[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.371 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
badkuip schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:21:
Ik heb besloten dat ik ga voor een mach 10 abonnement van StudentenADSL. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat het signaal op de lijn staat, het is een kaal koper lijn die voor 2 jaar terug nog gebruikt werd om te bellen. Komt de streefdatum overeen met de datum waarop het daadwerkelijk actief is?
De aanvraag duurt in zo'n situatie ietsjes langer dan linesharing. Meestal zo'n 2 a 3 weken vanaf het moment dat je aanvraagt op de website.

Je wordt na zo'n 5 tot 7 werkdagen gebeld door KPN voor een afspraak. Ze komen inderdaad de ongebruikte koperlijn doormeten als ze hem aansluiten voor Tiscali. Dit om zeker te weten dat ze de juiste lijn hebben en dat deze niet is onderbroken. Zou je KPN telefonie hebben of al ADSL van een andere partij is dat niet nodig, alleen wel bij een aanvraag op een ongebruikte lijn.
Olaf van der Spek schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:03:
Ik wil van Demon/Xs4all overstappen naar Tiscali. Welke ingangsdatum moet ik dan opgeven? Het oude contract heeft een maand opzegtermijn, maar Tiscali heeft een levertijd van vier tot zes weken.
En ik wil natuurlijk ook niet zonder DSL zitten, dus wanneer moet ik het oude contract opzeggen?
Overstap aanvragen en een datum prikken van 6 weken verder. Dan krijg je van Tiscali binnen die eerste 2 weken je modem pakket thuis en is de telco-telco migratie ingepland. Dan heb je nog precies 4 weken (misschien ietsjes minder) om op te zeggen bij XS4all zodat ze je de termijn daar respecteert.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:28
Het Inloggen bij het online gesprekskostenoverzicht is gelukt. Ik had kennelijk alleen mn wachtwoord voor de webmail gewijzigd. Met het wachtwoord uit de opleveringsbrief ging het uiteindelijk wel.

normaal gesproken heb ik een enorme hekel aan 'hij doet het eindelijk' posts, maar deze leek me wel nuttig

[ Voor 24% gewijzigd door Rrob op 05-10-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:49

Gallus

Cheesy

Inmiddels werkt mijn verbinding. En goed ook! :*) Vervolgens telefonie aangevraagd en logingegevens ontvangen. So far so good.

Op mijn telefoon hoor ik een enorm hakkelende kiestoon. Dit heb ik wanneer ik voip geconfigureerd heb (kan dat ook bellen, maar de kwaliteit is zeer slecht), maar ook wanneer het modem weer is opgestart na een factory default reset en dus niet verder geconfigureerd is. Erg vreemd. Dit doet zich voor op beide poorten. Het toestel werkt prima op analoge KPN-lijn.

Herkent iemand dit probleem? Helaas heb ik momenteel geen tweede toestel in mijn bezit om verder te testen... Dit met de Zyxel P-2602H-D1A. Firmware is geupgraded naar V3.40(AJZ.2).

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Wat voor telefoon gebruik je?

Speel eens met de compressie instellingen in de webinterface van het modem.

Probeer het ook op beide phone-poorten van het modem.

[ Voor 20% gewijzigd door kalizec op 06-10-2007 17:41 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

Een niet-draadloze telefoon (Philips Sopho Baseline...). Probleem doet zich voor op beide poorten. Heb al wat geschoven met de codecs... mag helaas ook niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gallus schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:37:
Inmiddels werkt mijn verbinding. En goed ook! :*) Vervolgens telefonie aangevraagd en logingegevens ontvangen. So far so good.

Op mijn telefoon hoor ik een enorm hakkelende kiestoon. Dit heb ik wanneer ik voip geconfigureerd heb (kan dat ook bellen, maar de kwaliteit is zeer slecht), maar ook wanneer het modem weer is opgestart na een factory default reset en dus niet verder geconfigureerd is. Erg vreemd. Dit doet zich voor op beide poorten. Het toestel werkt prima op analoge KPN-lijn.

Herkent iemand dit probleem? Helaas heb ik momenteel geen tweede toestel in mijn bezit om verder te testen... Dit met de Zyxel P-2602H-D1A. Firmware is geupgraded naar V3.40(AJZ.2).
Zo'n 'hakkelende kiestoon' is een onderbroken kiestoon. Geeft aan dat je geen registratie hebt omdat bijvoorbeeld je account verkeerd is of je wachtwoord (of je instellingen).

Als je toestel op de haak ligt brandt dan wel het lampje bij phone1 als je SIP1 ingesteld hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 06-10-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
bjck schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:00:
Overstap aanvragen en een datum prikken van 6 weken verder. Dan krijg je van Tiscali binnen die eerste 2 weken je modem pakket thuis en is de telco-telco migratie ingepland. Dan heb je nog precies 4 weken (misschien ietsjes minder) om op te zeggen bij XS4all zodat ze je de termijn daar respecteert.
Hmm, ik heb over twee weken aangegeven. Dat wordt dus een maandje dubbele kosten, of moet Xs4all de lijn op de een of andere manier vrijgeven voor overname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

bjck schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:27:
[...]

Zo'n 'hakkelende kiestoon' is een onderbroken kiestoon. Geeft aan dat je geen registratie hebt omdat bijvoorbeeld je account verkeerd is of je wachtwoord (of je instellingen).

Als je toestel op de haak ligt brandt dan wel het lampje bij phone1 als je SIP1 ingesteld hebt?
Bedankt voor je meedenken. Phone1 brandt gewoon. Het ligt ook niet aan de registratie, want het is gewoon mogelijk om te bellen en gebeld te worden. Ik denk dat het vooral tijd wordt om het toestel eens uit te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:17:
[...]

Hmm, ik heb over twee weken aangegeven. Dat wordt dus een maandje dubbele kosten, of moet Xs4all de lijn op de een of andere manier vrijgeven voor overname?
XS4all hoeft niets te doen, juist niet.

Het mooie van zo'n telco-telco migratie is dat de latende partij niets kan tegenhouden en niets hoeft te doen. Het enige wat fout kan gaan is als de consument bij de latende partij te vroeg opzegt en de latende ISP plant de ophef (sloop opdracht) op de lijn in voordat de nieuwe de overstap kan inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
Gallus schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:37:

Je moet het echt ff met een ander toestel proberen. Bij mij doet voip het prima behalve met 1 toestel, dat stoort als een gek. Omdat 5 andere toestellen het wel goed deden ga ik er maar van uit dat het aan dat toestel lag.
Het toestel in kwestie werkte altijd prima op een kpn lijn dus dat zegt niets

[ Voor 3% gewijzigd door Rrob op 07-10-2007 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Rrob schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 09:35:
[...]

Je moet het echt ff met een ander toestel proberen. Bij mij doet voip het prima behalve met 1 toestel, dat stoort als een gek. Omdat 5 andere toestellen het wel goed deden ga ik er maar van uit dat het aan dat toestel lag.
Je zou Tiscali misschien wel kunnen helpen om het op te lossen door het toestel in kwestie op te sturen naar ze. Dan kunnen ze het testen en oplossen dat de werking ook voor dat type, en wellicht meer die falen op hetzelfde euvel, wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wij hebben inmiddels ook Tiscali aangevraagd, aangezien we Planet te duur vinden worden in vergelijking met wat ze bieden. Nu lees ik zo hier en daar dat je je oude aanbieder pas moet opzeggen als je van Tiscali een bevestiging hebt gekregen over de inplanning van de overstap. Ik vroeg me nu af of het hier gaat om de brief waarin staat "naar verwachting wordt uw abonnement opgeleverd op *datum*". Ik vind "naar verwachting" namelijk niet erg overtuigend klinken, alsof er dus nog een definitieve bevestiging moet komen.

Nog een 2e vraag:
Ik zie op de Tiscali site helemaal niets staan over overstappen van IPB naar Tiscali incl. telefonie, wij zijn er vanuit gegaan dat dit geen problemen geeft met nummerbehoud, maar is dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Roeltjuh schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 13:25:
Wij hebben inmiddels ook Tiscali aangevraagd, aangezien we Planet te duur vinden worden in vergelijking met wat ze bieden. Nu lees ik zo hier en daar dat je je oude aanbieder pas moet opzeggen als je van Tiscali een bevestiging hebt gekregen over de inplanning van de overstap. Ik vroeg me nu af of het hier gaat om de brief waarin staat "naar verwachting wordt uw abonnement opgeleverd op *datum*". Ik vind "naar verwachting" namelijk niet erg overtuigend klinken, alsof er dus nog een definitieve bevestiging moet komen.
De eerste berichten (mail/brief) zijn puur indicatief naar aanleiding van de wensdatum die je opgegeven hebt bij de aanvraag. Je krijgt je modem(pakket) binnen, dan is het ingepland ook. Eerder verstuurt Tiscali je pakket immers niet :)
Nog een 2e vraag:
Ik zie op de Tiscali site helemaal niets staan over overstappen van IPB naar Tiscali incl. telefonie, wij zijn er vanuit gegaan dat dit geen problemen geeft met nummerbehoud, maar is dit ook zo?
Vroeger was het wat lastig omdat je eigenlijk tegelijk de ADSL- en nummerportering moet opstarten. Tegenwoordig gaat het wel goed, maar er zit een nadeel aan. Op het moment dat Tiscali je nummer portering opstart (als je telefonie totaal hebt aangevraagd met portering) is je ADSL al omgezet. Dan kan je dus niet meer bellen of gebeld worden via IPB omdat je ADSL verbinding is omgezet. En zo'n 20 a 30 dagen later gaat je nummer pas over.

Dus het nummerbehoud gaat goed, alleen heb je tussendoor alleen even niet de mogelijkheid om je nummer te gebruiken. Je hebt/krijgt van Tiscali wel een tweede/extra nummer bij telefonie totaal, dus zonder vaste telefonie zit je niet eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 07-10-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

Rrob schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 09:35:
[...]

Probleem is verholpen met een ander toestel! Met de meest eenvoudige Siemens Gigaset lijkt het prima te werken. Zonder config kreeg ik nu keurig de onderbroken kiestoon (waar bjck 't over had) en na registratie kan ik storingvrij bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gallus schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:37:
[...]

Probleem is verholpen met een ander toestel! Met de meest eenvoudige Siemens Gigaset lijkt het prima te werken. Zonder config kreeg ik nu keurig de onderbroken kiestoon (waar bjck 't over had) en na registratie kan ik storingvrij bellen. :)
Welk merk en type toestel had je eerst wat problemen gaf?

Misschien wil Tiscali die wel graag van je hebben als je hem toch niet gebruikt om onderzoek te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
bjck schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 10:01:
[...]
Je zou Tiscali misschien wel kunnen helpen om het op te lossen door het toestel in kwestie op te sturen naar ze. Dan kunnen ze het testen en oplossen dat de werking ook voor dat type, en wellicht meer die falen op hetzelfde euvel, wel goed gaat.
Het is een profoon TX-119, zo'n budget ding van de praxis/mediamarkt/kijkshop/... Tiscali leest hier wel mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

bjck schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:56:
[...]

Welk merk en type toestel had je eerst wat problemen gaf?

Misschien wil Tiscali die wel graag van je hebben als je hem toch niet gebruikt om onderzoek te doen.
Philips Sopho Baseline. Vrij oud toestel inmiddels, maar geen budget-ding.
http://content.nec-philips.com/nl/nsopage/605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag een proefabonnement van Tiscali Telefonie. Nu is het mij al gelukt om het allemaal werkend te krijgen, maar ik zou ook nog graag bereikbaar willen blijven op mijn huidige KPN-nummer.

Nu had ik het plan om op mijn telefoon boven Tiscali Telefonie te gebruiken en op mijn telefoon beneden mijn KPN nummer. Nu kom ik erachter dat dat niet mogelijk is omdat het dezelfde lijn is (als je beide telefoons op pakt kan je met elkaar praten). Nu zei de helpdesk van Tiscali dat ik dit in twee aparte lijnen kon veranderen door in mijn meterkast iets te veranderen. Dit zou moeten gebeuren door iets te veranderen aan de 'A' en de 'BE' in het kastje van waaruit de telefoondraden naar de rest van het huis lopen. Nu heb ik eens op internet zitten zoeken en ik kan hier niets over vinden. Weten jullie wat ik moet doen? :*)

Gr. Rgras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Tiscali opgeheven???

Telfort gaat ADSL aanbieden
Uitgegeven: 11 oktober 2007 16:38

AMSTERDAM - Mobiele telefoonprovider Telfort stapt in de ADSL-markt. Het bedrijf mikt met een voordelig internet- en telefoonpakket op de 'prijsbewuste consument'.

Geruchten over de stap van Telfort gingen al langer. Naar verluidt zou moederbedrijf KPN, dat Telfort onlangs overnam, van plan zijn om de eigen goedkope ADSL-merken 12Move en Tiscali op te heffen.

Klanten krijgen via Telfort voor 19,95 euro per maand een internetverbinding van 20 megabits per seconde. Voor nog eens 9,95 kunnen ze ook onbeperkt telefoneren naar vaste nummers in Nederland.

Met de stap zou KPN willen reageren op de komst van Alice op de Nederlandse markt. Ook die van oorsprong Italiaanse provider richt zich op het goedkopere segment.

Bron: http://www.nu.nl/news/127..._gaat_ADSL_aanbieden.html

We zouden in ieder geval wel weer wat goedkoper uit zijn, maar zou het verder enkel een naamswijziging zijn?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

robbydw schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:49:
Tiscali opgeheven???

Telfort gaat ADSL aanbieden
Uitgegeven: 11 oktober 2007 16:38

AMSTERDAM - Mobiele telefoonprovider Telfort stapt in de ADSL-markt. Het bedrijf mikt met een voordelig internet- en telefoonpakket op de 'prijsbewuste consument'.

Geruchten over de stap van Telfort gingen al langer. Naar verluidt zou moederbedrijf KPN, dat Telfort onlangs overnam, van plan zijn om de eigen goedkope ADSL-merken 12Move en Tiscali op te heffen.

Klanten krijgen via Telfort voor 19,95 euro per maand een internetverbinding van 20 megabits per seconde. Voor nog eens 9,95 kunnen ze ook onbeperkt telefoneren naar vaste nummers in Nederland.

Met de stap zou KPN willen reageren op de komst van Alice op de Nederlandse markt. Ook die van oorsprong Italiaanse provider richt zich op het goedkopere segment.

Bron: http://www.nu.nl/news/127..._gaat_ADSL_aanbieden.html

We zouden in ieder geval wel weer wat goedkoper uit zijn, maar zou het verder enkel een naamswijziging zijn?
tja als ze wat aan contract veranderen mag je toch weg. Net zoals bij Demon was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:22
Ik heb nu Tiscali T6+telefonie abonnement. Deze loopt 30 oktober af, ik overweeg het abonnement op te zeggen en het Telfort 20 mb+telefonie aan te schaffen.

Is het Zyxel 2602HW-D1A modem gewoon te gebruiken bij een andere provider of is deze "tiscali-branded"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rgras schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 21:06:
Ik heb sinds vandaag een proefabonnement van Tiscali Telefonie. Nu is het mij al gelukt om het allemaal werkend te krijgen, maar ik zou ook nog graag bereikbaar willen blijven op mijn huidige KPN-nummer.
Telefonie gaat toch over DSL? Dan kun je toch gewoon de splitter gebruiken om je normale analoge KPN telefoonsignaal te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RutgerFR schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:07:
Ik heb nu Tiscali T6+telefonie abonnement. Deze loopt 30 oktober af, ik overweeg het abonnement op te zeggen en het Telfort 20 mb+telefonie aan te schaffen.

Is het Zyxel 2602HW-D1A modem gewoon te gebruiken bij een andere provider of is deze "tiscali-branded"?
Hij is niet branded van Tiscali, alleen een andere speciale firmware reeks die Tiscali samen met ZyXEL maakt. Werkt gewoon op Telfort ook, daar krijg je dezelfde volgens mij.

Maar als je abonnement 30 oktober stopt, heb je dan al opgezegd? Zo ja kan je misschien niet meer overstappen omdat je dat altijd eerst moet aanvragen en dan pas opzeggen. Zo nee ben je dan niet te laat aangezien je 1 maand van te voren moet opzeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 12-10-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BHStar schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:09:
Ik zit er sterk aan te denken over te stappen naar Tiscali ADSL,

Ik heb momenteel een @Home abbonement van 4000kbit/s voor 30/maand.. Ik zit eraan te denken voor hetzelfde geld een Tiscali ADSL abbonement te halen met 6000kbit/s, maar ik vroeg me nog het een en ander af;

Hoe zit het met de service en 'status' van Tiscali; zijn er vaak storingen/problemen.. Ik kan hier niet zo veel vinden, maar wat ik bijvoorbeeld lees in het Tele2 topic is genoeg om ervoor te zorgen dat ik daar soewieso niet voor kies.. Ik ben niet ontevreden over de @home service, maar geweldig is het niet.. Kan ik van Tiscali iets soortgelijks verwachten?

Zitten er nog nadelen aan ADSL in vergelijk met het standaard kabelinternet?

Zal ik de snelheid van 6000kbit/s halen, of zal dit een stuk minder zijn? Ik haal nu met @home ook daadwerkelijk de 4000kbit/s, als ik dit met www.speedtest.nl laat testen, ik verwacht met tiscali iets soortgelijks..

Verder hebben veel mensen het op de afstand tussen je huis en de wijkcentrale, maar is ook nog ergens te zien waar deze centrale dan zit, en heeft het echt veel effect op de snelheid?

Bvd, Boudewijn

edit; ik zie net studentenadsl, voor dezelfde prijs 15000kbit/s, powered bij Tiscali; dit zou ik volgens mij net zo goed kunnen nemen.. Moet je hier verder perse student voor zijn, gezien het eigenlijk voor mijn moeder is..?
Op vraag 1 is antwoord: Bij Tiscali heb bijna altijd een overhead, dus altijd iets meer snelheid op je verbinding. Dus als je 6/1 aanvraagt heb vaak de het modem intraind op 7/1

Vraag 2: Met storing valt het wel mee, dit jaar maar 1 een nacht zonder gezetten. VIOP daarin tegen iets vaker. (bij mij dan, ik denk dat mijn modem rot is)

Vraag 3: Heb ik geen antwoord op.

Vraag 4: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Zenix schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:50:
[...]

tja als ze wat aan contract veranderen mag je toch weg. Net zoals bij Demon was.
Waarom zou je opzeggen? Heb nu 12mbit abo met telefonie voor 34,95 per maand. Zet mij maar over op Telfort met 20mbit voor 19,95 p/maand plus 9,95 voor het bellen.

Ben ik goedkoper uit lijkt me :)
vraag me alleen af of het zo zal werken

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 17:07
Je hebt nu T12 bij tiscali voor €29,95. Dus je kan gewoon overstappen na een jaar, naar een goedkoper abbonnement. Daarnaaast hangt het natuurlijk ook van je afstand tot de centale af of je uberhaupt 20 mbit gaat halen bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

http://internet.telfort.n...t-20mb-en-vastbellen.html

er staat een snelheids indicator op de site ;)
Klinkt wel intressant, en dat kpn erachter zit is toch wel geruststellend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

AtRi schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:29:
Je hebt nu T12 bij tiscali voor €29,95. Dus je kan gewoon overstappen na een jaar, naar een goedkoper abbonnement. Daarnaaast hangt het natuurlijk ook van je afstand tot de centale af of je uberhaupt 20 mbit gaat halen bij Telfort.
Ejjj had ik nog niet eens gezien. Is het nog steeds zo dat je maar 1x per jaar op kan zeggen / switchen bij Tiscali en niet per maand? Heb abo sinds vorig jaar juni.

Verder vraag ik me af of ik wel over mag stappen naar hetzelfde product maar dan met een lager maandtarief.

Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
hjs schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:31:
http://internet.telfort.n...t-20mb-en-vastbellen.html

er staat een snelheids indicator op de site ;)
Klinkt wel intressant, en dat kpn erachter zit is toch wel geruststellend ?
Gezien en ik kom inderdaad niet boven de 12mbit uit. Dus voor de snelheid hoef ik het niet te doen. Maar zou de naam Tiscali nu binnenkort helemaal verdwijnen?

[ Voor 26% gewijzigd door robbydw op 12-10-2007 11:35 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb nog nergens (op de site, via (E)mail) een bevestiging gezien dat Tiscali verdwijnt, dus waar iedereen dat toch vandaan haalt?

Het is wel leuk dat Telfort nu ook ADSL aanbiedt, maar wie zegt dat dan Tiscali zal verdwijnen?

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 12-10-2007 11:35 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

http://www.webwereld.nl/ref/rss/48257

Maar ja, ook dat is geen officiele bevestiging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb ik dus niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Gunner schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:34:
Ik heb nog nergens (op de site, via (E)mail) een bevestiging gezien dat Tiscali verdwijnt, dus waar iedereen dat toch vandaan haalt?

Het is wel leuk dat Telfort nu ook ADSL aanbiedt, maar wie zegt dat dan Tiscali zal verdwijnen?
Zou op zich logisch zijn omdat KPN anders een enorme wildgroei aan ISP aanbieders gaat krijgen. Het zou goed kunnen dat ze zich gaan focussen op een aantal segmenten met bijbehorende (merk)namen. Goedkoop totaalpakket Telfort (nu 12move en Tiscali), mainstream Planet en Het Net en kwalitatief hoogstaand XS4ALL.

Verder zal KPN waarschijnlijk de naam Tiscali niet meer mogen vroeren na de overname hiervan. Tiscali is namelijk nog steeds een internationale ISP maar opereert niet meer in Nederland. Het zal dus misschien bij een wijziging van naam zijn, maar dat de naam Tiscali verdwijnt lijkt me duidelijk.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 17:07
robbydw schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:33:
[...]

Verder vraag ik me af of ik wel over mag stappen naar hetzelfde product maar dan met een lager maandtarief.
[...]
Je kan gewoon elk moment overstappen mits je huidige contract langer dan een jaar geleden is afgesloten. Je kan dan naar elk contract overstappen.

[ Voor 17% gewijzigd door AtRi op 12-10-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Klopt, alleen opzeggen mag maar eenmaal in het jaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

AtRi schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:42:
[...]

Je kan gewoon elk moment overstappen mits je huidige contract langer dan een jaar geleden is afgesloten. Je kan dan naar elk contract overstappen.
Gedaan!!! Zojuist even gebeld op het 030 nummer van Tiscali en echt super vriendelijk geholpen. Was inderdaad geen enkel probleem om om te zetten naar het maandbedrag van 29,95 p/m
Enige voorwaarde was dat ik weer een jaar klant moet blijven. Boeien, ben behoorlijk tevreden tot nog toe :)

Binnen twee weken zou ik per mail een bevestiging krijgen per mail. Heb nog niet opgehangen en de mail is al binnen ;)

Zie hier onder andere het volgende in staan:

=======
Geachte meneer xxxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw verzoek tot omzetting van uw huidige ADSL-abonnement (bij ons bekend onder de gebruikersnaam xxxxxxx@tiscali.nl') naar een Tiscali ADSL T12 -abonnement.

Wij hebben uw aanvraag inmiddels doorgezet naar de netwerkleverancier.

Ter bevestiging sturen wij u hierbij uw contract, behorende bij uw nieuwe abonnement, zoals door u is ingevuld. Wij adviseren u deze informatie uit te printen of op te slaan, zodat u altijd de juiste gegevens bij de hand hebt. Let op: wij sturen u verder geen bevestiging per post!

Mocht u deze aanvraag willen annuleren, dan kunt u dit binnen 7 werkdagen na dagtekening schriftelijk kenbaar maken via onderstaand adres. U ontvangt dan van ons een schriftelijke bevestiging van uw annulering.

Over ongeveer 3 weken ontvangt u van ons per e-mail de exacte omzettingsdatum.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Tiscali
=======

Zie met name de dikgedrukte delen. "Netwerk leverancier" gaat verder toch geen enge dingen doen?

Verderop zie ik dit nog staan waar ik, als het klopt, nog vrolijker van wordt:

=======
Abonnementsgegevens
Gekozen product
Abonnement Tiscali ADSL T12
Downloadsnelheid1 12 Mb/s
Uploadsnelheid1 1024 Kbit/s

Maandelijkse kosten
Abonnementskosten ADSL eerste 12 maanden € 25,95 per maand, daarna € 29,95 per maand
=======

Wel vreemd als ik er maar een jaar aan vast zit toch? :+

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is het mogelijk om met Tiscali VOIP een nummer ergens te laten blokkeren?

Ik wordt nu steeds vaker gestalked door een paar Franssprekende Belgen vanuit Belgie (+32) en aangezien ik geen frans spreek (Parlez Vouz Anglaise is het enige) krijg ik ze niet aan het verstand gepeuterd dat ze dit nummer niet meer moeten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nog iets, m'n vrouw heeft een aparte pop box, en sinds een tijdje kan ze geen mail meer ontvangen die haar vader haar stuurt. Mail naar mij komt ook niet aan. Hij heeft een WXS adres (wat al een tijd is overgenomen door Planet, waar hij z'n ADSL heeft)

Ik heb zo het idee dat het door de tiscali mail server ergens tegengehouden wordt. Is daar iets aan te doen? Moet ik ze daarvoor bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gebruik voortaan de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif en voeg de vraag toe als jou reactie nog de laatste was.

Zorg dat er niet twee reacties onder elkaar staan van jezelf.
Gunner schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:57:
Is het mogelijk om met Tiscali VOIP een nummer ergens te laten blokkeren?

Ik wordt nu steeds vaker gestalked door een paar Franssprekende Belgen vanuit Belgie (+32) en aangezien ik geen frans spreek (Parlez Vouz Anglaise is het enige) krijg ik ze niet aan het verstand gepeuterd dat ze dit nummer niet meer moeten bellen.
Je kan in je modem blokkeren dat bepaalde nummers je niet kunnen bellen.

Heb je een zwart of een zilver modem? Dan kan ik even kijken of ik je kan uitleggen hoe je dat kan doen.
Gunner schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:16:
Nog iets, m'n vrouw heeft een aparte pop box, en sinds een tijdje kan ze geen mail meer ontvangen die haar vader haar stuurt. Mail naar mij komt ook niet aan. Hij heeft een WXS adres (wat al een tijd is overgenomen door Planet, waar hij z'n ADSL heeft)

Ik heb zo het idee dat het door de tiscali mail server ergens tegengehouden wordt. Is daar iets aan te doen? Moet ik ze daarvoor bellen?
Krijgt de verzender de mail terug? Welke foutmelding geeft de uitgaande mailserver dan? Daar staat de meest zinvolle informatie in waarom de mail niet is afgeleverd.

Als dat niet het geval is, via welke mailserver wordt het verzonden en wat is het afzender adres? Zonder die gegevens is het gissen, ook voor de helpdesk van Tiscali wat er mis gaat.

Tiscali doet wel een controle bij ontvangst of het afzender adres bestaat. Als die onjuist is ingesteld in het mail programma van de verzender gaat het fout en ook als Planet/wxs het niet toelaat om het te laten controleren door Tiscali (of te langzaam reageert).

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 13-10-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bjck schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:21:
Gebruik voortaan de edit knop [afbeelding] en voeg de vraag toe als jou reactie nog de laatste was.
Sorry :$
Heb je een zwart of een zilver modem? Dan kan ik even kijken of ik je kan uitleggen hoe je dat kan doen.
Een zilveren Zyxel

Edit: ik heb het in het modem zelf gevonden; VoIP > Phone Book > Incoming Call Policy
Krijgt de verzender de mail terug? Welke foutmelding geeft de uitgaande mailserver dan? Daar staat de meest zinvolle informatie in waarom de mail niet is afgeleverd.

Als dat niet het geval is, via welke mailserver wordt het verzonden en wat is het afzender adres? Zonder die gegevens is het gissen, ook voor de helpdesk van Tiscali wat er mis gaat.

Tiscali doet wel een controle bij ontvangst of het afzender adres bestaat. Als die onjuist is ingesteld in het mail programma van de verzender gaat het fout en ook als Planet/wxs het niet toelaat om het te laten controleren door Tiscali (of te langzaam reageert).
Hij krijgt geen mail geen mail terug en volgens mij gebruikt ie smtp.wxs.nl maar dat weet ik niet zeker, al heb ik dat ooit wel zelf ingesteld ;)

Ik ken het fenomeen dat de afzender gechecked wordt, maar die bestaat gewoon. Anderen in z'n mails krijgen de mail wel en dat adres heeft ie al jaren.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 13-10-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Begrijp ik het dus nu goed ?

We kunnen straks overstappen naar Telfort internet 20mb+telefonie voor 29,95€ INCL de koper-kpn lijn kosten ?

Waar kan ik tekenen ? (is nu voor mij 29.95 voor 12mb+tel EXL koper kosten kpn...)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

ReLight schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:25:
Begrijp ik het dus nu goed ?

We kunnen straks overstappen naar Telfort internet 20mb+telefonie voor 29,95€ INCL de koper-kpn lijn kosten ?

Waar kan ik tekenen ? (is nu voor mij 29.95 voor 12mb+tel EXL koper kosten kpn...)
Dat begrijp jij inderdaad goed (mist ik de site van Telfort moet geloven).

Het volgende haal ik van de website van Telfort af:

Supersnel internet tot 20 Mb, afhankelijk van beschikbaarheid op jouw adres
Vast laag maandbedrag
Gratis basismodem t.w.v. € 69,-
Geen extra kosten voor gebruik van de vaste lijn Geen aansluitkosten
Eenvoudig zelf te installeren
5 gratis mailboxen van 50 MB
5 e-mailadressen per mailbox

Tekenen kan dus op de Telfort site :)

En in het vraag en antwoord gedeelte:

Heb ik een vaste telefoonaansluiting van KPN nodig voor Telfort internet?
Nee, voor Telfort internet heb je geen vaste telefoonaansluiting van KPN nodig. Je betaalt dus geen extra kosten voor het gebruik van de KPN-telefoonaansluiting.

[ Voor 14% gewijzigd door robbydw op 14-10-2007 11:53 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Geen aansluitkosten, maar wel administratiekosten... lamballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
woekele schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:05:
Geen aansluitkosten, maar wel administratiekosten... lamballen.
Dat flikt Tiscali ook (10 euro). Hoeveel is dat bij Telfort dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

ja, wel admin kosten maar die is dan toch éénmalig ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Dat zijn toch verzend- en administratiekosten? Kan ik me nog wat bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
trolleystad schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:14:
Dat zijn toch verzend- en administratiekosten? Kan ik me nog wat bij voorstellen.
Wees dan ook open en eerlijk en zet ze erbij, doe niet in een advertentie alsof ze er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:29:
[...]

Wees dan ook open en eerlijk en zet ze erbij, doe niet in een advertentie alsof ze er niet zijn.
Op de telfort site staan ze er ook eerlijk bij, zij het onder een pulldown kopje, maar het staat er wel degelijk (Eenmalig 14,95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Fly-guy schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:23:
[...]
Op de telfort site staan ze er ook eerlijk bij, zij het onder een pulldown kopje, maar het staat er wel degelijk (Eenmalig 14,95)
Dat bedoel ik, het is niet eens standaard zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Ik heb eindelijk internetbellen aan de praat gekregen, maar zodra ik iemand mij heeft gebeld of de telefoon heeft laten overgaan, is de snelheid van het internet heel variabel.

Voor iemand belt is de snelheid rond de 500KBps, maar nadat iemand heeft gebeld schommelt dit rond de 100KBps en de 400KBps. Ook merk ik bij bijv. speedtest.nl dat het aantal 'connections' veel lager ligt dan normaal. Is dit een bekend probleem of is het internetbellen gewoon 'waardeloos'?

Na het heropstarten van mijn modem is het euvel over.

Modbreak:Groetjes weglaten, is niet gewenst. Zie ook Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 14% gewijzigd door een moderator op 14-10-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
rgras schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:43:
Ik heb eindelijk internetbellen aan de praat gekregen, maar zodra ik iemand mij heeft gebeld of de telefoon heeft laten overgaan, is de snelheid van het internet heel variabel.

Voor iemand belt is de snelheid rond de 500KBps, maar nadat iemand heeft gebeld schommelt dit rond de 100KBps en de 400KBps. Ook merk ik bij bijv. speedtest.nl dat het aantal 'connections' veel lager ligt dan normaal. Is dit een bekend probleem of is het internetbellen gewoon 'waardeloos'?

Na het heropstarten van mijn modem is het euvel over.
Dan zit het verkeerd aangesloten.

Je hebt je/een toestel voor de splitter aan de KPN lijn gekoppeld lijkt het die verstoord wordt en dus ook je ADSL signaal beroerd maakt dan.

Heb je gewoon één toestel direct op je modem aangesloten?

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 14-10-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Olaf van der Spek schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:39:
[...]

Dat bedoel ik, het is niet eens standaard zichtbaar.
Mwoh dat vind ik een beetje overdreven. Er staat duidelijk een kopje administratiekosten vermeld op de informatie pagina van Telfort ADSL. Het kan een stuk beroerder. De modem informatie staat ook onder een pull down menuutje en daar zeurt niermand over :)

Genoeg offtopic. Het gaat hier nog steeds om [Tiscali] ADLS + Telefonie :P

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

robbydw schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:57:

Genoeg offtopic. Het gaat hier nog steeds om [Tiscali] ADLS + Telefonie :P
No offence, maar het lijkt er zeer sterk op dat dit allemaal 1 pot nat is. Topic rename ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ReLight schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:47:
[...]

No offence, maar het lijkt er zeer sterk op dat dit allemaal 1 pot nat is. Topic rename ?
Er is al een Telfort topic ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
bjck schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:27:
[...]

Dan zit het verkeerd aangesloten.

Je hebt je/een toestel voor de splitter aan de KPN lijn gekoppeld lijkt het die verstoord wordt en dus ook je ADSL signaal beroerd maakt dan.

Heb je gewoon één toestel direct op je modem aangesloten?
Er is geen enkel toestel direct aangesloten op mijn modem. Hier een sterk staaltje paintskils! 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/8418/paintskilsjx6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zit goed op deze manier. Is de EB aansluiting wel los? Die mag niet verbonden zijn, alleen A & B. En wat gebeurt er als je gewoon 1 toestel op phone1 aansluit zonder dat doosje en maar 1 toestel?

En waarop wordt je gebeld als je ADSL signaal wegzakt? Op je KPN telefoonnummer (tel3) of op je Tiscali nummer?

[ Voor 55% gewijzigd door bjck op 15-10-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hoe lang duurt stap 1 van het orderproces? In orderstatus staat niet aangegeven wanneer je naar de volgende stap gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wij waren na een week bij stap 4, dus lang zal het niet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Roeltjuh schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:52:
Wij waren na een week bij stap 4, dus lang zal het niet duren.
Hmm, ik zit na 10 dagen nog in stap 1. En ik zou zweren dat er eerst stond dat ik al in stap 2 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
bjck schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 00:30:
Zit goed op deze manier. Is de EB aansluiting wel los? Die mag niet verbonden zijn, alleen A & B. En wat gebeurt er als je gewoon 1 toestel op phone1 aansluit zonder dat doosje en maar 1 toestel?

En waarop wordt je gebeld als je ADSL signaal wegzakt? Op je KPN telefoonnummer (tel3) of op je Tiscali nummer?
Ik heb het nu op alle manieren geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. KPN en Tiscali konden mij ook niet verder helpen. Ik heb het hele idee van internetbellen dan maar laten varen. Helaas, het zou mij zo'n €125,- per jaar besparen.

Ik heb alle bedrading weer helemaal in zijn originele staat teruggebracht, maar nu doen alle televisies in huis raar (analoog + digitaal). Zenders vallen soms weg en anders zenders storen/ruisen gigantisch. Dit kan toch niet komen doordat ik met de telefoonkabels in de meterkast bezig ben geweest? Ik heb verder nergens aangezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Laatst online: 17-07 01:45
rgras schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:42:
Ik heb alle bedrading weer helemaal in zijn originele staat teruggebracht, maar nu doen alle televisies in huis raar (analoog + digitaal). Zenders vallen soms weg en anders zenders storen/ruisen gigantisch. Dit kan toch niet komen doordat ik met de telefoonkabels in de meterkast bezig ben geweest? Ik heb verder nergens aangezeten.
Ik gok zo dat er iets toch mis is met je bedrading. Ergens is iets niet goed geisoleerd of is er in ieder geval sprake van overspraak. Dat zou niet mogelijk mogen zijn tenzij je bekabeling toch niet ok is.

TV is Coax. Is geisoleerd tegen overspraak, tenzij er electrisch contact is.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Bij m'n ouders zat ook iets niet goed in de bedrading. ADSL werkte destijds wel, maar zodra de bel overging van de POTS-telefoon was het afgelopen met de ADSL-verbinding. Destijds weten we dat aan de erg lange draad van splitter tot modem, waarnaast ook nog een POTS-signaal liep. Uiteindelijk bleek dat er ergens een groene/gele kabel gebruikt was ipv blauwe/rode (een van de 2). Bizar dat het altijd wel gewerkt heeft. Nadat dat gefixt was, was het hele euvel opgelost.

Dus doublecheck het even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
kalizec schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:46:
[...]

Ik gok zo dat er iets toch mis is met je bedrading. Ergens is iets niet goed geisoleerd of is er in ieder geval sprake van overspraak. Dat zou niet mogelijk mogen zijn tenzij je bekabeling toch niet ok is.

TV is Coax. Is geisoleerd tegen overspraak, tenzij er electrisch contact is.
Dat is apart, want ik heb alleen maar aan de telefoonkabels gezeten. Dan zou dat toch geen problemen moeten opleveren met de televisie. Is het dan niet vreemd dat zowel analoge televisie als digitale televisie het niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
rgras schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:33:
[...]

Dat is apart, want ik heb alleen maar aan de telefoonkabels gezeten. Dan zou dat toch geen problemen moeten opleveren met de televisie. Is het dan niet vreemd dat zowel analoge televisie als digitale televisie het niet doen?
Natuurlijk is het vreemd, maar het is gebeurd, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:57:
[...]

Natuurlijk is het vreemd, maar het is gebeurd, toch?
Inderdaad. :+

Ik zie nu net dat er een oranje/wit en een blauw/wit kabeltje niet vast zitten. Ik ga die dus maar eens weer vast maken (oranje/wit op A en blauw/wit op B ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 21:25
rgras schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:35:
Ik ga die dus maar eens weer vast maken (oranje/wit op A en blauw/wit op B ).
Houd ons niet langer in spanning 8), wat is het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
rgras schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:35:
[...]

Inderdaad. :+

Ik zie nu net dat er een oranje/wit en een blauw/wit kabeltje niet vast zitten. Ik ga die dus maar eens weer vast maken (oranje/wit op A en blauw/wit op B ).
Bedoel je blauw&wit? Dus een blauw kabeltje met witte streep erop of wit met blauwe streep? Of bedoel je twee kabeltjes tegelijk vastmaken onder 1 schroefje dan. Komt wel voor dat men uit een kabel twee aders tegelijk gebruikt voor 1 verbinding (dus oranje & wit samen aan A aan beide kanten), maar het is echt niet nodig en kan zelfs voor storing zorgen met ADSL.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 16-10-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Ik zie over mogelijke overstap danwel misstap activiteiten niks vermeld op onze eigen tisc site.
En heb ook nog geen schrijven of mail gehad over deze mogelijkheden die door jullie gespeculeerd worden.
Heb momenteel een fnv voordeel T-6 abbonnement met tiscali telefonie, zijnde Euro 24,95 (in. btw) en euro 4,95 (inl. btw).
M.a.w. een 6 Mb verbinding met telefonie voor euro 30,00 en dan nog het koper van kpn zelf van nog eens euro 10,00.
Als je telfort mag geloven dan ben je voor een tientje minder notabene 14 Mb sneller.
Heb dit huidige abb al langer dan een jaar, dus.......... Of zie ik iets over het hoofd, de bekende spoken op de weg.
Heb zelf het oudere zyxel 2602 Hw modem ( de zwarte uitgave) maar dat zal toch het probleem niet zijn.
Waarom komt tiscali zelf dan niet met een concurerende aanbieding.
En anders kan ik zelf nog doorstappen naar het T 12 abbo met telefonie, ook 29,95, toch.
Heb ook ff mailtje gestuurd naar tisc om eens te horen over evt samenvoegingen van kpn diensten met tisc en
of telfort

[ Voor 11% gewijzigd door scofield op 16-10-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
musicfreak schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:24:
[...]

Houd ons niet langer in spanning 8), wat is het resultaat?
Alles werkt weer goed! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
scofield schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:09:
Heb ook ff mailtje gestuurd naar tisc om eens te horen over evt samenvoegingen van kpn diensten met tisc en
of telfort
Wat is het email adres van Tiscali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Helpdesk@tiscali.nl en klantenservice@tiscali.nl
Kun je gewoon op de tiscali site vinden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
trolleystad schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:03:
Helpdesk@tiscali.nl en klantenservice@tiscali.nl
Kun je gewoon op de tiscali site vinden volgens mij.
Waar dan? Ik zie het niet: http://www.tiscali.nl/home/overtiscali/contact.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 21:25
Ik kan het ook niet op de site vinden, vind alleen een formulier op http://www.tiscali.nl/helpdesk/contact.asp?id=6446 en de door jou genoemde contactpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Vreemd, had het toch ergens gezien. Nja, dan zal het wel op een brief geweest zijn ofzo. :)

Edit:
Hier zo: http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=3933

[ Voor 35% gewijzigd door Dolan op 17-10-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Vraagje over mijn modem, de Zyxel 2602HW. Deze biedt de mogelijkheid om een backup te maken van de modem configuratie.

Is het nu zo dat je met behulp hiervan al je gewijzigde instellingen (NAT, WPA, MAC FILTER, en gewijzigde firewall instellingen alsmede SIP config) eenvoudig opnieuw kunt zetten wanneer je een firmware update hebt gedaan. Ik zie namelijk dat mijn FW versie (V3.40(MS.7)b3-1 | 5/12/2006 enigszins verouderd is.

Omdat ik nogal wat aanpassingen heb gedaan in de loop der tijd, ten opzichte van de factory defaults, zou het fijn zijn als ik deze niet allemaal opnieuw hoef te zetten.

Hoor graag even of iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb geen tooltje om de ROM file (wordt gemaakt bij config backup) in te lezen en zo te kunnen nagaan wat erin weggeschreven is.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Van MS.7b3-1 naar b4 is geen probleem om die config backup te gebruiken. Dat kan dus gewoon. Alleen als je van een veel oudere firmware gaat updaten kan het vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

trolleystad schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:35:
Van MS.7b3-1 naar b4 is geen probleem om die config backup te gebruiken. Dat kan dus gewoon. Alleen als je van een veel oudere firmware gaat updaten kan het vaak niet.
Inmiddels is er alweer een nieuwere fw uit.

13/06/07 Analoog AJZ2D0 Optimalisaties:
Verbeteringen in het telefonie gedeelte, hogere betrouwbaarheid en beschikbaarheid van telefonie
Mogelijkheid om in de toekomst makkelijker de firmware te updaten

Moet ik eerst updaten naar b4 en daarna naar bovenstaande of kan dit in één keer?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Is er altijd een noodzaak om je fw te updaten?
Heb zelf de zwarte zyxel prestige 2602 H-61 met fw V 3.40 (MS.7) b4/7/07/2006.
Telefonie en adsl draaien als een tierelier. P.s. zou dit modem ook T 12 of T 20 aankunnen?
Zie eerder topic. btw nog geen reactie van tisc vernomen

[ Voor 7% gewijzigd door scofield op 17-10-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:38
robbydw schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:31:
[...]

Inmiddels is er alweer een nieuwere fw uit.

13/06/07 Analoog AJZ2D0 Optimalisaties:
Verbeteringen in het telefonie gedeelte, hogere betrouwbaarheid en beschikbaarheid van telefonie
Mogelijkheid om in de toekomst makkelijker de firmware te updaten

Moet ik eerst updaten naar b4 en daarna naar bovenstaande of kan dit in één keer?
scofield schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:34:
Heb zelf de zwarte zyxel prestige 2602 H-61 met fw V 3.40 (MS.7) b4/7/07/2006.
Telefonie en adsl draaien als een tierelier. P.s. zou dit modem ook T 12 of T 20 aankunnen?
Zie eerder topic.
Dit is voor de zilveren versie van het modem. Niet voor jullie van toepassing. Beide 2602 series kunnen ADSL2+ aan, dus T12 en T20.

[ Voor 27% gewijzigd door Superseb op 17-10-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
scofield schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:34:
Nee. Als er securitybugs worden gefixed is het wel handig. Als er bugs worden gefixed waar je last van hebt ook, maar anders hoeft het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Superseb schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:42:
[...]

[...]

Dit is voor de zilveren versie van het modem. Niet voor jullie van toepassing. Beide 2602 series kunnen ADSL2+ aan, dus T12 en T20.
Damn ja helemaal overheen gelezen. Alleen maar gekeken naar het type. Wist helemaal niet dat er een zilver model was. Dacht dat alleen de nieuwe 660 zilver was. Goed dat ik de update nog niet had uitgevoerd. :X

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
robbydw schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:16:
[...]

Damn ja helemaal overheen gelezen. Alleen maar gekeken naar het type. Wist helemaal niet dat er een zilver model was. Dacht dat alleen de nieuwe 660 zilver was. Goed dat ik de update nog niet had uitgevoerd. :X
De 660 is juist zwart :P En ook al had je geporbeerd de update erop te gooien, je modem had was dan wel gaan gillen dat het niet kan dus er zal niks ernstigs gebeurd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

trolleystad schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:30:
[...]

De 660 is juist zwart :P En ook al had je geporbeerd de update erop te gooien, je modem had was dan wel gaan gillen dat het niet kan dus er zal niks ernstigs gebeurd zijn :)
Dusssss...nu ben ik helemaal de weg kwijt! Toe aan het weekend zullen we maar zeggen ;)
Even gegoogled en je hebt inderdaad helemaal gelijk. Dacht dat die zilveren een heel nieuw type was. Niet dus :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Ik had in je nieuwe topic al melding gemaakt dat dubbelposten niet gewenst was op GoT.

Snelheid valt ZWAAR tegen - TweakDSL 12-14

[ Voor 92% gewijzigd door bjck op 22-10-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:57
edit:
Niet meer relevant

[ Voor 94% gewijzigd door Jimster op 22-10-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 11:01
Ik heb een heel vaag probleem met Tiscali T6 in mijn studentenhuis.

In principe werkt alles, er zijn een aantal rare uitzonderingen:
  • sommige youtube filmpjes doen t niet (blijven bij een laad-scherm --> 'ronddraaiend' icoontje), evenals flashfilmpjes op sommige andere sites (www.break.com). De geenstijl-dumpert doet het gek genoeg altijd goed.
  • www.wow-europe.com is niet te bereiken, en niet te pingen. Het IP van die site is ook niet bereiken / pingen
Ik heb al geprobeerd de DNS te vervangen met de servers van OpenDNS, geen resultaat. Firewall uitgezet, deed ook niets. Weet iemand wat het probleem is?

[ Voor 98% gewijzigd door een moderator op 22-10-2007 21:55 . Reden: foutje ]

There's so much comedy on television. Does that cause comedy in the streets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik heb een heel vaag probleem met Tiscali T6 in mijn studentenhuis.

In principe werkt alles, er zijn een aantal rare uitzonderingen:
• sommige youtube filmpjes doen t niet (blijven bij een laad-scherm --> 'ronddraaiend' icoontje), evenals flashfilmpjes op sommige andere sites (www.break.com). De geenstijl-dumpert doet het gek genoeg altijd goed.[/quote]

Geen idee. Heb het zelf niet gemerkt eigenlijk, maar misschien hebben meer er last van of juist geen last van die dit lezen. Zou een probleem bij jezelf kunnen zijn ook gezien het volgende punt op je lijst.
www.wow-europe.com is niet te bereiken, en niet te pingen. Het IP van die site is ook niet bereiken / pingen
Die pingt ook niet terug, de webserver doet het wel gewoon en geeft netjes de pagina hier. Met tcptraceroute zie je hem wel de hele route en dat hij reageert.

Tracing the path to www.wow-europe.com (80.239.186.22) on TCP port 80, 30 hops max

[..]

5  so-6-0-0.ams11.ip.tiscali.net (213.200.81.93)  19.790 ms  19.166 ms  19.428 ms
 6  adm-b1-link.telia.net (213.248.73.145)  20.558 ms  19.090 ms  19.641 ms
 7  adm-bb2-link.telia.net (80.91.252.22)  19.880 ms  20.144 ms  19.407 ms
 8  ldn-bb2-pos7-2-0.telia.net (213.248.65.157)  28.718 ms  28.233 ms  28.497 ms
 9  prs-bb2-pos6-0-0.telia.net (213.248.65.114)  33.683 ms  33.360 ms  33.207 ms
10  prs-b1-link.telia.net (80.91.250.249)  33.115 ms  33.190 ms  32.945 ms
11  80-239-170-13.customer.teliacarrier.com (80.239.170.13)  34.113 ms  33.961 ms  34.200 ms
12  80-239-186-22.attens.net (80.239.186.22) [open]  33.582 ms  32.898 ms  34.439 ms
Ik heb al geprobeerd de DNS te vervangen met de servers van OpenDNS, geen resultaat. Firewall uitgezet, deed ook niets. Weet iemand wat het probleem is?
Je DNS vervangen is alleen handig als hij niet resolved op je PC, dat kan je testen of dat werkt. Opent op een andere PC thuis ook niet (als je die hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
Ja, mijn trace route is vrij kort:

code:
1
2
3
4
5
6
Bezig met het traceren van de route naar wow-europe.com [80.239.186.22]
via maximaal 30 hops:

1  De doelhost is niet bereikbaar.

De trace is voltooid.

Of ie t op een andere PC doet weet ik niet, zal ik straks of morgen even proberen bij een huisgenoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
abbastijn schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:04:
Ja, mijn trace route is vrij kort:

code:
1
2
3
4
5
6
Bezig met het traceren van de route naar wow-europe.com [80.239.186.22]
via maximaal 30 hops:

1  De doelhost is niet bereikbaar.

De trace is voltooid.

Of ie t op een andere PC doet weet ik niet, zal ik straks of morgen even proberen bij een huisgenoot.
Ah, gaat bij je PC - router al mis inderdaad.

Standaard ZyXEL modem van Tiscali? Of iets anders aangesloten?

Begin eens met modem herstarten of als je nog meer apparatuur hebt in je netwerk dat eens te herstarten.

(gewoon even 10 sec de stroom eraf).

Wat het ook goed kan zijn is een firewall op je PC die iets tegenhoudt.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 22-10-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rrob schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:59:
Hoe moet je inloggen bij het online gesprekskostenoverzicht? Ik heb de gebruikersnaam met en zonder @isp.studenten.net geprobeerd maar ik kom er niet in
[...]

Ik kan wel gewoon inloggen bij de VOIP instellingen...

Je hoeft je toch niet eerst ergens aan te melden voor het online gesprekskostenoverzicht?
Ik weet niet of je vraag al beantwoord was, maar je hebt een klantennummerwachtwoord en een emailwachtwoord. Volgens mij heb je voor het inloggen de een nodig en voor het bekijken van mail de ander. Ze zijn bij mij nu (gelukkig) eindelijk allebei hetzelfde! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

van de mededelingen pagina:
-24 oktober 2007- Problemen op het DSL netwerk van Tiscali, [OPGELOST]
Diverse locaties.Momenteel kunnen abonnees die wonen in de regio Almere-Haven, Amerongen,Best, Doorn, Eindhoven, Maastricht, Sittard, Utrecht en Valkenswaard problemen ondervinden met het tot stand brengen van een ADSL verbinding.

Sinds Tiscali door KPN is over genomen is het er niet beter op geworden zullen we maar zeggen. Ook niet slechter hoor. Mijn MRTG tooltje [in UTRECHT] heeft het weer haarfijn waargenomen.

Afbeeldingslocatie: http://img3.glowfoto.com/images/2007/10/24-0855116817T.jpg

Het gekke is dat dit precies een jaar geleden ook zo was.

Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2006/10/25-1430107279T.jpg

Wat de reden dan ook is geweest die maakt me weinig uit. Het lag niet aan mij maar ik heb weer een half etmaal geen gebruik kunnen maken van deze betaalde dienst.

Persoonlijk verbaast het mij dat Tiscali geen enkele mededeling doet over de oorzaak. Dat is wel heel strak, je in stilzwijgen hullen. Eigenlijk maakt me de oorzaak ook niet uit.

Maar het zou wel zo fatsoenlijk zijn als ze dan een maand terugbetalen. Of een week PLUS de gemaakte mobiele telefoonkosten. En dat ik daar niet eerst een uur over hoef te bellen maar gewoon dat ik op de storingspagina een vinkje kan invullen als ik refund wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
RobbieDee schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:23:
van de mededelingen pagina:
-24 oktober 2007- Problemen op het DSL netwerk van Tiscali, [OPGELOST]
Diverse locaties.Momenteel kunnen abonnees die wonen in de regio Almere-Haven, Amerongen,Best, Doorn, Eindhoven, Maastricht, Sittard, Utrecht en Valkenswaard problemen ondervinden met het tot stand brengen van een ADSL verbinding.

Sinds Tiscali door KPN is over genomen is het er niet beter op geworden zullen we maar zeggen. Ook niet slechter hoor. Mijn MRTG tooltje [in UTRECHT] heeft het weer haarfijn waargenomen.

[afbeelding]

Het gekke is dat dit precies een jaar geleden ook zo was.

[afbeelding]

Wat de reden dan ook is geweest die maakt me weinig uit. Het lag niet aan mij maar ik heb weer een half etmaal geen gebruik kunnen maken van deze betaalde dienst.

Persoonlijk verbaast het mij dat Tiscali geen enkele mededeling doet over de oorzaak. Dat is wel heel strak, je in stilzwijgen hullen. Eigenlijk maakt me de oorzaak ook niet uit.

Maar het zou wel zo fatsoenlijk zijn als ze dan een maand terugbetalen. Of een week PLUS de gemaakte mobiele telefoonkosten. En dat ik daar niet eerst een uur over hoef te bellen maar gewoon dat ik op de storingspagina een vinkje kan invullen als ik refund wil.
Dus een keer storing en een halve dag geen verbinding en je verwacht gelijk compensatie? Volgens mij heb je andere afspraken daar over met je ISP gemaakt als ik de voorwaarden van Tiscali zo lees.

Beter zo helemaal geen verbinding 1x per jaar een 12 uur lang dan een hele beroerde verbinding wat niet lijkt te worden opgelost voor een lange periode lijkt mij.

Dat elke storing vervelend is zal iedereen wel beamen natuurlijk _/-\o_ . Tiscali meldt het wel netjes op de website zo te zien, zie je ook niet bij alle ISP's of het is nauwelijks te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 24-10-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
weet jij, bjck, misschien al meer over de speculaties vwb telfort en tisc?
we zitten tenslotte in het zelfde schuitje, lees centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:45
scofield schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:23:
weet jij, bjck, misschien al meer over de speculaties vwb telfort en tisc?
we zitten tenslotte in het zelfde schuitje, lees centrale
Tiscali en speedlinq zijn officieel(interne bron + Wikipedia)al telfort
zoek bij wikipedia maar op kpn en kijk dan bij het stukje internet(kpn heeft dit zelf hier genoteerd geen andere bron)
staat het volgende
Op 1 oktober 2007 heeft KPN de stekker uit de verkoopafdeling van speedlinq getrokken. Het bedrijf Speedlinq BV zal op 12 oktober 2007 samen met Tiscali verdergaan onder de naam Telfort Internet.
en weet het intern :D meer nieuws volgt nog :P

[ Voor 3% gewijzigd door TheRyzenDude op 24-10-2007 23:17 ]

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
bjck schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:06:
[...]

Ah, gaat bij je PC - router al mis inderdaad.

Standaard ZyXEL modem van Tiscali? Of iets anders aangesloten?

Begin eens met modem herstarten of als je nog meer apparatuur hebt in je netwerk dat eens te herstarten.

(gewoon even 10 sec de stroom eraf).

Wat het ook goed kan zijn is een firewall op je PC die iets tegenhoudt.
Het is opgelost! Het bleek PeerGuardian te zijn, die bepaalde IPs blockt. Bedankt voor de suggesties though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amdboy1983 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:11:
[...]

zoek bij wikipedia maar op kpn en kijk dan bij het stukje internet(kpn heeft dit zelf hier genoteerd geen andere bron)
staat het volgende
Op 1 oktober 2007 heeft KPN de stekker uit de verkoopafdeling van speedlinq getrokken. Het bedrijf Speedlinq BV zal op 12 oktober 2007 samen met Tiscali verdergaan onder de naam Telfort Internet.
Jeetje ****KPN weer. Als een bedrijf wordt overgenomen en dus een heel anders bedrijf wordt, mag je dan je contract gelijk opzeggen? Moet ik weer een andere isp gaan zoeken verdorie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Alleen als er voorwaarden ten nadele van je veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:31:
[...]

Jeetje ****KPN weer. Als een bedrijf wordt overgenomen en dus een heel anders bedrijf wordt, mag je dan je contract gelijk opzeggen? Moet ik weer een andere isp gaan zoeken verdorie...
Waarom zou je een andere ISP moeten zoeken dan? Waarom zou je willen opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

bjck schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:03:
[...]

Dus een keer storing en een halve dag geen verbinding en je verwacht gelijk compensatie? Volgens mij heb je andere afspraken daar over met je ISP gemaakt als ik de voorwaarden van Tiscali zo lees.
Weet ik ook wel (dat ik niet hoef te verwachten dat ze dat doen).
Alhoewel ik niet weet wat er over in de voorwaarden staat.
Niets neem ik aan. Weet jij het?
Beter zo helemaal geen verbinding 1x per jaar een 12 uur lang dan een hele beroerde verbinding wat niet lijkt te worden opgelost voor een lange periode lijkt mij.
Vorig week lagen ze er ook uit. Of twee week geleden. Als het eens per jaar was...
Het was (bijna) voor het eerst dat er WEL een storing werd gemeld (waar ik dus ook last van had).
Ik begin er niet meer over. Ik post hier ook niet iedere keer dat MRTG het ziet.

(als het elke week zou zijn had ik niet onlangs weer verlengd. zo bar is het ook weer niet)
Dat elke storing vervelend is zal iedereen wel beamen natuurlijk _/-\o_ . Tiscali meldt het wel netjes op de website zo te zien, zie je ook niet bij alle ISP's of het is nauwelijks te vinden.
Ja met een reden dus. Dat vergroot het begrip. Zelfs als ze het zelf hebben verkloot. Geef dat dan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

In de voorwaarden staat gewoon dat er af en toe storing kan zijn en dat je dan dikke pech hebt en ze nergens verantwoordelijk voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amdboy1983 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:11:
[...]

staat het volgende
Als ik zo de abonnementen van Telfort ADSL zie, dan hoop ik dat ik mag overstappen met mijn tiscali abo!!
Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.