[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.373 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:47:
Dag Tiscali users, ik heb sinds vandaag ADSL T20 en qua downloaden valt t nogal tegen.
Ik zit gemiddeld rond 900 kilobyte/s, veel sneller gaat het niet.
Speedtestjes geprobeerd, downloaden van internetsites en nederlandse nieuwsgroepen-server met 20Mb abonnement, maar het gaat echt niet sneller.
Mailtje gestuurd naar Tiscali, werd vlot beantwoord:
"Wij hebben een meting op uw lijn uitgevoerd en daar zijn de volgende gegevens uitgekomen
Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 20480/1024M7
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 19784/1147 "
Ik vraag me af hoe ze dit hebben kunnen meten aangezien ik de hele middag heb staan downloaden maar affijn.
Ze hebben op de apparatuur gekeken in de centrale waarop jouw lijn is aangesloten. Daar zien ze deze lijnsnelheid waarop je modem is verbonden. Dit is dus echt een super snelheid voor een T20 verbinding want dat had tussen 12000 en 22000 kunnen zijn waar je in de hoogste regionen zit. Blijkbaar woon je lekker dichtbij de centrale met een korte/goede lijn erheen.

Paar aandachtspunten:
  1. Test niet via Wireless, dat haalt sowieso vaak niet meer dan 600 a 1200kByte/s maximaal (1200 is super geoptimaliseerd).
  2. Test met 1 PC verbonden via een netwerk kabel en zorg ook dat je geen (peer2peer) upload hebt lopen. Als je de upload met meer dan 50% belast (dus 50kByte/s of meer) gaat je download snelheid omlaag. (reden kan ik je uitleggen, maar krijg ik zere vingers van het tikken van).
  3. Draai op die PC even TCPoptimizer Kies de juiste netwerk kaart die je gebruikt, zet de schuif op maximaal en kies onderaan 'optimized'. Dan op 'Apply' (ofzo) en PC herstarten. Een windows PC is standaard helemaal niet optimaal ingesteld voor dit soort breedband snelheden namelijk.
  4. Test inderdaad niet met 'speedtest.nl' pagina's. Liever met een usenet download (wel een NL aanbieder zoals Eweka of TweakNews dan met voldoende threads!) of een test download van http://ftp.tiscali.nl/pub/test/ bijvoorbeeld. Soms twee tegelijk downloaden en optellen bij elkaar om het maximum eruit te halen.
Er moet met deze ADSL lijnsnelheid zo'n 1900 a 2000kByte/s (ofwel 1.8 a 1.9MB/s) haalbaar zijn. Dat had 'kalizec' al voorgerekend voor je hier: kalizec in "[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5"
Iets heel anders: ik zie op consumentensites als Kieskeurig veel horror-verhalen over tiscali telefonie.
Mensen zijn niet bereikbaar, verbinding wordt verbroken, onverstaanbaar etc.
Weten jullie of die verhalen representatief zijn?
Gaat telefoneren via de Zyxel router bij de meesten wel goed?
Er zijn wat periodes geweest waarin het iets minder was, kan best dat daar die horror verhalen vandaan komen. Mensen klagen altijd online als het 'niet werkt' en je hoort (of leest eigenlijk) ze nauwelijks als het wel goed werkt natuurlijk.

Ik gebruik het vanaf het begin en het werkt de laatste maanden compleet feilloos gewoon. Daarvoor was het soms dat je twee keer moest bellen bijvoorbeeld, maar eigenlijk nooit grote problemen gekend.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 03-08-2007 23:14 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Heb nu een system-uptime van 38 uren:
Copyright (c) 1994 - 2005 ZyXEL Communications Corp.
adsl-mode> wan adsl perf

near-end FEC error fast:   0
near-end FEC error interleaved:  92
near-end CRC error fast:   0
near-end CRC error interleaved:   5
near-end HEC error fast:   0
near-end HEC error interleaved:   0
far-end FEC error fast: 306
far-end FEC error interleaved:   0
far-end CRC error fast: 288
far-end CRC error interleaved:   0
far-end HEC error fast:2708
far-end HEC error interleaved:   0
Error second in 15min           : 0
Error second in 24hr            : 2
Error second after power-up     : 4
adsl-mode> 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:09:
[...]

• Draai op die PC even TCPoptimizer Kies de juiste netwerk kaart die je gebruikt, zet de schuif op maximaal en kies onderaan 'optimized'. Dan op 'Apply' (ofzo) en PC herstarten. Een windows PC is standaard helemaal niet optimaal ingesteld voor dit soort breedband snelheden namelijk.
Holy Moses, hij gaat nu sneeeeeel ! hartstikke bedankt! Wat eigenaardig, dat je een ethernetpoort van 100Mbit nog moet gaan configureren om 20Mbit aan te kunnen 8)7

Zelfs over wireless gaat downloaden nu met gemiddeld 1,4 MB/s, geweldig!
Jammer dat ze daar bij Tiscali helpdesk niet aan gedacht hebben.
• Test inderdaad niet met 'speedtest.nl' pagina's. Liever met een usenet download (wel een NL aanbieder zoals Eweka of TweakNews dan met voldoende threads!) of een test download van http://ftp.tiscali.nl/pub/test/ bijvoorbeeld. Soms twee tegelijk downloaden en optellen bij elkaar om het maximum eruit te halen.
[/list]
Ja, ik had ook al snelle downloadsites geprobeerd en sms-usenet (nederlands), maar ik kwam maar niet boven de 10 Mbit.
Er moet met deze ADSL lijnsnelheid zo'n 1900 a 2000kByte/s (ofwel 1.8 a 1.9MB/s) haalbaar zijn. Dat had 'kalizec' al voorgerekend voor je hier: kalizec in "[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5"
Je hebt gelijk, ik zit op 500 meter van de wijkcentrale, daarom vond ik het ook al zo vreemd. Heerlijk, nu hoef ik nooit meer mijn PC 's nachts aan te laten staan om een film te downloaden.

Nogmaals veel dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je stelt hem niet echt in voor '20Mbit'. Je geeft hem betere instellingen algemeen om specifiek voor breedband verbindingen optimale snelheid te halen. Die schuif met 20Mbps is maar een indicatie en hij doet het ook gewoon nog prima voor 100Mbit in een netwerk natuurlijk.

Meestal gaat het direct goed, maar sommige windows installaties met netwerk kaarten wil nog wel eens verkeerde instellingen pakken. Vooral de TCP Recieve window wil heel fout staan (lees 'minder optimaal') om het ook te kunnen halen. Dit tooltje zet het goed voor je en dat doet hij in je windows register. Je kan het ook handmatig doen maar je zoekt je een ongeluk dan en iets verkeerds wijzigen en er kan meer stuk gaan dan goed gaan ;)

Eigenlijk doe je een beetje aan 'TCP tweaking', zie ook hier op wikipedia waar aardig wat staat.

Een mooie illustratie is overigens hier te vinden. Je moet wel enige TCP kennis hebben of er ea over willen lezen hoe het werkt om het te begrijpen.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 04-08-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens verstand van Macs?

Ik heb een iBook G4 laptop die nu raar doet bij het wireless verbinden met de Tiscali Router.(wpa)
Na de sleutel ingevoerd te hebben zegt hij "connection-error"
Daarna kun je gewoon internet gebruiken, alleen de volgende keer dat je weer verbinding legt met de router komt 'ie weer met de vraag om de key in te voeren en weer met de error. Irritant.

Bij Planet (experia box) had mijn Maccie geen probleem. Wat zou het verschil kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:31:
Heeft iemand trouwens verstand van Macs?
Ik draai ook met een Mac.
Ik heb een iBook G4 laptop die nu raar doet bij het wireless verbinden met de Tiscali Router.(wpa)
Na de sleutel ingevoerd te hebben zegt hij "connection-error"
Daarna kun je gewoon internet gebruiken, alleen de volgende keer dat je weer verbinding legt met de router komt 'ie weer met de vraag om de key in te voeren en weer met de error. Irritant.
Het probleem ligt waarschijnlijk in de firmware van de router. WPA support is vaak nogsteeds problematisch. Je zou WEP128 eens kunnen proberen. Als dat het probleem oplost dan weet je genoeg.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Welke firmware versie gebruik je in combinatie met welk modem?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt. Mijn routergegevens zijn:
Zyxel P-2602HW-D1A
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.1) | 12/22/2006
DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00

Ik zal morgen 's experimenteren met Wep om te kijken of dat beter werkt maar ik wil dat niet blijvend gebruiken. Mijn Windows Laptop heeft geen problemen met wireless via Wpa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Probeer ook eens een nieuwere firmware versie.

http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=3097

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:59
Is er bij iemand anders poort 21 gesloten. Kan nu niet meer "normaal" naar m'n eigen webhost connecten. Alleen via SSH2 :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Poort 21 is FTP. FTP kan ook inloggen op het modem. Wellicht is je forward weg of heb je FTP toegang tot het modem geactiveerd (dit zit nog voor de port-forward). Check je instellingen via de webinterface van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb ik mijn ADSL T6 lijn omgezet naar T12. Als ik nu in mijn modem kijk, bij de system status, statistics, is de upload snelheid 1140kbps en de download snelheid 7965 kbps. De download snelheid zou 12288 Kbit/s moeten zijn. Hebben meer mensen last van dit probleem? Zal ook nog ff een mail sturen naar Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:39:
Hebben meer mensen last van dit probleem? Zal ook nog ff een mail sturen naar Tiscali.
Dit is vrijwel altijd aansluiting-specifiek. Controleer je splitterinstallatie, test op IS/RA en check dan nog eens de ingetrainde snelheid. Ook is het zeker nuttig Tiscali hier over te bellen / mailen. Verwacht echter dat ook zij eerst een splitter-installatie gaan controleren en op IS/RA willen testen. Dus dit kun je net zo goed voor het versturen van de mail of voor het bellen doen.

Mogelijke oorzaken:
- Verkeerde installatie splitter
- Defecte splitter
- Brakke bekabeling tussen modem en IS/RA
- Te lange bekabeling tussen modem en IS/RA
- Brak IS/RA punt
- Brakke bekabeling tussen IS/RA en colo
- Ontbrekende colo-splitter
- Defecte colo-splitter
- Defect modem
- Te lange bekabeling tussen IS/RA en colo.

Je wilt alle oorzaken uitsluiten. Zijn ze allemaal uitgesloten dan kom je automatisch op de laatste uit. Die is 100% onmogelijk te verhelpen anders dan te verhuizen. Zaken met betrekking tot de colo kan alleen Tiscali voor je uitsluiten met een (reeks) lijnmeting(en).

Oh ja, lijnmetingen kunnen niet uitgevoerd worden als een lijn in gesprek is.
Dus mocht je ze willen bellen. Bel dan mobiel of je zult gevraagd worden later terug te bellen.

[ Voor 6% gewijzigd door kalizec op 11-08-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De maximale snelheid van ADSL/ADSL2/ADSL2+ is afhankelijk van de lengte van de koper lijn tussen modem en apparatuur in de centrale. Dat je niet de volledige T12 snelheid haalt maar zo'n 8000kbps lijnsnelheid (T7 eigenlijk) kan goed komen doordat de lijn langer is dan men dacht naar je huis vanaf de centrale waarop je bent aangesloten.

Sluit het aan zoals het hoort en vraag de helpdesk of ze de lijnlengte willen meten. Daarmee kunnen ze dan bepalen of de snelheid die je nu haalt normaal is door de lengte of er gezocht kan worden naar de oorzaak en het wellicht oplossen.

Kan ook komen op lijnen die redelijk kort zijn waarop je wel T12 verwacht te halen die lager presteren doordat er veel storing in de kabelbundel zit waar je ADSL signaal last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Kalizec,

Bij T6 waren de snelheden van het modem bij de system status, statistics: upstream 860 kbp/s en downstream 6842 kbp/s, de snelheden waren volgens de specificaties van Tiscali.
Nu werk ik met hetzelfde modem en er is voor de rest niets aan veranderd zoals splitter, bekabbeling, enz., toch lagere snelheid opgegeven in het modem bij T12....

Ik heb overigens al een mail verstuurd naar Tiscali...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:41:
Bij T6 waren de snelheden van het modem bij de system status, statistics: upstream 860 kbp/s en downstream 6842 kbp/s, de snelheden waren volgens de specificaties van Tiscali.
Klopt, dat haalde je lijn blijkbaar wel.
Nu werk ik met hetzelfde modem en er is voor de rest niets aan veranderd zoals splitter, bekabbeling, enz., toch lagere snelheid opgegeven in het modem bij T12....
Stel je hebt een slechte kabel gebruikt om te verlengen vanaf je ISRA punt naar de zolder toe. En misschien nog veel erger een afsplitsing op de lijn of zelfs een toestel aangesloten voor de splitter.

Het kan prima dat met een goed signaal je dan nog best 6842kbps en 860kbps kunt halen. Maar 13500/1100kbps halen gaat dan niet. Sluit je het dan aan zoals het hoort netjes direct bij het ISRA punt kan je het soms wel gewoon halen. Dan zit het verlies van signaal en dus snelheid in je eigne bekabeling.

Komt meer voor dan je denkt...

Het kan dus prima dat het intern ligt bij je zonder dat je eerst problemen had of iets veranderd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste BJCK,

ik heb de klantenservice van Tiscali al een mail gestuurd.

Overigens is de upload snelheid van T12, zoals aangegeven in het modem, wel in orde.

Ik zal al jullie tips ter harte nemen,

groet,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:51:
Overigens is de upload snelheid van T12, zoals aangegeven in het modem, wel in orde.
De upstream bij ADSL zit op de lagere frequenties. De downstream zit op de hogere frequenties. Storing kan op de ene frequentie wel voorkomen en de andere niet. Ook vertonen hogere frequenties een ander gedrag bij langere lijn dan lagere frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:59
kalizec schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:47:
Poort 21 is FTP. FTP kan ook inloggen op het modem. Wellicht is je forward weg of heb je FTP toegang tot het modem geactiveerd (dit zit nog voor de port-forward). Check je instellingen via de webinterface van het modem.
Jah, op een of andere manier had ik een FTP toegang tot het modem geactiveerd. Het werkt nu. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kalizec schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:11:
[...]

De upstream bij ADSL zit op de lagere frequenties. De downstream zit op de hogere frequenties. Storing kan op de ene frequentie wel voorkomen en de andere niet. Ook vertonen hogere frequenties een ander gedrag bij langere lijn dan lagere frequenties.
Hogere frequenties nemen sneller af in 'bruikbaarheid' voor data transport naarmate de koperlijn meer demping gaat geven. Hoe langer de koperlijn, hoe groter de demping/weerstand is door de draad.

Dus naarmate de verbinding naar de centrale langer wordt (je woont er naast of er 3km vandaan) zal de downstream snelheid sneller afnemen dan de upstream. Je kan op 3km van de centrale met een lijnlengte van 3500meter bijvoorbeeld nog wel 1024kbps upstream hebben, maar maximaal zo'n 6000kbps downstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Heeft onze rvd4always wel een ADSL2+ modem?

edit:

Dus minimaal een ZyXEL2602 en geen ZyXEL600 serie of een Sagem modem?

[ Voor 51% gewijzigd door Dolan op 11-08-2007 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
trolleystad schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:00:
edit:

Dus minimaal een ZyXEL2602 en geen ZyXEL600 serie of een Sagem modem?
Een 660 doet ook nog ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
kalizec schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:20:
[...]

Een 660 doet ook nog ADSL2+.
Klopt, alleen levert Tiscali die niet uit, alleen via 12move krijg je een 660. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
trolleystad schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:29:
[...]

Klopt, alleen levert Tiscali die niet uit, alleen via 12move krijg je een 660. ;)
Klopt, maar Tiscali heeft er wel een aantal van geleverd. Dus het is mogelijk dat iemand em heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk die experiabox (SX551, siemens verkoopt hem zelf als SX553) te hacken of een workaround ofzo zodat voip ook met tiscali werkt? Ik heb zelf al geprobeerd een firmware te pushen dmv TFP maar tot nu toe geen succes gehad... :(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 01:03:
is het mogelijk die experiabox (SX551, siemens verkoopt hem zelf als SX553) te hacken of een workaround ofzo zodat voip ook met tiscali werkt? Ik heb zelf al geprobeerd een firmware te pushen dmv TFP maar tot nu toe geen succes gehad... :(
Als het apparaat VoIP ondersteunt met het SIP protocol kan het werken bij Tiscali ja. Echter moet je wel volledige controle hebben over je Siemens natuurlijk om het in te kunnen stellen.

Tiscali is zo'n beetje de enige ISP die de VoIP gegevens verstrekt en niet in je modem plaatst zonder dat je daar zelf controle over hebt.

Nu nog toegang tot je Siemens verkrijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 01:35:
[...]

Als het apparaat VoIP ondersteunt met het SIP protocol kan het werken bij Tiscali ja. Echter moet je wel volledige controle hebben over je Siemens natuurlijk om het in te kunnen stellen.

Tiscali is zo'n beetje de enige ISP die de VoIP gegevens verstrekt en niet in je modem plaatst zonder dat je daar zelf controle over hebt.

Nu nog toegang tot je Siemens verkrijgen....
ehh.... ik wilde juist weten hoe ik dat kan doen ;) ik heb al wat zitten zoeken enzo en wat zitten kloten met de reset knop en stroom eruit trekken de hele tijd zodat ie hopelijk z'n firmware corrupted (en dan hopen dat er een boot_wait instelling is oid :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 01:40:
[...]

ehh.... ik wilde juist weten hoe ik dat kan doen ;) ik heb al wat zitten zoeken enzo en wat zitten kloten met de reset knop en stroom eruit trekken de hele tijd zodat ie hopelijk z'n firmware corrupted (en dan hopen dat er een boot_wait instelling is oid :X ).
Tja, ik wens je veel succes. Dat heeft weinig met dit topic te maken natuurlijk en is apparaat + leverancier specifiek. Als het een Experiabox is door KPN geleverd kan er een behoorlijke beveiliging inzitten en het is ook niet je eigendom. Het ding blijft eigendom van KPN en is in bruikleen gegeven. Al weet ik niet of het je eigendom kan worden op het moment dat je de borg niet retour ontvangt.

Succes met je modem open krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
kalizec schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:53:
[...]

Klopt, maar Tiscali heeft er wel een aantal van geleverd. Dus het is mogelijk dat iemand em heeft.
Welles nietes >:) . Ach lekker boeiend allemaal. We moeten nu gewoon weten welk modem deze sjaak heeft en dan kan hij verder geholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu even over de nieuwe zilvere Zyxel modem van Tiscali :P, ik vermoed dat mijn WLAN module van de modem kaputt is.
Als ik de modem uit en aan zet doet hij het, maar na een uur ofzo flikkert de hele boel weer eruit. laptop met broadcom chipset ziet niks meer, atheros chipset ziet nog wel SSID maar kan niet connecten.
bij verandering van instellingen gaat de hele boel nog erger kapot, nu is het zo dat elk systeem hier in huis nog maar 2 minuten is verbonden voordat de boel eruit tieft.
Na een hard reset de boel opnieuw instellen werkt wel, dan doet de eerste dag ofzo het WLAN gedeelte het zonder problemen.
Eerst was het ook even zo dat als hij op WPA2 met WPA compat. modus stond, die atheros chipsets constant verbinding hadden, maar bij broadcom moest ik eerst op AES laten verbinden (geen verbinding) en daarna TKIP en dan had ik een stabiele verbinding (echt waar, in die volgorde!).

Herkent iemand dit, en ligt dit aan mijn modem of aan interferentie van andere APs in de buurt? (iig niet aan de 4 systemen die ik hierthuis heb) :(

@bjck
Eigenlijk heb ik alles al geprobeerd wat ik maar kan doen via de webinterface...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verander in ieder geval even van kanaal, schuif er niet 1 op maar gelijk een aantal verder (frequenties van kanalen overlappen elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Laatst online: 31-08 23:36
Mooi om te lezen dat jullie allemaal de mogelijkheid hebben om via Tiscali online te zijn.

Bij mij in de centrale is sinds een tijdje 20 Mbit via XS4ALL en Speedlinq mogelijk. Ik heb nu een 6 Mbit account van xs4all en ben over de kwaliteit erg tevreden. Overstappen naar Speedlinq zou mij heel veel geld besparen, maar na het lezen van alle horrorverhalen over dat bedrijf is dat geen optie.

Wel zou ik graag het T12 + telefonie abbo van Tiscali willen bestellen. De kwaliteit daarvan schijnt goed te zijn en ook daarmee kan ik veel geld besparen.
Op dit moment kan Tiscali in deze regio nog geen verbinding aanbieden. Heeft iemand enig idee of en hoe lang het kan duren voordat de uitrol van het ADSL2+ netwerk van Tiscali (in de KPN centrale!) klaar is? Waardoor Tiscali internet aan kan bieden bij alle centrales die daar geschikt voor zijn. En is er voor mij de mogelijkheid om dat op enigerlei manier te stimuleren?
Bij de afdeling verkoop van Tiscali zeggen ze dat het onbekend is wanneer het hier beschikbaar komt en dat ik het beste regelmatig de postcodecheck kan raadplegen.........

O ja, Ik woon in Zaltbommel, postcodegebied 5301

Ik hoop dat iemand hier wat over kan zeggen. Alvast bedankt!

Bert

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 21:34
Ik heb nu 4mbit internet met telefonie voor rond de 30 euro(tiscali).De contract eindigt binnenkort en ik zag net een goedkope aanbieding bij T For Telecom

http://www.tfortelecom.nl/internet.html

Mijn vraag is hoe kan ik overstappen naar die 6mbit?

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 16-08-2007 18:15 . Reden: groetjes weggehaald ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Contact met ze opnemen en het vragen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Ik had ook 4 Mb en heb via de site de snelheid verhoogd. Dit koste mij per maand niets extra.

• weebeast
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:16:
Ik had ook 4 Mb en heb via de site de snelheid verhoogd. Dit koste mij per maand niets extra.
Ja het klopt net effe gecheckt maar dan kom ik 60 euro duurder uit per jaar en de upload is ook langzamer

[ Voor 17% gewijzigd door weebeast op 16-08-2007 13:39 ]

Verwijderd

Ik zou even telefonisch contact opnemen met de klantenservice. Uit ervaring kan ik zeggen dat ze daar behulpzaam zijn bij het zoeken naar een goede oplossing en omdat je al bij tiscali zit is het vaak alleen nog maar een kwestie van een administratieve wijziging.
0900 - 0490500 ( dit is wel officieel het nummer van 12move, maar kost "maar 13 cent ipv de normale 45 ct ;)

• bjck
Volgens mij kost nummer van Tiscali 30ct per minuut en geen 45ct.
Abonnement-gerelateerde vragen en wijzigingen
Tel. : 0900 - 999 09 00 € 0,30 p/m
http://www.tiscali.nl/home/overtiscali/contact.asp

• Dolan
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 18:09:
Ik zou even telefonisch contact opnemen met de klantenservice. Uit ervaring kan ik zeggen dat ze daar behulpzaam zijn bij het zoeken naar een goede oplossing en omdat je al bij tiscali zit is het vaak alleen nog maar een kwestie van een administratieve wijziging.
0900 - 0490500 ( dit is wel officieel het nummer van 12move, maar kost "maar 13 cent ipv de normale 45 ct ;)
Goed zo, weet gelijk Tiscali ook weer dat klanten deze trucjes uithalen en houden ze daar rekening mee. Goed gedaan Robbie San.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
trolleystad schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:24:
[...]

Goed zo, weet gelijk Tiscali ook weer dat klanten deze trucjes uithalen en houden ze daar rekening mee. Goed gedaan Robbie San.
Dan had Tiscali de helpdesk maar niet achter een betaalnummer moeten plaatsen. Ik heb laatst €3 betaald voor een tip waarvan ik bij voorbaat eigenlijk al wist dat het niet ging helpen.

Overigens, het probleem waar ik voor belde was de wegvallende telefoonverbinding. Maar nou viel me vandaag nog wat op: het is niet VoIP dat het probleem is, dat is slechts een symptoom. ALLE internetverkeer 'hapert'. De een paar seconde gaat het full speed, dan ligt het een paar seconde helemaal plat. Zowel TCP als UDP, er komt gewoon geen bit meer door. Nogal wiedes dat ook dan telefonie hapert. Het enige dat tijdelijk soelaas biedt is om de modem maar te rebooten.

Heeft iemand een verklaring & oplossing voor deze 'haperende' lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fuzzillogic schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 01:19:
[...]

Dan had Tiscali de helpdesk maar niet achter een betaalnummer moeten plaatsen. Ik heb laatst €3 betaald voor een tip waarvan ik bij voorbaat eigenlijk al wist dat het niet ging helpen.

Overigens, het probleem waar ik voor belde was de wegvallende telefoonverbinding. Maar nou viel me vandaag nog wat op: het is niet VoIP dat het probleem is, dat is slechts een symptoom. ALLE internetverkeer 'hapert'. De een paar seconde gaat het full speed, dan ligt het een paar seconde helemaal plat. Zowel TCP als UDP, er komt gewoon geen bit meer door. Nogal wiedes dat ook dan telefonie hapert. Het enige dat tijdelijk soelaas biedt is om de modem maar te rebooten.

Heeft iemand een verklaring & oplossing voor deze 'haperende' lijn?
Je ADSL lijn blijft wel verbonden? Die valt niet weg?

Dit kan echt van alles zijn wat dit veroorzaakt. Van een foutieve aansluiting wat je ADSL signaal ernstig verstoort tot en met een probleem op je PC (en alles er tussen in). Dat wordt stap voor stap dingen proberen en uitsluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
ADSL blijft up. Dat het niet aan de PC's ligt lijkt me ook duidelijk aangezien telefonie dezelfe problemen heeft. Of het signaal verstoort wordt betwijfel ik, dat zou niet opeens weg zijn na een reboot.

Mocht het weer optreden dan zal ik eens alleen de ATM/ADSL-lijn resetten. Mocht dat niet helpen, dan lijkt me dat het de router zelf is die flipt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fuzzillogic schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:03:
ADSL blijft up. Dat het niet aan de PC's ligt lijkt me ook duidelijk aangezien telefonie dezelfe problemen heeft. Of het signaal verstoort wordt betwijfel ik, dat zou niet opeens weg zijn na een reboot.

Mocht het weer optreden dan zal ik eens alleen de ATM/ADSL-lijn resetten. Mocht dat niet helpen, dan lijkt me dat het de router zelf is die flipt..
Heb je een Wireless modem? Ja? Zwart of grijs?

Zet dan je Wireless eens uit of zet hem 3 kanalen verder of lager, kan heel goed komen door verstoring op die WiFi frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
bjck schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:05:
[...]

Heb je een Wireless modem? Ja? Zwart of grijs?

Zet dan je Wireless eens uit of zet hem 3 kanalen verder of lager, kan heel goed komen door verstoring op die WiFi frequentie.
Wat BjcK zegt kan kloppen. Als je één van ons even je IP adres PM't, dan kunnen we een ping doen. Als de ping vervolgens een patroon zoals dit geeft:

* 23 ms
* 25 ms
* 22 ms
* 2048 ms
* 20 ms
* 21 ms
* 23 ms
* 1067 ms
* etc

dus om de vier pings een uitschieter, dan is het inderdaad de WiFi die voor problemen zorgt. Een ander kanaal helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Het is de Prestige 2602HW-61. Wifi staat aan, maar gebruik ik normaal gesproken niet. Ik heb al eerder CPU usage gecontroleerd tijdens het 'haperen', maar dat zat gewoon rond de 10%. Wifi-kanaal is al eens veranderd, no effect. Er zijn nogal wat accesspoints in de buurt, een vrij kanaal vinden valt niet mee hier. Zal wifi wel eens uitzetten mocht het euvel weer optreden. Of dat helpt heb ik helaas een hard hoofd in: na een reboot van de modem werkt het namelijk weer prima voor een tijd.

Dat van die ping is wel een goeie! Het heeft nu niet zoveel zin aangezien het nu zonder haperen werkt, na de reboot van eergisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Fuzzillogic schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:45:
Het is de Prestige 2602HW-61. Wifi staat aan, maar gebruik ik normaal gesproken niet. Ik heb al eerder CPU usage gecontroleerd tijdens het 'haperen', maar dat zat gewoon rond de 10%. Wifi-kanaal is al eens veranderd, no effect. Er zijn nogal wat accesspoints in de buurt, een vrij kanaal vinden valt niet mee hier. Zal wifi wel eens uitzetten mocht het euvel weer optreden. Of dat helpt heb ik helaas een hard hoofd in: na een reboot van de modem werkt het namelijk weer prima voor een tijd.

Dat van die ping is wel een goeie! Het heeft nu niet zoveel zin aangezien het nu zonder haperen werkt, na de reboot van eergisteren.
Die CPU usage is alleen een moment opname. Dat gehaper vind één keer in de zoveel seconden plaatst. Helaas krijg je het nooit voor elkaar juist op DAT moment die pagina te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
ik heb effe gebeld en het kan niet aangezien je niet van tiscali kan overstappen naar tiscali dus ik denk dat ik gewoon 1 maandje alice probeer en dan weer naar tiscali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

Reinier

\o/

Heeft iemand ervaring met het faxen via de site van Tiscali? Je moet eerst je tegoed opwaarderen en daar krijg ik continu foutmeldingen. Eerst dat m'n emailadres niet geregistreerd is (ik heb er 13 geprobeerd), daarna krijg ik generic errors en nu:
HTTP Status 500 -

type Exception report

description The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.

exception

javax.servlet.ServletException: Error testing property 'userFirstName' in bean of type null
javax.faces.webapp.FacesServlet.service(FacesServlet.java:209)
com.tiscali.payment.web.PaymentFilter.doFilter(PaymentFilter.java:42)
com.tiscali.payment.web.XSLTFilter.doFilter(XSLTFilter.java:95)

root cause

javax.faces.el.PropertyNotFoundException: Error testing property 'userFirstName' in bean of type null
com.sun.faces.el.PropertyResolverImpl.getType(PropertyResolverImpl.java:342)
com.sun.faces.el.impl.ArraySuffix.getType(ArraySuffix.java:235)
com.sun.faces.el.impl.ComplexValue.getType(ComplexValue.java:203)
com.sun.faces.el.ValueBindingImpl.getType(ValueBindingImpl.java:307)
com.sun.faces.renderkit.html_basic.HtmlBasicInputRenderer.getConvertedValue(HtmlBasicInputRenderer.java:110)
javax.faces.component.UIInput.validate(UIInput.java:679)
javax.faces.component.UIInput.executeValidate(UIInput.java:796)
javax.faces.component.UIInput.processValidators(UIInput.java:412)
javax.faces.component.UIForm.processValidators(UIForm.java:165)
javax.faces.component.UIComponentBase.processValidators(UIComponentBase.java:905)
javax.faces.component.UIViewRoot.processValidators(UIViewRoot.java:341)
com.sun.faces.lifecycle.ProcessValidationsPhase.execute(ProcessValidationsPhase.java:78)
com.sun.faces.lifecycle.LifecycleImpl.phase(LifecycleImpl.java:200)
com.sun.faces.lifecycle.LifecycleImpl.execute(LifecycleImpl.java:90)
javax.faces.webapp.FacesServlet.service(FacesServlet.java:197)
com.tiscali.payment.web.PaymentFilter.doFilter(PaymentFilter.java:42)
com.tiscali.payment.web.XSLTFilter.doFilter(XSLTFilter.java:95)

note The full stack trace of the root cause is available in the Apache Tomcat/5.0.28 logs.
Weet iemand hoe je dit aan de praat krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Momenteel een Zyxel Prestige 2602H zonder Wifi maar zie regelmatig de Zyxel Prestige 2602HW op marktplaats,kan ik deze dan gebruiken of zit er iets in de modem(firmware) zodat het niet gaat werken op mijn aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:38
Enige voordeel van een Zyxel die Tiscali uitlevert is dat er in de firmware al de juiste netwerkinstellingen (VPI/VCI e.d.) staan en telefonie instellingen.

Met een originele Zyxel kan je dit ook allemaal instellen. Dit zou geen problemen mogen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
De meeste modems die daar staan komen van Tiscali dus dat zou geen probleem mogen opleveren. Besef wel dat je dan geen garantie hebt op de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

overstappen van T4 naar T4
Sinds 14 sept 2006 heb ik T4. Daar betaal ik nu 19,95 voor. Als ik nu T4 zou aanschaffen betaal ik daar 14,95 voor. Omdat ik de snelheid mooi zat vindt (en de telefonie het ook prima doet) ga ik voor de prijsverlaging (net als vorig jaar). Ook toen zag ik bij "Wijzig Abonnement" in eerste instantie alleen een snelheidverhoging (voor dezelfde prijs). Pas kort voor (of na?) het einde van de het eerste jaar zag ik toen (via een truukje) dat je ook voor een prijsverlaging kon kiezen. Jammer trouwens dat T5 er niet meer is. Want daar kreeg je 1024 upload bij voor ik meen 17,49....

a) Bestaat die mogelijkheid (prijsverlaging) nog steeds?
b) Vanaf hoeveel dagen voor of na die jaarperiode kun je die kiezen?
c) Is er nog steeds een truukje nodig om die prijsverlaging te kunnen kiezen (welk truukje dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbieDee schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:32:
b) Vanaf hoeveel dagen voor of na die jaarperiode kun je die kiezen?
Dit kan al een maand voor het verlopen van de jaarperiode. Eventueel "andere abbo's" kiezen indien T4 niet bij de overstapmogelijkheden staat. Ik heb het een paar maanden geleden ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb nog een T12 abonnement, en betaal daar 34,95 voor incl telefonie. Nu wil ik de T12 van 29,95 bestellen, maar dat lukt niet; ik kan alleen T20 (is me te duur) of T6 (weer geen goeie verhouding), maar T12 staat er niet bij (ook niet als ik de andere mogelijkheden bekijk).
Hoe krijg ik dit nu voor elkaar? Bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
koelkast schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 10:06:
Ik heb nog een T12 abonnement, en betaal daar 34,95 voor incl telefonie. Nu wil ik de T12 van 29,95 bestellen, maar dat lukt niet; ik kan alleen T20 (is me te duur) of T6 (weer geen goeie verhouding), maar T12 staat er niet bij (ook niet als ik de andere mogelijkheden bekijk).
Hoe krijg ik dit nu voor elkaar? Bellen?
Ligt er aan. Sinds wanneer heb je T12? Als dit nog geen jaar geleden is mag je niet downgraden. Ook al blijft de snelheid gelijk, een prijsverlaging wordt gezien als een downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Nee, dat klopt niet helemaal. Ik heb het nu ook al ruim een jaar en heb de optie ook niet. Inderdaad misschien het best om even te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

jvdb1975 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:38:
Nee, dat klopt niet helemaal. Ik heb het nu ook al ruim een jaar en heb de optie ook niet. Inderdaad misschien het best om even te bellen.
Heb inderdaad even gratis gebeld naar
"Voor direct bestellen en informatie over onze producten en diensten Tel. : 030 - 214 9720"
Het wordt telefonisch voor me in orde gemaakt (dus T4 voor de prijs van 14,95). Op naar een volgend tevreden jaar. Ook over deze telefonische ondersteuning.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieDee op 27-08-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik wil mijn tiscali nummer doorschakelen naar mijn mobiel, dus heb ik dit in het modem aangevinkt en ingevuld (06xxxxxxxx) onder voice -> call forward -> Unconditional Forward to Number in table1
Tevens heb ik onder voice -> SIP Settings -> Advanced Settings -> Call Forward Table gechecked dat deze op table 1 staat.
Ik zie (live) onder System Status -> show statistic dat ie overgaat maar doorschakelen ho maar

Ik heb nog even gezocht op tweakers maar kon dit niet echt vinden....
Enig idee of dit zou kunnen werken, of hoe het werkend te krijgen is

current firmware is: ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.6)b4 | 01/25/2006

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee is inderdaad nog niet mogelijk met Tiscali telefonie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Dat doorschakelen moet ondersteunt worden in de SIP server, maakt niet uit of je modem of softphone het ondersteund. Dus doorschakelen gaat (nog) niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb weer eens een port forward uitdaging :)

Van extern naar intern translaten naar dezelfde poort gaat prima, ik wil nu alleen poort 82 extern forwarden naar intern 80

Als ik dat op m'n LAN probeer werkt het ook wel, maar extern gebeurt er niets.

Dit zijn enkele screenshots van m'n Zyxel config

Firewall rules
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7b74387a8c206664932ec518dadce70e/full.png

NAT config

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/873195887707b7bcedb1b46bb8217c36/full.png

Wat doe ik fout?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de tiptel cyberbox 100 in combinatie met tiscali telefonie?

Het gaat hierbij om de KPN aansluiting te combineren met tiscali telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gunner schreef op maandag 03 september 2007 @ 21:01:
Ik heb weer eens een port forward uitdaging :)

Van extern naar intern translaten naar dezelfde poort gaat prima, ik wil nu alleen poort 82 extern forwarden naar intern 80

Als ik dat op m'n LAN probeer werkt het ook wel, maar extern gebeurt er niets.

Dit zijn enkele screenshots van m'n Zyxel config

Firewall rules
[afbeelding]

NAT config

[afbeelding]

Wat doe ik fout?
Werkt alles wel naar wens als je port 82 naar port 82 doet?

Werkt alles wel naar wens als je geen destination adres specificeert in je firewall? Dus gewoon Any laat staan als destination en niet een 192.168.1.49 opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bjck schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 04:55:
Werkt alles wel naar wens als je port 82 naar port 82 doet?
Ik heb nog geen manier kunnen vinden om die applicatie op een andere poort dan 80 te laten draaien
Werkt alles wel naar wens als je geen destination adres specificeert in je firewall? Dus gewoon Any laat staan als destination en niet een 192.168.1.49 opgeeft.
Nee maakt ook niet uit.

edit: ik heb nog eens flink zitten testen, ik heb de standaard poort 80 rule van m'n website die op een ander intern IP adres draait aangepast naar dat 192.168.1.49 adres, maar zelfs dan krijg ik geen connectie dus misschien dat het toch ergens anders aan ligt.

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 04-09-2007 08:43 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 14:11

Cybje

First Post!

Ik ga verhuizen en zit eraan te denken om Tiscali te nemen. Maar wat is de levertijd in de praktijk naar jullie ervaringen? Op de site staat 4-6 weken, maar ik mag toch wel hopen dat dat tegenwoordig niet meer zo is. Andere providers kunnen vaak in 2 weken leveren. En als Tweaker 4-6 weken zonder internet is toch wel vrij onmogelijk :D

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Cybje schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:41:
Ik ga verhuizen en zit eraan te denken om Tiscali te nemen. Maar wat is de levertijd in de praktijk naar jullie ervaringen? Op de site staat 4-6 weken, maar ik mag toch wel hopen dat dat tegenwoordig niet meer zo is. Andere providers kunnen vaak in 2 weken leveren. En als Tweaker 4-6 weken zonder internet is toch wel vrij onmogelijk :D
Levertijd kan zelfs 5 werkdagen zijn, hangt er vanaf op welke manier je aangesloten moet worden en wanneer je kan bestellen.

Heb je wel of geen KPN-telefonie wat je op je nieuwe adres gaat aanvragen of erheen verhuizen? Dat is de belangrijkste vraag.

En als je geen KPN telefonie neemt/hebt, wanneer krijg je de sleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

bjck schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:54:
[...]

Levertijd kan zelfs 5 werkdagen zijn, hangt er vanaf op welke manier je aangesloten moet worden en wanneer je kan bestellen.

Heb je wel of geen KPN-telefonie wat je op je nieuwe adres gaat aanvragen of erheen verhuizen? Dat is de belangrijkste vraag.

En als je geen KPN telefonie neemt/hebt, wanneer krijg je de sleutel?
Ik heb/neem geen KPN telefonie. Ik wilde Tiscali T12 nemen met gratis telefonie. Ik bel toch voornamelijk naar vaste nummers, dus is wel leuk als dat gratis kan :) En die 10 euro per maand extra aan KPN kosten maakt niet zoveel uit.

Waarschijnlijk krijg ik zo half september de sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Cybje schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:00:
[...]

Ik heb/neem geen KPN telefonie. Ik wilde Tiscali T12 nemen met gratis telefonie. Ik bel toch voornamelijk naar vaste nummers, dus is wel leuk als dat gratis kan :) En die 10 euro per maand extra aan KPN kosten maakt niet zoveel uit.

Waarschijnlijk krijg ik zo half september de sleutel.
Bij het aansluiten wordt dan door KPN een afspraak met je gemaakt. Bij het in gebruik nemen van de koperlijn wordt deze namelijk naast het inprikken in de centrale ook tot aan in je huis (ISRA) gecontroleerd gelijk.

Zaak is dus dat je wel moet weten wanneer je de sleutel krijgt omdat je een afspraak moet kunnen maken als ze bellen. Zou je nu bestellen bellen ze denk ik einde van deze week of volgende week voor een afspraak een week verder. Dus je zou nu kunnen bestellen, mits je wel redelijk zeker weet dat je de sleutel krijgt.

Is het nieuwbouw? Dan heb je soms wel wat problemen omdat de lijn wel in huis ligt, maar bij KPN nog niet administratief bekend is zodat Tiscali erop kan bestellen.

Je zou ook een analoge belbudget lijn kunnen bestellen (moet je bij zo'n nieuwbouw probleem sowieso). Kost je eenmalig wel €47.50 aansluitkosten, maar maandelijks eigenlijk niets meer omdat je het tientje dan aan KPN betaalt in plaats van Tiscali. En na 12 maanden kan je die ook opzeggen gewoon mocht je dat willen.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 04-09-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

Het is geen nieuwbouw. Ik zit nu in nieuwbouw en naast alle duizenden problemen waar je sowieso al mee te maken krijgt bij nieuwbouw, duurde het ook enkele weken voordat KPN begreep hoe ze een telefoonlijn moesten aansluiten in de centrale.

Ik bestel inderdaad wel zodra ik definitief de datum heb. Thanks voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Cybje schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:53:
Het is geen nieuwbouw. Ik zit nu in nieuwbouw en naast alle duizenden problemen waar je sowieso al mee te maken krijgt bij nieuwbouw, duurde het ook enkele weken voordat KPN begreep hoe ze een telefoonlijn moesten aansluiten in de centrale.

Ik bestel inderdaad wel zodra ik definitief de datum heb. Thanks voor de info :)
Tussen bestellen van zo'n aanleg en de werkelijke afspraak datum zit zo'n 2 weken meestal. Als je gebeld wordt door KPN (kan de volgende dag al zijn) moet je weten voor welke datum je een afspraak kunt maken sowieso inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 21:15:

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 21:15:

Praat dat ding ook SIP?

Staat op hun website dat hij werkt met Skype en met Voipbuster. De eerste gebruikt geen SIP maar een eigen protocol, maar Voipbuster zou met SIP kunnen werken.

Als je alles los kunt instellen zou hij kunnen werken met Tiscali telefonie. Maar dan doet hij hetzelfde als je ZyXEL modem ook doet en werkt het misschien zelfs minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Yup, als je gratis een modem bij je abonnement kunt krijgen raad ik je aan dat zeker te doen. Het maakt ondersteuning een heel stuk makkelijker (zowel voor jezelf als voor Tiscali) en je hebt altijd 'reserve'-apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Het is (in theorie) mogelijk. Benodigdheden:
  • Een PC die altijd aanstaat
  • Een softphone zoals Xlite o.i.d. die kan samenwerken met de Tiptel Cyberbox (xlite kon dat geloof ik met een extra stukje software)
Maar het is dus niet makkelijk/aan te raden. Gebruik gewoon de bijgeleverde modem. Indien je graag wilt combineren met KPN lijn, neem dan bijvoorbeeld een Artech switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:28
trolleystad schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:53:
[...]
Maar het is dus niet makkelijk/aan te raden. Gebruik gewoon de bijgeleverde modem. Indien je graag wilt combineren met KPN lijn, neem dan bijvoorbeeld een Artech switch.
Daar sluit ik me volledig bij aan, daarmee houd je het namelijk zo simpel mogelijk.

Zijn er trouwens nog andere merken dan artech die een 2-line switch verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 23:25
ben ik nou de enige die 5 min geleden 7 x dc heb gehad???
niemand problemen met tiscali???
heb de T12 van tiscali inclusief telefonie.
DC zomaar???
altijd al gewerkt

• kalizec
Hier werkt het allemaal prima. Wellicht dat het iets specifieks met jouw lijn is of jouw postcodegebied of de lijnkaart waar je op aangesloten staat. Je zou Tiscali hier over kunnen bellen, maar als het een eenmalig iets blijft kan het net zo goed een monteur in de colo geweest zijn die langs een paar draadjes liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
fong06 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:14:
ben ik nou de enige die 5 min geleden 7 x dc heb gehad???
niemand problemen met tiscali???
heb de T12 van tiscali inclusief telefonie.
DC zomaar???
altijd al gewerkt
DC????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:38
Disconnect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenix schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:55:
[...]

Tja, ik vind het wel logisch dat tiscali je dat hele bedrag laat betalen. Je hebt namelijk een contract.
Dan had je beter over moeten nadenken voordat je tiscali aanvraagt en dan verhuist naar een boerendorp zonder tiscali.. En je kan gewoon opzeggen naar het jaarcontract ( maand van te voren voordat het jaarcontract is afgelopen volgens mij ) Maar veel mensen zullen dat misschien vergeten.
Dus zorg dus voor een calendar waar het eventueel opstaat op een plek die je vaak ziet, een agenda ofzo. Zodat je het niet vergeet. Dan is er geen enkel probleem met een 1 jarige contract vind ik. Natuurlijk is het na een jaar veel fijner per maand opzeggen. Dat vind ik ook. Maar heel erg vind ik het ook niet. Wat daar tegen overstaat is dat je wel altijd gratis kan upgraden en downgraden, enigste nadeel daarvan is als je downgrade of upgrade je dan weer aan jaarcontract zit.
Heb de afgelopen 3,5 jaar bij Tiscali gezeten. Na het eerste jaar verhuist en gelijk ook telefonie aangevraagd. Nu ga ik verhuizen waar al een internetverbinding ligt en dus wil ik het ook opzeggen. Nu komen ze ermee dat ik enkel een heel jaar moet doorbetalen, en dat terwijl ik ga verhuizen en geen internet meer nodig heb. Iemand hier ervaring mee? En wat kun je hieraan doen? Naar kassa, consumentenbond of trosradar/opgelicht stappen wellicht want dit is niet echt klantvriendelijk, want standaard is het tegenwoordig opzegtermijn van 1 maand, maar niet 1 vol jaar verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:56:
[...]

Heb de afgelopen 3,5 jaar bij Tiscali gezeten. Na het eerste jaar verhuist en gelijk ook telefonie aangevraagd. Nu ga ik verhuizen waar al een internetverbinding ligt en dus wil ik het ook opzeggen. Nu komen ze ermee dat ik enkel een heel jaar moet doorbetalen, en dat terwijl ik ga verhuizen en geen internet meer nodig heb. Iemand hier ervaring mee? En wat kun je hieraan doen? Naar kassa, consumentenbond of trosradar/opgelicht stappen wellicht want dit is niet echt klantvriendelijk, want standaard is het tegenwoordig opzegtermijn van 1 maand, maar niet 1 vol jaar verlengen.
Dat kan best zijn dat bij de contracten van 'tegenwoordig' vaak een opzegtermijn van een maand is na het eerste jaar, maar je bent zelf een contract aangegaan met de voorwaarden toen dat nog niet zo was.

En wat betreft klantvriendelijkheid, denk je echt dat een bedrijf het leuk vind een klant te verliezen?

Dus de consumentenbond, Tros Radar of Opgelicht kunnen je hier toch niet mee helpen. Lees de algemene voorwaarden door en kijk of daar iets in staat wat jou zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
trolleystad schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:22:
[...]
Dat kan best zijn dat bij de contracten van 'tegenwoordig' vaak een opzegtermijn van een maand is na het eerste jaar, maar je bent zelf een contract aangegaan met de voorwaarden toen dat nog niet zo was.

En wat betreft klantvriendelijkheid, denk je echt dat een bedrijf het leuk vind een klant te verliezen?

Dus de consumentenbond, Tros Radar of Opgelicht kunnen je hier toch niet mee helpen. Lees de algemene voorwaarden door en kijk of daar iets in staat wat jou zou kunnen helpen.
Hij doelt op het feit dat de wet veranderd is (gaat worden), verlengen met 1 jaar is dan niet meer toegestaan. Dat geldt ook voor bestaande contracten

Of een bedrijf dat leuk vindt of niet, ze moeten zich gewoon aan de wet houden. En de wet staat ALTIJD boven de AV...

Maar volgens mij is die wet nog niet in werking getreden, dus op dit moment heeft tiscali gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Rrob schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:28:
[...]

Hij doelt op het feit dat de wet veranderd is (gaat worden), verlengen met 1 jaar is dan niet meer toegestaan. Dat geldt ook voor bestaande contracten

Of een bedrijf dat leuk vindt of niet, ze moeten zich gewoon aan de wet houden. En de wet staat ALTIJD boven de AV...

Maar volgens mij is die wet nog niet in werking getreden, dus op dit moment heeft tiscali gelijk.
De wet gaat boven voorwaarden natuurlijk, dat altijd.

Maar het is een wetsvoorstel nog, geen wet. Het gaat volgens mij wat ik ervan gehoord heb ook niet over dat het met een maand verlengd hoeft te worden, maar een soort meldingsplicht voor de aanbieder om de klant te informeren dat een nieuwe termijn weer van start gaat. Zodat je als consument beter bent beschermd en tijdig kan reageren (opzeggen voor einde termijn of overstappen).

Situatie is nog niet zo, Tiscali biedt aan en verlengt met steeds 12 maanden termijn al sinds jaar en dag. Ga je verhuizen en is net een nieuwe termijn gestart is het een beetje een 'potverdorie' situatie voor jezelf. Verhuis het gewoon mee, misschien zijn er twee aderparen beschikbaar op je nieuwe adres en kan het naast elkaar werken. Naast een kabel of glasvezel abonnement kan het sowieso omdat je daarvoor de telefoonlijn (aderpaar) niet gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 10-09-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Die lange opzegtermijnen zijn hoe dan ook niet klantvriendelijk. Het is gewoon een naaistreek om zoveel mogelijk geld te innen. Logisch, het is een bedrijf, maar om geld te vangen voor diensten die niet geleverd worden (nadat je verhuisd bent heb je geen internet meer) is een smerige grap.

Dat er een minimum contractduur is snap ik, en dat je na dat contract de mogelijkheid hebt om een nieuw contract af te sluiten voor 12 maanden vind ik ook billijk. Maar om het stilzwijgend met telkens een jaar te verlengen, zonder daarbij de tarieven aan te passen aan de dan geldende tarieven? Bah.

Maar goed dat ik er nu op gewezen wordt. Mocht ik in de toekomst van provider wisselen, dan zal ik zeker rekening hiermee houden: de provider die wat klantgerichter is op dit gebied (zoals Alice nu) heeft bij mij dan een bonuspuntje te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Fuzzillogic schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:21:
Die lange opzegtermijnen zijn hoe dan ook niet klantvriendelijk. Het is gewoon een naaistreek om zoveel mogelijk geld te innen. Logisch, het is een bedrijf, maar om geld te vangen voor diensten die niet geleverd worden (nadat je verhuisd bent heb je geen internet meer) is een smerige grap.
Heb je je ooit afgevraagd wat er zoal allemaal op basis van jaar-abonnementen werkt?

Wellicht gaat Tiscali ook wel jaar-contracten bij externe partijen aan puur om jou van die dienst te kunnen voorzien. Je kunt hier een beetje af zitten gaan geven, maar feit blijft dat jij niet op de hoogte was van de voorwaarden waar je zelf mee akkoord gegaan bent. De voornaamste persoon op wie je dus af zou moeten geven ben je zelf. Immers jij kiest er voor om a) een jaarcontract aan te gaan en b) om je ADSL niet mee te willen verhuizen. Zou je dit tweede doen was er helemaal niets aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fuzzillogic schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:21:
Je kan de dienst verhuizen, mits het leverbaar is op je nieuwe adres en er moet een lijn beschikbaar zijn voor gebruik natuurlijk.
Dat er een minimum contractduur is snap ik, en dat je na dat contract de mogelijkheid hebt om een nieuw contract af te sluiten voor 12 maanden vind ik ook billijk. Maar om het stilzwijgend met telkens een jaar te verlengen, zonder daarbij de tarieven aan te passen aan de dan geldende tarieven? Bah.
Je sluit een contract af dat je gewoon behoudt. Niemand, dus ook Tiscali niet, verandert daar zomaar iets aan. Je kan wel altijd na 12 maanden bij Tiscali gewoon een ander abonnement kiezen wat dan aangeboden wordt. Niets doen is soms wel zonde ja natuurlijk.
Maar goed dat ik er nu op gewezen wordt. Mocht ik in de toekomst van provider wisselen, dan zal ik zeker rekening hiermee houden: de provider die wat klantgerichter is op dit gebied (zoals Alice nu) heeft bij mij dan een bonuspuntje te pakken.
Er zijn tal van redenen waarom bedrijven dit deden of doen. Als je allemaal klanten hebt die elke maand kunnen opzeggen met een korte termijn heb je als bedrijf (ook voor tijdschrift/krant abonnementen etc) natuurlijk veel minder ruimte om te investeren. Je hebt geen zekerheid/vastigheid, thans een stuk minder over de inkomsten.

Mijn voorganger geeft ook nog voorbeelden, maar zijn er vast meer nog.

Het is wel erg negatief gedacht om gelijk aan te nemen dat het is om geld te kloppen uit mensen die verhuizen en willen opzeggen. Je bent er zelf bij als je een overeenkomst met een bedrijf aangaat, doe je als het goed is met je volle verstand. Dus je weet het en kiest er zelf voor.

Is zo'n spreekwoord voor...

Boter op het hoofd hebben
Hypocriet zijn. Zelf mede verantwoordelijk zijn voor iets wat men anderen verwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 10-09-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
bjck schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:32:
Je sluit een contract af dat je gewoon behoudt. Niemand, dus ook Tiscali niet, verandert daar zomaar iets aan. Je kan wel altijd na 12 maanden bij Tiscali gewoon een ander abonnement kiezen wat dan aangeboden wordt. Niets doen is soms wel zonde ja natuurlijk.
Nouja, Tiscali verhoogt het maandbedrag tenminste nu zoals mobiele telecomproviders dat wel doen :(
Er zijn tal van redenen waarom bedrijven dit deden of doen. Als je allemaal klanten hebt die elke maand kunnen opzeggen met een korte termijn heb je als bedrijf (ook voor tijdschrift/krant abonnementen etc) natuurlijk veel minder ruimte om te investeren. Je hebt geen zekerheid/vastigheid, thans een stuk minder over de inkomsten.
Ach kom. Op een groot klantenbestand maakt dat niks uit. En de vastigheid is er nog steeds. Het eerste contract is een jaarcontract. En daarna door mensen over te halen een nieuw jaarcontract af te laten sluiten door hun een lager maandbedrag in het vooruitzicht te stellen. Daar is niets mis mee.
Het is wel erg negatief gedacht om gelijk aan te nemen dat het is om geld te kloppen uit mensen die verhuizen en willen opzeggen. Je bent er zelf bij als je een overeenkomst met een bedrijf aangaat, doe je als het goed is met je volle verstand. Dus je weet het en kiest er zelf voor.
Achja wellicht ben ik te naïef geweest. Daar kwam ik laatst ook al achter met overstap van mobiele telefonie naar andere provider. Ik ga er te veel vanuit dat het fatsoenlijke bedrijven zijn die geld willen verdienen met goede diensten, en niet door klanten zolang mogelijk vast te houden in contracten. I guess I was wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ok, dus de enige reden om hier te posten was dus even gal spuwen op je ISP? Ga dan lekker naar het Tros Radar forum ofzo. Wij wijzen je hier op je eigen fouten en als je dat niet wilt accepteren heb je hier niets te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
trolleystad schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:01:
Ok, dus de enige reden om hier te posten was dus even gal spuwen op je ISP? Ga dan lekker naar het Tros Radar forum ofzo. Wij wijzen je hier op je eigen fouten en als je dat niet wilt accepteren heb je hier niets te zoeken.
stel je niet aan zeg....

Ja hij had het kunnen weten, maar hij heeft wel gelijk dat Tiscali naai-voorwaarden heeft. Het kabinet wil niet voor niet ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
trolleystad schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:01:
Ik spuw mijn gal op de hele branch en daarmee ook Tiscali. Vooralsnog heb ik geen plannen op van provider te switchen en Tiscali bevalt me verder prima.

Je opmerking is wel erg belerend hier. Het blijkt dus ook dat ik niet de enige ben die zich verbaast over de termijnen die de providers hanteren. Is het dan 'onze fout' dat we van billijke termijnen uitgaan, maar dat er in de kleine lettertjes iets anders staat?

De reden dat bedrijven hiermee wegkomen is omdat het probleem pas duidelijk wordt als je geen klant meer wilt zijn, en dat bedrijven dit soort beperkingen nooit in de reclamefolders zetten. Ik heb mijn lesje wel geleerd. Hopelijk letten anderen nu ook goed op dit soort voorwaarden, en nemen ze het mee in hun besluitvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het oriënteren naar een nieuwe ISP, en als gamer ben is ping vrij belangrijk. Nu heb ik op speedtest de ping's gecheckt per provider, en nu valt me op dat de speedlinq abo's een veel lagere latency hebben dan tiscali. Dit terwijl speedlinq gebruikt maakt van het tiscali netwerk. Ik weet dat speedtest niet echt betrouwbaar is, maar de metingen zijn een gemiddelde van tientallen gebruikers. Iemand een idee, en is de ping op servers idd slecht (rond de 30, kpn netwerk heeft 10)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Rrob schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:05:
[...]

stel je niet aan zeg....

Ja hij had het kunnen weten, maar hij heeft wel gelijk dat Tiscali naai-voorwaarden heeft. Het kabinet wil niet voor niet ingrijpen.
Waar kan je vinden dat ze tegen contract termijnen willen optreden? Volgens mij alleen tegen het stilzwijgend verlengen door een meldingsplicht voor de bedrijven in te stellen om de consument op de hoogte te stellen van een contract termijn verlenging elke keer.

Thans dat is wat ik gehoord heb of op TV gezien heb. Kan er verder niets over vinden eigenlijk.
Fuzzillogic schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:33:
[...]

Je opmerking is wel erg belerend hier. Het blijkt dus ook dat ik niet de enige ben die zich verbaast over de termijnen die de providers hanteren. Is het dan 'onze fout' dat we van billijke termijnen uitgaan, maar dat er in de kleine lettertjes iets anders staat?

De reden dat bedrijven hiermee wegkomen is omdat het probleem pas duidelijk wordt als je geen klant meer wilt zijn, en dat bedrijven dit soort beperkingen nooit in de reclamefolders zetten. Ik heb mijn lesje wel geleerd. Hopelijk letten anderen nu ook goed op dit soort voorwaarden, en nemen ze het mee in hun besluitvorming.
Het staat niet in de reclame folders en kreten, natuurlijk niet. Daar worden zoveel punten niet genoemd of geschreven, alleen de speer punten waar een bedrijf zich mee denkt te kunnen onderscheiden van de andere aanbieders.

Lijkt me niet heel raar dat ze niet de minder interessante punten gaan opsommen met grote letters.

Als je dan de voorwaarden van een product de 'kleine lettertjes' noemt is dat mijn inziens incorrect. Juist de voorwaarden zijn een opsomming van het 'contract' wat je aangaat. Daarin staan de verplichtingen van beide partijen en dus ook opgesomd wat je mag verwachten van een ISP. Die zijn juist belangrijk bij het afsluiten van een dienst als 'breedband internet'. Net als bij (mobiele) telefonie, maar ook bij polissen van een verzekeraar. Juist die voorwaarden (de polis voorwaarden) is wat je wel en niet hebt afgekocht qua risico, dus eigenlijk wat je koopt.

Dus juist die voorwaarden even doorlezen, niet alleen de kreten op de TV, radio, portal site of folders.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 15:20:
Ik ben aan het oriënteren naar een nieuwe ISP, en als gamer ben is ping vrij belangrijk. Nu heb ik op speedtest de ping's gecheckt per provider, en nu valt me op dat de speedlinq abo's een veel lagere latency hebben dan tiscali. Dit terwijl speedlinq gebruikt maakt van het tiscali netwerk. Ik weet dat speedtest niet echt betrouwbaar is, maar de metingen zijn een gemiddelde van tientallen gebruikers. Iemand een idee, en is de ping op servers idd slecht (rond de 30, kpn netwerk heeft 10)?
Speedlinq levert via Tiscali ja, maar ook via KPN & BBned haar netwerken.

De latency is bij Tiscali zo'n 18 a 20ms op je ADSL lijn tot aan de ISP haar netwerk. Dus vanaf je modem tot aan het netwerk van de ISP heb je altijd 18ms op je verbinding als basis.

Via het BBned of KPN ADSL netwerk kan het lager zijn, tot wel zo'n 8 a 12ms zelfs op je verbinding. Hoeft niet perse, zo heeft KPN zelf bij 'internet plus bellen' andere instellingen wat een hogere latency geeft op je verbinding.

Verder is de ISP qua externe netwerk koppelingen met andere netwerken op internet natuurlijk van belang voor de routes over het internet naar de gameserver (doel netwerk waar die server in hangt). Zo kan je naar bijvoorbeeld een gameserver in Duitsland via ISP 1 wel 24ms hebben, en via ISP 2 wel 80ms ondanks beide van Tiscali lijnen gebruik maken.

Lijn latency is niet zo belangrijk eigenlijk, of dat nu een basis is van 10 of 20ms is het verschil niet. Wat je wilt hebben als je gamed is goede routes over het internet naar de meeste netwerken waar gameservers in gehost worden. Geen packetloss op je verbinding door lijnfouten of problemen in het netwerk ergens (zoals een volle pijp ergens).

Maar bovenal wil je niet dat je 's morgens vroeg 20ms hebt en 's avonds als het druk is opeens een schommelende tussen 40 en 80ms bijvoorbeeld door drukte bij je ISP ergens op het netwerk. En als het zo is wil je dat ze het snel oplossen etc.

* bjck gamed ook graag en heb geen problemen met Tiscali :)

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 11-09-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Ik heb sinds kort Tiscali T4 en wil mijn eigen Voip Router (een Draytek 2200V) gebruiken omdat die lifeline support heeft. Ik heb de Zyxel P-2602 aan de kant gezet en de Zyxel D660R (een mooi klein modempje, maar zonder router etc) aangesloten. Deze op bridged mode gezet en tadaa... internet werkt.

Als ik in de verschillende beschrijven kijk, zie ik dat ik het best in de setup van de router het MAC-adres kan "clonen". Als ik dat in de quick setup van de Draytek doe, krijg ik keurig het MAC adres te zien van mijn netwerkkaart in de pc. Haal ik weer het overzicht te voorschijn staat het MAC adres niet geregistreerd onder "WAN", maar weer het standaard adres (volgens mij). Voer ik het handmatig in, dan werkt internet niet meer.

instellingen zoals die in de draytek staan:
LAN
MAC Address : xx-xx-xx-xx-xx-BD
IP Address : 192.168.1.1
Subnet Mask : 255.255.255.0
DHCP Server : Yes

WAN
MAC Address : xx-xx-xx-xx-xx-BE
Connection : DHCP Client
IP Address : 82.xxx.xxx.xxx
Default Gateway : 82.xxx.xxx.xxx
DNS : 195.xxx.xx.xx

Het MAC adres bij WAN wijkt een lettertje af van dat bij LAN en is dus in dit overzicht niet dat van m'n netwerkkaart...

Ik heb begrepen dat bij Tiscali MAC adres registratie plaatsvindt en ben daarom een beetje bang dat wanneer ik niet het MAC adres van mijn netwerkkaart invul bij WAN, op een gegeven moment mijn internetverbinding wegvalt en dus telefonie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Tiscali doet niet aan MAC-registratie.

De DHCP-server staat echter wel een beperkt aantal IP-adressen met aansluiting toe.
Omdat DHCP-servers identificeren op basis van MAC-adres lijkt het dan of er MAC-registratie is.

De oplossing is om je 660 gewoon in bridge te zetten en een tijdje te wachten tot je wel een ip-adres krijgt. De lease-tijd bedraagd maximaal 2 uur. Dus in het meest extreme geval moet je ongeveer 2 uur wachten. Ik zou je adviseren om 's nachts je modem een keer uit te zetten en dan 's ochtends het andere modem aan te zetten. Dan heb je geen echte downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chris27 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:15:
Ik heb sinds kort Tiscali T4 en wil mijn eigen Voip Router (een Draytek 2200V) gebruiken omdat die lifeline support heeft. Ik heb de Zyxel P-2602 aan de kant gezet en de Zyxel D660R (een mooi klein modempje, maar zonder router etc) aangesloten. Deze op bridged mode gezet en tadaa... internet werkt.

Als ik in de verschillende beschrijven kijk, zie ik dat ik het best in de setup van de router het MAC-adres kan "clonen". Als ik dat in de quick setup van de Draytek doe, krijg ik keurig het MAC adres te zien van mijn netwerkkaart in de pc. Haal ik weer het overzicht te voorschijn staat het MAC adres niet geregistreerd onder "WAN", maar weer het standaard adres (volgens mij). Voer ik het handmatig in, dan werkt internet niet meer.

instellingen zoals die in de draytek staan:
LAN
MAC Address : xx-xx-xx-xx-xx-BD
IP Address : 192.168.1.1
Subnet Mask : 255.255.255.0
DHCP Server : Yes

WAN
MAC Address : xx-xx-xx-xx-xx-BE
Connection : DHCP Client
IP Address : 82.xxx.xxx.xxx
Default Gateway : 82.xxx.xxx.xxx
DNS : 195.xxx.xx.xx

Het MAC adres bij WAN wijkt een lettertje af van dat bij LAN en is dus in dit overzicht niet dat van m'n netwerkkaart...

Ik heb begrepen dat bij Tiscali MAC adres registratie plaatsvindt en ben daarom een beetje bang dat wanneer ik niet het MAC adres van mijn netwerkkaart invul bij WAN, op een gegeven moment mijn internetverbinding wegvalt en dus telefonie ook.
Je had ook je ZyXEL 2602 kunnen laten bridgen, had je geen 660 voor nodig. Heeft je 660 wel een juiste firmware? Anders kan je problemen krijgen met je ADSL signaal.

De Ti AR7 code versie moet 6.0.4.0 zijn in de firmware van je ZyXEL.

Je kan niet zomaar veranderen van mac-adres, dat kan je 1x doen per 4 uur zo'n verandering. Dus even 4 uur wachten en je kan hem weer een keer veranderen. Krijg je wel een ander IP-adres, maar laat hem lekker staan zoals het nu werkt.

Gebruik zelfs liefst helemaal geen aangepast mac-adres. Als je perongeluk een adres pakt dubbel op je netwerk of je Draytek gaat raar doen heb je problemen op je netwerk. Laat gewoon de standaard mac van je Draytek met Tiscali praten.

Verder zie uitleg van kalizec, je valt niet weg als je een ander mac-adres gebruikt. Vindt Tiscali geen probleem verder. Bewaar wel je 2602, als je ooit telefonie problemen hebt gaat Tiscali je niet helpen met je Draytek. Dan heb je die ZyXEL 2602 nodig om te kijken of je het probleem daarmee ook hebt en dan kan Tiscali je helpen het op te lossen.
kalizec schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:22:
Tiscali doet niet aan MAC-registratie.

De DHCP-server staat echter wel een beperkt aantal IP-adressen met aansluiting toe.
Omdat DHCP-servers identificeren op basis van MAC-adres lijkt het dan of er MAC-registratie is.

De oplossing is om je 660 gewoon in bridge te zetten en een tijdje te wachten tot je wel een ip-adres krijgt. De lease-tijd bedraagd maximaal 2 uur. Dus in het meest extreme geval moet je ongeveer 2 uur wachten. Ik zou je adviseren om 's nachts je modem een keer uit te zetten en dan 's ochtends het andere modem aan te zetten. Dan heb je geen echte downtime.
Leasetijd is 4 uur bij Tiscali, is veranderd volgens mij een keer ;)

[ Voor 65% gewijzigd door bjck op 11-09-2007 22:03 ]

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 16:37
Er is in de regio Haarlem sinds gistermorgen 11:00 al een ADSL storing. Komt dit vaak voor bij Tiscali storingen? en dan vooral zo lang?

Bij Xs4all heb ik zoiets nog nooit mee gemaakt dat hetz o lang duurde. (maar ja daar betaalde ik ook bijna het dubbele :'( )

• kalizec
Tiscali heeft volgens eigen zeggen de storing in Haarlem van 11-9 al opgelost.

http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=8386

Dus of de storing is niet opgelost, of (en dat is waarschijnlijker) je probleem heeft niets of niet veel met die storing te maken.

• Dracula
Ja hij is net opgelost inderdaad.

• bjck
Dracula schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:27:
Er is in de regio Haarlem sinds gistermorgen 11:00 al een ADSL storing. Komt dit vaak voor bij Tiscali storingen? en dan vooral zo lang?

Bij Xs4all heb ik zoiets nog nooit mee gemaakt dat hetz o lang duurde. (maar ja daar betaalde ik ook bijna het dubbele :'( )
Duurt normaal niet zo lang als nu. Bleek een glasvezel verbinding defect te zijn geraakt, waarschijnlijk iemand die een heipaal of een damwand er doorheen heeft geramd. Zulke dingen geven altijd behoorlijk wat schade en duurt soms lang tot herstel.

Dit soort dingen komen niet dagelijks voor natuurlijk.

• Dracula
Txs bjck voor je reply, was gewoon benieuwd of dit vaak voorkwam of dat dit zo een uitzonderings geval was.
Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.