[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.374 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Denk dat je het beter kunt gooien op blikseminslag. Verzekeraar vergoed dan alles, bij Tiscali moet je volgens mij verzendkosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:29

knakworst

Get more sats!

trolleystad schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:58:
Denk dat je het beter kunt gooien op blikseminslag. Verzekeraar vergoed dan alles, bij Tiscali moet je volgens mij verzendkosten betalen.
Maar de gemiddelde verzekeraar heeft volgens mij ook wel een eigen risico van 25 of 50 euro. Schiet je er nog niet zo veel mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
En een gemiddelde verzekeraar duurt alleen maar lang is mijn ervaring. Die willen eerst vaststellen dat het daar wel door komt wellicht als er niet meer stuk is in huis.

Daarom zeg ik, het is een idee alleen dat bliksem de oorzaak is. Meer dan een idee is het niet.

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 16-07-2007 01:30 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Probleem over 3 kapotte lan poorten aan helpdesk voorgelegd en er word aan gewerkt is me verteld.
Omstreeks vrijdag zal het e.e.a. bekend zijn v.w.b. allerlei metingen en word ik gebeld op m'n mobiel of vaste nummer met uitsluitsel over wat men te weten is gekomen. Ben benieuwd :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik heb een T12 abonnement met Telefonie Totaal.. maar de laatste tijd ondervind ik veel problemen met bellen! Tijdens het gesprek valt de andere persoon of ik enkele seconden weg. Er treed geen vertraging, maar alleen het eventjes wegvallen van het geluid. (ook kraakt de lijn soms een beetje) Het vreemde was ook dat ons telefoonnummer soms niet te bereiken was vanuit een vaste telefoon. Ik snap niet hoe dit allemaal kan gebeuren maar tis wel erg vervelend omdat we alles via tiscali hebben lopen! En ik heb nog wel een snel abonnement gekozen zodat ik geen last hiervan kon verwachten. Ik heb het probleem proberen op te lossen door de wireless modem (Zyxel 2602-HW over POTS) te resetten en opnieuw te configureren met wireless, upnp en telefooninstellingen voor 1 lijn. Dat is alles en nog komt het probleem voor. Ik veronderstel dat dit dan door de lijn of server komt van Tiscali.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ik heb ook regelmatig (maar niet altijd) last van haperende lijn. Een seconde of 2 hoor ik de nadere kant wel, dan weer een paar seconde niet, dan weer even wel etc. Onbruikbaar. Enige oplossing is dat ik dan maar mobiel bel. Niet geheel de bedoeling :(

Wat mij nog steeds niet duidelijk is, is in welke mate m'n modem/router hiervoor verantwoordelijk is (Prestige 2602HW-61), of dat het puur bij Tiscali ligt. In beide gevallen zou Tiscali het probleem toch best mogen oplossen eigenlijk, aangezien het toch het door hen aangeleverde en aangeraden modem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En dit hebben jullie als je vanaf een PC wel of totaal geen gebruik maakt van internet? Als je heel heftig down- en/of upload kan dit gebeuren vermoed ik.

Of kan het zijn dat jullie een abonnement hebben wat het maximale uit de ADSL lijn moet halen? Dus je hebt T12 en je mode verbindt niet op 13500kbps maar lager dan dat bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
De modem traint in op 9,nogwatMbps, de volle 13,5Mbps haal ik niet, te ver van de centrale. De lijn is verder stabiel. En het is niet een probleem van een te volle lijn; bellen terwijl de lijn volgetrokken wordt is geen probleem. Het moet haast wel iets anders zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Fuzzillogic schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:59:
De modem traint in op 9,nogwatMbps, de volle 13,5Mbps haal ik niet, te ver van de centrale. De lijn is verder stabiel. En het is niet een probleem van een te volle lijn; bellen terwijl de lijn volgetrokken wordt is geen probleem. Het moet haast wel iets anders zijn..
Heb je een modem met draadloze functionaliteit? Zet dan het draadloze eens uit via de webinterface (lampje WLAN moet dan uit gaan) en check of die onderbrekingen er nog steeds zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Dolan op 19-07-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Fuzzillogic: Ik denk dat wij hetzelfde probleem hebben, tiscali stuurt me alleen door naar hun 'mogelijke oplossingen-pagina'

Aangezien de modems idd door Tiscal zijn aanbevolen mogen ze wel met een oplossing komen. Ik ben trouwens niet zo tevreden over Zyxel (vooral met wireless, modem valt soms uit)

Bjck:
Op dat moment wordt er nauwelijks gedownload of geupload en stonden de pc's zelfs uit!

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jul 19 2007 om 11:55:29 UTC+0200)

Download : 1163.5 KByte/sec
Upload : 99.4 KByte/sec
Connection : 673.0 Conn/min
Ping test Nederland : 23.0 ms

trolleystad

Zou het aan de wireless liggen? Dat zuigt die modem echt.. Ik heb die wireless echt nodig en het is ook best moeilijk om de lijn te testen aangezien het niet altijd is.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
vanpeltje schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:01:
trolleystad

Zou het aan de wireless liggen? Dat zuigt die modem echt.. Ik heb die wireless echt nodig en het is ook best moeilijk om de lijn te testen aangezien het niet altijd is.
Het kan zijn dat er sinds kort andere wireless apparatuur is bijgekomen die op dezelfde kanalen werken als jouw modem. Hierdoor kan het voorkomen dat je modem meer processorcapaciteit gebruikt dan normaal wat stiltes in gesprekken kan veroorzaken. Zet je wireless eens tijdelijk (een uurtje bijvoorbeeld) uit en herstart de modem. Bel vervolgens een aantal mensen om te controleren of het werkt. Een uurtje zonder wireless moet toch wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat klopt inderdaad. In sommige gevallen kan je telefonie hinder hebben van verstoring op een wireless kanaal. Je kan dat testen door gewoon wireless uit te zetten inderdaad.

Een paar kanalen (niet 1-tje) opschuiven kan ook, maar als je daar hetzelfde treft denk je dat het niet aan wireless ligt.

Soms wil een andere firmware versie ook helpen. Zo kan je voor het zwarte modem tussen MS7b3 en MS7b4 wisselen om eens te proberen en voor het zilveren model is ook de 2de versie uit sinds kort.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 19-07-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Wireless staat wel aan, maar ik gebruik het weinig; wifi zuigt op heel veel gebieden, kabel is veel fijner. Ik zie nu wel dat er een figuur in de buurt is die zijn modem ook op kanaal 1 heeft gezet, terwijl ik juist expres een vrij kanaal opgezocht had :( Dat dit extra CPU-belasting geeft vind ik vreemd, dat soort interferentie lijkt me toch iets dat prima door het wifi-kaartje zelf afgehandeld kan worden?

Ik kan wifi wel voor een uurtje uitzetten, maar aangezien het probleem maar soms optreedt heb ik geen idee of dat idd de oplossing is of niet. Om wifi permanent uit te zetten gaat me te ver, het moet gewoon werken. VoIP met deze modem heeft eigenlijk nooit echt perfect gewerkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Fuzzillogic schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:09:
Wireless staat wel aan, maar ik gebruik het weinig; wifi zuigt op heel veel gebieden, kabel is veel fijner. Ik zie nu wel dat er een figuur in de buurt is die zijn modem ook op kanaal 1 heeft gezet, terwijl ik juist expres een vrij kanaal opgezocht had :( Dat dit extra CPU-belasting geeft vind ik vreemd, dat soort interferentie lijkt me toch iets dat prima door het wifi-kaartje zelf afgehandeld kan worden?

Ik kan wifi wel voor een uurtje uitzetten, maar aangezien het probleem maar soms optreedt heb ik geen idee of dat idd de oplossing is of niet. Om wifi permanent uit te zetten gaat me te ver, het moet gewoon werken. VoIP met deze modem heeft eigenlijk nooit echt perfect gewerkt :(
Fuzzilogic, wij bieden alleen maar mogelijke oplossingen aan hier. Als je niet wilt doen wat wij van je vragen om het probleem te localiseren, ga dan gewoon de helpdesk bellen in plaats van ons te vervelen. We willen je graag helpen, maar door elke mogelijke oplossing van ons af te wimpelen worden wij ook niet echt behulpzamer.

Je geeft trouwens aan dat het met dit modem nooit goed gewerkt heeft. Met een ander modem wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Het is prima om even wireless uit te zetten voor trouble-shooting, maar zoals ik al zei, het probleem treedt slechts soms op. Ik zou het dus voor lange tijd uit moeten zetten, en sorry, maar dat vind ik echt geen oplossing.

En zou het idd veroorzaakt worden door hoge CPU-loads, dan is het modem gewoon niet goed ontworpen. Het is toch van de zotte als m'n buren invloed hebben op de prestaties van mijn telefonie?

Modem staat inmiddels op een ander kanaal. En dat VoIP nooit goed gewerkt heeft doel ik op software-issues, niet op hardware-issues. Ik heb elke nieuwe revisie van de firmware geinstalleerd, en soms werd het idd beter, maar de problemen zijn nog steeds niet helemaal de wereld uit. Nog steeds heb ik wel eens dat ik niks hoor als ik bel. Opnieuw proberen en het werkt wel, om vervolgens te horen te krijgen waarom ik net ook al belde maar dat de andere kant ook niks hoorde. Of dat ik een e-mail met voicemail krijg, terwijl de telefoon naast me ligt.

Het is allemaal geen ramp ofzo, maar de ontwikkeling van firmwares is blijkbaar gestaakt dus de hoop dat het nog goed gaat komen met dit modem is bij mij klein geworden.

[edit] Ik werd net gebeld, haperdehaper. Meteen even naar CPU-usage gekeken, die zat rond de 9%, hetgeen normaal is. Dus dat lijkt het probleem niet te zijn.

[edit2] In de SIP/RTP log staat alleen:VoIP Call Start from SIP[1], VoIP Call Established Ph[1], VoIP Call End Phone.

Achja, ik ga er later nog wel eens naar kijken. :/

[ Voor 12% gewijzigd door Fuzzillogic op 19-07-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Fuzzillogic schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 14:04:
Het is prima om even wireless uit te zetten voor trouble-shooting, maar zoals ik al zei, het probleem treedt slechts soms op. Ik zou het dus voor lange tijd uit moeten zetten, en sorry, maar dat vind ik echt geen oplossing.
Het is ook geen oplossing, alleen om iets (mogelijk) te kunnen aantonen.
En zou het idd veroorzaakt worden door hoge CPU-loads, dan is het modem gewoon niet goed ontworpen. Het is toch van de zotte als m'n buren invloed hebben op de prestaties van mijn telefonie?
Dat is inderdaad van de zotten. Helaas heeft wifi apparatuur vaak last van andere draadloze toepassingen.
Modem staat inmiddels op een ander kanaal. En dat VoIP nooit goed gewerkt heeft doel ik op software-issues, niet op hardware-issues. Ik heb elke nieuwe revisie van de firmware geinstalleerd, en soms werd het idd beter, maar de problemen zijn nog steeds niet helemaal de wereld uit. Nog steeds heb ik wel eens dat ik niks hoor als ik bel. Opnieuw proberen en het werkt wel, om vervolgens te horen te krijgen waarom ik net ook al belde maar dat de andere kant ook niks hoorde. Of dat ik een e-mail met voicemail krijg, terwijl de telefoon naast me ligt.
Daarvoor kun je misschien beter contact opnemen met de helpdesk van Tiscali.
Het is allemaal geen ramp ofzo, maar de ontwikkeling van firmwares is blijkbaar gestaakt dus de hoop dat het nog goed gaat komen met dit modem is bij mij klein geworden.

[edit] Ik werd net gebeld, haperdehaper. Meteen even naar CPU-usage gekeken, die zat rond de 9%, hetgeen normaal is. Dus dat lijkt het probleem niet te zijn.

[edit2] In de SIP/RTP log staat alleen:VoIP Call Start from SIP[1], VoIP Call Established Ph[1], VoIP Call End Phone.

Achja, ik ga er later nog wel eens naar kijken. :/
SIP/RTP log moet meer in staan dan alleen VoIP Call Start e.d., dat is namelijk de traffic log. Selecteer bovenin in het dropdown menu "SIP".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
scofield schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:34:
Probleem over 3 kapotte lan poorten aan helpdesk voorgelegd en er word aan gewerkt is me verteld.
Omstreeks vrijdag zal het e.e.a. bekend zijn v.w.b. allerlei metingen en word ik gebeld op m'n mobiel of vaste nummer met uitsluitsel over wat men te weten is gekomen. Ben benieuwd :P :9
Ben nu niet meer benieuwd: wat ik hoopte is geschied, kwaliteit bestaat nog!!!!!!
Gisterochtend tnt of tpg (weet niet meer zo goed) aan de deur met een pakketje van tiscali.
Een nieuwe Zyxel prestige 2602 en gelijk maar weer van alles in het modem gezet, telefonie en p2p.
Tiscali ga zo door!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 16:37
Dinsdag a.s. is het dan eindelijk zover. Tiscali ADSL 12 Mbit + telefonie ipv XS4all (te duur)

Nu vraag ik mij alleen af wat slimmer is. Tiscali alles laten overnemen of kpn houden met een belbudget abonnement (prijstechnisch is het verschil nihiel).

Voordelen Tiscali :
  • Alles bij een aanbieder.
  • KPN de deur uit.
Nadelen :
  • KPN de deur uit en dus geen fallback (lifeline router aanschaffen indien kpn blijft)
  • Indien Tiscali niet bevalt en ik wil weer een aanbieder via KPN netwerk nieuwe telefoonaansluiting laten aanleggen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat zouden jullie adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

De voordelen wegen voor mij niet op tegen de nadelen. Daarom heb ik nog steeds een KPN lijntje liggen. Dus mijn advies kun je wel raden.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Mijn advies is om KPN erbij te houden.
Zoals je zelf aan geeft, qua kosten is het verschil nihil.
Maar de betrouwbaarheid van POTS heeft zich reeds decennia bewezen en VoIP zeer zeker nog niet.
Daar komt bij dat als de stroom uit valt je telefonie weg is.
Bij POTS hoeft dit niet zo te zijn.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Dracula schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:57:
Dinsdag a.s. is het dan eindelijk zover. Tiscali ADSL 12 Mbit + telefonie ipv XS4all (te duur)

Nu vraag ik mij alleen af wat slimmer is. Tiscali alles laten overnemen of kpn houden met een belbudget abonnement (prijstechnisch is het verschil nihiel).

Voordelen Tiscali :
  • Alles bij een aanbieder.
  • KPN de deur uit.
Nadelen :
  • KPN de deur uit en dus geen fallback (lifeline router aanschaffen indien kpn blijft)
  • Indien Tiscali niet bevalt en ik wil weer een aanbieder via KPN netwerk nieuwe telefoonaansluiting laten aanleggen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat zouden jullie adviseren?
Ik heb ervoor gekozen mijn belbudget te behouden. Hier wordt ik dan op gebeld terwijl ik uitbel via VoIP. Helaas heb ik dan nog wel KPN, maar ik heb er verder weinig mee van doen omdat ik dus alleen maar die 9,95 belbudget betaal.
Nadeel is wel dat je dan OF een modem met life-line functionaliteit nodig hebt die Tiscali niet ondersteund OF bijvoorbeeld een arttech switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Oke das duidelijk dus. KPN blijft.

Wat voor modem gebruiken jullie er dan bij? Ik zat zelf aan een draytek vigor 2700VG te denken (had altijd een 200 en was daar zeer tevreden over) Maar de fritz!box is ook interessant.

Artech kan natuurlijk ook interessant zijn en is een stuk goedkoper. (maar of dat ook goed werkt)

[ Voor 17% gewijzigd door Dracula op 20-07-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Ik zit waarschijnlijk binnenkort in de volgende situatie, en vroeg me af hoe Tiscali hiermee omgaat.

Ik heb mijn appartement verkocht. Ik ga per 2 november in een tijdelijk appartementje zitten, totdat mijn nieuwbouwhuis klaar is. Ik heb nu Tiscali en dat wil ik graag houden. Kan ik mijn T12 laten verhuizen naar het tijdelijke appartementje (want ik wil wel internet), om dan vervolgens 2 a 3 maanden later weer de T12 te laten verhuizen naar mijn nieuwbouwwoning? (overal is Tiscali beschikbaar)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Arfman schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:14:
Ik zit waarschijnlijk binnenkort in de volgende situatie, en vroeg me af hoe Tiscali hiermee omgaat.

Ik heb mijn appartement verkocht. Ik ga per 2 november in een tijdelijk appartementje zitten, totdat mijn nieuwbouwhuis klaar is. Ik heb nu Tiscali en dat wil ik graag houden. Kan ik mijn T12 laten verhuizen naar het tijdelijke appartementje (want ik wil wel internet), om dan vervolgens 2 a 3 maanden later weer de T12 te laten verhuizen naar mijn nieuwbouwwoning? (overal is Tiscali beschikbaar)
Ja dat kan, kost je alleen wel 2x verhuiskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
@Dracula:
ik heb mezelf een dect telefoon van philips kado gedaan en die in het zyxel modem gestoken, heb dus telefonie van tisc. Uitbellen met tiscali en gebeld worden op kpn of tiscali.
kpn budget heb ik idd ook nog dus die telefoon staat er ook nog voor nood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dracula schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:35:

Wat voor modem gebruiken jullie er dan bij? Ik zat zelf aan een draytek vigor 2700VG te denken (had altijd een 200 en was daar zeer tevreden over) Maar de fritz!box is ook interessant.

Artech kan natuurlijk ook interessant zijn en is een stuk goedkoper. (maar of dat ook goed werkt)
De Artech line switch werkt hier goed.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
VonFoX schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:22:
[...]

De Artech line switch werkt hier goed.
Even ter verduidelijking voor Dracula:

De artech switch sluit je aan op de ZyXEL modem die je van Tiscali krijgt. Als je namelijk een ander modem gebruikt en er gaat iets mis ondersteund Tiscali je modem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
En de reden dat Tiscali geen lifeline modems biedt is mijn inziens omdat het problemen oplevert met de rekening bij KPN als er iets verkeerd geconfigeerd wordt. Het is nogal naar als mensen opeens een rekening van 500 euro hebben omdat er iets verkeerd ingesteld stond in het modem.

Het configureren van dergelijke apparatuur is eigenlijk gewoon te ingewikkeld voor de gemiddelde gebruiker.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dracula schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:35:

Neem wel de (gratis) ZyXEL erbij van Tiscali natuurlijk! Je krijgt geen korting op een modem wat je zelf elders aanschaft natuurlijk.

Als je een probleem hebt met de ADSL verbinding of met Tiscali Telefonie kan je altijd nog kijken of het ook met de ZyXEL optreedt het probleem. Tiscali kan je niet helpen met een probleem met een ander modem immers.

Hier overigens ook BelBudget op de lijn. Financieel maakt het niets uit en ik ging toch verhuizen naar een ander netnummergebied. Heb de familie gewoon het Tiscali nummer doorgegeven en het nieuwe KPN nummer weet ik zelf niet eens. Alleen doorgegeven aan Tiscali bij de verhuizing en hangt wel een splitter, maar geen toestel aan zelfs.

Lastiger is de keuze inderdaad als mensen je bellen op dat nummer, had ik op oude adres ook. Sommige moest ik het 3x vertellen maar na een maand of 2 belde iedereen op m'n nieuwe Tiscali nummer gewoon en rinkelde het (oude vaste toestel) niet meer behalve voor spam-calls. En toen heb ik de bel uit gezet in dat ding.
kalizec schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:27:
En de reden dat Tiscali geen lifeline modems biedt is mijn inziens omdat het problemen oplevert met de rekening bij KPN als er iets verkeerd geconfigeerd wordt. Het is nogal naar als mensen opeens een rekening van 500 euro hebben omdat er iets verkeerd ingesteld stond in het modem.

Het configureren van dergelijke apparatuur is eigenlijk gewoon te ingewikkeld voor de gemiddelde gebruiker.
Daar moet je enorm rekening mee houden inderdaad. Was iemand hier op GoT toch ook die via KPN belde zonder het door te hebben. Bleek een stekkertje niet goed vast te zitten bij de Artech ;)

[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 21-07-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
bjck schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 00:13:
[...]

Lastiger is de keuze inderdaad als mensen je bellen op dat nummer, had ik op oude adres ook. Sommige moest ik het 3x vertellen maar na een maand of 2 belde iedereen op m'n nieuwe Tiscali nummer gewoon en rinkelde het (oude vaste toestel) niet meer behalve voor spam-calls. En toen heb ik de bel uit gezet in dat ding.
Ik gebruik uiteraard het Zyxel modem wat ik van Tiscali heb gekregen.
Het aansluiten van een telefoon op mijn KPN lijn is ook wel een goed idee. Kost het me verder helemaal niks want oude telefoons heb ik nog wel ergens rond slingeren.

Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dracula schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:15:
[...]

Ik gebruik uiteraard het Zyxel modem wat ik van Tiscali heb gekregen.
Het aansluiten van een telefoon op mijn KPN lijn is ook wel een goed idee. Kost het me verder helemaal niks want oude telefoons heb ik nog wel ergens rond slingeren.

Bedankt voor de tips.
Je kan ook altijd nog je nummer porteren naar Tiscali, die beslissing kan over een jaar ook nog en hoeft niet nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ja daarom dat is altijd nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:40

J-P

Syntax erro....

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe router van Tiscali (de 2602HW-D1A)
Ik merk echter dat hij om de 1 á 2 uur opnieuw opstart ofzo??? Alle lampjes behalve de power lamp gaan uit, en internet en telefonie vallen dan dus ook weg. Dan duurt het ongeveer 10 to 15 sec en dan loopt alles weer?

Ik wilde de firmware al controleren maar als ik op de site van Tiscali kijk dan is de nieuwste firmware van 13 Juli 2007, terwijl de firmware op mijn router van 22 December 2006 is.

De router zelf maakt ook geen log van deze gebeurtenis.

Wordt dit probleem door iemand herkent en zo ja is er een oplossing voor.
Het abonnement waar het trouwens over gaat is een T12 + telefonie

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Ik zou zeker de laatste firmware erin zetten en eerst je huidige firmware back-uppen.
Dan kan je weer verder kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bogey Dope schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:08:
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe router van Tiscali (de 2602HW-D1A)
Ik merk echter dat hij om de 1 á 2 uur opnieuw opstart ofzo??? Alle lampjes behalve de power lamp gaan uit, en internet en telefonie vallen dan dus ook weg. Dan duurt het ongeveer 10 to 15 sec en dan loopt alles weer?

Ik wilde de firmware al controleren maar als ik op de site van Tiscali kijk dan is de nieuwste firmware van 13 Juli 2007, terwijl de firmware op mijn router van 22 December 2006 is.

De router zelf maakt ook geen log van deze gebeurtenis.

Wordt dit probleem door iemand herkent en zo ja is er een oplossing voor.
Het abonnement waar het trouwens over gaat is een T12 + telefonie
scofield schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:44:
Ik zou zeker de laatste firmware erin zetten en eerst je huidige firmware back-uppen.
Dan kan je weer verder kijken wat er gebeurt.
Prima oplossing om te proberen. Er is pas een nieuwe: AJZ2 voor het zilveren model (D1A).

Het kan niet een herstart zijn van het apparaat, dat duurt langer dan 10-15 seconde. Het lijkt of je DSL signaal wegvalt, dan gaat alles uit inderdaad. Behalve power + de ethernet lampjes, die blijven gewoon branden dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

bjck schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:13:
[...]

Het kan niet een herstart zijn van het apparaat, dat duurt langer dan 10-15 seconde. Het lijkt of je DSL signaal wegvalt, dan gaat alles uit inderdaad. Behalve power + de ethernet lampjes, die blijven gewoon branden dan toch?
Nee de ethernet lampjes gaan ook uit (denk ik, 90% zeker, maar ik zal erop letten) Ik zal eerst de firmware even updaten, dan horen jullie meer van me.

Net even gekeken, ik heb nu AJZ.1 morgen zal ik er .2 op zetten

[ Voor 6% gewijzigd door J-P op 23-07-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
ZO ik heb nu tis adsl alleen heb ik wat problemen met mijn modem. Als ik de dhcp op server zet deelt hij keurig ip adressen uit maar kan ik niet op internet. Zet ik dhcp ip relay dan kan ik keurig op internet maar met een ip adres uitgedeeld door tiscali. en dan zit ik ineens in een hele andere range als me thuis netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dracula schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:58:
ZO ik heb nu tis adsl alleen heb ik wat problemen met mijn modem. Als ik de dhcp op server zet deelt hij keurig ip adressen uit maar kan ik niet op internet. Zet ik dhcp ip relay dan kan ik keurig op internet maar met een ip adres uitgedeeld door tiscali. en dan zit ik ineens in een hele andere range als me thuis netwerk?
Modem staat in de standaard instellingen? Reset hem anders naar de standaard instellingen even door het reset knopje ingedrukt te houden als hij is opgestart tot hij vanzelf weer herstart (power gaat dan uit, dan kan je hem loslaten wat na zo'n 20 a 30 sec is).

Lijkt wel of je hem half in bridge hebt staan of NAT uitgezet hebt (moet op SUA-ONLY) ofzo.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 24-07-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Wordt helemaal niet goed van dat ding. Moet hij nu in bridged of in routing staan?
en als het stiekum toch routing is wat moet je dan bij die tab bij ip adres invullen?

(of kan ik beter een topic openen in netwerken?)

Wordt helemaal simpel van dit geneuzel komt nog bij dat die sukkels van kpn mijn telefoon van de lijn hebben af geknetterd dus gewoon bellen is er niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Als je een door Tiscali geleverde Zyxel reset komt hij vanzelf in de correcte instellingen terecht voor internetten. Daarna hoef je aan Routing, Bridge en NAT niets meer te veranderen tenzij je wilt 'portforwarden'. En ook daarvoor hoef je niet aan Routing, Bridge, etc te zitten.

Kortom, reset je Zyxel en je probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dracula schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:57:
Wordt helemaal niet goed van dat ding. Moet hij nu in bridged of in routing staan?
en als het stiekum toch routing is wat moet je dan bij die tab bij ip adres invullen?

(of kan ik beter een topic openen in netwerken?)

Wordt helemaal simpel van dit geneuzel komt nog bij dat die sukkels van kpn mijn telefoon van de lijn hebben af geknetterd dus gewoon bellen is er niet meer bij.
WAN

Routing
ENET ENCAP
LLC
0/34
Obtain an IP Address Automatically

NAT

SUA-Only

Je had hem waarschijnlijk op 'Bride' (met RFC1483) staan of op 'Routing' maar met RFC1483 wat onjuist is (zie boven). Het is 'Routing' om hem al router te laten werken en de encapsulatie is 'ENET ENCAP' (dan doet ZyXEL RFC1483Bridged gebruiken met Ethernet Encapulatie + NAT routing MER (Mac Encapsulated Routing) ook wel genoemd bij andere fabrikanten.

Dit allemaal weer vergeten en onthouden dat:
  1. Als je een modem door Tiscali geleverd naar 'fabrieksinstellingen' reset gaat hij terug naar de juiste 'Tiscali instellingen'. Dus resetten kan altijd dan is het net alsof hij uit de doos komt. Het kan via de interface of als hij is opgestart (power brandt continu) het reset knopje achterop ingedrukt houden (20 a 30sec) tot hij herstart (power gaat uit/knippert weer).
  2. Routing + ENET ENCAP + LLC + 0/34 + Obtain an IP Address Automatically zijn de standaard instellingen.
  3. Bridge + RFC1483 maakt hem een bridge. Een aangesloten PC of andere router krijgt een extern/internet IP van Tiscali via DHCP. (VoIP poorten werken dan niet in bridge mode!)
Overigens kan het zijn dat je met de juiste instellingen nog geen IP krijgt omdat je nog een IP hebt op het mac-adress van je PC. Het kan zijn dat die eerst moet verlopen voordat Tiscali je een (ander) IP uitdeelt op het mac-adres van je router waarmee je dan communiceert. Dat kan maximaal 4 uur duren.

Dus als je geen IP krijgt met de juiste instellingen gewoon zo laten staan tot morgen.

Probeer je wel met de ZyXEL nu eigenlijk? Of met een eigen/ander modem want dat meldt je niet. Andere modems hebben een andere uitleg natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 25-07-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ik had hem op routing staan maar omdat die zo niet werkte begon ik sterk te twijfelen (en dat als it'er).

Ik had hem hersteld naar fabrieksinstellingen (de zyxel) maar dan nog deed hij niks.

Ik ga vanmiddag weer er mee aan de slag. Bedankt voor de informatie hier kan ik tenminste wat mee.

Op de site van tiscali staat zo bar weinig.

* Nog beter het vrouwtje heeft het thuis al ingesteld en het werkt nu eindelijk als een zonnetje _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Dracula op 25-07-2007 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmhc
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 13:24
Ik heb zojuist Tiscali Telefonie op proef besteld en de eerste indruk is goed. Nu is mij het volgende opgevallen: als ik met mijn mobiele telefoon een SMS stuur naar mijn Tiscali Telefonienummer dan gaat de telefoon over en hoor ik een computerstem het SMS berichtje voorlezen. Het vreemde is dat die computerstem eerst zegt dat ze van de KPN is (Ik heb nog een KPN abonnement erbij).

Gaat het SMS-je ontvangen via KPN? Heeft iemand anders dit fenomeen ook opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Heb je niet toevallig een KPN/Telfort mobiel abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
fmhc schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:21:
Ik heb zojuist Tiscali Telefonie op proef besteld en de eerste indruk is goed. Nu is mij het volgende opgevallen: als ik met mijn mobiele telefoon een SMS stuur naar mijn Tiscali Telefonienummer dan gaat de telefoon over en hoor ik een computerstem het SMS berichtje voorlezen. Het vreemde is dat die computerstem eerst zegt dat ze van de KPN is (Ik heb nog een KPN abonnement erbij).

Gaat het SMS-je ontvangen via KPN? Heeft iemand anders dit fenomeen ook opgemerkt?
Klopt, dat gaat gewoon via KPN. Een telefooncentrale van KPN pikt je SMSje op, belt vervolgens het nummer waaraan het gericht is (je tiscali nummer dus) en leest vervolgens het bericht voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het is dus een KPN dienst omdat KPN-mobiel/Telfort je mobiele operator is. Die vangt de boel af en gaat het voorlezen als ze je vaste nummer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmhc
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 13:24
trolleystad schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:39:
[...]

Klopt, dat gaat gewoon via KPN. Een telefooncentrale van KPN pikt je SMSje op, belt vervolgens het nummer waaraan het gericht is (je tiscali nummer dus) en leest vervolgens het bericht voor.
Aha, dus toch. Dank! Ik heb trouwens een t-mobile prepaid abonnement en geen KPN/telfort.
Eigenlijk de belangrijkste vraag: rekent KPN centjes voor het oppikken en voorlezen van de SMS (die dus eigenlijk voor mijn tiscali telefoonnummer bedoeld was) of wordt het gewoon beschouwd als een inkomend gesprek (gratis). Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
de gesprekkosten zijn gewoon de kosten van het SMSje die je verstuurd hebt, inkomend gesprek betaal je niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Geruime tijd staat mijn modem wireles ingesteld op channel 3. Dat was altijd het beste kanaal, maar de laatste week zakt het signaal steeds weg .
'k Heb de andere kanalen ook geprobeerd maar het is niet veel beter. Mijn laptop is een centrino, die pakt de signalen nog steeds aardig op, maar het wireless kaartje van Sitecom moet er zowat naast staan. Dat dat kaartje niet zo goed was, wist ik wel. Wat ik vreemd vind is dat het signaal zo weggezakt is. Is dat herkenbaar en zo ja: wat kan ik eraan doen?

Zyxel 2602 HW-63
ZyNOS F/W Version: V3.40(MU.5)b3 | 7/07/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00
Standard:ADSL2+ Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Dat kan meerdere oorzaken hebben. Iemand in de buurt die ook een WiFi AP heeft geplaatst, kanaal heeft veranderd, noem maar op. Sitecom wireless kaartjes zijn bagger, de enige waar ik ervaring mee heb (naast de waardeloze ASUS WL134) is een Linksys, die werkte perfect. 90% signal strength waar de ASUS 30% aangaf.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Met NetStumbler kun je kijken welke kanalen nog vrij zijn. Kies een kanaal dat minimaal 2 van de andere kanalen af zit. Dus is kanaal 3 bezet, kies dan kanaal 1 of 5, niet 2 of 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Fuzzillogic schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:57:
Met NetStumbler kun je kijken welke kanalen nog vrij zijn. Kies een kanaal dat minimaal 2 van de andere kanalen af zit. Dus is kanaal 3 bezet, kies dan kanaal 1 of 5, niet 2 of 4.
Dank je-!
Ik zie met NetStumbler alleen mijn eigen modem, die geeft Chan 7. Op zich vreemd, want ik had Chan 3 gekozen. Ik heb het kanaal veranderd in 7. Dat geeft wel wat verbetering, maar de verbinding is nog steeds niet optimaal.
Ik snap dat dat Sitecom-kaartje niet zoveel soeps is. Maar de verbinding was beter, ook met mijn Centrino (die was eigenlijk altijd uitstekend- waar ik ook was in/rond het huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fmhc schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 11:42:
[...]

Aha, dus toch. Dank! Ik heb trouwens een t-mobile prepaid abonnement en geen KPN/telfort.
Eigenlijk de belangrijkste vraag: rekent KPN centjes voor het oppikken en voorlezen van de SMS (die dus eigenlijk voor mijn tiscali telefoonnummer bedoeld was) of wordt het gewoon beschouwd als een inkomend gesprek (gratis). Iemand enig idee?
Het kan ook T-Mobile zijn die de service aanbied aan je, niet KPN in dit geval dus ;)
Dareus schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:25:
[...]

Dank je-!
Ik zie met NetStumbler alleen mijn eigen modem, die geeft Chan 7. Op zich vreemd, want ik had Chan 3 gekozen. Ik heb het kanaal veranderd in 7. Dat geeft wel wat verbetering, maar de verbinding is nog steeds niet optimaal.
Ik snap dat dat Sitecom-kaartje niet zoveel soeps is. Maar de verbinding was beter, ook met mijn Centrino (die was eigenlijk altijd uitstekend- waar ik ook was in/rond het huis).
Als je buren een draadloze deurbel hebben genomen of een babyfoon (soms zelf met beeld) kan het al gebruik maken van dezelfde frequenties als WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Als je tiscali telefonie hebt geactiveerd en een brief thuis gehad hebt met de gegevens en je hebt je wachtwoord voor telefonie gewijzigd werkt deze dan meteen ?

Aangezien ik steeds registratoion failt krijg. Met de melding check dsl line connection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Heb je wel linesync? De foutmelding wijst er op dat je modem de SIP-server niet kon bereiken, niet dat inloggen onmogelijk was. Reset het modem eens, dan weet je zeker dat het niet aan de instellingen van het modem ligt.

WW-wijzigingen via de webpagina duren gemiddeld 1 a 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
kalizec schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:04:
Heb je wel linesync? De foutmelding wijst er op dat je modem de SIP-server niet kon bereiken, niet dat inloggen onmogelijk was. Reset het modem eens, dan weet je zeker dat het niet aan de instellingen van het modem ligt.

WW-wijzigingen via de webpagina duren gemiddeld 1 a 2 minuten.
Hij doet het eindelijk, heb er wel de helpdesk voor moeten bellen en die kregen hem eerst ook niet aan de praat maar nu werkt alles als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
bjck schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:45:
Het is dus een KPN dienst omdat KPN-mobiel/Telfort je mobiele operator is. Die vangt de boel af en gaat het voorlezen als ze je vaste nummer bellen.
De dienst is idd van KPN maar, van mobiele telefoon (Orange) naar vast (tiscali) krijg ik ook een stem van KPN die de sms voorleest.. raar maar waar..

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Tijdens p2p activiteiten op m'n zyxel prestige 2602-61c gebeurt het wel dat voor een seconde of 20 tot soms wel bijna een minuut de complete verbinding eruit ligt, zo lijkt het tenminste.
Zou het kunnen zijn dat eMule iets teveel aan de verbinding slobbert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scofield schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 00:11:
Tijdens p2p activiteiten op m'n zyxel prestige 2602-61c gebeurt het wel dat voor een seconde of 20 tot soms wel bijna een minuut de complete verbinding eruit ligt, zo lijkt het tenminste.
Zou het kunnen zijn dat eMule iets teveel aan de verbinding slobbert?
Lijkt me sterk, die Zyxel is niet connection restricted zoals andere modems. Ik heb wel eens 1000en connecties tegelijk maar toch geen problemen (ook een Zyxel uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
De ZyXEL 2602-61/63C kan met de Tiscali firmare 2048 simultane NAT/FW connecties hebben. Dan staat de CPU wel op 100% te blazen natuurlijk en of je dan de maximale snelheid nog kan halen (als je T20 zou hebben) weet ik niet zeker. Maar hebben kan hij het wel ;)

Als je zeker onder dat getal zit is het zoeken naar een andere oorzaak van wat je merkt denk ik. Je kan overigens de inhoud van de NAT tabel uitlezen via telnet met:

ip nat hash wanif0

Ik dacht dat jij een nieuw modem had ontvangen omdat die oude defect was? Weer een zwarte terug ontvangen blijkbaar? Zit er wel MS6 of MS7 software in je modem? Oudere versies hadden soms enige problemen bij heftig peer2peer gebruik.

't Kan ook zijn dat je de firewall van je modem vaak raakt omdat je een poort niet hebt geopend die de applicatie wel gebruikt. Kan zijn dat daardoor het apparaat het nogal druk krijgt met alle mensen die verbinding naar jou proberen te leggen. Zet de firewall even uit (tijdelijk) en test of het nog steeds het geval is.

En kijk of je het toevallig alleen op die computer hebt. Misschien is het iets op je computer of een software firewall die de boel even blokkeert. Andere optie is dat bijvoorbeeld uTorrent als je het tabje met verbonden clients open hebt staan constant DNS requests aan het doen is om die IP adressen te 'resolven' (anders toont hij een IP ipv de DNS naam) en dat bij een grote torrent met veel verbindingen dat klem loopt in windows.

[ Voor 44% gewijzigd door bjck op 01-08-2007 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
bjck schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 01:10:

En kijk of je het toevallig alleen op die computer hebt. Misschien is het iets op je computer of een software firewall die de boel even blokkeert. Andere optie is dat bijvoorbeeld uTorrent als je het tabje met verbonden clients open hebt staan constant DNS requests aan het doen is om die IP adressen te 'resolven' (anders toont hij een IP ipv de DNS naam) en dat bij een grote torrent met veel verbindingen dat klem loopt in windows.
Ik heb met emule max 1000 connecties aanstaan en heb T6 abbo welke intraint op 6842/860.
Heb idd exact zelfde zwarte modem/router terugontvangen met ms7 firmware, alle firewalls ff uitgezet zowel modem als winxp. Heb het op alle 2 de computers en heb geen utorrent aan.
Maar ik krijg telnet ook niet aan de praat, heb opties van zyxel site gevolgd maar geen verbinding met host oid op poort 23 dus geen telnet????

[ Voor 34% gewijzigd door scofield op 01-08-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
scofield schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:26:
[...]

Ik heb met emule max 1000 connecties aanstaan en heb T6 abbo welke intraint op 6842/860.
Heb idd exact zelfde zwarte modem/router terugontvangen met ms7 firmware, alle firewalls ff uitgezet zowel modem als winxp. Heb het op alle 2 de computers en heb geen utorrent aan.
Maar ik krijg telnet ook niet aan de praat, heb opties van zyxel site gevolgd maar geen verbinding met host oid op poort 23 dus geen telnet????
Telnet staat standaard uit. Moet je even aanvinken in de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
trolleystad schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:18:
[...]

Telnet staat standaard uit. Moet je even aanvinken in de webinterface.
En hoe doet men dat????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Inloggen op je Zyxel (http://192.168.1.254) en naar Maintenance -> Tools -> Helpdesk. (Thans zo ziet het er bij een D1A of D3A uit. Bij de 61C/63C heeft het geloof ik ook Maintenance, maar daarna weet ik het niet zeker uit mijn hoofd.

Daar kun je telnet access aan zetten.

Tevens kun je in de webinterface terug vinden welke firmware versie je nu hebt.

Voor een 61C moet dat MS.7b4 zijn.
Voor een 63C moet dat MU.5b3 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  1. Pak je muis met de rechterhand vast
  2. Op je scherm zie je een muispijltje.
  3. Beweeg de muis
  4. Het muispijltje beweegt als het goed is mee.
  5. Beweeg de muispijl naar het "Start" knopje, linksonderin je scherm
  6. Druk nu met je wijsvinger op de meest linkerknop op de muis.
  7. Laat onmiddelijk de muisknop weer los.
  8. Er verschijnt een menu. Wij noemen dit het startmenu.
  9. Bovenin staat "Internet Explorer".
  10. Beweeg de muispijl naar Internet Explorer.
  11. Druk nogmaals kort op de linkermuisknop.
  12. Nu verschijnt dat ding waarmee je websites kan bekijken. Wij noemen dit Internet Explorer.
  13. Bovenin zie je de 'adresbalk'.
  14. Beweeg de muispijl naar die balk.
  15. Druk kort op de linkermuisknop
  16. Druk nu op de toets "Backspace" op je toetsenbord. Dat is dat ding met HEEEL veel knopjes die voor je staat.
  17. Toets vervolgens in: 192.168.1.254
  18. Druk nu op Enter
  19. Er wordt om een wachtwoord gevraagd. Vul je wachtwoord in.
  20. Druk op Enter.
  21. Nu krijg je in het midden van je scherm drie rijen. Klik op de tekst: "Remote Management".
  22. Zorg ervoor dat bij TELNET het volgende staat: "LAN only", port 23 en daarachter jouw eigen IP adres.
  23. Beweeg nu de muis naar de knop "Apply" en druk weer kort op de linkermuisknop.
  24. Klaar!
Afbeeldingslocatie: http://www.zyxel.nl/support/z008/rm2.PNG

http://www.zyxel.nl/support/z008.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
geweldige uitleg trolleystad alleen...............nix nada noppie.
gewoon tekst: kan geen verbinding maken met de host, op poort 23...verbinding is mislukt.
en daar kan ik het dan weer meedoen. wordt er beetje moe van.
of moet ik telnet nog forwarden misschien, in firewall??

[ Voor 11% gewijzigd door scofield op 01-08-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
In de modem hoef je dat zeker niet te forwarden. Kijk eens op je eigen PC of daar geen firewall of virusscanner is die poortje 23 dicht houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
En controleer even of je echt je eigen ip-adres ingevuld hebt en niet klakkeloos het ip in de screenie over getypt hebt of dat je dacht dat je ip 192.168.1.33 was terwijl je via DHCP .34 gekregen hebt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik had even een vraagje tussendoor! :)
Ik heb momenteel Orange ADSL (wordt afgesloten per 31 augustus 2007) en ik was van plan om 26 augustus over te stappen naar Tiscali ADSL T12. (heb al besteld) Ik had naar Orange gebeld om te vertellen dat het om een overstap ging, en vandaag kreeg ik 2 Mails van Orange:

Mail Nummer 1:

Geachte *********,

Als de nieuwe provider tijdig genoeg aangeeft dat deze de lijn wil
overnemen zullen er geen overstapproblemen zijn. Is deze er echter te
laat mee, dan kan het zijn dat de aanvraag bij de nieuwe provider
stukloopt en dat u een maand vertraging krijgt. De verantwoordelijkheid
hiervoor ligt bij de nieuwe provider.

Mail Nummer 2:

Geachte *********,

U hebt onlangs aangegeven uw ADSL Direct-abonnement te willen beëindigen. Wij vinden het erg jammer dat u tot dit besluit bent gekomen.

Beëindiging abonnement
Rekening houdend met een minimale abonnementsperiode van twaalf maanden en een opzegtermijn van één kalendermaand wordt uw abonnement per 01/08/2007 beëindigd. Op deze datum worden tevens uw eventuele abonnementen op extra diensten (zoals bijvoorbeeld Antivirus en Antispam) beëindigd. U hoeft hiervoor geen verdere stappen te ondernemen.
Onze partner die je ADSL aansluiting technisch verzorgt voert momenteel je opheffingsverzoek uit

Dus nu hoor ik dat mijn Orange Abonnement 01-08-2007 wordt beeindigd terwijl dit NIET de afspraak was! :( Hebben jullie misschien raad voor mij? Als het goed is ligt mijn Internet er morgen al uit :P Lekker is dat. Ik vind dit echt een slechte zaak van Orange. Wat zal ik Tiscali vertellen? Hiervoor ging er ook al iets fout waardoor ik opnieuw Tiscali moest bestellen. Dus niet echt netjes als ik 3X opnieuw moet bestellen denk ik.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

(ps: Ik wist niet zeker of dit bij het Orange topic hoorde of Tiscali. Sorry als ik fout zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:08:
geweldige uitleg trolleystad alleen...............nix nada noppie.
gewoon tekst: kan geen verbinding maken met de host, op poort 23...verbinding is mislukt.
en daar kan ik het dan weer meedoen. wordt er beetje moe van.
of moet ik telnet nog forwarden misschien, in firewall??
Maak daar 0.0.0.0 van in combinatie met 'LAN Only' en je kan altijd vanaf de netwerk (LAN) zijde bij je modem via telnet. Je hoeft niet specifiek een PC/IP op te geven daar.

Alleen als je hem op 'WAN Only' of 'All' gaat zetten is het wel verstandig een IP op te geven anders kan iedereen vanaf overal erbij ;)

Je hebt niet port 23 geforward hoop ik? Dan werkt het waarschijnlijk niet juist. En je firewall in je ZyXEL blokkeert het standaard niet omdat dit LAN to LAN/router verkeer is en die staat normaal niet geblokkeerd.
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:34:
Hoi,

Ik had even een vraagje tussendoor! :)
Ik heb momenteel Orange ADSL (wordt afgesloten per 31 augustus 2007) en ik was van plan om 26 augustus over te stappen naar Tiscali ADSL T12. (heb al besteld) Ik had naar Orange gebeld om te vertellen dat het om een overstap ging, en vandaag kreeg ik 2 Mails van Orange:

Mail Nummer 1:

Geachte *********,

Als de nieuwe provider tijdig genoeg aangeeft dat deze de lijn wil
overnemen zullen er geen overstapproblemen zijn. Is deze er echter te
laat mee, dan kan het zijn dat de aanvraag bij de nieuwe provider
stukloopt en dat u een maand vertraging krijgt. De verantwoordelijkheid
hiervoor ligt bij de nieuwe provider.

Mail Nummer 2:

Geachte *********,

U hebt onlangs aangegeven uw ADSL Direct-abonnement te willen beëindigen. Wij vinden het erg jammer dat u tot dit besluit bent gekomen.

Beëindiging abonnement
Rekening houdend met een minimale abonnementsperiode van twaalf maanden en een opzegtermijn van één kalendermaand wordt uw abonnement per 01/08/2007 beëindigd. Op deze datum worden tevens uw eventuele abonnementen op extra diensten (zoals bijvoorbeeld Antivirus en Antispam) beëindigd. U hoeft hiervoor geen verdere stappen te ondernemen.
Onze partner die je ADSL aansluiting technisch verzorgt voert momenteel je opheffingsverzoek uit

Dus nu hoor ik dat mijn Orange Abonnement 01-08-2007 wordt beeindigd terwijl dit NIET de afspraak was! :( Hebben jullie misschien raad voor mij? Als het goed is ligt mijn Internet er morgen al uit :P Lekker is dat. Ik vind dit echt een slechte zaak van Orange. Wat zal ik Tiscali vertellen? Hiervoor ging er ook al iets fout waardoor ik opnieuw Tiscali moest bestellen. Dus niet echt netjes als ik 3X opnieuw moet bestellen denk ik.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

(ps: Ik wist niet zeker of dit bij het Orange topic hoorde of Tiscali. Sorry als ik fout zit)
Het wordt nu echt even kijken wat er gebeurt met de lijn. Als hij wordt opgeheven en dus losgekoppeld morgen moet Tiscali (of misschien zelf opnieuw aanvragen (weer) omdat het niet meer om een overstap gaat) een nieuwe levering opstarten zonder overstap.

Kan ook zijn dat dit alleen de/een administratieve opheffing is en je verbinding gewoon ingepland staat voor een omzetting. Alleen als Orange je niet meer op internet laat en Tiscali je verbinding pas later gaat overnemen heb je wel ADSL maar geen Internet.....

Nu heb je met 'Orange Direct' met Orange te maken alleen. Maar Orange neemt de lijn bij dit abonnement weer af bij KPN of BBned en moet aan hun dingen doorgeven (opheffing opdracht) en krijgt de plandatum door van die partij.

Omdat aanvragen altijd een paar dagen blijven liggen omdat je nog zou kunnen annuleren is dit allemaal wel een korte periode, zeker als je eerst hebt opgezegd al. Maar die fout is achter de rug en nu zaak om over te stappen of als Orange de lijn opheft zo snel mogelijk weer online te zijn.

Bel Tiscali en vraag of ze de exacte status van de lijnovername even kunnen opzoeken. Als die is afgewezen is er of iets fout in de aanvraag of je lijn stond al ingepland voor ophef waardoor het is afgewezen. Of misschien nog gelukt en ingepland voor een datum of misschien nog niets mee gedaan omdat je aanvraag pas kort geleden is gedaan.

Als hij niet is ingepland en niet is afgewezen nog is het zak de overname te proberen. Lukt dat niet meer is het zaak te weten wanneer exact de lijn vrijkomt zodat je direct daarna een aanvraag kan indienen voor een verbinding zonder overstap.

Probeer overigens niet bij Orange de opzegging ongedaan te maken. Dan zit je weer aan een jaarcontract vast en het gaat vast niet lukken meer op tijd als ze het al (kunnen) doen voor je.

[ Voor 104% gewijzigd door bjck op 01-08-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:35:
[...]

Maak daar 0.0.0.0 van in combinatie met 'LAN Only' en je kan altijd vanaf de netwerk (LAN) zijde bij je modem via telnet. Je hoeft niet specifiek een PC/IP op te geven daar.

Alleen als je hem op 'WAN Only' of 'All' gaat zetten is het wel verstandig een IP op te geven anders kan iedereen vanaf overal erbij ;)

Je hebt niet port 23 geforward hoop ik? Dan werkt het waarschijnlijk niet juist. En je firewall in je ZyXEL blokkeert het standaard niet omdat dit LAN to LAN/router verkeer is en die staat normaal niet geblokkeerd.

[...]

Het wordt nu echt even kijken wat er gebeurt met de lijn. Als hij wordt opgeheven en dus losgekoppeld morgen moet Tiscali (of misschien zelf opnieuw aanvragen (weer) omdat het niet meer om een overstap gaat) een nieuwe levering opstarten zonder overstap.

Kan ook zijn dat dit alleen de/een administratieve opheffing is en je verbinding gewoon ingepland staat voor een omzetting. Alleen als Orange je niet meer op internet laat en Tiscali je verbinding pas later gaat overnemen heb je wel ADSL maar geen Internet.....

Nu heb je met 'Orange Direct' met Orange te maken alleen. Maar Orange neemt de lijn bij dit abonnement weer af bij KPN of BBned en moet aan hun dingen doorgeven (opheffing opdracht) en krijgt de plandatum door van die partij.

Omdat aanvragen altijd een paar dagen blijven liggen omdat je nog zou kunnen annuleren is dit allemaal wel een korte periode, zeker als je eerst hebt opgezegd al. Maar die fout is achter de rug en nu zaak om over te stappen of als Orange de lijn opheft zo snel mogelijk weer online te zijn.

Bel Tiscali en vraag of ze de exacte status van de lijnovername even kunnen opzoeken. Als die is afgewezen is er of iets fout in de aanvraag of je lijn stond al ingepland voor ophef waardoor het is afgewezen. Of misschien nog gelukt en ingepland voor een datum of misschien nog niets mee gedaan omdat je aanvraag pas kort geleden is gedaan.

Als hij niet is ingepland en niet is afgewezen nog is het zak de overname te proberen. Lukt dat niet meer is het zaak te weten wanneer exact de lijn vrijkomt zodat je direct daarna een aanvraag kan indienen voor een verbinding zonder overstap.
Ik denk dat het beter is dat ik morgen even snel Tiscali ga bellen en vertellen wat er allemaal is gebeurd... Misschien weten zei een oplossing. Zoals het er nu uitziet zit ik vanaf morgen 3/4 weken zonder Internet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:46:
[...]

Ik denk dat het beter is dat ik morgen even snel Tiscali ga bellen en vertellen wat er allemaal is gebeurd... Misschien weten zei een oplossing. Zoals het er nu uitziet zit ik vanaf morgen 3/4 weken zonder Internet :(
Ik denk niet dat dat nodig is. Als Orange morgen al een monteur naar de wijkcentrale stuurt om je ADSL signaal eraf te flikkeren dan kan Tiscali helemaal niks doen. Dan moet je bij Tiscali een nieuwe aanvraag doen.

Dus als ik jou was zou ik even wachten en het (A)DSL lampje op je modem in de gaten houden. Zodra die ermee opgehouden is onmiddelijk bellen met Tiscali. Anders gewoon wachten tot de overstapdatum. Je kunt wel om een vervroegde oplevering vragen. Soms is dat mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:48:
[...]

Ik denk niet dat dat nodig is. Als Orange morgen al een monteur naar de wijkcentrale stuurt om je ADSL signaal eraf te flikkeren dan kan Tiscali helemaal niks doen. Dan moet je bij Tiscali een nieuwe aanvraag doen.

Dus als ik jou was zou ik even wachten en het (A)DSL lampje op je modem in de gaten houden. Zodra die ermee opgehouden is onmiddelijk bellen met Tiscali. Anders gewoon wachten tot de overstapdatum. Je kunt wel om een vervroegde oplevering vragen. Soms is dat mogelijk.
Hahaha Sorry... Ben echt nOOb hier... Wat is een Vervroegde oplevering? krijg je het dan allemaal een beetje eerder? Is dat mogelijk? Of begrijp ik het helemaal fout? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Mijn advies: scroll drie posts omhoog naar BCJK.

[ Voor 6% gewijzigd door kalizec op 01-08-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal morgen kijken of ik nog internet heb. Als mijn internet morgen eruit ligt bel ik wel naar Tiscali ;) Echt heel erg bedankt voor jullie (zeer) snelle reacties! :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:46:
[...]

Als het echt is dat morgen je signaal weg is is 3/4 weken echt overdreven. Meestal heb je in een werkdag of 5 tot 10 alweer signaal met een nieuwe aanvraag (mits de lijn ook echt weer vrij is).

Bel de helpdesk en vraag wat exact de actuele status is van je aanvraag. Of hij is afgewezen, nog ingezet moet worden, foutief is of gewoon ingepland staat (dan kan Orange niet opheffen zelfs!).

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 01-08-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:06:
Ik zal morgen kijken of ik nog internet heb. Als mijn internet morgen eruit ligt bel ik wel naar Tiscali ;) Echt heel erg bedankt voor jullie (zeer) snelle reacties! :D _/-\o_
Doe dat alleen als je DSL signaal er ook uit is hè? Vermeld dat er bij anders kan het alsnog fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:20:
[...]

Als het echt is dat morgen je signaal weg is is 3/4 weken echt overdreven. Meestal heb je in een werkdag of 5 tot 10 alweer signaal met een nieuwe aanvraag (mits de lijn ook echt weer vrij is).

Bel de helpdesk en vraag wat exact de actuele status is van je aanvraag. Of hij is afgewezen, nog ingezet moet worden, foutief is of gewoon ingepland staat (dan kan Orange niet opheffen zelfs!).
Hij moet nog ingezet worden. Had hem Zondag besteld:

Statusoverzicht

* In behandeling Acceptatie van de ADSL-aanvraag

Tiscali heeft de opdracht tot overname van uw internet-verbinding in behandeling genomen. Als wensdatum voor de overstap naar Tiscali ADSL heeft u 26 augustus 2007 aangegeven. Wij zullen deze datum doorgeven aan de netwerkleverancier. Binnen 5 werkdagen ontvangt u een schriftelijke bevestiging hiervan. Let op dat u zelf uw huidige internet-abonnement opzegt bij uw huidige internet provider. Dit kunnen wij niet voor u doen. Vermeld hierbij dat het om een overstap gaat.

* Openstaand Verwerking van de ADSL-aanvraag
* Openstaand Werkzaamheden in de telefooncentrale
* Openstaand Technische oplevering van het ADSL-abonnement
* Openstaand Administratieve oplevering van het ADSL-abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nog bij 'Acceptatie' inderdaad. Kan zijn dat er nu geprobeerd wordt of de overtap ingepland kan worden en je gegevens worden gecontroleerd of alles klopt.

Zondag de aanvraag gedaan dan duurt het een paar dagen voordat je iets weet of het slaagt of niet.

Raar dat je nog signaal hebt van Orange terwijl ze zelf communiceren dat het eraf zou gaan vandaag......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:41:
Nog bij 'Acceptatie' inderdaad. Kan zijn dat er nu geprobeerd wordt of de overtap ingepland kan worden en je gegevens worden gecontroleerd of alles klopt.

Zondag de aanvraag gedaan dan duurt het een paar dagen voordat je iets weet of het slaagt of niet.

Raar dat je nog signaal hebt van Orange terwijl ze zelf communiceren dat het eraf zou gaan vandaag......
Ja, ik snap er ook niet veel van. Ik kreeg die mails van Orange vandaag om ongeveer 8/9 uur. ('s avonds)
Dit was gewoon niet de afspraak. Ze hebben het gewoon vanzelf verandert :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Sorry luitjes, heb al jullie oplossingen uitgeprobeerd maar geen succes.
De melding blijft dat ie geen verbinding kan maken met de host op poort 23 aldus hieronder:
Microsoft Telnet-client

Escape-teken is 'CTRL+]'

Microsoft Telnet> o 192.168.1.34
Bezig met verbinding maken met 192.168.1.34...Kan geen verbinding met de host ma
ken, op poort 23: De verbinding is mislukt
Microsoft Telnet>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
scofield schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:55:
Sorry luitjes, heb al jullie oplossingen uitgeprobeerd maar geen succes.
De melding blijft dat ie geen verbinding kan maken met de host op poort 23 aldus hieronder:
Microsoft Telnet-client

Escape-teken is 'CTRL+]'

Bezig met verbinding maken met 192.168.1.34...Kan geen verbinding met de host ma
Microsoft Telnet>
Je snapt het niet helemaal.
In de Zyxel stel je het ip-adres van je PC in. (Waarschijnlijk 192.168.1.33 of .34 etc)
Je telnet vervolgens NAAR het modem op 192.168.1.254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
[quote]bjck schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 01:10:

ip nat hash wanif0

@kalizec, bedankt ik kan nu in telnet.
maar nu nog bovenstaande tekst van bjck?
ook dat is nu gelukt maar dan zie ik 21 regels met van alles en nog wat iig veel getallen

[ Voor 17% gewijzigd door scofield op 02-08-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ow, ja dat was ik vergeten. De zwarte ZyXEL komt eerst in een menuutje en dan moet je naar 24<enter>8<enter> om op de 'command line' te komen.

Als je ?<enter> doet krijg je te zien welke opties er allemaal zijn. Zo kan je ook de submenu's zien met bijvoorbeeld:

ip ?

en
ip nat ?

etc.

Maar je kan ook gelijk dan intikken:

ip nat hash wanif0

Wat was nou het laatste obstakel waarom je er niet in kon?

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 02-08-2007 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft Telnet>
Daar zat het probleem denk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Ja klopt idd, ik deed het niet goed maar, hoe weet ik nou waar of het probleem zit als ik in dat ip nat wanif0 21 regels met tekst zie over uitgaande en inkomende ip met poortnummers e.d.?
Heb zelfde even op laptop gedaan (draadloos) maar zelfde uitkomst. Kan iemand hier iets mee?
Had het net met de latop weer, emule aan en surfen, en toen alles weg. Ben snel naar modem/router zyxel 2602H-61C gelopen en alle ledjes waren uit. D.w.z. dsl lampje, internet lampje en phone lampje alle 3 uit. Alleen power en lan ledjes branden nog. Na bijna 1 minuut was de rest er weer. Vreemd

[ Voor 36% gewijzigd door scofield op 02-08-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Met 21 regels betekent dat je 21 plaatsen van de 2048 hebt gebruikt in de NAT tabel, daar zit je probleem dus duidelijk niet. Die 21 lijnen geeft aan dat je 21 verbindingen (sommige vallen vanzelf nog weg als ze al weer ongebruikt zijn) hebt van A naar B, dus van een PC naar buiten toe ergens heen.

Blijkbaar valt je ADSL signaal weg om een reden, dat had je met je voorgaande modem helemaal niet toch dat probleem? Lijkt wel of het modem niet lekker is als je veders niets veranderd hebt in de bekabeling. Druk de stekkertjes nog eens opnieuw in je modem van de telefoonlijk en kijk of je bij de splitter niet iets half los is geraakt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Ik had dit ook soms wel eens met m'n oude modem, maar is idd wel beetje vreemd ja.
Vooral toen ik zag dat die 3 ledjes helemaal uit waren en het modem a.h.w. aan het opstarten was.
Je zou bijna denken dat er ergens op opnieuw opstarten gedrukt was, alleen dat is niet zo.
Maar als het idd iets zou zijn vanuit m'n gebruikte programma's (lees p2p en surfen) dan valt toch niet m'n dsl verbinding in duigen.??????? Er zit toch niet ergens een buffer in die langzaam maar zeker volloopt? Zal eerst eens alle stekkers er eens overal opnieuw uit en insteken en de zooi een zachte reset geven. B.t.w. heb met eMule maar 800 max connections ingevuld, en max half-open 25 maar die heb ik gepatched met xp-antispy naar 50. Misschien dat modem daar niet mee eens is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als power knippert is hij aan het herstarten, als die is blijven branden (en in webinterface is uptime niet naar 00:00:00 gegaan) is hij niet herstart.

De overige lampjes gaan uit als gevolg van het DSL lampje. Als DSL wegvalt heb je ook geen IP adres meer (IP is laag 3 en onderliggende laag 1 (DSL) valt weg immers). En dus werkt ook VoIP niet meer als gevolg van het niet hebben van een IP op dat moment.

Het kan op het randje balanceren met lijnfouten (CRC errors) en als je dan meer van je verbinding gaat vragen door bijvoorbeeld je upload vol te duwen met P2P kunnen meer fouten optreden omdat je er meer gebruik van maakt en kan het voldoende zijn voor je modem of de centrale om de lijn te laten vallen.

Kan je ook zien overigens met:

wan adsl perfdata

Andere commando's zijn:

wan adsl version
wan adsl linedata far
wan adsl linedata near
wan adsl chandata

Maar de aantallen fouten staan bij 'wan adsl perfdata'. Let op dat je daar niet aan kan zien of het 'te veel' is en ze tellen vanaf opstarten volgens mij en niet vanaf moment van laatste keer verbinden (niet zeker uit m'n hoofd).

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 02-08-2007 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Ik heb eerst de splitter er maar eens tussenuitgehaald en de isra direct in het modem geduwd en zal nu proberen wat van die telnet gegevens hier neer te planten, btw modem heeft nu zachte reset gehad.
ip nat hash wanif0:
118 TCP 192.168.1.34 :2662 82.171.16.170 :2662 200.193.168.175:4024 3
50 TCP 192.168.1.34 :2662 82.171.16.170 :2662 64.125.72.43 :55694 0
44 TCP 192.168.1.34 :2662 82.171.16.170 :2662 90.31.230.184 :1218 14
38 TCP 192.168.1.34 :2662 82.171.16.170 :2662 83.82.7.138 :3929 27
160 TCP 192.168.1.34 :2662 82.171.16.170 :2662 84.221.153.11 :1959 29
19 TCP 192.168.1.34 :2662 82.171.16.170 :2662 86.80.172.100 :3012 32
36 TCP 192.168.1.34 :2662 82.171.16.170 :2662 62.194.215.221 :1733 0
228 TCP 192.168.1.34 :2662 82.171.16.170 :2662 82.173.130.120 :1482 12
107 TCP 192.168.1.34 :2662 82.171.16.170 :2662 62.131.250.18 :26260 3
1 TCP 192.168.1.34 :2662 82.171.16.170 :2662 213.51.51.33 :53590 0
256 TCP 192.168.1.34 :2662 82.171.16.170 :2662 82.75.148.226 :4446 0
164 TCP 192.168.1.34 :2662 82.171.16.170 :2662 62.195.14.14 :5000 1
246 TCP 192.168.1.34 :2662 82.171.16.170 :2662 84.26.54.197 :1814 1
9 UDP 192.168.1.34 :2672 82.171.16.170 :2672 81.68.112.105 :4672 1
20 UDP 82.171.16.170 :1025 82.171.16.170 :1025 195.241.77.53 :53 123
42 TCP 192.168.1.34 :1046 82.171.16.170 :10000 80.239.200.108 :3000 109
169 TCP 192.168.1.34 :1169 82.171.16.170 :1169 213.93.23.69 :10003 0
140 TCP 192.168.1.34 :1380 82.171.16.170 :10266 89.98.61.149 :4242 1
113 TCP 192.168.1.34 :1402 82.171.16.170 :10280 64.233.183.104 :80 177
41 TCP 192.168.1.34 :1404 82.171.16.170 :10282 209.85.135.165 :80 143
195 TCP 192.168.1.34 :1405 82.171.16.170 :10283 209.85.197.104 :80 142
162 TCP 192.168.1.34 :1407 82.171.16.170 :10285 200.122.123.52 :11576 1
133 TCP 192.168.1.34 :1409 82.171.16.170 :10286 86.90.97.205 :28672 0

Voor de rest even afwachten wat er nu gebeurt zonder splitter anders doe ik die wan enzo even.
Zou eerlijk niet voor kunnen stellen wat splitter verkeerd doet, maar ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
En verdomd, daar valt ie weg. Nou telnetten dan maar, "wan adsl perfdata" : als je iets ziet, meld het maar a.u.b.
p.s. de uptime van system liep wel gewoon door, alleen de up en down stream stonden op nul. Kan de alcatel splitter er wel weer tussen dus.....

Copyright (c) 1994 - 2005 ZyXEL Communications Corp.
adsl-mode> wan adsl perfdata

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 1
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
Error second in 15min : 0
Error second in 24hr : 0
Error second after power-up : 0
adsl-mode>

[ Voor 9% gewijzigd door scofield op 02-08-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
scofield schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:37:
En verdomd, daar valt ie weg. Nou telnetten dan maar, "wan adsl perfdata" : als je iets ziet, meld het maar a.u.b.
Doe dat een paar uurtjes na het opnieuw intrainen. Nu heb je vermoedelijk alleen gegevens over een half minuutje of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
OK, zal vanaaf laat noch eens posten.
Maar er zit toch 1 error tussen.......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:03:
OK, zal vanaaf laat noch eens posten.
Maar er zit toch 1 error tussen.......................
1 is niets en komt door het 'intrainen' van de lijn (het verbinden zegmaar).

adsl-mode> wan ad per

near-end FEC error fast:   0
near-end FEC error interleaved:363287
near-end CRC error fast:   0
near-end CRC error interleaved:1515
near-end HEC error fast:   0
near-end HEC error interleaved:   0
far-end FEC error fast:   0
far-end FEC error interleaved:4764
far-end CRC error fast:   0
far-end CRC error interleaved: 110
far-end HEC error fast:   0
far-end HEC error interleaved: 436
Error second in 15min           : 0
Error second in 24hr            : 32
Error second after power-up     : 1127
NM_Error second in 15min                : 0
NM_Error second in 24hr                 : 0
NM_Error second after power-up  : 0
adsl-mode>

(ik zet het tussen [ pre ] en [ /pre ] overigens om het zo netjes te maken)

Dit is ruime 2 weken verbinding aan getallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
ok bjck, ik meld me weer met gegevens als het een paar dagen verder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Bogey Dope schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:20:
[...]

Nee de ethernet lampjes gaan ook uit (denk ik, 90% zeker, maar ik zal erop letten) Ik zal eerst de firmware even updaten, dan horen jullie meer van me.

Net even gekeken, ik heb nu AJZ.1 morgen zal ik er .2 op zetten
Ik heb AJZ.2 nu een week draaien en het lijkt erop dat alle problemen opgelost zijn, bedankt voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Tiscali users, ik heb sinds vandaag ADSL T20 en qua downloaden valt t nogal tegen.
Ik zit gemiddeld rond 900 kilobyte/s, veel sneller gaat het niet.
Speedtestjes geprobeerd, downloaden van internetsites en nederlandse nieuwsgroepen-server met 20Mb abonnement, maar het gaat echt niet sneller.
Mailtje gestuurd naar Tiscali, werd vlot beantwoord:
"Wij hebben een meting op uw lijn uitgevoerd en daar zijn de volgende gegevens uitgekomen
Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 20480/1024M7
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 19784/1147 "
Ik vraag me af hoe ze dit hebben kunnen meten aangezien ik de hele middag heb staan downloaden maar affijn.

Iets heel anders: ik zie op consumentensites als Kieskeurig veel horror-verhalen over tiscali telefonie.
Mensen zijn niet bereikbaar, verbinding wordt verbroken, onverstaanbaar etc.
Weten jullie of die verhalen representatief zijn?
Gaat telefoneren via de Zyxel router bij de meesten wel goed?

Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Gebruik een eigen klok/horloge/stopwatch en download het 100M bestand van http://vlaai.snt.utwente.nl/pub/test/ en meet hoe lang het duurt. Deel 100*1024 door het aantal seconden en dan weet je de echte snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
http://ftp.tiscali.nl/pub/test/ werkt nog beter dan bovenstaande link.

Verder heb je informatie over de Linesync terug gekregen. Dit is de snelheid waarmee je modem ingetraind staat. Als je die snelheid niet haalt (let op, het ATM en TCP/IP laten samen zo'n 92% efficiency over) kan het goed zijn dat je limiet ergens anders ligt. Bijvoorbeeld bij de site waar je download, of je MTU-lengte (tcpoptimizer.exe), of je firewall, of je verbinding tussen PC en modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Mjaw, je gebruikt toch geen wireless mag ik hopen he? ;)
Pagina: 1 ... 17 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.