Als je iets wil starten van het internet dan zal dat eerst gedownload moeten worden. Zodra jij dus een link aan klikt geef je al aan dat je het wil downloaden en dus voldoet het al aan jouw eis dat je het zelf wilt bepalen

Het is echt
knip over een klein puntje omdat de uiteindelijke effecten zo nihil zijn als maar kan behalve dat je bij grote downloads op deze manier wat tijd bespaart. Dat is netzoals
knip
Besides that, het is
knip om te denken dat alleen Firefox dit principe hanteert, zo'n 9 van de 10 programma's die iets met downloaden te maken hebben hanteren dit principe namelijk. In dit geval is iets als Internet Explorer dus een uitzondering.
Dit euveltje en nog wat onhebbelijkheden van Firefox (pagina niet willen laden, pagina slecht weergeven geen reactie bij het aanklikken van een link) hebben mij doen besluiten om geen gebruik van Firefox te maken.
Dat ligt dan aan jouw Firefox installatie want bij velen werken die dingen dus vlekkeloos. Je kunt je ook eens afvragen of de sites waar jij komt uberhaupt wel in andere browsers dan Internet Explorer werken (ik schat van niet) want dat is ook nog steeds een groot probleem dat gelukkig minder aan het worden is. Het niet juist kunnen weergeven van sites toont hartstikke mooi aan waarom sstandaarden (en met name open standaarden) zo ontzettend belangrijk zijn en ze juist naleven nog belangrijker.
Ik lees je post wel, jij de mijne alleen niet. Ik leg uit waarom het niet in dat downloadvenster van je verschijnt. Zodra jij een link aanklikt geef je aan dat je iets wil downloaden en daarmee begint Firefox alvast voor je zodat het je wat tijd bespaart. Dat is dus de reden waarom je ziet dat er wat gedownload wordt maar dit niet terugziet in het downloadvenster. Als je hierover valt is dat dus zeuren of mierenneuken zoals ik het daarnet al noemde. Het is dus gewenst gedrag, het hoort zo en dat is dus niet raar. Jij vindt het raar en dat is een compleet ander verhaal. Als het je toch zo ontzettend stoort dan dien je daar toch gewoon een feature request over in maar verwacht er niet veel van, je zult ongetwijfeld hetzelfde verhaal als dat van mij naar je hoofd geslingert krijgen. Persoonlijk maakt het mij geen moer uit of hij al is begonnen met downloaden of dat hij later begint, zolang het maar gedownload wordt
Nu je het hebt over het niet openen van het downloadvenster kan het ook liggen aan het feit dat je dit hebt uitgeschakeld in de opties. Ik heb dat hier ook uitgezet omdat het vrij irritant is dat er steeds een venster voor je neus springt als je een aantal dingen achter elkaar wil downloaden.
Modbreak: doe eens even normaal tegen elkaar...
[
Voor 9% gewijzigd door
F_J_K op 05-11-2006 23:34
]