Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmja, het plaatje valt mij voor het eerst ook tegen...klein en niet echt veelzeggend :(.
Op naar morgen dan maar :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poehee... Ben er nu al achter dat je op een grondstoffen/productie-eiland geen huisjes nodig hebt... NU AL ja... :o :o :o

Ik vond het al zo lastig om iedereen overal van vanalles te voorzien... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whehe :D.

Daar is nog een leuke opmerking over gemaakt op het anno forum:

Het ging ongeveer zo:
-...dus eigenlijk werken in je productieketens alleen slaven die nooit eten krijgen?
ja
-klopt historisch gezien dan weer wel :D "

Hehe ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:06:
@boaty: wat bedoel je precies :)? Kan je 'em niet vinden?
Nee dat bedoel ik niet, maar wat moet je met die geluiden. Kun je ze ergens in een map plaatsen zodat ze in het spel gebruikt worden ofzo?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, volgens mij kan je er alleen naar luisteren :+.

Net zo nutteloos als de screenshots ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:34:
Nee, volgens mij kan je er alleen naar luisteren :+.

Net zo nutteloos als de screenshots ;).
Haha, raar je zou zeggen dat ze voor in het spel zouden zijn :s. Maar dat zal dan wel niet.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spel gebruikt geen mp3'tjes, maar samengepakte databestanden...
Dus dat zou al niet kunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:12:
Het spel gebruikt geen mp3'tjes, maar samengepakte databestanden...
Dus dat zou al niet kunnen denk ik.
Ja zoiets dacht ik al want ik wou ze in de map van het spel neer gaan zetten en kon geen map "Sounds" vinden ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay!
2006/12/08
First details on the upcoming patch 1.1
Today we want to give you a preview on the first concrete details of the forthcoming patch 1.1. Due to the fact that the patch is still in the development stage, this list is a preview on the bugfixes/features addressed so far.

The patch has now fixed the following bugs (errors in the game):

Bug: "Warehouse and pier next to each other"
There are no more problems with the trading route when a warehouse and a pier are next to each other.

Bug: "Problems with the balance sheet"
The bug has been fixed which caused the bank balance to sink when the account was in fact looking healthy.

Bug: "Problems with the trading routes"
Several bugs were fixed which, in rare cases, corrupted the trading routes.

E.g.:
- In rare cases, loading saved games made some trading routes inaccessible.
- Re-naming a warehouse could corrupt the trading route.

Bug: "Freeze in the scenario: The Heritage of the Ancestors"
A bug was fixed, which caused the scenario "The Heritage of the Ancestors" to crash.

Bug: "Enemy ships act stupid"
The AI should only act more intelligently when the enemy fleet displays a substantial superiority.

Balancing: "Storm balanced"
The special action "Storm" now adapts itself to the size of the island and its effect is generally weaker.

Balancing: "Revolutionary"
The Lodge activity "Revolutionary" has been somewhat reduced (shorter duration).

Balancing: "Bonus coins"
Bonus coins can no longer be used in the multiplayer game.

Following the suggestions of our community, we have also decided to integrate these new features into the game:

Feature: "Planting small trees"
In the Pioneer zone, the patch will now allow the player to use two different buttons to access all the trees in the game and to position them.

Feature: "Eye dropper mode can be used globally"
The eyedropper now copies (also without the cheat) virtually any object onto the game world. Only a few special objects cannot be copied.

Feature: "And/or combinations for the conditions for victory"
In a continuous game, the player can now set the “and/or” combos for the conditions for victory. (E.g. X gold AND X Aristocrats have to be attained to win.)

Feature: "Interface can be deactivated"
Players can now disable the interface to allow them to make pretty screenshots.

Feature: "Clouds can be deactivated"
The clouds can now be disabled. Players who prefer the maximum game view should now have a much more "laid-back" game experience. ;)

Feature: "Pirate ship - reward"
Pirate ships can now lose some of their goods provided they are being destroyed.

We’ll let you know as soon as we receive any more info.

Stay tuned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-06 10:26
Dit was echt de meest bug-vrije game die ik gespeelt heb dit jaar. (Gothic 3 anyone ? :X) Hopelijk voegen ze nog meer functies toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-12-2024

Mombasa

The Funky Drummer

Zalig die nieuwe features en bugfixes! Bij sommige spellen kan je een jaar wachten voordat ze pas doen wat de community vraagt, maar hier doen ze het gewoon zoals het hoort! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nr. 11 gevonden? Ik kan m niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Je moet links boven zoeken ditmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Mombasa schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:47:
Zalig die nieuwe features en bugfixes! Bij sommige spellen kan je een jaar wachten voordat ze pas doen wat de community vraagt, maar hier doen ze het gewoon zoals het hoort! _/-\o_
voordeeltje van een zelfstandige studio.
en nu maar hopen dat ze niet worden overgenomen door EA ofzo (kijk maar naar wat er met westwood is gebeurt bvb)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ze bestaan al sinds 1993...en als je bedenkt dat het zo'n 18 jaar heeft geduurt voordat Westwood over werd genomen, dan hebben ze nog wel even :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Is het trouwens nodig om bijvoorbeeld als je een warehouse bij je cloth gebouwen neerzet deze te verbinden met de main warehouse.
Dus er loopt een weg van de cloth gebouwen naar het 2de warehouse en het 2de warehouse is ook verbonden met de main warehouse.
Het is nogal tijdrovend namelijk als een kar van die 2de warehouse helemaal naar de andere kant van het eiland gaat om daar iets op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
Tha_Freak schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:50:
Is het trouwens nodig om bijvoorbeeld als je een warehouse bij je cloth gebouwen neerzet deze te verbinden met de main warehouse.
Dus er loopt een weg van de cloth gebouwen naar het 2de warehouse en het 2de warehouse is ook verbonden met de main warehouse.
Het is nogal tijdrovend namelijk als een kar van die 2de warehouse helemaal naar de andere kant van het eiland gaat om daar iets op te halen.
Nope, maar het bereik van de 2 warehousen moeten wel elkaar aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
XSNL schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:21:
[...]

Ah ok, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 21:21

The Legend

*Plop*

XSNL schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:21:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Op mijn productie-eiland heb ik bij elke productielijn een warehouse staan maar deze zitten niet allemaal in elkaars influence area, wat betekent dit dan voor m'n opslag :? Kunnen m'n schepen dan niet alle resources op dat betreffende eiland ophalen?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
The Legend schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:37:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Op mijn productie-eiland heb ik bij elke productielijn een warehouse staan maar deze zitten niet allemaal in elkaars influence area, wat betekent dit dan voor m'n opslag :? Kunnen m'n schepen dan niet alle resources op dat betreffende eiland ophalen?
Volgens mij kan je niet eens een warehouse bouwen als die niet bij een ander warehouse in bereik zit. Kan het niet even proberen omdat ik op stage zit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 21:21

The Legend

*Plop*

Klopt geloof ik inderdaad.. dan is het probleem dus niet eens mogelijk :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan een warenhuis maximaal 1 vakje minder dan de helft van zn service area van een ander warenhuis afbouwen, zodat er nog net een overlap is qua service area ;).
Heel handig, hoef je dus inderdaad niet bij na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

mjah, liever warehousje extra, meer sjaakies die het spul ophalen, en meer totale opslag.

op men eilandje waar men huizen staat doe ik het zo met zoveel mogelijk afstand er tussen, maar op men productie eilanden zet ik er best veel neer.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, ik heb het net andersom :D.

Hoofdeiland heb ik een blok met iets van 6x2 warenhuizen, en de opslag is momenteel 820 ton :).

Op mn productie eilanden staan er net iets meer dan nodig. Die zitten nl. al erg vol op dit moment...misschien moet ik maar eens wat landjes gaan pikken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

shit, daar had ik dus nog niet aan gedacht :P
gewoon wat extra van die warehouses neer plempen :P

Maar op men bewoners eiland wil ik zoveel mogelijk ruimte voor huizen en dat soort gebouwen vandaar dat ik er zo min mogelijk maak ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, als je echt voor 100% bezetting van huizen gaat hoef je inderdaad niet meer warenhuizen te maken op je inwoners eiland dan nodig...maar persoonlijk vind ik een grote voorraad ook best leuk staan ;).
Daarnaast heb ik ergens gelezen dat 999 ton het maximum is, dus daar zit ik al bijna aan :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:32

_Eend_

🌻🇺🇦

Ben tijdje geleden ook begonnen, en ben al aardig op weg 3000 inwoners, verspreid over twee eilanden. Was alleen een beetje traag met het wegkapen van eilanden, op gegeven moment ging iedereen eilandjes innemen terwijl ik bezig was met het winstgevend maken van m'n eerste eiland. Toch nog een paar eilanden te pakken kunnen krijgen, en nog redelijk in de buurt van m'n hoofdeiland ook :).

Maar ik zit nu met een probleem.. Op een klein eilandje heb ik een rits cacao plantages staan, maar ik kan er geen honing verbouwen. Dus alle cacao vervoer ik naar een eiland waar ik wel honing kan verbouwen maar geen cacao (heb geen eiland waar beide kan). Op het eiland met de honing zo'n bonbon fabriek neergezet. De honing wordt keurig netjes afgeleverd bij het fabriekje, en de cacao gaat naar het warehouse. Maar verder gebeurt er niks |:(, er ligt 300 ton cacao in het warehouse, maar er is geen hond die er naar omkijkt. Moet de volledige productieketen op 1 eiland staan ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
Misschien dat het warehouse vlak bij de fabriek moet staan, in de radius tenminste, zodat ze het gaan halen ?
Of is dit al het geval ?

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

zolang er cocoa en honing op voorraad is moeten die confectnogwattessen gewoon dat spul gaan maken, geen idee wat het kan zijn.
je kan niet bouwen mits het in range staat van een warehouse, dus dat moet zowiezo goed zijn.

lijkt me eigenlijk meer probleem dat er andere dingen vervoert worden dan de stuff die nodig is voor de chocolade...
upgrade je warehouses zodat je meer karren kan rond laten rijden, of zet paar warehouses extra neer.
(plemp anders zon ding NAAST die chocoladefabrieken, just to be sure ;) )

Battle.net Spud#2543

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Er staan meerdere warehouses daar in de buurt . Maar ik zal er nog eentje er pal naast neerzetten. Hopelijk werkt dat.. Kan ik ook meer belasting naar binnen harken :)

Verwijderd

Draaien je fabriekjes verder wel, wordt er dus wel chocolade geproduceert?
Dan lijkt me dat je veels veel cacao verbouwt, het is 2/2 (honing cacao) per confetedinges ;).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 07:58 ]

• Mombasa
  • Laatst online: 13-12-2024

Mombasa

The Funky Drummer

Je moet zorgen dat een warehouse binnen de radius van de chocoladefabriek staat.

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Het werkt, namens mijn inwoners: bedankt :)

En die fabriekjes draaien wel, ik heb 2 cacaoplantages en 2 honingdinges per fabriek. Maar omdat die fabrieken er al een tijdje stonden en m'n scheepjes netjes alle cacao van A naar B vervoerden is de voorraad cacao opgelopen naar 300 ton.

Heb nu last van een rattenplaag. Ze eten geen voedsel op ofzo, nee, graniet!

[ Voor 17% gewijzigd door _Eend_ op 14-12-2006 17:05 ]

Verwijderd

Je had dus een 'beetje' overproductie ;).

Als je zoiets opmerkt, gelijk meer fabriekjes bijbouwen :).

En ratten komen altijd wanneer je stock in je warenhuis 100% gevuld is. De items die zoveel gevuld zijn worden dan "aangevreten" door de ratten _O-.

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Leuk, ratten die graniet, bakstenen, wapens en kanonnen opeten :D

Maar nog iets anders, mijn kolenmijnen en kleigroeves raken uitgeput (heb al 3 kolenmijnen moeten slopen omdat ze gewoon leeg waren). Maar volgens mij had ik die techniek van de onuitputtelijke grondstoffen al geresearched. Maar ik heb nu nog maar een paar plaatsen over waar ik een kolenmijn neer kan zetten, als die straks ook leeg zijn moet ik eens aan uitbreiding gaan denken.

Verwijderd

Als je goed kijkt zie je mijnen op 2 manieren uitgebeeld in de map, gewoon een hoopje zwevende grondstoffen of een hoopje grondstoffen in een mijnkarretje.

Wanneer je zo'n mijnkarretje ziet is het een oneindige mijn, en dan kan je via het 'upgrade' knopje je normale mijn upgraden naar een oneindige mijn (zijn dus niet apart te bouwen ofzo).

Het 'upgrade knopje' (pijltje omhoog) zit in de meest rechtse cirkel bij je HUD wanneer je je normale mijn hebt geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah! Vandaag mn laptop (Dell Inspiron 9400) ontvangen...en Anno loopt nu als een zonnetje, oh wat geil :9~.

Waar ik het voorheen op 800*600 moest doen, zonder ook maar een leeg scherm vloeiend weer te kunnen geven, draai ik nu op 1400*900, alles aan & maximaal (op AA en AF na).

En....wow...soepel, ik heb er geen woorden voor over zo mooi O+.

Zie pagina 11 van mijn screenshot overzicht, en hier een paar plaatjes er uitgelicht:

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0118.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0122.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0128.jpg
Klikken dus :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ditmaal even wat langer gespeeld, en ook de AA en AF beide op maximaal gezet. Toch best knap van Dell, een mooie laptop en Anno draait er 100% op _/-\o_ .

Verder heb ik nog even zonder oorlog een deel van mn eiland terug kunnen kapen, zo'n bomber is toch best handig :D.

Daarnaast nog wat natuur-kiekjes, die me eigenlijk nooit eerder op waren gevallen op mn eiland.

Tenslotte nog even een stock overzicht...food gaat best lekker nu >:).

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0130.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0132.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0135.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0139.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0144.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
Food ?! Kijk is naar je marble man :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05-2024
ik heb even hulp nodig ik heb de demo gedownt maar nu heb ik hard tools nodig hoe kom ik eraan ik kan wel die drie gebouwen zien die ik moet neerzetten maar het eerste gebouwtje kan ik nergen neerzetten :S

martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

in het begin ben je eigenlijk puur en alleen aangewezen op de free trader, kost je een vette smak geld, maar ja, anders kan je geen goods bouwen om je inhabitants tevreden te houden
ik bouw in het begin gewoon onwijze veel huizen zodat ik genoeg cash flow heb.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galien
de demo is nu afgelopen :( nou moet ik morgen wel naar de winkel toe rennen voor het spel

is het spel nou zo zwaar? ik haal met me 8800GTX met een redelijke stad 20fps als ik inzoom uitgezoemt <13fps wel alles high en vsync aan op 1680x1050

Martijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XSNL schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:14:
Food ?! Kijk is naar je marble man :X
Marble: 999 (constant)
Tools: 998 (dalend)
Food: 995 (dalend)

:')
galien schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:13:
de demo is nu afgelopen :( nou moet ik morgen wel naar de winkel toe rennen voor het spel

is het spel nou zo zwaar? ik haal met me 8800GTX met een redelijke stad 20fps als ik inzoom uitgezoemt <13fps wel alles high en vsync aan op 1680x1050

Martijn.
Tsja, wat zijn de overige specs van je systeem? Want Anno vraagt naast GPU power ook aardig wat CPU en RAM. Daarnaast ken ik de 8800GTX niet, maar als het met een redelijke stad op 1680!! goed draait zal dat wel goed zitten. Mocht de volledige versie niet draaien, dan kan je altijd een tandje lager schakelen.

Momenteel draai ik het spel op 100% (alles aangevinkt, alles high en AA + AF max) met een 2.0Ghz Intel Centrino Duo, 2 Gb DDR (667Mhz) ram en een 256mb Geforce GO 7900GS. Resolutie is 1400*900.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net weer even lekker gespeeld...weekend _O_.

Aangezien mn productie helemaal op hol is geslagen heb ik maar wat meer inwoners naar mn stad gehaald, en wat kleine verfraaiingen aangebracht.

Ziehier wat plaatjes van al mn eilanden :)

Hoofdeiland - Inwoners, ook wat productie
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0153.jpg
Fraai begin van het eiland

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0152.jpg
Detail van mn nieuwe verfraaiing

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0157.jpg
Kasteel, nu met heg...

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0160.jpg
Inwoners overzicht

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0161.jpg
Inhoud warenhuis

Productie eilanden - zo veel mogenlijk & verschillende producten op een eiland
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0162.jpg
Chocolade, food (brood) en alcohol

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0163.jpg
Tabak, cloth, tools (en cacao voor chocolade)

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0164.jpg
Tools, cannons en Parfum

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0165.jpg
Diamanten, goud en cloth

En mn screenshotoverzicht (zie sig) is ook weer bijgewerkt, bijna 20 nieuwe plaatjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galien
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:41:
[...]

[...]

Tsja, wat zijn de overige specs van je systeem? Want Anno vraagt naast GPU power ook aardig wat CPU en RAM. Daarnaast ken ik de 8800GTX niet, maar als het met een redelijke stad op 1680!! goed draait zal dat wel goed zitten. Mocht de volledige versie niet draaien, dan kan je altijd een tandje lager schakelen.

Momenteel draai ik het spel op 100% (alles aangevinkt, alles high en AA + AF max) met een 2.0Ghz Intel Centrino Duo, 2 Gb DDR (667Mhz) ram en een 256mb Geforce GO 7900GS. Resolutie is 1400*900.
Amd 4600+ dual core
2gieg corsair 2.5-3-3-6 1T
asus 8800GTX
asus a8n32sli deluxe moederbord
asus ppu
audigy 2 geluidskaart
2x200 GB samsung spinpoint 1x 36Gb raptor (geinstalt op een 200gb samsung schijf)
voedingen: tagan 480watt voor me ppu, videokaart, dvd speler/brander
levicom 550watt voor de rest van mijn systeem

cpu is watergekoeld (idle 29c stresst 36c)
mobo idle 29c strest 33c
vidkaart idle 52c stress weet ik niet

alle nieuwste drivers ik heb geinstalt
Martijn.

ps: als ik een suiker plantage (voorbier) wil neerzetten flikkert het gassie meteen dood :S doe ik iets niet goed ofzo?

edit2: het zelfde heb ik met tabaks plantage :S

[ Voor 6% gewijzigd door galien op 18-12-2006 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

galien schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:32:
[...]

ps: als ik een suiker plantage (voorbier) wil neerzetten flikkert het gassie meteen dood :S doe ik iets niet goed ofzo?

edit2: het zelfde heb ik met tabaks plantage :S
Het moet wel te verbouwen zijn op het eiland he. Als de grond er niet voor geschikt is groeit het amper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet bij de naam van je eiland kijken welke grondstoffen daar verbouwd kunnen worden, als daar geen Tabaksblad (tabak), suikerriet of hop (alcohol) bij staan dan zal het niet gaan ;).

Op 'groene' eilanden (enkel gras) kan je meestal geen tabak, die moeten op de 'bruine' eilanden. En met hop is het volgens mij net andersom. Suikerriet kan volgens mij beide zijn.

Je pc is verder prima zo te zien...moet lukken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Als je een eiland bekijkt zie je boven in beeld paar icoontje, daar kan je zien wat er groeit.
(als je op de naam klikt komt er klein menuutje naar beneden, dan kan je ook zien hoeveel mijnen er zijn en vis enzo ook erg handig)

maaruh, suiker is voor sterke drank (rum denk ik?), hops is voor bier :)
zet ook de goeie bij hops enzo (dus brewery bij hops en distellery bij sugarcane)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Hoe verlaag ik mijn taxes?

[ Voor 42% gewijzigd door Aubergine op 19-12-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Laatst online: 11:03
Als je op de woning klikt heb je een schuifbalkje met groen, oranje en rood. Schuif het balkje naar het groene als je een tevreden bevolking wil. Dus gewoon muisklik inhouden en schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patch 1.01

Zo snel? Jawel, zo snel al de eerste patch!

Hij is 30 MB groot, en is hier te halen.
(enkel duitse versie tot op heden, maar de engelse link zal weldra verschijnen daar...)
Anno website
2006/12/19
Patch 1.01 for ANNO 1701
Patch 1.01 is now available to download for the German and English versions of ANNO 1701. The patch includes, among others, more improvements to the game balance and gameplay and contains some small, general new features too!

Patch 1.01 itself is around 30 MB and is now available to download

Fans can read more about the actual content of the patch in the news section of the forum. Anyone who wants to chat about the content with fellow ANNO 1701 players would be really welcome too.
En het officiele changelog:
Anno forums
Third announcement (15.12.2006)

Hi there.

The following list is the complete overview of what the patch contains.

Errors corrected

- A ship following a trade route and stopping in front of the warehouse, failing to continue along that trade route.

- A team win in multi-player was sometimes impossible to achieve.

- Ships belonging to an AI (which had given up) could get stuck at the edge of the map.

- The AI failing to react to the destruction of a foreign culture.

- A display problem which occurred in multi-player save games.

- Possible Blood brotherhood with more than one culture.

- Errors in the balance sheet when a save game had been saved and then re-loaded.

- Computer opponents could erect a warehouse on a location unsuitable for construction.

- Construction could be carried out „free of charge” during lags in multi-player matches.

- Existing fraternizations are now terminated when a foreign culture is destroyed.

- Occasionally an escort’s companions stayed in one place as soon as the escort target was sent on patrol.

- Patrol points “jumping” after a battle.

- Escort ships leaving the escort after a battle.

- A foreign culture’s special action still being carried out after that culture had been destroyed.

- Bonus coins can no longer be redeemed in multi-player matches.

- Occasionally a so-called “Freeze” in the "The Legacy of the Ancestors" scenario.

- Sometimes the “Eichendorff” AI stopping production.

- Problems with the AI portraits once an AI had been destroyed.

- Setting the video settings to "very high" on an ATI video card, does not result in the statue on the village center not being displayed.

- Players spying upon an opponent’s ships.

- Damaged trade routes after a saved game was loaded.

- Damaged trade routes whenever a warehouse was renamed.

- Ships appearing to be floating inside one another upon completion.

Balancing

- The AI ships now react more intelligently when faced outnumbered by the enemy.

- Storm strength now adjusts to fit island size.

- The Queen’s fleets are now somewhat more powerful.

- Die Queen now demands two additional tribute payments or sends one additional fleet.

- The normal AI no longer adjusts to suit the player but instead advances on its own.

- The foreign cultures’ landmarks are now immune to catastrophes.

- The Revolutionary doesn’t stay in the city as long as before.

- The AI no longer advances right after the player does, but instead waits a short while.

New

- Players can now choose whether they must fulfil all of the conditions for win just one.

- A tool tip was added for the time limit for reaching independence.

- A multi-player game no longer pauses when Escape is pressed.

- The delay in saving has been removed from the multi-player game.

- The interface can now be hidden to allow better screenshots.

- Clouds can now also be hidden to allow better screenshots.

- Inhabitant message no longer come as often as before.

- Trees can now be planted both over the menu and using the pipette. It is no longer necessary to enter a cheat to do so.

- In multi-player the clients now also show both the game name and the password.

- Pirate ships are now likely to leave some flotsam floating on the water when sunk.

Graphics

- A number of adjustments have been made for the new G80 graphics chip from Nvidia in order to take full advantage of its potential, e.g. 8x & 16x CSAA support (Coverage Sampling Aliasing).

As soon as we can say anything about a concrete release date we'll let you know - stay tuned!

Cheers,
Nadine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Klinkt goed. Alleen heb ik geen tijd meer om te spelen :(.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Why not :( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Hoe kan je je leger capaciteit uitbereiden? Door naar het volgende level van burgers te gaan (wat me slecht lukt omdat je cacao en honing van 2 verschillende eilanden moet halen ;( + je moet die eilanden nog eens goed beschermen ook)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galien
is er nog geen patch voor de uk versie? of kijk ik er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
galien schreef op woensdag 20 december 2006 @ 18:07:
is er nog geen patch voor de uk versie? of kijk ik er overheen?
Als je goed leest:
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:13:
Patch 1.01

Zo snel? Jawel, zo snel al de eerste patch!

Hij is 30 MB groot, en is hier te halen.
(enkel duitse versie tot op heden, maar de engelse link zal weldra verschijnen daar...)

Verwijderd

Aubergine schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:13:
Hoe kan je je leger capaciteit uitbereiden? Door naar het volgende level van burgers te gaan (wat me slecht lukt omdat je cacao en honing van 2 verschillende eilanden moet halen ;( + je moet die eilanden nog eens goed beschermen ook)?
Als je op easy of normal speelt, en verder geen ruzie zoekt, heb je helemaal geen reden om je eilanden te verdedigen. Niemand zal ze ooit aan komen vallen.

Enkel wanneer je zelf ruzie gaat zoeken met een van je medespelers of de piraten is het handig om wat verdediding te hebben :).

• Aubergine
_/-\o_
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:38:
[...]

Als je op easy of normal speelt, en verder geen ruzie zoekt, heb je helemaal geen reden om je eilanden te verdedigen. Niemand zal ze ooit aan komen vallen.

Enkel wanneer je zelf ruzie gaat zoeken met een van je medespelers of de piraten is het handig om wat verdediding te hebben :).
Hoe kan je nou winnen als je geen ruzie zoekt? Ik bedoel op een gegeven moment zijn alle mines toch bezet? Dan moet je toch iemand aanvallen.

edit: Ik heb nu Harbor I, maar hoe zie ik hoe snel een schip is? En hoe sterk hij is etc.?

[ Voor 39% gewijzigd door Aubergine op 21-12-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winnen is er bij een "endlos" spel niet bij ;). Wel een pop limiet ddor het hebben van bijvoorbeeld 1 mijn ja...

En dat van die schepen weet ik zo ook niet...probeer de ANNOPedia eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Ik zit nu vast bij de Citizens, ik kom niet verder naar de volgende soort populatie terwijl ik al hun behoeftes gewoon voorzien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 09:00

Metzie

Nyaano !

Aubergine schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:42:
Ik zit nu vast bij de Citizens, ik kom niet verder naar de volgende soort populatie terwijl ik al hun behoeftes gewoon voorzien heb.
Dan moet de de belasting verlagen totdat ze "euphoric" zijn. Dan zullen ze massaal gaan upgraden.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 00:03:
Wel een pop limiet ddor het hebben van bijvoorbeeld 1 mijn ja...
je kan die grondstoffen ook kopen van de free trader om je pop limit nog wat te verhogen.
je kan dat zelfs doen op meerdere plaatsen en dan zelf naar je stad vervoeren.
kost wel nogal wat centen.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XSNL
Metzie schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:48:
[...]

Dan moet de de belasting verlagen totdat ze "euphoric" zijn. Dan zullen ze massaal gaan upgraden.
Wel rekening houden met je voorraden, der komen altijd veel meer mensen bij als ze euphoric zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet als je huizen al helemaal vol zitten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Wat is het voordeel van onfhankelijkheid? Behalve dan dat je die belachelijke tributes niet meer hoeft te betalen aan de queen. Ze kwam laatst met een eis voor ruim 30.000 goudstukken aanzetten terwijl ik al eerder had geweigerd te betalen. De vloot die ze stuurt is peanuts, een paar exploration ships en een kleine warship, maar ik speel dan ook op Easy. Had ik daarvoor 5 grote warships gebouwt 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door _Eend_ op 22-12-2006 21:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mwah het heeft niet echt een voordeel, het is een einddoel dat je kan stellen in de game. Voordeel is natuurlijk wel dat ze je niets meer kan maken :). Zoals geld eisen en volgens mij bemoeit ze zich ook met diplomacie tussen landen etc.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patch 1.01 UK versie download!

Met wat geduld is de eerste patch voor de UK versie te downloaden op 3dgamers.

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/anno_patch_installer.jpg

Heb het even getest, en de patch werkt prima. Alleen werd mn 1.0 exe natuurlijk overschreven, dus *dag dag* no DVD patch...
En voor 1.01 is er natuurlijk nog geen uit, en ook de kopieerbeveiliging is prima....want mn .iso pakte ie ook al niet.

Dus nu moet ik voortaan overal die klote DVD mee naartoe slepen wil ik anno kunnen spelen :(.

Nouja, ziehier de screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0169.jpg
Subtiel, maar 1.01 staat rechtsonder ;).

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0168.jpg
Twee hele nieuwe build opties, en beide zijn bomen :D.

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0170.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0171.jpg
Het planten van boemen via de pipet zonder cheats :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Woei, ik zit nu op 100% onafhankelijkheid. Alleen de queen kan m'n eiland niet vinden omdat ik geen vuurtoren heb 8)7 Die moet je dus hebben, samen met het kasteel (dat heb ik gelukkig wel). Het is wel jammer dat je geen STIVORO kantoor kunt neerzetten op je eilanden.. Dat gezeur over tabak de hele tijd.. :(

En met die 1.01 patch wacht ik ook wel even totdat er een no-DVD patch voor uit is, ben te lui om elke keer die DVD erin te doen. Beide DVD drives worden al bezet door m'n BF2 en ArmA DVD's :P

[ Voor 24% gewijzigd door _Eend_ op 23-12-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:35
_Eend_ schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:15:
En met die 1.01 patch wacht ik ook wel even totdat er een no-DVD patch voor uit is, ben te lui om elke keer die DVD erin te doen. Beide DVD drives worden al bezet door m'n BF2 en ArmA DVD's :P
offtopic:
Mini-image voor BF? Kun je zo op Google vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Wat is eigenlijk het nut van Jade, Furs en Talismans? Enkel als trade items ofzo?

edit: Ik heb me school nu vervangen door een Universiteit, nu verdwijnt de andere tablad met reseaches, hebben die reseaches nu geen effect meer? Of gelden ze nog steeds?

[ Voor 51% gewijzigd door Aubergine op 23-12-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je aristo's eisen een van die 4 goederen (van de culturen). Per game is dat verschillend, en de overige 3 zijn dan inderdaad overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Wat is het voordeel van onfhankelijkheid? Behalve dan dat je die belachelijke tributes niet meer hoeft te betalen aan de queen. Ze kwam laatst met een eis voor ruim 30.000 goudstukken aanzetten terwijl ik al eerder had geweigerd te betalen. De vloot die ze stuurt is peanuts, een paar exploration ships en een kleine warship, maar ik speel dan ook op Easy. Had ik daarvoor 5 grote warships gebouwt
Ik vind IMO dat ze gewoon te veel vraagt en dat dit gefixt moet worden..

Van haar kreeg ik:
-50.000 om mee te beginnen
-exploration ship (zeer goedkoop)

En ik moest ruim 300.000 betalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik ben ongeveer even veel geld later ook eindelijk onafhankelijk.

Maarja, gelukkig vraagt ze pas geld zodra je dat ook werkelijk hebt, dus het is niet echt een ramp :).

Hier zie je trouwens de grafische instel mogenlijkheden na de patch:
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/th_anno1701graphicoptions1.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
Ik ben nu ook met mijn eerste continuous game bezig maar ik moet toch zeggen dat de comp civs wat sneller opbouwden dan ik. Dit komt voornamelijk doordat ik in het begin nogal door mijn geld heen was. Wanneer komt de queen eigenlijk om iets vragen, ik zit momenteel in het merchants gedeelte, op weg naar aristorats maar ze heeft nog niks gevraagd.

In het begin ben ik nogal druk bezig geweest met traden met de andere civs bij hun warehouse, dit was nogal een gedoe aangezien de dingen die ze verkopen/kopen de hele tijd wisselden. Nu ik wat meer goederen heb, verkoop ik alles gewoon vanaf mijn eigen warehouse. Het verschil in prijs ertussen is toch miniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de computers ontwikkelen altijd sneller...maar die spelen ook vals :(. Ze hebben oneindig geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Aubergine schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:08:
[...]

Van haar kreeg ik:

je kunt het ook op de amerikaanse manier doen, en vechten voor je onafhankelijkheid

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
RocketKoen schreef op zondag 24 december 2006 @ 05:25:
[...]

je kunt het ook op de amerikaanse manier doen, en vechten voor je onafhankelijkheid
En dus alle natives afslachten. :P
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 05:03:
Ja de computers ontwikkelen altijd sneller...maar die spelen ook vals :(. Ze hebben oneindig geld...
Ah vandaar, ik dacht ze spelen gewoon beter dan mij, verdienen geld met traden enz wat ik over het hoofd zag.

[ Voor 40% gewijzigd door Freak op 24-12-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 23:12:
Je aristo's eisen een van die 4 goederen (van de culturen). Per game is dat verschillend, en de overige 3 zijn dan inderdaad overbodig.
Maar die dingen zijn echt niet aan te slepen. Met bijv. 6000 aristo's moet je bijna elke paar minuten een courier ship zenden om een beetje aan de vraag te kunnen voldoen. Traden met 1 cultuur levert nooit genoeg op..

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Aubergine schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:08:
[...]

Van haar kreeg ik:

Gewoon een flinke vloot grote warships bouwen. De vloot van de queen stelt niet zo heel veel voor. Maar in 1.01 is die vloot wel sterker gemaakt volgens het changelog, maar dan nog zou ik me niet al te druk maken over haar 'machtige' vloot :)

Je hoeft maar een paar keer te vechten voor onafhankelijkheid, dus zo erg is het niet. EN het scheelt een hele berg geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Laatst online: 13-09 12:42
geld heb je echt geen problemen mee, ben nu gewoon easy aan het spelen maar ik zit al op 999.999 coins.. gaat niet eens hoger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winnetou schreef op zondag 24 december 2006 @ 12:18:
[...]

Maar die dingen zijn echt niet aan te slepen. Met bijv. 6000 aristo's moet je bijna elke paar minuten een courier ship zenden om een beetje aan de vraag te kunnen voldoen. Traden met 1 cultuur levert nooit genoeg op..
Ik heb nu ook ongeveer 6000 Aristo's, en een Furs voorraad van 500 ton :).

Ik handel dan ook met
1. de indianen, dat levert inderdaad bijna niks op
2. +- 5x de free trader. Elk eiland dat ik heb koopt Furs in, en dat gaat met 15-30ton per keer. Maal 5 is dat genoeg voor nog een hoopje Aristocraten erbij ;).

Wat ook wel grappig is, ik neem nu delen van eilanden van andere over via mn lodge (bomber en dan snel eigen warenhuis bouwen). Het leuke daaraan is, dat de speler van wie het eiland is enorm blij is dat ik nu dicht bij hem/haar in de buurt zit _O-. Terwijl ze er gewoon helemaal aan gaan :D.

Heb vannacht nog even een uurtje of 6 doorgetrokken (volgens de warnings...2 uur, 4 uur, 6 uur O-) ). Gaat wel lekker nu (klik voor 1400*900):
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0174.jpg
Pauw aan het showen *O*

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0180.jpg
Lighthouse

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0238.jpg
De ratten doen zich tegoed aan mijn stocks >:)

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0197.jpg
Drenkeling :)

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0210.jpg
Onafhankelijkheid

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0225.jpg
Kasteel(tje)

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0233.jpg
Verfraaiingen begin inwonerseiland

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0239.jpg
'Toegangspoort'

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0234.jpg
Got flowers :P ?

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0229.jpg
Een of ander skelet :?

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0232.jpg
Paaseiland beeldjes :)?

En even een medespeler pesten _O-
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0227.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0242.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0244.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Ik zit nu met een probleem. Ik ben allies met de indians en koop continue ivory bij hun met een trade route. Ook koop ik iedere keer van de Free Trader. Ik heb nu ruim 5000 inwoners. Maar ik heb niet genoeg Ivory, ik wil graag naar de 10.000 voor die medal. Maar hoe moet dit in godsnaam?

Btw. ik heb nu ook een Large Trading Vessel die per keer tussen de 120 en 160 potten honing meeneemt. Dit gaat nog wel aardig. Maar kan ik aanemen als ik 10.000 mensen heb dat ik er dan 320 per keer moet meenemen? 8)7 Ik heb nu ook ruim 7 parfumerys aan het werk om het op peil te houden... ik zou haast niet durven te denken dat dit er 14 moeten worden..

[ Voor 12% gewijzigd door Aubergine op 24-12-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik het doe: bij elk eiland dat je hebt de colonial goods inkopen, en via trade routes naar je inwoners brengen.

En als je eilanden meer produceren dan een enkel schip per keer mee kan nemen...dan kan je simpelweg een 2e (3e, etc) schip aan die trade route toevoegen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
bij elk eiland dat je hebt de colonial goods inkopen
Inkopen? Ik snap je niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, bij je warenhuis zeggen dat je tot zoveel ton aan goederen wilt inkopen. Dat is passief traden ofzo.

Als je dat op elk eiland doet gaat het veel sneller ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Ah k thx :P

Maar wanneer je je school vernietigd verdwijnt de tabblad met de reseaches van de school ook. Weet iemand of deze gewoon blijven gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
Aubergine schreef op zondag 24 december 2006 @ 19:40:
Ah k thx :P

Maar wanneer je je school vernietigd verdwijnt de tabblad met de reseaches van de school ook. Weet iemand of deze gewoon blijven gelden?
Het lijkt me van wel, je zou het kunnen checken door bijv te kijken of je nog een firestation kan bouwen, zo ja dan blijven de researches gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Ah handig idd bij meerdere warenhuizen aangeven wat je nodig hebt. Die free trader neemt nooit genoeg mee naar dat hoofdeiland dus dit is wel een leuke oplossing ja :)

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Ik word er nu echt gek van. Ik moet 2 Large Trade Vessels vullen met food om de mensen op mijn hoofdeiland te voorzien van voedsel |:( Respect voor mensen die 10.000+ inwoners hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je hebt pas 5k inwoners?

Ik heb er nu totaal 9k, en heb het tot ongeveer 8k met 1 schip op 1 route kunnen redden. Heb er nu even een 2e route bijgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 22:17:
En je hebt pas 5k inwoners?

Ik heb er nu totaal 9k, en heb het tot ongeveer 8k met 1 schip op 1 route kunnen redden. Heb er nu even een 2e route bijgegooid.
:| Ik heb ruim 6 schepen 24/7 die aan het heen en weer varen zijn

edit: Ik heb net ff je SS bekeken, je hebt ruim 4/5 eilanden... hoe wou je dat met 1 schip redden?

btw hoe komt het dat je zo weinig gold hebt? Ik heb nu constant 900k gold met een inkomst van 6K.

[ Voor 22% gewijzigd door Aubergine op 24-12-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
Hoe doen jullie het met resources, kopen jullie alles in of maken jullie alles zelf ?
Ik zit nu aan de 2k+ inwoners en wil dit verdubbelen om het paleis enz te kunnen bouwen, maar dan zou ik dus ook mijn productieketens moeten verdubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aubergine schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:14:
[...]

:| Ik heb ruim 6 schepen 24/7 die aan het heen en weer varen zijn

edit: Ik heb net ff je SS bekeken, je hebt ruim 4/5 eilanden... hoe wou je dat met 1 schip redden?

btw hoe komt het dat je zo weinig gold hebt? Ik heb nu constant 900k gold met een inkomst van 6K.
Oh schepen heb ik ook zat hoor, dat was enkel food ;). Ik heb nu 17 routes met 1 schip, en dan nog bij elke cultuur een gevuld ship klaarleggen voor noodgevallen (levert zon 10k op).
Daarnaast heb ik nog een vloot van 10 warships.

En waarom ik zo weinig geld heb? De balans is wel +5000 (bijna), maar dat gaat allemaal weer op aan het inkopen van Furs ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@slindenau, je bent zeker wel blij met je laptop! Ziet er goed uit zeg :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Tha_Freak schreef op zondag 24 december 2006 @ 23:47:
Hoe doen jullie het met resources, kopen jullie alles in of maken jullie alles zelf ?
Ik zit nu aan de 2k+ inwoners en wil dit verdubbelen om het paleis enz te kunnen bouwen, maar dan zou ik dus ook mijn productieketens moeten verdubbelen.
ATM maak ik alles zelf behalve Ivory, dat koop ik in. En productie keten hoeft niet per se verdubbelt te worden. Ik heb nooit +100% moeten doen. Eerder +50%. Maar bedenk wel dat je bijna al je productie methodes op andere eilanden moet doen aangezien op het simpel niet op je main island gaat passen (8 bakerys + 16 mills + 32 grain velden passen niet op je main denk ik..)
En waarom ik zo weinig geld heb? De balans is wel +5000 (bijna), maar dat gaat allemaal weer op aan het inkopen van Furs .
Ik koop Ivory van de Indians + Free Trader, en toch houd ik genoeg geld over 8)7 Ik kan me niet voorstellen dat het met 7k inwoners opeens niet meer kan.

[ Voor 17% gewijzigd door Aubergine op 25-12-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou ook wel wat geld over, maar heb een tijdje met een tekort aan juwelen gezeten. En deze kocht ik dus even hard in als Furs...toen bleef er inderdaad niks meer over :D.

Inmiddels heb ik er een eilandje bijgejat met een goudmijn, en draai ik nu 2 chains.
Dat zijn dus 4 goudsmits, welke totaal 5520 Aristocraten kunnen voorzien. Maar daar zit ik al weer bijna aan...(9k inwoners waarvan 5 nog niet-aristo).
MrVegeta schreef op maandag 25 december 2006 @ 04:21:
@slindenau, je bent zeker wel blij met je laptop! Ziet er goed uit zeg :D.
Whehe, zekers ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Druk hier...even het topic wat nieuw leven inblazen :D.

Heb net mn game even de vrije loop gelaten, en heb net de 10k aan inwoners gehaald *O*. Vuurwerk!

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0250.jpg Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0255.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0256.jpg Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0257.jpg

Met de voorraaden gaat het ook wel goed, maar omdat ik alles 999ton had geeft dit wel een vertekend beeld. Ze kunnen best keihard dalen nu, want ik heb inmiddels 3 eilanden met 999ton opslag voor mn overproductie :X.

En nog wat foto's van de Duitse LE:
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/th_IMG_3995.jpg Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/th_IMG_4000.jpg Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/th_IMG_4002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/th_IMG_3999.jpg Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/th_IMG_4009.jpg Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/th_IMG_4011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/th_IMG_4013.jpg Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/th_IMG_4024.jpg

Alle plaatjes zijn thumbnails, klik voor 1400*900 of 1600*1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Dat ziet er strak uit. Hebbeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Nu online

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Hmmm, haal je 10k met alleen die huizen!?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm...ja :D

Het zijn ongeveer 250 huizen, wat met 40 inwoners per huis inderdaad 10k is :).

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 17:16 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste