Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Robbie T schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:59:
Hebben sinds kort een Parrot Ck3100 LCD.
Ben zelf in het bezig van een Nokia N95.
Kan wel verbinding maken met deze Handsfree set. Ook via de set bellen.
Alleen wil hij mijn telefoonboek niet synchroniseren. terwijl hij dit met een andere gsm wel doet.
Heb externe sim modus aan staan.
In het display verschijnt dan ook een koptelefoontje, op het moment dat ik hem verbind met de parrot.

Hoe krijg ik het voor elkaar om de contacten te synchroniseren?
Lees eens een aantal berichten terug, daar staat er al iets over vermeld.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb sinds kort een Kenwood KCA-BT200 bluetooth carkit. Deze is 'powered by Parrot'. Op zich bevalt deze prima samen met mijn Nokia N82. Hij paired automatisch, daarna wordt automatisch het telefoonboek gesynchroniseerd en gaat bij een telefoontje automatisch de autoradio naar de externe media en hoor ik het gesprek over de speakers.

Enige nadeel is wel dat AL het geluid nu over de ExtMedia source van de autoradio gaat, dus ook mp3's die ik afspeel op de telefoon en gesproken routeaanwijzingen van het navigatiesysteem dat ik draai op mijn N82. En dat betekent dus dat ik niet tegelijk radio kan luisteren en gesproken navigatie heb. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ijskonijn

Now MOVE!

Robbie T schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:59:
Hebben sinds kort een Parrot Ck3100 LCD.
Ben zelf in het bezig van een Nokia N95.
Kan wel verbinding maken met deze Handsfree set. Ook via de set bellen.
Alleen wil hij mijn telefoonboek niet synchroniseren. terwijl hij dit met een andere gsm wel doet.
Heb externe sim modus aan staan.
In het display verschijnt dan ook een koptelefoontje, op het moment dat ik hem verbind met de parrot.

Hoe krijg ik het voor elkaar om de contacten te synchroniseren?
Om Nokia's met Symbian te laten synchroniseren moet je nog een apart programma op je N95 zetten die dit regelt. Even zoeken in dit topic en je vindt het

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

ijskonijn schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:17:
[...]

Om Nokia's met Symbian te laten synchroniseren moet je nog een apart programma op je N95 zetten die dit regelt. Even zoeken in dit topic en je vindt het
Bij mij gaat dit dus automatisch (N82, dus ook met Symbian)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

ik heb net een lease auto opgepikt twee dagen geleden en daar zit ook een CK3100 in.
Voor zover werkt het wel leuk maar ik ben verwend. in mijn eigen auto pair ik mijn N95 8gb met mijn radio (BT) en speel ik lekker mijn muziek af via de telefoon.

hier kan ik wel bellen via de carkit maar de muziek heeft ook "telefoon gesprek" kwaliteit. is hier wat aan te doen? ik kan ook mijn telefoonboek niet browsen alsof die niet wordt opgehaald ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist geprobeerd mijn 3200LS te updaten via bluetooth.
Pairen en starten van de update via de Parrot update tool ging goed, maar tijdens 'erasing flash' klapte de updater eruit .. Ding doet nu dus niets meer (logisch met een lege flash). Maandag maar even bij de dealer langs om te vragen of zij 'm via een kabel kunnen flashen (dat moet nog wel kunnen lijkt me).
Iemand ervaring hiermee ?

Edit: ah hij lijkt het toch nog wel te doen, alleen het backlight was uit. Ging na een paar minuutjes rijden alsnog aan en de boel werkte weer, weliswaar met default instellingen maar dat is zo gefixed.
Ik zal 't van de week nog eens proberen met een andere laptop met fatsoenlijke bluetooth voorzieningen ;-)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijskonijn schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:17:
[...]

Ipv automatische synchronisatie kan je ook handmatig je contacten van een Symbian Nokia naar de carkit sturen.

-Contacten
-> Opties -> Markering aan/uit -> alles markeren
->Opties -> Zenden -> Bluetooth -> Parrot selecteren

Nu zouden alle contacten naar het telfoonboek geheugen van de carkit gecopieerd moeten worden.
Enige naadeel dat je iedere keer handmatig moet update indien je een contact toevoegd of aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb op parrot.com, google en GoT gezocht maar kan geen antwoord vinden op mijn vraag, dus ik hoop dat iemand hier het antwoord weet.

Wordt een gesprek automatisch overgenomen (je bent dus buiten de auto al aan het bellen) door de parrot zodra je de sleutel omdraait in de auto of moet je het bevestigen doormiddel van het indrukken van een knop? Of moet je zelfs de verbinding verbreken en opnieuw terugbellen voordat je via de carkit kan bellen?

Mijn vraag geldt niet voor een specifiek model, maar als het maar een functie is die bij bepaalde modelen hoort zou ik graag weten bij welk model.
Ondertussen zoek ik rustig door op google...

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Backpacker schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:07:
Ik heb op parrot.com, google en GoT gezocht maar kan geen antwoord vinden op mijn vraag, dus ik hoop dat iemand hier het antwoord weet.

Wordt een gesprek automatisch overgenomen (je bent dus buiten de auto al aan het bellen) door de parrot zodra je de sleutel omdraait in de auto of moet je het bevestigen doormiddel van het indrukken van een knop? Of moet je zelfs de verbinding verbreken en opnieuw terugbellen voordat je via de carkit kan bellen?
Ik heb een 3400GPS en bij mij gaat het als volgt:

als ik aan het bellen ben en ik loop naar mijn auto en start deze, schakelt het gesprek nar +/- 15 seconden automatisch over op de carkit.

Als ik vervolgens mijn auto afzet, vraagt het display of ik terug wil schakelen op de handset of dat ik via de carkit wil blijven bellen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_DH schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:10:
[...]

Ik heb een 3400GPS en bij mij gaat het als volgt:

als ik aan het bellen ben en ik loop naar mijn auto en start deze, schakelt het gesprek nar +/- 15 seconden automatisch over op de carkit.

Als ik vervolgens mijn auto afzet, vraagt het display of ik terug wil schakelen op de handset of dat ik via de carkit wil blijven bellen.
Bij mijn CK3200 LS werkt het op dezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Parrots lijken me prima carkits maar kun je voor die prijs niet beter een nieuwe radio kopen met geïntegreerde bluetooth carkit? Bijvoorbeeld de AV Car-Audio AV8940BT. Op internet te vinden voor 115 euro. Zeker als je toch al op zoek bent naar een betere radio lijkt me dat een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:24
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:56:
Die Parrots lijken me prima carkits maar kun je voor die prijs niet beter een nieuwe radio kopen met geïntegreerde bluetooth carkit? Bijvoorbeeld de AV Car-Audio AV8940BT. Op internet te vinden voor 115 euro. Zeker als je toch al op zoek bent naar een betere radio lijkt me dat een prima optie.
Het nadeel van de goedkopere varianten van BT radio's is vaak dat de mic. in de radio (vaak nog achter het frontje) zit en je daardoor slecht te verstaan bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op deze radio kan een externe mic aangesloten worden. Nu is nog de vraag of het pairen van deze radio met je telefoon net zo makkelijk gaat als met een Parrot. Een Parrot doet dat vanzelf zodra je in je auto stapt. Zijn dergelijke radio's daar net zo goed in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 20:30
In mijn auto heb ik een Parrot CK3100 zitten. Voldeed altijd prima, niets op aan te merken.

Sinds enige tijd merk ik (gebruikte 'm niet zó vaak) dat het display leeg was (oftewel: het apparaat stond uit).
Zonet heb ik de stroom toevoer even opnieuw aangesloten en nu krijg ik op mijn display "no signal".

Ik heb de handleiding al doorgebladerd, ook al op google gezocht, maar kon eigenlijk niets vinden.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
aaajeetee schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 20:49:
In mijn auto heb ik een Parrot CK3100 zitten. Voldeed altijd prima, niets op aan te merken.

Sinds enige tijd merk ik (gebruikte 'm niet zó vaak) dat het display leeg was (oftewel: het apparaat stond uit).
Zonet heb ik de stroom toevoer even opnieuw aangesloten en nu krijg ik op mijn display "no signal".

Ik heb de handleiding al doorgebladerd, ook al op google gezocht, maar kon eigenlijk niets vinden.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Hmmm lijkt me dat er ergens een fout zit in één van de kastjes.
Maar is het geen signal van je telefoon of dat de parrot zelf geen signal krijgt van het één of ander?

Trouwens afgelopen weekend de draadjes zo omgegooid dat het geluid nu over mijn achter speakers komt.
Heb namelijk de voorspeakers vervangen door een compo set, welke weer aangesloten was op een versterker, dus gebruikte de originele audio bedrading niet meer. Achter zaten nog wel de originele speakers. Dus de boel omgegooid, en nu dus weer geluid over de speakers. Is toch wel handiger bellen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 26-08-2008 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 02:14:
[...]

Hmmm lijkt me dat er ergens een fout zit in één van de kastjes.
Maar is het geen signal van je telefoon of dat de parrot zelf geen signal krijgt van het één of ander?
De parrot wil niet eens 'booten', omdat er op zijn display "no signal" staat. Ik kan dus ook niet met mijn telefoon connecten, aangezien ik nu niets met mijn parrot kan.

Waar zou die fout kunnen zitten dan?

Ik blijf me erover verbazen dat zoiets 'zomaar' kan gebeuren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57
Ik heb mijn Parrot 3200LS gisteren uitgebouwd uit mijn oude Opel Astra en ingebouwd in mijn Seat Ibiza (2004). Nu moet ik wel zeggen dat het een priegel werk is om zo'n carkit in te bouwen in een Seat Ibiza, alles pas maar net en is heel krap. Had allemaal wondjes aan mijn handen.

De carkit werkt perfect alleen merk ik 1 ding op. In mijn Opel ging de carkit na een paar minuten in een soort dimstan, het licht werd dan een stuk minder fel. Nu in mijn seat blijft het ligt voluit branden. Overdag is dat niet zo erg, maar als het donker is dan is het geel fel aan je ogen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Als ik mijn auto uitschakel dan zegt de carkit wel netjes "tot ziens" en gaat dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
aaajeetee schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:00:
[...]

De parrot wil niet eens 'booten', omdat er op zijn display "no signal" staat. Ik kan dus ook niet met mijn telefoon connecten, aangezien ik nu niets met mijn parrot kan.

Waar zou die fout kunnen zitten dan?

Ik blijf me erover verbazen dat zoiets 'zomaar' kan gebeuren :?
Er is wel eerder een melding gemaakt dat één van de elektronica kastjes het opeens niet meer deed omdat die soort van oververhit was geraakt. Je zou de boel natuurlijk eens kunnen doormeten om te kijken of je er zo achter kan komen waar de fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Binnetie schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:20:
Ik heb mijn Parrot 3200LS gisteren uitgebouwd uit mijn oude Opel Astra en ingebouwd in mijn Seat Ibiza (2004). Nu moet ik wel zeggen dat het een priegel werk is om zo'n carkit in te bouwen in een Seat Ibiza, alles pas maar net en is heel krap. Had allemaal wondjes aan mijn handen.

De carkit werkt perfect alleen merk ik 1 ding op. In mijn Opel ging de carkit na een paar minuten in een soort dimstan, het licht werd dan een stuk minder fel. Nu in mijn seat blijft het ligt voluit branden. Overdag is dat niet zo erg, maar als het donker is dan is het geel fel aan je ogen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Als ik mijn auto uitschakel dan zegt de carkit wel netjes "tot ziens" en gaat dan uit.
Ik ken de 3200LS niet maar kan je dat niet ergens instellen bij instellingen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij misschien helpen? Mijn autoradio zit rechtstreeks op de accu aangesloten. Nu gaat mijn parrot dus niet uit als ik de contactsleutel verwijder. Is er hier misschien een simpele oplossing voor zodat ik niet al te veel hoef te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De geschakelde draad van de parrot aansluiten op de accesoire-kabel van de radio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke draad is dat precies? Ik heb er niet zoveel verstand van. er zitten zoveel draden en stekkers aan! De geschakelde draad van de parrot is de draad waar dat zwarte kastje aanzit?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:06:
welke draad is dat precies? Ik heb er niet zoveel verstand van. er zitten zoveel draden en stekkers aan! De geschakelde draad van de parrot is de draad waar dat zwarte kastje aanzit?
Waarschijnlijk zit er gewoon een iso stekker aan je autoradio, deze hebben over het algemeen vaste kleur codes. Volgens mij staat het zelfs ook in de handleiding van de parrot, welke draad waar voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit idd een iso stekker aan mijn autoradio, maar waar elke draad voor staat is me een raadsel. ik weet alleen dat er een rode en een oranje draar aan de parrot zit die iets te maken hebben met de 12v aansluiting. in de parrot handleiding staat niet specifiek beschreven waar welke draad voor is. Alleen waar welke iso stekker aangesloten dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
DjWannaB2002 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 00:40:
[...]

Er is wel eerder een melding gemaakt dat één van de elektronica kastjes het opeens niet meer deed omdat die soort van oververhit was geraakt. Je zou de boel natuurlijk eens kunnen doormeten om te kijken of je er zo achter kan komen waar de fout zit.
Ik ben een klein beetje (erg dus) een n00b op dat gebied. Hoe doe ik e.e.a. (of hoe laat ik het doen)?
Ik kan niet zien waar de kabel die nu uit mijn dashboard komt (daar waar de parrot aan vast hoort te zitten (heb 'm losgekoppeld)) heenloopt.

Waar worden dit soort kastjes vaak geplaatst? Ergens helemaal in het dashboard ofzo? Of is dat per auto weer verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien achter je autoradio?

Verwijderd

ik heb ook de ck3100 in gebouwd en dat ging vrij soepeltjes
maar ik heb een samsung sgh-e390 telefoon en die zou ook compatible zijn met de ck3100 volgens parrot
op zich kunnen de twee apparaten elkaar wel vinden maar dit moet dan wel handmatig gebeuren
ik moet elke keer dat ik in de auto stap de twee apparaten met elkaar pairen
dit zou automatisch moeten gebeuren!!!!!!!!!!!!!!!!!
wie kan me helpen met dit probleem???
Ik heb de nieuwste versie software op m'n telefoon en op m'n parrot staan

BVB thanks

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 22:37 . Reden: parrot ck 3100 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmm vreemd, ook als je langer wacht connect hij niet? Is je telefoon 'zichtbaar' voor bluetooth apparaten? Weet niet of je snapt wat ik bedoel, maar op mijn telefoon heb ik verschillende opties voor bluetooth, oa connectable en discoverable. Zet heb bij jou eens op discoverable. Zou op connectable ook moeten werken, maar goed misschien werkt het zo bij jou wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 3100, deze zat al in de auto. Heb dat ding nooit zelf ingebouwd, dus geen idee hoe het zit.

Nu zag ik dat er firmwareupdates zijn voor het ding, alleen snap ik niet hoe ik die er in godsnaam opkrijg. Ik weet dat t via BT moet, maar welk gedeelte van de parrot kan ik loshalen en meenemen richting mijn pc? Of moet ik de auto in de huiskamer parkeren? :P

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 23:35:
Ik heb een 3100, deze zat al in de auto. Heb dat ding nooit zelf ingebouwd, dus geen idee hoe het zit.

Nu zag ik dat er firmwareupdates zijn voor het ding, alleen snap ik niet hoe ik die er in godsnaam opkrijg. Ik weet dat t via BT moet, maar welk gedeelte van de parrot kan ik loshalen en meenemen richting mijn pc? Of moet ik de auto in de huiskamer parkeren? :P
Haha slimmerd O-)
Misschien even een laptop meenemen in de auto?

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 03:19:
[...]

Haha slimmerd O-)
Misschien even een laptop meenemen in de auto?
Jah daar zat ik ook aan te denken. Vroeg me alleen af of er ook iets uit de auto gehaald kon worden, zodat ik t bij mn pc kon leggen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tsjah, kan wel, moet je alleen wel 12v hebben binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:45

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 21:56:
Ik denk dat Parrots op dit moment hun nut voornamelijk hebben om bluetooth functies toe te voegen aan mooie af-fabriek radios, die je niet zo maar vervangt door een 1 din Sonytje van 119 euro.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De bediening en geluidskwaliteit is over het algmeen ook een tikkie beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
@ _DH en MTouw: nog bedankt voor jullie antwoord!

Heb uiteindelijk de 3400GPS tweedehands van iemand overgekocht en aan mn neef voor zn verjaardag gegeven (nu hij vader is, moet hij gewoon handsfree bellen van mij!)

Ben nu zelf aan het kijken voor een carkit (heb nu nog een oortje, maar dat vind ik niet echt fijn werken) in combo met mijn nieuwe Iphone. Nu hebben ze een speciale lijn voor de ipod/iphone, maar ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met de andere series in combinatie met de Iphone?

edit: ik heb via google iig al achterhaald dat de ck3100 iig goed werkt met de Iphone :)

[ Voor 8% gewijzigd door Backpacker op 26-09-2008 17:25 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb de toppic doorgelezen maar zie mijn probleem er niet echt tussen staan (of ik lees verkeerd)
Maar ik heb de Parrot CK3100 en sinds kort de Nokia N96
Nu heb ik via de bluetooth de parrot gevonden alleen verbreek hij telkens de verbinding (verbinden/verbreken/verbinden/verbreken.. enz...) wie iemand hier een oplossing voor ???

Tevens lees ik dat je je parrot kan updaten. maar hoe doe je dat dan ??
Kun je een kabeltje los maken en bv aan je laptop aansluiten ofzo ??

Hopelijk heeft er iemand een oplossing voor mij.

mvg Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Updaten kan via bluetooth, bijvoorbeeld laptop in de auto meenemen
ik zie overigens dat je toch niet alles hebt gelezen kennelijk want hier vlak boven staat dit ook al vermeld. :{

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar kan ook met een kabel ;)

Overigens heeft parrot een paar interessante nieuwe carkits uitgebracht in de 9x00 serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 10:09:
Hallo,
Ik heb de toppic doorgelezen maar zie mijn probleem er niet echt tussen staan (of ik lees verkeerd)
Maar ik heb de Parrot CK3100 en sinds kort de Nokia N96
Nu heb ik via de bluetooth de parrot gevonden alleen verbreek hij telkens de verbinding (verbinden/verbreken/verbinden/verbreken.. enz...) wie iemand hier een oplossing voor ???

Tevens lees ik dat je je parrot kan updaten. maar hoe doe je dat dan ??
Kun je een kabeltje los maken en bv aan je laptop aansluiten ofzo ??

Hopelijk heeft er iemand een oplossing voor mij.

mvg Peter
Ik zag idd al staan hoe te updaten...

Weet iemand het verbinden probleem te verhelpen ????

mvg Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
- alle kabels controleren?
- partner verbanden op beide verbreken en opnieuw proberen te verbinden?
- In dit topic is al eerder gesproken over een nokia tool (die met name bedoeld was voor synchronisatie) maar die ook maar eens installeren als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:08:
[...]

Ik zag idd al staan hoe te updaten...

Weet iemand het verbinden probleem te verhelpen ????

mvg Peter
Waar denk je dat updaten goed voor is ? Dit probleem zou ook zomaar opgelost kunnen zijn daarmee. Waar ik niet mee wil zeggen dat je altijd maar klakkeloos de laatste firmware moet installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 22:50
Ik heb een Tytn II, samsung i600 en parrot 3100, maar bij beide toestellen gaat de parrot soms spontaan in 'call' mode als ik de auto start. Op het display staat dan "phone"
Dit kan ik weer onderbreken door iemand te bellen gelijk weer op te leggen.
Nu heb ik het vermoedden dat dat met name gebeurd als ik iemand gebeld heb, en die call niet opgenomen is.

Iemand enig idee?

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:11:
[...]

Waar denk je dat updaten goed voor is ? Dit probleem zou ook zomaar opgelost kunnen zijn daarmee. Waar ik niet mee wil zeggen dat je altijd maar klakkeloos de laatste firmware moet installeren...
Ik heb de parrot gereset (kreeg dat als tip in de N96 toppic) maar helaas zonder resultaat.. :(

Bedoelt u de parrot updaten of de N96 ??

mvg Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:27:
[...]

Ik heb de parrot gereset (kreeg dat als tip in de N96 toppic) maar helaas zonder resultaat.. :(

Bedoelt u de parrot updaten of de N96 ??

mvg Peter
De Parrot. De N96 is natuurlijk een nieuw toestel dus is het niet vreemd dat ie met standaard firmware van de Parrot problemen heeft. Parrot werkt goed en snel zijn firmware bij dus je hebt goede kans...
en u zeg je maar tegen je leraren op school ofzo
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:37:
[...]

De Parrot. De N96 is natuurlijk een nieuw toestel dus is het niet vreemd dat ie met standaard firmware van de Parrot problemen heeft. Parrot werkt goed en snel zijn firmware bij dus je hebt goede kans...
en u zeg je maar tegen je leraren op school ofzo
:o
Thanks voor je quick antwoord.
Ik ga maar weer eens aan de slag dan.. Moet dan wel eerst ff een bluetooth stick voor mijn laptop aanschaffen want de oude die ik heb krijg ik niet geinstalleerd op mijn nieuwe laptop.. maar dat is een ander probleem natuurlijk.. haha

mvg Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:03:
[...]

Thanks voor je quick antwoord.
Ik ga maar weer eens aan de slag dan.. Moet dan wel eerst ff een bluetooth stick voor mijn laptop aanschaffen want de oude die ik heb krijg ik niet geinstalleerd op mijn nieuwe laptop.. maar dat is een ander probleem natuurlijk.. haha

mvg Peter
Vandaag een update laten doen naar de 4.18 versie en mijn N96 werkt weer op de parrot.

mvg Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 14-09 18:03
hoe zijn jullie ervaringen met de mk6100? Hier wilt de carkit maar niet naar behoren functioneren. Met een wm6.0 toestel (tytn & i780) is de kwaliteit erg wisselend. Soms ben ik glashelder en het volgende gesprek lijk ik een robot of stoort het gigantisch. Uit ellende maar overgestapt naar een E71, ook hier precies hetzelfde. Pak ik mijn oude moto z8 of een nokia 3110c dan heb ik nergens last van en blijft de kwaliteit elk gesprek goed.

Op parrot forums zie ik zelfde problemen, ik ga nu downgraden naar versie 1.02 om te hopen dat de problemen dan over zijn. Als er iemand nog tips heeft graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:24
even een vraagje.

is het mogelijk om met een ck3000 om het geluid over de luidsprekers te sturen ipv over het losse speakertje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 14-09 18:03
de downgrade heeft 4 dagen perfect gewerkt. En helaas, nu weer storing, ruis en vervorming. Erg jammer dat de support van parrot weer waardeloos is. Parrot riep in mei al dat er 1.04 aan zat te komen die deze problemen met wm en andere geavanceeerdere toestellen oplost. Tot op heden 0,0. Met parrot gebeld en ook hier 0 op request. Vandaag maar is verzinnen wat ik ga doen. Ben instaat dat hele bluetooth ding eruit te kicken, een duokaart te vragen aan meneer kpn en een vaste inbouw van motorola of nokia te plaatsen. Gelijk 2w zendvermogen in de auto, als ik dan niet meer goed kan bellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
wd200 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:35:
even een vraagje.

is het mogelijk om met een ck3000 om het geluid over de luidsprekers te sturen ipv over het losse speakertje ?
Je bedoeld als je een versterker in je auto hebt liggen....
Je zou eens in het forum moeten kijken van Parrot, daar wordt uitgelegd of en hoe het kan. Ik heb het bij mijzelf geprobeerd, maar zonder succes. Wat ik gedaan heb is het geluid van de carkit nu over de achterspeakers laten lopen. Kwestie van even wat draadjes omdraaien bij je iso stekker. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guus1971
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik heb een lease-auto (Renault) en een CK3100 in laten bouwen. Alles goed aangesloiten (tot ziens enzo...). Maar toch een aantal problemen:
  1. De ene keer gaat het pairen goed, zodra ik instap, de andere keer blijft het RENAULT logo in beeld en wordt de telefoon niet aangesloten. Dan komt het voor dat na verloop van tijd de pairing toch wordt opgestart (na 5 of 10 minuten).
  2. Als de telefoon wel wordt herkend, blijft het synchroniseren soms lange tijd actief (half uur of langer geen uitzondering).
  3. Bij bellen / gebeld worden gaat het de ene keer gewoon goed, andere keren (naar hetzelfde nummer) hoor ik de beltonen, daarna een aantal harde piepen waarna ik vervolgens weer de radio hoor en de Parrot weer terugschakeld naar normaal scherm. Andere keren krijg ik wel verbinding, maar zie ik een muzieknoot met een streep er door. De andere kant hoort mij niet en ik hoor ook niets.
  4. Met enige regelmaat wordt de telefoon helemaal niet gepaird. ik moet dan opnieuw verbinding (partnerverband zowel op telefoon als parrot opnieuw instellen, soms twee keer achter elkaar omdat de pairing de eerste keer niet goed verloopt).
Software-versie 4.17(c?) en telefoon: HTC Touch. Op de Touch ook de optie 'zichtbaar maken voor andere apparatuur' ingeschakeld.

Iemand enig idee hoe dit kan? Ik wordt er namelijk wel een beetje gefrusteerd van.....:'(
Volgens de release notes zou update naar versie 4.18 geen specifieke verbeteringen voor Windows Mobile moeten opleveren. Klopt dit of is updaten toch wenselijk.

Alvast bedankt voor de suggesties!

guus1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Pfff lastig. Ik zou toch zeggen dat er ergens dan iets niet goed zit, software matig gezien. Als ik de auto start en pas later bluetooth aanzet, duurt het inderdaad eventjes voordat het gaat pairen, maar geen 5 minuten volgens mij....
Maar als ik jou was zou ik even terug gaan naar degene die het ingebouwd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:09
Ik heb zondag een MK6100 ingebouwd, ging prima.

De afstandsbediening heb ik aan het stuur gezet, vandaag eens wat getest met het afspelen van mp3, ik zet de boel op pauze, kreeg ik het er niet meer vanaf. Ik de afstansbediening van het stuur gehaald, probeer ik dat ding van de houder los te trekken, reageert de groene knop ineens weer. Na het volledig los halen van de afstandsbediening leek alles weer goed te werken, maar als ik een tijdje de afstandsbediening niet heb gebruikt lijkt deze de verbinding te verliezen.

Ik ga morgen kijken of ik ergens een nieuwe batterij kan halen, maar het lijkt me sterk dat die al leeg is, aangezien het apparaat net nieuw is.

Iemand nog andere dingen die ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:48
Ik heb een Parrot ck3100 in mijn nieuwe ibiza laten installeren. Werkt perfect met mijn E-ten Glofiish X500 (WM 6.1). Een vraagje, is het normaal dat iederee keer na automatisch connecten de vraag op mijn telefoon verschijnt, of ie mag synchronizeren met de parrot? Wordt een beetje irritant :)

Afbeeldingslocatie: http://img122.imageshack.us/img122/1626/dsc03033mj7.jpg

Het resultaat! (krulsnoer is van mijn pda houder/lader)

[ Voor 25% gewijzigd door buddow op 09-11-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ten eerste doen je plaatjes het niet.
Maar als antwoord op je vraag, nee dit is niet normaal. Heb zelf een HTC P3300 en alleen bij de eerste keer connecten vraagt hij of hij mag synchroniseren, daarna vraagt hij er nooit meer om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Plaatje gefixt (is wel een beetje groot, sorry).

Weet je misschien hoe ik het kan oplossen? Hij is gepaired als 'headset phone'. Dit werkte direct. Kan het zijn dat ik iets anders moet selecteren? Volgens parrot site moet ik kiezen voor: 'other phone', maar dat werkte niet geloof ik.

Volgens de site van Parrot worden alleen SIM contacten gesynchroniseerd, maar hij pakt juist het geheugen! (gelukkig, want daar staan mijn contacten natuurlijk)

[ Voor 22% gewijzigd door buddow op 09-11-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Weet alleen hoe het bij mij ging. Ik heb helemaal niets hoeven kiezen. Gewoon bluetooth aanzetten en toen kreeg ik vanzelf een melding of ik wilde pairen. En als ik dat wilde dan moest je de code invoeren, en daarna was de vraag of ik wilde synchroniseren en dan gewoon voor ja gekozen. Ik ben dus helemaal niet bezig geweest met het kiezen tussen headset phone of other phone....

Als ik jou was zou ik de partnerverbanden verwijderen en helemaal opnieuw beginnen. En dan alles vanzelf laten gaan. Zorg ervoor dat je telefoon op dat moment zichtbaar is voor de CK3100. De rest moet dan vanzelf gaan. Kan even duren voordat je een melding krijgt. Duurt het te lang dan zou ik vanuit de telefoon connecten met de CK3100 ipv andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik heb vrijdag de MKi9200 in mijn auto geinstalleerd, was erg makkelijk te installeren. Alleen heb ik nu de Duitse versie en is er nog geen software update op de site van Parrot dus heb ik nu alles in het Duits :(
Dus voor iedereen die hem bij Redcoon gaat bestellen wel de waarschuwing dat dit een Duits model is. Zal binnenkort wel een update komen en ik kan redelijk Duits dus ik overleef het nog wel even, maar ik vind het alleen niet zo'n mooie taal :P

AD2P werkt lekker, alleen wel jammer dat het niet gebruikt maakt van de versterker van mijn radio, maar gewoon zijn eigen gebruikt.
Bellen heb ik nog niet echt kunnen testen. Krijg deze week de SE Xperia X1, ik verwacht dat die daar gewoon mee gaat werken. Met de LG Viewty werkt die ook, alleen het adresboek kan ik niet oversturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:33

EraZor

Don't mention the war

Is er iemand die toevallig een seriele flashkabel heeft liggen voor een ck3100? (of het schema ervan)

Ik heb helaas met het flashen via bluetooth m'n carkit gemold... (er verschijnt alleen nog "NO SIGNAL" wat na wat googlen inhoudt dat het flasgeheugen leeg is...) Dit is alleen te verhelpen met de kabel, en om nou 50€ voor één flash neer te leggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Xof schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:44:
Ik heb vrijdag de MKi9200 in mijn auto geinstalleerd, was erg makkelijk te installeren. Alleen heb ik nu de Duitse versie en is er nog geen software update op de site van Parrot dus heb ik nu alles in het Duits :(
Dus voor iedereen die hem bij Redcoon gaat bestellen wel de waarschuwing dat dit een Duits model is. Zal binnenkort wel een update komen en ik kan redelijk Duits dus ik overleef het nog wel even, maar ik vind het alleen niet zo'n mooie taal :P

AD2P werkt lekker, alleen wel jammer dat het niet gebruikt maakt van de versterker van mijn radio, maar gewoon zijn eigen gebruikt.
Bellen heb ik nog niet echt kunnen testen. Krijg deze week de SE Xperia X1, ik verwacht dat die daar gewoon mee gaat werken. Met de LG Viewty werkt die ook, alleen het adresboek kan ik niet oversturen.
Heb vandaag ook mijn MKi9200 ingebouwd gekregen. Gelukkig is mijn exemplaar wél in het Nederlands.
Waar ik echter tegenaan loop is het starten van de musicplayer. Als ik op start druk zie ik het play-icoontje in m'n display maar gebeurt er verder niets.
Als ik de player handmatig start op mijn toestel kan ik die vervolgens wél gewoon bedienen vanaf de afstandsbediening.

Iemand enig idee?
Toestel is een Nokia 6300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Bij mij start die wel gelijk, maar stream je muziek via bluetooth of heb je muziek op een SD kaartje staan?
Ik heb het via bluetooth nog niet getest, maar met een SD kaartje heb ik geen enkel probleem.

Edit: je vermeld je telefoon eronder, dus je zult het wel via bluetooth doen :P
Ik ga pas eind van de week even testen met bluetooth, dan heb ik een nieuwe telefoon.

[ Voor 29% gewijzigd door Xof op 10-11-2008 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
DjWannaB2002 schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:37:

(...)
Als ik jou was zou ik de partnerverbanden verwijderen en helemaal opnieuw beginnen. En dan alles vanzelf laten gaan. Zorg ervoor dat je telefoon op dat moment zichtbaar is voor de CK3100. De rest moet dan vanzelf gaan. Kan even duren voordat je een melding krijgt. Duurt het te lang dan zou ik vanuit de telefoon connecten met de CK3100 ipv andersom.
ik heb het partnerverband verwijdert, opnieuw geconnect vanaf de telefoon en nu lukte het wel op deze manier! Ik hoefde dus ook niet te kiezen voor een bepaalde telefoon. De synchronisatie vraag lijkt verdwenen te zijn. Works like a dream :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Kan ik hier ook terrecht met vragen over de rk8200 aangezien deze ook handsfree bellen ondersteund?

Zo ja... heeft iemand ervaringen met dit ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
buddow schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:37:
[...]

ik heb het partnerverband verwijdert, opnieuw geconnect vanaf de telefoon en nu lukte het wel op deze manier! Ik hoefde dus ook niet te kiezen voor een bepaalde telefoon. De synchronisatie vraag lijkt verdwenen te zijn. Works like a dream :)
Top!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
lowfi schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:37:
Kan ik hier ook terrecht met vragen over de rk8200 aangezien deze ook handsfree bellen ondersteund?

Zo ja... heeft iemand ervaringen met dit ding?
Beetje dubbel. Want het is in eerste instantie een radio, die, net als veel radio's, de mogelijkheid heeft om via bluetooth je telefoon verbinden en dus als carkit te gebruiken. Maar in principe is het dus primair geen carkit.
Ander probleem is dat de levering hier in Nederland uitgesteld is tot begin 2009, dus zullen er hier nog weinig mensen zijn met ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Xof schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:33:
Bij mij start die wel gelijk, maar stream je muziek via bluetooth of heb je muziek op een SD kaartje staan?
Ik heb het via bluetooth nog niet getest, maar met een SD kaartje heb ik geen enkel probleem.

Edit: je vermeld je telefoon eronder, dus je zult het wel via bluetooth doen :P
Ik ga pas eind van de week even testen met bluetooth, dan heb ik een nieuwe telefoon.
Wil je mij je ervaringen t.z.t. laten weten?
Ik ervaar trouwens hetzelfde probleem met mijn HTC Touch Cruise.
Wel merk ik dat ik met dat toestel ook problemen ervaar met bellen.
Hoop dus dat er snel een update beschikbaar komt...

Heb overigens geen SD-kaartje bij de hand dus misschien dat ik die toch maar eens moet aanschaffen zodat ik in elk geval makkelijk bij mijn muziek kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik ben vandaag even aan het testen geweest icm een Sony Ericsson Xperia X1, alles lijkt gewoon goed te werken.
Ik start de muziekplayer op (van de X1) en dan streamed die het gewoon netjes naar de MKi9200.
SE heeft zijn eigen bluetooth stack op de telefoon gezet, dus het kan zijn dat de standaard bluetooth stack van WM (van je HTC) het niet zo lekker doet, lees ik wel vaker over HTC toestellen.

Maar ik kom genoeg kleine bugs tegen, dus ze mogen van mij ook wel een firmware update uitbrengen. Het is zeker nog niet helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Heb vandaag reactie gehad op mijn bericht naar Parrot.
Het antwoord:
"We are expecting a new firmware version for the Mki 9200 1 month form now.".

Kortom, ik reken maar op twee maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Pfft had ze ook een mail gestuurd, maar heb nooit antwoord gehad (gemailed naar technical.uk@parrot.com).

Maarja mijn MKi9200 remote doet niks meer.. Het begon gisteren al toen kon ik alleen nog maar forward, backward, play en het menu in, maar ik kon niet door het menu scrollen. Vandaag reageerde er geen enkele knop meer op.. alleen als ik heel hard aan die scrollwheel draai dan veranderd die af en toe nog eens van volume. Dus ik dacht batterij zal wel leeg zijn ofzo (wel erg snel), dus batterij wisselen.. doet die nog niks.

En door het gekloot met de batterij is er een stukje plastic afgebroken, waardoor de batterijhouder niet meer goed zit.. dat komt lekker over op de garantie..
Ik hoop dat het met een software update verholpen is, maarja als het nog een maand moet duren :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Xof schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:50:
Pfft had ze ook een mail gestuurd, maar heb nooit antwoord gehad (gemailed naar technical.uk@parrot.com).

Maarja mijn MKi9200 remote doet niks meer.. Het begon gisteren al toen kon ik alleen nog maar forward, backward, play en het menu in, maar ik kon niet door het menu scrollen. Vandaag reageerde er geen enkele knop meer op.. alleen als ik heel hard aan die scrollwheel draai dan veranderd die af en toe nog eens van volume. Dus ik dacht batterij zal wel leeg zijn ofzo (wel erg snel), dus batterij wisselen.. doet die nog niks.

En door het gekloot met de batterij is er een stukje plastic afgebroken, waardoor de batterijhouder niet meer goed zit.. dat komt lekker over op de garantie..
Ik hoop dat het met een software update verholpen is, maarja als het nog een maand moet duren :s
Hmmz, da's mooi lullig dan! Kan het bedrijf dat 'm voor je ingebouwd heeft niets voor je betekenen?
Meestal krijgen zij sneller dingen voor elkaar...

Ik had overigens binnen 24uur reactie van Parrot en heb gewoon het mailadres gebruikt dat in m'n Parrot staat. Geloof iets van hotline@parrot.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Zo'n email adres heb ik er dus niet staan, maarja ik heb ook het Duitse model gekregen.

Ik heb hem zelf ingebouwd, daar zijn we toch tweakers voor ;)
Het inbouwen stelde echt niks voor, daar ga ik geen bedrijf 100 euro of meer voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijdag de MKI-9200 ingebouwd en gepaired met een Nokia 6280, installeren geen probleem. Telefoneren lijkt alles OK, telefoonboek voice dialing etc. werkt prima. Alleen als er een SD-kaart in de Parrot zit gaat hij uit zichzelf spelen als je de Parrot hebt opgestart, verder werkt bij mij de USB-ingang niet (meer), hij detecteert wel iets maar in ieder geval geen geluid (heeft het 1x gedaan). Ook werkt het muziekstreamen met mijn telefoon niet. Ik hoop dat er snel een update komt anders wordt het een retourtje naar de webwinkel vrees ik. Tot zover mijn ervaringen tot nu toe. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een parrot 3100 en maak veel gebruik van voice dialing.
Wat alleen erg vervelend is dat als ik de voice dailing erin hebt gezet de volgende dag er weer
een hele boel zijn verdwenen. Sommige blijven staan maar het merendeel is weg.
Ik kan dus iedere keer de voice dailing opnieuw instellen.
Ik maak gebruik van een Samsung G600.
De software versie in de parrot is 4.18b
Weet iemand hier een oplossing voor.
Alvast bedankt voor het meedenken.

gr Maring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Xof schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 20:06:
Zo'n email adres heb ik er dus niet staan, maarja ik heb ook het Duitse model gekregen.

Ik heb hem zelf ingebouwd, daar zijn we toch tweakers voor ;)
Het inbouwen stelde echt niks voor, daar ga ik geen bedrijf 100 euro of meer voor betalen.
Tsja, bij mij betaalde de baas dus qua inbouw was het een makkelijke keuze.
Standaard carkit is bij ons de CK-3100 maar die vond ik te kaal.
Heb vervolgens wel 4 weken langer moeten wachten op m'n 9200, mede om te voorkomen dat ik een import-model zou krijgen. Het wachten was dus zéker de moeite waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 00:58:
Hallo,

Ik heb een parrot 3100 en maak veel gebruik van voice dialing.
Wat alleen erg vervelend is dat als ik de voice dailing erin hebt gezet de volgende dag er weer
een hele boel zijn verdwenen. Sommige blijven staan maar het merendeel is weg.
Ik kan dus iedere keer de voice dailing opnieuw instellen.
Ik maak gebruik van een Samsung G600.
De software versie in de parrot is 4.18b
Weet iemand hier een oplossing voor.
Alvast bedankt voor het meedenken.

gr Maring
Wellicht even controleren of er voeding op blijft staan na het uitzetten van het contact.
Vergelijk het met je autoradio die na elke rit z'n geheugen kwijt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plucky schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:37:
[...]

Wellicht even controleren of er voeding op blijft staan na het uitzetten van het contact.
Vergelijk het met je autoradio die na elke rit z'n geheugen kwijt is...
Heb ik in eerste instantie ook aan gedacht maar je zou dan verwachten dat die helemaal niets meer zou onthouden. Het rare is dat die dus sommige wel en sommige niet in het geheugen vast houdt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Waar sla je de voicedialing op? Je kan als het goed is kiezen voor op de parrot of op je telefoon zelf. Opslaan op de parrot zelf werkt het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:30:
Waar sla je de voicedialing op? Je kan als het goed is kiezen voor op de parrot of op je telefoon zelf. Opslaan op de parrot zelf werkt het beste.
Klopt je kan inderdaad kiezen en ik heb gekozen voor de parrot. Dat is volgens mij ook het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Gisteren een MK9100i laten inbouwen in mijn Golf.
Nou zeg, ik had geen hoge verwachtingen, maar damn, fijn carkitje! Ik gebruik eigenlijk geen enkele feature die het ding biedt qua connectivity, maar bellen is super!
Ontvangende partij hoort (bijna) niet dat ik in een auto zit, geluid aan mijn kant is ook super. Net eens even geprobeerd om te bellen middels voicedialing, en verdomd, het werkt echt geweldig! Had ik nooit verwacht.
- Druk op groen knopje
- "Wie wilt u bellen?"
- Ik spreek naam, zoals die in iPhone 3G staat
- "Werk, thuis, mobiel?"
- Ik zeg mobiel
- En verrek, het ding belt diegene mobiel.

Niet te filmen. Geen voicetags aangemaakt of zo, zoals dat vroeger moest. Geen verkeerde personen bellen, zoals dat vroeger vaak gebeurde. Tenminste, heb net 4 man gebeld, en 4x raak. Ook geweldig dat het ding overweg kan met multiple nummers onder een naam, en als je het er niet bij zegt, dattie het gewoon nog eerst vraagt ook. Daaamn!

* UltraSub happy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 01:01:
[...]

Klopt je kan inderdaad kiezen en ik heb gekozen voor de parrot. Dat is volgens mij ook het beste.
Al geprobeerd een heel nieuw partner verband in te stellen? Zowel op je telefoon als die in de parrot verwijderen en dan alles helemaal opnieuw instellen?

Anders zou ik het ook niet weten en zou ik contact op nemen ivm garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
UltraSub schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:37:
Nou zeg, ik had geen hoge verwachtingen, maar damn, fijn carkitje! Ik gebruik eigenlijk geen enkele feature die het ding biedt qua connectivity, maar bellen is super!
Ontvangende partij hoort (bijna) niet dat ik in een auto zit, geluid aan mijn kant is ook super. Net eens even geprobeerd om te bellen middels voicedialing, en verdomd, het werkt echt geweldig! Had ik nooit verwacht.
- Druk op groen knopje
- "Wie wilt u bellen?"
- Ik spreek naam, zoals die in iPhone 3G staat
- "Werk, thuis, mobiel?"
- Ik zeg mobiel
- En verrek, het ding belt diegene mobiel.

Niet te filmen. Geen voicetags aangemaakt of zo, zoals dat vroeger moest. Geen verkeerde personen bellen, zoals dat vroeger vaak gebeurde. Tenminste, heb net 4 man gebeld, en 4x raak. Ook geweldig dat het ding overweg kan met multiple nummers onder een naam, en als je het er niet bij zegt, dattie het gewoon nog eerst vraagt ook. Daaamn!

Volgende al geprobeerd? (ten minste op de CK3100 werkt het meestal wel)
Gewoon tijdens rijden: Telefoon roepen.
Daarna schakelt de radio zich uit, kan je de naam roepen die je wil bellen, en dan gsm,werk,thuis, oid) en bellen maar. Wordt er niet opgenomen en wil je ophangen, gewoon ophangen roepen.

Op de CK3100 werkt het niet foutloos. Soms reageert die niet, maar dat is bij jou, nieuwere toestel misschien beter (mogelijk moet je die keywords wel eerst inspreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
DjWannaB2002 schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:33:
[...]

Volgende al geprobeerd? (ten minste op de CK3100 werkt het meestal wel)
Gewoon tijdens rijden: Telefoon roepen.
Daarna schakelt de radio zich uit, kan je de naam roepen die je wil bellen, en dan gsm,werk,thuis, oid) en bellen maar. Wordt er niet opgenomen en wil je ophangen, gewoon ophangen roepen.

Op de CK3100 werkt het niet foutloos. Soms reageert die niet, maar dat is bij jou, nieuwere toestel misschien beter (mogelijk moet je die keywords wel eerst inspreken)
Whoah :)
It keeps getting better :P

Ik heb wel even door de menus gebladerd, maar ik zie nergens keywords om in te spreken. Staat gewoon "actief" en zo, maar verder niks te selecteren. Ik zal eens wat testen vanmiddag of morgen. Zag er wel iets over staan in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Weet niet of dat bij jou model ook is hoor, maar zal haast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Het staat idd in mijn manual én is geactiveerd in mijn Parrot. Volgens de manual zijn mijn sleutelwoorden "bellen" en nog wat. Maar het werkt niet. Van alles geprobeerd. Enige manier om voicedialing te activeren is op het groene knopje drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ja bij mij werkt het ook niet altijd. Valt me op dat het niet werkt als ik hard rij, waarschijnlijk vanwege het achtergrond geluid van de motor oid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mja, maar ik stond stil, met motor uit :)
Ergens zit er iets nog niet helemaal goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik heb Parrot gemailed met het probleem dat ik heb (afstandsbediening die maar half werkt). Ik kreeg daar de volgende reactie op terug (eindelijk eens een bedrijf dat normale reacties geeft):
Do you get the "Good bye" message on the display when turning off the ignition ?
If not you have to change the 12 V permanent and 12 V ignition on the kit's power supply by inverting the fuses holder of the red and orange wires.
The redo the pairing of the remote control by turning on the ignition, pressing the red green and paly button at the same time.
If this fails let us know in order to see what further actions can be done.
De Goodbye message krijg ik dus niet (ben ik aan de ene kant wel blij om)..

Nou moet ik dus kabels gaan wisselen, maar die regel vind ik nogal cryptisch omschreven eigenlijk.
Met de orange wire zal hij wel geel bedoelen (is bij mij de permanent 12v en rood is ignition 12v)
Op dit moment heb ik hem op de ignition zitten, maar ik begrijp hieruit dat die op de permanent moet? (maar blijft die dan niet altijd aanstaan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Volgens mij bedoelen ze dat jij permanente spanning op de kit zou hebben staan, waardoor die niet uit zou gaan (vandaar de vraag: do you see the goodbye message). Als dat zo zou zijn betekent dat dat je de geschakelde spanning op het geheugen zou hebben staan. Wat weer betekent dat je AB iedere keer unpaired wordt. Dus als je ze om zou draaien, zou alles moeten werken.
Als jij echter de goodbye message wel ziet, is dit waarschijnlijk niet het geval dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Haha, dat is het alom bekende probleem. (dacht dat die oplossing al aangedragen was eigenlijk....)
Maar dit is heel makkelijk op te lossen. (ten minste bij de CK3100) De bewuste draden zijn voorzien van stekkertjes waardoor je ze makkelijk kan wisselen. Klein klusje dus :) En volgens mij is het inderdaad de oranje.... bij de CK3100 hebben ze het volgens mij over de polariteit verwisselen en niet over de constante of geschakelde maar goed zal wel op hetzelfde neerkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 24-11-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik ga wel een keer kabeltjes wisselen als ik tijd heb dan :D
Irritant dat het 's avonds donker is als ik thuis kom van mijn werk, dan maar met maglite bezig gaan.

Kan mij echt niks herinneren van een oranje draadje, maar ik zal eens goed kijken (en ja ik zie het verschil tussen geel en oranje altijd erg goed, dus ik ben niet kleurenblind :P)

Edit: was idd al een keer gepost
DFS schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:04:
[...]

polariteit is niet helemaal de goede term. De parrot heeft gewoon de +12v van je accu ( constant ) nodig en de +12v die geschakeld wordt met je contact. Zodra die op alle twee 12v ziet gaat hij aan en als de 12v van het contact weg is sluit hij netjes af doordat hij nog de 12v constant heeft.

Als je de 12v constant en 12v contact dus omgedraaid hebt en je het contact uitzet heeft de parrot meteen geen spanning meer en kan dus niet netjes afsluiten en zie je niet, "tot ziens". Ook wordt bijv. de taal instelling dan niet opgeslagen.

De 12v constant en 12v contact zitten ( bij mij weten bij elk type parrot) apart gezekerd, je kan dus met behulp van de zekeringhuisjes makkelijk de draden omwisselen. Dan hoef je niet aan de iso-stekkers te komen.
Dan heb ik dat fout gedaan blijkbaar.. Het is me nu iig wel duidelijk, hopen dat de remote daarna ook weer goed werkt. Heb ik alleen nog het probleem dat clipje dat de batterij vasthoud gebroken is, maar daar kan ik vast wel voor bij parrot smeken (en anders tweak ik wel wat) :P

Edit: Heb de draadjes omgewisseld en krijg nu wel een Goodbye message, maar mijn remote doet nog steeds niet.. heb dat ding wel tientallen keren geprobeerd te pairen..
Edit2: Na verdere mailcontact met Parrot is er uit gekomen dat ik de afstandsbediening op moet sturen naar Frankrijk en dan krijg ik een nieuwe. Goede service van Parrot :) (kon ook naar de winkel gaan, maar ik denk dat het dan veel langer gaat duren)

[ Voor 74% gewijzigd door Xof op 27-11-2008 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:37:
Ontvangende partij hoort (bijna) niet dat ik in een auto zit, geluid aan mijn kant is ook super.

Ok, ik draai terug wat ik heb gezegd.
Iedereen die ik bel, of mij belt, klaagt dat ik niet te verstaan ben. En met niet te verstaan bedoel ik niet slecht, gewoon helemaal niet. Ga ik met mijn mond op 5 cm van de mic zitten, dan verstaan ze me redelijk. De mic zit nu in het midden boven, tussen de binnenverlichting zal ik maar zeggen. Ik zit er dus in normale houding ongeveer 35 cm vanaf met mijn mond. Mijn auto is verdomd stil, ook bij hogere snelheden. Maar ik heb dit probleem zelfs als ik stil sta, met de motor uit.

Op dit moment dus echt kut. Vraag me af of er nou iets kapot is, of dat het software is. De locatie van de mic is goed imo, ik heb daar tot nu toe nog bij iedere carkit mijn mic gehad, en dat is nog nooit een probleem geweest. Dus dan mag je toch van zo'n nieuw type stereo mic verwachten dat het alleen maar beter wordt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vreemd, klopt het dat dit is sinds je de draden hebt omgewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Um, nee, ik heb geen draden gewisseld, je verwisselt me met een andere user :)

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:30:
[...]

Al geprobeerd een heel nieuw partner verband in te stellen? Zowel op je telefoon als die in de parrot verwijderen en dan alles helemaal opnieuw instellen?

Anders zou ik het ook niet weten en zou ik contact op nemen ivm garantie.
Ik heb eens een andere telefoon geprobeerd (nokia). Wat mij opvalt is dat de parrot 3100 dan wel de namen vast houdt. Wat ik niet begrijp is dat de namen volgens mij, zoals ik aangegeven heb in de parrot, in de parrot moeten worden opgeslagen. Met mijn G600 van Samsung werkt het dus kennelijk niet helemaal vlekkeloos.
Ik heb de laatste software 418b erin zitten. Misschien dat met een volgende software release het probleem wordt verholpen........

Ik lees hier ook dat als je het woord -telefoon- roept de parrot niet altijd reageert.
Dat heb ik inmiddels ook zo ervaren. Als je stilstaat dan werkt het over het algemeen wel maar het is zo makkelijk als die het ook tijdens het rijden doet.

Verwijderd

ik hoop niet dat ik de vraag dubbel stel, maar ik heb hetvolgende probleem met de parrot ck3100:

er zit een HTC Diamond aan gekoppeld, werkt in principe allemaal prima. Enige probleem is dat de parrot de adreslijst sorteert op voornaam ipv achternaam. Het stukje "sorteren"in het menu is grijs, dus kan niet gekozen worden. Is dit met een software update op te lossen? of is er een andere oplossing?

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb bedrijfsmatig in alle auto's Parrot CK3100's laten inbouwen en vind het geweldig.
Het enige wat wat irritant is, is dat je niet een eerste of een tweede telefoon-gebruiker kunt aanmaken. De Parrot kijkt elke keer of de telefoon waarmee als laatste de verbinding is geweest in de buurt is, en verbindt hier dan mee.
Ik zou graag zien dat ie ging kijken is de telefoon van de hoofdgebruiker in de buurt en zo nee, dan pas met een andere verbinding maakt. Kan dit?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• UltraSub
Geen idee of dit kan met een 3100, maar met mijn 9100 is dit geen probleem. Daar kan ik van alle telefoons die gepaired zijn een voorkeurs telefoon aangeven. Zodra die in de buurt is, wordt daar verbinding mee gelegd, en worden de andere genegeerd.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:49:
[...]Als je stilstaat dan werkt het over het algemeen wel maar het is zo makkelijk als die het ook tijdens het rijden doet.
Heb wel gemerkt tijdens het rijden dat het heel erg veel uitmaakt hoe je het zegt. Nu een aantal keer tijdens het rijden gedaan. En moet het wel op een bepaalde manier uitspreken, is de toon net even anders dan werkt het niet.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kwestie van tijdens het rijden de keywords opnieuw inspreken ;)

• 13art

13art

Moderator Mobile
MikeyMan schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:48:
Kwestie van tijdens het rijden de keywords opnieuw inspreken ;)
Heb ik inderdaad ook al aan zitten denken

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste