Ze hebben op de apparatuur gekeken in de centrale waarop jouw lijn is aangesloten. Daar zien ze deze lijnsnelheid waarop je modem is verbonden. Dit is dus echt een super snelheid voor een T20 verbinding want dat had tussen 12000 en 22000 kunnen zijn waar je in de hoogste regionen zit. Blijkbaar woon je lekker dichtbij de centrale met een korte/goede lijn erheen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:47:
Dag Tiscali users, ik heb sinds vandaag ADSL T20 en qua downloaden valt t nogal tegen.
Ik zit gemiddeld rond 900 kilobyte/s, veel sneller gaat het niet.
Speedtestjes geprobeerd, downloaden van internetsites en nederlandse nieuwsgroepen-server met 20Mb abonnement, maar het gaat echt niet sneller.
Mailtje gestuurd naar Tiscali, werd vlot beantwoord:
"Wij hebben een meting op uw lijn uitgevoerd en daar zijn de volgende gegevens uitgekomen
Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 20480/1024M7
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 19784/1147 "
Ik vraag me af hoe ze dit hebben kunnen meten aangezien ik de hele middag heb staan downloaden maar affijn.
Paar aandachtspunten:
- Test niet via Wireless, dat haalt sowieso vaak niet meer dan 600 a 1200kByte/s maximaal (1200 is super geoptimaliseerd).
- Test met 1 PC verbonden via een netwerk kabel en zorg ook dat je geen (peer2peer) upload hebt lopen. Als je de upload met meer dan 50% belast (dus 50kByte/s of meer) gaat je download snelheid omlaag. (reden kan ik je uitleggen, maar krijg ik zere vingers van het tikken van).
- Draai op die PC even TCPoptimizer Kies de juiste netwerk kaart die je gebruikt, zet de schuif op maximaal en kies onderaan 'optimized'. Dan op 'Apply' (ofzo) en PC herstarten. Een windows PC is standaard helemaal niet optimaal ingesteld voor dit soort breedband snelheden namelijk.
- Test inderdaad niet met 'speedtest.nl' pagina's. Liever met een usenet download (wel een NL aanbieder zoals Eweka of TweakNews dan met voldoende threads!) of een test download van http://ftp.tiscali.nl/pub/test/ bijvoorbeeld. Soms twee tegelijk downloaden en optellen bij elkaar om het maximum eruit te halen.
Er zijn wat periodes geweest waarin het iets minder was, kan best dat daar die horror verhalen vandaan komen. Mensen klagen altijd online als het 'niet werkt' en je hoort (of leest eigenlijk) ze nauwelijks als het wel goed werkt natuurlijk.Iets heel anders: ik zie op consumentensites als Kieskeurig veel horror-verhalen over tiscali telefonie.
Mensen zijn niet bereikbaar, verbinding wordt verbroken, onverstaanbaar etc.
Weten jullie of die verhalen representatief zijn?
Gaat telefoneren via de Zyxel router bij de meesten wel goed?
Ik gebruik het vanaf het begin en het werkt de laatste maanden compleet feilloos gewoon. Daarvoor was het soms dat je twee keer moest bellen bijvoorbeeld, maar eigenlijk nooit grote problemen gekend.
[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 03-08-2007 23:14 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.