Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 20:21
Ik heb nu sinds april dit jaar een CK3100, werkte altijd naar behoren met mijn HTC Touch Pro 2. Contacten synchroniseren ging perfect. Nu heb ik sinds pas een HTC Desire HD (leuk toestel tbh) en dat gaat niet helemaal lekker.

Ik kwam tot de conclusie dat het telefoonboek niet echt klopte, sommige contacten leken verdwenen te zijn. Later bleek dat deze ergens anders in de lijst stonden; enkel de achternaam was zichtbaar. Bij andere contacten is het tussenvoegsel opeens verdwenen.

Ik heb alle gekoppelde apparaten verwijderd, ook in mijn telefoon, paar keer opnieuw verbinding proberen te maken, ook heb ik de parrot gisteren naar de nieuwste firmware geupdate, maar zonder resultaat.

de optie "sorteer volgorde" is niet aan 'klik'baar in het parrot menu. Verder zou ik niet weten wat ik nog kan doen..

Ook facebook contacten verschijnen opeens in mijn parrot. Dit terwijl ik geen telefoonnummers van deze mensen in mn telefoon heb staan (heeft hij direct van facebook gehaald), deze contacten staan dan ook niet in mijn contactenlijst van mn telefoon.

note: htc desire hd wordt gesupport volgens de parrot website.

amen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou de laatste versie eens downloaden en de firmware van je Parrot updaten, kan zijn dat de versie die jij erop hebt staan te 'oud' is en jouw telefoon nog niet ondersteund. :)

Zelf heb ik al jarenlang Nokia, en mijn Parrot is inmiddels ruim 2 jaar oud, nog nooit geüpdate maar zelfs mijn nieuwste Nokia 6700 werkt gewoon zonder troubles, en vorig jaar mijn Sony Ericsson C902 gaf niks anders als troubles. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Joopieboy schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:08:
Ik zou de laatste versie eens downloaden en de firmware van je Parrot updaten..
brentnl schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:09:
...ook heb ik de parrot gisteren naar de nieuwste firmware geupdate, maar zonder resultaat.
...
helaas valt die optie dus al af.. (versie 4.23 zo uit mn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Och sorry, niet goed gelezen. :X

Maar dat is wel erg klote dan ja. Probeer eens de gekoppelde telefoons uit de lijst te wissen en opnieuw je telefoon te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Joopieboy schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:19:
Och sorry, niet goed gelezen. :X

Maar dat is wel erg klote dan ja. Probeer eens de gekoppelde telefoons uit de lijst te wissen en opnieuw je telefoon te koppelen?
Ik heb alle gekoppelde apparaten verwijderd, ook in mijn telefoon, paar keer opnieuw verbinding proberen te maken, ook heb ik de parrot gisteren naar de nieuwste firmware geupdate, maar zonder resultaat.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:57

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb nu sinds april dit jaar een CK3100, werkte altijd naar behoren met mijn HTC Touch Pro 2. Contacten synchroniseren ging perfect. Nu heb ik sinds pas een HTC Desire HD (leuk toestel tbh) en dat gaat niet helemaal lekker.

Ik kwam tot de conclusie dat het telefoonboek niet echt klopte, sommige contacten leken verdwenen te zijn. Later bleek dat deze ergens anders in de lijst stonden; enkel de achternaam was zichtbaar. Bij andere contacten is het tussenvoegsel opeens verdwenen.

de optie "sorteer volgorde" is niet aan 'klik'baar in het parrot menu. Verder zou ik niet weten wat ik nog kan doen..

Ook facebook contacten verschijnen opeens in mijn parrot. Dit terwijl ik geen telefoonnummers van deze mensen in mn telefoon heb staan (heeft hij direct van facebook gehaald), deze contacten staan dan ook niet in mijn contactenlijst van mn telefoon.

note: htc desire hd wordt gesupport volgens de parrot website.

amen :O
Heb dit ook met mijn hd, de BT verbinding wordt op de telefoon soms verbroken en de parrot denkt dt ie er nog is, enige manier om voor mij weer verbinding te krijgen is de telefoon uit en aan te zetten. Soms is de lijst dan helemaal in orde, soms leeg, soms half goed. Ik heb dit sinds de update van mijn Desire (zonder HD) naar 2.2
Nu nog een work around vinden, het lijkt namelijk vaker goed te gaan als het scherm aan blijft.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik heb afgelopen zaterdag de Parrot MKi9000 laten inbouwen, maar de garage heeft kennelijk de verkeerde +12V lijn gebruikt. De Parrot wordt namelijk niet uitgeschakeld als de motor uitschakelt. Nu kan ik pas woensdag terecht om dat te laten maken.

Is er een optie om de Parrot (of tenminste het bluetooth gedeelte) uit te schakelen zonder de kabels/accu los te halen? Ik wil namelijk niet dat m'n ruit ingetikt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Uhm sja, zekeringen van de parrot loskoppelen achter in je dashboard, maar aangezien je het hebt laten inbouwen is dat dus niet zo een handige optie. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Mark_640 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:34:
[...]

Als je daarmee een serie korte pieptoontjes bedoelt (ik kan me voorstellen dat je het tjirpen noemt ;) ), dat doet de mijne ook. 9 v/d 10 keer kan ik daarna de parrot niet meer bedienen, maar werkt hij nog wel als ik ga bellen, alleen opnemen lukt dan niet omdat de knoppen niet meer reageren.

Ik heb de basisunit al 3x laten vervangen (lease-auto) maar het helpt niks. Ik heb me er maar bij neergelegd... ;)
Ik heb ook een Parrot CK3100 in m'n Prius zitten en ik heb nog nooit rare geluiden hoort.
Ik heb 'm laten onbouwen (met instructie waar en hoe)
Achter het klepje 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.hoekstras.nl/images/ParrotKlepDicht.jpg

Voor wie het interesseerd: De CK3100 werkt ook helemaal goed met een Samsung Omnia 7.
Zowel de sync als de spraakkwaliteit. Toch mooi voor een carkit die veel eerder uitkwam als de smartphone waar hij mee moet syncen. Blijkbaar houden zowel Parrot als Phone7 zich goed aan de standaard.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 614 op 06-12-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Zo, net bij de garage geweest en het is opgelost. Parrot schakelt netjes uit als ik de sleutel uit het contact haal.

Nu alleen nog uitvinden hoe ik de gesproken instructies van de TomTom iPhone app via de dock-connector kan laten lopen als er geen muziek speelt. Via Bluetooth vind ik maar niks namelijk, want dan mis je de eerste 2 woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391617

Goedenmiddag,

Ik heb al langere tijd een Parrot in mijn VW Golf 4, alleen nu gaat hij het volgende vertonen:

Elke keer verlies ik onze connectie met de carkit. Wanneer ik instap in de wagen herkent hij mijn telefoon en synced hij ook. ik kan een oproep ontvangen/maken en een minuut later BAM connectie weg. Hij geeft wel nog de naam van de telefoon weer op het scherm van de parrot maar dat ik ook alles. Als ik dan via de carkit een oproep wil maken blijft hij ook hangen op deze oproep tot wanneer ik de motor uitzet.
Als ik dan via de carkit handmatig een connectie wil maken met de telefoon krijg ik "connectie mislukt"
Als ik een oproep ontvang op mijn telefoon hoor ik niets! Want de telefoon denk dat hij nog steeds gepaired is met de carkit.

Telefoon nokia C3
Parrot 3200

Wie kan mij helpen?!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als ik u was zou ik de Parrot eens voorzien van nieuwe software, ik denk dat dat wel een groot verschil kan maken. Ook even alle geconnecte telefoons verwijderen uit de lijst van de Parrot en de connectie vanuit je telefoon verwijderen, en opnieuw connecten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:04

The Legend

*Plop*

Mijn Parrot CK3100 schakelt sinds kort niet meer terug naar de radio/cd na het beëindigen van een gesprek. Hij heeft het dus wel goed gedaan, niets gewijzigd in bekabeling oid. Pas als je de bluetooth verbinding verbreekt springt hij terug naar de radio/cd.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:22

key

Ik heb zojuist een Parrot carkit ingebouwd de MK6100
Hij werkt prima nadat ik de voedingskabeltjes heb omgedraaid kreeg ik ook netjes "tot ziens" te zien als hij van de spanning gaat.
Maar na enige tijd valt hij uit en start hij ook niet meer op. Na enige tijd kan ik de carkit pas weer gebruiken.

Ook een gevalletje slechte massa, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dikke kans dat het een slechte massa is, zolang er verder niks gewijzigd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:43

dj_dysaster

Stoom \o/

Wat voor auto? Verloopkabels of andere extra verloopjes gebruikt? Beetje extra info zou niet verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
heb nu al enige tijd naar tevredenheid de 9200 zelf ingebouwd.. het is even puzzelen om alle draden netjes weg te werken, maar alles is dan ook echt uit het zicht (wel halve dashboard eruit gehad!).

zelf ervaar ik op het moment 2 dingen waar ik nog een oplossing voor zoek;

- ik heb een megane 2 met startknop, na het afzetten van de motor is dus nog niet helemaal contact eraf, dat gaat pas als de deur open gaat. echter onthoudt de parrot niet goed waar hij was met spelen van de usb stick.
stomme is dat dit wél gebeurd als ik hem voor het afzetten van de motor op pauze zet :S

- als ik in mn telefoon bij de navigatie het geluid uit zet, dan hoor ik via de parrot een stilte op momenten waarop de navigatie normaal een aanwijzing gaf (links of rechtsaf bijv). daarna speelt hij gewoon weer verder. radio of mp3 maakt niet uit. dit is wel heeeel irritant, want het geluid zet ik niet voor niets af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Het is de Parrot MK6100 aangesloten in een Golf 4 met een Pioneer radio via de gewone stekkers, geen verloopstukken.
Hij gaat netjes aan als ik de motor start.
Na enige tijd springt de screensaver erop, een bluetoothicoontjes dat open neer gaat. Hij blijft naar behoren werken. Maar na enkel minuten valt de gehele carkit uit. Als ik de auto van contact haal en weer opnieuw erop zet blijft hij weigeren.
Pas na enige tijd dat de auto stil staat en ik het contact er weer op zet, start de carkit weer op. Vervolgens gaat het hele verhaal weer opnieuw beginnen.

Alle functies werken in de carkit, tenmisnte als deze aan gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door key op 14-02-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:43

dj_dysaster

Stoom \o/

Je +15 en +30 zitten goed aangesloten (oranje en rode draad)? Als je carkit uit is gevallen, meet de spanningen dan is na aan de kant van de parrot-box.

Eventueel kun je nog proberen de +15 en +30 allebij aan de +30 (enkel bij wijze van test!) aan te sluiten, om problemen met je +15 uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:12
Ik heb zelf een parrot CK3100 geinstalleerd in mijn Astra H. Deze heb ik compleet uit een andere Astra H gehaald. Na een paar dagen puzzelen werkt de Parrot en verbind hij goed met mijn iphone.

Het enige probleem wat ik nu heb is dat ik in het begin als ik iemand bel (of word gebeld) er een piep/kraak geluid ontstaat. Deze bereikt in een paar seconden een hoogtepunt waarna hij verdwijnt en het geluid gewoon goed is. Dit heb ik alleen als de moter draait. Als de moter nog niet draait heb ik gelijk een goede verbinding. De partij aan de andere kant heeft helemaal geen last dus ik heb het idee dat het iets met mijn boxen te maken heeft.

Ik heb al geprobeerd om een ander massapunt te gebruiken maar daar zat niet echt verschil in. De parrot zit aangesloten achter in mijn radio d.m.v. de 3 draden (2x boxen en 1x mute) in mijn bestaande radio stekker te plaatsen. Er zit dus geen aparte iso stekker tussen.

Iemand enig idee wat er niet goed zit? Verder doet de parrot het namelijk prima als ik de auto niet helemaal start of als ik +/- een minuut verder ben....

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 12:47
Ik heb het geruime tijd geprobeerd met de Parrot MKi 9200 en alleen maar slechte ervaringen. Wegvallende verbindingen, niet pairen, onmogelijke telefoongesprekken, niet reagerende 'afstandsbediening'.

Het gros van de problemen komt bij die afstandsbediening vandaan, die simpelweg niet reageert. Ik heb alles al een aantal keer laten vervangen (incl. de 'bluebox'), maar de problemen blijven aanhouden. Dit icm met een iPhone 3G en een Samsung u600. De software heb ik ook al talloze malen ge-upgrade. Ik zou iedereen dan ook echt aanraden eerst de Parrot fora er op na te slaan voor een carkit van hen uit de MKi reeks te kiezen. Hier staat het namelijk vól met verhalen van mensen die hemel en aarde bewegen om hun carkit simpelweg te laten wérken!

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Ik heb nu op zoek naar een alternatief en zit me af te vragen over een CK3000, CK3100 of CK3200 verbetering zouden bieden? Dit omdat ze niet zo'n verschrikkelijke afstandsbediening hebben.
Please advise :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De CK3100 is gewoon simpel en werkt goed, ik heb nog geen verhalen gehoord dat het niet goed zou werken. Weliswaar met de nodige updates maar dat is gewoon simpel en goed te doen. Zo had ik problemen met toen mijn Sony Ericsson C902 toen die net uit was en het niet goed wou werken met mijn carkit, gebeld worden ging wel maar de rest. Nu een paar dagen terug iemand met eenzelfde telefoon en mijn geüpdatet CK3100 en dat werkte perfect... Wat dat betreft blijf ik die CK3100 geweldig vinden, wel wat tegenvallende kwaliteit van het geluid maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 12:47
Zou de CK3200 wat dat betreft betere geluidskwaliteit bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het is wel een nieuwe serie, dus ik vermoed van wel maar ik heb werkelijk waar geen idee...
Dan zou je de specificaties van bluetooth versie en die dingen naast elkaar moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

The_Scarabial

MTB for life!

Vanavond mijn nieuwe Omnia 7 laten pairen met de ck3100, werkt perfect, had ik niet verwacht, dacht dat de ck3100 te oud zou zijn. Zal in mn nieuwe auto ook weer gaan voor een ck3100, ideaal apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geluidskwaliteit? Moet zeggen dat ik heel wat carkits heb meegemaakt, maar die van Parrot (zowel de oude als de nieuwe) blinken wat mij betreft zeer zeker uit in geluidskwaliteit.

Beter dan een 'telefoonkwaliteit' zul je natuurlijk nooit uit willekeurig welke carkit halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Heeft iemand ervaring met het pairen van een Android toestel (SE Experia Arc) met een Parrot (ck3000)? Ik blijf een "Gekoppeld maar niet verbonden" melding krijgen. M'n vorige iPhone 3G werkte zonder problemen. Moet ik em die eerst laten vergeten oid? Bedankt!

*EDIT* Mochten meer mensen hier tegenaanlopen, onderstaande oplossing werkte (na 2x proberen) voor mij:

1. Press and hold green and red buttons simultaneously until you here "memory erasing in progress"
2. then go and unpair the parrot in your android phone (nexus one) (in my case it was the droid).
3. then pair the phone you will hear "pairing successful"
4. Press and hold green and red buttons simultaneously until you here "memory erasing in progress" (yes you are doing this step again! I am not senile!)
5. You will hear it connect!

http://www.google.com/sup...id=18b2190b69d0f50e&hl=en

[ Voor 55% gewijzigd door habermas op 30-05-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 16:33
Heb me overtijd een Fiscon laten steken door Van Deursen nabij Brugge.
Dit is een carkit die werkt op de fabrieks-af navigatie (wanneer deze natuurlijk niet is voorzien van een carkit). En bevat een Parrot chipset. Geen extra schermpje maar wel alle voordelen van een parrot + deze van mijn auto. Mijn contacten komen op mijn navigatiescherm en boordcomputer, ik kan scrollen, accepteren en bellen via mijn navigatie en mijn stuurbediening.Als er iemand belt mijn radio gaat direct in mute en ik hoor de contactpersoon, echt toppie het werkt vloeiend op mijn HTC Desire!
Mijn Jetta is nog nooit zo af geweest!

[ Voor 3% gewijzigd door 571Pro op 28-07-2011 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101049

Ik heb een vraag over de parrot 9100 of 9200.

Ik wil die graag inbouwen in een bmw E60/E61 met het grote navigatiescherm.
Nu, ik begrijp dat de parrot met alle mogelheden voor de iphone komt, maar ik wil dat mijn muziekgeluid altijd door de versterker van de wagen loopt (en in stereo).

De telefoonverbinding mag gerust via de parrot bluebox versterker verlopen.
(deze zal dus alles automatisch muten van de autoversterker?)

Indien de iphone dus gewoon los in de auto genomen wordt dan zal de bleutooth handsfree kit alles automatisch overnemen?

Indien ik de iphone aansluit op de parrot iphone stekker, zal ik deze dus kunnen gebruiken als lader en als stereo line in? (maar nog steeds de telefoon over bluetooth met mute?)

Is dit allemaal mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

In mijn geval (Volvo V40) gaat de versterking over de gewone speakerkabels, ik had wel een speciale tussenkabel nodig waarin een kabel meegenomen was die de versterker een signaal geeft. Dus nu loopt het geluid van de radio, en van de Parrot naar de versterker toe.

Als ik geluid afspeel op mijn telefoon word dat dus weergegeven (en versterkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
@Tweetyor: vorige week donderdag is bij mij de Parrot Mki9000 + Unika ingebouwd, ik rij een 320D (E46) met stuurwielbediening.

Ik heb een Harman Kardon versterker + speakers in m'n auto. De versterker van de Parrot heb ik uitgezet (dit kan in het menu van de Parrot) omdat het geluid anders te veel versterkt werd. Nu klinkt het echt super! Minimaal even goed als een CD.

Ik weet niet of je stuurwielbediening hebt in je E60? Dmv de Unika heb ik geen afstandsbediening nodig van de Parrot en kan ik dus alles bedienen mbv de stuurwielbediening.

Ik heb zelf geen Iphone maar een Nokia, als ik iemand wil bellen druk ik op het spraak knopje op mijn stuur en dan vraagt de Parrot wie ik wel bellen (spraakherkenning werkt echt perfect!, taal moet je uiteraard wel op NL zetten). Als ik zelf gebeld word dan zegt de Parrot wie er belt en kan ik met dezelfde knop op het stuur opnemen.

Je vraag over de Iphone icm muziek/bluetooth heb ik geen antwoord. Het lijkt me wel dat dat gewoon moet werken.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu heb ik zelf nog een vraag over de Parrot Mki serie:

Weet er iemand of het mogelijk is (en hoe) om tussen muziek mappen (music folders) te switchen op de USB stick??

Alvast bedankt :)

Gr. Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09-2024
Is er de laatste tijd nog nieuwe biosflash uitgebracht voor de CK3100? Mijn Nokia N78 doet het nogsteeds niet helemaal goed. Het gaat beter sinds de laatste flash (een jaar geleden ofzo) maar bij het eerste telefoontje na het connecten wordt de (bluetooth)verbinding eigenlijk altijd wel een keer verbroken. En soms ook nog bij het 2e gesprek. Later doet hij het wel gewoon goed.

Vaag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Road-runner83 schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:15:
Nu heb ik zelf nog een vraag over de Parrot Mki serie:

Weet er iemand of het mogelijk is (en hoe) om tussen muziek mappen (music folders) te switchen op de USB stick??

Alvast bedankt :)

Gr. Joost
Dit kan via de afstandsbediening/knoppen paneeltje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151716

Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem: Ik heb een parrot ck3100, een vdo dayton radio (cd1404) en een iphone 4

Ik heb de mute draden van de radio niet aangeloten, daar carkitstunter.nl mij er op wees dat de parrot een eigen mute box heeft.

Ding werkt bijna perfect.. ik heb alleen geen radio geluid. Al veel gegoogled en gelezen... alleen nog geen oplossing gevonden.

Zit er ergens in mijn iphone of parrot een instelling die anders moet? iemand idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Probeer de parrot er eens tussenuit te halen dan... Of wellicht staat de instelling op je VDO verkeerd; vaak kun je instellen of er een negatief of positief mute signaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-06 22:31
Ik heb een "zeer positieve" ervaring met parrot support. :(

Het relaas ik had een parrot ck3200 in mijn auto deze werkte prima met verschillende
toestellen. Todat ik mijn Samsung Galaxy S2 wilde gaan gebruiken icm de carkit.
Het koppelen werkt alleen het geluid is zeer slecht tijdens gesprekken.

Een email gestuurd naar parrot support of er nog een update kwam voor de ck3200.
Het antwoord was dat ze gestopt zijn met de support van de ck3200. Omdat deze te oud zou zijn.

Vervolgens kijk ik op de parrot site naar de lijst van compatible toestellen die werken met de ck3100.
Tot mijn verbazing staat de samsung galaxy s2 er wel bij.

Wederom een email gestuurd naar parrot support met de vraag waarom de ck3100 het wel doet en de ck3200
niet. Antwoord ja de ck3100 is ouder dan de ck3200 maar de ck3100 is meer verkocht dus daarom geven wij nog wel ondersteuning..
Lekker kort door de bocht van parrot. Eerst zeggen de ck3200 te oud is.
Om vervolgens te zeggen ja de oudere ck3100 is meer verkocht en de klant die de nieuwere ck3200 heeft :( heeft pech. :(

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Weet iemand hoe of wie de garantie voor Parrot in Nederland afhandelt? Parrot verwijst mij naar de verkoper, maar ik heb hem cadeau gehad, dus daar heb ik niks aan.
Een verkooppunt moet die dingen toch ook ergens heensturen ter reparatie of vervanging? Weet iemand welke dit is zodat ik zelf contact met dit centrum kan opnemen?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou even langs de dichtsbijzijnde automaterialen handelaar gaan, die kan hem wel voor je opsturen naar Parrot. Service van Parrot vind ik trouwens wel slecht maar goed, dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Ze hebben niet eens een Nederlands aanspreekpunt of helpdesk. Nogal slecht ja.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Sorry voor de kick maar dit lijkt me alsnog een waardevol topic. Ik kon verder geen actuele topics vinden omtrent (Parrot) carkits dus zodoende dat ik hier verder ga.

Ik ben van plan een MKi9000, 9100 of 9200 aan te schaffen. Wat ik me echter af vroeg is of de usb kabel die daarbij geleverd wordt voldoende voeding heeft om via een usb > micro usb kabel mijn HTC Sensation op te laden. Dit heb ik gevraagd aan de support desk van Parrot maar daarop kreeg ik een niet heel erg bevredigend antwoord:
Hello,

Unfortunatly, it depends. We cannot confirm that to you as we experienced that sometimes it does, sometimes it doesn't.

Regard,

Parrot Technical Support
Zijn er hier wellicht mensen die ervaring hebben met een van bovenstaande parrots i.s.m. een usb > micro-usb kabel en soortgelijke telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Ik heb een MKI9200 en een HTC Sensation. Je kunt de Sensation met de carkit opladen, maar dan gaat niet zo snel. Volgens mij is vergelijkbaar met het opladen via de usb poort van een pc. Het voordeel is wel dat je de telefoon ook op USB data modus kunt zetten, zodat je de muziek van de SD kaart kunt afspelen op de parrot. De apps op de SD-card zijn dan voor de telefoon niet meer toegankelijk. Gebruik je de sd-card niet, dan kun je de telefoon op de laadstand zetten en blijven de apps op de sd gewoon toegankelijk.
Ik heb zelf vaak de telefoon op die manier opgeladen, maar als je gaat navigeren met de telefoon dan kan de lader het niet bijhouden, omdat de combinatie van GPS en het scherm constant aan teveel stroom gebruikt. Voor dergelijke situaties heb ik een sigarettenaansteker-laadsnoer achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Dank voor je toelichting. Ik denk dat ik het hetzelfde aan ga pakken (met overigens dezelfde telefoon op dit moment).

Ik wil geen permanente sigarettenaansteker-laadsnoer hebben liggen, maar voor achter de hand is het wel degelijk verstandig ja. Waar heb jij de connectie tussen de USB uitgang van de Parrot en de USB > micro USB kabel liggen? Achter je dashboard kan niet want bij die USB poort wil je nog wel eens bij voor eventuele updates...

Volgens mijn informatie is de MKi9xxx serie uitgerust met A2DP waardoor je geen USB data modus nodig hebt toch?

En welke houder hanteer je? Ik zat te denken aan een passieve Brodit houder. Persoonlijk zou ik het dan niet meer nodig vinden dat de Parrot een scherm heeft aangezien mijn telefoon daar dan gewoon in voorziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
Ik heb het snoertje van de parrot met de aansluitingen (ipod/usb/aux) in de asbak liggen (skoda octavia). Het bakje heb ik daaruit gehaald, omdat ik dat toch niet gebruik. Het klepje van de asbak kan ik met een beetje kracht dichtdrukken terwijl het usb laadsnoer ertussen zit. Het klopt dat je de usb dataverbinding niet nodig hebt, je kunt ook via bluetooth de muziek op je telefoon afspelen (en online radio etc). Ik ben trouwens wel blij met het grote display, want ik luister meestal muziek vanaf een 16GB sd kaartje dat in de parrot zit en dan worden de albumhoesjes getoond die in de folders staan. Bovendien is het scherm van de 9200 wel lekker omdat je meerdere regels tekst hebt, ook handig bij de setup etc.
Als houder heb ik gekeken naar een brodit, maar uiteindelijk heb ik een simpele ventilator-houder besteld in china. Kost haast niks en bevalt mij uitstekend! Zoiets: http://www.ebay.com/itm/M...ories&hash=item3f1a314bee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostjep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06-2020
Ik heb de Parrot 9100 zo'n twee weken geleden in mijn auto ingebouwd. Alles werkt naar behoren alleen doet mijn telefoon (Samsung Galaxy S3 mini) niet wat ik wil. Deze blijft nl tijdens een gesprek aan waardoor per ongeluk verkeerde knoppen op het toestel geactiveerd worden.
Het is vrij storend wanneer men aan het bellen is en ineens kan de andere kant je niet meer horen omdat de mute knop geactiveerd wordt. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Laatst online: 08:48
Weet iemand toevallig of de MKi9000 óók ondersteuning biedt voor subfolders? Als ik bijvoorbeeld een USB stick of iPhone wil aansluiten en deze wil gebruiken voor m'n muziek streaming, dan heb ik 't liefst dat al m'n muziek per artiest/album geordend is… nu weet ik dat de MKi9000 geen scherm heeft, maar ik vroeg me toch af of deze dan de map-namen op je radio zou kunnen laten zien of dat hij sowieso wel ondersteuning biedt voor dit soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50790

Tegenwoordig kan een Tomtom of Garmin GPS zijn stemmen tijdens navigatie streamen over bluetooth. Mijn huidige autoradio heeft bluetooth met A2DP support maar kan maar 1 device tegelijk gepaired hebben. De mobile telefoon is hiermee dus gepaired.

Ik wou een Parrot gebruiken (weet nog niet welke) om het geluid van de GPS te streamen naar de auto speakers. Maar wat ik mij aanvraag is het volgende:
- Zal de Parrot de autoradio automuten wanneer er een stem van de GPS afspeelt?
- En ook terug unmuten wanneer de stem van de GPS stopt?

Ik zie in de specs wel dat er een automute inzit, maar kan nergens terugvinden hoe dat zich gedraagt met een GPS gepaired. Wat ik denk is, éénmaal gepaired met de GPS dat er geen switch meer gebeurt tussen autoradio en GPS. De GPS wil ik niet gebruiken als muziek speler, daarvoor wil ik de autoradio behouden... vandaar de nood voor het auto-switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar als ik op mijn telefoon Google Maps navigatie aan heb staan met stembegeleiding en ik luister naar de radio, dan mute mijn parrot (MKi9200) de radio op het moment dat er een navigatieaanwijzing komt. Wel reageert ie soms iets te langzaam, dus dat het geluid pas na een of twee seconden over de speakers gaat. Of dit ook opgaat wanneer je een navigatiekastje pairt met een parrot weet ik niet, maar lijkt mij logisch dat dit hetzelfde werkt.

[ Voor 0% gewijzigd door LameDog op 15-05-2013 11:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266446

Hallo

Ik heb zojuist een mki9200 laten inbouwen. Deze zegt niet netjes tot ziens. Mijn vraag is wat is de meerwaarde of wat kan er fout gaan als het op deze wijze is aangesloten...

Kan het kwaad voor de auto?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Anoniem: 266446 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:42:
Hallo

Ik heb zojuist een mki9200 laten inbouwen. Deze zegt niet netjes tot ziens. Mijn vraag is wat is de meerwaarde of wat kan er fout gaan als het op deze wijze is aangesloten...

Kan het kwaad voor de auto?

alvast bedankt
worden de instellingen wel bewaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266446

Megapaul schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:08:
[...]

worden de instellingen wel bewaard?
Nou dat is het gekke. Volgens mij onthoud hij enkel het ingestelde menu volume en belvolume niet. Ook als ik naar muziek via USB luister gaat hij nadat de auto uit is geweest niet verder met het afspelen van USB. Ik dien dat dan weer handmatig te selecteren. Volgens mij moet je als je je auto even uitziet o.m bv te tanken niet iedere keer weer opnieuw USB te selecteren om verder te luisteren, maar misschien zit ik hiernaast.
Je cd speler in de auto gaat ook automatisch verder waar hij gebleven was..

De ingestelde achtergrond en telefoons enz onthoud hij wel....
Maar misschien duurt het even voordat hij die instellingen kwijt is. Hij is vanmiddag geïnstalleerd...

edit: hij blijkt nu ook de instellingen en usb verder afspelen te onthouden..echter geen tot ziens...

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 266446 op 07-06-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Anoniem: 266446 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:33:
[...]

Nou dat is het gekke. Volgens mij onthoud hij enkel het ingestelde menu volume en belvolume niet. Ook als ik naar muziek via USB luister gaat hij nadat de auto uit is geweest niet verder met het afspelen van USB. Ik dien dat dan weer handmatig te selecteren. Volgens mij moet je als je je auto even uitziet o.m bv te tanken niet iedere keer weer opnieuw USB te selecteren om verder te luisteren, maar misschien zit ik hiernaast.
Je cd speler in de auto gaat ook automatisch verder waar hij gebleven was..

De ingestelde achtergrond en telefoons enz onthoud hij wel....
Maar misschien duurt het even voordat hij die instellingen kwijt is. Hij is vanmiddag geïnstalleerd...

edit: hij blijkt nu ook de instellingen en usb verder afspelen te onthouden..echter geen tot ziens...
ik heb zelf een oudere parrot gehad en als je geen tot ziens kreg te zien dan was de geschakelde + niet goed aangesloten (2 draden omwisselen) mar bij mij werden de instellingen toen helemaal niet onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Vorige week een Parrot MKI 9100 ingebouwd maar de USB verbinding doet raar.
Ik heb in de USB verbinding een stick aangesloten met MP3 muziek.
Iedere keer indien ik de auto start begint automatisch de muziek te spelen vanuit de USB aansluiting, kan de USB verbinding ook uitgeschakeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 17:14
Heb een Parrot MKI9100 in mijn auto zitten (Seat Ibiza ST). De microfoon zit tussen de achteruitkijkspiegel en de binnenverlichting in. (Zie afbeelding)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2znpr0g.jpg
Op het moment dat ik bel of gebeld wordt ben ik erg slecht (Zo goed als niet) verstaanbaar voor de andere partij. Iemand enig idee of dit aan de microfoon ligt of dat mijn plaats niet goed is?

Andere plek waar ik aan zit te denken is of voor de binnenverlichting, of aan de linkerkant boven de a-stijl (bij de scheiding tussen kunstof en stof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Laatst online: 08:48
Ik begreep altijd dat het A2DP (BT-audio streaming) bij de MKi-9xxx serie via Parrot's eigen versterker (de blauwe doos) gaat, en dat de audio van deze versterker behoorlijk slecht is. Is het ook mogelijk om deze versterker alléén te gebruiken voor béllen via bluetooth, maar zodra je A2DP gebruikt, gewoon de fabrieks-versterker of een alternatieve versterker wordt gebruikt?

De reden dat ik 't vraag is omdat dat nou nét is wat Road-runner83 ook lijkt te doen van wat ik begrijp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:34
Ik wil een Parrot Mki9100 met een Parrot Unika in laten bouwen in m'n Toyota, omdat ik een iphone/ipod wil aansluiten en hiermee met m'n autoradio of stuurknoppen kan bedienen.

Kan iemand mij vertellen hoe de belkwaliteit van de Mki9100 is? Op internet heb ik gelezen dat het bij de 1 goed en duidelijk is en bij de ander weer slecht/bagger. Heeft dit met parrrots te maken van bepaalde productiedatum?
Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar de muziek mogelijkheden (iphone/ipod) In hoeverre dit goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 23:47

fmb

Ik ben erg tevreden over mijn Parrot MKi9100, gebruikt icm een Blackberry 8900 (als ik het goed onthouden heb), iPhone 4 en 5s.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 17:14
Eskiya schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:12:
Ik wil een Parrot Mki9100 met een Parrot Unika in laten bouwen in m'n Toyota, omdat ik een iphone/ipod wil aansluiten en hiermee met m'n autoradio of stuurknoppen kan bedienen.

Kan iemand mij vertellen hoe de belkwaliteit van de Mki9100 is? Op internet heb ik gelezen dat het bij de 1 goed en duidelijk is en bij de ander weer slecht/bagger. Heeft dit met parrrots te maken van bepaalde productiedatum?
Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar de muziek mogelijkheden (iphone/ipod) In hoeverre dit goed werkt.
Ik heb de MKI9100 ook in mijn auto zitten (zelf ingebouwd). En bevalt mij uitstekend. wel is de positie van de microfoon heel belangrijk. Zie 2 posts boven je.

Ik heb de microfoon nu achter het stuur zitten. (Achter het "wiel" voor de klokken) en dat is stukken beter. Kan nu gewoon bellen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-06 21:14
joramoudenaarde schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:49:
Ik begreep altijd dat het A2DP (BT-audio streaming) bij de MKi-9xxx serie via Parrot's eigen versterker (de blauwe doos) gaat, en dat de audio van deze versterker behoorlijk slecht is. Is het ook mogelijk om deze versterker alléén te gebruiken voor béllen via bluetooth, maar zodra je A2DP gebruikt, gewoon de fabrieks-versterker of een alternatieve versterker wordt gebruikt?

De reden dat ik 't vraag is omdat dat nou nét is wat Road-runner83 ook lijkt te doen van wat ik begrijp :)
Ik heb gisteren een MKi9100 ingebouwd in mijn Octavia bj 2006.
Ik vind echter de kwaliteit van de versterker veel beter dan de fabrieksradio die in de Octavia zit.
Ik ben erg tevreden.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:57
weststar schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:57:
Ik heb gisteren een MKi9100 ingebouwd in mijn Octavia bj 2006.
Ik vind echter de kwaliteit van de versterker veel beter dan de fabrieksradio die in de Octavia zit.
Ik ben erg tevreden.
Dat zal dan wel merk-afhankelijk zijn want baalde enorm dat het "zo" werkt (dat je eigen versterker(s) niet meer gebruikt worden). Het geluid van m'n standaard radio (Volvo uit 1996 fcol) is veel en veel beter :(

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 605851

Ik heb een tweedehands Saab 9-3 gekocht waar een Parrot MKi9200 car kit in zit. Hij doet het, want het schermpje licht op als ik het contact van de auto aanzet. Ik heb geprobeerd iets met de afstandsbediening te doen, maar de Parrot reageert daar niet op. Ik denk dat het batterijtje leeg is van de afstandsbediening?
Kan ik eigenlijk blue tooth contact maken tussen mijn Nokia 6303 en de Parrot, of is dat een te ouderwetse telefoon? In de Saab zit (of zat) denk ik ook een originele hands free set, want op het stuur zitten de originele bedieningsknoppen voor diverse telefoonfuncties en naast de middenconsole zit een houder voor een telefoon. Helaas past mijn Nokia daar niet in. De aansluiting onderin die houder is een dun breed rijtje contactjes, en mijn Nokia heeft een piepklein USB ingangetje, dus dat past niet...
Elke hulp, opmerking, kritiek, is welkom.
Bij voorbaat dank.
Ik ga nu eerst even een nieuw batterijtje in de afstandsbediening kopen...
Lo Bouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Batterij is inderdaad eerste verdachte.
Overigens zou je nog een interface kunnen aansluiten zodat de stuurknoppen ook op de parrot werken.

Die Nokia verbinden is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Dat batterijtje moet je belachelijk vaak vervangen imho. Kan toch niet dat dat iedere twee maanden weer leeg is. Gewoon duracell gebruikt, niks van de action of zo. Begint met heel slecht reageren, tot het uitindelijk totaal niet meer werkt.
Is mijn laatste Parrot geweest denk ik (mki19100 hier), niet alleen om deze reden, ook om de slechte geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-06 11:22
Voor telefonie vind ik een Parrot prima, maar voor de rest is een echt geintegreerde oplossing met je EHU een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Slechte geluidskwaliteit? De v70 van mijn schoonvader waar ik een 9100 heb ingebouwd doet het op de carkit vele malen beter dan de originele radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Anoniem: 605851 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:24:
Ik heb een tweedehands Saab 9-3 gekocht waar een Parrot MKi9200 car kit in zit. Hij doet het, want het schermpje licht op als ik het contact van de auto aanzet. Ik heb geprobeerd iets met de afstandsbediening te doen, maar de Parrot reageert daar niet op. Ik denk dat het batterijtje leeg is van de afstandsbediening?
Kan ik eigenlijk blue tooth contact maken tussen mijn Nokia 6303 en de Parrot, of is dat een te ouderwetse telefoon? In de Saab zit (of zat) denk ik ook een originele hands free set, want op het stuur zitten de originele bedieningsknoppen voor diverse telefoonfuncties en naast de middenconsole zit een houder voor een telefoon. Helaas past mijn Nokia daar niet in. De aansluiting onderin die houder is een dun breed rijtje contactjes, en mijn Nokia heeft een piepklein USB ingangetje, dus dat past niet...
Elke hulp, opmerking, kritiek, is welkom.
Bij voorbaat dank.
Ik ga nu eerst even een nieuw batterijtje in de afstandsbediening kopen...
Lo Bouwens
Opnieuw "pairen" van de parrot afstandsbediening en de parrot carkit helpt vaak ook bij verbindingsproblemen. Even googlen en er is wel een instructie te vinden, ook op de website van parrot zelf.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Mijn parrot ck3200 reageerde niet meer nadat ik deze had losgehaald en opnieuw bevestigd. Ik heb 'm opengehaald en en de witte connector losgehaald en opnieuw erin gestopt. Op de 1 of andere manier is witte houdertje op de printplaat waar je de witte connector in stopt (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) los gegaan en ik kan deze nergens meer vinden... Snap zelf ook niet hoe het is gebeurd. Weet iemand of je deze los kan kopen en en hoe het precies heet? foto heb ik bijgevoegd..

Afbeeldingslocatie: https://www.verboom.net/images/c1/20090131/display2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Die schermpjes zijn los te koop bij Parrot zelf, maar als je ze een mailtje stuurt en uitlegt wat er aan de hand is doen ze meestal niet zo moeilijk en sturen ze gewoon een nieuwe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 09-06 16:23
In de auto die ik kort geleden gekocht heb zit ook een Parrot MKi9200, en daar was ik tot vanavond zeer tevreden mee. Omdat ik meerdere telefoons tegelijk wilde pairen, had ik besloten de software te updaten (ergens gelezen dat daarvoor een update nodig was). En dat is dus op de een of andere manier fout gegaan..

Geüpdate volgens de aanwijzingen op de website, en na de herstart van de parrot bleef hij hangen op het startscherm: "Screen update in progress. Please wait". Wachten, maar na meer dan 15 minuten gebeurde er dus nog niets, hij staat dus duidelijk vast. Auto/contact uitschakelen doet niets, het scherm loskoppelen doet niets en elke keer als ik de auto opnieuw start krijg ik hetzelfde startscherm weer terug. Geen idee hoe dit op te lossen is, op fora meerdere mensen gezien met hetzelfde probleem maar geen oplossing te vinden.

Daarom vroeg ik me af of er hier iemand bekend is met dit, of soortgelijke, problemen en daarvoor misschien een oplossing heeft. Ik heb bijvoorbeeld ook geen idee of en hoe ik een factory reset kan doen zonder in het menu te kunnen.

Als uiterste noodstap wil ik misschien een nieuwe kopen. Maar ik vraag me dus af of het voor software problemen voldoet om een nieuw scherm te kopen en dat te vervangen, of zou ik de hele installatie moeten vervangen? Dat zou namelijk nogal wat kosten schelen, en ik heb eigenlijk ook niet zo heel veel zin om mijn dashboard helemaal open te moeten halen.. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Weet je niet op welke zekering de Parrot zit? Kan je die resetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Geen idee, maar ik zal morgen eens kijken of ik het kan vinden en of het iets uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
Ik heb een keer een nieuw schermpje moeten kopen nadat de vorige gestolen was (autoruit voor ingegooid met een baksteen). Met het nieuwe schermpje had ik al mijn instellingen nog, dus de software zit niet daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heb al lange tijd een CK3100 maar wanneer ik de auto start, dan dimt het display tot minder. Wel zichtbaar.
Maar ik meen me te herinneren dat de groene en rode knoppe altijd aan bleven staan (of zwakker branden) en niet helemaal uit.

Kan iemand dat bevestigen?
Kan het ook mis hebben

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
tha_bulldog schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:27:
Weet je niet op welke zekering de Parrot zit? Kan je die resetten :)
Gedaan, maar het heeft niets uitgehaald. Helaas..

Ik ga morgen maar eens proberen de klantenservice van Parrot te bellen, al zag ik dat er een Frans telefoonnummer staat op de Nederlandse support site. En misschien maar eens langs de garage waar ik altijd kom, wie weet hebben zij een idee.

Anders ben ik bang dat het toch een nieuwe wordt..
LameDog schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 07:16:
Ik heb een keer een nieuw schermpje moeten kopen nadat de vorige gestolen was (autoruit voor ingegooid met een baksteen). Met het nieuwe schermpje had ik al mijn instellingen nog, dus de software zit niet daarin.
Balen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 14:35

NTwoO

!/**/

Mijn auto had een mki9200 gemonteerd bij aankoop (A), maar de scherm was niet aanwezig. Het was goedkoper om een gehele mki9200 (B) op marktplaats te kopen dan een losse scherm. Na montage van deze parrot vond ik na een aantal weken de 2de scherm. Bij montage van deze scherm kreeg ik ook de melding "screen update in progress, please wait". Nu is het als volgd:

Scherm (A) en bluebox (A) geven "screen update in progress"
Scherm (A) en bluebox (B) geven "screen update in progress"
Scherm (B) en bluebox (A) werken en met deze is de bluebox firmware van versie 1.7 nogwat geupdate naar 1.96.
Scherm (B) en bluebox (B) werken en de firmware is op 2.20 (de nieuwste).

Wat tot op heden op het net te vinden is, lijkt de scherm in deze toestand overleden te zijn. Wat wel raar is, is dat de firmware in de scherm wel iets doet, dus het is wel apart dat het niet verder kan. Het is wel jammer, want ik zou graag de 2de set willen verkopen op marktplaats, maar zo is hij niet echt verkoopbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:29
GGS_206 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:08:
Heb al lange tijd een CK3100 maar wanneer ik de auto start, dan dimt het display tot minder. Wel zichtbaar.
Maar ik meen me te herinneren dat de groene en rode knoppe altijd aan bleven staan (of zwakker branden) en niet helemaal uit.

Kan iemand dat bevestigen?
Kan het ook mis hebben
Ook bij mij dimt na een tijdje het scherm en gaat de verlichting van de knoppen uit. Lijkt me normaal dus.

Ik heb gisteren een tijdje zitten klooien om de CK3100 te updaten maar het is nog steeds niet gelukt. Eerste probleem was dat op de Asus-site de verkeerde Bluetooth-drivers staan voor mijn laptop waardoor het update programma bleef hangen of geen devices zag. Na dat opgelost te hebben, lukt het wel om te pairen alleen faalt de update telkens na het uploaden. Daardoor is het ding nu in het Engels ipv het Nederlands, niet zo'n groot probleem. Maar ik wil toch de laatste software er op! :P Straks probeer ik nog eens na wat tips gevonden te hebben op het Parrot-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:54
Vandaag heeft de autogarage mijn MKi 9100 ingebouwd, maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn microfoon aan de praat. Althans, het is me met twee telefoons en een hele hoop gepiel met de settings nog niet gelukt om mensen mij te laten horen. Heb zelfs een factory reset geprobeerd.

Microfoontje zit links van mijn stuur in de hoek, maar ook als ik als een gek loopt te schreeuwen horen ze niets.

Klinkt dit als een verkeerd aangesloten/kapotte mic of zijn er nog opties die ik over het hoofd zie? Iemand met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Bij mijn MKi9200 moet je de microfoon op de bestuurder richten, maar als ik het zo lees zal dat het probleem niet zijn. Ik zou gewoon even terug gaan naar de garage, zeker als hij het nooit gedaan heeft. Sowieso kun je dit soort dingen beter even testen voor je bij de garage wegrijdt (en eigenlijk zou een garage die dit inbouwt het zelf ook even moeten testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:54
Arrne schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:46:
Bij mijn MKi9200 moet je de microfoon op de bestuurder richten, maar als ik het zo lees zal dat het probleem niet zijn. Ik zou gewoon even terug gaan naar de garage, zeker als hij het nooit gedaan heeft. Sowieso kun je dit soort dingen beter even testen voor je bij de garage wegrijdt (en eigenlijk zou een garage die dit inbouwt het zelf ook even moeten testen).
Ben inderdaad vanmorgen even bij de garage langsgeweest om het te laten checken.

"Is het enige wat we niet testen", zei die kerel. Haal dat blauwe kastje naar voren (waar alle stekkertjes inzitten), bleek de microfoonkabel inderdaad nogal los te zitten. Keer eruit gehaald en er goed ingeduwd en werkt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

'Wat we testen' :+ Dat zie je direct als de rest niet goed zit, best wel slordig imho. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 647541

Anoniem: 360000 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:12:
[...]

Weet iemand hier misschien wat meer over?
is hier al wat van bekent ik heb dit probleem nu ook ! ben deze week overgestapt van een oude nokia naar een samsung galaxy S5 active telefoon van mijn werk. maar nu speelt hij me beltoon niet meer af via de parrot :(

iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Ik heb mn nieuwe MKI9100 ingebouwd afgelopen weekend (alles nog wel los gelukkig) maar het scherm gaat niet aan. Als ik de auto op contact zet hoor ik wel een klik in het brein, de kabel naar het scherm zit er netjes in, maar geen resultaat. Ik gebruik een Kram verloop om van de Mazda stekkers naar ISO te gaan, en voor zover ik kan zien zit ook dat allemaal vast.

Ik ga morgen de aansluitingen testen. Met de auto op contact op lopend vind ik geen BT apparaten, maar ik weet niet of dat direct zou moeten werken bij een eerste gebruik. Weet iemand dat laatste? Als de Parrot zich direct vindbaar zou moeten maken weet ik dat er meer niet goed gaat dan alleen het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
De Parrot is pas vindbaar zodra het scherm aan is :)

Heeft jouw Mazda wel een geschakelde plus naar de radio? De Opel van mijn vriendin heeft dit ook niet, daar gaat deze sturing (radio aan/uit op contact) via de CAN-BUS bedrading. Ik heb hiervoor een geschakelde + vanaf de sigarettenaansluiting moeten trekken.

Je kunt dit simpel testen door de geschakelde 12V draad van de Parrot ook op de constante 12V draad aan te sluiten. Als hij dan wel opstart heb jij hetzelfde probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Ja, de radio gaat aan met de auto op contact. Maar ik ga het zeker even testen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Goed, alle aansluitingen bleken ok, ook de 12v op zowel batterij als contact waren ok. Tijdens het random dingen proberen ging echter heel kort ineens het scherm aan. Blijkt dat óf de kabel slecht is, of het contact van het scherm op de houder. Nog steeds niet gefikst, wel wat dichter bij de oplossing .

EDIT: Update op bovenstaande. Na het meten alles nog een keer doorgelopen en ik kon geen fout ontdekken. Dus contact opgenomen met de shop waar ik de Parrot heb gekocht, die me vroeg om het scherm plus kabel, de blauwe box en de bedrading op te sturen. Drie dagen later had ik alle onderdelen weer terug, met de opmerking Alles vervangen voor nieuw. Erg netjes!

Daarna eerst getest voor het inbouwen, JEE great success!

Dus de boel kon weer weggewerkt worden.

Al met al nette service van de webshop en nu alles werkt zoals het moet ben ik super tevreden over de 9100. De spraakbesturing, BT audio en USB input werkt uitstekend. En mn eigendunk is weer op niveau ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Bokmaaa op 04-06-2015 12:58 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
Mijn nieuw geplaatste Asteroid Mini geeft na aansluiten alleen nog een wit scherm wat af en toe van helderheid veranderd.

Iemand ideeën hoe het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 909351

Ik heb een parrot ck3100 al in mijn auto zitten, kan de upgrade naar een parrot mki9200 dan makkelijk zonder opnieuw kabels te trekken? Dezelfde gebruiken

Dank als er op gereageerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
In principe heb je al een ISO kabel zitten waar je Parrot op aangesloten is. Deze moet je vervangen maar zijn losse klikstekkers.

De CK3100 koptelefoon heeft een 3,5mm stekker, de MKi9200 een 2,5mm. Dat is met een simpel verloopje op te lossen.

Dus microfoon kan je gewoon laten zitten. Kabeltje voor scherm moet je natuurlijk wel opnieuw trekken :)

Dat er nu al een CK3100 zit zal het inbouwen dus behoorlijk vergemakkelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914223

wil niet verbinden met mijn WIKO Niet lullig gaan doen over WIKO graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik gebruik een Parrot MKi9100
Gebruik een Lumia 950XL

Alles lijkt te werken
Tot ik gebeld wordt.
Na 1 maal over gaan wordt de verbinding verbroken.

Ik kan bij de zowel de Parrot als de Lumia geen instellingen vinden die dit regelen....bijvoorbeeld...automatisch opnemen in stellen

Iemand hier enige ervaring mee... dan wel een oplossing voor?

Al vast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door peerke63 op 29-05-2017 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Ik heb een Parrot KM6100 icm een Samsung S5 mini. Deze combinatie heeft altijd goed gewerkt, zowel bellen als media afspelen (youtibe en spotify). Sinds enkele dagen krijg ik geen verbinding meer met de carkit hij geeft aan "naam telefoon zoeken".

Op de telefoon en de carkit heb ik de koppeling verwijderd, carkit terug naar factory defaults en de koppeling opnieuw tot stand gebracht. Eerst via de Carkit en daarna op de telefoon laten zoeken en bevestigd. Hierbij de juiste pincode ingevoerd en de zichtbaarheid aan gezet.

Momenteel is de telefoon alleen gekoppeld met media. Ik kan dus wel geluid via spotify etc krijgen maar geen gesprekken voeren.
Als ik in de bluetooth instellingen kijk staat oproepgeluid ook niet aan. Ik kan deze aanzetten en mijn carkit geeft dan de meling "naam telefoon zoeken" na een tijdje krijg ik op mijn telefoon kan geen verbinding maken met KM6100. Bij de bluetooth instellingen staat oproepen weer automatisch uit.

Ik heb geen recente updates gekregen of geïnstalleerd. Google nagezocht, maar kom er niet aan uit. Zijn er slimme mensen die mijn fout zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:29
Kan ook gewoon zijn dat er iets defect is uiteraard. Eens met een andere telefoon op de Parrot proberen en de S5 mini op een andere carkit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 10:53
Oef, een antiek topic necro-en... Heeft iemand nog een link kunnen vinden naar de download pagina voor Parrot's "Flash Update Wizard"? Het lijkt er op dat dat hele stuk van hun site weg is; het is drones tot en met, maar geen software update tools voor hun carkits meer.

Internet Archive kon zo gauw ook geen soelaas meer bieden en irritant genoeg heb ik natuurlijk de oude versie die ik twee jaar geleden gebruikte ook al lang weg gehaald. En net nu de MKi9100 van m'n vrouw kuren begint te vertonen.

De support pagina van dat ding (https://www.parrot.com/us/support/products/119) is ook zo leeg als wat.

Ik zal d'r een mail naar support aan wagen, maar 't zou natuurlijk schelen als iemand de link in z'n bookmarks heeft staan :)

EDIT:
Holy carp! Zal je altijd zien! Net als ik een hulpvraag de wereld in gooi vind ik volgens mij wat ik zocht.

https://www.parrot.com/nl/en/support/product/parrot-mki9100

Hoe kom ik hier? Via de productbeschrijving van fscking CoolBlue, of all places. De enige plek met een link die iets nuttigs opleverde :D

EDIT2:
Mijn hemel... nooit geweten dat er een batterij in de remote van de MKi9100 zit! :D Dacht dat ie bedraad naar het schermpje ging. Dude. Tijd dus gewoon om de batterij te vervangen.

[ Voor 25% gewijzigd door Liegebeest op 15-10-2018 16:13 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@Liegebeest
Hmm, het is er recent vanaf gehaald denk ik.
Ik heb laatst nog een nieuwe MKi9100 in mijn auto laten inbouwen.
Bellen werkt wel, maar navigatiestem en muziek is niet te horen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

NIMIC schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:18:
@Liegebeest
Dat laatste kan aan diverse dingen liggen. Probeer eens muziek af te spelen vanaf je telefoon door op play op de afstandsbediening van de Parrot te drukken, dat werkt eigenlijk altijd wel bij mij. Als het goed is heb je dan ook navigatiegeluid tijdens het afpselen van muziek.

[ Voor 3% gewijzigd door fmb op 16-10-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
NIMIC schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:18:
@Liegebeest
Heb je in de bluetooth instellingen in je telefoon voor de carkit-verbinding wel media-audio aan staan?

Anoniem: 808119

Ik ben aan het kijken of ik een parrot in wil laten in m'n auto. Nu wordt me door 1 van de bedrijven die dit zouden kunnen doen vertelt dat Parrot gestopt is met het produceren van carkits en zodoende in de toekomst geen onderdelen met voor zijn. Echter kan ik hier niets over vinden. Iemand enig idee of dit klopt? Ze proberen me nu een bury aan te smeren.
Heb een hyundai i10 uit 2015

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 808119 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:51:
Ik ben aan het kijken of ik een parrot in wil laten in m'n auto. Nu wordt me door 1 van de bedrijven die dit zouden kunnen doen vertelt dat Parrot gestopt is met het produceren van carkits en zodoende in de toekomst geen onderdelen met voor zijn. Echter kan ik hier niets over vinden. Iemand enig idee of dit klopt? Ze proberen me nu een bury aan te smeren.
Heb een hyundai i10 uit 2015
Tsjah, hoeveel carkits worden er nog verkocht?

Denk dat voor bury hetzelfde gaat gelden.

Voor mij overigens nooit meer een bury. Wat een bagger bediening is dat zeg.

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Anoniem: 808119 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:51:
Ik ben aan het kijken of ik een parrot in wil laten in m'n auto. Nu wordt me door 1 van de bedrijven die dit zouden kunnen doen vertelt dat Parrot gestopt is met het produceren van carkits en zodoende in de toekomst geen onderdelen met voor zijn. Echter kan ik hier niets over vinden. Iemand enig idee of dit klopt?
Hun website staat vol met carkits, dat lijkt me op zich een prima indicatie.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Liegebeest
  • Laatst online: 10:53
Jazzy schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:30:
[...]

Hun website staat vol met carkits, dat lijkt me op zich een prima indicatie.
Oh? Ik vond voornamelijk drones, drones en drones toen ik de laatste keer keek...

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste