[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.370 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
OrakelJos schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:24:
Inmiddels ook van T4 naar T5 overgestapt. Upload is nu langzamer dan met T4.
Ik ben ook zeer recent overgestapt van T4 naar T5.
Mijn analoge Fritz!Box 7140 is met de bijgeleverde Y-kabel aangesloten aan de splitter, en de splitter zit 20cm van het IS/RA punt af.
Met het T4 abonnement was de upload ongeveer 700Kb, nu met T5 is de upload 945Kb.
Is deze upload acceptabel voor een T5 abonnement?

[ Voor 3% gewijzigd door LeGato23 op 17-05-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet veel gelezen van dit topic, maar ik heb onlangs T4 Internet + telefonie aangeschaft. Ben erg tevreden over de levertijd en de kwaliteit van zowel internet als telefonie. Binnen 2 weken was alles up and running terwijl ik nog geen eens ADSL had en ook geen gewoon telefoonabbo van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
LeGato23 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:20:
[...]

Ik ben ook zeer recent overgestapt van T4 naar T5.
Mijn analoge Fritz!Box 7140 is met de bijgeleverde Y-kabel aangesloten aan de splitter, en de splitter zit 20cm van het IS/RA punt af.
Met het T4 abonnement was de upload ongeveer 700Kb, nu met T5 is de upload 945Kb.
Is deze upload acceptabel voor een T5 abonnement?
Kan hoger zijn op de meeste lijnen als je geen annexB hebt (heb je niet). Maar niet met de Fritz!box, die wil niet veel hoger icm de Tiscali apparatuur. Zou wel kunnen als ze bij AVM een beetje sleutelen aan hun firmware, dan kan je tot zo'n 1150kbps komen upload net als met de ZyXEL's mogelijk is.

Afhankelijk van lijnlengte + kwaliteit natuurlijk allemaal.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Arfman schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:43:
Ja dus :?
Lekker belangrijk hoeveel posts een topic heeft ...
Ja dus 8)7 ? neem hier een kijkje bijvoorbeeld : 1000 berichten-grens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Da_Vinci schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:49:
Is het mogelijk om via WiFi (modem 2602 D1A) een VOIP-client te installeren?

Ik ben sinds een paar dagen de bezitter van een Nokia N95. Hierin zit een ingebouwde sip-functionaliteit. Hier ben ik al een paar uur mee aan het pielen geweest, maar krijg het SIP account niet geregistreerd.

Ik laat de Nokia via Wifi verbinden met mijn router en vul de gegevens op deze manier in:
SIP-profiel
Profiel naam: Tiscali @ N95
Dienstprofiel: IETF
Standaard toegangspunt: <WLAN>
Openbare gebruikersnaam: sip: <telefoonnummer SIP1>
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan
Beveiliging gebruiken: Nee

Proxy server
Proxyserveraddress: sip:sip.telefoniedienst.nl
Beveiligingsdomein: tel.telefoniedienst.nl
Gebruikersnaam: <telefoonnummer SIP1>
Wachtwoord: <wachtwoord SIP1>
Vrije routing toestaan: Ja
Overdrachtstype: UDP
Poort:5060

Registrar Server
Registratie serveradres: sip:sip.telefoniedienst.nl
Beveiligingsdomein: tel.telefoniedienst.nl
Gebruikersnaam: <telefoonnummer SIP1>
Wachtwoord: <wachtwoord SIP1>
Overdrachtstype: UDP
Poort:5060

Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe en of het uberhaupt mogelijk is. Ik weet dat bezitters van dit toestel het wel voor elkaar krijgen met Voipbuster. Zelfs via een UTMS/HDSPA verbinding.

Ik weet dat Tiscali alleen registratie accepteert via het Tiscali netwerk en daarom probeer ik het thuis via WiFi. Ik heb wel de registraties in het modem zo gelaten als ze waren. Moet ik hier iets aan veranderen?

De melding die ik op de Nokia krijg is: registratie mislukt. Dit geeft me echter geen info waar het fout gaat.

Iemand een idee wat er fout gaat en of dit uberhaupt mogelijk is? BjcK?
Het is sip.tiscali.nl en niet sip.telefoondienst.nl
Wellicht ten overvloede: Je moet natuurlijk wel een geactiveerd telefonie account bij Tis hebben.
En dan nog durf ik niet zeker te zeggen of dat via Wifi lukt. Normaal gesproken zitten de instellingen in je modem en aktiveert je reguliere telefoon de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

Chutney schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:07:
[...]

Ja dus 8)7 ? neem hier een kijkje bijvoorbeeld : 1000 berichten-grens
Ja en 8)7
Daar staat in dat het om technische redenen helemaal niet hoeft, alleen de startpost moet ff geupdate worden. Scheelt je ook weer werk met bookmarks bijwerken, wees blij.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 17:07
Masimo schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:11:
[...]
Wellicht ten overvloede: Je moet natuurlijk wel een geactiveerd telefonie account bij Tis hebben.
En dan nog durf ik niet zeker te zeggen of dat via Wifi lukt. Normaal gesproken zitten de instellingen in je modem en aktiveert je reguliere telefoon de lijn.
Misschien kan je niet 2 keer tegelijkertijd registreren bij de sipserver. =via je modem en via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Masimo schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:11:
[...]

sip.tiscali.nl wijst naar hetzelfde IP als sip.telefoniedienst.nl, je kunt het beste de laatste gebruiken want die zet Tiscali ook in de modems zelf immers.

Over de 1000 post grens.

Modbreak:Er moet inderdaad (eigenlijk) een nieuw topic komen. Ik heb hier zelf even te krap tijd voor om een nieuwe te maken en de startpost te onderhouden. Als iemand zich geroepen voelt om het te doen graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
AtRi schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:12:
[...]

Misschien kan je niet 2 keer tegelijkertijd registreren bij de sipserver. =via je modem en via de telefoon.
Dat zal het niet zijn, je kunt je prima meerdere keren registreren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
bjck schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:34:
[...]

Kan nooit veel lager zijn toch?

Zeker ADSL voer ISDN (annexB) als lijn? Dan kan het eerder zijn door lijnlengte dat je de 1024kbps van T5 aan upload niet helemaal kan halen. En als je ISDN hebt, toevallig nog een oude type NT1 kast voor de ISDN lijn aangesloten?
Zoals ik schreef is de upload nu LAGER dan ik had bij T4. Upload is slechts 628kb. Dat kan natuurlijk al helemaal niet. Modem zit op de een van de nieuwste NT1 kastjes, S6 naar ik meen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 17-09 17:07
OrakelJos schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:31:
[...]
Modem zit op de een van de nieuwste NT1 kastjes, S6 naar ik meen.
Dit is een verspreking hoop ik: Modem moet niet aangesloten op nt1 maar op splitter, splitter op isra-punt, en nt1 ook op splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
AtRi schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:19:
[...]

Dit is een verspreking hoop ik: Modem moet niet aangesloten op nt1 maar op splitter, splitter op isra-punt, en nt1 ook op splitter.
Inderdaad. Splitter zit direct na de ISRA met daarachter de NT1 en het modem. Daarom begrijp ik de opmerking van BJK niet helemaal. Hoe kan het NT1 kastje invloed hebben?
Zojuist even geprobeerd met het modem direct op de ISRA. Resultaat: géén verschil. Het zit dus echt niet in mijn installatie want zoals ik zei: voor de upgrade van T4 naar T5 had ik een hogere upload snelheid (met T4 ca. 730Kb nu 656Kb). Ook de leidingcapaciteit upstream is afgenomen. Nu maar 836Kb terwijl het met T4 ergens in de buurt van de 1100Kb was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
OrakelJos schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 08:53:
[...]

Inderdaad. Splitter zit direct na de ISRA met daarachter de NT1 en het modem. Daarom begrijp ik de opmerking van BJK niet helemaal. Hoe kan het NT1 kastje invloed hebben?
De nieuwere type niet, maar ouder wel. Type S3 is het omslag moment, daarmee kan je problemen hebben of niet. Dus heb je S4, S5 of S6 zit je sowieso goed.

De oudere type willen wel eens buiten hun spectrum in de ADSL freqenties zenden of heel veel vermogen zenden wat niet nodig is op de lijn wat je ADSL stoort/beïnvloed.

En altijd netjes/optimaal aansluiten natuurlijk. Een slecht contact ergens kan enorm veel problemen geven ondanks het wel werkt gewoon, ook tussen splitter en NT1 moet het goed zitten. Maar dat is simpel te testen door een ISRA test te doen met alleen je modem op de lijn.
Zojuist even geprobeerd met het modem direct op de ISRA. Resultaat: géén verschil. Het zit dus echt niet in mijn installatie want zoals ik zei: voor de upgrade van T4 naar T5 had ik een hogere upload snelheid (met T4 ca. 730Kb nu 656Kb). Ook de leidingcapaciteit upstream is afgenomen. Nu maar 836Kb terwijl het met T4 ergens in de buurt van de 1100Kb was.
Die gegevens van toen je T4 had, van wanneer zijn die waar je het mee vergelijkt? Van de week voor je overstap van T4 naar T5 of zijn dat oudere gegevens die wellicht dus niet meer representatief zijn in deze vergelijking (van 6 maanden terug bijvoorbeeld)?

Je gebruikt blijkbaar ook niet de door Tiscali geleverde ZyXEL modem met ressente firmware? Die geeft namelijk nergens aan wat je 'leidingcapaciteit' is (maximaal haalbare lijnsnelheid volgens modem en apparatuur op de centrale). Heb je het al eens met je bijgeleverde ZyXEL geprobeerd? Anders zit je misschien tegen een modem situatie te kijken wat daar de oorzaak heeft.

Wat voor modem heb je er aan hangen? Met welke firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
De gegevens vanT4 waar ik naar refereer was van slecht enkele weken terug. De door mij aangegeven snelheid heb ik sedert vorig jaar juni na mijn overstap van Demon (die ook op het Tiscali netwerk zit) altijd gehad.
Ik gebruik een Fritz!Box 7170 Annex B met firmware 4.29 Wat mij echter het meeste bevreemd, ja ik val in herhalingen ;) , dat bij niets veranderen in de installatie ik een hogere (correcte) downloadsnelheid krijg maar een lagere opload dan een week geleden met T4. Ik heb ook nog twee 7050's (een Internationale en een Duitse) maar ik heb geconstateerd dat daar geen noemenswaardige verschillen mee zijn.
Je suggestie om het eens met het Zyxel modem te proberen, die ik voor dit soort zaken juist bewaard heb, zal ik ter harte nemen en vandaag even uitproberen wat het effect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan_2005
  • Laatst online: 19-08-2021

[ Voor 122% gewijzigd door Sebastiaan_2005 op 20-05-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:49
Het lijkt erop of de smtp server van Tiscali vanaf vandaag alleen nog maar mail doorlaat die een tiscali adres als "from"-field heeft. Ik kan dus opeens geen mail meer sturen 'afkomstig' van mijn universiteit e-mailadres (als "from"-field dus mijn uni e-mailadres). :( Ik krijg de volgende foutmelding:
host smtp.tiscali.nl[195.241.79.132] said: 451 Could not complete sender verify callout (in reply to RCPT TO command)
Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
De foutmelding doet iets anders vermoeden.

De Tiscali server is al geruime tijd zo ingesteld dat alle e-mailadressen in de header gecontroleert worden. Als het From-adres niet resolved of de betreffende mailserver die de domeinnaam van het from-adres beheerd geen e-mail accepteert voor dat adres van Tiscali, dan krijg je de bijgevoegde foutmelding.

Kortom, controleer eens of het adres dat je als From gebruikt wel e-mail accepteert.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
@BJK:
heb zojuist de Zyxel 2602 aan de splitter gehangen. Upload is wat beter maar nog steeds te laag. Tiscali heeft bevestigd dat de upload inderdaad slechts 728Kb is. Ze weten niet wat het is en gevraagd het telefonisch te melden als technische storing.

Ik heb in het Tiscali/Internet forum gelezen dat blijkbaar meer mensen problemen hebben met de uploadsnelheid van T5.

[ Voor 19% gewijzigd door OrakelJos op 19-05-2007 13:51 . Reden: Nieuwe/nadere informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
kalizec schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:48:
De foutmelding doet iets anders vermoeden.

De Tiscali server is al geruime tijd zo ingesteld dat alle e-mailadressen in de header gecontroleert worden. Als het From-adres niet resolved of de betreffende mailserver die de domeinnaam van het from-adres beheerd geen e-mail accepteert voor dat adres van Tiscali, dan krijg je de bijgevoegde foutmelding.

Kortom, controleer eens of het adres dat je als From gebruikt wel e-mail accepteert.
Ja, dat is geen enkel probleem. Ik stuur bijvoorbeeld drie mailtjes:
mail 1 from x1 (een tiscali adres) to y
mail 2 from x2 (een niet-tiscali adres) to y
mail 3 from x1 to x2

Hierbij komen mail 1 en 3 zonder problemen aan, maar bij mail 2 krijg ik de foutmelding "Could not complete sender verify callout". Er zit verder geen verschil in configuratie, en de mail wordt uiteraard verstuurd vanaf een tiscali ip adres. Het enige verschil is het "from" field.
Het probleem doet zich pas voor vanaf 18 mei; daarvoor had ik nergens last van. Ik vind het toch wel een erg vervelend probleem...

Kan iemand even bevestigen of hetzelfde zich voordoet bij hem/haar? Dan kan ik uitsluiten dat het probleem bij mij zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Ik zeg je nog een keer.

Als de mailserver waar het niet-Tiscali adres uitkomt geen e-mail accepteert van smtp.tiscali.nl voor dat adres, dan krijg je exact deze foutmelding.

telnet eens op poort 25 naar de mailserver die het niet-Tiscali adres [x2] beheert en probeer daar eens een e-mail naar toe te sturen als volgt.

helo tiscali.nl
mail from: [y]
rcpt to: [x2]

Krijg je dan een foutmelding dan is dat de reden waarom de Tiscali smtp weigert je bericht aan te nemen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
kalizec schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 15:12:
Ik zeg je nog een keer.

Als de mailserver waar het niet-Tiscali adres uitkomt geen e-mail accepteert van smtp.tiscali.nl voor dat adres, dan krijg je exact deze foutmelding.
Ok bedankt, hier ligt inderdaad het probleem. Wel (ogenschijnlijk) onlogisch dat de mailserver van het niet-tiscali adres, wat je alleen gebruikt als "from" field, mail moet accepteren van smtp.tiscali.nl. Immers, de mail gaat toch naar een heel ander domein, en met het "from"-field wordt verder niets gedaan. Anti-spam maatregel oid?
Waarom zou overigens de mailserver van de universiteit Tiscali blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chris_eBK schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 17:04:
[...]

Ok bedankt, hier ligt inderdaad het probleem. Wel (ogenschijnlijk) onlogisch dat de mailserver van het niet-tiscali adres, wat je alleen gebruikt als "from" field, mail moet accepteren van smtp.tiscali.nl. Immers, de mail gaat toch naar een heel ander domein, en met het "from"-field wordt verder niets
gedaan. Anti-spam maatregel oid?
Het zorgt er voor dat mensen inderdaad geen mail kunnen versturen vanaf niet bestaande adressen. Vooranemlijk spam (veelal met spyware / botjes etc verstuurt zonder dat de gebruiker het weet) maakt hier gebruik van.

En het is voor jezelf ook handig. Soms krijgen mensen nooit antwoord op hun mail omdat ze ergens een tikfout hebben gemaakt in hun afzender adres bij het invullen in het email programma..... :?
Waarom zou overigens de mailserver van de universiteit Tiscali blokkeren?
Dat is denk ik iets wat je bij de beheerders van de server(s) bij de Universiteit moet vragen. Misschien is het per ongeluk of misschien hebben ze een (goede)reden. Kan zomaar een (onbedoeld)bijproduct zijn van een andere aanpassing/maatregel aan hun opstelling van het mailplatform.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 19-05-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
bjck schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 17:07:
[...]

Het zorgt er voor dat mensen inderdaad geen mail kunnen versturen vanaf niet bestaande adressen. Vooranemlijk spam (veelal met spyware / botjes etc verstuurt zonder dat de gebruiker het weet) maakt hier gebruik van.

En het is voor jezelf ook handig. Soms krijgen mensen nooit antwoord op hun mail omdat ze ergens een tikfout hebben gemaakt in hun afzender adres bij het invullen in het email programma..... :?
Maar dan zou een simpele resolve toch ook genoeg moeten zijn? Of denk ik nu te simpel? :)

Edit:
kalizec schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 15:12:
telnet eens op poort 25 naar de mailserver die het niet-Tiscali adres [x2] beheert en probeer daar eens een e-mail naar toe te sturen als volgt.

helo tiscali.nl
mail from: [y]
rcpt to: [x2]
Het telnetten lijkt overigens wel te werken. Ik kan via smtp.tiscali.nl geen mail sturen die afkomstig is van <x>@student.vu.nl. Als ik telnet naar smtp.student.vu.nl (alleen toegankelijk vanaf universiteit) kan ik mail versturen zowel van m'n Tiscali adres naar m'n student.vu.nl adres, als omgekeerd.
Mis ik iets :?

[ Voor 33% gewijzigd door Chris_eBK op 19-05-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chris_eBK schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 17:11:
[...]

Maar dan zou een simpele resolve toch ook genoeg moeten zijn? Of denk ik nu te simpel? :)
Dan weet je of het domein bestaat en naar een IP adres wijst. Maar je weet niet of er ook een mailserver voor het domein draait en belangrijkste is dat je nog steeds niet weet of het adres wat je als from (afzender) wilt gebruiken ook bestaat.
Edit:

[...]

Het telnetten lijkt overigens wel te werken. Ik kan via smtp.tiscali.nl geen mail sturen die afkomstig is van <x>@student.vu.nl. Als ik telnet naar smtp.student.vu.nl (alleen toegankelijk vanaf universiteit) kan ik mail versturen zowel van m'n Tiscali adres naar m'n student.vu.nl adres, als omgekeerd.
Mis ik iets :?
smtp is de verzendende mailserver voor als je mail wilt versturen als je op de universiteit bent. Die mag je van buitenaf gelukkig niet benaderen nee, dat zou pas spam in de hand werken als iedereen via elke smtp server mag mailen.

De mailservers voor @student.vu.nl zijn mail3.vu.nl en mail2.vu.nl zo te zien.

bjck@sarge:~$ host -t mx student.vu.nl
student.vu.nl           MX      10 mail3.vu.nl
student.vu.nl           MX      20 mail2.vu.nl
bjck@sarge:~$

Ik heb even tegen mail3.vu.nl zitten praten (tikken), maar die reageert heel wispelturig en meer niet dan wel.

Dan krijgt Tiscali dus geen antwoord en kan niet valideren of je afzender adres ook een valide adres is wat ook geaccepteerd wordt door die mailserver(s). En dus mag je niet mailen met dat adres als afzender adres.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 19-05-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik heb op de website van Tiscali gekeken maar ik zie daar nergens een storing staan voor omgeving Eindhoven. Terwijl ik sinds gisteravond geen verbinding meer heb. Ik krijg geen ip-adres toegewezen maar het lampje van adsl brand wel :S

Weet iemand wat het probleem is. Ik heb een Sagem F@st 908 modem via ethernet aangesloten. Ik heb het ook al getest met een Sitecom DC-223 maar ook die krijgt geen adsl verbinding en het lampje van adsl gaat niet aan.

Ik zit nu even op de verbinding van de buren :P

[ Voor 5% gewijzigd door LIMIT-AR op 19-05-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
LIMIT-AR schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:34:
Ik heb op de website van Tiscali gekeken maar ik zie daar nergens een storing staan voor omgeving Eindhoven. Terwijl ik sinds gisteravond geen verbinding meer heb. Ik krijg geen ip-adres toegewezen maar het lampje van adsl brand wel :S

Weet iemand wat het probleem is. Ik heb een Sagem F@st 908 modem via ethernet aangesloten. Ik heb het ook al getest met een Sitecom DC-223 maar ook die krijgt geen adsl verbinding en het lampje van adsl gaat niet aan.

Ik zit nu even op de verbinding van de buren :P
Hmm:

- Sagem908 --> Wel DSL, geen IP
- Sitecom DC-223 --> Geen DSL dus ook geen IP.

Ik zou toch eens beginnen met je modem eens direct op je IS/RA punt aan te sluiten. Tevens ook eventuele virusscanners en firewalls uit zetten en dan je IP adres vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die Sitecom gaat niet werken met een oude firmware, dan krijgt hij ook geen IP. Dus helemaal zuiver is je test niet daarmee. Zegt eigenlijk helemaal niets wellicht. Hij kan eerder wel gewerkt hebben, maar Tiscali heeft de afgelopen tijd apparatuur vervangen in haar netwerk om overal ADSL2+ mogelijk te maken en na die verandering werkte deze Sitecom niet meer zonder een firmware upgrade (software in je modem).

De Sagem is een bridge modem. Zet de firewall op je PC eens uit (tijdelijk) om even te kijken of het dan wel werkt. Als je hem via USB hebt aangesloten kan het opnieuw installeren van de stuurprogramma's ook helpen soms.

En loop je aansluiting even na. Als hier altijd al een fout(je) in gezeten heeft kan dit ook de problemen opeens veroorzaken natuurlijk. Simpele test is al om even het stekkertje 'phone' uit je splitter los te maken en te controleren of geen enkel telefoon toestel dan meer een kiestoon heeft. Of bel dan even met een mobiel naar je KPN nummer en kijk of er niets rinkelt. Rinkelt er iets of heeft iets een kiestoon zit het niet goed aangesloten. Dit natuurlijk mits je (nog) een KPN telefonie abonnement hebt.

Als het weer werkt zou ik als eerste eens inloggen en je abonnement veranderen zodat je weer een nieuw modem krijgt (of voor weinig krijgt). Dan heb je ook een beetje een recent modem dan zo'n oude Sagem :)

[ Voor 158% gewijzigd door bjck op 19-05-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Ik heb het even getest die Sagem werkt wel met USB dus er is niets mis met mijn telefoonlijn. Ik krijg alleen geen verbinding met mijn pc via ethernetkabel. Ik krijg geen ip toegewezen van het modem.

Ik heb daarvoor de firmware proberen te upgraden omdat ik al een tijd last had van een uitvallende verbinding. Dus dacht ik dat het misschien aan de firmware zou liggen. Die wou ik dus upgraden maar op 97% stopten hij ermee en kon ik geen netwerverbinding meer krijgen. Nu kan ik dus de firmware ook niet meer restoren omdat ik geen verbinding heb met het modem. En via usb maak je geen gebruik van die firmware dus kan ik het niet restoren.
Ik denk dus dat de nieuwe firmware niet goed is geinstalleerd of niet goed werkt met de ethernetkabel.

En met die Sitecom DC 223 heb ik wel lan en kan ik in de setup komen alleen bij dat modem werkt de adsl verbinding gewoon niet want het lampje ervan gaat niet branden.

[ Voor 10% gewijzigd door LIMIT-AR op 20-05-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
LIMIT-AR schreef op zondag 20 mei 2007 @ 12:24:
Ik heb het even getest die Sagem werkt wel met USB dus er is niets mis met mijn telefoonlijn. Ik krijg alleen geen verbinding met mijn pc via ethernetkabel. Ik krijg geen ip toegewezen van het modem.

Ik heb daarvoor de firmware proberen te upgraden omdat ik al een tijd last had van een uitvallende verbinding. Dus dacht ik dat het misschien aan de firmware zou liggen. Die wou ik dus upgraden maar op 97% stopten hij ermee en kon ik geen netwerverbinding meer krijgen. Nu kan ik dus de firmware ook niet meer restoren omdat ik geen verbinding heb met het modem. En via usb maak je geen gebruik van die firmware dus kan ik het niet restoren.
Ik denk dus dat de nieuwe firmware niet goed is geinstalleerd of niet goed werkt met de ethernetkabel.

En met die Sitecom DC 223 heb ik wel lan en kan ik in de setup komen alleen bij dat modem werkt de adsl verbinding gewoon niet want het lampje ervan gaat niet branden.
Of je modem is defect geraakt op het netwerk gedeelte of je PC wil geen IP accepteren over de netwerk kaart.

De Sitecom kan je vergeten als hij al geen DSL signaal ziet. Heeft die wel ooit gewerkt of nog nooit? Is het wel een annexA variant en niet ISDN bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Ik denk dat de firmware van het Sagem modem niet goed meer werkt. Want de netwerkkaart accepteert wel de ip van het Sitecom modem alleen die heeft weer geen adsl signaal.

De Sitecom heb ik gisteren gekocht, maar die ga ik terug brengen.

Ik wil dus de firmware restoren maar dit gaat niet omdat ik geen verbinding kan krijgen met het modem via ethernet. En omdat de firmware niet goed werkt kan ik geen verbinding krijgen met ethernet.

De USB verbinding van het modem maakt geen gebruik van de firmware, want ik kan nergens in dat programmatje de firmware restoren of upgraden.

Dus ik denk niet dat er geen mogelijkheid is om zelf die firmware te restoren. Ik heb ook de netwerkaansluiting op het modem en notebook gecontrolleerd en de lampjes branden gewoon. Dus ik denk niet dat de aansluiting van ethernet op het modem defect is, maar dat de firmware dus gewoon geen signaal kan uitzenden naar de pc via ethernet.

Kan ik bij Tiscali ook los een modem kopen zonder mijn abo te wijzigen?

Sitecom is Annex A btw.

[ Voor 8% gewijzigd door LIMIT-AR op 20-05-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zijn dat je die sitecom even moet forceren naar ADSL1.

Dit is het geval bij de WL118

Van de Tiscali helpdesk pagina's:
Om uw verbinding met Tiscali weer tot stand te laten komen, kunt u de volgende stappen volgen:
1 - Open de web-interface van de router via http://192.168.0.1/
2 - Log in met gebruikersnaam: admin en wachtwoord: admin
3 - Klik, in de menubalk, op 'Advanced Setup', en kies vervolgens voor 'ADSL'
4 - Zet 'ADSL Mode' op 'G.DMT', en klik op 'Save'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Ik ben al weer een stapje verder denk ik. Ik heb nu 1 lampje nog niet brandend en dat is die van de Wan poort. Maar ik heb wel verbinding met adsl volgens de gegevens hieronder maar geen IP adres.

Dit is nu de informatie die ik krijg:

System Information

Model DC-223
Host Name home.gateway
Uptime 7 min(s)
Current Time Sat Jan 1 00:07:20 2000
Hardware Version TRENDCHIP TC3162
Software Version 1.30-j-741
Bootrom Version 1.06
MAC Address 00:0c:f6:29:e6:e1
IP Address 10.0.0.1
Subnet Mask 255.255.255.0
DHCP Server Domain Name
IPWAN 1483 Bridged IP LLC
VPI / VCI 0 / 34
Connection Disconnected
IP Address
Subnet Mask
Gateway
Primary DNS

Port Status

Ethernet Connected
ADSL
DSP Firmware
Version DMT FwVer: 3.7.4.1_A_TC,
HwVer:T14F7_1.0
DMT Status Up
Operational Mode ADSL G.Dmt
Upstream 864 kbps
Downstream 3712 kbps
Noise Margin
(Upstream) 9.0 db
Noise Margin
(Downstream) 7.0 db
Attenuation
(Upstream) 31.5 db
Attenuation
(Downstream) 58.5 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben in die paar maanden dat ik telefonie basis van Tiscali gebruik eigenlijk best tevreden, en ben daarom overgegaan op telefonie totaal. Hopelijk dat het porteren van mijn oude telefoonnummer goed gaat, en dan ben ik helemaal tevreden. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
@LIMIT-AR

Gebruik je wel een cross ethernet kabel tussen de Sagem en je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
trolleystad schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:50:
@LIMIT-AR

Gebruik je wel een cross ethernet kabel tussen de Sagem en je PC?
Ja.

Maar ik probeer het nu dus met mijn Sitecom DC 223 modem. Ik heb volgens het menu wel verbinding met adsl maar ik krijg geen IP adres toegewezen terwijl ik dit wel heb aangegeven. Ik heb die instellingen met Automatisch IP aanwijzen allemaal doorgelopen alleen hij blijft steken bij het krijgen van een IP adres. Ik kan wel de adsl snelheid aflezen die word ontvangen maar ik kan niet internetten.

Ik heb de laatste firmware erop staan die problemen met Tiscali verbindingen zou moeten oplossen en ik heb die instellingen die een paar posts hier boven mij staan aangegeven ingesteld op het modem.

Wat heb ik nog over het hoofd gezien?

[ Voor 13% gewijzigd door LIMIT-AR op 20-05-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
LIMIT-AR schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:59:
[...]

Ja.

Maar ik probeer het nu dus met mijn Sitecom DC 223 modem. Ik heb volgens het menu wel verbinding met adsl maar ik krijg geen IP adres toegewezen terwijl ik dit wel heb aangegeven. Ik heb die instellingen met Automatisch IP aanwijzen allemaal doorgelopen alleen hij blijft steken bij het krijgen van een IP adres. Ik kan wel de adsl snelheid aflezen die word ontvangen maar ik kan niet internetten.

Ik heb de laatste firmware erop staan die problemen met Tiscali verbindingen zou moeten oplossen en ik heb die instellingen die een paar posts hier boven mij staan aangegeven ingesteld op het modem.

Wat heb ik nog over het hoofd gezien?
Die firmware werkt wel, als je hem maar op G.DMT vast zet en niet op auto of ADSL2+ zet. Werkt, mits de instellingen verder ook goed staan zoals VPI/VCI waardes op 0/34 etc. Zal Sitecom vast wel informatie over hebben over hoe je hem moet instellen voor Tiscali.

Wat wel kan is dat je IP adres van je Sagem nog op je verbinding vast staat en je even moet wachten voor 4 uur. Maar volgens mij moet je 1x kunnen wisselen van modem sowieso. Dus dat je tijdelijk dan 2 adressen op 1 verbinding kan hebben.

Misschien heb je ook je Sagem via netwerk aangesloten gehad en heeft hij toch een IP weten aan te vragen. En via USB aangesloten dat maakt al 2. Sluit je dan je Sitecom aan krijg je niets inderdaad tot van 1-tje de 4 uur is verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
Ik probeer het morgen nog wel een keer dan.

De VPI/VCI staat iniedergeval goed. Ik heb ook G.DMT ingesteld als adsl mode. En verder heb ik gewoon de standaard instellingen laten staan zoals sitecom ze insteld bij het kiezen van mijn land en isp.

Alleen het rare is er staan geen nieuwe abonnementsvormen bij :S. Er staat alleen tiscali smart enzo. Maar dat werkt met een wachtwoord, dus heb ik Tiscali oude abonnementsvormen(weet ze niet uit m'n hoofd) DHCP gekozen. Klopt dit? Ik heb een T6 abonnement.

Maar nog even over het verkrijgen van een IP-adres. Er komt dan te staan connecting maar dan gebeurt er dus niets meer. Er staat soms ook Release en Renew buttons bij. Wat moet ik dan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door LIMIT-AR op 20-05-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vrees dat je naar advanced moet ipv via de wizzard met voorgeprogrammeerde ISP / landen,.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Volgens mij heeft Sitecom naast de 'tijdelijke oplossing' op www.sitecom.com/tiscali/ (op GDMT vast zetten) ook een nieuwe firmware online gezet.

http://www.sitecom.com/dr...p?groupid=1&productid=418

Hij staat onderaan met de tekst:

DC-223 firmware 1.30j-741

(Beta version, for Tiscali issues)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
bjck schreef op zondag 20 mei 2007 @ 23:36:
Volgens mij heeft Sitecom naast de 'tijdelijke oplossing' op www.sitecom.com/tiscali/ (op GDMT vast zetten) ook een nieuwe firmware online gezet.

http://www.sitecom.com/dr...p?groupid=1&productid=418

Hij staat onderaan met de tekst:

DC-223 firmware 1.30j-741

(Beta version, for Tiscali issues)
Ik heb die firmware er dus al op staan :S. Ik heb hem zelf al ge-update.

Ik quote uit één van mijn vorige posts:
System Information

Model DC-223
Host Name home.gateway
Uptime 7 min(s)
Current Time Sat Jan 1 00:07:20 2000
Hardware Version TRENDCHIP TC3162
Software Version 1.30-j-741
Bootrom Version 1.06
Even voor de duidelijkheid de datum staat niet goed ingesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door LIMIT-AR op 21-05-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Werkt hij nu ook op ADSL2/ADSL2+ stabiel of valt hij exact na 1 minuut en een paar seconde steeds van de lijn dan? Als je hem dus niet op G.DMT zet maar op automatisch (multimode kan het ook heten).

Je hebt nu een IP lijkt me?

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 21-05-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LIMIT-AR
bjck schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:47:
Werkt hij nu ook op ADSL2/ADSL2+ stabiel of valt hij exact na 1 minuut en een paar seconde steeds van de lijn dan? Als je hem dus niet op G.DMT zet maar op automatisch (multimode kan het ook heten).

Je hebt nu een IP lijkt me?
Hij werkt niet op ADSL2/ADSL2+ en valt uit, kan zijn om de minuut dat weet ik niet.

Via D.DMT werkt hij nu wel ik krijg nu wel een IP-Adres en ik kan internetten _/-\o_

Ik wil even bjck, ITsMathijs, trollystad en andre_at_home heel erg bedanken voor jullie hulp.
Mijn internet werkt nu veel beter dan met dat oude Sagem modem die ik een paar jaar geleden bij mijn Tiscali abonnement kreeg.

Ik had veel last van een vaak uitvallende internetverbinding en een trage uploadsnelheid. En ook m'n downloadsnelheid is een stukje toegenomen met dit nieuwe modem.

Nogmaals dank voor al jullie hulp _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil net een Tiscali T5 met Telefonie abo afsluiten maar ik ben bij de bevestiging gestopt omdat er geen optie was om de telefoonlijn te laten overnemen door Tiscali, mijn moeder wil namelijk helemaal geen KPN meer (dat ze toch indirect 10 euro aan KPN betaald is bijzaak ;)) Komt deze optie bij extra's of afsluiten of moet ik dat van te voren regelen ofzo? Volgens Tiscali is die optie daar ergens maar ik kan het nergens vinden en ik wil niet het risico nemen dat ik na bevesting een vrolijk berichtje krijg met zoek het maar uit en een dikke smiley erachter ofzo :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Telefonie aanvragen is nadat je ADSL is opgeleverd ook nog gewoon mogelijk. Het is niet zo dat je het perse tegelijk moet aanvragen nu. Dus als je nu T5 aanvraagt kan je ook gewoon wachten tot ADSL werkt en daarna 'Tiscali Telefonie Totaal' aanvragen en daarbij opgeven dat je een nummer wilt overzetten naar Tiscali.

Geef dan je KPN nummer op en die wordt dan na 30 dagen overgezet naar Tiscali toe. KPN zal dan vanzelf uit zichzelf je abonnement ook stoppen en Tiscali gaat je dan dat tientje factureren voor de lijnhuur.

[ Voor 59% gewijzigd door bjck op 21-05-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eigenlijk alles in een keer per 01-07 regelen, maar dat telefonie gedeelte wordt dan automatisch gedaan neem ik aan? Het Adsl abo-tje doe ik zelf wel ff snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reusje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:29
Is het mogelijk om na het doorlopen hebben van het jaarcontract te downgraden van T12 met telefonie naar T5 zonder telefonie? Begrijp me niet verkeerd, ben tevreden over Tiscali internet, maar tot de conclusie gekomen dat T12 overkill is voor mijn gebruik. Daarnaast kan ik het er hier in huis niet meer verdedigen om door te gaan met het telefonie gedeelte. Te veel problemen gehad met wegvallende verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:04:
Ik wil eigenlijk alles in een keer per 01-07 regelen, maar dat telefonie gedeelte wordt dan automatisch gedaan neem ik aan? Het Adsl abo-tje doe ik zelf wel ff snel
Alles tegelijk gaat sowieso niet. Je zal eerst ADSL moeten hebben of omgezet zijn vanaf je huidige aanbieder om pas de telefonie omzetting te kunnen opstarten. Die twee acties tegelijk kan volgens mij niet omdat je dan twee opdrachten hebt lopen op dezelfde lijn.

Dus eerst ADSL aanvragen en laten opleveren en dan de telefonie aanvraag opstarten met de overstap met nummer portering naar Tiscali toe.
reusje schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 07:30:
Is het mogelijk om na het doorlopen hebben van het jaarcontract te downgraden van T12 met telefonie naar T5 zonder telefonie? Begrijp me niet verkeerd, ben tevreden over Tiscali internet, maar tot de conclusie gekomen dat T12 overkill is voor mijn gebruik. Daarnaast kan ik het er hier in huis niet meer verdedigen om door te gaan met het telefonie gedeelte. Te veel problemen gehad met wegvallende verbindingen.
Je kan naar T5 toe volgens mij en dan houdt je het telefonie product. Dat kan je los opzeggen gewoon, maar als je je nummer naar een andere aanbieder wilt hebben (kabelaar of KPN bijvoorbeeld) zal je dat bij die partij moeten regelen. En niet eerst je telefonie opzeggen, maar gewoon de nieuwe partij het nummer laten overnemen/omzetten.

Een opgezegde dienst/nummer kan je immers niet meer omzetten (porteren).

[ Voor 40% gewijzigd door bjck op 22-05-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:14
Ik gebruik al bijna 2 jaar tiscali adsl + telefonie.. Dit ging vroeger niet goed maar tegenwoordig niet echt veel problemen meer. Heb al wel 3x een nieuw modem gehad maar dat vind ik niet heel erg omdat ik nooit zonder internet heb gezeten.

Nu heb ik sinds een jaar ongeveer T6 + telefonie (totaal) voor 39 euro per maand geloof ik.. Nu zag ik op de site van Tiscali dat je voor dat geld ook T12 + telefonie kunt krijgen tegenwoordig.. Wat ik me nu afvraag is of de kosten gelijk blijven of dat er toch nog ergens een addertje onder het gras zit.. Heeft iemand ervaring met deze overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks bjck!!!

Nu heb ik slechts nog 1 vraag die waarschijnlijkk logisch is voor de mensen die ervaring ermee hebben/op zich zelf wonen. Onze KPN rekening loopt van elke 28e van de maand tot de 28e van de volgende maand, opzegtermijn is telkens 1 maand. Dus als ik het deze maand voor, op of enkele dagen na 18 mei opzeg, kan ik het Tisca abo al in laten gaan vanaf de 28e Juni of moet ik dan wachten tot 1 juli of 28 juli oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik had van 12mbit naar 20mbit wijziging aangevraagt al 2 maanden niks gehoord, week terug email gestuurd weer niks van gehoord. Wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenix schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:40:
Ik had van 12mbit naar 20mbit wijziging aangevraagt al 2 maanden niks gehoord, week terug email gestuurd weer niks van gehoord. Wat moet ik nu doen?
Bel even de helpdesk, ik heb ze net ook gebeld. Het zijn behulpzame medewerkers en je wordt vrijwel direct geholpen. Jij moet (net als ik) optie 1 voor adminitratieve vragen hebben en dan optie 2 voor overige vragen.

EDIT: het nummer is 0900-999 0900. astu :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reusje
  • Laatst online: 11-09 15:29
bjck schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:34:
Je kan naar T5 toe volgens mij en dan houdt je het telefonie product. Dat kan je los opzeggen gewoon, maar als je je nummer naar een andere aanbieder wilt hebben (kabelaar of KPN bijvoorbeeld) zal je dat bij die partij moeten regelen. En niet eerst je telefonie opzeggen, maar gewoon de nieuwe partij het nummer laten overnemen/omzetten.

Een opgezegde dienst/nummer kan je immers niet meer omzetten (porteren).
Dat is geen probleem, we hebben nog altijd KPN (en zo'n AX521).

Maar weer eens een bericht naar de helpdesk gestuurd over het wegvallen van de verbinding, maar ik heb inmiddels de hoop opgegeven dat deze uberhaupt worden gelezen:
Hallo helpdesk,

Wij hebben de laatste tijd steeds vaker last van een wegvallende
verbinding. De modem (ZyXEL 2602HW) is voorzien van de laatste
firmware (MS7b4). Een reset van de modem hersteld de verbinding,
echter dit is inmiddels bijna dagelijks nodig.

Voor de volledigheid: Ik woon in een nieuwbouwhuis (2004),
aansluitingen zijn allemaal gemaakt met de meegeleverde spullen van
Tiscali. Korte kabels, geen oude aansluitingen.

Tevens kan ik melden dat tot enkele maanden geleden we nooit
problemen hebben gehad. Het is echt iets van de laatste maanden,
maar begint inmiddels toch ergerlijk te worden. Ik die tijd is er
niets veranderd wat betreft aansluitingen of firmware.

Mijn abonnement is een T12 met telefonie.

Dhr ***** *******
Klantcode: **********

--
Vriendelijke groet,
Met als antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail van **-05-2007 met ticketnummer ********. Naar aanleiding van dit e-mailbericht kan ik u als volgt informeren.

In uw e-mail geeft u aan problemen te ondervinden bij het gebruik van uw adsl verbinding.

Hiervoor raad ik u aan uw modem een reset te geven door de reset knop voor 10 sec ingedrukt te houden. Mocht u hierna nog steeds problemen ondervinden kunt u uw modem op het (ISRA) aansluitpunt aansluiten met een korte kabel. Heeft u hierna geen adsl verb kunt u telefonisch contact op nemen met de helpdesk.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Afdeling Customer Services
Toch wel jammer, voordat het vervallen begon nooit problemen gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En als je het 'phone' stekkertje los maakt van je splitter. Heeft dan geen enkel toestel meer een kiestoon? Er mag namelijk niets voor de splitter aangesloten zijn wat heel goed je instabiliteit kan veroorzaken.

Mooie test is ook phone los maken van de splitter (ADSL werkt nog gewoon) en dan met je mobiel (of Tiscali telefoonnummer als je dat hebt) naar je KPN nummer bellen en kijken of er nog iets rinkelt. Zo ja? Dan zit het fout :)

Dit allemaal wel alleen natuurlijk als je nog KPN telefonie hebt op diezelfde lijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 21:05

bloody

0.000 KB!!

Met die aanpassing aan tiscali's kant m.b.t telefonie, zijn bij mij alle problemen opgelost.

Nu kreeg ik net een mail, waarin staat dat ik voor 5 cent extra per maand kan upgraden van een T6 naar een T12 abo :9 maar even over nadenken :P

Ik zit op zo'n 2100 meter van de centrale. Is T12 wel haalbaar hiermee?

Downstream Noise Margin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 32 db
tone   0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone  32- 63: 00 24 55 77 78 89 99 99 99 99 99 99 9a aa aa aa 
tone  64- 95: 9a 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone  96-127: 99 99 99 89 99 99 99 99 92 99 99 99 99 88 88 88 
tone 128-159: 88 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 
tone 160-191: 66 55 55 54 43 22 00 00 22 34 45 55 55 55 55 55 
tone 192-223: 56 56 66 66 65 66 55 66 65 55 55 55 55 55 55 54 
tone 224-255: 44 32 21 00 00 00 00 01 22 34 04 55 55 55 55 55 
tone 256-287: 25 56 66 60 77 67 67 77 70 77 67 77 70 07 77 76 
tone 288-319: 66 66 66 06 76 65 00 06 55 55 55 50 55 55 55 50 
tone 320-351: 03 20 02 34 40 05 05 05 55 05 05 55 55 55 44 44 
tone 352-383: 40 44 00 44 44 44 00 04 40 04 23 02 22 20 22 22 
tone 384-415: 00 00 02 22 00 00 02 22 00 00 00 02 00 00 00 11 
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Upstream noise margin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
noise margin upstream: 14 db
output power downstream: 21 db 
attenuation upstream: 15 db
tone   0- 31: 00 00 00 0a aa bb bb cc cc cc cc bb ba a9 88 62 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone  64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone  96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

[ Voor 99% gewijzigd door bloody op 22-05-2007 14:42 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zo te zien is de lijn ietjes langer zelfs nog. Die 32dB downstream attenuation (lijn/signaal demping) delen door 13.8 geeft 2320 meter ongeveer zelfs.

Die 12Mbit ga je niet halen op deze lijn, is niet veel ruimte meer gezien de lengte in combinatie met een SNR (downstream) die nu al 9dB is. 'k Zou eerder nadenken over T5 voor minder geld (mits je je huidige abonnement nog geen 12 maanden hebt, dan kan het niet) met bijna dezelfde download snelheid en meer upload snelheid.

Aan de andere kant kan je misschien 8 of 10Mbit halen misschien, dat is geen T12 maar voor €0.05 cent per maand meer snelheid :)

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 22-05-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Hmmm, met een attenuation van 28db (2010 gemeten meters) zit ik stabiel op 15479 kbps downstream.

Dus wellicht is T12 (13,5Mbit lijnsnelheid) wellicht toch haalbaar (echter het valt dus niet te garanderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ook maar T12 aangevraagd, extra snelheid is altijd fijn :). Ben alleen benieuwd of ik dat ga halen met noise 11 db, output 12 db en attenuation 37 db waardes op downstream, we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 21:05

bloody

0.000 KB!!

bjck schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:03:

Die 12Mbit ga je niet halen op deze lijn, is niet veel ruimte meer gezien de lengte in combinatie met een SNR (downstream) die nu al 9dB is. 'k Zou eerder nadenken over T5 voor minder geld (mits je je huidige abonnement nog geen 12 maanden hebt, dan kan het niet) met bijna dezelfde download snelheid en meer upload snelheid.
Ok, ik ga denk ik voor T5. Ligt dus iets lager qua download, maar hoger qua upload en bovendien scheelt het € 10 / mnd

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
kalizec schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:42:
Hmmm, met een attenuation van 28db (2010 gemeten meters) zit ik stabiel op 15479 kbps downstream.

Dus wellicht is T12 (13,5Mbit lijnsnelheid) wellicht toch haalbaar (echter het valt dus niet te garanderen).
Het is een beetje afwachten en proberen vaak. Maar je kan al informatie halen uit de SNR hoe die is bij de huidige snelheid + de lijnlengte aan de hand van postcode checks / routeplanners / huidige downstream demping op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
rusman schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 11:45:
Ik gebruik al bijna 2 jaar tiscali adsl + telefonie.. Dit ging vroeger niet goed maar tegenwoordig niet echt veel problemen meer. Heb al wel 3x een nieuw modem gehad maar dat vind ik niet heel erg omdat ik nooit zonder internet heb gezeten.

Nu heb ik sinds een jaar ongeveer T6 + telefonie (totaal) voor 39 euro per maand geloof ik.. Nu zag ik op de site van Tiscali dat je voor dat geld ook T12 + telefonie kunt krijgen tegenwoordig.. Wat ik me nu afvraag is of de kosten gelijk blijven of dat er toch nog ergens een addertje onder het gras zit.. Heeft iemand ervaring met deze overstap?
Nog maar een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen addertjes, gewoon een nieuw/ander abonnement. Kan wel zijn dat je de 25 gratis sms'jes niet meer hebt dacht ik alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
Ok, heb het meteen aangevraagt. Alleen behoud ik ook mijn telefoonnummer(s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
rusman schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:35:
Ok, heb het meteen aangevraagt. Alleen behoud ik ook mijn telefoonnummer(s)?
Verandert niet nee. Maar als je 100% zekerheid wilt hebben moet je het niet op een forum vragen maar aan Tiscali zelf.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 23-05-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
Had al een vermoeden, maar wou gewoon een stukje extra zekerheid. We zullen over een paar weken eens zien hoe hoog ik de snelheid kan krijgen. Haalde met 6 MB altijd een snelheid van rond de 690/700 kb/s. Ik heb een attenuation downstream van 24 db dus zit ong 1740 meter vd centrale af. Volgens mij moet je snelheid wel aardig haalbaar zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
http://www.nmanet.nl/nede...name_Tiscali_door_KPN.asp
De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) verleent na diepgaand onderzoek een vergunning voor de overname van Tiscali B.V. door KPN Telecom B.V. De NMa maakte zich eerder zorgen over de concurrentie na deze voorgenomen overname. Weliswaar stijgt na de overname het marktaandeel van KPN met circa 5%, waardoor KPN ongeveer 50% van de Nederlandse huishoudens (de zogenaamde retailmarkt) bedient met internetdiensten. Toch constateert de toezichthouder dat er geen economische machtspositie ontstaat of wordt versterkt die negatieve gevolgen heeft voor de concurrentie op de markten voor breedbandinternet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Nou, ik ben razend benieuwd wat voor plannetjes KPN heeft voor tiscali en haar klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
Ja niet te hopen dat we allemaal worden overgezet op het kpn netwerk met internetplusbellen. Ik vind dat snelheid voor de prijs die we nu betalen veel beter dan die van kpn. Verder ben ik erg tevreden met het Tiscali netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Als KPN gaat lopen klooien en zieken, zie IPB, dan ben ik weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Denk niet dat ze zoiets gaan doen. Hoeveel klanten heeft tiscali? Paar honderdduizend ofzo? En die allemaal gaan migreren naar KPN netwerk en het Tiscali Wholesale opdoeken? Dat wordt een interresante operatie :P
Mag iedereen z'n modem gaan aanpassen enzo, bejaarden snappen natuurlijk niet hoe je VPI en VCI gaat aanpassen. Daar beginnen ze vast niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht nieuws dit, en wel vanwege 3 redenen:

* Tiscali is 1 van de weinig netwerk-eigenaren, en er bestaat een kans dat KPN niet meer op dit net aan gaat bieden;

* Het kan zijn dat KPN de prijs gaat verhogen, mogen ze namelijk doen (OK je kan dan weg maar ik ben dik tevreden met Tiscali, jammer dus);

* Tiscali is een substantiele aanbieder op de NL markt (met een afwijkend aanbod vanwege het netwerk), en er zal dus minder concurrentie zijn.

Bedenk ook dat hierdoor potentieel een aantal andere aanbieders verdwijnt, zoals 12 move en studentennet (o.i.d.).

Conclusie: jammer, zeker omdat Tiscali zich in de afgelopen jaren getransformeerd heeft tot een zeer klantvriendelijk bedrijf met een mooi produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
trolleystad schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:27:
Denk niet dat ze zoiets gaan doen. Hoeveel klanten heeft tiscali? Paar honderdduizend ofzo? En die allemaal gaan migreren naar KPN netwerk en het Tiscali Wholesale opdoeken? Dat wordt een interresante operatie :P
Mag iedereen z'n modem gaan aanpassen enzo, bejaarden snappen natuurlijk niet hoe je VPI en VCI gaat aanpassen. Daar beginnen ze vast niet aan.
Klinkt als een vrij omvangrijke operatie. Dat KPN dit met andere ISP's doet zonder eigen ADSL netwerk kan ik inkomen dat omzetten. Anders betalen ze immers een 'concurerende partij' voor de ADSL lijn.

Nu kopen ze een ISP met ADSL netwerk en dat zou inhouden dat bij het omzetten je van je eigen netwerk naar je eigen netwerk omzet. Klinkt niet heel logisch natuurlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
  • Laatst online: 26-04 08:22
Neeeeee!!! Eerst Demon, nu Tiscali :'( Ben net van Demon naar Tiscali overgestapt.. de KPN aanbieders zijn veel duurder met mindere service. Snap ook écht niet dat de NMa vindt dat de KPN zo niet te dicht bij een monopolie komt met een heel concurrerent netwerk dat ze overnemen! |:( Zo hebben we straks dus hogere prijzen en/door minder keus.. BBNed blijft de enige hoop voor concurrentie op de ADSL markt op deze manier...

Als KPN Tiscali uit gaat kleden zoals ze dat bij Demon hebben gedaan zal ik wederom moeten vertrekken :( Hopelijk kan ik dan tegen die tijd glasvezel krijgen...

Dit is echt k^%, begrijp de NMa echt niet...

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Change schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:35:
....
BBNed blijft de enige hoop voor concurrentie op de ADSL markt op deze manier...
Nadat het all-IP project van KPN is voltooit kan BBnet niet eens DSL diensten meer aanbieden volgens mij. Dan zouden ze e.v.t. nog capaciteit kunnen inkopen bij KPN maar meer niet. Of ze moeten hun eigen netwerk gaan aanleggen net als die glasvezel boeren nu doen.
De centrale’s zijn al van de hand gedaan, naar Nacap als ik het goed heb.

Er gaat weer een hoop veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trankilo schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:17:
Nadat het all-IP project van KPN is voltooit kan BBnet niet eens DSL diensten meer aanbieden volgens mij. Dan zouden ze e.v.t. nog capaciteit kunnen inkopen bij KPN maar meer niet. Of ze moeten hun eigen netwerk gaan aanleggen net als die glasvezel boeren nu doen.
De centrale’s zijn al van de hand gedaan, naar Nacap als ik het goed heb.

Er gaat weer een hoop veranderen.
Daar heb je eigenlijk wel een punt. De huidige netwerken worden over ~5 jaar dus toch waardeloos en we gaan naar een model toe dat KPN derden op hun glasnet moet toelaten. Misschien wordt KPN wel gesplist in netbeheerder en leverancier.

Maar er zou toch ook concurrentie komen op de kabel?

En we krijgen natuurlijk nog de draadloze revolutie (WiMax?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap nooit zo goed wat mensen tegen KPN hebben, maar goed. Er veranderd voor ons als klanten helemaal niets.

Speedlinq is ook van KPN en die stunten ook nog steeds met ADSL, okay, met bagger service, maar toch.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik weet niet of er niets veranderd voor ons. Ik heb KPN niet zo hoog zitten, puur vanwege het feit dat ze veel te veel macht hebben nu, en vanwege ervaringen van mij en anderen in het verleden. Tiscali was IPB zoals het had moeten zijn, nu KPN eraan gaat zitten verwacht ik op z'n minst een prijsstijging, met verslechterde service.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb jij dat bij andere providers zien gebeuren? Bij Speedlinq? Ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:47

Wokschotel

Op 6 wielen

Over 3 weken wordt mijn nieuwbouwhuis opgeleverd. Er woont dus nu nog niemand, de bouwer is nog bezig :P Ik wil hier Tiscali ADSL (12 mbit) aanvragen. Er ligt dus nog geen KPN-lijn (fysiek natuurlijk wel). Kan ik dat nu al aanvragen of gaat KPN dan moeilijk doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Wokschotel op 24-05-2007 09:14 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als ik me niet vergis moet je een KPN nummer hebben voor de aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:54:
Ik weet niet of er niets veranderd voor ons. Ik heb KPN niet zo hoog zitten, puur vanwege het feit dat ze veel te veel macht hebben nu, en vanwege ervaringen van mij en anderen in het verleden. Tiscali was IPB zoals het had moeten zijn, nu KPN eraan gaat zitten verwacht ik op z'n minst een prijsstijging, met verslechterde service.
En mocht de KPN prijsstijgingen cq. veranderingen in voorwaarden doorvoeren bij Tiscali dan ben je als abonnee in ieder geval gerechtigd het abonnement te beeindigen... Niet dat er dan veel keuze overblijft, maar ja. :+.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Precies. Ik kan me Speedlinq als enige alternatief verzinnen en dan heb ik liever 56K internet dan bij die prutsers terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
trolleystad schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:27:
Wehehe niet alleen bejaarden die er moeite mee hebben, maar ook genoeg gemiddelde gebruikers hier op het forum >:), je leest het vaak genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wokschotel schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:13:
Over 3 weken wordt mijn nieuwbouwhuis opgeleverd. Er woont dus nu nog niemand, de bouwer is nog bezig :P Ik wil hier Tiscali ADSL (12 mbit) aanvragen. Er ligt dus nog geen KPN-lijn (fysiek natuurlijk wel). Kan ik dat nu al aanvragen of gaat KPN dan moeilijk doen?
Wil je ook KPN telefonie op die lijn? Of alleen ADSL van Tiscali (en eventueel Tiscali Telefonie)?

Als je ook KPN-telefonie wilt moet je dat eerst daarheen laten verhuizen. Dat moet ingepland staan of al opgeleverd zijn daar op de draad/lijn, dan kan je Tiscali aanvragen voor ADSL op die lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

nieuws: NMa: 'KPN mag Tiscali overnemen'

Ook daar veel doem scenario's die helemaal nergens op gebaseerd zijn :X

Oh nee... de grote boze KPN komt ons geld uit de zak kloppen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:51:
Ik snap nooit zo goed wat mensen tegen KPN hebben, maar goed. Er veranderd voor ons als klanten helemaal niets.

Speedlinq is ook van KPN en die stunten ook nog steeds met ADSL, okay, met bagger service, maar toch.
Daar heb je een punt, alleen moet je wel bedenken dat Speedlinq misschien juist wel stunt vanwege de vele aanbieders van dit moment. Ze bieden nu i.i.g. aan op KPN, BBNed en Tiscali, daar kan er in de toekomst dus 1 van verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Gunner schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:04:

Zouden we hier blij van moeten worden dan? Voor zover ik weet zijn de KPN abbonees van Tiscali al ondergebracht bij Planet, dus ik heb het bange vermoeden dat dat met ons ook gaat gebeuren. Hopelijk kan je je huidige abonnement nog uitdienen, maar dan heb je de keuze om bij Planet te blijven (6Mbit voor 54,95 8)7 ) of weer te switchen.
Ik heb een hekel aan switchen, vanwege de rompslomp die het met zich meebrengt, maar als dit de situatie is, dan moet het maar.

Het lijkt me in elk geval zeer onwaarschijnlijk dat we hier beter van worden, of ben ik nou zo' pessimist?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:47

Wokschotel

Op 6 wielen

bjck schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:29:
[...]

Wil je ook KPN telefonie op die lijn? Of alleen ADSL van Tiscali (en eventueel Tiscali Telefonie)?

Als je ook KPN-telefonie wilt moet je dat eerst daarheen laten verhuizen. Dat moet ingepland staan of al opgeleverd zijn daar op de draad/lijn, dan kan je Tiscali aanvragen voor ADSL op die lijn.
Ik wil alleen ADSL van Tiscali en Tiscali telefonie. Moet ik dan eerst bij KPN iets regelen of kan ik gewoon Tiscali ADSL en Tiscali telefonie aanvragen?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Stiegl schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:54:
Het lijkt me in elk geval zeer onwaarschijnlijk dat we hier beter van worden, of ben ik nou zo' pessimist?
Waar maak je je nu al druk om? Je huilt al voordat je geslagen gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gunner schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:20:
Precies. Ik kan me Speedlinq als enige alternatief verzinnen en dan heb ik liever 56K internet dan bij die prutsers terecht te komen.
En hiermee sla je de spijker op z'n koop voor wat betreft de overname van Tiscali door KPN. Komt nog bij dat ik eind dit jaar waarschijnlijk ga verhuizen naar nieuwbouw, dan zal KPN me wel bij Planet willen drukken, doeidoei 12 mbit voor 30 euro ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
Gunner schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:04:

Je hebt de overname van Demon niet gevolgd zeker? (prijsstijgingen en minder service)
Gunner schreef op donderdag 24 mei 2007:Waar maak je je nu al druk om? Je huilt al voordat je geslagen gaat worden
Misschien omdat je druk maken op het moment dat je geslagen wordt te laat is om er nog iets aan te veranderen? (niet dat het nu ook al niet te laat is, met dank aan de NMa)

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Arfman schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:14:
[...]

En hiermee sla je de spijker op z'n koop voor wat betreft de overname van Tiscali door KPN. Komt nog bij dat ik eind dit jaar waarschijnlijk ga verhuizen naar nieuwbouw, dan zal KPN me wel bij Planet willen drukken, doeidoei 12 mbit voor 30 euro ..
Als je contract veranderd wordt mag je gewoon overstappen hoor was bij demon ook zo =)
Dus weinig aan de hand als het zover is gewoon weer nieuwe ISP zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zenix schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:31:
[...]

Als je contract veranderd wordt mag je gewoon overstappen hoor was bij demon ook zo =)
Dus weinig aan de hand als het zover is gewoon weer nieuwe ISP zoeken.
Ja? Welke ISP dan? Ik krijg nooit meer zo'n goeie deal als bij Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Stiegl schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:54:
[...]

Zouden we hier blij van moeten worden dan? Voor zover ik weet zijn de KPN abbonees van Tiscali al ondergebracht bij Planet, dus ik heb het bange vermoeden dat dat met ons ook gaat gebeuren. Hopelijk kan je je huidige abonnement nog uitdienen, maar dan heb je de keuze om bij Planet te blijven (6Mbit voor 54,95 8)7 ) of weer te switchen.
Ik heb een hekel aan switchen, vanwege de rompslomp die het met zich meebrengt, maar als dit de situatie is, dan moet het maar.

Dat waren de Tiscali klanten die al op het KPN-ADSL netwerk waren aangesloten en dus niet op het eigen ADSL netwerk van Tiscali. Hele andere situatie natuurlijk.

Misschien gaat KPN helemaal geen aansluitingen van ADSL netwerk overzetten, dat kost immers alleen maar een hoop euro's.
Wokschotel schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:07:
[...]

Ik wil alleen ADSL van Tiscali en Tiscali telefonie. Moet ik dan eerst bij KPN iets regelen of kan ik gewoon Tiscali ADSL en Tiscali telefonie aanvragen?
Dat kan je gewoon direct bij Tiscali regelen/aanvragen dan.

Echter is het wel even de vraag of die koperlijn die er nu ligt ook al in de adminstratie van KPN is opgenomen als bruikbaar/inzetbaar. En als je nu aanvraagt kan je niet opgeven wanneer je aangesloten wilt worden. Bij zo'n aanvraag op een 'ongebruikte koperlijn puur voor ADSL' komt een KPN monteur langs om de lijn te testen bij ingebruikname door/voor Tiscali.

Er moet dus iemand (je) ook aanwezig zijn op de afspraak datum en je krijgt al post van Tiscali op dat adres. Dan kan je de aanvraag beter een week van te voren doen dat je de sleutel gaat krijgen denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 24-05-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
bjck schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:07:
[...]
Misschien gaat KPN helemaal geen aansluitingen van ADSL netwerk overzetten, dat kost immers alleen maar een hoop euro's.
[...]
Dat hebben ze met Telfort uiteindelijk wel gedaan. En ik vind het maar %^!#. Het lijkt erop alsof ik nu permanent geroamd op het KPN-netwerk zit. Gevolg: zo nu en dan wil mobiel gaan zoeken naar het 'thuis'netwerk en heeft op dat moment tijdelijk géén netwerkverbinding meer. (of deze oorzaak klopt weet ik niet, het gevolg is iig dat ik tijdelijk onbereikbaar ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Fuzzillogic schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:01:
[...]

Dat hebben ze met Telfort uiteindelijk wel gedaan. En ik vind het maar %^!#. Het lijkt erop alsof ik nu permanent geroamd op het KPN-netwerk zit. Gevolg: zo nu en dan wil mobiel gaan zoeken naar het 'thuis'netwerk en heeft op dat moment tijdelijk géén netwerkverbinding meer. (of deze oorzaak klopt weet ik niet, het gevolg is iig dat ik tijdelijk onbereikbaar ben)
Ze doen het met Demon ADSL klanten ook, maar Demon heeft geen ADSL netwerk en koopt de lijnen in bij Tiscali en BBned. Die vergelijking die vele maken is dus anders en hoeft niet gelijk te zijn omdat Tiscali ook haar eigen ADSL netwerk heeft.

Telfort is ook een ander verhaal omdat je niemand fysiek al die lijnen op een centrale hoeft te laten omprikken. En netwerk capaciteit op een mobiel netwerk is anders dan dat je voor elke aansluiting een aparte poort beschikbaar moet hebben op een centrale om die klant op te kunnen aansluiten (kost ook veel geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Dus om een hoop gediscussier hierover onmogelijk te maken:

Het is aannemelijk dat KPN iedereen die via het Tiscali Wholesale (voorheen BabyXL) netwerk aangesloten is -alle klanten van tiscali- dat deze niet overgezet gaan worden naar het KPN netwerk. KPN zal daar ten eerste hoogstwaarschijnlijk niet de capaciteit voor hebben plus dat het karwei zal gaan worden van enorme omvang. En dat heel veel geld.

Simpel feitjes achter elkaar zetten en een conclusie trekken. Ik denk dat er alleen veranderingen zullen komen in de abbonnementen en dergelijke. Misschien wordt het wel mogelijk om tiscali op het KPN netwerk te krijgen? We zullen wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ik denk dat dit het inderdaad is. Veel speculatie schieten we niets mee op en het is niet te controleren of na te vragen. Gewoon afwachten en zien wat er gebeurt, als er al iets gebeurt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Ik heb nu T12 en hou er nog KPN BelBasis op na. Ik ben dik tevreden met Tiscali. Het draait lekker, zonder storingen en de service is prima.
Als de voorwaarden slechter worden of de prijs verhoogd wordt, dan ligt mijn besluit vast.
Dan zet ik de hele toestand over naar Orange Family + Telefonie Totaal en dan wil ook helemaal niks te maken hebben met KPN.
KPN, als voormalige overheidsinstantie, heeft nog te veel last van "ambtenarij". Service en klantvriendelijkheid staan bij die club niet echt hoog in het vaandel.
Maar vooralsnog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
bjck schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:07:
Ik vraag me af of dat op de lange termijn wel geldt. Als ze beide netwerken in stand houden, zouden ze ook 2 netwerken moeten onderhouden in plaats van één. De kosten die daarmee gepaard gaan zouden op termijn wel eens hoger kunnen zijn dan de eenmalige kosten voor het overzetten van alle klanten.. Maar goed, het is inderdaad afwachten wat ze van plan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Persoonlijk denk ik dat de kosten op de korte en middellange termijn voor het onderhouden van twee netwerken lager zijn dan de overstap.

Vergeet niet dat zowel KPN als Tiscali NL winst draaien en dus reeds genoeg verdienen om de kosten van het onderhoud van die netwerken te betalen en meer.

Op de lange termijn zijn beide netwerken verouderd en nutteloos.
Tegen die tijd zal er reeds een VDSL2 netwerk uitgerold moeten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door kalizec op 24-05-2007 23:35 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.