Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 3) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 92.618 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
NB: Ik ben een freelancer

Leeftijd: 41
Opleiding: TU Informatica
Werkervaring: 15 jaar, software ontwikkeling, vooral bij software uitgevers
Werkgever: Zelfstandige
Huidige functie: President-directeur en jongste bediende tegelijk
Laptop: Aftrekbaar van belasting
Vakantiegeld: 0
Vakantiedagen: 0 (niet doorbetaald)
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: Aftrekbaar van belasting
Auto: 0,19/km aftrekbaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nog meer aftrekposten, wel extra administratieve verplichtingen.
Werkweek: 40-60 uur
Maand salaris(bruto): 8K - 10K afhankelijk van aantal werkdagen in maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:37:
[...]

Ik in ieder geval wel, en bedrijven die bonussen van 55%-74% betalen zijn redelijk schaars.
Weet je zeker dat je geen typfout hebt gemaakt?
Onder k versta ik ook 1000 euro. Voor het overige zijn de arbeidsvoorwaarden niet echt spannend, maar dit maakt een boel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Jumpman schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:50:
Leeftijd: 26
Opleiding: MBO Management, propedeuse HBO Information Engineering, diploma HBO Bedrijfmanagement
Werkervaring: 0,5 jaar
Werkgever: ICT dienstverlening aan o.a. de overheid
Huidige functie: Junior Projectleider
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Auto: Nee, reiskosten vergoed vanaf 10 KM, met € 0,19 per KM
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 23 ADV dagen, cursus budget (weet nog niet exact hoeveel, denk € 1500,- per jaar)
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): € 2112,-

Weet iemand of dit reëel is?

Het is moeilijk vergelijken en vinden met Google en de bekende websites (www.loonwijzer.nl, etc).
Mijn definitieve contract getekend:

Opleiding: MBO Management, propedeuse HBO Information Engineering, diploma HBO Bedrijfmanagement
Werkervaring: 0,5 jaar
Werkgever: ICT dienstverlening
Huidige functie: Junior Projectleider
Laptop: Nee (Wel mogelijk, maar ik wil dit zo lang mogelijk niet :))
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee (Wel mogelijk, maar ik wil dit zo lang mogelijk niet :))
Auto: Nee, reiskosten vergoed vanaf 10 KM, met € 0,19 per KM
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 23 ADV dagen, groot cursus/opleidings budget (hier wordt ook veel aandacht aan besteed en ruimte voor gemaakt) en een heel goede CAO
Maand salaris(bruto): € 2200,-

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Voor de mensen die geld willen verdienen;

leer Ruby en Ruby on Rails.. Java gaat zijn eigen graf graven met alle onkundige grote organisaties zoals IBM en Sun. Trust me.. EJB 4 zal voor een heel klein publiek zijn. Verder is .net marginaal (en dat blijft hopelijk ook zo).

50-70k is voor een Ruby on Rails kenner (iemand met 1 jaar ervaring) geen uitzondering.

Persoonlijk hoop ik dat Spring nog een belangrijke spring voorwaards zal zijn. Maar Java heeft (vooral door ejb) een slechte naam gekregen door onnodige complexiteit.

Ik denk dat veel bedrijven daarom de moed op hebben gegeven en gaan voor lichtere technieken en als ik eerlijk ben zal ik ze geen ongelijk geven. Voor de mensen die 2 keer nadenken: ik ben trouwens bezig met een blog waarbij ik vooral het schaalbaarheids aspect van Ruby tot de sokken toe af zal branden... maar ik betwijfel of de markt hier waarde aan zal hechten.

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 03-11-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Free rider schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:59:
NB: Ik ben een freelancer

Leeftijd: 41
Opleiding: TU Informatica
Werkervaring: 15 jaar, software ontwikkeling, vooral bij software uitgevers
Werkgever: Zelfstandige
Huidige functie: President-directeur en jongste bediende tegelijk
Laptop: Aftrekbaar van belasting
Vakantiegeld: 0
Vakantiedagen: 0 (niet doorbetaald)
GSM: Aftrekbaar van belasting
Auto: 0,19/km aftrekbaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nog meer aftrekposten, wel extra administratieve verplichtingen.
Werkweek: 40-60 uur
Maand salaris(bruto): 8K - 10K afhankelijk van aantal werkdagen in maand
Doe je netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alarmnummer schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:52:
leer Ruby en Ruby on Rails.....
Ja hoor, Ruby en Ruby on Rails gaat heel Java binnen de kortste keren van de aardbol gooien. ;)
Gewoon direct op de nieuwste hype springen, en wel kijken waar we uitkomen, slimme tactiek *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:57:
[...]

Ja hoor, Ruby en Ruby on Rails gaat heel Java binnen de kortste keren van de aardbol gooien. ;)
Gewoon direct op de nieuwste hype springen, en wel kijken waar we uitkomen, slimme tactiek *O*
In het geval van salaris gaat het er niet om wat verstandig is, maar wat de markt biedt. Er zijn genoeg stumpers die te veel verdienen en er zijn genoeg slimme mensen die te weinig verdienen. Iemand die ruby kent zal veel kunnen verdienen (en dat heeft niets met rechtvaardigheid te maken).

Het gaat er dus niet om of jij en ik het er mee eens zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 03-11-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Alarmnummer schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:52:

leer Ruby en Ruby on Rails.. Java gaat zijn eigen graf graven met alle onkundige grote organisaties zoals IBM en Sun. Trust me.. EJB 4 zal voor een heel klein publiek zijn. Verder is .net marginaal (en dat blijft hopelijk ook zo).

50-70k is voor een Ruby on Rails kenner (iemand met 1 jaar ervaring) geen uitzondering.

Persoonlijk hoop ik dat Spring nog een belangrijke spring voorwaards zal zijn. Maar Java heeft (vooral door ejb) een slechte naam gekregen door onnodige complexiteit.

Ik denk dat veel bedrijven daarom de moed op hebben gegeven en gaan voor lichtere technieken en als ik eerlijk ben zal ik ze geen ongelijk geven. Voor de mensen die 2 keer nadenken: ik ben trouwens bezig met een blog waarbij ik vooral het schaalbaarheids aspect van Ruby tot de sokken toe af zal branden... maar ik betwijfel of de markt hier waarde aan zal hechten.
Da's niet Java dat een slechte naam heeft, maar J2EE. Vroeger was het voor websites allemaal struts. Tegenwoordig allemaal Spring MVC (als je dan terug naar struts moet is't janken). Java zal er wel blijven, en als J2EE tekort komt komen er vanzelf wel nieuwe initiatieven die deze problemen oplossen, zie maar naar Spring & Hibernate.

Ik zeg niet dat Ruby on Rails slecht is, zeker niet. Maar de Rails hype zal niet blijven duren. Als je voor het geld gaat ga ervoor, maar het heeft zich imho nog niet echt bewezen. Dat gebeurt pas als het een paar jaar bestaat en er nog steeds nieuwe dingen bij Rails komen, niet alleen taal/syntax dingen maar ook libraries.

Akkoord, als ik er geld op moest zetten zou ik ook voor Rails gaan, maar het zal nog jaren duren eer het zich kan meten (imho) met Java of .Net . Tot zolang blijf ik braafjes java developer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de tactiek van Alarmnummer volgt, en je springt op elke nieuwe hype die er halfjaarlijks passeert, ben je uiteindelijk een "jack of all trades, master of none".
.NET ging ook het einde der tijden betekenen voor Java, Python ging de vloer aanvegen met Perl, PHP zou Perl helemaal overbodig maken, Ruby gaat korte metten maken met Java, en ga zo maar door.
Ruby on rails heeft een tijdje erg veel stof doen opwaaien, maar de laatste maanden is de hype al grotendeels gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
Leeftijd:27
Opleiding: MAVO
Werkervaring: 3 Jaar Verkoop/Technische dienst
Werkgever: ....
Huidige functie: Repair Engineer
Laptop: nee
Vakantiegeld: standaard
Vakantiedagen: standaard
13/14e maand of winstuitkering: afhankelijk van bedrijfs omzet
GSM: geen
Auto: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: zie 13/14e maand
Werkweek: 40 u
Maand salaris(bruto): 1400

In principe ben ik nog lerende op de afdeling, maar ik heb een gesprek in januari. Ik vraag me af wat ik kan vragen als mijn jaar contract voor mijn neus ligt, want ik kan bijna alles wat van me verwacht wordt van die functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
Leeftijd: 25
Opleiding: HBO informatica, Master systeem- en netwerkbeheer
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: overheid
Huidige functie: Netwerk ontwerper
Vakantiegeld: standaard
Vakantiedagen: 36
13e maand: ja (eindejaarsuitkering)
GSM: geen
Auto: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: heel veel budget voor opleidingen/cursussen, collectieve verzekeringen
Werkweek: 40 u
Maand salaris(bruto): 2550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:25:
Leeftijd: 36
Opleiding: HBO
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: Europeese ISP
Huidige functie: Lead Engineer
Laptop: Ja
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling
Auto: Nee,
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: alle standaard opties + pensioen en spaarloon
Onkostenvergoeding: zie hierboven
Maand salaris(bruto): 3600 euro
Zo zo, hebben die BskyB dochters tegenwoordig een bonusregeling. Niet vergeten dat er ook nog een internetvergoeding is van € 40,- ;)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu 3e jaars HBO Elekrotechniek student. Iemand die ook Elektrotechniek gestudeerd heeft en zijn salaris info hier kwijt wil :P ? Ben wel benieuwd wat ik kan gaan verdienen straks. Op stage krijg ik nu 511,- per maand bij een Duitse onderzoeks instelling, maar dat zegt weinig...

Ik studeer in de richting Technische computerkunde, dus ligt wel dicht tegen de ICT aan. Ik heb in dit topic alleen mensen gevonden die MTS of WO gedaan hebben.

(De banenmarkt is wel gunstig voor ons. Siemens heeft ons als promotie namelijk met een clubje vanaf Rotterdam naar Groningen gevlogen voor een dagje rondkijken op een oliewinningsplant. Incl ontbijt, lunch op het vliegtuig, borrel bij v/d valk. Lijkt er op dat we gewilt zijn dus... :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:01
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:55:
(De banenmarkt is wel gunstig voor ons. Siemens heeft ons als promotie namelijk met een clubje vanaf Rotterdam naar Groningen gevlogen voor een dagje rondkijken op een oliewinningsplant. Incl ontbijt, lunch op het vliegtuig, borrel bij v/d valk. Lijkt er op dat we gewilt zijn dus... :9 )
Leuk ... nu maar hopen dat je nooit met die Siemens pruttel hoeft te werken :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-08 17:20

T1eA

Browser

Leeftijd: 20
Opleiding: MBO niveau 3 IT-Beheer , MBO niveau 4 IT-Beheer
Werkervaring: 1 jaar stage / 1/2 jaar werk
Werkgever: QMagic
Huidige functie: Service Desk
Vakantiegeld: 8% (10% als je gedetacheerd bent direct bij je loon)
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: weet ik eigenlijk geeneens |:( :X
GSM: nee
Auto: Ja + Tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zo'n 200 euro NETTO vergoedingen + Cursussen worden betaald. Bij het behalen van Diploma's/certificaten krijg je een salaris verhoging van 30-50 euro.
Maand salaris(bruto): 1100

Ik ben van mening dat mijn maandsalaris te laag is... Maarja binnenkort word er toch over gebabbeld.

*knip* over dit spammen krijg je nog bericht ook al is het door het salaris technisch gezien bijna antispam/-reclame

[ Voor 25% gewijzigd door Rukapul op 07-11-2006 19:09 ]

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaq_
  • Laatst online: 17-08 12:04
Leeftijd: 31
Opleiding: TU - Technische Bestuurskunde
Werkervaring: 6
Werkgever: Grotere IT dienstverlener (bv. Atos Origin / CapGemini etc. etc.)
Huidige functie: IT Solution Architect
Laptop: ja
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: jaarlijkse bonus tot max 9400 EUR bruto
GSM: ja
Auto: Ja + Tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zo'n 130 euro NETTO vergoedingen + Cursussen worden betaald.
Maand salaris(bruto): 4500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 21
Opleiding: MBO niveau 4 ITC-Beheer diploma. Zit nu in het 1ste jaar van de HBO BI opleiding (deeltijd bedrijfsinformatica)
Werkervaring: anderhalf jaar stage / 1/2 jaar werk dus zo'n 2 jaar ervaring
Werkgever: Niet relevant ict bedrijf.
Huidige functie: Systeembeheerder, werkplekondersteuner, en administratieve bezigheden
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Werkweek: 32 uur (op maandag ga ik naar school)
Maand salaris(bruto): 1100

volgens mij is dit niet erg veel. wat denken jullie ervan. Ik doe een hbo opleiding dit word niet betaalt door mijn werkgever alleen de kennis die ik opdoe kan ik wel gebruiken in de functie ik vervul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:09:
volgens mij is dit niet erg veel. wat denken jullie ervan. Ik doe een hbo opleiding dit word niet betaalt door mijn werkgever alleen de kennis die ik opdoe kan ik wel gebruiken in de functie ik vervul.
Probeer dan met je werkgever meetpunten af te spreken waarvoor je een beloning krijgt. Bijvoorbeeld: als ik onderdeel X afgerond heb krijg ik een salarisverhoging van Y.

Het wordt wel moeilijk als je de opleiding op eigen initiatief doet en je werkgever jouw functie als MBO functie ziet, dan zal hij daar ook naar willen belonen. Je kan dan nog proberen te kwanitificeren wat je de werkgever bespaart en daardoor een loonsverhoging verdient. Ander zal er weinig ander opzitten dan iets anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oripori
  • Laatst online: 12-01-2024
Leeftijd: 32
Opleiding: HTS Computertechniek
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Senior SW Engineer
Laptop: NEE (hoeft ook niet, heb mijn eigen monster)
13/14e maand of winstuitkering: NEE (wil wel graag)
GSM: NEE (hoeft ook niet)
Auto: JA (450 p/mnd, excl BTW, exl brandstof, onbeperkt privescheuren)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding (115 netto! p/mnd), pensioenbijdrage, cursusgeld
Werkweek: 40 h
Maand salaris(bruto): 3400,- :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: semi overheid
Huidige functie: Functioneel Applicatiebeheerder
13/14e maand of winstuitkering: 2% eindejaarsbonus
GSM: Ja
Auto: Nee hoef ik ook niet met een netto vergoeding van € 0.27 (500 km per week)
Andere sec. arbeidsvoorwaarden: Internetvergoeding van € 30 per maand / flexibel te maken uren per week.
Werkweek: 36 uur
Maandsalaris: € 2575

Wat denken jullie hiervan is dit beetje marktconfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:52:
Auto: Nee hoef ik ook niet met een netto vergoeding van € 0.27 (500 km per week)
Andere sec. arbeidsvoorwaarden: Internetvergoeding van € 30 per maand / flexibel te maken uren per week.

Vrij hoog zou ik zelf zeggen met die 13e/14e maand en/of winstuitkering en dan nog eens internetvergoeding en GSM en dan heb je ook nog es geen 40 urige werkweek. Ik zou het er zeker voor doen anders.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ruim boven marktgemiddelde is dit denk ik. denk dat € 2000 - €2200 meer gemiddeld is voor een 40 urige werkweek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57

Is wel een aardige salaris voor een werkweek van 36 uur.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Erg netjes pakket inderdaad! :) Zelfs voor een (semi)overheidsbaan (die over het algemeen al goed betaald worden), is dit vrij genereus. Mooie carrièrestap! :)
oripori schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:21:
Opleiding: HTS Computertechniek
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Senior SW Engineer
Laptop: NEE (hoeft ook niet, heb mijn eigen monster)
13/14e maand of winstuitkering: NEE (wil wel graag)
GSM: NEE (hoeft ook niet)
Auto: JA (450 p/mnd, excl BTW, exl brandstof, onbeperkt privescheuren)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding (115 netto! p/mnd), pensioenbijdrage, cursusgeld
Werkweek: 40 h
Maand salaris(bruto): 3400,- :9
Mooi salaris en overige sec. voorwaarden, maar het bedrag voor de auto vind ik wel erg laag :?

[ Voor 70% gewijzigd door Wok op 08-11-2006 20:10 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oripori
  • Laatst online: 12-01-2024
Wok schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:06:
Erg netjes pakket inderdaad! :) Zelfs voor een (semi)overheidsbaan (die over het algemeen al goed betaald worden), is dit vrij genereus. Mooie carrièrestap! :)

[...]

Mooi salaris en overige sec. voorwaarden, maar het bedrag voor de auto vind ik wel erg laag :?
1 jaar terug werkte ik voor een ander bedrijf (geen deta) dat mij 35% minder beloonde, nu zit ik in detachering en betaald uitstekend. Leasebedrag is idd best laag, maar allerbelangrijkste is plezier in je werk... en dat is best hoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Uiteraard :) Werkplezier is het belangrijkste :) Daarom ben ik begin dit jaar ook van werkgever veranderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Opleiding: MBO (niet ict gerelateerd)
Werkgever: Assuradeur al 5 jaar
Huidige functie: Systeem/ netwerkbeheer (70 pc 12 servers in mn eentje)
Vakantiedagen: 25 (waarvan 1 ouwe lullen)
13e maand etc.: Winstuitkering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: alle denkbare verzekeringen colectief
Werkweek: 40u+
Maand salaris(bruto): 1620

Binnenkort eens flink babbelen vindt mn salaris veel te laag

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

1620 damn, zal aan mij liggen, maar 1k er bovenop is volgens mij niet eens overpriced? :0

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 10:51

Jaspertje

Max & Milo.. lief

kamstra schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:05:
1620 damn, zal aan mij liggen, maar 1k er bovenop is volgens mij niet eens overpriced? :0
Hij is MBO'er dan is 2600 niet zomaar niet overpriced hoor... dat vind ik erg hoor dan

[ Voor 4% gewijzigd door Jaspertje op 09-11-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Jaspertje schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:08:
[...]

Hij is MBO'er dan is 2600 niet zomaar niet overpriced hoor... dat vind ik erg hoor dan
nja goed, weet niet wat een startende MBO'er krijgt, maar laat dat eens 1400 bruto zijn, dan mag je 5 jaar later toch echt wel op 2200-2400 zitten, ok 26 is wellicht te hoog, maar 1600 is sowieso belachelijk volgens mij?

* kamstra verder niet in ICT werkzaam dus ik weet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 16:56

Arno

PF5A

Dan snap je gelijk waarom ik het niet durf om mijn lijstje te posten :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Laatst online: 18-08 10:51

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Arno schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:21:
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Arno schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:21:
icm met je ondertitel gok ik dat je ook vindt dat je zwaar onderbetaald wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Ik wilde het eerst ook niet plaatsen, maarja ik wilde even een bevestiging hebben en die heb ik gekregen :)

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 39
Opleiding: HBO Communicatie
Werkervaring: 7
Werkgever: Overheid
Huidige functie: ICT Coordinator
Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: 21
13/14e maand of winstuitkering: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Maand salaris(bruto): U$1200.-

De groeten uit Suriname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Kom je daar een beetje mee rond in Suriname? Je baan lijkt me wel belangrijk dus de salaris zal ook wel hoog zijn neem ik aan (voor in Suriname dan)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding: HBO
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Getronics
Huidige functie: Software Engineer
Vakantiedagen: 26 + 10 ADV
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: fietsplan, spaarloon, kinderopvang, levensloop etc
Onkostenvergoeding: 10 euro/maand internetvergoeding, 0,27 c/km
Maand salaris(bruto): 2700 euro

Maar volgens mij zit ik niet marktconform :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:46:
Maand salaris(bruto): 2700 euro

Waarom vraag je het je collega's niet? Ik ken iemand bij Getronics (oude Pink) en hij verdient met heel wat minder ervaring (4jr oid?) meer (niet schokkend veel meer trouwens) als J2EE software engineer. Er moet meer mogelijk zijn mbt je salaris, maar dat hangt ook af van wat je precies doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 10-11-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:41

MaxxMark

HT is Tof!

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:51:
[...]

Nofi maar is 24 niet wat jong voor een senior developer? Je hebt redelijk wat ervaring maar ik kan me voorstellen dat er af en toe wat wenkbrauwen worden opgetrokken. Ik ken zelf één developer van 24 die zeker terecht senior wordt genoemd, trouwens.
Een beetje late reactie maargoed.

Na het lezen van je post kan ik me er inderdaad in vinden dat Senior Developer misschien een wat te hoge benoeming is. De titel is namelijk een beetje subjectief. Wat binnen het ene bedrijf als Senior wordt beschouwd kan bij een ander bedrijf newbie zijn (en andersom). Misschien is 'ervaren' een beter benaming ;)

[ Voor 2% gewijzigd door MaxxMark op 12-11-2006 19:00 . Reden: openingszin ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 16:56

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 15:46:
Meer marktconform dan mensen die ik ken :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

@Xylonite:

Mag best wat hoger, meer in de richting van ~1800-2000 lijkt me reeel.

[ Voor 14% gewijzigd door Max|Burn op 13-11-2006 06:36 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Leeftijd: 27
Opleiding: LTS en MTS (MTS niet afgemaakt)
Werkervaring: 10 jaar.
Werkgever: Zeg ik liever niet (1 van de 2 SBC bedrijven van nl ;))
Huidige functie: Senior Technical Consultant
Vakantiegeld: Standaard
13/14e maand of winstuitkering: 6000 bonus is het jaar
Auto: Ja. (900,- p/m ex brandstof.) _/-\o_ (Contract maakt niet uit 36/40K of 48/35)
Maand salaris(bruto): 3200,-

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 14-11-2006 15:08 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:05
Arno schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:41:
Meer marktconform dan mensen die ik ken :+
Komop Traag, posten die handel!

;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Jeroen_Tielen schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:59:
Auto: Ja. (900,- p/m ex brandstof.) _/-\o_
Is al eerder aangegeven dat dit geen zak zegt zonder de condities te kennen van het contract van jouw werkgever en de leaseboer. Ik krijg 965 bij een kleine toko en rij er net een Passat van terwijl je bij een multinational voor 965 je kan uitleven.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Il Ljama schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:01:
[...]

Is al eerder aangegeven dat dit geen zak zegt zonder de condities te kennen van het contract van jouw werkgever en de leaseboer. Ik krijg 965 bij een kleine toko en rij er net een Passat van terwijl je bij een multinational voor 965 je kan uitleven.
Klopt, daarom heb ik mijn post even aangepast. Bij ons maakt het niets uit. Als ik 4 jaar tegenover 3 jaar wil leasen moet ik dat zelf weten. Nadeel is alleen dat je dat een jaar langer ermee moet doen. :D en ik kan me er behoorlijk mee uitleven ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 14-11-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumkop
  • Laatst online: 06-08 15:25
Ik ben benieuwd wanneer er hier netwerkbeheerders (Cisco, ..), database programmeurs (SAP, ...) hun gegevens gaan neerzetten, want als ik in mijn omgeving kijk zijn al die functies >3500 euro bruto (meeste zelfs >3800) , daarbij auto+gsm+laptop.

A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen_Tielen schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:09:
[...]

Klopt, daarom heb ik mijn post even aangepast. Bij ons maakt het niets uit. Als ik 4 jaar tegenover 3 jaar wil leasen moet ik dat zelf weten. Nadeel is alleen dat je dat een jaar langer ermee moet doen. :D en ik kan me er behoorlijk mee uitleven ;)
Als die 159 station van jouw is dan leef je je inderdaad lekker uit... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Helaas is dat mijn oude 147 (was nog een andere klasse)

Audi A3 SportBack gaat het waarschijnlijk worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

gumkop schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:31:
Ik ben benieuwd wanneer er hier netwerkbeheerders (Cisco, ..), database programmeurs (SAP, ...) hun gegevens gaan neerzetten, want als ik in mijn omgeving kijk zijn al die functies >3500 euro bruto (meeste zelfs >3800) , daarbij auto+gsm+laptop.
Hiero een junior netwerkbeheerder (mijn baas heeft alleen maar juniper :) ). Mijn info staat hierboven nog wel ergens. Auto, GSM, laptop en de hele reut wel, maar het is in ieder geval geen >3k5, maar ik denk dat collegas van mij dat wel binnenslepen. Goed vooruitzicht dus :P

[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 14-11-2006 19:44 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jeroen_Tielen schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:34:
Helaas is dat mijn oude 147 (was nog een andere klasse)

Audi A3 SportBack gaat het waarschijnlijk worden :)
Wat kan je voor 900ex allemaal samenstellen? A3 SB 2.0TFSI quattro s-line :9~ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

THIJZEL schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:57:
[...]

Wat kan je voor 900ex allemaal samenstellen? A3 SB 2.0TFSI quattro s-line :9~ ?
Grapjas. Een gewone SB S-Line 2.0T is voor 4 jaar/40.000 al ruim over de 900,-.

Bij Audi betekend dat: Geen Radio, geen Airco, etc.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 14-11-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Leeftijd: 22 (bijna 23)
Opleiding: MBO (gediplomeerd niveau 2) + volg nu bijna 1jaar deeltijdopleiding niveau 3
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: onderwijsinstelling (universiteit)
Huidige functie: (allround) medewerker beheer ICT
Laptop: nee (wel eigen werkplek)
Vakantiegeld: onbekend
Vakantiedagen: onbekend
13e maand etc.: ja, maar hoeveel is mij onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: cursus declaratie
Werkweek: 32uur
Maand salaris(bruto): €911

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Audi betekend dat: Geen Radio, geen Airco, etc.
Dat is volgens mij redelijk gewoon, bij een 120i bijvoorbeeld krijg je ook geen airco en radio standaard. A3 SportBack is bovendien een erg leuke/mooie auto.

On-Topic:

Ik denk dat 900+ euro wel een redelijk hoog leasebedrag is voor je 27e, mooi dus voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calobain
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 19:50
Leeftijd: 22
Opleiding: MBO niveau 4, bezig met een HBO master in de vrije uurtjes.
Werkervaring: 2 jaar (1 jaar in huidige functie en 1 jaar als system engineer voor oa top meetings van de EU)
Werkgever: een producent van in-vitro diagnostica controls
Huidige functie: system/netwerkbeheerder. verantwoordelijke voor ict-omgeving.
Laptop: nee.
Vakantiedagen: 25 + vrij tussen kerst en oud en nieuw van de baas
13e maand etc.: ja, mits het een goed jaar is geweest.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: weet ik zo even niet uit mn hoofd te noemen (moet ze toch eens gaan na kijken)
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): €1200

Voor als nog zitten er in ieder gevaal geen cursussen bij. Ik ben wel van mening dat ik, gezien mijn kwaliteiten, ietwat onderbetaald wordt. Anyone?

edit: zpelvout eruit gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Als je kijkt naar je voorganger, 2 posts hiervoor, denk ik dat je niet mag klagen.

Heb zelf ook een half jaar in ik denk eenzelfde functie gewerkt als jij nu werkt, toen verdiende ik hetzelfde. Maar ik denk dat het salaris wat je op dit moment verdiend gemiddeld is gezien je opleiding / werkervaring...

edit:
Zorgen dat je snel je HBO studie afrond, dan schiet je salaris omhoog.

[ Voor 11% gewijzigd door Piels op 15-11-2006 10:49 ]

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb idd niet te klagen.

Het word een Audi A3 1.9 TDI SportBack met ProLine en S-Line Pakket. (Maar wel laten chippen)

Zonder ProLine heb je geen airco :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 09:15

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Piels schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:48:
Als je kijkt naar je voorganger, 2 posts hiervoor, denk ik dat je niet mag klagen.
Ik vind het eerlijk gezegd verbazingwekkend dat een gediplomeerd systeembeheerder zo'n beetje het minimumloon pakt. En dan heb ik het niet over het geneuzel dat die jongen pas 22 is en daardoor nog niet de minimumschaal voor 23 pakt, maar de achterliggende gedachte die bij mij naar boven komt: Pay peanuts, get monkeys.

Nu wil ik het MBO systeembeheer ook weer niet de hemel inprijzen, maar gewoon het minimumloon betalen, wat die kerel die de stoep veegt dus ook verdient, of misschien pakt die zelfs meer, geeft mijns inziens wel aan hoe serieus de IT infrastructuur in zo'n toko genomen wordt.

Och jongens toch, net zie ik online dat het minimumloon per 1-1-2006 voor een 22-jarige €1.081,70 bedraagt, maar voor een 23-jarige ligt dat al boven wat hij krijgt! (nl. €1.272,60)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Laatst online: 09:53
Jeroen_Tielen schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:07:
Ik heb idd niet te klagen.

Het word een Audi A3 1.9 TDI SportBack met ProLine en S-Line Pakket. (Maar wel laten chippen)

Zonder ProLine heb je geen airco :(
Zit zelf hier ook naar te kijken, bij welke leasemaatschappij zit jij als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Fire_Bird schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:07:
[...]

Zit zelf hier ook naar te kijken, bij welke leasemaatschappij zit jij als ik vragen mag? :)
Personal Car Lease of ING Car Lease.
Ligt net aan degene die het beste bod doet ;)

Edit: Vette bak he ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 15-11-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

back on topic: "Wat verdient een ICTer gemiddeld?"

Begint haast een auto-topic te worden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Fire_Bird schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:07:
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:19:
back on topic: "Wat verdient een ICTer gemiddeld?"

Begint haast een auto-topic te worden !
Ervaringen leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven :Y

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:41
Hillie schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:15:
Nu wil ik het MBO systeembeheer ook weer niet de hemel inprijzen, maar gewoon het minimumloon betalen, wat die kerel die de stoep veegt dus ook verdient, of misschien pakt die zelfs meer, geeft mijns inziens wel aan hoe serieus de IT infrastructuur in zo'n toko genomen wordt.
Of het is een kwestie van vraag en aanbod: blijkbaar zijn meer mensen geinteresseerd in het beheren van servers dan in het vegen van de stoep, en is daardoor het aanbod hoger dan de vraag en gaat daardoor de prijs omlaag.

Op het moment dat niemand meer systeembeheerder voor minimum loon wil zijn, dan gaat het loon vanzelf omhoog.

• ray_nl
  • Laatst online: 03-12-2021
Opleiding: MBO, wel MCSD voor C#
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Ordina
Huidige functie: SE2
Vakantiedagen: 27
13e maand etc.: Bonus afhankelijk van uren en unit
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Kinderopvangregeling
Maand salaris(bruto): €2700,-

Voor behaalde cursussen e.d. krijg je niet direct iets. Heb wel het idee dat ik onderbetaald wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door ray_nl op 16-11-2006 09:29 ]

• AcoLyte!
  • Laatst online: 10:01

AcoLyte!

*evil grin*

Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica + MCSE 2000 en MCDBA
Werkervaring: 10+ jaar
Werkgever: Multinational
Huidige functie: Teamleider Netwerken
13/14e maand of winstuitkering: Bonus, maximaal € 6376,- bruto per jaar.
Auto: Nee, kilometervergoeding.
Andere sec. arbeidsvoorwaarden: premievrije pensioenregeling, goedkope hardware :9
Maandsalaris: € 3280

[ Voor 8% gewijzigd door AcoLyte! op 16-11-2006 09:48 ]

don't mistake lack of talent for genius.

• _NeMeSiS_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 11:48

_NeMeSiS_

Millennial

AcoLyte! schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:35:
Huidige functie: Teamleider Netwerken
Dit vind ik vaak vreemd.. Je hebt best een verantwoordelijke baan en zult hierdoor vaak meer uren maken dan in je contract staat vastgelegd. Vaak is het nog zo dat je bij 40 uur ook nog wel meer uren zal draaien. Tenminste.. zo zie ik het hier bij ons op kantoor wel vaker.

Draai jij ook echt je 36 uur of zit je er vaak (veel) boven?

• Fire_Bird
  • Laatst online: 09:53
_NeMeSiS_ schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:27:
[...]

Dit vind ik vaak vreemd.. Je hebt best een verantwoordelijke baan en zult hierdoor vaak meer uren maken dan in je contract staat vastgelegd. Vaak is het nog zo dat je bij 40 uur ook nog wel meer uren zal draaien. Tenminste.. zo zie ik het hier bij ons op kantoor wel vaker.

Waarom is dit vreemd ? Kwestie van sowieso je zaakjes goed regelen toch ?
Ken meerdere voorbeelden waarbij mensen zelfs een dag in de week vrij zijn.
Hier op het werk zit een domeineigenaar, hij is ook 1 dag in de week vrij.
Idem voor de teamleider van de klant waar ik nu zit.
Mijn vader was zelf ook leidinggevende van een team bij een bouwbedrijf en had 1 dag in de week vrij.
zat voorbeelden dus :)

• Griffin2k
  • Laatst online: 11-09 20:15
[...]

Teamleider vind ik sowieso erg breed natuurlijk...
Wij hebben hier ook een teamleider en die draait de standaard 40 uur, niet meer en niet minder eigenlijk.. en waarom? :)

Omdat hij communicatief onderlegd is en vertrouwen heeft in zijn mensen. Hij kan dus naast zijn werkuren ook gewoon goed en beredeneerd delegeren :) Wat ik zelf ook essentieel vind, want je laat wel zien dat je vertrouwen hebt in je eigen team en hun mogelijkheden! :9

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Leeftijd: 33
Opleiding: Technische Bedrijfswetenschappen (RuG)
Werkervaring: 8 jaar (6 jaar consultancy, ruim 2 jaar intern)
Werkgever: International in "Premium Spirits and Wines"
Huidige functie: Project manager SAP APO implementaties (50%); Functional Expert SAP MM/APO (50%)
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: Neen
Auto: Neen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, Ziektekosten hele gezin, Kinderopvang (1/6)
Werkweek: 40-60u (zoveel uur als ik zelf wil)
Maand salaris(bruto): 4500 (en daar moet wat bij de komende ronde)

4500 lijkt veel, maar daar moet ook een auto van betaald worden... (toch zo weer 500 per maand)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• AcoLyte!

AcoLyte!

*evil grin*

[...]

Ik heb zelfs een geruime periode vier dagen gewerkt. Zoals eerder opgemerkt heeft
het voor een groot deel te maken met het team dat je aanstuurt. Het zijn allemaal hoog
opgeleide personen, die heel goed de werkzaamheden weten in te vullen, zelf initiatief
ontplooien en daar waar nodig stuur ik bij, of prioriteer ik de taken. Natuurlijk zijn er
weken waarbij ik meer dan 36/40 uur draai, maar dat is meer uitzondering dan regel.
Of dat aan het feit ligt dat ik zo goed ben is een tweede :P

don't mistake lack of talent for genius.

• martijn705
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07-2023
Opleiding: MBO Systeembeheer
Werkgever: gedetacheerd bij Connexxion
Huidige functie: Support engineer
Vakantiegeld: 8,5%
Auto: Ja (nieuwe polo)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: tankpas, gratis tanken heel nederland 75euro netto vergoeding per maand, Opleidingskosten vergoed (o.a citrix Microsoft etc.)
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 1600,-

[ Voor 10% gewijzigd door martijn705 op 16-11-2006 16:25 ]

Verwijderd

Opleiding: Bedrijfsconomie (HBO), Information Engineering (Uni)
Werkervaring: 3 jaar (20 uur per week naast mijn studie) + 1 jaar (2 stages)
Werkgever: Multinational in Duitsland
Huidige functie: Consultant
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen
Werkweek: 35 uur op papier, 40-60 uur in de praktijk (veel reistijd)
Maand salaris(bruto): 4040

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Leeftijd: 23
Opleiding: ICT Academie Te Amsterdam ( MBO+ Opleiding klinkt fancier dan het is maar staat leuk op het diploma )
Werkgever: Telecom
Huidige functie: Noc Data Engineer
13/14e maand of winstuitkering: Max 15% bonus over jaarsalaris.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve pensioen / ziekefonds , Opleiding(en) op kosten van de baas, 136 Netto per maand reiskosten vergoeding.
Maand salaris(bruto): 2214

Als alles goed gaat binnekort weer ophoog :D Functionerings gesprekken soon :+
Niet geheel marktcomform zou hoger kunnen liggen als ik zo rond me kijk maar voorlopig zit ik er goed.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Leeftijd: 28
Opleiding: MBI + MCSA2000
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Multinational
Huidige functie: jr. DBA'er
Auto: Nee, kilometervergoeding.
Maandsalaris: € 2300

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Informatica (op universitair/master niveau) staat op nummer 5 in de top van "starterslonen"
met ongeveer 2300 euro bruto (pas afgestudeerde, zonder ervaring).
Woehoew :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* autogeneuzel hoort hier echt niet thuis

[ Voor 97% gewijzigd door Rukapul op 18-11-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:11:
Opleiding: Bedrijfsconomie (HBO), Information Engineering (Uni)
Werkervaring: 3 jaar (20 uur per week naast mijn studie) + 1 jaar (2 stages)
Werkgever: Multinational in Duitsland
Huidige functie: Consultant
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen
Werkweek: 35 uur op papier, 40-60 uur in de praktijk (veel reistijd)
Maand salaris(bruto): 4040
Doe je netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 27
Opleiding: HBO Technische Bedrijfkunde; Post-HBO kernopleiding 'Energy Contracting'; start in 2007 met 'Master of Business in Energy Systems' (MBE)
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Energiebedrijf
Huidige functie: Manager Marktoperaties (Trading & ProgrammaVerantwoordelijkheid: deels ICT gerelateerd)
Vakantiedagen: 25 vakantie + 13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: 3% eindejaarsuitkering + bonus 14% jaarsalaris (max. € 7.560) in 2007
GSM: Ja, incl. onbeperkt prive
Auto: Ja, Audi A3 1.9 TDI Proline (811 excl. BTW / brandstof)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectief pensioen & ziekenfonds, € 240 per jaar tegemoetkoming ziektekostenverzekering, opleiding kosten werkgever (MBE), overnachtingen hotel (i.v.m. reisafstand woon - werk), € 36 per maand internetvergoeding, spaarloonregeling
Werkweek: 40 uur (in de praktijk 40-50 uur, afhankelijk van de periode) maar i.v.m. 2 overnachtingen per week in hotel ook veel tijd van huis vandaan
Maand salaris (bruto): € 4.500

Salaris is marktconform maar ik heb niets te klagen gezien mijn leeftijd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding: VWO
Werkervaring: bijna 10 jaar
Werkgever: Financiele wereld (handelshuis)
Huidige functie: IT Manager
Laptop: Ja (meerdere :) )
Vakantiedagen: 25 vakantie
13/14e maand of winstuitkering: Geen 13/14 maand, 'slechts' bonus: laatste jaar 20K E.
Communicatie: onbeperkt gsm (zakelijk + prive) + internet abbo naar wens
Auto: Neen, ook niet nodig (voor mij 5 min lopen, anderen krijgen een 1ste klas ov kaart)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot allerhande studies wanneer je dat zelf nodig acht. Pensioen regeling.
Maand salaris (bruto): € 4.900

Voor de rest: zeer flexibele werkgever die niet let op je uren. Zolang je je doelen haalt wordt dat goed vertaald in een riante bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lomenaar: De opsomming geeft wel een beetje vertekend beeld. Daar waar ik werk (Zuid-Duistland aan de Zwitserse grens) liggen de lonen een stukje hoger dan in NL. Ook het percentage belastingen, verzekeringen enz. ligt een stukje hoger dan in NL. Daarbij komen nog de hoge levenskosten hier. Maar mij hoor je zeker niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:55:
Opleiding: VWO
Werkervaring: bijna 10 jaar
Werkgever: Financiele wereld (handelshuis)
Huidige functie: IT Manager
Laptop: Ja (meerdere :) )
Vakantiedagen: 25 vakantie
13/14e maand of winstuitkering: Geen 13/14 maand, 'slechts' bonus: laatste jaar 20K E.
Communicatie: onbeperkt gsm (zakelijk + prive) + internet abbo naar wens
Auto: Neen, ook niet nodig (voor mij 5 min lopen, anderen krijgen een 1ste klas ov kaart)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot allerhande studies wanneer je dat zelf nodig acht. Pensioen regeling.
Maand salaris (bruto): € 4.900

Voor de rest: zeer flexibele werkgever die niet let op je uren. Zolang je je doelen haalt wordt dat goed vertaald in een riante bonus.
Alleen vwo? Dat doe je dan wel héél goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:39:
[...]

Alleen vwo? Dat doe je dan wel héél goed.
Nou ja, vwo-b dan + wat uni economie en cs (1ste jaars dropout) :). Een opleiding is lang niet alles, juiste mindset lijkt me sowieso belangrijker voor zowel studie als werk. Wat geluk helpt natuurlijk ook, ik werk al die 10 jaar al in de financiele (handels) wereld waar naar mijn idee beter betaald wordt dan elders.

Je wilt trouwens niet weten wat een net afgestudeerde handelaar (met 3 jaar werkervaring) aan bonus kan opstrijken, zeker een extra jaarsalaris als het al niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectronicAlien
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01 15:03

ElectronicAlien

Who, me...?

Opleiding: Elektrotechniek (HTS)
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Universiteit
Huidige functie: Beheerder/Ontwikkelaar ICT
Vakantiedagen: 43
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsuitkering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten, consignatietoeslag
Maand salaris(bruto): 3341

Niet echt bijzonder qua beloning, maar een universitaire omgeving is wel een hele leuk plek om te werken. Het werk is heel divers met regelmatige interessante projecten.

[ Voor 4% gewijzigd door ElectronicAlien op 20-11-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
Ik(18) doe momenteel een ICT MBO studie en als het aan mij ligt ga ik sowieso nog wel ff door naar HBO als ik dit allemaal zo bekijk.
Ik loop nu stage en heb van mijn werkgever een 3 daagse cursus moeten volgen voor CME ( certified MIMEsweeper engineer) deze heb ik gehaald. Echter zie ik niemand in dit topic met zo'n MIMEsweeper certificaat oid.
Zou dit certificaat mij nog wat opleveren bij een volgende werkgever?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 09:15

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik zou in ieder geval hoofdletters gebruiken (dus MIME i.p.v. mime), want ik lees nogal snel minesweeper certificaat. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Per 1 december nieuwe baan

Opleiding: MBO 4 ICT BBL
Werkervaring: 3 Jaar
Werkgever: Vracht afhandelaar op schiphol
Huidige functie: Junoir Systeembeheerder
Vakantiedagen: 25 (32 +ATV)
13/14e maand of winstuitkering: Ja 13e
GSM: ja zakelijk + prive
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten, consignatietoeslag
Werkweek: 37,5u
Maand salaris(bruto): 1285
(vast contract na 3 jaar heb ik net)

Nieuw

Opleiding: MBO 4 ICT BBL
Werkervaring: 3 Jaar
Werkgever: ICT Dientverlener (Projectmatig)
Huidige functie: ICT medewerkert
GSM: ja zakelijk
Auto: Ja klasse 2 (Focus Futura full opti)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten 100%, certificaten tot ik er bij neerval.
Werkweek: 40u
Maand salaris(bruto): 2186
(na een half jaar vast contract - als ik het goed doe uiteraard)

lekker lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Rijskosten 100%, certificaten tot ik er bij neerval."

Reiskosten, ik neem aan dat je aan je sollicitatiebrief wat meer aandacht hebt besteed :>

Doe je niet verkeerd trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:52:
"Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Rijskosten 100%, certificaten tot ik er bij neerval."

Reiskosten, ik neem aan dat je aan je sollicitatiebrief wat meer aandacht hebt besteed :>

Doe je niet verkeerd trouwens.
*schaam*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Hillie schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:25:
Ik zou in ieder geval hoofdletters gebruiken (dus MIME i.p.v. mime), want ik lees nogal snel minesweeper certificaat. ;)
lol. Daar ben ik professor in! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaitje
  • Laatst online: 23-12-2024
Iemand hier ook werkzaam in de informatiebeveiliging? Doe zelf de B.I. studie, 4e jaars en ik volg alle minors informatiebeveiliging, wil hier ook zeker in verder. Zijn hier een beetje leuke startfuncties in en verdient dit (momenteel) goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Leeftijd: 19
Opleiding: MBO 4 ICT
Werkervaring: 0 jaar
Werkgever: LUMC
Huidige functie: ICT mederwerker/ applicatie beheer
Vakantiegeld: 9%
Vakantiedagen: onbeperkt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten 100%.
Werkweek: zelf bepalen, gemiddeld 36 uur
Maand salaris(bruto): 1589,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilmocs schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:46:
Vakantiedagen: onbeperkt
Maand salaris(bruto): 1589,-
Nou, dit zou mij ook wel wat lijken, gewoon voor er bij zeg maar, naast mijn eerste baan.
wilmocs schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:46:
Werkweek: zelf bepalen, gemiddeld 36 uur
Maar dit is weer tegenstrijdig. Zou betekenen dat je geen vakantie dagen hebt en als je vrij wilt, je eerst meer moet werken dan 36 uur, zodat je je gemiddelde op 36 kan houden als je vrij neemt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:40:
[...]

Nou, dit zou mij ook wel wat lijken, gewoon voor er bij zeg maar, naast mijn eerste baan.
't is een beginnende mbo'er met een 36 urige werkweek. Niet zo slecht dan hoor..

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:00
pt0x schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:14:
Auto: Ja klasse 2 (Focus Futura full opti)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten 100%, certificaten tot ik er bij neerval.
Dit vind ik wel typisch. Je krijgt een auto van de zaak, dan zouden ze mijns inziens toch geen reiskosten meer hoeven te vergoeden? :? Doet mijn werkgever in ieder geval niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 09:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zal ook eens wat posten, aangezien ik sinds mei een nieuwe baan heb (lekker dichtbij)

Leeftijd: 30
Opleiding: HBO ICT
Werkervaring: 6 Jaar
Werkgever: ICT Dientverlener
Huidige functie: java developer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten
Werkweek: 32u
Maand salaris(bruto) o.b.v 40 uur: 3375

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

draayertje schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:27:
[...]

Dit vind ik wel typisch. Je krijgt een auto van de zaak, dan zouden ze mijns inziens toch geen reiskosten meer hoeven te vergoeden? :? Doet mijn werkgever in ieder geval niet meer...
Ik weet niet hoe ruim zijn werkgever het begrip 'reiskosten' interpreteert, maar daar kunnen bijvoorbeeld ook de kosten onder vallen voor reizen naar het buitenland, hotelovernachtingen, etc... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding: VWO, bezig met universitaire studie informatica
Werkervaring: 1 jaar+ voor 10uur per week naast mijn studie, dus ongeveer 4 maanden
Werkgever: Klein webdevelopment bedrijf
Huidige functie: Programmeur
Laptop: -
Vakantiegeld: geen idee :/
Vakantiedagen: n.v.t.
GSM: -
Auto: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studie gaat voor, Reiskosten vergoed
Werkweek: 10u
Maand salaris(bruto): €1599,- uitgaande van 40u per week

Verwijderd

Opleiding: ICT Academie Te Leiden
Werkgever: MKB
Huidige functie: Webshopbeheerder
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: 100 euro per miljoen omzet & 13de maand.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve pensioen / ziekefonds
Maand salaris(bruto): 1400

Word ik onderbetaald? Het is wel zo, dat ik hier net werk, en nog een contract voor 4 maanden heb.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 09:28 . Reden: typo ]

• Rataplan_
  • Laatst online: 03-09 11:31
Leeftijd:26
Opleiding:MTS Computerinterfacetechniek + kort HBO informatica
Werkervaring:4 jaar relevant + aantal jaren na schooltijd en in het weekend wat gedaan
Werkgever:Een grote gloeilampenfabriek, Consumer Electronics tak
Huidige functie:Microsoft systeembeheerder + Citrix specialist + beheer computerruimtes
Laptop:jip
Vakantiegeld:jip, 8%
Vakantiedagen:38
13/14e maand of winstuitkering:13e maand + bonus op eind van jaar indien targets gehaald
GSM:ja
Auto:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Reiskosten. pensioen + gedeelte ziekefonds vergoed, cursussen worden vergoed, uitgebreid pakket aan mogelijkheden met spaarregelingen, fietsplan enz.
Werkweek:40 uur
Maand salaris(bruto):3200

Verwijderd

Opleiding: Information Engineering (HvA / Almere)
Werkervaring: 0 jaar
Werkgever: NCCW B.V.
Huidige functie: Specialist
Vakantiegeld: 8.33%
Vakantiedagen: 25 + inkoopbaar tot 10 extra
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en winstuitkering
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel leuke PV-uitjes :) Opleidingen, 10 euro ziektekostenbijdrage, fiets-je-rot-plan etc. etc.
Werkweek: 40urig
Maand salaris(bruto): €1950,-

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2006 09:41 ]

• pt0x

pt0x

Why are we here..

draayertje schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:27:
[...]

mjah zit wat complex in elkaar.

ik rijd met mijn eigen auto en mijn meisje die ook bij die werkgever komt te werken neemd de lease auto. ik krijg reiskosten vergoed voor mijn prive auto (0.19 p/km) en we hebben een tankpas voor de lease.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.