Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Alle toestellen die UIQ3 hebben zijn smartphones...

En daarnaast zal het mij ten zeerste verbazen als ZE echt stopt met UIQ. Het lijkt mij niet echt verstandig van een bedrijf om eerste een bedrijf te kopen en een half jaar later geen toestellen meer te fabriceren met het product van het net gekocht bedrijf.

Besides, echte SE medewerkers die inzage hebben op dergelijke beslissingen, hebben allemaal een NDA en zullen zulke dingen niet op internet zetten. Natuurlijk kan het zo voorkomen dat bepaalde dingen uitlekken, maar daarvan is uit de praktijk gebleken dat de helft van zulke geruchten waar zijn.

En "Bevestigd door meerdere SE medewerkers" ? waar dan?

[ Voor 36% gewijzigd door Ginz op 27-06-2007 10:31 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Als de R6 firmware foutloos was dan had ik de stap nog niet zo erg gevonden, maar met R6 zijn er een hoop nieuwe bugs geintroduceerd. Er zou eerst zelfs sprake zijn van een nieuwere Symbian OS versie met de R6 upgrade, maar deze is helaas gecanceld.

Er gaan ook geruchten dat over een half jaar de echte opvolger van de P990i komt, met Symbian 9.5, HDSPA, 5 megapixel camera etc. en wellicht dat ze daar nu al hun energie in willen gaan steken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer de software niet meer geupdate wordt dan denk ik voor 95% zeker dat dit mijn laatste SE telefoon is. Dan ga ik weer terug naar de Communicator van Nokia. Het wachten is op de E90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:30:
Wat dacht je ervan dat je computer de USB poort zelf uitschakelt?
Of bedoel je dit? Tja, creatieve oplossing zou heel misschien kunnen zijn dat je een externe USB-HUB pakt met een eigen voeding, maar dan nog is het de vraag of die hub niet ook uitgeschakelt wordt.
Het betreft een externe usb-hub met eigen voeding, maar deze schakelt zichzelf blijkbaar uit als er geen draaiende computer is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:16:
Wanneer de software niet meer geupdate wordt dan denk ik voor 95% zeker dat dit mijn laatste SE telefoon is. Dan ga ik weer terug naar de Communicator van Nokia. Het wachten is op de E90.
x2..

kga eerst even kijken of ik mn geld terug kan krijgen.. SE service center gebeld en uitgelegd dat bij mails langer dan 2000 tekens mn telefoon vastloopt.. (R6 bug). Kmoest m opsturen.. gingen ze het fixen.. whaha alsof ze dat lukt.. het zit in R6.. na een paar keer die fout eis ik mn geld terug van SE of een vervangend exemplaar dat het niet heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou ons op de hoogte, dan wil ik ook mijn geld terug danwel een goed werkend exemplaar.

Is de NL versie van R6 al beschikbaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:14:
Hou ons op de hoogte, dan wil ik ook mijn geld terug danwel een goed werkend exemplaar.

Is de NL versie van R6 al beschikbaar??
Nee. Alleen W1, W2, Frankrijk en Italië/Zwitserland zijn uit. Het blijft akelig stil bij de andere CDA-versies. Wellicht dat ze toch een nieuwe R6 versie willen uitbrengen zonder die irritante bugs (zoals de spatiebalk-bug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:29:

En daarnaast zal het mij ten zeerste verbazen als ZE echt stopt met UIQ. Het lijkt mij niet echt verstandig van een bedrijf om eerste een bedrijf te kopen en een half jaar later geen toestellen meer te fabriceren met het product van het net gekocht bedrijf.

Besides, echte SE medewerkers die inzage hebben op dergelijke beslissingen, hebben allemaal een NDA en zullen zulke dingen niet op internet zetten. Natuurlijk kan het zo voorkomen dat bepaalde dingen uitlekken, maar daarvan is uit de praktijk gebleken dat de helft van zulke geruchten waar zijn.

kijk op pdatotaal, esato en se-developers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Tis echt gebeurd dus :(
Niklas Sivander who is the Head of Product Management said: "These firmware releases meet the requirements of bug fixes prioritized by our operator customers and the Customer Services organization within different markets. The decision to freeze the P990, W950 and M600 firmware versions at this point has been made based on meeting these requirements. As with any phone project, no product is ever completely flawless. Any remaining issues are of course unfortunate, but we feel that with the level of quality on the latest P990 firmware we now have a good, solid product". Read more @ Sony Ericsson Developer World.

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:01:
Is het mogelijk om een extra veld met 'fax' toe te voegen in het adressenboek? Bij 'add field' staat deze er niet tussen. Een verkeerd toegevoegd veld kan ik weer niet verwijderen. Zie ik nu iets heel simpels over het hoofd of kan dat gewoon niet?

Verder heb ik hier gelezen dat je korte geluiden dient te gebruiken bij het alarm. Nu is het zo dat het alarm zachtjes begint en dan steeds wat luider afgaat. Tot dusver niets aan de hand. Irritant is echter dat hij om de paar keer opnieuw begint. Dus van een zacht naar hard. Normaal?
Weet niemand hier het antwoord op? Heb dit pas gepost na het doorbladeren van dit topic maar kan er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:25:
[...]

Weet niemand hier het antwoord op? Heb dit pas gepost na het doorbladeren van dit topic maar kan er niets over vinden.
Yep, gevonden! Je moet naar het volgende tabblad van je contactpersoon (het i-tje), waar je ook de adresgegevens kan invoeren. Daar kan je een veldje Fax toevoegen. Kwam er vandaag achter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
De verklaring van Sony Ericsson over het stopzetten van de ontwikkeling van de firmware is trouwens hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Als ze het echt niet gaan fixen ga ik wel proberen mijn telefoon te ruilen. Omdat ze in zo'n korte tijdspan(in NL amper een jaar goed verkijgbaar) de support stopzetten is echt schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Als we nou even met alle p990i gedupeerden in actie komen, dan moeten ze ons wel een oplossing bieden. Ik bedoel, het was nou niet bepaald een goedkoop toestel... Was meer tevreden over mijn k750i.

[ Voor 31% gewijzigd door xsive op 28-06-2007 11:19 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 17:16
Ìk heb toendertijd de keuze gemaakt tussen de P990i en de Communicator (laatste grote model) en uiteindelijk toch voor de P990i gekozen omdat deze net iets handzamer was.
Voor zover heb ik maar weinig problemen met de telefoon alhoewel ik het toch ontzettend jammer vind dat het geheugen een tikje aan de kleine kant is.
Voorlopig heb ik in iedergeval nog 1,5jaar te gaan met deze telefoon, daarna zal ik gaan bekijken of hij nog steeds voldoet (heb er 170 euro voor neergelegd bij een abo), zolang hij werkt haal ik geen nieuwe. Zodra hij stuk gaat, zal ik bekijken wat ik neem voor een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

CR35 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 02:55:
Als ze het echt niet gaan fixen ga ik wel proberen mijn telefoon te ruilen. Omdat ze in zo'n korte tijdspan(in NL amper een jaar goed verkijgbaar) de support stopzetten is echt schandalig.
Ik weet niet of het op de juiste manier interpreteer, maar volgens mij heeft het forum en Wiki een lijst met nieuwe bug naar SE verzonden, waarop ze volgens mij nog antwoord moeten krijgen...

Er is dus nog enige hoop

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:29:

inmiddels overtuigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Ginz schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:01:
[...]

Ik weet niet of het op de juiste manier interpreteer, maar volgens mij heeft het forum en Wiki een lijst met nieuwe bug naar SE verzonden, waarop ze volgens mij nog antwoord moeten krijgen...

Er is dus nog enige hoop
ok dan wacht ik dat nog ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crestor schreef op woensdag 27 juni 2007:
Yep, gevonden! Je moet naar het volgende tabblad van je contactpersoon (het i-tje), waar je ook de adresgegevens kan invoeren. Daar kan je een veldje Fax toevoegen. Kwam er vandaag achter!
Thnx haha. Heb me echt helemaal de schompes gezocht. Kon het maar niet vinden. Blijkbaar heb ik niet zo'n logische gedachte als SE... :)

Wat het stoppen van de ontwikkeling betreft, is het jammer. Eén van de redenen waarom ik de telefoon gekocht heb is juist hierom.
Toch moet ik zeggen dat ik hiermee nog geen vastlopers heb gehad. In het verleden 2 communicators gehad die om de haverklap vast liepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ja, nu wel...

De reden waarom ik nog afwachtend was, is dat er zoveel geruchten de ronde doen. Tegenwoordig moet het via een officieel document gecommuniceerd worden alvorens je het echt zeker weet.

Dit is gecommuniceerd door een manager met naam en toenaam, dus dat is wel te vertrouwen, helaas.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAWLS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06 14:26

BAWLS

... dingen met spullen

Heb me speciaal hiervoor even bij Digg aangemeld: http://digg.com/software/...rmware_for_P990_W950_M600

<signature/>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:01:
[...]

Ja, nu wel...

De reden waarom ik nog afwachtend was, is dat er zoveel geruchten de ronde doen. Tegenwoordig moet het via een officieel document gecommuniceerd worden alvorens je het echt zeker weet.

Dit is gecommuniceerd door een manager met naam en toenaam, dus dat is wel te vertrouwen, helaas.
vind het een erg lage streek van SE en getuigt van weinig klantbetrokkenheid. Mij zijn ze in ieder geval kwijt als klant, hoe graag ik de P1 of de W960 zou willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Dit kwam tegen op internet tegen, zou dit de opvolger de P990 worden?

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetspy.co.uk/wp-content/photos/se_p970.jpg

of deze

Afbeeldingslocatie: http://www.clubsonyericsson.com/news/rumours/p970_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.clubsonyericsson.com/news/rumours/p970_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.clubsonyericsson.com/news/rumours/p970_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

bounzzzzz schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:51:
Dit kwam tegen op internet tegen, zou dit de opvolger de P990 worden?

[afbeelding]

of deze

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
De bovenste is een photoshop creatie van Deuxani en de onderste van een minder artistiek iemand.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
wat gaat er nu gebeuren? Sterft dit topic een eenzame dood of gaan er mensen ondersteuning eisen van SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melden bij tros radar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe mij maar een deel van m'n geld terug, dan kies ik wel een leuk model uit van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel ondersteuning willen eisen van SE maar alleen kom ik niet ver !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Ik heb al een mail richting Kassa gedaan en heb ook SE gebeld maar bij het callcenter in Nederland zijn ze er nog niet bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 15:58
Ik heb even een vraag aan de mensen die al een P990i bezitten. Ik krijg namelijk de kans om volgende week voor 70 euro een P990i te nemen. Dit omdat ik nu een Nokia 5500 sport heb die ik 6 weken in bezit heb en al 3 keer opgestuurd is voor een loslatend toetsenbord(common issue) en daarom krijg ik dus de kans om (300 is de nieuwwaarde van de 5500) voor 70 euro bijbetaling te kiezen voor een P990i.

Zijn er ook mensen die totaal geen last hebben van alle problemen en kan ik dus mazzel hebben als ik ervoor kies om hem te nemen? Ik wil hoe dan ook geen nokia 5500 meer omdat dit echt een rampending is waar alles uitzichzelf kapot aan gaat terwijl het een zogenaamd "hufterproof" toestel zou moeten zijn.

Ik hoor graag van iemand wat nou echt de kans is op problemen en hoe de garantie van SE echt verloopt. Ik wil hem gaan gebruiken voor bellen/smsen/emailen/tomtom .

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@appels bij welke winkel is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:03

Sen

<-->

ik heb totaal geen problemen met mijn P990 maar ik gebruik hem alleen om te internetten op wlan en om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

appels schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:04:
Ik heb even een vraag aan de mensen die al een P990i bezitten. Ik krijg namelijk de kans om volgende week voor 70 euro een P990i te nemen. Dit omdat ik nu een Nokia 5500 sport heb die ik 6 weken in bezit heb en al 3 keer opgestuurd is voor een loslatend toetsenbord(common issue) en daarom krijg ik dus de kans om (300 is de nieuwwaarde van de 5500) voor 70 euro bijbetaling te kiezen voor een P990i.

Zijn er ook mensen die totaal geen last hebben van alle problemen en kan ik dus mazzel hebben als ik ervoor kies om hem te nemen? Ik wil hoe dan ook geen nokia 5500 meer omdat dit echt een rampending is waar alles uitzichzelf kapot aan gaat terwijl het een zogenaamd "hufterproof" toestel zou moeten zijn.

Ik hoor graag van iemand wat nou echt de kans is op problemen en hoe de garantie van SE echt verloopt. Ik wil hem gaan gebruiken voor bellen/smsen/emailen/tomtom .

Alvast bedankt!
Bellen/smsen/emailen/tomtom, allemaal zonder enig probleem, Alleen wanneer je dit allemaal tegelijk wilt doen wordt ie rood van opwinding en ploft het een of ander. (Grapje). Echt: geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

appels schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:04:
Ik heb even een vraag aan de mensen die al een P990i bezitten.
Ik heb mijn telefoon ongeveer een half jaar, ben er erg blij mee. Wel heb ik mijn firmware af en toe bijgewerkt. Heel af en toe (max 1 keer per maand) wil hij niet via bluetooth verbinden, dan zet ik hem uit en aan en is alles weer ok. Vind dat niet zo'n groot probleem. Ik gebruik hem als agenda (erg prettig zo'n echt toetsenbord), om muziek mee te luisteren (DBS-970) en om mee te bellen. Internetten en films kijken heb ik ook wel eens gedaan, maar dat doe ik liever op mijn laptop.

Een GPS-receiver om mee te navigeren wil ik nog aanschaffen, helaas wordt mijn telefoon niet genoemd op de website van TomTom wat meer eerste keus zou zijn. Weet iemand misschien of een TomTom SiRF III Bluetooth GPS Receiver _wel_ gewoon werkt? Of moet ik toch maar zo'n ADAPT AD-800 SiRF III Bluetooth GPS Receiver nemen met Nav4All, dat schijnt zowiso te werken heb ik gelezen (hoewel dat het oude model 300 betrof, maar die zie ik nergens meer te koop staan).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Heb zelf de Holux GPSlim 236 en dat werkt echt super met TomTom 6!
Hier voor slechts 69,50! http://www.nav4all.nl/site2/www.nav4all.nl/dut/shop.php

Zou alleen nu nog graag zien dat Mio, Navigon en Destinator ook een UIQ3.0 versie maken. Zien er grafish een stuk hoogstaander uit! Hopelijk krijgen we ook een TomTom 7 versie in september!

[ Voor 43% gewijzigd door xsive op 30-06-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:23:
@appels bij welke winkel is dat?
Ik kan het nog sterker vertellen, bij Smartphoneshop.nl verkopen ze hem nu los voor 309 euro!!! Echt de goedkoopste die je kunt vinden. Lijkt me geen verkeerde prijs.... de prijs van 370 die ik betaal is omdat het een gebruikte (als showmodel) is van de winkel en dan gaat er 300 af omdat ik mijn 5500 dan inlever omdat dat echt een bagger ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
Als ik het dus goed begrijp van jullie reacties valt het allemaal best mee. Het is gewoon soms een beetje buggy maar een restart verhelpt het meestal wel? In ieder geval bedankt voor jullie snelle reacties want ik twijfel nogal. Ergens deze week krijg ik namelijk mijn nokia 5500 terug van reparatie omdat het toetsenbord (rubber) elke keer loslaat binnen een dag of een paar dagen. Ik ga er dan ook vanuit dat nokia niets heeft verbeterd en dat hij binnen een dag of een paar dagen weer kapot is. Dan zou hij voor de vierde keer achter elkaar weg moeten voor reparatie en dan is de regel dat je een nieuwe kunt uitkiezen.... Even afwachten en dan maar hopen dat de p990i nog op voorraad is want ik kan eigenlijk niet wachten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

xsive schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 22:06:
Heb zelf de Holux GPSlim 236 en dat werkt echt super met TomTom 6!
Hier voor slechts 69,50! http://www.nav4all.nl/site2/www.nav4all.nl/dut/shop.php

Zou alleen nu nog graag zien dat Mio, Navigon en Destinator ook een UIQ3.0 versie maken. Zien er grafish een stuk hoogstaander uit! Hopelijk krijgen we ook een TomTom 7 versie in september!
Ik ben een newbe op het gebied van navigatie.
Als ik het goed begrijp kost de software Nav4All niks, maar betaal je _wel_ beltikken. Elke keer dat je een route wilt rijden haalt hij die route op via een telefoonverbinding.
Bij Tomtom betaal je voor de software (en updates), maar betaal je _geen_ beltikken? De routes (of updates) komen op je memorystick, dus geen telefoonverbinding nodig.
Ik heb mijn telefoon voornamelijk om gebeld te worden, zelf mobiel bellen doe ik vrijwel nooit, zelf bellen doe ik liever thuis via mijn vaste telefoon via voip.
Het gebruik van GPS kost dacht ik ook niks? Klopt alles wat ik zeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
Het gebruik van een GPS kost in principe niets, ware het niet dat er GPS pakketten (software) zijn waarbij gebruik gemaakt wordt van kaarten om jou informatie te geven op het scherm. TomTom, Route 66 en nog enkele andere varianten maken gebruik van een GPS adapter die contact heeft met satellieten wat niets kost. Deze programma's maken dan ook geen gebruik van het internet maar hebben zelf kaarten opgeslagen op het geheugen van je telefoon. Je kunt gewoon TomTom op je telefoon installeren en dan met een adapter (GPS muis ookwel genoemd) via bluetooth zorgen dat je kunt navigeren. Er komen dan dus geen kosten per minuut of voor dataverkeer om de hoek kijken. Als je dus een SE P990i of iets in die richting hebt, kun je gewoon volstaan met het aanschaffen van een GPSmuis/adapter die je via bluetooth koppelt aan je mobiel. Vervolgens zul je software nodig hebben (TOMTOM is de beste oplossing in dit geval denk ik) inclusief de kaarten die jij nodig hebt. De keuze kan hierbij vallen op Europa (volledig deur-tot-deur), West-Europa (alleen West Europa deur-tot-deur) of Benelux (Benelux deur-tot-deur) en natuurlijk moet dit op een geheugenkaartje worden gezet (je koopt de tomtom dvd) en voor volledig europa heb je 1,5 GB ongeveer nodig, voor west europa ongeveer 900 (dus 1GB kaart) en voor benelux plus kun je volstaan met een 512 kaartje. Genoeg info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

appels schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:56:
Het gebruik van een GPS kost in principe niets, ware het niet dat er GPS pakketten (software) zijn waarbij gebruik gemaakt wordt van kaarten om jou informatie te geven op het scherm. TomTom, Route 66 en nog enkele andere varianten maken gebruik van een GPS adapter die contact heeft met satellieten wat niets kost. Deze programma's maken dan ook geen gebruik van het internet maar hebben zelf kaarten opgeslagen op het geheugen van je telefoon. Je kunt gewoon TomTom op je telefoon installeren en dan met een adapter (GPS muis ookwel genoemd) via bluetooth zorgen dat je kunt navigeren. Er komen dan dus geen kosten per minuut of voor dataverkeer om de hoek kijken. Als je dus een SE P990i of iets in die richting hebt, kun je gewoon volstaan met het aanschaffen van een GPSmuis/adapter die je via bluetooth koppelt aan je mobiel. Vervolgens zul je software nodig hebben (TOMTOM is de beste oplossing in dit geval denk ik) inclusief de kaarten die jij nodig hebt. De keuze kan hierbij vallen op Europa (volledig deur-tot-deur), West-Europa (alleen West Europa deur-tot-deur) of Benelux (Benelux deur-tot-deur) en natuurlijk moet dit op een geheugenkaartje worden gezet (je koopt de tomtom dvd) en voor volledig europa heb je 1,5 GB ongeveer nodig, voor west europa ongeveer 900 (dus 1GB kaart) en voor benelux plus kun je volstaan met een 512 kaartje. Genoeg info?
Erg bedankt voor je duidelijke antwoord :) Uiteraard ben ik in het bezit van een SE 990i, anders zou ik het hier niet vragen. Tevens heb ik een 4GB memorystick, voldoet ook dus. Het gaat dus de Tomtom software worden (DVD-versie).
Ik twijfel alleen nog over de Bluetooth GPS receiver/muis. Mijn eerste keuze zou die van Tomtom zijn. Maar de SE 990i wordt niet op hun site genoemd als compatible. Heeft iemand deze in zijn bezit en werkt hij op de SE 990i? Of kan ik juist beter voor een ander merk kiezen? Of voldoet in principe elke willekeurige Bluetooth GPS receiver/muis voor Tomtom met SE 990i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
voor zover ik weet werkt elke bluetooth ontvanger met tomtom die je zo bijvoorbeeld bij een dixons kan kopen. Sirf lll en als je met TMC neemt heb je meteen een ontvanger die verkeersinformatie ontvangst ondersteunt! Das wel handig om te weten. Ik weet van rikaline (google) dat het erg goed uit de tests komt en ik heb er al jaren zelf van dit merk ontvangers. En nu heb ik sindskort een adapt die standaard nokia batterijen van een bepaald type ondersteund wat batterij vervangen goedkoop maakt!

Wat TOMTOM zegt over compatibiliteit met een P990i moet je allemaal niet geloven zoals ik het hier op het forum elke keer mee krijg omdat het wel gewoon werkt. Ga voor een adapt/rikaline/nokia gps muis en je zit gewoon goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

appels schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:24:
voor zover ik weet werkt elke bluetooth ontvanger met tomtom die je zo bijvoorbeeld bij een dixons kan kopen. Sirf lll en als je met TMC neemt heb je meteen een ontvanger die verkeersinformatie ontvangst ondersteunt! Das wel handig om te weten. Ik weet van rikaline (google) dat het erg goed uit de tests komt en ik heb er al jaren zelf van dit merk ontvangers. En nu heb ik sindskort een adapt die standaard nokia batterijen van een bepaald type ondersteund wat batterij vervangen goedkoop maakt!

Wat TOMTOM zegt over compatibiliteit met een P990i moet je allemaal niet geloven zoals ik het hier op het forum elke keer mee krijg omdat het wel gewoon werkt. Ga voor een adapt/rikaline/nokia gps muis en je zit gewoon goed!
Bedankt, zonder jouw advies had ik waarschijnlijk de TomTom SiRF III Bluetooth GPS Receiver genomen, maar zie inderdaad wisselende recenties, ga nu waarschijnlijk de ADAPT AD-750 of 800 SiRF III Bluetooth GPS Receiver kopen, snellere fix, betere ontvangst, langere werktijd op accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appels
Alsjeblieft. Ik zelf heb de AD-300 adapter waar dus die standaard nokia batterij in kan. Hij werkt prima en de fix is als je het mij vraagt supersnel. Werkt prima en ook de batterijduur is zeer lang. De AD750 en 800 zijn weer een stukje beter volgens mij! Succes en laat je bevindingen horen met de P990i en deze GPS!!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Zoek maar eens een review van die holux gpslim 236.
hier bijvoorbeeld: http://www.pocketgpsworld.com/gr236.php
(Overall rating is 99%)

Ben er zelf ook supertevreden over! Heeft ook de welbekende sirf III chipset. Doet superlang met de batterij. Snelle fix, ondersteunt standaard de nokia batterij BB-4C, dus altijd gemakkelijk als je een nieuwe batterij nodig hebt.

Voor 69 euro bij nav4all.nl is het dus gewoon een koopje!
Ik heb hem daar destijds ook besteld en ik heb nog nooit nav4all software geprobeerd, dus je moet niet denken dat je daar aan vastzit. Ik gebruik hem met TomTom op mijn p990i en kaart van heel europa. Werkt als de bom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

ik heb de adapt ad0800, maar in combi met de p990 vind ik het niet zo super, hij verliest regelmatig even de verbinding, wat soms resulteert in het missen van een afslag.
Las (hier op got) al eerder van iemand dat dat een kwaal met de p990 was, die had ook al meerdere gpssen geprobeerd.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Daar heb ik echt geen last van, heb hem al vaak gebruikt en dit probleem ken ik niet... Staat misschien zijn bluetooth instelling op power saving?

[ Voor 25% gewijzigd door xsive op 02-07-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info: Ik heb een officiele TomTom GPS-receiver en die werkt ook bijzonder goed icm de P990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

xsive schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:08:
Daar heb ik echt geen last van, heb hem al vaak gebruikt en dit probleem ken ik niet... Staat misschien zijn bluetooth instelling op power saving?
was bij mij t geval, even op normaal zetten en de GPS werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 10:39

LoneWolf

Just a Byte

energie besparing staat bij mij uit op de p990, kan je daar op de ad-800 nog wat instellen ?
wel staat wlan bij mij ook alijd gwoon "aan" zou dat enige invloed hebben ?

[ Voor 29% gewijzigd door LoneWolf op 02-07-2007 12:04 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

appels schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:47:
Alsjeblieft. Ik zelf heb de AD-300 adapter waar dus die standaard nokia batterij in kan. Hij werkt prima en de fix is als je het mij vraagt supersnel. Werkt prima en ook de batterijduur is zeer lang. De AD750 en 800 zijn weer een stukje beter volgens mij! Succes en laat je bevindingen horen met de P990i en deze GPS!!!! :D
Zal ik zeker doen, zojuist de AD-800 besteld, de 750 was niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Is er ondertussen al meer bekend over de nieuwe firmware voor generic netherlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Nee. :)

Meestal lopen ze een maand of 2 achter op de World Generic 1 firmware, dus het zal nog wel een maandje duren. Komt ook nog bij het hele geemmer met dat R6 de laatste firmware zou zijn, maar volgens berichten op het Esato forum zou SE toch doorgaan met het fixen van bugs.

Verwacht in ieder geval niks, ik ga zelf uit van nog een maandje, het kan ook zo zijn dat ie er over 2 weken ineens is. Niemand die het weet op het moment, dus heeft het ook weinig zin om erom te vragen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

appels schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:47:
Wil iemand mij vertellen hoe ik Tomtom kan installeren?
Ik krijg nu een melding applicatie kan niet worden gestart?
Moet dat nog een bepaalde versie zijn of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

op de DVD kun je kiezen voor de juiste versie die geschikt is voor uiq3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

xsive schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:21:
op de DVD kun je kiezen voor de juiste versie die geschikt is voor uiq3.
Bedankt, het is gelukt _/-\o_
Nu nog wachten op de postbode.
GPS receiver is nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
ik weet niet of dit de juiste plek is maar een P990i, 2e hands van een vriend , voor 200 euro, is wel in super staat en met screenprotector. Is dit teveel of is dit een faire prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.smartphoneshop.../sony-ericsson-p990i.html
Voor 309 euro koop je een nieuw exemplaar. Je kan zelf bepalen of je het verschil in prijs voldoende vindt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Van het SE support forum:
“In response to recent feedback from users and as a result of additional internal testing, Sony Ericsson has determined to offer a further firmware update for the P990 and W950 Walkman® phone. This move illustrates Sony Ericsson’s ongoing commitment to its existing ‘smartphone’ customers and the company’s desire to be responsive to customer feedback in order to provide an optimal user experience.
The next firmware release for the P990 and W950 will be available from the Sony Ericsson Update Service from August 2007.”
klinkt goed :D

Zal wel ergens eind september/oktober voor ons (NL Regio FW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

cjdijk schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:17:
[...]

Bedankt, het is gelukt _/-\o_
Nu nog wachten op de postbode.
GPS receiver is nog niet binnen.
GPS receiver is binnen, hangt aan de lader.

Edit: Adapt-800 bluetooth GPS receiver opgeladen en getest.
Ik heb mijn eerste route via Tomtom gereden. Gaat eigenlijk best goed, op gehoor, via mijn bluetooth headset, zonder op het display te kijken van mijn telefoon. Dat gezien ik op mijn fiets liever niet mijn telefoon in mijn hand houd. Dat zelfde geldt trouwens ook voor in mijn auto. Ik twijfel nog of ik een GSM houder ga kopen of niet. Ik mis wel mijn muziek, navigeren en mp3'tjes luisteren werkt niet gelijktijdig, of doe ik iets verkeerd. :P

[ Voor 49% gewijzigd door cjdijk op 05-07-2007 13:32 . Reden: Opgeladen en getest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laotzu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-08 18:24
Vraagje over het tabblad "Vandaag":

Is er een mogelijkheid om dat als standaard scherm in te stellen ipv het hoofdmenu? Ik zou namelijk graag altijd m'n afspraken voor vandaag willen zien, zonder dat ik na elke bewerking (surfen, spelletje, telefoneren) zelf terug op de linkse shortcut moet klikken...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Voor zover ik weet is dat één van de grootste minpunten van de p990i dat dat dus niet mogelijk is...

Wordt het trouwens niet eens tijd voor een Deel 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Chiron schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:47:
Van het SE support forum:

[...]

klinkt goed :D

Zal wel ergens eind september/oktober voor ons (NL Regio FW).
Vet :). Hopelijk komt de firmware die gebaseerd is op UIQ 3.1 (ov 3.2 ofzo) dan alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt is tijd dat ze een firmware uitbrengen die een hoop dingen verbeteren en de kleine bugs eruit halen. indien er UIQ3.1 als gui in komt zou dit een leuke bijkomstigheid zijn!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Ik denk niet dat het zover gaat komen, als ik het bericht zo lees dan brengen ze nog 1 (een) laatste firmware fix uit, die alle bugs in R6 fixed. Als ze naar UIQ3.1 over zouden gaan stappen zouden ze alleen maar het risico lopen om meer nieuwe bugs te introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

FRING is uit!! superchill.. Skypen over mn UMTS verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijmeng schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:58:
FRING is uit!! superchill.. Skypen over mn UMTS verbinding
Helaas compatible vanaf R6D. Aangezien ik nog niet kan updaten (Vista) zal ik nog even moeten wachten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Chiron schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 23:37:
Ik denk niet dat het zover gaat komen, als ik het bericht zo lees dan brengen ze nog 1 (een) laatste firmware fix uit, die alle bugs in R6 fixed. Als ze naar UIQ3.1 over zouden gaan stappen zouden ze alleen maar het risico lopen om meer nieuwe bugs te introduceren.
Dan hadden we beter bij Windows 3.11, de Nokia 3310 en de Ericsson R320s kunnen blijven.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
Ginz>Firmware op de P990i. Firmware ontwikkeling voor de P1i en toekomstige toestellen gaat natuurlijk gewoon door (Symbian 9.5 op de P3i bijv.).

Niet dat ik natuurlijk ook erg graag een nieuw OS op mn P990i zou willen hebben (mits het goed en zonder bugs werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ow :)

Ik ben trouwens wel benieuwd naar meer informatie over de P3i? Misschien ga ik binnenkort mijn contact bij SonyEricsson wel mailen. Dan ga ik vragen of wij (als GoT zijnde) voor de lancering zulke toestellen misschien een periode kunnen lenen en er zo een review over schrijven.

Lijkt me leuk.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 17:16
Ik zou ook best wel een nieuw OS op de P990i zien. Zelfs al zouden er kleine bugs in zitten, mits ze dan wel de ondersteuning door blijven voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Net Fring geprobeerd, lijkt wel of kan men p990 het maar net trekke, met een call via de msn komt steeds maar een woord over :) Kzal zo de Sip ff teste

Sip gaat hier prima, valt me alles mee omdat de applicatie toch vrij traag is :) Nu nog us kijken of het via GPRS ook een beetje werkt

[ Voor 31% gewijzigd door FRoSTy op 10-07-2007 11:07 ]

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 15:48
Ik heb een korte vraag over de snelheid van vooral de camera van de P990i. Op het moment heb ik een N73 van nokia en hoewel ik zeer tevreden ben is de camera toch redelijk traag wat jammer is bij het maken van fotos... Zo'n 3 seconden van openen van de schuif tot het krijgen van beeld op de camera. Een seconde om scherp te stellen en dan zo'n 4 seconden voor je klaar bent voor de volgende foto (opslaan en dergelijke). Hoe gaat dit bij de P990i? (Ben namelijk erg geinteresseerd in de opvolger, de P1i).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
Kan je zeggen dat de camera bij de P990i gevoelsmatig veel sneller is dan wat je beschrijft over de N73.
Ben een week terug van 2 weken Istrie en heb wat foto's en video's met de P990i gemaakt.
Ik vind het een snelle en plesante camera, maar de camera software bleef paar keer hangen tijdens schieten van een film wat corrupte video bestanden opleverde.
Bij het openen van de lensdop checkt de software de al geschoten foto's en als er corrupte bestanden bijstaan dan crasht de camera software. Opstarttijd is ook relatief aan de lijst met bestaande foto's/video's.

In de juiste omstandigheden zijn de foto's nog goed ook maar de 3.2 megapixel van de P1i zal wel beduidend beter zijn. Een echte digitale camera blijft met grote afstand het beste.

[ Voor 16% gewijzigd door DingieM op 09-07-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 15:48
Dat zijn de betere berichten :) Bedankt voor de reactie... denk dat de P1i idd mijn volgende telefoon wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
FRoSTy schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:26:
Net Fring geprobeerd, lijkt wel of kan men p990 het maar net trekke, met een call via de msn komt steeds maar een woord over :) Kzal zo de Sip ff teste

Sip gaat hier prima, valt me alles mee omdat de applicatie toch vrij traag is :) Nu nog us kijken of het via GPRS ook een beetje werkt
Fring werkt best aardig. Heb een redelijk gesprek kunnen voeren over gprs met iemand in Denemarken, zowel via MSN als Skype. Ik heb wel en bundel van t-mobile van 20euro per maand, dus het zou kunnen zijn dat het daarom redelijk loopt...

Wat is dat SIP precies?

Verder heb ik mn telefoon omgezet naar Generic World 1 zoals eerder hier werd besproken. Ben blij dat ik weer MP3tjes kan gebruiken als wekker (en er dus ook van wakker wordt omdat het volume nu wel boven 0.2 komt ;) )

Het enige probleem is mijn batterij. Als ik lekker aan het MSNen ben, btje radio luister over gprs etc is de batterij halverwege de dag al op. Ik denk er aan een tweede batterij te kopen of zon lader waar ook batterijen in kunnen.
Er was ooit sprake van een nieuwere versie van de batterij die ongeveer 25 procent langer mee gaat...deze is zeker nooit op de markt gekomen?

[ Voor 55% gewijzigd door Folkifoon op 11-07-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Folkifoon schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:57:
[...]

Fring werkt best aardig. Heb een redelijk gesprek kunnen voeren over gprs met iemand in Denemarken, zowel via MSN als Skype. Ik heb wel en bundel van t-mobile van 20euro per maand, dus het zou kunnen zijn dat het daarom redelijk loopt...

Wat is dat SIP precies?

Verder heb ik mn telefoon omgezet naar Generic World 1 zoals eerder hier werd besproken. Ben blij dat ik weer MP3tjes kan gebruiken als wekker (en er dus ook van wakker wordt omdat het volume nu wel boven 0.2 komt ;) )

Het enige probleem is mijn batterij. Als ik lekker aan het MSNen ben, btje radio luister over gprs etc is de batterij halverwege de dag al op. Ik denk er aan een tweede batterij te kopen of zon lader waar ook batterijen in kunnen.
Er was ooit sprake van een nieuwere versie van de batterij die ongeveer 25 procent langer mee gaat...deze is zeker nooit op de markt gekomen?
Ik heb nu ook de Skype getest, dit had een enorme latency en men stem was helemaal vervormd, en dit kwam niet door men verbinding want ik heb alleen nog maar via men Wifi geprobeerd.

De MSN had ik ook via men Wifi geprobeerd, en daar moet ik dus een zin woord voor woord spreken wil het doorkomen, maar misschien kwam het dan wel doordat naar een account deed wat op dezelfde verbinding zat of zo

En SIP werkt prima, hiervoor gebruik ik men VOIP account bij Voipbuster, voor een 10tje 3 maand gratis belle en dan 1 cent per minuut dus ik kan meestal wel zon 5 maanden met een 10tje toe :)

Batterij gaat idd snel leeg, ik luister zelf geen mp3's maar als ik een beetje browse en wat bel dan kan ik um elke dag aan de lader hange.

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

He allemaal, ik heb een probleem met mijn P990i;

Als ik hem in bestandsoverdracht verbind met mijn computer herkent hij hem en gaat alles zoals het hoort(de PC suite herkent hem ook automatisch)

Switch ik echter over naar Telefoonmodus dan wil hij hem toch niet echt goed herkennen... De computer herkent wel dat er 'iets' aangehangen maar PC suite lukt het niet om ermee te verbinden.
Ik gebruik de kabel die in de doos zat.

Firmware:
Telefoon: R9EA001
Bluetooth: R5A01
Organiser: R4A13
CDA: R5A02

Ik hoop dat iemand hier een oplossing weet want zo kan ik niet back-uppen en synchen...
Bvd :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 01:04:
He allemaal, ik heb een probleem met mijn P990i;

Als ik hem in bestandsoverdracht verbind met mijn computer herkent hij hem en gaat alles zoals het hoort(de PC suite herkent hem ook automatisch)

Switch ik echter over naar Telefoonmodus dan wil hij hem toch niet echt goed herkennen... De computer herkent wel dat er 'iets' aangehangen maar PC suite lukt het niet om ermee te verbinden.
Ik gebruik de kabel die in de doos zat.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing weet want zo kan ik niet back-uppen en synchen...
Bvd :)
Als je telefoon verbonden is in Telefoonmodus, ga dan eens naar het windows configuratiescherm\systeem eigenschappen\hardware\apparaat beheer
Waarschijnlijk zie je hier je telefoon staan met een geel uitroeptekentje.
Misschien dat je hem daar opnieuw kunt installeren, door er met rechts op te klikken en dan de drivers opnieuw te laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nope staat er niet, alle drivers zijn ook goed geïnstalleerd...
Maarja ik ga er nu niet mee aan de gang, ik zit namelijk de laatste tijd toch wel erg te twijfelen om deze in te wisselen voor een HTC. De P990i gewoon niet wat ik er van had verwacht...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik hooguit nog een probleem met com-poorten kunnen bedenken, ik heb zelf ook laatst een tijd zitten stoeien nadat ik het een tijdje niet gebruikt had (ik werk normaal in linux en heb windows eigenlijk alleen om die firmware te flashen en dan dus even backups te maken).

Mij valt de P990 ook erg tegen.
Ik heb hem nu weer een week terug na reparatie (nogsteeds firmware r5, aangezien ik heb waarschijnlijk nog een keer terug ga sturen, dus geen zin om r6 er op te hacken), maar ik heb nogsteeds vaak dat ik wel zie dat ik bereik heb, maar ondertussen niet kan bellen of gebeld worden... lijkt me toch redelijk standaard functie voor een telefoon.
Ik ben er ondertussen achter dat als ik umts uitschakel alles wel perfect werkt, maar daar heb ik dat ding toch niet voor.

Daarbij komt nog eens dat de telefoon bijzonder snel vastloopt en geheugen problemen heeft, en dan heb ik nog niet eens tomtom of andere 3th party software geinstalleerd. Beetje browsen en je mail bekijken is genoeg om het ding onbruikbaar te krijgen.

Echt balen na alle vorige goede ervaringen met SE.

Met windows mobile heb ik helaas niet echt betere ervaringen dus ik denk dat ik ga gokken op de E90, de nieuwe communicator van nokia. Het enige wat die niet heeft is een touchscreen, maar hij draait tenminste wel op de bewezen Symbian 60 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:52:
Dan zou ......................... 60 serie.
Heb je hem wel in de mix modues dus GSM + UMTS. Als ik hem alleen op UMTS zet heb ik hetzelfde probleem als jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
CR35 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:44:
[...]

Heb je hem wel in de mix modues dus GSM + UMTS. Als ik hem alleen op UMTS zet heb ik hetzelfde probleem als jou.
Als dit zo is dan zijn hierboven genoemde problemen fouten van de gebruiker en niet van de telefoon.
Ik heb het op GSM+UMTS staan en heb helemaal geen problemen.

Ik vind de P990i echt een goed toestel maar eerstvolgende firmware R6 zal de nog openstaande bugs moeten verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
Toestel design en theoretische functies zijn echt vet. Als alles goed doet is het ook een ongelooflijke gaaf ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DingieM schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:08:
[...]

Als dit zo is dan zijn hierboven genoemde problemen fouten van de gebruiker en niet van de telefoon.
Ik heb het op GSM+UMTS staan en heb helemaal geen problemen.

Ik vind de P990i echt een goed toestel maar eerstvolgende firmware R6 zal de nog openstaande bugs moeten verhelpen.
Ik had het toestel (uiteraard) op GSM+UMTS staan, ik zag ook dat ik soms helemaal geen UMTS had (blauwe bolletje verwdeen) en dan kon ik niet meer videobellen maar nog wel gewoon bellen. Ik heb het vermoede dat het ligt aan hoevaak die van UMTS naar GPS wisselt of hoe goed het bereik van UMTS is, maar helemaal zeker weet ik het ook niet.

Ik zag wel op de sourceforge wiki dat er meer mensen zijn die ook in R6 nogsteeds met deze bug te maken hebben, of in iedergeval een bug die er erg op lijkt.

En ik niet geloven dat iemand die op deze telefoon en zijn mail bekijkt en af en toe wat internet, zijn telefoon langer dan een week aan kan laten staan zonder problemen. Ik houdt het max een dag vol en dan start die al geen programma's meer omdat het geheugen vol zit, als die zelf al niet herstart heeft....

Werkte de P900 toch echt een stuk beter ookal had die geen UMTS of WiFi om de data wat sneller uit te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het My Symbian forum mbt de firmware problemen, meldt een forumregular dat het lijkt dat het gebruikte thema van invloed is op de prestaties van de p990. De SE-themes leiden tot minder problemen dan themes van anderen. Da's mijn ervaring ook, ik gebruik al maanden een SE-theme en heb vrijwel geen problemen.

Zou dat een verklaring zijn voor de vreemde situatie dat identieke firmware leidt tot verschillende problemen?

Bovendien is er een iSync plugin gemaakt voor de p990 met R6.
http://fornax.sk/mate/Dow...06/SonyEricsson_P990i_isy nc_plugin_v1_06.dmg
Hij werkt schijnt het! Heb het nog niet kunnen proberen, wacht nog op R6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddydonkers
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De Nederlandse R6 laat wel erg lang op zich wachten. Ik denk dat het voor mij wel een vooruitgang is wanneer ik naar R6 ga. Zouden ze wachten tot R7 voor Nederland :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraag, als ik gratis zonder per maand te betalen een p900 krijg van een vriend, of de p990 kopen voor 290 euro, wat zou ik doen volgens jullie????

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 14:35

M-W

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:51:
ik heb een vraag, als ik gratis zonder per maand te betalen een p900 krijg van een vriend, of de p990 kopen voor 290 euro, wat zou ik doen volgens jullie????
ik zou geen van beide doen. ik heb de p990 al bijna een jaar. ben er zelf niet zo erg tevreden over. als je perse 1 van deze twee telefoons wil hebben, neem dan de p990 en koop hem niet nieuw. neem een tweedehandse. dat scheelt minimaal 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:16
even een korte vraag. ik heb ergens gelezen dat de maximum datatransfer snelheid met het dockstation niet zo heel hoog is (misschien hoger in "bestandsoverdracht"-modus). Nu sta ik vlak voor ik op vakantie ga voor het dilemma of ik van Sandisk Memory Stick PRO Duo 4 GB de gewone versie of de ultra II versie zal nemen.

Volgens de informatie bij Mycom, Vobis, Dynabyte en Computerland heeft de gewone (blauwe) kaart een lees en schrijf snelheid van 15 mb/s

http://www.mycom.nl/Produ...%e2%84%a2_4GB/126279.aspx

Volgens een aantal van diezelfde winkels (indien ze die verkopen) is de leessnelheid van de ultra II slechts 10 mb/s en de schrijfsnelheid slechts 9 mb/s. De ultra zou in mijn ogen sneller moeten zijn. Kloppen die gegevens en kan ik die 15 mb/s gebruiken vanuit de dock of moet kan ik die kaart ook via een kaartlezer in de PC 'vullen'?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Ik heb de nieuwste PC Suite, 1.3.22 maar installeren onder vista? ho maar. iedere keer een 'u moet uw PC opnieuw opstarten' error. Is dit dan de nieuwe vista versie? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-W schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:23:
[...]

ik zou geen van beide doen. ik heb de p990 al bijna een jaar. ben er zelf niet zo erg tevreden over. als je perse 1 van deze twee telefoons wil hebben, neem dan de p990 en koop hem niet nieuw. neem een tweedehandse. dat scheelt minimaal 100 euro.
bedankt voor je hulp ;) maar ik denk dat ik hem liever nieuwe koop, je weet maar nooit wat iemand er mee gedaan heeft he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Laatst online: 11-09 08:03

Sen

<-->

zeef schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:01:
Ik heb de nieuwste PC Suite, 1.3.22 maar installeren onder vista? ho maar. iedere keer een 'u moet uw PC opnieuw opstarten' error. Is dit dan de nieuwe vista versie? :X
Dat had iik ook tot vervelens toe. Maar toen heb ik alle programma's die automatisch opstarten uitgezet en toen kon ik wel instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

jeehaa schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:54:
even een korte vraag. ik heb ergens gelezen dat de maximum datatransfer snelheid met het dockstation niet zo heel hoog is (misschien hoger in "bestandsoverdracht"-modus). Nu sta ik vlak voor ik op vakantie ga voor het dilemma of ik van Sandisk Memory Stick PRO Duo 4 GB de gewone versie of de ultra II versie zal nemen.

Volgens de informatie bij Mycom, Vobis, Dynabyte en Computerland heeft de gewone (blauwe) kaart een lees en schrijf snelheid van 15 mb/s

http://www.mycom.nl/Produ...%e2%84%a2_4GB/126279.aspx

Volgens een aantal van diezelfde winkels (indien ze die verkopen) is de leessnelheid van de ultra II slechts 10 mb/s en de schrijfsnelheid slechts 9 mb/s. De ultra zou in mijn ogen sneller moeten zijn. Kloppen die gegevens en kan ik die 15 mb/s gebruiken vanuit de dock of moet kan ik die kaart ook via een kaartlezer in de PC 'vullen'?
Die dock gaat even snel als de kaartlezer in je pc.
Dat geldt in elk geval voor mijn SanDisk Memorystick PRO Duo Ultra II 4 GB.
Maar kies wel voor Bestands-overdracht-modus, niet voor Telefoon-modus.
Dat scheelt wel enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Topicstarter
eddydonkers schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:49:
De Nederlandse R6 laat wel erg lang op zich wachten. Ik denk dat het voor mij wel een vooruitgang is wanneer ik naar R6 ga. Zouden ze wachten tot R7 voor Nederland :?.
Wees blij dat het nog even duurt voordat R6 hier verkrijgbaar is. Waarschijnlijk wachten ze er nog even mee met het releasen ervan, en hopelijk nemen ze dan meteen alle bugfixes mee voor alle nieuwe bugs die er in de eerste World Generic 1 R6 firmware bij zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Warez requests.... en dat is niet toegestaan!

Lees dit nog eens is rustig door: [PSGG] Policy

[ Voor 82% gewijzigd door Ginz op 17-07-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Laatst online: 16-01-2021
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:03:
Hallo
ben op zoek naar deze file '' 'tomtom_navigator_6.cab '' kan iemand mij helpen
dank u
Dat is niet de bedloeling va dit topic. Als je illegale software zoekt ga je beter ergens anders.

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat enig info over de R6D23 firmware
http://www.allaboutsymbia..._can_do_Sony_Ericsson.php
http://uiq3.sourceforge.net/wiki/index.php/R6D23

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
Dus ik volg zijn advies wel op, wachten tot de firmware van augustus en niet deze R6D23, alhoewel hij toch tevreden is met deze versie.

[ Voor 21% gewijzigd door DingieM op 19-07-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een bluetooth keyboard dat ook met de P990i werkt. Je vindt er nogal wat, maar vnl. met de UIQ2 specificatie, geen vermelding van de UIQ3 of P990i.
Volgende heb ik gevonden, iemand reeds getest?
iGO Stowaway Bluetooth Keyboard XTBTUE
UBiQUiO Folding Bluetooth Keyboard with Skype Functions
AnyCom BFK-200 Bluetooth Keyboard
COM One OneBoard Bluetooth Keyboard
Freedom Universal HID/SPP Bluetooth Keyboard

[ Voor 1% gewijzigd door Ginz op 19-07-2007 13:50 . Reden: Aanhef en groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, op de website van 2call.nl kostte de p990 eerst 292 euro, nu kost hij 373 euro, pure oplichting als je het mij vraagt... :S
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste