• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ik kan helemaal niks inspreken op mijn 9100? Kan kiezen uit actief of niet actief.
En werken doet het niet :P

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

UltraSub schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:48:
Ik kan helemaal niks inspreken op mijn 9100? Kan kiezen uit actief of niet actief.
En werken doet het niet :P
Je moet ook eerst de sleutelwoorden inspreken...

• UltraSub
Dat zeg ik.. er is nergens een menuoptie waar ik de sleutelwoorden kan inspreken ;)

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
sjolmers schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:34:
Ik heb bedrijfsmatig in alle auto's Parrot CK3100's laten inbouwen en vind het geweldig.
Het enige wat wat irritant is, is dat je niet een eerste of een tweede telefoon-gebruiker kunt aanmaken. De Parrot kijkt elke keer of de telefoon waarmee als laatste de verbinding is geweest in de buurt is, en verbindt hier dan mee.
Ik zou graag zien dat ie ging kijken is de telefoon van de hoofdgebruiker in de buurt en zo nee, dan pas met een andere verbinding maakt. Kan dit?
Ja hoor, dat kan gewoon. Uit m'n hoofd gezegd zit dat onder "voorkeurstoestel" o.i.d.
Wij hebben intussen namelijk al een paar honderd auto's met een CK-3100 rondrijden en ik heb die vraag al wel vaker gehoord. :)
Ik weet dus vrijwel zeker dat het erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Yup, en die voorkeursinstellingen zitten uit mijn hoofd weer ergens onder bluetooth...
Zo komen we er wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251501

Kleine herinnering ;) ik hoop echt dat iemand me kan helpen!
Anoniem: 251501 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:20:
ik hoop niet dat ik de vraag dubbel stel, maar ik heb hetvolgende probleem met de parrot ck3100:

er zit een HTC Diamond aan gekoppeld, werkt in principe allemaal prima. Enige probleem is dat de parrot de adreslijst sorteert op voornaam ipv achternaam. Het stukje "sorteren"in het menu is grijs, dus kan niet gekozen worden. Is dit met een software update op te lossen? of is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hoe staat de sortering op je HTC ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op achternaam, in het toestel zelf gaat dit gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05:59

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb hetzelfde. Telefoon (Nokia E71) en outlook keurig op achternaam en op de Parrot (3200 Color) komen alle contacten gesorteerd op voornaam. En bij instellingen in de Parrot is de keuze 'sortering' niet beschikbaar. Erg irritant.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nou, lekker dan. Vandaag bij mijn inbouwstation geweest met de melding dat ik mijn 9100i dus niet kan gebruiken. Mensen horen me hartstikke ver weg, en er vallen zinsdelen weg. Staan we in de shop te testen, werkt allemaal goed. Bel een uur later met vrienden, weer janken met pet op.
- Stond stil, met motor draaiend (tijdens test ook)
- Airco stond aan, lang niet volle bak (tijdens test wel volle bak).

Ze gaan nu dinsdag met Parrot bellen, wat er mis zou kunnen zijn.
Ik wordt er een beetje depri van. Fokking veel geld uit gegeven om het ding in te laten bouwen (achteraf heel errug blij mee dus), en het werkt voor geen meter. Het bellen dan, that is. Maar ja, laat het daar nou net om gaan in een carkit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JoepW schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 07:54:
Ik heb hetzelfde. Telefoon (Nokia E71) en outlook keurig op achternaam en op de Parrot (3200 Color) komen alle contacten gesorteerd op voornaam. En bij instellingen in de Parrot is de keuze 'sortering' niet beschikbaar. Erg irritant.
heb jij de laatste software versie op je parrot zitten? Ik vraag me namelijk af of ik het daar mee op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 12:05
Erg a-relaxed. Ik blij mijn Parrot CK3100 gekocht zondag, vandaag met mijn pa ingebouwd. Microfoontje weggewerkt, Displaytje mooi opgehangen (aan mijn ventilatorunit :P), aansluiten op de radio en! Niks. Geen piep, geen beeld, geen toet, geen pang. Even zitten klooien met de stekkers van de autoradio (was een "hakkietakkie" uitvoering van ISO stekkers, zelf geklust). Pang. Zekering doorgebrand van de radio. Zekering vervangen - radio werkt weer. Heb de polariteit al omgewisseld, zekeringen van de parrot nagekeken - allebei goed. Doet he-le-maal niks.

Overigens wel te vermelden dat mijn radio via permanent-stroom (erg raar?) gaat in plaats van het contact. Heb a.s. vrijdag APK dus de jongens van de garage kijken gelijk naar mijn Parrot, maar mocht iemand toch een idee hebben: gaarne! :D (Auto is een Golf III CL) Heb niet zoveel geld uitgegeven voor niks (ben tenslotte maar een student!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Anoniem: 251501 schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:41:
[...]

heb jij de laatste software versie op je parrot zitten? Ik vraag me namelijk af of ik het daar mee op kan lossen.
Ja heb toevallig vorige week de nieuwste software erop gezet.

Goede zaak daarvan is dat de nu de spraakherkinning van de E71 bruikbaar wordt op de parrot. Gewoon hard TELEFOON roepen en naam noemen en het werkt vlekkeloos. Wel ff in de Parrot stemherkenning op toestel zetten.

Maar helaas de reden dat ik de update deed was de sortering en die is NIET veranderd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij ons heeft het ook niet geholpen :( we gaan nu een romupdate op de telefoon doen, kijken of dat helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Firmware update op de E71 2 weken geleden al gedaan. Hielp geen zier.....
En verder heb ik ook dat speciale karakters zoals é veranderen in een 'blokje' op de Parrot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeni1
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Heb even een vraagje aan degene die een MKI9200 heeft.
Hoe is het geluid? zit te overwegen om die in te laten bouwen in mn leon II maar heb gelezen dat de parrot zn eigen versterker gebruikt. maar is dat voldoende? en komt het geluid uit alle speakers (8 stuks)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Ik ben dik tevreden over het geluid.
De mp3'tjes die ik er mee afspeel klinken beter dan wanneer ik een cd via de (standaard) autoradio afspeel.
Versterker is dus totaal niet beroerd.
Verder komt het telefoongeluid bij mij over de voorste speakers, wat mij betreft ruim voldoende qua volume en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
roeni1 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:41:
Heb even een vraagje aan degene die een MKI9200 heeft.
Hoe is het geluid? zit te overwegen om die in te laten bouwen in mn leon II maar heb gelezen dat de parrot zn eigen versterker gebruikt. maar is dat voldoende? en komt het geluid uit alle speakers (8 stuks)?
UltraSub schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:53:
Nou, lekker dan. Vandaag bij mijn inbouwstation geweest met de melding dat ik mijn 9100i dus niet kan gebruiken. Mensen horen me hartstikke ver weg, en er vallen zinsdelen weg. Staan we in de shop te testen, werkt allemaal goed. Bel een uur later met vrienden, weer janken met pet op.
- Stond stil, met motor draaiend (tijdens test ook)
- Airco stond aan, lang niet volle bak (tijdens test wel volle bak).

Ze gaan nu dinsdag met Parrot bellen, wat er mis zou kunnen zijn.
Ik wordt er een beetje depri van. Fokking veel geld uit gegeven om het ding in te laten bouwen (achteraf heel errug blij mee dus), en het werkt voor geen meter. Het bellen dan, that is. Maar ja, laat het daar nou net om gaan in een carkit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
Weet iemand hier nog een oplossing voor?

Heb alles vastgemaakt, radio wil NIET aan, Parrot floept even aan en dan kort "goodbye" (2 sec?) en dan blijft hij uit. Heb alle mogelijke stekkercombinaties al geprobeerd, hij wil gewoon niet... Iets verkeerd omgewisseld (12P en 12M?) of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281411

Anoniem: 281411 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:49:
[...]

Ik heb eens een andere telefoon geprobeerd (nokia). Wat mij opvalt is dat de parrot 3100 dan wel de namen vast houdt. Wat ik niet begrijp is dat de namen volgens mij, zoals ik aangegeven heb in de parrot, in de parrot moeten worden opgeslagen. Met mijn G600 van Samsung werkt het dus kennelijk niet helemaal vlekkeloos.
Ik heb de laatste software 418b erin zitten. Misschien dat met een volgende software release het probleem wordt verholpen........

Ik lees hier ook dat als je het woord -telefoon- roept de parrot niet altijd reageert.
Dat heb ik inmiddels ook zo ervaren. Als je stilstaat dan werkt het over het algemeen wel maar het is zo makkelijk als die het ook tijdens het rijden doet.
Heeft iemand hier uberhaupt een Samsung G600 werkende op zijn of haar parrot 3100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
Net in laten bouwen in de garage.. Werkt super! Uitstekend verstaanbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Jaaaaaaaa, update van de MKi9200 is beschikbaar op de site van Parrot.
Straks gelijk maar even uitproberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Kwam ik vandaag ook achter ja, al sinds 12 december. Kan het alleen niet testen, want heb mijn setje opgestuurd omdat die niet helemaal lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Heb de update net uitgevoerd, echt ideaal!
Het is heel simpel: Update downloaden via Parrot software, update op usb-stick zetten. Daarna met je usb-stick even naar de auto en inpluggen en vervolgens via het carkit-menu kiezen voor updaten en twee minuten later ben je klaar.

De eerste bugfixes die ik heb ontdekt:
- Afstandsbediening hapert veel minder
- Titel van mp3 loopt door als je bijvoorbeeld je volume wijzigt.
- Muziek gaat verder waar je de vorige keer bent gestopt (eindelijk! :D)
- Display gaat sneller uit naar uitschakelen contact

Kortom, ik ben dik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Damn, waar zien jullie die update dan? Ik vind niks! Verdomme 30 versies van Parrot site is ook niks :(
Staat er ook een update van de 9100 dan? Want lijkt mij dat die niet veel zal verschillen van de 9200, en ik heb hem écht hard nodig. Mijn 9100 is quite nutteloos nu :(

/edit
Ik moet toch ergens niet goed kijken, want de pagina waar ik zit, staat ook geen update voor de 9200!
http://www.parrot.com/uk/support/downloads

/edit2
Doh, hebben ze hem niet genoemd in het lijstje onderaan. Op het forum vind ik nu dat hij wel beschikbaar is:
http://www.parrot.com/forums/english/viewtopic.php?id=6404

/edit3
Iemand overigens een changelog? Want in tegenstelling tot alle andere firmware upgrades, zie ik voor de 9x00 serie geen changelogs :|

[ Voor 49% gewijzigd door UltraSub op 20-12-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb mijn 3200 prima aan de praat met mijn Nokia E71. Nou zit ik met het volgende irritante probleem.
De nokia zit in een lader in de auto en als de accu begint te laden of vol is komt er een pop-up op de E71 (zonder geluiden doie staan allemaal uit in de auto) en bij elke popup doet de Parrot TOCH een mute van de radio. Het is met name vervelend als de accu vol is. Dan ontlaad ie een beetje ... popup (accu wordt geladen) & mute. Accu weer vol .... popup (accu is vol) & mute. enzo verder :(
Kan iemand mij eventueel een tip geven hoe ik dit kan uitzetten / voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
JoepW schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:36:
Ik heb mijn 3200 prima aan de praat met mijn Nokia E71. Nou zit ik met het volgende irritante probleem.
De nokia zit in een lader in de auto en als de accu begint te laden of vol is komt er een pop-up op de E71 (zonder geluiden doie staan allemaal uit in de auto) en bij elke popup doet de Parrot TOCH een mute van de radio. Het is met name vervelend als de accu vol is. Dan ontlaad ie een beetje ... popup (accu wordt geladen) & mute. Accu weer vol .... popup (accu is vol) & mute. enzo verder :(
Ligt volgens mij aan het type toestel.
Heb namelijk tijdelijk een Nokia 3109 en die geeft dat probleem ook. Met m'n Nokia 6300 en HTC Touch Cruise heb ik daar geen last van. Kortom, ligt volgens mij meer aan het toestel dan aan de carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:42
Wat is op het moment de beste keuze qua parrots met monochroom display?
Had zelf een 3100 in mn auto die ik net verkocht heb, ding wel eruit gehaald, maar display was verkracht dus wil wel een andere.

Mij lijkt bediening op stuur wel fijn en de displays van de 6100 en 9100 zien er wel duidelijker uit, maar scheelt het ook echt... qua prijzen maakt het allemaal niet gek veel uit zag ik al wel.
Of is de good-old 3100 nog gewoon de betere en betrouwbaarste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14
JoepW schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:36:
Heb je toets signalen aan staan? Want meestal is dat de oorzaak. Verder in je toestel kijken naar notificatie meldingen want het enigste wat de parrot doet is wachten op geluid via de BT verbinding. En wanneer die komt gaat die muten.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
klaasbram schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:32:
[...]

Heb je toets signalen aan staan? Want meestal is dat de oorzaak. Verder in je toestel kijken naar notificatie meldingen want het enigste wat de parrot doet is wachten op geluid via de BT verbinding. En wanneer die komt gaat die muten.
Toets signalen zijn alleen de oorzaak als je ook daadwerkelijk een toets aanraakt.
Mijn vermoeden is dat er nog waarschuwingssignalen aan staan (ja, dat is de Nokia term). Maar toch, het kan goed een compatibility probleem zijn. Vriend van me had een E50, en ondanks dat alle geluiden uit stonden, dus ook waarschuwingstonen, kreeg hij toch een mute bij ieder inkomend bericht/mail. Was niet op te lossen. Was icm een Nokia carkit overigens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Iemand die nog een leuke aanbieding weet voor de parrot 3100 bt module?
En wat is een nette prijs voor dit model op het moment? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Mijn MKi9200 doet het nu eindelijk goed, had wat gezeik met de afstandsbediening.
Vandaag ook even de nieuwe firmware erop gezet en dat is gewoon goed gegaan. Alleen zijn een paar puntjes die mij zo snel opvielen die nog gefixed moeten worden.

- Duurt nog erg lang voordat het schermpje uitgaat als je contact uitzet. (zo tussen de 5-10 sec)
- Ik krijg erg vaak te zien dat hij bezig is mijn telefoonboek bij te werken, op dat moment kun je geen voice dial doen, want als je dan op de bel knop drukt krijg je de melding dat die bezig is. Via adresboek kan ik dan wel weer gewoon bellen :?

Was die achtergrond ook zat die er standaard bijgeleverd zit. Heb maar een foto gemaakt terwijl ik de lens van mijn telefoon afdek zodat ik een zwarte foto kreeg en deze als achtergrond van de Parrot ingesteld. Veel beter een zwarte achtergrond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Xof schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:18:
Mijn MKi9200 doet het nu eindelijk goed, had wat gezeik met de afstandsbediening.
Vandaag ook even de nieuwe firmware erop gezet en dat is gewoon goed gegaan. Alleen zijn een paar puntjes die mij zo snel opvielen die nog gefixed moeten worden.

- Duurt nog erg lang voordat het schermpje uitgaat als je contact uitzet. (zo tussen de 5-10 sec)
- Ik krijg erg vaak te zien dat hij bezig is mijn telefoonboek bij te werken, op dat moment kun je geen voice dial doen, want als je dan op de bel knop drukt krijg je de melding dat die bezig is. Via adresboek kan ik dan wel weer gewoon bellen :?

Was die achtergrond ook zat die er standaard bijgeleverd zit. Heb maar een foto gemaakt terwijl ik de lens van mijn telefoon afdek zodat ik een zwarte foto kreeg en deze als achtergrond van de Parrot ingesteld. Veel beter een zwarte achtergrond :D
Duurt inderdaad even voordat het schermpje uitgaat. Vind het zelf geen probleem, ik blijf er toch niet op wachten.
Dat bijwerken van de telefoon doet ie elke keer nadat je verbinding hebt gemaakt. Hij werkt dan even je contacten bij maar ook de lijsten met o.a. gekozen oproepen.
Overigens duurt dit bij mijn HTC Cruise véél langer dan bij mijn Nokia 6300. Verschilt dus per toestel.
Al me al ben ik nog steeds tevreden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Nou deed die dat alleen maar in het begin, hij doet het constant bij mij. Als die dan weer klaar is dan doet die even niks en een minuut later gaat die weer syncen.

Als ik het schermpje gewoon in de auto laat zitten (thuis en op kantoor) dan wacht ik er ook niet op. Maar soms wil je het schermpje uit je auto halen en dan is het beter om te wachten totdat die helemaal afgesloten is, omdat er dan een kans is dat je de volgende keer weer je afstandsbediening moet gaan pairen.

Maarja ik ben al lang blij dat ik nu eindelijk de Nederlandse software erop heb zitten. (had eerst de Duitse)

Geluidskwaliteit van microfoon is trouwens echt super bij dit ding, had de blazer in mijn auto keihard aanstaan omdat de ruiten wat beslagen waren. Maar diegene aan de andere kant van de lijn kon dat niet eens horen, terwijl dit toch duidelijk hoorbaar was in de auto.

[ Voor 18% gewijzigd door Xof op 22-12-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Xof schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:46:
Geluidskwaliteit van microfoon is trouwens echt super bij dit ding, had de blazer in mijn auto keihard aanstaan omdat de ruiten wat beslagen waren. Maar diegene aan de andere kant van de lijn kon dat niet eens horen, terwijl dit toch duidelijk hoorbaar was in de auto.
You gotta be kidding me...
Ik heb nog nooit zo'n slecht geluid gehad! Ook na de firmware upgrade van mijn 9100. :(
Is gewoon totaal onbruikbaar. 1 op de 4-5 belletjes gaat goed, al die andere kan ik ophangen, en opnieuw bellen, want niemand verstaat me. Zelfs als ik 3 cm van de mic praat, is het crap.

Ik ben totaal niet tevreden, en zwaar teleurgesteld. Ik snap niet dat ze dit als iPhone compatible durven verkopen! Het staat op hun eigen forums vol met drama verhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Misschien dat dit dan aan de iPhone ligt, want ik heb toch hele andere ervaringen. Of dat er een verschil in de 9100 en 9200 zit.
Maar als ik de Parrot forum zo door kijk, zijn het meestal wel de mensen met een iPhone die een probleem hebben met geluid. Misschien dat het bluetooth gedeelte tussen deze twee apparaten niet lekker werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Sja, ik weet het ook niet. Ik denk ook dat de iPhone een groot gedeelte van het probleem is. Echter op die forums zie ik ook veel mensen met problemen met Nokias, ook gerelateerde problemen, zoals zacht geluid. Maar wat mij dan het meeste stoort; Parrot schreeuwt van de daken dat net deze kits iPhone proof zijn. En dat zijn ze dus ab-so-luut niet. Triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26
UltraSub schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:22:
[...]

Toets signalen zijn alleen de oorzaak als je ook daadwerkelijk een toets aanraakt.
Mijn vermoeden is dat er nog waarschuwingssignalen aan staan (ja, dat is de Nokia term). Maar toch, het kan goed een compatibility probleem zijn. Vriend van me had een E50, en ondanks dat alle geluiden uit stonden, dus ook waarschuwingstonen, kreeg hij toch een mute bij ieder inkomend bericht/mail. Was niet op te lossen. Was icm een Nokia carkit overigens 8)7
Ik heb hetzelfde probleem met de 6100 icm een Nokia N95. Het lijkt wel of er iets niet in orde is met de BT op het toestel.

Weet iemand trouwens hoe je een standaard nummer kan toewijzen als je meedere nummer bij 1 contact hebt, ik heb dit al op mijn toestel geprobeerd, maar die gegevens neemt de 6100 niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Phew, Parrot heeft uitgevonden dat er een probleem is met de iPhone 3G. Apple heeft massive noise reduction als je aan het bellen bent. Ze hebben dit gemeld bij Apple, maar werken zelf aan een workaround. Einde van de week zeggen ze een firmware update klaar te hebben, die het probleem zou moeten oplossen.
* UltraSub has fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 14:46
Snapt iemand dit? Ik heb mijn Parrot gekoppeld aan mijn HTC Touch HD, probleemloos. De parrot nam de telefoonnaam over die als identiteit/naam van het apparaat was ingevoerd in Instellingen\Info. Net als bij mijn vorige mobiel met windows mobile 6.

Nu heb ik die naam veranderd in TouchHD. Dat pakte de Parrot op. Maar nu geeft hij mijn eigen naam weer (voor en achternaam). Het lijkt alsof ie opeens de eigenaarsinformatie van het toestel gebruikt. Maar als ik deze verander, pakt de parrot dit niet op?

Geen groot probleem natuurlijk maar wel erg vreemd. En ik wil Touch HD en niet mn eigen naam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Dat probleem heb ik ook wel eens. Dat staat er ineens Johan (toestelnaam) en de andere keer m'n volledige naam. Wanneer hij nou wat pakt, ik ben er nog niet uit. CK3100 icm 4.16c firmware overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

13art

Moderator Mobile
Dat heeft ook niks met de Parrot te maken maar met de touch HD. Daar staat in het register vermeld wat de bluetooth naam waaronder de Touch HD zichtbaar is. Zoek dus even in het register (ikzelf gebruik de zoekfunctie) naar de naam zoals die op de Parrot verschijnt, en verander dat dan in wat je wil dat het wordt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285454

Hallo,
Blij dit forum te hebben gevonden, want problemen.

Vorige week in 2 wagens de CK 3100 door een erkend plaatser laten monteren.

BMW 1 reeks, 2006, orig BMW radio/cd soundpakket met bediening op het stuur + orig BMW navigatie
Parrot + stuurbediening werken prima, doch
1° bij gebruik van de navigatie blijft het radio volume ongewijzigd, de mute stand werkt dus niet meer en beiden spelen door elkaar
2° het radio volume loopt niet meer synchroon met het motor geluid, werkt dus ook niet meer

Mercedes Vito Blaupunkt radio met versterker en sub woofer
1° radio in mute, maar de subwoofer blijft geluid produceren

Hopelijk geeft iemand een oplossing voor deze vervelende problemen, alvast bedankt, jpreys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als eerste, wat bedoel je in hemelsnaam met dat het radio volume niet meer synchroon loopt met het motor geluid? Is dat net zoiets als bij navigatie dat de navigatie stem luider wordt naarmate je harder rijdt, omdat de motor dan meer geluid produceert?

Wat betreft de mute stand. Dat ligt dan of aan de radio, of het mute draadje is verkeerd aangesloten. Gewoon terug gaan, lijkt me dat je daar gewoon garantie op hebt als je het door een erkend bedrijf hebt laten inbouwen.

Wat betreft de Mercedes, is alleen je subwoofer via een versterker aangesloten of ook je andere speakers in de auto? Als alleen de sub via de versterker is aangesloten en de andere speakers gewoon op de radio zelf en die muten wel, dan zou dat dus betekenen dat je autoradio het mute signaal niet doorstuurd naar de tulp uitgangen van je radio. Dan is daar denk ik weinig aan te doen (andere radio, want wees eerlijk, blaupunkt is toch ook niet echt alles ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285452

Dank voor de snelle reactie.

BMW:"...navigatie stem luider wordt naarmate je harder rijdt, omdat de motor dan meer geluid produceert?"
Is inderdaad wat ik bedoel.
Een afspraak voor nazicht is gemaakt, hopelijk is het dat ene draadje en op te lossen.
Vito: zal het eens laten bekijken, de Blaupunkt is er terug ingekomen opdat deze een veel betere klankkleur
heeft dan de nieuw aangekocht Pioneer...

Bijkomende vraag; is het normaal dat de Parrot enkel over één box (bestuurders kant) speelt? Dit is bij de beide wagens het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Anoniem: 285452 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:18:
Dank voor de snelle reactie.

BMW:"...navigatie stem luider wordt naarmate je harder rijdt, omdat de motor dan meer geluid produceert?"
Is inderdaad wat ik bedoel.
Een afspraak voor nazicht is gemaakt, hopelijk is het dat ene draadje en op te lossen.
Vito: zal het eens laten bekijken, de Blaupunkt is er terug ingekomen opdat deze een veel betere klankkleur
heeft dan de nieuw aangekocht Pioneer...

Bijkomende vraag; is het normaal dat de Parrot enkel over één box (bestuurders kant) speelt? Dit is bij de beide wagens het geval.
Dat laatste kan kloppen, afhankelijk van het feit of je de versterker van de Parrot of de versterker van de radio gebruikt. Kwestie van wat er technisch mogelijk is (radioafhankelijk) en welke keuze de inbouwer heeft gemaakt. Mijn Parrot speelt namelijk over meerdere boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 285452 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 02:18:
Bij mij speelt hij ook over 1 box, alleen heb ik het veranderd naar de box achter aangezien daar de standaard boxen nog inzaten en voorin compo's en ik die niet werkend kreeg icm mijn versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Probleempje: Ik heb geregeld als ik een 'praatprogramman' aan heb staan op de radio, dat de parrot opeens in voicediling terecht komt, zonder dat er iemand telefoon zegt. Kan ik hier iets aan doen? Of kan ik misschien dat commando om voicedialing te starten met een stemcommando uit zetten?
Hellup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fingie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-05 15:37
Ik heb een vraagje over de USB aansluiting op de MKI9200. Ik wil deze carkit laten inbouwen in mijn nieuwe auto, maar vraag mij af of de USB aansluiting gebruikt kan worden om mijn telefoon op te laden. Ik heb een HTC TyTN en krijg binnenkort een HTC Touch Pro. Als ik deze aansluit op de USB aansluiting, laad de telefoon dan op? Gebeuren er nog andere dingen als je een telefoon hierop aansluit? Ik wil hem echt alleen gebruiken voor het opladen en (waarschijnlijk) nooit voor andere zaken (naast bellen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Je moet die voicecommands wel uit kunnen zetten volgens mij moet in het menu ergens.
Kijk dat ding 'luistert' ook niet echt naar het woord telefoon, maar naar klanken. Vandaar dat zoiets kan gebeuren.
Als je het niet in het menu kan vinden kan je ook gewoon het partnerverband verwijderen en daarna weer een nieuwe aanmaken, dan zijn je voicecommands ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Fingie schreef op maandag 05 januari 2009 @ 09:10:
Ik heb een vraagje over de USB aansluiting op de MKI9200. Ik wil deze carkit laten inbouwen in mijn nieuwe auto, maar vraag mij af of de USB aansluiting gebruikt kan worden om mijn telefoon op te laden. Ik heb een HTC TyTN en krijg binnenkort een HTC Touch Pro. Als ik deze aansluit op de USB aansluiting, laad de telefoon dan op? Gebeuren er nog andere dingen als je een telefoon hierop aansluit? Ik wil hem echt alleen gebruiken voor het opladen en (waarschijnlijk) nooit voor andere zaken (naast bellen dan).
Durf ik je niet te zeggen. Is het dan overigens niet verstandiger om gewoon een "standaard" carkit in te laten bouwen en een losse autolader te laten plaatsen?
Die autolader kunnen ze heel mooi achter je dashboard wegwerken zodat de gewone 12v-aansluiting beschikbaar blijft. Lijkt mij in jouw geval net zo functioneel maar veel goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Parrot in laten bouwen naar keuze, en inderdaad een losse autolader laten vermeubelen zodat die rechtstreeks op spanning staat (waarschijnlijk van sigarettenaansteker).
Hier is een MKi9100 ingebouwd, en ik maak gebruik van een Carcomm houder die actief is, en dus laadt. Carkit wordt alleen gebruikt om te bellen. Je hoeft al die functies niet te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

UltraSub schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:20:
Phew, Parrot heeft uitgevonden dat er een probleem is met de iPhone 3G. Apple heeft massive noise reduction als je aan het bellen bent. Ze hebben dit gemeld bij Apple, maar werken zelf aan een workaround. Einde van de week zeggen ze een firmware update klaar te hebben, die het probleem zou moeten oplossen.
* UltraSub has fingers crossed.
Voor als je het nog niet had gezien Parrot heeft een NL update uitgebracht voor het iPhone probleem: http://www.parrot.com/forums/english/viewtopic.php?id=6477
Ben benieuwd of het helpt :)

Edit: Je had het al gezien, kwam een post van je tegen daar die over de update ging :P
En zo te lezen is de bel kwaliteit nu wel goed, gelukkig maar :)

[ Voor 10% gewijzigd door Xof op 05-01-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Naja, goed, goed.. Het kan beter, maar men verstaat me nu tenminste, laten we het daar op houden ;)
Toch fijn dat Parrot klachten serieus neemt, en er iets aan doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

DjWannaB2002 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:16:
Je moet die voicecommands wel uit kunnen zetten volgens mij moet in het menu ergens.
Kijk dat ding 'luistert' ook niet echt naar het woord telefoon, maar naar klanken. Vandaar dat zoiets kan gebeuren.
Als je het niet in het menu kan vinden kan je ook gewoon het partnerverband verwijderen en daarna weer een nieuwe aanmaken, dan zijn je voicecommands ook weg.
Ter info: Ik gebruik de voicedialing van mijn E71.
Maar ik wil wel degelijk voicedialing blijven gebruiken. Ik wil alleen dat het voicecommando "telefoon" uit gaat.
Dus ik wil eigenlijk voicedialing alleen nog activeren met kort op de groene knop te drukken.

En de vraag is dus of dat mogelijk is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dan moet alleen het keyword telefoon uitgeschakeld worden. Ten minste dat werkt zo op mijn 3100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
UltraSub schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:45:
Naja, goed, goed.. Het kan beter, maar men verstaat me nu tenminste, laten we het daar op houden ;)
Toch fijn dat Parrot klachten serieus neemt, en er iets aan doet..
Parrot kan er dus weinig aan doen.

En 'iPhone compatible' is een marketingkreet. Als je maar voldoet aan 3 standaarden ben je elke-gsm-compatible. Alleen iPhone klinkt lekker hip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

DjWannaB2002 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 00:33:
Dan moet alleen het keyword telefoon uitgeschakeld worden. Ten minste dat werkt zo op mijn 3100.
Volgens mij reageert de Parrot en niet mijn telefoon op het voice-commando "telefoon' Kan ik dan in de parrot dit commando ongedaan maken? En zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Weet ik niet uit mijn hoofd, moet je even kijken. Lijkt me dat je per item het wel kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ik heb even een vraagje over de MKI9200, deze heeft een ipod aansluiting, maar hoe werkt dit op de radio?
Ik heb namelijk een standaard renault radio (2008) en als ik het goed begrijp kun je de parrot dan vrij simpel aansluiten met een iso stekker. Maar als ik dan mn ipod eraan hang, zit hij niet op de aux in, want dit zit niet in die iso kabel, dus hoe wordt de muziek dan versterkt? Als dat op de parrot aankomt kunnen ze mij niet vertellen dat dat fatsoenlijk gaat werken?

Snap ik iets niet of werkt dit gewoon niet zo (goed) als ze adverteren?

En nog een algemeen vraagje, is het ondertussen al mogelijk om met meerdere telefoons tegelijk op een carkit te werken ( bv prive en zakelijke telefoon), hoeft niet perse een parrot te zijn maar liever wel, prijs vind ik minder interessant, als het maar werkt.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

De Parrot heeft een eigen versterker en gaat dus om jouw radio heen.. De Parrot zit gewoon rechtstreeks op de speakers. Helaas is deze versterker niet van hele goede kwaliteit, ik gebruik het muziek gedeelte dan ook helemaal niet.

Volgens mij kun je maar één telefoon pairen met de MKi9200, als je een andere telefoon wil toevoegen dan verbreekt die de verbinding met de eerste telefoon.

[ Voor 25% gewijzigd door Xof op 08-01-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ah ok dan is dat in ieder geval geen optie, ga ik toch even verder kijken voor een dension en een goedkoperen parrot. Weet iemand misschien of er andere carkits zijn die wel meerdere telefoons ondersteunen en kwa geluidskwaliteit in de buurt komen van de parrots?

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
intuliegend schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:33:
Ah ok dan is dat in ieder geval geen optie, ga ik toch even verder kijken voor een dension en een goedkoperen parrot. Weet iemand misschien of er andere carkits zijn die wel meerdere telefoons ondersteunen en kwa geluidskwaliteit in de buurt komen van de parrots?
Weet niet exact welk model, maar er zijn zeker modellen van Parrot die meerdere apparaten kunnen pairen. Denk dat dit wel op de site van Parrot staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285452

even een update: probleempjes dd 30/12/08
Vito: sub is inderdaad afzonderlijk aangesloten, maar vormt geen hinderlijk lawaai bij werking van de Parrot
werkt prima!
BMW: het radio volume past zich nu perfect aan aan het motor geluid, dus probleem ook opgelost
uitvallen van de Parrot ( bijkomend probleempje) = fout in fiche hersteld, dus ook opgelost
nog 1 probleem: mute stand bij werking navigatie werkt nog steeds niet, wel alles BMW matig aangesloten
volgens 3 BMW garages is het een BMW software probleem, na onderhoud is er een update uitgevoerd. In de laatste versie zouden enkel de voornste speakers muten en niet allemaal, bij mij mute er dus geen enkele...
een nieuwe update zal worden uitgevoerd, hopelijk is het dan in orde

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Laatst online: 03-06 20:27

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik maak zelf gebruik van de 3100 carkit. en heb deze in gebouwd in mijn Volvo C70.
Na lang zoeken heb ik echt de perfecte plek gevonden zodat hij in het midden console valt.
Hij is namelijk percies even groot als de oude centen bak die volvo gebruikt onder de radio.
en de centenbak kan je er zo uit tillen. Je moet zelf alleen even een bevestiging maken doormiddel van een klein plaatje of staaf je zodat hij nooit in het console kan vallen.
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/centenbak.jpg

Voor mensen die dit ook handig lijkt . Het moet zo passen in de volvo C/V/S70 van 1997 tot 2003

Hier een foto van de in bouw.
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/overzicht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/passend.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/C70project/stoelen/IMG_2883.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Dark Angel op 10-01-2009 21:53 ]

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfooter
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 10:12
Ik heb vandaag mijn Parrot MK6000 (v1.03) ingebouwd en kom er nog niet helemaal uit.

het pairen van mijn TYTN2 gaat goed en de contacten worden netjes overgezet. Het bellen gaat goed voorzover ik heb kunnen testen. Echter krijgt ik nog geen muziek afgespeeld via AD2P of commando,s van TomTom. Bij TomTom gaan de voice commando,s gewoon over de interne speaker. Soms mute het geluid wel maar hoor ik verder niks, wat doe ik verkeerd?

Wind, Waves and Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
En opnieuw is er een update voor de MKi9200 beschikbaar, versie 1.03.
Iemand die wellicht de release-notes al heeft gezien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

This new version fix the loss of iPod/iPhone audio streaming and allows to increase the Ring maximum volume.
Bron: http://www.parrot.com/forums/english/viewtopic.php?id=6567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Had ik intussen ook gezien maar het leek me sterk dat ze puur en alleen daarvoor een update zouden uitbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Anders hadden ze het denk ik wel vermeld.
Ze hebben nog genoeg problemen op te lossen, maar ze zijn niet echt snel daar qua firmware updates heb ik het idee. En de bugs die erin zitten zijn nou niet zo complex dat ze niet al heel snel opgelost kunnen worden. Maarja dat duurt nog wel een paar maanden :P
Maarja ik kan er iig mee bellen en dat is het belangrijkste, al zou het wel mooi zijn als ze de optie inbouwen om het volume van de mic in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:12

KillerB

______

Als we toch laten zien hoe de parrot erin zit, bij mij zit hij zo:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/242sm0i.jpg

Er zit nu een heel klein gaatje in de rechterbovenhoek van de bekerhouder voor het draadje. De Mic zit midden boven op de binnenverlichting unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

JoepW schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:18:
[...]

Ter info: Ik gebruik de voicedialing van mijn E71.
Maar ik wil wel degelijk voicedialing blijven gebruiken. Ik wil alleen dat het voicecommando "telefoon" uit gaat.
Dus ik wil eigenlijk voicedialing alleen nog activeren met kort op de groene knop te drukken.

En de vraag is dus of dat mogelijk is.....
En even follow-up. Het kan. Bij de voicecommando's kan je 'Telefoon' uitzetten.... verlost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 11:23

seninha

god's right foot

Toen ik mijn auto kocht zat er al een Parrot CK3000 (de eerste versie,dus GEEN evolution) Car-kit in.

Heeft altijd erg goed gewerkt met al mn Sony Ericsson telefoons.Maar sinds ik een Nokia heb is deze onbruikbaar geworden.
Heb twee problemen.

Het eerste is dat het geluid die uit de speaker komt erg zacht is.Dit is ook niet te verhogen via de telefoon.
Volgens Parrot hoor je dus je telefoon volume te verhogen maar dat werkt dus niet.

En al tweede, en ik denk da dit meer met de telefoon dan met Parrot te maken heeft.
Parrot wordt namelijk als koptelefoon gekoppeld aan mn Nokia E71 ipv als Car kit.

Ik heb in de auto een CarPC waar oa een programma zit waarme je een telefoon kan bedienen via BT.
Met mn Sony Ericsson kon ik dus tegelijk met de Parrot koppelen en de CarPC.
Dan kon ik via de CarPC een nummer intikken of iemand uit mn telefoon boek kiezen en dan op bellen drukken.Telefoon ging dan aan het werk en zodra er verbinding was nam de Parrot het geluid over.

Was erg handig, maar dat lukt jammer genoeg niet meer.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Xof schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 23:37:
Anders hadden ze het denk ik wel vermeld.
Ze hebben nog genoeg problemen op te lossen, maar ze zijn niet echt snel daar qua firmware updates heb ik het idee. En de bugs die erin zitten zijn nou niet zo complex dat ze niet al heel snel opgelost kunnen worden. Maarja dat duurt nog wel een paar maanden :P
Maarja ik kan er iig mee bellen en dat is het belangrijkste, al zou het wel mooi zijn als ze de optie inbouwen om het volume van de mic in te stellen.
Um, niet echt snel? Tuurlijk het duurt ff. Maar heb jij wel eens een firmware update gezien van een Nokia carkit? Die doen er pas niks aan. Dan heb je bij Parrot wel nog het geluk dat ze luisteren naar hun klanten, en er tenminste íets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik heb geen ervaring met Nokia carkits, maar als ik kijk naar elektronische producten in het algemeen vind ik het niet heel snel gaan. Ze hebben het product al met bugs op de markt gezet (en dat wisten ze echt wel), dus vind ik ook dat ze daarna snel met updates moeten komen.
Al heb je gelijk dat die iPhone fix wel erg snel kwam.

Maar het is niet zo dat ik het heel erg vind hoor. Er is geen specifieke bugfix waar ik echt op zit te wachten. Muziek via A2DP streamen gaat nog niet altijd lekker, maar dat is ook niet de reden dat ik de MKi9200 gekocht heb.

Ze mogen wel een feature inbouwen en dat is de afstandsbediening kunnen syncen terwijl je auto al aanstaat. Want om nou weer de auto uit te gaan zetten om dan vervolgens de AB te kunnen gaan syncen vind ik een beetje overdreven. (heel af en toe is mijn AB niet gesynced)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:12

KillerB

______

JoepW schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 06:44:
[...]

En even follow-up. Het kan. Bij de voicecommando's kan je 'Telefoon' uitzetten.... verlost :)
Thanks, ga ik ook even uitzetten want als ik met iemand in de auto zit en ben aan het kletsen dan reageert dat ding regelmatig op mijn stem omdat de klank toevallig hetzelfde is als dat "telefoon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Vanavond eens even wat zitten testen met de mobiele radiostream van radio 538 op mijn N95 in combinatie met de MK6100 en ik moet zeggen dat het een prima geluid geeft.

Dat de carkit met het koppelen met een Nokia een headset icoontje weergeeft ipv een carkit icoontje heb ik ook, ondersteunt het carkit profiel misschien geen A2DP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Het is denk ik maar net wat je gewend bent, want ik vind de muziek over mijn MKi9200 echt nergens naar klinken. Als ik het geluid wat harder zet klinkt het nergens meer naar.
Ik ga binnenkort dan ook maar voor zorgen dat het geluid van de Parrot via de line-in van mijn autoradio gaat ipv rechtstreeks op de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Xof schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:21:
Het is denk ik maar net wat je gewend bent, want ik vind de muziek over mijn MKi9200 echt nergens naar klinken. Als ik het geluid wat harder zet klinkt het nergens meer naar.
Ik ga binnenkort dan ook maar voor zorgen dat het geluid van de Parrot via de line-in van mijn autoradio gaat ipv rechtstreeks op de speakers.
Is het niet standaard om een carkit te koppelen op de line-in van je autoradio?
Anders mute de radio toch niet bij een inkomend gesprek e.d.??

Bij mij loopt het geluid in elk geval over de line-in van mijn radio en ik ben dik tevreden over de geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Plucky schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:03:
[...]

Is het niet standaard om een carkit te koppelen op de line-in van je autoradio?
Anders mute de radio toch niet bij een inkomend gesprek e.d.??
Tuurlijk wel.
Hier is de iPhone gepaired met de 9200. Maar de lineout van de iPhone gaat rechtstreeks naar de line-in van de radio. Komt er een telefoontje binnen, dan mute de carkit gewoon de autoradio (gewoon een signaal, heeft niks te maken met line-in of out).
Ik heb een 9200 en gebruik het ding alleen om te bellen, al die andere features gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:37

The_Scarabial

MTB for life!

Ben sinds deze week ook eigenaar van een parrot ck3100. Heb hier verschillende pogingen gedaan om mijn Nokia 3109 te koppelen met de Parrot, maar tot op heden niet gelukt. Mijn vermoeden is dat de pincode niet klopt. Ik heb iets gelezen over het resetten, 3 knoppen tegelijk indrukken, maar dan krijg je een zwart scherm, als je dan op het groene telefoontje drukt wordt de linkerhelft van het scherm zwart, rode telefoontje is rechterhelft zwart, draaien aan het knopje, dan gaan er lampjes bovenin branden.

Iemand enig idee hoe je wel moet resetten? Of is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Welke pincode gebruik je?
Standaard zou het 1234 moeten zijn.
Laat je de CK3100 aan je telefoon koppelen of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32963

Ik heb vandaag een Mki9000 ingebouwd en vindt het geluid van mijn iPod of USB stick helemaal niet slecht klinken. Wel moet de BAS optie uitgezet worden want dat is wat te veel laag vind ik.

Wel een drama bij de inbouw was om de microfoon kabel die ik had doorgeknipt weer vast te solderen. Dit is een 4 draads verbinding (duo microfoon). De kernen zijn goed te solderen, maar op de mantels blijft geen druppel tin zitten.

• Nexz
Hulde aan Parrot! Mijn parrot CK3100 was gesloopt (kabels) omdat een paar mensen het leuk vonden om mijn autoradio te jatten, Parrot gemailed en heb gister een vervangingspakket voor de kabels ontvangen - helemaal gratis!

Zo horen bedrijf hun klanten te behandelen!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb me ook een parrot ck3100 aangeschaft, en volgende week zaterdag auto ophalen en inbouwen. Ben benieuwd, pioneer radio met mute aansluiting en alles ligt klaar. En het parrot pakket ziet er goed uit.
Black edition is ook erg strak ivm de oude grijze. Ben benieuwd hoe het werkt. :P

Even een vraagje, ik zag dat er een houder bij zat voor de montage van het beeldschermpje maar ik zie op veel foto's dat ie plat op je dashboard is gemonteerd net boven je radio enzo. Hoe moet je dat doen, met de meegeleverde plakkertjes of wat?

En de microfoon, waar kan ik die het beste plaatsen?

Edit: Inmiddels bezig met uitzoeken hoe aan te sluiten, het tussen de iso stekker van de auto en tussen de radio is geen punt, dat is het makkelijkste. Beeldscherm en mic aansluiten is ook makkelijk.

Maar dan heb ik een vraag over een aantal dingen.

Uit de pioneer deh2920 radio komt een mute kabel, die is geel, en al 1cm voorgestript.
Waar moet deze op worden aangesloten op de parrot bekabeling?

De bruin/grijze parrot stekker heeft 3 mute kabels, waarvan mute 2 geel is. Via de handleiding van parrot en pioneer kom ik niet verder welke ik moet kiezen.

Rare is dat op de zwarte iso stekker van parrot ook een gele kabel zit, die bij die mute cable ding, waar is die voor en waar moet die op aangesloten worden?

En aan de zwarte parrot iso stekker zitten nog een groene en bruine kabel voor + en -, vanwaar moeten die stroom krijgen? Achter de radio + en - aftakken of wat?

Edit2:
Ok, deel a gevonden inmiddels, gele kabel vanaf de mute kabel is voor geschakelde voeding op aan te sluiten, geen idee waar ik die vandaan kan en mag halen?

De groen/bruine kabel is voor speciale manier van speakers aansluiten, die heb ik dus niet nodig.

Dan nog uitzoeken met dat mute gebeuren, waarop ik die gele pioneer mute kabel op kan aansluiten, welke van de 3. :P

[ Voor 87% gewijzigd door Joopieboy op 12-02-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb het probleem nog steeds dat de E71 pop-ups toont die melden dat de accu vol is of gaat laden. En dat de Parrot 3200 dan steeds de radio mute. Errug vervelend.
Ik heb contact met Parrot hierover gehad per mail. Begin volgende maand komt er een firmware update ze gaan proberen dit nog in de geplande update mee te nemen. Ik hoop het echt en zo ja, hulde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mja.. leek het eerst zoveel beter met de iPhone en de 9100 na de firmware upgrade, hij is eigenlijk nog steeds onbruikbaar. Heel veel mensen klagen steen en been dat ik niet te verstaan ben. Krijg er eigenlijk behoorlijk de schijt van. Dure carkit, en niet fatsoenlijk te gebruiken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Joopieboy schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 17:26:
Dan nog uitzoeken met dat mute gebeuren, waarop ik die gele pioneer mute kabel op kan aansluiten, welke van de 3. :P
Volgens mij maakt het niet zoveel uit, als die maar op de mute van parrot wordt aangesloten. Gewoon mute 1 nemen zou ik zeggen, niet teveel op de kleuren letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die mute voert sowieso weinig uit natuurlijk...

Het geluid wordt door de parrot al gemute, en pioneer pauzeert niet als de mute wordt ingeschakeld...

Enige is dat er "mute" in beeld verschijnt... Jippie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 10:22

Royz

Kleurenblind!!

UltraSub schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:06:
Mja.. leek het eerst zoveel beter met de iPhone en de 9100 na de firmware upgrade, hij is eigenlijk nog steeds onbruikbaar. Heel veel mensen klagen steen en been dat ik niet te verstaan ben. Krijg er eigenlijk behoorlijk de schijt van. Dure carkit, en niet fatsoenlijk te gebruiken. :(
Zelfde combinatie hier. iPhone met Parrot en mensen klagen ook veel hier. Volgende keer maar in de auto een BT kitje laten bouwen hoor :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Lees net wel dat er na 1.03 (geen verbeteringen in changelog voor iPhone), een 1.10 is uitgekomen, welke weer verbeteringen voor iPhone zou moeten hebben. Nou hoop ik dat dat ook over het voicegedeelte gaat, en niet over het muziek gedeelte waar zoveel over wordt geklaagd. Straks maar eens ff upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het blijft overigens wel treurig dat er zo weinig software support is voor de oudere modellen.

De 3100 is volgens mij nog steeds het meest verkochte model, en die krijgt nog enigzins support, maar de 6x00's lopen aardig achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 10:22

Royz

Kleurenblind!!

UltraSub schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:26:
Lees net wel dat er na 1.03 (geen verbeteringen in changelog voor iPhone), een 1.10 is uitgekomen, welke weer verbeteringen voor iPhone zou moeten hebben. Nou hoop ik dat dat ook over het voicegedeelte gaat, en niet over het muziek gedeelte waar zoveel over wordt geklaagd. Straks maar eens ff upgraden.
Ik moet me even inlezen hoe je upgrade... kan dit ook via BT? of moet ik dat via kabeltjes doen?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Royz schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:46:
[...]

Ik moet me even inlezen hoe je upgrade... kan dit ook via BT? of moet ik dat via kabeltjes doen?
Easy peasy. Download Parrot Update Tool. Laat die de laatste versie downloaden. Hij vraagt om een USB stick, daar krastie een folder op met de update. Loop naar je auto, steek de usb stick er in, en zeg via het instellingen menu dattie moet updaten. Klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dus als ik het goed bekijkt gewoon de mute kabel op mute 1 aansluiten, maakt verder niet uit? Zeker weten?

En die gele kabel vanaf het kleine zwarte kastje (mute kastje?) moet op een geschakelde 12v?

Verder niks speciaals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:37

The_Scarabial

MTB for life!

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 01:10:
Welke pincode gebruik je?
Standaard zou het 1234 moeten zijn.
Laat je de CK3100 aan je telefoon koppelen of andersom?
Sorry voor het late antwoord, maar ik kreeg die dag erop nog een geniale ingeving, ik had alle oude telefoons die erin stonden verwijderd, dit bleek de oplossing. Pincode 1234 werkte daarna perfect.

iig bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185651

Ik heb de MKi9100 nu ongeveer 1 week in bezit, mijn ervaringen:

De geluidskwaliteit van het muziekgedeelte is redelijk, een autoradio zal over het algemeen beter zijn.
Maar hij is absoluut niet slecht!!!

Geluidskwaliteit mbt bellen is erg goed.

Ik heb alleen het probleem dat als ik het contact aanzet, dat automatisch de Parrot in MP3 stand gaat.
Dat wil zeggen, dat ik standaard de Parrot na een paar seconden moet uitzetten.
(mijn voorkeur is om de dag met radio te beginnen).

Weten jullie of ik dit ergens kan instellen?

25-feb-09:
Ps. ik ga hem dadelijk updaten naar v1.10
Mijn probleem is na de update verholpen.

In tegenstelling tot andere ben ik bijzonder goed te spreken over de kwaliteit van de carkit (microfoon etc.)
Misschien heeft het met de plaatsing tov luchtroosters te maken?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 185651 op 25-02-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33142

de laatste weken heb ik problemen met mn CK3100 van iets meer dan jaar oud.

heel soms krijg ik 4 of 5 hele korte snelle biepjes achter elkaar te horen,het display gaat iets feller branden en de groene en rode knop gaan uit.....hij reageerd dan ook helemaal nergens meer op.

weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:42
verbinding kwijt met display, toevallig iets verschoven ?

Ik had het ook, even openschroeven, 2 kleine kruiskoppen op de achterkant en kijken of stekkertje er nog wel helemaal goed in zit...

Kan ook kabelbreuk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 33142 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 10:27:
de laatste weken heb ik problemen met mn CK3100 van iets meer dan jaar oud.

heel soms krijg ik 4 of 5 hele korte snelle biepjes achter elkaar te horen,het display gaat iets feller branden en de groene en rode knop gaan uit.....hij reageerd dan ook helemaal nergens meer op.

weet iemand wat dit kan zijn?
Geen idee heb ik ook wel eens. Motor uit en aan en hij doet het gewoon weer. Lijkt eerder op een foutje in de software oid.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste