Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/3042/topicstartfj7.jpg

Goeienmorgen/-middag/-avond in hét Nokia E50 topic!

Zakelijk, strak, compact en efficiënt. Zo laat de Nokia E50 zich het beste omschrijven. Geen glimmende, puisterige knopjes (op één na ;) ) en tierelantijntjes voor deze kleinste Symbian S60 third-generation smartphone. Doelgericht plannen en bellen is haar specialiteit.

De gebruikers die behoefte hebben aan spelletjes, wallpapers, kleurschema's en wat al niet meer zullen hiervoor zelf aan de slag moeten, want standaard is de Nokia E50 alleen uitgerust met het strikt noodzakelijke.

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/184/inhoudht8.jpg

Specificaties
FAQ
Review
Foto's
Accessoires
Overig
First Post

Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/5084/specificatiesit9.jpg

Een korte samenvatting van de specificaties:

• GSM 850/900/1800/1900
• 104 gram inclusief accu
• 133 x 43,5 x 15,5 mm
• 262.144 kleuren | 240 x 320 pixels
• 70MB intern geheugen
• MicroSD uitbreidbaar geheugen
• Symbian OS 9.1 | S60 Platform | Derde generatie
• Handsfree functie
• Voice Commands functie
• Pop-Port aansluiting
• Bluetooth 2.0
• Infrarood
• EDGE | GPRS | Circuit-Switched Data | Bruikbaar als modem
• 970 mAh accu

Optioneel:
• 1.3 MP Camera | 1280 x 960 pixels | 4x digitale vergroting | 176 x 144 pixels video-opname

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/7453/faqdm3.jpg

Deze lijst moet nog groeien...

:? Werkt de Oasis-Media Bluetooth GPS in combinatie met deze telefoon?
Ja. Deze GPS is overigens onder meerdere namen beschikbaar op de markt.

:? Is er al een versie van Tomtom beschikbaar die geschikt is voor de E50?
Ja. De nieuwste versie van Tomtom 6 is compatible met het besturingssysteem van deze telefoon. Ook kun je gebruik maken van bijvoorbeeld Route 66.

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/3506/reviewdc3.jpg

Review van /me _Pumba_ (dat is ikke :))
Om de topicstart niet al te lang te laten worden, zal ik alle plaatjes niet direct in beeld zetten. Misschien is het belangrijk mijn 'telefoongeschiedenis' te vermelden, zodat je een beetje een indruk hebt van waar ik wel en niet goed over kan oordelen.

Ik ben de eigenaar geweest van de volgende telefoons:
• Een heeele oude Trium
• Een Sony Ericsson T290i
• Een Nokia 1100 (in combinatie met een Acer N30 PDA)
• Een HTC Wizard (bekend als Qtek 9100, MDA Vario, etc.)
Zie voor (vergelijkende) foto's hoofdstuk Foto's

En dan nu een Nokia E50. Zoals je kunt zien mijn eerste Symbian OS based smartphone. Mijn oordeel over deze OS zal ik dan ook geven ten opzichte van WM5, waar ik wel bekend mee ben.
Onderdelen die in mijn bespreking niet aan de orde komen, zoals push-email en gebruik van GPRS, komen niet aan de orde, omdat ik er geen gebruik van maak en er dus ook geen verstand van heb.

Het pakket
De meegeleverde accesoires zijn op een hand te tellen:
• Een handfree-oordop-set, met één oordopje, dus beslist niet geschikt om muziek mee te luisteren
• Een verloopstekkertje waarmee je ook kunt opladen met een dikker type oplader
• USB-kabel
• Oplader
Hoewel het een 'zakelijk' pakket is, vind ik het bedroevend om niet eens een stereo-hoofdtelefoon aan te treffen. Ik kan dus ook nog geen oordeel vellen over de geluidskwaliteit van muziek afspelen, omdat dit met deze hoofdtelefoon niet te beoordelen is.

Constructie
Echte degelijkheid bewijst zich pas na jaren. Aangezien ik hem een paar dagen in bezit heb kan ik alleen oordelen over het gebruikte materiaal.
De telefoon bestaat uit alluminium en kunstof. De rand om het scherm en de batterijklep is van alluminium, de rest bestaat uit kunstof. Hoewel de telefoon als geheel erg degelijk overkomt, schrok ik eerst even van het batterijklepje, toen ik dit verwijderde. Het is gemaakt van een dik conservenblik-achtig materiaal. Echter na een nadere bestudering, lijkt het mij slijtvast en niet zo krasgevoelig als plastic. De bekende krassen die vaak aan de achterkant van een telefoon zitten door het schuiven op te tafel (door het neerleggen), zullen niet zo snel ontstaan. Rondom de camera-opening zit een verhoogd randje, waar de E50 op steunt bij het liggen op de achterzijde. Dit zal vermoedelijk het eerst slijten/bekrassen.
AchterkantE50
Batterijklepje

De zijkanten zijn eenvoudig. Uitgerust met slechts twee knopjes links (volume) en twee knopjes rechts (voice record en 'wijzigen'). Het knopje 'wijzigen' is wat mij betreft overbodig. Het is bedoeld om te schakelen tussen de verschillende tekstinvoermodi, maar de gevorderde nokiagebruiker weet dat dit ook kan door het ingedrukt houden van de '#'-toets.
Tot mijn verbazing leek er geen infraroodpoort op de E50 te zitten, terwijl dit wel bij de specs stond. Ik kon echter nergens het bekende 'zwarte glaasje' zien dat de zender normaal gesproken afdekt. Toch bleek hij er wel te zitten, achter een zwart kunstoffen, ondoorzichtig stripje (zie foto).
Linkerzijkant met IR-poort
Rechterzijkant met "wijzigen" knop

De bovenkant is alleen voorzien van een aan-/uittoets, die lastig indrukbaar is (zwaar).
Aan de onderkant bevindt zich de Nokia "Pop Port" en de voedings-aansluiting. Helaas is het niet mogelijk om via USB de telefoon op te laden, zoals wel kon met mijn Vario. Erg jammer dat Nokia niet gewoon gebruik maakt van een 3.5mm aansluiting voor de hoofdtelefoon en een USB aansluiting voor de stroomvoorziening en gegevensoverdracht.
Onderkant
Bovenkant

De voorkant van het toestel is bedekt met een alluminium rand rond het scherm. De toetsen zijn van kunstof. De toetsen behoren tot een van de comfortabelste van alle telefoons die ik tot nu toe gehad heb. Alleen mijn Nokia 1100 vond ik fijner (maar dat is ook meer toetsenbord dan telefoon).
Het minst kwalitatieve aan het toetsenbord (en eigenlijk aan de hele telefoon) is het 'joystickje'. Ten eerste staat het er scheef ingeplant (iets gedraaid) en ik vind het niet erg afgewerkt ogen. Het werkt wel soepel en snel (als je eenmaal aan gewend bent).
Voorkant

Het scherm
Over het scherm ben ik erg te spreken. Het is erg scherp, hij lijkt scherper dan mijn Vario, maar dit is natuurlijk een kwestie van 'hetzelfde aantal pixels op een kleinere ruimte'.
Slechts in het volle zonlicht verminderd de leesbaarheid, maar in alle overige omstandigheden is het beeld helder en goed leesbaar.

De camera
Er zit geen flitser op de E50. Erg storend is dat niet, gezien de meeste camera-flitsers (enkele uitzonderingen) nutteloos zijn en meestal alleen dienst doen als lampje.
De kwaliteit van de camera is wisselend. De camera doet zijn werk eigenlijk alleen goed bij een landschapsfoto. Binnenshuis lukt het alleen in een lichte kamer om een enigszins heldere foto te krijgen. Ook macrofoto's zijn ronduit matig. Hoewel bij een landschapsfoto de kleuren helder en 'echt' zijn, vallen macrofoto's behalve onscherp, ook flets uit.
Kortom, deze camera bewijst zich alleen buitenshuis nuttig bij foto's op afstand.

Donkere kamer
In een kamer met één raam is dit het resultaat
Lichte kamer
Een lichte kamer daarentegen geeft een acceptabel resultaat

Roos
Een een heldere donkerrode roos ziet er van dichtbij flets en rozig uit.
Roos bewerkt
Na bewerking lijkt de kleur al iets meer op de werkelijkheid.

Kerk
Kerk bewerkt
Een landschapsfoto geeft een goed resultaat.
Zon
Ook tegen de zon in krijg je buitenshuis redelijke resultaten

Krant
De letters zijn net leesbaar.

Snelheid
Met mijn boerenwiskundeverstand kom ik op een dikke halve seconde delay bij het maken van een foto. Tijdens het gebruik vond ik dit behoorlijk irritant, hoewel meer telefoon-camera's dit euvel hebben.

Geluidskwaliteit
Het geluid tijdens het bellen is erg goed. Beter dan alle telefoons die ik tot nu toe heb gehad. Het geluid kan niet heel erg hard. Waarschijnlijk zal het tijdens een avondje stappen in een stampvol café waar de muziek op 10 staat niet meer duidelijk verstaanbaar zijn. (Maar hé, wie gaat er nou staan bellen tijdens het uitgaan, zo versier je nooit iemand. Tenzij als je wilt pronken met je nieuwe mobiel natuurlijk :P)

De accu
De batterij houdt het ook goed uit. De 970 mAh accu is bij mij na 2 dagen nog halfvol (of halfleeg). Hierbij zit een paar uur prutsen met instellingen, een kwartier muziek luisteren en een uur bellen. De 3x op en ontlaadcyclus heeft hij nog niet gehad, dus uiteindelijk zal de batterij bij gemiddeld gebruik zo'n 4 dagen meegaan. Bij 'licht' gebruik zou ik niet verbaasd staan als dit kan worden verlengd tot een week(je).

Software
Ik heb ongeveer 3 maanden gebeld met WM5. Gevoelsmatig vond ik dit geen telefoongericht OS. Misschien kwam dit mede door het ontbreken van een nummeriek toetsenbordje op mijn Vario, maar voornaamste reden was dat WM5 geen goede ondersteuning had voor het bedienen met alleen hardwareknoppen. Bij bijvoorbeeld het instellen van het alarm moest je de alarmtijd instellen met behulp van het touchscreen. Dit betekent dat je je telefoon met twee handen moet vasthouden. In de praktijk gebruikte ik het touchscreen nog maar heel weinig, omdat ik mijn telefoon altijd in één hand vastpakte. Symbian OS is daarentegen heel goed bedienbaar met alleen de 5d navigatieknop. De menu's zijn wel onlogisch ingedeeld. Bijvoorbeeld in het menu zit een map "Instrumenten" met daarin een map "Instellingen". Als je op "instellingen" klikt kom je in een overzichtslijst met verschillende subcategorieën, maar in dit scherm kun je weer bladeren (met de 'links' en 'rechts' knop) tussen de items uit het voorgaande overzichtsscherm. Het was veel handiger geweest om alleen in het hoofdmenu één link te maken naar het uiteindelijke instellingenscherm. Dit soort omwegen wennen echter snel en worden na veelvuldig gebruik automatisme, echter kost het enige uurtjes gebruik om de menustructurering te begrijpen.
Bij het openen van de verschillende menu-onderdelen is er soms enig delay te bemerken. Het openen van het SMS scherm kost ongeveer een halve seconde, het aanmaken van een nieuw agenda-item ook zoiets. Het opstarten van de camera duur 3 seconden, maar dit komt deels omdat de camera niet direct wordt opgestart. Dit is softwarematig zo geprogrammeerd om af te wachten of de gebruiker ook op '*'-toets drukt voor de toetsenblokkering. Wil je de camera sneller opstarten, stel dan de rechterselectietoets in op 'camera'. Behalve de delay's bij enkele menu-items verloopt het navigeren snel en soepel.
Enkele kleine gebreken in de software zijn de kleine letters van de screensaver en het ontbreken van een automatische toetsenblokkering.

"Nokia PC Suite" is de tegenhanger van "Microsoft Activesync". Belangrijk is dat je de software installeerd vóórdat je de telefoon aansluit, anders wordt hij niet meer herkend (behalve na een reboot).
Het syncen van PC Suite gaat vlotter dan bij Activesync. De software is wel instabiel. Af en toe wordt de verbinding verbroken met de telefoon en moet ik opnieuw de connectiemodus selecteren op de telefoon. Dit zou echter ook een hardwarematige fout kunnen zijn (wat ik niet hoop).
De "connectiemodus" is een handige functie. Telkens als je je telefoon aansluit, vraagt de telefoon of je de "gegevensoverdracht" of "pc-suite" modus wilt activeren. Eerstgenoemde zorgt ervoor dat je het geheugen van je MicroSD card als memory stick kunt gebruiken. Jammer is dan wel weer dat je het hoofdgeheugen van de telefoon hiervoor niet kunt gebruiken.

Conclusie
Ik ben al een tijdje op zoek naar dé telefoon die bij mij past. De eisen die ik hieraan stelde was dat ik een kalenderfunctie had, ermee kon navigeren en foto's mee kon maken.
Toen ik mijn Nokia 1100 icm met mijn Acer N30 PDA gebruikte vond ik het grote nadeel dat ik altijd twee apparaten mee moest nemen. Daarop besloot ik een Vario (Qtek 9100) te kopen omdat ik dan een 'alles-in-een' apparaat had. Groot nadeel hiervan was echter het enorme formaat en de omslachtige manier van bedienen (icm WM5). Ook had dit apparaat voor mij veel overbodige functies (WLAN is leuk maar in de praktijk had ik er niet veel aan).
De Nokia E50 heeft alles in zich wat ik nodig heb, maar heeft het formaat van mijn oude Nokia 1100. Je stopt hem in je broekzak zonder er last van te hebben. Het zakelijke uiterlijk zal niet snel vervelen en door de degelijke materialen zal deze smartphone lang mee gaan. Hoewel ik de afgelopen maanden vaak heb geswitched van telefoon, is dit eigenlijk de telefoon die ik zocht!

Negatief!
• Omslachtige en onlogische menustructuur
• De 'navigatie-joystick' onderbreekt het voor de rest zo strakke design
• Geen normale koptelefoonaansluiting
• Standaard accesoirepakket ver onder de maat
• PC Suite instabiel (maar dit licht waarschijnlijk niet aan de telefoon)

Positief!
• Degelijk
• Strak design en kwalitatieve "look en feel"
• Scherp, kleurrijk en helder scherm onder alle omstandigheden
• De geluidskwaliteit tijdens het bellen is uitstekend
• Goede batterijduur, 4 dagen normaal gebruik zonder laden
• Eindelijk een smartphone waarbij je niet uit je broek scheurt als je gaat zitten, zelfs niet als je een strakke lederhösen draagt

Review van Ferra.ru
Dit is een Russische site, dus voor de meeste van ons onleesbaar :+. Echter dankzij Babelfish hebben wij ook inzicht in de taal van onze Russische vrienden :).

Review van Infosyncworld
Een erg korte review, wel duidelijke alle plussen en minnen op een rij.

Review van PhoneArena
Een behoorlijk lange en uitgebreide review. Zeker de moeite waar om eens door te lezen.

Review van Nieuwemobiel.nl
Nette review van nieuwemobiel. Het commentaar over de "te kleine toetsen" ben ik het niet mee eens.

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/9025/sfa1.jpg

Meer foto's in de review.

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/7787/nokia1100sonyericssont290itmobilevarionokiae50wincevj4.jpg
Nokia 1100, Sony Ericsson T290i, T-Mobile MDA Vario en Nokia E50 gebroederlijk naast elkaar.
[groot]

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/697/vieropeenrijn1100set910itmvarione50wincewl5.jpg
De 16 mm slanke Nokia E50 naast zijn dikke broer Vario.
[groot]

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/6094/vanondernaarboventmvarioset290in1100ne50winceud2.jpg
Diktevergelijking
[groot]

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/9381/nokiae50wincenb8.jpg
Nokia E50
[groot]

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/1323/nokiae50indehandwincezb2.jpg
Nokia E50 in de hand
[groot]

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/7751/hartwincexv7.jpg
Nokia E50
[groot]

Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/7602/staandwincewr0.jpg
Staande E50 (kan ook liggen)
[groot]

Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/5797/scherpwincebv2.jpg
Nokia E50
[groot]

Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/5113/accessoiressf1.jpg

Alle officiële Nokia-accessoires kun je hier vinden.

Nokia Mobile Holder CR-66
Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/7501/imageac2.jpg
Een carkit speciaal voor de Nokia E50.
€52,00 bij Smartphoneshop.nl

Nokia Music Hoofdtelefoon HS-20, AD-4
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/9871/hs20nh3.jpg
Hoewel de standaard bijgeleverde dopjes niet echt spectaculair zijn, is het door de 3,5 mm aansluiting mogelijk je eigen oordopjes aan te sluiten.
€24,95 bij ViFaTelecom

Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/8562/overigno0.jpg

Hyperlinks
Officiële Nokia E50 pagina

Software
Meer sofware kan worden gevonden in het "Symbian S60 3rd Edition Discussie" topic

Mail For Exchange 1.3.0 (.sisx, 1.2 MB)
Met "Mail For Exchange" kun je je Nokia E50 synchroniseren met een Microsoft Exchange Server. Dit houdt in dat je Contactpersonen, agenda en email kunt synchroniseren via een online server.
Een gratis exchange server kun je aanvragen bijvoorbeeld bij Mail2Web. Via Mail2Web kun je ook email ophalen van een andere mailbox en gebruik maken van push-email.
Klik hier voor de officiële "Mail For Exchange" site.

AutoLock v1.1 (.sisx, 37kB)
Standaard biedt de E50 geen automatische toetsenblokkering. Met AutoLock kan dit wel. Na een door de gebruiker opgegeven aantal seconden blokkeren alle toetsen.
Klik hier voor de officiële "AutoLock" site.

[ Voor 193% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 30-09-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Updates
Dinsdag 19 september 2006
Review toegevoegd, enkele nieuwe onderdelen en een nieuw openingsplaatje

Nog te doen
• Accessoires toevoegen, maar ik wacht nog op tips van mede-tweakers
• Meer links als die er zijn
• De FAQ bijwerken
• Taalfouten eruit halen
• Review herzien

[ Voor 173% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 19-09-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189684

Ook ik heb de E50 sinds een week in bezit, 6230 kon niet tegen zwemmen.
het is een fijn toestel, de knopjes zijn even wennen.
tijdens een gesprek hoor ik ongeveer iedere minuut een toontje, ik kan nergens vinden waar ik dit kan uitzetten 8)7 voor de rest synchroniseren dat werkt goed via bleutooth xp en outlook 2003.
Jammer dat de radio ontbreekt.

gekocht bij 2call voor €232

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

@ Pumba Ik zag in de topicstart al dat hij werkt met de Oasis GPS Bluetooth en Route 66. Was benieuwd of het een beetje bevalt en hoeveel ruimte alleen benelux inneemt?!

@petero Misschien waarschuwingstonen uit in je Profielen?

[ Voor 14% gewijzigd door GandalfTheGrey op 17-09-2006 19:24 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:35

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Anoniem: 86536 schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:33:

:? Is er al een versie van Tomtom beschikbaar die geschikt is voor de E50?
Nee. Wel kun je bijvoorbeeld gebruik maken van Route 66
TomTom Mobile 6 http://www.tomtom.com/pro...res.php?ID=237&Language=5

Tenminste, voor zover ik de site begrijp is deze versie ook bruikbaar voor S60v3

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Op www.nokia.de staat onderaan bij de "technische daten" van de e50 dat je naast de standaard bl-5c accu (970 mAh) ook de bl-6c accu (1150mAh) kunt gebruiken.
Waarschijnlijk omdat deze accu dikker is staat er bij "spezielles akku-cover erforderlich" (je hebt dus een ander accu dekseltje nodig).

bl-6c 1150 mAh.
bl-5c 970 mAh.-

toename 180 MAh. (180 : 9.7 = 18.56% meer accu vermogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130472

Hoe reageerd het menu op deze telefoon? Gaat dat snel of traag? Ik heb een 6230i gehad, weliswaar geen symbian maar dat was echt vervelend traag. Is dat hier ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:41
Anoniem: 130472 schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:40:
Hoe reageerd het menu op deze telefoon? Gaat dat snel of traag? Ik heb een 6230i gehad, weliswaar geen symbian maar dat was echt vervelend traag. Is dat hier ook zo?
Traag en snel zijn relatieve begrippen. Vervelend traag kan ik hem niet noemen, maar het is wel goed merkbaar. Gelukkig buffert hij alle toetsaanslagen intussentijd, zodat je na de ontdekkingstocht al wat sneller kan werken met je telefoon.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

@Pumba Hoe heb jij Route66 @ je E-50 gekregen. Ik heb 1GB kaartje erin, als ik hem in de system map kopieer via Nokia PC Suite werkt ie gewoon niet. Heb jij een externe cardreader gebruikt?!

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
[zeikmodus] Eerste woordje in de TS is zakeNlijk = zakelijk [/zeikmodus]

@ Petero: Staat gewoon in je instellingen. Is de toon van 1 minuut, dus die hoor je elke minuut :9

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 18-09-2006 12:34 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Bij 2 call is hij nu duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CLB schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:34:
[zeikmodus] Eerste woordje in de TS is zakeNlijk = zakelijk [/zeikmodus]

[...]
fixed
GandalfTheGrey schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:32:
@Pumba Hoe heb jij Route66 @ je E-50 gekregen. Ik heb 1GB kaartje erin, als ik hem in de system map kopieer via Nokia PC Suite werkt ie gewoon niet. Heb jij een externe cardreader gebruikt?!
Ik heb het precies gedaan zoals in de installatie stond opgegeven. Eerst kopiëren naar de sd card (via card reader idd) en dan erin doen.
hij geeft trouwens nu wel voor het eerst foutmelding "kan bestand niet openen" :? vaag mss doe ik iets verkeerd

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 18-09-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 08:37
Heb hem dan ook maar besteld, via Pixmania voor 254euro, vond ik nog een schappelijke prijs.

Enige waarvoor ik vrees is die traagheid, als hij inderdaad niet altijd snel reageert dan ga ik mij daar zeer zeker aan opjagen. Hopelijk is de rest wel super zodat ik daar maar mee moet leren leven :)

Er wordt ivm nieuwe software erop te zetten vaak enkel gepraat over de Nokia PC Suite, maar ik heb een Mac, bestaan daar ook goeie progs voor? Geen zin om te rebooten naar Windows enkel om te syncen met mijn telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 00:32
Anoniem: 86536 schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:04:
[...]

fixed

[...]

Ik heb het precies gedaan zoals in de installatie stond opgegeven. Eerst kopiëren naar de sd card (via card reader idd) en dan erin doen.
hij geeft trouwens nu wel voor het eerst foutmelding "kan bestand niet openen" :? vaag mss doe ik iets verkeerd
Fixed? kijk nog eens goed dan 8)7

Voor de rest: hulde voor dit topic. Ik verwacht de mijne binnen 1,5 week :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:53

Sick Nick

Drop the top!

Ik ga de mijne morgen ophalen :) Dan de boel lekker bekijken en vol gooien met software :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127502

Nette startpost! Over een paar dagen ben ik hopelijk ook de troste bezitter van een E50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kermit schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:48:
[...]

Fixed? kijk nog eens goed dan 8)7

Voor de rest: hulde voor dit topic. Ik verwacht de mijne binnen 1,5 week :9
we hebben een z - we hebben een a -... k - e - l - i - j - k ... *O* ZAKELIJK *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Heb m vanmiddag gehaald, toptoestelletje :) Lekker vlotte reactie, kan een hoop. Alleen geen email synchroniseren met outlook :? Dat is wel een flink minpunt, had ik niet verwacht omdat ze hem profileren als een zakentelefoon. Agenda/contacts enzo gaat prima maar email wil ie niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand trouwens een tooltje dat smsjes filtert? Ik wil op nummer of bepaalde content smsjes kunnen filteren naar andere mappen.. Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Review toegevoegd aan de startpost!

Iemand nog tips voor accessoires in de topicstart? Tot nu toe nog bar weinig gevonden voor de E50: geen cradles, geen cases...
Ik ben trouwens op zoek naar betere oordopjes voor het luisteren van muziek en waarmee ik (handsfree) kan bellen. Welke is hiervoor geschikt. Ik zag al de HS-20 van Nokia, maar de bijgeleverde dopjes schijnen brak te zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 19-09-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187905

Ben zelf al enige tijd bezitter van de E50. Vind het een geweldig toestel.

Alleen vind ik het ontzettend slordig dat er nog geen mobiele houders voorradig zijn voor de E50.
Meerdere internet-shops hebben de Nokia CR-66 op hun verkooplijst staan, maar niemand kan deze leveren. Probleem ligt bij Nokia.

Voor mensen die toch willen navigeren, maar geen navigatie pakket willen kopen van Route66 of TomTom, kunt u deze proberen Nav4all.

Deze prog kun je installeren op je E50 en via internetverbinding maakt hij een route aan en slaat deze op als bolletje-pijltje systeem. Je kunt ook gebruik maken van kaarten maar dan moet je verbinding houden met het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:29:

Iemand nog tips voor accessoires in de topicstart? Tot nu toe nog bar weinig gevonden voor de E50: geen cradles, geen cases...
Ik ben trouwens op zoek naar betere oordopjes voor het luisteren van muziek en waarmee ik (handsfree) kan bellen. Welke is hiervoor geschikt. Ik zag al de HS-20 van Nokia, maar de bijgeleverde dopjes schijnen brak te zijn.
De HS-20 heeft toch een 3.5mm plug waar je je eigen oordoppen/koptelefoon op aan kunt sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bumme schreef :

Alleen vind ik het ontzettend slordig dat er nog geen mobiele houders voorradig zijn voor de E50.
Meerdere internet-shops hebben de Nokia CR-66 op hun verkooplijst staan, maar niemand kan deze leveren. Probleem ligt bij Nokia.

ik heb hem zaterdag bij belstore.nl besteld, daar staat ie dat ie vooradig is dus ik hoop dat ie morgen binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54709

Anoniem: 86536 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:29:

Iemand nog tips voor accessoires in de topicstart?
Wat ik ook wel het vermelden waard vind is de spraakherkenning/-functie van de E50.

Je bediend je telefoon en de verschillende functies met enkel stem. Bijv. Bluetooth
Misschien kunnen meer smartphones dit, maar ik had er nog nooit mee te maken gehad en vind het best handig

De zelfstudie in de telefoon zelf is ook handig voor n00bs als ik ;)
Hierin wordt o.a. de 'mutli-tasking' van het Symbian OS besproken. Actieve toepassingen zijn door de menutoets ingedrukt te houden eenvoudig op te roepen.

Ow, dan nog dit; Het ontbreken van een toetsenblokkering is ook vaag. 'Autolock' lost dit op.
Dan zijn we meteen bij het volgende negatieve puntje; Omdat het een S60 3rd gen toestel is, zijn het aantal toepassingen nogal beperkt..... Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 54709 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:55:
[...]

Wat ik ook wel het vermelden waard vind is de spraakherkenning/-functie van de E50.

Je bediend je telefoon en de verschillende functies met enkel stem. Bijv. Bluetooth
Misschien kunnen meer smartphones dit, maar ik had er nog nooit mee te maken gehad en vind het best handig

De zelfstudie in de telefoon zelf is ook handig voor n00bs als ik ;)
Hierin wordt o.a. de 'mutli-tasking' van het Symbian OS besproken. Actieve toepassingen zijn door de menutoets ingedrukt te houden eenvoudig op te roepen.

Ow, dan nog dit; Het ontbreken van een toetsenblokkering is ook vaag. 'Autolock' lost dit op.
Dan zijn we meteen bij het volgende negatieve puntje; Omdat het een S60 3rd gen toestel is, zijn het aantal toepassingen nogal beperkt..... Iemand suggesties?
Ik zal er eens naar kijken, die functie kende ik nog niet.

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Toetsenblokkering werkt bij mij prima hoor?!

Wat zijn Symbian 4rd Gen phones dan?

Computer Specs

• Kiff
Uit de ts:
De 3x op en ontlaadcyclus heeft hij nog niet gehad, dus uiteindelijk zal de batterij bij gemiddeld gebruik zo'n 4 dagen meegaan.
Wat bedoel je daar juist mee? En wat is aan te raden als ik de telefoon voor het eerst in handen heb? Onmiddelijk een 12-tal uur laten opladen of eerst laten leeglopen en daarna dat doen? Of gewoon werken alsof ik hem al eventjes heb?

Hoe lang duurt het opladen trouwens?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:29
Kiff schreef op woensdag 20 september 2006 @ 08:13:
Uit de ts:
[...]

Wat bedoel je daar juist mee? En wat is aan te raden als ik de telefoon voor het eerst in handen heb? Onmiddelijk een 12-tal uur laten opladen of eerst laten leeglopen en daarna dat doen? Of gewoon werken alsof ik hem al eventjes heb?

Het ontladen van dit soort toestellen is niet meer nodig vanwege nieuwe type baterijen, de zogenaamde LI-ON. De eerste generatie mobiele telefoons hadden NI-CD batterijen, dit soort batterijen had een geheugen. Het geheugen bestond uit een minimum en een maximum stand, waardoor je in de eerste weken van je telefoon moest zorgen dat je deze volledig liet leeglopen en volledig moest laden.

Het beste wat je nu kunt doen met LI-ON batterijen is deze met enige regelmaat bij te laden, waardoor deze op conditie blijft.

Anoniem: 189684 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:36:
Bumme schreef :

ik heb hem zaterdag bij belstore.nl besteld, daar staat ie dat ie vooradig is dus ik hoop dat ie morgen binnenkomt.
Deze webshop kende ik nog niet, maar heb er gelijk eentje besteld.

Thanks voor de reactie

Topicstarter
Kiff schreef op woensdag 20 september 2006 @ 08:13:
Uit de ts:
[...]

Lithium-ion accu's hebben inderdaad geen geheugen meer, maar ik meende wel dat de capaciteit pas maximaal was na enkele malen ont- en opladen. Daarna boeit het inderdaad niet meer of je hem kleine stukjes op/ontlaadt.
Wel was het, geloof ik, zo dat als je een li-ion accu nooit onlaadt, maar telkens een klein stukje bijlaadt tot 100%, er wel een soort geheugen-effect ontstaat waarbij de 'software' denkt dat de batterij leeg is (maar dat in werkelijkheid niet zo is)

Opladen gaat redelijk snel, bij mij is hij in een dik uurtje opgeladen (vanaf 15%)
Anoniem: 127502 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:02:
[...]

De HS-20 heeft toch een 3.5mm plug waar je je eigen oordoppen/koptelefoon op aan kunt sluiten?
De HS-20 kan ik alleen nergens vinden (in een webshop)...
GandalfTheGrey schreef op woensdag 20 september 2006 @ 00:18:
Toetsenblokkering werkt bij mij prima hoor?!

[...]
Ik heb het over automatische toetsenblokkering, dus na x seconden/minuten toetsenblokkering.
AutoLock lost dit idd op

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 20-09-2006 09:55 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Opmerkingen over de TS:

in de review staat ergens: ik ga niet alle plaatje laten zien, mist een s
ook staat er ergens onderaan bij de foto met 4 of 5 toestellen, gebroerdelijk ofzoiets, -> gebroederlijk

Verder nette review, alleen je kritiekpunten over het joystickje vind ik een beetje overdreven.

Topicstarter
Hier een site met veel freeware, waaronder snake 3d.

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 21:59
Op telecomvergelijker.nl staan 2 reviews en 1 persoon zegt tomtom 6 al werkend te hebben :)

Heb em ook maar besteld bij 2call.. T lijkt me een goede telefoon voor een mooie prijs :) Eindelijk kan ik mn brakke K700i weg doen :D

Welke applicaties gebruiken jullie nog meer op de E50?

Feyenoord!

Outl@w schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:40:
Op telecomvergelijker.nl staan 2 reviews en 1 persoon zegt tomtom 6 al werkend te hebben :)

Heb em ook maar besteld bij 2call.. T lijkt me een goede telefoon voor een mooie prijs :) Eindelijk kan ik mn brakke K700i weg doen :D

Welke applicaties gebruiken jullie nog meer op de E50?
Ik heb Tom Tom 6 ook al werkend. Ziet er goed uit, ga er denk maar een GPS muis bij kopen. Weet alleen nog niet precies welke. Ik vraag me ook af of het navigeren handig is icm een klein display. Verder weet ik niet of mn carkit dan goed werkt als ie ook met de GPS muis praat?

• Yepaap
  • Laatst online: 08:48
Anoniem: 130472 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:53:
[...]

Ik heb Tom Tom 6 ook al werkend. Ziet er goed uit, ga er denk maar een GPS muis bij kopen. Weet alleen nog niet precies welke. Ik vraag me ook af of het navigeren handig is icm een klein display. Verder weet ik niet of mn carkit dan goed werkt als ie ook met de GPS muis praat?
Tom Tom 6 ook werkend gekregen op de E50. Werkt prima met de Oasis GPS ontvanger ;) . Durf niet te zeggen of je twee bluetooth apparaten tegelijk kan gebruiken, carkit en GPS in dit geval. Heeft iemand de CR-66 houder al binnen icm met de CA-55 kabel zodat deze op je oude 6310 carkit werkt ?

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 23:00
hoe zit dat nu met de "dual sim" mode die op dit toestel zou zitten? Ik las dat her en der toen hijaangekondigd werd maar nu rept niemand daar nog wat over.

• Kiff
dafz0r schreef op donderdag 21 september 2006 @ 09:35:
hoe zit dat nu met de "dual sim" mode die op dit toestel zou zitten? Ik las dat her en der toen hijaangekondigd werd maar nu rept niemand daar nog wat over.
Ja dat zou ik ook wel handig vinden. Hier op het werk heb ik namelijk geen ontvangst met mijn normale provider dus zou ik nog wel een prepay sim erin kunnen steken van een betere om altijd ontvangst te hebben (ok een ander nummer, maar bellen kan ik dan altijd wel).

Of werkt het dan niet tegelijk?

Topicstarter
Het lukt me tot nu toe nog niet om met bluetooth te syncen vanaf de telefoon. Ik kan dus wel via de PC syncen met mijn telefoon, maar ik wil kunnen syncen zonder dat ik de PC hoeft te bedienen. Hij maakt wel contact als ik via Menu-Connect.-Synchr. met het standaard profiel "PC Suite" synchroniseerd, maar hij synchroniseerd niet.

• dafz0r
Kiff schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:04:
[...]

Ja dat zou ik ook wel handig vinden. Hier op het werk heb ik namelijk geen ontvangst met mijn normale provider dus zou ik nog wel een prepay sim erin kunnen steken van een betere om altijd ontvangst te hebben (ok een ander nummer, maar bellen kan ik dan altijd wel).

Of werkt het dan niet tegelijk?
Dat zou ik dus willen weten, ik draag nu dus altijd 2 toestellen mee. 1 voor werk en 1 voor privé. Ik zit niet in een situatie waar ik de privé telefoon gewoon thuis zou kunnen laten.
Die homemade dual sim dingen moet je bij bootup kiezen welke sim je wilt booten, ik wil ze dus allebei tegelijk (dual antenne) online hebbe

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

@Yepaap en Technokux

Kunnen jullie me toevoegen @ msn (vinnoschot[at]hotmail.com). Even kijken of ik TomTom 6 ook aan de praat kan krijgen :)

Computer Specs

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb trouwens handy weather erop gezet, voordeel hiervan is dat je een bruikbare screensaver krijgt. 2 grote iconen van het weer voor vandaag en morgen, maar ook een veel grotere klok en een balkje met de datum en weeknummer!

Afbeeldingslocatie: http://www.epocware.com/screenshots/nokia_utilities/E60/ita_weather6.gif

Zo dus, maar dan natuurlijk niet wit maar gewoon het scherm uit waar er geen informatie is. Erg relaxed moet ik zeggen.

Topicstarter
Sick Nick schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:56:
Ik heb trouwens handy weather erop gezet, voordeel hiervan is dat je een bruikbare screensaver krijgt. 2 grote iconen van het weer voor vandaag en morgen, maar ook een veel grotere klok en een balkje met de datum en weeknummer!

[afbeelding]

Zo dus, maar dan natuurlijk niet wit maar gewoon het scherm uit waar er geen informatie is. Erg relaxed moet ik zeggen.
kun je die 'weer' icoontjes ook weghalen?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Nee, voor zover ik weet niet. Je stelt het in door bij je theme het standbyscherm 'weather' te kiezen die erbij komt door het programma. Daar kan je verder niks aan instellen, misschien in nieuwere versies wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yepaap
Misschien een gekke vraag, weet iemand toevallig hoe je die snelkoppeling kan wijzigen/toevoegen onder je klokje zoals bij berichten, agenda en web. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yepaap
Yepaap schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:28:
Misschien een gekke vraag, weet iemand toevallig hoe je die snelkoppeling kan wijzigen/toevoegen onder je klokje zoals bij berichten, agenda en web. :?
Laat maar, Ik heb het al gevonden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189684 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:36:

Heb je de CR-66 al binnen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 16:28
Voor de liefhebbers een theme speciaal voor de E50

http://www.romankeller.ch...2006/09/cute-blue-e50.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
komaan mensen met een E50, laat me es iets weten over die dual sim! dan ga ik e rmij meteen 1tje halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173198

Yepaap schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:50:
[...]

Tom Tom 6 ook werkend gekregen op de E50. Werkt prima met de Oasis GPS ontvanger ;) . Durf niet te zeggen of je twee bluetooth apparaten tegelijk kan gebruiken, carkit en GPS in dit geval. Heeft iemand de CR-66 houder al binnen icm met de CA-55 kabel zodat deze op je oude 6310 carkit werkt ?
Hoe is de leesbaarheid van de kaarten ed op het scherm van de E50? ik ben me aan het orienteren om TT6 aan te schaffen, maar vind de gok een beetje groot ivm met het in verhouding kleine scherm van mijn E50... heb je wellicht een screenshot??

Draait TT soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54709

Ook leuk: 3rd Gen Themes Show case

Ik zelf gebruik de Firefox Theme.... Vind 'm lekker helder en praktisch.
Uiteraard wel met de nieuwe icons, want dat ziet er extra gelikt uit!

Afbeeldingslocatie: http://www.babinokia.com/UPLOADS/immagini/immgtemi/Blackfirefox.JPG

Direct *.sis link met default Icons
Direct *.sis link met nieuwe Icons

Bron: Symbian Themes & Symbian Talk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outl@w
  • Laatst online: 08-06 21:59
Zijn er nog do's en don'ts mbt het geheugen?

dixons site heb 1GM micro SD van Dane-alec voor 40 euro. Lijkt mij een goede deal voor deze telefoon?

Feyenoord!

Topicstarter
Outl@w schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:00:
Zijn er nog do's en don'ts mbt het geheugen?

dixons site heb 1GM micro SD van Dane-alec voor 40 euro. Lijkt mij een goede deal voor deze telefoon?
Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek. In niet-webwinkels zijn ze echter nauwelijks op voorraad. De volgende site is goedkoop:
Supermemory.nl [Kingston 1GB MicroSD] voor 27.37 + 7.50 verzendkosten

En bij kijkshop hebben ze ook Dane-elec's voor 34,99 euro.

en natuurlijk hebben we de pricewatch

Hier trouwens nog meer themes.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 23-09-2006 13:23 ]

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:05
Anoniem: 86536 schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:33:
Het knopje 'wijzigen' is wat mij betreft overbodig. Het is bedoeld om te schakelen tussen de verschillende tekstinvoermodi, maar de gevorderde nokiagebruiker weet dat dit ook kan door het ingedrukt houden van de '#'-toets.
Dat knopje "wijzigen" kan ook voor andere dingen gebruikt worden. De gevorderde symbian gebruiker weet dit. ;p Met dat knopje kan je namelijk tekst selecteren en deze kopieren & plakken! ERG handig! :)

Iets later in de review staat trouwens ook nog dat je de menustructuur onhandig vindt. Je kan het menu helemaal aanpassen naar wat je zelf wilt. Mapjes aanmaken, daar snelkoppelingen instoppen etc. Ook kan je de instellingen naar het main menu halen. Hiervoor moet je op instellingen gaan "staan" dan op opties drukken en dan naar map verplaatsen. Als je dan daar kiest voor "menu" dan komt ie in je main menu te staan. Ik vind het symbian menu echt ideaal. Misschien dat je dit ook niet wist, maar als je in het menu zit en je wilt t pictogram links boven hebben dan hoef je alleen op 1 te drukken. Boven midden is dan de 2, boven rechts de 3.. etc.

[ Voor 37% gewijzigd door DoubleD1980 op 23-09-2006 17:01 ]

Topicstarter
DoubleD1980 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:55:
[...]

Dat knopje "wijzigen" kan ook voor andere dingen gebruikt worden. De gevorderde symbian gebruiker weet dit. ;p Met dat knopje kan je namelijk tekst selecteren en deze kopieren & plakken! ERG handig! :)

Iets later in de review staat trouwens ook nog dat je de menustructuur onhandig vindt. Je kan het menu helemaal aanpassen naar wat je zelf wilt. Mapjes aanmaken, daar snelkoppelingen instoppen etc. Ook kan je de instellingen naar het main menu halen. Hiervoor moet je op instellingen gaan "staan" dan op opties drukken en dan naar map verplaatsen. Als je dan daar kiest voor "menu" dan komt ie in je main menu te staan. Ik vind het symbian menu echt ideaal. Misschien dat je dit ook niet wist, maar als je in het menu zit en je wilt t pictogram links boven hebben dan hoef je alleen op 1 te drukken. Boven midden is dan de 2, boven rechts de 3.. etc.
Ja, dat eerste was ik inderdaad ook achter. Wat betreft de rest moet ik binnenkort de review nog wel aanpassen, omdat een aantal van de door mij als negatief opgegeven punten ontstaan zijn door onwetendheid van het OS :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163173

Heeft er hier nog iemand problemen met bellen of gebeld worden? Gemiddeld om de 2 gesprekken versta ik de mensen niet aan de andere kant van de lijn, maar zij mij perfect... Echt irritant, het is dan zo'n goede gsm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 16:19
Even een vraagje: 't Is toch niet zo dat het model met camera alleen in het wit besteld kan worden hè? Via GSM-easy bieden ze de E50 met camera namelijk enkel in 't wit aan. De versie zonder camera hebben ze wel in de zwart/grijze kleur.

Ik wilde 'm bestellen voor m'n vader maar hij vindt de witte niet echt fantastisch. Wel wil hij graag een camera omdat ie voor z'n werk misschien wel eens een stiekum onschuldig fotootje bij een concurrent wil maken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een E50 met camera, mooi in het zwart/aluminium :) Dus die is er ook gewoon leverbaar, wist niet eens dat ze ook uitvoeringen in het wit hadden trouwens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 163173 schreef op zondag 24 september 2006 @ 11:31:
Heeft er hier nog iemand problemen met bellen of gebeld worden? Gemiddeld om de 2 gesprekken versta ik de mensen niet aan de andere kant van de lijn, maar zij mij perfect... Echt irritant, het is dan zo'n goede gsm...
Ik heb hier (nog) geen last van gehad. Als het vaker voorkomt zou ik hem terugbrengen.

Ondersteund deze telefoon eigenlijk A2DP? Of zou hij dit dmv een nieuwe f/w kunnen gaan ondersteunen?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 24-09-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189593

Is het mogelijk om via je PC en bluetooth te internetten op de E50.
zo ja ,

Met welke programma's moet dit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee nog niets gezien, op internet staat dat hij nog niet geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

TomTom 6 draaien nu :) Echt prima te doen!

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
Heb hem deze morgen gekregen en qua uiterlijk beviel hij mij onmiddelijk. Klein, licht en de toetsen zijn stevig en groot genoeg (buiten de C toets misschien). OS ziet er gelikt uit, maar (zoals verwacht) toch wat traagjes. Voor de rest nog niet veel mee kunnen spelen (zit op werk) maar toch al op een probleem gestoten: Het toestel is niet in het nederlands te zetten (niet erg, doe ik toch nooit), maar ook de "Writing language" (T9 neem ik aan?) is dat niet! Aangezien de meeste berichten die ik typ toch in het Nederlands zijn is dit toch wel wenselijk!
Hebben ze mij dan toch de verkeerde telefoon verpatst bij PixMania?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Denk het dan wel, je taal zou je gewoon op nederlands moeten kunnen zetten. Bij het gebruik van een nederlandse sim zou ie bij de automatische stand ook nederlands moeten kiezen. Had je wel een nederlandse handleiding erbij? Anders hebben ze je misschien een duitse versie verkocht ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
Sick Nick schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:02:
Denk het dan wel, je taal zou je gewoon op nederlands moeten kunnen zetten. Bij het gebruik van een nederlandse sim zou ie bij de automatische stand ook nederlands moeten kiezen. Had je wel een nederlandse handleiding erbij? Anders hebben ze je misschien een duitse versie verkocht ofzo.
Goeie tip, had nog niet naar de handleidingen gekeken (was al te laat op het werk, dus is vlug gegaan). Het is een Engelse en Franse, dus ze hebben mij inderdaad de verkeerde geleverd. :(

Iemand een idee of dit te verhelpen is door nieuwe firmware (bvb in een Nokia Service Point of hoe noemen ze dat ook alweer?)? Enkel die T9 wil ik in het nederlands, dat is toch wel ambetant. Maar heb de telefoon ook dringend nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86328

Bij Pixmania kocht ik vorige week een eenvoudige telefoon voor mijn opa. Ik schrok best wel toen ik ontdekte dat je slechts kon kiezen uit Duits, Frans, Engels of Italiaans. Gelukkig hielpen ze me bij de Nokia Service Point erg netjes en hebben ze de Nederlandse firmware erop geflashed. Normaal rekenen ze daar geld voor zeiden ze (als de telefoon uit buitenland komt), maar ik hoefde er niets voor te betalen.

Zelf heb ik de sinds een paar dagen de Nokia E50. Na jarenlange ellende met SE lijkt het erop dat dit een supertelefoon is. Het installeren van applicaties is echt supereenvoudig en er veel beschikbaar. Nokia GPS ontvanger en Carkit zijn besteld in Duitsland, maar de telefoonhouder (CR-66) is dus gewoon nergens te koop! Erg slecht van Nokia, hoop maar dat ik er niet te lang op hoef te wachten. Zelfde verhaal geldt ook voor de headset HS-20 die ik er bij wil hebben om muziek te luisteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 86328 op 25-09-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
Anoniem: 86328 schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:32:
Bij Pixmania kocht ik vorige week een eenvoudige telefoon voor mijn opa. Ik schrok best wel toen ik ontdekte dat je slechts kon kiezen uit Duits, Frans, Engels of Italiaans. Gelukkig hielpen ze me bij de Nokia Service Point erg netjes en hebben ze de Nederlandse firmware erop geflashed. Normaal rekenen ze daar geld voor zeiden ze (als de telefoon uit buitenland komt), maar ik hoefde er niets voor te betalen.

Zelf heb ik de sinds een paar dagen de Nokia E50. Na jarenlange ellende met SE lijkt het erop dat dit een supertelefoon is. Het installeren van applicaties is echt supereenvoudig en er veel beschikbaar. Nokia GPS ontvanger en Carkit zijn besteld in Duitsland, maar de telefoonhouder (CR-66) is dus gewoon nergens te koop! Erg slecht van Nokia, hoop maar dat ik er niet te lang op hoef te wachten.
Welk Service Point was dat als ik vragen mag? Heb op de site van Nokia een mailtje gestuurd dus ik hoop dat ze mij zo ook willen helpen... Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een mail terug van Nokia hoef je niet te verwachten. Ik had ook een e-mail gestuurd via dat webformulier, maar heb niets teruggekregen. Ben in Nijkerk langs geweest bij het Nokia Service Point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 86536 schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:02:
[...]
Ondersteund deze telefoon eigenlijk A2DP? Of zou hij dit dmv een nieuwe f/w kunnen gaan ondersteunen?
Weet niemand dit?

En gebruikt iemand de telefoon ook als MP3-Speler? En hoe bevalt dit? En met welke (niet-standaard) dopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

@Pumba ik heb er nu 600MB aan muziek op staan, moet alleen ff dopjes regelen idd :)

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 11:24
die dual sim optie, daar heb ik tot nu toe alleen maar vragen over voorbij zien komen, weet iemand al hoe dat zit.

Kun je twee simkaarten tegelijkertijd actief hebben of moet je ook weer kiezen?

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Nokia E-50 heeft geen dual-sim mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 14:45
GandalfTheGrey schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:32:
TomTom 6 draaien nu :) Echt prima te doen!
Welke TomTom heb je draaien dan? Ik dacht dat er nog geen versie van 6 uit was voor Symbian.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 11:24
misschien is ook dat optioneel, er zijn twee uitvoeringen in omloop, een zonder en een met camera, wellicht dat een van beide de dual sim heeft en de andere niet?

Ook vreemd trouwens, het staat duidelijk op nokia site te lezen:

Je Nokia E50 gebruiken voor oproepen met zowel persoonlijke als professionele nummers
Persoonlijke en professionele oproepen afzonderlijk beheren: op het einde van de dag schakel je het nummer voor je werk uit, terwijl je persoonlijke nummer actief blijft

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

vegtem schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:47:
misschien is ook dat optioneel, er zijn twee uitvoeringen in omloop, een zonder en een met camera, wellicht dat een van beide de dual sim heeft en de andere niet?

Ook vreemd trouwens, het staat duidelijk op nokia site te lezen:

Je Nokia E50 gebruiken voor oproepen met zowel persoonlijke als professionele nummers
Persoonlijke en professionele oproepen afzonderlijk beheren: op het einde van de dag schakel je het nummer voor je werk uit, terwijl je persoonlijke nummer actief blijft
Zit er niet ook een sipclient in? (zoals bij de E60/61/70), misschien dat ze dat bedoelen met tweede nummer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[url=http://http://www.newmobile.nl/eur/nl/Review.php?review_id=ad338d&page=1]Nieuwemobiel[/url] heeft inmiddels ook een review online. Na het lezen van de review ben ik alleen maar meer tot de conclusie gekomen dat dit de juiste telefoon voor mij is. Tijd om eens een bestelling te plaatsen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het al eens eerder gevraagd dacht ik, maar weet iemand een tooltje die inkomende SMSjes filtert en deze vervolgens verplaatst naar een bepaalde map? Dus geen black-list achtig gebeuren, maar puur het filteren en sorteren van smsjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Macer schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:32:
[...]

Welke TomTom heb je draaien dan? Ik dacht dat er nog geen versie van 6 uit was voor Symbian.
TomTom Navigator 6 voor SymbianOS60 (v3)

Er is wel een optie Externe SIM via Bluetooth, is dat de dual SIM?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 22:37
Draait tomtom6 wel op de E50? Ik krijg m op een 3250 namelijk niet aan de praat, verhaal met de resolutie waardoor de installatie stopt met een foutmelding bij de stemkeuze.

Ben benieuwd of hier nog een oplossing voor is of bepaalde patch voor uitgebracht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ja, draait prima. Scherm is een beetje klein in vergelijking met TT6 op een pda en zelfs een mda vario maar er valt mee te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knot
Zit er verschil in resolutie tussen de E50 en de 3250 dat jij weet? Op een 3250 crasht de installatie namelijk en ik dacht dat de schermresolutie hetzelfde was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

E50 is 240*320, resolutie van de 3250 is slechts 176 x 208. Misschien dat het daardoor komt? Beide draaien met Symbian S60 9.1 V3 dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knot
Thx. Lees hier en daar dat het aan de resolutie kan liggen, maar daar moet toch een omweg voor zijn. Gaat er bij mij niet in dat het wel op de E50 draait en niet op een duurdere 3250.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Tja, als het niet gaat dan gaat het niet. Misschien route66 proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knot
Als die er al is voor 9.1 / S60v3... zal eens zoeken.

Wel geinig trouwens, je bent ook Nordschleife fan :)

[ Voor 50% gewijzigd door Knot op 25-09-2006 23:24 ]

Ik heb TomTom 6 S60 V3 gevonden op het net en geïnstalleerd op m'n telefoon. Werkt perfect in eerste oogopslag. Alleen had ik eerst de kaarten van Guam en Scandinavië erop zitten. Die heb ik verwijderd en nu heb ik West-europa erop. Deze kaart is 916 mb groot (incl. flitskasten) !!!! Heb dus m'n 1 Gb kaartje mooi vol.

Ga vanmiddag aan de hand van de nav naar het werk rijden. Kijken of die het daadwerkelijk goed werkt.

Topicstarter
Anoniem: 187905 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:31:
Ik heb TomTom 6 S60 V3 gevonden op het net en geïnstalleerd op m'n telefoon. Werkt perfect in eerste oogopslag. Alleen had ik eerst de kaarten van Guam en Scandinavië erop zitten. Die heb ik verwijderd en nu heb ik West-europa erop. Deze kaart is 916 mb groot (incl. flitskasten) !!!! Heb dus m'n 1 Gb kaartje mooi vol.

Ga vanmiddag aan de hand van de nav naar het werk rijden. Kijken of die het daadwerkelijk goed werkt.
Is het nog mogelijk om alleen Benelux erop te zetten? Of moet je meteen heel west europa erop gooien? Dan zit m'n 1gb kaartje meteen vol :(

Anoniem: 86536 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:30:
[...]

Is het nog mogelijk om alleen Benelux erop te zetten? Of moet je meteen heel west europa erop gooien? Dan zit m'n 1gb kaartje meteen vol :(
Hallo,

Ik heb er benelux plus opstaan en deze neemd +-205 mb in.

Iemand een id hoe internetten via PC en bluetooth

Topicstarter
Anoniem: 189593 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:27:
[...]

Hallo,

Ik heb er benelux plus opstaan en deze neemd +-205 mb in.

Iemand een id hoe internetten via PC en bluetooth
Volgens mij is dit niet mogelijk met de standaard software (pc suite). Je kunt alleen je GSM als modem gebruiken, dus je GPRS verbinding van je telefoon gebruiken om op je pc te internetten.

Anoniem: 86536 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:30:
[...]

Ja hoo, je kunt ook alleen Benelux erop zetten.

Omdat ik tegen de Duitse grens woon is het leuk om eens motor-toertochten te rijden in Nederland en Duitsland. Maar op het net zijn voldoende mappen te vinden.

Het werkt perfect. Ben op de navigatie naar huis gereden en ook expres een verkeerde afslag genomen. De route wordt ook dan snel herberekend.

Alleen de extra info als snelheid, aankomsttijd e.d. zijn lastig te lezen. Maar goed het blijft dan ook een compromi. Wil je een zeer duidelijke nav-systeem. Dan moet je een een echt nav-systeem aanschaffen.

Al iemand E50 geüpdate via website van Nokia ???

Is dit al nodig?

Topicstarter
Anoniem: 189593 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:46:
Al iemand E50 geüpdate via website van Nokia ???

Is dit al nodig?
Er zijn nog geen updates.

Anoniem: 187771

kan er ook 2GB geheugen in?

De telefoonhouder CR-66 voor in de auto is nog steeds niet leverbaar. Ik baal er goed van dat Nokia dit niet goed voor elkaar heeft.

Op de website van Belstore staat dat het product leverbaar is UIT VOORRAAD dus had ik hem gisteren maar besteld nadat de telefoniste me kon vertellen dat het product vandaag geleverd zou worden door de leverancier. Toen ik net terugbelde met de vraag of ik het product al kon ophalen werd me verteld dat de CR-66 nog niet geleverd kan worden en dat het product misschien eind volgende week binnenkomt, maar dat kunnen ze me nu niet met zekerheid zeggen. Het kan ook langer duren.

Ik heb nog maar even gevraagd naar de juistheid van de status van dit product, maar volgens Belstore klopt het helemaal dat het product uit voorraad leverbaar is. Een of ander lulverhaal dat dat standaard is voor producten die bij de leverancier besteld kunnen worden, normaal gesproken is het er dan in een paar dagen, dat noemen ze dan "uit voorraad". Dat het een keertje wat langer kan duren moet je maar voor lief nemen. 8)7

Anyway, wat een fijn toestel is het! De webbrowser is echt subliem en het scherm brilliant scherp. Lachwekkend is wel de robotstem die probeert de naam van de beller uit te spreken :+ Nu zou ik toch zeggen dat ik met naambellen de naam van mijn contacten compleet anders uitspreek, maar toch weet de telefoon telkens de goede persoon te vinden uit mijn adreslijst.

p.s. : Ik heb intussen wel een e-mail teruggekregen van Nokia (na 6 dagen dus) met de mededeling dat ik maar langs een Nokia Service Point moet gaan. Dat had ik allang gedaan gelukkig.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 86328 op 28-09-2006 15:52 ]

Topicstarter

zou je me aub kunnen toevoegen op msn lukt mij namelijk niet te installeren [laat maar het is gelukt]

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 28-09-2006 23:48 ]

Ik heb TomTom 6 S60 V3 gevonden op het net en geïnstalleerd op m'n telefoon. Werkt perfect in eerste oogopslag.
Waar heb je deze gevonden, hoe heet dat bestand welke extensie is dit ?

Anoniem: 189684 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:28:
[...]

je kan het kopen...

http://www.tomtom.com/pro...p?ID=237&Category=2&Lid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Iemand ervaring met de bureaulader? Volgens Nokia site de DT-14:

Afbeeldingslocatie: http://www.phonecall.fr/acatalog/DT14h.jpg

Vind de opening er een beetje smal uitzien, en kan geen plaatjes vinden van deze lader incl. phone.

Nevermind, is voor batterij zelf lees ik nu :/ Geen bureauladers voor zakelijk toestel? :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Serenity op 29-09-2006 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb Tomtom6 nu draaiende. Ik heb net even een "routedemo" afgespeeld, dus een simulatie zonder dat je daadwerkelijk gebruik maakt van GPS. Het valt mij echter op dat het wat schokkender gaat dan Tomtom 5 op mijn Qtek, daar bewoog het soepel terwijl het in de demo stukje voor stukje beweegt en bij een afslag zelfs even stilstaat. Kan dit liggen aan de snelheid van mijn SD kaart? Ik heb een Kingston 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86328 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:46:
De telefoonhouder CR-66 voor in de auto is nog steeds niet leverbaar. Ik baal er goed van dat Nokia dit niet goed voor elkaar heeft.

Op de website van Belstore staat dat het product leverbaar is UIT VOORRAAD dus had ik hem gisteren maar besteld nadat de telefoniste me kon vertellen dat het product vandaag geleverd zou worden door de leverancier. Toen ik net terugbelde met de vraag of ik het product al kon ophalen werd me verteld dat de CR-66 nog niet geleverd kan worden en dat het product misschien eind volgende week binnenkomt, maar dat kunnen ze me nu niet met zekerheid zeggen. Het kan ook langer duren.

Ik heb nog maar even gevraagd naar de juistheid van de status van dit product, maar volgens Belstore klopt het helemaal dat het product uit voorraad leverbaar is. Een of ander lulverhaal dat dat standaard is voor producten die bij de leverancier besteld kunnen worden, normaal gesproken is het er dan in een paar dagen, dat noemen ze dan "uit voorraad". Dat het een keertje wat langer kan duren moet je maar voor lief nemen. 8)7

Anyway, wat een fijn toestel is het! De webbrowser is echt subliem en het scherm brilliant scherp. Lachwekkend is wel de robotstem die probeert de naam van de beller uit te spreken :+ Nu zou ik toch zeggen dat ik met naambellen de naam van mijn contacten compleet anders uitspreek, maar toch weet de telefoon telkens de goede persoon te vinden uit mijn adreslijst.

p.s. : Ik heb intussen wel een e-mail teruggekregen van Nokia (na 6 dagen dus) met de mededeling dat ik maar langs een Nokia Service Point moet gaan. Dat had ik allang gedaan gelukkig.
Ik heb er eentje bij Expansys gekocht. Nadat ik per mail gevraagd had of deze bij hun op voorraad lag. En heb daar een positief antwoord gekregen van een mevrouw van de Sales. Dus verwacht uiterlijk dinsdag mijn houder binnen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189684 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:28:
[...]

Voeg me maar even toe aan je MSM, zal ik je het uitleggen !!
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste