Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan toch gewoon dat de inkoopprijs van de P990i bij dat bedrijf omhoog is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, want ik heb daarover een mail gestuurd en ze zeiden dat de leverancier gestopt is met leveren van dit toestel, en dat houdt in dat de laatste p990'ers de deur uit gaan :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Trouwens dat mobile networking is wel tof. Ik wist niet dat die functie erin zat dus ik de hele tijd kloten met het zelf pairen met bluetooth om het dan vervolgens als modem te gebruiken. Dat lukte niet echt. Kom ik erachter dat het gewoon een functie is binnen PC suite. 8)7 . Echter krijg ik deze alleen aan de praat met een usb kabel, als ik verbinding maak met bluetooth kan hij de telefoon niet vinden, echter kan ik hem wel gebruiken met PC suite. Ik denk dat hij de bluetooth modem niet kan vinden, aangezien hij met normaal met de usb kabel in Mobile networking de "USB blala modem" pakt. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 19:56
Nieuwe PC-suite is uit (1.3.22). Download 'em hier,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nieuw hier, allereerst ben ik blij een grote bron van informatie te hebben gevonden. En te merken dat ik in mijn problemen met het toestel (en Sony Ericsson) niet alleen sta. Na meerdere P800's en een P910i besloot ik via Vodafone mijn contract te verlengen met een jaar voor de P990i. Vrijwel direct na aanschaf problemen gehad zoals hieronder gecopieerd:

lvanderree schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:52:
Mij valt de P990 ook erg tegen.
Ik heb hem nu weer een week terug na reparatie (nogsteeds firmware r5, aangezien ik heb waarschijnlijk nog een keer terug ga sturen, dus geen zin om r6 er op te hacken), maar ik heb nogsteeds vaak dat ik wel zie dat ik bereik heb, maar ondertussen niet kan bellen of gebeld worden... lijkt me toch redelijk standaard functie voor een telefoon.
Ik ben er ondertussen achter dat als ik umts uitschakel alles wel perfect werkt, maar daar heb ik dat ding toch niet voor.
Daarbij komt nog eens dat de telefoon bijzonder snel vastloopt en geheugen problemen heeft"

(Hoe krijgen jullie keurig zo'n quote eigenlijk ?)

Mij viel direct op dat de telefoon zichzelf uitschakelde: opgelost door battery uit energy saver stand te halen. Het probleem van wel bereik hebben maar niet bereikbaar zijn, is me helaas ook erg bekend. Het toestel is 1.5 wk geleden door een Vodafone Business Point geupdated, daarvoor heb ik het toestel eigenlijk niet eens meer gebruikt omdat ik het had opgegeven. Vervolgens via lezen van eerdere berichten hier, het netwerk ingesteld op alleen GSM maar dat haalt het probleem van Wel Bereik, Bellers krijgen direct je Voicemail niet weg. Iemand hier een andere oplossing voor ? Het lijkt erop alsof de phone na een certain period zichzelf naar een modus overschakelt ?

Verder ga ik eens proberen om de SE Thema's te laden (zoals ik hier ook ergens las) om de stabiliteit te bevorderen. Dit (alleen resetten door battery te verwijderen en opnieuw te plaatsen) is ook bizar, samen met de poor battery standby tijd. Amper een dag, belachelijk.

Verder las ik dat hier ook andere lezers problemen hadden ondervonden met de Customer Service van Sony Ericsson. Ik had van een zekere Barry aldaar eerst een nietszeggend antwoord gekregen (duurde ook bijna 3 weken voordat ze antwoordden) en waarbij ze geen van de voornoemde problemen benoemden of het bestaan ervan erkenden. Toen ik vervolgens weer een reply stuurde, kreeg ik helemaal geen antwoord meer. Wat een uitzonderlijk slechte service.

Mocht een van jullie mijn problemen bekend voorkomen en nog een suggestie hebben, dan sta ik daar graag voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Welkom :), het is nu nog even wachten op de (gefixte) R6 release. De gewone R6 versie die nu op generic world is volgens mij ook niet de ultieme oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:05:

(Hoe krijgen jullie keurig zo'n quote eigenlijk ?)
Ik klik meestal op quote ;)

maar op om jouw quote, en mijn verhaal terug te komen, mijn telefoon is inmiddels voor de 2e keer terug gestuurd geweest. Ik heb mijn P990 bij Orange gekocht en dat is voor mij 5min fietsen, na de eerste reparatie kwam ik thuis met hetzelfde probleem, UMTS uitgezet en toen kwam ik er dus achter dat ik nogsteeds niet gebeld kon worden, net als jij melde, alleen is het nu wat minder vaak, maar uiteraard niet acceptabel.

Hij is nu voor de 2e keer terug, ik weer naar huis gefiets, en het werkte nog... Bleek dat die nog op alleen GSM stond. Ik zet hem op GSM + UMTS et voila, 5min later het bekende probleem weer terug. Beide reparaties was een software update (welk Joost mag het weten, aangezien de nummers hetzelfde zijn en al mijn gegevens nog op de telefoon staan) en een onderdeel dat vervangen was (kennelijk niet de goede, of het ligt aan de software, lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk.

Ik ben diezelfde dag weer terug naar de winkel gegaan, daar heb ik het life ook kunnen laten zien. Ik stond in de kelder van de winkel, waar bereik slecht was, zijn telefoon had er geen bereik, ik 1 rood streepje en kon wel bellen, maar niet gebeld worden, terwijl die bij de gewoon overgaat.

Ik heb nu andere SIM, maar dit lijkt het ook niet te zijn. Dus maandag mag die terug naar SE (was nu Dynafix of iets dergelijks).

Houdt jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

Voor diegenen die een Mac & P990 Generic world (cda/1) hebben:
er is nu een iSync Plugin

Werkt alleen met de R6D23 release firmware, althans bij mij met R5A17 NL (cda /66) doet ie het niet.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lvanderree:

Quote .... hmmm, dat was niet zo moelijk, dus.

Ben heel benieuwd naar je wederwaardigheden, ga de telefoon nu ook op GSM only zetten en dan maar met mijn andere nummer bellen om te zien of er wat gaat gebeuren. Heb overigens een Vodafone subscription, als ik dat nog niet gemeld had.

Blijft bizar dat zo'n winkel / servicepunt geen flauw benul heeft wat dit voor probleem is, temeer daar het toestel toch niet echt splinternieuw is :-(

Dit wordt vluchten naar de E90 als het zo doorgaat ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

LoneWolf schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 22:11:
Voor diegenen die een Mac & P990 Generic world (cda/1) hebben:
er is nu een iSync Plugin

Werkt alleen met de R6D23 release firmware, althans bij mij met R5A17 NL (cda /66) doet ie het niet.
Bedankt voor de info. effe hopen dat er een nieuwe NL release komt plus mijn mac :D

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De language files voor R6D23 staan nu ook de Nederlandse Sony Ericsson website http://www.sonyericsson.c...=10336&fid=43385&esi=true

Misschien komt dan morgen R6D23 voor /66 Nederland uit (voor de liefhebbers ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

R6e28 voor GW1 is nu online als update..

kga m zo proberen. This better be good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

tijmeng schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:36:
R6e28 voor GW1 is nu online als update..

kga m zo proberen. This better be good!
Ik ben zeer benieuwd. Al geprobeert/uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je het zeker? Van wat ik op de andere fora zag lijkt R6e28 een developer-beta release en komt de final daarvan past eind augustus voor gebruikers uit.

Ik kan het op het moment niet testen, omdat mijn telefoon nu voor de 3e keer weg is ter reparatie ivm niet gebeld kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

dikke prima update..

niet veel anders..
bugs zijn weg. spacebar werkt weer, Ctext max tekens bug is gefixt en autofocus is wel wat beter.

telefoon is ietsjes sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie even uitleggen aub.

Mijn update software medt dat er geen update is. Ik weet "net niet" genoeg om helemaal te begrijpen wat GW1 is. Hoe kan ik installeren?

Tnx

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:28:
Kunnen jullie even uitleggen aub.

Mijn update software medt dat er geen update is. Ik weet "net niet" genoeg om helemaal te begrijpen wat GW1 is. Hoe kan ik installeren?

Tnx

Steven
Er zijn verschillende firmwares in omloop. Volgens mij heeft elk land een of meerdere firmware's.

GW1 staat voor "Generic World1", of CDA 162007/1

de meeste nederlanders hebben:

CDA 162008/66 en zullen dus moeten wachten tot deze CDA ook een nieuwe fimware krijgt.

De firmware versie is eigenlijk de "Organizer Versie" die je kan vinden als je je telefoon eigenschappen bekijkt.

Er is een manier om je CDA te wijzigen naar GW1, maar eigenlijk "hoort" dat niet... dit zal ik verder hier dan ook niet toelichten.

Een intressante pagina is deze misschien voor je: http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/CDA/P990i waarin onder andere alle CDA's en hun (zover bekend) laatst uitgebrachte firmware staat. Bekijk deze pagina eens aandachtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Nu maar hopen dat de /66 Netherlands ook snel uitkomt, en dan meteen de laatste (R6E28) versie. Waarom moet dat toch altijd zo lang duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die aanpassingen van firmwares heeft dit invloed op de toesenbord b.v. azerty of qwerty.
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:44:
[...]

Er zijn verschillende firmwares in omloop. Volgens mij heeft elk land een of meerdere firmware's.

GW1 staat voor "Generic World1", of CDA 162007/1

de meeste nederlanders hebben:

CDA 162008/66 en zullen dus moeten wachten tot deze CDA ook een nieuwe fimware krijgt.

De firmware versie is eigenlijk de "Organizer Versie" die je kan vinden als je je telefoon eigenschappen bekijkt.

Er is een manier om je CDA te wijzigen naar GW1, maar eigenlijk "hoort" dat niet... dit zal ik verder hier dan ook niet toelichten.

Een intressante pagina is deze misschien voor je: http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/CDA/P990i waarin onder andere alle CDA's en hun (zover bekend) laatst uitgebrachte firmware staat. Bekijk deze pagina eens aandachtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik ben sinds een tijdje in het bezit van Tomtom op mijn SE P990i. Dat bevalt uitstekend, werkt prima. Zowel in de auto (beeld en geluid), als op de fiets (alleen op gehoor). Af en toe krijg ik een melding onvoldoende geheugen als ik Tomtom wil starten. Als ik mijn telefoon daarna uit/aan zet, werkt het weer een tijdje prima. Wat kan ik hieraan doen?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:25
cjdijk schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:32:
Ik ben sinds een tijdje in het bezit van Tomtom op mijn SE P990i. Dat bevalt uitstekend, werkt prima. Zowel in de auto (beeld en geluid), als op de fiets (alleen op gehoor). Af en toe krijg ik een melding onvoldoende geheugen als ik Tomtom wil starten. Als ik mijn telefoon daarna uit/aan zet, werkt het weer een tijdje prima. Wat kan ik hieraan doen?
Niet veel. De P990i heeft altijd al te kampen gehad met te weinig intern geheugen.
Misschien dat SE er ooit iets aan kan doen dmv een firmware update waardoor het geheugen beter gemanaged wordt. Een programma als Swiss Manager doet dat ook, maar dat neemt dan weer geheugen op, dus geen idee of dat dan weer een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:45:
[...]

Niet veel. De P990i heeft altijd al te kampen gehad met te weinig intern geheugen.
Misschien dat SE er ooit iets aan kan doen dmv een firmware update waardoor het geheugen beter gemanaged wordt. Een programma als Swiss Manager doet dat ook, maar dat neemt dan weer geheugen op, dus geen idee of dat dan weer een optie is.
Ha eindelijk kan ik iemand helpen.
Je hoeft je telefoon niet opnieuw op te starten.
Klik op het icoontje rechtsonder (naast de batterij status). Klik op het tabje "open" en sluit met behulp van de button "einde" alle lopende programma's af.
Bij mij start TomTom dan zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:10:
[...]

Klik op het icoontje rechtsonder (naast de batterij status). Klik op het tabje "open" en sluit met behulp van de button "einde" alle lopende programma's af.
werkt soms....

het probleem met de P990 is dat deze een geheugenlek heeft. Na een tijd raakt het geheugen vol, Hoe en waarom.. Dat weet Sony Ericsson zelf ook niet. Het ligt aan UIQ3. In 3.2 is het gefixt zeggen ze. SE heeft het zelf toegegeven. Probeer maar eens na een week je telefoon gebruikt te hebben en niet opnieuw opgestart te hebben TomTom op te starten.

Swiss Manager gaat dat lekken ietjes tegen maar het blijft aanwezig.

De P990 heeft gewoon te weinig geheugen: 64mb. de P1 heeft 128 mb maar kent dit probleem ook. Behalve dat je met 128mb niets van dat lekken merkt.. of je moet m een jaar aan laten staan ofzo

[ Voor 10% gewijzigd door tijmeng op 02-08-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij KPN/Telfort. Zijn er andere mensen die binnenkomende gesprekken missen? Ik heb al een aantal keren een telefoontje gemist terwijl ik de telefoon bij me had en er goede ontvangst was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:01:
Ik zit bij KPN/Telfort. Zijn er andere mensen die binnenkomende gesprekken missen? Ik heb al een aantal keren een telefoontje gemist terwijl ik de telefoon bij me had en er goede ontvangst was.
zie de afgelopen paar berichten van mij....

Mijn telefoon is hierom nu voor de 3e keer ter reperatie opgestuurd... Er is al 2x een onderdeel vervangen, maar ik blijf dit probleem houden, ik kan wel bellen, maar niet gebeld worden terwijl hij aangeeft dat ik goed bereik heb.

Als je je telefoon op GSM only zet (dus zonder UMTS, zie ook dit forum om te zien hoe) gaat het iets beter, maar dan nog krijg ik meldingen van mensen dat ik niet op nam. Heb een tijd getest met andere sim waarop ook voicemail geactiveerd was en als ik mezelf dan bel krijg ik na een tijdje voice mail, soms ook direct voice mail. En op mijn p990 komt dan na ongeveer 10minuten pas een sms-je dat ik een gemiste oproep heb die in mijn voicemail staat.

Op de sourceforge wiki staan ook 3 soortgelijke bug-reports die hier mee te maken kunnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

heb ik ook last van.....

goed vervelend iig.

Ga m dan toch maar opsturen. na 3x krijg je toch een nieuwe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:23:
[...]

zie de afgelopen paar berichten van mij....

Als je je telefoon op GSM only zet (dus zonder UMTS, zie ook dit forum om te zien hoe) g
Ik kan niet vinden hoe dat moet. dat wil zeggen ik weet het niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:00:
[...]

configuratiescherm --> verbindingen --> mobiele netwerken --> bovenste regel aantikken (mobiele netwerken) en dan gsm-/3g-netwerken kiezen
Verbaasd me niks dat je het niet zeker weet, aangezien het hartstikke mooi weggestopt zit

hierboven staat beschreven hoe je er komt. Als je hier UMTS uitzet door voor ALLEEN GSM te kiezen moet je vaker gebeld kunnen worden. (tenkoste van geen UMTS meer hebben dus, geen tv meer kijken op je mobiel, niet meer videobellen en wat ik het vervelendst vond (want die andere 2 kan ik niet echt missen) internet gaat weer via gprs en is ..ouderwets.. traag.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNX m8

Ik had het goed gedaan gelukkig. Ik gebruik geen mobiel internet dus ik heb het niet echt nodig. Ben benieuwd of het idd invloed heeft op mijn inkomende gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

[...]

Bedankt, ga ik proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 09:30

GF

tijmeng schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:06:
heb ik ook last van.....

goed vervelend iig.

Ga m dan toch maar opsturen. na 3x krijg je toch een nieuwe??
Ikke bij de 1e keer al. Maar goed mijn 1e exemplaar was dan ook echt ruk :X

Dit probleem met niets ontvangen had ik trouwens ook. Meteen terug sturen! Firmware update gaat je niet helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door GF op 02-08-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal mijn vraag zelf beantwoorden. NEE
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:27:
Die aanpassingen van firmwares heeft dit invloed op de toesenbord b.v. azerty of qwerty.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Heeft iemand al de cda-code van zijn P990 veranderd via de 'SEUS-methode'? Werkt dit goed, en kan dit veilig? Ik wordt een beetje moe van het wachten op de release van R6 voor /66. Belachelijk dat dit zo lang moet duren, deze tijd hadden ze beter kunnen besteden met het fixen van bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eddydonkers schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:06:
Heeft iemand al de cda-code van zijn P990 veranderd via de 'SEUS-methode'? Werkt dit goed, en kan dit veilig? Ik wordt een beetje moe van het wachten op de release van R6 voor /66. Belachelijk dat dit zo lang moet duren, deze tijd hadden ze beter kunnen besteden met het fixen van bugs.
Ik heb dit gedaan en voor een vriend, en alles werkte perfect. Alleen heeft het niet echt een veilig gevoel omdat je 2 bestandjes moet veranderen die zelf moet uitzoeken op basis van de 3.. en 4.. bytes en hernoemen, en 3 maal flashen (ik toch).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:16:
[...]

Ik heb dit gedaan en voor een vriend, en alles werkte perfect. Alleen heeft het niet echt een veilig gevoel omdat je 2 bestandjes moet veranderen die zelf moet uitzoeken op basis van de 3.. en 4.. bytes en hernoemen, en 3 maal flashen (ik toch).
Bedankt. Weet je misschien ook of de Nederlandse taal meegeleverd wordt met GW1? Er zijn namelijk nog geen taalpakketten te downloaden voor R6E28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eddydonkers schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:08:
[...]

Bedankt. Weet je misschien ook of de Nederlandse taal meegeleverd wordt met GW1? Er zijn namelijk nog geen taalpakketten te downloaden voor R6E28.
Na de update kan je kiezen uit verschillende talen waarvan nederlands ook beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

[...]

Jouw oplossing werkt perfect. Kan nu gewoon de telefoon constant aan laten staan.
Het navigeren kost wel vrij veel stroom, maar heb sinds kort 3 stopcontacten in mijn auto.

Totaal overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://cjdijk.tweakdsl.nl/P990i/GSM%20GPS%20Headset%20Converter.JPG

Ingezoomd:
Afbeeldingslocatie: http://cjdijk.tweakdsl.nl/P990i/GPS%20Headset%20Converter.JPG

12 naar 230V Converter ingebouwd:
Afbeeldingslocatie: http://cjdijk.tweakdsl.nl/P990i/Converter%20Ingebouwd.JPG

12 naar 230V Converter los:
Afbeeldingslocatie: http://cjdijk.tweakdsl.nl/P990i/Converter%20Los.JPG

Telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://cjdijk.tweakdsl.nl/P990i/GSM.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
In ieder geval bedankt voor de foto's -)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Renaat schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:26:
Mijn P990i is op dag 1 meer dan 4 x vastgelopen en wegens geen nuttige suport van SE en Proximus heb net upgrade gedaan van CDA162008/34 versie R3A08 (proximus vodafone set ) naar CDA162007/1 versie R6D23 world1
Ik had 3 files tussen de 300 en 500 Bytes Namelijk 339, 416, 445, en ik heb de namen van de 2 eerste files gebruikt. Alles verliep prima zonder enig probleem.en ben nu de gelukkige bezitter van een goed werkend toestel ingesteld op de nederlandse taal

Tel CXC162037 R9G007
Blue CXC162058 R5A01
Org CXC162036 R6D23
Cda CDA162007/1 R6D23

heb vandaag weer nieuwe update gedaan en alles is probleemloos verlopen

Tel CXC 162037 R9GA001
Blue CXC1622058 R5A01
Org CXC 162036 R6E28
CDA CDA 162007/1 R6E28

Nu kijken wat er beter werkt dan vroeger
Ik had vooral last van bluetooth verbindingen die verbroken werden en de laatste weken werden de namen van mijn contactpersonen niet meer weergegeven bij een oproep.

wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Ik heb nu ook mijn CDA succesvol veranderd naar GW1 via de 'SEUS-methode'. Ik draai nu R6E28. Bevalt me tot nu toe nog goed. :)

Verwijderd

Hoi,
Kan me iemand AUB in normale taal uitleggen hoe ik mijn P990i kan wijzigen van Software?
Ik heb me laten vangen door een goedkope aanbieding te kopen met de software van Vodavone.
Ik zou daar heeeel graag vanaf geraken, anders word ik gek...die software van vodafone werkt lanks geen kanten.
Duizend maal dank indien er een goede ziel bestaat die me daar kan bij helpen.

Thanks
John

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 19:34:
Hoi,
Kan me iemand AUB in normale taal uitleggen hoe ik mijn P990i kan wijzigen van Software?
Ik heb me laten vangen door een goedkope aanbieding te kopen met de software van Vodavone.
Ik zou daar heeeel graag vanaf geraken, anders word ik gek...die software van vodafone werkt lanks geen kanten.

Thanks
John
Zoals al vaker vermeld: neem hier eens een kijkje: http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/CDA/P990i

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 19:57 ]

Verwijderd

Thanks
John
lees in dit forum even de post
Geplaatst op maandag 04 juni 2007 10:45
Door: tijmeng
en volgende....

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Hoi,

Thanks
John
Check deze http://bayanijuan.blogspo...ding-adventure-steps.html link maar even. Het staat er uitvoerig beschreven. Wel in het engels helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Zijn er mensen tevreden over R6?

Zo niet, wat zijn de klodders modder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Ik zit zelf op de laatste officiele update (van www.sonyericsson.nl) bevalt ook prima eigenlijk. Werkt eigenlijk geheel probleemloos. Behalve dan af en toe die melding van onvoldoende geheugen als ik Tomtom start, maar daar heb ik nu veel minder last van, nu ik dat truukje van Steven_nl gebruik. Heb sinds 2 augustus mijn telefoon niet meer uit hoeven zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Laatst online: 05-08 19:56
Kan iemand iets zeggen over de datum waarop de laatste firmware (R6) te downloaden zal zijn (voor /66 telefoons)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittekat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-08 21:30

wittekat

tja denk je dan

het blijft bizar... ik heb echt geen bestandjes van die grootte in die blob_fs folder... ook de 1e 12 hex tekens komen niet overeen....

k*t telefoon!

tja denk je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
KinG PopLa schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:33:
Kan iemand iets zeggen over de datum waarop de laatste firmware (R6) te downloaden zal zijn (voor /66 telefoons)?
Nee, maar het kan lang duren. Ik wacht er niet meer op, ik heb mijn cda-code veranderd en draai nu R6E28.
wittekat schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:19:
het blijft bizar... ik heb echt geen bestandjes van die grootte in die blob_fs folder... ook de 1e 12 hex tekens komen niet overeen....

k*t telefoon!
Heb je je telefoon wel eerst opnieuw geflashed? Naar R5A17. Verwijder eerst de gehele inhoud van de folder voor het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je nou met de p990 tijdens een gesprek zowel de inkomende als de uitgaande "audio" openemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben hier mensen geprobeerd langere filmpjes op te nemen? Heb bij vakantieritten de wat spannendere bergpassen willen opnemen maar bij langere filmpjes loopt de p990i vaak vast wanneer je op stop drukt. Enig idee waar dat aan ligt of zijn er mensen die keer op keer filmpjes van 45 minuten kunnen opnemen zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:27:
[...]

Jouw oplossing werkt perfect. Kan nu gewoon de telefoon constant aan laten staan.
Het navigeren kost wel vrij veel stroom, maar heb sinds kort 3 stopcontacten in mijn auto.

Totaal overzicht:
[afbeelding]

Ingezoomd:
[afbeelding]

12 naar 230V Converter ingebouwd:
[afbeelding]

12 naar 230V Converter los:
[afbeelding]

Telefoon:
[afbeelding]
Dat wil ik ook >:) Bedankt voor de foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 09:11:
Hebben hier mensen geprobeerd langere filmpjes op te nemen? Heb bij vakantieritten de wat spannendere bergpassen willen opnemen maar bij langere filmpjes loopt de p990i vaak vast wanneer je op stop drukt. Enig idee waar dat aan ligt of zijn er mensen die keer op keer filmpjes van 45 minuten kunnen opnemen zonder problemen?
oude firmware???

ik had dit met R4 en R5 maar met R6 niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:16
ik ben opzoek naar een goede scherm folie, of een folie voor de hele telefoon. Van Shieldzone is er de Invisible Shield (voor de hele telefoon) voor een aantal apparaten, maar niet voor de P990i

Smartphoneshop NL heeft er een voor een redelijke prijs. Iemand hier ervaring mee of andere voorstellen?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tijmeng: M'n organiser (en bluetooth) staat idd op R5. Zal dat het probleem zijn? Ik zal dan een dezer dagen toch eens even snel een backup maken en een update laten uitvoeren. Zou mooi zijn als dat het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
tijmeng schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:28:
[...]

oude firmware???

Dit heb ik ook, dan blijft de telefoon hangen op de camera functie. Hij doet het dan nog wel maar de camera functie blijft actief en alleen uit-/aanzetten helpt.
Ik heb nog R5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 17:53
iemand een link waar ik de update service kan downloaden?
heb al bij support op de se site gekeken, maar daar zie ik hem niet :(
en op de cdrom kan ik hem ook zo gauw niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

died_laughing schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:31:
Curieus, ze lijken bij SE de update service te hebben verwijderd. Waarschijnlijk omdat binnenkort de Vista-versie uitkomt. Of vanwege al die "illegale" ombouwingne naar W1.

Iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJOE®DO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2021

SJOE®DO

Gadget enthusiast

Ik heb net gisteren voor het eerst de flip eraf gehaald. Hij is wel veel compacter zo! :D weet iemand hoe je hem makkelijk op stille modus zet? kan er geen sneltoets voor vinden terwijl dat met flip erop wel kon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

SJOE®DO schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:21:
Ik heb net gisteren voor het eerst de flip eraf gehaald. Hij is wel veel compacter zo! :D weet iemand hoe je hem makkelijk op stille modus zet? kan er geen sneltoets voor vinden terwijl dat met flip erop wel kon..
Ik doe altijd klikken op dat pijltje/icoontje links onder, dan krijg je een snel menutje. Daar kies ik Volumes en onderaan kan je aan/uitvinken of hij in stile stand moet staan. Volgens mij kan je ook de spatie knop ingedrukt houden, maar weet effe niet of dat nou alleen in het gesprek was of niet. Ik werk zelf nel via de touchscreen meestal :)

[ Voor 3% gewijzigd door VisionMaster op 22-08-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:55:
[...]

Curieus, ze lijken bij SE de update service te hebben verwijderd. Waarschijnlijk omdat binnenkort de Vista-versie uitkomt. Of vanwege al die "illegale" ombouwingne naar W1.

Iemand een verklaring?
Ok , dan klopt het dus dat ik hem niet kon vinden.
Dacht al dat ik gek was geworden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:03:
ik ben opzoek naar een goede scherm folie, of een folie voor de hele telefoon. Van Shieldzone is er de Invisible Shield (voor de hele telefoon) voor een aantal apparaten, maar niet voor de P990i

Smartphoneshop NL heeft er een voor een redelijke prijs. Iemand hier ervaring mee of andere voorstellen?
Ik heb zo`n Brando screenprotector op m`n P990 zitten. Indertijd rechtstreeks bij Brando in Hong Kong besteld: http://shop.brando.com.hk...01810&dept_id=&cat_id=018

Prima protector, hoewel aanbrengen een rotwerkje is. Goede helderheid. Oh, en afwasbaar, da's ook een pluspunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Heeft iemand toevallig nog het SE update service bestandje op zijn pc staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het bestandje op mijn laptop staan .
Geef me je email maar dan stuur ik het wel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

died_laughing schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:31:
http://www.sonyericsson.c...rvice_Setup-2.7.6.8-1.exe

• cjdijk

cjdijk

Kan ik mijn firmware ook (tijdelijk) terugzetten naar een oudere versie?
Ik krijg het programma Tomtom niet geinstalleerd op een nieuwe P990i van iemand anders.
Op mijn eigen P990i is het een maand geleden wel gelukt (had toen de vorige firmware).
Na het installeren heb ik mijn firmware bijgewerkt, Tomtom werkte daarna nog steeds prima.
Maar op die nieuwe P990i krijg ik hem niet geinstalleerd (exact dezelfde nieuwe firmware).
Nu wil ik op die nieuwe telefoon tijdelijk die oude firmware terugzetten.
Maar ik zie geen optie om dat met die updateservice voor elkaar te krijgen?

• eddydonkers
  • Niet online
cjdijk schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:51:
Kan ik mijn firmware ook (tijdelijk) terugzetten naar een oudere versie?
Ik krijg het programma Tomtom niet geinstalleerd op een nieuwe P990i van iemand anders.
Op mijn eigen P990i is het een maand geleden wel gelukt (had toen de vorige firmware).
Na het installeren heb ik mijn firmware bijgewerkt, Tomtom werkte daarna nog steeds prima.
Maar op die nieuwe P990i krijg ik hem niet geinstalleerd (exact dezelfde nieuwe firmware).
Nu wil ik op die nieuwe telefoon tijdelijk die oude firmware terugzetten.
Maar ik zie geen optie om dat met die updateservice voor elkaar te krijgen?
Na een firmware update moet je alle programma's opnieuw installeren?

Via de updateservice kun je wel degelijk je firmware terugzetten. Verander gewoon je cda-code naar een code waar alleen de oude firmware beschikbaar voor is.

• Shakespeare2000
  • Laatst online: 08:41
Ik heb sinds een tijdje problemen met het aansluiten van mijn P990i op de meegeleverde deskstand (CDS-60). Als ik mijn P990i op de deskstand zet, krijg ik in Vista de melding dat de hardware niet herkend wordt.
Als ik de datakabel uit de deskstand haal en direct in de P990i stop, wordt 'ie wel herkend en kan ik gewoon syncen e.d.

Zijn er meer mensen met dit probleem en / of die een oplossing voor dit probleem weten?

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

• cjdijk

cjdijk

eddydonkers schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:31:
[...]

Na een firmware update moet je alle programma's opnieuw installeren?
Nope. Op mijn telefoon werkt Tomtom nog steeds prima nadat ik de firmware had geupdate.
Het gaat om die telefoon van een kennis van mij. Daar staat nu al de nieuwe firmware op.
Daarop heeft nooit Tomtom gestaan, ik krijg Tomtom daarop niet geinstalleerd.
eddydonkers schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:31:
[...]

Via de updateservice kun je wel degelijk je firmware terugzetten. Verander gewoon je cda-code naar een code waar alleen de oude firmware beschikbaar voor is.
Hoe kan ik die cda-code wijzigen?
En welke CDA code zou ik dan moeten instellen?
En hoe zorg ik dat ik niet gelijk dat laatste, maar de op 1 na laatste firmware krijg?

De huidige CDA code is:
CDA162008/66 R8A01
Dit geldt voor beide telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
cjdijk schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:32:
[...]

Nope. Op mijn telefoon werkt Tomtom nog steeds prima nadat ik de firmware had geupdate.
Het gaat om die telefoon van een kennis van mij. Daar staat nu al de nieuwe firmware op.
Daarop heeft nooit Tomtom gestaan, ik krijg Tomtom daarop niet geinstalleerd.

[...]

Hoe kan ik die cda-code wijzigen?
En welke CDA code zou ik dan moeten instellen?
En hoe zorg ik dat ik niet gelijk dat laatste, maar de op 1 na laatste firmware krijg?

De huidige CDA code is:
CDA162008/66 R8A01
Dit geldt voor beide telefoons.
Op deze pagina staat alles uitgelegd: http://bayanijuan.blogspo...ding-adventure-steps.html. Aan jou CDA code te zien heb je niet de laatste firmware. Ik denk dat je R5A17 hebt, of nog ouder. Wanneer je de aanwijzingen op die pagina hebt gevolgt dan heb je dadelijk CDA code 162007/1 en je firmware wordt dan R6E28. Op deze pagina kun je zien welke versie firmware er uit is voor een CDA-versie: http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/CDA/P990i. Kies er maar één uit zou ik zo zeggen. Volgens mij werkt Tom Tom wel op R6E28, ik heb het zelf echter niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

eddydonkers schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:28:
[...]

Op deze pagina staat alles uitgelegd: http://bayanijuan.blogspo...ding-adventure-steps.html. Aan jou CDA code te zien heb je niet de laatste firmware. Ik denk dat je R5A17 hebt, of nog ouder. Wanneer je de aanwijzingen op die pagina hebt gevolgt dan heb je dadelijk CDA code 162007/1 en je firmware wordt dan R6E28. Op deze pagina kun je zien welke versie firmware er uit is voor een CDA-versie: http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/CDA/P990i. Kies er maar één uit zou ik zo zeggen. Volgens mij werkt Tom Tom wel op R6E28, ik heb het zelf echter niet getest.
Ik ben een beetje huiverig voor niet officiele Sony Ericsson updates. Van Sony Ericsson heb ik wel de laatste firmware. Maar even wachten tot hij op de site van Sony Ericsson verschijnt. Als ik nu zou updaten via die andere site, heb je veel kans dat ik de foutloze firmware (die nog gaat komen) van Sony Ericsson niet kan flashen. Toch bedankt voor het meedenken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door cjdijk op 24-08-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
cjdijk schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:49:
[...]

Ik ben een beetje huiverig voor niet officiele Sony Ericsson updates. Van Sony Ericsson heb ik wel de laatste firmware. Maar even wachten tot hij op de site van Sony Ericsson verschijnt. Als ik nu zou updaten via die andere site, heb je veel kans dat ik de foutloze firmware (die nog gaat komen) van Sony Ericsson niet kan flashen. Toch bedankt voor het meedenken. :)
De firmware is ook afkomstig van Sony Ericsson. De firmware wordt namelijk gewoon geflashed door de officiële Sony Ericsson Update Service. Welke firmware versie heb je dan? De laatste firmware voor CDA 162008/66 is naar mijn weten R5A17. Ik draai na het veranderen van mijn CDA code toch echt een nieuwere versie, namelijk R6E28. Naar mijn weten is deze niet beschikbaar voor CDA 162008/66, of nu wel dan? Het enige wat op die site staat is een gebruiksaanwijzing en twee bestandjes waar de CDA code in is opgeslagen. Ik heb het precies gedaan volgens die site en heb die twee bestandjes gebruikt, de Sony Ericsson Update Service installeerd dan zelf de nieuwe firmware en CDA code. Die twee bestandjes komen trouwens ook van Sony Ericsson af, iemand heeft ze gewoon online gezet. Ik heb de twee bestandjes die op mijn telefoon stonden met CDA 162008/66 nog op mijn computer staan, en kan dus weer terug wanneer ik wil. Lees de site maar eens goed na. Mijn bestandjes heb ik zelfs naar meerdere mensen via mail de wereld over gestuurt die graag de nederlandse versie van de P990i wilden hebben, met succes. Wanneer je dit topic doorleest, dan zie je veel mensen die ook succesvol de CDA code veranderd hebben zoals op die site beschreven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eddydonkers schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:28:
[...]

Op deze pagina staat alles uitgelegd: http://bayanijuan.blogspo...ding-adventure-steps.html. Aan jou CDA code te zien heb je niet de laatste firmware. Ik denk dat je R5A17 hebt, of nog ouder. Wanneer je de aanwijzingen op die pagina hebt gevolgt dan heb je dadelijk CDA code 162007/1 en je firmware wordt dan R6E28.
Weet iemand of deze operatie ook te doen is via een Mac of heb ik echt een PC nodig? Updaten kan namelijk niet met de Mac, ik gebruik daarvoor de PC van mijn zwager. Het 'voorwerk' om de boel om te zetten naar generic world 1 doe ik toch het liefst in alle rust thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

eddydonkers schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:52:
[...]

De firmware is ook afkomstig van Sony Ericsson. De firmware wordt namelijk gewoon geflashed door de officiële Sony Ericsson Update Service. Welke firmware versie heb je dan? De laatste firmware voor CDA 162008/66 is naar mijn weten R5A17. Ik draai na het veranderen van mijn CDA code toch echt een nieuwere versie, namelijk R6E28. Naar mijn weten is deze niet beschikbaar voor CDA 162008/66, of nu wel dan? Het enige wat op die site staat is een gebruiksaanwijzing en twee bestandjes waar de CDA code in is opgeslagen. Ik heb het precies gedaan volgens die site en heb die twee bestandjes gebruikt, de Sony Ericsson Update Service installeerd dan zelf de nieuwe firmware en CDA code. Die twee bestandjes komen trouwens ook van Sony Ericsson af, iemand heeft ze gewoon online gezet. Ik heb de twee bestandjes die op mijn telefoon stonden met CDA 162008/66 nog op mijn computer staan, en kan dus weer terug wanneer ik wil. Lees de site maar eens goed na. Mijn bestandjes heb ik zelfs naar meerdere mensen via mail de wereld over gestuurt die graag de nederlandse versie van de P990i wilden hebben, met succes. Wanneer je dit topic doorleest, dan zie je veel mensen die ook succesvol de CDA code veranderd hebben zoals op die site beschreven staat.
Oke bedankt, ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:19:
[...]

Weet iemand of deze operatie ook te doen is via een Mac of heb ik echt een PC nodig? Updaten kan namelijk niet met de Mac, ik gebruik daarvoor de PC van mijn zwager. Het 'voorwerk' om de boel om te zetten naar generic world 1 doe ik toch het liefst in alle rust thuis.
Bij het 'voorwerk' heb je de bestandjes nodig die door de Sony Ericsson Update Service gegenereerd worden. Wanneer SEUS het niet op een Mac doet, dan kun je dus het 'voorwerk' ook niet op je Mac doen. Dus ook hiervoor heb je een PC nodig :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord. SEUS werkt niet op de Mac. Moet ik er toch maar een middagje familiebezoek aan gaan wijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijmeng schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:28:
[...]

oude firmware???

Proberen te updaten maar nu snap ik het toch niet. Om welke gaat het eigenlijk. R6 kom ik nergens tegen. Na de update vandaag had ik het volgende:
* phone R9
* Bluetooth R5
* Organizer R5
* CDA R8

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

eddydonkers schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:52:
[...]

Ik heb toch nog wat anders geprobeerd, Tomtom doet het nu wel. Het bleek dat ik een paar mappen of bestanden gecopieerd had van een cd. Die waren dus read-only, dat is altijd zo als je iets van cd copieert. Daarom ging het installeren van Tomtom niet goed. ;)

Ik heb trouwens alleen via het update-service programma mijn firmware bijgewerkt. Die software gaat dan eerst zelf de laatste firmware downloaden. Blijkbaar krijg je dan niet de allernieuwste firmware. Maar alles werkt nu perfect, nooit meer aanzitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort als iemand me beld komt alleen het telefoonnummer op mijn scherm. Daarna krijg ik de melding om het nummer op te slaan terwijl de persoon in mijn contactenlijst staat. Heb nergens een instelling veranderd. Vervelend omdat via het nummer niet weet wie er beld. Kan iemand helpen dit probleem op te lossen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Ik heb zo nu en dan een irritant probleempje met tomtom. De ontvangst valt zo nu en dan weg (ook op momenten dat ik eigenlijk zeker weet dat er wel degelijk ontvangst is. Ik heb de indruk dat het wellicht aan mijn bluetooth verbinding ligt. Hints? Tips?

Thanks

Ik heb de Qstarz BT-Q818 32 kanaals Bluetooth GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Misschien stomme vraag, maar hoe precies moet je TomTom installeren? Ik zie nergens een .sis bestandje, of heb ik dan een verkeerde CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:43:
Sinds kort als iemand me beld komt alleen het telefoonnummer op mijn scherm. Daarna krijg ik de melding om het nummer op te slaan terwijl de persoon in mijn contactenlijst staat. Heb nergens een instelling veranderd. Vervelend omdat via het nummer niet weet wie er beld. Kan iemand helpen dit probleem op te lossen?
Er is een optie om automatisch vragen voor nieuwe contacten op te slaan uit te schakelen.
Ik had/heb hetzelfde probleem alhoewel ik wel gewoon namen te zien krijg, maar hij vroeg bij mij ook constant om het nummer op te slaan. Helemaal wazig wanneer je zelf degene bent die belt naar een ander uit je contacten. 8)7
Ga naar configuratiescherm,
Ga naar Oproepinstellingen,
en dan Toev. aan Cont.
Daarna vinkje weghalen bij Deeln. toev. aan Contacten.

In iedergeval krijg je dan de vraag niet meer.
Zet je telefoonnummers eens met +31 neer.
Misschien dat het dan beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:04:
Hallo allemaal

Ik heb zo nu en dan een irritant probleempje met tomtom. De ontvangst valt zo nu en dan weg (ook op momenten dat ik eigenlijk zeker weet dat er wel degelijk ontvangst is. Ik heb de indruk dat het wellicht aan mijn bluetooth verbinding ligt. Hints? Tips?

Thanks

Ik heb de Qstarz BT-Q818 32 kanaals Bluetooth GPS.
Energiebesparing voor Bluetooth uitzetten (op je telefoon).
Ik heb zelf trouwens een Adapt AD800 (Sirf III, 20 kanaals).
Maar op zich zal die van jou misschien zelfs nog beter zijn.
Dat probleem heb ik zelf nooit gehad.
Ik houd heel consequent alleen mijn nummers bij in mijn computer (Outlook).
Ook prettig i.v.m. het maken van een backup trouwens.
Bij synchroniseren van pc naar telefoon, wis ik eerst alle nummers uit mijn telefoon.
Dat is een optie die je kunt instellen bij de Sony PC-suite.
DingieM schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:13:
Misschien stomme vraag, maar hoe precies moet je TomTom installeren? Ik zie nergens een .sis bestandje, of heb ik dan een verkeerde CD?
Je moet de UIQ3 versie van de DVD installeren.
Hij maakt wat mappen op je geheugenkaart, en het bestand install.bif in de root.
Zodra je de telefoon loskoppelt van usb, krijg je een melding of hij Tomtom moet installeren.
Als je dan Ja klikt, gaat het gewoon prima, en moet je nog even activeren.
Zorg wel dat de mappen en bestanden niet schrijf beveiligd zijn (read-only).
Dat had ik zelf toen ik een backup wilde terugcopieren van cd naar mijn telefoon.
Dat wilde met geen mogelijkheid werken, gelukkig heb ik de oorzaak gevonden.
Je mag me wel even e-mailen, heb inmiddels al 2 stuks SE-P990i's voorzien van Tomtom. :*)

[ Voor 16% gewijzigd door cjdijk op 28-08-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Arunia schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:24:
[...]

Er is een optie om automatisch vragen voor nieuwe contacten op te slaan uit te schakelen.
Ik had/heb hetzelfde probleem alhoewel ik wel gewoon namen te zien krijg, maar hij vroeg bij mij ook constant om het nummer op te slaan. Helemaal wazig wanneer je zelf degene bent die belt naar een ander uit je contacten. 8)7
en dan Toev. aan Cont.

Dit is een default instelling, elke keer wanneer nieuwe Firmware wordt geinstalleerd gaat de hele telefoon terug naar z'n default instellingen dus ook deze bewuste. Restore van instellingen (als je die gebackup-ed hebt) zal dit verhelpen, met het gevaar dat "buggy" instellingen van "buggy" releases weer terug kunnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
DingieM schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:55:
[...]

Dit is een default instelling, elke keer wanneer nieuwe Firmware wordt geinstalleerd gaat de hele telefoon terug naar z'n default instellingen dus ook deze bewuste. Restore van instellingen (als je die gebackup-ed hebt) zal dit verhelpen, met het gevaar dat "buggy" instellingen van "buggy" releases weer terug kunnen komen...
I know. Vandaar ook dat ik aangaf waar je die optie uit kunt zetten.
Ikzelf zet geen instellingen meer terug. Ik schrijf telefoonnummers op bij een update en maak de telefoon na de update ook volledig leeg. Inclusief de geheugen kaart. Gewoon voor de zekerheid.
Het kost eventjes tijd, maar vind dat niet zo'n probleem.

Ik heb em nu sinds kort ook zonder flip en ik moet zeggen dat dit ook best lekker werkt en hij is tenminste een stuk kleiner (hoesje is alleen nu wel uitgerekt vanwege de flip hiervoor, maar ok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Je schrijft telefoonnrs op? Ik denk dat het dan toch wel eenvoudiger is van ze even in outlook te zetten en dan opnieuw te synchroniseren.Dan zijn je oude instellingen ook weg, heb je toch je nummers en dat bespaart je veel tijd.

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik wilde het de laatste keer gewoon helemaal van leeg af doen aangezien ik problemen had.
Ik had ook problemen met Outlook en het syncen van de contacten. Alles dubbel op de telefoon e.d., dus daar moet ik nog eens naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:24:
[...]

en dan Toev. aan Cont.

Dit breng me ook niet tot een oplossing. Zal maar voor de gemakkelijkste oplossing gaan en deze opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:22:
[...]

Proberen te updaten maar nu snap ik het toch niet. Om welke gaat het eigenlijk. R6 kom ik nergens tegen. Na de update vandaag had ik het volgende:
* phone R9
* Bluetooth R5
* Organizer R5
* CDA R8

:?
firmwarenummers gaan over de organizer code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
cjdijk schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:21:
[...]

Ik heb toch nog wat anders geprobeerd, Tomtom doet het nu wel. Het bleek dat ik een paar mappen of bestanden gecopieerd had van een cd. Die waren dus read-only, dat is altijd zo als je iets van cd copieert. Daarom ging het installeren van Tomtom niet goed. ;)

Ik heb trouwens alleen via het update-service programma mijn firmware bijgewerkt. Die software gaat dan eerst zelf de laatste firmware downloaden. Blijkbaar krijg je dan niet de allernieuwste firmware. Maar alles werkt nu perfect, nooit meer aanzitten. :P
Gelukkig werkt Tom Tom nu wel. De Update Service download de niewste firmware voor jouw CDA. Gek genoeg heeft Sony Ericsson de nieuwste firmware (R6E28) nog steeds niet beschikbaar gesteld voor de CDA voor Nederland (162008/66) :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb identiek hetzelfde gehad ik heb toen de firmware geupdate en backup terug gezet en alles was toen ok. Ik heb toen geen andere oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:28:

Tel CXC 162037 R9GA001
Blue CXC1622058 R5A01
Org CXC 162036 R6E28
CDA CDA 162007/1 R6E28

Nu kijken wat er beter werkt dan vroeger
Ik had vooral last van bluetooth verbindingen die verbroken werden en de laatste weken werden de namen van mijn contactpersonen niet meer weergegeven bij een oproep.

wordt vervolgd...
OK ik ben tevreden Bluetooth verbinding verbreek niet meer spontaan.
alles werkt opnieuw en stabieler.

Heel soms als ik een verbinding maak terwijl ik mijn bluetooth oortje gebruik, gebeurt het dat ik geen verbinding krijg maar mezelf luid hoor praten in mijn oortje !?

Als ik mijn oortje gebruik ( waar ik zeer tevreden van ben (plantronics)) duurt het wel even nadat ik een gesprek aangenomen heb voordat ik kan praten en ze mij horen !? Misschien is dit normaal????

Nog geen vastlopers gehad of ander rare zaken.
Grootste probleem is leesbaarheid bij een zonnige dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan moet ik nog eens stoeien met de telefoon. Blij dat ik nog niet alles heb teruggezet. Kon ook nogsteeds niet syncen met m'n Mac. Komt wel.
Wel vreemd dat ik gewoon steeds te horen krijg dat ik al de laatste versie heb. Kies ik om toch te upgraden krijg ik dezelfde firmwarenummers. Van het weekend maar eens rustig bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vernomen dat se nog een laatste firmware versie uit gaat brengen heeft iemand een idee wat de versie is en wanneer deze uitkomt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 22:49:
Ik heb vernomen dat se nog een laatste firmware versie uit gaat brengen heeft iemand een idee wat de versie is en wanneer deze uitkomt .
Nou, ik denk dat die laatste firmware al uit is. R6E28 is op 1 augustus gereleased voor GW1 en GW2. Ik draai 'm al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

eddydonkers schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:20:
[...]

Nou, ik denk dat die laatste firmware al uit is. R6E28 is op 1 augustus gereleased voor GW1 en GW2. Ik draai 'm al.
Maar dat is toch niet hetzelfde als de NL versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de versie met de volgende gegevens :

Telefoon :R9G007
BT : 162058 R5A01
Organiser : 162036 R6D23
CDA : 162008/87 R8A01

Dit is wel de nl versie .
Maar er komt nog een nieuwe volgens Sony Ericsson .
Enig idee welke versie en wanneer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zky_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 00:58
/87 is geen NL versie maar de Duitse. Kijk hier maar eens.
En de versie die jij nu draait, zoals je ziet op de site van de link hierboven, is de laatste; R6D23 is de laatst uitgebrachte versie voor de organiser, hier zitten vele /66 gebruikers (de NL versie) op te wachten.
Behalve ik, want mijn P990i is afgelopen vrijdag in mijn afwassopje gedonderd! :S
Gelukkig goed verzekerd :)

[ Voor 17% gewijzigd door Zky_ op 02-09-2007 22:54 ]

Moisture is the essence of wetness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm , idd dat klopt volgens de lijst het vreemde is echter dat ik wel de nederlandse taal heb .
Hoe is dat mogenlijk ?
Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste