DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik had een paar posts terug dezelfde ervaring. Blijkbaar moet je net die ene persoon treffen die wél weet hoe dat moetVIC_TOR schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:48:
ik heb zojuist dat 030-2149720 nummer geprobeerd en de medewerker aan de lijn vertelde me dat het niet mogelijk is om nu telefonisch alvast over te stappen. Daarvoor moet je bij telfort.nl een nieuwe aanvraag doen en aangeven dat je een overstap doet. toen ik hem vroeg over wijzigingen in de algemene voorwaarden en over voortijdig opzeggen wist hij het anwoord niet en daarvoor moest ik het 0900 nummer bellen.
Je krijgt dan gewoon twee abbo's, en als je je Telfort behoudt en dan dus je Tiscali opzegt, verlies je je persoonlijke abonnementsgegevens, zoals email-adres, telefoonnummer en dergelijke.
Tiscali mailt in december al haar klanten over de overstap naar Telfort...dus iedereen moet ff netjes geduld hebben. (voor de goede aanbieding)
vanpeltje
dat is al over 3 dagen, dus................vanpeltje schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:14:
for your information:
Tiscali mailt in december al haar klanten over de overstap naar Telfort...dus iedereen moet ff netjes geduld hebben. (voor de goede aanbieding)
Hij zegt "in" December, dus ga niet lopen gillen als je op 01-12-07 0:00 uur nog niks hebt ontvangen...scofield schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:48:
[...]
dat is al over 3 dagen, dus................
Plus het is maar een brief, uiteindelijk levert je dat niets op qua informatie wat je ook niet op het net kan vinden.trolleystad schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:01:
[...]
Hij zegt "in" December, dus ga niet lopen gillen als je op 01-12-07 0:00 uur nog niks hebt ontvangen...
Samenvatting brief: Er verandert niets, afgezien het logo boven alle volgende brieven en je krijgt er een telfort adres bij.
Mensen krijgen een brief met een aanbieding om de overstap naar Telfort te maken (dwz nieuw contract aangeboden met behoud van tiscali adres)
Daarna zal men kunnen overstappen via de site of telefoon (klanten zullen ook worden gebeld)
als men blijft weigeren loopt het contract tot de eindatum en dan kan je overstappen naar een andere provider (verlies van je tiscali adres)
vanpeltje
Zolang ik mijn abonnement maar tegen de nieuwe tarieven krijg, vind ik het prima. Misschien is het dan ook een goed idee als ik mijn telefoonnummer eens ga porteren naar Telfort. Dan heb ik het allemaal weer compleet..
Dat is dan een andere brief dan die ik op mijn deurmat vond gisterochtend, stond niets in over het overstappen, alleen dat er een extr aemail adres aangemaakt werd en er verder niets veranderd qua abonnement.vanpeltje schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:52:
de brief zal uitleggen wat er met Tiscali in de toekomst zal gebeuren. Ik heb bij freeler gewerkt en ik heb het vermoeden dat KPN hetzelfde zal doen als wat er met Freeler is gebeurd.
Mensen krijgen een brief met een aanbieding om de overstap naar Telfort te maken (dwz nieuw contract aangeboden met behoud van tiscali adres)
Daarna zal men kunnen overstappen via de site of telefoon (klanten zullen ook worden gebeld)
als men blijft weigeren loopt het contract tot de eindatum en dan kan je overstappen naar een andere provider (verlies van je tiscali adres)
Same here. Als alles bij het oude blijft voor dezelfde prijs dan ben ik dik tevreden, want na een jaar heb ik nog geen enkele klacht over TiscaliFly-guy schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:50:
Dat is dan een andere brief dan die ik op mijn deurmat vond gisterochtend, stond niets in over het overstappen, alleen dat er een extr aemail adres aangemaakt werd en er verder niets veranderd qua abonnement.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ben ook dik tevreden over tiscali, heel soms wat rode lampjes op mijn router, maar dat is altijd snel verholpen. Was echter wel van plan om mijn T4 abo om te zetten naar een 20Mb variant, al voor dat het hele telfort verhaal speelde, dus na 14 jan. maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn...Exirion schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:55:
[...]
Same here. Als alles bij het oude blijft voor dezelfde prijs dan ben ik dik tevreden, want na een jaar heb ik nog geen enkele klacht over TiscaliWas met UPC wel anders
Heb de brief vandaag ook ontvangen. Maar ik ga wel voor een versnelling in m'n adsl abbo.trolleystad schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:01:
[...]
Hij zegt "in" December, dus ga niet lopen gillen als je op 01-12-07 0:00 uur nog niks hebt ontvangen...
Met meerdere pc's is een snelle verbinding wel prettig, van T6 naar 14 of 18 MB voor 20 eurie staat me wel aan. Zeker als trouwe klanten gaan we hier natuurlijk voor. De test op telf geeft aan dat er evt wel 20Mb in kan zitten, maar met 3/4 ben ik ook tevreden.
Online vanaf m'n nieuwe huisje, overzetting is gelukt zoals jullie zien. Verbinding is minstens net zo snel als in m'n vorige huis, haal nu met 1 FTP thread 1.4 mB/sec (12 mbit abbo). Smooth!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Anoniem: 152601
ook zo'n linksys spa3000 kastje, en ik heb al van alles geprobeerd om het met tiscali te laten werken. Kan iemand mij zijn instellingen mailen of hier plaatsen? Gaat om compuserve(tiscali) telefonie in combinatie met spa3000. Je kunt via de webinterface een backup maken (via bestand opslaan als). Ik ben al avonden aan het uitproberen maar het lukt me nog niet.
Alvast bedankt! Nuttige tips zijn ook welkom.
e-mail: tijdelijk0 at gmail.com
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 152601 op 30-11-2007 19:09 ]
Om Alice te kunnen bestellen is een bestaande telefoonlijn nodig. Heeft u geen bestaande telefoonlijn, dan kunt u deze direct bestellen voor € 69,-. (eenmalig).
Ik heb nooit KPN gehad, mijn huidige tiscali is internet + bellen met telnummer (maandelijks 10,- euro aan huur lijn)
Moet ik nu die 69 euro betalen?
Als Alice me niet bevalt stap ik wel naar Telfort. Dat is toch wel een goeie nummer 2
vanpeltje
Overigens zie ik die voordelen niet zo (10GB mail zal me jeuken, ik krijg de 2(?)GB van Gmail al niet eens vol). Doe ook even hun snelheidstest, op mijn nieuwe adres (waar Tiscali fluitend 12 mbit haalt) haalt Alice volgens hun site maar 5 mbit.
Voor wat betreft je vraag: bel ze even zou ik zeggen.
Blijkt nu, dat als ik vanaf backend iets van de server download (ook op backend) maar dat via de domeinnaam doe, dan is het SLOOOOOOM. Doe ik het direct op IP-nummer van de server, dan is het snel. Op domeinnaam betekent dat het IP-nummer van de WAN-poort gebruikt wordt, m'n externe IP-adres. Logisch anders werkt m'n site niet
Maarja, blijkbaar is er dus IETS gebeurt, en ik heb geen idee wat, dat de router de data nu zo übertraag afhandelt. Het ding rebooten lijkt wel enige verbetering te hebben gebracht, maar nog steeds ver beneden peil. Er is geen ander verkeer op het netwerk, downloaden kan nog steeds op de volle snelheid.
Iemand een idee?
Anoniem: 179986
[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 179986 op 03-12-2007 02:46 ]
woekele schreef op maandag 03 december 2007 @ 02:29:
Vandaag is de verbinding wel een stuk of 10 keer kort weggevallenHet DSL lampje knippert dan even. Heb 't gevoel dat het modem te hoog intraint of zo. Kan ik 'm niet vertellen dat ie gewoon iets lager moet? Dan weet ik tenminste zeker dat hij verbonden blijft.
Tja, het was dan ook wel verschrikkelijk weer buiten. Sommige koperkabels in de grond is de isolatie niet helemaal goed meer en dan kan bij een fikse regenbui of onweer een aantal mensen last hebben hiervan.Anoniem: 179986 schreef op maandag 03 december 2007 @ 02:46:
hier hetzelfde, redelijk onstabiele verbinding gehad eventjes maar nu is alles weer goed.
Ik zou het ook wel prima vinden als alles hetzelfde blijft. E-mailadres, telefonie en alle andere zaken gebruik ik niet, maar de verbinding is goed in orde. En ik vind het ook niet belangrijk of die nu 12 of 20 Mbit is. Ik heb voor T12 gekozen vanwege het gratis draadloze modem (was 70 euro bij een lager abonnement) dus een gratis overstap naar Telfort 20 Mbit hoeft van mij niet.Exirion schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:55:
[...]
Same here. Als alles bij het oude blijft voor dezelfde prijs dan ben ik dik tevreden, want na een jaar heb ik nog geen enkele klacht over TiscaliWas met UPC wel anders
Verder vind ik Tiscali heel veel beter klinken dan Telfort.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Waarom? Teflort is toch niet echt een onbekende speler.....Canaria schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:46:
Elect a clown, expect a circus.
Wat heeft het 'beter klinken' te maken met de kwaliteit van de dienstverlening?Canaria schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:46:
Als ik zo zou redeneren zou ik nooit voor Telfort kiezen omdat ze 8 tot 10 jaar geleden een brakke GSM dekking hadden
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
'Beter klinken' is in dit geval een afgeleide van de kwaliteit van de dienstverlening. Als de dienstverlening voor mij beter was, dan had ik geen slechte ervaringen en zou de naam een heel stuk beter klinken.Gunner schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:53:
[...]
Wat heeft het 'beter klinken' te maken met de kwaliteit van de dienstverlening?
Uiteraard is het een incident en zegt dat niets over de algemene kwaliteit van de dienstverlening, toch word ik bij het horen van de naam Telfort nog altijd herinnerd aan persoonlijke ervaringen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Volgens de site van Telfort hebben ze maar 1 abonnement met telefonie: 20MB voor 29,95.
Als ik het dus goed begrijp, blijft alles voor de ex-tiscali klanten hetzelfde?
ja, alles blijft exact hetzelfde. tenzij je overstapt naar het telfort abonnement na 14 januari.jvdb1975 schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:16:
Volgens de informatie blijft mijn abonnement en bedrag gelijk. Ik betaal nu 34,95 voor mijn 12MB verbinding.
Volgens de site van Telfort hebben ze maar 1 abonnement met telefonie: 20MB voor 29,95.
Als ik het dus goed begrijp, blijft alles voor de ex-tiscali klanten hetzelfde?
Ik heb een T6 abbo met telefonie voor 29,95 eurie's. Dat ik maar 1 telefoonnummer overhoud maakt me niet uit.En dan daar nog het tientje lijnkosten voor kpn bij is dus ong 40 euro p/mnd.
Tis dus wel na te gaan dat ik niet blijf zitten met dit abbo terwijl ik na 14 januari dan blijkbaar voor euro 30,00 kan telefoneren en dan ook nog een 20Mb kan gaan gebruiken. Volgens de postcode is deze 20Mb haalbaar. Op de vraag of ik een upgrade wil? JA zeker.
Anoniem: 70162
ik snap trouwens prima dat telfort de oude abo's in principe laat doorlopen. business is business
ik snap alleen niet dat ze niet even precies aangeven wie er na 14 januari nou precies kan overstappen, mochtie dat willen. "in veel gevallen" is nou niet echt geruststellend
zeker omdat iedere klant in principe gewoon z'n oude abo kan opzeggen en meteen een nieuw telfort-abo aanvragen. met een nieuw modem die ze bij een gewone omzetting niet persé zouden hoeven opsturen.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 03-12-2007 21:29 ]
vanpeltje
daar heb ik een aantal keer over gebeld al: (gemaild ook, maar daarop nog geen reactie)vanpeltje schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:30:
als ik niets doe, vervalt die extra huurkosten voor die kpn lijn van 9,95 dan na 14 januari 08?
callcenterdude 1: "ja, telfort doet daar sowieso niet meer aan"
callcenterdude 2: "nee, je houdt exact dezelfde voorwaarden als vroeger"
callcenterdude 3: "geen idee"
tsja...
vanpeltje
Daar zijn de "geleerden" bij Tiscali het inderdaad nog niet over eens. Probeer ook een duidelijk antwoord op die vraag te krijgen. Ik heb nu T12 + Telefonie Basis en apart KPN Belbudget.Anoniem: 70162 schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:38:
[...]
daar heb ik een aantal keer over gebeld al: (gemaild ook, maar daarop nog geen reactie)
callcenterdude 1: "ja, telfort doet daar sowieso niet meer aan"
callcenterdude 2: "nee, je houdt exact dezelfde voorwaarden als vroeger"
callcenterdude 3: "geen idee"
tsja...
Ook wil ik bij een eventuele overstap naar Telfort, absoluut mijn KPN nummer behouden. Ik heb al een heel epistel aan e-mails, maar geen eenduidig antwoord.
Het wordt wel krap aan. Mocht het nodig zijn t.a.v. nummerbehoud, nu al KPN over te zetten naar Tiscali, moeten ze wel snel reageren. Veranderingen in de Telefonie kunnen maar tot 9 december uitgevoerd worden. Of kan ik na 14 januari alles in 1 keer regelen?
Wordt waarschijnlijk iedere dag een belletje. Wie al meer info heeft, laat wat horen!
Eerder had ik ook problemen met haperende telefoonlijn. Alle adviezen, zowel hier als van Tiscali helpdesk, hadden geen effect. Maar inmiddels werkt telefonie vlekkeloos. Blijkbaar heeft ook dat bij Tiscali gelegen.
sterkte dan....vanpeltje schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:54:
lol, nou dan ga ik het opzeggen en over naar Alice
Dan kun je waarschijnlijk ook meteen een nieuw modem kiezen tegen gereduceerd tarief lijkt me.
Als je gewoon over gaat zal dat wel niet kunnen.
Het klinkt wel goed als het 30 euro is inclusief telefonie en die 10 euro koperlijnhuur. Wordt dan echt steeds goedkoper. Als je dan ook nog 0900 nummers kunt bellen voor goedkoop naar het buitenland bellen ben je wel ongeveer klaar lijkt me.
Of zie ik het nu verkeerd?
Hop,hop,hop!
Je kan volgens mij bij telfort ook apart telefonie aanvragen zodra je overgezet bent. En welk modem heb je nu dan? Ik weet dat ik bij Tiscali jaar geleden dezelfde modem kreeg alleen ook nog met WiFi die telfort nu vandaag ook levert, alleen zonder wifi.basset schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 08:10:
Het is mij nog een beetje onduidelijk, maar is het niet zo dat je beter op kunt zeggen en dan een nieuw abonnement kunt afsluiten bij Telfort als je nog geen telefonie hebt?
Dan kun je waarschijnlijk ook meteen een nieuw modem kiezen tegen gereduceerd tarief lijkt me.
Als je gewoon over gaat zal dat wel niet kunnen.
Het klinkt wel goed als het 30 euro is inclusief telefonie en die 10 euro koperlijnhuur. Wordt dan echt steeds goedkoper. Als je dan ook nog 0900 nummers kunt bellen voor goedkoop naar het buitenland bellen ben je wel ongeveer klaar lijkt me.
Of zie ik het nu verkeerd?
Ik maak gebruik van een Linksys router/modem (wireless) deze ondersteund geen telefonie voor zover ik weet. (een WAG54 of zoiets) De niet draadloze zyxel heb ik er uitgegooid toen mn wireless access point overleed.Zenix schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:07:
[...]
Je kan volgens mij bij telfort ook apart telefonie aanvragen zodra je overgezet bent. En welk modem heb je nu dan? Ik weet dat ik bij Tiscali jaar geleden dezelfde modem kreeg alleen ook nog met WiFi die telfort nu vandaag ook levert, alleen zonder wifi.
Hop,hop,hop!
Ik zou zeggen mail tiscali maar met je vraag.Denk dat je wel nieuw modem kan krijgen hoor. Zeker als telefonie niet ondersteund wordt door je huidige modem.basset schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:57:
[...]
Ik maak gebruik van een Linksys router/modem (wireless) deze ondersteund geen telefonie voor zover ik weet. (een WAG54 of zoiets) De niet draadloze zyxel heb ik er uitgegooid toen mn wireless access point overleed.
[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 04-12-2007 16:36 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
dat is een beetje het punt. tiscali/telfort weigert gewoon duidelijkheid te verschaffen over een aantal zaken.basset schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 08:10:
Het is mij nog een beetje onduidelijk, maar is het niet zo dat je beter op kunt zeggen en dan een nieuw abonnement kunt afsluiten bij Telfort als je nog geen telefonie hebt?
-moet je als je niets doet na 14 jan nog steeds kaal-koper blijven betalen aan KPN?
-onder welke voorwaarden exact mag je na 14 jan switchen van je tiscali abo naar dat telfort abo?
-als je mag switchen, hoe zit het dan met korting op een nieuw (=bijv. uitgebreider) modem?
-waarom wordt het afgeraden om gewoon per 14 jan op te zeggen en meteen een nieuw telfort abo te nemen?
als je belt hoor je steeds wat anders en als je mailt krijg je geen antwoord.
service
Anoniem: 70162 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:02:
[...]
dat is een beetje het punt. tiscali/telfort weigert gewoon duidelijkheid te verschaffen over een aantal zaken.
-moet je als je niets doet na 14 jan nog steeds kaal-koper blijven betalen aan KPN?
-onder welke voorwaarden exact mag je na 14 jan switchen van je tiscali abo naar dat telfort abo?
-als je mag switchen, hoe zit het dan met korting op een nieuw (=bijv. uitgebreider) modem?
-waarom wordt het afgeraden om gewoon per 14 jan op te zeggen en meteen een nieuw telfort abo te nemen?
als je belt hoor je steeds wat anders en als je mailt krijg je geen antwoord.
service
vanpeltje
Eindelijk dan toch een duidelijk antwoord van een helpdeskmedewerker.Masimo schreef op maandag 03 december 2007 @ 22:44:
[...]
Daar zijn de "geleerden" bij Tiscali het inderdaad nog niet over eens. Probeer ook een duidelijk antwoord op die vraag te krijgen. Ik heb nu T12 + Telefonie Basis en apart KPN Belbudget.
Ook wil ik bij een eventuele overstap naar Telfort, absoluut mijn KPN nummer behouden. Ik heb al een heel epistel aan e-mails, maar geen eenduidig antwoord.
Het wordt wel krap aan. Mocht het nodig zijn t.a.v. nummerbehoud, nu al KPN over te zetten naar Tiscali, moeten ze wel snel reageren. Veranderingen in de Telefonie kunnen maar tot 9 december uitgevoerd worden. Of kan ik na 14 januari alles in 1 keer regelen?
Wordt waarschijnlijk iedere dag een belletje. Wie al meer info heeft, laat wat horen!
Wachten tot 14 januari is het devies.
Volgens de helpdeskmedewerker krijgen alle Tiscali abonnees de mogelijkheid naar het Telfort 20Mb abonnement over te stappen. Mocht je naast Tiscali Telefonie Basis nog gebruik maken van een KPN abonnement, dan kan een eventuele opzegging / portering van je KPN nummer meteen meegenomen worden. Echter vervalt dan een van de telefoonnummers, want bij Telfort Internet en Telefonie heb je maar 1 telefoonnummer. De netwerkkosten van 9,95 verdwijnen met het opzeggen/overzetten naar Telfort dan ook, want die zitten in het Telfort I&T abonnement.
Op het tiscali forum staat ook:Masimo schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:06:
[...]
Eindelijk dan toch een duidelijk antwoord van een helpdeskmedewerker.
Wachten tot 14 januari is het devies.
Volgens de helpdeskmedewerker krijgen alle Tiscali abonnees de mogelijkheid naar het Telfort 20Mb abonnement over te stappen. Mocht je naast Tiscali Telefonie Basis nog gebruik maken van een KPN abonnement, dan kan een eventuele opzegging / portering van je KPN nummer meteen meegenomen worden. Echter vervalt dan een van de telefoonnummers, want bij Telfort Internet en Telefonie heb je maar 1 telefoonnummer. De netwerkkosten van 9,95 verdwijnen met het opzeggen/overzetten naar Telfort dan ook, want die zitten in het Telfort I&T abonnement.
Dus gewoon lekker afwachten, uiteindelijk krijg je vanzelf de aanbieding om over te stappen, voor de telfort prijs, maar dan natuurlijk ook de telfort voorwaarden, denk ik (1 tel nummer, geen homepage)Inderdaad. En daarom zal uiteindelijk iedere huidige Tiscali abonnee ook een aanbieding gaan krijgen om over te stappen op het telfort abonnement, waar dus vanzelfsprekend ook de telfort prijzen aan vast zitten.
Klopt. Na 14/1 kan je overstappen naar het Telfort abo wat ze nu aanbieden met de daarbij horende specificaties (zonder 10 euro lijnhuurbijv). Ook kan je je Tiscali abo behouden, dan blijft je echter de snelheid, 10 euro lijnhuur en je huidige maandbedrag houden.Fly-guy schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:02:
Dus gewoon lekker afwachten, uiteindelijk krijg je vanzelf de aanbieding om over te stappen, voor de telfort prijs, maar dan natuurlijk ook de telfort voorwaarden, denk ik (1 tel nummer, geen homepage)
De door jou genoemde quote van het Tiscali forum kon ik zo 123 niet terugvinden. Ik neem aan dat je het topic TISCALI wordt TELFORT. Vandaag brief ontvangen. bedoeld?
ze zetten op hun website ook niet voor niets:
veel vager kan het niet. feitelijk staat hier gewoon geen ja en geen nee.Ja, in veel gevallen zal dit na het omzetten van uw Tiscali-abonnement naar Telfort internet mogelijk zijn.
http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?p=142880#142880 (een na laatste post, is van forum/tiscali support)musicfreak schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:21:
[...]
De door jou genoemde quote van het Tiscali forum kon ik zo 123 niet terugvinden. Ik neem aan dat je het topic TISCALI wordt TELFORT. Vandaag brief ontvangen. bedoeld?
[ Voor 3% gewijzigd door Fly-guy op 05-12-2007 11:33 ]
ik ben nederlander en had m'n snelle internet dus graag zo goedkoop mogelijk, en dat nieuwe abo lijkt me wel wat dusAnoniem: 179986 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:29:
wat is het probleem nou eigenlijk ? dan kom je er toch gewoon 14 januari achter, anders ga je gewoon lekker verder met je huidige tiscali abonnement in plaats van het telfort abonnement
welnu, als ik 14 januari pas zeker weet of ik kan switchen, is het te laat als dat niet zo blijkt te zijn.
voor 14 jan mag je altijd opzeggen en een nieuw abo aanvragen.
mij persoonlijk zal twee keer een formuliertje invullen bij de laatse optie aan m'n reet roesten, maar tiscali/telfort zien dat liever niet, zoveel is wel duidelijk
geloof het of niet, maar ze zijn weer van mening veranderdmusicfreak schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:21:
Ook kan je je Tiscali abo behouden, dan blijft je echter de snelheid, 10 euro lijnhuur en je huidige maandbedrag houden.
uit m'n mail naar de helpdesk:
kreeg vandaag dit antwoord:In uw brief van 12 november schrijft u dat Tiscali op 14 januari 2008
overgaat in Telfort Internet, maar dat er aan mijn ADSL abonnement
niets verandert. Wil dat ook zeggen dat ik na 14 januari nog steeds een
KPN BelBudget telefoonlijn nodig heb?
ahwellIn uw e-mail geeft u aan te willen weten of u na 14 januari ook nog een KPN abonnement nodig hebt.
In antwoord op uw vraag kan ik u vertellen dat u geen KPN aansluiting nodig hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door Roeltjuh op 06-12-2007 18:07 ]
maar zou kunnen natuurlijk
Tja het zijn ook mensen. Je vraagt letterlijk "of je een KPN aansluiting nodig hebt". Aangezien de koperkabel altijd nodig is maar een abonnement op een telefoonabonnement niet nemen ze aan dat je dat bedoeld. En dus is het antwoord nee.Anoniem: 70162 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:24:
ik mag hopen dat de helpdesk snapt dat ik dat natuurlijk niet bedoel.
maar zou kunnen natuurlijk
Anoniem: 12019
Wat vind jij zo onduidelijk dan? Als ik http://www.tiscali.nl/telfort/ lees, zie ik staan dat alles hetzelfde blijft, dus ook je contractsduur. Je gaat geen nieuw contract aan.Anoniem: 12019 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:11:
Ik vindt het jammer dat Tiscali niet met duidelijke antwoorden komt voor bestaande klanten en ons laat wachten tot 14 januari,straks zeggen ze bijvoorbeeld nog dat je weer een nieuw contract hebt en pas over een jaar kan overstappen.
Wat je wel inleverd als je naar Telfort overstapt is:
- Gratis spamfilter (bij Telfort 1,25 per maand)
- Gratis webspace (biedt Telfort niet aan)
edit:
+ Lijnhuur is inclusief, scheelt weer 10 euro
Iemand enig idee wat er met mijn abonnement Tiscali gebeurt als dat al dat afloopt (ergens in Juni ofzo)? Wordt dit dan automatisch verlengd tegen dezelfde voorwaarden, zoals Tiscali dat deed? Krijg ik dan automatisch een Telfort abonnement tegen Telfort voorwaarden?
[ Voor 4% gewijzigd door Stiegl op 08-12-2007 14:45 ]
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Je huidige contract blijft gelden lijkt mij, dus die zou dan gewoon weer met een jaar verlengd moeten worden. Maar er zijn wel andere Algemene Voorwaarden. Als er daar niets over instaat zul je niet zomaar een telfort abbo krijgen (lijkt me ook niet echt logisch).Stiegl schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:26:
Tja, allemaal leuk en aardig die 20Mbit, maar ik vraag mij af of het veel scheelt. Ik kom nu ook niet aan mijn maximum snelheid met 12Mbit.
Wat je wel inleverd als je naar Telfort overstapt is:
- Gratis spamfilter (bij Telfort 1,25 per maand)
- Gratis webspace (biedt Telfort niet aan)
edit:
+ Lijnhuur is inclusief, scheelt weer 10 euro
Iemand enig idee wat er met mijn abonnement Tiscali gebeurt als dat al dat afloopt (ergens in Juni ofzo)? Wordt dit dan automatisch verlengd tegen dezelfde voorwaarden, zoals Tiscali dat deed? Krijg ik dan automatisch een Telfort abonnement tegen Telfort voorwaarden?
http://www.tiscali.nl/tel...sp?categorie=adsl&vraag=2
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Anoniem: 87350
Inderdaad, duidelijk. Wat ik wel weird vind is dat Tiscali geen brief naar hun klanten verstuurd met info. Ik heb iig niets ontvangen. Je zou zeggen bij zo'n belangrijke verandering dat ze hun klanten informeren....of niet?ReLight schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:31:
Ik snap al die aangenomen onduidelijkheid niet. Op de info pagina staat het (bijna) allemaal letterlijk zwart op 'wit' uitgeschreven. Weinig onduidelijks aan. Dat is hun info pagina door hun geschreven dus dat mag je voor waar aannemen. Het enige wat er nog niet staat is naar welk telfort abbo je kan gaan overstappen.
http://www.tiscali.nl/tel...sp?categorie=adsl&vraag=2
Voor de rest mis je nog niks aan die brief, maar als je 'm nog niet hebt en ze denken dat ze iedereen gehad hebben zitten ze ( lees Tiscali) er toch naast, niet zo netjes.
^^ Eensch. Ik heb die brief ook nog steeds niet ontvangen, terwijl een collega hem al weken in huis heeft. Slechte zaak van Tiscali.Anoniem: 87350 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:39:
[...]
Inderdaad, duidelijk. Wat ik wel weird vind is dat Tiscali geen brief naar hun klanten verstuurd met info. Ik heb iig niets ontvangen. Je zou zeggen bij zo'n belangrijke verandering dat ze hun klanten informeren....of niet?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Anoniem: 151007
Weet iemand dit?:
Ik ga verhuizen, blijf binnen dezelfde wijkcentrale, dus houd mijn zelfde KPN nummer ook. Nu zegt tiscali op de site dat ik moet zorgen dat de KPN lijn over is op het moment dat ik ADSL wil verhuizen. Als ik de KPN lijn een week eerder verhuis bijvoorbeeld, blijft het ADSL signaal op de lijn dan wel in tact? Dus tijdelijk een lijn zonder line-sharing? Dan laat ik nl. eerst de analoge telefoon verhuizen, dan heb ik tijdelijk telefoon op 2 adressen in feite.
Anoniem: 184366
haha, ik kijk ook weer eens keer op tweakers en zie tot mijn schrik dat ik over 30 een telfort abbonoment hebRoeltjuh schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:09:
Vandaag hebben wij de brief zelfs voor de 2e keer ontvangen...
uit ervaring:Anoniem: 151007 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 23:19:
Hey,
Weet iemand dit?:
Ik ga verhuizen, blijf binnen dezelfde wijkcentrale, dus houd mijn zelfde KPN nummer ook. Nu zegt tiscali op de site dat ik moet zorgen dat de KPN lijn over is op het moment dat ik ADSL wil verhuizen. Als ik de KPN lijn een week eerder verhuis bijvoorbeeld, blijft het ADSL signaal op de lijn dan wel in tact? Dus tijdelijk een lijn zonder line-sharing? Dan laat ik nl. eerst de analoge telefoon verhuizen, dan heb ik tijdelijk telefoon op 2 adressen in feite.
Als je eerst je kpn verhuizing doorgeeft en wacht op de bevestiging en dan pas je tiscali verhuizing doorgeeft dan kan je het KPN referentie nummer van je KPN-verhuizing erbij zetten (dit kan allemaal al 2 maanden voor je verhuis datum) Tiscali coordineerd dan dat de adsl overzetting met de kpn overzetting mee gaat. En dan heb je de zelfde dag nog weer alle op je nieuwe adres. Werkte erg netjes.
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Over 30 wat?????????????? geiten?? arabieren?? auto's????? minuten?????????????Anoniem: 184366 schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:03:
[...]
haha, ik kijk ook weer eens keer op tweakers en zie tot mijn schrik dat ik over 30 een telfort abbonoment hebnog niks ontvangen
[ Voor 140% gewijzigd door rgras op 16-12-2007 16:37 ]
Anoniem: 151007
Nou blijf ik nog met de vraag zitten, wat als ik er aan paar dagen tussen wil, heb ik dan op het oude adres nog wel internet?ReLight schreef op zondag 16 december 2007 @ 09:17:
[...]
uit ervaring:
Als je eerst je kpn verhuizing doorgeeft en wacht op de bevestiging en dan pas je tiscali verhuizing doorgeeft dan kan je het KPN referentie nummer van je KPN-verhuizing erbij zetten (dit kan allemaal al 2 maanden voor je verhuis datum) Tiscali coordineerd dan dat de adsl overzetting met de kpn overzetting mee gaat. En dan heb je de zelfde dag nog weer alle op je nieuwe adres. Werkte erg netjes.
Nu heb ik tiscali telefonie totaal. Ook dus geen kpn lijn meer, ik betaal tiscali €10 extra per maand voor de lijnhuur.
Waar moet ik nu eigenlijk op letten als ik mijn aansluiting wil laten verhuizen naar zwolle?
http://www.tiscali.nl/helpdesk zegt over die specifieke situatie nl niets
Kan ik veilig de aanname doen dat tiscali wel met KPN overlegd over die lijn in zwolle? Of moet ik zelf met KPN contact opnemen om zeker te weten dat daar geen kppn abo meer opzit?
nope
Anoniem: 241294
Aannames zou ik sowieso niet als veilig bestempelen, maar dat terzijde. Derhalve is het ook niet verstandig om er vanuit te gaan dat het nieuwe adres 'adsl-vrij' is. Je kunt altijd informeren bij de KPN, maar echt veel kans geef ik je niet [eigen ervaring], je kunt beter, als het een koopwoning betreft, informeren bij de verkopende partij. Mocht je huren dan is het zo dat vorige huurder het pand moet 'opleveren' zoals het behoort te zijn, dus 'adsl-vrij'. Dit alles gaat via de verhuurder, maar zijn meestal geen gemakkelijke situaties...bloody schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:11:
......
Kan ik veilig de aanname doen dat tiscali wel met KPN overlegd over die lijn in zwolle? Of moet ik zelf met KPN contact opnemen om zeker te weten dat daar geen kppn abo meer opzit?
Nu moet ik dus een nieuw modem hebben en ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met andere modems dan die van Tiscali zelf op het Tiscali netwerk?
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Hm dat is toevallig.. Ik had de laatste weken ook last van gare uploadnelheden. Na het nodig geklooi blijkt dat hier ook de Zyxel de schuldige is. Als ik op de PC's de netwerkkaarten configureer op 10Mbps, en dan liefst ook nog half duplex, dan haal ik weer redelijke uploadsnelheden. En, naar nu blijkt, werkt heel internet wat soepeler... Leuke was dat ik er nog een switch tussen zyxel en de rest van de PC's had, ivm kabellengtes (server staat ver weg). Maarja, die verbindt doodleuk op 100Mbps full duplex, dus baggerGroteBozewolf schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:35:
ik heb een vraag: mijn Zyxel 2602HW modem is aan het overlijden. Hij wordt warm en mijn UTP poorten op het modem houden er dan mee op.
Nu moet ik dus een nieuw modem hebben en ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met andere modems dan die van Tiscali zelf op het Tiscali netwerk?
Dus ik ben eigenlijk ook benieuwd naar bevindingen van anderen met alternatieve modem/routers. En tevens vraag ik me af of het niet een ontwerpfout in de zyxel is. Ethernet is toch bekend terrein, zou je zeggen, en dat moet het toch wel lang vol kunnen houden...
[edit]
Frak.. De reden dat ik überhaupt de switch ertussenuit wilde hebben is omdat ik weet dat je vanuit de webgui geen controle hebt over de ethernetpoort.. Kreeg ik net een brainwave dat dat misschien via de CLI wel kan, en idd: ether driver config. Dus ga ik straks de boel maar weer omgooien, want 10Mbps op intern netwerk is toch ook niet wat.
[ Voor 12% gewijzigd door Fuzzillogic op 19-12-2007 12:20 ]
Mijn probleem is echt temperatuur gerelateerd. Als ik een fan laat blazen om mijn router, dan gaat het na een paar minuten weer als een trein! Lijkt me dus wel een defecte chip of zo, en dat nu net mijn garantie is verlopenFuzzillogic schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:53:
[...]
Hm dat is toevallig.. Ik had de laatste weken ook last van gare uploadnelheden. Na het nodig geklooi blijkt dat hier ook de Zyxel de schuldige is. Als ik op de PC's de netwerkkaarten configureer op 10Mbps, en dan liefst ook nog half duplex, dan haal ik weer redelijke uploadsnelheden. En, naar nu blijkt, werkt heel internet wat soepeler... Leuke was dat ik er nog een switch tussen zyxel en de rest van de PC's had, ivm kabellengtes (server staat ver weg). Maarja, die verbindt doodleuk op 100Mbps full duplex, dus bagger
Dus ik ben eigenlijk ook benieuwd naar bevindingen van anderen met alternatieve modem/routers. En tevens vraag ik me af of het niet een ontwerpfout in de zyxel is. Ethernet is toch bekend terrein, zou je zeggen, en dat moet het toch wel lang vol kunnen houden...
[edit]
Frak.. De reden dat ik überhaupt de switch ertussenuit wilde hebben is omdat ik weet dat je vanuit de webgui geen controle hebt over de ethernetpoort.. Kreeg ik net een brainwave dat dat misschien via de CLI wel kan, en idd: ether driver config. Dus ga ik straks de boel maar weer omgooien, want 10Mbps op intern netwerk is toch ook niet wat.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
DOUBLE FRAK!Fuzzillogic schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:53:
[...]
[edit]
Het werkt gewoon niet. ether driver config 1 0 0 enet0 zou de boel op 10Mbps half duplex moeten zetten. Afgezien van dat de link even dood gaat gebeurt er verder helemaal niets en blijft het 100Mbps full duplex aldus m'n switch.
Grrr, kan ik alles weer gaan terugzetten, om vervolgens het hele netwerkje op 10Mbps te laten draaien ipv alleen de router <-> switch
Nou kent OpenWRT de mogelijkheid om Asterisk te draaien. Da's een stuk goedkoper, maar hoe fijn werkt het allemaal? Een router met puur een CLI heb ik ook echt geen zin in.
Anoniem: 166630
Nee , normaliter niet want KPN zet je 'draag' lijn over naar je nieuwe adres. Als je dit wel wilt denk ik dan zal je niet je KPN lijn moeten verhuizen, maar een nieuw abbo kon nemen.Anoniem: 151007 schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:28:
[...]
Nou blijf ik nog met de vraag zitten, wat als ik er aan paar dagen tussen wil, heb ik dan op het oude adres nog wel internet?
Hoe het dan met tiscali zit weet ik niet, maar het zal dan geen verhuizing zijn denk ik?
Ik gebruik een Fritz!Box. Is modem, router en PBX met 10 SIP accounts. Werkt prima!Fuzzillogic schreef op woensdag 19 december 2007 @ 11:53:
[...]
Aha. Maar is-ie ook SIP-server/proxy? M'n N95 ondersteunt SIP, maar met Tiscali heeft-ie een probleem helaas. Ik zoek dus een apparaat waarmee het wel goed gaat. En zelf wil ik ook vanaf een externe locatie kunnen inloggen.OrakelJos schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:20:
[...]
Ik gebruik een Fritz!Box. Is modem, router en PBX met 10 SIP accounts. Werkt prima!
Nee, die krijg je pas volgend jaar denk ik.joop99 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 08:13:
Heeft er iemand al een brief met de telfort inlog gegevens ontvangen(als tiscali abonnee)? Ik kan me niet voorstellen dat ze dat in 1 keer doen, iedere brief die ze versturen levert telefoontjes naar de helpdesk op. Alles in een keer versturen waarschijnlijk een overbelaste helpdesk.
[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 28-12-2007 11:57 ]
Het lijkt me dat het te vroeg is gezien de tekst op de website van tiscaliAnoniem: 179986 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:35:
Ingelogged op telfort.nl, abonnement wijzigen gedaan, maar dan staat er "Er zijn geen upgrades beschikbaar.". Kan dus niet mijn T12 abo veranderen naar het telfort 20mbit abonnement. hopelijk komt het omdat het te vroeg is, anders zou ik het jammer vinden.
Abonnement wijzigen
Vanaf 15 januari gaat Tiscali verder onder de naam Telfort internet. Voor u, als bestaande klant, verandert er niet zoveel. U behoudt gewoon hetzelfde abonnement en ook uw e-mailadressen blijven gelijk.
Wijzigingen aan uw abonnement zijn echter tot die tijd niet mogelijk.
Onlangs bent u hier reeds over geïnformeerd en binnenkort ontvangt u meer, uitgebreide, informatie.
Wat ik begrepen heb is het gewoon even geduld hebben nog tot omzettingen klaar zijn allemaal.Anoniem: 179986 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:35:
Ingelogged op telfort.nl, abonnement wijzigen gedaan, maar dan staat er "Er zijn geen upgrades beschikbaar.". Kan dus niet mijn T12 abo veranderen naar het telfort 20mbit abonnement. hopelijk komt het omdat het te vroeg is, anders zou ik het jammer vinden.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
wanneer je een mailtje stuurt naar (oudetiscaligebruikersnaam)@telfort.nl komt deze ook aan op je (tiscali) email, da's wel grappig!
Ben zo onderhand wel benieuwd wanneer we wat te horen krijgen over upgrade. Ik ben wel geinteresseerd om voor 5 euro minder van 4 naar 20 mb te gaan...
Heeft er eigenlijk iemand ervaring met een ISDN modem op 20 mb? Ik heb ondertussen alleen nog kaal koper, maar nog wel een ISDN modem, ooit dit verhaal te horen gekregen:
- zeg ADSL op
- Neem analoge lijn
- Neem nieuw ADSL
- zeg analoge lijn weer op
dat werd me al te gortig, maar tegenwoordig kan het ook op ISDN? (20 mb adsl2 that is)
welk forum ik ook lees, hoeveel vragen ik ook aan de helpdesk stel, niemand weet het... (anders vraag ik het maar gewoon aan tegen die tijd, zien we dan wel wat er gebeurd...)
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Maar hoe kan je nu via webmail mail uitsturen met je tiscali email-adres? Want die zouden toch behouden blijven.elhopo schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:18:
webmail is overigens (sinds gisteren) omgezet naar telfort, dus nu inloggen op webmail.telfort.nl
wanneer je een mailtje stuurt naar (oudetiscaligebruikersnaam)@telfort.nl komt deze ook aan op je (tiscali) email, da's wel grappig!
Ik vind het wel een beetje eigenaardig dat dit soort omzettingen gebeuren zonder dat de gebruikers op de hoogte worden gesteld. Ik kan bijvoorbeeld ook niet meer op mijn homepage-ruimte....
En wanneer is de daadwerkelijke omzetting nu eigenlijk en kunnen we kiezen voor de upgrade. Op de tiscali site wordt nu gesproken over 'voor 31 januari'?
Hoezo ongeduld?Gunner schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:33:
Wacht nu gewoon half januari nou eens af. Wat een ongeduld.
Ik wordt nu geconfronteerd met een half werkend product. Ik betaal gewoon het volle pond, dus mag ik er vanuit gaan dat alle diensten ook gewoon beschikbaar blijven....
webmail mail uitsturen met je tiscali email-adres kan niet, ik heb net geprobeerd of dat lukt (bij instellingen je oude mailadres instellen) maar dat werkt niet. Mooi balen, want een kennis zit met smart op een mailtje van me te wachten, en deze heeft een mailfilter op basis van mailadres (bluebottle)g00fy64 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:30:
[...]
Maar hoe kan je nu via webmail mail uitsturen met je tiscali email-adres? Want die zouden toch behouden blijven.
Ik vind het wel een beetje eigenaardig dat dit soort omzettingen gebeuren zonder dat de gebruikers op de hoogte worden gesteld. Ik kan bijvoorbeeld ook niet meer op mijn homepage-ruimte....
En wanneer is de daadwerkelijke omzetting nu eigenlijk en kunnen we kiezen voor de upgrade. Op de tiscali site wordt nu gesproken over 'voor 31 januari'?
Ik ben ook niet ongeduldig, maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben. Zoals het nu voelt, wordt er gewoon met ons gesold, en dat is irritant. Je moet wachten tot na 14 januari om te horen wat de upgrade mogelijkheden zijn, en je moet voor 14 januari doorgeven of je van tis af wil. Dat lijkt mij een beetje krom.
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Ik kan weer ftp-en naar m'n homepage ruimte, alleen de hostname veranderd van "home.tiscali.nl" naar "telfort.tiscali.nl".g00fy64 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 09:30:
[...]
Ik kan bijvoorbeeld ook niet meer op mijn homepage-ruimte....
Dit topic is gesloten.