[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.375 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:29

knakworst

Get more sats!

Misschien kun je je nummer porteren naar budgetphone als je daar sterk aan gehecht bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mhhh, is Tiscali dan al die ellende waard :?
Qua prijs blijf ik gelijk, snelheid is 1mbit hoger.
Moet dus vooral uit de stabiliteit en kwaliteit van de telefoon verbinding komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

LIMIT-AR schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:31:
Ik heb dit probleem ook. Ik kon gewoon op google.nl komen en downloaden via limewire maar andere webpagina's kan ik niet laden.
Nu dus opgelost neem ik aan? Of postte je dit vanaf werk?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
hjs schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 14:09:
Mhhh, is Tiscali dan al die ellende waard :?
Qua prijs blijf ik gelijk, snelheid is 1mbit hoger.
Moet dus vooral uit de stabiliteit en kwaliteit van de telefoon verbinding komen :?
Als je nou bijvoorbeeld 1 maand voordat je tele2 contract is afgelopen tiscali je adsl lijn laat overnemen is je abbo bij tele2 nog steeds actief. Je installeert ADSL van tiscali en vraagt gelijk nummerportering aan. Zit je één maandje met dubbele kosten, maar dan kan het in principe niet mis gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
trolleystad schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:48:
[...]

Als je nou bijvoorbeeld 1 maand voordat je tele2 contract is afgelopen tiscali je adsl lijn laat overnemen is je abbo bij tele2 nog steeds actief. Je installeert ADSL van tiscali en vraagt gelijk nummerportering aan. Zit je één maandje met dubbele kosten, maar dan kan het in principe niet mis gaan :)
Er is tussen telco's verplichte communicatie bij het telco-telco proces. Zo wordt dus Versatel (Tele2) door Tiscali op de hoogte gesteld van de lijn overstap. Het kan zijn dat interne processen bij Tele2 deze berichten gebruiken om het abonnement technisch af te sluiten en aan hangende diensten (zoals wellicht telefonie) ook stop te zetten. Dan blijft alleen het administratieve abonnement over waar nog 1 factuur uitgestuurd moet worden ivm de contract termijn.

Hoeft dus niet goed te gaan dit. Tele2 geeft zelf ook aan dat je eerst de nummer portering moet opstarten voordat je opzegt bij ze. En ze kunnen de DSL overstap als een opzegging verwerken wellicht in hun interne processen/systemen.

Het idee is wel goed overigens ;)

Vriendelijk en handig zou zijn als ze de nummer portering nog gewoon toestaan (honoreren), ook nadat je ADSL is overgezet of zelfs nog een periode nadat je abonnement is gestopt. Een nummer wordt immers echt niet de volgende dag al aan iemand anders toebedeeld, dat gaat meestal een paar maanden in de wacht bij een telecom operator (telco). Helaas wordt dit niet zo bedacht vooraf en niet zo gebouwd in systemen en achteraf dit soort dingen implementeren voor klant tevredenheid van klanten die weggaan is bij weinig bedrijven iets boven aan de agenda natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 12-06-2007 16:36 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Die verplichte communicatie ken ik gelukkig bjck, maar toch bedankt voor de toelichting. Als Tele2 die overstap inderdaad als aanleiding ziet om alle overige diensten ook af te sluiten dan kan het alsnog mis gaan. Feit is wel dan dat Tele2 het voor de klanten haast onmogelijk maakt om het nummer te porteren.

Ik vind dit idee de meeste kans van slagen hebben. Het beste is als hjs het even aan tele2 vraagt of zijn telefoon al wordt stopgezet zodra de dsl lijn gemigreerd wordt naar tiscali. Is dit niet het geval (administratief) dan kan hjs gewoon een ADSL overname aanvragen bij Tiscali, vervolgens die activeren en daarna telefonie aanvragen met nummerportatie. En dan moet het goed gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
trolleystad schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:55:
Die verplichte communicatie ken ik gelukkig bjck, maar toch bedankt voor de toelichting. Als Tele2 die overstap inderdaad als aanleiding ziet om alle overige diensten ook af te sluiten dan kan het alsnog mis gaan. Feit is wel dan dat Tele2 het voor de klanten haast onmogelijk maakt om het nummer te porteren.
Het is redelijk lastig inderdaad. Hangt van beide aanbieders af wat ze wel en niet doen cq toelaten cq aanbieden. En de informatie is lastig te vinden of te verkrijgen hoe het werkelijk zit en gebeurt. Dit komt voort uit de gekoppelde abonnementen bij dezelfde aanbieder een beetje en het feit dat je eerst de ADSL overstap moet regelen en daarna de nummer portering opgestart kan worden bij veel (volgens mij bijna alle grotere) aanbieders.

Dat bovenstaande kan wel, maar dan moet een nummer niet bij dezelfde partij als de ADSL verbinding vandaan komen. Dus KPN telefonie naar een ADSL aanbieder porteren kan prima, net als vanaf een kabelaar.

Aan de andere kant is het een mogelijkheid om je nummer mee te nemen, het hoeft niet. Net als dat je verhuist naar een ander netnummer gebied, dan moet je zelfs een ander (regionaal)nummer kiezen ongeacht de aanbieder. Er zijn ook voordelen als je een nieuw nummer neemt, zoals telefoonspam bijvoorbeeld. Het inlichten van de familie en vrienden is wel wat meer werk, maar veelal kun je met een mail naar iedereen al een heel eind komen. Of je belt iedereen even of je haalt wat verhuis kaarten ;)

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 12-06-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 22:27
Ik ga binnenkort verhuizen. Moeten de huidige bewoners aangeven bij het afsluiten van hun abbo dat de lijn wordt "overgenomen"? Net zoals bij een verhuizing van provider naar provider zeg maar? Ben namelijk bang dat ik anders straks met een lijn zit waarop ik geen ADSL kan aanvragen omdat KPN de lijn bij het moment van aanvraag niet actief is.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
DeOS schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:23:
Ik ga binnenkort verhuizen. Moeten de huidige bewoners aangeven bij het afsluiten van hun abbo dat de lijn wordt "overgenomen"? Net zoals bij een verhuizing van provider naar provider zeg maar? Ben namelijk bang dat ik anders straks met een lijn zit waarop ik geen ADSL kan aanvragen omdat KPN de lijn bij het moment van aanvraag niet actief is.
Nee, het is geen overstap immers. De huidige bewoners moeten gewoon netjes hun abonnement verhuizen (tijdig doorgeven) zodat de lijn weer vrij is voor de nieuwe bewoner.

Tiscali kan op twee manieren voor je de aanleg doen op je nieuwe adres. De wel bekende manier van ADSL bijplaatsen bij een KPN telefoonlijn/abonnement zodat beide op dezelfde lijn werken met een splitter er tussen (linesharing).

Maar ook een aanleg op een ongebruikte koperlijn. Dan verzoekt Tiscali aan KPN om een koperlijn in gebruik te gaan nemen en te koppelen op de Tiscali ADSL apparatuur. Een KPN monteur belt je dan ook voor een afspraak zodat hij op locatie ook kan testen of de lijn goed gekoppeld is en werkt.

Geef in dit geval (je hebt en wilt geen KPN telefonie abonnement nu en straks op de lijn) gewoon bij Tiscali tijdig je verhuizing door. Je stappenplan is vrij kort dan:

1. Geef bij Tiscali je verhuizing door. Informatie: Tiscali ADSL verhuizen

Vaak zijn er in huizen ook 2 aparte lijnen (aderparen) beschikbaar. Mochten de oude bewoners de boel niet netjes of niet tijdig verhuizen kan in zo'n geval je ADSL op de extra/tweede lijn gezet worden. Dat gaat vanzelf dan ook nog eens.

Mocht je nu ook/wel KPN telefonie hebben of willen op je nieuwe adres dan moet je andere stappen volgen.

1. Meldt bij KPN de telefonie verhuizing aan (als je nu ook al KPN telefonie hebt).
2. Meldt bij Tiscali de verhuizing aan als je van KPN de bevestiging hebt ontvangen dat de verhuizing in orde is.

Samenvatting
Als je via deze (zelfde als bovenstaande) kiest voor 1 (online aanvragen verhuizing) wijst het zich vanzelf ook de opties.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 12-06-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nummer willen we toch wel erg graag behouden, gebruiken we nu al een jaar of 18 en is bekend bij veel instanties waar we mee te maken hebben (artsen e.d. bedoel ik dan).

Ik zal het eens verder uitgaan zoeken bij Tele2 en diverse aanbieders (na de vakantie maar)
Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem is inmiddels nagenoeg opgelost. Inderdaad is 12 MB niet mogelijk bij mij op locatie in verband met de afstand. Ik zou echter wel (zonder capaciteitsverlies en teveel gebruikers) tot 10 MB moeten kunnen komen.

Het probleem bij mij was dat in de KPN aansluiting nog "extra bel" aangesloten. Dit bleek de verbinding erg te vertragen. Probleem is nu opgelost, wellicht is dit ook nog een oplossing voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit erover na te denken om een ADSL abonnement te nemen bij Tiscali, maar tot mijn schrik zie ik dat ze geen ondersteuning voor nieuwsservers meer bieden.

Nou heb ik iets gehoord over deze payservers voor usenet. Btw, ik heb hier erg weining verstand van.

Zou ik toegang hebben tot zulke newsservers als ik een abo zou hebben via Tiscali? Blokkeert Tiscali ook deze servers?

Ik ben van plan de T5 (5 down, 1 up, zonder telefoon) abo te nemen.

1. Is het mogelijk om gebruik te maken van Tiscali in combinatie met zo'n payserver?
2. Welke payserver zou ik kiezen met deze snelheid? Wil niet meer dan €5,- per maand betalen en ongeveer 10GB per maand downloaden.
3. Wat is retentie? Ik zie het overal staan maar ik snap niet wat die dagen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Geval van niet zoeken/lezen maar gewoon posten?

[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Newsservers met binaries [deel 6]

Tiscali blokkeert niets, je kunt dus gewoon gebruik maken van een externe nieuwsdienst. Ervaringen kun je terug lezen in het Tiscali topic. Welke nieuwsdienst voldoet aan jou eisen en wensen kun je ook terug vinden in het Newsservers topic.

Succes met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Neem Eweka of Tweaknews als usenet aanbieder, beide werken gewoon via Tiscali zonder problemen of beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVeter
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:19:
Mijn probleem is inmiddels nagenoeg opgelost. Inderdaad is 12 MB niet mogelijk bij mij op locatie in verband met de afstand. Ik zou echter wel (zonder capaciteitsverlies en teveel gebruikers) tot 10 MB moeten kunnen komen.

Het probleem bij mij was dat in de KPN aansluiting nog "extra bel" aangesloten. Dit bleek de verbinding erg te vertragen. Probleem is nu opgelost, wellicht is dit ook nog een oplossing voor anderen.
Hé, dit is interessant (zie mijn eerdere postings in dit forum) en wellicht ook voor mijn aansluiting van toepassing. :(

Wat bedoel je precies met "extra bel" en is dat in de wijkcentrale of in je eigen (isra) aansluitpunt te constateren en eventueel op te lossen?

Heel graag meer info hieromtrent. Je hebt mijn volle aandacht.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
PeterVeter schreef op zondag 17 juni 2007 @ 15:09:
[...]

Hé, dit is interessant (zie mijn eerdere postings in dit forum) en wellicht ook voor mijn aansluiting van toepassing. :(

Wat bedoel je precies met "extra bel" en is dat in de wijkcentrale of in je eigen (isra) aansluitpunt te constateren en eventueel op te lossen?

Heel graag meer info hieromtrent. Je hebt mijn volle aandacht.... ;)
Een "extra bel" is een apparaat die je bij de primafoon en vele bouwmarkten kunt kopen. Je stopt dat ding in een telefoonaansluiting. Op het moment dat iemand je belt gaat dat ding 'rinkelen'. Dus het zit niet in de wijkcentrale, maar via een wandcontactdoos op de ISRA aansluiting aangesloten. Vaak wordt dit vergeten ook op de splitter aan te sluiten en krijg je zo dus DSL problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zo'n extra bel is eigenlijk gewoon een toestel zonder hoorn en knopjes, alleen het rinkel gedeelte zit er in.

Dus is het een 'telefonie apparaat' en moet dat altijd achter je splitter aangesloten zijn en niet ervoor. Vaak zie je dat iemand het heeft aangesloten op een afsplitsing van de kabel vlak bij ISRA al of ergens onderweg redelijk goed verstopt soms (helaas). Je gaat dan de fout in met het aansluiten van het doe-het-zelf pakket en krijgt een beroerde ADSL verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand bekend met een storing in Den Bosch? Ik zit op de centrale 's-Hertogenbosch-De Slagen (Ht-Sl) en heb sinds ca. 19.00 uur 17-6 wel DSL maar geen internet of telefoon (via Tiscali 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Als je wel dsl signaal hebt ligt volgens mij het probleem binnenshuis.
Bij jouw dus..............maar echt 100% ben ik er niet zeker van.
Geef anders je modem ff een kleine reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

scofield schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:04:
Als je wel dsl signaal hebt ligt volgens mij het probleem binnenshuis.
Bij jouw dus..............maar echt 100% ben ik er niet zeker van.
Nee. Ik had vrijdag ook een storing in Lelystad. DSL lampje brandde groen, internet lampje rood. Helpdesk gebeld, op het bandje was ingesproken dat er een storing bekend was in Lelystad en Dronten en dat ze er mee bezig waren.

Je kan dan resetten wat je wil, maar dat gaat niets uithalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 17-06-2007 21:05 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scofield schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:04:
Had ik al gedaan voordat ik postte. Intern netwerkverkeer is OK. Extern nog steeds niet. Online again 23.45 h.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 23:48 . Reden: storing verholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Krijg je wel of geen ip-adres op je modem te zien als je inlogd?

Als je wel een ip-adres krijgt weet je in ieder geval zeker dat er verkeer mogelijk is tussen het modem en de centrale. Ook weet je dan zeker dat er verkeer mogelijk is vanaf de centrale naar het Tiscali netwerk. (Al loopt DHCP over een ander subnet dan regulier internetverkeer)

Kortom, als je wel een ip-adres krijgt weet je zeker dat het probleem in de routering binnen het modem of de routering binnen de centrale ligt.

Als je geen ip-adres krijgt kan het probleem op meer plaatsen liggen dan bovenstaand.

Tevens raad ik je aan morgenochtend de helpdesk een belletje te geven als het probleem nog steeds bestaat. Ze zijn open vanaf 09:00.

Als je geen ip-adres krijgt te zien op je modem maar wel DSL-signaal hebt zouden ze dat op afstand moeten kunnen zien middels een tool. Als je dan duidelijk maakt dat je je modem reeds gereset hebt dan zullen zij na kunnen gaan of het een generieke storing is of een individueel probleem en aan de hand daarvan een actie uit kunnen zetten.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Heb nu 10Mbits bij StudentenADSL (tiscali en je hoeft geen student te zijn) genomen en modem traint in op 11038 kbps / 1154 kbps en heeft de volgende waardes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db 
attenuation upstream: 17 db
tone   0- 31: 00 00 00 0c cd ee fe ef ff ff ff ee ee dd ca 95 
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 38 db
tone  32- 63: 00 00 00 22 45 67 78 99 9a bb bb bb bc cd dd cd 
tone  64- 95: cd dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc 
tone  96-127: cc cc cc cb bb bc bb bb bb bb bb cb bb bb ab bb 
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba 89 aa aa 
tone 192-223: aa aa bb b2 aa aa bb ba aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 224-255: aa aa aa aa aa aa 99 a9 99 99 99 99 77 68 76 72 
tone 256-287: 04 89 99 99 99 99 99 89 99 99 99 87 99 89 87 88 
tone 288-319: 88 88 87 78 77 77 77 77 77 77 66 75 67 65 66 66 
tone 320-351: 66 65 56 56 65 55 55 55 55 45 55 55 44 55 55 55 
tone 352-383: 43 44 34 42 34 34 32 32 22 00 00 00 22 22 22 22 
tone 384-415: 22 12 21 22 22 22 21 12 00 21 11 22 22 22 00 10 
tone 416-447: 00 00 11 01 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Is daar nog veel meer uit te halen (20Mbits)? Of kan ik dat extra geld wel besparen omdat het toch niet (veel) sneller wordt.

Trouwens, wat is die firewall in het modem onhandig... ik had netjes m'n porten geforward, werkt het allemaal nog niet, vanwege de firewall... meteen maar uitgezet ;) Vervolgens waren alle poorten ineens 'closed' ipv 'stealth' volgens shields up op grc.com, dus de moeilijk te vinden optie aangezet om dat te veranderen (zit in Advanced > Remote MGNT > ICMP ipv gewoon bij NAT). Daar ook gelijk maar uitgezet dat hij reageert op WAN pings.

Anyway, draait allemaal lekker, installatie was simpel... geen problemen. Aangevraagd zonder telefoonlijn, vanochtend kwam monteur even langs, even kijken of er signaal was, 2 belletjes doen, kloar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hoeft niet meer te upgraden. Je zit exact op het maximale van die verbinding op dat adres. Of je moet het heel beroerd hebben aangesloten met je modem op zolder en 20 meter plat telefoonsnoer er tussen met afsplitsingen etc.

Anders als je modem direct netjes bij je ISRA punt is aangesloten zonder afsplitsingen ervoor zoals het hoort is dit het maximum. Je SNR zit al op het minimum downstream van 5 a 6dB en je downstream attenuation is 38dB (signaal demping) wat aangeeft dat je lijn naar de centrale ongeveer (delen door 13.8) 2750 meter is. Dan is 10Mbit om te halen zelfs nog heel erg netjes eigenlijk :)

[ Voor 73% gewijzigd door bjck op 18-06-2007 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Gelukkig, dan heb ik daar toch goed op gegokt. Modem zit rechtstreeks op ISRA met een kabeltje van een halve meter ofzo.

Volgens bbned postcodecheck is het 2,4km tot de centrale. Met onze oude 8Mbits verbinding haalden we maar 660KB down en 66KB up. Nu met een 10Mbit dus 1100 down en 110 up, en dat voor 10 euro per maand minder. ^^ Zeer tevreden. En dankzij jouw info nog tevredener, tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat je met je oude 8Mbps abonnement 660kByte/s haalde komt denk ik omdat je toen alleen op ADSL1 techniek kon verbinden. Op die afstand is dan zo'n 6000 a 7000kbps ADSL lijnsnelheid zo'n beetje maximaal. Met ADSL2/2+ kom je nog net iets verder qua snelheid dan inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Leiden en heb sinds een week of anderhalf het volgende probleem met ADSL van Tiscali. Het internet op zich werkt goed, maar ongeveer om de 5 minuten valt het weg en duurt het zo'n 30 seconden voordat de verbinding hersteld is. Af en toe echter is het zelfs zo dat het herstellen van de verbinding langer duurt dan dat de verbinding in stand blijft. Ik heb hier een paar keer met Tiscali over gebeld, maar dit heeft ook niet veel opgeleverd. Momenteel zijn ze aan het onderzoeken of het probleem aan hun kant ligt, maar mocht het probleem bij KPN liggen dan kan het wel 5 tot 10 werkdagen duren zeggen zij. Inmiddels zijn er alweer 2 werkdagen voorbij en heb ik nog niks van hen gehoord en het internet is nog steeds in dezelfde belabberde staat.

Ik vroeg me af of iemand anders dit probleem wel eens heeft gehad of momenteel dit probleem heeft.

P.S. Het kostte me zo'n 10 minuten om dit bericht te plaatsen, omdat er weer eens geen verbinding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Gaat het DSL lampje ook uit als je 'internet wegvalt'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:34:
Gaat het DSL lampje ook uit als je 'internet wegvalt'?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:03:Ik vroeg me af of iemand anders dit probleem wel eens heeft gehad of momenteel dit probleem heeft.
Ik neem aan dat je je modem op het IS/RA punt aangesloten hebt staan?
Dat je als je nog telefonie via KPN hebt, alle telefonie apparatuur achter de splitter hebt staan?
Dat je ook het modem achter de splitter hebt staan als je nog telefonie apparatuur hebt?
Dat de verbinding vroeger wel naar behoren werkte?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalizec schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:49:
[...]

Ik neem aan dat je je modem op het IS/RA punt aangesloten hebt staan?
Dat je als je nog telefonie via KPN hebt, alle telefonie apparatuur achter de splitter hebt staan?
Dat je ook het modem achter de splitter hebt staan als je nog telefonie apparatuur hebt?
Dat de verbinding vroeger wel naar behoren werkte?
4X Ja.

Vanuit de muur gaat het naar de splitter en van daaruit eentje naar de telefoon en de ander naar de modem. Aan de splitter ligt het ook niet, want ik heb ook al geprobeerd de lijn die normaal naar de splitter gaat meteen in de router te steken. Geeft hetzelfde probleem. Wel internet, maar het valt uit eens in de paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:57:
[...]

4X Ja.

Vanuit de muur gaat het naar de splitter en van daaruit eentje naar de telefoon en de ander naar de modem. Aan de splitter ligt het ook niet, want ik heb ook al geprobeerd de lijn die normaal naar de splitter gaat meteen in de router te steken. Geeft hetzelfde probleem. Wel internet, maar het valt uit eens in de paar minuten.
Weet je zeker dat dit aansluitpunt in de muur je ISRA is?

En weet je ook zeker dat er in de muur niet al een afsplitsing is bijgezet naar bijvoorbeeld een aansluitpunt in de slaap/studeer kamer die dan voor de splitter zit afgesplitst? Dingen als alarm systemen kunnen ook vaak voor de splitter zijn aangesloten wat fout is.

Haal phone eens los (stekertje) uit je splitter en bel met je mobiele telefoon naar je KPN nummer. Rinkelt er iets dan is het foute boel. Of loop langs de toestellen en kijk of er nog iets in huis kiestoon heeft, dat mag dan niet meer zo zijn. Vergeet niet dat nummermelders/fax/faxmodems in pc/alarmsystemen etc ook telefonie apparatuur is en achter de splitter moet.

En ja, kan dat het altijd al fout zat en nu opeens gaat opspelen.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 19-06-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Als het mogelijk is, maak eens een foto van je IS/RA punt. Kunnen wij voor je beoordelen of het werkelijk je IS/RA is.

Een IS/RA aansluiting komt alleen in deze vormen voor:

Afbeeldingslocatie: http://www.mxstream.nl/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg

Bij ISDN is er nog een andere vorm, maar deze laat ik even buiten beschouwing omdat ik er even vanuit ga dat je een analoge lijn hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:04:
[...]

Weet je zeker dat dit aansluitpunt in de muur je ISRA is?

En weet je ook zeker dat er in de muur niet al een afsplitsing is bijgezet naar bijvoorbeeld een aansluitpunt in de slaap/studeer kamer die dan voor de splitter zit afgesplitst? Dingen als alarm systemen kunnen ook vaak voor de splitter zijn aangesloten wat fout is.

Haal phone eens los (stekertje) uit je splitter en bel met je mobiele telefoon naar je KPN nummer. Rinkelt er iets dan is het foute boel. Of loop langs de toestellen en kijk of er nog iets in huis kiestoon heeft, dat mag dan niet meer zo zijn. Vergeet niet dat nummermelders/fax/faxmodems in pc/alarmsystemen etc ook telefonie apparatuur is en achter de splitter moet.

En ja, kan dat het altijd al fout zat en nu opeens gaat opspelen.
Het is zeker mijn IS/RA.

Er was inderdaad een afsplitsing naar een slaapkamer die overigens toch niet gebruikt werd. Daarom heb ik die losgehaald en met tape omwikkeld. Het heeft helaas geen effect gehad.

Er zijn nu helemaal geen afsplitsingen meer voor de splitter dus alles zou goed moeten werken.

Mijn IS/RA ziet er precies zo uit als de 2e van rechts en dan de onderste van de 2 fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:27:
Er was inderdaad een afsplitsing naar een slaapkamer die overigens toch niet gebruikt werd. Daarom heb ik die losgehaald en met tape omwikkeld. Het heeft helaas geen effect gehad.
En die heb je neem ik aan, aan de kant van je IS/RA los gehaald en niet aan de andere kant?
Indien ja, dan zou het onderhand toch een goede installatie moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En als je hem toch open hebt, kijk gelijk ook even of je niet de volgende zaken hebt:

• sterk verweerde (zwarte) contact punten.
• goed aangesloten draadjes (twee stuks, vaak rood & blauw) die niet bijna breken of nauwelijks contact maken onder het schroefje.
• je stekker wel goed zit en niet nauwelijks contact maakt met de aansluitdoos. Soms maakt het beter contact als je hem er niet helemaal insteekt (tot hij net-niet vast klikt).
• je geen dubbel stekker gebruikt zodat je toestel bovenop de andere stekker zit, dit is niet de bedoeling natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalizec schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:38:
[...]

En die heb je neem ik aan, aan de kant van je IS/RA los gehaald en niet aan de andere kant?
Indien ja, dan zou het onderhand toch een goede installatie moeten zijn.
Uiteraard ;). Dan ligt het waarschijnlijk dus toch aan Tiscali en/of KPN? Ik hoop dat ik dan volgende week wat van ze hoor.
• sterk verweerde (zwarte) contact punten.
• goed aangesloten draadjes (twee stuks, vaak rood & blauw) die niet bijna breken of nauwelijks contact maken onder het schroefje.
• je stekker wel goed zit en niet nauwelijks contact maakt met de aansluitdoos. Soms maakt het beter contact als je hem er niet helemaal insteekt (tot hij net-niet vast klikt).
• je geen dubbel stekker gebruikt zodat je toestel bovenop de andere stekker zit, dit is niet de bedoeling natuurlijk.
Ook dit zit allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag een probleem met VOIP (van Tiscali). Al eerder de laatste firmware geïnstalleerd (V3.40(AJZ.2)b4). Nu hoor ik een echo van mijzelf wanneer ik harder ga praten. Ik heb twee lijnen in huis waarmee ik mezelf kan bellen en dus zelf kan testen (één tiscali de andere kpn). Als ik andere bel hoor ik dus een nagalm van mezelf. Bijzonder irritant. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag een pakketje binnen :D Blijkt een nieuwe modem te zijn en alles is ineens opgelost. Loopt weer als een trein en binnen 5 werkdagen ipv 10 zoals ze eerst zeiden dus lof voor Tiscali :).

Jullie ook allemaal bedankt voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:49
Ik heb sinds een paar dagen het volgende probleem. Ik heb op sip account 1 van de Zyxel Prestige 2602HWL-61C een voipusteraccount dit werkt prima, echter als ik een gesprek heb gevoerd stopt de verbinding. Volgens de Zyxel staat voipbuster nog "on register" echter is er geen enkel geluid op de lijn en kan ik ook niet bellen (het tel1 lampje op de modem is groen en knippert niet). Ook de Artech 2-line switch geeft een rood knipperend lampje (dat zou betekenen dat de lijn bezet is). Na reset van de modem kan ik weer 1 gesprek voeren.
Iemand enig idee wat er hier mis is?

Komt dit probleem vaker voor bij de 2602HWL-61C? En wat zijn goede alternatieven? (is de nieuwere ZyXEL 2602HW-D1A wel goed?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik lees hierboven net het Artech probleempje, ook ik heb hier soms last van. Wat ook opvalt is dat als je wilt bellen, je een pieptoon hoort als je de 'hoorn van de haak' neemt.
Ik heb het een tijdje geleden ook gehad, en wat bleek.. gesprekken gingen dus via de KPN lijn!

Ik heb herhaaldelijk artech geprobeerd om opheldering te vragen, maar geen geluk..
Ook het rode lampje verhaal is bij mij net zo..(ook zyxel 2602H en tisc T12)

Een tijdje geleden had ik dus ook, en was opeens weer verholpen, echter een week of wat geleden begon het weer.. resetten e.d maakt niet echt veel uit (misschien 1 gesprek ok, en daarna weer problemen).

Anderen ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Haal die Artech er eens tussenuit. Hang een toestel aan je modem en als je dan het probleem niet hebt is het een probleem van de Artech. Of een probleem tussen de Artech icm de ZyXEL poort.

Echter als de ZyXEL met een toestel wel gewoon werkt doet de Artech iets niet juist en houdt de lijn open bijvoorbeeld zonder dat dit moet.

De 'On Register' geeft aan dat je SIP (1 of 2) is geregistreerd, zegt niets over de phone poort. Die kan 'onhook' of 'offhook' zijn. Kan je elders in de webinterface zien of aan de lampjes. Knippert namelijk dat phone lampje dan is de hoorn van de haak of je wordt gebeld op dat moment.

Wat gebeurt er als je de Artech loshaalt van je ZyXEL in plaats van je ZyXEL te herstarten? Als je dan op die phone poort een toestel aansluit krijg je wel kiestoon of blijft hij 'offhook' hangen?

[ Voor 42% gewijzigd door bjck op 23-06-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
bjck schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:16:
Haal die Artech er eens tussenuit. Hang een toestel aan je modem en als je dan het probleem niet hebt is het een probleem van de Artech. Of een probleem tussen de Artech icm de ZyXEL poort.

Echter als de ZyXEL met een toestel wel gewoon werkt doet de Artech iets niet juist en houdt de lijn open bijvoorbeeld zonder dat dit moet.

De 'On Register' geeft aan dat je SIP (1 of 2) is geregistreerd, zegt niets over de phone poort. Die kan 'onhook' of 'offhook' zijn. Kan je elders in de webinterface zien of aan de lampjes. Knippert namelijk dat phone lampje dan is de hoorn van de haak of je wordt gebeld op dat moment.

Wat gebeurt er als je de Artech loshaalt van je ZyXEL in plaats van je ZyXEL te herstarten? Als je dan op die phone poort een toestel aansluit krijg je wel kiestoon of blijft hij 'offhook' hangen?
Het probleem zit 'm in de zyxel, want als ik een toestel direct op de phone poort aanlsuit (dus geen artech) dan blijft het probleem hetzelfde.
Tevens geeft de zyxel niet aan dat de telefoon offhook is en er is geen enkel signaal. SIP staat wel onregister.

[ Voor 5% gewijzigd door jochie79 op 23-06-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jochie79 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:02:
[...]

Het probleem zit 'm in de zyxel, want als ik een toestel direct op de phone poort aanlsuit (dus geen artech) dan blijft het probleem hetzelfde.
Tevens geeft de zyxel niet aan dat de telefoon offhook is en er is geen enkel signaal.
Hij geeft bij status aan of de phone poort onhook/ofhook is. Meer keuzes zijn er niet ;)
SIP staat wel onregister.
De SIP heeft niet direct iets te maken met de telefoon poort. Die zijn vrij koppelbaar aan elkaar in de ZyXEL. Het gaat hier niet om de status van de registratie, maar om de onhook/ofhook status van een phone poort.

Heb je het ook bij Tiscali Telefonie? Of alleen met een andere aanbieder?

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 23-06-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
bjck schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 18:47:
[...]

Hij geeft bij status aan of de phone poort onhook/ofhook is. Meer keuzes zijn er niet ;)
Dat snap ik, hij geeft aan onhook, ongeachte of de telefoon die aan die poort hangt nu on-/offhook is.

Telefonie is van voipbuster maar ook bij andere aanbieders blijft dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
jochie79 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:14:
[...]

Dat snap ik, hij geeft aan onhook, ongeachte of de telefoon die aan die poort hangt nu on-/offhook is.

Telefonie is van voipbuster maar ook bij andere aanbieders blijft dit probleem.
Koppel de telefoon is op het andere poortje en kijk dan eens of de status onhook/offhook veranderd zodra je de telefoon opneemt. Probeer dan ook nog eens een andere kabel. Werkt dit allemaal niet en doet de telefoon het wel perfect op de KPN lijn bijvoorbeeld dan is het bijna aannemelijk dat de modem niet helemaal correct functioneert. Probeer voor de zekerheid dan ook een vast toestel (er vanuit gaande dat je een dect-toestel gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
Inmiddels heb ik er ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.5)b4 | 08/10/2005 op staan en nu lijkt alles het wel goed te doen, alleen is het wireless signaal nu een stuk slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 07:06
Mijn netwerkprinter krijgt een nieuw IP adres van mijn Zyxel modem. Ik heb al volop gegoegeld maar niets kunnen vinden. Hoe kan ik dit voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
mpx200_05 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:14:
Mijn netwerkprinter krijgt een nieuw IP adres van mijn Zyxel modem. Ik heb al volop gegoegeld maar niets kunnen vinden. Hoe kan ik dit voorkomen?
Door het MAC-adres van de printer in de Zyxel een vast ip-adres te geven via DHCP.

of

Door op de printer zelf een vast ip-adres in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 07:06
de printer is een ouwetje: brother hl-1270n. Ik weet niet of ik daar het ip adres in kan vastzetten.
In het configuratiescherm van de Zyxel kom ik niet verder dan de dhcp-table...

uhh effe verder gekeken:
de gegevens van de dhcp-table invoegen in:
LAN-static DHCP?

[ Voor 20% gewijzigd door mpx200_05 op 25-06-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

In de client list bij de LAN settings kan je mac + vast IP toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
woekele schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:23:
In de client list bij de LAN settings kan je mac + vast IP toevoegen.
In het zilveren modem is het zelfs een kwestie van een vinkje zetten achter het IP in de lijst en op apply drukken.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 26-06-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Beetje irritant om een al geconnect mac-adres op het juiste IP te krijgen (in het geval dat dat hij van de DHCP een IP heeft gekregen waarvan je niet wilt dat dat z'n vaste IP wordt) :D Vooral omdat het apparaat niet uit de lijst van actieve verbindingen verdwijnt, zelfs als deze al uren weer uitstaat. Je kan 'm dan dus niet handmatig toevoegen, omdat het mac-adres al in de lijst staat en zolang hij actief is, kan je de bestaande entry ook niet modifyen. Doh.

Ik moest dus eerst het apparaat disconnecten, modem opnieuw opstarten en dan mac-adres en gewenst bijbehorende IP handmatig invullen en toen het apparaat weer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 07:39
Ben al een poosje aan het stoeien met webmail van Tiscali.
Ik wil eigenlijk kunnen kiezen welke naam er als afzender verschijnt bij de ontvangende partij als ik een mailje verstuur met webmail.
Normaal gesproken kan dit met een email alias in Outlook maar hoe stel ik dit in in webmail.Ik heb al lopen rommelen met een extra account toe te voegen, maar dat lukt niet goed.
Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik heb van Tiscali de Zyxel 2602H-61 modem/router gekregen.

Ik had al een modem en die werkt prima! Heeft iemand interesse in de Tiscali modem?

Misschien dat je modem niet goed werkt of nog een oude versie hebt?

Mail me op vanpeltje (adje) gmail.com

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als ik jou was zou ik geen ander modem gebruiken dan dat van Tiscali. Mocht je problemen krijgen, en je hebt een ander modem, is het snel afgelopen met de support. Ze garanderen en nondersteunen namelijk geen andere modems dan de door hun geleverde Zyxel en ik kan dat heel goed begrijpen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Niet verkopen of weg doen, als je een probleem me t je verbinding hebt zal je die eraan moeten aansluiten immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reusje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:29
Ik heb inmiddels (net iets) langer dan één jaar een T12 abonnement. Nu wou ik kijken naar mogelijke andere abonnementen, maar kreeg het bericht dat dit niet online zou kunnen en enkel via een brief. Heeft dit te maken met het feit dat mijn telefonie abonnement mogelijk nog niet een jaar heeft volgemaakt? Of zal ik sowieso via een brief een verandering te kennen moeten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar, online zou je toch alles moeten kunnen. De opties die dan nog niet gelden (vanwege < 1 jaar) zouden er dan gewoon niet tussen moeten staan. Ik ben onlangs nog binnen het jaar naar T5 geswitched (goedkoper dan vorige abbo, dus in feite downgrade).

Verder heb ik mijn Alcatel 546 modem weer eens aan de telefoonlijn gehangen. Daar waar ik vorig jaar nog problemen had (1x in de 2 uur werd mijn VPN en streaming radio verbroken) werkt het modem nu als een zonnetje. Zou Tiscali wijzigingen doorgevoerd hebben? Ik i.i.g. niet (geen nieuwe firmware ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Staat gewoon op de helpdesk pagina's bij: Abonnement wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reusje
bjck schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:14:
Staat gewoon op de helpdesk pagina's bij: Abonnement wijzigen.
Op dit moment krijg ik daar de volgende melding:
Het is op dit moment niet mogelijk uw gegevens op te vragen
Echter gisteren werkte dit wel, daarna heb ik bij stap 1 mijn postcode en huisnummer ingevuld, en bij stap twee kreeg ik de eerder beschreven melding dat het wijzigen niet online kon, maar via een brief moest. Heb dit met zowel Opera als Internet Explorer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 08:22
Die melding heb ik ook gekregen, maar ik zit ook nog binnen mijn eerste jaar (echter geldt voor mij dat ik in het eerste jaar zit van zowel internet als telefonie).

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het klinkt als een storing bij Tiscali, dit is altijd al de manier geweest om je abonnement te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reusje
Ik kan inmiddels wel 'inloggen' na verificatie van postcode is dit het scherm wat ik te zien krijg (bij zowel Opera als Internet Explorer).

Afbeeldingslocatie: http://www.rolldabeats.com/images/private/overstappen.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door reusje op 28-06-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
reusje schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:21:
Ik kan inmiddels wel 'inloggen' na verificatie van postcode is dit het scherm wat ik te zien krijg (bij zowel Opera als Internet Explorer).

[afbeelding]
Hier werkt het weer nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel bizar. Ik werd net gebeld door KPN. Ik kreeg een ADSL aanbod bij hen. Zij wisten dat ik bij Tiscali zat en nu 19,95 betaal (is inmiddels niet meer zo (door overstap naar T5) maar een paar maanden geleden nog wel).

Ik vroeg of dit wat te maken had met de overname. Zij zeiden dat dit er niets mee te maken had. Ik vind het wel heel vreemd dat KPN weet wat voor abbo ik heb terwijl dat via een ander netwerk loopt. Dit lijkt me zelfs illegaal.

Overigens boden ze voor 1,5 Mbit down aan voor 19,95. Ik heb nu 5 Mbit down voor 14,95. Gelukkig begreep de betreffende medewerker nog net dat hij niet zo'n goed aanbod deed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reusje
bjck schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:46:
[...]

Hier werkt het weer nu.
Krijg hier helaas nog hetzelfde scherm (ook na leegmaken cache etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk ga ik een ADSL T12 abonnement afsluiten, met een Zyxel standaard modem dus. Hierin zitten 4 poorten voor de PC's. Is het mogelijk om mijn Linksys WRT54GL op een zo'n poort aan te sluiten zodat ik wireless kan internetten? Levert dit geen problemen op met de routing van het modem/router zelf? Ik heb liever m'n eigen wireless router dan een Zyxel wireless modem/router, vandaar deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Linksys WRT54GL als access point instellen (als dat kan), dat werkt in principe. Krijgt ie gewoon een ip in de range en is dan zelf geen gateway, dat blijft het modem/router.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:54:
Waarschijnlijk ga ik een ADSL T12 abonnement afsluiten, met een Zyxel standaard modem dus. Hierin zitten 4 poorten voor de PC's. Is het mogelijk om mijn Linksys WRT54GL op een zo'n poort aan te sluiten zodat ik wireless kan internetten? Levert dit geen problemen op met de routing van het modem/router zelf? Ik heb liever m'n eigen wireless router dan een Zyxel wireless modem/router, vandaar deze vraag.
Als je de DHCP server uitzet in je linksys router en de kabel van de modem naar de router NIET in de wan-poort, maar in één van de lan-poortjes doet gaat dat perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus kort samengevat kan ik een UTP kabeltje tussen het modem en een van m'n Linksys-lan poorten doen, en DHCP uitzetten in de Linksys? Levert dit verder geen problemen op voor de telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat gaat gewoon goed, telefonie blijft gewoon werken in je modem.

Je kan wel via de wan-poort aansluiten, maar dan krijg je router-achter-router in je opstelling wat niet altijd goed gaat. En je moet je Linksys dan niet in 192.168.1.* hebben meer. Die moet dan naar een andere range zoals 192.168.2.* ook. De boven genoemde optie is beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke top. Maar is het wel verstandig om op dit moment een abonnement aan te vragen? Dit in verband met de overname door KPN. Kan ik niet beter even wachten op mogelijke prijsstijgingen/veranderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:23:
Oke top. Maar is het wel verstandig om op dit moment een abonnement aan te vragen? Dit in verband met de overname door KPN. Kan ik niet beter even wachten op mogelijke prijsstijgingen/veranderingen?
Tiscali is niet gestopt met abonnementen aanbieden. Dan mag het een KPN dochter onderneming zijn nu, maar dat veranderd niet het contract wat jij aangaat met een bedrijf.

Als je dus nu T5 besteld a €15.95 per maand kan een ISP dat niet zomaar veranderen/verhogen. Als een verandering ten nadele van de consument is mag je als consument ongeacht contract termijn altijd opzeggen.

En dat is als het al zou veranderen natuurlijk. Misschien blijft het wel zoals het is allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 01-07-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 28 juni tiscali T5 maar ik haalde bij upload en download niet eens 80% van de geadverteerde snelheid, hij trainde ook niet met volle upload snelheid in (920 ipv 1024). Nu heb ik mijn modem ingesteld om gewoon ADSL1 ipv ADSL2+ te gebruiken en hij traint nu wel goed in, ook geen CRC/HEC/FEC errors meer enzo en mijn attenuation is omlaag gegaan van 27,5 naar 20,5. Is dit normaal bij Tiscali of zit ik op een brakke lijn ofzo? (voorheen met KPN nergens last van gehad)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Uptime: 0 days, 0:36:57
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:    1.024 / 5.696
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]:   14,87 / 56,66
Output Power (Up/Down) [dBm]:   12,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:    10,5 / 20,5
SN Margin (Up/Down) [dB]:   10,0 / 21,0
Vendor ID (Local/Remote):   TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):  0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Link (Remote):  0
Error Seconds (Local/Remote):   0 / 0
FEC Errors (Up/Down):   0 / 0
CRC Errors (Up/Down):   0 / 0
HEC Errors (Up/Down):   0 / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 01:58:
Ik heb sinds 28 juni tiscali T5 maar ik haalde bij upload en download niet eens 80% van de geadverteerde snelheid, hij trainde ook niet met volle upload snelheid in (920 ipv 1024). Nu heb ik mijn modem ingesteld om gewoon ADSL1 ipv ADSL2+ te gebruiken en hij traint nu wel goed in, ook geen CRC/HEC/FEC errors meer enzo en mijn attenuation is omlaag gegaan van 27,5 naar 20,5. Is dit normaal bij Tiscali of zit ik op een brakke lijn ofzo? (voorheen met KPN nergens last van gehad)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Uptime: 0 days, 0:36:57
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:    1.024 / 5.696
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]:   14,87 / 56,66
Output Power (Up/Down) [dBm]:   12,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]:    10,5 / 20,5
SN Margin (Up/Down) [dB]:   10,0 / 21,0
Vendor ID (Local/Remote):   TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote):  0 / 0
Loss of Power (Local/Remote):   0 / 0
Loss of Link (Remote):  0
Error Seconds (Local/Remote):   0 / 0
FEC Errors (Up/Down):   0 / 0
CRC Errors (Up/Down):   0 / 0
HEC Errors (Up/Down):   0 / 0
Geen brakke lijn, eerder een brak modem. Dit is een Thomson Speedtouch zo te zien, niet de opperbeste combinatie met de apparatuur die Tiscali op de centrales gebruikt. Vooral de upload komt met dat modem niet boven de 950 a 1000kbps uit. Als je een ZyXEL modem aansluit (zul je vast wel van Tiscali hebben ontvangen/besteld) haal je opeens 1050 tot wel 1100kbps.

Die errors heb je dan ook niet en het is een stuk stabieler. Al is de laatste firmware versie van de Speedtouch ook redelijk stabiel op het Tiscali netwerk (alleen upstream blijft laag).

Heel vreemd is ook dat de speedtouch het in ADSL1 (G.DMT/G992.1) beter doet dan ADSL2/2+...

Firmware in je Speedtouch redelijk nieuw?

Geen aansluitfouten thuis? Dat kan er altijd al zitten en nooit echt hinder ervan. Kijk even of geen enkel toestel meer een kiestoon heeft als je 'phone' losmaakt van je splitter. Ook alarmsystemen/fax(modems/nummermelders etc zijn telefonie apparatuur en mag nooit voor de splitter zijn aangesloten.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 02-07-2007 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad een SpeedTouch, een 716v5 WL. Ik heb al een zyxel besteld bij tiscali (40 euro bijbetalen voor die zilvere draadloze) en hopelijk gaan mijn snelheden dan rap omhoog >:)

Gisteravond heb ik nog uitvoerig mijn lijn zitten testen onder ADSL1, de snelheiden zijn nu stabieler dan eerst. Ik haal nu het maximum haalbare (80%) van mijn intrainwaardes met die Speedtouch. Met originele KPN firmware ;)
Alleen bij speedtests van o.a. Nuria doet hij het niet echt goed.

EDIT: met utorrent kom ik nooit boven de 200 down en 65 up uit, doet Tiscali soms aan bandwidth throttling?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:37:
Ik heb inderdaad een SpeedTouch, een 716v5 WL. Ik heb al een zyxel besteld bij tiscali (40 euro bijbetalen voor die zilvere draadloze) en hopelijk gaan mijn snelheden dan rap omhoog >:)

Gisteravond heb ik nog uitvoerig mijn lijn zitten testen onder ADSL1, de snelheiden zijn nu stabieler dan eerst. Ik haal nu het maximum haalbare (80%) van mijn intrainwaardes met die Speedtouch. Met originele KPN firmware ;)
Installeer de laatste van speedtouch.nl even, dat werkt vaak al een stuk beter. Vergeet niet de nieuwe configuratie tool/wizard ook te downloaden, die heb je dan nodig natuurlijk.
Alleen bij speedtests van o.a. Nuria doet hij het niet echt goed.
Dat is geen nieuws toch?
EDIT: met utorrent kom ik nooit boven de 200 down en 65 up uit, doet Tiscali soms aan bandwidth throttling?
Niet dat ik weet, volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hier de maximale snelheid van mijn T6 abonnement halen met torrents, zowel up als down, dus aan bandwidth throttling doen ze (op mijn abonnement) zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Zijn weinig providers die dat doen. Het is gewoon allemaal lekker typisch nederlands om de "schuld" van een probleem op een ander af te schuiven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Even een vraagje over de mailserver:

Het versturen werkt wel, maar zowel met smtp.isp.studenten.net als smtp.tiscali.nl duur het ERG lang. Hij blijft erg lang (30 seconden?) staan op Connected to smtp... en dan pas wordt hij verzonden.

Als ik weer aansluit op mijn oude provider en hun smtp gebruik gaat het direct.

Misschien een spam-check in de SMTP ofzo?

Edit:
bjck schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:59:
Houdt er wel rekening mee dat Tiscali voor het verzenden van mail via smtp.tiscali.nl ook een controle doet op de mailserver van het afzender domein om te kijken of de afzender wel bestaat.
Dat zou het kunnen zijn? Ik verstuur met een niet-tiscali adres (van de UT). Dus de smtp van tiscali gaat dan eerst contact opnemen met de mailserver van de UT, en daarom duurt het zo lang? Wel vervelend.

[ Voor 41% gewijzigd door woekele op 02-07-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:28:
Zijn weinig providers die dat doen. Het is gewoon allemaal lekker typisch nederlands om de "schuld" van een probleem op een ander af te schuiven :P
nee hoor, maar ik had erover gelezen op Wikipedia dat Tiscali UK het wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:10:
[...]

Oh vandaar. Vergeef me mijn reactie dan. Het was meer een opmerking in het algemeen bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 18:10:
[...]

Die pagina heb ik in het verleden al een paar keer geprobeerd te editten zodat het ipv "Tiscali" gewoon "Tiscali UK" was (bij het gedeelte Criticisms) maar telkens werd het weer teruggezet. Een van de redenen waarom Wikipedia volkomen kansloos is als het om correcte informatie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mn Zyxel draadloos modem binnen gekregen. Echter, hoe stel ik WDS in op dit ding? Ik heb namelijk een repeater van belkin een verdieping boven de modem staat zodat ik op zolder ook een goede verbinding heb

edit: na nog meer gezoek ben ik er achter gekomen dat de zyxel die functie helemaal niet heeft :/
weet iemand misschien of het toch mogelijk is via een bridge command in telnet?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Eerste factuur gehad van studentenadsl (een pdf). Ziet er netjes uit moet ik zeggen, alles klopt. Misschien zou je zeggen dat dit heel normaal is, maar ik ben anders gewend van Het Net (hebben mn ouders).

[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 04-07-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:40

J-P

Syntax erro....

woekele schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:14:
Eerste factuur gehad van studentenadsl (een pdf). Ziet er netjes uit moet ik zeggen, alles klopt. Misschien zou je zeggen dat dit heel normaal is, maar ik ben anders gewend van Het Net (hebben mn ouders).
[Sarcasme mode]
Ja dan heb je het ook over De Provider waar ik niets dan goede verhalen over hoor :P
[/Sarcasme mode]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu Tiscali T6 en vraag me af of ik naar T12 of T20 zou kunnen overstappen. Als ik nu 100 MB download haal ik een snelheid van 692 kB. Volgens de site van tudelft zit ik 935 meter van de centrale. Dit zijn de gegevens van mijn Speedtouch 780WL. Is een overstap zinvol en welke snelheid zou ik mogen verwachten?

xDSL Type : ADSL2+
xDSL Standard : ITU-T G.992.5
xDSL Annex : Annex A
Uptime (days hh:mm:ss) : 0 days, 16:58:50

Number of resets : 3

Total Available Bandwidth Cells/s kbit/s
Downstream : 16141 6844
Upstream : 2030 861

Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth % kbit/s
Downstream : 46 14828
Upstream : 91 940

Bearer Generic Info Downstream Upstream
INP (DMT) : 1.77 0.27
Delay (ms) : 3.49 2.04
R : 16 16
Margin (dB) : 17.5 11.0
Attenuation (dB) : 20.0 5.0
OutputPower (dBm) : 0.0 8.0

Vendor Chipset Local Remote
Country : B5 FF
Vendor : BDCM GSPN
VendorSpecific : 0000 1000
StandardRevisionNr : 00 02
Vendor System
Country : 0F 00
Vendor : TMMB ----
VendorSpecific : 3C61 0000
StandardRevisionNr : 00 00

Transfer statistics
Errors
Received FEC : 27425
Received CRC : 39
Received HEC : 29
Transmitted FEC : 499
Transmitted CRC : 602
Transmitted HEC : 2757

Near end failures since reset
Loss of frame : 0 failures
Loss of signal : 1 failures
Loss of power : 0 failures
Errored seconds : 1 seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:51:ntrinsic/Actual and Maximum Bandwidth % kbit/s
Downstream : 46 14828
Upstream : 91 940

INP (DMT) : 1.77 0.27
Delay (ms) : 3.49 2.04
R : 16 16
Margin (dB) : 17.5 11.0
Attenuation (dB) : 20.0 5.0
OutputPower (dBm) : 0.0 8.0
Als je naar dit stukje kijkt zie je dat je Speedtouch zelf al aangeeft dat ie inschat dat 14828kbit downstream het maximum is. Dus meer dan T12, maar flink minder dan T20.

Ook de afstand tot de colo lijkt dat te bevestigen.

Als je naar de Attenuation kijkt staat er een downstream attenuation van 20.0 dB.
20,0 / 13,,8 == ±1449 meter. Op een dergelijke afstand zou T12 zeker mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kalizec schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:31:
[...]

Als je naar dit stukje kijkt zie je dat je Speedtouch zelf al aangeeft dat ie inschat dat 14828kbit downstream het maximum is. Dus meer dan T12, maar flink minder dan T20.

Ook de afstand tot de colo lijkt dat te bevestigen.

Als je naar de Attenuation kijkt staat er een downstream attenuation van 20.0 dB.
20,0 / 13,,8 == ±1449 meter. Op een dergelijke afstand zou T12 zeker mogelijk moeten zijn.
T12 bestellen inderdaad, niet hoger dat is zinloos op die lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:51:
...Dit zijn de gegevens van mijn Speedtouch 780WL. .....
Hoe krijg je die gegevens in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit mijn hoofd gezegd ongeveer zo:

Start, uitvoeren, vul in webadres in (meestal 192.168.1.254), vul gebruikersnaam en wachtwoord in (standaard Administrator respectievelijk blanco) en geef enter, vul in: menu, geef enter en kies achtereenvolgens voor adsl en dan voor info, zet nu expand op enabled en manoeuvreer met tabtoets naar OK en geef enter, en zie ..........

Overigens kun je via het ST menu een deel van de gegevens ook benaderen (broadband connection en dan dsl connection etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx Heng. Je vergat nog te vermelden dat je na "uitvoeren" het commando "telnet" moet geven en vervolgens in de telnet-sessie het command "open + IP-nr." moet doen. Maar zoals je ziet, ben ik er uitgekomen.

Dit zijn de gegevens uit mijn Speedtouch 780WL:
Modemstate : Up
xDSL Type : ADSL2+
xDSL Standard : ITU-T G.992.5
xDSL Annex : Annex A
Uptime (days hh:mm:ss) : 18 days, 22:01:08

Number of resets : 2

Total Available Bandwidth Cells/s kbit/s
Downstream : 8068 3421
Upstream : 1349 572

Intrinsic/Actual and Maximum Bandwidth % kbit/s
Downstream : 56 6036
Upstream : 91 624

INP (DMT) : 1.97 0.41
Delay (ms) : 2.21 3.07
R : 12 16
Margin (dB) : 8.0 18.5
Attenuation (dB) : 48.5 23.0
OutputPower (dBm) : -25.5 12.0
Ik heb een T6-abonnement, maar na invoering van ADSL2+ werd mijn verbinding instabiel. Toen ik dat gemeld heb bij Tiscali, hebben ze de snelheid lager ingesteld. Zonder dit aan mij te melden overigens. Toen ik er achter kwam dat de snelheid lager was, heb ik om opheldering gevraagd en kreeg ik dit antwoord:
Meting van uw lijn geeft geen snelheidproblemen aan:
Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 3072/512U9
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 3420/572

Deze snelheid is na uw melding in Februari geconfigureerd omdat het de hoogste stabiele snelheid voor uw aansluiting is.
Dit is omdat u meer dan 3 km van uw wijkcentrale af woont.
Heb ik het aan de hand van de voorgaande posts goed begrepen dat de afstand met de centrale inderdaad 48,5 dB / 13,8 = 3,514 km is? En dat ik dus moet accepteren dat een hogere snelheid niet mogelijk is? Heb intussen wel de nieuwste firmware op de Speedtouch gezet. Kan dat nog iets uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je gelijk met je constatering. Bij mij maakt de nieuwste firmware qua snelheid geen merkbaar verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het blijkt in de praktijk dat vooral op de langere afstanden/lijnen een Speedtouch modem (andere DSL chipset) eerder instabiel is dan een ZyXEL modem. Dus om zo'n lijn stabiel te houden kan Tiscali niets anders doen dan de snelheid (ver) naar beneden schroeven zodat het stabiel wordt/is.

Het zou best kunnen zijn dat je met een ZyXEL modem wel gewoon stabiel bent op de hogere snelheid....

Het is niet echt een beste/optimale combinatie zo'n Speedtouch modem (broadcom chipset) op de Tiscali DSLAM (apparatuur in de centrale). Als ik zelf thuis vergelijk haal ik met een ZyXEL 18.1Mbit lijnsnelheid en met een Speedtouch 16.2Mbit als voorbeeld. De upstream van de ZyXEL is 1100kbps en de Speedtouch 970kbps ook nog.

Nu heb ik een lijn van zo'n 1400 meter op T20, maar daar zie je ook al verschillen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Even een vraag van mij, heb dus sinds vanmiddag probleem met zyxel prestige 2602H-61C.
3 van de 4 lan-poorten weigeren dienst. En aangezien ik er 2 van de 4 in gebruik heb/had ben ik dus niet blij.
Is er een manier om deze poorten te resetten o.i.d.? Heb uiteraard al alle poorten getest door de diverse kabels met stekkers uit te wisselen maar de poorten 1, 2 en 3 geven geen ledje en zijn zo dood als een pier. Alleen met opnieuw opstarten van modem/router lichten ze alle 4 even op, dat is dan alles en poort 4 komt als laatste erbij als de dsl en internet ledjes weer branden.
Ws 3 poorten stuk??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
scofield schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:41:
Even een vraag van mij, heb dus sinds vanmiddag probleem met zyxel prestige 2602H-61C.
3 van de 4 lan-poorten weigeren dienst. En aangezien ik er 2 van de 4 in gebruik heb/had ben ik dus niet blij.
Is er een manier om deze poorten te resetten o.i.d.? Heb uiteraard al alle poorten getest door de diverse kabels met stekkers uit te wisselen maar de poorten 1, 2 en 3 geven geen ledje en zijn zo dood als een pier. Alleen met opnieuw opstarten van modem/router lichten ze alle 4 even op, dat is dan alles en poort 4 komt als laatste erbij als de dsl en internet ledjes weer branden.
Ws 3 poorten stuk??????
Je zou hem nog even naar de standaard instellingen kunnen herstarten, helpt dat ook niet is er grote kans dat er inderdaad opeens 3 stuk zijn.

Hoe oud is hij? Als hij onder de 2 jaar zit krijg je volgens mij gewoon een vervanger van Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
hij is idd nog geen 2 jaar oud en heb vanmiddag nog 2 keer een totale zgn zware reset gedaan met paperclip e.d. maar 3 leds zijn en blijven uit als er een utp stekker inzit met aanverwante kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Klinkt als blikseminslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Daar moest ik ook gelijk aan denken inderdaad. Niet een directe inslag, maar wel een piek spanning op het stroomnet of de telefoonkabel waardoor er ea kapot is gegaan.

Aangezien dit allemaal speculatie is zou ik het niet melden aan een helpdesk als mogelijke oorzaak. Dan ben je wel mee denkend, maar kunnen je ook naar je verzekeraar verwijzen.

"Doet het niet meer." is de beste zin. Ze zullen vast ea willen testen/proberen nog natuurlijk.

Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.