[Vista] Prioriteit netwerk als in XP met Hamachi

Pagina: 1
Acties:
  • 2.216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Vroegah onder XP kon je de prioriteit aanpassen van je netwerk, zoals in onderstaande 2 berichten wordt uitgelegd:
!GN!T!ON in "Age of Empires II gebruikt foutief netwe..."
endless in "[Netwerk] Instellings probleem"

1. Once you and your friend have Hamachi set up, ensure you can both ping each other, and chat with each other. If either of these don't work, stop and ensure you've configured your firewall properly.
2. Some games are not intelligent when it comes to having more than one network adapter, and you may need to re-prioritize your network adapter order. Go into Network Connections > Advanced > Advanced Settings > and put the Hamachi adapter at the top of the list.
3. At this point, see if your game works. If not, check out our game specific articles

Nou dat is prachtig onder XP werkt het. Echter heb ik nu Vista. En deze prioriteits venster of iets wat er op lijkt kan ik niet naar boven toveren.

Via http://windowshelp.micros...a29-88b8316d50761043.mspx ben ik er achter gekomen dat als je in netwerkverbindingen op Vista bent je via ALT (beetje met je muis heen en weer raggen, want hij toont hem niet direct goed) Er een verborgen menu tevoorschijn komt waar je exact dezelfde opties hebt als in XP.

Terwijl ik deze TS schreeff kwam ik achter de oplossing. (Heb echt 12+ uur zitten uitzoeken wat het nu is) Op t.net en via google was echter nergens fatsoenlijk een oplossing te vinden. Daarom post ik het toch. Evt. kan er een slotje op, maar hier wordt veel vaker naar gevraagd in de verschillende threads. (zie begin deze posting en als je zoekt naar Hamachi en Vista vind je veel meer) En misschien dat ze dan via deze manier het sneller kunnen terug vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door siepeltjuh op 08-10-2007 16:08 ]

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

siepeltjuh schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:03:
...Via http://windowshelp.micros...a29-88b8316d50761043.mspx ben ik er achter gekomen dat als je in netwerkverbindingen op Vista bent je via ALT (beetje met je muis heen en weer raggen, want hij toont hem niet direct goed) Er een verborgen menu tevoorschijn komt waar je exact dezelfde opties hebt als in XP...
Je kunt ook gewoon in "Organize" onder "Layout" de optie "Menu Bar" aanvinken. Dan zie je vanzelf een keuze "Advanced" waarin je o.m. de Binding Order kunt regelen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
hehe nu je het zegt..

Probleem dat ik nu blijf houden, is dat nu ik de order heb aangepast, andere appz moeilijk doen omdat Hamachi een openbaar netwerk is. (Waarop bepaalde services dus zijn uitgeschakeld)
Waaronder Media sharing van WMP11 en mn X360 wil niet connecten.

Hiervoor moet ik mn hamachi op particulier netwerk instellen. Erg irritant. Want deze setting wordt niet onthouden na een reboot. Is daar nog een suggestie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Subtiel schopje.

Nog steeds moet ik regelmatig, ook zonder aanleiding mijn netwerk van hamachi in netwerkcentrum aanpassen van openbaar naar particulier.

Anders wil namelijk mijn X360 met MCE niet connecten.

Is er een methode om dit zo in te stellen dat hij _altijd_ op particulier blijft staan. Of is er een manier dat dit automatisch gebeurt via een script ofzo, want ik wordt er nu best wel gek van.

om de dag of 2 dan moet ik weerk uit mijn bed komen omdat MCE op X360 verbindingsproblemen heeft. Dan pas ik het aan naar particulier en werkt het weer.

(die services voor MCE functies worden geblocked als het op openbaar staat)