[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 19 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.372 views sinds 30-01-2008

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dracula schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:30:
Txs bjck voor je reply, was gewoon benieuwd of dit vaak voorkwam of dat dit zo een uitzonderings geval was.
Dit is denk ik een van de vervelendste storingen omdat ze het langst duren. Breuk vinden, inschatten over welke lengte een vezel vervangen dient te worden. Graven/glas opnieuw blazen en beide einden weer aan de juiste einde lassen. Hoop werk, best knap binnen 24 uur eigenlijk dat men dat kan doen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:37
Ja is inderdaad knap dat men het nog in zo een korte tijd geifxt heeft.

Kan altijd gebeuren dat er een storing plaats vind maar als het bijna 24 uur duurt ga je je toch afvragen wat er aan de hand is. En helemaal als je al die horror verhalen leest over sommige aanbieders.

Gelukkig draaide mijn verbinding daarvoor al sinds de aansluiting prima dus heb verder niks te klagen.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:28
bjck schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:00:
[...]
Waar kan je vinden dat ze tegen contract termijnen willen optreden? Volgens mij alleen tegen het stilzwijgend verlengen door een meldingsplicht voor de bedrijven in te stellen om de consument op de hoogte te stellen van een contract termijn verlenging elke keer.

Thans dat is wat ik gehoord heb of op TV gezien heb. Kan er verder niets over vinden eigenlijk.
Ik heb het ook van TV en krant en 't is al even geleden, dus ik hoop dat ik t goed onthouden heb.

Wat ik begreep is dat het plan was stilzwijgende verleningen met meer dan 1 maand te verbieden. De enige uitzondering daarop zou voor (sport)verenigingen zijn, met name omdat die personeel in dienst hebben ofzo.

Ik vond dit http://rijksbegroting.min...07&fase=mn&hfds=40.6&it=V
VERSLAG HOUDENDE EEN LIJST VAN VRAGEN EN ANTWOORDEN
Vastgesteld 16 oktober 2006
[knip]
Met betrekking tot stilzwijgende verlenging van overeenkomsten het volgende. Op dit moment ligt in de Tweede Kamer een voorstel tot wijziging van de Telecommunicatiewet voor (wetsvoorstel nr. 30 661). Hierbij wordt een nieuw artikel 7.2a in de Telecommunicatiewet ingevoegd. Daarin is bepaald dat een overeenkomst voor bepaalde tijd tussen een aanbieder van elektronische communicatiediensten en een consument een maximale looptijd mag hebben van twee jaar. Bovendien is geregeld dat na verloop van een jaar een dergelijke overeenkomst, net als een overeenkomst voor onbepaalde tijd, altijd kan worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van maximaal 4 weken. Hiermee komt voor aanbieders de mogelijkheid een consument door stilzwijgende verlenging telkens opnieuw voor lange tijd aan zich te binden zonder dat de betreffende consument kan opzeggen, te vervallen.

In meer algemene zin is verder van belang te melden dat de leden Crone en Van Dam (PvdA) op 10 april 2006 een initiatief voorstel van wet houdende wijziging van Boek 2 en Boek 6 van het Burgerlijk Wetboek (stilzwijgende verlenging en opzegtermijn bij lidmaatschappen, abonnementen en overige overeenkomsten) hebben ingediend bij de Tweede Kamer. Het wetsvoorstel beoogt de stilzwijgende verlenging met meer dan drie maanden van overeenkomsten tot het geregeld afleveren van zaken (elektriciteit daaronder begrepen) of het geregeld doen van verrichtingen, te verbieden. Daarnaast beoogt het voorstel de stilzwijgende verlenging van lidmaatschappen te beperken tot maximaal een jaar. Verenigingen dienen hun leden op de hoogte te stellen van de mogelijkheid om te kunnen opzeggen. De leden hebben over dit wetsvoorstel advies aangevraagd bij de Raad van State. Totdat de leden Crone en Van Dam een nader rapport en een eventueel aangepast wetsvoorstel hebben uitgebracht is het advies nog niet openbaar. De regering ziet het wetsvoorstel met belangstelling tegemoet en zal naar aanleiding van het advies van de Raad van State, en de reactie van de leden daarop met een kabinetsstandpunt komen.
Maar dat is nog niet echt een antwoord op de vraag...

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Kan ik ook mijn abonnement "on hold" zetten eigenlijk :?
Ik verhuis eind oktober tijdelijk naar m'n schoonouders, en die hebben al Tiscali. Ik krijg dan 1 of 2 weken later de sleutel van m'n huis, maar daar moet dan nog een KPN lijn in, of ik moet het laten overnemen door Tiscali. Punt is dus dat ik dus een week of 3 geen eigen adres heb, hoe gaat Tiscali hier mee om?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Arfman schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:26:
Ik verhuis eind oktober tijdelijk naar m'n schoonouders, en die hebben al Tiscali. Ik krijg dan 1 of 2 weken later de sleutel van m'n huis, maar daar moet dan nog een KPN lijn in, of ik moet het laten overnemen door Tiscali. Punt is dus dat ik dus een week of 3 geen eigen adres heb, hoe gaat Tiscali hier mee om?
Dat wil ik eigenlijk ook weten. Ik moet m'n huis nog verkopen en als ik in de tussentijd ergens ga wonen totdat ik de sleutel krijg van m'n nieuwe huis en ik kan niet m'n abo tijdelijk verhuizen zou ik het idd op hold willen laten zitten. De huidige abo's zijn niet meer zo goed in prijs/kwaliteit verhouding als ik nu heb (6MB voor 14,95).

Ik ben best bereid door te betalen zonder een dienst af te nemen zolang m'n abo maar blijft bestaan. En zodoende blijft mail dan ook aankomen natuurlijk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
bjck schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:00:
[...]

Je kan niet zomaar veranderen van mac-adres, dat kan je 1x doen per 4 uur zo'n verandering. Dus even 4 uur wachten en je kan hem weer een keer veranderen. Krijg je wel een ander IP-adres, maar laat hem lekker staan zoals het nu werkt.

Gebruik zelfs liefst helemaal geen aangepast mac-adres. Als je perongeluk een adres pakt dubbel op je netwerk of je Draytek gaat raar doen heb je problemen op je netwerk. Laat gewoon de standaard mac van je Draytek met Tiscali praten.
[...]
Mooi! Dan laat ik alles zo als het nu is: eigen MAC adres van de Draytek. Werkt "al" twee dagen probleemloos achter elkaar. Beiden bedankt voor de heldere uitleg!

Ik gebruik trouwens de 660 omdat de 2602 zo'n opvallende joekel is naast de bank...

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Als je die laatste week een verhuisverzoek indient naar je nieuwe adres (dus niet je tijdelijke) dan kan Tiscali een verhuizing indienen bij KPN voor de datum die je zelf aangeeft. Zodra je uit het huis bent blijft het signaal gewoon bestaan. Je betaald dus wel gewoon door. Op het moment dat je verhuist en de KPN telefoon abbo al actief is kan het DSL signaal worden verhuist.

• bjck
Gunner schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:31:
[...]

Dat wil ik eigenlijk ook weten. Ik moet m'n huis nog verkopen en als ik in de tussentijd ergens ga wonen totdat ik de sleutel krijg van m'n nieuwe huis en ik kan niet m'n abo tijdelijk verhuizen zou ik het idd op hold willen laten zitten. De huidige abo's zijn niet meer zo goed in prijs/kwaliteit verhouding als ik nu heb (6MB voor 14,95).

Ik ben best bereid door te betalen zonder een dienst af te nemen zolang m'n abo maar blijft bestaan. En zodoende blijft mail dan ook aankomen natuurlijk.
Gewoon niets doorgeven en de verhuizing melden als je de sleutel hebt (of weet wanneer je de sleutel hebt).

Tiscali wil een verhuis aanvraag altijd tijdig hebben van je natuurlijk om het te kunnen regelen allemaal. Dus als je weet of wanneer je KPN lijn wordt aangesloten/verhuisd en welk nummer het is/wordt kan je het gewoon aanvragen en de verhuisdatum doorgeven.

Heb je geen KPN telefonie (meer) en wil je alleen ADSL verhuizen en weet je de datum dat je de sleutel krijgt al (regelijk)zeker kan je gewoon ook de verhuizing doorgeven voor die datum.

Tot die tijd dat je niets zeker weet (of redelijk zeker) gewoon even wachten met doorgeven. Aansluiting blijft dan gewoon op oude adres achter tot je hem verhuist.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bjck schreef op donderdag 13 september 2007 @ 01:39:
Tot die tijd dat je niets zeker weet (of redelijk zeker) gewoon even wachten met doorgeven. Aansluiting blijft dan gewoon op oude adres achter tot je hem verhuist.
Ja dat kan natuurlijk, maar de kans bestaat dat ik tijdelijk elders moet wonen en om nu m'n ADSL achter te laten in het huis dat ik verkocht heb is ook niet echt handig denk ik.

Komt er nog eens bij dat ik naar een nieuwbouwwijk ga waarvan je maar af moet wachten of de infrastructuur daar een beetje snel geregeld is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• bjck
Gunner schreef op donderdag 13 september 2007 @ 08:00:
[...]

Ja dat kan natuurlijk, maar de kans bestaat dat ik tijdelijk elders moet wonen en om nu m'n ADSL achter te laten in het huis dat ik verkocht heb is ook niet echt handig denk ik.

Komt er nog eens bij dat ik naar een nieuwbouwwijk ga waarvan je maar af moet wachten of de infrastructuur daar een beetje snel geregeld is.
Verhuizen naar het tijdelijke adres is de andere optie denk ik. Misschien is daar een tweede aderpaar beschikbaar waar je het op kan laten zetten (als de eerste inderdaad al bezet is). Kost je wel twee keer verhuiskosten, maar dat is het enige nadeel dan.

Het 'parkeren' zou je aan de helpdesk moeten voorleggen, misschien kunnen ze wel zo-iets doen voor je. Zit je niet toevallig vlak voor het einde van je contract? Dan kan je het opzeggen en op het nieuwe adres opnieuw aanvragen, enige probleem is dan dat je telefoonnummer vervalt.

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Tiscali T20 + telefonie heb ik nu, en het bevalt me goed.
Ik ben aangesloten in december 2006, mijn abbo prijs (zonder KPN) is 44,95.
Ik zie dat de prijs nu 39,95 is. Ik wil vanaf januari 2008 ook deze prijs, anders ga ik naar een andere provider. Hoeveel kans heb ik, volgens jullie, omdat voor elkaar te krijgen?
Ik ga binnenkort maar eens een mailtje sturen, ik laat het jullie in iedergeval weten.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Als je tijdig actie onderneemt is de kans 99,99%.

Zorg ervoor dat je een maand voor het einde van dit jaarcontract contact opneemt met de administratieve helpdesk van Tiscali. Dat kan telefonisch, per e-mail, per fax of per brief. Persoonlijk adviseer ik je om gewoon even te bellen. Dan weet je meteen wat het resultaat is.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Dolan
ThunderRobert schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:21:
Tiscali T20 + telefonie heb ik nu, en het bevalt me goed.
Ik ben aangesloten in december 2006, mijn abbo prijs (zonder KPN) is 44,95.
Ik zie dat de prijs nu 39,95 is. Ik wil vanaf januari 2008 ook deze prijs, anders ga ik naar een andere provider. Hoeveel kans heb ik, volgens jullie, omdat voor elkaar te krijgen?
Ik ga binnenkort maar eens een mailtje sturen, ik laat het jullie in iedergeval weten.
Naast bellen kun je ook een maand van eerder via http://omzetten.tiscali.nl/ dit regelen.

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Goedemorgen medetweakers,

Sinds gisteren heb ik een aansluiting bij Tiscali via Studenten.net, een Mach 10 abbo. (10240 down, 1024 up). Ik heb volgens de gebruiksaanwijzing mijn Zyxel 2602 aangesloten en de installatieprocedure gevolgd.

Nu blijft alleen het "internet" lampje op het modem rood branden. Volgens de helpfiles op de CD-ROM zou dit betekenen dat de verbinding met de wijkcentrale wel aanwezig is, maar dat er nog geen ip-adres wordt toegekend. Het probleem zou opgelost moeten zijn door het modem een paar uur aan te laten staan. Dat was gisteravond. Vanochtend stond het lampje nog steeds op rood helaas.

Volgens de activatiebrief die ik kreeg zou mijn aansluiting op 19 septmeber, vandaag dus, actief moeten zijn. Gisteren om 17:00 kreeg ik echter al een e-mail met het bericht dat ik was aangesloten, dus dat zou moeten werken.

Ik zie er een beetje tegenop om voor 50 cent per minuut naar de helpdesk te bellen, heeft iemand dit probleem eerder meegemaakt of weet iemand een oplossing?

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• bjck
A-Tray schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:10:
Goedemorgen medetweakers,

Sinds gisteren heb ik een aansluiting bij Tiscali via Studenten.net, een Mach 10 abbo. (10240 down, 1024 up). Ik heb volgens de gebruiksaanwijzing mijn Zyxel 2602 aangesloten en de installatieprocedure gevolgd.

Nu blijft alleen het "internet" lampje op het modem rood branden. Volgens de helpfiles op de CD-ROM zou dit betekenen dat de verbinding met de wijkcentrale wel aanwezig is, maar dat er nog geen ip-adres wordt toegekend. Het probleem zou opgelost moeten zijn door het modem een paar uur aan te laten staan. Dat was gisteravond. Vanochtend stond het lampje nog steeds op rood helaas.

Volgens de activatiebrief die ik kreeg zou mijn aansluiting op 19 septmeber, vandaag dus, actief moeten zijn. Gisteren om 17:00 kreeg ik echter al een e-mail met het bericht dat ik was aangesloten, dus dat zou moeten werken.

Ik zie er een beetje tegenop om voor 50 cent per minuut naar de helpdesk te bellen, heeft iemand dit probleem eerder meegemaakt of weet iemand een oplossing?
Is het een nieuwe aansluiting of een overstap?

Als het een overstap betreft en de verbinding wordt vandaag omgeprikt moet je even wachten tot je oude verbinding van je oude ISP niet meer werkt. Een monteur van KPN gaat de telefoonlijn omprikken dan vandaag op de centrale naar de apparatuur en netwerk van Tiscali.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 19-09-2007 09:17 ]

• A-Tray
Het is een nieuwe verbinding. Ik woon sinds april in dit appartement en heb speciaal voor de ADSL een telefoonaansluiting erbij genomen. De monteur van KPN heeft gisteren de lijn aangesloten en getest, dit werkt ook allemaal probleemloos.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Arfman

Arfman

Drome!

Nou, m'n gf heeft de verhuizing geregeld :P

2 november wordt het KPN gebeuren verplaatst naar het nieuwe adres, 3 november (is een zaterdag, weet ik, dan gebeurt het maandag) wordt Tiscali verhuisd. Fingers crossed :X

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• bjck
A-Tray schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:30:
Het is een nieuwe verbinding. Ik woon sinds april in dit appartement en heb speciaal voor de ADSL een telefoonaansluiting erbij genomen. De monteur van KPN heeft gisteren de lijn aangesloten en getest, dit werkt ook allemaal probleemloos.
Heb je hem wel aangesloten op de lijn die KPN heeft aangewezen? Misschien zijn er twee lijnen/ ADSL aansluitingen in je woning en heeft die monteur het ook aangenomen voor de juiste? Zou zelfs nog kunnen van een vorige eigenaar/bewoner of je hebt zelf nog een aansluiting. Probeer gewoon het andere aderpaar eens zou ik zeggen.

Als je een modem van Tiscali op een andere ADSL aanbieder aansluit gaat DSL wel branden, maar internet blijft rood omdat de instellingen voor die aanbieder fout staan.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 19-09-2007 16:21 ]

• A-Tray
Voor zover ik weet zit er maar één aansluitng in mijn appartement, maar ik ga het straks meteen nakijken! Ik laat het wel weten (gelukkig heb ik UMTS op laptop :-) ).
Alvast bedankt voor de hulp bjck!

• bjck
A-Tray schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:22:
Voor zover ik weet zit er maar één aansluitng in mijn appartement, maar ik ga het straks meteen nakijken! Ik laat het wel weten (gelukkig heb ik UMTS op laptop :-) ).
Alvast bedankt voor de hulp bjck!
Veel ISRA punten hebben twee aansluitingen. Soms letterlijk met 'line1' en 'line2' stekker gaten voor RJ11. Andere met varkensneus moet je even de aders veranderen zodat blauw & rood omruilen met oranje & wit van plaats. (dus rood & oranje wisselen en blauw & wit bijv).

Welke snelheid is je modem verbonden? Op een net nieuwe aansluiting die je nog niet via de activatie website hebt geactiveerd zou het ongeveer 1100/576 kbps moeten zijn de ADSL lijnsnelheid. Wordt pas goed gezet nadat je op die pagina hebt kunnen activeren naar wat je besteld hebt. Is hij op een andere snelheid verbonden heb je blijkbaar nog een ADSL aansluiting in je ISRA zitten.

Echter moet je wel een IP krijgen voor die pagina.

Wat je ook nog kan doen is je modem even naar fabrieks instellingen resetten. Dat kan je via de webinterface maar ook door als hij is opgestart met een ballpoint de reset knop op de achterkant ingedrukt te houden tot hij herstart. Als je namelijk een firewall regel eruit haalt die er nu in staat krijg je ook geen IP bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 19-09-2007 16:38 ]

• A-Tray
Helaas, ik heb de varkenssnuit opengemaakt en nagekeken, alles is volgens de afbeelding zoals deze in de gebruiksaanwijzing staat.

De snelheid van de LAN verbinding staat op 100 Mbps, nu in 4 uur tijd 21.040 pakketten verzonden en 11.137 ontvangen.

Zijn er nog meer dingen die ik kan proberen?

Verwijderd

heb je de verbinding al geactiveerd via http://1.1254.254.253
of
http://connect.adslvandaag.nl

uit de handleiding?
Immers als je traffic ziet en het is geen lokaal moet het lukken....

• kalizec
A-Tray schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:08:
De snelheid van de LAN verbinding staat op 100 Mbps, nu in 4 uur tijd 21.040 pakketten verzonden en 11.137 ontvangen.
Log eens in op het modem (http://192.168.1.254) en kijk eens naar de snelheid waarop het modem ingetraind staat (dus niet van de LAN-verbinding). Kijk dan ook daar eens hoeveel verkeer er daar langsgekomen is en niet tussen modem en PC.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• bjck
kalizec schreef op donderdag 20 september 2007 @ 07:42:
[...]

Log eens in op het modem (http://192.168.1.254) en kijk eens naar de snelheid waarop het modem ingetraind staat (dus niet van de LAN-verbinding). Kijk dan ook daar eens hoeveel verkeer er daar langsgekomen is en niet tussen modem en PC.
Dat is de meest interessante inderdaad, als de lijnsnelheid niet 1100/576 is (ongeveer) heb je grote kans dat je op de verkeerde lijn hebt aangesloten en blijkbaar nog een ADSL signaal op de andere lijn hebt.

• A-Tray
Goedemorgen heren!

Ik kreeg via een gegooglede pagina de tip om de modem 24 uur uit te zetten en de lijn eruit te halen, dan zou de connectie gerset moeten zijn?
Wat betreft de activeringswebsite, daar kom ik niet op, hij kan de pagina niet vinden. Ik kan ook geen enkele pagina pingen.

De ingestelde modemsnelheid kan ik vanavond nazien, ik houd jullie op de hoogte! :)

• kalizec
Modem 24 uur uitzetten is niet zinnig.

De maximale termijn die zinnig zou zijn is 3-4 uur en dat gaat er van uit dat je modems wilt wisselen.

Zou als ik jou was vanavond even kijken of je linesync hebt en op welke snelheid.

Als het ongeveer die 1100/576 is van BJCK dan zit je vermoedelijk al op het Tiscali netwerk aangesloten maar heb je om onduidelijke redenen geen dataverkeer en dus geen ip-adres. In dat geval even kijken wanneer het zou moeten werken (aansluitdatum) is dat een datum in de verleden tijd, dan Tiscali even bellen. Ze zijn 's avonds tot 22:00 bereikbaar.

Als het iets anders is dan die 1100/576, check dan of het DSL-lampje inderdaad wel brand. Als het wel brand heb je nog signaal van een andere ISP. Het andere aderpaar heb je al geprobeerd. Is de aansluitdatum in de verleden tijd, dan even bellen. Zeggen dat je het op IS/RA geprobeerd hebt. Dat er een monteur is geweest voor testen/labellen (is toch zo?) en dat je op beide aderparen geen DSL-signaal van Tiscali hebt. Als je wel DSL-signaal hebt van een andere ISP kun je dat ook melden.

Vervolgens zou Tiscali een ticket of service request aan moeten maken. Vraag hier ook meteen even het nummer van, dan weet je zeker dat ze het gedaan hebben. Vervolgens komt je probleem bij de tweede lijn te liggen en wordt waarschijnlijk doorgezet naar een van de interne netwerkafdelingen die het weer verder oppakken.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Mijn IP adres is ineens veranderd, van 212.nogwat naar 82.nogwat (Veenendaal). Zijn er meer die daar last van hebben? Ik kon dus meteen een aantal MX records omzetten. Bedankt Tiscali :(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• bjck
Microkid schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:42:
Mijn IP adres is ineens veranderd, van 212.nogwat naar 82.nogwat (Veenendaal). Zijn er meer die daar last van hebben? Ik kon dus meteen een aantal MX records omzetten. Bedankt Tiscali :(
Op zich heeft Tiscali geen 'vast IP adres' op de dienst en kan het zonder aankondiging veranderen natuurlijk.

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik heb gezien dat mijn ip adres ook veranderd is naar 82.xxx.xxx.xxx(in almere), geen idee waarom? misschien zijn ze aan de achterkant al netwerken in elkaar aan het schuiven zijn a.g.v. de overname door KPN? Op het moment dat KPN all-ip uit gaat rollen zal(gok ik) het tiscali netwerk hoe dan ook opgeruimd gaan worden.

• A-Tray
kalizec schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:58:
Modem 24 uur uitzetten is niet zinnig.

De maximale termijn die zinnig zou zijn is 3-4 uur en dat gaat er van uit dat je modems wilt wisselen.

Zou als ik jou was vanavond even kijken of je linesync hebt en op welke snelheid.

Als het ongeveer die 1100/576 is van BJCK dan zit je vermoedelijk al op het Tiscali netwerk aangesloten maar heb je om onduidelijke redenen geen dataverkeer en dus geen ip-adres. In dat geval even kijken wanneer het zou moeten werken (aansluitdatum) is dat een datum in de verleden tijd, dan Tiscali even bellen. Ze zijn 's avonds tot 22:00 bereikbaar.

Als het iets anders is dan die 1100/576, check dan of het DSL-lampje inderdaad wel brand. Als het wel brand heb je nog signaal van een andere ISP. Het andere aderpaar heb je al geprobeerd. Is de aansluitdatum in de verleden tijd, dan even bellen. Zeggen dat je het op IS/RA geprobeerd hebt. Dat er een monteur is geweest voor testen/labellen (is toch zo?) en dat je op beide aderparen geen DSL-signaal van Tiscali hebt. Als je wel DSL-signaal hebt van een andere ISP kun je dat ook melden.

Vervolgens zou Tiscali een ticket of service request aan moeten maken. Vraag hier ook meteen even het nummer van, dan weet je zeker dat ze het gedaan hebben. Vervolgens komt je probleem bij de tweede lijn te liggen en wordt waarschijnlijk doorgezet naar een van de interne netwerkafdelingen die het weer verder oppakken.
Oke:

Het uitzetten heeft inderdaad niets geholpen.

De interface status van het modem staat op 1024/512 kbps.

KPN is inderdaad langsgeweest om de lijn te testen, helaas was ik zelf niet thuis maar mijn vriendin wel, de monteur heeft gezegd dat alles in orde was.

Ik heb nog niet getest om de draadjes van de varkenssnuit om te draaien, kan dat zomaar zonder problemen? Dan moet ik dus in de wandcontactdoos de twee bovenste draden (rood en blauw, links en rechts) omwisselen?

Ik lijk er anders niet aan te ontkomen om de absurd dure helpdesk van studenten.net te gaan bellen, 50 cent per minuut...

• bjck
A-Tray schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:01:
[...]

Oke:

Het uitzetten heeft inderdaad niets geholpen.

De interface status van het modem staat op 1024/512 kbps.

KPN is inderdaad langsgeweest om de lijn te testen, helaas was ik zelf niet thuis maar mijn vriendin wel, de monteur heeft gezegd dat alles in orde was.
Staat je modem letterlijk op 1024/512? Of een net iets hogere snelheid? Als het exact is zit je niet op een Tiscali aansluiting.

En heb je je modem al eens gereset? Dus als hij volledig is opgestart de reset knop aan de achterzijde ingedrukt houden tot hij herstart.
Ik heb nog niet getest om de draadjes van de varkenssnuit om te draaien, kan dat zomaar zonder problemen? Dan moet ik dus in de wandcontactdoos de twee bovenste draden (rood en blauw, links en rechts) omwisselen?
Dan moeten rood & blauw naar beneden en oranje & wit op de plaats waar rood & blauw zaten.

Alleen blauw en rood wisselen heeft geen enkele zin ;)
Ik lijk er anders niet aan te ontkomen om de absurd dure helpdesk van studenten.net te gaan bellen, 50 cent per minuut...
;)

Met een beetje forum hulp kom je er ook wel uit denk ik.

Samenvatting

Als de snelheid letterlijk exact (of op enkele kilobit na) 1024/512 is zit je op een andere ADSL aansluiting. Wissel dan de plaats van rood&blauw met de plaats van oranje&wit om.
joop99 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:13:
Ik heb gezien dat mijn ip adres ook veranderd is naar 82.xxx.xxx.xxx(in almere), geen idee waarom? misschien zijn ze aan de achterkant al netwerken in elkaar aan het schuiven zijn a.g.v. de overname door KPN? Op het moment dat KPN all-ip uit gaat rollen zal(gok ik) het tiscali netwerk hoe dan ook opgeruimd gaan worden.
Als KPN daarmee aan de gang gaat wil je ook wel daarheen denk ik. Dat gaat om hogere snelheden via VDSL2 en fiber techniek immers. Tiscali zal niet nog 20 jaar ADSL2+ gaan aanbieden als straks er nieuwe technieken mogelijk zijn met meer bandbreedte en nieuwe diensten.

Je IP adres is in basis niet vast natuurlijk, hij veranderd nauwelijks dat klopt. Misschien is Tiscali gewoon wat aan het her-ordenen in adressen, kan natuurlijk ook.

[ Voor 29% gewijzigd door bjck op 20-09-2007 18:55 ]

• A-Tray
Ik heb nu de kabeltjes omgewisseld, maar als ik dat doe heb ik geen DSL lampje en geen internet lampje.

In de varkenssnuit zitten de kabels:

Op "a" (links) zit oranje.
Op "b" (rechts) zit wit

Bij het andere ding zitten de kabels:

Op "4" (links) zit rood
Op "5" (rechts) zit blauw
Op "6" (rechts) zit de dunne groene draad.

Doe ik iets verkeerd?

edit: hmmm... Als ik de kabels terug omdraai krijg ik wel weer een DSL lampje, en een rood internet lampje... Ik begin een beetje chagarijnig te worden :)

[ Voor 17% gewijzigd door A-Tray op 20-09-2007 19:55 ]

Verwijderd

doe die reset toch eens (zie boven)...
Anders meer info:
http://forum.tiscali.nl/viewforum.php?f=4
en post de oplossing ook hier....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 20:18 ]

• A-Tray
Ik heb de reset meerdere malen gedaan, geen resultaat. Ik heb uiteindelijk toch contact opgenomen met de helpdesk, en na een aantal tests is het doorgezet naar de 2e lijns support. Ik word binnen 5 dagen als het goed is van mijn probleem afgeholpen.

Verdeurie, ik wil ADSL!

:)

• bjck
A-Tray schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:29:
Ik heb nu de kabeltjes omgewisseld, maar als ik dat doe heb ik geen DSL lampje en geen internet lampje.

In de varkenssnuit zitten de kabels:

Op "a" (links) zit oranje.
Op "b" (rechts) zit wit

Bij het andere ding zitten de kabels:

Op "4" (links) zit rood
Op "5" (rechts) zit blauw
Op "6" (rechts) zit de dunne groene draad.

Doe ik iets verkeerd?

edit: hmmm... Als ik de kabels terug omdraai krijg ik wel weer een DSL lampje, en een rood internet lampje... Ik begin een beetje chagarijnig te worden :)
Dus op de varkens snuit zat eerst op a & b dus rood & blauw? Daar krijg je wel een ADSL signaal exact op 1024/512, maar een rood internet lampje?

En met oranje & wit op a&b krijg je dus helemaal niets?

Je hebt wel je ISRA te pakken? Dus niet een doorgeluste aansluiting elders in huis terwijl je eerste aansluitpunt (ISRA) elders zit?

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 20-09-2007 21:47 ]

• A-Tray
Dat klopt bjck, en er is geen andere aansluiting in mijn appartement dan de varkenssnuit in kwestie.

Ik hoop maar dat mijn 14 minuten helpdesk (dag € 7,0 :) ) het gewenste resultaat hebben en dat ik binnenkort kan genieten van mijn Mach 10 internet :-)

De heren van de studentenADSL die ik heb gesproken waren overigens bijzonder vriendelijk, mag ook wel eens gezegd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, heb Tiscali aangevraagd, pakket gehad maar zonder splitterpakket. Heb gebeld maar zij zeiden dat dit was omdat ik een new line service heb aangevraagd en dus niet hoef te splitten. In de meterkast zit een ptt-kastje, waarvan de foonlijn naar de enige aansluiting in huis (woonkamer) loopt. Ik heb dan toch een IS/RA punt U2/Hoofdstopcontact en moet daar dan toch een telefoonstekker instoppen met een RJnogwat jack aansluiting:

Afbeeldingslocatie: http://www.willempen.org/afbeeldingen/splitter/splitter-tmb.jpg

Dus als ik het goed begrijp heb ik toch wel dat splitterpakket nodig, daar zit immers die telefoonverloopstekker in...

Plaatje meterkast:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~quist1/meterkast.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dit kastje op de foto is je ISRA, niet het aansluitpunt in de woonkamer. Dat is al een verlening na je ISRA.

Achter het kapje wat er bij jou al niet meer op zit zie je 5 schroef contacten. A1 en A2 is lijn1, B1 en B2 is lijn2. Je ziet dat de kabel, hoe slordig hij ook zit, op A1 en A2 is aangesloten en vandaar waarschijnlijk naar de huiskamer gaat.

Die stekker zit niet in je pakket, dat is lastig inderdaad. Overigens is de snelste manier om er even eentje op te halen inde bouwmarkt ofzo als je er eentje nodig hebt. Of Tiscali vragen alsnog het splitterpakket op te sturen. Alleen zou je die alleen maar nodig moeten hebben als je een KPN telefonie abonnement op die lijn hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:15:
Dit kastje op de foto is je ISRA, niet het aansluitpunt in de woonkamer. Dat is al een verlening na je ISRA.

Achter het kapje wat er bij jou al niet meer op zit zie je 5 schroef contacten. A1 en A2 is lijn1, B1 en B2 is lijn2. Je ziet dat de kabel, hoe slordig hij ook zit, op A1 en A2 is aangesloten en vandaar waarschijnlijk naar de huiskamer gaat.

Die stekker zit niet in je pakket, dat is lastig inderdaad. Overigens is de snelste manier om er even eentje op te halen inde bouwmarkt ofzo als je er eentje nodig hebt. Of Tiscali vragen alsnog het splitterpakket op te sturen. Alleen zou je die alleen maar nodig moeten hebben als je een KPN telefonie abonnement op die lijn hebt.
Huh, nu snap ik iets niet. Het kastje is dus mijn IS/RA. Vanuit het IS/RA gaat er dus 1 lijn naar de woonkamer.

Moet ik nu mijn modem aansluiten via de aansluiting op de woonkamer of moet ik een RJ nog wat jack kopen/krijgen en daar het vrije aderpaar (B1 en B2) uit de meterkast op aansluiten?

Ik heb dus een new line service (dedicated lijn) en heb ook Telefonie 3 maanden op proef erbij (wil dat voor vast gaan gebruiken)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:19:
[...]

Huh, nu snap ik iets niet. Het kastje is dus mijn IS/RA. Vanuit het IS/RA gaat er dus 1 lijn naar de woonkamer.

Moet ik nu mijn modem aansluiten via de aansluiting op de woonkamer of moet ik een RJ nog wat jack kopen/krijgen en daar het vrije aderpaar (B1 en B2) uit de meterkast op aansluiten?

Ik heb dus een new line service (dedicated lijn) en heb ook Telefonie 3 maanden op proef erbij (wil dat voor vast gaan gebruiken)
Een KPN monteur komt een dedicated verbinding altijd testen bij oplevering. Als je nu geen diensten hebt op A1+A2 (eerste aderpaar, line1) komt hij ongetwijfeld daarop aangesloten. Het tweede aderpaar wordt alleen gebruikt als reserve of als je twee ADSL verbindingen wilt bijvoorbeeld.

Je kan dan besluiten je modem aan het einde van die kabel aan te sluiten in de woonkamer, mits je wel zeker weet dat die kabel 100% inorde is natuurlijk. Andere optie is om een kabeltje te maken wat je kan vastmaken onder de schroefjes en een aansluitpuntje te maken bij je ISRA en daar je modem te plaatsen.

Als de KPN monteur komt kan je altijd vriendelijk vragen of hij een stekkertje wil verbinden voor je aan een kabel of iets aansluiten. Ik had een hele vriendelijke kerel een tijd terug en heeft voor mij een kabeltje gemaakt netjes. Vriendelijke vragen brengt je vaak heel ver.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 21-09-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 00:27:
[...]

Een KPN monteur komt een dedicated verbinding altijd testen bij oplevering. Als je nu geen diensten hebt op A1+A2 (eerste aderpaar, line1) komt hij ongetwijfeld daarop aangesloten.

Je kan dan besluiten je modem aan het einde van die kabel aan te sluiten in de woonkamer, mits je wel zeker weet dat die kabel 100% inorde is natuurlijk. Andere optie is om een kabeltje te maken wat je kan vastmaken onder de schroefjes en een aansluitpuntje te maken bij je ISRA en daar je modem te plaatsen.

Als de KPN monteur komt kan je altijd vriendelijk vragen of hij een stekkertje wil verbinden voor je aan een kabel of iets aansluiten. Ik had een hele vriendelijke kerel een tijd terug en heeft voor mij een kabeltje gemaakt netjes. Vriendelijke vragen brengt je vaak heel ver.
Ok tnx, helder. Er komt maandag idd een monteur :) Als het goed is heb ik geen diensten op A1+A2 (had KPN aangevraagd maar weer geannuleerd omdat ze me geen belbudget wilden leveren :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Dat "varkenssnuit naar RJ-11 verloopje" zit niet bij het splitterpakket. De makkelijkste manier is gewoon ervoor zorgen dat er een rj-11 aansluitdoosje bij je ISRA punt komt. Of je knipt je RJ-11 kabel aan één kant los en monteert de losse aders (wel goed strippen) direct in het ISRA punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

Reinier

\o/

Op de helpdeskpagina krijg ik bij Telefonie-instellingen al wekenlang de melding:
Onverwachte fout

Deze pagina is niet beschikbaar op dit moment, probeer het later opnieuw.
Ben ik de enige? Ik ben benieuwd hoe het zit met mijn nieuwe telefoonnummer maar zo werkt het niet echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Reinier schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:44:
Op de helpdeskpagina krijg ik bij Telefonie-instellingen al wekenlang de melding:

[...]

Ben ik de enige? Ik ben benieuwd hoe het zit met mijn nieuwe telefoonnummer maar zo werkt het niet echt :)
Ik kan er gewoon in.

http://portal.tiscali.nl/helpdesk/telefonie/login.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Siemens C450 IP set, waarbij je zowel de KPN lijn als de tiscali lijn kunt gebruiken. Ik wil zo'n set aanschaffen, maar ik wil even zeker weten dat dat ook werkt bij Tiscali en hoe de ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
*kuch* -> http://www.telecomvergelijker.nl/thread/23745
Zojuist is bevestigd door KPN BV dat de merken Tiscali en Speedlinq zullen verdwijnen en dat de klanten zullen worden ondergebracht bij het nieuwe ADSL van Telfort.

Meer informatie wordt a.s. maandag bekend gemaakt. Tiscali stopt per 8 oktober a.s. en Speedlinq per 1 oktober a.s.

Bron: KPN (intern)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
gezondheid :)

Heel leuk hoor een naamsverandering. Was natuurlijk wel te verwachten. Tiscali Nederland is verkocht aan KPN dus mogen ze vast niet de naam Tiscali blijven gebruiken. Copyright enzo. En nee je mag nu vast niet je abbo opzeggen :+ *voelde die vraag al aankomen*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
En toch denk ik dat het nog wel enige tijd zal duren voordat @tiscali.nl etc niet meer gebruikt zullen worden. Thans ik ga er zo van uit dat mijn e-mailadres niet ter plekke veranderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik niets merk en de snelheid, prijs en kwaliteit hetzelfde blijven gaan ze gerust hun gang maar
anders kan je wel degelijk je abbo opzeggen (bij wijziging van de voorwaarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, en waar wil je dan naartoe? Ik heb nog nergens een 12mbit voor 35 euro + telefonie gezien van een fatsoenlijke provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kwaliteit van de meeste providers hier in nederland is om te janken ja, hopelijk veranderen ze niets aan de huidige abbonementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
Arfman schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:53:
Ja, en waar wil je dan naartoe? Ik heb nog nergens een 12mbit voor 35 euro + telefonie gezien van een fatsoenlijke provider.
studentenadsl 10mbit+telefonie voor €24,90 :)
Welliswaar ook op het tiscali netwerk, maar (volgens mij) geen eigendom van kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ik denk dat er qua e-mailadressen weinig zal gebeuren. Zie het maar net als toen Worldonline door Tiscali werdt overgenomen. Alle e-mailadressen van worldonline werden gewoon aliassen van het tiscali mailadres. (dus wat voor de @ stond blijft staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Rrob schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:18:
[...]

studentenadsl 10mbit+telefonie voor €24,90 :)
Welliswaar ook op het tiscali netwerk, maar (volgens mij) geen eigendom van kpn
En als je nou geen student bent? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Volgens mij hoef je geen student te zijn om dat te bestellen, maar ik denk dat studentenADSL ook van KPN wordt dan omdat zo te zien alles via Tiscali gaat.

[ Voor 43% gewijzigd door Dolan op 24-09-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me vreemd dat tiscali's eigen netwerk nu plotseling gaat verdwijnen, ik denk dat je als consument alleen maar een naamswijziging krijgt, voor de rest blijft alles hetzelfde gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:06:
[...]

Lekker is dat, net een abbo aangevraagd... :(
Wat is het probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:10:
Heeft iemand ervaring met de Siemens C450 IP set, waarbij je zowel de KPN lijn als de tiscali lijn kunt gebruiken. Ik wil zo'n set aanschaffen, maar ik wil even zeker weten dat dat ook werkt bij Tiscali en hoe de ervaringen zijn.
Iemand ervaring met de Siemens C450?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:45:
[...]

Iemand ervaring met de Siemens C450?
Ooit mee gespeeld, maar kan je niet vertellen hoe stabiel het is eigenlijk. Was wel een leuk product trouwens en werkte wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:11:
Lijkt me vreemd dat tiscali's eigen netwerk nu plotseling gaat verdwijnen, ik denk dat je als consument alleen maar een naamswijziging krijgt, voor de rest blijft alles hetzelfde gok ik
Dat zal voor KPN gewoon een kosten/baten afweging zijn, gezien het geplande uitrol tempo van VDSL2 zou het me niets verbazen als dit in 1 actie uitgevoerd wordt (opruimen tiscali netwerk/KPN ADSL netwerk en migreren naar VDSL2(alhoewel er dan vanaf de wijkkast nog steeds adsl geleverd kan worden). In het andere scenario moet je voor alle abonee's fysiek bekabeling gaan veranderen in de centrale, de gebruikers hun modeminstellingen laten veranderen enz. Ik denk dat dat best duur is,ook gezien de belasting van de helpdesk die het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
Zojuist is de monteur van KPN uit mijn appartement vertrokken en heeft een werkende ADSL verbinding achter gelaten, hoezee :)

Uiteindelijk heeft hij in het centrale modem van het appartementencomplex de bekabeling aangepast dat ik op het andere paar van mijn IS/RA aansluiting het signaal krijg. Er zat blijkbaar toch een andere aanbieder nog tussen al vond de monteur dat vreemd.

Eind goed al goed, en bedankt voor jullie advies!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:49

Gallus

Cheesy

A-Tray schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:23:
Zojuist is de monteur van KPN uit mijn appartement vertrokken en heeft een werkende ADSL verbinding achter gelaten, hoezee :)

Uiteindelijk heeft hij in het centrale modem van het appartementencomplex de bekabeling aangepast dat ik op het andere paar van mijn IS/RA aansluiting het signaal krijg. Er zat blijkbaar toch een andere aanbieder nog tussen al vond de monteur dat vreemd.

Eind goed al goed, en bedankt voor jullie advies!
Hoe lang duurde het van aanvraag tot oplevering?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Reinier

Reinier

\o/

Ik dus niet :?
Mijn T12 (met telefonie dus) abonnement is verhuisd per 4 september en de ADSL-verbinding werkt prima, maar ik heb nog geen telefoon. Ik probeer in te loggen op die pagina en die geeft de melding dat de pagina niet beschikbaar is (al een paar weken dus).
Daarnaast lees ik dat je na verhuizing opnieuw telefonie moet aanvragen, dus dat probeer ik op http://portal.tiscali.nl/producten/telefonie/index.html en wat krijg ik dan:
Helaas is Tiscali Telefonie Basis (pakket) niet beschikbaar voor uw abonnement Tiscali ADSL T12 (12Mb)
Ten slotte geeft het linkje naar de verhuishandeiding (ergens op http://www.tiscali.nl/hel...handleiding&x=0&y=0#faq21) een 404 8)7

Wat kan ik nu nog doen, behalve de helpdesk bellen?

Edit:
Toch maar gebeld, mijn telefonie was "technisch opgeleverd, maar administratief nog niet" wat de foutmeldingen veroorzaakte. Het advies was "dan had u ons eerder moeten bellen, dan zou het sneller geregeld zijn". :o

[ Voor 10% gewijzigd door Reinier op 26-09-2007 12:18 ]

• Dolan
Reinier schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:56:
Wat kan ik nu nog doen, behalve de helpdesk bellen?
Een e-mail sturen
Reinier schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:56:
Edit:
Toch maar gebeld, mijn telefonie was "technisch opgeleverd, maar administratief nog niet" wat de foutmeldingen veroorzaakte. Het advies was "dan had u ons eerder moeten bellen, dan zou het sneller geregeld zijn". :o
Tja, als het niemand is opgevallen dat het niet opgeleverd is en niemand maakt er melding van, dan gebeurt het ook niet vanzelf ;)

• Reinier

Reinier

\o/

Ok, dan had die kerel moeten toegeven dat er ergens iets misgegaan was, maar toen ik daar letterlijk naar vroeg antwoordde hij ontkennend. Nouja, ik zal erover ophouden :)

Verwijderd

Gallus schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:38:
[...]

Bij mij 2 weken :D

• A-Tray
Gallus schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:38:
[...]

Bij mij duurde het drie weken, maar dat is wel inclusief nieuwe KPN aanvraag en aansluiting. Helemaal top dus! Gisteravond even de verbinding getest, en hij is heerlijk snel, genieten! :)

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:49

Gallus

Cheesy

Na 2 mislukte aanvragen zonder bestaande KPN-lijn, maandag een verbinding aangevraagd op mijn nieuwe belbudget-lijn. Twee tot drie weken vind ik zeer schappelijk. :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ligt tiscali er bij meer mensne helemaal uit op dit moment? Ik kan spontaan mijn pc thuis niet meer bereiken via rdp, en de tiscali website werkt ook niet meer.

Vast een behoorlijke storing.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik kan mijn router thuis pingen op dit moment (Almelo).

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:36
Hier ook problemen (amsterdam)

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
mijn verbinding is inmiddesl weer up, storing is gelukkig maar vna korte duur (in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:29
Ik ben voor mn studentenhuis aan het kijken naar een nieuwe ISP omdat kabel van Universiteit Twente ermee op houdt.
Nu lijkt me ADSL T12 met telefonie wel wat maar ik heb de telefoon niet per se nodig. Gaat Tiscali hierover zeuren of kosten in rekening brengen?
Hoe zit het met de kwaliteit van het Tiscali netwerk, ik woon in Enschede centrum, 800 meter van de centrale. Haal ik gegarandeerd 12 mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb in Enschede ook Tiscali, via studentenadsl.nl (10Mbits abo voor 30 incl lijnhuur). Ik zit ver van de centrale (2400m) en haal precies de 10Mbits. Op 800 meter neem ik aan dat je zelfs de 20Mbits netjes kunt halen eigenlijk. De verbinding bevalt goed, goed modem ook.

Zie ook woekele in "[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5" en woekele in "[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
Hoe moet je inloggen bij het online gesprekskostenoverzicht? Ik heb de gebruikersnaam met en zonder @isp.studenten.net geprobeerd maar ik kom er niet in
Excuses, er heeft zich een fout voorgedaan.
Authenticatie mislukt
Klik hier om het opnieuw te proberen.
Ik kan wel gewoon inloggen bij de VOIP instellingen...

Je hoeft je toch niet eerst ergens aan te melden voor het online gesprekskostenoverzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb geen VOIP bij studentenadsl, ik weet het dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Oké, dit kan misschien vreemd klinken.

Wij hebben hier al een tijdje Tiscali T5, nu heeft alleen mijn pa een proefabbonement aangevraagd voor @Home Internet+Bellen. Is het mogelijk om deze twee naast elkaar te laten draaien of kunnen wij er maar één tegelijkertijd gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Het lijkt mij dat @Home via de kabel gaat, de coax kabel dus. Tiscali is ADSL, via de telefoonlijn. Twee compleet losse systemen. Je kunt ze dus prima tegelijk gebruiken. Moet je wel 2 PC's hebben natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Rrob schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:59:
Hoe moet je inloggen bij het online gesprekskostenoverzicht? Ik heb de gebruikersnaam met en zonder @isp.studenten.net geprobeerd maar ik kom er niet in
[...]

Je hoeft je toch niet eerst ergens aan te melden voor het online gesprekskostenoverzicht?
Ik heb daar hetzelfde prob. maar weet niet hoe het dan wel voormekaar komt.
Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:13
Ik zit er sterk aan te denken over te stappen naar Tiscali ADSL,

Ik heb momenteel een @Home abbonement van 4000kbit/s voor 30/maand.. Ik zit eraan te denken voor hetzelfde geld een Tiscali ADSL abbonement te halen met 6000kbit/s, maar ik vroeg me nog het een en ander af;

Hoe zit het met de service en 'status' van Tiscali; zijn er vaak storingen/problemen.. Ik kan hier niet zo veel vinden, maar wat ik bijvoorbeeld lees in het Tele2 topic is genoeg om ervoor te zorgen dat ik daar soewieso niet voor kies.. Ik ben niet ontevreden over de @home service, maar geweldig is het niet.. Kan ik van Tiscali iets soortgelijks verwachten?

Zitten er nog nadelen aan ADSL in vergelijk met het standaard kabelinternet?

Zal ik de snelheid van 6000kbit/s halen, of zal dit een stuk minder zijn? Ik haal nu met @home ook daadwerkelijk de 4000kbit/s, als ik dit met www.speedtest.nl laat testen, ik verwacht met tiscali iets soortgelijks..

Verder hebben veel mensen het op de afstand tussen je huis en de wijkcentrale, maar is ook nog ergens te zien waar deze centrale dan zit, en heeft het echt veel effect op de snelheid?

Bvd, Boudewijn

edit; ik zie net studentenadsl, voor dezelfde prijs 15000kbit/s, powered bij Tiscali; dit zou ik volgens mij net zo goed kunnen nemen.. Moet je hier verder perse student voor zijn, gezien het eigenlijk voor mijn moeder is..?

[ Voor 9% gewijzigd door BHStar op 02-10-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nauwelijks storingen bij tiscali en ze hebben een eigen forum waar de helpdesk van de provider ook soms post al zijn ze er de laatste tijd weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BHStar schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:09:

edit; ik zie net studentenadsl, voor dezelfde prijs 15000kbit/s, powered bij Tiscali; dit zou ik volgens mij net zo goed kunnen nemen.. Moet je hier verder perse student voor zijn, gezien het eigenlijk voor mijn moeder is..?
Dat staat nergens en wordt nergens naar gevraagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
Verder hebben veel mensen het op de afstand tussen je huis en de wijkcentrale, maar is ook nog ergens te zien waar deze centrale dan zit, en heeft het echt veel effect op de snelheid?
Ja dat heeft enorm veel effect, de afstand naar de centrale (die je hier http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ kunt checken) bepaald de maximale snelheid van je verbinding. Als je de lengte van je lijn weet kan je in deze http://orange.gebruikers....vs%20afstand%20adsl2+.jpg tabel zien wat je maximale snelheid (ongeveer) is.
Tiscali 6 kost €20 en studentenadsl 15 kost €30 dat is niet de zelfde prijs :) Studenten 10 kost €20, misschien bedoel je die? Ik neem aan dat je weet dat bij al deze abonnementen de kosten voor de kpn lijn er nog bij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Rrob schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:43:
[...]

Ja dat heeft enorm veel effect, de afstand naar de centrale (die je hier http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ kunt checken) bepaald de maximale snelheid van je verbinding. Als je de lengte van je lijn weet kan je in deze http://orange.gebruikers....vs%20afstand%20adsl2+.jpg tabel zien wat je maximale snelheid (ongeveer) is.
De database van spike.oli.tudelft.nl is vrij oud. Kan zijn dat je adres niet bekend is. Adressen (en zelfs veel foto's) van alle centrales kan je vinden ook op de pagina van Roger Hunen (url=http://adsl.hunen.net]adsl.hunen.net[/url]).

Dat plaatje is prima, alleen wel wat conservatief.

Afbeeldingslocatie: http://www.wikilearning.com/imagescc/8639/internode-adsl2-distance.jpg

Deze klopt beter is mijn ervaring.

Let wel op!

• dat de factor kwaliteit van en verstoring op de lijn niet is meegenomen natuurlijk. Zo kan een lijn van 1000m 20Mbps halen waar een andere 16Mbps haalt op dezelfde lengte.
• Lengte van lijnen uit een postcode check (sterk) kunnen afwijken van de werkelijkheid.
• Je eigenlijk nooit 24Mbps haalt, neem 20Mbps als maximum van haalbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 03-10-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 21:25

Ik heb momenteel een @Home abbonement van 4000kbit/s voor 30/maand.. Ik zit eraan te denken voor hetzelfde geld een Tiscali ADSL abbonement te halen met 6000kbit/s, maar ik vroeg me nog het een en ander af;

Ik zou voor nog goedkoper gaan als ik jou was: CompuServe 20 Mbit (platina), het eerste jaar 14,95, daarna 29,95 per maand. Da's het eerste jaar 20 euro per maand goedkoper en daarna 5 euro per maand goedkoper dan StudentenADSL. Bij CompuServe (CS) zitten de VOIP kosten namelijk al bij je abo in. Daarnaast is het ook nog eens 5 Mbit sneller, even ervan uitgaande dat je op je adres 20 Mbit kan halen natuurlijk.

Kijk je naar het Goud-pakket van CS, 8 Mbit voor 9,95 (eerste jaar) / 24,95 (2e jaar), dan is dit een interessant alternatief voor StudentenADSL Mach 10. Da's nl. incl. VOIP gelijk 25 euro, geen korting in het eerste jaar dus.

Dit zijn allen kale prijzen, voor ADSL en telefonie zonder de 9,95 die je per maand hier bovenop nog kwijt bent aan lijnhuur. Tiscali, StudentenADSL danwel CompuServe betaald dit bedrag door aan KPN.

Ik heb overigens zelf CS goud. Bevalt prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Vandaag online met Tiscali, heeft ongeveer 3 weekjes geduurd en ik ben er erg over te spreken :)

Ik heb t20 aangevraagd maar ik krijg hem nog niet over de 1 mb per seconde heen, ook getest met van die 100 mb bestanden.

Op de router zie ik een rate van 9750 kbps / 1070 kbps zou dit toevallig de rate zijn van t12?

Het gaat al verrekte snel maar nog meer zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 14:57
MM- schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:11:
Op de router zie ik een rate van 9750 kbps / 1070 kbps zou dit toevallig de rate zijn van t12?
T12 is 12288 Kbit/s download, 1024 Kbit/s upload, je zit daar nog wel een stuk onder dus.
Hoever zit je van de centrale? Heb je de kabel vanaf het ISRA punt tot je modem zo kort mogelijk gemaakt? Post eens nog meer waardes uit je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Jimster schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:53:
[...]

T12 is 12288 Kbit/s download, 1024 Kbit/s upload, je zit daar nog wel een stuk onder dus.
Hoever zit je van de centrale? Heb je de kabel vanaf het ISRA punt tot je modem zo kort mogelijk gemaakt? Post eens nog meer waardes uit je modem.
En dan zijn we vooral geïntereseerd in de SNR waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
musicfreak> die aanbiedingen van compuserve zijn inderdaad ERG lekker, ik had ze nog niet gespot. Maar als je voor lage kosten NA het 1e jaar gaat bijft studentenadsl10 natuurlijk ook een leuke aanbieding.

Heeft er iemand nog een idee over het niet kunnen inloggen bij de online gesprekskosten?

quote:
Excuses, er heeft zich een fout voorgedaan.
Authenticatie mislukt
Klik hier om het opnieuw te proberen.

ja ik quote mezelf even :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Heren bedankt voor de snelle replys, hier mijn antwoorden :)

Verscheidene websites gaven aan dat ik op ongeveer 1200 meter van de centrale zit. Het ISRA punt is in mijn geval alleen de varkenssnuit geloof ik dat het heet en van daaruit loopt er een kabeltje van 2 meter naar de modem/router.

Overigens geeft de router nu andere waardes aan en wel: 12106 kbps / 1154 kbps

Hierbij nog wat hopelijk relevante informatie.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 22 db 
attenuation upstream: 15 db
tone   0- 31: 00 00 00 0c dd de ee ff ff ff fe ee ed dc cb 97 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 35 db
tone  32- 63: 00 25 77 99 9a bb bd dd dd dd dd dd dd dd dd dd 
tone  64- 95: dd dd dd dd dd cc cc cc cc cc cc bc bc cc cb bb 
tone  96-127: bb cb cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb aa aa aa 9a aa 98 66 89 
tone 160-191: aa a9 aa aa aa aa 97 9a aa aa aa aa aa aa 9a a9 
tone 192-223: 9a aa aa a9 9a 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 224-255: 99 99 99 88 75 27 88 89 99 99 99 99 99 29 98 75 
tone 256-287: 06 9a ab aa aa aa ab aa bb ba aa aa aa aa a9 99 
tone 288-319: 77 a9 a9 9a a9 99 89 99 99 99 88 98 88 87 88 88 
tone 320-351: 76 52 25 67 77 67 77 76 43 67 77 77 76 77 77 76 
tone 352-383: 55 66 56 66 55 55 55 55 55 54 55 44 44 24 44 00 
tone 384-415: 00 24 43 34 32 24 44 34 22 44 33 44 32 33 23 32 
tone 416-447: 23 32 23 43 22 22 22 00 00 12 22 22 22 22 20 22 
tone 448-479: 22 22 22 22 22 21 00 21 02 22 21 11 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Ik merk dat de Noise margin downstream soms wat schommelt, hij gaat van namelijk van 4 tot 7.

Hopelijk kunnen jullie hier wat meer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
attenuation downstream: 35 db

De lijn van je woning naar de centrale is denk ik een stuk langer dan dat Tiscali dacht toen je ging bestellen. Denk niet dat die 1200m klopt die de websites geven en wellicht dat Tiscali je om dezelfde reden ook 20Mb liet bestellen.

Als je die 35dB deelt door 13.8 heb je zo'n 2500 meter lijnlengte vanaf de centrale.

Mail/bel de helpdesk en vraag of ze de lijn willen meten. Als die 2500m blijkt te zijn is dit gewoon het maximale wat erin zit en zou ik vragen of ze je naar T12 willen zetten. Scheelt toch weer per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
bjck schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:07:
Als je die 35dB deelt door 13.8 heb je zo'n 2500 meter lijnlengte vanaf de centrale.
Betekend dit dat ik ongeveer 500 meter van de centrale af zit?
Verdeer vraag ik mij of of mijn waardes een beetje oke zijn:

DSL Connection

Link Information

Uptime: 2 days, 19:50:28
Modulation: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 3.072
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 866,11 / 1,98
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 11,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 5,0 / 7,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 21,0 / 27,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 1 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
supersatan schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:21:
[...]

Betekend dit dat ik ongeveer 500 meter van de centrale af zit?
Verdeer vraag ik mij of of mijn waardes een beetje oke zijn:

DSL Connection

Link Information

Uptime: 2 days, 19:50:28
Modulation: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 3.072
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 866,11 / 1,98
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 11,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 21,0 / 27,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 1 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
Nee, 2500 meter. 20 Mbit zit er dus niet in. Je zit nu duidelijk op het maximale van je lijn dus ik zou echt tiscali even bellen of mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
trolleystad schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:54:
[...]

Nee, 2500 meter. 20 Mbit zit er dus niet in. Je zit nu duidelijk op het maximale van je lijn dus ik zou echt tiscali even bellen of mailen :)

Met deze informatie die hij geeft is inderdaad ergens <1000m.

Alleen is deze wel verbonden op G.992.1, dat is ADSL1 !

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 04-10-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:29
Ik heb besloten dat ik ga voor een mach 10 abonnement van StudentenADSL. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat het signaal op de lijn staat, het is een kaal koper lijn die voor 2 jaar terug nog gebruikt werd om te bellen. Komt de streefdatum overeen met de datum waarop het daadwerkelijk actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik wil van Demon/Xs4all overstappen naar Tiscali. Welke ingangsdatum moet ik dan opgeven? Het oude contract heeft een maand opzegtermijn, maar Tiscali heeft een levertijd van vier tot zes weken.
En ik wil natuurlijk ook niet zonder DSL zitten, dus wanneer moet ik het oude contract opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

badkuip schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:21:
Ik heb besloten dat ik ga voor een mach 10 abonnement van StudentenADSL. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat het signaal op de lijn staat, het is een kaal koper lijn die voor 2 jaar terug nog gebruikt werd om te bellen. Komt de streefdatum overeen met de datum waarop het daadwerkelijk actief is?
Volgens mij duurde het hier iets van 3 weken, in dezelfde situatie. Er moest nog een monteur van KPN langskomen om de lijn te meten, dat doen ze standaard als er geen abo op zit of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik zie nu ook dat in de overeenkomst hoge eenmalige kosten zijn opgenomen terwijl die in de stap ervoor nog allemaal gratis waren. Hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Die werden bij mij niet in rekening gebracht.
Pagina: 1 ... 19 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.