[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.377 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Meer mensen met problemen met het ophalen van mail via POP en webmail? Beide werkt bij mij niet.

M'n vrouw heeft ook een aparte popbox wat wel werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 28-05-2007 09:48 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:00

Jumpiefox

Hoi ?

Jup same here.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het Tiscali Forum wordt er ook al door meerdere mensen over geklaagd. Ik vermoed dat er inderdaad een storing is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:49
Yep, hier werkt het momenteel ook niet. Bij POP moet ik telkens wachtwoord opnieuw invoeren, en de webmail blijft een tijdje laden waarna hij zegt:
Er kon geen verbinding met de opgegeven e-mailserver worden gemaakt. Controleer de instellingen van uw account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Ja, hier ook zelfde prob.
4 accounts die alle4 zelfde probleem vertonen, hotmail draaitwel, dus......
en kpn is nog niet eens officieel eigenaar of de ellende begint al............?????????
Ook nog niks te lezen op de helpdesksite van Tisc. jammer maar kwaliteit holt achteruit

edit:28-05-2007
problemen met het ontvangen en verzenden van e-mail.
1.
momenteel kunt u problemen ondervinden met het gebruik van uw e-mail..

veranderd u niets aan uw instellingen. We zijn ons bewust van dit probleem en werken aan een oplossing.

Onze excuses voor het ongemak.

Tiscali Customer Services

Sorry, ik sprak voor m'n beurt!!!!
Neem m'n uitspraak vwb de vergelijking met kpn terug, 8)7 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door scofield op 28-05-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

scofield schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:07:
Ja, hier ook zelfde prob.
4 accounts die alle4 zelfde probleem vertonen, hotmail draaitwel, dus......
en kpn is nog niet eens officieel eigenaar of de ellende begint al............?????????
Ook nog niks te lezen op de helpdesksite van Tisc. jammer maar kwaliteit holt achteruit
Weeeeer die anti KPN houding. Het begint nu een beetje trieste vormen aan te nemen hoor. Dat er niets op de site staat gebeurt wel vaker. heeft niets met KPN te maken. Wanneer houden mensen eens op met die vervelende flames de hele tijd? Of geloof je echt in Conspiracy Theories?

Wat ik vernomen heb wordt er melding van gemaakt op het helpdesk telefoon nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:09:
Weeeeer die anti KPN houding. Het begint nu een beetje trieste vormen aan te nemen hoor. Dat er niets op de site staat gebeurt wel vaker. heeft niets met KPN te maken. Wanneer houden mensen eens op met die vervelende flames de hele tijd?
Om maar even in te gaan op jouw pro-KPN houding...

KPN en UPC zijn twee bedrijven die in het verleden heel vervelend gedaan hebben tegen hun klanten. Bij KPN gaat het dan specifiek om monopolistisch gedrag en veel te hoge kosten berekenen en bij UPC gaat het vooral om arrogant gedrag.

Dat is nu grotendeels niet meer zo (volgens mij). Ik weet uit eigen ervaring en uit mijn omgeving (en dan heb ik het niet eens over IPB) dat het bij KPN administratief soms nog steeds een chaos is, maar de prijzen zijn i.i.g. minimaal gehalveerd.

Veel mensen hebben het verleden nog in hun achterhoofd als ze over KPN of UPC praten. Dit is niet zo vreemd, we hebben nu eenmaal een geheugen gekregen. Vroeger (toen we nog in de wildernis leefden) was het blijkbaar handig om je gedrag af te laten hangen van gebeurtenissen uit het verleden.

Als iemand 5 jaar lang vervelend tegen jou geweest is en hij komt op een ochtend binnen en hij doet heel aardig tegen jou, dan vind jij hem gelijk aardig?

Als ik dus de keuze heb tussen abbo's bij KPN en Tiscali met dezelfde voorwaarden, dan kies ik, vanwege bovenstaande reden, voor Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Gezien mijn e-mail het weer doet vermoed ik dat het probleem sinds enige tijd ook weer opgelost is.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 12:45:
Om maar even in te gaan op jouw pro-KPN houding...
Ik ben neutraal t.o.v KPN maar ik ben negatief over de houding van sommigen als het gaat om KPN.

Kijk, iedereen heeft zo z'n positieve en negatieve ervaringen met (grote) bedrijven maar als ik zo de reacties hier en daar lees wordt ik daar wel een beetje moe van. De grote boze KPN komt de boel overnemen en we gaan 3x meer betalen dan we nu doen.

Wat men vergeet is even alle factoren in de vergelijking mee te nemen waardoor het allemaal wel eens mee kon gaan vallen, maar nee. Iedereen wordt gelijk paranoide als het om KPN gaat en dat is niet helemaal eerlijk.

En administratief ? De enige ervaring die ik daarmee heb bij KPN is juist heel goed, maar ik serveer een organisatie niet af op één ervaring, en dat zie ik iedereen wel doen als ik de gemiddelde reactie zo lees, alsof het een soort van mode trend is om maar negatief over KPN te doen.

En for-the-record; ik werk niet bij KPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Er zijn vast ook een hoop mensen die goede ervaringen hebben met KPN/UPC/<hier een naam van nog een zgn slecht bedrijf>....

Daar hoor je meestal niks van dus tja, dan is objectieve beeldvorming een beetje lastig.

En waarom zou de storing niet a la minute op de tiscali site staan? Omdat die mensen ook tijd nodig hebben om het er op te zetten en natuurlijk eerst een melding moeten krijgen. Dat wij tweakers het gelijk door hebben hoeft niet te betekenen dat de tiscali mensen 24/7 de mailservers controleren.

Ik weet niet precies hoe dat allemaal gaat, maar gun die mensen a.u.b. ook even de tijd om iets op de site te plaatsen.

En misschien moet het nu eens afgelopen zijn met dat gezeur over KPN. KPN neemt tiscali over en daar kunnen we hier op het forum niks aan doen. Als er iets gaat veranderen bij tiscali dan zullen ze het ons heus wel laten weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 18:05

GeekK

Rag Mama Rag

Heb net een T5 (zonder telefonie) besteld. Ik heb hierbij een uitgebreid draadloos modem besteld. Mijn vraag is alleen: hoe sluit je de ontvanger aan, is dat gewoon een slot in je computer, of via usb? Ik gebruik een gewone computer, geen laptop.

Tweede vraag: haal ik met draadloos dezelfde snelheid als met draad?

Derde vraag: ik zit 369m van de centrale, dat is vrij dichtbij dacht ik. Betekent dit dat mijn snelheid redelijk dicht bij het maximum ligt?

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Je eerste vraag: Het uitgebreide draadloze modem wordt geleverd met een Zyxel ZyAir USB Wifi Dongle.

Als je eea. zinnig neer zet haal je met de max 54Mbps van de draadloze verbinding al gauw meer dan de 5Mbit van je abonnement. Bij voorkeur heb je er zo min mogelijk staal tussen de apparaten. Dus bij voorkeur geen vloeren of muren van gewapend beton. Maar als het niet te vermijden is, is het niet te vermijden.

Derde vraag. 369 meter is plenty dichtbij, verwacht daar geen problemen mee als je het maar correct aansluit.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Gebruik gewoon een stuk kabel ipv wifi, indien mogelijk. Mijn algemene ervaring met wifi (niet alleen de ZyXEL) is dat het nogal suckt. Niet echt ideaal voor een permanente verbinding. Een kabel prik je in, en het werkt, en nog een factor 3 sneller ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Fuzzillogic schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:53:
Gebruik gewoon een stuk kabel ipv wifi, indien mogelijk. Mijn algemene ervaring met wifi (niet alleen de ZyXEL) is dat het nogal suckt. Niet echt ideaal voor een permanente verbinding. Een kabel prik je in, en het werkt, en nog een factor 3 sneller ook.
WiFi is in de markt gezet door alle fabrikanten als de oplossing om geen kabels te hoeven leggen.

Echter is en blijft WiFi een netwerk toevoeging voor een laptop of PDA op de bank. Vaste PC's is altijd aan te raden inderdaad om bekabeld aan te sluiten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Kun je in het draadloos modem ook gewoon een kabel prikken? (misschien domme vraag). Anders switch ik toch naar de vaste. OK, dat kan dus, thx. :P

[ Voor 29% gewijzigd door GeekK op 29-05-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeekK schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:36:
Kun je in het draadloos modem ook gewoon een kabel prikken? (misschien domme vraag)
Ja, daar zitten ook gewoon LAN-poortjes in voor een UTP-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:44:
[...]

Ja, daar zitten ook gewoon LAN-poortjes in voor een UTP-kabel.
En een UTP-kabel is bijgeleverd, dus dan heb je alleen nog een netwerkkaart voor in de PC nodig. Veel moederborden hebben dat tegenwoordig al onboard, dus wellicht is het inprikken van de kabel dan ook echt het enige dat je hoeft te doen.
WiFi is in de markt gezet door alle fabrikanten als de oplossing om geen kabels te hoeven leggen.
Niks mis met het concept van wifi, en het is inderdaad ook prima bruikbaar voor een rondzwervende laptop en PDA. Prima voor surfen op de bank. Maar als je een betrouwbare en snelle verbinding wilt hebben, dan is een kabel toch veruit de beste keuze.

[ Voor 30% gewijzigd door Fuzzillogic op 29-05-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hebben er nog meer mensen last van het feit dat het internet sinds gisterochtend stukken langzamer is geworden? Op alle PC's in dit huis is de downloadsnelheid van 450KB/s naar ongeveer 100KB/s gegaan. Het aantal 'connections' is van 800 naar 300 gegaan. Er is helemaal niets, maar dan ook niets veranderd t.o.v. enkele dagen geleden.

Ik heb trouwens T4.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

edit: Ik heb net twee dagen geleden T5 aangevraagd omdat mijn contract afloopt. Misschien dat dit invloed kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
rgras schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:10:
Hebben er nog meer mensen last van het feit dat het internet sinds gisterochtend stukken langzamer is geworden? Op alle PC's in dit huis is de downloadsnelheid van 450KB/s naar ongeveer 100KB/s gegaan. Het aantal 'connections' is van 800 naar 300 gegaan. Er is helemaal niets, maar dan ook niets veranderd t.o.v. enkele dagen geleden.

Ik heb trouwens T4.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Herstart je modem eens. Haal alle PC's er vanaf en sluit er 1-tje aan, misschien staat er wel 1 constant te up- en/of downloaden.

Kijk in je modem wat je lijnsnelheid is even ook. Of die wel goed is en klopt.

En test met een kabel, niet via WiFi. Misschien heeft een buur wel ook WiFi geinstalleerd en zit die op hetzelfde kanaal als jij bijvoorbeeld.
edit: Ik heb net twee dagen geleden T5 aangevraagd omdat mijn contract afloopt. Misschien dat dit invloed kan hebben?
Lijkt me heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:32:
[...]

Herstart je modem eens. Haal alle PC's er vanaf en sluit er 1-tje aan, misschien staat er wel 1 constant te up- en/of downloaden.

Kijk in je modem wat je lijnsnelheid is even ook. Of die wel goed is en klopt.

En test met een kabel, niet via WiFi. Misschien heeft een buur wel ook WiFi geinstalleerd en zit die op hetzelfde kanaal als jij bijvoorbeeld.

[...]

Lijkt me heel sterk.
Oké, ik schaam mij nu diep..

Ik merkte net dat van alle draadloze netwerkkaarten (Linksys WMP54G's) de antenne verticaal stonden terwijl deze altijd horizontaal staan. Nadat ik deze weer horizontaal heb gezet werkte alles weer 100%.
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/3376/wrlsvm9.th.jpg

In ieder geval bedankt voor de hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Fuzzillogic schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:58:
[...]

En een UTP-kabel is bijgeleverd, dus dan heb je alleen nog een netwerkkaart voor in de PC nodig. Veel moederborden hebben dat tegenwoordig al onboard, dus wellicht is het inprikken van de kabel dan ook echt het enige dat je hoeft te doen.
Netwerkkaartje heb ik al. Had hiervoor een 100Mbit (glasvezel)verbinding als student (€15 p/mnd :o ). Nu dus mijn eerste adsl-abonnement. Heb niet veel geld dus.... 5Mbit. :/ Maar goed, als ik maar kan surfen, downloaden en uitzendinggemist/nederland4 kan kijken.

Trouwens, bedankt allemaal voor de snelle antwoorden. :)

edit: mmm, gaat redelijk snel, krijg 'm over 1-2 weken. :)

[ Voor 9% gewijzigd door GeekK op 30-05-2007 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 10:34
Laatst de (gratis) stap naar T12 geactiveerd.

Zyxel > Diagnostics > DSL geeft:

code:
1
2
3
4
5
6
7
noise margin upstream: 19 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 7 db

noise margin downstream: 25 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 17 db

Kloppen de volgende berekeningen?
Lijnlengte gebaseerd op upload (uiteraard ongeveer): 7 / 13.8 = 0.507 = 500 meter werkt alleen met download begrijp ik :)
Lijnlengte gebaseerd op download(uiteraard ongeveer): 17 / 13.8 = 1.231 = 1200 meter

Gemiddeld: 850 meter.

Zou dus prima T12 aan moeten kunnen, correct ?

[ Voor 5% gewijzigd door Lassie dutch op 29-05-2007 21:16 ]

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Lassie dutch schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:07:
Laatst de (gratis) stap naar T12 geactiveerd.

Zyxel > Diagnostics > DSL geeft:

code:
1
2
3
4
5
6
7
noise margin upstream: 19 db
attenuation upstream: 7 db

noise margin downstream: 25 db
attenuation downstream: 17 db

Kloppen de volgende berekeningen?
Lijnlengte gebaseerd op upload (uiteraard ongeveer): 7 / 13.8 = 0.507 = 500 meter
Lijnlengte gebaseerd op upload (uiteraard ongeveer): 17 / 13.8 = 1.231 = 1200 meter

Gemiddeld: 850 meter.

Zou dus prima T12 aan moeten kunnen, correct ?
Berekening werkt alleen op de downstream, dus is zo'n 1200 meter ongeveer. En dan gaat T12 in 99% van de gevallen prima werken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Klein vraagje: hoe lang is de utp-kabel die je bij het pakket krijgt? Anders koop ik er namelijk zelf nog een als hij tekort is. (Kun je utp-kabels trouwens aan elkaar koppelen, tussenzetstukje oid?)

[ Voor 8% gewijzigd door GeekK op 31-05-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Ik meen dat de meegeleverde kabel 1,80 meter is. Ja je kunt UTP kabels aan elkaar koppelen (er bestaan koppelstukjes voor), maar het is ongebruikelijk en dus vaak moeilijk te vinden.

Overigens is het vaak goedkoper om bij langere of meerdere kabels (zeg 10+ meter) geen voorgemaakte kabel met stekkers meer te kopen, maar losse UTP kabel en zelf je stekkers te gaan knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

GeekK schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 18:10:
Klein vraagje: hoe lang is de utp-kabel die je bij het pakket krijgt? Anders koop ik er namelijk zelf nog een als hij tekort is. (Kun je utp-kabels trouwens aan elkaar koppelen, tussenzetstukje oid?)
ISDN koppelstukje van de bouwmarkt of zelfs de HEMA werkt prima :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
VonFoX schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:15:
[...]

ISDN koppelstukje van de bouwmarkt of zelfs de HEMA werkt prima :)
Op korte afstanden. Bij lange afstanden gaan die koppelstukjes voor teveel weerstand zorgen.

*spreekt uit ervaring*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

trolleystad schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:33:
[...]

Op korte afstanden. Bij lange afstanden gaan die koppelstukjes voor teveel weerstand zorgen.

*spreekt uit ervaring*
Dat is zo, maar als je modem in de meterkast hangt en je zit zelf in de huiskamer, dan werkt dat goed genoeg.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
VonFoX schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:49:
[...]

Dat is zo, maar als je modem in de meterkast hangt en je zit zelf in de huiskamer, dan werkt dat goed genoeg.
Mits je niet op paleis Noordeinde woont of een willekeurig andere woning waar de afstand van de meterkast tot de huiskamer 50+ meter bedraagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Haha ik heb geen paleis hoor. Maar 't ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van de bekabeling. Dus mocht het niet werken, dan weet je waarom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Neuh, zo groot is mijn flatje nu ook weer niet... :P
Als ik mijn pc in een andere kamer ga zetten, zal het ongeveer 10 meter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij een goede elektronika zaak hebben ze UTP verlengstukken net beter dan die van de HEMA, gegarandeerd minimaal tot 10 MB en afh vd afstand ook hogere snelheden. In onze buurt zit Radio Piet (Arnhem), kosten ca 3 euro..
Bel anders even....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo na een maandje wachten eindelijk aangesloten. Ging perfect. Kwam van Demon. Ik zit 2,5 km van de centrale maar een optimale snelheid. Ik heb T12 en haal dat ook. Na een paar uurtjes kwam ook mijn homepage beschikbaar en inmiddels doet de telefoon het ook. Dit ondanks het feit dat ik nog geen codes heb thuisgestuurd gekregen. Had het overigens wel al eerder aangevraagd. Tot nu toe ben ik zeer tevreden. Hoop dat dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrEarthling
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Na een heleboel positieve reacties toch een negatieve.

Ik wacht nu al meer dan 5 weken op mijn modem. Ik heb al meerdere keren contact gehad met de helpdesk (administratie) maar ik moet zeggen dat ik de service ronduit slecht vind.

Steeds krijg ik weer een ander verhaal te horen. De ene keer is het modem verzonden de andere keer weer niet. Dan duurt het verzenden 4 tot 5 dagen de volgende keer 5 tot 10 werkdagen of zelfs 10 tot 15 werkdagen. Of de modems voorradig zijn is ook altijd een grote vraag. Dat weten ze niet, ze hebben namelijk geen contact met het bedrijf dat de modems verstuurt. Of dit waar is betwijfel ik, als je de volgende keer belt dan kunnen ze opeens wel contact opnemen en zijn de modems op voorraad. Als je vraagt op ze het modem met spoed kunnen versturen krijg je de ene keer als antwoord dat het absoluut niet mogelijk is en de andere keer dat ze dat natuurlijk doen. Ik heb dus echt het idee dat ze me maar iets op de mouw spelden zodat ze zo snel mogelijk van me af zijn.

Mijn modem is nu ondertussen al 4 keer verstuurt. Helaas heb ik nog steeds niks mogen ontvangen. Als ik de helpdesk bel komt het iedere keer op hetzelfde neer:"Ik ga uw modem versturen, nog even geduld aub." Dit antwoord komt me ondertussen mijn strot uit.

De mensen achter de helpdesk kunnen of mogen mij niet verder helpen. Ik wil gewoon een afspraak maken. Is het modem voor een bepaalde datum niet binnen dan wil ik het contract ontbinden. Dit is niet mogelijk want ze kunnen me niks garanderen. Als ik naar iemand vraag die dit wel kan is dit ook niet mogelijk. Ze kunnen me niet doorverbinden.

Vanochtend weer aan de telefoon gezeten. Weer gaan antwoord.

Vorige week heb ik een klachtenbrief (aangetekend) verzonden. Hier heb ik helaas nog geen reactie op.

Ik hou jullie op de hoogte.

p.s. Deze post is niet bedoeld als flame. Ik kan me voorstellen dat het wel zo overkomt maar mooier dan dit kan ik mijn ervaring met tiscali niet maken.

Gaat je geen reet aan wat voor een Pjoeter ik heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Wellicht een tip, wellicht wat laat (gezien je al een brief verstuurd hebt en wellicht deze af wilt wachten).

Vraag de mensen van de helpdesk eens of ze je het Track&Trace nummer van de betreffende packetjes kunt geven. Dan kun je zelf vast stellen of ze inderdaad iets verstuurd hebben, en misschien zelfs zien waar het mis gaat. Voor zover ik weet kan ook de eerste lijn een dergelijk Track&Trace nummer zo opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrEarthling
  • Niet online
kalizec schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:15:
Wellicht een tip, wellicht wat laat (gezien je al een brief verstuurd hebt en wellicht deze af wilt wachten).

Vraag de mensen van de helpdesk eens of ze je het Track&Trace nummer van de betreffende packetjes kunt geven. Dan kun je zelf vast stellen of ze inderdaad iets verstuurd hebben, en misschien zelfs zien waar het mis gaat. Voor zover ik weet kan ook de eerste lijn een dergelijk Track&Trace nummer zo opzoeken.
Bedankt voor de tip. Heb dit al gedaan maar kreeg toen als antwoord dat alleen de eerste zending met een track & trace nummer werd verstuurd. Van de andere 3 zendingen hebben ze geen nummer.

Daarom vraag ik me af of er uberhaubt iets verstuurd word. De eerste zending was trouwens ook een raar verhaal. Op 15 mei hebben we de abbonements bevestiging gehad. Na de eerste keer bellen dat ik nog geen modem had ontvangen was het antwoord dat we die al wel hadden ontvangen. Twee minuten later krijg ik te horen dat het pakket al retour gestuurd was op de 18 mei. Dus binnen 3 dagen na de bevestiging werd het pakket al retour gestuurd, zonder dat het ooit bij ons is aangeboden.

Gaat je geen reet aan wat voor een Pjoeter ik heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Kreeg vanochtend bericht dat de T5 is geactiveerd. Heeft precies een week geduurd! _/-\o_

Modem was al toegestuurd, vanochtend een 15m utp gekocht. Strakjes de boel installeren (zit nu op m'n werk).

[ Voor 7% gewijzigd door GeekK op 05-06-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 08:22
Sinds mijn aansluiting in maart over het algemeen goede ervaringen met Tiscali, maar ik had ook niet anders verwacht aangezien ik met Demon daarvoor, op hetzelfde netwerk, ook goede ervaringen had. Heb een aantal keer de helpdesk gebeld (voor informatie, niet met een probleem) en ben altijd prima en snel te woord gestaan. Telefonie bevalt ook erg goed, nog helemaal geen problemen mee gehad.

Twee minpuntjes:
- Tiscali heeft slechte peer-overeenkomsten waardoor streaming video niet altijd lekker werkt en veel moet bufferen (bijv. de live NOS Sport uitzendingen)
- Ik kan niet overstappen van T12 naar T12-nieuw in mijn eerste jaar :( Wel naar T20, maar die is waarschijnlijk niet beschikbaar op mijn adres (+/- 1200m van de centrale). Ik heb dus nu het gevoel €5 teveel te betalen per maand..

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
mrEarthling schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:18:
[...]

Bedankt voor de tip. Heb dit al gedaan maar kreeg toen als antwoord dat alleen de eerste zending met een track & trace nummer werd verstuurd. Van de andere 3 zendingen hebben ze geen nummer.
wat dacht je ervan om jouw abbonnementsgeld ook 's ff achter te houden totdat de beloofde diensten ook daadwerkelijk geleverd zijn???? No cure, no pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Mijn ip in uTorrent en de (sw-)firewall, is anders dan die bv. www.whatismyip.com rapporteert. En nog gekker: mijn sessie-ip in t.net/got verschilt op zijn beurt weer van deze beiden.

Heeft dit iets te maken met het modem/router? Ik weet dat het een dynamisch ip is, maar dat heeft er denk ik niet mee te maken.

Andere vraag: uTorrent meldt "Unable to map port with NAT-PMP". Wat betekent dit? (werkt verder wel)

[ Voor 14% gewijzigd door GeekK op 06-06-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Change schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:52:
Sinds mijn aansluiting in maart over het algemeen goede ervaringen met Tiscali, maar ik had ook niet anders verwacht aangezien ik met Demon daarvoor, op hetzelfde netwerk, ook goede ervaringen had. Heb een aantal keer de helpdesk gebeld (voor informatie, niet met een probleem) en ben altijd prima en snel te woord gestaan. Telefonie bevalt ook erg goed, nog helemaal geen problemen mee gehad.

Twee minpuntjes:
- Tiscali heeft slechte peer-overeenkomsten waardoor streaming video niet altijd lekker werkt en veel moet bufferen (bijv. de live NOS Sport uitzendingen)
Dat hoeft niet direct de reden te zijn natuurlijk. Maar Tiscali heeft een internationaal eigen netwerk inderdaad en minder lokale peering. Een directe verbinding hoeft niet beter te zijn dan een extra netwerk er tussen en zelfs via Engeland of Duitsland het verkeer gaat net zo goed meestal.
- Ik kan niet overstappen van T12 naar T12-nieuw in mijn eerste jaar :( Wel naar T20, maar die is waarschijnlijk niet beschikbaar op mijn adres (+/- 1200m van de centrale). Ik heb dus nu het gevoel €5 teveel te betalen per maand..
Als de afstand werkelijk 1200meter is (koperlijnlengte) kan je met T20 best die 20 halen of ergens tussen 16 en 20Mbps terecht komen.

Als je uit je modem (bij Diagnostics) de downstream attenuation even van je ADSL verbinding haalt en die deelt door 13.8 weet je de koperlijnlengte redelijk goed benaderd.
GeekK schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:56:
Mijn ip in uTorrent en de (sw-)firewall, is anders dan die bv. www.whatismyip.com rapporteert. En nog gekker: mijn sessie-ip in t.net/got verschilt op zijn beurt weer van deze beiden.

Heeft dit iets te maken met het modem/router? Ik weet dat het een dynamisch ip is, maar dat heeft er denk ik niet mee te maken.
Lijkt me heel sterk dat het allemaal verschillende externe/internet IP adressen zijn. Waarschijnlijk zie je op die websites je 192.168.1.* adres ofzo?

Als je gewoon je ZyXEL aan laat staan krijg je niet zomaar elke dag een nieuw IP, heel zelden eigenlijk dan. Soms blijft het gewoon een jaar hetzelfde zelfs. Als je hem elke dag uit zet ('s nachts bijvoorbeeld) is de kans dat je dezelfde houdt wel kleiner inderdaad, maar nog steeds grote kans dat je elke dag dezelfde krijgt.

Als je naar www.watismijnip.nl en www.mijnip.nl en www.myip.nl surft. Zie je dan steeds een andere? En welke dan bijvoorbeeld?
Andere vraag: uTorrent meldt "Unable to map port with NAT-PMP". Wat betekent dit? (werkt verder wel)
Heb je uTorrent vast gezet op 1 IP om te gebruiken? Bijvoorbeeld 6896 ofzo?

Dan in je firewall op je ZyXEL die poort openenen in WAN to LAN en die poort forwarden naar het IP van je PC in je netwerk bij NAT - portforwarding (tabje). Of eerst even firewall uit en eerst de port forwarding aan de gang krijgen daarna de firewall rule verzorgen. Vergeet een software firewall op je PC natuurlijk niet als die er ook is.

Die melding betekent niets trouwens, als het balletje onderaan groen wordt is het in orde je port forwarding.

http://www.utorrent.com/testport.php?port=6896 (als je poort 6896 gebruikt) kan je ook aanklikken als je uTorrent aan hebt staan om te testen of je het goed hebt gedaan en de forward werkt (poort open is en naar je juiste PC wijst waar uTorrent op draait).

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 06-06-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rappe service van Tiscali, hoor. Binnen 10 dagen mijn abonnement up and running. Ik kwam van Kabel.

Echter nu mijn T12 abonnement in de lucht is, valt mijn snelheid eigenlijk behoorlijk tegen. Volgens speedtest is mijn downloadsnelheid 182 Kb. Ik werk dan wel draadloos maar zit nu naast de router.
De afstand tot centrale is volgens mij redelijk ver, aangezien T20 niet leverbaar is. Volgens de routeplannen 3,3 km.

Zou door deze afstand tot de centrale nu echt mijn snelheid niet verder omhoog kunnen of wat is het gevolg van de afstand? Anders dan is het een kat in de zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Twee dingen eerst eens checken en dan pas vragen stellen:
- Sluit het eens bedraad aan, weet je in een keer zeker of het wel of niet aan je wireless ligt.
- Log in op het modem en check eens op wat voor snelheid er ingetraind staat.

Ook handig:
http://ftp.tiscali.nl/pub/test/

En check meteen in het modem je DSL Diagnostics en copy paste die hier eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
scofield schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:52:
[...]

wat dacht je ervan om jouw abbonnementsgeld ook 's ff achter te houden totdat de beloofde diensten ook daadwerkelijk geleverd zijn???? No cure, no pay
Dat is echt het domste wat je kunt doen. Bij veel bedrijven (en daar zal tiscali ook wel onder vallen) wordt volautomatisch Intrum Justitia op je af gestuurd als je niet betaald omdat de mensen die op de administratie werken vaak geen idee hebben of iemand's verbinding al wel of niet werkt. Stuur een brief en stel ze in gebreke. Je wilt echt niet de status wanbetaler krijgen....

[ Voor 90% gewijzigd door Dolan op 06-06-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En sluit je modem niet aan op zolder en controleer of het juist/netjes zit. Bij je hoofdaansluitpunt (ISRA) en geen (loze) afsplitsingen naar andere aansluitpunten in huis. En als je ook KPN telefonie op die lijn hebt zorg dan dat je splitter als eerste op de lijn zit, voor alles (zelfs voor de eerste (loze)aftakkingen).

Als het echt 3300 meter koperlijn is kan dat wel eens te lang zijn voor T12 ook. Kan best zijn dat je dat (net)niet gaat halen helemaal volledig of minder op zo'n lengte. Maar een route planner wil niet altijd dezelfde weg nemen als waar de kabels liggen. Soms komt het redelijk overeen, maar soms gaat de route planner langs hoofdwegen en ligt de kabel langs een secundaire weg door een wijk wel rechtstreeks.

[ Voor 40% gewijzigd door bjck op 06-06-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

bjck schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:25:
Lijkt me heel sterk dat het allemaal verschillende externe/internet IP adressen zijn. Waarschijnlijk zie je op die websites je 192.168.1.* adres ofzo?

[...]

Als je naar www.watismijnip.nl en www.mijnip.nl en www.myip.nl surft. Zie je dan steeds een andere? En welke dan bijvoorbeeld?
Ben net even in het modem gaan kijken. WAN gebruikt 82.170.133.* (myip, t.net etc rapporteert deze), LAN gebruikt 192.168.1.* (zichtbaar op software firewall, utorrent). Ik heb mijn pc gewoon in de eerste LAN-poort aangesloten (op een wireless modem).
Heb je uTorrent vast gezet op 1 IP om te gebruiken? Bijvoorbeeld 6896 ofzo?

Dan in je firewall op je ZyXEL die poort openenen in WAN to LAN en die poort forwarden naar het IP van je PC in je netwerk bij NAT - portforwarding (tabje). Of eerst even firewall uit en eerst de port forwarding aan de gang krijgen daarna de firewall rule verzorgen. Vergeet een software firewall op je PC natuurlijk niet als die er ook is.

Die melding betekent niets trouwens, als het balletje onderaan groen wordt is het in orde je port forwarding.
Balletje wordt niet groen, porttest (utorrent.com) faalt ook. Heb geen ervaring met port-forwarding, dus moet dit nog even uitzoeken...

[ Voor 3% gewijzigd door GeekK op 06-06-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 08:22
bjck schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:25:
Dat hoeft niet direct de reden te zijn natuurlijk. Maar Tiscali heeft een internationaal eigen netwerk inderdaad en minder lokale peering. Een directe verbinding hoeft niet beter te zijn dan een extra netwerk er tussen en zelfs via Engeland of Duitsland het verkeer gaat net zo goed meestal.
Juist, en met populaire 800kbps live streams zoals de Champions League zit de verbinding via het buitenland snel vol.. :/
bjck schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:25:Als de afstand werkelijk 1200meter is (koperlijnlengte) kan je met T20 best die 20 halen of ergens tussen 16 en 20Mbps terecht komen.

Als je uit je modem (bij Diagnostics) de downstream attenuation even van je ADSL verbinding haalt en die deelt door 13.8 weet je de koperlijnlengte redelijk goed benaderd.
20db downstream = 1,449m?

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalizec schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:36:
Twee dingen eerst eens checken en dan pas vragen stellen:
- Sluit het eens bedraad aan, weet je in een keer zeker of het wel of niet aan je wireless ligt.
- Log in op het modem en check eens op wat voor snelheid er ingetraind staat.

Ook handig:
http://ftp.tiscali.nl/pub/test/

En check meteen in het modem je DSL Diagnostics en copy paste die hier eens.
Ook bij bedraad blijft de downloadsnelheid hangen rond de 180 Kb. Uiteraard geld dit ook voor de test. Waar kan ik de ingesteld snelheid achterhalen cq aanpassen?

Mijn DSL diognostics zijn:

noise margin upstream: 7 db
attenuation upstream: 20 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bc dd ee ee ef ee ee ee dd cb b9 74
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 39 db
tone 32- 63: 22 12 22 33 44 45 55 55 55 55 55 45 55 54 45 44
tone 64- 95: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 96-127: 44 44 44 44 44 44 44 45 44 44 24 44 44 44 44 44
tone 128-159: 34 33 33 33 33 33 32 22 22 22 22 22 22 21 00 01
tone 160-191: 22 22 22 22 22 21 00 00 11 12 22 12 22 22 22 22
tone 192-223: 22 22 22 12 22 00 21 21 10 10 10 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 40 c0 40 40 40 40 c0 40 40 40 40 40 40 40 40 c0
tone 288-319: 40 40 40 c0 40 40 40 c0 c0 40 40 c0 40 40 40 c0
tone 320-351: c0 c0 40 c0 40 c0 40 c0 c0 40 c0 c0 40 40 40 c0
tone 352-383: c0 c0 40 40 40 c0 40 40 c0 40 c0 40 c0 40 40 40
tone 384-415: c0 c0 40 c0 c0 40 40 c0 c0 c0 c0 c0 40 40 c0 c0
tone 416-447: c0 c0 40 40 40 c0 40 c0 c0 40 c0 c0 c0 40 40 c0
tone 448-479: 40 c0 40 40 c0 40 40 40 40 40 c0 40 40 c0 c0 40
tone 480-511: 40 c0 c0 c0 40 c0 40 40 40 c0 c0 c0 c0 c0 40 c0
bjck schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:40:
En sluit je modem niet aan op zolder en controleer of het juist/netjes zit. Bij je hoofdaansluitpunt (ISRA) en geen (loze) afsplitsingen naar andere aansluitpunten in huis. En als je ook KPN telefonie op die lijn hebt zorg dan dat je splitter als eerste op de lijn zit, voor alles (zelfs voor de eerste (loze)aftakkingen).

Als het echt 3300 meter koperlijn is kan dat wel eens te lang zijn voor T12 ook. Kan best zijn dat je dat (net)niet gaat halen helemaal volledig of minder op zo'n lengte. Maar een route planner wil niet altijd dezelfde weg nemen als waar de kabels liggen. Soms komt het redelijk overeen, maar soms gaat de route planner langs hoofdwegen en ligt de kabel langs een secundaire weg door een wijk wel rechtstreeks.
Zover mij bekend zit hij direct op het punt waar de telefoonlijn mijn huis in komt. Als eerste zit dan ook de geleverde splitter. Hierin kan ik volgens mij niets meer aanpassen.Ik heb overigens KPN telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:51:
Waar kan ik de ingesteld snelheid achterhalen cq aanpassen?
Als je een Zyxel 2602H(W) D1A of D3A hebt op de eerste pagina na het inlog scherm.
Aan de rechterkant onder het kopje Interface Status.

Afstand tussen modem en colo is rond de 2800 meter (op basis van DSL Diagnostics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
GeekK schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:24:
[...]

Ben net even in het modem gaan kijken. WAN gebruikt 82.170.133.* (myip, t.net etc rapporteert deze), LAN gebruikt 192.168.1.* (zichtbaar op software firewall, utorrent). Ik heb mijn pc gewoon in de eerste LAN-poort aangesloten (op een wireless modem).

[...]

Balletje wordt niet groen, porttest (utorrent.com) faalt ook. Heb geen ervaring met port-forwarding, dus moet dit nog even uitzoeken...
Er staat een (overduidelijke) uitleg met stappenplan op het Tiscali forum voor Torrent. Dan wel een andere applicatie, maar princiepe is hetzelfde. Je hoeft overigens de laatste firewall stappen niet perse te doen specifiek op je LAN/PC IP, dat kan je ook gewoon op All laten staan.

http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?p=128064#128064
Change schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:43:
[...]

Juist, en met populaire 800kbps live streams zoals de Champions League zit de verbinding via het buitenland snel vol.. :/
Hangt van de andere partij af ook natuurlijk. En het hoeft helemaal niet via het buitenland te gaan ook natuurlijk met een internationaal netwerk. Ook op Amsterdam zijn koppelingen met andere netwerken ruim aanwezig.
[...]

20db downstream = 1,449m?
Als die 20dB je downstream attenuation is wel inderdaad.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:51:
[...]

Ook bij bedraad blijft de downloadsnelheid hangen rond de 180 Kb. Uiteraard geld dit ook voor de test. Waar kan ik de ingesteld snelheid achterhalen cq aanpassen?

Mijn DSL diognostics zijn:

attenuation upstream: 20 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bc dd ee ee ef ee ee ee dd cb b9 74
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 39 db
tone 32- 63: 22 12 22 33 44 45 55 55 55 55 55 45 55 54 45 44
tone 64- 95: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 96-127: 44 44 44 44 44 44 44 45 44 44 24 44 44 44 44 44
tone 128-159: 34 33 33 33 33 33 32 22 22 22 22 22 22 21 00 01
tone 160-191: 22 22 22 22 22 21 00 00 11 12 22 12 22 22 22 22
tone 192-223: 22 22 22 12 22 00 21 21 10 10 10 00 00 00 00 00
tone 256-287: 40 c0 40 40 40 40 c0 40 40 40 40 40 40 40 40 c0
tone 288-319: 40 40 40 c0 40 40 40 c0 c0 40 40 c0 40 40 40 c0
tone 320-351: c0 c0 40 c0 40 c0 40 c0 c0 40 c0 c0 40 40 40 c0
tone 352-383: c0 c0 40 40 40 c0 40 40 c0 40 c0 40 c0 40 40 40
tone 384-415: c0 c0 40 c0 c0 40 40 c0 c0 c0 c0 c0 40 40 c0 c0
tone 416-447: c0 c0 40 40 40 c0 40 c0 c0 40 c0 c0 c0 40 40 c0
tone 448-479: 40 c0 40 40 c0 40 40 40 40 40 c0 40 40 c0 c0 40
tone 480-511: 40 c0 c0 c0 40 c0 40 40 40 c0 c0 c0 c0 c0 40 c0

[...]

Zover mij bekend zit hij direct op het punt waar de telefoonlijn mijn huis in komt. Als eerste zit dan ook de geleverde splitter. Hierin kan ik volgens mij niets meer aanpassen.Ik heb overigens KPN telefonie.
Die 'eerste aansluiting' zit in de muur ergens of echt in je meterkast? Als het in de muur zit kan er al in de muur een afsplitsing zijn bij geschroefd/aangesloten naar een ander aansluitpunt wat dan niet goed zit.

Mooie test is ook om het stekkertje 'phone' van je splitter los te maken en met een mobiele telefoon naar je KPN nummer bellen. Rinkelt er nog een toestel dan zit het sowieso al foutief aangesloten want die zouden allemaal los moeten zijn.

En pas ook op met dingen als een alarmsysteem of een fax(modem) etc. Dat is allemaal telefonie apparatuur dat achter de splitter moet worden/zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

bjck schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:25:
[...]
Er staat een (overduidelijke) uitleg met stappenplan op het Tiscali forum voor Torrent. Dan wel een andere applicatie, maar princiepe is hetzelfde. Je hoeft overigens de laatste firewall stappen niet perse te doen specifiek op je LAN/PC IP, dat kan je ook gewoon op All laten staan.

http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?p=128064#128064
Bedankt. :)
Maar ik begrijp nog niet de verschillen tussen de ip's bij wan en lan. Temeer omdat ik geen wan gebruik, maar die ip wel verschijnt bij myip.nl, t.net sessie log etc - alles wat via de webbrowser gaat zeg maar.
Ik las iets over bridgen, is dat iets wat ik moet doen? Want in principe heb ik de routing capaciteiten niet nodig (?) omdat ik maar een enkele lan-verbinding heb.

Sorry als de antwoorden voor de hand liggen. Ik heb me wel ingelezen, maar het blijft erg nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een site waarop je je postcode met huisnummer kan intypen en vervolgens gaf het programma aan hoeveel mb (snelheid download en upload) je maximaal op je huisadres kan behalen.
Helaas ben ik het adres van de site kwijt, weet iemand het adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Postcode checks zijn notoir als het op onbetrouwbaar aankomt.

Alle postcodes en hun afstanden tot de wijkcentrale zijn schattingen waarvan het overgrote deel van de gegevens uit een database komt die inmiddels meer dan 5 jaar oud is. En dan nog is er nogal grofmazig gemeten en is er geen rekening gehouden met veroudering van de koperen kabels.

Ik heb gevallen mee gemaakt van afstanden die op 1600 meter geschat worden en 4200 blijken te zijn.
Maar soms ook schattingen van 3500 meter die 1200 meter blijken te zijn.

Kortom, het is vaak nauwkeuriger om de postcode van de colo op te zoeken en die samen met je eigen postcode te stoppen en naar dat kaartje te kijken. Als daar een redelijk rechte route uitkomt is dat vaak al een nauwkeurigere schatting dan die uit die database.

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Kalizec,

bovenstaande site ken ik maar bedoel ik niet.

Het gaat mij er niet om hoe ver ik van de centrale af zit, dat weet ik inmiddels wel.
Het gaat mij erom dat ik weet hoeveel mb ik maximaal op mijn huisadres kan behalen.
Daar is of was een site voor, je moest je postcode en huisnummer invullen en vervolgens berekende het programma hoeveel snelheid (mb's up en download) je maximaal kan behalen op je huisadres.

Weet iemand deze site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Nope, ken daar geen speciale voorbeeld sites van. Wel de formules voor maximale downstream/afstand voor Adsl2+. Dus kom maar op met die afstand :P

Je kunt overigens ook gewoon bij Google op Afbeeldingen zoeken met als termen: "ADSL2+ speed distance" en dan krijg je een lijst met grafieken die allemaal ongeveer even nauwkeurig zijn als willekeurig welke formule of website.

[ Voor 44% gewijzigd door kalizec op 07-06-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedank Kalizec,

wellicht weet iemand anders het adres van de site wel, de vraag is:

Er is een site waarop je je postcode met huisnummer kan intypen en vervolgens gaf het programma aan hoeveel mb (snelheid download en upload) je maximaal op je huisadres kan behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:21:
Bedank Kalizec,

wellicht weet iemand anders het adres van de site wel, de vraag is:

Als die site überhaupt nog bestaat, dan gaat deze uit van die tabellen die vaak erg afwijken (en dus de uitkomst in mb/s ook) en dat het ADSL1 is en niet ADSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, Ok, Trolleystad duidelijk...ik denk namelijk dat die site ook niet meer bestaat maar ik kon het nog ff proberen.

Andere vraag: Ik heb nu het T6 abonnement van Tiscali en zit erover te denken om over te stappen naar het T12 abonnement.
Heb ik gister de helpdesk van Tiscali opgebeld om te vragen of ik zo over kon stappen (ik heb inmiddels iets meer dan 1 jaar het T6 abonnement). Was geen probleem maar mijn huidige modem zou dan niet geschikt zijn voor T12 zei de mevrouw. Daarop vroeg ik de medewerkster van Tiscali over welk modem ze het dan had, dat wist ze niet maar het staat in de computer dat u een ander modem nodig heeft, een zogenaamd ''Multi PC modem". O, zei ik da's vreemd want ik heb verleden jaar een Zyxel Prestige 2602HW aangeschaft met het oog op de toekomst, ADSL2, ADSL+,Readsl.
Nee, u heeft toch een ander modem nodig á 70 eurotjes!

Vandaag weer gebeld met Tiscali en inmiddel de doos van het modem Zyxel prestige 2602hw erbij gepakt. Op de verpakking staat vermeld dat deze modem wel degelijk ADSL2, en ADSL+ zou moeten ondersteunen. Wederom een medewerkster aan de lijn die zegt dat het modem niet geschikt is waarop ik vraag om doorverbonden te worden met een techneut omdat ik het idee heb dat niet alle medewerksters bij tiscali verstand hebben van zaken. Het lijkt wel alsof alles vanaf een A4 afgelezen word. Uiteindelijk krijg ik een techneut aan de lijn die mij het verlossende woord geeft:
uw Zyxel prestige 2602HW Series kan gebruikt worden voor het T12 abonnement!
Ongeloofelijk zegt ik tegen de beste man, 2 dames van tiscali beweerden dat het modem er niet geschikt voor was terwijl het met groote letters op de doos staat! Hoe is dit nu toch mogelijk, weet ik niet zei de techneut van Tiscali. Zo zie je maar weer, laat je niet met een kluitje het riet in sturen anders kost het je 70 euro!

Heeft er iemand ervaring met T12 met het Zyxel prestige 2602HW Series modem?
Laat het dan even weten...

groet,

rvd4always

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

bjck schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:34:
[...]

Geen addertjes, gewoon een nieuw/ander abonnement. Kan wel zijn dat je de 25 gratis sms'jes niet meer hebt dacht ik alleen.
Hier ook: ik ben van T12 inclusief telefonie overgestapt naar T12 met telefonie :P voor 5 euro per maand minder. Identiek abonnement dus, althans dat dacht ik vantevoren. Alleen heb ik nu dus geen gratis sms'jes meer. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
T12 is vaak op ongeveer 2 kilometer van colo (draadlengte) te halen.

Soms lukt het net (of net niet) op 1800 meter, maar soms lukt 14Mbit op 2300 meter nog wel. Kwestie van wat geluk met de kwaliteit van de koperdraad die er ligt. Als je het niet zeker weet kun je ze vragen de lijnlengte te meten.

Sowieso is het mogelijk een abonnement dat niet gehaald wordt kosteloos en meteen te downgraden.

En die 2602H(W) werkt prima met ADSL2+, alleen wel even kijken of de firmware up to date is.

Voor een 2602H(W)-61C is dat MS7b4.
Voor een 2602H(W)-63C is dat MU5b3.

PS. doe in het modem eens zoeken naar het kopje DSL Diagnostics en post door de waardes eens van, is een betere inschatting van lijnlengte dan willekeurig welke postcode check dan ook.

PS2. Mijn eigen lijn is 2016 gemeten meters lang en traint in op 15390/1154.

[ Voor 36% gewijzigd door kalizec op 07-06-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Many thanks for your advice Kalizec... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hiero... op ca 1200 m is het 13658 kbps / 1117 kbps... de T12 wordt gehaald....met een 2602HW D1A modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVeter
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02-2021
Ik lees hier over T12 en de vraag hoe het bevalt. Hieronder mijn ervaringen met T12 van Tiscali.

Ik heb T12 vanaf begin dit jaar, daarvoor T8 en die was op mijn postcode ook een vette volle T8 bak.

Dit in tegenstelling tot mijn huidige T12 wat mij erg tegenvalt, met name downstream. Het wordt ook steeds minder. Vanaf januari dit jaar eerst nog ruim T10 heb ik nu nog amper T8 downstream over.

Daarover heb ik al vaker geklaagd bij Tiscali, maar dat levert (door een lijnmeting) alleen de bevestiging op van de mindere snelheid aan mijn einde van de koperlijn. Ik zit blijkbaar net te ver (rond de 2300 meter) van de centrale, want wat erin gaat (als profiel) is toch echt T12, zegt Tiscali.

Apparatuur en/of aansluitingen is bij mij thuis helemaal niets aan veranderd. Langere tijd al niet zelfs.

Maar men doet er nu verder blijkbaar niks meer aan. Ik betaal dus gewoon teveel voor te weinig snelheid. Maar terug naar T8 kan ik ook niet meer, want dat bestaat niet meer, zegt Tiscali doodleuk. |:( Tsja, zoek het dan maar uit. Met naar T5 teruggaan lever ik nog meer snelheid in. Uiteraard wil ik de maximaal haalbare snelheid (op mijn postcode nu T8) zoveel mogelijk behouden.

Ik baal er inmiddels behoorlijk van :(

Hier de cijfertjes uit mijn Tiscali 2602H-61 modem
(rechtstreesk op de ISRA zonder afsplitsing ervoor)

System Name: adsl-modem
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b4 | 7/07/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00
Standard:ADSL2+ Mode

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1000 kbps
Downstream Speed: 8782 kbps

noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 38 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 00 00 00 22 45 56 77 89 99 9a aa aa aa aa aa aa
tone 64- 95: aa aa aa ab ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 96-127: aa aa aa aa aa aa aa 9a aa aa aa aa aa a9 99 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 99 99 99 99
tone 160-191: 89 99 98 99 88 89 97 99 89 98 78 88 98 88 88 87
tone 192-223: 78 98 78 89 99 98 77 89 92 99 78 78 78 78 78 77
tone 224-255: 78 77 77 88 88 78 88 88 77 77 77 88 88 78 77 76
tone 256-287: 06 77 87 77 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 288-319: 77 77 77 66 77 77 66 65 55 55 55 55 55 55 55 52
tone 320-351: 45 54 44 44 44 04 43 04 44 34 44 44 43 43 33 33
tone 352-383: 22 22 22 22 20 22 21 22 21 22 22 22 21 11 11 11
tone 384-415: 11 11 11 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 18 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb cd dd dd dd dd dc dc cc bb a9 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Voor suggesties ter verbetering van deze waarden heb ik uiteraard bijzondere interesse!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
PeterVeter schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 03:18:
Ik lees hier over T12 en de vraag hoe het bevalt. Hieronder mijn ervaringen met T12 van Tiscali.

Ik heb T12 vanaf begin dit jaar, daarvoor T8 en die was op mijn postcode ook een vette volle T8 bak.

Dit in tegenstelling tot mijn huidige T12 wat mij erg tegenvalt, met name downstream. Het wordt ook steeds minder. Vanaf januari dit jaar eerst nog ruim T10 heb ik nu nog amper T8 downstream over.

Daarover heb ik al vaker geklaagd bij Tiscali, maar dat levert (door een lijnmeting) alleen de bevestiging op van de mindere snelheid aan mijn einde van de koperlijn. Ik zit blijkbaar net te ver (rond de 2300 meter) van de centrale, want wat erin gaat (als profiel) is toch echt T12, zegt Tiscali.

attenuation downstream: 38 db

Voor suggesties ter verbetering van deze waarden heb ik uiteraard bijzondere interesse!

_/-\o_
38dB delen door 13.8 geeft zelfs 2700 meter koperlijn lengte. Dat is net te veel van het goede voor T12 om die snelheid volledig te kunnen halen inderdaad. Dat het afzwakt vanzelf en iets lager is geworden komt omdat steeds meer mensen in de wijk ADSL nemen waardoor de lijnen in dezelfde bundel elkaar meer gaan verstoren, kan je weinig aan doen.

Er zijn 2 oplossingen als je meer snelheid wilt:
  1. Verhuizen naar een adres dichter bij de/een centrale.
  2. Een kabel aansluiting nemen voor Internet in plaats van ADSL.
En voor de toekomst komt er in Nederland natuurlijk VDSL en glasvezel. Dan heb je geen last meer van de lange lijn naar de centrale met glasvezel en met met VDSL komt de apparatuur niet in de centrale maar bij het kastje in je wijk zelf te staan waardoor de lijn korter wordt. Maar dat is allemaal nog toekomst muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Zeker op lange afstanden krijg je sneller last van overspraak als andere mensen in de buurt ook ADSL nemen. Niks aan te doen. Je kunt van je provider niet verwachten dat ze mensen gaan weigeren om deze reden, als die andere mensen al via tiscali een abonnement nemen.

Dan heb je natuurlijk ook nog weersomstandigheden e.d. die de koperkabel zouden kunnen beinvloeden. Maar ik denk in dit geval toch overspraak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Hoi!

Een tijdje geleden heb ik hier om hulp gevraagd om een Sitecom DC223 aan te sluiten met een T6 verbinding.

Het is me toen gelukt om met de nieuwe firmware voor tiscali alles werkend te krijgen. Maar nu heb ik weer het probleem van de wegvallende verbinding exact na een minuut terwijl ik niets heb veranderd.

Heeft tiscali weer aan het netwerk gewerkt ofzo?

Kan iemand mij misschien helpen om het weer werkend te krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door LIMIT-AR op 08-06-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerst je eigen spullen checken:
gaat de DC DC223 soms flippen met die warmte..... ?
Probeer hem eens extra te koelen, vul anders het ip nr dat je nu hebt eens vast in.
Dan is er nog een helpdesk...die kan even kijken of er iets met de lijn is.... wij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ik snap niet waarom mensen niet gewoon de modem nemen die bij tiscali bijgeleverd wordt. Je krijgt dan volledige support. Ik bedoel.... een sitecom.... als je een eigen modem wilt koop dan goed spul. En nee, dit is geen flame. Ik spreek uit ervaring. Ik heb ook ooit een sitecom modem gehad omdat deze lekker goedkoop was. Alleen maar narigheid mee gehad.

Dus om te controleren of het aan je modem ligt zou je een ander modem kunnen aansluiten. Doet die het wel goed dan weet je waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er ook ooit eens geprobeerd. .... wil meteen allerlei instellingen veranderen... kon niet.... Helpdesk gemaild en keurig antwoord ontvangen: "Sitecom is niet voor mijn doelgroep geschikt"...
Over de kwaliteit verschillen meningen: mijn zwager heeft er een (DC202) werkt probleemloos.
Support: idd eens, blijf bij de spullen van je provider of zorg dat je er verstand van hebt als je anders wilt.
De Tiscali modems zijn vaak prima (hier een 2602HW D1A), maar ik vond mijn Draytek router beter... stabieler, die staat in de wacht voor de glasvezel (2008), want de heeft maar een UTP-uitgang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Nog afgezien van dat je korting (afhankelijk van het type tot wel gelijk aan de prijs) krijgt op de aanschaf van het modem, hetgeen je niet krijgt als je er zelf een koopt. Maar goed.

Check het volgende stap voor stap:
1) Nieuwste firmware versie: 1.30j-741
2) Controleer of de linesync weg valt of het hele modem uitvalt (ping -t 10.0.0.1, kijken of modem lokaal te bereiken blijft als de boel uitvalt.
3) Controleer hoe het modem ingetraind staat terwijl het ingetraind staat. Ik bedoel dan specifiek de lijnsnelheid (up en down) alsmede het betreffende DSL-protocol, G.DMT, ADSL2 of ADSL2+.
4) Zyxels hebben een tabje DSL-diagnostics waar de signaal/ruis waardes van van de lijn en signaal op te vragen zijn. Waarschijnlijk heeft jouw Sitecom iets dergelijks ook. Vraag die dingen op voor je modem (even zoeken in modem-interface) en copy paste die hier.
5) Bekijk de log-files van het modem voor foutmeldingen. Indien ja, copy paste hier.
6) Controleer alle overige instellingen die je zelf met de hand ooit opgegeven hebt en maak hier bij voorkeur een backup van.
7) Reset het modem en kijk of het veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalizec schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:14:
[...]

Als je een Zyxel 2602H(W) D1A of D3A hebt op de eerste pagina na het inlog scherm.
Aan de rechterkant onder het kopje Interface Status.

Afstand tussen modem en colo is rond de 2800 meter (op basis van DSL Diagnostics).
Ik heb zojuist alles opgezocht en dit is wat er staat:
Interface Status Rate
DSL Up 2534 kbps / 1070 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN Active 54M

Ik weet echter niet wat het betekend.
Die 'eerste aansluiting' zit in de muur ergens of echt in je meterkast? Als het in de muur zit kan er al in de muur een afsplitsing zijn bij geschroefd/aangesloten naar een ander aansluitpunt wat dan niet goed zit.

Mooie test is ook om het stekkertje 'phone' van je splitter los te maken en met een mobiele telefoon naar je KPN nummer bellen. Rinkelt er nog een toestel dan zit het sowieso al foutief aangesloten want die zouden allemaal los moeten zijn.

En pas ook op met dingen als een alarmsysteem of een fax(modem) etc. Dat is allemaal telefonie apparatuur dat achter de splitter moet worden/zijn aangesloten.
Inderdaad gaat mijn telefoon boven nog over. Heeft dit echt zoveel consequenties want anders moet ik morgen aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Voorbeeld voor LIMIT-AR hoe signaal/ruis info eruit ziet:

PeterVeter in "[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5"

[ Voor 191% gewijzigd door kalizec op 08-06-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:05:
Inderdaad gaat mijn telefoon boven nog over. Heeft dit echt zoveel consequenties want anders moet ik morgen aan de slag :)
Ja, dat maakt echt zoveel uit.

[edit]

Al was het maar omdat als je er nu mee naar je provider wil en ze pakken het op je een paar dagen later toch weer te horen krijgt dat je het eerst aan zult moeten passen.

[ Voor 25% gewijzigd door kalizec op 08-06-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Ik heb dit modem gekocht omdat mijn Sagem F@st 908 die bij mijn Tiscali abo zat niet goed werkte met snelheden van boven de 2000 kb bandbreedte(Heel vaak willekeurig uitvallen lagere uploadsnelheid).

Deze sitecom kan dat dus wel, hij werkte perfect ik heb de nieuwste firmware erop staan ook G.DMT staat aan ik haal maar 3500 kb bandbreedte. Maar dit is dus hetzelfde probleem dat er was toen tiscali iets veranderd had aan hun netwerk en nu gebeurd het weer. Ik weet 100% zeker dat het niet aan het modem ligt want zoals de instellingen nu staan werkt hij al sinds dat ik hem vier weken geleden gekocht heb. Zonder problemen. Dus Tiscali zal wel weer iets veranderd hebben wat niet goed werkt met dit modem.

Maar ik zal die stappen voor de zekerheid wel een keer doornemen alleen dat gaat een beetje lastig. Want de enige computer die ik nu in huis heb staan staat boven en mijn modem staat beneden via een wireless router aangesloten dus kan ik niet in het menu van het modem komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
LIMIT-AR schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:13:
Ik heb dit modem gekocht omdat mijn Sagem F@st 908 die bij mijn Tiscali abo zat niet goed werkte met snelheden van boven de 2000 kb bandbreedte(Heel vaak willekeurig uitvallen lagere uploadsnelheid).

Deze sitecom kan dat dus wel, hij werkte perfect ik heb de nieuwste firmware erop staan ook G.DMT staat aan ik haal maar 3500 kb bandbreedte.
Als er inderdaad G.DMT staat is er dus zeker wat mis. De DC223 is een ADSL2+ modem, G.DMT is de ADSL1 standaard. Het modem traint dus niet in op de beste standaard en dus eigenlijk verkeerd.
LIMIT-AR schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:13:Maar dit is dus hetzelfde probleem dat er was toen tiscali iets veranderd had aan hun netwerk en nu gebeurd het weer.
Wat heeft Tiscali vier weken geleden dan veranderd aan het netwerk? Er zijn de afgelopen maanden geen colo-upgrades meer geweest. Hoe heb je vast gesteld dat er iets veranderd is?
LIMIT-AR schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:13:Ik weet 100% zeker dat het niet aan het modem ligt want zoals de instellingen nu staan werkt hij al sinds dat ik hem vier weken geleden gekocht heb. Zonder problemen.
Een auto gaat ook de ene op de andere dag kapot zonder dat er iets aan de instellingen veranderd wordt. Wat ik daarmee wil zeggen is dat je geen enkel onderdeel van de ketting uit kunt sluiten tenzij je het vervangt en het daarmee ook optreedt.
LIMIT-AR schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:13:Maar ik zal die stappen voor de zekerheid wel een keer doornemen alleen dat gaat een beetje lastig. Want de enige computer die ik nu in huis heb staan staat boven en mijn modem staat beneden via een wireless router aangesloten dus kan ik niet in het menu van het modem komen.
Hoe weet je dan zeker dat het de DSL-verbinding is die uitvalt en niet de wireless verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Hij moet op G.DMT staan omdat hij op ADSL2 niet goed werkt :S

Tiscali heeft een tijdje geleden iets veranderd waardoor de sitecom modems niet goed meer werkten. Vier weken geleden had ik hier ook last van want toen sloot ik dit modem aan.

Omdat hij nu ook uitvalt via een ethernet kabel rechtstreeks vanaf het modem en het lampje van ADSL op het modem gaat uit.

Maar om de minuut komt er dus te staan Linesync lost en na een tijdje Linesync achieved.

Maar ik heb dus m'n pc even naar beneden gehaald en gekeken naar de instellingen van m'n modem en nu bleek ADSL Modulator op Auto te staan en dit moet G.DMT zijn. Dus nu werkt alles weer goed, ik snap alleen niet hoe dit veranderd is want ik heb niet in de instellingen gezeten of aan het modem zelf gezeten.

[ Voor 35% gewijzigd door LIMIT-AR op 08-06-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Misschien kan je Sitecom eens bellen/mailen, ze hebben een oplossing nu dacht ik voor dit probleem in dat modem. Een nieuwe firmware lost dit op zodat je wel op ADSL2/2+ kan verbinden en misschien daarmee meer snelheid nog uit je lijn kan halen dan nu, maar dan wel stabiel ;)

Wat er veranderd is bij Tiscali is dat je modem vroeger alleen op G.DMT mocht verbinden, dus ook op de 'auto' stand deed hij dat. Tiscali heeft verandert dat je op alle lijnen ook op de ADSL2 en ADSL2+ standaard mag verbinden wat de Sitecom in 'auto' dus ging doen, alleen zit er nog een bugje in de software (firmware) die je gebruikt om dat stabiel te laten werken.

[ Voor 40% gewijzigd door bjck op 08-06-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Ok dus als dit word opgelost in een firmware update kan ik voortaan gewoon op auto laten staan? Of is ADSL2 of ADSL2+ beter om in te stellen?

Ik heb wel de nieuwste firmware versie erop staan.

[ Voor 16% gewijzigd door LIMIT-AR op 08-06-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
LIMIT-AR schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 21:15:
Ok dus als dit word opgelost in een firmware update kan ik voortaan gewoon op auto laten staan? Of is ADSL2 of ADSL2+ beter om in te stellen?

Ik heb wel de nieuwste firmware versie erop staan.
Ik heb me laten vertellen dat ze het hebben gevonden het probleem en opgelost. Of die nieuwe versie ook al de versie op de website weet ik niet, vraag het ze per mail zou ik zeggen. Geprobeerd heb je het eigenlijk al.

Dan is auto altijd beter, dan kan je modem zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 19:04
Is de smp.tiscali.nl server ook via een andere provider te bereiken ik ben n.l. een nieuwe laptop voor mijn schoonouders aan het installeren en aan het testen op mijn Orange adsl verbinding maar outlook kan alleen ontvangen, bij verzenden geeft hij een foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de uitgaande server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Zoals (vrijwel) alle SMTP servers zijn ze alleen te bereiken vanaf het eigen netwerk.

Als je via Orange verbonden bent dien je de SMTP van Orange te gebruiken en dus niet smtp.tiscali.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 19:04
kalizec schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:42:
Zoals (vrijwel) alle SMTP servers zijn ze alleen te bereiken vanaf het eigen netwerk.
Aha vandaar dat het niet lukte, ik wil n.l. een gecombineerd mail account aanmaken met een gmail pop server en de tiscali smtp server.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of de kiestoon van tiscali te veranderen is. Ik gebruik het standaard modem met een switch. Zou gemakkelijk zijn wanneer je duidelijker onderscheid hoort tussen KPN en Tisc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:54:
Weet iemand toevallig of de kiestoon van tiscali te veranderen is. Ik gebruik het standaard modem met een switch. Zou gemakkelijk zijn wanneer je duidelijker onderscheid hoort tussen KPN en Tisc.....
Het is in ieder geval niet mogelijk via de webinterface, wellicht dat het kan via de Command Line Interface (telnet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Volgens mij kun je ergens een landinstelling veranderen. America gebruikt een heel ander soort kiestoon dan wij hier in Nederland. Ik weet alleen niet of de DTMF tonen dan nog wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
trolleystad schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:49:
Volgens mij kun je ergens een landinstelling veranderen. America gebruikt een heel ander soort kiestoon dan wij hier in Nederland. Ik weet alleen niet of de DTMF tonen dan nog wel werken.
Kwestie van uitproberen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:49:
Ik weet niet of dat kan. Althans geen optie gezien. Iemand een idee wat ik kan uitproberen? Of welke codes via telnet je zou kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Geen idee. Wij zijn geen wandelende database die alle telnet codes kent. Ik zou zeggen, ga naar www.zyxel.nl en zoek het daar op. Ik heb ook andere dingen te doen dan alles voor iedereen opzoeken. Als je het daar niet kan vinden kun je ook met ZyXEL zelf contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Weet iemand hoe het zit met Tiscali Televisie?

(Televisie van Tiscali via ADSL 2+)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Tiscali heeft een tijd geleden een test gedaan met een geselecteerd groepje gebruikers. Er is uiteindelijk besloten om er geen dienst van te maken omdat de kwaliteit en het kostenaspect niet voldoende bleken om een competitief product mee neer te zetten.

Wellicht dat hier later nog verandering in komt, maar voorlopig zit het in de ijskast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:59:
[...]

Ik weet niet of dat kan. Althans geen optie gezien. Iemand een idee wat ik kan uitproberen? Of welke codes via telnet je zou kunnen gebruiken?
dit kan via de web-interface. op de 2602-61/63C (de zwarte) ga je naar advanced setup, voice, common. daar kan je een ander land kiezen, met bijbehorende kiestoon. werkt daarna nog prima.

/edit: bij de 2602-d1/3a (zilvere) doe je het door in de advanced setup, links te klikken op voice > phone en dan tabblad region

[ Voor 12% gewijzigd door Nss op 10-06-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVeter
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02-2021
bjck schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 08:23:
[...]

38dB delen door 13.8 geeft zelfs 2700 meter koperlijn lengte. Dat is net te veel van het goede voor T12 om die snelheid volledig te kunnen halen inderdaad. Dat het afzwakt vanzelf en iets lager is geworden komt omdat steeds meer mensen in de wijk ADSL nemen waardoor de lijnen in dezelfde bundel elkaar meer gaan verstoren, kan je weinig aan doen.

Er zijn 2 oplossingen als je meer snelheid wilt:
  1. Verhuizen naar een adres dichter bij de/een centrale.
  2. Een kabel aansluiting nemen voor Internet in plaats van ADSL.
En voor de toekomst komt er in Nederland natuurlijk VDSL en glasvezel. Dan heb je geen last meer van de lange lijn naar de centrale met glasvezel en met met VDSL komt de apparatuur niet in de centrale maar bij het kastje in je wijk zelf te staan waardoor de lijn korter wordt. Maar dat is allemaal nog toekomst muziek.
De afstand vanaf de centrale is exact 2328 meter.

Tsja, oplossing 2 is dan wellicht het beste voor mij als m'n huidige jaar contract bij Tiscali afloopt.

Wel frustrerend, als je bedenkt, dat ik circa 5 jaar geleden juist van de kabel naar ADSL ben geswitched, vanwege de toen heersende opinie: "vanwege de nadelige invloed op de snelheid door het met meerdere aansluitingen moeten delen van de kabel internet en dat dat negatieve effect bij ADSL via je 'eigen telefoonlijn' echt veel minder was". Inmiddels met de huidige techniek lijkt dit me juist omgekeerd te zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
PeterVeter schreef op zondag 10 juni 2007 @ 03:11:
[...]

De afstand vanaf de centrale is exact 2328 meter.

Tsja, oplossing 2 is dan wellicht het beste voor mij als m'n huidige jaar contract bij Tiscali afloopt.

Wel frustrerend, als je bedenkt, dat ik circa 5 jaar geleden juist van de kabel naar ADSL ben geswitched, vanwege de toen heersende opinie: "vanwege de nadelige invloed op de snelheid door het met meerdere aansluitingen moeten delen van de kabel internet en dat dat negatieve effect bij ADSL via je 'eigen telefoonlijn' echt veel minder was". Inmiddels met de huidige techniek lijkt dit me juist omgekeerd te zijn. 8)7
Kabel internet heeft wel veel verbeteringen doorgemaakt de afgelopen jaren. ADSL heeft wel voordelen, maar als je lijn (te)lang is naar de centrale waarop je bent aangesloten is de snelheid wel lager als nadeel bij ADSL.

In de toekomst krijg je nieuwe DSL technieken. Zo zal KPN in de toekomst (praat je over 2010 en 2012) VDSL2 gaan aanbieden. Dan wordt apparatuur niet op de centrale geplaatst maar bij de verdeelkasten in de wijken. Dat maakt de lijn dus (veel)korter wat hogere snelheden mogelijk maakt dan zelfs ADSL2+ nu kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Iemand anders problemen vanochtend? Eindhoven hier.

Modem connect wel, ik kon ook pingen naar www.tweakers.net, maar pagina's weigeren te laden en world of warcraft wilde ook niet connecten...
Moest helaas naar werk, dus geen tijd om het verder te onderzoeken.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Iemand ervaring met het overstappen van Tele2 naar tiscali?

We hebben nu dus Tele2 compleet (dat is incl telefoon en geen abo meer bij de kpn) en dan willen we overstappen naar T5 incl telefonie omdat we nu regelmatig het modem moeten resetten omdat of de telefoon of het draadloze gedeelte weer eens niet lekker werkt.

Dat kan toch met behoud van telefoonnr e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Whuzz schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 07:59:
Iemand anders problemen vanochtend? Eindhoven hier.

Modem connect wel, ik kon ook pingen naar www.tweakers.net, maar pagina's weigeren te laden en world of warcraft wilde ook niet connecten...
Moest helaas naar werk, dus geen tijd om het verder te onderzoeken.
Werkzaamheden regio Eindhoven.
hjs schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:35:
Iemand ervaring met het overstappen van Tele2 naar tiscali?

We hebben nu dus Tele2 compleet (dat is incl telefoon en geen abo meer bij de kpn) en dan willen we overstappen naar T5 incl telefonie omdat we nu regelmatig het modem moeten resetten omdat of de telefoon of het draadloze gedeelte weer eens niet lekker werkt.

Dat kan toch met behoud van telefoonnr e.d.
Dat hangt een beetje van Tele2 af ook of dat kan....

Je kan bij Tiscali T5 aanvragen en je zal ook zo snel mogelijk telefonie moeten aanvragen. Soms kan da t pas nadat je ADSL is opgeleverd (telco-telco migratie vanaf Tele2 naar Tiscali). En bij een omzetting van een telefoonnummer (nummer portering) hanteert Tiscali altijd 30 dagen wacht tijd vanaf de dag dat je aanvraagt omdat vaak bij de andere aanbieder je nog een contract termijn hebt.

Dus je ADSL wordt dan eerst omgezet en daarna wordt de nummer portering opgestart. Je hebt dan wel een extra/nieuw nummer van Tiscali om te gebruiken in die tijd. Echter moet Tele2 wel mee werken om dat nummer nog te laten porteren, want je abonnement is daar immers al gestopt omdat je ADSL is omgezet.....

Heel, heel veel mitsen-en-maren in deze overstap. Dit komt omdat je bij één aanbieder voor Internet & Telefonie zit nu. Dus je zou beide tegelijk moeten overzetten naar een andere aanbieder (Internet & Telefonie) en dat gaat niet omdat eerst je ADSL omgezet moet worden.... Als Tele2 niet meewerkt daarna omdat ze het nummer al hebben hergebruikt/teruggegeven etc krijg je je nummer nooit meer.

Bij een nummer portering moet je niet opzeggen bij je huidige aanbieder en de portering (overstap/omzetting) bij de nieuwe partij in gang zetten. Maar omdat je al overstapt qua ADSL van Tele2 naar Tiscali wordt je abonnement opgeheven bij Tele2 hoogst waarschijnlijk en dat zou kunnen betekenen dat je nummer weg is.

Je kan het doen/proberen, maar er is een risico dat je je telefoon nummer kwijt raakt. Vraag anders bij Tele2 eens na of je je telefoonnummer nog mag weg/uitporteren nadat je ADSL is omgezet naar een andere aanbieder, liefst per mail natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 12-06-2007 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

van de tele2 site
Houd u er rekening mee dat indien u een abonnement incl. VoIP bezit u uw beide telefoonnummers verliest. U kunt uw oude KPN nummer behouden indien u deze uitporteert voordat uw abonnement is opgeheven. Neem hiervoor contact op met KPN.
kortom, een hele operatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

bjck schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:34:

Werkzaamheden regio Eindhoven.
Vaag, heb toch echt de status pagina gechecked voor ik dit postte :/
Naja, iig fijn te weten dat het dan spoedig weer over is :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Ik heb dit probleem ook. Ik kon gewoon op google.nl komen en downloaden via limewire maar andere webpagina's kan ik niet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
hjs schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:57:
van de tele2 site
[...]

kortom, een hele operatie :(
Tiscali geeft je niet de mogelijkheid om eerst je Telefonie nummer portering op te starten en daarna pas ADSL. Alleen juist exact andersom en dan laat Tele2 je nummer(s) vervallen......

Dan zou je eerst weer je Tele2 nummer naar KPN moeten porteren en daar heb je dan minimaal 12 maanden contract weer. Dan kan je na een jaar je nummer weer naar Tiscali porteren en in de tussentijd werken met een nieuw nummer van Tiscali.

Of je nummer gewoon laten varen en een nieuw nummer van Tiscali nemen en gaan gebruiken. Even 1x iedereen informeren en klaar, ben je ook gelijk weer van de telefoonspam af :)

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.