Gefeliciteerd! Goed nieuwsvalgibson schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:30:
[...]
Eindelijk weer in het bezit van mijn p990i-mobieltje! De verzekering heeft uitgekeerd!!! (ok, het heeft nogal wat moeite en overtuigingskracht gekost en ik zal er verder niet te veel over uitwijden op dit topic, maar voor meer info: contacteer mij...).
Nu kan ik weer met een schone lei beginnen. Eerst maar eens al m'n e-mailaccounts instellen.
Heeft iemand die PC Suite trouwens al aan de praat gekregen op Vista? Ik zit eraan te denken binnenkort Vista te installeren en kunnen synchroniseren is best belangrijk voor me... vooral m'n agenda.
<signature/>
Vanaf nu is de pc suite die te downloaden is op sonyericsson.com ook geschikt voor Vista. Het duurde een tijdje maar nu is ie er ook.
edit: wat wel belangrijk om mee te nemen in overweging, is dat de SEUS(Update prog voor je tel) pas in september voor Vista beschikbaar is. Ik heb nu zelf nog mijn game pc op XP draaien en daar doe ik dus ook de updates/backups op.
edit: wat wel belangrijk om mee te nemen in overweging, is dat de SEUS(Update prog voor je tel) pas in september voor Vista beschikbaar is. Ik heb nu zelf nog mijn game pc op XP draaien en daar doe ik dus ook de updates/backups op.
[ Voor 46% gewijzigd door CR35 op 10-06-2007 02:22 ]
Waar heb je hem gevonden? Als ik op de SE site zoek vind ik alleen http://www.sonyericsson.com/vista/CR35 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 02:19:
Vanaf nu is de pc suite die te downloaden is op sonyericsson.com ook geschikt voor Vista. Het duurde een tijdje maar nu is ie er ook.
<signature/>
hij staat gewoon onder support te vinden. Het is 1 versie die nu geschikt is voor zowel xp als vista. Dus gewoon de nieuwste versie van Sony Ericsson PC-Suite for Smartphones.BAWLS schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:23:
[...]
Waar heb je hem gevonden? Als ik op de SE site zoek vind ik alleen http://www.sonyericsson.com/vista/
Zo..eindelijk die nieuwste versie gevonden. Wat een verschrikkelijke site heeft SE, ongeveer net zo "usable" als UIQ3CR35 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:00:
hij staat gewoon onder support te vinden. Het is 1 versie die nu geschikt is voor zowel xp als vista. Dus gewoon de nieuwste versie van Sony Ericsson PC-Suite for Smartphones.
<signature/>
Het betreft bytes.. geen Kb! goed kijken bij de volgens XP 1kb files daartussen zitten ze.M-W schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:44:
[...]
je moet naar de files van 1kb kijken. als je met je muis over dit bestand gaat, zie je dat deze niet 1 kb is, maar groter.......2 van deze files heb je nodig. vond ik ook erg raar......
ik denk r5...... Hij heeft zn telefoon van Dutch naar GW1 gezet
R6 is er ook nog niet voor GW1. Dat duurt nog wel een maandje of anderhalf, en daarna nog een maandje of 2 voordat het in de NL firmware smaak te krijgen is.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Het scherm van mijn p990i is iets scheef komen te zitten
. Nu zat ik er aan te denken om hem zelf open te schroeven maar ik heb hem ook verzekert. Heeft iemand z'n p990i al es opengehaald of zal ik hem gewoon opsturen. Dat zou betekenen dat ik mijn p910 uit het vet moet halen.
Verwijderd
ik wacht lekker af totdat de NL-firmware er is
hij werkt prima zo, menu lekker snel, stabiel, werd tijd na zoveel firmware-updates.
Dat werd overigens ook wel eens tijd ook, persoonlijk vind ik het schandalig dat SE zo'n beta product op de markt heeft durven brengen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:19:
ik wacht lekker af totdat de NL-firmware er ishij werkt prima zo, menu lekker snel, stabiel, werd tijd na zoveel firmware-updates.
<signature/>
Ik heb net gekeken naar het aanpassen van de firmware, maar ik heb absoluut geen bestanden in de range van 300 en 400bytes.
moet het kb zijn of b?
moet het kb zijn of b?
Nou, als dat alles was had ik me die moeite wel bespaard.tijmeng schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:11:
ik denk r5...... Hij heeft zn telefoon van Dutch naar GW1 gezet
Ik heb m'n telefoon van Orange branded Dutch naar GW1 omgezet.
Versies:
Tel: CXC162037 R9F011
BT: CXC162058 R5A01
Org: CXC162036 R5A17
CDA: CXC162007/1 R5A13
Verwijderd
Hij wordt nu echt snel goedkoper, smartphoneshop heeft 'm nu voor 309!
http://www.smartphoneshop.../sony-ericsson-p990i.html
Verwijderd
geeft een idee van de waarde van het toestel.....Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:09:
Hij wordt nu echt snel goedkoper, smartphoneshop heeft 'm nu voor 309!
Dank. Nu kan ik eindelijk mijn gehackte installer eens weg mikken en een gesupporte versie draaienCR35 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:00:
[...]
hij staat gewoon onder support te vinden. Het is 1 versie die nu geschikt is voor zowel xp als vista. Dus gewoon de nieuwste versie van Sony Ericsson PC-Suite for Smartphones.
Erg raar... ik heb gewoon de laatste versie VOOR GW1 geinstalleerd en dat is:Roelant schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:53:
[...]
Nou, als dat alles was had ik me die moeite wel bespaard.
Ik heb m'n telefoon van Orange branded Dutch naar GW1 omgezet.
Versies:
CDA: CXC162007/1 R5A13
CDA: CXC162008/66 R8A01
Aardig verschil in CDA...
Iemand al het synchroniseren in Vista met Outlook 2007 voor elkaar?
Bij mij pakt hij alleen de standaard windows contactpersonen. Tevens geen sync van de agenda.
Bij mij pakt hij alleen de standaard windows contactpersonen. Tevens geen sync van de agenda.
Verwijderd
Geen enkel probleem bij mij.enokrad66 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:34:
Verwijderd
Loopt als een zonnetje. Ik meen me te herinneren dat je ergens in de PC Suite (of m-Router?) kan instellen welk programma als 'bron' gebruikt moet worden, maar waar ..? Bij mij ging het in ieder geval allemaal automagisch.enokrad66 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:34:
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 00:19 ]
Gevonden!
Thanks.
Voorheen ging het wel automatisch. Nu blijkbaar niet.
Thanks.
Voorheen ging het wel automatisch. Nu blijkbaar niet.
Het lukt mij dus echt niet om die GW1 update te doen. Ik krijg dan een blauw scherm tijdens het indrukken van de c-knop.
Ik meen me te herinneren dat op dat andere forum iemand dit ook heeft gehad. Geen idee of er een oplossing voor is.
Ik meen me te herinneren dat op dat andere forum iemand dit ook heeft gehad. Geen idee of er een oplossing voor is.
En die kwam gewoon binnen via de SEUS?Tha BasZ schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:12:
Erg raar... ik heb gewoon de laatste versie VOOR GW1 geinstalleerd en dat is:
CDA: CXC162008/66 R8A01
Wellicht moet ik die gewoon nog een keertje draaien dan, dat kan natuurlijk.
Toen ik eenmaal van die Orange meuk af was, heb ik 'm niet nog een keer geflashed, toen was ik het wel even zat met het updaten.
[ Voor 16% gewijzigd door Roelant op 14-06-2007 11:02 ]
En daar is blijkbaar een hoger versie nummer van, want na nog een keer updaten heb ik nog precies dezelfde versienummers met GW1.
Een back terugzetten na het omzetten van de CDA naar Generic World 1 werkt niet goed, veel items worden niet of niet goed teruggezet.
De ALT bug is in iedergeval verholpen.
De ALT bug is in iedergeval verholpen.
[ Voor 14% gewijzigd door zx9r_mario op 15-06-2007 11:09 ]
Ik heb ineens problemen met synchroniseren via USB thuis. Windows systeem management zegt dat de drivers goed zijn geinstalleerd, maar de m-router configuratie van SE kan de USB kanalen niet vinden.
Heb geprobeerd de drivers te deinstalleren en daarna weer te installeren maar ho maar.
Heb wel gemerkt dat een keer de installatie zocht naar bepaalde files maar niet gevonden konden worden, iets met secm....
Herkent iemand dit probleem?
PC-Suite en aanverwante software compleet verwijderen?
Heb geprobeerd de drivers te deinstalleren en daarna weer te installeren maar ho maar.
Heb wel gemerkt dat een keer de installatie zocht naar bepaalde files maar niet gevonden konden worden, iets met secm....
Herkent iemand dit probleem?
PC-Suite en aanverwante software compleet verwijderen?
Ik had dat ook en heb toen alles maar volledig verwijderd (inclusief de mappen!), daarna de laatste versie van de site geïnstalleerd waarna het normaal werkte.
Ik heb het nog steeds niet voor elkaar om die GW1 te installeren.
Nog steeds het blauwe scherm. Ik heb al andere bestanden gerenamed (en natuurlijk weer terug gerenamed), maar dat mocht niet baten. Geen idee waar het aan ligt.
Ik heb het nog steeds niet voor elkaar om die GW1 te installeren.
Nog steeds het blauwe scherm. Ik heb al andere bestanden gerenamed (en natuurlijk weer terug gerenamed), maar dat mocht niet baten. Geen idee waar het aan ligt.
Voor GW1 is nu nieuwe firmware uit. R6D23
nice!! R6 is weer stukken beter.
Opera browser is goed vooruit gegaan, kunt chill surfen als de pagina nog laadt. 7 programmas open en nog 6mb geheugen vrij! enz.. enz..
Opera browser is goed vooruit gegaan, kunt chill surfen als de pagina nog laadt. 7 programmas open en nog 6mb geheugen vrij! enz.. enz..
Verwijderd
Dus weer een nieuwe firmware..?
Dan zal ik Bootcamp maar weer 's gaan installeren: wou dat die updates ook via OSX gedaan konden worden.
Dan zal ik Bootcamp maar weer 's gaan installeren: wou dat die updates ook via OSX gedaan konden worden.
Heeft iemand al een Bluetooth PAN kunnen maken? Ik heb de PC Suite voor Vista geinstalleerd op mijn laptop. So far so good... Internetverbinding via USB-kabel gaat wel goed. Een seriele verbinding via bluetooth lukte ook nog wel (om zodoende de afspraken in m'n telefoon te kunnen synchroniseren met m'n laptop), maar blijkbaar wil mijn P990i dan toch geen internet delen met m'n laptop ofzo, want het netwerkicoontje op m'n laptop blijft domweg aangeven dat 'ie alleen een 'lokale verbinding' heeft.
Iemand een idee? Want deze laptop heeft ook geen infrarood meer (wat natuurlijk een goed alternatief was geweest) en ik vind het wel zo fijn om in de trein alleen maar even de bluetooth van mijn telefoon aan te hoeven zetten en zo te kunnen gaan internetten op mijn laptop.
Iemand een idee? Want deze laptop heeft ook geen infrarood meer (wat natuurlijk een goed alternatief was geweest) en ik vind het wel zo fijn om in de trein alleen maar even de bluetooth van mijn telefoon aan te hoeven zetten en zo te kunnen gaan internetten op mijn laptop.
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat er een NL versie uitgebracht wordt nadat de GW versie is gereleased?
Anders ga ik ook maar eens die hack uitvoeren.
www.diceandfriends.com | www.instagram.com/_DiceDJ | 5 euro korting op je eerste huur: https://www.gearbooker.com/?r=crptgv
De vorige keer duurde het ongeveer drie weken. Veel te lang als je het mij vraagtcetme schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:32:
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat er een NL versie uitgebracht wordt nadat de GW versie is gereleased?
opera staat standaard op "passend in scherm" . dit krijg ik niet weg. weet iemand hoe je deze standaardinstelling kan veranderen?
Ik weet het niet. Ik weet wel dat in de nieuwe firmware (R6) de menu's van Opera geheel vernieuwd zijn. Misschien kan het daar welM-W schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:55:
opera staat standaard op "passend in scherm" . dit krijg ik niet weg. weet iemand hoe je deze standaardinstelling kan veranderen?
Die van mij heeft net geupdate zonder dat ik ook maar iets gewijzigd heb.
Het blauwe scherm liet zich wel zien op de P990, maar de setup startte hierna wel.
De telefoon is aan het booten, dus ben benieuwd of het gaat werken.
Het blauwe scherm liet zich wel zien op de P990, maar de setup startte hierna wel.
De telefoon is aan het booten, dus ben benieuwd of het gaat werken.
op de r5 firmware kon het niet en ik heb nu de R6 versie, en het kan nog steeds niet.......:/
eddydonkers schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 18:06:
[...]
Ik weet het niet. Ik weet wel dat in de nieuwe firmware (R6) de menu's van Opera geheel vernieuwd zijn. Misschien kan het daar wel.
En hij is gelukkig geupdate. In iedergeval, daar gaan we vanuit. De komende tijd maar eens even testen.
Verwijderd
Ik heb net het trucje van het CDA wijzigen gedaan.
Mijn CDA is nu gewijzigd van NL (/66) naar de World Generic 1 versie. Ik heb nu de volgende versie draaien:
CXC 162036 R6D23
CXC 162037 R9G007
CXC 162058 R5A01
CDA 162007/1 R6D23
Mijn CDA is nu gewijzigd van NL (/66) naar de World Generic 1 versie. Ik heb nu de volgende versie draaien:
CXC 162036 R6D23
CXC 162037 R9G007
CXC 162058 R5A01
CDA 162007/1 R6D23
Verwijderd
Tot nu toe geen problemen met R6 ondervonden toestel loopt lekker "smooth". Wat me het meest is opgevallen tot nu toe is dat de ontvangst sterk verbeterd is. De signaalmeter is nagenoeg constant blauw en rond de 4 balken dit had ik hiervoor dus nooit!
Er zitten verder wat nieuwe dingen bij die ik nog aan het ontdekken ben. Ik zag oa. in menu/configuratiescherm/overige iets staan van betalingstransacties. Iemand die weet wat dat inhoudt?
Tevens zag ik ook wat van PlayNow en ik weet ook niet wat dat is.
Er zitten verder wat nieuwe dingen bij die ik nog aan het ontdekken ben. Ik zag oa. in menu/configuratiescherm/overige iets staan van betalingstransacties. Iemand die weet wat dat inhoudt?
Tevens zag ik ook wat van PlayNow en ik weet ook niet wat dat is.
Er zitten bij mij wel wat dingetjes tussen die er in de NL versie uit waren.
ALT probleem weer terug.
Nu krijg ik ook dat wanneer het scherm uit gaat, dat hij automatisch op slot gaat (denk dat het een instelling is, maar kan hem op het moment niet vinden).
Voor de rest denk ik dat dat het wel was.
ALT probleem weer terug.
Nu krijg ik ook dat wanneer het scherm uit gaat, dat hij automatisch op slot gaat (denk dat het een instelling is, maar kan hem op het moment niet vinden).
Voor de rest denk ik dat dat het wel was.
Ole heb ook GW, khad ook 2 bestanden van in de 400k, heb maar degene gepakt die het dichtst bij de te kopieren file zat en tis gelukt. Maar ben het wel zat al dat geupdate nu
www.onbereikbaar.nl
Verwijderd
Hoi,
Ik heb sinds een week ook de P990, maar heb helaas geen tijd gehad om alle twee de complete topics door te lezen dus misschien is mijn vraag al eerder gesteld:
Ik heb het tst met USB kabel vebonden met de pc. Als ik het tst in de "bestandsoverdracht" mode zet ziet de pc de gsm en kan ik bestanden kopieren etc. Alleen als ik hem in "telefoonmodus" zet, vind de pc de gsm niet
Hoe kan dit? Hoe moet ik dit oplossen?
Thanks, JeDa
Ik heb sinds een week ook de P990, maar heb helaas geen tijd gehad om alle twee de complete topics door te lezen dus misschien is mijn vraag al eerder gesteld:
Ik heb het tst met USB kabel vebonden met de pc. Als ik het tst in de "bestandsoverdracht" mode zet ziet de pc de gsm en kan ik bestanden kopieren etc. Alleen als ik hem in "telefoonmodus" zet, vind de pc de gsm niet
Thanks, JeDa
Verwijderd
niet, dit is ook juist de bedoeling volgens mij. In de telefoonmodus werk met PCSuiteVerwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:08:
Hoi,
Thanks, JeDa
In telefoonmodus moet je als het goed is die modem (whatever)software die bij je pcsuite zit installeren.
Verwijderd
Ik gebruik tomtom navigator 6. Werkt goed...echter valt regelmatig de bluetooth verbinding met mijn GPS weg. Ook buiten de auto gebeurt dit terwijl P990i en GPS ontvanger naast elkaar liggen.
Ik heb al twee ontvangers geprobeerd. Een originele tom tom en nu een Qstarz.
Heeft iemand hier ervaring mee???
p.s. de verbinding hersteld na enige tijd weer automatisch. Vaak gaat het 10 minuten goed...en valt de verbinding weg...soms echter ook al e na enige seconden.
MvG
Leon
Ik heb al twee ontvangers geprobeerd. Een originele tom tom en nu een Qstarz.
Heeft iemand hier ervaring mee???
p.s. de verbinding hersteld na enige tijd weer automatisch. Vaak gaat het 10 minuten goed...en valt de verbinding weg...soms echter ook al e na enige seconden.
MvG
Leon
Er gaan geruchten dat SE van plan is om te stoppen met het ontwikkelen van de firmware voor de P990,M600 en W950.
Zie deze thread op de se site: http://developer.sonyeric...D=39963&start=15&tstart=0 Volgende week komt er meer info vanuit se. Dit betekent niet veel goeds imho.
Zie deze thread op de se site: http://developer.sonyeric...D=39963&start=15&tstart=0 Volgende week komt er meer info vanuit se. Dit betekent niet veel goeds imho.
Verwijderd
Het is niet echt meer een gerucht. Een aantal SE mensen heeft het al bevestigd. R6d23 (die wij in Nederland nog moeten krijgen, tenzij je generic world 1 of 2 hebt) zal de laatste zijn. Bummer..!!DaannO schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:29:
Er gaan geruchten dat SE van plan is om te stoppen met het ontwikkelen van de firmware voor de P990,M600 en W950.
Heeft iemand Orange World TV aan de praat gekregen. Op het topic van GPRS/UMTS Orange staan links naar de zenders zoals rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/ned1h3.3gp
Echter deze kan de videoplayer niet openen. Volgens Orange moet er voor de rtsp een proxy worden ingevuld. Ik kan echter deze proxy instellingen nergens vinden op de P990.
De oude links werken niet meer?
Deze doen het wel: http://mobile.hznet.nl/tv/orange/
NB Dit gaat via Orange Internet, gewoon de internet toegang en niet via de wap
Edit de links zijn veranderd, rtsp://orange-mobile.nob.nl/TV/ned1h3.3gp
Echter deze kan de videoplayer niet openen. Volgens Orange moet er voor de rtsp een proxy worden ingevuld. Ik kan echter deze proxy instellingen nergens vinden op de P990.
De oude links werken niet meer?
Deze doen het wel: http://mobile.hznet.nl/tv/orange/
NB Dit gaat via Orange Internet, gewoon de internet toegang en niet via de wap
Edit de links zijn veranderd, rtsp://orange-mobile.nob.nl/TV/ned1h3.3gp
[ Voor 28% gewijzigd door zx9r_mario op 20-06-2007 23:30 ]
Verwijderd
Hallo allemaal
Ik heb sinds kort ook een P990 (laatste firmware). Na jarenlang een P800 en P910 te hebben gebruikt is dit toch wel anders, maar das natuurlijk een kwestie van wennen.
Even een paar eenvoudige vragen:
Het lijkt er op dat je (met de klep open) in je agenda alleen binnen een dag kunt scrollen. Klopt dat? of is er een instelling/toets dat je ook door de dagen heen kunt bladeren. Voor de duidelijkheid ik bedoel zonder de stylus te gebruiken.
Kan je instellen dat de agenda altijd met vandaag begint? De agenda opent nu op de dag die je het laatst hebt bekeken.
en kan ik (klep open) de opties van het start menu/start scherm veranderen? De vier groepen die nu worden geboden vind ik ongelukkig. Ik wil graag direct toegang tot mijn agenda.
Dank voor jullie hulp!!
Steven
Ik heb sinds kort ook een P990 (laatste firmware). Na jarenlang een P800 en P910 te hebben gebruikt is dit toch wel anders, maar das natuurlijk een kwestie van wennen.
Het lijkt er op dat je (met de klep open) in je agenda alleen binnen een dag kunt scrollen. Klopt dat? of is er een instelling/toets dat je ook door de dagen heen kunt bladeren. Voor de duidelijkheid ik bedoel zonder de stylus te gebruiken.
Kan je instellen dat de agenda altijd met vandaag begint? De agenda opent nu op de dag die je het laatst hebt bekeken.
en kan ik (klep open) de opties van het start menu/start scherm veranderen? De vier groepen die nu worden geboden vind ik ongelukkig. Ik wil graag direct toegang tot mijn agenda.
Dank voor jullie hulp!!
Steven
Ik heb sinds een dag UMTS op m'n P990. De batterij is nu al binnen een dag al leeg
, ik heb 'm weer terug gezet op GSM/GRPS only. Nu gaat de batterij weer een stuk langer mee.

Ik las net op Wikipedia dat wanneer je overgaat op een andere firmware, je het beste alles kunt resetten (vanuit het service menu). En geen backups terug zetten. Dus zorg er voor dat je telefoonnummers e.d. ergens anders vandaan kunt halen.
Ik denk dat ik dat eens ga proberen binnenkort.
Alles op schrijven en dan de telefoon volledig leeg maken. Update draaien en weer leeg maken (alhoewel het laatste waarschijnijk dubbelop is).
Ik denk dat ik dat eens ga proberen binnenkort.
Alles op schrijven en dan de telefoon volledig leeg maken. Update draaien en weer leeg maken (alhoewel het laatste waarschijnijk dubbelop is).
Verwijderd
Mijn P990i is op dag 1 meer dan 4 x vastgelopen en wegens geen nuttige suport van SE en Proximus heb net upgrade gedaan van CDA162008/34 versie R3A08 (proximus vodafone set
) naar CDA162007/1 versie R6D23 world1
Ik had 3 files tussen de 300 en 500 Bytes Namelijk 339, 416, 445, en ik heb de namen van de 2 eerste files gebruikt. Alles verliep prima zonder enig probleem.en ben nu de gelukkige bezitter van een goed werkend toestel ingesteld op de nederlandse taal
Toestel is 5 dagen oud en ik heb de niet officiele weg moeten bewandelen om een degelijk werkend toestel te verkrijgen. Proximus zegt dat ze niets met upgrades te maken hebben en SE zegt dat ze geen proximus mogen upgraden zonder goedkeuring van Proximux en de consument is de dupe.
Tel CXC162037 R9G007
Blue CXC162058 R5A01
Org CXC162036 R6D23
Cda CDA162007/1 R6D23

Ik had 3 files tussen de 300 en 500 Bytes Namelijk 339, 416, 445, en ik heb de namen van de 2 eerste files gebruikt. Alles verliep prima zonder enig probleem.en ben nu de gelukkige bezitter van een goed werkend toestel ingesteld op de nederlandse taal

Toestel is 5 dagen oud en ik heb de niet officiele weg moeten bewandelen om een degelijk werkend toestel te verkrijgen. Proximus zegt dat ze niets met upgrades te maken hebben en SE zegt dat ze geen proximus mogen upgraden zonder goedkeuring van Proximux en de consument is de dupe.
Tel CXC162037 R9G007
Blue CXC162058 R5A01
Org CXC162036 R6D23
Cda CDA162007/1 R6D23
Mijn batterij gaat wel lang mee met gebruik van UMTS (KPN).zx9r_mario schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:29:
Ik heb sinds een dag UMTS op m'n P990. De batterij is nu al binnen een dag al leeg, ik heb 'm weer terug gezet op GSM/GRPS only. Nu gaat de batterij weer een stuk langer mee.
Dit is de schuld van Proximus en niet van SE! De firmware moet namelijk 'gebrand' worden door/volgens de eisen van Proximus. Gebeurt dit niet, dan geeft SE geen update uit via SEUS.Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:26:
Mijn P990i is op dag 1 meer dan 4 x vastgelopen en wegens geen nuttige suport van SE en Proximus heb net upgrade gedaan van CDA162008/34 versie R3A08 (proximus vodafone set) naar CDA162007/1 versie R6D23 world1
Ik had 3 files tussen de 300 en 500 Bytes Namelijk 339, 416, 445, en ik heb de namen van de 2 eerste files gebruikt. Alles verliep prima zonder enig probleem.en ben nu de gelukkige bezitter van een goed werkend toestel ingesteld op de nederlandse taal![]()
Toestel is 5 dagen oud en ik heb de niet officiele weg moeten bewandelen om een degelijk werkend toestel te verkrijgen. Proximus zegt dat ze niets met upgrades te maken hebben en SE zegt dat ze geen proximus mogen upgraden zonder goedkeuring van Proximux en de consument is de dupe.![]()
Tel CXC162037 R9G007
Blue CXC162058 R5A01
Org CXC162036 R6D23
Cda CDA162007/1 R6D23
Verwijderd
Is het mogelijk om een extra veld met 'fax' toe te voegen in het adressenboek? Bij 'add field' staat deze er niet tussen. Een verkeerd toegevoegd veld kan ik weer niet verwijderen. Zie ik nu iets heel simpels over het hoofd of kan dat gewoon niet?
Verder heb ik hier gelezen dat je korte geluiden dient te gebruiken bij het alarm. Nu is het zo dat het alarm zachtjes begint en dan steeds wat luider afgaat. Tot dusver niets aan de hand. Irritant is echter dat hij om de paar keer opnieuw begint. Dus van een zacht naar hard. Normaal?
Verder heb ik hier gelezen dat je korte geluiden dient te gebruiken bij het alarm. Nu is het zo dat het alarm zachtjes begint en dan steeds wat luider afgaat. Tot dusver niets aan de hand. Irritant is echter dat hij om de paar keer opnieuw begint. Dus van een zacht naar hard. Normaal?
Verwijderd
kan wel zijn, maar de service van SE is allerbelabberst. Het beste kunnen ze zich voortaan bezig houden met basictoestellen, want smartphones is aan hen niet besteed. Daarvoor beheersen ze de techniek niet meereddydonkers schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:05:
[...]
Mijn batterij gaat wel lang mee met gebruik van UMTS (KPN).
[...]
Dit is de schuld van Proximus en niet van SE! De firmware moet namelijk 'gebrand' worden door/volgens de eisen van Proximus. Gebeurt dit niet, dan geeft SE geen update uit via SEUS.
Ik heb zelf de klep er van de week pas afgehaald en ik gebruik die snelkeuzes enorm.Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:36:
Hallo allemaal
Dank voor jullie hulp!!
Steven
Als je op de 'desktop' staat en je ziet de 4 keuzes, dan klik je op de linker. Daar heb je twee tabbladen. Je kan kiezen welk tabblad je eerst wil zien. Het rechter tabblad kan je helemaal naar je eigen smaak inrichten. Ik gebruik die nu het meeste om naar mijn meest gebruikte apps te komen.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Verwijderd
Tnx
das natuurlijk een goede optie.
Nog een vraagje. Bij mijn vorige teleffon werd het geluid van een telefoongesprek veel harder als je de klep open deed. Geluid kwam dan over de speaker. Handig in de auto qua "Handsfree". Nu blijft het geluid heel zacht. Doe ik iets fout?
Nog een vraagje. Bij mijn vorige teleffon werd het geluid van een telefoongesprek veel harder als je de klep open deed. Geluid kwam dan over de speaker. Handig in de auto qua "Handsfree". Nu blijft het geluid heel zacht. Doe ik iets fout?
Bedoel je de speaker van de carkit, of de speaker van de telefoon?Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:31:
Tnx
Hoe 'wist' de telefoon dat hij in de auto vast zat? Anders kan hij nooit een 'switch' maken naar je carkit mode. Verder kan je volgens mij manipuleren wat hij dan moet doen in carkit mode. Althans... volgens mij heb ik dat ook ergens gevonden voor mijn headset stand.
Verder kan je als de klep openstaat (hij is permanent open wat mij betreft
Verwijderd
ik bedoel los van een carkit
ik had in feite geen carkit nodig alleen een standaardje.de speaker van de p910 was hard genoeg.
nu is het veel te zacht
is er een optie om de speaker van de telefoon aan te zetten bij een inkomend gesprek?
ik had in feite geen carkit nodig alleen een standaardje.de speaker van de p910 was hard genoeg.
nu is het veel te zacht
is er een optie om de speaker van de telefoon aan te zetten bij een inkomend gesprek?
Verwijderd
Gevonden! Ik ondek nog steeds nieuwe dingen. Bedankt voor de tip. Ik heb de optie om de speaker aan te zetten gevonden.
Hallo!
Ik ben sinds enkele dagen de (gelukkige?) eigenaar van een P990i!
Over het algemeen ben ik vrij tevreden, maar toch enkele vraagjes voor de meer ervaren gebruikers onder jullie:
1) Als ik een inkomende oproep heb van één van mijn contacten, dan zie ik toch enkel het _nummer_ staan, en krijg ik de standaard beltoon hoewel er een specifieke toon is ingesteld... Mis ik ergens een setting om de naam op mijn scherm te doen verschijnen enzo? Het rare is dat ie WEL de stembesturing wilt afspelen voor dat contact (als ik dat aanzet in de opties)... Is dit normaal gedrag? Zo ja, kent er iemand een progje om toch caller IDs te tonen?
2) Iets minder belangrijk/irritant: kan ik de tijd instellen als screensaver/stand-by scherm (zoals bij meeste andere SE's)? Nu moet ik atijd op een knop duwen om het uur te zien...
Alvast bedankt voor de hulp!!
Ik ben sinds enkele dagen de (gelukkige?) eigenaar van een P990i!
Over het algemeen ben ik vrij tevreden, maar toch enkele vraagjes voor de meer ervaren gebruikers onder jullie:
1) Als ik een inkomende oproep heb van één van mijn contacten, dan zie ik toch enkel het _nummer_ staan, en krijg ik de standaard beltoon hoewel er een specifieke toon is ingesteld... Mis ik ergens een setting om de naam op mijn scherm te doen verschijnen enzo? Het rare is dat ie WEL de stembesturing wilt afspelen voor dat contact (als ik dat aanzet in de opties)... Is dit normaal gedrag? Zo ja, kent er iemand een progje om toch caller IDs te tonen?
2) Iets minder belangrijk/irritant: kan ik de tijd instellen als screensaver/stand-by scherm (zoals bij meeste andere SE's)? Nu moet ik atijd op een knop duwen om het uur te zien...
Alvast bedankt voor de hulp!!
Ik denk niet dat Renaat dat hier gaat uitleggen. Op dit forum is het bespreken van zulke dingen niet toegestaan omdat je daarmee in strijd bent met de auteursrechten die op de firmware zit.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Renaat wil wel maar mag blijkbaar niet
Je mag wel iemand iets verkopen dat maar half werkt, maar je mag niet iemand helpen om hem van het bedrogen gevoel en de elende af te helpen !!!
Het is en blijft een rare wereld.
ofwel steek je de misdadiger in de cel of anders kruip je er zelf in om je te beschermen. ?
maar gelukkig hoef ik hier geen zware wetten te overtreden om iemand te helpen
Acties: zie
Geplaatst op maandag 04 juni 2007 10:45
--------------------------------------------------------------------------------
Door: tijmeng
Je mag wel iemand iets verkopen dat maar half werkt, maar je mag niet iemand helpen om hem van het bedrogen gevoel en de elende af te helpen !!!
Het is en blijft een rare wereld.

ofwel steek je de misdadiger in de cel of anders kruip je er zelf in om je te beschermen. ?
maar gelukkig hoef ik hier geen zware wetten te overtreden om iemand te helpen
Acties: zie
Geplaatst op maandag 04 juni 2007 10:45
--------------------------------------------------------------------------------
Door: tijmeng
Verwijderd
Nog een vraagje
Bestaat er ook zoiets als Switcher voor UIQ3? of is er een andere manier om applicaties op de achtergrond uit te schakelen?
TNX
Steven
Bestaat er ook zoiets als Switcher voor UIQ3? of is er een andere manier om applicaties op de achtergrond uit te schakelen?
TNX
Steven
In de klep-open mode klik ik rechtsonder en kan ik tussen de apps switchen, ik zie welke apps ik voor het laatst gedraait heb en ik kan ze killen als ik dat nodig vindt. Dat is dus een feature die niet meer met een 3rd-party stukje software opgelost hoeft te worden.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 09:52:
Nog een vraagje
TNX
Steven
Ik ook nog na al die maanden in bezig te hebben
Het wijzigen van firmware is in strijd met de auteursrechten en firmware 'kraken' staan we hier dan ook niet toe. Het vervangen van de firmware door firmware die door Sony Ericsson zelf wordt aangeboden, is echter volledig legaal.Ginz schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:22:
Ik denk niet dat Renaat dat hier gaat uitleggen. Op dit forum is het bespreken van zulke dingen niet toegestaan omdat je daarmee in strijd bent met de auteursrechten die op de firmware zit.
Niet te ver doorschieten he.
Ik heb mijn p990 geforceerd geupdate (ik had problemen met de ALT e.d.) en ga alles weer in mijn telefoon zetten. Wat inhoud, dat ik alles er handmatig zonder backup functie weer op ga zetten.
Op het moment hoef ik geen alt meer in te drukken om letters te typen.
Denk dus dat het grotendeels met backup terugzetten te maken had.
Ik ken hem niet anders dan met die functie.
Op het moment hoef ik geen alt meer in te drukken om letters te typen.
Denk dus dat het grotendeels met backup terugzetten te maken had.
Dat is een feature die al jaren in de foon zit.VisionMaster schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:00:
[...]
In de klep-open mode klik ik rechtsonder en kan ik tussen de apps switchen, ik zie welke apps ik voor het laatst gedraait heb en ik kan ze killen als ik dat nodig vindt. Dat is dus een feature die niet meer met een 3rd-party stukje software opgelost hoeft te worden.
[ Voor 48% gewijzigd door Roelant op 24-06-2007 13:26 ]
Jaren is overdreven. Ik heb mijn telefoon vanaf de eerste week van zijn uitkomst en als mijn geheugen me niet in de steek laat, was dat sept/okt 2006.Arunia schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:06:
[...]
Dat is een feature die al jaren in de foon zit.
Ik heb hiervoor een P900 (ligt nog netjes in de kast) en daar moest ik Sman installeren (niet van SE) om programma's zelf met de hand te killen. Dus heb je misschien ee P910 gehad? Die heb ik overgeslagen.
En als je goed lees, kom je er achter dat de manier van Renaat onder het kopje 'kraken' valt.Roelant schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:03:
[...]
Het wijzigen van firmware is in strijd met de auteursrechten en firmware 'kraken' staan we hier dan ook niet toe. Het vervangen van de firmware door firmware die door Sony Ericsson zelf wordt aangeboden, is echter volledig legaal.
Niet te ver doorschieten he.
-
Verwijderd
In het beste geval kan je zeggen dat de manier om de firmware te branden anders is ??Ginz schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:20:
[...]
En als je goed lees, kom je er achter dat de manier van Renaat onder het kopje 'kraken' valt.

En wat is het gevolg van mijn verschrikkelijke misdaad !!!
Ik blijf bij proximus dus Proximus tevreden
Ik blijf bij SE dus SE tevreden.
Ik heb een goed werkend toestel dus ik, proximus en SE tevreden.
ik heb al het werk gedaan dus voordeel voor proximus en SE
In feiten heeft alleen de consument reden om boos te zijn, omdat de fabrikant niet de tijd neemt of heeft om zijn producten degelijk te testen voor hij ze op de markt brengt. Mij maak je niet wijs dat de fabrikant niet op de hoogte is van de mankementen aan hun toestellen, nog voor ze deze op de markt brengen, maar ja de winkel moet draaien, kassa is kassa.
Kan er iemand iets antwoorden op mijn vraag rond inkomende oproepen van contacts? Ik vind het VRESELIJK irritant dat ik hun naam niet zie...
(zie een paar posts hoger)
Thanks!!
(zie een paar posts hoger)
Thanks!!
Oeps, dat was wel erg overdreven ja.VisionMaster schreef op zondag 24 juni 2007 @ 13:55:
[...]
Jaren is overdreven. Ik heb mijn telefoon vanaf de eerste week van zijn uitkomst en als mijn geheugen me niet in de steek laat, was dat sept/okt 2006.
Ik heb hiervoor een P900 (ligt nog netjes in de kast) en daar moest ik Sman installeren (niet van SE) om programma's zelf met de hand te killen. Dus heb je misschien ee P910 gehad? Die heb ik overgeslagen.
Ik heb voor de P990i geen andere P ericsson gehad.
Die van mij heb ik gekocht in december, voor zover ik weet heeft die feature er altijd ingezeten bij de P990i, maar ik heb natuurlijk wel een aantal updates gemist van het begin.
Mijn excuses.
@laotzu,
heb je +31 (of +33? voor België) voor de nummers staan? Zo niet, probeer dat eens.
Hij zou naar mijn weten automatisch de caller ID's weer moeten geven zonder enige problemen.
Wat ik wel altijd had was dat hij iedere keer automatisch probeerde bestaande gebruikers toe te voegen (is een optie die je uit kunt schakelen) omdat die volgens hem niet in de telefoon stonden.
Je 2e vraag, er is een programma welke je kunt installeren om zo datum en tijd als screensaver te krijgen. Neem aan dat er dus geen standaard optie in de telefoon hiervoor is.
[ Voor 26% gewijzigd door Arunia op 25-06-2007 08:15 ]
Maar... volgens mij lezen we half over elkaars post heenArunia schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:12:
[...]
Oeps, dat was wel erg overdreven ja.
Ik heb voor de P990i geen andere P ericsson gehad.
Die van mij heb ik gekocht in december, voor zover ik weet heeft die feature er altijd ingezeten bij de P990i, maar ik heb natuurlijk wel een aantal updates gemist van het begin.
Mijn excuses.
haha, ok. Ik ging automatisch van de P990i uit. Hoe ik op de opmerking "al jaren" kom weet ik ook niet.
De P990i heeft het dus al vanaf het begin. Alhoewel het installeren van dat Sman (of heet het anders tegenwoordig?) toch wel makkelijk kan zijn. Hij schakelt automatisch de zooi uit ipv dat je dat zelf moet doen, maar daarentegen is het dan wel weer een programma in je geheugen erbij.
Heb net alles weer in mijn telefoon gezet en moet zeggen sinds dat ik geen backup heb teruggezet via SEUS werkt alles nu zoals het moet. Heb het idee dat de backup een aantal dingen verneukt als je deze firmware erop hebt gezet. Tip van mij is dus om geen backup terug te zetten, maar echt handmatig alles er weer in zetten.
De P990i heeft het dus al vanaf het begin. Alhoewel het installeren van dat Sman (of heet het anders tegenwoordig?) toch wel makkelijk kan zijn. Hij schakelt automatisch de zooi uit ipv dat je dat zelf moet doen, maar daarentegen is het dan wel weer een programma in je geheugen erbij.
Heb net alles weer in mijn telefoon gezet en moet zeggen sinds dat ik geen backup heb teruggezet via SEUS werkt alles nu zoals het moet. Heb het idee dat de backup een aantal dingen verneukt als je deze firmware erop hebt gezet. Tip van mij is dus om geen backup terug te zetten, maar echt handmatig alles er weer in zetten.
In dit geval is echt Proximus de schuldige.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 01:40:
[...]
En wat is het gevolg van mijn verschrikkelijke misdaad !!!
Ik blijf bij proximus dus Proximus tevreden![]()
Ik blijf bij SE dus SE tevreden.![]()
Ik heb een goed werkend toestel dus ik, proximus en SE tevreden.![]()
![]()
![]()
ik heb al het werk gedaan dus voordeel voor proximus en SE![]()
![]()
In feiten heeft alleen de consument reden om boos te zijn, omdat de fabrikant niet de tijd neemt of heeft om zijn producten degelijk te testen voor hij ze op de markt brengt. Mij maak je niet wijs dat de fabrikant niet op de hoogte is van de mankementen aan hun toestellen, nog voor ze deze op de markt brengen, maar ja de winkel moet draaien, kassa is kassa.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Trek je conclussies en koop volgende keer dus gewoon een non_branded, niet provider gebonden toestel. Dan ben je altijd verzekerd van de beste service/support van de fabrikant.
-
Mmmm, yummie, standaard SE met de laatste firmware draait zoooo veel beter dan de Proximus release!
Heeft er iemand een werkende link naar Swiss manager? De link in de originele post werkt niet meer
Heeft er iemand een werkende link naar Swiss manager? De link in de originele post werkt niet meer
Verwijderd
wees er zuinig op, want op de developerssite van SE is gemeld dat er geen updates meer komen voor UIQ-software. SE gaat dus duidelijk de smartphonewereld verlaten (en terecht na het P990 debacle)laotzu schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:16:
Mmmm, yummie, standaard SE met de laatste firmware draait zoooo veel beter dan de Proximus release!![]()
Lijkt me niet dat SE de smartphone wereld gaat verlaten. Ze hebben net een tijdje geleden UIQ gekocht!
[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 25-06-2007 21:08 ]
-
Verwijderd
Vanwege een chronisch stopcontact-gebrek heb ik m'n P990-dock (de standaard CDS-60) op het moment alleen nog aangesloten op een usb-hub en niet langer op het lichtnet. In de P990 aanvinken dat laden via usb is toegestaan en voila, weer een stopcontact bespaard ... dacht ik.
De P990 laadt helaas alleen op als de computer aanstaat. Zodra ik de computer afsluit, stopt de telefoon met laden. Blijkbaar schakelt de usb-hub zichzelf uit wanneer er geen (draaiende) computer is aangesloten. Weet iemand hier een creatieve work-around voor?
De P990 laadt helaas alleen op als de computer aanstaat. Zodra ik de computer afsluit, stopt de telefoon met laden. Blijkbaar schakelt de usb-hub zichzelf uit wanneer er geen (draaiende) computer is aangesloten. Weet iemand hier een creatieve work-around voor?
Wat dacht je ervan dat je computer de USB poort zelf uitschakelt?
Of bedoel je dit? Tja, creatieve oplossing zou heel misschien kunnen zijn dat je een externe USB-HUB pakt met een eigen voeding, maar dan nog is het de vraag of die hub niet ook uitgeschakelt wordt.
Of bedoel je dit? Tja, creatieve oplossing zou heel misschien kunnen zijn dat je een externe USB-HUB pakt met een eigen voeding, maar dan nog is het de vraag of die hub niet ook uitgeschakelt wordt.
Verwijderd
Heeft er iemand goede of slechte ervaringen met de KEOMO SOLAR BLUETOOTH GPS RECEIVER en de p990i ?
Ik wil mijn p990i uitrusten met navigatie. Bij voorkeur een oplossing die zowel in de auto als op de fiets bruikbaar is. Ik heb al een headset (Sony DBS970). Welke bluetooth GPS module kan ik het beste nemen? Welke software kan ik het beste nemen?
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Verwijderd
Dit is een perfecr match. Soms heeft ie bij een "koude start" even een minuutje nodig om in te haken, maar verder perfect.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:32:
Heeft er iemand goede of slechte ervaringen met de KEOMO SOLAR BLUETOOTH GPS RECEIVER en de p990i ?
Verwijderd
inmiddels bevestigd door medewerkers van se op de diverse sites, dus klopt wel. UIQ zullen ze wel gebruiken voor de w-serie en de p1 (geen echte smartphone imo). veel voormalige p990 gebruikers zullen zich er niet meer aan branden denk ik. updates behoren in ieder gevalmtot het verleden zegt men.Ginz schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:02:
Lijkt me niet dat SE de smartphone wereld gaat verlaten. Ze hebben net een tijdje geleden UIQ gekocht!
Verwijderd
Dat is eigenlijk te gek voor woorden. De P990i is nog niet optimaal. Ik heb zelf versie R6 maar die heeft bugs die er bij de vorige versie niet waren. Ik begrijp dat SE niet eeuwig kan doorgaan met software updates maar zorg in ieder geval dat de irritante bugs eruit zijn !Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 08:52:
[...]
inmiddels bevestigd door medewerkers van se op de diverse sites..... updates behoren in ieder gevalmtot het verleden zegt men.
De P1 is toch echt wel een echte smartphone, aangezien ie praktisch alles kan wat de P990 ook kan.
Op Esato gaan trouwens berichten rond dat SE door alle protesten misschien hun beslissing gaan heroverwegen.
Op Esato gaan trouwens berichten rond dat SE door alle protesten misschien hun beslissing gaan heroverwegen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
ik hoop het. eigenlijk van de gekke dat zo'n toestel niet meer zou worden geupdate. Echte en professionele gebruikers bedenken zich dan wel 2 keer om ooit weer een SE te kopen.Chiron schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:00:
De P1 is toch echt wel een echte smartphone, aangezien ie praktisch alles kan wat de P990 ook kan.
Verwijderd
dan is de W960 ook een smartphone, want de P1 is niet meer dan een W960 met qwerty. Die mening zal toch niet iedereen delen denk ik. Overigens, zelf ben ik ook SE-fan vanwege de geluidskwaliteit maar ben afgehaakt door 3 P990 miskleunen!Chiron schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:00:
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 10:13 ]