Snelheid valt ZWAAR tegen - TweakDSL 12-14

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede-Tweakers

Na vele gesprekken met de helpdesk is dit mijn laatste toevlucht.
Ik heb via Tweak een Tiscali 12-24 verduiveld aanbod afgesloten..mooie prijs en usenetserver!
Nu valt de snelhedi mij ZWAAR tegen. Ik kan nog steeds vergelijken met een 15MB Casema kabel aansluiting.

Afstand tot centrale: ~ 400 meter , Zyxel 2620 modem, ISDN, 50 cm van ISRA punt

Via Nuria, Speedtest etc kom ik niet hoger dan ~ 12MB!! terwijl ik intrain op ~16MB (zie overzicht). al met al ongeveer 20% langzamer dan mijn huidige Casema aansluiting (is wel 70 euri).

Datum Intrain download Eff download snelheid Intrain Upload Att downstr
11-10 ~ 16mb ~ 12mb ~ 880 kbps 21 db

15-10 (na zogenaamde downgrade tot 16mb)!!!
~ 16mb ~ 12mb ~ 880 kbps 21 db

Check met helpdesk
19-10 ~ 16mb ~ 12mb ~ 880 kbps 21 db

22-10 weer op 24MB gezet
~ 16mb ~ 12mb ~ 880 kbps 21 db

Wel stabiel en geen errors.

Is dit ' normaal ' op 400m van de centrale, voor een zgn 12-24MB abo kan ik hier nier erg blij van worden ...~ 12mb download

Of doe ik iets grondig fout

Ik heb ook gevraagd of ze de lijn willen doormeten.... daar beginnen ze niet aan omdat dit een nette snelheid is volgens tweak! Is er bij jullie wel eens doorgemeten

Kan een goed Draytek Vigor modem hier verbetering in brengen?

Ik waardeer jullie reply's

ps Ik zal dit bericht ook plaatsen bij Tiscali ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:07:

[...]

Afstand tot centrale: ~ 400 meter , Zyxel 2620 modem, ISDN, 50 cm van ISRA punt
Die 21dB die je post is dat je downstream attenuation? Dan is de lijn (veel) langer dan die 400m die je noemt, eerder een 1500 meters lang.

En ADSL over ISDN (annexB) presteert altijd ietsjes lager dan annexA (ADSL over PSTN) op dezelfde lengte. Er worden meer frequenties gereserveerd voor het ISDN telefoon signaal op dezelfde lijn immers dan bij PSTN nodig is.
Via Nuria, Speedtest etc kom ik niet hoger dan ~ 12MB!! terwijl ik intrain op ~16MB (zie overzicht). al met al ongeveer 20% langzamer dan mijn huidige Casema aansluiting (is wel 70 euri).
Dat je niet de 16Mbit ziet bij dingen als speedtest en nuria is niet zo raar, is al vaak uitleg over gegeven waarom dat is op GoT.
[...]

ps Ik zal dit bericht ook plaatsen bij Tiscali ..
Lijkt mij niet handig, je hebt een abonnement bij TweakDSL en alleen de lijn wordt door Tiscali geleverd. Het heeft dus niet direct iets van doen met een andere ISP, niet qua ondersteuning in ieder geval.

Buiten dat zou het een dubbel-post zijn wat niet de bedoeling is.

Zet graag je verhaal in het TweakDSL topic dat al bestaat zodat andere lezers je kunnen helpen met je vragen. Maak het iets meer leesbaar, ik had er thans wat moeite mee om het door te lezen.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 22-10-2007 17:16 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.