Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 04:13

fmb

Anoniem: 605851 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:24:
Ik heb een tweedehands Saab 9-3 gekocht waar een Parrot MKi9200 car kit in zit. Hij doet het, want het schermpje licht op als ik het contact van de auto aanzet. Ik heb geprobeerd iets met de afstandsbediening te doen, maar de Parrot reageert daar niet op. Ik denk dat het batterijtje leeg is van de afstandsbediening?
Kan ik eigenlijk blue tooth contact maken tussen mijn Nokia 6303 en de Parrot, of is dat een te ouderwetse telefoon? In de Saab zit (of zat) denk ik ook een originele hands free set, want op het stuur zitten de originele bedieningsknoppen voor diverse telefoonfuncties en naast de middenconsole zit een houder voor een telefoon. Helaas past mijn Nokia daar niet in. De aansluiting onderin die houder is een dun breed rijtje contactjes, en mijn Nokia heeft een piepklein USB ingangetje, dus dat past niet...
Elke hulp, opmerking, kritiek, is welkom.
Bij voorbaat dank.
Ik ga nu eerst even een nieuw batterijtje in de afstandsbediening kopen...
Lo Bouwens
Opnieuw "pairen" van de parrot afstandsbediening en de parrot carkit helpt vaak ook bij verbindingsproblemen. Even googlen en er is wel een instructie te vinden, ook op de website van parrot zelf.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Mijn parrot ck3200 reageerde niet meer nadat ik deze had losgehaald en opnieuw bevestigd. Ik heb 'm opengehaald en en de witte connector losgehaald en opnieuw erin gestopt. Op de 1 of andere manier is witte houdertje op de printplaat waar je de witte connector in stopt (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) los gegaan en ik kan deze nergens meer vinden... Snap zelf ook niet hoe het is gebeurd. Weet iemand of je deze los kan kopen en en hoe het precies heet? foto heb ik bijgevoegd..

Afbeeldingslocatie: https://www.verboom.net/images/c1/20090131/display2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 21:45
Die schermpjes zijn los te koop bij Parrot zelf, maar als je ze een mailtje stuurt en uitlegt wat er aan de hand is doen ze meestal niet zo moeilijk en sturen ze gewoon een nieuwe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 29-07 03:57
In de auto die ik kort geleden gekocht heb zit ook een Parrot MKi9200, en daar was ik tot vanavond zeer tevreden mee. Omdat ik meerdere telefoons tegelijk wilde pairen, had ik besloten de software te updaten (ergens gelezen dat daarvoor een update nodig was). En dat is dus op de een of andere manier fout gegaan..

Geüpdate volgens de aanwijzingen op de website, en na de herstart van de parrot bleef hij hangen op het startscherm: "Screen update in progress. Please wait". Wachten, maar na meer dan 15 minuten gebeurde er dus nog niets, hij staat dus duidelijk vast. Auto/contact uitschakelen doet niets, het scherm loskoppelen doet niets en elke keer als ik de auto opnieuw start krijg ik hetzelfde startscherm weer terug. Geen idee hoe dit op te lossen is, op fora meerdere mensen gezien met hetzelfde probleem maar geen oplossing te vinden.

Daarom vroeg ik me af of er hier iemand bekend is met dit, of soortgelijke, problemen en daarvoor misschien een oplossing heeft. Ik heb bijvoorbeeld ook geen idee of en hoe ik een factory reset kan doen zonder in het menu te kunnen.

Als uiterste noodstap wil ik misschien een nieuwe kopen. Maar ik vraag me dus af of het voor software problemen voldoet om een nieuw scherm te kopen en dat te vervangen, of zou ik de hele installatie moeten vervangen? Dat zou namelijk nogal wat kosten schelen, en ik heb eigenlijk ook niet zo heel veel zin om mijn dashboard helemaal open te moeten halen.. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Weet je niet op welke zekering de Parrot zit? Kan je die resetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Geen idee, maar ik zal morgen eens kijken of ik het kan vinden en of het iets uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Ik heb een keer een nieuw schermpje moeten kopen nadat de vorige gestolen was (autoruit voor ingegooid met een baksteen). Met het nieuwe schermpje had ik al mijn instellingen nog, dus de software zit niet daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heb al lange tijd een CK3100 maar wanneer ik de auto start, dan dimt het display tot minder. Wel zichtbaar.
Maar ik meen me te herinneren dat de groene en rode knoppe altijd aan bleven staan (of zwakker branden) en niet helemaal uit.

Kan iemand dat bevestigen?
Kan het ook mis hebben

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
tha_bulldog schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:27:
Weet je niet op welke zekering de Parrot zit? Kan je die resetten :)
Gedaan, maar het heeft niets uitgehaald. Helaas..

Ik ga morgen maar eens proberen de klantenservice van Parrot te bellen, al zag ik dat er een Frans telefoonnummer staat op de Nederlandse support site. En misschien maar eens langs de garage waar ik altijd kom, wie weet hebben zij een idee.

Anders ben ik bang dat het toch een nieuwe wordt..
LameDog schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 07:16:
Ik heb een keer een nieuw schermpje moeten kopen nadat de vorige gestolen was (autoruit voor ingegooid met een baksteen). Met het nieuwe schermpje had ik al mijn instellingen nog, dus de software zit niet daarin.
Balen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 07:13

NTwoO

!/**/

Mijn auto had een mki9200 gemonteerd bij aankoop (A), maar de scherm was niet aanwezig. Het was goedkoper om een gehele mki9200 (B) op marktplaats te kopen dan een losse scherm. Na montage van deze parrot vond ik na een aantal weken de 2de scherm. Bij montage van deze scherm kreeg ik ook de melding "screen update in progress, please wait". Nu is het als volgd:

Scherm (A) en bluebox (A) geven "screen update in progress"
Scherm (A) en bluebox (B) geven "screen update in progress"
Scherm (B) en bluebox (A) werken en met deze is de bluebox firmware van versie 1.7 nogwat geupdate naar 1.96.
Scherm (B) en bluebox (B) werken en de firmware is op 2.20 (de nieuwste).

Wat tot op heden op het net te vinden is, lijkt de scherm in deze toestand overleden te zijn. Wat wel raar is, is dat de firmware in de scherm wel iets doet, dus het is wel apart dat het niet verder kan. Het is wel jammer, want ik zou graag de 2de set willen verkopen op marktplaats, maar zo is hij niet echt verkoopbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:29
GGS_206 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:08:
Heb al lange tijd een CK3100 maar wanneer ik de auto start, dan dimt het display tot minder. Wel zichtbaar.
Maar ik meen me te herinneren dat de groene en rode knoppe altijd aan bleven staan (of zwakker branden) en niet helemaal uit.

Kan iemand dat bevestigen?
Kan het ook mis hebben
Ook bij mij dimt na een tijdje het scherm en gaat de verlichting van de knoppen uit. Lijkt me normaal dus.

Ik heb gisteren een tijdje zitten klooien om de CK3100 te updaten maar het is nog steeds niet gelukt. Eerste probleem was dat op de Asus-site de verkeerde Bluetooth-drivers staan voor mijn laptop waardoor het update programma bleef hangen of geen devices zag. Na dat opgelost te hebben, lukt het wel om te pairen alleen faalt de update telkens na het uploaden. Daardoor is het ding nu in het Engels ipv het Nederlands, niet zo'n groot probleem. Maar ik wil toch de laatste software er op! :P Straks probeer ik nog eens na wat tips gevonden te hebben op het Parrot-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:51
Vandaag heeft de autogarage mijn MKi 9100 ingebouwd, maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn microfoon aan de praat. Althans, het is me met twee telefoons en een hele hoop gepiel met de settings nog niet gelukt om mensen mij te laten horen. Heb zelfs een factory reset geprobeerd.

Microfoontje zit links van mijn stuur in de hoek, maar ook als ik als een gek loopt te schreeuwen horen ze niets.

Klinkt dit als een verkeerd aangesloten/kapotte mic of zijn er nog opties die ik over het hoofd zie? Iemand met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Bij mijn MKi9200 moet je de microfoon op de bestuurder richten, maar als ik het zo lees zal dat het probleem niet zijn. Ik zou gewoon even terug gaan naar de garage, zeker als hij het nooit gedaan heeft. Sowieso kun je dit soort dingen beter even testen voor je bij de garage wegrijdt (en eigenlijk zou een garage die dit inbouwt het zelf ook even moeten testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:51
Arrne schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:46:
Bij mijn MKi9200 moet je de microfoon op de bestuurder richten, maar als ik het zo lees zal dat het probleem niet zijn. Ik zou gewoon even terug gaan naar de garage, zeker als hij het nooit gedaan heeft. Sowieso kun je dit soort dingen beter even testen voor je bij de garage wegrijdt (en eigenlijk zou een garage die dit inbouwt het zelf ook even moeten testen).
Ben inderdaad vanmorgen even bij de garage langsgeweest om het te laten checken.

"Is het enige wat we niet testen", zei die kerel. Haal dat blauwe kastje naar voren (waar alle stekkertjes inzitten), bleek de microfoonkabel inderdaad nogal los te zitten. Keer eruit gehaald en er goed ingeduwd en werkt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

'Wat we testen' :+ Dat zie je direct als de rest niet goed zit, best wel slordig imho. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 647541

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 21:12:
[...]

Weet iemand hier misschien wat meer over?
is hier al wat van bekent ik heb dit probleem nu ook ! ben deze week overgestapt van een oude nokia naar een samsung galaxy S5 active telefoon van mijn werk. maar nu speelt hij me beltoon niet meer af via de parrot :(

iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Ik heb mn nieuwe MKI9100 ingebouwd afgelopen weekend (alles nog wel los gelukkig) maar het scherm gaat niet aan. Als ik de auto op contact zet hoor ik wel een klik in het brein, de kabel naar het scherm zit er netjes in, maar geen resultaat. Ik gebruik een Kram verloop om van de Mazda stekkers naar ISO te gaan, en voor zover ik kan zien zit ook dat allemaal vast.

Ik ga morgen de aansluitingen testen. Met de auto op contact op lopend vind ik geen BT apparaten, maar ik weet niet of dat direct zou moeten werken bij een eerste gebruik. Weet iemand dat laatste? Als de Parrot zich direct vindbaar zou moeten maken weet ik dat er meer niet goed gaat dan alleen het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
De Parrot is pas vindbaar zodra het scherm aan is :)

Heeft jouw Mazda wel een geschakelde plus naar de radio? De Opel van mijn vriendin heeft dit ook niet, daar gaat deze sturing (radio aan/uit op contact) via de CAN-BUS bedrading. Ik heb hiervoor een geschakelde + vanaf de sigarettenaansluiting moeten trekken.

Je kunt dit simpel testen door de geschakelde 12V draad van de Parrot ook op de constante 12V draad aan te sluiten. Als hij dan wel opstart heb jij hetzelfde probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Ja, de radio gaat aan met de auto op contact. Maar ik ga het zeker even testen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
Goed, alle aansluitingen bleken ok, ook de 12v op zowel batterij als contact waren ok. Tijdens het random dingen proberen ging echter heel kort ineens het scherm aan. Blijkt dat óf de kabel slecht is, of het contact van het scherm op de houder. Nog steeds niet gefikst, wel wat dichter bij de oplossing .

EDIT: Update op bovenstaande. Na het meten alles nog een keer doorgelopen en ik kon geen fout ontdekken. Dus contact opgenomen met de shop waar ik de Parrot heb gekocht, die me vroeg om het scherm plus kabel, de blauwe box en de bedrading op te sturen. Drie dagen later had ik alle onderdelen weer terug, met de opmerking Alles vervangen voor nieuw. Erg netjes!

Daarna eerst getest voor het inbouwen, JEE great success!

Dus de boel kon weer weggewerkt worden.

Al met al nette service van de webshop en nu alles werkt zoals het moet ben ik super tevreden over de 9100. De spraakbesturing, BT audio en USB input werkt uitstekend. En mn eigendunk is weer op niveau ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Bokmaaa op 04-06-2015 12:58 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-07 10:25
Mijn nieuw geplaatste Asteroid Mini geeft na aansluiten alleen nog een wit scherm wat af en toe van helderheid veranderd.

Iemand ideeën hoe het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 909351

Ik heb een parrot ck3100 al in mijn auto zitten, kan de upgrade naar een parrot mki9200 dan makkelijk zonder opnieuw kabels te trekken? Dezelfde gebruiken

Dank als er op gereageerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
In principe heb je al een ISO kabel zitten waar je Parrot op aangesloten is. Deze moet je vervangen maar zijn losse klikstekkers.

De CK3100 koptelefoon heeft een 3,5mm stekker, de MKi9200 een 2,5mm. Dat is met een simpel verloopje op te lossen.

Dus microfoon kan je gewoon laten zitten. Kabeltje voor scherm moet je natuurlijk wel opnieuw trekken :)

Dat er nu al een CK3100 zit zal het inbouwen dus behoorlijk vergemakkelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914223

wil niet verbinden met mijn WIKO Niet lullig gaan doen over WIKO graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik gebruik een Parrot MKi9100
Gebruik een Lumia 950XL

Alles lijkt te werken
Tot ik gebeld wordt.
Na 1 maal over gaan wordt de verbinding verbroken.

Ik kan bij de zowel de Parrot als de Lumia geen instellingen vinden die dit regelen....bijvoorbeeld...automatisch opnemen in stellen

Iemand hier enige ervaring mee... dan wel een oplossing voor?

Al vast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door peerke63 op 29-05-2017 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:24

key

Ik heb een Parrot KM6100 icm een Samsung S5 mini. Deze combinatie heeft altijd goed gewerkt, zowel bellen als media afspelen (youtibe en spotify). Sinds enkele dagen krijg ik geen verbinding meer met de carkit hij geeft aan "naam telefoon zoeken".

Op de telefoon en de carkit heb ik de koppeling verwijderd, carkit terug naar factory defaults en de koppeling opnieuw tot stand gebracht. Eerst via de Carkit en daarna op de telefoon laten zoeken en bevestigd. Hierbij de juiste pincode ingevoerd en de zichtbaarheid aan gezet.

Momenteel is de telefoon alleen gekoppeld met media. Ik kan dus wel geluid via spotify etc krijgen maar geen gesprekken voeren.
Als ik in de bluetooth instellingen kijk staat oproepgeluid ook niet aan. Ik kan deze aanzetten en mijn carkit geeft dan de meling "naam telefoon zoeken" na een tijdje krijg ik op mijn telefoon kan geen verbinding maken met KM6100. Bij de bluetooth instellingen staat oproepen weer automatisch uit.

Ik heb geen recente updates gekregen of geïnstalleerd. Google nagezocht, maar kom er niet aan uit. Zijn er slimme mensen die mijn fout zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:29
Kan ook gewoon zijn dat er iets defect is uiteraard. Eens met een andere telefoon op de Parrot proberen en de S5 mini op een andere carkit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 15:05
Oef, een antiek topic necro-en... Heeft iemand nog een link kunnen vinden naar de download pagina voor Parrot's "Flash Update Wizard"? Het lijkt er op dat dat hele stuk van hun site weg is; het is drones tot en met, maar geen software update tools voor hun carkits meer.

Internet Archive kon zo gauw ook geen soelaas meer bieden en irritant genoeg heb ik natuurlijk de oude versie die ik twee jaar geleden gebruikte ook al lang weg gehaald. En net nu de MKi9100 van m'n vrouw kuren begint te vertonen.

De support pagina van dat ding (https://www.parrot.com/us/support/products/119) is ook zo leeg als wat.

Ik zal d'r een mail naar support aan wagen, maar 't zou natuurlijk schelen als iemand de link in z'n bookmarks heeft staan :)

EDIT:
Holy carp! Zal je altijd zien! Net als ik een hulpvraag de wereld in gooi vind ik volgens mij wat ik zocht.

https://www.parrot.com/nl/en/support/product/parrot-mki9100

Hoe kom ik hier? Via de productbeschrijving van fscking CoolBlue, of all places. De enige plek met een link die iets nuttigs opleverde :D

EDIT2:
Mijn hemel... nooit geweten dat er een batterij in de remote van de MKi9100 zit! :D Dacht dat ie bedraad naar het schermpje ging. Dude. Tijd dus gewoon om de batterij te vervangen.

[ Voor 25% gewijzigd door Liegebeest op 15-10-2018 16:13 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@Liegebeest
Hmm, het is er recent vanaf gehaald denk ik.
Ik heb laatst nog een nieuwe MKi9100 in mijn auto laten inbouwen.
Bellen werkt wel, maar navigatiestem en muziek is niet te horen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 04:13

fmb

NIMIC schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:18:
@Liegebeest
Dat laatste kan aan diverse dingen liggen. Probeer eens muziek af te spelen vanaf je telefoon door op play op de afstandsbediening van de Parrot te drukken, dat werkt eigenlijk altijd wel bij mij. Als het goed is heb je dan ook navigatiegeluid tijdens het afpselen van muziek.

[ Voor 3% gewijzigd door fmb op 16-10-2018 22:07 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
NIMIC schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:18:
@Liegebeest
Heb je in de bluetooth instellingen in je telefoon voor de carkit-verbinding wel media-audio aan staan?

Anoniem: 808119

Ik ben aan het kijken of ik een parrot in wil laten in m'n auto. Nu wordt me door 1 van de bedrijven die dit zouden kunnen doen vertelt dat Parrot gestopt is met het produceren van carkits en zodoende in de toekomst geen onderdelen met voor zijn. Echter kan ik hier niets over vinden. Iemand enig idee of dit klopt? Ze proberen me nu een bury aan te smeren.
Heb een hyundai i10 uit 2015

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 808119 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:51:
Ik ben aan het kijken of ik een parrot in wil laten in m'n auto. Nu wordt me door 1 van de bedrijven die dit zouden kunnen doen vertelt dat Parrot gestopt is met het produceren van carkits en zodoende in de toekomst geen onderdelen met voor zijn. Echter kan ik hier niets over vinden. Iemand enig idee of dit klopt? Ze proberen me nu een bury aan te smeren.
Heb een hyundai i10 uit 2015
Tsjah, hoeveel carkits worden er nog verkocht?

Denk dat voor bury hetzelfde gaat gelden.

Voor mij overigens nooit meer een bury. Wat een bagger bediening is dat zeg.

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-08 00:00

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Anoniem: 808119 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:51:
Ik ben aan het kijken of ik een parrot in wil laten in m'n auto. Nu wordt me door 1 van de bedrijven die dit zouden kunnen doen vertelt dat Parrot gestopt is met het produceren van carkits en zodoende in de toekomst geen onderdelen met voor zijn. Echter kan ik hier niets over vinden. Iemand enig idee of dit klopt?
Hun website staat vol met carkits, dat lijkt me op zich een prima indicatie.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 15:05
Jazzy schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:30:
[...]

Hun website staat vol met carkits, dat lijkt me op zich een prima indicatie.
Oh? Ik vond voornamelijk drones, drones en drones toen ik de laatste keer keek...

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste