Jake Bullet schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 23:52:
Ik heb eindelijk weer eens tijd gehad om me met dit spel bezig te houden. Ik realiseer me dat ik het vaker moet spelen om het echt goed onder de knie te krijgen, maar een aantal kritiekpuntjes kwamen toch naar boven.
-Ik word af en toe niet goed van het spel van de computer. Zo makkelijk als die goals mogen maken, 90% uit de rebound lijkt wel. Of bv 9 schoten op doel gehad, 7 doelpunten tegen. Ik dan, 27 keer op doel, die @#@$! keeper houdt alles, of mijn ventjes schieten belachelijk naast, of recht op de keeper ook al staat deze niet recht voor mijn ventje. Verder dat eeuwige schot op de paal of lat. Keepers die te vaak een penalty houden. Het lijkt wel of je soms gewoon niet mag scoren. Mijn keepers daarentegen lijken zonder uitzondering enorme klunzen.
-Vaak ook zie je dat de verdediger de bal wegtrapt dwars door mijn aanvaller heen. Speel je je spits aan, maakt de verdediger achter hem een trapbeweging naar de bal, alsof mijn mannetje daar niet staat, bal weg. Soms scoren ze ook op deze manier (bv waarbij de bal door het bovenlichaam van mijn goed opgestelde verdediger ging, prutsende keeper etc)
-Selecteren van het juiste mannetje is een drama. Wil je een andere speler controleren, moet je eerst tig keer klikken totdat je 'm hebt. Daarna moet ie eerst uit de slaapstand, doet van schrik een stap naar achteren, komt dan pas in actie. Raakt je speler de bal kwijt, ben je ook meteen de controle over hem kwijt. Tig keer klikken totdat je'm weer hebt maar dan is het al weer te laat.
-Ventjes reageren te traag. Het passen van de bal duurt soms veel te lang. Als ik op pass druk moeten ze niet eerst 10 stappen doen voordat er iets gebeurd want dan is het meestal te laat. Zelfde geldt voor schieten op doel of uitverdedigen.
-Computer heeft altijd snellere ventjes en ballen vallen altijd precies in hun voeten.
-Degene die de menus heeft geprogrammeerd mogen ze van mij ontslaan bij EA. Zeer inconsequent.
Nu dan toch enkele positieve punten:
-Veldspel is redelijk goed. De spelers lopen zich meestal goed vrij. Verdediging kan beter maar staat meestal niet slecht.
-vrije trappen zijn misschien eigenlijk te makkelijk. Je krijgt ze niet zo vaak, dus mooi meegenomen om weer een tegendoelpunt te maken na een suffe computergoal.
-Scheidsrechter is redelijk neutraal, maar toch nog meer op de hand van computer. Toch positief vergeleken met oudere fifa's.
-Nederlands commentaar is niet eens vervelend.
-Veel afwisseling in de soort gemaakte doelpunten.
-Het speelt toch wel aardig, ondanks de eerder genoemde punten. Ik speel type Coach op professional, momenteel met Porto, alle trainers staan reeds op 10, ik heb het idee dat mijn spelers hierdoor minder vaak naast schieten.
Goed, ik ga maar weer eens een potje of wat spelen!