Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-07 12:42
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 16:52:
Uhm...ja :D

Het zijn ongeveer 250 huizen, wat met 40 inwoners per huis inderdaad 10k is :).
Maak je al je goederen zelf? Of doe je ook aan passive trading?

Zou je me vertellen hoeveel goldsmiths je hebt? En hoeveel jewel/gold mines? Aangezien ik nu 6,2k inwones heb en alles word met een stijging geproduceerd behalve Ivory(kan ik helaas geen verandering in brengen, zie nog wel hoe ik dit oplos) en Jewelery. Op mijn main island heb ik nu 3 goldsmiths + 1 gold mine + 1 jewel mine (allebei oneindig). Kom er zojuist achter dat ik op 1 van mijn kolonien nog een oneindige gold mine heb liggen. Maar een andere oneindige jewel mine is ATM in gebruik door allies. Nou zit ik erover te denken om die met geweld in te nemen. Of jewelery gewoon passive traden, alleen ik weet niet of dat wel genoeg is. En of die 2 extra mijnen echt zoveel verschil maken.

En hoe heb je in godsnaam 900 furs gekregen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Aubergine schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 19:06:
[...]

Maak je al je goederen zelf? Of doe je ook aan passive trading?

Zou je me vertellen hoeveel goldsmiths je hebt? En hoeveel jewel/gold mines? Aangezien ik nu 6,2k inwones heb en alles word met een stijging geproduceerd behalve Ivory(kan ik helaas geen verandering in brengen, zie nog wel hoe ik dit oplos) en Jewelery. Op mijn main island heb ik nu 3 goldsmiths + 1 gold mine + 1 jewel mine (allebei oneindig). Kom er zojuist achter dat ik op 1 van mijn kolonien nog een oneindige gold mine heb liggen. Maar een andere oneindige jewel mine is ATM in gebruik door allies. Nou zit ik erover te denken om die met geweld in te nemen. Of jewelery gewoon passive traden, alleen ik weet niet of dat wel genoeg is. En of die 2 extra mijnen echt zoveel verschil maken.

En hoe heb je in godsnaam 900 furs gekregen! 8)7
ivory kan je snel veel krijgen door in elke warehouse het in te kopen en dan te vervoeren naar ja mian island

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2x oneindig goud / diamant mijn (dus elke 2), en in totaal 4 goldsmiths aan het werk.

Maar dit worden er binnenkort 3 (mijnparen) en 6 (goldsmiths), zodra ik nog een eilandje over kan nemen ;).

Daarnaast koop ik op elk eiland wat ik heb via passive trading Furs in. Dat deed ik ook met Juwelen toen ik nog maar 1 productie chain had daarvan, maar omdat ik er nu een 2e bij heb koop ik nog maar op een eiland Juwelen in.
En met de cultuur die Furs levert heb ik ook nog een lijntje open staan...maar die helpen niet echt ;).

Op mn hoofdeiland koop ik verder ook nog Tabak in, en op mn Alcohol producerende eilanden koop ik nog wat extra Alcohol in.

Verder doe ik niet aan passive inkopen, enkel verkopen >:).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Btw. weet iemand of je meer dan 10 verschillende trade routes kan maken? Ik vind het namelijk handiger om elke boot een eigen route te geven.

Enne slindenau, met 6x oneindige mines... heb je dan niet zowat alle eilanden ingenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je op mn minimap kan zien zijn er nog wel een paar eilandjes over ;).

En je kan maximaal 20 trading routes, dus je kan nog even vooruit :D. Gewoon een nieuwe aanmaken na nummer 10, dan zie je het wissel knopje (1-10 en 11-20) vanzelf verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Gewoon een nieuwe aanmaken na nummer 10, dan zie je het wissel knopje (1-10 en 11-20) vanzelf verschijnen.
Je weet niet hoe dankbaar ik je ben _/-\o_ :D

[ Voor 151% gewijzigd door Aubergine op 27-12-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien we over een kleine 300 posts al aan een 2e deel toe zijn, wilde ik graag wat suggesties geven voor de OP.

Aan de hand van de Anno site heb ik een 'klein' verhaaltje getypt, wat voor beginnende (Anno) spelers erg handig kan zijn.

Een voorbeeld daarvan zie je hier: http://forum.fok.nl/topic/959086 (en in ubb code is deze openings post hier te vinden).

Ohja, en ik heb de originele OP van dit topic ook geleend ja :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik heb nu alle scenario's gespeeld en ben met een vrije game druk bezig onafhankelijk te worden, maar het spelen van nieuwe scenario's begint toch te jeuken.

Bij de vorige Anno-spelen konden extra scenario's geinstalleerd worden, weet iemand of dat bij 1701 ook mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Btw. hoe zit het eigenlijk met Parfum en Jewelry producties? Word er bij het produceren van 1 Parfum 1 bloem en 1 ambergis gebruikt? En bij 1 jewel 1 stuk goud en 1 stuk jewel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar daar moet je niet zo op letten eigenlijk. Het gaat er meer om hoeveel goldsmiths je op 100% kan draaien met één mijncombinatie (2 in dit geval dus).

Bij parfum: 1 whaler => 3 ambergis => 3 Parfumeriën (=> 6 Greenhouses)

En er zullen ooit wel nieuwe scenarios verschijnen (hoop ik :') ), maar voorlopig zijn die er nog niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag eerder in het topic al wat gesprekken erover, maar is de Nederlandse versie van Anno al uit? Mijn vriendin heeft moeite met engels, dus die zou graag de Nederlandse versie spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee helaas...die laat nog steeds op zich wachten :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
De engelse patch ook.. kan niks vinden met google 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 23:45
Ik hoop maar dat de engelse patch gauw uitkomt. Ik kan maar 2 tradingroutes aanmaken en met de derde blijft het schip vrolijk wachten voor het warehouse. Senario opniuw starten helpt niet. Dus ik moet een heleboel handmatig doen en dat is veel werk.

Voorgaande anno's helemaal grijs gespeeld en geen last van bugs gehad :)

[ Voor 13% gewijzigd door TRASH_LORD op 27-12-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engelse patch is er al lang :P

(ok, 2 of 3 dagen)

http://www.3dgamers.com/d...1701_patch101_uk.exe.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Wat houd dat hele Bonus Coins gebeuren in? Kost dat geld?

En waarom bevat playground niet alle huizen? Of krijg je per keer random huizen ofzo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik niet 100% zeker, maar volgens mij heeft het iets te maken met Anno 1701 Mobile, de versie voor je mobiele telefoon. Daar kan je die muntjes verdienen ofzo, en in een spel weer omzetten naar grondstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:05:
Dat weet ik niet 100% zeker, maar volgens mij heeft het iets te maken met Anno 1701 Mobile, de versie voor je mobiele telefoon. Daar kan je die muntjes verdienen ofzo, en in een spel weer omzetten naar grondstoffen.
Die grondstoffen zijn alleen bruikbaar in Playground volgens de kleine stukjes text. Dus waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:42:
Nee helaas...die laat nog steeds op zich wachten :(.
Aww, oke... Nouja, misschien dat ik dan maar moet overwegen om de Engelse versie te downloaden en dan de Nederlandse wat later te kopen. Ik heb weinig zin om eerst de Engelse EN de Nederlandse te kopen, terwijl ik er toch al 100% zeker van ben dat ik de Nederlandse ga kopen.

Weet het, downloaden is not the way to go, maar in dit geval lijkt het me wel gerechtvaardigd. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de engelse ISO gedownload...maar dat komt omdat de Limited Edition van de game in het Duits is...en ik ga zo heul niet in het Duits spelen hoor :').

'heul'...ik kom echt te vaak op FOK ;(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRASH_LORD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik was 'em helemaal vergeten te posten...sorry ;). En omdat ze de site van Anno nog niet hebben bijgewerkt (staat enkel op het forum) konden jullie deze natuurlijk niet zo 123 vinden.

• Aubergine
ATM 9k inwoners _/-\o_ hoop de 10 vandaag nog te halen. Daarna begin ik opnieuw op hard zodat ik 6 gouden medailles heb :D

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:12

_Eend_

🌻🇺🇦

Heeft iemand een mirror voor de 1.01 UK patch? Ik heb alleen de USA patch kunnen vinden.. Of maakt dat niet uit? (de public servers zitten vol, en ik heb geen zin om me bij 3dgamers te registreren :P)

De USA patch:
http://www.strategyinformer.com/pc/anno1701/downloads.html

spuit 11 Je kunt er ook met je gamespy/fileplanet account inloggen 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door _Eend_ op 28-12-2006 21:29 ]

Verwijderd

Bluh, hij werkt hier helaas niet. Computer voldoet aan de eisen, alleen de grafische kaart is een onboard intel kaart (intel(r) 82865g graphics controller) en die herkent ie blijkbaar niet goed. Dus wil het spel niet opstarten, ook al zou hij gewoon kunnen draaien qua geheugen en dergelijke. :(

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Een goed videokaartje is niet zo heel duur. Die Intel graphics meuk uitzetten en dat ding installeren. De oude games (Transport Tycoon, Total Annihilation) kun je nog redelijk spelen. Maar alles wat nu uitkomt kun je wel vergeten.

[ Voor 38% gewijzigd door _Eend_ op 28-12-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Eend_ schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:46:
Een goed videokaartje is niet zo heel duur. Die Intel graphics meuk uitzetten en dat ding installeren. De oude games (Transport Tycoon, Total Annihilation) kun je nog redelijk spelen. Maar alles wat nu uitkomt kun je wel vergeten.
Das waar. Ik speel em nu op de laptop en dat gaat ook wel prima :)

Enige is dat ik nog niet heb kunnen uitvinden hoe je cacau of honing, dergelijek grondstoffen, kan vervoeren. Via warehouse zijn alleen de essentiele grondstoffen te vervoeren; het wordt wel opgehaald maar staat daarna nergens meer.

Ga even verder zoeken ;)

Manueel werkt het wel... Kan het wezen dat de traderoute niet helemaal juist werkt?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:31:
[...]

Das waar. Ik speel em nu op de laptop en dat gaat ook wel prima :)

Enige is dat ik nog niet heb kunnen uitvinden hoe je cacau of honing, dergelijek grondstoffen, kan vervoeren. Via warehouse zijn alleen de essentiele grondstoffen te vervoeren; het wordt wel opgehaald maar staat daarna nergens meer.

Ga even verder zoeken ;)

Manueel werkt het wel... Kan het wezen dat de traderoute niet helemaal juist werkt?
ff op het pijltje naar links of naar rechts klikken bij je warehouse ;)
(grote tabel met grondstoffen/items, dan in het midden van de rechterzijkant/linkerzijkant zit een groenig pijltje in een cirkel, die ff aanklikken ;) )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-07 15:28
nog een beetje performance verbetering na de patch? Ik heb niet t nieuwste game systeem (AMD 64 3000+, 1024mb ram en radeon 9800 pro) maar werd als t een beetje vol begon te worden steeds moeilijk te spelen...Dat terwijl HL2, Far Cry etc prima draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 10:50

djidee

Mr. Slungel

ik verbaas mij er altijd nog over dat ik hem redelijk kan draaien (medium settings op een aantal dingen na) op mijn amd2000+ @ 1.67 ghz, radeon9200vivo en 2x512 dualchannel corsair xms pc3200 @ 2-2-2-5 timings (laatste is overkill :) ).. Enigste wat ik niet moet doen is als we redelijk ver zijn in het spel enorm gaan uitzoomen, dat nekt mij, maar verder gaat hij perfect :)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Rein_stein schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:33:
nog een beetje performance verbetering na de patch? Ik heb niet t nieuwste game systeem (AMD 64 3000+, 1024mb ram en radeon 9800 pro) maar werd als t een beetje vol begon te worden steeds moeilijk te spelen...Dat terwijl HL2, Far Cry etc prima draait.
Anno heeft mooiere graphics van Far Cry etc ;) Hier precies hetzelfde verhaal met een 6600GT. In het begin kon ik nog op high spelen. Maar nu met 9k inwoners moet ik het maar met low doen.
ik verbaas mij er altijd nog over dat ik hem redelijk kan draaien (medium settings op een aantal dingen na) op mijn amd2000+ @ 1.67 ghz, radeon9200vivo en 2x512 dualchannel corsair xms pc3200 @ 2-2-2-5 timings (laatste is overkill ).. Enigste wat ik niet moet doen is als we redelijk ver zijn in het spel enorm gaan uitzoomen, dat nekt mij, maar verder gaat hij perfect
Elke PC kan het wel op medium in het begin. Wacht maar tot je in de K's kom met inwoners. Dan piep je wel ff anders.

[ Voor 31% gewijzigd door Aubergine op 29-12-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Aubergine schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:03:
[...]

Anno heeft mooiere graphics van Far Cry etc ;) Hier precies hetzelfde verhaal met een 6600GT. In het begin kon ik nog op high spelen. Maar nu met 9k inwoners moet ik het maar met low doen.

[...]

Elke PC kan het wel op medium in het begin. Wacht maar tot je in de K's kom met inwoners. Dan piep je wel ff anders.
6.5k aristocrats atm :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
:X wat is je fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

helemaal ingezoomed gemiddeld 24, ken net :) Zo speel ik het meestal toch.... Uitzoomen moet ik niet doen.. Hij voldoet ook niet aan de systeemeisen, dus vind ik best redelijk :9
Op de achtergrond gewoon nog wat programma's draaien, er zijn er 2 die niet samengaan met Anno: msn6 en outlook xp... Miranda gaat wel weer goed.. 8)7 Grabit/mIRC/firefox geven geen problemen

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Op wat voor systeem draait het dan? Ik kan met m'n AMD64 X2 3800+ en GF7600 256MB 25 fps halen. (ok, wel de meeste dingen op medium/high) en dat is met een stad van 5000 inwoners (nog net geen 4000 aristocrats)

Ben weer eens opnieuw begonnen, en het gaat nu een stuk beter. Maar ligt het aan mij of zijn piraten ed. actiever en ietsje slimmer geworden na de 1.01 patch? Ben nu al 3 small warships kwijtgeraakt aan die gasten. (tegen 34 piratenschepen, maar toch...). Was wel even bang voor de vloot van de queen, die schijnt wat sterker geworden te zijn door de 1.01 patch. Dus maar even netjes al die tributes betaald :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooh, dan verwacht ik geen probleem met mijn E6600, 2GB ram, 7900 GTX en 3x250 RAID 0 (tjsa, eh, ik speel meestal BF2 :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Dat moet wel lukken.. :+

Maar zoals iedereen zegt, zodra je een paar duizend aristocraten hebt moet je maar niet inzoomen.. Je fps zakt in als 'n kaartenhuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202676

Piraten, vijandige schepen en de konigings vloot zijn inderdaad slimmer geworden. Ze reageren nu ook beter wanneer ze overduidelijk in de minderheid zijn.

De functie om de interface te verbergen is zeker wel leuk voor screenshots. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Weenie of ik nu een spuit 11 bega, maar viel me op in potje dat ik net gestart ben dat wanneer je die automatische upgrades UIT zet (Dus dat je pioneers vanzelf settlers worden) dat je dan zelf die upgrade kan uitvoeren en zelf dus veel beter je goods in de hand kan houden.
Tevens vond ik dus op deze manier uit waar al men tools bleven :P Die eikels gebruiken dat om hun huizen mee up te graden (en bricks en wood enzo ook :P )
Vanaf nu zet ik dat dus uit en bepaal ik zelf of ik ze upgrade (kortom, of men goods-flow goed genoeg is om het te ondersteunen)

Ben nu bezig met eiland volgooien met voornamelijk huizen (GROOT eilandje ook btw)
heb met alleen settlers al 2000 inwoners en nog zat ruimte om er minstens 4000 van te maken.
Rotte is alleen dat die AI de eilanden in pikt die ik wil hebben. Maar daar werkt de chief bomber leuk tegen.
Lekker zen warehouse opblazen en zijn gebouwen claimen :D

Is er trouwens een manier om de cooldown op die Lodge activites te verlagen??

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, die is er hellaas niet. Alleen voor je onderzoeken, schepen/militaire bouw...

Meestal pak je meteen rond het begin meteen vlug een eilandje. 11 hout meenemen, tools inslaan bij de freetrader en dan vlug naar een eilandje varen. Zo, doe ik het altijd tenminste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

doe ik ook altijd, maar op gegeven moment worden de onderhouds kosten ff wat teveel, dus daarom wacht ik er meestal nog ff mee.

zowiezo heb ik altijd stuk of 5 eilanden :P
was meer klein eilandje dat ik wel wilde hebbne omdat er bloemen en walvissen beschikbaar waren makkelijk simpel eilandje voor parfum ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat eilandjes pikken is wel handig...vooral omdat je alliantie met die spelers ook gewoon blijft bestaan. Ook al komen ze er (meerdere malen) achter in een spel dat je een bomber op hun doet, dan worden ze nog niet boos (bij mij) _O-

Het laatste plaatje wat ik in de vakantie nog even heb geschoten (draai nu redelijk stabiel met 10.485 inwoners *O* )
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0260.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat heb ik ook ervaren ja. Ze zijn er niet blij mee dat je lodge activiteiten doet maar je reputatie gaat niet omlaag ofzo. Alleen in ergere gevallen verklaren ze je de oorlog. (als je status zowiezo niet al te denderend was)

Ben eigenlijk nooit echt aan toe gekomen om vet veel inwoners te krijgen. Hoogste wat ik ooit heb gehad was 4400 Merchants. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik ben dus nu bezig me vooral te focussen op beetje geld te behouden, heb dus al 3400 inwoners. (1 pioneers, 1200 pioneers, de rest settlers(. pas als die ALLEMAAL settlers zijn ga ik verder met upgraden.
eerst dus goed zorgen dat je goederen stromen goed verlopen en daarna pas alles upgraden.
draai nu steeds net winst, maar door de verkoop van goederen maak ik winst, waardoor ik gemakkelijk uit kan breiden.

Dat deed ik dus eerst de hele tijd fout, minder focussen op inwoners en meer op de fabrieken om spul te bouwen.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gedaan ja, zat tot mn vorige speelronde met 6k aan Merchants ofzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
2 puntjes waar ik me mateloos aan begin te ergeren.

1. The queen bitch gaat op een gegeven moment geld van je vragen. En die vraag stijgt exponentieel. Op den duur kan je het nog onmogelijk betalen.

2. Voor mijn aristocrates heb ik fur nodig. Ik kan echter maar aan 30t komen terwijl ik minstens 60t nodig heb om te voorkomen dat mn inkomsten inzakken. Is er een mogelijkheid om aan meer fur te komen? Anders wordt je stad automatisch flink gelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Seth_Chaos schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 07:52:
2 puntjes waar ik me mateloos aan begin te ergeren.
Hmm...als je het draadje een beetje doorleest kun je die antwoorden makkelijk vinden hoor 7(8)7

Maar goed...

1 Gewoon niet betalen, zorgen voor een paar warships en daar de vloot van de queen mee verslaan.

2 Fur kun je vrij makkelijk verkrijgen door het op al je eilanden te koop te vragen (passive trading) en het met een aparte handelsroute naar je hoofdeiland te brengen. Kost wel wat coins maar als je op het punt bent aanbeland dat je fur nodig hebt moet geld geen probleem meer zijn.

Even wat anders, wordt er nog wat met de schitterende startpost van Slindenau gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Bobnofski op 02-01-2007 10:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja. ik heb eigenlijk de startpost van dit topic 'geleend' en wat aangevuld met informatie voor anno-maagden ;). Maar wie weet als er hier ook een deel 2 komt :).

En over die contributies aan de Queen: zelf heb ik ook moeten kiezen tussen betalen of vechten...en in het begin dacht ik ook: "zoveel kan ik nooit betalen!". Maar ze vraagt enkel om geld wanneer je dit ook daadwerkelijk hebt, dus je kan met een positieve balans nooit in de min komen door de contributies.
Dus als je balans positief is en je productie stabiel (of beter), dan kan je best blijven betalen tot je op 100% onafhankelijkheid zit.

Want je koopt met elke contributie een stukje onafhankelijkheid, wanneer je in het diplomacy scherm op de Queen klikt zie je een metertje met je vorderingen.
Zie dit screenshot (klik voor grotere)
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0196.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Bobnofski schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:08:
[...]

Hmm...als je het draadje een beetje doorleest kun je die antwoorden makkelijk vinden hoor 7(8)7

Maar goed...

1 Gewoon niet betalen, zorgen voor een paar warships en daar de vloot van de queen mee verslaan.

2 Fur kun je vrij makkelijk verkrijgen door het op al je eilanden te koop te vragen (passive trading) en het met een aparte handelsroute naar je hoofdeiland te brengen. Kost wel wat coins maar als je op het punt bent aanbeland dat je fur nodig hebt moet geld geen probleem meer zijn.

Even wat anders, wordt er nog wat met de schitterende startpost van Slindenau gedaan?
De enigste die passive fur aanleverd is de free trader. Neemt zijn voorraad en aanlevering toe als je het op meerdere eilanden vraagd? Ik ga het vanavond in iedergeval even proberen.

Het vervelende met die vloot is dat mijn vloot aan de andere kant van de wereld ligt om een vijand van mij te belegeren. Veel van mijn eilanden zijn nog onbeschermd. Dus tegen de tijd dat mijn vloot de strijd met die vloot kan leveren ben ik 3 eilanden en de betreffende productie kwijt. Overschrijf nooit je oude saved games :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn voorraad neemt inderdaad toe, meer eilanden betekend meer furs :D. Ik koop nu op zo'n 5 eilanden in, waarmee ik 10k aan Aristocraten makkelijk kan onderhouden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:07

jjust

Het leven is een strijd

Even een korte vraag. Kan je ook wegen weer verwijderen? Gebouwen kun je gewoon slopen maar als de wegen blijven liggen wordt het lastig om nieuwe dingen te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jahoor, maar om een totale destructie van je stad te voorkomen werkt de "sloophamer" (zie HUD linksonder) enkel op het eerst geselecteerde type gebouw/object.

Dus wil je wegen verwijderen, dan moet je die sloop-bijl neerzetten op een weg, en dan gewoon slepen tot je alle wegen 'geselecteerd' hebt die weg mogen.

Mocht je altijd via de "DEL" knop hebben gesloopt, of dat doodshoofdje...dit is de 'sloophamer' ;)
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/anno_slopen.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:07

jjust

Het leven is een strijd

Top bedankt. Gebruikte inderdaad eerst altijd het doodshoofdje maar aangezien je geen wegen kan selecteren werkte dit dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft iemand nog een suggestie waarom mijn pioniers geen settlers willen worden? Automatisch upgraden staat aan, iedereen heeft alle needs fullfilled, maar ik kan na een paar uur spelen nog steeds niet upgraden :? In andere games ging het wel gewoon goed...
Ik las nog iets van iemand die zei dat alle huizen eerst bezet moeten zijn, maar klopt dat? Ik heb idd huizen waar maar 1 of 3 pioniers in zitten. Maar als dat het geval is, hoe zorg je dan dat die huizen vol komen? Het wordt een beetje saai zo :P

Edit: en op een andere kolonie bouw ik even een village center en wat verder nodig is en het worden meteen settlers :? Maar op mijn 1e eiland dus nog steeds niet... help?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belasting :).

Donkergroen = max. upgraden
Lichtgroen = max. huizen vullen
Geel/Oranje = neutraal :?
Rood = huizen lopen leeg

En ja, je huizen moeten eerst helemaal vol zitten :).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
geel = neutraal
oranje = boos, lichte daling van inwoners(niet zeker), rebellen en opstanden in de stand(vuur, demonstranten etc.)

[ Voor 5% gewijzigd door Aubergine op 02-01-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:31:
Nouja. ik heb eigenlijk de startpost van dit topic 'geleend' en wat aangevuld met informatie voor anno-maagden ;). Maar wie weet als er hier ook een deel 2 komt.
Okee, maar dat is pas bij 42 pagina's, we zitten nu op 31 dus dat kan nog wel 6 weken duren. En da's zonde van je SP want hij is gewoon heel erg mooi. Het enige wat er nog aan ontbreekt is een mini-FAQ met de meest gestelde vragen hiero, verder is hij perfect _/-\o_
Seth_Chaos schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:40:
[...]
Het vervelende met die vloot is dat mijn vloot aan de andere kant van de wereld ligt om een vijand van mij te belegeren. Veel van mijn eilanden zijn nog onbeschermd. Dus tegen de tijd dat mijn vloot de strijd met die vloot kan leveren ben ik 3 eilanden en de betreffende productie kwijt.
*proest* Ja, dan is het wel logisch dat je verliest en kun je dus maar beter betalen :) En zo erg is dat ook weer niet want je moet uiteindelijk toch een totaalbedrag hebben betaald om onafhankelijk te worden. Ik zorg er early-game gewoon voor dat ik niet teveel geld heb, want als je bijv. 200k hebt eist de Queen zomaar 140k op. Dan kun je maar beter 60k hebben en 40k betalen, dus ik koop vanaf het begin kanonnen en maak zoveel mogelijk explorerships. En vergeet ook niet dat je het leger van een AI kunt 'stelen' als je z'n bootje laat zinken waar dat leger inzit. Gewoon een kwestie van even opletten als ziet dat een AI troepen aan het inladen is, vervolgens meteen toeslaan 8)

En nog even over dat inkopen van Furs, je hoeft niet speciaal een heel eiland in te nemen voor passive trading. Als je op een paar eilanden 1 haven neerzet heb je al snel voldoende inkooppunten voor de FreeTrader. En later in het spel kun je die eilanden weer gebruiken om overtollige voorraden te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Bobnofski schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:49:
[...]

Okee, maar dat is pas bij 42 pagina's, we zitten nu op 31 dus dat kan nog wel 6 weken duren. En da's zonde van je SP want hij is gewoon heel erg mooi. Het enige wat er nog aan ontbreekt is een mini-FAQ met de meest gestelde vragen hiero, verder is hij perfect _/-\o_

[...]

*proest* Ja, dan is het wel logisch dat je verliest en kun je dus maar beter betalen :) En zo erg is dat ook weer niet want je moet uiteindelijk toch een totaalbedrag hebben betaald om onafhankelijk te worden. Ik zorg er early-game gewoon voor dat ik niet teveel geld heb, want als je bijv. 200k hebt eist de Queen zomaar 140k op. Dan kun je maar beter 60k hebben en 40k betalen, dus ik koop vanaf het begin kanonnen en maak zoveel mogelijk explorerships. En vergeet ook niet dat je het leger van een AI kunt 'stelen' als je z'n bootje laat zinken waar dat leger inzit. Gewoon een kwestie van even opletten als ziet dat een AI troepen aan het inladen is, vervolgens meteen toeslaan 8)

En nog even over dat inkopen van Furs, je hoeft niet speciaal een heel eiland in te nemen voor passive trading. Als je op een paar eilanden 1 haven neerzet heb je al snel voldoende inkooppunten voor de FreeTrader. En later in het spel kun je die eilanden weer gebruiken om overtollige voorraden te verkopen.
Hier ben ik inmiddels allemaal wel uit. Ik ben nu op een ander vervelend puntje gestuit. Ik heb de oorlog verklaard aan 1 van de andere spelers, om zodoende een nieuw eiland in te nemen. Maar nu komen mijn aristocrates in opstand. Ik vermoed dat dat komt door een spy, maar nu is mijn vraag is er een manier om die spy's tegen te werken. Ze richten nogal wat aan. 1 spy richt in 2 minuten aan waar mijn leger een half uur voor nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De logde activiteiten van je tegenstanders hebben meer kans van slagen als je bevolking al niet zo gelukkig is (dus wanneer je veel belasting vraagt, in het geel bijvoorbeeld).

Dus als je balans het toestaat, zorg dat je in het licht of donker groene zit met je belasting, dan hebben de logdge activiteiten minder kans van slagen. Verder kan je hier eigenlijk niks tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

raar denkend: En als je nou om de gebouwen die telkens getarget word nou een groepje grenadiers laat patrouilleren? Zouden die die spy niet kunnen pakken? :?

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dat is volgens mij ook al op het sunflowers forum voorgesteld, en als ik het goed herinner zou dat niks uit moeten maken, vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Ik heb de indruk dat er vaker een vijandelijkse spy wordt gepakt als je counter-espionage hebt geresearched. Maar wachttorens of het laten rondlopen van militia maken volgens mij inderdaad niks uit. Tegen de poisener kun je een surgery bouwen naast je marktplein en dat is dan ook alles. Echt eerlijk is het niet want mijn spy wordt bijna altijd gezien terwijl de AI gewoon z'n gang kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik houdt al mijn medespelers te vriend, dat helpt ook ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Ik normaal gesproken ook :) Maarrrr... soms komt een ramp niet alleen. Zoals bijv. in m'n huidige game waar ik per ongeluk op 'declare war' klikte en 20 sec daarna de auto-save 3 uur spelen om zeep hielp. Ik had geen zin opnieuw te beginnen dus sindsdien ben ik bezig om weer vriendjes te worden met Carmen. Maar dat gaat akelig langzaam als je steeds piraten moet killen die zij notabene zelf op je afstuurt! :X

Ik heb vanavond wel eindelijk m'n silver award gehaald, dat had ik begin december niet verwacht want toen had ik er ff helemaal genoeg van. Dankzij de patch speel ik 'm weer :P

Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/4775/anno1701silverbonuslz3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel uur is dat, silver?

Ik heb ergens gelezen dat goud iets van 100 uur is, en bronz krijg je na 10 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Check je profiel, daar staan alle gehaalde awards:

Afbeeldingslocatie: http://img455.imageshack.us/img455/4974/anno1701silverbonus2hk2.jpg

Op het duitse forum heb ik ooit gelezen dat je pas bij 500 uur speeltijd Gold krijgt :+

offtopic:
5 0 0 uur ! Vista komt eraan, nieuwe installs, nieuwe hardware, enz enz. Never nooit dat ik Gold haal...

[ Voor 7% gewijzigd door Bobnofski op 06-01-2007 02:01 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, 100 uur pas zilver :+.

Dan heb ik nog 'even' te gaan, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-07 23:24
En nog héél even tot je het goud hebt :D

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183424

Ik heb aldoor een probleem met me trading routes, hij laad wel, maar hij ontlaad de cargo niet, en krijg ik dus aldoor een melding dat een trade route niet functioneerd, wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 183424 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:54:
Ik heb aldoor een probleem met me trading routes, hij laad wel, maar hij ontlaad de cargo niet, en krijg ik dus aldoor een melding dat een trade route niet functioneerd, wat doe ik verkeerd?
Bij het instellen van je trading route moet je bij het uitladen van de goederen de slider helemaal op nul zetten en bij het inladen de slider op z'n hoogst (of een iets lagere waarde mocht je dat willen). Weet je zeker dat je dit goed hebt ingestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, dat heb ik niet gedaan, ik zou het nu proberen, bedankt, en dan heb ik nog een vraagje, ik heb nu 2 eilanden, één voor cacao, en de ander voor honey, maar ze unloaden die plantages niet, dus kan ik het ook niet verschippen naar het eiland met de honing, wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Anoniem: 183424 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:48:
Nee, dat heb ik niet gedaan, ik zou het nu proberen, bedankt, en dan heb ik nog een vraagje, ik heb nu 2 eilanden, één voor cacao, en de ander voor honey, maar ze unloaden die plantages niet, dus kan ik het ook niet verschippen naar het eiland met de honing, wat moet ik doen?
weggetje aanleggen van plantage naar warehouse (warehouse moet ook in bereik zijn van plantage).

Plantages worden alleen leeg gehaald (zonder weggetje) als er een fabriekje bij in de buurt ligt zeg maar. Als je dus een hopkwekerijtje hebt en daar een alcoholmaker in de buurt, haalt die alcoholmaker het hop op.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahh ja, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:40
Ik heb al een tijdje iets vaags, ik heb 3 gebouwen die chocolade maken. Ik heb genoeg honing en cocoa, toch blijft de productie hangen op 40%.
Kan dit door een spion worden gedaan?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRASH_LORD
Anoniem: 183424 schreef op maandag 15 januari 2007 @ 11:54:
Dit is namelijk een bug van het spel.
Moet je patch 1.01 installeren.

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe verover ik een compleet eiland btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TRASH_LORD schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:59:
[...]

Dit is namelijk een bug van het spel.
Moet je patch 1.01 installeren.

klik
Die heb ik al geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd maar waar, ik heb na de patch ook meer problemen met de trade routes dan daarvoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu ook volledig en ik heb via de school dat deep mining uitgevonden. Maar ik kan geen Deep mines bouwen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Niet alle mine depots zijn onuitputtelijk.
Je kan zien welke het zijn aan het icoontje en door er op te gaan staan met je muis.
Als een mine depot onuitputtelijk is, plaats je er een gewone mine op en vervolgens kan je hem dan upgraden naar een deep mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:23:
Vreemd maar waar, ik heb na de patch ook meer problemen met de trade routes dan daarvoor :?
En is dat met een nieuwe game? Dus van na de patch? Want met oude savegames heb ik soms ook
problemen met de traderoutes, en de pirates laten dan ook geen goodies achter als ze zinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen nieuwe game opgestart na de patch...daar zal het dan wel aan liggen ja. Toch jammer, want ik had best veel tijd in die savegame gestoken :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Dat klote gevoel had ik ook want ik had net de 10k inwoners gehaald in een mega soepel lopend landje. Ik kon 'm nachten aan laten staan zonder veel gezeur maar na de patch is het doffe ellende met de traderoutes. De schepen varen wel gewoon, en de juiste goederen zijn ook geselecteerd, maar bij sommige goederen is er geen hoeveelheid actief. Beetje vage omschrijving maar het ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img331.imageshack.us/img331/5595/anno1701tradefu017bi.jpg

Honing, chocola en lampolie horen dus op uitladen te staan.

Exit 300MB aan oude savegames ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07 22:14
@ hierboven. om uit te laden weet je dat je op dat rode pijltje moet klikken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Ja, hehe, natuurlijk weet ik dat _/-\o_

Het plaatje laat dus een traderoute bug zien met een oude savegame na de patch. Zo zien sommige traderoutes er dan uit, en handmatig corrigeren heeft geen zin want de volgende keer dat je de game laadt ziet het er weer hetzelfde uit. Kortom, oude savegames zijn volgens mij niet meer te gebruiken al zegt de info bij de patch daar helemaal niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206537

Is het iemand al gelukt om een multiplayer game te laden, als ik de multiplayer game laad bij
de host dan geeft hij geen open slot om te joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206781

Hey!
Ik heb een probleempje met anno 1701, wanneer ik multiplayer wil spelen krijg ik alleen Duitstalige, is er iemand dat weet hoe ik dit kan veranderen naar andere talen?? alvast thx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53
Hoe kun je je haven groter maken?
Ik kan nu maar per 2 handelen en dat is echt te weinig :(
De rest heeft grotere havens met Warehouse 3, maar ik kan niks groters maken ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triloxigen schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:38:
Hoe kun je je haven groter maken?
Ik kan nu maar per 2 handelen en dat is echt te weinig :(
De rest heeft grotere havens met Warehouse 3, maar ik kan niks groters maken ofzo :(
Wanneer je bevolking upgrade gaat ook je warenhuis (en dus je haven) mee :).

Voor niveau 3 heb je Citizens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:37:
[...]

Wanneer je bevolking upgrade gaat ook je warenhuis (en dus je haven) mee :).

Voor niveau 3 heb je Citizens nodig.
Ik heb Warehouse 3.
Maar mijn haven is nog maar klein en kan maar 2 dingen tegelijk traden :(

Terwijl de andere grotere hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je haven is opzich ook een warehouse, die kan je als het goed is ook gewoon via het upgrade pijltje (of de sneltoets 'u') upgraden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb een probleempje:

Ik heb een Eiland met 1900 inwoners. 1850 Settlers, en een stuk of 50 Pioneers. Er is voldoende alcohol, eten, kleren en tabak.

Volgens mij zou je vanaf 1600 Settlers naar de volgende stap moeten kunnen gaan. Ik heb het nu een uur aangekeken, maar ik krijg geen promotie naar de volgende stap.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Hoe hoog staat je belasting? Je settlers worden alleen maar citizens als de belasting donker groen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[CSC]Outlaw schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 08:01:
Hoe hoog staat je belasting? Je settlers worden alleen maar citizens als de belasting donker groen is.
Aha, die staat net over het randje. Ik zal daar eens even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
Bij mij is het water groen aan het knipperen onder windows vista. Iemand eenig idee hoe dit kan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 20:15
Ik zie allemaal dingen voorbij komen die 1503 ook had! Zit er wel verschil tussen 1503 en 1701?? :? Ik heb 1503 helemaal grijs gespeeld dus deze sla ik mooi over. Voor alleen wat mooiere graphics hoef ik 'm niet.

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Viper7 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:44:
Ik zie allemaal dingen voorbij komen die 1503 ook had! Zit er wel verschil tussen 1503 en 1701?? :? Ik heb 1503 helemaal grijs gespeeld dus deze sla ik mooi over. Voor alleen wat mooiere graphics hoef ik 'm niet.
1503 kon mij niet lang boeien. Misschien dat het ook iets te ingewikkeld voor mij was en ik heb er het geduld niet voor om steeds maar opnieuw te beginnen. Bij de eerste paar missies ging ik al steeds af door geldgebrek. Maar er was ook geen goede random map aanwezig. Het waren altijd dezelfde eilanden die alleen iets anders ingedeeld waren.

Bij 1701 kan je vanalles instellen wat je wilt: eindeloos doorspelen, of bepaalde doelen opstellen bijvoorbeeld zoveel inwoners halen, het aantal tegenstanders en hun moeilijkheidsgraad.

En het speelt ook lekkerder weg vind ik dan 1701. Gebouwen plaatsen vind ik veel makkelijker gaan. Deze is wat meer toegankelijker dan 1503 vind ik.

Je kan natuurlijk altijd de demo proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dracula schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:36:
Bij mij is het water groen aan het knipperen onder windows vista. Iemand eenig idee hoe dit kan/
Ik draai hem ook onder Vista, zonder problemen. Heb je de laatste drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosdescends
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-02-2022
PWM schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:42:
[...]

Ik draai hem ook onder Vista, zonder problemen. Heb je de laatste drivers?
Ik heb dit probleem ook!!! en kheb de nieuwste drivers heb namelijk pas 2 dagen vista en op dezelfde computer onder xp draaide hij perfect..... in het begin ziet het wel grappig uit maar daarna gaat het iriteren!!!

kheb een forum gevonden waar ze het ook over het groene water hebben:

http://forum.sunflowers.de/archive/index.php/t-13659.html

[ Voor 14% gewijzigd door chaosdescends op 02-02-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaosdescends
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-02-2022
Kheb even nog wat verder gezocht en ik heb een oplossing gevonden!!! toen ik de water effects in het optie menu op low zette hielt het direct op!!!!! Ik heb trouwens de rest van de effects ook niet aan staan.....

[ Voor 17% gewijzigd door chaosdescends op 02-02-2007 15:38 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste