[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste
Acties:
  • 47.369 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Ik heb in mijn modem e.e.a. zo ingesteld dat er dagelijks een mailtje naar mij wordt gestuurd met een ADSL modem log van de afgelopen dag. Hierin zag ik zojuist het volgende:

8|10/26/2007 01:14:17 |192.168.1.116:80 |xx.xxx.xxx.xxx:24261 |ATTACK
ip spoofing - WAN TCP
9|10/26/2007 01:14:11 |192.168.1.116:80 |xx.xxx.xxx.xxx:24261 |ATTACK
ip spoofing - WAN TCP
10|10/26/2007 01:14:08 |192.168.1.116:80 |xx.xxx.xxx.xxx:24261 |ATTACK
ip spoofing - WAN TCP
11|10/26/2007 01:12:44 |192.168.1.116:80 |xx.xxx.xxx.xxx:24261 |ATTACK
ip spoofing - WAN TCP
12|10/26/2007 01:12:38 |192.168.1.116:80 |xx.xxx.xxx.xxx:24261 |ATTACK
ip spoofing - WAN TCP
13|10/26/2007 01:12:35 |192.168.1.116:80 |xx.xxx.xxx.xxx:24261 |ATTACK
ip spoofing - WAN TCP

xx.xxx.xxx.xxx is hier vanzelfsprekend mijn outside IP adres. Zijn dit IP spoofing pogingen die zijn afgeslagen door mijn router - firewall of moet ik me toch zorgen maken?

EDIT: zit nu even verder in mijn mails te kijken (ben 2 dagen weggeweest) en zie nu dat ik deze meldingen sinds donderdag ochtend 10:30 al krijg. In totaal zo'n 17 keer vlak achter elkaar.

Nog een edit:

Onlangs meldde ik dat ik Tiscali had gesproken ivm met mijn T12 abonnement van 34,95 p/m en het feit dat ze dit nu aanbieden voor 29,95 p/m

Ik meldde toen dat ik dit zonder problemen kon laten wijzigen en hierna meteen per mail een bevestiging kreeg dat dit in orde zou worden gemaakt. In deze mail stond verder dat de eerste twaalf maanden het abonnement zelfs voor 25,95 per maand werd aangeboden. Vandaag heb ik de bevestigingsmail ontvangen dat mijn ADSL abonnement per 12/10 is omgezet naar een ADSL T12 (12Mb) (12 maanden voor 25,95)-abonnement.

Oftewel: Heb je een T12 abo en al langer dan een jaar, dan loont het zeker om even te bellen naar Tiscali.

[ Voor 27% gewijzigd door robbydw op 26-10-2007 21:23 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
robbydw schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:04:
Ik heb in mijn modem e.e.a. zo ingesteld dat er dagelijks een mailtje naar mij wordt gestuurd met een ADSL modem log van de afgelopen dag. Hierin zag ik zojuist het volgende:

8|10/26/2007 01:14:17 |192.168.1.116:80 |xx.xxx.xxx.xxx:24261 |ATTACK
ip spoofing - WAN TCP
9|10/26/2007 01:14:11 |192.168.1.116:80 |xx.xxx.xxx.xxx:24261 |ATTACK
ip spoofing - WAN TCP
10|10/26/2007 01:14:08 |192.168.1.116:80 |xx.xxx.xxx.xxx:24261 |ATTACK
ip spoofing - WAN TCP
11|10/26/2007 01:12:44 |192.168.1.116:80 |xx.xxx.xxx.xxx:24261 |ATTACK
ip spoofing - WAN TCP
12|10/26/2007 01:12:38 |192.168.1.116:80 |xx.xxx.xxx.xxx:24261 |ATTACK
ip spoofing - WAN TCP
13|10/26/2007 01:12:35 |192.168.1.116:80 |xx.xxx.xxx.xxx:24261 |ATTACK
ip spoofing - WAN TCP

xx.xxx.xxx.xxx is hier vanzelfsprekend mijn outside IP adres. Zijn dit IP spoofing pogingen die zijn afgeslagen door mijn router - firewall of moet ik me toch zorgen maken?
Heb je misschien een VPN tunnel naar je werk of school open gezet toen?

Is 192.168.1.116 een PC in je interne netwerk? Kan het zijn dat die dubbel voorkomt? Alle 17 met hetzelfde port nummer en IP adres?

Zou kunnen dat een mafkees ergens op de wereld dit als afzender adres gebruikt omdat zijn ISP dat niet blokkeert. Je ZyXEL geeft dan aan dat hij het niet doorlaat omdat het lokale adressen zijn deze reeks en dus nooit vanaf WAN kan komen. Sowieso is het suf, want retour verkeer zal de verstuurder ook nooit terug ontvangen natuurlijk omdat 192.168.0.0/16 niet wordt gerouteerd op internet.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 26-10-2007 21:17 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

bjck schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:10:
[...]

Heb je misschien een VPN tunnel naar je werk of school open gezet toen?

Is 192.168.1.116 een PC in je interne netwerk? Kan het zijn dat die dubbel voorkomt? Alle 17 met hetzelfde port nummer en IP adres?

Zou kunnen dat een mafkees ergens op de wereld dit als afzender adres gebruikt omdat zijn ISP dat niet blokkeert. Je ZyXEL geeft dan aan dat hij het niet doorlaat omdat het lokale adressen zijn deze reeks en dus nooit vanaf WAN kan komen. Sowieso is het suf, want retour verkeer zal de verstuurder ook nooit terug ontvangen natuurlijk omdat 192.168.0.0/16 niet wordt gerouteerd op internet.
Ik maak meermaals per week gebruik van een VPN verbinding naar de zaak via een checkpoint VPN client maar de afgelopen dagen niet. Daarnaast heb ik deze meldingen nooit eerder in de loggings gezien terwijl ik de loggings al ruim een jaar aan heb staan.

.116 is geen PC in mijn interne netwerk. (wireless gedeelte is afgeschermd). Enige wat in de 192.168.1.xxx reeks zit is het de router zelf (standaard 192.168.1.254) De rest zit allemaal op .34, .35 enz.
Ping, telnet of trace route levert ook niks op naar dit adres.

Ik maak echter uit jouw vermoeden op dat ik me niet echt zorgen hoef te maken...of?

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
robbydw schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:31:
[...]

Ik maak echter uit jouw vermoeden op dat ik me niet echt zorgen hoef te maken...of?
Ik zou me geen zorgen maken nee, zeker niet aangezien hij het zelf ook opmerkt je firewall. En deze pakketjes doen geen enkel kwaad sowieso al om meerdere redenen.

• Ze zijn gericht aan je router aan een vreemd hoog poortnummer wat dicht staat. (tenzij je het zelf hebt geopend en geforward naar iets intern).
• Een verbinding terug naar dat IP kan helemaal niet dus je kan al niets terug sturen en dus een verbinding tussen beide kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

bjck schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:50:
[...]

Ik zou me geen zorgen maken nee, zeker niet aangezien hij het zelf ook opmerkt je firewall. En deze pakketjes doen geen enkel kwaad sowieso al om meerdere redenen.

• Ze zijn gericht aan je router aan een vreemd hoog poortnummer wat dicht staat. (tenzij je het zelf hebt geopend en geforward naar iets intern).
• Een verbinding terug naar dat IP kan helemaal niet dus je kan al niets terug sturen en dus een verbinding tussen beide kan niet.
Nee poortnummer is zeker niet open gezet. Wel heb ik mijn extern IP geforward naar intern adres (servertje) welke zo via RDP te bereiken is. Echter enkel benaderbaar vanaf opgegevn IP adressen en dus vanaf ieder IP adres.

Dan laat ik het verder rusten. Dank voor de wijze raad.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Blijf het toch raar vinden dat KPN nu eigenlijk drie smaken (en ook drie prijsklassen) ADSL + Telefonie aanbied: InternetPlusBellen, Tiscali en Telfort.
Ik heb nu Tiscali T12, maar de beste deal krijg je toch van Telfort. Voor hetzelfde geld 20 Mbits zonder de 9,95 lijnhuur, die ik nu wel nog heb.
Moet helaas nog tot april 2008 wachten voordat ik mag overstappen. Of zal ook Tiscali de KPN lijnhuur laten vervallen in de nabije toekomst??

Edit: Net gevonden in het Telfort topic. Deze vraag leeft dus al langer en Tiscali (lees KPN) treft blijkbaar maatregelen.
Niborit schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:56:
Mensen die er aan dachten om van Tiscali naar Telfort over te stappen: Ben net gebeld door Tiscali of ik mijn aanvraag wilde annuleren, aangezien ze in januari de klanten in gaan lichten dat ze kunnen overstappen naar het Telfort abonnement met behoud van e-mailadressen en gegevens e.d. ,wel zo makkelijk natuurlijk.
Geloof dat je wel 1 telefoonnummer in moet leveren.

[ Voor 42% gewijzigd door Masimo op 28-10-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Masimo schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:05:
Blijf het toch raar vinden dat KPN nu eigenlijk drie smaken (en ook drie prijsklassen) ADSL + Telefonie aanbied: InternetPlusBellen, Tiscali en Telfort.
Ik heb nu Tiscali T12, maar de beste deal krijg je toch van Telfort. Voor hetzelfde geld 20 Mbits zonder de 9,95 lijnhuur, die ik nu wel nog heb.
Moet helaas nog tot april 2008 wachten voordat ik mag overstappen. Of zal ook Tiscali de KPN lijnhuur laten vervallen in de nabije toekomst??

Edit: Net gevonden in het Telfort topic. Deze vraag leeft dus al langer en Tiscali (lees KPN) treft blijkbaar maatregelen.

[...]
Dat zal inderdaad wel de vervolgstap zijn. KPN zal niet graag met zoveel verschillende prodcuten willen zitten uit kosten overwegingen. Ik neem tenminste aan dat de overnames ook geld op moeten gaan leveren. Mij mogen ze overzetten naar Telfort als het naampje het enige is dat wijzigt (naast de kosten dan). Dat ze dan evt. een nummer afpakken vind ik ook nog niet eens zo'n ramp. KPN nummer heb ik alleen maar omdat ik minimaal een bel budget abo moet hebben om het Tiscali pakket af te kunnen nemen.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe kan het dat er een week of meer tussen de 'werkzaamheden in de telefooncentrale' en de ' Administratieve oplevering van het ADSL-abonnement' zit terwijl je tot die tijd gewoon nog verbinding hebt via je oude provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:47
Het is duidelijk, tiscali wordt telfort, het volgende staat in het Q3 persbericht van KPN:
Om dit vast te houden heeft KPN besloten om het bereik
van het Telfort-merk uit te breiden met gebundelde breedbandaanbiedingen. De
onlangs overgenomen Internet Service Providers Tiscali en Speedlinq worden
omgedoopt tot Telfort zodat we gebruik kunnen maken van de vraag naar nononsense
breedbandproducten op de Nederlandse markt.
Wachten is dus op de communicatie, anders ga ik overstappen

[ Voor 12% gewijzigd door joop99 op 31-10-2007 19:13 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
joop99 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:08:
Het is duidelijk, tiscali wordt telfort, het volgende staat in het Q3 persbericht van KPN:

[...]

Wachten is dus op de communicatie, anders ga ik overstappen
Ik had al Telfort aangevraagd en Tiscali opgezegd, want ik wist wel dat het een pot nat is nu, maar ik had geen idee wat ze met bestaande contracten van plan waren, overzetten of door laten lopen.
Na een week ofzo werd ik gebeld door een medewerker van Tiscali met de vraag of ik de Telfort aanvraag wilde annuleren, daar iedereen in januari ingelicht zal worden dat overgestapt kan worden naar Telfort met behoud van gegevens.
Je moet dacht ik wel een telefoonnummer inleveren.
10 minuten later was ook mijn orderstatus op de Telfortsite geannuleerd, paar dagen later netjes bevestiging van annulering in de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Niborit schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:14:
[...]

Ik had al Telfort aangevraagd en Tiscali opgezegd, want ik wist wel dat het een pot nat is nu, maar ik had geen idee wat ze met bestaande contracten van plan waren, overzetten of door laten lopen.
Na een week ofzo werd ik gebeld door een medewerker van Tiscali met de vraag of ik de Telfort aanvraag wilde annuleren, daar iedereen in januari ingelicht zal worden dat overgestapt kan worden naar Telfort met behoud van gegevens.
10 minuten later was ook mijn orderstatus op de Telfortsite geannuleerd, paar dagen later netjes bevestiging van annulering in de brievenbus.
Ik heb afgelopen maand Tiscali T12 aangevraagd, met dit idee in mijn hoofd. Goed om te horen dat het inderdaad zo is. Ik had natuurlijk ook direct Telfort kunnen aanvragen, maar dan had ik 70 euro voor het draadloze modem moeten betalen, en dat is bij Tiscali gratis. Verder maakt het mij niet uit of de aansluiting 20 mbit of 12 mbit is. Maar de mogelijkheid om over te stappen naar Telfort 20 mbit voor hetzelfde maandbedrag als ik nu bij Tiscali heb (€ 29,95) zou wel mooi zijn.

Bij T12 zit wel telefonie, maar ik blijf gewoon de KPN aansluiting gebruiken, het Tiscali nummer ga ik dus niet gebruiken. Ik hoop dat dat bij Telfort ook gewoon mogelijk is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 16:03
Canaria schreef op donderdag 01 november 2007 @ 07:36:
[...]
Bij T12 zit wel telefonie, maar ik blijf gewoon de KPN aansluiting gebruiken, het Tiscali nummer ga ik dus niet gebruiken. Ik hoop dat dat bij Telfort ook gewoon mogelijk is.
Dat is gewoon mogelijk. Je wordt niet verplicht tot het porteren van je telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Niborit: die overstap van Tiscali naar Telfort, zal denk ik gaan gebeuren tegen de lagere Telfort tarieven? Of heb je daar niks van mee gekregen? Dan bespaar ik 20.- Euro in de maand.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
ck2000nl schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:52:
@Niborit: die overstap van Tiscali naar Telfort, zal denk ik gaan gebeuren tegen de lagere Telfort tarieven? Of heb je daar niks van mee gekregen? Dan bespaar ik 20.- Euro in de maand.
Er is maar een telfort tarief, dus daar kun je wel van uit gaan.
Alleen behoud je op deze manier wel je Tiscali e-mailadressen en andere gegevens.
Geen administratiekosten/overstaprompslomp, en ze hoeven jou dan geen modem op te sturen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niborit schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:14:
Wat is dat voor geks?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
dat is dan toch raar, welk nummer zouden ze dan moeten ruimen?
heb zelf tisc nummer en een kpn belbudget nummer.
als ik moet kiezen zou ik zeggen ruim het kpn belbudget nummer maar, dat gebruikt toch bijna niemand meer hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lijkt me ook raar. Ik heb 2 nummers bij Tiscali, eentje die iedereen kent, en eentje die ik niet gebruik.

Die ik niet gebruik wil ik best 'inleveren' maar die ander natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Laatst online: 14:44
Kunnen we dan ook ons kpn belbudget of linesharing deel opzeggen? Dat zou wel lekker zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

lexi schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:46:
Kunnen we dan ook ons kpn belbudget of linesharing deel opzeggen? Dat zou wel lekker zijn!
Ja dat kan. De Telfort prijs is echt all in dus ook inclusief de kaal koper lijn. Je betaalt dus niets aan KPN. (ja indirect wel want Telfort is KPN :+ )

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
Ik weet dat Telfort standaard maar 1 telefoonnummer levert, dus toen ik door die Tiscali (Telfort) medewerker gebeld werd dat ik in Januari sowieso over kon stappen met behoud van gegevens, vroeg ik direct hoe dat dan zit met het tweede Tiscali nummer.
Hij moest dit even navragen, en wist mij te vertellen dat ik 1 nummer in moest leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
en als je nou beide nummers gebruikt.... Ik wacht gespannen af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
robbydw schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:04:
Ja dat kan. De Telfort prijs is echt all in dus ook inclusief de kaal koper lijn. Je betaalt dus niets aan KPN. (ja indirect wel want Telfort is KPN :+ )
Krijg je dan korting van Telfort als je nog wel een KPN abo hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Niborit schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:14:
[...]

Ik weet dat Telfort standaard maar 1 telefoonnummer levert, dus toen ik door die Tiscali (Telfort) medewerker gebeld werd dat ik in Januari sowieso over kon stappen met behoud van gegevens, vroeg ik direct hoe dat dan zit met het tweede Tiscali nummer.
Hij moest dit even navragen, en wist mij te vertellen dat ik 1 nummer in moest leveren.
Oh zo... niets aan de hand dus aangezien ik er maar ééntje gebruik.

Ben benieuwd of we in januari naadloos kunnen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Dat is wel apart. Als je één nummer zou moeten inleveren, dan veranderd de ISP éénzijdig de dienst zoals die overeengekomen is in het contract. Als je telefonie totaal hebt heb je dus twee telefoonnummers. Die mogen ze niet zomaar afnemen. Doen ze dat wel, dan mag je volgens mij het contract eenzijdig ontbinden.

Mocht het zo zijn en wil je beide nummers houden, dan zou ik het nummer dat ik 'in zou moeten leveren' porteren naar Budgetphone ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 17:07
trolleystad schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 08:43:
Als je telefonie totaal hebt heb je dus twee telefoonnummers. Die mogen ze niet zomaar afnemen. Doen ze dat wel, dan mag je volgens mij het contract eenzijdig ontbinden.
Volgens mij gaat het tot nu toe over een "aanbieding" die Telfort aan Tiscali-klanten wil doen, dus niks gewongen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Krijg net een mailtje van Tiscali:
Geachte abonnee,

Om u in de toekomst nog beter van dienst te kunnen zijn, nemen wij binnenkort een nieuw telefonieplatform voor vast bellen in gebruik. Dit nieuwe platform maakt het eenvoudiger om nieuwe diensten te ontwikkelen.

Vanwege de werkzaamheden die hiermee gepaard gaan is uw vaste telefonieverbinding van Tiscali tijdelijk niet beschikbaar in de vroege ochtend van dinsdag 6 november 2007. Om mogelijke overlast tot een minimum te beperken starten de werkzaamheden om 01.00 uur 's nachts en duren tot uiterlijk 07.00 uur 's ochtends.
Bjck, is dit het nieuwe systeem waar we op zitten te wachten zodat we van het DTMF inband/outband probleem af zijn met SIP INFO?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Microkid schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:04:

[...]

Bjck, is dit het nieuwe systeem waar we op zitten te wachten zodat we van het DTMF inband/outband probleem af zijn met SIP INFO?
Volgens mij wel ja, test het morgen eens zou ik willen zeggen.

Over de andere discussie snap ik niet waarom mensen automatisch verwachten dat je iets moet inleveren en dat het niet gewoon hetzelfde blijft eigenlijk :?

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 05-11-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Heh. Ik wilde juist vragen of het iemand hier gelukt was te VoIPen middels een Nokia mobiel met Tiscali, en dan m.n. een N95. Mij is het niet gelukt, schijnbaar omdat de N95 niet volledig standardscompliant is, maar misschien dat iemand het toch gelukt is. (Noot: ik heb het over voip over wlan, dus niet over 3G. Ik zit dan gewoon op het Tiscali-netwerk, dus dat is het probleem niet)

Nouja, ik ZOU het morgen kunnen proberen, zou m'n mobiel niet wegens een defect op de post zijn :( Maar als iemand meer info heeft, nu of morgen, tell us :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30

KroeT

[...]

Ik ga er niet van uit dat we verplicht worden tot het inleveren van e.e.a., maar ik ga er ook niet van uit dat we plotseling minder gaan betalen. Overgangen van Zon naar Tele2, met al haar tussenstappen, hebben immers destijds ook geen prijsverlagingen opgeleverd. Als je na een jaar je contract verlengt zal dat wel tegen het Telfort tarief zijn, maar we hebben allemaal een contract voor een jaar, dienst X tegen prijs Z. Als dat jaar is afgelopen zullen we vast wel de mogelijkheid hebben minder te gaan betalen, en dan waarschijnlijk wel op voorwaarde dat een van de twee telefoonnummers wordt ingeleverd.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
KroeT schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:17:
Ik ga er niet van uit dat we verplicht worden tot het inleveren van e.e.a., maar ik ga er ook niet van uit dat we plotseling minder gaan betalen. Overgangen van Zon naar Tele2, met al haar tussenstappen, hebben immers destijds ook geen prijsverlagingen opgeleverd. Als je na een jaar je contract verlengt zal dat wel tegen het Telfort tarief zijn, maar we hebben allemaal een contract voor een jaar, dienst X tegen prijs Z. Als dat jaar is afgelopen zullen we vast wel de mogelijkheid hebben minder te gaan betalen, en dan waarschijnlijk wel op voorwaarde dat een van de twee telefoonnummers wordt ingeleverd.
Lijkt mij dat als je nu zelf de stap maakt dat je alles kwijt bent en als het inderdaad zo is dat je vanzelf gaat je niets kwijt raakt en alleen extra krijgt. Ik wacht rustig af gewoon en zie wel wat er komen gaat :)

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 06-11-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:41

Arfman

Drome!

Ik wacht ook rustig af. Ik hoor wel wat Tiscali/KPN mij in januari aanbied :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Arfman schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:37:
Ik wacht ook rustig af. Ik hoor wel wat Tiscali/KPN mij in januari aanbied :)
Ben er ook erg benieuwd naar :9

offtopic:
Hoi Arfman :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon sinds kort op een nieuwe kamer en nou begreep ik van mijn huisgenoten dat we 30 euro per maand betaalden voor 4mbit internet. Wat is dit voor een belachelijke prijs dan? Op internet staat dat het voor 14 euro per maand beschikbaar is.
Ik vroeg me dus af of je gewoon kunt upgraden naar een 12mbit abo of iets dergelijks en dan nog minder betaald uiteindelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:15:
Ik woon sinds kort op een nieuwe kamer en nou begreep ik van mijn huisgenoten dat we 30 euro per maand betaalden voor 4mbit internet. Wat is dit voor een belachelijke prijs dan? Op internet staat dat het voor 14 euro per maand beschikbaar is.
Ik vroeg me dus af of je gewoon kunt upgraden naar een 12mbit abo of iets dergelijks en dan nog minder betaald uiteindelijk ook.
Gewoon inloggen en kijken waarnaar je kan overstappen. Als je dit abonnement al langer dan 12 maanden hebt kan je zowel naar 4Mb voor €14.95 als naar 12Mb toe gewoon.

http://portal.tiscali.nl/abonnementwijzigen/inloggen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:46:
[...]

Gewoon inloggen en kijken waarnaar je kan overstappen. Als je dit abonnement al langer dan 12 maanden hebt kan je zowel naar 4Mb voor €14.95 als naar 12Mb toe gewoon.

Oke dat kan je dus gewoon zo regelen. Ja het ligt er al langer dan een jaar. Dus dan kunnen we naar 12 of 6MB gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:53:
[...]

Oke dat kan je dus gewoon zo regelen. Ja het ligt er al langer dan een jaar. Dus dan kunnen we naar 12 of 6MB gaan.
Van 4 naar 4Mb kan ook denk ik, zit een knopje/linkje er niet met 'toon alle abonnementen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:22:
[...]

Van 4 naar 4Mb kan ook denk ik, zit een knopje/linkje er niet met 'toon alle abonnementen'?
We zijn naar 6Mb gegaan, voor hetzelfde geld. Wel fijn hoor, net wat meer snelheid. Zeker als je het met ze 3en deelt.

Hoe lang zou dat ongeveer duren voordat het actief is?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:59:
[...]

We zijn naar 6Mb gegaan, voor hetzelfde geld. Wel fijn hoor, net wat meer snelheid. Zeker als je het met ze 3en deelt.

Hoe lang zou dat ongeveer duren voordat het actief is?
anderhalve week duurde het bij mij om van 6 naar 12 te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 23:07:
[...]

anderhalve week duurde het bij mij om van 6 naar 12 te gaan
Oke, dan moet je zeker wel even je modem resetten.

zit jij trouwens ook op Fok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bjck

Ik heb ook Tiscali T12 + telefonie
Volgens hun heb je 1024 upload.

Als ik in utorrent een torrentje wil uppen, dan komt hij toch echt niet hoger als 100 kb/s
Weet jij misschien hoe of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:28:
@bjck

Ik heb ook Tiscali T12 + telefonie
Volgens hun heb je 1024 upload.

Als ik in utorrent een torrentje wil uppen, dan komt hij toch echt niet hoger als 100 kb/s
Weet jij misschien hoe of wat?
Dat klopt dan. Met ADSL verlies je een 10% snelheid altijd, komt door ADSL techniek. Een 100kByte/s halen op een 1024 upload is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat ik de hele avond al een beetje een slome verbinding heb. Echter als ik op speedtest/BBned speedtest test dan is er niks aan de hand. Het surfen doet alleen een beetje traag aan.

(Leiden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:34

Rudedadude

Maybe we were born to run

Hmm, zojuist mijn t4 abonnement 'herafgesloten' voor 14,95 per maand ipv de 19,95 die ik betaalde. Daarbovenop komen op het moment nog de kosten van 9,95 'kaalkoper' aan KPN. Ik ben benieuwd of dat vestzak-broekzak gebeuren binnenkort een keertje ophoudt, zeker als ik lees dat je bij Telfort geen last meer hebt van die extra kosten...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Er staat nu wel te lezen op de tisc site dat ze gaan veranderen maar dat de abbo's en bedragen en snelheden hetzelfde blijven.
Ik wil ook wel een versnelling ondergaan voor 20 eurie's ipv 6 Mb voor 24,95.
Ze kunnen toch wel begrijpen dat er een run komt op andere abbonnementen of ben ik nou zo naïef?

Verwijderd

Gelukkig staat er op de tiscali site dat je naar het standaard telfort abonnement kan veranderen op het moment dat je over bent gezet

• bjck
Rudedadude schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:14:
Hmm, zojuist mijn t4 abonnement 'herafgesloten' voor 14,95 per maand ipv de 19,95 die ik betaalde. Daarbovenop komen op het moment nog de kosten van 9,95 'kaalkoper' aan KPN. Ik ben benieuwd of dat vestzak-broekzak gebeuren binnenkort een keertje ophoudt, zeker als ik lees dat je bij Telfort geen last meer hebt van die extra kosten...
Het is een OPTA gereguleerd tarief die €9.95 voor de koperlijn. Ondanks dat je broekzak-vestzak zou denken werkt het zo dus niet.

Alleen zijn er ISP's zoals Telfort waar het in het maandbedrag zit opgenomen gewoon, doen meer nieuwe ISP's tegenwoordig.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 15-11-2007 00:44 ]

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:57

jerry_a

doei

Ik weet niet of het al gemeld is maar er is nu ook een site m.b.t. de overgang Tiscali/Telfort.

http://www.tiscali.nl/telfort/

hoi

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

jerry_a schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:41:
Ik weet niet of het al gemeld is maar er is nu ook een site m.b.t. de overgang Tiscali/Telfort.

http://www.tiscali.nl/telfort/
Dat ziet er goed uit!
Zodra ik overgezet ben naar 20mbit. KPN opzeggen en gaan met die banaan!
Dan ga ik van 12mbit naar 20mbit inc telefonie inplaats van 35 euro per maand 30 euro per maand. Alleen maar voordelen

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 15-11-2007 09:54 ]

• Dolan
Zenix schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:52:
[...]

Dat ziet er goed uit!
Zodra ik overgezet ben naar 20mbit. KPN opzeggen en gaan met die banaan!
Dan ga ik van 12mbit naar 20mbit inc telefonie inplaats van 35 euro per maand 30 euro per maand. Alleen maar voordelen
Volgens mij heb je niet goed gelezen:
Blijft mijn huidige ADSL-abonnement hetzelfde?

U behoudt exact hetzelfde abonnement als wat u nu heeft bij Tiscali. U behoudt dezelfde snelheid en betaalt dezelfde abonnementsprijs.

Verwijderd

trolleystad schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:09:
[...]

Volgens mij heb je niet goed gelezen:

[...]
jij ook niet
Kan ik ook kiezen voor een ander abonnement van Telfort Internet?

Ja, in veel gevallen zal dit na het omzetten van uw Tiscali-abonnement naar Telfort internet mogelijk zijn.

• Dolan
Dat klopt. in veel gevallen. De manier hoe je het omschreef deed vermoeden alsof iedereen naar 20 mbit overgezet zal worden. Ik denk dat ze met 'in veel gevallen' bedoelen dat je je huidge abonnement minimaal een jaar moeten hebben.

Verwijderd

trolleystad schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:18:
[...]

Dat klopt. in veel gevallen. De manier hoe je het omschreef deed vermoeden alsof iedereen naar 20 mbit overgezet zal worden. Ik denk dat ze met 'in veel gevallen' bedoelen dat je je huidge abonnement minimaal een jaar moeten hebben.
tja...of niet, aangezien er niets over staat op de website. lekker duidelijk dus weer wat ze met "veel gevallen" bedoelen :O

sorry hoor maar als je dat neerzet dan moet je ook neerzetten onder welke voorwaarde dat dan is want dit gaat helemaal nergens over natuurlijk

• ck2000nl
Dus na de omzetting naar Telfort zouden we voor een goedkoper/sneller abonnement kunnen kiezen? Als je niks doet, blijf je hetzelfde betalen..terwijl je voor minder een sneller abonnement kunt kiezen. ...wat stom |:(

Verwijderd

kunnen ze nog even incashen op de mensen die niet snappen dat je ook overgezet kan worden naar het telfort abonnement :')

• Dolan
Er zullen vast ook mensen zijn die dat niet willen. Stel dat je telefonie totaal hebt. Je raakt dan één nummer kwijt.

• ck2000nl
trolleystad schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:33:
Er zullen vast ook mensen zijn die dat niet willen. Stel dat je telefonie totaal hebt. Je raakt dan één nummer kwijt.
Ik lees dit:

Verandert er iets aan mijn telefoonabonnement van Tiscali?

Nee, uw hele abonnement, inclusief telefonie, wordt omgezet naar Telfort.

Behoud ik mijn telefoonnummer(s)?

Ja, uw telefoonnummer gaat gewoon mee naar Telfort. Ook uw eventuele 2e nummer gaat over.

• Dolan
Nu haal je dus 2 dingen door elkaar:

Situatie 1: Ik doe niets en tiscali zet me om naar het Telfort netwerk.
• Nummers e.d. behoud je

Situatie 2: Ik zet mijn abonnement om naar Telfort Internet 20 mbit
• Nu mag je maar 1 nummer hebben omdat je een nieuw contract afsluit die een andere dienst levert.

Zo lees ik het in ieder geval.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
trolleystad schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:55:
Situatie 1: Ik doe niets en tiscali zet me om naar het Telfort netwerk.
• Nummers e.d. behoud je
En kosten ook?

• Dolan
Zie http://www.tiscali.nl/telfort

Dus ja, alles blijft hetzelfde als je niks doet, je krijgt er alleen een telfort mail adres bij.

• scofield
je zal toch wel gek zijn als je blijft zitten waar je zit.
wie wil er nou niet trachten 20 Mb te halen voor nog geen 20 euries?
voor de rest wacht ik ook 14 januari af hoor

[ Voor 15% gewijzigd door scofield op 15-11-2007 19:44 ]

• Canard
  • Laatst online: 17:42
scofield schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:39:
je zal toch wel gek zijn als je blijft zitten waar je zit.
wie wil er nou niet trachten 20 Mb te halen voor nog geen 20 euries?
voor de rest wacht ik ook 14 januari af hoor
Ik heb helemaal geen behoefte aan 20 Mb en daarbij zou ik € 5,- meer per maand gaan betalen t.o.v. van mijn T5 abo van € 15,- nu.
Overstappen is voor mij dus echt niet interessant...

• scofield
Oké, uitzonderingen, (lees Canard) daargelaten dan

Verwijderd

Verdomme, ik heb net verlengt naar Tiscali T6. Zou dat als het zover is dat het Telfort is nog om te zijn naar 20Mbit Telfort?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Van studentenadsl (ook tiscali toch?) heb ik lekker nog helemaal niks gehoord :)

• scofield
Troost je maar, via de gewone tiscali heb ik ook nog nix vernomen hoor.
Het enige wapenfeit is dat ik vorige week een mail heb gekregen over een telefonie update ofzo.
Voor de rest nog nix gehoord of gelezen van officiele Tiscali wegen.

Verwijderd

als het goed is heb je een brief gekregen scofield

• Zenix

Zenix

BOE!

trolleystad schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:18:
[...]

In mijn geval zoiezo over 6 weken loopt mn contract af dus dat is mooi ;)

• scofield
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:43:
als het goed is heb je een brief gekregen scofield
No way, echt niet, nog nix gezien van tante pos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Wat ik mij even afvraag is als ik overstap naar Telfort gaan er dan ook dingen veranderen qua lijn eigenschappen. En daarmee doel ik dus op:
  • Zijn er poortjes dicht gezet
  • mag je gewoon een servertje blijven draaien.
  • Worden anders SIP providers geaccepteerd?
  • Er staat in de voorwaarden dat er geen ander modem geinstalleerd mag worden, maar stel je voor dat je een goeie Vigor draytech hebt liggen mag je die dan wel aansluiten maar krijg je alleen geen support maar word het wel toegestaan dat er gebruik van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Smarty77 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 08:03:
Wat ik mij even afvraag is als ik overstap naar Telfort gaan er dan ook dingen veranderen qua lijn eigenschappen. En daarmee doel ik dus op:
  • Zijn er poortjes dicht gezet
  • mag je gewoon een servertje blijven draaien.
  • Worden anders SIP providers geaccepteerd?
  • Er staat in de voorwaarden dat er geen ander modem geinstalleerd mag worden, maar stel je voor dat je een goeie Vigor draytech hebt liggen mag je die dan wel aansluiten maar krijg je alleen geen support maar word het wel toegestaan dat er gebruik van maakt?
Ik heb nog niks gemerkt qua poorten die dicht staan.
Ik draai zelf thuis ook een servertje. Zolang het geen commercieel gebeuren mag het volgens mij
Ik bel via Budgetphone en Voipbuster.
Ik heb zelf ook een speedtouch 716 aangesloten gehad en dat werkt gewoon. Ze blokkeren andere modems dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Laatst online: 17-07 01:45
Bij mijn weten staat er in de voorwaarden niets over dat het niet toegestaan is om een eigen modem te gebruiken. Punt is alleen dat Tiscali je dan geen ondersteuning kan geven op dat modem. Dat betekent dat het altijd handig is om de Zyxel in de kast te laten liggen omdat je dan tenminste iets hebt waarmee je kunt troubleshooten mocht dat onverhoopt nodig zijn.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeStyler
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09-2023

FreeStyler

Str8 Ballin'

Misschien is het al langs geweest, maar ik heb sinds okt 2006 Tiscali 6MB Adsl.
Het abonnement van Tiscali wordt toch iedere keer met een jaar verlengt. Dus ik zou pas volgend jaar kunnen opzeggen, als dit nog het geval is.

Nu komt het ik ga per 14 januari 2008 verhuizen, en nu dat Tiscali de voorwaarden heeft verandert kan ik opzeggen.? (ik ga uit huis dus het meenemen van het telefoonnr is geen optie).

Heeft Tiscali nog steeds dat ik pas na een jaar opzeggen? En niet iedere maand met inachtname van 1 maand opzegtermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 16:41
FreeStyler schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:34:
Misschien is het al langs geweest, maar ik heb sinds okt 2006 Tiscali 6MB Adsl.
Het abonnement van Tiscali wordt toch iedere keer met een jaar verlengt. Dus ik zou pas volgend jaar kunnen opzeggen, als dit nog het geval is.

Nu komt het ik ga per 14 januari 2008 verhuizen, en nu dat Tiscali de voorwaarden heeft verandert kan ik opzeggen.? (ik ga uit huis dus het meenemen van het telefoonnr is geen optie).

Heeft Tiscali nog steeds dat ik pas na een jaar opzeggen? En niet iedere maand met inachtname van 1 maand opzegtermijn?
heb je
http://www.tiscali.nl/tel...en.asp?categorie=algemeen
wel gelezen???

Indien u bezwaar heeft tegen de wijzigingen dan kunt u tot en met 13 januari 2008 telefonisch uw abonnement opzeggen per 14 januari 2008. U kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice via telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Ik heb momenteel een T4 abonnement plus telefonie voor € 29,95 + €9,95 (kpn-doorberekening) per maand.
Ik heb begrepen dat per 14 januari ik kan overstappen naar telfort abonnement van € 29,95 per maand, inclusief telefonie voor in 20 MB-verbinding.
Als ik nu via internet overstap naar een T12 abonnement, betaal ik dezelfde prijs als voor mijn huidige T4. Er staat echter dat ik dan opnieuw een contract aanga voor een jaar.

Mijn vraag is: kan ik, als ik overstap naar T12, nog steeds gebruik maken van het aanbod om per 14 januari over te stappen naar het Telfort abonnement?

Zo kan ik tot die tijd namelijk nog plezier hebben van de T12-snelheid.
(ps. mijn contractsduur loopt nu door tot 5 januari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Westmania schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:16:
Ik heb momenteel een T4 abonnement plus telefonie voor € 29,95 + €9,95 (kpn-doorberekening) per maand.
Ik heb begrepen dat per 14 januari ik kan overstappen naar telfort abonnement van € 29,95 per maand, inclusief telefonie voor in 20 MB-verbinding.
Als ik nu via internet overstap naar een T12 abonnement, betaal ik dezelfde prijs als voor mijn huidige T4. Er staat echter dat ik dan opnieuw een contract aanga voor een jaar.

Mijn vraag is: kan ik, als ik overstap naar T12, nog steeds gebruik maken van het aanbod om per 14 januari over te stappen naar het Telfort abonnement?

Ik lees elders dat Tiscali abonnees een brief hebben gekregen, niet iedereen nog dus je krijgt hem vanzelf.

Hier staat veel informatie ook: http://www.tiscali.nl/telfort/

Je kan dus gewoon wachten en dan je abonnement omzetten straks. Als je zelf gaat overstappen kan het mijn inziens alleen maar eerder fout gaan dan goed. Ik zou gewoon wachten nu en dan straks je abonnement omzetten na die automatische omzetting naar Telfort.

Een stukje van die website, vooral de laatste zin!
Helaas is het momenteel niet mogelijk om uw Tiscali-abonnement al te wijzigen in een Telfort-abonnement. Na 14 januari wordt uw huidige abonnement automatisch omgezet. De voordelen voor u:

- uw abonnement wordt automatisch omgezet, u hoeft niets te doen
- u behoudt uw huidige modem
- u behoudt uw huidige emailadressen en ontvangt een extra Telfort-adres
- de inhoud van uw mailbox wordt meeverhuisd naar Telfort internet
- u behoudt uw homepageruimte indien u deze heeft geactiveerd

Na de verhuizing kunt u alsnog wijzigingen doorvoeren in uw Telfort internet abonnement.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 19-11-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ik heb inmiddels gebeld naar de helpdesk. er werd gezegd dat het geen probleem zou zijn om eerst over te stappen naar T12 en dan Telfort. Echter, ik heb ook maar een mail gestuurd, hopende dat ze dat zwart op wit zeggen. Anders ben ik idd bang voor dat de mogelijkheid tot overstappen in gevaar komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
bjck schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:43:

Ik lees elders dat Tiscali abonnees een brief hebben gekregen, niet iedereen nog dus je krijgt hem vanzelf.

Jij ook nog geen brief gehad BJCK. Ik iig nog niet, we zitten op de dezelfde centrale toch?
Alp-Centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
bjck schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:43:
[...]

Je kan dus gewoon wachten en dan je abonnement omzetten straks. Als je zelf gaat overstappen kan het mijn inziens alleen maar eerder fout gaan dan goed. Ik zou gewoon wachten nu en dan straks je abonnement omzetten na die automatische omzetting naar Telfort.

Een stukje van die website, vooral de laatste zin!

[...]
Ik heb gisteren contact gehad met de helpdesk van Tiscali (werd trouwens opgenomen met Telfort :)). Deze vertelde mij dat ik na 14 januari alsnog m`n abbonement kon omzetten van Tiscali naar Telfort, inclusief het opzeggen van m`n KPN abbonement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
ik heb de Zyxel 2602 HW en de Speedtouch 780 WL in mijn bezit...

Welk is het best voor Tiscali (kwaliteit, functionaliteit etc.) en waarom? :)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanpeltje schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:33:

Zyxel is het beste voor Tiscali. De modem is prima en beschikt over veel handige opties en instellingen.
Tiscali geeft alleen support op Zyxel, omdat Tiscali die zelf levert. Bij problemen met een ander merk modem verwijst de helpdesk je door naar de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb nog een oude Zyxel 2602HW 61c van mijn oude abonnement, die heeft altijd goed gewerkt en doet dat nog steeds. Maar afgelopen maand heb ik een nieuw abonnement afgesloten (ben er een paar jaar tussenuit geweest wat Tiscali betreft) en daarbij kreeg ik het nieuwe futuristische Zyxel 2602HW model.
Is er een reden waarom ik die in gebruik zou moeten nemen, of kan ik me de moeite van het opnieuw instellen van alles (wlan voornamelijk) besparen en de nieuwe in de kast leggen als reserve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Canaria schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:23:
of kan ik me de moeite van het opnieuw instellen van alles (wlan voornamelijk) besparen en de nieuwe in de kast leggen als reserve?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Als je er zelf geen zin in hebt om de hele boel opnieuw te installeren, zou je het beter kunnen laten. Je geeft zelf al aan dat het op dit moment prima draait.
Maar mocht je problemen hebben/krijgen met telefonie, downloaden, grote bestanden kopieren over het netwerk, dan is het wel de moeite waard om de nieuwe router te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

scofield schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:07:
[...]

No way, echt niet, nog nix gezien van tante pos
Ik heb ook nog geen mail of brief gehad. Dus ik neem aan dat er niets wijzigt.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

VonFoX schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:29:
[...]

Ik heb ook nog geen mail of brief gehad. Dus ik neem aan dat er niets wijzigt.
Ik ook helemaal niet dus lijkt me normaal dat de meesten nog niks gehad hebben. Het duurd ook nog wel een tijd voordat de overgang begint. Ben iig wel blij ermee. Had eerst dat Demon werdt overgenomen door XS4ALL, dat was heel ongunstig. Nu is het gelukkig wel gunstig anders moest ik alweer switchen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
vanpeltje schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:33:

Maar ik heb het met name over de kwaliteit...

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

jvdb1975 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:57:
Als je er zelf geen zin in hebt om de hele boel opnieuw te installeren, zou je het beter kunnen laten. Je geeft zelf al aan dat het op dit moment prima draait.
Maar mocht je problemen hebben/krijgen met telefonie, downloaden, grote bestanden kopieren over het netwerk, dan is het wel de moeite waard om de nieuwe router te gaan gebruiken.
- Telefonie: gebruik ik niet
- Downloaden: zelden
- Grote bestanden kopiëren: daarvoor gebruik ik een externe harddisk

Het enige waar ik weleens tegenaan loop is dat mijn laptops (1x Windows Vista, 1x Mac OS X Leopard) het wlan niet kunnen vinden, het lijkt erop dat de dhcp lease dan 'verlopen' is. Gezien ik geen bedraad apparaat heb, kan ik niet even in de admin van de Zyxel om die te vernieuwen. Opnieuw handmatig het netwerk joinen is dan de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:28
Canaria schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:15:
[...]

Het enige waar ik weleens tegenaan loop is dat mijn laptops (1x Windows Vista, 1x Mac OS X Leopard) het wlan niet kunnen vinden, het lijkt erop dat de dhcp lease dan 'verlopen' is. Gezien ik geen bedraad apparaat heb, kan ik niet even in de admin van de Zyxel om die te vernieuwen. Opnieuw handmatig het netwerk joinen is dan de enige optie.
Is dat erg duur zo'n customized laptop zonder utp poort? ;)

Je kunt toch gewoon een laptop even met een kabel aansluiten een je ding als admin doen?

Daarnaast kan je in de nieuwe zyxel een intern IP reserveren voor een bepaald apparaat (vinkje er achter in de client list)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Rrob schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:46:
[...]

Is dat erg duur zo'n customized laptop zonder utp poort? ;)

Je kunt toch gewoon een laptop even met een kabel aansluiten een je ding als admin doen?

Daarnaast kan je in de nieuwe zyxel een intern IP reserveren voor een bepaald apparaat (vinkje er achter in de client list)
Dat kan, maar het wlan opnieuw zoeken is sneller dan een utp-kabel zoeken, op de kast klimmen om de kabel in de Zyxel te proppen en de dhcp te renewen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Westmania schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:16:

Ik kreeg dit als antwoord. Dus het is blijkbaar veilig om te switchen naar T12... Joechei!

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

In uw e-mail vraagt u naar de mogelijkheden om uw abonnement te wijzigen.

In antwoord op uw vraag kan ik u vertellen dat het mogelijk is om nu uw abonnement te wijzigen naar een T12 abonnement. Dit abonnement wordt inderdaad weer aangegaan voor de periode van een jaar met als ingangsdatum, de datum van de wijziging. Dit wil alleen zeggen dat u uw abonnement dan ook elk jaar per die datum kunt opzeggen (met inachtname van de opzegtermijn van een maand).

Indien u zich in de eerste contractperiode bevindt, dan kunt u uw abonnement ook niet tussentijds wijzigen naar een goedkoper abonnement. Uit onze administratie is echter gebleken dat u zich momenteel in de tweede contractperiode bevindt, waardoor deze regel niet voor u geldt. U kunt zo vaak u wilt overstappen naar een ander abonnement en dit blijft ook zo na de overgang van Tiscali op Telfort op 14 januari 2008.

U kunt de wijzigingen doorgeven via uw persoonlijke instellingenpagina op onze website:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Overstappen kan nu al (in gang gezet worden)!!!!

Ik heb nu een (verouderd) 2Mb adsl-abonnement (geen telefonie) bij Tiscali. Ik heb gebeld met het Tiscali-salesnr (030-2149720), eerst eigenlijk om te informeren hoe dat nou zit met de omzetting naar Telfort en wat ik het beste kan doen als ik Telfort Internet 20Mb voor 19,95€ wil hebben. Toen vertelden ze dat dat nu al in gang gezet kan worden. Dat heb ik gedaan en heb meteen een bevestiging per e-mail gekregen. De levertijd is echter wel 4 weken of zo...

Dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Dat is dus weer een ander verhaal dan dat het pas na 14 januari kan, klopt dat?

En hoe heb je dat omgezet? Telefonisch?

[ Voor 21% gewijzigd door Westmania op 21-11-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraveWorld
  • Niet online
Gewoon gebeld. Nr staat in vorig berichtje.

Ze kwamen er zelf mee dat het nu al mogelijk is. Ik was nog slechts in het stadium van informeren.

Dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Canaria schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:15:
[...]

In dat geval is mijn advies: lekker zo laten. Ik denk dat er dan niet echt voordelen zijn om de hele rompslomp opnieuw in te stellen. Die tijd kun ve vast nuttiger besteden. Ik in ieder geval wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Microkid schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:04:

[...]

Ik weet niet of iemand het al gemeld had, maar sinds het nieuwe telefoon systeem van Tiscali werkt het DTMF verhaal eindelijk goed. Ik belde net een nummer met een keuze menu, en werd voor het eerst eens niet verbroken :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BraveWorld schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:32:
Overstappen kan nu al (in gang gezet worden)!!!!

Ik heb nu een (verouderd) 2Mb adsl-abonnement (geen telefonie) bij Tiscali. Ik heb gebeld met het Tiscali-salesnr (030-2149720), eerst eigenlijk om te informeren hoe dat nou zit met de omzetting naar Telfort en wat ik het beste kan doen als ik Telfort Internet 20Mb voor 19,95€ wil hebben. Toen vertelden ze dat dat nu al in gang gezet kan worden. Dat heb ik gedaan en heb meteen een bevestiging per e-mail gekregen. De levertijd is echter wel 4 weken of zo...
Dan stap je gewoon over en verlies je email adressen etc etc etc.

• BraveWorld
  • Niet online
bjck schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:46:
[...]
Dan stap je gewoon over en verlies je email adressen etc etc etc.
Dat weet ik niet zeker. Ik had de indruk dat ik extra e-mailadressen kreeg.

Anyway, e-mailadressen en homepageruimte maken me niet uit. Die gebruik ik toch niet van een ISP. Daarmee maak je je te veel afhankelijk van je aanbieder en dat bemoeilijkt overstappen.

Weet je, ik dacht: laat ik 't nu maar omzetten voor deze prijs. Je weet niet zeker of de prijzen van Telfort volgend jaar toch omhoog gaan, en meer opschuiven richting de prijzen die Tiscali nu hanteert.

Aan de andere kant: het is inderdaad een trend dat prijzen omlaag gaan en snelheden omhoog. En Telfort/Tiscali zullen ook moeten concurreren met goedkope aanbieders zoalsl Alice.

Dit is geen signature...

• amsterdammertje
  • Laatst online: 17-09 14:26
is het niet een mooi moment voor een nieuw topic deel? Zeker nu met die overgang naar telfort?

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• bjck
amsterdammertje schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:21:
is het niet een mooi moment voor een nieuw topic deel? Zeker nu met die overgang naar telfort?
Ga je gang :)

• amsterdammertje
  • Laatst online: 17-09 14:26

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.