Toon posts:

Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 3) Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 90.315 views sinds 30-01-2008

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Cartman! schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:06:
Ok, geen auto, geen telefoon, geen laptop, geen pensioen, geen opleidingen. 1900 redelijk dan?
Weet je dat al wel zeker? Ff jobhoppen dan ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 22:22

@r!k

It is I, Leclerq

Cartman! schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:06:
Ok, geen auto, geen telefoon, geen laptop, geen pensioen, geen opleidingen. 1900 redelijk dan?
geen auto, geen telefoon, geen laptop prima daar kun je prima zonder.

Maar geen pensioen (betaal je geloof ik pas vanaf je 25e) en geen opleidingen dan zou ik dat hele bedrijf al niet serieus nemen. Zeker je opleidingen heb je gewoon nodig.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Abom
  • Laatst online: 09:58
Persoonlijk vind ik de mogelijkheden voor het volgen van opleidingen belangrijker dan het salaris.

• Cartman!
  • Niet online
@r!k schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:13:
[...]

Maar geen pensioen (betaal je geloof ik pas vanaf je 25e) en geen opleidingen dan zou ik dat hele bedrijf al niet serieus nemen. Zeker je opleidingen heb je gewoon nodig.
Ik ben 21 dus nu. Zodra ik de 25 passeer dan betaald t bedrijf wel mee aan je pensioen die je dan extern moet regelen. Opleidingen...daar maak ik me niet druk om, er is zoveel kennis aanwezig hier.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 18:18

Jaspertje

Max & Milo.. lief

@r!k schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:13:
[...]

Het is verplicht om na je 25e een pensioen te hebben (iig te betalen ervoor :) ) Zeker die opleidingen zou ik eens naar kijken want dat gaat je uiteindelijk opbreken, dan ga je gewoon achter lopen... Bovendien is het voor een bedrijf een goede motivator (om je medewerkers binnen te houden, dus het is nog raar ook..)

• Tylen

Tylen

Cartman! schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:24:
[...]

Ik ben 21 dus nu. Zodra ik de 25 passeer dan betaald t bedrijf wel mee aan je pensioen die je dan extern moet regelen. Opleidingen...daar maak ik me niet druk om, er is zoveel kennis aanwezig hier.
Wat heb je aan kennis van een ander als je het zelf niet hebt?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:07

DarkSide

theres no place like ::1

Cartman! schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:24:
[...]

Dat er heel veel kennis aanwezig is om jouw alles te leren is fijn voor jou. Je hoeft dan geen 'saaie' cursussen te volgen. Echter! je hebt dan ook geen papieren in je handen. En veel bedrijven/klanten willen dat toch zien. Ik zou behalve dingen in de praktijk te leren (vaak beter dan papieren certificaten) toch ook zeker het papiertje opzak willen hebben.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-02 08:21

xylonite

Certified Prutser

xylonite schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:03:
Leeftijd: 26
Opleiding: MBO (niet ict gerelateerd)
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Assuradeur al 5 jaar
Huidige functie: Systeem/ netwerkbeheer
Laptop: ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26 (waarvan 1 ouwe lullen)
13e maand etc.: Winstuitkering
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: alle denkbare verzekeringen collectief
Werkweek: 40u+
Maand salaris(bruto): 1620

Binnenkort eens flink babbelen vindt mn salaris veel te laag
Gesprek gehad per 01-01-2007:

Opleiding: MBO (niet ict gerelateerd)
Werkgever: Assuradeur al 5 jaar
Huidige functie: Systeem- / netwerkbeheer
Vakantiedagen: 26 (waarvan 1 ouwe lullen)
13e / Winstuitkering: Winstuitkering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: alle verzekeringen collectief
Werkweek: 40u (gem. 45 uur)
Maand salaris(bruto): 1950

En ik mag mn MCSE + Messaging + Security gaan halen incl. cursussen waarvoor ik per certificaat van de 11 ook nog eens een verhoging krijg.

Nu ben ik weer tevreden.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

• Cartman!
  • Niet online
DarkSide schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:35:
[...]

Dat er heel veel kennis aanwezig is om jouw alles te leren is fijn voor jou. Je hoeft dan geen 'saaie' cursussen te volgen. Echter! je hebt dan ook geen papieren in je handen. En veel bedrijven/klanten willen dat toch zien. Ik zou behalve dingen in de praktijk te leren (vaak beter dan papieren certificaten) toch ook zeker het papiertje opzak willen hebben.
Er is niet zoiets als een cursus 'vet goed css-en' of 'seo-en' dat iets van waarde heeft. Zelfs mn HBO diploma is daar eigenlijk nikszeggend voor. Qua cursus punt ben ik dus niet echt overtuigd. Ik leer hier echt meer van collega's en zij van mij dan dat ik dit op een cursus zal doen.

• Tylen

Tylen

Cartman! schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:39:
[...]

Er is niet zoiets als een cursus 'vet goed css-en' of 'seo-en' dat iets van waarde heeft. Zelfs mn HBO diploma is daar eigenlijk nikszeggend voor. Qua cursus punt ben ik dus niet echt overtuigd. Ik leer hier echt meer van collega's en zij van mij dan dat ik dit op een cursus zal doen.
Maar mensen hebben liever gecertificeerd personeel. Je kan nog zo goed zijn. Een certificaat hoort erbij.

• Klippy
  • Laatst online: 01:38

Klippy

Still Game

Hmm ik ga morgen waarschijnlijk ook voor de eerste keer in de IT solliciteren.
Heb net een uitgebreide telefonische intake gehad via een bemiddelingsbureau en ik moest aangeven wat ik wilde verdienen dus hoop dat ik in de buurt zat, was de lastigste vraag van het interview :o

Leeftijd: 24
Opleiding: HBO Informatica (niet afgemaakt, wel zo goed als, zelfs afstudeerstage gehaald, door persoonlijke dingen niet af kunnen maken)
Werkervaring: 2 stages + studieprojecten
Werkgever: Logistieke sector
Huidige functie: Junior SAP programmeur
Laptop: nee
Vakantiegeld: geen idee
Vakantiedagen: weet niet hoeveel
13e maand etc.: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten, pensioen opbouw, ziektekosten, opleidingen
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 1700 ongeveer (minimaal 1500)

Is dat bedrag reëel of zit ik dan veel te hoog of te laag.
Daar zal ik dan morgen eens over moeten babbelen natuurlijk dus ik wil wel graag een goed beeld hebben. Advies aub :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:44

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Jeroen_Tielen schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:48:
Maar mensen hebben liever gecertificeerd personeel. Je kan nog zo goed zijn. Een certificaat hoort erbij.
Hangt helemaal van je vakgebied af. In beheer en security en nog wat van dergelijke takken kan ik me goed voorstellen dat certificering noodzakelijk is. Als ik Cartman begrijp doet 'ie dingen in webdesign of -ontwikkeling (css noemde 'ie) en daar zie ik al minder van dat soort zaken (ja, wel de security natuurlijk). In mijn tak van sport is het ook niet van toepassing, daar geldt ervaring (en de naam die je opbouwt) als belangrijkste graadmeter.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klippy schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:48:
Hmm ik ga morgen waarschijnlijk ook voor de eerste keer in de IT solliciteren.
Heb net een uitgebreide telefonische intake gehad via een bemiddelingsbureau en ik moest aangeven wat ik wilde verdienen dus hoop dat ik in de buurt zat, was de lastigste vraag van het interview :o

Opleiding: HBO Informatica (niet afgemaakt, wel zo goed als, zelfs afstudeerstage gehaald, door persoonlijke dingen niet af kunnen maken)
Werkervaring: 2 stages + studieprojecten
Werkgever: Logistieke sector
Huidige functie: Junior SAP programmeur
Vakantiegeld: geen idee
Vakantiedagen: weet niet hoeveel
13e maand etc.: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten, pensioen opbouw, ziektekosten, opleidingen
Maand salaris(bruto): 1700 ongeveer (minimaal 1500)

Is dat bedrag reëel of zit ik dan veel te hoog of te laag.
Daar zal ik dan morgen eens over moeten babbelen natuurlijk dus ik wil wel graag een goed beeld hebben. Advies aub :)
Ik denk dat je iets te laag zit. SAP is veelgevreegd. Zou zelf eerder richting de 1900 bruto gaan, maar ligt er ook een beetje aan wat ze je precies bieden qua secundair :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cartman!
  • Niet online
Hillie schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:37:
[...]

Hangt helemaal van je vakgebied af. In beheer en security en nog wat van dergelijke takken kan ik me goed voorstellen dat certificering noodzakelijk is. Als ik Cartman begrijp doet 'ie dingen in webdesign of -ontwikkeling (css noemde 'ie) en daar zie ik al minder van dat soort zaken (ja, wel de security natuurlijk). In mijn tak van sport is het ook niet van toepassing, daar geldt ervaring (en de naam die je opbouwt) als belangrijkste graadmeter.
Exact wat ik bedoel. Webscripting (PHP/MySQL/XML/CSS/Javascript) & SEO voornamelijk. Moeilijk een certificaat voor te behalen volgens mij. Net als zo'n PHP certificaat van Zend, denk echt dat dat niks gaat zeggen over je kwaliteit in PHP zelf, alleen maar dat je de functies kent.

• Klippy
  • Laatst online: 01:38

Klippy

Still Game

The Eagle schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:40:
[...]

Ik denk dat je iets te laag zit. SAP is veelgevreegd. Zou zelf eerder richting de 1900 bruto gaan, maar ligt er ook een beetje aan wat ze je precies bieden qua secundair :)
Mja ik heb al wat rondgekeken en wel een idee nu ja.
SAP zie je inderdaad erg veel, lijkt me daarom ook een goede startersfunctie, kan je een hoop dingen mee nog. Ik moet dan wel een paar maanden flink rijden, dus als dit doorgaat wil ik een hoop reiskosten en dat heeft misschien nog invloed op salaris.
Maar dat hoor ik nog allemaal dus maak ik me niet te druk over.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 12:44
Deze maand weer iets vooruit gegaan
Leeftijd: 25 jaar
Opleiding: HBO Informatica & Informatiekunde, CCNA/P/IP/CCIE written
Werkervaring: 4 jaar.
Werkgever: ICT detacheerder
Huidige functie: Senior netwerk engineer
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering soms
GSM: Ja
Auto: Ja, 730 euro p/m
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen + ziektekosten voor de helft
Werkweek: 33
Maand salaris(bruto): 3750 (waarvan 750 voor onregelmatigheids toeslag)

In Maart is er weer een verhoging beloofd

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• Hillie

Hillie

Netjes Justin, ziet er erg goed uit!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 16:37

Boy

App developer

Justin_Time schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:30:
Huidige functie: Senior netwerk engeneer

Wow, dat ziet er wel heel gaaf uit...

Anoniem: 201130

Hillie schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:34:
Netjes Justin, ziet er erg goed uit!
Alleen die onregelmatigheids toeslag moet je eigenlijk niet bij het salaris optellen. Dat is het namelijk niet.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:54

TheVMaster

Moderator WOS

Ziet er natuurlijk erg goed uit. Maar eh...het is wel een extreem hoog bedrag voor je leeftijd en ervaring :+

• Helsie
  • Niet online
Dus 3000 is je salaris (en inderdaad: goed bedrag, maar wel erg hoog). Maar dat boeit niet als je het in je zak mag steken, lijkt me. :)

[Voor 20% gewijzigd door Helsie op 18-01-2007 16:12]

• Tylen

Tylen

Ik zou alleen dat wel verwachten dat je engineer goed schrijft ;)

• Hillie

Hillie

Anoniem: 201130 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:00:
[...]

Alleen die onregelmatigheids toeslag moet je eigenlijk niet bij het salaris optellen. Dat is het namelijk niet.
Zeker waar, maar desondanks ziet het hele pakket er gezien opleiding en ervaring heel netjes uit. Wat ook fijn voor hem is, is dat die onregelmatigheidstoeslag wel fatsoenlijk is. Hoeveel werkgevers zijn er niet die hun beheerders e.d. geregeld nacht- en weekendstandby laten staan, waarop ze dan ook nog geregeld naar kantoor mogen komen en daar maar liefst 50 of 100 eurootjes bruto voor over hebben? Ik denk dat dat er meer zijn dan je denkt, helaas. Zijn werkgever lijkt het netjes te doen, en met zo'n pakket kun je ook nog eens iets van je werknemers verwachten, zonder dat ze meteen het gevoel hebben keihard in de zeik genomen te worden.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Een flink aantal reacties zijn afgesplitst naar Het nut van certificering .

• BrammeS
  • Laatst online: 15-05 14:01
Ik ga binnenkort wachtdiensten draaien voor de klant waar ik momenteel gedetacheerd zit. Nu heb ik al eerder wachtdiensten gedraaid alleen staan die niet in verhouding met wat ik nu ga doen.

Destijds was het ma tot vrij van 18u tot 22u en za en zo 8u tot 22u. met verder geen ristricties. Ik heb laptop met umts en vpn inbel mogelijkheid.

Nu echter ga ik één keer in de 6 weken een week lang wachtdienst draaien waarbij ik 24/7 standby moet staan. Met als ristrictie dat ik niet verder dan 20 kilometer van de locatie af mag zijn en of binnen 20 minuten daar moet kunnen zijn. Er is geen remote toegang mogelijkheid in verband met security. Zelf woon ik er 10 minuten +- 5 km vandaan.

Nu zijn er binnen het bedrijf waar ik werk nog geen concrete afspraken over dergelijke wachtdiensten. Ik zal dus moeten onderhandelen met mijn werkgever hierover. Zijn hier vaste rekenmodellen voor. bijvoorbeeld een bepaald percentage van je inkomen? Kan iemand hier voorbeelden van geven?

Ook ben ik in het bijzonder geintresseerd hoe dit bij Atos Origin en/of getronics is geregeld omdat er ook mensen daar zitten die bij deze bedrijven werken?

Advanced sheep-counting strategies

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:05
BrammeS schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:21:
Ik ga binnenkort wachtdiensten draaien voor de klant waar ik momenteel gedetacheerd zit. Nu heb ik al eerder wachtdiensten gedraaid alleen staan die niet in verhouding met wat ik nu ga doen.
[...]
Ook ben ik in het bijzonder geintresseerd hoe dit bij Atos Origin en/of getronics is geregeld omdat er ook mensen daar zitten die bij deze bedrijven werken?
Als de standby een min of meer permanent karakter heeft, dwz dat je dit met een vaste groep mensen uitvoert, dan hangt de vergoeding af van het aantal mensen. Jij hebt het over eenmaal per zes weken dus ik ga er gemakshalve vanuit dat je het dan met een groep van zes man doet, in een vast roulerend schema. In dat geval krijg je ongeveer 4% toeslag, gebaseerd op je maandsalaris.

In het geval dat de directie jouw inzet als te kortlopend en/of te incidenteel beoordeelt, dan kan hier vanaf geweken worden en krijg je een vergoeding van 2,11 per uur door de week of 2,58 per uur in het weekend. Per call-out komt daar dan nog een vergoeding bij van 27 euro of 47 euro respectievelijk.

De bedragen komen uit de CAO van een van de door jou bovengenoemde bedrijven.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:49
Ik heb een aanbieding gekregen van een electronica winkel ik gaat daar met aantal andere mensen de IT verzorgen,

Functie Windows Systeembeheerder, Beheer en onderhoud van Windows XP gebaseerde werkstations en server 2003.

Ik werk nu als gedetatacheerde rond bij diverse bedrijven en mijn functie omschrijving hier is Servicedesk medewerker.

Zie hier onder de gegevens

Werkgever nu
Opleiding: MBO (Beheer informatie systemen)
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Servicedesk medewerker
Laptop: Nee
Vakantiedagen: 28 waarvan 3 als prestatie fungeert indien je niet ziek word.
13e / Winstuitkering: Nee
Auto: Ja (Ford KA)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee overwerk word in de regel niet uitgekeerd tijd voor tijd.
Werkweek: 40u Gem 43
Maand salaris(bruto): 1700

Nieuwe Werkgever.
Opleiding: MBO (Beheer informatie systemen)
Werkgever: Electronica zaak
Huidige functie: Systeembeheer
Vakantiedagen: 25 + 13 ADV dagen
13e / Winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kortingen op Artikelen, 25% voor 2 uur overwerk 50% daarna na 21:00 is 150%
Werkweek: 40u
Maand salaris(bruto): 2000 Bruto

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Justin_Time
Hillie schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:59:
[...]

Zeker waar, maar desondanks ziet het hele pakket er gezien opleiding en ervaring heel netjes uit. Wat ook fijn voor hem is, is dat die onregelmatigheidstoeslag wel fatsoenlijk is. Hoeveel werkgevers zijn er niet die hun beheerders e.d. geregeld nacht- en weekendstandby laten staan, waarop ze dan ook nog geregeld naar kantoor mogen komen en daar maar liefst 50 of 100 eurootjes bruto voor over hebben? Ik denk dat dat er meer zijn dan je denkt, helaas. Zijn werkgever lijkt het netjes te doen, en met zo'n pakket kun je ook nog eens iets van je werknemers verwachten, zonder dat ze meteen het gevoel hebben keihard in de zeik genomen te worden.
Engineer... stom... copy paste foutje van een ander lijstje hier.

Het is idd netjes geregeld ik heb ook een aantal maanden met lijsten gewerkt ala.. weekend 150% in de avond 120% etc.. daarna gewoon een vast bedrag afgesproken (25%).

En zo extreem hoog vind ik het absoluut niet, als je ziet wat ik er allemaal voor moet doen en nog steeds doet. Vooral de certificering is erg veel werk een ccna + ccnp + ccip + ccie is een heleboel werk en dan vind ik 3000 nog aan de lage kant...

• Anoniem: 125106
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
€ 3000 aan de lage kant?
Wat gaat de gemiddelde universitaire master straks dan vragen, € 5000 en meer?
The sky is the limit! :)

• grun93
Justin_Time schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:00:
Vooral de certificering is erg veel werk een ccna + ccnp + ccip + ccie is een heleboel werk en dan vind ik 3000 nog aan de lage kant...
Als het je lukt CCIE te halen zou ik onmiddellijk ontslag nemen om freelancer te worden. Het risico is minimaal en als het toch niet mocht lukken, dan staan de werkgevers in rijen van 10 voor je deur.

• Justin_Time
Anoniem: 125106 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:35:
€ 3000 aan de lage kant?
The sky is the limit! :)
Een universitaire master heeft geen bal bewezen in het bedrijfsleven en heeft zich nog niet gespecialiceerd.
2200/2400 is daar een normaal startbedrag voor.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12

momania

iPhone 30! Bam!

Anoniem: 125106 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:35:
Nee, want dat is een all-rounder en geen specialist ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Justin_Time
grun93 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:35:
[...]

Als het je lukt CCIE te halen zou ik onmiddellijk ontslag nemen om freelancer te worden. Het risico is minimaal en als het toch niet mocht lukken, dan staan de werkgevers in rijen van 10 voor je deur.
Ik ga dat zeker in overweging nemen aan de andere kant een goed betaalde vaste aanstelling zonder al die poespas eromheen (+/- 4800/5000) is natuurlijk ook het overwegen waard.

• grun93
Justin_Time schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:39:
Ik ga dat zeker in overweging nemen aan de andere kant een goed betaalde vaste aanstelling zonder al die poespas eromheen (+/- 4800/5000) is natuurlijk ook het overwegen waard.
Ik heb eens een tijd 2e lijns support in Duitsland gedaan. Daar waren we met z'n vijven, 4 freelancers en ik in vaste dienst. Je wilt niet weten wat die gasten allemaal verdienden. En voor de poespas huur je gewoon een mannetje. Een accountant voor de boekhouding, en een agent/headhunter die de opdrachten voor je regelt.

• Niet online
Justin_Time schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:36:
[...]

Een universitaire master heeft geen bal bewezen in het bedrijfsleven en heeft zich nog niet gespecialiceerd.
2200/2400 is daar een normaal startbedrag voor.
Grappige uitspraak ;)
Universitaire starters beginnen tegenwoordig ergens tussen 2500 en 3000 (gemiddeld startloon 2820 € bruto volgens vacature.com).

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 125106 op 19-01-2007 16:56]

• Justin_Time
Gelukkig is dat ook erg goed onderbouwt.

Kijk hier eens:
http://www.alumnus.utwente.nl/statistieken/salarissen/

Daar ga jij haast geen 3000 euro vinden eerder 2500.

En ik heb alleen maar ervaring bij detacheerders daar ligt het zelfs nog lager maar dan wel een auto erbij.

Als je bijvoorbeeld informatica ziet (tweakers) dan zit de ut twente op gemiddeld 2300 euro.

[Voor 38% gewijzigd door Justin_Time op 19-01-2007 17:11]

• tyrion70
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05-2021
Anoniem: 125106 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:56:
[...]

Grappige uitspraak ;)
Universitaire starters beginnen tegenwoordig ergens tussen 2500 en 3000 (gemiddeld startloon 2820 € bruto volgens vacature.com).
Nog grappiger:

a) vacature.com is belgisch
b) Op vacature.com de volgende dingen ingevuld bij salariskompas:
- Arbeider
- Universiteit
- Geen werkervaring
- Middle management

En dan is je salaris gemiddeld: 2314 euries..

Verder bij startlonen:
http://www.vacature.com/art21240
Universitaire diploma's
Burgerlijk ingenieur
2.520 €
Farmaceutische wetenschappen
2.302 €
Wetenschappen
2.299 €
Bio-ingenieur
2.284 €
Informatica
2.275 €
Rechten
2.116 €
Toegepaste economische wetenschappen (TEW)
2.071 €
Psychologie, pedagogie
2.066 €
Geneeskunde
1.999 €
Sociale wetenschappen
1.948 €
Lichamelijke opvoeding
1.874 €
Geschiedenis
1.836 €
Germaanse, romaanse
1.832 €
Gemiddeld:
2.130 €
Waar haal jij die 2820 vandaan dan?

Doe maar gek! Anderen doen al gewoon genoeg :P

• Niet online
De cijfers van vacature zijn redelijk betrouwbaar te noemen, het gaat om een landelijk onderzoek bij 50.000 personen...
Linkje

@ hierboven: je vult arbeider in? Een informaticus met het statuut van arbeider? d:)b
Ja idd België, in dat land woon ik.
En die stats die jij aanhaalt, zijn van begin 2004. We zijn nu begin 2007. Irrelevant dus.

Statuut: bediende
Diploma: universitair
Werkervaring: noppes
Niveau: professioneel medewerker
Categorie: ICT/Internet
Sector: ICT/Internet
Gemiddeld bruto maandloon: 2821 euro.

[Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 125106 op 19-01-2007 17:17]

• tyrion70
Tsja.. Weet ik veel hoe die rare zuiderburen dat noemen.. Ik vond bediende klinken als een ober in een restaurant :P

Maar anyways, met ICT/internet komt daar idd 2821 uit.. Als professioneel medewerker.. Maar zou je niet als uitvoerend personeel beginnen als je net van de uni afkomt zonder werkervaring (gem. € 2483)?

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-04 00:10
Als ongeschoolde ben ik al 19 jaar betaald aan het ict-en...
Ga volgende maand beginnen aan wat MS-scholing gericht op de ontwikkelaar...

Leeftijd: 35 jaar
Opleiding: Zelfstudie (geen enkel diploma of certificaat)
Werkervaring: 19 jaar
Huidige functie: Senior client server applicatie ontwikkelaar/consultant/etc.
Vakantiedagen: 25
winstuitkering: 70% persoonlijke jaaromzet - salariskosten (tussen de 20k en 30k)
Auto: Ja, 710 euro p/m
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kortingen op pensioen, zorg, etc.
Werkweek: 40 uur, geen onregelmatigheid
Maand salaris(bruto): 3850 (=incl. autovergoeding van 710...)
Totaal huidige jaarinkomsten tussen 70.000 en 80.000 met de huidige opdracht (relatief laag tarief i.v.m. job bij overheidsinstelling...)
Huidige aanbieding voor ander project maakt daar ongeveer 95.000 van, maar da's 4 uur reizen per dag... (nu maar 0,5 uur) 8)

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• Niet online
tyrion70 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:24:
Maar anyways, met ICT/internet komt daar idd 2821 uit.. Als professioneel medewerker.. Maar zou je niet als uitvoerend personeel beginnen als je net van de uni afkomt zonder werkervaring (gem. € 2483)?
Ik moet er eerlijk bij zeggen: ik heb eigenlijk geen idee wat ze precies bedoelen met "uitvoerend personeel" en "professioneel medewerker".
Ik dacht aan het tweede, want het eerste dan lijkt het alsof je enkel maar simpele bevelen opvolgt ofzo?

• tyrion70
haha.. same here voor bediende en arbeider :P ah well.. ik denk dat tussen de 2200 en 2500 euro voor een startende universitair geschoold iemand wel netjes is.. Wellicht als je al wat stage en/of andere ervaring hebt dat je het wat beter kunt doen.. En vergeet niet dat een auto erbij ook nog 600 euro kost.. Wellicht is dat bij vacature.com ook meeberekend..

• Niet online
Nee het gaat om bruto maandloon, zonder winstdeelname, 13e maand, auto of wat dan ook.
Dus ofwel is het gemiddelde 2500 € (in het geval van uitvoerend personeel), maar meer realistische lijkt me het gemiddelde van 2820 € (in het geval van professioneel medewerker).

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:14
Justin_Time schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 17:07:
Gelukkig is dat ook erg goed onderbouwt.

Kijk hier eens:
http://www.alumnus.utwente.nl/statistieken/salarissen/

Daar ga jij haast geen 3000 euro vinden eerder 2500.

En ik heb alleen maar ervaring bij detacheerders daar ligt het zelfs nog lager maar dan wel een auto erbij.

Als je bijvoorbeeld informatica ziet (tweakers) dan zit de ut twente op gemiddeld 2300 euro.
Maar: "bruto salarisontwikkelingen van afgestudeerden na 2 jaar afkomstig van verschillende opleidingen van de Universiteit Twente.".

Dus als ik het goed begrijp gaat het je brutosalaris 2 jaar nadat je afgestudeerd bent. Dan ben je geen starter meer.

Wanneer ik naar mezelf kijk ben ik in de eerste twee jaar na m'n afstuderen dacht ik met zo'n 800 euro omhoog gegaan. Dus dan scheelt het nogal of je kijkt naar het startsalaris of het salaris van een starter met 2 jaar ervaring.

Anoniem: 69218

Leeftijd: 35
Opleiding: HBO
Werkervaring:sinds 1992
Werkgever: Software vendor
Huidige functie: Systems Engineer
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: bonusregeling
GSM: ja en blackberry
Auto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: sporten, pensioen etc.
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 5460

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69218 op 19-01-2007 23:39]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Anoniem: 69218 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:35:
Leeftijd: 35
Werkervaring:sinds 1992
Werkgever: Software vendor
Huidige functie: Systems Engineer
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: bonusregeling
GSM: ja en blackberry
Auto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: sporten, pensioen etc.
Maand salaris(bruto): 5460
Is het nou MBO+ of HBO? :P

Tevens ben ik benieuwd welke werkzaamheden een systems engineer voor zo'n salaris bij een software vendor moet verrichten. Wat voor salarisschalen worden daar gehanteerd?

• rcheung
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-04 22:33
rcheung schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:25:
Leeftijd: 22
Opleiding: HBO - Human Technology
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Transfer Solutions
Huidige functie: Oracle Consultant
Laptop: Ja
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: 7% standaard, 14% bij excellent
GSM: 22 euro netto vergoeding p.m. en onkostenvergoeding 46 euro netto
Auto: Ja, leasebudget 620 euro (max 720euro) 640euro (max 740)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ziektekosten vergoeding, spaarloonregeling etc.
Maand salaris(bruto): 1875 euro is geworden 2083
Na een beoordelingsgesprek contract onbepaalde tijd plus 13,5% bonus ontvangen. Wel ok toch?

Anoniem: 192423

Leeftijd: 32
Opleiding: HAVO (MCSE + CITRIX + PRINCE2 + ITIL + BISL + ISPL)
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Kleine Detacheerder
Huidige functie: Projectleider / Teamleider
13e / Winstuitkering: Geen
GSM: Ja (gratis)
Auto: Ja (Volvo V50)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, Onkosten vergoeding (zie netto)
2000 Euro opleidingsbudget p/j.
Maand salaris(bruto): 2950 Bruto (maar let op: 2012 Netto)

Anoniem: 135483

Leeftijd: 23
Land: Belgie
Opleiding: Bachelor ICT
Werkervaring: 2.7 Jaar
Werkgever: global network / communication tech leader
Huidige functie: Project Manager / Corporate Trainer
Laptop: JA
Vakantiegeld: JA
13/14e maand of winstuitkering: JA
GSM: JA
Auto:NEE
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maaltijdcheques, aandelen, ziekteverzekering,pensioen, internetaansluiting, bonus
Werkweek: 38U
Maand salaris(bruto): 3100

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 12:13

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

heb je je nu ruim 4 jaar geleden ingeschreven om vervolgens te wachten om deze post te kunnen maken? ;) 8)7
[edit] en die dude boven mij ook al :? Wazig hoor

Dit soort reacties zitten we dus niet op te wachten.

[Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 20-01-2007 15:09]

I'm not as think as you stoned I am

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:40
Wat verdienen die mensen hier van Tweakers allemaal eigenlijk? Zou wel leuk vinden om dat eens te horen.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 22:01
Leeftijd: 33
Werkervaring:sinds 1996
Werkgever: SBHG (Shepherds Bush Housing Group)
Huidige functie: Support officer
Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: gedeeld
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Werkweek: 35
Maand salaris(bruto): 4428

Ik woon en werk in London en werk sinds een paar maanden voor een soort woningbouwvereniging

Ik werk daar op contract basis en verdien 20 pond per uur( is ongeveer 30 euro)

In de UK betaal je 9% aan national insurance, dat is wel wat anders dan die louzy 110 euro per maand en in deze schaal betaal je 18% taxes.

Salaris klinkt leuk en hoog, dat is het ook wel, maar London is krankzinnig duur. Waar wij wonen, in Chiswick, dat ligt buiten het centrum richting Heathrow, betalen we voor een appartement met 1 bedroom en 1 living en keuken en badkamer 1500 euro huur.

Binnenkort ga ik als contractor aan de slag, je kunt hier zo'n 250 tot 350 pond per dag verdienen door je zelf te verhuren als project coordinator of system administrator.

Werk wat ik doe is niet spectaculair, ik doe 1e 2e en 3e lijns support, we hebben 180 clients verspreid over 18 kantoren en draaien op Citrix. Budget is hier te over, we hebben een stuk of 18/19 servers en geld wordt met bakkken uit gegeven

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Helsie
  • Niet online
Anoniem: 135483 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 14:57:
Land: Belgie
Opleiding: Bachelor ICT
Werkervaring: 2.7 Jaar
Werkgever: global network / communication tech leader
Huidige functie: Project Manager / Corporate Trainer
13/14e maand of winstuitkering: JA
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maaltijdcheques, aandelen, ziekteverzekering,pensioen, internetaansluiting, bonus
Misschien is het voor Belgische maatstaven normaal, maar ik vind het echt absurd om iemand op zijn 23e zo'n salaris te betalen. ;)

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Helsie schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:32:
[...]

Misschien is het voor Belgische maatstaven normaal, maar ik vind het echt absurd om iemand op zijn 23e zo'n salaris te betalen. ;)
nee hoor, hij verdient heel goed gezien zijn opleiding en leeftijd...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

H!GHGuY schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:57:
[...]

nee hoor, hij verdient heel goed gezien zijn opleiding en leeftijd...
Volgens mij bedoelt Helsie dat hij (voor Nederlandse begrippen) belachelijk veel verdient voor zijn leeftijd ;)

Maar misschien is dat in Belgie idd een vrij normaal bedrag, geen idee hoe het daar met lonen zit.

Virussen? Scan ze hier!

• Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:58:
[...]

Volgens mij bedoelt Helsie dat hij (voor Nederlandse begrippen) belachelijk veel verdient voor zijn leeftijd ;)

Maar misschien is dat in Belgie idd een vrij normaal bedrag, geen idee hoe het daar met lonen zit.
Voor een bachelor is dat erg hoog ja.
Bachelors met zijn specs zitten gemiddeld op 2100 € bruto per maand, volgens het Belgisch salariskompas van vacature.com
Misschien telt hij z'n 13e maand en/of winstuitkering erbij ofzo?
En dan ook nog 38uren week?

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 125106 op 20-01-2007 21:35]

Anoniem: 15006

Een nieuwe functie, een nieuw inkomen:

Land: Nederlands
Opleiding: Master Technische Bedrijfskunde
Werkervaring: 7,4 jaar
Werkgever: DSM
Huidige functie: Program Manager (strategie implementatie)
Vakantiedagen: 49
13/14e maand of winstuitkering: JA/JA en JA
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opties (afhankelijk van bedrijfsresultaat), verzekeringspakketten
Maand salaris(bruto): 4.903 €

Anoniem: 118354

Leeftijd: 20
Opleiding:MBO applicatie ontwikkeling
Werkervaring: 0 (wel 2 jaar stage)
Werkgever: Klein automatiserings bedrijf
Huidige functie: webprogrammeur
Vakantiegeld: nee
13/14e maand of winstuitkering: ?
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheden om diploma's te halen.
Maand salaris(bruto): 1400 bruto

Ben er op zich erg tevreden mee... Loon niet super hoog, maar voorwaarden en mogelijkheden binnen het bedrijf zijn super.

Anoniem: 2935

Anoniem: 15006 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 08:28:
Los van het erg goede salaris, 49 vakantiedagen is echt enorm veel :) zeker bij 38 uur. En wat is een 14e maand :?

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:50

Asteroid9

General Failure

Een 14e maand lijkt behoorlijk op een 13e maand, ofwel krijg je nogmaals 8.33% extra! ;)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Anoniem: 135483

Anoniem: 125106 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:30:
[...]

Voor een bachelor is dat erg hoog ja.
Bachelors met zijn specs zitten gemiddeld op 2100 € bruto per maand, volgens het Belgisch salariskompas van vacature.com
Misschien telt hij z'n 13e maand en/of winstuitkering erbij ofzo?
En dan ook nog 38uren week?
Nee, die 3100 is het gewone bruto maandsalaris, zonder de bijkomende voordelen.
De lonen liggen in Belgie over het algemeen wat hoger dan gemiddeld als je:
- in of rond Brussel werkt
- voor een IT bedrijf werkt
- voor een Amerikaans bedrijf werkt.

(ik voldoe aan alle 3 van deze voorwaarden)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-06 13:05

Tags NL

Harmful or Harmless?

Leeftijd: 29
Opleiding: Mavo, MBO (1 jaar), MCSE 2000/2003 en veel Novell 4/5 en Vmware ESX 2 ervaring (Ga straks ESX 3 cursus en examen doen)
Werkervaring: 11 jr
Werkgever: Een grote Nederlandse verzekeraar
Functie: Systeembeheerder IT/Security
Vakantiegeld: 8.5 %
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Auto: Nee
Werkweek: 36 uur
Andere voordelen: Korting op verzekeringen/hypotheek
Maand salaris(bruto): € 3034,-

https://powershellisfun.com

• ChecKege
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 17:25
Opleiding: HIO
Werkervaring: 4 jaar als software engineer, 2 jaar in huidige functie
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Lead Engineer (soort van technisch projectleider)
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 24 ofzo (kan wel bijkopen wat ik ook zeker doe)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Bewust Nee (kan wel, maar wil niet. Vind en zie dat je als een mobieltje van de baas hebt je ook altijd bereikbaar moet zijn)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Belangrijkste: 300 euro netto reiskosten vergoeding (woon-werk), ruim opleidingsbudget. Ben nu bezig met mijn master waarbij ik de helft van de studieuren in de baas zijn/haar tijd mag besteden.
Werkweek: 36 uur (4x9)

"The generation of random numbers is too important to be left to chance." - Robert Coveyou

• Schnautzi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2020
Leeftijd: 34
Opleiding: MCSE 2000/2003
Werkervaring: 3 Jaar Systeembeheer
Werkgever: Anoniem
Huidige functie: Netwerk/Systeembeheerder
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 20+
13/14e maand of winstuitkering: Kerstbonus
GSM: Ja en MDA
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen scholingsbudget aanwezig (helaas) dus alles moet uit eigen knip komen
Werkweek: 24
Maand salaris(bruto): 2100

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Schnautzi schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:16:
Leeftijd: 34
Opleiding: MCSE 2000/2003

Werkweek: 24
Maand salaris(bruto): 2100
Volledig afgeronde mcse? Want anders vind ik je salaris wel wat mager (zeker gezien je secundaire arbeidsvoorwaarden).

En die 24u, is dat een eigen keuze? :)

• Janoz
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nou, als dat voor 24u is dan vind ik dat nog helemaal niet zo slecht hoor ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Janoz schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:42:
Nou, als dat voor 24u is dan vind ik dat nog helemaal niet zo slecht hoor ;)
Nu ik het even terug reken van 40 uur valt het idd wel mee :)

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:18
Ik vind 3500 zonder leasebak en scholingsbudget anders wel meevallen op 34 jaar. Maarja ook maar 3 jaar systeembeheer ervaring en 'geen andere opleidingen'

[Voor 10% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 22-01-2007 12:41]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:01
Anoniem: 15006 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 08:28:
Een nieuwe functie, een nieuw inkomen:

Land: Nederlands
Opleiding: Master Technische Bedrijfskunde
Werkervaring: 7,4 jaar
Werkgever: DSM
Huidige functie: Program Manager (strategie implementatie)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opties (afhankelijk van bedrijfsresultaat), verzekeringspakketten
OMFG, ik ga denk ik ook maar bij DSM werken :o

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Tylen

Tylen

Luuk1983 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:45:
[...]

OMFG, ik ga denk ik ook maar bij DSM werken :o
Geen auto he ;)

Maar nog is het niet verkeerd hahaha.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Anoniem: 135483 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 19:43:
[...]

Nee, die 3100 is het gewone bruto maandsalaris, zonder de bijkomende voordelen.
De lonen liggen in Belgie over het algemeen wat hoger dan gemiddeld als je:
- in of rond Brussel werkt
- voor een IT bedrijf werkt
- voor een Amerikaans bedrijf werkt.

(ik voldoe aan alle 3 van deze voorwaarden)
na even googlen:
hoi collega ;)

Ik werk voor dat andere opgekochte bedrijf, iets dichter bij jouw deur...

Mooi salaris heb je daar... Ik heb een hogere opleiding en verdien wel een stukje minder, maar misschien heeft je thesisonderwerp en stageplaats er wel wat aan geholpen ;)

Ikzelf heb eigenlijk ook wel een vorm van roots bij mijn bedrijf aangezien ik mijn stage in het vroegere "ouder"-bedrijf heb gedaan.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 16:57

Khaine

Python liefhebber

Opleiding: MBO ICT Niv. 4 (bezig met deeltijd HBO Informatica)
Werkervaring: 0 jaar
Werkgever: Klein bedrijf in scheveningen
Huidige functie: Junior Product Developer
Laptop: Nope
Vakantiegeld: Jup
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: nee/nee/ja
GSM: Nope
Auto: Nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige vergoeding reiskosten OV, volledige vergoeding cursuskosten.
Werkweek: 32 uur
Maand salaris(bruto): 1540

Bij begin een contract voor onbepaalde tijd aangeboden gekregen. Hele goede sfeer, geen 9-to-5-ers. Hard werken wordt beloond.

* Khaine zit hier nog wel even :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• EquiNox
  • Laatst online: 01-06 16:39

EquiNox

Speed plz.

Nou, per 1 januari een jaarlijkse loonverhoging van maar (omgerekend) liefst 1,5% gehad. Men heeft niet eens de moeite genomen dit te communiceren naar het personeel.

Iemand anders nog een verhoging gekregen?

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:16
EquiNox schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:45:
Nou, per 1 januari een jaarlijkse loonverhoging van maar (omgerekend) liefst 1,5% gehad. Men heeft niet eens de moeite genomen dit te communiceren naar het personeel.

Ja, wel 2,1% :9

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Gewoon de jaarlijkse cao verhoging dus?
8% erbij gekregen :9

• EquiNox

EquiNox

Speed plz.

Ik heb geen CAO, het is gewoon vanuit het niets beslist. In de wandelgangen hoor ik dat het gebaseerd is op een 'prijsindexcijfer' ofzo. Geen idee wat dat inhoudt. Vreemde is dat we vorig jaar nog 2,25% kregen?

[Voor 12% gewijzigd door EquiNox op 23-01-2007 14:05]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS

Jups...ong. 4% (en dat terwijl ik nog maar 6 maanden in dienst ben :+ overigens wel een contract voor opbepaalde tijd)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:55

Arno

PF5A

3,4% hier, maar dat was ook niet bijster veel :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Tylen

Tylen

9,4% + meer extra dingetjes.

Anoniem: 23460

10% voor behalen MCSE in sept en 9% verhoging per jan voor ' uitstekende resultaat' van 2006..
:)
ik ben bruto 600 euro vooruitgegaan in 4 maanden..

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 23460 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:25:
10% voor behalen MCSE in sept en 9% verhoging per jan voor ' uitstekende resultaat' van 2006..
:)
ik ben bruto 600 euro vooruitgegaan in 4 maanden..
Dus eigenlijk verdien je nu ongeveer 3600 euri ;)

Anoniem: 23460

yep, vast p/m zonder bonus... en dat kan tot 12% als 90%+ declarabel per maand..
ik verdien nu eindenlijk wat een senior engineer moet verdienen!

• tyrion70
0%, dus het kan erger :P

Anoniem: 159326

EquiNox schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:04:
Ik heb geen CAO, het is gewoon vanuit het niets beslist. In de wandelgangen hoor ik dat het gebaseerd is op een 'prijsindexcijfer' ofzo. Geen idee wat dat inhoudt. Vreemde is dat we vorig jaar nog 2,25% kregen?
Prijsindexcijfer is gebaseerd opstijging van de prijzen. Prijsindexcijfer zou dus 102,25 moeten zijn uitgaande van 100 in 2006.

• Janoz
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Anoniem: 23460 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:31:
yep, vast p/m zonder bonus... en dat kan tot 12% als 90%+ declarabel per maand..
ik verdien nu eindenlijk wat een senior engineer moet verdienen!
Yacht? Percentages komen me namelijk redelijk bekend voor. Met uitzondering van de loonsverhoging bij het behalen van certificaten trouwens.

Anoniem: 151099

2,5% verhoging

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Leeftijd: 21
Opleiding: MBO ICT Beheer
Werkervaring: 0
Werkgever: In de gemaksvoeding
Huidige functie: Junior Systeembeheer
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 3%
GSM: in overleg
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve ziektenkosten, gratis lunch
Maand salaris(bruto): 1732

Wel netjes dacht ik zo :)

[Voor 4% gewijzigd door Bertus op 23-01-2007 23:24]

Heeft ook een computer!

• EquiNox

EquiNox

Speed plz.

Anoniem: 159326 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:59:
[...]

Prijsindexcijfer is gebaseerd opstijging van de prijzen. Prijsindexcijfer zou dus 102,25 moeten zijn uitgaande van 100 in 2006.
Waar haal je deze info vandaan?

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-02 08:21

xylonite

Certified Prutser

17,8% verhoging

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

EquiNox schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 08:52:
[...]

Waar haal je deze info vandaan?
Info over prijsindexcijfer heb ik uit mijn economie boek op school wat ik toevallig moet kennen voor tentamen (doe nog maar HAVO ;) )
Als jou wordt gezegt dat het gebaseerd is op het prijsindexcijfer zou het dus zo moeten zoals ik zeg.

• EquiNox

EquiNox

Speed plz.

Anoniem: 159326 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:08:
[...]

Info over prijsindexcijfer heb ik uit mijn economie boek op school wat ik toevallig moet kennen voor tentamen (doe nog maar HAVO ;) )
Als jou wordt gezegt dat het gebaseerd is op het prijsindexcijfer zou het dus zo moeten zoals ik zeg.
Vreemd, hier wordt uitgegaan van 101,50. Heb je ook een linkje o.i.d. waar ik dit kan nakijken?

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:50

Asteroid9

General Failure

7% verhoging, plus wat indexatie van de consignatie toeslag plus een bedrijfsfitness regeling erbij...

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:01

3% (CAO, inflatiecorrectie ed, standaard verhoging)

En over een half jaar als ik goed mijn best doe nog 5% erbij (dus wel echt loonsverhoging)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
EquiNox schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:59:
[...]

Vreemd, hier wordt uitgegaan van 101,50. Heb je ook een linkje o.i.d. waar ik dit kan nakijken?
Volgens het CBS 1,1%

Luuk1983 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:52:
[...]

3% (CAO, inflatiecorrectie ed, standaard verhoging)

En over een half jaar als ik goed mijn best doe nog 5% erbij (dus wel echt loonsverhoging)
oops verkeerd gekeken... Dacht dat er bij jou stond 2,25 erbij maar dat bedoel de je met vorig jaar dus 1,5 en dus nam ik die 2,25 als voorbeeld ipv 1,5 8)7
yup kan best wou alleen maar duidelijk maken wat het inhield :X

• KingD-dude
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2021
Per 1 mrt 2007:

Leeftijd: 36
Opleiding: HBO Marketing
Werkervaring: 12jr
Werkgever: grote detacheerder
Huidige functie: Project Manager (ICT)
Vakantiegeld: 8,33%
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja, onbeperkt
Auto: ja, categorie 12 (800pm excl brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkstvergoeding, premvrij pensioen, premvrij ziektekosten
Maand salaris(bruto): 4700

[Voor 7% gewijzigd door KingD-dude op 31-01-2007 15:20]

Anoniem: 155855

jongens ik ben pas hbo afgestudeerden ben hier en daar aan het solliciteren

heb een afgeronde ict opleiding, heb als werkervaring alleen de stagess (bijelkaar 1 jaar)...

ik ben 23 jaar wordt dit jaar 24 jaar...

ik solliciteer bij de grotere bedrijven, pinkroccade getrronics atos origin capgemini sogeti accenture etc..

meer gericht op consulting... dus sap consultant / testing / systeemanalist i.c.m. met een trainee via het bedrijf

uuuuhm jah mijn vraag is wat kan ik tijdens mijn sollicitaties aangeven als salarisindicatie?? anyone ??

• Janoz
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je bij grote bedrijven gaat soliciteren valt er in principe weinig te eisen. Je wordt in een soort start traject, traineeship, gezet waarvoor de lonen vast staan. Laat je niet afschrikken doordat je 'maar' met 1700-1800 begint. Over het algemeen krijg je er ook een auto bij en als je alles een beetje leuk doet is een loongroei van 10+% per jaar helemaal niet vreemd.

Anoniem: 155855

Janoz schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:45:
Als je bij grote bedrijven gaat soliciteren valt er in principe weinig te eisen. Je wordt in een soort start traject, traineeship, gezet waarvoor de lonen vast staan. Laat je niet afschrikken doordat je 'maar' met 1700-1800 begint. Over het algemeen krijg je er ook een auto bij en als je alles een beetje leuk doet is een loongroei van 10+% per jaar helemaal niet vreemd.
ever over de salariverhogingen dan: moet je dat steeds zelf aangeven aan het einde van het jaar/begin volgende jaar ... of gaat dat allemaal automatisch... ?? dus ik zou na een jaartje of 5 uitkomen bij 2300/2400 euro?

Anoniem: 148038

Opleiding: MCSE 2000 / 2003, Citrix
Werkgever: nvt
Huidige functie: Senior Engineer
Vakantiegeld: 8 %
13/14e maand of winstuitkering: ja
GSM: vergoeding
Auto: ja (750pm exclusief brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): 3000

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 148038 op 26-01-2007 12:17]

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee