Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
DaLuca schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 07:28:
[...]
Gooi je smsjes es een keertje weg dan!.... ;)
Zal het eens proberen :) Misschien hoeft ie dan ergens tijdens het laden wat minder te doen ofzo...

Hoe lang gaan jullie accu's mee trouwens? Toen ik 'm net had haalde ik met redelijk wat bellen zo'n 5 dagen, met voornamelijk standby 7 tot 8 dagen. De laatste tijd is m'n accu na 2 dagen alweer bijna leeg, ookal staat hij vnl. in standby en bel ik er vrij weinig mee. Is het normaal dat de accu na ±7-8 maanden al zoveel gesleten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:04

reiker

dan jij!

Mijn accu is met normaal gebruik (ongeveer 15 tot 25 minuten bellen per dag, paar sms-jes) na een dag of drie leeg, met meer gebruik wat sneller. Ik heb hem net een maand denk ik..

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:08
Ik doe er ongeveer 3 á 4 dagen mee met vrij veel smsen en bellen. Moet zeggen dat als Bluetooth aanstaat, dit me toch wel een dag kost! Je kan nog overwegen om er een zwaardere accu in te doen hé, na wat vijlen :) 7 tot 8 dagen heb ik iig nog nooit gehaald (maar goed, heb m'n telefoon ook nooit ongebruikt gelaten)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Zelf heb ik de dagen van standby of voordattie moet worden opgeladen nooit echt geteld maar ik denk dat ik ook ongeveer 3 á 4 dagen doe met een volle accu met idd ook vrij veel smsen en regelmatig bellen. Bluetooth staat constant aan. Heb zo'n bureau-lader en daar staat-ie toch stiekem wel eens (tussendoor) op waar ie natuurlijk - al dan niet - volledig wordt opgeladen.

Zelf heb ik de telefoon nu zo'n 2 mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

filmpje (lengte: 12 min; grootte;52204 kB; soort;video/mp4 ) ontvangen van een maat van me... Nu wil ik het filmpje dus afspelen, maar het beeld blijft steken na ongeveer 16 seconden en de muziek/geluid blijft wel doorspelen, na een tijdje wordt het beeld zwart en de muziek blijft alsnog doorspelen. Druk ik nu op pauze geeft mn E50 het beeld aan wat bij dat fragment hoort, laat ik nu het filmpje weer verder afspelen loopt het filmpje wederom na enige tijd 'vast' en wordt zwart na enige tijd... Heb al een reset gedaan (*#7370#) en opnieuw de firmware geinstalleerd.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Het filmpje wordt wel gewoon afgespeeld op mn computer. Heb het filmpje ook weer van mn computer verstuurd via bluetooth én datakabel, beide hebben geen effect op het afspelen van het filmpje op mn telefoon.

Filmpje overigens via bluetooth ontvangen van een Nokia N91 en staat op mn 2GB geheugenkaart waar nog meer dan genoeg ruimte op zit, maar ik denk dat dat weinig met elkaar te maken heeft.

Btw: Als ik zelf een filmpje maak met de camera wordt deze wel volledig afgespeeld!

Nog steeds niemand een oplossing of een briljant idee?
Heb het progje 'Smartmovie' geinstalleerd, maar ziet het bestand niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Spinvis op 07-06-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
Het lijkt er op dat hij het niet kan bijbenen.
Probeer de bitrate eens te verlagen en kijk of het dan wel lukt.
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:17:
filmpje (lengte: 12 min; grootte;52204 kB; soort;video/mp4 ) ontvangen van een maat van me... Nu wil ik het filmpje dus afspelen, maar het beeld blijft steken na ongeveer 16 seconden en de muziek/geluid blijft wel doorspelen, na een tijdje wordt het beeld zwart en de muziek blijft alsnog doorspelen. Druk ik nu op pauze geeft mn E50 het beeld aan wat bij dat fragment hoort, laat ik nu het filmpje weer verder afspelen loopt het filmpje wederom na enige tijd 'vast' en wordt zwart na enige tijd... Heb al een reset gedaan (*#7370#) en opnieuw de firmware geinstalleerd.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Het filmpje wordt wel gewoon afgespeeld op mn computer. Heb het filmpje ook weer van mn computer verstuurd via bluetooth én datakabel, beide hebben geen effect op het afspelen van het filmpje op mn telefoon.

Filmpje overigens via bluetooth ontvangen van een Nokia N91 en staat op mn 2GB geheugenkaart waar nog meer dan genoeg ruimte op zit, maar ik denk dat dat weinig met elkaar te maken heeft.

Btw: Als ik zelf een filmpje maak met de camera wordt deze wel volledig afgespeeld!

Nog steeds niemand een oplossing of een briljant idee?
Heb het progje 'Smartmovie' geinstalleerd, maar ziet het bestand niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Op een N73 of een N91 doetie het gewoon!

Hoe zou ik de bitrate kunnen verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216870

Ik probeer die nieuwe firmware te uploaden maar het gaat niet :(, hij zegt telkens dat hij geen telefoon kan vinden met nokia software updater programma. Usb programma download je gelijk mee van de nokia site... kan dit niet via bleutooth ofzo? Als ik naar servicepoint ga kost dan 10euro zeggen ze, en ze hebben daar niet die zwarte covers op voorraad. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Anoniem: 216870 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:28:
Ik probeer die nieuwe firmware te uploaden maar het gaat niet :(, hij zegt telkens dat hij geen telefoon kan vinden met nokia software updater programma. Usb programma download je gelijk mee van de nokia site... kan dit niet via bleutooth ofzo? Als ik naar servicepoint ga kost dan 10euro zeggen ze, en ze hebben daar niet die zwarte covers op voorraad. Kan iemand mij helpen?
USB kabel gebruiken.
Eerst telefoon aansluiten, dan wordt hij herkend door je pc. dan software updater starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

Anoniem: 216870 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:28:
Binnen de garantie periode zijn ze verplicht een gratis update voor je te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, ik krijg die stomme usb kabel maar niet goed, alles van nokia verwijdert op de pc, als ik dan telefoon aansluit, kan ik kiezen voor pc suite en gegevensoverdracht, kies ik suite... krijg ik een ballontje rechtsonderin pcscherm dat het onbekend apparaat is etc. Begint vervelent te worden, die servicecenter is zo een eind weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
eerst drivers voor usb kabel installeren geloof ik!
dan gsm aansluiten
dan software starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222806

Beste lezers,

Ik heb sinds 2 weken een Nokia e50. Mail ophalen gaat prima en verzenden ook (POP3). Probleem is echter dat ik de mail niet uit mijn telefoon kan verwijderen. Lukt alleen als ik bij verwijderen kies voor vewijderen uit telefoon en van server. Als ik alleen de de mail uit mijn telefoon wil verwijderen gebeurt er niets. Als ik vervolgens de mail in mijn PC open en daarna met mijn telefoon nieuwe mail ophaal is de mail wel weg.

Heeft iemand hier een oplossing voor. Hiervoor had ik een samsung waarbij het wel lukte en waarbij ik dezelfde instellingen gebruikte.

Groeten,

Bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:55
Anoniem: 222806 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:23:
Mail ophalen gaat prima en verzenden ook (POP3). Probleem is echter dat ik de mail niet uit mijn telefoon kan verwijderen.
Precies hetzelfde heb ik ook. In januari heb ik een reparatie gehad en daarbij is het hele toestel gereset en sindsdien heb ik het probleem. Willekeurige e-mailtjes van februari tot april krijg ik niet weg. Dit komt bij mij overigens alleen voor bij POP3 accounts en niet bij IMAP accounts.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07-2024
gertvdijk schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:36:
[...]

Precies hetzelfde heb ik ook. In januari heb ik een reparatie gehad en daarbij is het hele toestel gereset en sindsdien heb ik het probleem. Willekeurige e-mailtjes van februari tot april krijg ik niet weg. Dit komt bij mij overigens alleen voor bij POP3 accounts en niet bij IMAP accounts.
Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien help ik je opweg...

Is er een instelling beschikbaar waarmee je kan aangeven dat je kopies binnen wilt halen van je e-mails en niet de e-mail zelf. Of een instelling die synchornisatie met de mailserver niet uitvoert...

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
DaLuca schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:50:
Is er een instelling beschikbaar waarmee je kan aangeven dat je kopies binnen wilt halen van je e-mails en niet de e-mail zelf. Of een instelling die synchornisatie met de mailserver niet uitvoert...
Ik haal inderdaad de mail op zonder ze van de server te verwijderen. Dat doet mijn mail client op de computer wel. Er staat echt geen mail meer te wachten als ik dat doe met een andere willekeurige mail client. De e-mail staat gewoon lokaal op de E50 zonder dat je hem gewoon kunt verwijderen.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok.. update is gelukt.. maar volgens mij geen opmerkelijke veranderingen? Weet iemand nog een progje dat je beweegbare gifplaatjes als achtergrond kunt krijgen.. of een andere screensaver dan de tijd en datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222806

Mijn telefoon is zo ingesteld dat ik in eerste instantie alleen de headers ophaal. Is het bericht interessant dan haal ik de complete mail op. Ik kan volgens mij nergens instellen of ik de mail wel of niet ophaal van de server of een kopie ophaal van de server. Bij het verwijderen kan ik wel aangeven of de mail verwijderd moet worden met of zonder behoud van een kopie op de server. Maar zoals al eerder gezegd werkt het verwijderen met behoud van een kopie niet. De mail blijft gewoon in mijn telefoon.

Heeft iemand hier een antwoord op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update gedaan nu doet mijn logboek het niet meer :S, als er gemiste oproep in beeld staat klik er op geeft hij niets aan.. weer heeeel vreemd dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 22:54

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Volg het volgende stappenplan en je problemen zijn verholpen (10-talle malen praktijk ervaring met dezelfde klacht)
1: Zorg ervoor dat alle gegevens van zowel de telefoon als de geheugenkaart gekopieerd worden. De gegevens van het toestel kunnen doormiddel van PC Suite gebackupt worden naar de PC en de geheugenkaart kan via de USB of met een geheugenkaartlezer gekopieerd worden naar de PC.

2: Formatteer de geheugenkaart. Dat kan ik het toestel gedaan worden in het menu 'Geheugen' of met een geheugenkaartlezer.

3: Zet het toestel terug naar fabrieksinstellingen. Dat kan doormiddel van de volgende code in het toestel in te toetsen: *#7370# gevolgd door de beveiligingscode. (standaard 12345) als dat niet met de code werkt, dan kan het ook altijd in het menu 'Instellingen'. Met de Nokia 9-serie kan je het toestel formatteren door tijdens het opstarten de “CTRL”, de “Shift” en de “F” knop in te drukken. Het is mogelijk dat dit meerdere keren geprobeerd moet worden alvorens het werkt.

4: Plaats de geheugenkaart terug in het toestel en kopieer alle instelling terug naar de telefoon met behulp van PC Suite.

5: Kopieer alle gegevens die op de PC veilig gesteld zijn terug naar de geheugenkaart met behulp van de USB of met een geheugenkaartlezer.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm bedankt voor je reactie! Maar ik heb hem waarschijnlijjk na die backup niet uitgezet.. Net ff gedaan, en het werkt weer! Moest zeker ff opnieuw opstarten! Weet iemand nog een progje voor leuke screensavers etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:50
is er al iemand met een 4 gig kaartje op de e50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

RonXP schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 07:05:
is er al iemand met een 4 gig kaartje op de e50?
ik wil er ook een, maar heb er nu slechts een van 2 gig... Verder geen ervaringen gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Spinvis schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:17:
[...]

ik wil er ook een, maar heb er nu slechts een van 2 gig... Verder geen ervaringen gehoord.
waarom zou je een 4 gig kaartje erin willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

meer mp3 erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76468

Koop een mp3 speler? ;) Is nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

loop je met 2 van die apparaten in je zak... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209564

Mijn nokia E50 heeft sinds vandaag een groot probleem. Na het updaten van de firmware van het toestel op aanraden van nokia's pc suite start de telefoon niet meer op. De telefoon is gewoon "dood" zegmaar.
Tijdens de update verscheen het scherm test mode waarbij de telefoon niets meer deed de computer aangaf dat het updaten was mislukt.

Na contact met mijn leverancies Vodafone werd ik doorverwezen naar Nokia die zegt er niets aan te kunnen. Nokia verteld dat ik naar een van hun servicecenters moet om het probleem te laten oplossing.
Vooralsnog heb ik geen mogelijkheid om naar een van de servicecenters van Nokia te gaan, dus ben ik vna plan mijn telefoon ter reparatie bij Vodafone aan te bieden, dit moest volgens de mederwerker van de klantenservice geen problemen opleveren.

Is er iemand die dit probleem herkent? Dit zal toch wel onder garantie vallen?

TIP: wees voorzichtig met het updaten van je e50!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

heb em laatstelijk ook geupdate, geen enkele probleem! Ik zou langs een NSP gaan, daar kunnen ze als het goed is het probleem wel verhelpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Hallo,
Ik meldt me in dit forum voor 't eerst, en meteen met een probleem/vraag:
Ik kan met geen mogelijkheid met m'n E50 MMS'en....
Hij geeft aan: Packet-ggvs: Packet-gegevensverbinding niet beschikbaar" !
Heb de klantenservice al gebeld, maar die zijn gewoon lomp!
Via helpdesk-mail krijg ik de instellingen toegestuurd die op de site staan en waarvan ik ze medegedeeld heb dat die niet werken.
Ook de instellingen via de Nokia-site werken niet; steeds dezelfde melding.
Ohja, Ik heb 'n AH (geel) prepaid-kaartje wat via Telfort gehost wordt en op het KPN-netwerk functioneert. :?

Volgens mij ligt het probleem dat de GPRS toegang voor mijn nummer niet geactiveerd is.
Zou dat kunnen?
Graag reacties en/of evt. probeersels. (Misschien nog meer mensen met een AH-prepaid die dit ook of misschien juist niet hebben?
Ben geinteresseerd in event. ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Ik weet dat je bij kpn eerst de dienst moet activeren, via een telefoonnummer..

Maar bel de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reactie, maar de helpdesk is gewoon "lomp".
Zegt gewoon dat ze die telefoon niet heeft en dat ik maar naar de winkel moet gaan. (welke, AH, Telfort of KPN...???)
Bekende kastje---> muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Kijk gewoon op de site van Hi / KPN om naar de instellingen te kijken. Hier vind je ook informatie over het nummer waar je GPRS kan activeren (wat nodig is om te MMSen).

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Brake_ schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:55:
Kijk gewoon op de site van Hi / KPN om naar de instellingen te kijken. Hier vind je ook informatie over het nummer waar je GPRS kan activeren (wat nodig is om te MMSen).
Ja,
Maar het is een AH kaartje?
Als ik de instal wizzard van de E50 gebruik, haalt hij alles van Telfort op.
En volgens de site van AH-mobiel zou 't eigenlijk gewoon vanzelf moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 21:51
Argh! sinds een paar dagen in het bezit van een Nokia e50, zonder camera. De telefoon komt met firmware versie 6.41.3.0, en daarmee met 2 bugs: het echo probleem (via een parrot carkit) en een probleem wat ik niet eerder heb gezien in deze thread: bij inkomende gesprekken of sms via de carkit, reset de telefoon zich. Het grote probleem is: de firmware updates lijken er alleen te zijn voor de camera versie van deze telefoon.

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

volgens mijn info is er een release voor beide versies :)

Nokia E50-1 (RM-170) v 07.13.0.0 - Met camera
Nokia E50-2 (RM-171) v 07.05.0.0 - Zonder camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-06 23:47
Heb hem al een dag draaien (Nokia E50-1 (RM-170) v 07.13.0.0 - Met camera)

Draait al een trein, weet alleen niet wat er veranderd is ?
Spinvis schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 17:05:
volgens mijn info is er een release voor beide versies :)

Nokia E50-1 (RM-170) v 07.13.0.0 - Met camera
Nokia E50-2 (RM-171) v 07.05.0.0 - Zonder camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Dat weet Ginz vast wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

idd, changelog heb ik ook nog niet gezien :)

Weet wel dat de welbekende bug met de echo bij een bluetoothcarkit verholpen zou zijn, zelf geen ervaring met bluetoothcarkit.

[ Voor 59% gewijzigd door Spinvis op 23-06-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Ships...
net e.o.a. theme geactiveerd nadat ik de laatste fw er op heb gezet. Nu blijft mijn e50 hangen bij het Nokia logo (wit scherm met blauw nokia logo) Na een minuut of 2 blijft het scherm wit.

In Het Nokia N80 Topic Deel 4 draadje zag ik dat je dmv een 3 toetsencombo de gsm een full reset kan geven. Maar dit werkt niet voor de e50. Weet iemand wat de toetsencombo is voor de e50?

/EDIT
Het is wel gelukt! 8) Had last van dikke vingers!

full reset:
3 toestencombo is:
(eerst toestel uitzetten)
druk tegelijkertijd de volgende toetsen in:
- de aanneemknop (groen hoorntje)
- cijfer drie (3)
- * (sterretje)
Zet het toestel weer aan.

Done!

[ Voor 26% gewijzigd door NRGetic op 23-06-2007 22:29 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 18-06 22:54

Ginz

Trek Superfly 5 powered

RM-170:

Bluetooth:
- BT Headset and SMS co-operation when SMS received
- Receiving a call when BT is connected
- BT volume setting (min)
- Close distance with BT carkit
- Echo when disconnecting BT carkit
- Speed of establish/reconnect BT link
Contacts:
- Contact list order (China names)
Text to speech
- Left soft key in games
- Polish text to speech
- Mixed Chinese English
Voice aid
- Chinese name speak out
Dual SIM
- Fixed dialing list with dual sim
- Dual line when roaming
Voice mail
- Voice mail notifications in ALS1 and ALS2
- LED notification with voice message
WAP
- WAP push
Homezone/Cityzone
- HZ/CZ Incator updating
TARM
- TARM certificate expiration
- Unlockning the locked device after reboot with DM server
- Startup after restoring original settings
- Restore factory setting for TARM
POC
- Callback request from Logs/Phonebook
- Side volume-keys
- Vibrate when 'None' is selected as PTT call alert tone or Callback request tone
- Cancellation when pressing Cancel
- Long press of PTT keys
- PTT key in headset
- TeamSuite or Contacts Improvement when make PTT call with invalid settings
- PoC speech icon when call disconnected
- Keypad lock
- Predefined settings are not working in NokiaPoC
- Audio improvements when receiving PoC callback request while connected to channel
- Log out from PTT service when 2G <-> 3G isho
- Operator name update
- Setting list update
- Music player and camera co-operation
- Call forwarding status/icon
- Modifying repeating meeting
- Calendar database corruption
- SMSC information reading from SIM
- Automatic (IHF) speaker phone activation
- Starting of message centre Message center opening with long BlackBerry BIS address
- Starting of ZIP manager (in some variant only)
- Help text localization

RM-171:

Bluetooth:
- BT Headset and SMS co-operation when SMS received
- Receiving a call when BT is connected
- BT volume setting (min)
Contacts:
- Contact list order (China names)
Text to speech:
- Left soft key in games
- Polish text to speech
- Mixed Chinese English
Voice aid
- Chinese name speak out
Dual SIM
- Fixed dialing list with dual sim
- Dual line when roaming
Voice mail
- Voice mail notifications in ALS1 and ALS2
- LED notification
WAP
- WAP push
Homezone/Cityzone
- HZ/CZ Incator updating
POC
- Callback request from Logs/Phonebook
- Side volume-keys
- Vibrate when 'None' is selected as PTT call alert tone or Callback request tone
- Cancellation when pressing Cancel
- Long press of PTT keys
- PTT key in headset
- TeamSuite or Contacts Improvement when make PTT call with invalid settings
- PoC speech icon when call disconnected
- Keypad lock
- Predefined settings are not working in NokiaPoC
- Audio improvements when receiving PoC callback request while connected to channel
- Log out from PTT service when 2G <-> 3G isho
- Operator name update
- Setting list update
- Music player and camera co-operation
- Call forwarding status/icon
- SMSC information reading from SIM
- Restore factory setting for TARM
- Modifying repeating meeting
- Calendar database corruption
Het echo probleem staat alleen bij de RM-170 als opgelost. Hoop dat Nokia dit ook snel bij de andere Symbian 60-serie 3de editie toestellen oplost.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlabakje
Hmmm, vreemd, mijn telefoon 'code' is 0536145. Als ik die op de site van Nokia invoer (http://europe.nokia.com/A4305060) krijg ik eruit dat de laatste versie 06.41.3.0. Dit is voor de RM-171 (no camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13169

Gisteren ook ff de firmware geupdated en inderdaad de echo na verbinding met mijn Pioneer BT autoradio is verdwenen.
Eindelijk _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 13169 op 25-06-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

vlabakje schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:30:
Hmmm, vreemd, mijn telefoon 'code' is 0536145. Als ik die op de site van Nokia invoer (http://europe.nokia.com/A4305060) krijg ik eruit dat de laatste versie 06.41.3.0. Dit is voor de RM-171 (no camera).
sluit hem maar eens aan op je Nokia Software Updater... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlabakje
Ik zal het vanavond even doen, maar het probleem is dat dat nogal wat werk is omdat ik alleen Apple spul heb thuis. Beetje suf als die 'beschikbare software' site van Nokia niet eens up-to-date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
vlabakje schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:30:
Precies hetzelfde heb ik ook! ook op NSU geeft ie geen nieuwe firmware. Op het discussion forum van Nokia staat eenzelfde conclusie. Nokia ondersteunt voor de 07.x versie alleen nieuwere hardware blijkbaar... die dus stilletjes in nieuwere varianten zit van de versie zonder camera. Ik heb eentje van week 1 van beschikbaarheid van de E50-2 (RM-171)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlabakje
gertvdijk schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:47:
[...]

Precies hetzelfde heb ik ook! ook op NSU geeft ie geen nieuwe firmware. Op het discussion forum van Nokia staat eenzelfde conclusie. Nokia ondersteunt voor de 07.x versie alleen nieuwere hardware blijkbaar... die dus stilletjes in nieuwere varianten zit van de versie zonder camera. Ik heb eentje van week 1 van beschikbaarheid van de E50-2 (RM-171)
Mjah ik heb dus even geprobeerd gisteren, maar het werkt dus inderdaad niet, nokia software update zegt gewoon dat de firmware up-to-date is. Heb je een linkje naar de thread op dat nokia forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
vlabakje schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 09:59:
Heb je een linkje naar de thread op dat nokia forum?
Ik dacht dat dit het was, maar ik kan me ook nog andere thread herinneren, maar dat weet ik niet meer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlabakje
Maar even een topic aangemaakt op dat forum
http://discussions.europe...swupdate&message.id=14980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlabakje
Zou iemand met een RM-171 (no camera) die een firmware beschikbaar heeft nieuwer dan 6.41.3.0 zijn code eens willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

Topicstarter
Ik heb al een tijdje geen e50 meer dus als jullie een nieuwe deel gaan openen, voel je vrij om mijn plaatjes te kopieren en plakken (als je mijn naam er maar in laat staan ben ik al vereerd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maclu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Heeft er al iemand een update gedaan van E50 RM 170 ?

Zoja dan twee vraagjes :
1) op het Nokia forum stelt men het volgende probleem: na de laatste update zouden de namen niet meer verschijnen, als je gebeld wordt ... Nokia zou het aantal te herkennen cijfers om een naam aan een nummer te koppelen gebracht hebben van 7 naar 11 8)7 !!!!??? Wie in de lage landen heeft een nr met 11 cijfers ???? Heeft iemand dit al voorgehad ??

2) Ik gebruik een BH 200 Bluetooth-oortje ... Spijtig genoeg draait de Nokia na ieder gesprek telkens het volume terug naar beneden, zodat ik bij iedere nieuw gesprek dit telkens weer manueel moet hoger zetten. De update stelt ook een aanpassing van de bluetooth carkit (volume min.).. Enig idee of dit hier ook mee verholpen is ....

En misschien nog een laatste... als ik de plus- en minpunten op het andere forum bekijk lijkt het eerder niet aangewezen te upgraden .... Wat vinden jullie ??

groet , Ludo

http://discussions.nokia-asia.com/discussions/board/message?board.id=swupdate&message.id=14023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
gertvdijk schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:47:Nokia ondersteunt voor de 07.x versie alleen nieuwere hardware blijkbaar... die dus stilletjes in nieuwere varianten zit van de versie zonder camera. Ik heb eentje van week 1 van beschikbaarheid van de E50-2 (RM-171)
Inmiddels krijg ook ik keurig een 07.13 versie aangereikt door NSU. :D
Nog niet geinstalleerd. Ik wacht nog even in hoeverre er problemen opduiken. Bovendien heb ik geen tijd om mijn telefoon helemaal opnieuw in te richten na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000

reiker

dan jij!

Als je voor de update een complete backup maakt van je telefoongeheugen op je memory card, zoals te vinden onder Tools - Memory - Options - Backup phone memory, dan hoef je na de update alleen via hetzelfde menu de backup te restoren, en klaar ben je. Veel minder moeite kan het niet kosten volgens mij.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
reiker schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:49:
Als je voor de update een complete backup maakt van je telefoongeheugen op je memory card, zoals te vinden onder Tools - Memory - Options - Backup phone memory, dan hoef je na de update alleen via hetzelfde menu de backup te restoren, en klaar ben je. Veel minder moeite kan het niet kosten volgens mij.
En hoe weet ik zeker dat die backups uitwisselbaar zijn tussen verschillende firmware versies? Een update van 06.x naar 07.x lijkt me dan namelijk best een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

gertvdijk schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:55:
[...]

En hoe weet ik zeker dat die backups uitwisselbaar zijn tussen verschillende firmware versies? Een update van 06.x naar 07.x lijkt me dan namelijk best een risico.
[paranoide mode] dit zal dan zeker vermeld staan op de site van nokia voordat je aan de update begint [/paranoide mode] 8)7

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
gertvdijk schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:55:
[...]

Ik heb het in elk geval op die manier gedaan - backup maken met 06.x, terugzetten vanaf 07.x - en had er geen problemen mee. Desondanks: de kans is altijd aanwezig dat er iets mis gaat bij een firmware-upgrade (willekeurig wat voor hardware je over praat en zelfs een 0.01 naar 0.02 upgrade) dus het is verstandig om hersteltijd in te calculeren.

Vind het dus alleen maar verstandig dat je geen risico neemt als je er nu geen tijd voor hebt. Zeer waarschijnlijk gaat het gewoon goed, maar zo niet, dan kost het je redelijk wat tijd die je nu niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlabakje
Goed, ik heb de mijne dus ge-upgrade naar 07.13.0.0, werkt als een trein. De backup kwam prima terug, zelfs alle instellingen zijn helemaal ok. Heb alleen nog niet kunnen testen of alle BT problemen nu weg zijn.

Ik miste overigens ook wel 2 applicaties na de restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119548

Ook ik heb sinds vorige week een E50. Prima tevreden over maar heb wel een irritant probleempje waarvoor ik de oplossing zelf niet gevonden krijg (niet in het boekje of in de eerdere berichten hier).

Aangezien ik deze telefoon uitsluitend zakelijk gebruik en gemiddeld zo'n 200 keer per dag gebeld wordt, vind ik het behoorlijk irritant dat een of andere vage mannenstem telkens de naam van een beller opnoemt bij een binnenkomend gesprek. Tijdens het uitspreken van de naam is het ook niet mogelijk om het gesprek te starten totdat de volledige informatie 'verteld' is.

Hoe krijg ik dit uitgezet?

Ik zie bij contactpersonen achter een telefoonnummer wel zo'n spraaklabelsymbool (pacman) staan maar ik krijg bij spraaklabels in het menu niet gevonden hoe je dat in je adressenboek kunt uitschakelen.

Snap overigens ook niet dat dit een mannelijke stem betreft terwijl de enige voorgeïnstallerde stem die van 'Ingrid' is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Anoniem: 119548 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:59:
Ook ik heb sinds vorige week een E50. Prima tevreden over maar heb wel een irritant probleempje waarvoor ik de oplossing zelf niet gevonden krijg (niet in het boekje of in de eerdere berichten hier).

Aangezien ik deze telefoon uitsluitend zakelijk gebruik en gemiddeld zo'n 200 keer per dag gebeld wordt, vind ik het behoorlijk irritant dat een of andere vage mannenstem telkens de naam van een beller opnoemt bij een binnenkomend gesprek. Tijdens het uitspreken van de naam is het ook niet mogelijk om het gesprek te starten totdat de volledige informatie 'verteld' is.

Hoe krijg ik dit uitgezet?

Ik zie bij contactpersonen achter een telefoonnummer wel zo'n spraaklabelsymbool (pacman) staan maar ik krijg bij spraaklabels in het menu niet gevonden hoe je dat in je adressenboek kunt uitschakelen.

Snap overigens ook niet dat dit een mannelijke stem betreft terwijl de enige voorgeïnstallerde stem die van 'Ingrid' is :?
Dit kun je in je Profielen wijzigen :) rtfm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119548

_Brake_ schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:05:
[...]

Dit kun je in je Profielen wijzigen :) rtfm ;)
U is geweldig !

Ps. I have read tfm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis

Spinvis

NICE!

rtfm= Read The Fucking Manual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 00:38

BioHazard

*\o/*

Exact ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226236

Hallo

Ik heb sinds kort de E50 met ROute 66 mobile 7. Als ik wat opvraag op de benelux kaart werkt deze perfect. Echter op de "Mainroad Europa" kaart heb ik het volgende probleem. Als ik bijvoorbeeld Parijs in tik komt hij met de kreet. "Te weinig geheugen"

Wat kan dit wezen? Ik heb van alles geprobeerd. Ik heb er een 2G kaart in zitten waarvan nog 500Mb vrij. Telefoon geheugen heeft nog 65Mb vrij.

Help, ik moet binnenkort op vakantie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226248

kun je met de e50 ook handsfree bellen via de luidspreker? Dus zonder headset oid.?

op smarphone site staat dat het een luidspreker telefoon is. ik kan die functie echter niet vinden

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Tijdens een gesprek op de toets rechtsboven druk dan gaat ie op speaker.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 16:10
"Hey, software update ... dat is handig!"
*E50 aan de USB kabel, software updater updaten*
*Niks lezen, klakkeloos en breindood updaten... klik!*

*10 minuten later*

"Hey, al m'n contacten, software, afspraken weg!"

"*#%&*@$!"

Priceless...
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:01
Ik heb nu ongeveer een maand de E50 en heb de laatste tijd staat vaker het volgende probleem:
Als ik de E50 in mijn broekzak heb geeft hij af en toe een kleine pieptoon. In het begin wist ik niet wat dit was maar sinds kort ben ik er achter gekomen dat hij de melding geeft dat ik een provider moet selecteren. Kortom, geen bereik. Haal ik de gsm uit m'n broekzak heeft hij opeens goed/volledig bereik?? Ik heb dit dus ook op plaatsen waar ik met mijn vorige gsm (SE W800i) wel bereik had in mijn broekzak. Het vreemde is juist dat hij in de "open lucht" dus uit de broekzak meteen bereik heeft. Ik heb telfort op het netwerk van KPN. Komt iemand dit bekend voor en weet er wellicht een oplossing voor? Automatisch of handmatig netwerkselecteren biedt geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 13:53
Ronduit prachtige telefoon. Heb alleen momenteel een probleem. De telefoon geeft aan dat er een handsfree setje aangesloten is. Alleen is dit niet zo. Dus als ik gebeld wordt hoor ik niets en de ander hoort mij niet...Ik weet niet of dit een bekend probleem is? Ik kan er in ieder geval niets over vinden :|.

Maar het is een mooie telefoon :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:22
keesheid schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:43:
Ronduit prachtige telefoon. Heb alleen momenteel een probleem. De telefoon geeft aan dat er een handsfree setje aangesloten is. Alleen is dit niet zo. Dus als ik gebeld wordt hoor ik niets en de ander hoort mij niet...Ik weet niet of dit een bekend probleem is? Ik kan er in ieder geval niets over vinden :|.

Maar het is een mooie telefoon :p
Staat je BT uit, of staat je telefoon gepaired met een BT-headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:44
Ik wil eigenlijk ook een firmware upgrade doen, op mijn
vers aangeschafte E50 staat versie 6.27.1.0. Kan ik
hiervoor naar een Nokia servicepoint stappen? Nokia
PC suite doet het niet echt lekker op de Mac en ik heb
geen ander systeem voorhanden.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
SyS_ErroR schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:51:
[...]

Staat je BT uit, of staat je telefoon gepaired met een BT-headset
Jep BT staat uit, aan en daarna weer uitzetten helpt ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Heb je de headset erin gehad? Die moet je er dan weer even in en uit steken. Heeft hij niet geregistreerd dat de headset eruit is.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy320
  • Laatst online: 14-06 23:09
Ik zou graag willen dat als ik een SMS stuur mijn nokia E50 de woorden toont die het meest logisch zijn op basis van de eerste invoeren. Mijn moeder heeft een Motorola en die kan dat, maar ik krijg het op mijn Nokia niet voor elkaar. Is deze optie er of is dat niet mogelijk?

Zeker voor lange woorden is het erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Nope, zo werkt het T9 systeem van Nokia nu eenmaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
pjaminon schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:29:
Ik heb nu ongeveer een maand de E50 en heb de laatste tijd staat vaker het volgende probleem:
Als ik de E50 in mijn broekzak heb geeft hij af en toe een kleine pieptoon. In het begin wist ik niet wat dit was maar sinds kort ben ik er achter gekomen dat hij de melding geeft dat ik een provider moet selecteren. Kortom, geen bereik. Haal ik de gsm uit m'n broekzak heeft hij opeens goed/volledig bereik?? Ik heb dit dus ook op plaatsen waar ik met mijn vorige gsm (SE W800i) wel bereik had in mijn broekzak. Het vreemde is juist dat hij in de "open lucht" dus uit de broekzak meteen bereik heeft. Ik heb telfort op het netwerk van KPN. Komt iemand dit bekend voor en weet er wellicht een oplossing voor? Automatisch of handmatig netwerkselecteren biedt geen oplossing.
Hier hebben alle telefoons last van. GSM en UMTS straling wordt nou eenmaal geabsorbeerd door je lichaam. Als je je twee handen om de antenne heen legt heb je ook duidelijk minder ontvangst. (dat is nog beter te zien als je een progje installeert die de signaalsterkte in dB laat zien).
Het beste is het om je telefoon met de toetsen naar je lichaam in je zak te stoppen. Dan zit de antenne het verst van je lichaam.
Ow, en niet onbelangrijk: de gesprekskwaliteit in gebieden met geen prima ontvangst gaat ook omhoog als je belt door de telefoon aan de zijkanten vast te pakken zonder dat je met je vingers aan de bovenkant komt (want daar zit de antenne).

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 16-07-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
GandalfTheGrey schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:41:
Heb je de headset erin gehad? Die moet je er dan weer even in en uit steken. Heeft hij niet geregistreerd dat de headset eruit is.
Dat was ook mijn gedachte. Echter dit is niet de oplossing geweest. Hij doet het nu weer goed. Geen idee wat er aan de hand was. Ik houd het in ieder geval wel goed in de gaten anders gaat hij mooi terug.
Bedankt allemaal voor het meedenken.

(slimme telfoon, hij lost zelf z'n problemen op :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:01
gertvdijk schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:53:
[...]

Hier hebben alle telefoons last van. GSM en UMTS straling wordt nou eenmaal geabsorbeerd door je lichaam. Als je je twee handen om de antenne heen legt heb je ook duidelijk minder ontvangst. (dat is nog beter te zien als je een progje installeert die de signaalsterkte in dB laat zien).
Het beste is het om je telefoon met de toetsen naar je lichaam in je zak te stoppen. Dan zit de antenne het verst van je lichaam.
Ow, en niet onbelangrijk: de gesprekskwaliteit in gebieden met geen prima ontvangst gaat ook omhoog als je belt door de telefoon aan de zijkanten vast te pakken zonder dat je met je vingers aan de bovenkant komt (want daar zit de antenne).
Ik heb nu al jaren mobiele telefoons maar hier heb ik nog nooit last van gehad. Ook niet met mijn vorige telefoon (SE w810i) dus ik vind 't nogal een vreemd verhaal. Ik ga mijn firmware maar eens updaten en als dat niet helpt wordt het een gevalletje garantie. Ik heb het zojuist namelijk getest met dezelfde e50 van een vriend van me, met mijn simkaart, in mijn broek. Resultaat: perfecte ontvangst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
pjaminon schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:55:
[...]
Ik heb het zojuist namelijk getest met dezelfde e50 van een vriend van me, met mijn simkaart, in mijn broek. Resultaat: perfecte ontvangst....
Ow ik zeg ook niet dat je geen perfecte ontvangst kan hebben met je telefoon in je broekzak. Maar op plekken met minder ontvangst scheelt het zeker wel!
Met NSysInfo zie ik toch 12dB verschil in signaalsterkte. (handen erom heen en los op tafel) En als je een krappe -85-95dB ontvangst hebt, dan zijn die 12dB heel erg welkom door hem uit je zak te halen. :)

Bovendien staat het ook gewoon in de handleiding.
Afbeeldingslocatie: http://gertvandijk.net/GoT/images/nokia-e50-antenna-use.png

[ Voor 11% gewijzigd door gertvdijk op 22-07-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpanishInq
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09-2022
Anoniem: 86536 schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:59:
Ik had een paar daagjes geleden een raar probleem. Ik werd gebeld toen ik buiten op een terrasje zat. Ik nam de telefoon op en automatisch sprong hij op 'speakerfunctie', met als gevolg dat het hele terras kon meeluisteren. Hij reageerde totaal niet op de toetsen; ook het volume of het 'einde-gesprek' knopje functioneerde niet. Ik kon de beller wel gewoon verstaan en zij mij ook. Uiteindelijk heb ik de batterij eruit moeten halen en opnieuw moeten opstarten. Heel raar. Hebben meer mensen dit probleem gehad?
De mijne heeft 't dus ook, net een week in bezit, FW 7.13.0.0, RM-171. Mogelijk een conflict met applicaties die geïnstalleerd zijn. Probleem schijnt ook met oudere FW versies voor te komen. Hier lijkt iemand 't lek boven te hebben.
Ik heb voor nu HandyClock gedeïnstalleerd omdat m'n accu te leeg is om een herinstallatie van de FW uit te proberen. Ga dit ff aankijken. Mocht 't nog voorkomen dan alsnog een verherinstallatie van de FW. (En de backup niet terugzetten?!? :'( ) Kan dus heel goed alsnog een conflict tussen app's zijn of een bug in de PC Suite restore. (Build 6.84.10.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maclu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Nummerherkenning na SW-update zou niet meer werken
Nogmaals: heeft er iemand ook dit probleem na update .

http://discussions.nokia-asia.com/discussions/board/message?board.id=swupdate&message.id=14023

Op het Nokia forum stelt men het volgende probleem: na de laatste update zouden de namen niet meer verschijnen, als je gebeld wordt ... Nokia zou het aantal te herkennen cijfers om een naam aan een nummer te koppelen gebracht hebben van 7 naar 11 !!!!??? Wie in de lage landen heeft een nr met 11 cijfers ???? Heeft iemand dit al voorgehad ??

Ik ben bij Mobistar in België. Deze stuurt met een SMS de internationale codes mee (+32496456789) en bij telefoongesprekken de gewone (0499123456). Als hetgeen men in onderstaand topic beweert klopt , dan zouden de SMS nummers niet herkend worden als je de nummers in gewoon formaat in je telefoon hebt zitten.... heeft iemand die ervaring of versta ik hetverkeerd ??

Ik wacht echt op uitsluitsel hiervan voor ik durf te updaten...

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 22-07-2007 16:06 . Reden: Groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Hallo,

ik heb sinds gisteren een E50 en ben dik tevreden. Ondertussen ook al geupdate naar 7.13

Ik merk aan mijn home screen dat de operator naam NIET aanwezig is. Iemand enig idee hoe dat komt? Ik vind nergens in de instellingen hoe dat aangepast kan worden. Ik ben klant van Mobistar, maar dat kan ik dus niet zien aan het scherm. De indicator geeft wel aan dat er ontvangst is.

EDIT :
Ondertussen opgelost door een reset te doen. Vond het toch eigenaardig.....

[ Voor 10% gewijzigd door Liebaart op 21-07-2007 21:17 ]

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Heeft iemand al wel eens het frontje veranderd van bijv zwart naar grijs of andersom. Kan je deze erzo vanaf klikken of tips?

Mijn grijs frontje is echt lelijk door van die vage plekjes bij het oor gedeeelte,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Dit kan helpen :
Front veranderen

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anamorph
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-03 14:03
TheSpanishInq schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:02:
[...]

De mijne heeft 't dus ook, net een week in bezit, FW 7.13.0.0, RM-171. Mogelijk een conflict met applicaties die geïnstalleerd zijn. Probleem schijnt ook met oudere FW versies voor te komen. Hier lijkt iemand 't lek boven te hebben.
Ik heb voor nu HandyClock gedeïnstalleerd omdat m'n accu te leeg is om een herinstallatie van de FW uit te proberen. Ga dit ff aankijken. Mocht 't nog voorkomen dan alsnog een verherinstallatie van de FW. (En de backup niet terugzetten?!? :'( ) Kan dus heel goed alsnog een conflict tussen app's zijn of een bug in de PC Suite restore. (Build 6.84.10.3)
Heb ik ook last van... Nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anamorph
gertvdijk schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:53:
[...]

Ligt niet aan de telefoon, maar aan Telfort.
Sinds het Telfort netwerk is gesloten en de Telfort gebruikers op het KPN netwerk zitten, is de dekking wel omhoog gegaan, maar niet de netwerk capaciteit. KPN geeft zijn eigen directe klanten voorrang in dit netwerk. Als je als Telfort gebruiker dus geen bereik hebt, dan bevindt je je in een cell waar geen capaciteit meer is voor Telfort gebruikers. Zodra die capaciteit er weer is, komt het bereik ook weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Dankje! Dat wordt dus lekker knutselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76468

Anamorph schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 12:37:
[...]

Ligt niet aan de telefoon, maar aan Telfort.
Sinds het Telfort netwerk is gesloten en de Telfort gebruikers op het KPN netwerk zitten, is de dekking wel omhoog gegaan, maar niet de netwerk capaciteit. KPN geeft zijn eigen directe klanten voorrang in dit netwerk. Als je als Telfort gebruiker dus geen bereik hebt, dan bevindt je je in een cell waar geen capaciteit meer is voor Telfort gebruikers. Zodra die capaciteit er weer is, komt het bereik ook weer terug.
Heb je dit zelf bedacht of heb je hier ook hard bewijs voor?
Ik geloof er namelijk niks van en wat versta jij onder "directe klanten"?
Tele2, AH mobiel, Debitel en nog een hele rits andere operators zitten ook op het KPN netwerk, denk je nou echt dat die mensen allemaal moeten wachten als de KPN Mobiel klanten een gesprek willen voeren?

En hoe zie je dat technisch voor je? Wat weet je allemaal van GSM netwerken, netwerken in het algemeen en telecom infrastructuur? TDMA, timeslots, BTS, BTC, BSC, zegt dat je iets?
Zo nee, ga er eens over lezen voordat je dit soort dingen roept.

Een GSM mast kan contact onderhouden met 100'en telefoons, het is de daadwerkelijke gesprekscapaciteit die vrij laag is, afhankelijk van de manier waarop de antenne verbonden is met het netwerk, straalantenne, koper, etc, afstand tot de antenne, weersomstandigheden, gebruikte frequentie etc.

Het bereik zal altijd vol zijn, ook al heeft de GSM mast/frequentie geen capaciteit voor nieuwe gesprekken meer. Dat fenomeen is het best zichtbaar op publieke feestdagen zoals oud en nieuw. :+

Ik denk dat de klachten die eerder beschreven worden gewoon door een kapotte telefoon veroorzaakt worden. Te meer omdat hij het getest heeft met zijn SIM in een andere telefoon en alles daar prima werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Hier eens wat leuks om te proberen : DOOM op je E50 !!

C2Doom

Het werkt goed, alhoewel het scherm natuurlijk te klein is om goede gameplay te hebben. Maar om indruk te maken op anderen is het altijd leuk.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er al een progje voor bewegende achtergronden? (gif-plaatjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Heeft iemand anders hier ook last van? Ik gebruik de carkit CK-7W in combinatie met de holder CR-66 voor mijn E50. Werkt perfect.

Maar als de E50 niet meer verbonden is met de carkit werkt de screensaver niet meer. Ik moet de E50 dan uitschakelen en weer in voordat de screensaver weer werkt. In het Thema's menu is screensaver duidelijk ingeschakeld, maar toch doet hij het niet meer nadat de E50 aan de carkit gehangen heeft. Ik vermoed dat dit te maken heeft met een instelling ergens, maar ik vind nergens iets terug hierover.

Kan iemand helpen?

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anamorph
Anoniem: 76468 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:29:
[...]
Ik denk dat de klachten die eerder beschreven worden gewoon door een kapotte telefoon veroorzaakt worden. Te meer omdat hij het getest heeft met zijn SIM in een andere telefoon en alles daar prima werkte.
Nee dit zal het zijn 8)7 .
Telfortnetwerk gaat eruit en ineens heeft iedereen die deze verschijnselen heeft (ook niet E50 gebruikers) een kapotte telefoon...Tuurlijk! Anyway...doe ermee wat je wilt.

[ Voor 33% gewijzigd door Anamorph op 31-07-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:37
@Liebaart, zelfde config hier, maar nergens last van. Wellicht het je actieve standby uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Neen, Active Standby staat wel degelijk aan.
Vind het lastig. Het feit dat jij er geen last van hebt doet me vermoeden dat het inderdaad ergens een instelling moet zijn die verkeerd staat.
Heeft het misschien te maken met Menu > Instrum. > Instell. > Toebehoren ?
Het is de enige plaats in de menu's waar ik iets tegen kom wat verwijst naar de Carkit.....
Wat is daar jouw "Toebehoren in gebruik" als je niet aan de Carkit hangt?

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpanishInq
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09-2022
Anamorph schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 12:34:
[...]
Heb ik ook last van... Nog geen oplossing gevonden.
(Ter herinnering, 't betreft hier 't probleem dat de telefoon bij een inkomend gesprek op speaker functie 'springt' en er niet uit te halen is.)
De-installatie van HandyClock lijkt geholpen te hebben. Ik heb 'r sindsdien geen last meer van gehad?!? Verder geen FW verher op de telefoon gezet. Dit bleek voldoende 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Als ik mn telefoon via bluetooth verbonden heb met een nokia carkit en de telefoon staat op trilstand en er komt een sms binnen, dan schakelt de telefoon zichzelf uit? 8)7 Het kan ook nog zijn dat ie dat doet als de sms binnenkomt terwijl ik aan het bellen ben en ik verbreek vervolgens het gesprek... Hele vage bug! Heeft iemand anders hier ook last van?

[ Voor 5% gewijzigd door _Brake_ op 07-08-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzzz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:52
maclu schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:38:
Nummerherkenning na SW-update zou niet meer werken
Nogmaals: heeft er iemand ook dit probleem na update .
Ik heb dit probleem ook. Laatst toch maar geupdate naar de nieuwste firmware [V 07.13.0.0] ondanks waarschuwingen op het Nokia forum.

Heb wel een workarround, voor de nummers die problemen geven heb ik ze in beide formaten ingevoerd (bij dezelfde naam) dus 06-12345678 en 0031612345678. Werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Hangt dat niet eerder af van de mogelijkheden van de operator? Ik heb ook 7.13.0.0 maar absoluut geen probleem met nummerherkenning. Ik heb wel alle nummers in internationaal formaat in mijn adresboek ingegeven. Ook heb ik elke twee cijfers punten ingevoegd. Dus zo : +32.12.34.56.78

Werkt goed. Zo is het nummer gemakkelijk te lezen, de telefoon belt dit nummer zonder problemen, ondanks de punten, en als dit nummer mij belt herkent hij onmiddellijk wie het is aan de naam in het adresboek.

Vandaar dat ik denk dat jullie operator eerder de problemen veroorzaakt, niet de E50.

www.SmartphoneHelp.be

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste