
JvH schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:02:
Ik heb de oplossing: koppel je joystick/gamepad af :P Terwijl ik grondig zat te vloeken op mijn character :P stootte ik tegen mijn joystick aan en hoppa, hij ging goed lopen. De rest van de dag had ik er geen last van, totdat... ik mijn joystick op een scheefstaand boek had gezet... 8)7

Nu werkt alles weer goed :+
Hoeft wellicht niet eens. Met oblivion.ini > bUse Joystick=0 zal dat ook lukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Laatst online: 07-09 02:32
He ik ben een beetje nieuw in dit topic, heb wat gezocht en gelezen en natuurlijk Oblivion zojuist op mijn pc, met de nodige mods :)

Nu is mijn vraag, wat is jullie ervaring met de performance van Oblivion en dan met name AF (Anisotropic Filtering). Ik heb het voor mijzelf een beetje getweakt, omdat ik niet de beste videokaart heb en natuurlijk wel een beetje redelijke fps wil met een mooi plaatje. De meeste ingame instellingen hadden in een buitensituatie niet veel invloed, behalve distant land/tree/buildings plus natuurlijk de anti-aliasing en resolutie.

Het is me opgevallen tijdens het testen dat AF een erg groot effect heeft op de performance, veel groter dan bijvoorbeeld AA op Quincunx (4x AA met performance van 2x) aanzetten, terwijl ik toch al een tijdje de videokaart business volg en het vaak zo is dat andersom het geval is. Voorbeeld: Op quincunx en AF 16x is 13 fps, met alleen AF is het 15 fps, en zonder deze twee is het 21 (!) fps. Dit is een laatste ophoging van 40%, alleen door AF. Ook als ik het op 4x instel is de framerate al meteen op 15 fps.

Het lijkt er op dat het toch niet zo compatibel is met de game. Het is zo jammer, want zonder AF vind ik de omgevingen er veel minder mooi uitzien, het detail is namelijk gewoon weg (alleen heel dichtbij goed).

Heeft iemand hier ervaring mee, wellicht in-game AF instellingen gevonden die sneller werken of weet iemand andere versie (oudere) drivers dit beter aansturen?

Specs:
A64 4000+ (single)
2x 512 Mb DDR
NVidia 7600 GT 256 Mb @ forceware 93.71 (laatste)

[ Voor 5% gewijzigd door kikibu op 24-04-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 14:43
kikibu schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 00:30:
Het lijkt er op dat het toch niet zo compatibel is met de game. Het is zo jammer, want zonder AF vind ik de omgevingen er veel minder mooi uitzien, het detail is namelijk gewoon weg (alleen heel
niet compatibel heeft er helemaal niets mee te maken. Het feit dat het zoveel vraagt van je specs is puur omdat die AF juist enorm veel invloed heeft op de graphics. als je AF zou aanzetten en je zou weinig verschil zien en het vreet dan pas veel fps dan zou je mss meer gelijk kunnen hebben. Maar de engine van oblivion is enorm uitgebreid en ook maar een kleine aanpassing bij de settings om je kwaliteit te verhogen vraagt dan ook veel van de systeem/fps omdat die setting enorm veel invloed hebben op deze game.
Zoals je al zelf aangeeft is dat zonder AF je het minder mooi vind en met AF juist wel mooi. Dit betekend dat AF dus een grote impact heeft en dus op alle models/objects wordt toegepast en jah dat kost veel performance :)

Oblivion is ook een van de meest gewilde games bij video benchmarks en das dus niet voor niets :)

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik heb een 8800GTS 320MB en ik dacht ook laat ik eens alles vol open gooien met de (driver)settings, dus HDR+AA, 16xAF enz.

Het gevolg is dat ik mijn 8800GTS helemaal op z'n knieën kreeg, vooral op plaatsen met veel gras :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
babbaloerie schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:49:
Ik heb een 8800GTS 320MB en ik dacht ook laat ik eens alles vol open gooien met de (driver)settings, dus HDR+AA, 16xAF enz.

Het gevolg is dat ik mijn 8800GTS helemaal op z'n knieën kreeg, vooral op plaatsen met veel gras :X
:o ik heb ook een GTS 320 en heb alles gewoon volluit staan zonder problemen.
Alleen weet niet hoe ik met dat controlpanel overweg moet en heb dus geen HDR+AA maar alleen HDR maar loopt vloeiend alleen op sommige punten heeft ie het ff moeilijk.

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Tijgertje84 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:57:
[...]

:o ik heb ook een GTS 320 en heb alles gewoon volluit staan zonder problemen.
Alleen weet niet hoe ik met dat controlpanel overweg moet en heb dus geen HDR+AA maar alleen HDR maar loopt vloeiend alleen op sommige punten heeft ie het ff moeilijk.
In het nVidia control panel kan je dan ook nog Anti Aliasing en Anisotropic Filtering aanzetten. Dan ziet het er ziek mooi uit (zeker de AF is een flinke verbetering) maar het is dan ook gelijk ziek trager >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

@babbaloerie en tijgertje: welke processor en hoeveelheid geheugen hebben jullie? Want dat kan ook heel erg verschil uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje84
Haan schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:11:
@babbaloerie en tijgertje: welke processor en hoeveelheid geheugen hebben jullie? Want dat kan ook heel erg verschil uitmaken.
sig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Haan schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:11:
http://tweakers.net/gallery/82954/sys
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.