Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810

Afbeeldingslocatie: http://images.sunflowers.de/anno1701/screenshots/devdiary_16_1.jpg

Zo wil ik ook wel spelen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Zeer binnenkort (Q2) word anno 1701 DS ook uitgebracht. Zijn er al mensen die van plan zijn deze game te kopen?

Kheb zelf namelijk heel veel intresse erin :P

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Add-on aangekondigd!

Er is eigenlijk nog niks over bekend, maar ze gooien het vast de wereld in:

http://www.anno1701.com/l...=en&l1=home&l2=news&l3=41

Verwacht er trouwens niet te veel van, hij staat gepland voor eind (Q3) 2007 :).

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 16-02-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meer info:
2007/03/23
The AddOn is coming - with campaign and editor!
The ANNO 1701 AddOn will contain a few features and specials to delight any fan of the series. It will arrive in the stores from Q3 2007 and every fan will be able to "upgrade" their ANNO 1701.

The name of the AddOn will be decided at a later date and will be made public at that time.

Here is a sneak preview of the contents:
The AddOn contains a campaign comprising 11 exciting missions, a world editor and 4 new interesting computer player profiles. The AddOn generally has an Asiatic look and the relevant flair to go with it.

The Campaign

The focus of the AddOn lies in the campaign; our Community survey revealed that the majority of ANNO players wanted a campaign in ANNO.

The campaign relates, over 11 thrilling missions, the story of a hero; the role assumed by the player. As this hero, the player sets out to join an old friend in a very mysterious, but extremely attractive affair. During his journey, the player has numerous adventures and meets old friends and makes new ones. The story features some unforeseen twists and turns, intrigues and power struggles. The classic ANNO elements of Discovery, Construction, Trade, Diplomacy and Military are mirrored in the individual missions, which are constantly setting the player new challenges. The 11 missions are packed with countless side-quests that present seasoned players with an even greater challenge!

The four new characters essentially carry the story and have been developed as meticulously as the previous ANNO 1701 computer player profiles. Yet there isn't a peace-loving individual behind every new face, and this makes the stories always exciting and full of surprises.

Editor

Related Designs incorporated 3 different editors into ANNO 1701 and the world editor will be included in the AddOn. Needless to say, this AddOn editor is user-friendly and is consistent with the ANNO design.

We are now investigating the possibility of making the two other editors available; more details on this to follow shortly.

Functions of the world editor:
The editor Related Designs has configured for the AddOn will be both visually and functionally similar to make it interesting and easy to use, particularly for the "casual gamer". The player will be able create his own, individual game world with the editor using a series of functions listed and described below:

1. Create game worlds of widely differing size: The player can use the editor to create various large worlds; in gameplay terms this will mean that fewer islands will fit into the "smaller worlds".

2. Placing islands in the game world: The player can now choose islands from the current repertoire of islands (i.e. all the islands included up to now) and place them in the world independently.

3. Create specific (map) settings: Now, natural resource deposits, start positions and foreign cultures, Pirates and up to three CPs can settle the island world (there are "island restrictions" for the foreign cultures and the Pirates, in that you cannot place them on all the islands).

Note:
The player can use the editor to create maps both for the main game ("classic") 1701, and the AddOn.

4. Create (map) settings: Besides the specific settings, the player can also set the general game parameters (e.g. start and victory conditions. For example, the start conditions are the setting options for start capital, construction cost refund (Yes/Halved/No), strength of the Pirates (Weak/Normal/Strong), trader assignments (Yes/No), disasters (can be selected individually), etc. Victory conditions could be, for example: "independence gained" "Pirate pact" "greatest wealth" (wealth can be adjusted), "largest settlement" (no. of inhabitants can be changed), etc.

5. Create general (map) settings: Finally, the player can of course choose the name of his map and add some map descriptions.

Finally:
All these settings can be changed as many times as required when editing, only the actual map size cannot be changed.

Deluxe comfort - the wizard

If setting all the above functions up is too complicated or simply too much trouble for the user, he can have a map created for him incorporating his own ideas, but with the help of the wizard. To do this, the user will be asked a few questions (size of world, no. of islands, etc.). Then, based on the answers, the wizard will then create a suitable map for the player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

klinkt goed allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2007/03/30
Oh, Good Egg! An Easter Egg!
The Easter Bunny is on its way and, what's more, we have gone to great lengths to catch him for you. What he confessed was that he was determined to bring very particular happiness to all ANNOholics at Easter. Sadly, it was not easy to extract any more information from him, but after long interrogation, in which Easter Eggs played a not insignificant role, we were finally able to get it out of him: he is bringing a second patch for ANNO 1701!

Apart from a few minor bug fixes, the 1.02 patch mainly contains some and exciting new features:
- As a quest reward, the free trader will now advertise for ships from time to time.
- The number of trade routes has been increased from 20 to 50. (is wellicht wel jammer)
- Particularly welcome honor guests can be invited back several times.
- Pirate treasure awaits anyone who can claim victory over Ramirez.
- The player can now view the total gameplay time for his profile.
- Using a shortcut, the game itself can be speeded up and slowed down again.
- Maintenance costs of buildings can now be viewed in the construction menu before they are built.
- Entirely new platinum medals.
- For potential millionaire players, maximum wealth has been increased to 999.999.999.
- It is now easier to allocate additional ships to a trade route.
- More houses can now be upgraded manually and all together.
- Using "Default", the key assignment will revert to its original configuration.

After we have again released the good White Rabbit, he will most probably drop in around Easter and to see you too. But please, don't tell him anything we have just revealed in complete confidence. Act surprised!

And now, have great fun waiting for the Easter Bunny to arrive! "Oh my fur and whiskers!"
Dus met pasen kunnen we een nieuwe patch verwachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 13:29
doet dat konijntje dan ook wat aan dat groen knipperende water in Vista? instellingen op low zetten werkt niet bij mij.. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-07 15:31
Al iemand Patch 1.02 geprobeert, en zo ja wat zijn de veranderingen/verbeteringen? Is er bijvoorbeeld al wat gedaan aan 'het knipperende water'?

[ Voor 27% gewijzigd door boaty op 07-04-2007 18:53 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 18:41

jefjef

learning by doing

boaty schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:51:
Al iemand Patch 1.02 geprobeert, en zo ja wat zijn de veranderingen/verbeteringen? Is er bijvoorbeeld al wat gedaan aan 'het knipperende water'?
Verbeteringen nog niet tegen gekomen maar van dat knipperend water heb ik geen last gehad.
Waar ik wel van baal is dat ik met een redelijke snelle pc (c6400, 1 gig, 7800GT) alles op low moet zetten om deze redelijk te spelen en dan nog, gisteren 4 uur bezig geweest om iets mooi op te zetten kreeg het systeem moeilijk omdat in 1 beeld schepen bezig waren elkaar kapot te schieten, land troepen elkaar te bevechten en de dorpelingen gewoon hun gang gingen. Na een 1/2 uur tegen een freeze aangekeken te hebben, waar de zandloper wel bleef draaien, reageeerde het spel helemaaal niet meer en moest ik via taskmanager het spel sluiten. Alles weg!
Beuhhhh. Hoop eerder dat ze zsm met patch 2.0 komen dan met een add-on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet hoe snel je c6400 is, maar het spel heeft vooral veel (meer dan 1 GB icm windows iig) geheugen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47312

Ik heb een probleem met de map in het spel...

Heb het spel gesaved en sindsdien blijft de map grijs ongeacht de gebieden die ik doorkruis met m'n bootje.
Maar even helemaal opnieuw begonnen, maar het probleem blijft.

En vooral bij missies waar ik dingen moet zien te vinden, levert dit vrij grote problemen op.

Iemand enig idee hoe dit veroorzaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Heb ik ook gehad, bij mij was de oplossing reboot van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hou heel veel van dit soort spellen, settlers 5 vond ik ook leuk, maar dat liep al heel snel niet meer goed op mijn brakke pc. Dit spel draait erg goed totdat alles erg groot en veel wordt. Met geld kan ik helaas niet omgaan. Vaak zat nog het handje ophouden bij andere lui (die je gelukkig niet failliet laten gaan). Kwam ik er eindelijk achter dat als je meer mensen hebt wonen je ook meer tax krijgt, ik dus hele eiland volgeplempt met huisjes en kerkjes, krijg je weer die enorme tekorten in cloth, alcohol (wordt echt superveel gezopen). En toen begon het me wat te irriteren, wil je net die piraten gaan mollen is dit weer op of dat weer. Deed dus iets fout. Ben nog op zoek naar een goede guide ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

REDFISH schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 01:41:
Hou heel veel van dit soort spellen, settlers 5 vond ik ook leuk, maar dat liep al heel snel niet meer goed op mijn brakke pc. Dit spel draait erg goed totdat alles erg groot en veel wordt. Met geld kan ik helaas niet omgaan. Vaak zat nog het handje ophouden bij andere lui (die je gelukkig niet failliet laten gaan). Kwam ik er eindelijk achter dat als je meer mensen hebt wonen je ook meer tax krijgt, ik dus hele eiland volgeplempt met huisjes en kerkjes, krijg je weer die enorme tekorten in cloth, alcohol (wordt echt superveel gezopen). En toen begon het me wat te irriteren, wil je net die piraten gaan mollen is dit weer op of dat weer. Deed dus iets fout. Ben nog op zoek naar een goede guide ofzo.
Ik heb sinds een aantal dagen ook Anno 1701, en precies wat jij zegt kom ik ook in mezelf tegen.
Waar ik achter ben gekomen is het volgende ;
Je hebt volgens mij 5 soorten mensen, laten we het even makkelijk 1,2,3,4,5 noemen :)
Als "1" 200 stuks heeft, en "2" komt in je stad wonen, en ze zijn beide tevreden (Taxes in het donkergroene gedeelte) gaan de huisjes van "1" (Waar maximaal 8 personen in kunnen) upgraden naar huisjes van "2" (Daar kunnen 16 mensen in volgens mij).
Het probleem wat je dan krijgt, je krijgt heel veel taxes, maar als er 40 huisjes upgraden naar nieuwe huisjes waar dubbel zoveel mensen in komen te zitten, moet je ook dubbel zoveel bier hebben (Ja, bier is echt ontzettend erg :X ) Ik heb dus vandaag een dorpje gemaakt met ongeveer 100 huisjes, en geloof het of niet, ik had met menssoort "1" 700 inwoners, en toen ik bij soort "4" zat, had ik 2500 inwoners :X
Dan ga je een aantal huizen slopen tot je het een beetje gecompenseert hebt, en als je dan zo dom bent als mij om oorlog te verklaren met iemand terwijl je alliance wou aanvragen, word je ook nog eens kei hard in gemaakt na 12 uur spelen :+
Hetgeen wat ik dus doe is de tax rate in het gele gedeelte houden, zodat er geen hogere groepen mensen komen, en aan de hand daarvan zorg ik voor veel productie van eten en andere zaken die groep 2 graag wilt hebben, dan bereid ik alles voor en zet ik de tax rate in het donkergroene gedeelte, worden de huizen ge-upgrade en heb je ineens bijna het dubbel aantal meer inwoners.
Dan is het aan jou om te kijken of je teveel of te weinig hebt, als ik dus ineens omlaag schiet met food, sloop ik een aantal huizen en zet ik de taxes wat hoger (Minder huisjes is minder taxes natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 10:50

djidee

Mr. Slungel

Volgens mij is er ook een optie waarbij je huisjes niet automatisch upgraden naar het volgende level, in jou geval wel handig denk ik :9

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djidee schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:37:
Volgens mij is er ook een optie waarbij je huisjes niet automatisch upgraden naar het volgende level, in jou geval wel handig denk ik :9
Dat weet ik niet precies :P
Ik doe het in ieder geval regelen met de taxes, als de mensen ontevreden zijn willen er ook geen nieuwe komen. Ik moet zeggen dat het wel erg moeilijk is om de juiste balans te hebben, en om buiten dat ook nog eens genoeg geld te verdienen om bijvoorbeeld de groene olifantjes te kopen en andere zaken die je te kort komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Ja, met Anno 1602 vond ik het ook veel makkelijker om een positieve balans te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83496

Iemand enig idee wat er met de officiele pagina van Anno 1701 is gebeurd? Je wordt nu direct naar de boeven van Ubisoft geleid.
Ook sunflowers.de lijkt uit de lucht?
Anno 1701 niet meer supported en dus de uitbreiding kunnen we ook wel op onze buik schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07 07:15
jefjef schreef op maandag 28 mei 2007 @ 09:41:
[...]

Verbeteringen nog niet tegen gekomen maar van dat knipperend water heb ik geen last gehad.
Waar ik wel van baal is dat ik met een redelijke snelle pc (c6400, 1 gig, 7800GT) alles op low moet zetten om deze redelijk te spelen en dan nog, gisteren 4 uur bezig geweest om iets mooi op te zetten kreeg het systeem moeilijk omdat in 1 beeld schepen bezig waren elkaar kapot te schieten, land troepen elkaar te bevechten en de dorpelingen gewoon hun gang gingen. Na een 1/2 uur tegen een freeze aangekeken te hebben, waar de zandloper wel bleef draaien, reageeerde het spel helemaaal niet meer en moest ik via taskmanager het spel sluiten. Alles weg!
Beuhhhh. Hoop eerder dat ze zsm met patch 2.0 komen dan met een add-on
Ditzelfde probleem heb ik dus ook ...
Ben je uren bezig met een stad te knutselen, moet je 'even' een vijand weg halen van jou toekomstige eiland ... freezed 't spel gewoon compleet.
Niet 1 keer ... Niet 2, maar gewoon elke keer als er meer dan pakweg 5 schepen beginnen met aanvallen is 't einde oefening -> taakbeheer -> app sluiten -> ik vloeken

Ik speel inmiddels al op Low graphic quality, maar helaas geen effect.
Windows Vista / AMD 4200 DualCore / 2GB intern / 60GB harddisk ruimte vrij (lijkt me genoeg) / GF7600 GS.

Iemand dit probleem kunnen oplossen?

[ Voor 0% gewijzigd door Zilverdael80 op 02-10-2007 20:36 . Reden: foutje ... harddisk ruimte != swapfile :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07 08:04
virtuale geheugen terug brengen naar 2 gb? 60 gb lijkt me niet echt een ideale instelling.

heb zelf ook 2 gb geheugen en virtual op 1024 min en 2048 max mb staan.

[ Voor 31% gewijzigd door Ziasod op 02-10-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-07 16:26
Ik neem aan dat hij niet bedoelt dat hij 60GB swap file heeft :P

Gisteren heb ik met mijn vriendin een LAN potje gespeeld. We schrokken wel een beetje toen we om 3 uur 's nachts op de klok keken :P

Helaas is haar laptop niet zo heel snel, dat vertraagt het hele LAN potje. Ik moet zeggen dat mijn PC er ook de nodige moeite mee had, mijn X2 @ 2,7Ghz zat toch bijna constant rond de 80% (beide cores uiteraard).

Is er een manier om de CPU usage wat omlaag te brengen, behalve gewoon zorgen dat je geen idioot grote kolonies ontwikkelt?

Waarschijnlijk gaan wij de komende tijd ons toch vooral bezig houden met ANNO 1604, dat loopt toch net wat lekkerder voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07 22:14
Heeft iemand trouwens al een idee waarom de site van anno pleite is. Je komt nu bij Ubisoft uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Weet iemand hoe je anno bind aan een netwerk kaart of ip.
Want hij pakt nu altijd het ip adres van mijn lokale verbinding, maar ik wil gamen met een andere netwerk kaart/IP.

Nergens kan ik een lijst vinden met switches/options mee te geven aan de exe. Aanpassingen aan Metric in mn route tabel hebben geen resultaat. Ik gebruik Vista.

Erg irritant ook dat het opgenomen is in Ubisoft, en als je zoekt op de ubisoft website anno of anno 1701 geen hit oplevert. Grrrr

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Start > Control Panel > Netwerverbindingen > Advanced > Netwer nogwattes

en dan staat er een lijstje met verbindingen. Degene die Anno 1602 moet pakken moet je dan bovenaan zetten. Zo heb ik Hamachi bovenaan staan.

Komt doordat de game een beetje dom is, zelfde met Age of Empires II. Die pakt ook nie thet Hamachi IP als je die niet bovenaan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
@jcv quattro

Ik heb Vista, dus 'netwerkverbindingen' heb ik niet. Echter als ik naar netwerkverbindingen beheren scherm ga (wat in feite hetzelfde is als in XP netwerkverbindingen) Dan kan ik niet op geavanceerd klikken, dus daar ontbreekt nog een stap.
en 'Netwer nogwattes' zegt me ook niets. -> gevonden door je AOE II opmerking !GN!T!ON in "Age of Empires II gebruikt foutief netwe..."

Ik start nu een VM machine om tekijken hoe dit in XP eruit ziet, misschien dat als ik weet wat er precies gewijzigd word ik dit kan vinden in Vista. Want bovenstaande Advanced knop zit niet in Vista op die plek.

Edit: Gevonden en opgelost: [Vista] Prioriteit netwerk als in XP met Hamachi werkt via ALT in netwerkverbindingen dus.

[ Voor 24% gewijzigd door siepeltjuh op 08-10-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 07:01
Ik ben nu voor het eerst bezig met Anno 1701. Alleen snap ik die trade routes niet echt. Ik heb een schip en een trade route aangemaakt tussen mijn stad en die van een trade partner. Bij mij laat ik 4 ton bricks inladen en bij de trade partner uitladen. Er word echter niks uit verkocht bij de tradepartner. Het schip vaart gewoon vol terug. Wat doe ik fout? Als ik manual verkoop lukt het namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:22

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

timcooijmans schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:12:
Ik ben nu voor het eerst bezig met Anno 1701. Alleen snap ik die trade routes niet echt. Ik heb een schip en een trade route aangemaakt tussen mijn stad en die van een trade partner. Bij mij laat ik 4 ton bricks inladen en bij de trade partner uitladen. Er word echter niks uit verkocht bij de tradepartner. Het schip vaart gewoon vol terug. Wat doe ik fout? Als ik manual verkoop lukt het namelijk wel.
Heeft de partner het wel in de inkoop staan? En weet je zeker dat je de producten ook uitlaad?
Daarnaast kan het ook zijn dat de partner maar tot een bepaald niveau inkoopt en dus niet meer nodig heeft van je goederen :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 07:01
Notna schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:52:
[...]

Heeft de partner het wel in de inkoop staan? En weet je zeker dat je de producten ook uitlaad?
Daarnaast kan het ook zijn dat de partner maar tot een bepaald niveau inkoopt en dus niet meer nodig heeft van je goederen :)
Probleem is al gevonden, ik had bij uitladen het slidertje op het zelfde getal als het inladen staan (als in zoveel uitladen) maar je moet dus aangeven hoeveel je over wil laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, geeft niet, die klassieke fout hebben we allemaal gemaakt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 21:35
Is het iemand al bekend of je de gamespeed van de multiplayer games kunt verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206537

Ik heb het probleem dat in een multiplayer game het spel op een gegeven moment niet meer
gelijk loopt met mn medespeler.

Zo gauw we oorlog voeren zien we niet meer hetzelfde gebeuren op het slagveld.
Het lijkt op een soort lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:28

UTM

Grr,

Mijn nieuw installatie van Anno 1701 klapt er constant uit. Dan ben ik bezig met het spelen van het spel en *ploep* ik zit weer terug in Windows. Dit gebeurt na ongeveer 1minuut spelen. Ik heb versie 1.01, verse windows-installatie en up-to-date drivers. Iemand enig idee voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:22

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Anoniem: 206537 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:26:
Ik heb het probleem dat in een multiplayer game het spel op een gegeven moment niet meer
gelijk loopt met mn medespeler.

Zo gauw we oorlog voeren zien we niet meer hetzelfde gebeuren op het slagveld.
Het lijkt op een soort lag.
Same here, totaal niet logisch :S Waarschijnlijk gewoon een harde bug die gesolved moet worden in een patch :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:54

The Legend

*Plop*

Ik heb niet het idee dat het spel nog ondersteunt wordt? Patches zijn nergens te vinden, niet eens een website.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Ubisoft het de boel opgekocht, en de stekker eruit gehaald. spel is nog geen jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stelletje eikels 8)7

Het is toch niet zo dat het spel opeens niet meer loopt, er zullen genoeg fans zijn die het een prachtig spel vinden...en dan gooien ze het bij Ubisoft gewoon dicht gelijk na overname...ik snap er niks van :(.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 27-10-2007 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildpad
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-07 22:33
The Legend schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:45:
Ik heb niet het idee dat het spel nog ondersteunt wordt? Patches zijn nergens te vinden, niet eens een website.
Reeds uitgebrachte patches zijn gewoon te vinden via www.anno1701.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 08:59
Ik heb de nederlandse versie van dit spel. Jammer genoeg werken de patches niet omdat deze voor de duitse of engelse, franse etc versie zijn. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf heb ik de Duitse versie van het spel gekocht...maar die heb ik nog nooit gespeeld.

Wat ik heb gedaan, en dat mag vast niet, is een Engelse ISO gedownload en met mn eigen serial het spel geinstalleerd...
Het spel start dan ook gewoon als ik mn Duitse DVD erin doe, maar ik kan wel gewoon Engels spelen.

Zoiets kan jij ook doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 08:59
Bedankt voor de tip. Even kijken of ik een backup kan vinden, van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-07 09:12

Snippertje

Light up your life

Misschien een domme vraag, maar is dit spel te vergelijken met Knights&merchants? Mijn zusje en ik willen namelijk geen oorlog voeren oid, maar gewoon steden bouwen en naar elkaar toe bouwen enzo. Maar het leuke is dan als je een economie moet opbouwen. Dus graan nodig, molen nodig, bakkerij nodig, inn nodig. Zoiets. Is dit spel dat? En valt het te spelen zonder oorlog te voeren?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-07 17:25

Koppensneller

winterrrrrr

Razor.Timo schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:30:
Misschien een domme vraag, maar is dit spel te vergelijken met Knights&merchants? Mijn zusje en ik willen namelijk geen oorlog voeren oid, maar gewoon steden bouwen en naar elkaar toe bouwen enzo. Maar het leuke is dan als je een economie moet opbouwen. Dus graan nodig, molen nodig, bakkerij nodig, inn nodig. Zoiets. Is dit spel dat? En valt het te spelen zonder oorlog te voeren?
Klinkt precies als Anno 1701 :) En oorlog voeren is wel mogelijk, maar echt niet nodig als je lekker aan het multiplayeren bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-07 22:05
Ja hoor, zeker als je de piraten en computerspelers weg laat. :) Dan neem je gewoon een ander doel (of gewoon lekker spelen als doel :P)
Volgens mij is het wel iets ingewikkelder als graanveldje hier, bakkerijtje daar, maar het is wel leuk :9 Het is gewoon eilandje bebouwen, volgend eilandje koloniseren. Echt naar elkaar toe bouwen lukt niet, met z'n 2-en op een eiland is niet echt relaxed, te weinig ruimte, maar je kunt natuurlijk wel met elkaar handelen. ;)

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

FereiDON schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:41:
Ja hoor, zeker als je de piraten en computerspelers weg laat. :) Dan neem je gewoon een ander doel (of gewoon lekker spelen als doel :P)
Volgens mij is het wel iets ingewikkelder als graanveldje hier, bakkerijtje daar, maar het is wel leuk :9 Het is gewoon eilandje bebouwen, volgend eilandje koloniseren. Echt naar elkaar toe bouwen lukt niet, met z'n 2-en op een eiland is niet echt relaxed, te weinig ruimte, maar je kunt natuurlijk wel met elkaar handelen. ;)
Ah mooi! En het is juist beter dat het wat ingewikkelder is aangezien Knight&Merchants wel erg makkelijk was. Jammer dat je niet naar elkaar kan bouwen. Zoals ik het nu begrijp is het dus allebei een eiland eigenlijk? Maar samen op 1 eiland kan wel maar te weinig ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-07 20:11

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

in het begin kan het wel maar je gaat elkaar in de weg zitten, probeer een wedstrijdje op te zetten, bv meeste inwoners van dat groepje oid.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-07 22:05
Misschien als je de wereld zo instelt, dat het alleen maar grote eilanden zijn, dat je dan wel genoeg ruimte hebt. Maar dan nog zit je met het probleem dat de grondstoffen niet symetrisch over een eiland zijn verdeeld, maar ja... dan koloniseer je gewoon een volgend eilandje :)

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Het klinkt in ieder geval al super! Straks maar even kijken of de lokale intertoys hem heeft, moet ik hem overigens 2x kopen? Ik denk niet dat die nog heel duur is, maar als de lokale intertoys hem al heeft is het waarschijnlijk maar 1 exemplaar. Klein dorp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-06 10:34
spelen mensen dit nogsteeds? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Nou me intertoys had er nog 1 liggen, maar nu werkt hij dus niet :( Ik krijg dit zodra ik een netwerk game start met 2 computers. Ik heb patch 1.2 ook geïnstalleerd, dus daar ligt het ook al niet aan (of juist wel). Maar wat moet ik nu doen? Ik wil spelen! :(

Ik krijg dit scherm zodra die klaar is met laden:
Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/3968/annoon5.jpg

Edit: Zonder patch 1.02 doet die het wel... Is die patch nodig? Ik probeer morgen patch 1.01 nog even of die het daarmee doet :)

[ Voor 15% gewijzigd door Snippertje op 31-10-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Blijkbaar gaat Ubisoft toch verder met de ontwikkeling van het spel, het is alleen de vraag of ze oo ontwikkelen voor andere versies dan de Duitse. Er is namelijk op 25 oktober een Add-on uitgebracht genaamd 'Der Fluch des Drachen' http://www.anno1701.de/teaser/ echter is deze alleen uitgebracht voor de mensen met de Duitse versie. Het is te hopen dat er ook nog een versie voor de mensen met een Engelse versie en een Nederlandse versie, maar dit is afwachten. Ik ben eigenlijk wel benieuwd en zou hem eigenlijk wel willen spelen, maar ik heb helaas de Engelse versie. Als hij niet uitgebracht wordt voor de Engelse versie download ik misschien wel de Duitse versie. Ik wil die Add-on ook probere. :P

[ Voor 8% gewijzigd door boaty op 03-11-2007 22:00 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227661

ik vind het een beetje lastig dat er vaak alleen maar duitsers op de multiplayer zitten, vaak zijn het ook nog eens mensen die heel snel uit de game droppen net wanneer mijn economie lekker loopt.

zijn hier nog mensen die dit spel via mutliplayer spelen of via hamachi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Nee eigenlijk nooit, ik heb niet zoveel tijd achter elkaar om eens rustig een potje via internet uit te gaan zitten spelen :P. En waarschijnlijk hebben die Duitsers daar ook last van ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap er even niks meer van ;

Voorbeeld 1 -

De Free Trader vraagt of ik 80t horses wil brengen, ik laad 80t horses in en ik ga naar de Free Trader, normaal moet je een scherm krijgen waarin hij zegt dat je de goods aan hem kunt geven, maar dat doet hij niet.

Voorbeeld 2 -

Ik moet in ruil voor 60t chocolates bij de Aztecs een schilderij ophalen, en dit aan de Free Trader geven, op het moment dat ik voor de warehouse kom van de Aztecs zou je normaal een scherm moeten krijgen waarin staat dat hij de goods wilt ruilen voor het schilderij, maar dit lukt niet?

Ik heb dus wel eerder een soortgelijke opdracht gedaan als voorbeeld 2, alleen was dit maar met 20t iets (Weet niet meer precies wat het was)
Het vervelende is dat ik nu 2 keer ruim 35.000 gold mis loop, en 2 keer 135t jade, en de koningin wil ondertussen wel elke keer 45.000 gold hebben, wat ik op het moment wel heb, maar als ik dadelijk voor de 2e keer jade moet kopen, ben ik bang dat ik de tribute niet kan betalen en de war-fleet van de koningin op me af krijg.

Het lijkt erop dat er maar 1 slot word gezien als hetgeen wat je kunt traden ;
1 slot met 40t kun je wel traden
2 slots met 80t kun je niet traden

En 1 slot met 80t bestaat niet, 60t is maximaal met de cargo upgrade.

Is dit een bug, hebben meer mensen hier last van?
Ik vind het wel jammer aangezien het best veel geld is, reken je de jade mee dan is het ruim 58.000 gold per keer wat ik mis loop :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die war fleet van de koningin is trouwens helemaal niet zo sterk, die kan je best verslaan :D.

En dan kan je uiteindelijk nog steeds independant worden, omdat ze je dan een grote jongen vind door het verslaan van haar fleet :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Ik wil best een servertje opzetten voor de fanaten hier. Ik speel dit speel al sinds dag 1 dat het uitgekomen is. Enige waar ik me dood aan erger... Geen "mac" versie. Nou niet dat zo erg is want heb hier zelf 2pc's staan naast mijn 2mac's. Maar had toch graag gezien dat ze het hadden door gezet. Ze hebben trouwens wel een N-DS versie gemaakt. Ach jah.
Ik ruk hem nu weer uit de kast. Kom later terug, kijken of er wat mensen hun weekend op willen offeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:02:
Die war fleet van de koningin is trouwens helemaal niet zo sterk, die kan je best verslaan :D.

En dan kan je uiteindelijk nog steeds independant worden, omdat ze je dan een grote jongen vind door het verslaan van haar fleet :D.
Daar heb je gelijk in zo sterk zijn ze niet.
Het gaat me er ook alleen maar om, dat ik elke keer veel geld mis loop, en daardoor ook handmatig Jade in moet kopen, en dat is ontzettend duur.
Ik heb dus te weinig inkomsten ;

+ 2500 per minuut, en dan 12000 met handel

En ik moet voor 48000 jade kopen, dat houd ik dus helemaal niet lang vol O-)

Ik moet ongeveer elke 10 minuten 50t jade halen, 10*2500+12000= 37000

11000 te kort dus ik zou 40 minuten lang kunnen spelen voordat ik in het rood kom te staan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Anoniem: 146790 schreef op zondag 11 november 2007 @ 10:09:
[...]

Daar heb je gelijk in zo sterk zijn ze niet.
Het gaat me er ook alleen maar om, dat ik elke keer veel geld mis loop, en daardoor ook handmatig Jade in moet kopen, en dat is ontzettend duur.
Ik heb dus te weinig inkomsten ;

+ 2500 per minuut, en dan 12000 met handel

En ik moet voor 48000 jade kopen, dat houd ik dus helemaal niet lang vol O-)

Ik moet ongeveer elke 10 minuten 50t jade halen, 10*2500+12000= 37000

11000 te kort dus ik zou 40 minuten lang kunnen spelen voordat ik in het rood kom te staan ;(
Eilandje nummero 2 koloniseren, daaar settlers neer kwakken. Zorg er alleen wel voor dat eiland 1 veel huizen heeft, en veel van de basis dingen produceert. i.e. wol/stof. Ander, niet per definitie het eiland waar je je settlers neer kwakt, eiland alcohol en tabak. En dus twee eilanden bevolken met settlers. Dan stroomt het geld zo binnen. Althans dat was mijn manier van settlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BigFast schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:52:
[...]

Eilandje nummero 2 koloniseren, daaar settlers neer kwakken. Zorg er alleen wel voor dat eiland 1 veel huizen heeft, en veel van de basis dingen produceert. i.e. wol/stof. Ander, niet per definitie het eiland waar je je settlers neer kwakt, eiland alcohol en tabak. En dus twee eilanden bevolken met settlers. Dan stroomt het geld zo binnen. Althans dat was mijn manier van settlen.
Als ik eilandje 2 wil overnemen moet ik oorlog verklaren met iemand (Wil ik niet), ik heb 5 eilandjes, alleen zijn deze zo klein dat het bouwen van huizen onmogelijk is, als ik ook nog eens food en dat soort dingen moet regelen word het al helemaal een ramp.
Anyway ;
Ik verklaar oorlog met iemand, dan zou je verwachten dat je ook war-ships en dergelijke hebt, die heb ik niet, ga ik die maken dan ben ik heel veel geld kwijt, en is mijn volk niet meer tevreden omdat ik de jade niet meer kan betalen, dan lopen ze weg en steken ze huizen in de fik en binnen een half uur is m'n hele eiland afgebrand :D

Ik snap niet waarom ik het spul niet kan traden, als ik wel boven de 40t kan traden dan is het opgelost, of ben ik nou de enigste met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staat mij een code als BonanzaCreek en ParadiseCity bij >:)

Klik op de Haven van je stad, de naam van je stad verschijnt rechtsonder. Verander deze in één vna de cheats, en druk op enter.

Nadat je op enter hebt gedrukt kun je de naam van je stad weer veranderen in de naam dat je wenst.

Cheatcode Resultaat

BonanzaCreek 100.000 munten erbij
Linlithgow Maximaal aantal hulpmiddelen (Hout, Gereedschap etc.)
SiliconValley Al het onderzoek is voltooid
ParadiseCity Maximaal aantal levensmiddelen (Voedsel, Kleding etc.)
MariaDelTule Bomen planten

Heb het spel zelf ook gespeeld, maar het ik vond het ook lastig om een goede balans te vinden. Dat traden voor die koloniale goederen kost je inderdaad veel te veel pegels. Bij Anno 1602 was het volgens mij veel makkelijker om een positieve balans te krijgen. Daar had ik vaak twee eilanden die ik alleen maar als militaire bases had :D , in 1701 is dat nooit te betalen :/ echt een PVDA budget voor defensie als je geen staatsschuld wilt.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 13-11-2007 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:04

_Eend_

🌻🇺🇦

Op het einde is het heel makkelijk, zodra je een aantal aristocraten hebt, en die tevreden kunt houden stroomt het geld met bakken naar binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, niet echt omdat je die stomme koloniale zooi van die inheemsen moet kopen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel als je het goed doet. Ik had aan het eind van mijn (enige tot nu toe :D) map een flinke oorlogsvloot & manschappen.

Helaas is die savegame door het patchen tussendoor niet meer helemaal lekker :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241907

ik heb ook de engelse versie van anno 1701, maar als ik op search for updates klik doet hij dit niet,.
weet iemand mischien een site met allemaal updates voor anno1701 (wel engels dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Uw grote vriend is Google:
Jaja, en klik maar verder

[ Voor 88% gewijzigd door boaty op 28-11-2007 21:14 ]

Ik moet bekennen dat ik gisteren op mijn schoollaptop (met 64 mb shared video geheugen, daar draait dus praktisch niks op :P) Anno 1602 heb geinstalleerd. Oude tijden zullen herleven tijdens saaie werkcolleges _O_ !

Ik heb het laatst ook nog geprobeerd onder XP, maar hij bleef crashen en ik vind die maximale resolutie van 1024x768 niet echt meer in deze tijd passen. Ik vind hem wel makkelijker dan 1701.

Ik heb de Gold Edition op Vista gewoon zo kunnen installeren en spelen :o.

En mijn laptop is native 1280, dus dat scheelt niet zo veel met 1024 :P.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 29-11-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Zeer waarschijnlijk komt er aan het begin van 2008 een Engelse Add-on uit naast de Duitse die op het moment al beschikbaar is. Dit blijkt min of meer uit onofficiele berichten op het internationale ubi anno forum:
Ubi-Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:04

_Eend_

🌻🇺🇦

Anoniem: 120284 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 19:51:
Nou, niet echt omdat je die stomme koloniale zooi van die inheemsen moet kopen etc.
Uhm, ik kon toen ik eenmaal een paar honderd aristocraten had kon ik alles bouwen/kopen zonder dat ik daar een gigantisch gat in mijn budget aan overhield. Ik had een enorme oorlogsvloot, die gehakt maakte van alle vloten in de buurt (incl. die v/d Queen). Piraten had ik uitgemoord en als m'n collega's moeilijk gingen doen kwam ik ff een bakje koffie drinken met ze (samen met m'n legertje :P)

[ Voor 7% gewijzigd door _Eend_ op 04-12-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245407

Als de Free Trader een opdracht voor mij heeft, en ik die uitvoer, bijvoorbeeld een schat vinden oid. Kan ik wel de schat vinden, en aan boord van mijn schip brengen, als ik dan bij de haven van de Free Trader kom zegt ie ook dat ie het graag wil afronden. Als ik dan de schat wil uitladen van mijn schip naar zijn haven, wil dit gewoon niet.. En echt bij elke opdracht lukt dit niet! terwijl ik het bij mijn eigen haven wel kan uitladen.. Iemand enig idee hoe dit kan?
Ook werken de cheats niet bij mij.. Als ik de codes invoer en op enter druk, gebeurt er gewoon niets.. Ik heb de UK versie.
Wie kan mij helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:10
ik heb het al een tijd niet meer gespeeld, maar volgens mij moet je niet je schat uitladen, maar in het schermpje waar ie zegt dat ie het graag wil hebben een prijs aanklikken (meestal kan je kiezen tussen 2 grondstoffen) en dan op het groene vinkje

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frunz schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:22:
ik heb het al een tijd niet meer gespeeld, maar volgens mij moet je niet je schat uitladen, maar in het schermpje waar ie zegt dat ie het graag wil hebben een prijs aanklikken (meestal kan je kiezen tussen 2 grondstoffen) en dan op het groene vinkje
Dankjewel! Dat is het inderdaad :) Maar nu begrijp ik nog steeds niet waarom de cheats niet werken! Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Voer je ze wel via de juiste methode in? Dus op je pakhuis klikken en daar de naam van veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren weer eens gespeeld. Weer zo'n scheitbug dat als ik een enemy van z'n eiland trap en al z'n gebouwen dood zijn dat er een onverwoestbare mijn achterblijft die ik niet kan gebruiken, of dat het land nog onder zijn invloed is terwijl hij er geen gebouwen meer heeft. Dat verpest de boel flink :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CreativeMind schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:44:
Voer je ze wel via de juiste methode in? Dus op je pakhuis klikken en daar de naam van veranderen?
Ja ik klik op het pakhuis wat ik als eerste had, en dan verander ik de naam precies zoals ie op internet overal staat, en dan op enter.. Maar er gebeurt echt he-le-maal niets :| Bij geen enkele code..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247055

ik heb nog een vraag over anno 1602. Ik zie geen recenter topic daarover dus post ik het hier maar.
mijn vraag: Hoe maak je je eigen scenario in anno 1602?

Ik heb ook nog een vraagje over anno 1701.
Waarom werkt mijn handelsroute niet als ik bv. tabak wil vervoeren. Ik stel in dat hij 10 t moet inladen mijn schip vaart naar mijn hoofdeiland maar hij laadt geen goederen uit terwijl ik alles goed heb ingesteld?(weet het zeker ben een ervaren anno-speler)

alvast bedankt

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 247055 op 01-01-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Je laad in, dus je moet het ook uitladen ;) dus je moet met die schuif instellen dat ie 0t overhoud in je schip. Er zijn nog wel eens mensen die dat vergeten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat heb ik zo ingesteld 10t inladen en 10t uitladen! Hij transporteert gewoon geen goederen en dat terwijl de route aan de gang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:10
je moet volgens mij juist bij uitladen aangeven hoeveel je nog op je schip wilt houden, dus als je alles wilt uitladen moet je 0t invullen

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet nog een keer rechtsklikken ofzo of op dat rode pijltje klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi,hi ,hi Domme tegenstanders, ik verklaar de oorlog vraag 320 goudstukken en krijg dat nog! Heb nu net ook de Azteken van de kaart geveegd.... En Jorquensen zijn fleet was verenigd met de koningin en wat een spektakel was dat.. Boem! Jorquensen Bankroet! (bezit de hele markt tabak) En de koningin die heeft mij nu indepentdant verklaart... Le Roi heeft Bataille de oorlog verklaard... Ik ruik mijn kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat je ook kunt doen is hun voedselproductie eilandjes innemen, daar zelf voedsel verbouwen en verkopen. Als die anderen je dan de oorlog verklaren zitten ze zonder voedsel :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meestal verbouwen ze dat op hun hoofdeiland en voordat je die voedsel producerende eilanden in handen hebt moet je ze al de oorlog hebben verklaart.....
@Frunz bedankt het is inderdaad zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:07
Weet iemand hoe het unit limit bepaald wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Door je bevolking precies zoals bij de schepen. En met militiary draft kan het nog meer worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmfloris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11-2024

rmfloris

Kowalski: Kaboeeem??

Lees Spielerij - Welkom! nog eens door ;)

[ Voor 86% gewijzigd door TheZeroorez op 15-02-2008 18:35 ]

Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je videokaart zit precies op de minimum vereisten en daarom denk ik dat het zo is want fabrikanten willen zoveel mogelijk geld verdienen zodat ze vaak lager gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een onzin. Als hij een 256 MB 8800 GTS heeft... dan is dat niet minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja prachtige videokaart.... echt.
Jammer alleen dat we niet weten wat het is.
Of heb je er 256 in je pc? Stoer dan!

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiseguy1983
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 19:48
Ik krijg onder Vista Ultimate 64 bit met een Ati HD3870 een vage error. Het spel springt ff naar een zwart scherm en ik kan daarna weer verder spelen. Dit gebeurd elke 5 min ofzo. Als ik daarna terug naar windows ga krijg ik de melding dat de display drivers niet geladen kunnen worden en dat windows het heeft hersteld(dat is de het zwarte scherm moment denk ik) iemand ervaring hiermee? het was zo met 8.1 drivers en na de update naar 8.2 nog steeds :(

GamerTag Live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
http://forums-de.ubi.com/...f/5251042375/m/2081078516

Volgens mij hebben ze hier een soortgelijk probleem misschien dat hier ook het antwoord bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiseguy1983
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 19:48
Jahoor daar is het antwoord:

Yes, you do have to install DirectX 9 for it to work on Vista. There are some files that DirectX 9 has, that DirectX 10 does not have. Those files are needed for the game to run.

Ik heb de installatie bewust 'nee' gekozen op de vraag of ik Dx9 wilde installeren.

Bedankt voor de link naar het forum

GamerTag Live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 07:01
Ik mis wel een beetje de magie van anno 1602... Vooral die blije muziek was altijd heerlijk om te luisteren en natuurlijk die gare Nederlandse commentaar: 'Je soldaten zijn klaar met de Traaaaiining' Verder vind ik in Anno 1701 die townhall irritant, hadden ze eigenlijk wat kleiner mogen maken. Verder wel een leuke game, maar ben gestopt sinds ik mijn pc opnieuw heb geinstalleerd. Misschien weer eens beginnen. Hmm, of anders Anno 1602 nog eens erin stoppen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1602 is irritant met het poten van gewassen :(

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Speel het met mijn vriendin vaak - ik op mijn bak (e6750/2gb/8800) zij op haar bakkie (e4500/2gb/8600) en is echt cool, alleen duurt ZO lang :/ . Ieder doel is gewoon minimaal 3 uur spelen joh.

Kan je niet wat simpelere doelen combineren? Zoals 2000 inwoners + bedrag x ofzo. Ik vind de stap van doel 1 naar hoger zo enorm. Er is wel FF een verschil tussen 2k inwoners en 10k inwoners, allemachtig :D ! Laat staan dat je met 10k 2 of 3 eilanden zelfstandig moet opbouwen, zo moeilijk is dat al dat management met 20 routes met verschillende waardes. Vooral stabiel blijven is moeilijk, dan is er te veel, dan valt de wip om en is er te weinig :D .

Maar wel leuk - beter spel dan verwacht, speel het pas sinds een maandje.

De meeste mensen deugen!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-07 10:40
Mja ik vind het ook echt een spel voor tussendoor. Ik speel vaak een half uurtje, weer wat verder met je stad en dan hou ik het wel weer voor gezien. Zo speel ik vaak wel een aantal weken met één scenario. :p

• NovemberSierra
Nou hopen dat die Add-on beetje snel komt voor de europa markt. Hij is nu nog german only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

bah, ik heb versie 1.01 (staat in readme) en bij mij doen de cheats't ook niet. Trainers zijn allen brak ;(

Nou heb ik al een game gedaan welk compleet honest is, maar dan kom je op een ogemblik gewoon niet verder. :(

[ Voor 22% gewijzigd door Four op 25-02-2008 18:03 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-07 07:01
CreativeMind schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:49:
Nou hopen dat die Add-on beetje snel komt voor de europa markt. Hij is nu nog german only.
Anno 1701 The Sunken Dragon
Afbeeldingslocatie: http://productimages.wehkamp.nl/is/image/Wehkamp/?src=Wehkamp%2F137402_sp&$2007productdetail$
Releasedatum: 28.03.2008

Is jetzt zu kauf!! (of zoiets 8)7 )

Es kijken waat het allemaal toevoegd.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste