Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Parrot is zijn de enige Carkits die goed samen werken met de i-phone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Smattie schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:12:
Parrot is zijn de enige Carkits die goed samen werken met de i-phone!
Funkwerk is ook prima hoor :) Heb de Funkwerk Ego bij m'n zwager (m'n zus heeft ook een iPhone) getest, net zo goed als de Parrot CK3100 (die ik gebruik met m'n iPhone). Enige voordeel t.o.v. de Parrot is dat hij iets goedkoper is en er nog mooier uit ziet ook.

Maar ja, gras is altijd groener... ;)

Die twee zijn dus erg aan te bevelen voor de iPhone, hij syncht al je contacts, etc.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245367

Ik ben op zoek naar gebruikservaringen met de Parrot 6100 carkit.

Ik zit er aan te denken om namelijk er één aan te schaffen alleen ben ik benieuwd naar jullie ervaringen, hoe is de geluidskwaliteit van de mp3tjes die je afspeelt? en ben je goed verstaanbaar aan de andere kant?
Kan je je playlisten inladen of gaat ie de mp3tjes 1 voor 1 af?

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Anoniem: 245367 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:46:
Ik ben op zoek naar gebruikservaringen met de Parrot 6100 carkit.

Ik zit er aan te denken om namelijk er één aan te schaffen alleen ben ik benieuwd naar jullie ervaringen, hoe is de geluidskwaliteit van de mp3tjes die je afspeelt? en ben je goed verstaanbaar aan de andere kant?
Kijk anders hier even: http://www.pocketinfo.nl/...id-naar-je-autoradio.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Anoniem: 63067 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:12:
Nou wat betreft de ingebouwde microfoon hebben jullie helemaal gelijk. Van de fabrikant dan ook antwoord gekregen dat hier een fout in zit en dat ze daarom het product van de markt hebben gehaald. Onderstaand het bericht die ik heb ontvangen:

Hello sir ,

We notice this issue with parrot ck3200 ls color plus , in which the
embeded microphone doesn't works correctly . that's the reason why we
have taked off this product from the market.

So i will advise you to send through secure and trackable package
carkit lcd screen with the screen cable to our after service , with an
letter in which you specify your will to exchange with ck3200 ls
color with external microphone ,

Parrot S.A
C/0 SAV PARROT
174 Quai de Jemmapes
75010 Paris
France
After receving the kit , i t will be send you back within 3 or 4 weeks

Das leuk en aardig van Parrot, maar gaan zij ook de uit- en inbouwkosten betalen? Ik heb namelijk het hele zooitje in laten bouwen bij een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb het hele topic lopen doorspitten, maar wat is er mis met de 3200 ls? Ik dacht dat dit apparaat een losse microfoon heeft, maar weet het niet zeker (mijn vader heeft de zooi laten inbouwen door de garage). De carkit werkt prima, wilde eigenlijk net voor mijn moeder ook een 3200 ls gaan kopen, maar ik lees in dit bericht dat er een probleem is met de microfoon en dat de ck3200 ls van de markt af is? Je kan hem nog overal bestellen.

Wat is er nu precies aan de hand met de 3200 ls en moet je deze wel of niet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lijkt me vrij duidelijk beschreven...

Er zijn versies zonder losse microfoon en er zijn versies met losse microfoon...

De eerste moet je dus niet hebben, en de tweede wel...

Hoewel ik persoonlijk altijd voor een 3100 zou gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
Ok, dat begrijp ik. Als het goed is verkoopt Parrot nu geen 3200 ls meer zonder losse microfoon. Als ik op pdashop.nl kijk, zie ik staan dat er een microfoon wordt bijgeleverd. Op bijvoorbeeld Zercom.nl zie ik dit niet staan. Bevat de retailverpakking een microfoon en een 'OEM' versie voor installateurs niet? Of moet je dit altijd aan de winkel vragen? Zal ik wel doen, maar goed.

Zijn er van de 3100 ook versies zonder microfoon? Ik wilde de carkit eigenlijk online bestellen (€€), maar als hier verschillen in zijn kan ik hem ook bij de halfords bellen.

Ik heb nu een Nokia carkit geinstalleerd in mijn mouders auto. Kan ik die microfoon aansluiten? Dit scheelt mij wat werk. Gebruikt iemand zijn oude microfoon? Is de geluidskwaliteit hiervan goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:02

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 195305 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:06:
[...]

Das leuk en aardig van Parrot, maar gaan zij ook de uit- en inbouwkosten betalen?
Wat denk je zelf? :)
Ik heb namelijk het hele zooitje in laten bouwen bij een bedrijf.
Als je het ding ook daar gekocht hebt, dan lijkt me dat je eerste aanspreekpunt. Zij mogen dan het ding uitbouwen, naar Frankrijk opsturen, en de nieuwe terug inbouwen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

breekbrood schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:14:
Ok, dat begrijp ik. Als het goed is verkoopt Parrot nu geen 3200 ls meer zonder losse microfoon. Als ik op pdashop.nl kijk, zie ik staan dat er een microfoon wordt bijgeleverd. Op bijvoorbeeld Zercom.nl zie ik dit niet staan. Bevat de retailverpakking een microfoon en een 'OEM' versie voor installateurs niet? Of moet je dit altijd aan de winkel vragen? Zal ik wel doen, maar goed.

Zijn er van de 3100 ook versies zonder microfoon? Ik wilde de carkit eigenlijk online bestellen (€€), maar als hier verschillen in zijn kan ik hem ook bij de halfords bellen.

Ik heb nu een Nokia carkit geinstalleerd in mijn mouders auto. Kan ik die microfoon aansluiten? Dit scheelt mij wat werk. Gebruikt iemand zijn oude microfoon? Is de geluidskwaliteit hiervan goed?
Een OEM parrot verpakking heb ik nog nooit gezien... Zoals gezegd; er worden geen 3200's meer geleverd zonder microfoon... Dus ik zou even bellen naar de betreffende leverancier of je een nieuw exemplaar krijgt...

3100 is altijd met microfoon geleverd...

Een nokia microfoon past -na aanpassing- volgens mij wel, dus dat zou je altijd kunnen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

breekbrood schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:14:
Ik heb net even zitten kijken op pdashop.nl.

In de begin tekst staat: in het display geïntegreerde microfoon, later staat er wat er in de doos zit wel: Microfoon, maar deze tekst staat er geloof ik al maanden op. Ook toen ik die van mij kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
^ met of zonder externe microfoon? (@GameSpel)

[ Voor 15% gewijzigd door breekbrood op 11-01-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

breekbrood schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:44:
^ met of zonder externe microfoon?
Bedoel je die van mij? Die is zonder externe microfoon.

Die van mij is overigens zonder kabel teruggestuurd (weet niet of ze het zonder kabel repareren of aanpassen, maargoed dat zie ik dan wel weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg morgen een nieuw scherm en een nieuwe microfoon geleverd van Parrot. Hopelijk is dan het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het nieuwe scherm binnen gekregen.

De veranderingen:
- De kabel naar het scherm zit nu vast
- Aan de linkerkant zit een mic. aansluiting
- Op het stekkertje die in de centrale gaat zit een mic. aansluiting
- Extern microfoontje met 2 verschillende houders

Het scherm is dus niet meer verwijderbaar.

Over het geluid kan ik nog niets zeggen, moet hem nog inbouwen.

Ik heb inmiddels de kabel aangesloten en de microfoon geinstalleerd en ik moet zeggen dat het geluid een flinke stap voorruit is gegaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 195305 op 18-01-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 22:01
Anoniem: 245367 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:46:
Ik ben op zoek naar gebruikservaringen met de Parrot 6100 carkit. Ik zit er aan te denken om namelijk er één aan te schaffen alleen ben ik benieuwd naar jullie ervaringen, hoe is de geluidskwaliteit van de mp3tjes die je afspeelt? en ben je goed verstaanbaar aan de andere kant?
Een beetje late reactie.. Ik heb een Nokia 6310i en daar werkt de Parrot 6100 prima mee. Contactlijst wordt goed gesynchroniseerd en voice commando's gaan ook prima. De geluidskwaliteit is voor beide bellers prima.

Om het geluid te controleren heb ik een Samsung U600 gekoppeld en het geluid klinkt prima. Ik heb een Mazda 6 en het geluid wordt door alle speakers weergegeven. Ook de boxen achter werken naar behoren. Wel wordt een gedeelte van je versterker omzeilt, want de volume, fader, trebble, bass, ... van de autoradio werken niet meer. Je moet dat allemaal op de Parrot doen en dat vind ik wel jammer. Als je de radio zachter wilt zetten grijp je toch instinctief naar de volume regeling van je radio. Het was fraaier geweest dat MP3 optioneel via de AUX ingang geschakeld had kunnen worden.

Ik heb niet lang gewerkt met de audio feature, want de U600 is van mijn vriendin. Het werkte pas nadat ik op de telefoon de media player had gestart. De knoppen forward/backward scrollen volgens mij door de gekozen playlist. Ik denk alleen dat dit een beetje telefoon specifiek is.

Wat mij betreft is het best een aanrader. Ik heb de carkit zelf gemonteerd en het zit er netjes in. Het enige nadeel is dat de bediening met een afstandsbediening werkt en die heeft een knoopcel nodig. Ik heb altijd liever alles op 12V, maar ik denk dat de knoopcel wel lang genoeg mee gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door BugBoy op 19-01-2008 21:37 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 12:29
@Pdatelco

Beetje late reactie, maar heb problemen met mijn Tytn2 icm met mijn 3100. Hij synchroniseert niet mijn hele telefoonboek. Soms begint i spontaan te bellen als ik mijn Bluetooth aan zet. (Dit is overigens niet meer gebeurd na een harde reset van de Tytn.)
Ook ben ik vaak niet te verstaan omdat ik erg blikkerig klink in mijn bestel bus.
Verder heb ik nu een streep door mijn scherm staan. Hele rijd dode picsels.

Voor mij dus niet een echte positieve ervaring met Parrot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197587

Wij hebben vorige week een parrot ingebouwd voor een klant met een iphone. De parrot had de laatste software versie en dat werkte perfect ook met de sync van het telefoonboek.

@dries
ook een beetje laat maar had een beetje druk.

Wat je sowieso kan doen is een software update van de parrot. Je moet wel eerst weten welke versie erop zit. De nieuwste versie is 4.16d. Je kan dit via bluetooth doen maar wij adviseren om dit met een kabel te doen. Als je geen kabel hebt of je dealer kan dit niet dan kunnen wij dit doen. DIt kost je dan wel 25euro en je zult de blauwe box naar ons moeten opsturen. De verzendkosten naar jouw zijn inbegrepen. Wellicht dat er in de buurt dealers zijn die voor minder kunnen doen.

Voor het telefoonboek kan je gebruik maken van www.jetwaremobile.com. Dit programma kost een kleine 10euro maar dan kan je wel heel je telefoonboek oversturen.

Als er problemen zijn met parrot dan zijn deze wel vaak snel op te lossen, vaak is het een kwestie van software op je telefoon of een update. Het jammere is dat veel dealers zich hier niet in verdiepen en problemen onnodig blijven liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 197587 op 28-01-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laatste versie is 4.17 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:58
Ik heb sinds een maandje of 2 een 2e hands auto; VW Lupo.

Hierbij zat een parrot CK3100 carkit ingebouwd en deze wil ik op zich wel gaan gebruiken.

Aangezien de standaard pincodes niet werken (1234 (volgens de handleiding) en 0000) nam ik aan dat de vorige eigenaar er een eigen pincode op heeft gezet.
Daarom heb ik de handleiding / het internet geraadpleegd om de carkit te resetten.

De oplossing (althans; dat zou het moeten zijn) is het indrukken van alle 3 de knoppen (bellen, ophangen en het navigatie-wieltje) waardoor de carkit zou gaan resetten.

Wanneer ik die 3 knoppen indruk wordt mijn display in een soort demo-modus gezet en kan ik, wanneer ik op een van de 3 knoppen druk, een van de achterliggende ledjes testen (om het zo maar even te zeggen).

Wanneer ik daarna weer op alle 3 de knoppen druk, krijg ik de papegaai weer in beeld.
Aangenomen dat de reset nu voltooid was, probeerde ik wederom met mijn telefoon te verbinden. Pincode 1234 en 0000 werkten nog steeds niet.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn telefoon met deze carkit kan verbinden?
Ik heb verschillende telefoons geprobeerd: SE K700i, SE K800i en LG KG800. Echter geen enkele telefoon schijnt te kunnen verbinden met de carkit.

Ik verdenk nog steeds de foutieve pincode.

Heeft iemand tips / ideeen? Alvast bedankt!

Edit: ik heb de tip om alleen de bel en ophang toets 5sec in te drukken gekregen, maar voor zover ik mij kan herinneren doet dat ook weinig (ook al geprobeerd). Ik zal dat strax nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

12345 al geprobeerd?
Probeer de accupool eens een tijdje los te halen...

Ben overigens in mijn eigen carkit geen optie tegengekomen om de pincode te wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25
Volgens mij kan je de pincode inderdaad niet wijzigen, misschien een optie om helemaal geen pincode in te voeren. dat moet met mijn MK6000 icm Tytn II, als ik 1234 of 0000 invoer gebeurt er niks, druk ik vervolgens op på volgende zonder code dan istie gekoppeld....

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
peugeot206gt schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 23:45:
Volgens mij kan je de pincode inderdaad niet wijzigen, misschien een optie om helemaal geen pincode in te voeren. dat moet met mijn MK6000 icm Tytn II, als ik 1234 of 0000 invoer gebeurt er niks, druk ik vervolgens op på volgende zonder code dan istie gekoppeld....
Die optie heb ik niet op mijn telefoon.

12345 heeft ook niet gewerkt en idd, ik ben ook geen optie tegengekomen om de pincode te wijzigen.. wel vreemd dat 1234(5) / 0000 dan dus niet werkt :S

Ik heb geen idee hoe dat ding aangesloten is, wat is de accupool c.q. waar herken ik die aan?

Is er anders ook nog een optie? Is er misschien op de PC een programmaatje die die code kan achterhalen oid?

Edit: ik heb wel van deze witte dingen, is dat voor mijn Parrot?
Afbeeldingslocatie: http://www.swedespeed.com/news/uploads/features/14_powerleads.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door aaajeetee op 20-02-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die witte dingen zijn zekeringen...

Haal die allebei eens los, en je parrot is gereset... Misschien dat ie het dan weer doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Nou ik heb ze losgehaald en weer vastgemaakt, maar zonder enig resultaat.. ik kan nog steeds niet verbinden.
Overigens zijn er ook voorgedefinieerde instellingen ingesteld (van de vorige eigenaar, aan de namen te zien) en die zijn dus ook nog niet verdwenen.. 't is dus net of wil dat ding niet resetten :s

Edit: heb ook deze pagina gevonden. Telefoon is dus wel compatible, die stappen ook gevolgd, maar dus zonder succes :(

[ Voor 30% gewijzigd door aaajeetee op 20-02-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoelang heb je ze los gehad? Lijkt me wel nuttig dit enkele minuten te doen...

Je zou ook kunnen proberen via bluetooth een software update uit te voeren... Dan is het apperaat ook gereset...

[ Voor 42% gewijzigd door MikeyMan op 20-02-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
@#$% hoe makkelijk kan het zijn.. ik las toevallig net dat er ergens maar maximaal 5 telefoons gekoppeld mogen zijn.. laat er nou net 5 telefoons in staan :S

Alle 5 verwijderd en de koppeling doet het nou prima met PIN 1234 :)

Mijn probleem is dus opgelost, hartelijk dank voor het meedenken :)

Anoniem: 63067

Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/hwswrev/pda/parrot/parrot320017.jpg

Morgen wordt bij mij de nieuwe 3200 LS met externe microfoon geïnstalleerd.
Ik moet er wel bij zeggen dat de geluidskwaliteit uitstekend was bij een andere telefoon dan de mijne. Ik heb zelf een E-ten X500 en een SPV c550 geprobeerd. Deze gingen dus niet goed, maar de telefoon van de monteur wel. De geluidskwaliteit is overigens alleen slecht voor diegene aan de andere kant. Mijn ervaring was, dat het net lijkt alsof het geluid veel te hard staat, waardoor het niet duidelijk meer is.

Op de vraag wie de kosten betaald voor het uitbouwen en opnieuw inbouwen van de carkit... Heel simpel, ik heb de ontvangen e-mail van Parrot uitgeprint en bij het inbouwstation neergelegd. Zij hebben vervolgens de carkit uitgebouwd en opgestuurd naar Parrot.

Zo gauw de carkit is ingebouwd zal ik hier mijn ervaringen weer melden. Hopelijk werken de bovengenoemde telefoons nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
Ik heb een 3500. Doet het wel. Bellen kan ook (via duokaart van vodafone) maar tijdens het eerste gesprek gaat hij steeds erger kraken en uiteindelijk is het gesprek niet meer te verstaan . opnieuw bellen heeft geen zin . Pas na uitzetten kan er weer een gesprek gestart worden. Wie o wie heeft dat ook (gehad) ????? Wat is de oplossing. lijkt wel of er iets "volloopt......"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63067

Vandaag was dan toch echt de grote dag. De nieuwe Parrot LS 3200 Plus met externe microfoon is ingebouwd. Kosten… nada niets nope! Dat noem ik nog eens service. Eerste indruk… het scherm lijkt nog mooier dan de vorige, maar dat kan bedrog zijn. Tweede indruk, waarom toch een aparte aansluiting voor de externe speaker? Ik heb de handleiding nog niet gelezen, maar wellicht is gebruik van de interne microfoon nog steeds mogelijk. Na het koppelen met de E-ten X500 uiteraard geprobeerd hoe nu de geluidskwaliteit is. En ik moet zeggen dat deze nu zeer goed is, zoals je van een carkit mag verwachten. Overigens is nu de mogelijkheid voor het instellen van het microfoonvolume wel mogelijk, terwijl hier dezelfde firmware op staat. Maar goed, zoals het er nu naar uit ziet (luistert) mag ik niet klagen.
Voor mij is het probleem dus opgelost!

De groeten en bedankt voor de suggesties en het meedenken.

Brian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121921

is de Parrot 3300 nog wel leverbaar? Hij is zo slecht te vinden in winkels (op internet).
En vraag twee; is er nou een losse gps-antenne bij geleverd of een geintegreerde?

Ik lees op verschillende sites verschillende zaken over dit produkt. Ben benieuwd naar jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb zelf een 3300, en daar zit een externe antenne aan...

Leverbaarheid is wel lastig inderdaad...

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:20

13art

Moderator Mobile
Hele simpele vraag waar ik zelf het antwoord niet van kon vinden.
Kan je de CK3100 ook uit de auto halen ter preventie van diefstal?

En hoe ziet het als je niet beruikt maakt van speakers die direct aan de radio verbonden zijn maar van speakers die via een versterker lopen? Hoor je het geluid dan ook nog altijd over de speakers? Lijkt me wel aangezien het met niet lijkt dat de CK3100 zelf een versterker aan boord heeft waarmee hij geluid over speakers kan sturen....

edit:
Zal ook meteen even mijn dilemma voorleggen. Ik heb zelf een Kenwood radio waarvoor ook een Kenwood bluetooth adapter is voor de telefoon. Wat betreft de prijs ontlopen de Parrot CK3100 en de KCA-BT100 van Kenwood elkaar niet. Vraag me alleen af wat een betere kwaliteit heeft. Parrot is echt gericht op telefonie zou je denken... Maar goed bij de Kenwood heb ik niet een extra 'iets' wat je op je dashbord oid moet installeren. Lastig dus.

[ Voor 91% gewijzigd door 13art op 28-02-2008 06:26 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
Ik hou me aanbevolen als iemand een simpele carkit overheeft (ck3000 ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121921

DjWannaB2002 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 02:48:
Hele simpele vraag waar ik zelf het antwoord niet van kon vinden.
Kan je de CK3100 ook uit de auto halen ter preventie van diefstal?
dan zou je moeten kijken of je een Brodit houder kan monteren waarop je dan het display van de CK3100 weer op monteert. Op die manier kun je vrij eenvoudig het display uit het zicht leggen. Je kunt hem echter nooit helemaal loshalen omdat er nou eenmaal allerlei kabels lopen.
DjWannaB2002 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 02:48:
En hoe ziet het als je niet beruikt maakt van speakers die direct aan de radio verbonden zijn maar van speakers die via een versterker lopen? Hoor je het geluid dan ook nog altijd over de speakers? Lijkt me wel aangezien het met niet lijkt dat de CK3100 zelf een versterker aan boord heeft waarmee hij geluid over speakers kan sturen....
Er bestaat gewoon een verlengkabel hiervoor. Zoek maar eens op het web naar "kram verlengkabel parrot". Dan moet je voor 2 tientjes een heel eind kunnen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 16:39
Hallo,

Een vraagje: Ik heb een probleem met een carkit en namelijk het volgende probleem.
Er zit in een auto een Parrot carkit (CK 3100 LCD) En de gebruiker heeft een Palm Treo 750 telefoon.
Maar nu is het zo bij het sychroniseren pakt hij alleen de voicemail. Dus moet je handmatig de Adressboek 1 voor 1 overkopieeren kan dit anders? Aangezien dit veel werk is en het wel gewoon goed werkt bij andere telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 121921 schreef op zondag 02 maart 2008 @ 00:02:
Er bestaat gewoon een verlengkabel hiervoor. Zoek maar eens op het web naar "kram verlengkabel parrot". Dan moet je voor 2 tientjes een heel eind kunnen komen!
Dat is volgens mij iets anders. Als ik daarop zoek dan kom ik op verlengkabels uit die zijn voor als je radio achterin de auto zit ipv voorin.
Mijn situatie wordt als volgt:

Radio met tulp-uitgangen om de radio aan te sluiten aan een versterker.
Er gaat een tulpkabel naar de versterker voor de speakers voor.
Er gaat een tulpkabel naar de versterker voor de speakers achter
Van de versterker gaan er speakerkabels naar de speakers voor.
Van de versterker gaan er speakerkabels naar de speakers achter.

Zo gebruik je de kabels van de iso stekker voor het geluid naar de speakers in de deuren dus niet meer. Ten minste denk ik. Denk namelijk niet dat er een signaal de radio in gaat aangezien ook zonder radio de parrot kit het geluid over de boxen laat komen. Dus denk dat ik straks een probleem heb als ik mijn radio aan mijn versterker ga koppelen en dan het geluid vanuit de radio naar de versterker naar mijn boxen laat gaan.... Tenzij parrot daar een oplossing voor heeft...
Lees net op het forum daar dat je ook goed de originele bedrading kan aansluiten op de speakerkabels die vanaf je versterker komen. Zo schijn je toch nog het geluid over de boxen te hebben.

Ik heb trouwens de Parrot CK3100 aangeschaft en ingebouwd. Wat ik alleen wel vreemd vind is hoe het telefoon boek wordt overgenomen. Telefoonboek lijkt wel in tweeën gedeeld. Eerst krijg ik een gedeelte op alfabetische volgorde met nummers, en daarna weer een tweede gedeelte wat weer opnieuw op alfabetische volgorde staat. In het eerste gedeelte staat bijv het tel nr van mijn vriendin maar het tweede niet. Het irritante is ook dat als je een beginletter kiest, de parrot altijd eerst naar het tweede gedeelte gaat. Of dat nou te maken heeft met dat in mijn telefoon boek bepaalde personen meerdere nummers hebben weet ik niet.

Een update van de Parrot software heeft in ieder geval niet geholpen. (gelukkig werkt de spraakherkenning wel goed, en kan ik zo het opzoeken van sommige nummers dus omzeilen).

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 07-03-2008 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loonatic
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik heb zelf een 6100 en daar is de pincode geen picode invoeren, beetje vreemd maar het werkt

misschien dat het werkt bij je!
ajt schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:24:
Ik heb sinds een maandje of 2 een 2e hands auto; VW Lupo.

Hierbij zat een parrot CK3100 carkit ingebouwd en deze wil ik op zich wel gaan gebruiken.

Aangezien de standaard pincodes niet werken (1234 (volgens de handleiding) en 0000) nam ik aan dat de vorige eigenaar er een eigen pincode op heeft gezet.
Daarom heb ik de handleiding / het internet geraadpleegd om de carkit te resetten.

De oplossing (althans; dat zou het moeten zijn) is het indrukken van alle 3 de knoppen (bellen, ophangen en het navigatie-wieltje) waardoor de carkit zou gaan resetten.

Wanneer ik die 3 knoppen indruk wordt mijn display in een soort demo-modus gezet en kan ik, wanneer ik op een van de 3 knoppen druk, een van de achterliggende ledjes testen (om het zo maar even te zeggen).

Wanneer ik daarna weer op alle 3 de knoppen druk, krijg ik de papegaai weer in beeld.
Aangenomen dat de reset nu voltooid was, probeerde ik wederom met mijn telefoon te verbinden. Pincode 1234 en 0000 werkten nog steeds niet.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn telefoon met deze carkit kan verbinden?
Ik heb verschillende telefoons geprobeerd: SE K700i, SE K800i en LG KG800. Echter geen enkele telefoon schijnt te kunnen verbinden met de carkit.

Ik verdenk nog steeds de foutieve pincode.

Heeft iemand tips / ideeen? Alvast bedankt!

Edit: ik heb de tip om alleen de bel en ophang toets 5sec in te drukken gekregen, maar voor zover ik mij kan herinneren doet dat ook weinig (ook al geprobeerd). Ik zal dat strax nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Was al opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Toch even de loftrompet blazen over de service van Parrot:
een maandje terug is de autoradio uit mijn auto (Toyota Corolla '93) gestolen. Geen ruitje ingetikt, maar 't slot blijkbaar snel open kunnen maken (slot werkte nog wel daarna). De Parrot CK3100 hebben ze laten zitten, maar de bekabeling van 't blauwe kastje naar de radio (dus inclusief 't zwarte kastje) was eruit/kapot getrokken. Heb vervolgens Parrot in Frankrijk gebeld (nou vooruit, mijn vriendin heeft gebeld, want die spreekt vloeiend Frans) en zojuist zijn -geheel kostenloosen binnen 4 werkdagen- bij mij 2 zakjes afgeleverd met daarin nieuwe bekabeling *O*

Fijn dat er nog grote bedrijven zijn die service hoog ni 't vaandel hebben staan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@geldermalsen

voor sommige pda zoals de palm moet je het Programma Jetwaremobile gebruiken. deze kan je kopen voor een kleine 8euro op hun website. Hiermee kan je in keer je telefoonboek overzetten. En anders moet je ze 1voor1 overzetten

@ck3300

deze carkit is end of life en is dus niet meer leverbaar, wellicht dat ze her en der nog een paar hebben liggen. Op de cebit heb ik nog geen vervanger gezien dus voorlopig is de 3400gps het alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:28
dries77 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:49:
@Pdatelco

Beetje late reactie, maar heb problemen met mijn Tytn2 icm met mijn 3100. Hij synchroniseert niet mijn hele telefoonboek. Soms begint i spontaan te bellen als ik mijn Bluetooth aan zet. (Dit is overigens niet meer gebeurd na een harde reset van de Tytn.)
Ook ben ik vaak niet te verstaan omdat ik erg blikkerig klink in mijn bestel bus.
Verder heb ik nu een streep door mijn scherm staan. Hele rijd dode picsels.

Voor mij dus niet een echte positieve ervaring met Parrot.
Er bestaat een BT fix voor de tytn II daarmee zou dit probleem opgelost moeten zijn
http://rapidshare.com/files/77588898/TyTNII_BT_Hotfix.zip
uitpakken en cabfile installeren op je app.

suc6

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Iemand anders ook problemen met het telefoonboek en dan in de trant van dat wel alle nummers overgenomen worden door de Parrot CK3100, maar dat de nummers door elkaar staan? Zeg maar twee lijsten achter elkaar, beide op alfabetische volgorde, maar de ene lijst met vooral de namen waarvan er in de contactenlijst op mijn P3300 bij contactpersonen meerdere telefoonnummers staan ingeveord. En de tweede lijst zijn de nummers waarbij maar 1 telefoon nummer is invoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
DjWannaB2002 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 02:40:
Iemand anders ook problemen met het telefoonboek en dan in de trant van dat wel alle nummers overgenomen worden door de Parrot CK3100, maar dat de nummers door elkaar staan? Zeg maar twee lijsten achter elkaar, beide op alfabetische volgorde, maar de ene lijst met vooral de namen waarvan er in de contactenlijst op mijn P3300 bij contactpersonen meerdere telefoonnummers staan ingeveord. En de tweede lijst zijn de nummers waarbij maar 1 telefoon nummer is invoerd.
Ik had een soortgelijk probleem maar heb dit dus veranderd door per naam maar 1 telefoonnummer erbij te zetten, dus bv Piet werk, Piet prive enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Megapaul schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:13:
[...]

Ik had een soortgelijk probleem maar heb dit dus veranderd door per naam maar 1 telefoonnummer erbij te zetten, dus bv Piet werk, Piet prive enz enz
Hmmm dat is nou ook niet bepaald handig :S
Nou ja het zal wel goed wezen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14599

Ik heb eergisteren van iemand de parrot 3000 evolution overgekocht en ingebouwt.
nu had ik er nog een paar vragen over.

alles werkt goed met mijn htc p3300, alleen het geluid van mijn tomtom is nu weg en het komt ook niet over de speakers, moet je daar een (legaal) programmatje voor downloaden? kan dat zo niet terugvinden.

en ik vind mijn toetsverlichting erg zwak, maar de set werkt wel goed, kan je lichtsterkte instellen of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Anoniem: 14599 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:07:
Ik heb eergisteren van iemand de parrot 3000 evolution overgekocht en ingebouwt.
nu had ik er nog een paar vragen over.

alles werkt goed met mijn htc p3300, alleen het geluid van mijn tomtom is nu weg en het komt ook niet over de speakers, moet je daar een (legaal) programmatje voor downloaden? kan dat zo niet terugvinden.

en ik vind mijn toetsverlichting erg zwak, maar de set werkt wel goed, kan je lichtsterkte instellen of kan dat niet?
Bij mijn ck 3200 van parrot komen de aanwijzingen van de navigatie wel over de speakers (voor) achter gaat de muziek lekker door :) (boem boem boem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@garnage,

helaas is dit een bestaand probleem waar geen oplossing voor is. Bij symbian toestellen van Nokia werkt het wel goed. Er is mij eens verteld dat het heeft ermee te maken dat jouw htc deze aanwijzingen als geluidje afspeelt en de parrot gaat dan niet op mute, bij de nokia's gaat komt dit signaal als telefoon gesprek binnen en dan mute de parrot dus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25
Voor de geintresseerden hier met een MK6000. versie 1.03 is gerepareerd, was een foute install waardoor je eigenlijk op je vorige versie bleef... Is eergisteren gerepareerd en nu kan je zonder problemen updaten naar 1.03

met jawel nederlandse text to speech :D beetje een rare stem, maar uiteindelijk is het prima te verstaan :D

Afbeeldingslocatie: http://digitalpicture.nl/206/brodit.JPG

film staat aan voor de foto, tijdens het rijden kijk ik uiteraard geen film en staat de musicplayer doorgeschakeld :D

[ Voor 20% gewijzigd door Rene op 15-03-2008 12:20 . Reden: foto toegevoegd ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke BT carkit en heb mijn oog laten vallen op de Parrot MINIKIT. Omdat ik over een half jaar een nieuwe leaseauto krijg, lijkt het me handiger om tijdelijk een plug & play carkit te hebben (zonde van het geld om hem te laten inbouwen en weer verwijderen).

Ik vroeg me alleen een aantal dingen af:
* Paired deze carkit automatisch met mijn HTC TyTN (windows mobile 6) of moet ik de headset profile gebruiken en dus elke keer dat ik instap handmatig een headset in moet stellen?
* Syncroniseert de carkit automatisch het hele adresboek of moet ik ze 1 voor 1 overzetten via vcards (ik meen dat ergens gelezen te hebben)
* Hoe werkt uitgaand bellen zonder voice-dialing, kan ik gewoon een nummer intoetsen/kiezen op mijn telefoon en belt hij dan over de carkit?
* Kan/gaat TomTom ook over de carkit en heeft dit invloed op de levensduur van de accu in de carkit?
* Is het met windows mobile + de carkit mogelijk om mijn bluetooth GPS muis én de (bluetooth) carkit tegelijk te gebruiken?

Ik lees namelijk tegenstrijdige berichten wat dit betreft en het zou toch zonde zijn als ik de carkit koop en hij het niet blijkt te doen omdat bijv tomtom aanstaat of ik elke keer handmatig moet gaan pairen (wat nogal omslachtig is onder windows mobile...).

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Anoniem: 197587 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:43:
@geldermalsen

voor sommige pda zoals de palm moet je het Programma Jetwaremobile gebruiken. deze kan je kopen voor een kleine 8euro op hun website. Hiermee kan je in keer je telefoonboek overzetten. En anders moet je ze 1voor1 overzetten

@ck3300

deze carkit is end of life en is dus niet meer leverbaar, wellicht dat ze her en der nog een paar hebben liggen. Op de cebit heb ik nog geen vervanger gezien dus voorlopig is de 3400gps het alternatief.
En waar moet ik dit op zetten op de palm? En is dit gebruiks vriendelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dit moet op je palm, het is vrij gemakkelijk in gebruik, check de website maar van jetware mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yspriem
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-02-2023
yspriem schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 21:36:
Ik heb een 3500. Doet het wel. Bellen kan ook (via duokaart van vodafone) maar tijdens het eerste gesprek gaat hij steeds erger kraken en uiteindelijk is het gesprek niet meer te verstaan . opnieuw bellen heeft geen zin . Pas na uitzetten kan er weer een gesprek gestart worden. Wie o wie heeft dat ook (gehad) ????? Wat is de oplossing. lijkt wel of er iets "volloopt......"
Software geupdate en simkaartje verwisseld: Geen verbetering. Wie o wie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:13
Vorige eigenaar van m'n auto had een parrot ck3100 ingebouwd, met display in asbak... netjes uit zicht, werkte goed, alleen was deksel asbak stuk en asbak zelf net zo oud als auto en al flink gebruikt...

leuk nieuw asbakje gehaald, deksel overgezet... past et niet, deel uit deksel gezaagd :/... uiteindelijk maar besloten display uit asbak te halen en ergens anders in auto op te hangen, dan maar in het zicht, zo gek hinderlijk is zo'n ding niet...

blijkt dat hele display aan stukken gezaagd te zijn ...

weet iemand of er losse displays voor te krijgen zijn als service onderdeel? of wordt het marktplaats ed afspeuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kan jullie melden dat een Samsung E900 een zeer slechte geluidskwaliteit levert icm de Parrot CK3100. Heb nu een Nokia N82 en de mensen kunnen me nu weer opeens horen als ik in de auto zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Update al geprobeerd?

Vandaag een MK6100 geinstalleerd. En ik moet zeggen dat de geluidskwaliteit me helemaal niet tegenvalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

De Parrot (CK3100) werkte bij mij altijd goed met de Samsung U100, al moest ik steeds het adressenboek handmatig updaten en de uitgesproken namen opnemen. Met de Nokia E51 die ik nu heb hoeft dat niet meer, maar het werkt gelijk niet meer goed.

Volgens Parrot.com is alles ondersteund, maar daar ben ik het niet mee eens.
Bluetooth Features
• Caller identity
• Network level
• Battery level
• Network provider
• Automatic phonebook synchronization supported with this model:
• Phone contacts synchronized, with all numbers
• SIM contacts not synchronized ← Mijn contacten staan niet op de SIM maar in het geheugen
Bluetooth Profiles
• Object Push
• Handsfree
Voice-dialing gebeurt nu automatisch via de telefoon en herkent de namen zonder dat ik ze van te voren hoef in te spreken. Klinkt leuk, maar het werkt echt slecht. Tot nu toe is hij maar 1x correct geweest. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het weer op de 'oude' manier werkt? Dan spreek ik alles maar een keer in.

De Parrot heeft ook het adressenboek niet meer, ik kan dus geen nummer kiezen aan de hand van het display. Daarbij zie ik alleen het nummer als ik bel (via telefoon) of gebeld wordt, dus niet meer de naam erbij...

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:39

Japie.G

Colour Classic

met de e51 hier geen problemen! Ik zou ff een firmware update doen als ik jou was!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wou net even mijn parrot CK3100 updaten, maar zodra ik via die software de update wil binnehalen krijg ik dit:

Internet Access or Connection Error
No binary file availible from the Parrot Internet site for the moment, please retry later.

Versie van software 3.4.1.0

Terwijl ik zeker internet heb, en het nu al aantal dagen probeer..Lijkt me sterk dat het er al aantal dagen uitligt, want op hun forum staat nog wel dat mensen het gisteren etc hebben geupdate.

Vreemd. Weet iemand dus misschien waar je die files gewoon met de hand kan downloaden? Zoek vesie 4.17a :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm vreemd, want ik heb het net even geprobeerd en hier werkt het gewoon.
Stel je firewall zo in dat het update programma onbeperkt toegang heeft tot internet.

Maar hier heb je ze. Heb ze even voor je geupload. Even uitpakken in een map (ze staan standaard in c:\program files\Parrot Software Update Tool\Internet Files)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vraagje. Ik heb een simpele parrot in mijn lease auto. Ik weet het type zo direct niet maar het is de meest simpele (lijkt op de CK3000 maar dan hoekiger zo uit mijn hoofd gezegd). Ding is 2 jaar oud. Werkt verder prima. Alleen was mijn Nokia N95 pas gejat. Nu wil ik mijn nieuwe N95 gaan pairen en dan krijg ik de melding geheugen vol (er staan denk 3 of 4 telefoons in inmiddels, waarvan 2 actief in gebruik en 1 reservetelefoon).
Maar ik krijg het geheugen niet leeg? Kan ook zo snel geen handleiding vinden waarin er iets over staat. Echt veel keuzes heb ik niet op de Parrot zelf. Maar voorlopig kan ik alleen maar de taal en het volume instellen zo ver ik heb geprobeerd vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hier kan je de handleidingen vinden van de verschillende parrot producten. Ook de CK3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op zondag 27 april 2008 @ 23:07:
Hmmm vreemd, want ik heb het net even geprobeerd en hier werkt het gewoon.
Stel je firewall zo in dat het update programma onbeperkt toegang heeft tot internet.

Maar hier heb je ze. Heb ze even voor je geupload. Even uitpakken in een map (ze staan standaard in c:\program files\Parrot Software Update Tool\Internet Files)
Mag ik u hartelijk bedanken :) Heb geen firewall aanstaan dus daarom vond ik het ook zo vreemd.Net nog een keer geprobeerd, maar werkte nog niet. Vanavond maar even de carkit updaten :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Japie.G schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 10:26:
met de e51 hier geen problemen! Ik zou ff een firmware update doen als ik jou was!
Ik heb ge-upgrade, maar dat hielp niet. Ik moest Nokia 810 Contact Download Application for Nokia S60 3rd edition devices installeren. Nu werkt het.. En ik heb ingesteld dat de Parrot de voicedialing moet afhandelen en niet de Nokia, perfect. :)

Alleen... Mijn auto heeft de hele dag in de zon gestaan dus het is snikheet van binnen, en regelmatig zit de Parrot te piepen. Vermoedelijk dat die het heet heeft. Ook het LCDtje is af en toe wat donkerder. Na een paar minuten rijden is het altijd wel voorbij. :)

edit:
Of het is een kabeltje, want na wat friemelen was het ineens voorbij. Even afwachten of het dat was..

[ Voor 14% gewijzigd door Oxi op 04-05-2008 21:51 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261133

Beste IJskonijn,

Ik begrijp dat jij ook in het bezit bent van de Parrot ck3200LS, ik ben dat sinds enkele dagen ook.
Het ding is door de autodealer geinstalleerd, ik heb echer één vraag die jij wellicht kunt beantwoorden.
In de rechter bovenhoek bevinden zich 5 vierkantjes die waarvan er bij mij 2 zwart zijn en 3 wit.
Ik vraag me af waar deze voor zijn, ik kan in de handleiding niets vinden.
Ik dacht eerst dat het een batterij-indicator was, dit lijkt me echter stug; vanuit het apparaat gaat nl. een kabel het dashboard in dus volgens mij krijgt ie de stroom van de auto-accu.

Zou jij me kunnen vertellen waarvoor deze vierkantjes dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das om je bereik aan te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42892

peugeot206gt schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 12:06:
Voor de geintresseerden hier met een MK6000. versie 1.03 is gerepareerd, was een foute install waardoor je eigenlijk op je vorige versie bleef... Is eergisteren gerepareerd en nu kan je zonder problemen updaten naar 1.03

met jawel nederlandse text to speech :D beetje een rare stem, maar uiteindelijk is het prima te verstaan :D

[afbeelding]

film staat aan voor de foto, tijdens het rijden kijk ik uiteraard geen film en staat de musicplayer doorgeschakeld :D
Ik heb een MK6000 net als jij. Nu is het zo dat bij mij zodra ik de sleutel van het contact omdraai (Renault Clio uit 2006), de parrot correct aangaat (de sequentie van de ledjes zoals in het boekje beschreven staat). Als ik echter het contact helemaal uitdraai dan gaat de parrot in 1 klap uit, zonder geknipper of piepje of wat dan ook. De bluetooth verbinding blijft dan behouden volgens mijn telefoon (SE P1i) en timed out na een tijdje.

Sluit jouw MK6000 de verbinding wel netjes af? Knippert hij na het verbreken van het contact? Zo ja zou dit dan misschien te maken hebben met het verkeerd om zitten van die stroomkabels (misschien iemand anders een suggestie)?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 42892 op 08-05-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 42892 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:32:
[...]

Ik heb een MK6000 net als jij. Nu is het zo dat bij mij zodra ik de sleutel van het contact omdraai (Renault Clio uit 2006), de parrot correct aangaat (de sequentie van de ledjes zoals in het boekje beschreven staat). Als ik echter het contact helemaal uitdraai dan gaat de parrot in 1 klap uit, zonder geknipper of piepje of wat dan ook. De bluetooth verbinding blijft dan behouden volgens mijn telefoon (SE P1i) en timed out na een tijdje.

Sluit jouw MK6000 de verbinding wel netjes af? Knippert hij na het verbreken van het contact? Zo ja zou dit dan misschien te maken hebben met het verkeerd om zitten van die stroomkabels (misschien iemand anders een suggestie)?
Ik ken de MK6000 niet maar bij de CK3100 is het zo dat er dan twee draadjes omgewisseld moeten worden. Zou als het goed is in je handleiding moeten staan. Deze kan je vast en zeker downloaden van de parrot site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Werkt exact hetzelfde als bij de andere parrots... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:27:
[...]

Ik ken de MK6000 niet maar bij de CK3100 is het zo dat er dan twee draadjes omgewisseld moeten worden. Zou als het goed is in je handleiding moeten staan. Deze kan je vast en zeker downloaden van de parrot site.
Wat ik meer bedoelde is dat ik het vreemd gedrag vond dat hij wel normaal aangaat. Eigenlijk is het dus zo dat alle uitzonderingen op het normale gedrag van de parrot in dit soort situaties te maken heeft met de omgewisselde polariteit (aan blijven als contact uit, niet correct aangaan, niet correct uitgaan, enz.) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, het lijkt me logisch dat hij aangaat op het moment dat ie incorrect aangesloten is...

Hij heeft twee stroompjes nodig, en of ie nou goed of fout aangesloten is, op het moment dat je het contact omzet, krijgt hij die ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:41:
Nouja, het lijkt me logisch dat hij aangaat op het moment dat ie incorrect aangesloten is...

Hij heeft twee stroompjes nodig, en of ie nou goed of fout aangesloten is, op het moment dat je het contact omzet, krijgt hij die ook...
Goed punt :). Werkt prima nu trouwens, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou sinds ik de stroomdraadjes andersom heb gedaan maakt mijn telefoon (P1i) niet automatisch verbinding meer met de MK6000. Handmatig werkt gewoon goed. Ik heb al geprobeerd de Parrot te resetten en de verbinding uit de telefoon te verwijderen en opnieuw in te stellen. Nadat ik dat laatste doe verbind hij trouwens eenmaal uit zichzelf, en daarna niet meer..

Ik bedenk me net trouwens dat ik niet zeker weet of hij het nog gedaan heeft na de software update naar 1.0.3 gisteren.

Enig idee iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou als ik jou was eens doormeten welke ader precies de constante en welke de geschakelde plus is...

Blijft aankloten zo zonder schermpje :X

[ Voor 77% gewijzigd door MikeyMan op 08-05-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

Is het mogelijk om de display verlichting aan te laten staan als de auto contact heeft? De verlichting gaat de hele tijd uit.
Tevens is het GPS signaal erg zwak in een laguna II
Klopt het ook dat tomtom op het parrot 3400 gps display draait? De verkoper beweerde dat dit moest kunnen, maar dat geloof ik niet gezien de andere resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 16:09
Ik heb voor mijn verjaardag een parrot 3100 gekregen.
Werkt opzich prima.
Alleen de voice commands niet naar behoren.

Als ik bv telefoon zeg dan gaat hij naar spraakherkenning.
Maar elke keer als ik mijn contact uitzet dan spring die op gedeactiveerd waardoor ik hem handmatig moet aanzetten, daarna werkt hij wel goed.
En ik moet ook elke keer opnieuw een naam inspreken. Hij onthoud hem wel, maar op de een of andere manier doet ie niets als ik die naam zeg.

Ik heb een sony ericsson K800i

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
madmaus schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:15:
Werkt opzich prima.

Maar elke keer als ik mijn contact uitzet dan spring die op gedeactiveerd waardoor ik hem handmatig moet aanzetten, daarna werkt hij wel goed.
En ik moet ook elke keer opnieuw een naam inspreken. Hij onthoud hem wel, maar op de een of andere manier doet ie niets als ik die naam zeg.

Vreemd, zou dat niet goed kunnen onthouden ook te maken hebben met de polariteit die je misschien moet omdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

madmaus schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:15:
Werkt opzich prima.

Als je contact uitzet en dan geen 'tot ziens' of 'goodbye' ziet heb je 'm inderdaad gewoon verkeerd aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
ik zie idd geen tot ziens.
Het scherm word meteen zwart.
Dan ga ik daar nog even naar kijken.
Maja wat kan er fout gaan? Hij zit gewoon op de iso stekkers aangesloten.
Ik haal hem morgen wel even los.

edit:
parrot.com spreek idd over een omgekeerde polariteit bij renault auto's.
Ik moet 2 draadjes omwisselen en dan zou hij moeten werken.

morgen even proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door madmaus op 25-05-2008 20:45 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah ook een Renault. Bij mij was ie ook verkeerd om aangesloten door de dealer vandaar dat ik het wist... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
bedankt!
Hij doet het inmiddels. Draadjes omgewisseld en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
madmaus schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:02:
bedankt!
Hij doet het inmiddels. Draadjes omgewisseld en gaan!
Mooi zo, en graag gedaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Nou iets te snel geweest.
Hij deed het. Ineens was mijn geluid weg zojuist.
Haal ik hem eruit is dat zwarte kastje helemaal versmolten.
Dat zal wel een retourtje parrot worden.
Hopelijk blijft hij niet te lang weg.

shit zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
madmaus schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:14:
Nou iets te snel geweest.
Hij deed het. Ineens was mijn geluid weg zojuist.
Haal ik hem eruit is dat zwarte kastje helemaal versmolten.
Dat zal wel een retourtje parrot worden.
Hopelijk blijft hij niet te lang weg.

shit zooi.
Sodeju, of er zat iets goed fout in het kastje, of jij moet je kabels eens even goed doormeten. Dat de polariteit niet goed was, was al wel duidelijk want je kreeg geen tot ziens/good bye te zien, maar dat vervolgens de boel smelt, is toch wel goed fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Tja ik heb in elk geval geluk dat ik nog even gekeken heb, en niet dacht van dat komt volgende week wel. Anders was het misschien heel anders afgelopen met de auto.

Ik kan me niet voorstellen dat er iets mis is met de kabels. Mijn radio staat op dezelfde kabels aangesloten en die draait er al ruim een jaar op.
Ik ga er vanuit dat het kastje niet helemaal jovel was.
Hopelijk is het snel opgelost allemaal.

Edit:

Kastje is kosteloos omgeruild bij de winkel waar die vandaan kwam.
Waarschijnlijk een constuctie fout.
Maar toch ga ik even alles opmeten of er geen rare waardes uitkomen.
Toch als dat was geweest had op ze minst de zekering moeten knallen.

[ Voor 23% gewijzigd door madmaus op 27-05-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Hallo,

Ik heb hier een nokia n95 voor me. En in de auto zit een parrot.
Hoe krijg ik mijn contacten erin? Ik heb geprobeerd met syncroniseren maar dan kan ik de parrot niet vinden. Ik kan in de parrot ook adress boek niet aanklikken dit is wazig gekleurd. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 14% gewijzigd door geldermalsen op 06-06-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
geldermalsen schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:25:
Hallo,

Ik heb hier een nokia n95 voor me. En in de auto zit een parrot.
Hoe krijg ik mijn contacten erin? Ik heb geprobeerd met syncroniseren maar dan kan ik de parrot niet vinden. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Lees het topic even door... is al meerdere keren genoemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Was ik al mee bezig sorry

Ik heb het bestandje geinstaleerd op de n95 8 gig.
Maar hoe kom ik bij het bestandje?

[ Voor 107% gewijzigd door geldermalsen op 06-06-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Aangezien niet alle contacten worden gesynchroniseerd, wilde ik de firmware van de CK3100 updaten via bluetooth. De update-tool vindt de carkit zonder problemen, maar tijdens het updaten geeft de CK3100 de bekende melding "memory full" en zodoende mislukt het flashen. Dit terwijl er geen telefoons gepaired zijn (het lijstje is leeg). Het pairen gaat wel goed overigens. Ik heb het Parrot forum geraadpleegd en het blijkt een bekende bug te zijn. Blijkbaar is het enkel te verhelpen door te flashen met een seriële kabel, maar laat ik die nou net niet hebben..

Meer mensen met dit probleem?

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zap schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:52:
Aangezien niet alle contacten worden gesynchroniseerd, wilde ik de firmware van de CK3100 updaten via bluetooth. De update-tool vindt de carkit zonder problemen, maar tijdens het updaten geeft de CK3100 de bekende melding "memory full" en zodoende mislukt het flashen. Dit terwijl er geen telefoons gepaired zijn (het lijstje is leeg). Het pairen gaat wel goed overigens. Ik heb het Parrot forum geraadpleegd en het blijkt een bekende bug te zijn. Blijkbaar is het enkel te verhelpen door te flashen met een seriële kabel, maar laat ik die nou net niet hebben..

Weet je zeker dat niet alle contacten worden gesynchroniseerd? Of heb je hetzelfde probleem als ik had, en dat je adresboek in tweeën wordt gesplitst? Kan je achter komen door gewoon met de hand van boven naar beneden te scrollen en op de alfabetische volgorde te letten.

Voorbeeld:
Normaal gesproken beginnen de namen met een A en eindig je met Z.
Alex, Bart, etc.
In mijn adres boek stond bijv ook Ramon, Renate, enz.
Echter als ik naar de R ging dan stond er wel Ramon, maar Renate niet. Na Ramon kwam meteen René.
Toen ik met de hand verder ging scrollen, na de laatste contact persoon in mijn adresboek begon opeens weer een nieuwe lijst met namen. Hier stond Renate dan opeens bij...

Vreemd maar vermoed dat het te maken heeft met meerdere telefoonnummers onder één naam. Echter was het na het opnieuw instellen van mijn telefoon (P3300) en opnieuw een partner verband instellen opeens verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 16:18

DFS

DjWannaB2002 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:02:
[...]

Sodeju, of er zat iets goed fout in het kastje, of jij moet je kabels eens even goed doormeten. Dat de polariteit niet goed was, was al wel duidelijk want je kreeg geen tot ziens/good bye te zien, maar dat vervolgens de boel smelt, is toch wel goed fout!
polariteit is niet helemaal de goede term. De parrot heeft gewoon de +12v van je accu ( constant ) nodig en de +12v die geschakeld wordt met je contact. Zodra die op alle twee 12v ziet gaat hij aan en als de 12v van het contact weg is sluit hij netjes af doordat hij nog de 12v constant heeft.

Als je de 12v constant en 12v contact dus omgedraaid hebt en je het contact uitzet heeft de parrot meteen geen spanning meer en kan dus niet netjes afsluiten en zie je niet, "tot ziens". Ook wordt bijv. de taal instelling dan niet opgeslagen.

De 12v constant en 12v contact zitten ( bij mij weten bij elk type parrot) apart gezekerd, je kan dus met behulp van de zekeringhuisjes makkelijk de draden omwisselen. Dan hoef je niet aan de iso-stekkers te komen.
Zap schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:52:

Ik heb precies hetzelfde probleem.
De parrot synchroniseerd niet goed met een htc touch en de nieuwe firmware ( 4.17a) zou volgens de release notes een betere compatibiliteit beiden voor windows mobile 6 telefoons.

Maar tijdens het updaten idd de melding memory full. Ik heb alle gekoppelde telefoons verwijderd en bij de gev. instellingen ook de optie alle contacten wissen meerdere malen gedaan.

Ergens in het menu van de parrot kan je ook zien hoeveel ruimte er vrij is, in mijn geval dus maar 12kb. Terwijl in de andere auto met een 3100 er nog 1016kb vrij is terwijl daar twee adresboeken instaan.

Het updaten loopt ook vast op het moment dat er staat flash erasing, dat gaat dus niet. Wat ook wel af te leiden was uit het feit dat er niet meer kb's vrij komen als ik alle contacten wis. Hij kan dus niet wissen ofzo.

[ Voor 40% gewijzigd door DFS op 21-06-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:21:
[...]

Weet je zeker dat niet alle contacten worden gesynchroniseerd? Of heb je hetzelfde probleem als ik had, en dat je adresboek in tweeën wordt gesplitst? Kan je achter komen door gewoon met de hand van boven naar beneden te scrollen en op de alfabetische volgorde te letten.

Voorbeeld:
Normaal gesproken beginnen de namen met een A en eindig je met Z.
Alex, Bart, etc.
In mijn adres boek stond bijv ook Ramon, Renate, enz.
Echter als ik naar de R ging dan stond er wel Ramon, maar Renate niet. Na Ramon kwam meteen René.
Toen ik met de hand verder ging scrollen, na de laatste contact persoon in mijn adresboek begon opeens weer een nieuwe lijst met namen. Hier stond Renate dan opeens bij...

Vreemd maar vermoed dat het te maken heeft met meerdere telefoonnummers onder één naam. Echter was het na het opnieuw instellen van mijn telefoon (P3300) en opnieuw een partner verband instellen opeens verdwenen.
Mijn probleem was toch anders: sommige contactpersonen stonden echt niet in het lijstje, ook niet onderaan. Ik heb het apparaat nu maar omgeruild bij de dealer, bij gebrek aan een seriële flash-kabel. Op het nieuwe exemplaar staat een nieuwe versie van de software, en hiermee lijkt het probleem opgelost: alle contacten worden nu gesynchroniseerd. :)
DFS schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:04:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem.
De parrot synchroniseerd niet goed met een htc touch en de nieuwe firmware ( 4.17a) zou volgens de release notes een betere compatibiliteit beiden voor windows mobile 6 telefoons.

Maar tijdens het updaten idd de melding memory full. Ik heb alle gekoppelde telefoons verwijderd en bij de gev. instellingen ook de optie alle contacten wissen meerdere malen gedaan.

Ergens in het menu van de parrot kan je ook zien hoeveel ruimte er vrij is, in mijn geval dus maar 12kb. Terwijl in de andere auto met een 3100 er nog 1016kb vrij is terwijl daar twee adresboeken instaan.

Het updaten loopt ook vast op het moment dat er staat flash erasing, dat gaat dus niet. Wat ook wel af te leiden was uit het feit dat er niet meer kb's vrij komen als ik alle contacten wis. Hij kan dus niet wissen ofzo.
Als je nog garantie hebt kun je het apparaat wellicht omruilen, anders vrees ik dat je enige hoop een seriële kabel is. Mogelijk zijn deze in Nederland lastig te verkrijgen, maar ik zag op het Parrot forum dat customer support in Frankrijk/Engeland (er is geen Nederlandse helpdesk) wel bereid is gratis een update kit met zo'n kabel toe te sturen als je last van deze bug hebt. Moet zeggen dat ik niet echt naar de aansluiting op de CK3100 gekeken heb, maar als duidelijk is welke pinnen voor de RS232 verbinding dienen is het misschien ook nog wel mogelijk zelf zo'n kabeltje te maken. Bij het low-level updaten via de seriële interface wordt het gehele geheugen overschreven, waardoor het "memory-full" probleem niet optreedt en het verdwenen geheugen weer vrijkomt. :)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266125

Begin deze week CK3100 in laten bouwen in citroen C3 van mijn vrouw. Al 2x teruggeweest omdat ie niet werkt.

1) bij tot stand komen van gesprek hoor je geen geluid, de beller hoort mij wel.

2) we hebben een Nokia 6230i en een 6600. Als de 6600 is gekozen, verbind ie niet allebei de toestellen. Ik weet uberhaupt niet of dit kan overigens: je hebt 2 toestellen op zak (6600 prive en 6230 vd zaak). Als ik in de auto stap wil ik dat beide toestellen worden aangemeld en ik bij binnenkomend gesprek op 1 van beide toestellen (ongeacht welke) ik gewoon kan opnemen.
Ik lees in het forum steeds dat er 5 toestellen aangemeld kunnen zijn.... ja,...maar ook gelijktijdig???
Zou leuk zijn als dit kan, maar het probleem GEEN GELUID is veel urgenter.
Oja, de voedingstekkers zijn correct aangesloten, want ik krijg 'tot ziens' bij uitzetten van contact.

Hoe los ik dit op? Garage en ikzelf weet het niet meer. Heb 'm nu een week en nog niet kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelijktijdig aangemeld zijn met 2 toestellen kan volgens mij niet.
Heb je de laatste firmware er al op zitten ? Of andere geprobeerd ?
Ik zelf heb een Nokia 6300 en sinds ik die heb werkt mijn parrot 3100 juist helemaal perfect. De firmware versie is denk ik erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb er geen firmware opgezet. Week geleden nieuw gehaald en beide (relatief simpele) Nokia toestellen zijn volgens Parrot-site prima compatable. Leek mij eigenlijk niet nodig. Ik dacht meer aan hardwarematig probleem ipv softwarematig..
Maar ja, nu dat niet lukt weet ik het niet zeker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Weer een probleem.

Heb een nokia n95. Met een Parrot. Ik had er al software opgeinstaleerd van de nokia site om dat te kunnendoen. Heeft een maand goed gewerkt. En nu blijft hij maar bezig met verwerken en kom ik niet meer in de contact personen. Iemand iedeeen waar het aanligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Anoniem: 266125 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:46:
Heb er geen firmware opgezet. Week geleden nieuw gehaald en beide (relatief simpele) Nokia toestellen zijn volgens Parrot-site prima compatable. Leek mij eigenlijk niet nodig. Ik dacht meer aan hardwarematig probleem ipv softwarematig..
Maar ja, nu dat niet lukt weet ik het niet zeker meer.
Zelfs met m'n iPhone werkt de Parrot perfect. Ik zou hem toch even updaten als ik jou was. Je zou ook geluid moeten horen als je bijvoorbeeld naar een menu-optie gaat.

Zijn de speakers wel doorgelusd op de Parrot? Anders zou ik het nog eens een keer openmaken en bekijken of het allemaal wel goed is aangesloten.

Je kan niet tegelijkertijd aangemeld zijn, je kunt wel 5 telefoons koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het nu even gecheckt met mijn eigen Nokia 6100. Die werkt wel perfect met de Parrot. Het ligt dus niet aan de Parrot, maar aan de 6600.
Andersom ff geprobeerd. De 6600 in mijn auto met Nokia CK7W en jawel wederom geen geluid over de luidsprekers. Daarop de instellingen van de 6600 maar weer nagelopen. Ik vermoed dat het zit in instellingen ' toebehoren/ handsfree' . Echter kan ik niet in dat menu.

Het probleem is nu:
hoe krijg ik een Nokia 6600 zodanig ingesteld dat het geluid bij gesprek via Parrot CK3100 niet via de gsm loopt, maar via de luidspreker in de auto? Voor de goede orde: de gsm microfoon schakelt wel uit en wordt overgenomen door de externe parrot-microfoon.

Wie weet een oplossing..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Nu online

Nitai

Live the life you love.

Zou je de 6600 eventueel naar fabrieksinstellingen kunnen resetten.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
Hebben sinds kort een Parrot Ck3100 LCD.
Ben zelf in het bezig van een Nokia N95.
Kan wel verbinding maken met deze Handsfree set. Ook via de set bellen.
Alleen wil hij mijn telefoonboek niet synchroniseren. terwijl hij dit met een andere gsm wel doet.
Heb externe sim modus aan staan.
In het display verschijnt dan ook een koptelefoontje, op het moment dat ik hem verbind met de parrot.

Hoe krijg ik het voor elkaar om de contacten te synchroniseren?
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste