't Is druk hier deze week
@Keida: Er is wel een stukje geheel scherp, volgens mij, namelijk 't oog. Dat is aan de ene kant goed, want dat is waar het oog van de kijker nu eenmaal heengetrokken wordt. Aan de andere kant vind ik het bij deze foto toch wel storend dat de snavel niet scherp is. De compositie vind ik wel dik in orde, en de groene achtergrond rechts vind ik ook erg mooi. Je hebt gewoon pech gehad dat hij bewoog, dus volgende keer beter

@errrrrnie: Je hebt succesvol met de opties gekloot, denk ik, want de belichting is goed. Verder vind ik het eerlijk gezegd nogal een saaie plaat; ik kan niet 1 speciaal onderwerp ontdekken. De fiets is een kandidaat voor het onderwerp, maar dan zijn er toch teveel afleidende elementen.
@NeOpHyTe-NL: (Het forum maakt hem automatisch 600px breed, ja, wat een nogal lelijke vorm van resizen is. Je kunt dat beter zelf doen...) De kleurtjes en de heftige bewerking vind ik wel OK, maar je bent slordig geweest (witte vlakken). Het grootste probleem lijkt me echter dat de kleur van het gebouw en de kleur van de lucht vrijwel dezelfde zijn; dat zou het eerste zijn waar ik iets aan doe (en dat kan nooit moeilijk zijn

). Hij heeft zeker wel potentie, vind ik.
De nieuwe versie die je post is beter, maar het lucht/gebouw probleem blijft. De versie van Rudedadude heeft ook wel iets, al vond ik dat blauwige niet storend ofzo. Wel lijkt de laatste wat meer contrast te hebben, wat ik wel weer erg prettig vind.
@Rudedadude: Op het moment dat ik dit type is het plaatje plotseling verdwenen, @Rudedadude: Op het moment dat ik dit type is het plaatje plotseling verdwenen, [strike]en ik herinner me niet meer wat er stond :([/] En aan de bestandsnaam te zien was het die blauwe fiat, groene achtergrond, druppels erop? Erg lekkere plaat, iirc, vooral het contrast tussen blauw en groen viel me in positieve zin op.
@Sharky: Wat een ontzettend heerlijke compositie! Perfect. Hij mag wel iets scherper van mij (met name de snorharen, bijvoorbeeld, vind ik wel mooi als die er echt scherp uitkomen), en iets minder groen op de achtergrond, maar dat zijn details. Ik vind het een heerlijke plaat.
@The Alchemist: Ik weet niet of je "leuke foto, maar niet bijzonder" bedoelt over Sharky of jou

Anyway, je hebt een mooie rustgevende foto gemaakt, technisch prima uitgevoerd, mooi scherp, niets op aan te merken. Zou het leuk doen aan de muur, maar ik heb er geen wow-gevoel bij, helaas.
@fotoklaasje: Een heerlijke sfeerplaat, alleen (zoals Rudedadude ook al zegt) had het linkerdeel van het gezicht wel ietsjes lichter gemogen. Witte rook is wel een goed idee van tonysettanta. Maar: Erg mooi gedaan, super sfeertje.
@DomoG: Compositie vind ik dik in orde, en de vrouw op het bankje geeft een prima indruk van de grootte. Hij is alleen wel wat te groen naar mijn smaak. Cross-processing vind ik vaak mooier als er ook heel veel contrast bij is, en dat is hier niet. Het gevoel wat over blijft is dat het te groenig is. Maar goed, mijn mening verschilt dus van die van ajhaverkamp

@thekip: 600px breed is de norm op dit forum. Verder is de compositie niet heel spannend, en (ook door de onderwaterbehuizing, denk ik) is de foto best wel flets. De bewerking die nadroJ post kijkt al een heel stuk lekkerder weg. Wat mij betreft mag er ook nog wel wat van dat (heerlijk groene, dat wel) water aan de onderkant weggeknipt. Kortom: Mooi eiland, maar een standaard vakantiekiekje. Er is meer van te maken.
En dan nog eentje van mijzelf:
350D; bewerking: Rechtgezet, beetje shadow/highlights om het linksonder niet helemaal dicht te laten lopen, de lucht flink wat donkerder gemaakt, wat gespeeld met curves voor wat extra contrast, de verzadiging wat teruggezet omdat anders de rode steen wel erg rood werd, en natuurlijk wat USM.