Nou heb ik net beide spellen gekocht (Anno 1701 + expansion) blijk ik de NL versie te hebben van het basisspel en de expansion heb ik in het engels. Daardoor kan ik de expansion niet installeren, verder zijn er ook geen patches beschikbaar voor de NL versie waardoor multiplayer ook niet mogelijk is.
Ik heb van het weekend Anno1701 ook gekocht, 10 euro bij e-plaza, daar kon ik em niet voor laten liggen.
Het is wel de Nederlandse versie, maar hij is wel erg goed, goede stemmen en kloppende vertalingen.
Het gaat allemaal best aardig, alleen een nieuw eiland koloniseren gaat nog niet echt goed.
Het is wel de Nederlandse versie, maar hij is wel erg goed, goede stemmen en kloppende vertalingen.
Het gaat allemaal best aardig, alleen een nieuw eiland koloniseren gaat nog niet echt goed.
Vandaag weer Anno 1701 een tijdje gespeeld, op gegeven moment wou ik het spel opslaan en niets vermoedend dubbelklik ik op de bestandsnaam... Nu blijkt het dat het laden + opslaan was waardoor ik een oude save game ging laden en mijn mooie stad kwijt ben!
Moet je de warnings maar lezenJulos schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:44:
Vandaag weer Anno 1701 een tijdje gespeeld, op gegeven moment wou ik het spel opslaan en niets vermoedend dubbelklik ik op de bestandsnaam... Nu blijkt het dat het laden + opslaan was waardoor ik een oude save game ging laden en mijn mooie stad kwijt ben!
Ben zelf ook net weer Anno aan het spelen, gaat prima allemaal. Inmiddels 2500 inwoners op Citizen niveau, balans van +1500 en genoeg goods om flink te exporteren
Zijn er nog mensen die dit online spelen? SP begint te vervelen en er zijn verder geen anno'ers in mijn vriendenkring om dit tegen elkaar te spelen
Dus als je het af en toe tegen elkaar wilt spelen, voeg me dan toe op msn: laz at lzfy.nl
Verwijderd
Lijkt me wel leuk, al ben ik bang dat ik lang niet zo goed ben, dus dat er niks meer aan is voor je omdat je geen tegenstand hebt
Dat is geen probleem, ik ben ook niet het beste in dit spel
Is die expansion nog wat? Zit er een leuke campaign bij enzo?
Dat er niet echt een campaign in 1701 zat viel me een beetje tegen. Ik heb wel die 10 scenario's gespeeld. Dat was nog wel geinig.
Dat er niet echt een campaign in 1701 zat viel me een beetje tegen. Ik heb wel die 10 scenario's gespeeld. Dat was nog wel geinig.
Heb de Add-on campaings nog niet gespeeld. Wel heb ik al de world editor gebruikt
. Nu kan ik naar geheel eigen smaak een eiland inrichten hehe. Ofwel alle resources voor groei op een eiland of 2 smijten
en die gelijk claimen.
Verwijderd
ik heb ook een probleempje.... ik hoop dat iemand weet hoe ik dit op moet lossen... Ik heb een nederlandse versie anno 1701 en nu de uitbreiding set gekocht the sunken dragon.... maar zodra ik die wil installeren krijg ik het volgende:
This path is not suitable for this language version.....
Betekend dit nou echt dat ik hem niet kan spelen????
This path is not suitable for this language version.....
Betekend dit nou echt dat ik hem niet kan spelen????
Ben 9 jaar geleden met Anno1602 begonnen. Na 4/5 jaar kregen we een XP machine, daar draaide 1602 niet meer op (iets daarover opzoeken deed ik nog niet).
Toen enige jaren stil gehouden en nu ben ik weer begonnen met 1701. Had eerder al een stad gemaakt met 3k inwoners. Deze liep echter niet perfect en ben nu met een schone lei begonnen en zit nu met 800 merchants opgescheept. Ik zal later nog wel wat screenshots posten.
Toen enige jaren stil gehouden en nu ben ik weer begonnen met 1701. Had eerder al een stad gemaakt met 3k inwoners. Deze liep echter niet perfect en ben nu met een schone lei begonnen en zit nu met 800 merchants opgescheept. Ik zal later nog wel wat screenshots posten.
Anno 1602 werkt anders bij mij perfect op XP en Vista. Het is alleen dat er geen no-cd crack is voor anno 1602, want op mijn laptop maakt de cd-lezer zoveel geluidtuinïnen schreef op maandag 14 april 2008 @ 12:34:
Ben 9 jaar geleden met Anno1602 begonnen. Na 4/5 jaar kregen we een XP machine, daar draaide 1602 niet meer op (iets daarover opzoeken deed ik nog niet).
En qua spel vind ik 1602 leuker in de multiplayer en voor de singleplayer 1701. Die deuntjes bij 1602, daar kan ik echt van genieten
[ Voor 9% gewijzigd door ninc op 14-04-2008 17:27 ]
Ik heb Anno 1702 geinstalleerd en krijg tijdens het spelen hele nare beelden.
Ik krijg flitsende bomen te zien en soms gewoon struiken die knippen door me beeld heen op de map, als ik helemaal uitzoom is de zee soms woestijn...
Ik heb een x1950, AMD 64 x2 5000+, 2GB geheugen en heb DX9.
Heb de laatste drivers van mijn videokaart.
Weet iemand een oplossing? Kan op google niks vinden, wat zeer jammer is want heb er 10 euro aan uitgegeven.
Zie link: http://img169.imageshack.us/img169/1249/annoflitstz2.jpg
Ik krijg flitsende bomen te zien en soms gewoon struiken die knippen door me beeld heen op de map, als ik helemaal uitzoom is de zee soms woestijn...
Ik heb een x1950, AMD 64 x2 5000+, 2GB geheugen en heb DX9.
Heb de laatste drivers van mijn videokaart.
Weet iemand een oplossing? Kan op google niks vinden, wat zeer jammer is want heb er 10 euro aan uitgegeven.
Zie link: http://img169.imageshack.us/img169/1249/annoflitstz2.jpg
[lolbroek modus] Dan zou ik even Anno 1701 installeren, dat helpt meestal welguidson schreef op maandag 21 april 2008 @ 18:46:
Ik heb Anno 1702 geinstalleerd en krijg tijdens het spelen hele nare beelden.
Maar effe serieus, heb je de nieuwste patch en op wat voor kwaliteits niveau heb je anno draaien? Wat voor videokaart heb je?
@guidson:
Ik heb vandaag een nieuwe vidkaart (2900xt) met meest recente ATI drivers en heb exact hetzelfde probleem met die flikkerende bomen enzo.
Verdere specs:
A1701 v1.2 op WinXP NL PRO SP2 incl alle updates
E8500proc
Asus p5kr mobo
4gb mem
750gb samsung f1 hd
HIS 2900xt videokaart
onb. sound + lan
Als je de oplossing toevallig vindt, laat het hier dan even weten aub.
@anderen:
Gisteren had ik nog een nvidia 7900gt en die deed het prima en juist voor dit spel (vriendin leuk vindt) heb ik dat kaartje even geregeld dus dit gaat ze niet leuk vinden.... iemand een idee?
Ik heb vandaag een nieuwe vidkaart (2900xt) met meest recente ATI drivers en heb exact hetzelfde probleem met die flikkerende bomen enzo.
Verdere specs:
E8500proc
Asus p5kr mobo
4gb mem
750gb samsung f1 hd
HIS 2900xt videokaart
onb. sound + lan
@anderen:
Gisteren had ik nog een nvidia 7900gt en die deed het prima en juist voor dit spel (vriendin leuk vindt) heb ik dat kaartje even geregeld dus dit gaat ze niet leuk vinden.... iemand een idee?
[ Voor 8% gewijzigd door Toink op 24-04-2008 11:41 ]
Ik ben het ook weer aan het spelen maar het schiet niet op. Wanneer krijg je citizens?
na setlers, of bedoel je dit niet??
dus eerst pioneers, dan setlers, dan citizens
dus eerst pioneers, dan setlers, dan citizens
[ Voor 40% gewijzigd door Frunz op 28-04-2008 00:08 ]
Ja, de eerste 2 heb ik maar wat is de norm zeg maar om citizens te krijgen?
er staat in beeld wat de setlers nodig hebben om citizen te worden..
dat is een kerk, wol, tabak, drank, school en dan natuurlijk nog het gereedschap en het hout om te upgraden
wat ook vrij belangrijk is, je belasting moet in het groenste deel staan, anders zullen ze niet upgraden
dat is een kerk, wol, tabak, drank, school en dan natuurlijk nog het gereedschap en het hout om te upgraden
wat ook vrij belangrijk is, je belasting moet in het groenste deel staan, anders zullen ze niet upgraden
Ze hebben alles, maar zal belasting wat lager zetten wellicht werkt het..
Edit, ok dat was snel

Ik had het altijd in het 2e groene gedeelte staan...
Edit, ok dat was snel
Ik had het altijd in het 2e groene gedeelte staan...
[ Voor 37% gewijzigd door Bender op 28-04-2008 00:20 ]
dat is ook de truck, gewoon in het 2e groene gedeelte zetten voor de meeste belastinginkomsten en dan als ze moeten upgraden even lager zetten
Idd als ze in het lichtgroene stuk zitten dan upgraden ze niet of niet snel genoeg.
Ik speel dit spel nu daar dit gewoon een leuk spel is om rustig te spelen. Er vliegen geen kogels om je ogen enz.
Ik merkte gisteren al gauw dat ik geen tools meer had enz, gelijk allemaal gebouwen gesloopt, en wat iron mijnen opgezocht enz.
Als je in het begin zorgt dat je genoeg resources hebt kan je je al snel richten op het upgraden en researchen enz.
Echt een geweldige game om te spelen
Overigens kan ik wel een tip gebruiken voor het verbouwen van hops, ik krijg alleen groene vlakken in de de buurt van de sheepfarms enz maar dan geeft ie al snel aan dat het grond niet geschikt is.
Zijn hier andere wegen voor of moet ik opzoek gaan naar een eiland waar dit mogelijk is.
Ik speel dit spel nu daar dit gewoon een leuk spel is om rustig te spelen. Er vliegen geen kogels om je ogen enz.
Ik merkte gisteren al gauw dat ik geen tools meer had enz, gelijk allemaal gebouwen gesloopt, en wat iron mijnen opgezocht enz.
Als je in het begin zorgt dat je genoeg resources hebt kan je je al snel richten op het upgraden en researchen enz.
Echt een geweldige game om te spelen
Overigens kan ik wel een tip gebruiken voor het verbouwen van hops, ik krijg alleen groene vlakken in de de buurt van de sheepfarms enz maar dan geeft ie al snel aan dat het grond niet geschikt is.
Zijn hier andere wegen voor of moet ik opzoek gaan naar een eiland waar dit mogelijk is.
[ Voor 22% gewijzigd door GranCanaria op 29-04-2008 14:00 ]
in het midden van je scherm staat als het goed is wat je zoal op het eiland kan verbouwen, niet ieder eiland is geschikt voor hop/suikerriet (de 2 gewassen waar je alcohol mee kan maken), je zult dus op zoek moeten naar een eiland dat geschikt is voor 1 van beiden (vaak is die met riet ook goed voor tabak, kan handig zijn)
Verwijderd
Hoi, mijn eerste postje hier in dit topic,
als iemand een keertje multiplayer wilt doen voeg me even toe op:
xfire: etr00ts
msn: r00ts at live punt nl
en even wat screenshots die ik gemaakt had
een shot van een stadje

een mooie (niet zo mooi voor mijn nederzetting) vulkaanuitbarsting

een paar large warships
als iemand een keertje multiplayer wilt doen voeg me even toe op:
xfire: etr00ts
msn: r00ts at live punt nl
en even wat screenshots die ik gemaakt had
een shot van een stadje

een mooie (niet zo mooi voor mijn nederzetting) vulkaanuitbarsting

een paar large warships

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2008 17:44 ]
Nou weet ik het niet zeker maar ik heb begrepen dat het verstandig is om een nieuwe install van XP te doen na het veranderen van een videokaart. Misschien dat dat wel helpt : )Toink schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:39:
@guidson:
Verdere specs:
E8500proc
Asus p5kr mobo
4gb mem
750gb samsung f1 hd
HIS 2900xt videokaart
onb. sound + lan
@anderen:
@r00ts, heb je toegevoegd.
Dat deed ik als eerste, maar geen gelukmavi schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:44:
[...]
Nou weet ik het niet zeker maar ik heb begrepen dat het verstandig is om een nieuwe install van XP te doen na het veranderen van een videokaart. Misschien dat dat wel helpt : )
waar ik last van had (7800GT) was dat er allemaal strepen door de textures liepen, dit werd opgelost door de AA en AF helemaal uit te zetten, misschien zit het bij jouw ook in een geforceerde instelling in de driver waar het spel niet goed op reageerd.
Ik krijg steeds klachten over het tekort aan Jade, maar ik kan het niet maken en alleen kopen bij de Free Trader
Je kan het goedkoper halen als het goed is bij foreing cultures. Moet je even kijken wie het verkoopt (volgens mij de Chinezen) en daar mee aanpappen
.
Allen de piraten verkopen het maar die willen geen zaken doen met me
Dus je hebt de foreign cultures niet aanstaan? hmm Tja dan zul je de piraten moeten gaan benaderen.
Ok, ik heb het al gevonden, ze waren verstopt 
Ik ga maar eerst even die piraten vernielen
Ik ga maar eerst even die piraten vernielen
Je hoeft windows niet opnieuw te installeren na het veranderen van een videokaart of andere hardware (tenzij je je boot hd verandert).mavi schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:44:
[...]
Nou weet ik het niet zeker maar ik heb begrepen dat het verstandig is om een nieuwe install van XP te doen na het veranderen van een videokaart. Misschien dat dat wel helpt : )
Dat probleem heeft waarschijnlijk gewoon te maken met drivers, dus of de laatste driver installeren, of een oudere, of zoeken naar een anno 1701 patch.
Wat is die koningin vervelend met 50k aan contributie
spoiler:
Dus toen heb ik haar boos gemaakt en al haar schepen kapot gemaakt, dat was veel goedkoper! 
En wat heeft het nu om op een vuurtoren te klikken, de komende 20 minuten is alles donker 
Edit: Na het aanpassen van de graphics is het ineens weer licht
Edit: Na het aanpassen van de graphics is het ineens weer licht
[ Voor 27% gewijzigd door Bender op 02-05-2008 20:48 ]
Een kasteel maakt de aristocraten blij, moet dit dan ook op hetzelfde eiland staan of mag het ook elders (dan kan ik het kasteel groter maken
)
Verwijderd
ik denk (bijna zeker) dat het op het zelfde eiland moet staanTriloxigen schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:32:
Een kasteel maakt de aristocraten blij, moet dit dan ook op hetzelfde eiland staan of mag het ook elders (dan kan ik het kasteel groter maken)
als je geen ruimte heb kan je gewoon delen kasteel verspreid over het eiland neerzetten, dat werkt ook geloof ik
Naar aanleiding van dit topic ook maar weer eens Anno 1701 gaan spelen, maar ik blijf met een structureel probleem zitten: Ik maak te weinig (of geen) winst
En dan heb ik volgens mij echt een prima economie. Ik heb iets van 4 toevoer eilanden met schepen als handelsroute (werken ook goed), ik heb overschotten in de meeste goederen (die ik ook verkoop), de belasting staat op lichtgroen (niet gewoon groen), ik let bij het plannen op efficiency. Ondettussen heb ik ongeveer 3k aan people.
Kortom ik heb geen idee waarom ik steeds zo in het rood sta en afhankelijk ben van schenkingen van de koningin. Ook wanneer ik ook maar één keer de pest heb, komen er geen handelsschepen langs en ben ik binnen de kortste keren failliet.
Is er iets wat ik vergeet?
En dan heb ik volgens mij echt een prima economie. Ik heb iets van 4 toevoer eilanden met schepen als handelsroute (werken ook goed), ik heb overschotten in de meeste goederen (die ik ook verkoop), de belasting staat op lichtgroen (niet gewoon groen), ik let bij het plannen op efficiency. Ondettussen heb ik ongeveer 3k aan people.
Kortom ik heb geen idee waarom ik steeds zo in het rood sta en afhankelijk ben van schenkingen van de koningin. Ook wanneer ik ook maar één keer de pest heb, komen er geen handelsschepen langs en ben ik binnen de kortste keren failliet.
waarschijnlijk heb je te veel productie, waarschijnlijk geef je dus te veel geld uit aan productie.
je zegt zelf dat je veel overschotten hebt. probeer van die producten de productie naar beneden
te brengen.
probeer dus met zo min mogelijk productiefaciliteiten te voldoen aan de eisen van je volk
je zegt zelf dat je veel overschotten hebt. probeer van die producten de productie naar beneden
te brengen.
probeer dus met zo min mogelijk productiefaciliteiten te voldoen aan de eisen van je volk
Verwijderd
Dat probleem zit ik ook vaak mee. Je kunt soms dingen bouwen die de bevolking meer happy maakt, zoalsal die tierelantijnen voor de aristocraten. Als je die bouwt, zijn ze meer tevreden en kun je de belasting ophogen terwijl die nog steeds in de zelfde kleur zit.Aristos schreef op zondag 04 mei 2008 @ 10:49:
Naar aanleiding van dit topic ook maar weer eens Anno 1701 gaan spelen, maar ik blijf met een structureel probleem zitten: Ik maak te weinig (of geen) winst
En het beste is om je goederen met je eigen schepen bij de anderen te brengen. Dit werkt natuurlijk niet met de free trader, maar wel voor de andere AI spelers. Dit leverd ook nog eens meer geld op. Probleem is natuurlijk dat hun vraag niet structureel is.
Maar het verkopen van voedsel aan de AI spelers kan ik zeker aanraden. Zorg dat ze nooit een voedselgebrek hebben. Op die manier zijn ze zelf te lui om hun productie op orde te brengen en kopen ze massa's voedsel van je. Als je dan oorlog met ze krijgt, hebben ze een probleem omdat ze geen voedsel meer hebben. Dan gaat hun bevolking morren en zijn ze heel erg verzwakt binnen de kortste keren
spoiler:
Een simpele truuk is om te zorgen dat je zo snel mogelijk eilanden hebt en zo veel mogelijk. Alleen warenhuizen bouwen op de stranden zodat de computer er niet op kan is in eerste instantie voldoende. Op deze manier heb je van alles wat en kun je vrij eenvoudig alles maken.
Meer is trouwens niet altijd beter.
Meer bewoners wil niet zeggen meer inkomsten, dit kan voorkomen als je niet alle inwoners in de wensen kan voorzien want dan zullen ze minder belasting betalen.
Als je allies bent (of misschien ook alleen een trade agreement) kun je gewoon bij iemand op een eiland gaan zitten. Ze vinden het niet heel leuk, maar dat kun je wel op andere manieren weer goed maken.Triloxigen schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:26:
spoiler:Een simpele truuk is om te zorgen dat je zo snel mogelijk eilanden hebt en zo veel mogelijk. Alleen warenhuizen bouwen op de stranden zodat de computer er niet op kan is in eerste instantie voldoende. Op deze manier heb je van alles wat en kun je vrij eenvoudig alles maken.
Meer is trouwens niet altijd beter.
Meer bewoners wil niet zeggen meer inkomsten, dit kan voorkomen als je niet alle inwoners in de wensen kan voorzien want dan zullen ze minder belasting betalen.
Wat natuurlijk wil zeggen dat je niet optimaal gebruik kan maken van het hele eiland
Ook kan je eventueel je belasting naar de gele zone brengen als al je huizen volledig bewoond zijn. Dat levert vaak ook weer wat extra's op. Nadeel is wel dat er niet zo snel meer mensen bijkomen. Dus als het bijv op 31/40 staat van een huis dan schiet het niet erg op. Zit je echter al op de volledige capaciteit van je huizen dan maakt dit niets meer uit.
Ik zit nu rond 5k Arristocraten. En ik moet haastig op zoek naar wat meer Gold en Gem mines. Want daar heb je er nu ongeveer wel 2 van ieder nodig.
Ik zit nu rond 5k Arristocraten. En ik moet haastig op zoek naar wat meer Gold en Gem mines. Want daar heb je er nu ongeveer wel 2 van ieder nodig.
Ik heb dit spel gisteren geinstalleerd en heb nu merk ik dat ik telkens een bericht krijg van een tegenstander. Hij zegt iets van dat hij nerveus word van een of ander warship voor zijn kust. Ik heb helemaal geen warships. Iemand een idee waarom hij blijft zeuren?
Nog een andere vraag. Komen die tegenstanders ook aanvallen en zo ja wanneer kan ik ze verwachten? Komen ze aan land of kunnen ze ook vanaf een schip met een kanon schieten?
Nog een andere vraag. Komen die tegenstanders ook aanvallen en zo ja wanneer kan ik ze verwachten? Komen ze aan land of kunnen ze ook vanaf een schip met een kanon schieten?
Ze vallen eigenlijk alleen aan als je er een reden toe geeft, als je bijvoorbeeld hun aanvalt of vestigd op hun eiland (en dat ze bang voor je zijn).
Verwijderd
Sorry voor de reactie die zomaar opeens tevoorschijn komt. Er is hier vast wel eerder erover gediscussieerd, maar is er al wat bekend over de expansion?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 18:30 ]
Verwijderd
jazeker, de expansion is al uit in europa sinds eind maart
(engelse versie)
Hij heet Anno 1701 - The Sunken Dragon dus als je daarop even googled zal je waarschijnlijk bakken met informatie vinden
Hij heet Anno 1701 - The Sunken Dragon dus als je daarop even googled zal je waarschijnlijk bakken met informatie vinden
Verwijderd
Aah hartstikke bedankt en sorry voor de typo's.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:33:
jazeker, de expension is al uit in europa sinds eind maart(engelse versie)
Verwijderd
Ja, maar die hebben vaak zelf al de mijnen ingepiktKoppenSneller schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:28:
[...]
Als je allies bent (of misschien ook alleen een trade agreement) kun je gewoon bij iemand op een eiland gaan zitten. Ze vinden het niet heel leuk, maar dat kun je wel op andere manieren weer goed maken.
Of je moet effe de bomber van de lodge gebruiken om hun meest afgelopen markt te slopen
Ik heb vaak, ook al met eerdere Anno * spellen dat als ik een andere speler mol en zijn eiland zelf weer ga bebouwen dat zijn mijnen nog in de berg zitten en, ik die niet kan annexeren en er ook geen nieuwe overheen kan bouwen > bron is dus waardeloos geworden
Verwijderd
Misschien moet je gewoon de warehouse overnemen waarin de mijn in bereik staat?Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:35:
Ik heb vaak, ook al met eerdere Anno * spellen dat als ik een andere speler mol en zijn eiland zelf weer ga bebouwen dat zijn mijnen nog in de berg zitten en, ik die niet kan annexeren en er ook geen nieuwe overheen kan bouwen > bron is dus waardeloos geworden
dat heb ik gedaan en dan blijft de mijn gewoon werken maar dan is ie van jou. dus hoef je hem niet opnieuw te bouwen en is ie niet waardeloos. moet je maar eens proberen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 15:29 ]
Verwijderd
I know. Maar meestal gooi ik eerst alles plat en bouw ik het eiland van de grond af opnieuw op. Dan raak je ook geen soldaatjes kwijt aan die overnames
Dan neem je militia, dat is uiteindelijk ook veel goedkoper dan de kosten voor het bouwen van een nieuwe stad.
Verwijderd
Ja, maar ik deel de stad toch opnieuw in, wat neerkomt op het slopen van al z'n gebouwen.
Iemand op de hoogte van een nieuwe versie van dit spel?? Zal wel nog ff duren aangezien er net een expansion uit is, maar ben benieuwd of er al een nwe versie in de planning staat.
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Verwijderd
Heb hem weer geinstalleerd en ben een continuous play begonnen met de drie drie-sterretjes spelers.
Maar damn...
Binnen de kortste keren hebben ze met z'n drieen een alliance en gaan ze met z'n tweeen tegen mij, en de derde geeft allied support. Net zo vals...
Uiteraard met gebruik van cheatcodes, maar zelfs dan nog...
Maar damn...
Binnen de kortste keren hebben ze met z'n drieen een alliance en gaan ze met z'n tweeen tegen mij, en de derde geeft allied support. Net zo vals...
Uiteraard met gebruik van cheatcodes, maar zelfs dan nog...
Ennnn, anno 1404 is aangekondigd:
ben wel benieuwd, hopen dat ze die town center verkleinen of weglaten. Die vond ik maar zwaar irritant bij het bouwen.Quote van Tweakers:
Ubisoft kondigt Anno 1404 aan
Door Olaf van Miltenburg, donderdag 21 augustus 2008 14:23, views: 9.839
Ubisoft werkt aan een nieuw spel in de Anno-serie, zo heeft het bedrijf op de Games Convention in Leipzig bekendgemaakt. Anno 1404 zou in maart 2009 voor de pc op de markt moeten komen.
De nieuwe titel in de Anno-reeks speelt zich af in het Midden-Oosten en Azië van de vijftiende eeuw, waar de speler volgens de uitgever 'vreemde en fascinerende eilanden moet verkennen'. De Duitse studio Blue Byte, bekend van de Settlers-serie, heeft voor de titel een nieuwe 3d-engine ontwikkeld, die voor gedetailleerdere beelden zorgt dan bij de vorige titels. Ook zijn de eilanden volgens de uitgever groter dan ooit. De speler kan bij Anno 1404 gebouwen in rijen aan elkaar klikken. Ubisoft hoopt dat de straten zo beter het gevoel van een Middeleeuwse stad oproepen.
Ubisoft liet niks los over multiplay-mogelijkheden, maar duidelijk werd wel dat er een link komt met Ubi.com, zodat spelers hun statistieken met elkaar kunnen vergelijken. Zo kunnen ze onder andere publiceren hoeveel geheime objecten ze hebben gevonden in het spel, hoeveel maatschappijen ze hebben gevormd en hoeveel tijd ze hebben gespeeld, schrijft Gamespot.
Mwa ik hoop dat ze wel terug gaan naar de 1503 (of desnoods 1602) werkwijze.
Ik vond die 170? veeeeeeeel te arcade achtig spelen.
Absoluut niet uitdagend.
Ik vond die 170? veeeeeeeel te arcade achtig spelen.
Absoluut niet uitdagend.
Ik heb alleen 1701 gespeeld, dus ik weet niet hoe het bij 15 en 16 was. In ieder geval hoop ik dat ze de trading route interface wat verbeteren. Het is vrij eenvoudig om een nieuwe route aan te maken voor 1 schip, maar zodra er meerdere schepen dezelfde route moeten varen dan wordt het een stuk lastiger.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Verwijderd
Ja, je kan wel meerdere schepen aan een route toewijzen, maar dan herkent hij er nog maar 1, terwijl er toch echt twee met dezelfde route bezig zijn. Of je moet de route soort van kopieren (opnieuw aanmaken) en dan heb je twee routes met elk 1 schip die hetzelfde doen. Ook moest het maar eens mogelijk worden om ze in tegenfase te laten varen. Nu heb ik vaak twee schepen met food die tegelijk aankomen bij het eiland waar food geproduceerd wordt. De ene laad zich helemaal vol met 240 Ton, de andere neemt nog 10 Ton mee. Als ze dan weer terug zijn van het hoofdeiland zitten alle opslagplaatsen al weer vol op het voedseleiland. Als ze elkaar telkens kruisten in het midden zou dat niet het geval zijn. Nu is de enige optie om de opslagcapaciteit op het voedseleiland (en hoofdeiland) te vergroten.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 14:12 ]
Verwijderd
Dat lijkt me inderdaad ook een supergoede optie,Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:11:
...Ook moest het maar eens mogelijk worden om ze in tegenfase te laten varen. ...
van het probleem dat jij vertelde heb ik namelijk ook wel eens last van
Is er al iets meer bekend over 1404? Bij IGN staat de release date op juni 2009, maar bij Gamespy staat hij al voor maart 2009! In het geval van maart 2009 zou je toch verwachten dat er al meer bekend zou zijn. Demo oid?
Heb me trouwens ingeschreven voor een closed beta op www.anno-portal.de/beta. Uitslag of je er door bent komt eind januari.. Dus dat wordt afwachten.
Heb me trouwens ingeschreven voor een closed beta op www.anno-portal.de/beta. Uitslag of je er door bent komt eind januari.. Dus dat wordt afwachten.
[ Voor 30% gewijzigd door Stfnlln op 19-01-2009 18:42 ]
Ah vet! Kan nu al niet meer wachten totdat ie uit isStfnlln schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:49:
Is er al iets meer bekend over 1404? Bij IGN staat de release date op juni 2009, maar bij Gamespy staat hij al voor maart 2009! In het geval van maart 2009 zou je toch verwachten dat er al meer bekend zou zijn. Demo oid?
Verwijderd
Ah, ben ik gelukkig niet de enige die er last van heeftVerwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:25:
[...]
Dat lijkt me inderdaad ook een supergoede optie,
van het probleem dat jij vertelde heb ik namelijk ook wel eens last van
Verwijderd
Als je een warehouse bouwt zodat je in de range zit van de mijn kan je hem toch gewoon weer zelf gebruiken of deleten?Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:33:
[...]
Ah, ben ik gelukkig niet de enige die er last van heeft. Het is gewoon een van de dingen die een game verpest. Net zoals dat als je iets kapot schiet je er niks overheen kunt bouwen en dat een mijn blijft staan nadat je een enemy afgemaakt hebt. Kun je vervolgens niks meer de resource die er achter zit
.
Ik heb me ook voor ingeschreven, hopelijk kom ik er ook doorStfnlln schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:49:
Verwijderd
Dat was nou juist het probleem. Het ding bleef gewoon zitten
Ik ga zo eens kijken of de game draait op 4800x1200
Ik heb hem laatst al wel werkend gehad op 3200x1200, maar dan krijg je alle dialoogvensters precies op de rand tussen je twee monitoren in
Ik ga zo eens kijken of de game draait op 4800x1200
Ik heb hem laatst al wel werkend gehad op 3200x1200, maar dan krijg je alle dialoogvensters precies op de rand tussen je twee monitoren in

Verwijderd
ok 
ik wil binnenkort eigenlijk ook 2 monitors hebben,
iemand een aanbeveling voor een monitor om te kopen? (ik heb nu gewoon een standaard lcd scherm 17'')
Ik heb gister een mailtje gehad van Ubisoft dat ik mee mocht doen met de Anno 1404 beta! yay
iemand een aanbeveling voor een monitor om te kopen? (ik heb nu gewoon een standaard lcd scherm 17'')
Ik heb gister een mailtje gehad van Ubisoft dat ik mee mocht doen met de Anno 1404 beta! yay
you lucky bastardVerwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:55:
ok
Verwijderd
Dell 2007FP met serial die eindigd op 'L'Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:55:
ok
€358,50 thuisbezorgd met pixel-perfect garantie.
1600x1200 IPS: veel beter dan de goedkope TN crap, fatsoenlijke verticale ruimte met 1200 pixels verticaal en een flink stuk goedkoper dan 1920x1200 van dezelfde kwaliteit.
Me 2 heb hem nu ook geinstalleerdVerwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:55:
ok
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
jullie mogen niks over de inhoud vertellen, maarrrrr is ie leuk?
Verwijderd
(doe eens vertellen of de feeling van 1701 er nog wel in zit of dat het echt helemaal anders is idd!)Stfnlln schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:19:
[...]
Ben heeeeelemaal verslaafd aan 1602 en 1701 geweest (1503 vond ik minder) dus ben erg benieuwd!
Oeh, 1602 heb ik heel veel gedaan, 1701 heb ik liggen maar die heb ik veel minder gedaan, het 3D effect vond ik niet zo.
Ben wel benieuwd hoe de 1404 wordt
Ben wel benieuwd hoe de 1404 wordt
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een maand of twee "Anno 1701 NL" en ben er echt superverslaafd aan
Maar nu las ik ook dat er een expension was namelijk "Anno 1701 The Sunken Dragon". Nu is deze game alleen echter in het Engels verkrijgbaar wat geen probleem is, maar ik las op een website dat het problemen kon opleveren met installeren aangezien ik de dutch version bezit.
Mijn vraag is moet ik nu per se "Anno 1701 uk" aanschaffen om de "the sunken dragon" te kunnen spelen? of is dit gewoon niet waar
Ik hoop dat iemand mij het antwoord kan bevestigen
Ik heb sinds kort een maand of twee "Anno 1701 NL" en ben er echt superverslaafd aan
Maar nu las ik ook dat er een expension was namelijk "Anno 1701 The Sunken Dragon". Nu is deze game alleen echter in het Engels verkrijgbaar wat geen probleem is, maar ik las op een website dat het problemen kon opleveren met installeren aangezien ik de dutch version bezit.
Mijn vraag is moet ik nu per se "Anno 1701 uk" aanschaffen om de "the sunken dragon" te kunnen spelen? of is dit gewoon niet waar
Ik hoop dat iemand mij het antwoord kan bevestigen
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Bista-2657/hero/5999163
Hij heeft veel van 1701 weg maar er zijn meer upgrade-opties. Bovendien zit er wel een leuke vernieuwing in, maar ga niet te veel zeggen daarover. Wil geen problemen krijgen.Stfnlln schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:19:
[...]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Das allemaal heel mooi. Het spel zou in maart uitkomen. Is het dan niet vreemd dat er nu pas een beta versie word uitgebracht? Of heb je weinig last van bugs?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Kijk erg uit naar deze game, heb laatst 1701 gekocht voor een paar euro en heb me daar echt dagen weken mee vermaakt. Ik hoop alleen dat de nieuwe engine er voor zorgt dat de systeemeisen een flink stuk om hoog gaan...
Echt een heel leuk spel dit, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om fatsoenlijk winst te maken en heb geen idee wat ik precies verkeerd doe. Op mijn hoofdeiland gaat het goed. Mensen hebben niets te klagen en ik heb nog een ander eiland waar ik tabak verbouw.

Ik maak dus het grootste verlies op de gebouwen en op mijn taxes krijg ik niet genoeg op binnen. Ik ben dus bezig mijn eiland voller te bouwen met settler houses, maar dat gaat wat langzaam voordat ze eindelijk verder gevorderd zijn. Ik zou wat trading vessels kunnen bouwen, maar het probleem is, ik heb niet genoeg geld meer
Dus iemand die tips heeft voor me?

Ik maak dus het grootste verlies op de gebouwen en op mijn taxes krijg ik niet genoeg op binnen. Ik ben dus bezig mijn eiland voller te bouwen met settler houses, maar dat gaat wat langzaam voordat ze eindelijk verder gevorderd zijn. Ik zou wat trading vessels kunnen bouwen, maar het probleem is, ik heb niet genoeg geld meer
Verwijderd
Alle overproductie slopen (slopen ja, pauzeren kost nog steeds geld).
In het begin luisterd het vaak heel nauw. Als je een paar productiegebouwen te veel heb sta je meteen in de min. Je kunt de overschotten natuurlijk verkopen, maar traden is een instabiele factor die ik liever zelf niet heb.
Wat me wel aanstaat is een groot deel van de voedselproductie inpikken van de hele eilandenwereld. Op die manier heb je dan een bijna monopolie op voedsel en moet dus iedereen van jou kopen. Als ze dan ruzie zoeken knijp je de voedselkraan dicht, worden zijn burgers boos en slopen zijn hele stad. Meestal komen ze erg snel met een vredesvoorstel
EDIT: je hebt drie van die town centers (die grote dingen, naam ben ik effe kwijt) waar maar relatief weinig huizen omheen staan. Je kunt beter alle huizen concentreren. Nu heb je maar in een klein deel van het dekkingsgebied van de kerken daadwerkelijk huizen staan. Als je alles concentreerd neemt de hoeveelheid overhead op de servicegebouwen af en daarmee neemt de vaste lasten post af.
Op je screenshot zie ik al vier kerken als ik het goed heb. Concentreer je alle huizen rondom een zo'n town center, dan kun je af met twee kerken.
Linksbovenin zie ik nog twee gebouwen met uitroepteken. Dat betekend dat ze om een of andere reden niet meer produceren. Als de mijn uitgeput is, kun je het mijngebouw slopen. Hetzelfde geld voor de verwerkingsindustrie, als je die niet verder nodig hebt.
Ook heb je veel Market III gebouwen zie ik. Die kosten ook extra als Market I gebouwen. Zulk soort dingen kun je allemaal uitstellen.
In het begin luisterd het vaak heel nauw. Als je een paar productiegebouwen te veel heb sta je meteen in de min. Je kunt de overschotten natuurlijk verkopen, maar traden is een instabiele factor die ik liever zelf niet heb.
Wat me wel aanstaat is een groot deel van de voedselproductie inpikken van de hele eilandenwereld. Op die manier heb je dan een bijna monopolie op voedsel en moet dus iedereen van jou kopen. Als ze dan ruzie zoeken knijp je de voedselkraan dicht, worden zijn burgers boos en slopen zijn hele stad. Meestal komen ze erg snel met een vredesvoorstel
EDIT: je hebt drie van die town centers (die grote dingen, naam ben ik effe kwijt) waar maar relatief weinig huizen omheen staan. Je kunt beter alle huizen concentreren. Nu heb je maar in een klein deel van het dekkingsgebied van de kerken daadwerkelijk huizen staan. Als je alles concentreerd neemt de hoeveelheid overhead op de servicegebouwen af en daarmee neemt de vaste lasten post af.
Op je screenshot zie ik al vier kerken als ik het goed heb. Concentreer je alle huizen rondom een zo'n town center, dan kun je af met twee kerken.
Linksbovenin zie ik nog twee gebouwen met uitroepteken. Dat betekend dat ze om een of andere reden niet meer produceren. Als de mijn uitgeput is, kun je het mijngebouw slopen. Hetzelfde geld voor de verwerkingsindustrie, als je die niet verder nodig hebt.
Ook heb je veel Market III gebouwen zie ik. Die kosten ook extra als Market I gebouwen. Zulk soort dingen kun je allemaal uitstellen.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 19:33 ]

Niet het beste voorbeeld. Maar dit was tijdens een missie
Als je fire/plague/etc uit heb staan hoef je zelfs geen eens traten te maken.
[ Voor 8% gewijzigd door themace op 11-03-2009 23:37 ]
Speel 't spel vrij regelmatig, maar deze tactiek moet je mij uitleggenVerwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:17:

Surfin' paradise!
Verwijderd
Als het spel wat vorderd en een van de AI spelers zijn hoofdeiland nodig heeft voor voedselproductie dan moet 'ie dus voedsel ergens anders verbouwen. Als je de voornaamste voedsel-productie plaatsen van hem inneemt en vervolgens weer vrede bereikt zal hij een tekort aan voedsel hebben. Hij gaat het dan inkopen op zijn warehouse. Als niemand verkoopt zal hij er natuurlijk alles aan doen om zelf de productie op te schroeven. Als er wel continue iemand bij zijn warehouse ligt die honderden tonnen voedsel verkoopt zodat hij nooit een tekort heeft zal hij er nagenoeg niks aan doen om zijn eigen productie op te schroeven.
Als ik dan een militaire campagne voer en (een stuk van) een eiland van een AI inpik heb ik bij de dichtsbijzijnde militaire basis bij zijn hoofdeiland al meerdere schepen klaarliggen, volledig afgeladen met "hulpgoederen". Zodra er dan weer vrede is verkoop ik meteen volop aan de AI. Alles en hoeveel hij maar wil (maar uiteraard geen wapens
). Zodoende wordt de AI afhankelijk van mij. Als hij dan ruzie zoekt, knijp ik mijn export naar hem af waardoor zijn bevolking boos wordt omdat ze van een heleboel dingen tekort hebben. De free trader en de overige AI spelers kunnen zoiets niet opvangen. Omdat hij op dat moment zo ontzettend zwaar op mijn export hangt kan hij geen oorlog voeren en zal hij snel weer vrede moeten zoeken, of 'ie nou wil of niet.
Op het moment dat je de export afknijpt heb je natuurlijk wel te maken met veel minder inkomsten, maar dat moet je dan compenseren door hele lappen productiefaciliteiten op pauze te zetten.
Bovenstaande is natuurlijk ook prima te doen met dingen zoals sieraden of olie, etc. Maar voedsel is de meest basic behoefte van iedere bevolking.
Als ik dan een militaire campagne voer en (een stuk van) een eiland van een AI inpik heb ik bij de dichtsbijzijnde militaire basis bij zijn hoofdeiland al meerdere schepen klaarliggen, volledig afgeladen met "hulpgoederen". Zodra er dan weer vrede is verkoop ik meteen volop aan de AI. Alles en hoeveel hij maar wil (maar uiteraard geen wapens
Op het moment dat je de export afknijpt heb je natuurlijk wel te maken met veel minder inkomsten, maar dat moet je dan compenseren door hele lappen productiefaciliteiten op pauze te zetten.
Bovenstaande is natuurlijk ook prima te doen met dingen zoals sieraden of olie, etc. Maar voedsel is de meest basic behoefte van iedere bevolking.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 13:56 ]
Ik heb een probleempje met mijn Anno helaas. Ik heb het op mijn laptop (Samsung Q210) geinstalled. Maar nu doet de map het slecht of soms helemaal niet en dan heb ik het over het radartje eigelijk linksonderin. Soms is het zwart of iets anders raars. Zo is het spel natuurlijk niet te spelen.
Hij is geupdate naar 1.02 en m'n videokaart drivers zijn de meest up to date drivers.
hieronder een voorbeeld:
Hij is geupdate naar 1.02 en m'n videokaart drivers zijn de meest up to date drivers.
hieronder een voorbeeld:

hier hebben ze hetzelfde probleem:CreativeMind schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 19:05:
Ik heb een probleempje met mijn Anno helaas. Ik heb het op mijn laptop (Samsung Q210) geinstalled. Maar nu doet de map het slecht of soms helemaal niet en dan heb ik het over het radartje eigelijk linksonderin. Soms is het zwart of iets anders raars. Zo is het spel natuurlijk niet te spelen.
hieronder een voorbeeld:
[afbeelding]
http://forums-de.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5251042375/m/2521081066
zier er naar uit dat je juist een oude driver voor je videokaart moet downloaden. onderaan het topic staan linkjes.
Haha lol daar heb je goed over na gedacht. Dat moet ik ook eens gaan proberen. Klinkt erg leukVerwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:54:
Als het spel wat vorderd en een van de AI spelers zijn hoofdeiland nodig heeft voor voedselproductie dan moet 'ie dus voedsel ergens anders verbouwen. Als je de voornaamste voedsel-productie plaatsen van hem inneemt en vervolgens weer vrede bereikt zal hij een tekort aan voedsel hebben. Hij gaat het dan inkopen op zijn warehouse. Als niemand verkoopt zal hij er natuurlijk alles aan doen om zelf de productie op te schroeven. Als er wel continue iemand bij zijn warehouse ligt die honderden tonnen voedsel verkoopt zodat hij nooit een tekort heeft zal hij er nagenoeg niks aan doen om zijn eigen productie op te schroeven.
Als ik dan een militaire campagne voer en (een stuk van) een eiland van een AI inpik heb ik bij de dichtsbijzijnde militaire basis bij zijn hoofdeiland al meerdere schepen klaarliggen, volledig afgeladen met "hulpgoederen". Zodra er dan weer vrede is verkoop ik meteen volop aan de AI. Alles en hoeveel hij maar wil (maar uiteraard geen wapens). Zodoende wordt de AI afhankelijk van mij. Als hij dan ruzie zoekt, knijp ik mijn export naar hem af waardoor zijn bevolking boos wordt omdat ze van een heleboel dingen tekort hebben. De free trader en de overige AI spelers kunnen zoiets niet opvangen. Omdat hij op dat moment zo ontzettend zwaar op mijn export hangt kan hij geen oorlog voeren en zal hij snel weer vrede moeten zoeken, of 'ie nou wil of niet.
Verwijderd
Zit ik met een bug?
Ik ben een spelletje bezig tegen drie moeilijke AI-spelers.
Mijn stad zit op niveau 4 en mijn belastingen staan in t groen. Ik zou dus moeten stijgen in mijn eindsaldo.
Alleen, ik blijf maar dalen. En dit razend snel. Ik moet dus constant bedelen voor geld, verkopen, etc.
Mijn negatief saldo is zelfs opgelopen tot -12.000
Hoe kan t toch dat mijn saldo blijft dalen ook al heb ik een groen saldo?
De enige reden die ikzelf kon verzinnen is dat de pickpocket van al mijn tegenstanders tegelijkertijd me aan t rippen zijn maar dan nog. Ik zak van een positief saldo van 10.000 naar failliet in 10 minuten?
Iemand raad?
Mijn stad zit op niveau 4 en mijn belastingen staan in t groen. Ik zou dus moeten stijgen in mijn eindsaldo.
Alleen, ik blijf maar dalen. En dit razend snel. Ik moet dus constant bedelen voor geld, verkopen, etc.
Mijn negatief saldo is zelfs opgelopen tot -12.000
De enige reden die ikzelf kon verzinnen is dat de pickpocket van al mijn tegenstanders tegelijkertijd me aan t rippen zijn maar dan nog. Ik zak van een positief saldo van 10.000 naar failliet in 10 minuten?
Iemand raad?
Verwijderd
Jammer, ik lees nu net dat de release date van de nieuwe Anno 1404 is uitgesteld. Hij stond volgens mij voor 28 maart, maar ik zie nu staan: 'Verwacht: 26 juni 2009"
Verwijderd
Je bevolking is aan het upgraden?Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 03:06:
Zit ik met een bug?
Mijn negatief saldo is zelfs opgelopen tot -12.000![]()
Iemand raad?
misschien moet je de belastingen juist wat hoger zetten . Bijvoorbeeld zodat ze in het oranje staan. Zo is je bevolking wel wat minder happy en groeien ze minder snel maar krijg je wel meer geld binnen.
Heb je meerdere eilanden? Want dan kan het zijn dat alleen het saldo van je eiland met inwoners groen is en het totale saldo toch rood is omdat je andere eilande hoge productiekosten hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 03:06:
Zit ik met een bug?
Mijn negatief saldo is zelfs opgelopen tot -12.000![]()
Iemand raad?
Verwijderd
Ik heb maar 1 eiland met bewoners.Stfnlln schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:23:
[...]
Heb je meerdere eilanden? Want dan kan het zijn dat alleen het saldo van je eiland met inwoners groen is en het totale saldo toch rood is omdat je andere eilande hoge productiekosten hebben.
Mijn belastingen staan volledig op het randje van max (dus oranje, anders verlies ik bewoners)