Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:02:
Tjonges wat zijn ze snel bij Nokia: ik kan zelfs de softwareupdater niet op Vista installeren. Als ze alle update en suites voor de officiële release van Vista af willen hebben mogen ze wel op schieten. Tot die tijd wachten dus... of op een andere pc installeren.

Heeft iemand al verschillen ontdekt in de nieuwe f/w?
Waarom zou die updater onder Vista moeten werken?
Die release duurt nog wel effe hoor.

Vista is niet officieel uit, dus je kan ook niet verwachten dat alle software er op werkt.
Ik heb liever dat ze hun tijd en energie steken in het garanderen van stabiliteit onder Windows XP.

Je hoort mij toch ook niet klagen dat er geen Linux versie is?
Nu moest ik perse mijn XP laptop gebruiken.

Het enige wat ik gemerkt heb is dat je nu een standaard APN in kan stellen voor applicaties die op internet willen, eerst kreeg ik daar een keuzemenuutje waar je kon kiezen welke gebruikt werd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:23:
[...]

Waarom zou die updater onder Vista moeten werken?
Die release duurt nog wel effe hoor.

Vista is niet officieel uit, dus je kan ook niet verwachten dat alle software er op werkt.
Ik heb liever dat ze hun tijd en energie steken in het garanderen van stabiliteit onder Windows XP.

Je hoort mij toch ook niet klagen dat er geen Linux versie is?
Nu moest ik perse mijn XP laptop gebruiken.

Het enige wat ik gemerkt heb is dat je nu een standaard APN in kan stellen voor applicaties die op internet willen, eerst kreeg ik daar een keuzemenuutje waar je kon kiezen welke gebruikt werd.
Er zijn toch al heel wat bèta testers die op deze software wachten en bovendien is het voor Nokia zelf handig om de software vóór de officiële releasedatum van Vista te laten verschijnen zodat eventuele fouten in het programma alvast worden verholpen. De meeste software bedrijven hebben de Vista versies van hun programma's al lang klaar.
Trouwens, de release duurt niet zo lang meer: de eerste officiële versie licht over 22 dagen in de schappen en de enterprise editions zijn de deur al uit.

Maargoed ontopic: niet echt veel interessante wijzigingen dus. Ik had gehoopt op een snellere werking van de camera (het maken van een foto duurt best lang bij mij, iets van 2 seconden na het indrukken van de knop wordt de foto pas gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Je bent al je installaties dus kwijt? Deze moet je opnieuw opzetten?

[ Voor 29% gewijzigd door GandalfTheGrey op 07-01-2007 12:01 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Sinds enkele uurtjes heeft mijn Nokia E50 het begeven na het neerleggen op tafel (echt normaal, rustig) nadat ik hem op een ander profiel had gezet. Het beeldscherm flitste nog even en daarom keek ik wat er aan de hand was. Vervolgens alleen nog maar digitale ruis in het beeld en meestal maar een paar lijntjes (horizontaal). Herstart en batterij eruit heeft niet mogen helpen.
Gewoon ter informatie, mochten er meer mensen te maken mee krijgen.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GandalfTheGrey schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:01:
Je bent al je installaties dus kwijt? Deze moet je opnieuw opzetten?
jah in principe wel, maar als je nog een reservekopie op je geheugenkaart maakt worden die meestal wel terug gezet, net zoals al je contactpersonen enzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dan toch eindelijk (volgens mij) een gratis screensaver gevonden :)

niet ondersteund :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:49:
Heb dan toch eindelijk (volgens mij) een gratis screensaver gevonden :)

niet ondersteund :'(
Over screensavers gesproken :)
Ik heb nu handy clock geinstalleerd die een grote klok weergeeft. Alleen staat dit beeld heel wat uurtjes per dag stil (er word namelijk ook een kalendertje weergegeven, dus het beeld blijft grotendeels hetzelfde). Zou dit slecht zijn voor de display? Kan dit inbranden (net als bij een laptop)?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:16:
[...] Zou dit slecht zijn voor de display? Kan dit inbranden (net als bij een laptop)?
LCD schermen kunnen niet 'inbranden'. Alleen oude CRTs en plasma schermen die net in gebruik zijn genomen kunnen 'inbranden'.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:01
Ik draai nu enkele dagen op de nieuwe firmware. Deze draait lekker maar ik heb een probleem: Ik kan Acrobar Reader niet meer opstarten. Iemand die ook dit probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op maandag 08 januari 2007 @ 08:04:
[...]

LCD schermen kunnen niet 'inbranden'. Alleen oude CRTs en plasma schermen die net in gebruik zijn genomen kunnen 'inbranden'.
toch heeft mijn laptop na een aantal nachtjes (perongeluk) aan te hebben gestaan een vlek met (dode?) pixels in beeld gekregen. En toen had ik hem al bijna een jaar in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op maandag 08 januari 2007 @ 08:04:
[...]

Vertel dat maar tegen mijn Dell 2001FP, ik zie soms als ik een effen gekleurd vlak op bepaalde plekken van mijn scherm heb toch echt een afdruk van het gnome voetje en de icoontjes ernaast op die plek. ;)

Nou is het ook al een oud scherm, maar toch... Tis wel een LCD.
Heeft ook met de warmte te maken denk ik, een GSM scherm wordt praktisch niet warm, een groot LCD scherm van een computer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrijver schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:23:
Ik draai nu enkele dagen op de nieuwe firmware. Deze draait lekker maar ik heb een probleem: Ik kan Acrobar Reader niet meer opstarten. Iemand die ook dit probleem heeft?
Acrobat Reader doet het hier nog prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon deze update niet vinden via de officiele software updater van Nokia.
Bij mij geeft hij de boodschap er is geen nieuwe firmware beschikbaar.
Alhoewel ik de versie v06.27.1.0 10-07-2006 rm-171 E50 heb.

Weet iemand waar dit kan aan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:06:

Weet iemand waar dit kan aan liggen ?
gelockte versie? die komen soms later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schrijver schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:23:
werkt hier nog prima, merk wel verbetering met blauwe tand, sneller met verbreken actieve verbindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in België de telefoons hier zijn nooit vast verbonden aan 1 enkel provider.
Ik was aan het denken dat het er mischien iets mee te maken heeft dat ik een telefoon zonder camera heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:16:
Ik woon in België de telefoons hier zijn nooit vast verbonden aan 1 enkel provider.
Ik was aan het denken dat het er mischien iets mee te maken heeft dat ik een telefoon zonder camera heb.
ehm zou kunnen, moet je even kijken op http://www.europe.nokia.com/A4305060 en daar alles invullen en dan zie je het.. zou dus inderdaad kunnen dat het voor dat model nog niet gedaan is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het installeren van de nieuwe firmware merk ik dat ik bij het opstarten de blokkeringscode niet meer hoef in te voeren. De instellingen zijn hetzelfde (blokkeren als sim gewijzigd)...
En mijn mp3tjes haperden hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Ik heb vrijdag ook een nokia E50 besteld zit met smart te wachten! Erg benieuwd naar deze telefoon. Maar ik kreeg vandaag de bestel bon en daar staat op Nokia E50 Black zal worden geleverd. Heb het topic ook al doorgelezen er zijn paar linkje te vinden voor de black edition maar heeft iemand deze ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:08

SambalBij

We're all MAD here

Ik weet niet hoe Nokia die helemaal zwarte precies aanduidt, maar het model met zwarte achterkant en zilveren front en batterijklep zoals getoond in de startpost heet de 'Black' versie volgens de doos.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andso schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 17:43:
Ik heb vrijdag ook een nokia E50 besteld zit met smart te wachten! Erg benieuwd naar deze telefoon. Maar ik kreeg vandaag de bestel bon en daar staat op Nokia E50 Black zal worden geleverd. Heb het topic ook al doorgelezen er zijn paar linkje te vinden voor de black edition maar heeft iemand deze ook al?
Black slaat op de zwarte strips aan de zijkant van het toestel.
Het white model heeft diezelfde strips in, duh, het wit.

Niemand heeft hier in Europa volgens mij ooit een helemaal zwarte E50 gezien.
Behalve op plaatjes, en we weten allemaal hoe handig sommige mensen met Photoshop zijn.
Zie http://www.nokia.com/A4136017?category=e50#

Schijnbaar heet dat ding "Metal Black".

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 09:01

cue

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:56:
[...]

ehm zou kunnen, moet je even kijken op http://www.europe.nokia.com/A4305060 en daar alles invullen en dan zie je het.. zou dus inderdaad kunnen dat het voor dat model nog niet gedaan is!
Bij mij geeft hij ook aan dat er nog geen update is voor dit toestel. Ik heb echter wel een versie met camera. Bij mij staat onder de accu deze productcode: 0543337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

dit voelt heel erg eng eigenlijk.... mijn eerste techpost in hele lange tijd ;)

mijn e50 is onderweg van orange naar mijn adres, omdat mijn abonnement vandaag maar ben gaan verlengen. woei! erg gaaf!

ik heb er al even mee mogen spelen, en ik was ook al erg snel enthousiast dus.

maar een hele stomme vraag nu, de CR-66 carkt, zit daar een kabel bij om de telefoon op te laden, of moet dat echt via een carkit... of wat?

ik heb het zo snel niet in dit topic kunnen vinden verder, en op google kon ik ook weinig antwoorden vinden.

* mystic hoopt verder gewoon dat de postbode een beetje snel is 8)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met het ontvangen van email op dit toestel.

Ik zou graag het volgende willen:

Al de nieuwe emails die binnenkomen daarvan zou ik graag de titel van de email willen laten doorsturen naar mijn GSM toestel. Indien me deze email interesseert dan zou ik hem willen afhalen.
Weet iemand welke mogelijkheden ik heb of hoe ik dit kan realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:18:
Heeft er iemand ervaring met het ontvangen van email op dit toestel.

Ik zou graag het volgende willen:

Al de nieuwe emails die binnenkomen daarvan zou ik graag de titel van de email willen laten doorsturen naar mijn GSM toestel. Indien me deze email interesseert dan zou ik hem willen afhalen.
Weet iemand welke mogelijkheden ik heb of hoe ik dit kan realiseren.
Als je zelf de moeite had genomen op te zoeken wat voor soorten email functionaliteit het toestel heeft had je dit zelf ook wel uitgevonden.

Ik zal je een kleine hint geven, het toestel beschikt over 2 protocollen om email op te halen, POP3 en IMAP.
Nou zou ik als ik jou was eens naar de laatste kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Ik heb vandaag m ontvangen, eerste indruk top!

Nu ermee werken is toch wel heel erg wennen vergeleken een Sony Ericsson, beeld kwa kleuren vindt ik m wat minder helder en kijkt nogal flets wittige waas. Tevens alles is zeer klein in formaat, tekst ook.

Maar wat ik me dus niet echt naar mijn wens krijg is de telefoonlijst is nu allemaal namen onder elkaar van alle vorige nokia kon je het ook zo hebben naam en nr van die persoon eronder. Kan ik dat nog instellen zoja waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Andso schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 22:01:
Ik heb vandaag m ontvangen, eerste indruk top!

Nu ermee werken is toch wel heel erg wennen vergeleken een Sony Ericsson, beeld kwa kleuren vindt ik m wat minder helder en kijkt nogal flets wittige waas. Tevens alles is zeer klein in formaat, tekst ook.

Maar wat ik me dus niet echt naar mijn wens krijg is de telefoonlijst is nu allemaal namen onder elkaar van alle vorige nokia kon je het ook zo hebben naam en nr van die persoon eronder. Kan ik dat nog instellen zoja waar?
Volgens mij kun je niets wijzigen aan de weergave van het telefoonboek (behalve misschien met een apart programma'tje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:11:
[...]

Volgens mij kun je niets wijzigen aan de weergave van het telefoonboek (behalve misschien met een apart programma'tje)
Je kunt de volgorde achternaam, voornaam aanpassen, maar dan is het nog niet echt naar wens. Hij blijft altijd sorteren op achternaam, zodat bijv. Jan de Wit voor Wouter Bos komt. Of zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:16:
[...]

Als je zelf de moeite had genomen op te zoeken wat voor soorten email functionaliteit het toestel heeft had je dit zelf ook wel uitgevonden.

Ik zal je een kleine hint geven, het toestel beschikt over 2 protocollen om email op te halen, POP3 en IMAP.
Nou zou ik als ik jou was eens naar de laatste kijken.
Blijkbaar heeft de E50 ook blackberry connect mogelijkheden.
Heeft iemand dit al aan de praat gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:50:
[...]

Je kunt de volgorde achternaam, voornaam aanpassen, maar dan is het nog niet echt naar wens. Hij blijft altijd sorteren op achternaam, zodat bijv. Jan de Wit voor Wouter Bos komt. Of zoiets :)
Ja maar hij wil ook dat onder de naam het nummer staat, dat kan niet. Sorteren inderdaad wel.

Iets wat mij heel erg tegenvalt is de nummerherkenning, om 3 redenen:
- je kun ze niet zelf instellen
- pas bij een hele voor en achternaam functioneert het (af en toe): een naam als Jan of Thuis herkent hij gewoon niet
- Als ik instel dat hij de gekozen naam moet uitspreken staat dit standaard veel te zacht. Als ik m'n headset in de auto 'aan' heb (gewoon de standaard dopjes) kan ik niet controleren of het juiste nummer wel gekozen is.

kortom: de voice-dail functie is echt ruk

Ik hoop echt dat ze dit bij nokia gaan veranderen in een nieuwe firmware zodat je ze ook gewoon 'ouderwets' handmatig kunt instellen.
(even ter duidelijkheid: dit probleem ligt niet zozeer aan de E50, maar meer aan het besturingssysteem)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:11:
[...]

Blijkbaar heeft de E50 ook blackberry connect mogelijkheden.
Heeft iemand dit al aan de praat gekregen ?
Ik ken alleen mensen met de E60 en hoger die dit aan de praat hebben gekregen, je moet de Blackberry Connect software downloaden van nokia.com, en je hebt er een BES voor nodig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:06:
Inmiddels is versie V06.41.3.0 dd. 24-10-2006 uit voor de RM-171.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Voor iedereen die z'n Nokia met Symbian S60 3rd ed. wil syncen met Thunderbird:
Ga naar de Nokia site, de 'contact' pagina (hier!) en vul het formulier in. Vul in dat je graag je mobiel wil kunnen syncen met Thunderbird en of ze dat even in PC-Suite willen inbouwen. Ik kreeg toen als antwoord terug:
Bedankt voor het contacteren van de Nokia Helpline.

Uw feedback werd genoteerd en doorgestuurd naar de product designers in Finland. Voorlopig beschikt Nokia nog niet over dergelijke producten.

Door toedoen van uw feedback bestaat de mogelijkheid dat er voldoende vraag is naar dergelijke producten, zodat de product designers hier in de toekomst rekening kunnen mee houden.

Indien u nog verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.
Ik heb er niet al teveel vertrouwen in, maar wie weet, hoe meer mensen er om vragen, gaan ze nog naar ons luisteren.

(heb dit ook in het Symbian S60 3rd ed. topic geplaatst - excuus voor de dubbelpost, maar het zou jammer zijn als mensen die maar 1 topic volgen het missen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 21:41:
Ik heb een Nokia e50 en ik heb het volgende probleem, wie heeft hier ervaring mee?
Van 3 van de 10 gesprekken die ik voer zit een echo. Soms hoor ik me eigen met een echo en soms hoort degen die ik bel zichzelf met een echo terwijl mijn verbinding helder is.
Ik heb hem laten opsturen en ze hebben een software update gedaan wat niets geholpen heeft.
ik heb een nieuw toestel gekregen en deze had dezelfde klacht.
Een collega heeft een zelfde toestel gekocht en .... heeft het zelfde probleem.
Ik heb contact gehad met het servicepunt in Alkmaar. Deze herkende de klacht en wist me te vertellen dat hij niet wist hoe hij het op kon lossen.
Ik wacht nog op een reactie van Nokia zelf.
Mijn collega heeft via zijn leverancier kontakt gehad met Nokia en hier werd het probleem ontkent.
Wie kent deze klacht???
gr Martin
Ik heb deze klacht ook. Heb contact opgenomen met TBA(reitsma telecom)alkmaar, daar werkt een ex collega en toen ik hem zei dat ik een probleem had met mijn paar dagen oude e50 en hem liet raden naar het probleem, was zijn antwoord: Je hebt last van echo, ruis en/of gekraak en naar alle waarschijnlijkheid heb je een pioneer autoradio met bluetooth of een parrot carkit. En ik heb idd een bluetooth parrot carkit. De enige mogelijkheid om van het probleem af te komen is volgens hem, de software overschrijven/vernieuwen middels nokia software updater, maar beter en trefzekerder is het om het bij een nokia service punt te laten doen. Omdat ze het toestel daar grondiger kunnen resetten/wissen, om vervolgens weer de software erin te pompen. Nu ben ik zelf werkzaam in hoorn en is de belcompany tegenwoordig een nokia servicepunt, ga morgen bij ze langs om het toestel daar grondig opnieuw te laten voorzien van nieuwe software. Indien het probleem opgelost is, mik ik mijn carkit de sloot in en ga ik voor een originele nokia carkit kijken. Als je terecht wilt bij een nokia service punt, doe je er verstandig aan om je factuur waarop je telefoon en imei nummer staan mee te nemen, dit werd mij althans gevraagd vanmiddag. Ik laat het resultaat nog even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een nokia carkit en deze werkte bij mij ook pas goed na een software update.
Ik heb eerst zelf geprobeerd de software te updaten, maar hij liep vast en mijn telefoon deed daardna helemaal niks meer.
Ik ben naar zo'n servicecenter gegaan en daar hebben ze de update gedaan waarna alles vlekkeloos loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
ik begreep gisteren van een verkoper dat de e50 een erg trage telefoon is, zo erg dat dit tot duidelijke irritatie zou leiden... Omdat ik toch erg graag dit toestel wil kopen ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen hiermee...

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met het geluid wat uit deze e50 komt, bijvoorbeeld bij een binnenkomende oproep?

Ik snap dat het niet vergelijkbaar is met bijvoorbeeld de N73, maar met welke ander model wel?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Painxiom schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:46:
ik begreep gisteren van een verkoper dat de e50 een erg trage telefoon is, zo erg dat dit tot duidelijke irritatie zou leiden... Omdat ik toch erg graag dit toestel wil kopen ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen hiermee...
Ja, Symbian 3rd gen is niet het snelste OS voor een telefoon.
Je moet idd even geduld hebben voor apps opstarten. Ongeveer een seconde of 2 a 3.
Dit kán je irriteren, mij inmiddels niet meer. Je raakt eraan gewend.

Je kunt de opstarttijden wel versnellen door een app niet volledig af te sluiten.
Deze blijft dan actief (Houdt je menu knop ingedrukt voor een overzicht van alle actieve apps.)
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:13:
Hoe zit het met het geluid wat uit deze e50 komt, bijvoorbeeld bij een binnenkomende oproep?

Ik snap dat het niet vergelijkbaar is met bijvoorbeeld de N73, maar met welke ander model wel?

Bedankt!
Het geluid kan 'oorverdovend' zijn maar dat kun je zelf bepalen.
De geluidskwaliteit van de mono speaker is IMHO uitstekend.
Dit ligt ook aan de ringtone die je gebruikt..... :)

Wat ook het vermelden waard is is de geluidskwaliteit van de oproepen.
Je hoort de de andere kant alsof ie naast je staat. Super helder en waanzinnige duidelijk.

Magoe, voor alle aspirant kopers; Gadgets zijn er weinig voor deze foon.
Het is en blijft een buisiness telefoon. Kwalitatief zeer hoogwaardig met alle standaard toepassingen pre-installed. Een GSM die volgens mij jaren mee kan zonder dat ie uit elkaar valt.
Gewoon betrouwbaar!

Toch ben ik wel benieuwd naar meningen en ervaringen met 3rd gen Symbian.
Ligt het aan mij of is het werkelijk zo dat de ontwikkelingen van dit platform stil staan?
Je leest er zo weinig over en het aantal ontwikkelde nieuwe toepassingen is ook weinig.
Klopt dit?

Is Symbian niet 'overruled' door het Windows Mobile platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Laatst online: 15-03-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:25:
[...]

Ja, Symbian 3rd gen is niet het snelste OS voor een telefoon.
Je moet idd even geduld hebben voor apps opstarten. Ongeveer een seconde of 2 a 3.
Dit kán je irriteren, mij inmiddels niet meer. Je raakt eraan gewend.

Je kunt de opstarttijden wel versnellen door een app niet volledig af te sluiten.
Deze blijft dan actief (Houdt je menu knop ingedrukt voor een overzicht van alle actieve apps.)

*knip*
En als je concreet naar het openen van de menustructuur, het openen van het telefoonboek, en het openen van de sms-inbox kijkt, is deze ook traag of zit het puur in het openen van applicaties?

[ Voor 3% gewijzigd door Painxiom op 13-01-2007 14:05 ]

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Painxiom schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:53:
[...]

En als je concreet naar het openen van de menustructuur, het openen van het telefoonboek, en het openen van de sms-inbox kijkt, is deze ook traag of zit het puur in het openen van applicaties?
Als je bericht krijgt, duurt het +- 3 secs voordat ie verschijnt. Went wel op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd het gevoel dat hij wel steeds slomer wordt of ligt dat aan mij? Ik heb m'n SD kaart helemaal gevuld met tomtom (maar dat boeit niet neem ik aan). Ook het weergeven van de thumbnails van foto's / video's gaat erg sloom.
Zou dit kunnen komen door een slome memory card? Ik heb namelijk de goedkoopste van kingston. Zijn er hier mensen die een duurdere/snellere card hebben en geen problemen hebben met het snel weergeven van de thumnails?

Het zou ook ideaal zijn als er een app was waarmee je ervoor kon zorgen dat programma's altijd in het geheugen bleven geladen. Nu is alles na een restart er namelijk weer uit, en soms vergeet ik op de menu toets te drukken. Zoveel maakt het laden van 1 of 2 progjes toch ook weer niet uit (voor de batterijduur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:12:
[...]

Ik heb deze klacht ook. Heb contact opgenomen met TBA(reitsma telecom)alkmaar, daar werkt een ex collega en toen ik hem zei dat ik een probleem had met mijn paar dagen oude e50 en hem liet raden naar het probleem, was zijn antwoord: Je hebt last van echo, ruis en/of gekraak en naar alle waarschijnlijkheid heb je een pioneer autoradio met bluetooth of een parrot carkit. En ik heb idd een bluetooth parrot carkit. De enige mogelijkheid om van het probleem af te komen is volgens hem, de software overschrijven/vernieuwen middels nokia software updater, maar beter en trefzekerder is het om het bij een nokia service punt te laten doen. Omdat ze het toestel daar grondiger kunnen resetten/wissen, om vervolgens weer de software erin te pompen. Nu ben ik zelf werkzaam in hoorn en is de belcompany tegenwoordig een nokia servicepunt, ga morgen bij ze langs om het toestel daar grondig opnieuw te laten voorzien van nieuwe software. Indien het probleem opgelost is, mik ik mijn carkit de sloot in en ga ik voor een originele nokia carkit kijken. Als je terecht wilt bij een nokia service punt, doe je er verstandig aan om je factuur waarop je telefoon en imei nummer staan mee te nemen, dit werd mij althans gevraagd vanmiddag. Ik laat het resultaat nog even weten.
probleem met dat soort carkits is altijd aanwezig, Nokia schrijft de software puur voor eigen accessoires, dus daar doen ze niet veel moeite voor, dan krijg je dus inderdaad met carkits van andere merken sneller merkbare storingen! ik heb jaren in een telefoonwinkel gewerkt en mensen altijd originele accessoires geadviseerd, namen mensen dan toch een parrot oid dan kwamen ze meestal na een tijdje terug met de opmerking je had gelijk, doe maar een origineel!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:22:
Ik heb zelf een nokia carkit en deze werkte bij mij ook pas goed na een software update.
Ik heb eerst zelf geprobeerd de software te updaten, maar hij liep vast en mijn telefoon deed daardna helemaal niks meer.
Ik ben naar zo'n servicecenter gegaan en daar hebben ze de update gedaan waarna alles vlekkeloos loopt.
wat ook nog wel eens kan werken is je carkit updaten!
Painxiom schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:46:
nou ik heb ervaring met de vorige symbian versies en die waren 20x trager! echt waar, de E50 is niet traag, als ik vergelijk met een gemiddelde SE dan is ie minstens net zo snel, zo niet sneller! vergelijk ik hem met de 6230i van mijn werk dan is ie niet eens zoveel trager naar mijn mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 23:12:
[...]

De enige mogelijkheid om van het probleem af te komen is volgens hem, de software overschrijven/vernieuwen middels nokia software updater, maar beter en trefzekerder is het om het bij een nokia service punt te laten doen. Omdat ze het toestel daar grondiger kunnen resetten/wissen, om vervolgens weer de software erin te pompen.
Onzin.
Ze gebruiken daar praktisch dezelfde software als de NSU, het flashen van de firmware gaat op precies dezelfde manier. Enige verschil is dat ze daar ook de apparatuur hebben om toestellen die niet meer booten te reanimeren door de firmware er direct op te zetten en niet via de bootloader van het toestel.
Maar daarvoor moet je telefoon half uit elkaar, dat doen ze ook niet zomaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Laatst online: 15-09 09:01

cue

IvoB schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:03:
[...]

Inmiddels is versie V06.41.3.0 dd. 24-10-2006 uit voor de RM-171.
Nou mijn nokia software updater geeft dat er voor mijn E50 nog geen nieuwe software is :S...

Ook bij intoetsen van de code op nokia site staat er dat er geen nieuwe software is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cue schreef op zondag 14 januari 2007 @ 22:57:
[...]

Nou mijn nokia software updater geeft dat er voor mijn E50 nog geen nieuwe software is :S...

Ook bij intoetsen van de code op nokia site staat er dat er geen nieuwe software is :(
welke versie heb je er zelf op staan dan?

*#0000#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:44:
[...]

Onzin.
Ze gebruiken daar praktisch dezelfde software als de NSU, het flashen van de firmware gaat op precies dezelfde manier. Enige verschil is dat ze daar ook de apparatuur hebben om toestellen die niet meer booten te reanimeren door de firmware er direct op te zetten en niet via de bootloader van het toestel.
Maar daarvoor moet je telefoon half uit elkaar, dat doen ze ook niet zomaar.
Ik weet 100% zeker dat de manier die ze bij een NSP gebruiken anders is als die via de NSU.

Persoonlijke ervaring en na persoonlijk contact met Nokia.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op maandag 15 januari 2007 @ 02:22:
[...]

Ik weet 100% zeker dat de manier die ze bij een NSP gebruiken anders is als die via de NSU.

Persoonlijke ervaring en na persoonlijk contact met Nokia.
lijkt me niet he... anders zou 90% van de mensen problemen gaan krijgen met het toestel, denk niet dat Nokia brakke update software gaat leveren, ze doen het goed of ze doen het niet, bij een servicepoint zullen ze wel op een vastgelopen update kunnen resetten, maar normaal gesproken ook gewoon met een datakabel erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 06:39:
[...]
lijkt me niet he... anders zou 90% van de mensen problemen gaan krijgen met het toestel, denk niet dat Nokia brakke update software gaat leveren, ze doen het goed of ze doen het niet, bij een servicepoint zullen ze wel op een vastgelopen update kunnen resetten, maar normaal gesproken ook gewoon met een datakabel erin!
Dat het jou niet lijkt kan, maar het is toch zo.

De manier die ze gebruiken bij een NSP is anders dan de manier die bij NSU gebruikt wordt!

NSU is zo'n beetje te vergelijken met een patch en wat de NSP's doen is gewoon een complete nieuwe instal, na een low level format. Daarom komt het ook wel eens voor dat via je NSU gewoon nog je gegevens na de flash op je telefoon hebt staan, maar bij een NSP zal dat niet gebeuren. (of dat moet handmatig geselecteerd zijn)

[ Voor 21% gewijzigd door Ginz op 15-01-2007 09:24 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:27:
[...]

kortom: de voice-dail functie is echt ruk
Klopt.. dat vond ik (MadMurdock in "Het Nokia E50 Topic [DEEL 1]") ook.. Vraag me overigens af of daar iets aan de patchen valt. Ik reken er helaas maar niet op. :(
Wat mij betreft zou het ideaal zijn om gewoon per persoon een eigen label te kunnen opnemen. Als die daarin dan niks kan vinden mag die alsnog wel proberen of die er een andere naam in herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:19:
[...]

De manier die ze gebruiken bij een NSP is anders dan de manier die bij NSU gebruikt wordt!

NSU is zo'n beetje te vergelijken met een patch en wat de NSP's doen is gewoon een complete nieuwe instal, na een low level format. Daarom komt het ook wel eens voor dat via je NSU gewoon nog je gegevens na de flash op je telefoon hebt staan, maar bij een NSP zal dat niet gebeuren. (of dat moet handmatig geselecteerd zijn)
nou ik heb paar jaar in een winkel gewerkt met een SE servicepoint en daar was het ook gewoon een flash, pas als dat niet werkte dan konden we het hele toestel leegknallen met een speciale kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Laatst online: 11-09 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Nou, ik heb dus ook het echo probleem.

Na het verbreken van de verbinding van mijn parrot bluetooth carkit heeft degene die mij belt een echo.

En na een tijdje te hebben gesurfd blijk ik niet de enige te zijn. Ik hoop wel dat nokia met een firmware update komt, maar tot nu toe zeggen ze niets anders dan: koop maar een nokia carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:19:
[...]

Als jij kan uitleggen hoe je via een datakabel en een bootloader een low level format doet...
Want zoals al meerdere mensen gezegd hebben, bij de service points gebruiken ze gewoon een datakabel hoor. ;)

En dan nog, een low level format van flashgeheugen? :P
We hebben het niet over een harde schijf ofzo.

De NSU overschrijft wel degelijk de software die erop staat, alleen dingen die op je memorycard geinstalleerd staan blijven achter.
Hij kopiert eigenlijk gewoon een lading binaries in een bestandsstructuur naar het geheugen toe, zoals je bij een bootstrap van een willekeurige UNIX instalatie doet.

Symbian is geen Windows, er is geen register en er valt niks te installeren.
Het is gewoon een verzameling voor-gecompilede binaries in een bestandsstructuur.
Het vervangen van binary versie 1 voor binary versie 2 is niet slechter dan eerst alles formateren, en vervolgens binary 2 installeren. Of je nou blanco bits overschrijft of beschreven bits, het zal de telefoon toch echt worst wezen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wielhelm schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:05:
Nou, ik heb dus ook het echo probleem.

Na het verbreken van de verbinding van mijn parrot bluetooth carkit heeft degene die mij belt een echo.

En na een tijdje te hebben gesurfd blijk ik niet de enige te zijn. Ik hoop wel dat nokia met een firmware update komt, maar tot nu toe zeggen ze niets anders dan: koop maar een nokia carkit.
Gefeliciteerd, ik had er dus ook last van. Ik heb mijn parrot inmiddels verkocht en een ck-7w aan de haak geslagen. Ben nu nog op zoek naar de cr-66 houder voor de E50. Je kunt het echo probleem verhelpen door het toestel aan de pc te hangen en middels nokia software updater de boel opnieuw installeren. Klinkt misschien gek, maar het werkt wel, ik ben er ook vanaf. Na de reinstall niet meer connecten met je carkit, lijkt tot dusver de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:38:
[...]

Als jij kan uitleggen hoe je via een datakabel en een bootloader een low level format doet...
Want zoals al meerdere mensen gezegd hebben, bij de service points gebruiken ze gewoon een datakabel hoor. ;)

En dan nog, een low level format van flashgeheugen? :P
We hebben het niet over een harde schijf ofzo.

De NSU overschrijft wel degelijk de software die erop staat, alleen dingen die op je memorycard geinstalleerd staan blijven achter.
Hij kopiert eigenlijk gewoon een lading binaries in een bestandsstructuur naar het geheugen toe, zoals je bij een bootstrap van een willekeurige UNIX instalatie doet.

Symbian is geen Windows, er is geen register en er valt niks te installeren.
Het is gewoon een verzameling voor-gecompilede binaries in een bestandsstructuur.
Het vervangen van binary versie 1 voor binary versie 2 is niet slechter dan eerst alles formateren, en vervolgens binary 2 installeren. Of je nou blanco bits overschrijft of beschreven bits, het zal de telefoon toch echt worst wezen. :)
Zo te horen heb jij meer verstand van de structuur van bepaalde bestandssystemen dan mij. Maar hetgeen wat bij mij telt is mijn praktijkervaringen en die verteld anders.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:56:
[...]

Zo te horen heb jij meer verstand van de structuur van bepaalde bestandssystemen dan mij. Maar hetgeen wat bij mij tel is de praktijk ervaring en die verteld anders.
Ik zou het niet weten, dit is pas mijn eerste ervaring met die NSU, maar tot nu toe geen problemen gehad.

Dat verschil in de praktijk, heel flauw, maar dat is nou wat ze het placebo effect noemen denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:09:
[...]

Ik zou het niet weten, dit is pas mijn eerste ervaring met die NSU, maar tot nu toe geen problemen gehad.

Dat verschil in de praktijk, heel flauw, maar dat is nou wat ze het placebo effect noemen denk ik. ;)
Neuh, het placebo effect heeft geen vat op toestellen, alleen op mensen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:55

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 02:16:
[...]

Gefeliciteerd, ik had er dus ook last van. Ik heb mijn parrot inmiddels verkocht en een ck-7w aan de haak geslagen. Ben nu nog op zoek naar de cr-66 houder voor de E50. Je kunt het echo probleem verhelpen door het toestel aan de pc te hangen en middels nokia software updater de boel opnieuw installeren. Klinkt misschien gek, maar het werkt wel, ik ben er ook vanaf. Na de reinstall niet meer connecten met je carkit, lijkt tot dusver de oplossing.
Ik en mijn vader, beiden E50 hebben beide dit probleem. Even je telefoon aan en uit na verbonden te zijn met je Carkit lost het bij ons weer op. Zogauw je weer connect met je Carkit heb je het weer. Bekend probleem, gelukkig makkelijk op te lossen bij ons, simpelweg aan en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou lekker dan, heb ik net een ck-7w gekocht, vertel je me dit. Nou ja ik heb die ck-7w toch voor een schijtprijs, en krijg voor mijn parrot een leuk bedrag terug, dus ik speel kiet. Thnx voor de tip van het aan-uitzetten in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:15:
[...]

Neuh, het placebo effect heeft geen vat op toestellen, alleen op mensen.
Dat bedoel ik, jij hebt het idee dat het beter werkt als het servicepoint de software voor jou update. ;)
Net zo goed als mensen ook echt snelheidsverbeteringen merken als je "Snelheidsverbeteringen" in een Changelog zet.

Of iets lekkerder vinden als je "NIEUWE SMAAK!" op de verpakking zet. ;)
Maar tis een flauwe grap, ik hou erover op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 17:28:
[...]

Dat bedoel ik, jij hebt het idee dat het beter werkt als het servicepoint de software voor jou update. ;)
Net zo goed als mensen ook echt snelheidsverbeteringen merken als je "Snelheidsverbeteringen" in een Changelog zet.
Laat ik het zo zeggen. Ik merk dat ik soms bepaalde klachten nog hou als ik een toestel via NSU update. Als ik datzelfde toestel via het programma flash die door de NSP's worden gebruikt, dan is die klacht opeens wel weg.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:35:
[...]

Laat ik het zo zeggen. Ik merk dat ik soms bepaalde klachten nog hou als ik een toestel via NSU update. Als ik datzelfde toestel via het programma flash die door de NSP's worden gebruikt, dan is die klacht opeens wel weg.
Dan zou je haast gaan denken dat dat geen softwarematige maar hardware klachten zijn.
Aangezien de software die je uiteindelijk overhoudt in beide situaties gelijk is. :)
Een volledige harde reset van je toestel lost dat soort dingen ook niet op?
Over wat voor klachten hebben we het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Vraagje over de snelkoppelingen op het hoofdscherm (wat is het? toepassingen actieve standby oid).

Bij sommige nummers die ik bel wil ik géén identificatie meesturen, bij anderen weer wel. Het is vrij irritant om al die menu's door te gaan om dat steeds op Ja of Nee te zetten. Helft van de tijd vergeet ik het ook.

Is het niet mogelijk een snelkoppeling naar dat specifieke menu te maken, of een switch-knopje dat ik op 't hoofdscherm kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_one
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 08:03
Door #31# voor het telefoonnummer te typen, of natuurlijk in het adresboek te zetten, kan je nummerweergaven per nummer uitzetten. Bijvoorbeeld #31#0612345678.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken de Nokia e50 aan te schaffen.

Hebben jullie intussen zwakke punten ontdekt aan de e50 die jullie niet bevallen?
Ik zou het graag horen.
Jullie mening neem ik graag mee in mijn uiteindelijke keus.

Ook sterke punten zou ik graag horen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

in dit topic staat een hoop informatie over de e50, zowel plus als minpunten. ook staan er in de TS een hoop vermeld (al dan niet onder de geplaatste linkjes), succes!

daarnaast zijn we één grote familie, en hoef je ons nooit te bedanken of de groeten te doen ;)

edit: w00terdet00t! die van mij is binnen! fijn spelen!

[ Voor 10% gewijzigd door mystic op 17-01-2007 10:57 ]

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:05:
Ik zit er aan te denken de Nokia e50 aan te schaffen.

Hebben jullie intussen zwakke punten ontdekt aan de e50 die jullie niet bevallen?
Ik zou het graag horen.
Jullie mening neem ik graag mee in mijn uiteindelijke keus.

Bedankt!
zoals al eerder gezegd, ik vind het een heerlijk no nonsense toestel, goede kwaliteit, goede batterij en werkt prima, nadeel is het kleine scherm waar ze wel veel info op proppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
big_one schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:29:
Door #31# voor het telefoonnummer te typen, of natuurlijk in het adresboek te zetten, kan je nummerweergaven per nummer uitzetten. Bijvoorbeeld #31#0612345678.
He gaaf, die kende ik nog niet. Bedankt! :)
Na een paar maanden vind ik het enige zwakken de snelheid, in sommige gevallen. Vooral met sms'en ben je vaak even een seconde aan 't wachten totdat het schermpje is geladen. Is soms vervelend, maar imho niet reden genoeg om de telefoon links te laten liggen :)
Al het andere ;) Serieus, het is echt een prachtig toestel van topkwaliteit! Alles werkt gewoon perfect en overal is aan gedacht. En ik verbaas me nog elke dag over de goede bel-kwaliteit van het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:55

BioHazard

*\o/*

Mijn moeder heeft een N72, die is pas langzaam soms. Is echt niet meer normaal.
Ik vroeg me af, is er een stukje symbian software om de agenda op je "frontpage" wat uit te breiden? Zodat er meer items worden weergegeven en dergelijke? Want dit mis ik best wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Nou net bij een 1 jarige verlenging bij kpn dit toestel gekregen, top imho want dat is dezelfde korting die ik kreeg als ik bij tmobile een nieuw abo af zou sluiten.
Ik vond de e60 eigenlijk mooier, maar ja er zat niet zo heel veel verschil tussen volgens mij (behalve het grotere scherm), en daar moest ik nog 100 euro bij betalen. Ben benieuwd naar dit toestel, valt hij overigens al goed te syncen met een apple (heb hem nog niet binnen, hij wordt opgestuurd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Hey wat is dit nou...

Ik krijg om de zoveel tijd een melding:
Onvoldoende geheugen voor ontvangst SIM-berichten. Wis enkele gegevens.
Ik heb al m'n sms-berichten al weggehaald. Verder is m'n geheugen nog lang niet vol; staat relatief vrijwel niks op. En er zit een 1GB geheugenkaartje in. Dus wat kan 'ie nu niet wegschrijven?

Kan overigens maar 1 post hierover vinden op GoT, maar zonder echt oplossing helaas... Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
StephaN900 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:44:
Nou net bij een 1 jarige verlenging bij kpn dit toestel gekregen, top imho want dat is dezelfde korting die ik kreeg als ik bij tmobile een nieuw abo af zou sluiten.
Ik vond de e60 eigenlijk mooier, maar ja er zat niet zo heel veel verschil tussen volgens mij (behalve het grotere scherm), en daar moest ik nog 100 euro bij betalen. Ben benieuwd naar dit toestel, valt hij overigens al goed te syncen met een apple (heb hem nog niet binnen, hij wordt opgestuurd)?
Verschillen e60 tov e50:
-De e60 heeft een scherm (35mmx41mm resolutie 352x416 pixels) met 16 miljoen kleuren tegen 256 duizend voor de e50 (31mmx42mm resolutie 240x320 pixels).Het scherm is iets groter en door de hogere resolutie veel scherper.
-De e60 heeft nooit een camera terwijl de e50 met of zonder leverbaar is.
-De e60 is een 3G toestel (umts) de e50 niet.
-De e60 heeft wlan de e50 niet.
Verder heeft de e60 de mogelijkheid om via een menu-instelling het scherm horizontaal te draaien , wat makkelijk is voor je mail te lezen , te surfen etc..
De e50 is standaard voorzien van 2 super applications nl. team-suite en search , deze zijn nu ook te downloaden voor de andere e-series.Wat ook leuk is dat je de e50 je berichten kunt laten voor-lezen (text to speech function) en dat je bij inkomende mail , berichten en gemiste gesprekken door een licht signaal gewaarschuwd kunt worden.Deze laatste 2 functies bezit de e60 niet.
Mijn e61 heeft die licht signaal functie wel maar is alleen voor inkomende mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:07:
[...]

Black slaat op de zwarte strips aan de zijkant van het toestel.
Het white model heeft diezelfde strips in, duh, het wit.

Niemand heeft hier in Europa volgens mij ooit een helemaal zwarte E50 gezien.
Behalve op plaatjes, en we weten allemaal hoe handig sommige mensen met Photoshop zijn.
Zie http://www.nokia.com/A4136017?category=e50#

Schijnbaar heet dat ding "Metal Black".
Is er iemand van jullie die weet of de 'metal black' versie van de E50 reeds te koop is in Nederland. Ik kan namelijk niets vinden bij de webwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op zondag 21 januari 2007 @ 01:56:
Hey wat is dit nou...

Ik krijg om de zoveel tijd een melding:

[...]

Ik heb al m'n sms-berichten al weggehaald. Verder is m'n geheugen nog lang niet vol; staat relatief vrijwel niks op. En er zit een 1GB geheugenkaartje in. Dus wat kan 'ie nu niet wegschrijven?

Kan overigens maar 1 post hierover vinden op GoT, maar zonder echt oplossing helaas... Iemand ervaring mee?
ik weet dat het bij mijn p900 was dat dan het sms geheugen op de simkaart vol was en dat ie daar op vast liep! wat je eens moet proberen is je simkaart in een ander toestel helemaal leeg te gooien (dus je sms) en dan is het misschien voorbij, ik kon met mijn p900 dat nooit voor elkaar krijgen via het toestel, moest altijd in een antieke 6210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:18:
[...]
ik weet dat het bij mijn p900 was dat dan het sms geheugen op de simkaart vol was en dat ie daar op vast liep! wat je eens moet proberen is je simkaart in een ander toestel helemaal leeg te gooien (dus je sms) en dan is het misschien voorbij, ik kon met mijn p900 dat nooit voor elkaar krijgen via het toestel, moest altijd in een antieke 6210
Gekke is, heb dus alle SMS berichten weggehaald (waren er niet eens zoveel). En kan gewoon nog (weer?) sms ontvangen, dus lijkt me niet dat daar het probleem ligt. En verder staat er volgensmij niet zo gek veel op die SIM-kaart zelf maar juist in het telefoongeheugen... Vreemd dit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Serenity schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:03:
[...]

Gekke is, heb dus alle SMS berichten weggehaald (waren er niet eens zoveel). En kan gewoon nog (weer?) sms ontvangen, dus lijkt me niet dat daar het probleem ligt. En verder staat er volgensmij niet zo gek veel op die SIM-kaart zelf maar juist in het telefoongeheugen... Vreemd dit :/
Op de site van Nokia is wel een SMS-fix te vinden onder de software rubriek van de E50. Ik denk dat dit in de nieuwe FW wel is geïntegreerd, maar dit weet ik niet zeker. Ik weet niet of het werkt, maar is altijd het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het de moeite om een firmware update te doen ?
zijn er veel aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:43:
is het de moeite om een firmware update te doen ?
zijn er veel aanpassingen?
Dat zijn allemaal dingen die je heel simpel zelf had kunnen uitvinden...
Het updaten zelf duurt 20 minuten ofzo, en vereist iets van 5 muisklikken.
Niemand weet wat er allemaal precies aangepast is, aangezien Nokia geen changelogs uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Laatst online: 17:01
Niemand weet wat er allemaal precies aangepast is, aangezien Nokia geen changelogs uitgeeft.
Changelog: http://nokiae50.info/arti...irmware-upgrade-changelog

General

* 1.5 MB of additional RAM memory freed for the applications
* Improvement to allow variant version check from the device
* Improvement to using lock code In SAP mode
* Silent mode power down improvement
* ALS line swapping improvement
* UI fluency improvement

Bearers

* Half Rate speech codec introduced
* Improvement to handover procedure
* Improvement to Home zone indicator with GPRS attached

Messaging

* SMS accelerator and other improvements
* Thai and Bahasa Indonesia language support for the SMS message reader
* Improvement to Polish Message reader application
* Improvement to SMS status with the Message reader application
* Possibility to activate MMS post card in operator variants
* Improvement to xxixx the Intellisync plug in to Active Standby
* Improvement to Email message pulling
* Improvement to voice mail box received message
* Improvement to New e-mail banner

JAVA

* Improvement to SATSA-PKI usage

SIM ATK

* Improvement to achieve GCF #28 certification

Telephony

* Improvement to Send DTMF settings
* Improvement to handling call divert flags
* Improvement to busy tone in some networks
* Improvement to conference call stability in some networks
* Improvement to voice mailbox icon in some variants
* Improvement to read voicemail number from SIM
* Improvement to Home Screen to reflect the active line Device Management
* Altexia Secure ID for TARM

Security

* Certificate database and operator list updated

Voice AID

* Improvement to Hebrew Voice Aid application
* Accessory support
* CA-55 support introduced to enable usage of old carkits (e.g. 6310 carkit with E50).

Personalisation

* New enterprise themes (Dark stripes and Steel) will become available via Web site

3rd party application support

* Improvement to font matching with some 3rd party applications
* Received Visto email symbol displayed in the screen saver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:54:
[...]

Dat zijn allemaal dingen die je heel simpel zelf had kunnen uitvinden...
Het updaten zelf duurt 20 minuten ofzo, en vereist iets van 5 muisklikken.
Ja ja weet ik ook,
mag het toch vragen zeker of heb je er problemen mee!!!! :(

Mijn vraag blijft is het de moeite ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Nokia E50 nu 3 dagen in m'n bezit en zit toch met een paar kleine probleempjes:
1. Telkens als ik wil synchroniseren vraagt het toestel om een mdous te selecteren (pc suite / gegevensoverdracht). Dit is zeer irritant en ik wil het graag uitzetten.
2. Het automatische toetsenblokkeren heb ik erop gezet, maar weet niet waar ik dit kan instellen. 3. Als een afspraak nadert wil ik eigenlijk maar 1x herinnert worden en niet mijn toestel moeten pakken om het alarm uit te zetten.

Heeft iemand 1 of meerdere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Antwoord op 2. is: In het hoofdmenu -> Installaties -> Autolock

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:40:
Ik heb de Nokia E50 nu 3 dagen in m'n bezit en zit toch met een paar kleine probleempjes:
1. Telkens als ik wil synchroniseren vraagt het toestel om een mdous te selecteren (pc suite / gegevensoverdracht). Dit is zeer irritant en ik wil het graag uitzetten.
2. Het automatische toetsenblokkeren heb ik erop gezet, maar weet niet waar ik dit kan instellen. 3. Als een afspraak nadert wil ik eigenlijk maar 1x herinnert worden en niet mijn toestel moeten pakken om het alarm uit te zetten.

het antwoord op 1 weet ik niet precies, maar iig heb je dit probleem niet als je via bluetooth synchroniseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[heeft er al iemand firmware geupdate.

en is dit de moeite?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-08 11:53
3 vraagjes:

1) is de BENELUX-uitvoering van dit model, het model wat ik moet hebben hier in NL? (deze uitvoering wordt me namelijk aangeboden)

2)Heeft er iemand ervaring met gsmboulevard.nl?

3) weet iemand of je met de CK20W-carkit i.c.m. de E50 het zogenaamde echo-tje tijdens bellen niet hebt, of toch wel hebt?

[ Voor 25% gewijzigd door plieshout op 22-01-2007 21:11 ]

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:31:
[...]

Ja ja weet ik ook,
mag het toch vragen zeker of heb je er problemen mee!!!! :(

Mijn vraag blijft is het de moeite ?
Dan moet je gewoon vragen of iemand er problemen mee heeft gehad.

Ik ken tot nu toe geen mensen die hun E50 om zeep hebben geholpen met de upgrade.
De upgrade schijnt wat crashes met bluetooth synchronisatie te verhelpen, persoonlijk heb ik geen verbeteringen opgemerkt.

Er is een bekend spreekwoord, if it ain't broke, don't try to fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Heb net de update gedraaid. Duurde behoorlijk lang, maar alles ging goed. Lang leven sync'en en alles binnen 2 minuten terughebben :) De foutmelding die ik kreeg (Serenity in "Het Nokia E50 Topic [DEEL 1]") heb ik nog niet weer gehad, en alles werkt nog prima. Verder lijken die punten me hierboven niet echt boeiend, maar m'n probleem lijkt wel opgelost door de update. Bedankt voor de tip!

Update: iets met aaaargh^10. Nogsteeds zelfde melding :O

[ Voor 6% gewijzigd door Serenity op 23-01-2007 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:40:
je kunt ergens bij de instellingen voor accessoires instellen wat ie moet kiezen, dus vast op pc suite of vast op gegevensopdracht! zit ergens bij connectie uit mijn hoofd (heb toestel vandaag niet hier, ligt nog in de auto en die heeft mijn vriendin meegenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwinstel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik heb sinds een week dit prachtige toestel in mijn bezit. Ben er erg tevreden mee. Nu stuitte ik op het volgende: Ik synchroniseer mijn agenda in Outlook met mijn E50, werkt op zich prima (wel jammer dat je maar één agenda kunt kiezen) maar ik krijg geen alarm voor een afspraak, terwijl je wel een beltoon voor het alarm kunt instellen. Weet iemand waar je dit instelt als dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
plieshout schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:07:
3 vraagjes:

1) is de BENELUX-uitvoering van dit model, het model wat ik moet hebben hier in NL? (deze uitvoering wordt me namelijk aangeboden)

2)Heeft er iemand ervaring met gsmboulevard.nl?

3) weet iemand of je met de CK20W-carkit i.c.m. de E50 het zogenaamde echo-tje tijdens bellen niet hebt, of toch wel hebt?
En nog een bijgekomen vraag:

4) draait iemand hier tomtom 6 met deze GPS-antenne: 'Oasis Media Bluetooth GPS Receiver', of heeft iemand al eens succesvol gewerkt met deze antenne i.c.m. de E50? Of ben ik verplicht om de LD-3W-antenne van Nokia aan te schaffen als ik wil navigeren i.c.m. TomTom?

[ Voor 7% gewijzigd door plieshout op 23-01-2007 11:10 ]

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:52
plieshout schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:08:
[...]

En nog een bijgekomen vraag:

4) draait iemand hier tomtom 6 met deze GPS-antenne: 'Oasis Media Bluetooth GPS Receiver', of heeft iemand al eens succesvol gewerkt met deze antenne i.c.m. de E50? Of ben ik verplicht om de LD-3W-antenne van Nokia aan te schaffen als ik wil navigeren i.c.m. TomTom?
Yep, werkt prima op de E50 met TT6 en Route 66 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
Yepaap schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:20:
[...]

Yep, werkt prima op de E50 met TT6 en Route 66 :*)
Bedankt voor je info! :)

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Bedankt voor de uitleg, ik denk dat ik dan toch de goede keuze heb gemaakt, ook al is wlan natuurlijk wel fijn. Ik zat ook nog te twijfelen om een m600i, vanwege zijn compacte qwerty toetsenbord (voor emails), maar het besturingssysteem daarvan scheen toch niet zo fijn te zijn.

Iemand hier met hi die ook zijn mail op de mobiel bekijkt? Wat zijn dan ongeveer de maandelijkse kosten, en vallen deze nog binnen de bundel of er buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mobile-review staat nu een review over de e50.

http://www.mobile-review.com/review/nokia-e50-en.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
heeft iemand al een firmware update uitgevoerd met een bluetooth verbinding of kan dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Batsu schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:51:
heeft iemand al een firmware update uitgevoerd met een bluetooth verbinding of kan dit niet?
De site en programma geven aan dat het met een USB kabel moet (die je er overigens standaard bij krijgt :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
Hoeveel Gb kan er trouwens max. in dat microSD slot? max. 1GB of mag dat meer zijn?
(misschien waardevolle info voor startpost (als het bekend is)?)

En is het trouwens nog belangrijk om snel geheugen te kopen? of is dat snel geheuge een wassen neus i.c.m. deze telefoon?

[ Voor 29% gewijzigd door plieshout op 23-01-2007 16:11 ]

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plieshout schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:10:
Hoeveel Gb kan er trouwens max. in dat microSD slot? max. 1GB of mag dat meer zijn?
(misschien waardevolle info voor startpost (als het bekend is)?)

En is het trouwens nog belangrijk om snel geheugen te kopen? of is dat snel geheuge een wassen neus i.c.m. deze telefoon?
toestel kan maar 1 gig aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:18:
[...]
Heb dit net even geprobeerd. Was erg lastig om iemand te vinden met een antieke telefoon :+ SMS berichten die op SIM geheugen pasten: 20. Gebruikt: 20. Heb ze allemaal weggehaald, dus ik hoop dat ik de melding nu niet meer krijg.

Maar weet iemand waarom SMS berichten uberhaupt op de SIM komen bij de Nokia E50? En het zal niet altijd gebeuren, anders zou elke gebruiker problemen krijgen nadat 'ie 20 SMS berichten heeft ontvangen. Ik kan ook nergens een optie vinden in de telefoon over het gebruik van het SIM geheugen...

*fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Nokia adviseert in de accessoirekiezer ook een 2GB kaartje hoor!
Klik - Data - Geheugenkaarten - Nokia 2 GB MicroSD-kaart

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste