Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 65 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.566 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:14
Twee Dee schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:15:
[...]

Vanaf de eerste 10 verkochte Wii's zullen de investeringen nog niet terugverdiend zijn, wel wordt de Wii voor meer dan de kostprijs verkocht. Zo kan het dus zijn dat "de Wii tegen winst wordt verkocht" maar drukken de gemaakte investeringen nog de winst.
Tuurlijk het zal gaan om de marginale kosten, maar mijn punt is eigenlijk alleen dat de winst zeer waarschijnlijk heel laag is. De fabrikage is totaal uitbesteed, dus daar hoeven geen tot nauwelijks investeringen voor te worden gedaan. Daarnaast is de Wii al zeg 3 jaar in ontwikkeling en zijn de ontwikkelingskosten dus over die tijd uitgesmeerd. Dat is niet iets wat dit jaar plotseling op de begroting drukt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ze zeggen toch ook dat ze winst maken op de productiekosten van de wii. Dat is een klein verschil als je direct de ontwikkelingskosten erbij gaat optellen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door disjfa op 26-09-2006 21:32 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Nintendo op elke Wii wel winst maakt, als product zijnde dan tenminste. WiiSports is in principe een dvdtje van 5 euro, console met chips zal ook niet veel kosten, de 243gpu en 729mhz cpu zijn bevestigd door IGN(check hun faq). De ontwikkelkosten halen ze er denk niet uit. Allereerst het twijfelachtige, console krachtiger dan Xbox360 en PS3 en launchen eind 2004 stond Iwata nog in 2002-3 te prediken. Toen Revolution met you will say wow etc. ATi en IBM hebben verschillende chipsets ontwikkeld en dergelijke. Dan komt nog de controller met alle kosten etc. Toch zal het totaal plaatje alleen $_$ opleveren voor Nintendo. Dat is het enige waar het bedrijf echt interesse in heeft. Sony of MS willen hier en daar nog wel is iets goedkoper launchen door een maandje verlies te draaien op een console. Bij de GameCube launch leed Nintendo een verlies van wel geteld: $0,30 per console. Dat was voor hun al een grote stap. Wii is echt gebouwd voor winst, veel winst. Evenals DS. Feit blijft toch dat het een nette bundel is voor 249 en het toch wel makkelijk op te brengen is, ondanks dat Nintendo waarschijnlijk 20 euro in eigen zak steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony of MS willen hier en daar nog wel is iets goedkoper launchen door een maandje verlies te draaien op een console.
Een maandje? MS maakt al sinds dag 1 verlies op de xbox360 om straks over de ps3 nog maar te zwijgen waar sony bijna de prijs van een wii moet toeleggen per verkochte console.

Voor de wii had ik 220 euro toch beter gevonden, 250 euro is net boven die sweet spot vooral omdat het kwa kracht toch een stuk minder is. Al zal 250 euro op klanten misschien wel wat beter overkomen omdat je dan niet zo'n el cheapo imago krijgt (al valt dat natuurlijk te bezien in hoeverre dat werkt als een ps3 600 euro kost, dan maakt 30 meer of minder ook niet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:43:
Ik denk dat Nintendo op elke Wii wel winst maakt, als product zijnde dan tenminste. WiiSports is in principe een dvdtje van 5 euro, console met chips zal ook niet veel kosten, de 243gpu en 729mhz cpu zijn bevestigd door IGN(check hun faq). De ontwikkelkosten halen ze er denk niet uit. Allereerst het twijfelachtige, console krachtiger dan Xbox360 en PS3 en launchen eind 2004 stond Iwata nog in 2002-3 te prediken. Toen Revolution met you will say wow etc. ATi en IBM hebben verschillende chipsets ontwikkeld en dergelijke. Dan komt nog de controller met alle kosten etc. Toch zal het totaal plaatje alleen $_$ opleveren voor Nintendo. Dat is het enige waar het bedrijf echt interesse in heeft. Sony of MS willen hier en daar nog wel is iets goedkoper launchen door een maandje verlies te draaien op een console. Bij de GameCube launch leed Nintendo een verlies van wel geteld: $0,30 per console. Dat was voor hun al een grote stap. Wii is echt gebouwd voor winst, veel winst. Evenals DS. Feit blijft toch dat het een nette bundel is voor 249 en het toch wel makkelijk op te brengen is, ondanks dat Nintendo waarschijnlijk 20 euro in eigen zak steekt.
Tech specs do not tell the whole story, which is probably why Nintendo itself has chosen not to provide intricate breakdowns for Wii's CPU and GPU. Bearing that in mind, here's everything we know about the console's internal makeup

die specs zijn ook maar geruchten of iig de specs die Nintendo naar buiten heeft gebracht al zijn het niet de definitieve (is al heel lang bekend).

Wii sports zal idd niet zo heel veel verschil maken maar weet je wel wat er voor ontwikkelings kosten er zijn gemaakt voor de wiimote etc
keep in mind dat de cpu en gpu speciaal gemaakte chips zijn dat is ook niet niks

enja tuurlijk maakt Nintendo wat winst met z'n wii maarja dat behoort elk gezond bedrijf te doen toch? :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 08:44

Willybubba

Nut up or shut up.

Sjezus.

Zijn we nou weer bezig met miepen over de prijs?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt de Wii regiovrij? Is de Gamecube component kabel compatiebel of moet ik een nieuwe kabel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:46
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:41:
Wordt de Wii regiovrij? Is de Gamecube component kabel compatiebel of moet ik een nieuwe kabel kopen?
Is de search functie van Got nog altijd in staat antwoord te geven op deze vragen :+
Hint: doorzoek dit topic...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Shailesh schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:59:
[...]

Is de search functie van Got nog altijd in staat antwoord te geven op deze vragen :+
Hint: doorzoek dit topic...
zal ik ff doen, was een beetje moe na 1400 postings te lezen over de wii. toen was ik maar gestopt....

ik lees overigens in 50% van de gevallen dat ie regiovrij is en 50% dat ie niet regiovrij is. de een zegt dat nintendo zegt dat ie regio locked is, de ander zegt dat de programmeurs dat weer bepalen. Ik ga shuerigi miyamoto maar ff een mailtje sturen, die weet t vast wel.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 00:40 ]

• B-Bandit
  • Laatst online: 14:46
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 00:37:
[...]

zal ik ff doen, was een beetje moe na 1400 postings te lezen over de wii. toen was ik maar gestopt....

ik lees overigens in 50% van de gevallen dat ie regiovrij is en 50% dat ie niet regiovrij is. de een zegt dat nintendo zegt dat ie regio locked is, de ander zegt dat de programmeurs dat weer bepalen. Ik ga shuerigi miyamoto maar ff een mailtje sturen, die weet t vast wel.
Je kan ook searchen in het topic? Rechtsboven de term invullen en hij laat enkel de posts zien welke je nodig hebt.

Component kabel van de GC is niet compatible met die van de Wii. Wil je weten waarom zal je moeten zoeken :P , maar dat is in ieder geval dus niet mogelijk.

En de Wii is regionlocked. Directe statement van Nintendo die de laatste paar dagen erg duidelijk is gemaakt, en in de laatste 100 posts is daar geen twijfel meer aan geweest.

Het antwoord op je beide vragen was dus nee.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:40

Smoonshine

Feyenoord!!

Om even terug te komen op die screens van Far Cry. Ik vraag me echt wat Ubisoft bezield om deze game in deze staat nog uit te brengen. Zelf komen ze al met Red Steel en daarnaast is er ook nog CoD3. Waarom zouden ze dan eigenlijk ook een Far Cry releasen met zwaar inferieure graphics. Ook kwa gameplay lijkt Red Steel in het voordeel, aangezien dat hele spel is geschreven voor de Wii. Bij Far Cry heb ik het idee dat ze even snel een poortje hebben gemaakt om er maar een spelletje bij te hebben voor de launch.

Hetzelfde geld voor GT Pro. Wie gaat dat spel nu kopen als er ook een NFS en ExciteTrucks met wel mooie graphics zijn. Een beetje overbodige racegame dan. Het lijkt mij in zo'n geval verstandiger om GT Pro en Far Cry uit te stellen, de graphics op te poetsen en dan te releasen op een gunstiger moment.

uhm...

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Official Red Steel boxart

Afbeeldingslocatie: http://gonintendo.com/wp-content/photos/red_steel_20060926031145442.jpg

http://wii.ign.com/articles/735/735531p1.html

Hier nog meer boxarts.

[ Voor 19% gewijzigd door Vanitas op 27-09-2006 09:21 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:41:
componentkabel? Waar heb je die gekocht? Zijn er Europese games die progressive scan ondersteunen? Werkt hij uberhaupt met "gewone" games?

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 27-09-2006 09:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Verwijderd

Ik ken trouwens 3 mensen in mijn kring die de wii hebben ge-pre ordered.
(Waarvan 2 niks met de nintendo hebben sinds de snes maar een filmpje op internet zagen over red steel)

en 1 iemand die een xbox 360 heeft

om maar even een totaal slecht onderzoek uit te voeren :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 09:29 ]

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-07 01:17
Ik vind m vet. Ik hoop echt dat die game de topper wordt die het kan zijn.

Ignorance Is Bliss

Verwijderd

Boeb0e schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:20:
[...]

componentkabel? Waar heb je die gekocht? Zijn er Europese games die progressive scan ondersteunen? Werkt hij uberhaupt met "gewone" games?
ik heb een usa gamecube en de kabel bij lik-sang gekocht. De kabel werkt perfect op mijn plasma en de meeste spellen ondersteunen 480p. Ik koop al mijn games in de USA voor $50 (euro 40) bij dvdboxoffice.com en andere zaken.

de spellen zijn goedkoper
ik heb ze eerder in huis
ik speel ze op 60 herz zonder 2 grote balkjes aan de boven en onderkant!
50 hz pal sucks...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 11:59 ]

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:21:
[...]
Dat zegt mij echt helemaal niks. Voor welke landen geldt dit budget? Is dat alleen Nederland (lijkt me niet) of is dat alleen Europa en is het alleen voor de periode tot aan de launch of ook daarna? Wat geven de concurrenten dan eigenlijk uit? Ik kan dus echt helemaal niks met dat getal.
Shailesh schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 16:56:
[...]
Is niet echt bijzonder veel. Zeker niet als het een budget is voor alle landen. Als ze 4 miljoen Wii's omzetten eind van het jaar hebben ze ongeveer +800 miljoen euro aan omzet binnen. Waar flinke winst opzit aangezien maakkosten wellicht 150 zullen zijn, inkoopprijs jegens winkels 210, en nou verkoopprijs verschilt flink. En van die 800 miljoen zou best wel 5% voor marketing gebruikt mogen worden. 40 miljoen oid. Tenzij Nintendo het cheap houdt met 1 reclame globaal en wij ook op onze reclames Japanners zien Wii-en :+
Ik wilde met het nieuwsbericht alleen even aangeven dat Nintendo dus met een reclame campagne gaat beginnen en dat ze er best wat geld voor uittrekken. Nintendo is geen sony of microsoft die gelijk vele miljoenen in de strijd gooien :)

Ze doen het gewoon op hun eigen manier, of het beter kan of niet, nintendo kiest altijd haar eigen aanpak.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• MetroidPrime
  • Laatst online: 28-07 23:38
Smoonshine schreef op woensdag 27 september 2006 @ 08:35:
Bij Far Cry heb ik het idee dat ze even snel een poortje hebben gemaakt om er maar een spelletje bij te hebben voor de launch.
Far Cry Vengeance is een compleet nieuw spel binnen het Far Cry universum. Het is een Wii-exclusieve sequel op de PC, Xbox en Xbox 360 spellen.
Hetzelfde geld voor GT Pro. Wie gaat dat spel nu kopen als er ook een NFS en ExciteTrucks met wel mooie graphics zijn. Een beetje overbodige racegame dan. Het lijkt mij in zo'n geval verstandiger om GT Pro en Far Cry uit te stellen, de graphics op te poetsen en dan te releasen op een gunstiger moment.
GT Pro vind ik zelf ook een beetje een vreemd spel. Het is een poort van een Japans Gamecube spel dat in reviews relatief lage cijfers scoort(rond de 6). Wat Ubisoft bezielt om de rechten voor dit spel te kopen en een Wii versie uit te brengen is mij een raadsel. Hetzelfde geld voor dat Monster Truck spel van Ubisoft. Dat spel haalde op de Xbox erg lage cijfers en is enorm geflopt, dus waarom er ineens een Wii versie van moet komen.

Ik denk dat Ubisoft zich op korte termijn eerst moet concentreren op de Wii-exclusieve spellen en daarna op de grote multiplatform spellen zoals Splinter Cell. De poorts van mislukte Gamecube en Xbox spellen mogen ze wat mij betreft weg laten.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

MetroidPrime schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:10:
[...]

Far Cry Vengeance is een compleet nieuw spel binnen het Far Cry universum. Het is een Wii-exclusieve sequel op de PC, Xbox en Xbox 360 spellen.

[...]
Ik doelde ook meer op een goedkope engine port, die er (in mijn ogen) voor geen meter uit ziet. Met CoD3 en Red Steel heeft de Wii al 2 wel goed uitziende FPS, dus in dat opzicht vind ik het raar dat ze niet gewoon wat meer aandacht aan de engine besteden en het spel een half jaar later uitbrengen. Ik verwacht namelijk niet dat veel mensen Far Cry gaan kopen als hun 'launch FPS'. Ik denk dat zo'n spel een half jaar later veel meer kan verkopen. Zeker als ze die tijd aan de engine besteden.

GT Pro snap ik ook niet veel van. Volgens mij kunnen ze beter aan een nieuwe racegame beginnen, dan zo'n oude game te poorten. Net als voor Far Cry zijn er bij de launch beter uitziende games beschikbaar uit hetzelfde genre.

uhm...

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

*edit* toch geen zin om offtopic te gaan hier, binnenkort draaien we toch alles progressive op onze component :)

[ Voor 101% gewijzigd door boe2 op 27-09-2006 12:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Boeb0e schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:32:
*edit* toch geen zin om offtopic te gaan hier, binnenkort draaien we toch alles progressive op onze component :)
De PAL-versies zullen toch voorlopig nog naar 50Hz omgezet moeten worden...

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Verwijderd

Smoonshine schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:28:
[...]

Ik doelde ook meer op een goedkope engine port, die er (in mijn ogen) voor geen meter uit ziet. Met CoD3 en Red Steel heeft de Wii al 2 wel goed uitziende FPS, dus in dat opzicht vind ik het raar dat ze niet gewoon wat meer aandacht aan de engine besteden en het spel een half jaar later uitbrengen. Ik verwacht namelijk niet dat veel mensen Far Cry gaan kopen als hun 'launch FPS'. Ik denk dat zo'n spel een half jaar later veel meer kan verkopen. Zeker als ze die tijd aan de engine besteden.

GT Pro snap ik ook niet veel van. Volgens mij kunnen ze beter aan een nieuwe racegame beginnen, dan zo'n oude game te poorten. Net als voor Far Cry zijn er bij de launch beter uitziende games beschikbaar uit hetzelfde genre.
CoD3 ziet er goed uit? ik weet niet welke versie van de Wii jij hebt gezien maar degeene waarvan screenshots zijn daar ziet cod3 er uit als een psx game (Nog slechter dan fc). RS is de enige game die er redelijk uitziet.

Verwijderd

Ik post hier niet te vaak, wellicht kans dat dit al gepost is hier (dan mijn excuus):

tot 1 oktober kan je nog bij bart smit (online) een gamecube met smash football kopen voor 85 euro :9

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Icelus schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:55:
[...]
De PAL-versies zullen toch voorlopig nog naar 50Hz omgezet moeten worden...
ik had het bericht beter toch laten staan...pal 50 is beter dan ntsc 60 indien de conversie goed gebeurt (dus geen sync issues genre FFX, om een extreem voorbeeld te geven). PAL 60 bestaat ook nog altijd en is dé beste keuze kwa tv-formaten (wat geen ntsc is, zoals ze wel eens op ps2 durven doen) en je zal zowiso 60 Hz nemen wanneer je progressive scan gaat gebruiken.

• MetroidPrime
Boeb0e schreef op woensdag 27 september 2006 @ 12:32:
Maar is het dan progressive als in 480p(NTSC) of 576p (PAL)? Dat hele PAL vs. NTSC gedoe zal pas opgelost zijn zodra alle spellen HDTV ondersteuning hebben, een spel van 720p @ 60 Hz omzetten naar 720p @ 50 Hz zou compleet nutteloos zijn.

De discussie is alleen een beetje nutteloos hier, sommige spellen zijn nu eenmaal beter in 50Hz en andere in 60Hz. Daar valt weinig aan te doen.
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:06:
[...]

CoD3 ziet er goed uit? ik weet niet welke versie van de Wii jij hebt gezien maar degeene waarvan screenshots zijn daar ziet cod3 er uit als een psx game (Nog slechter dan fc). RS is de enige game die er redelijk uitziet.
Ik denk dat je met een ander spel in de war bent, CoD 3 is misschien niet het mooiste spel ooit, maar het ziet er toch een stuk beter uit dan Far Cry.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Icelus
  • Niet online
Boeb0e schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:12:
[...]

ik had het bericht beter toch laten staan...pal 50 is beter dan ntsc 60 indien de conversie goed gebeurt (dus geen sync issues genre FFX, om een extreem voorbeeld te geven). PAL 60 bestaat ook nog altijd en is dé beste keuze kwa tv-formaten (wat geen ntsc is, zoals ze wel eens op ps2 durven doen) en je zal zowiso 60 Hz nemen wanneer je progressive scan gaat gebruiken.
PAL is inderdaad beter qua beeld door de hogere resolutie. Hoewel veel PAL-conversies tegenwoordig beter zijn (volledig beeld) is de snelheid vaak niet aangepast. Paper Mario is bijvoorbeeld wel volledig beeld maar wel trager ivm de NTSC-versie. (Nu is dat bij een RPG niet zo'n probleem :)) Ik ben bekend met Final Fantasy X; dat was o.a. de reden voor mij voor een US PS2.

PAL60 is inderdaad ‘gelijk’ aan NTSC: de resolutie en refresh rate zijn gelijk. Enige verschil is dat bij PAL60 PAL-kleurcodering wordt gebruikt.
Ik zou liever willen zien dat ook PAL-progressive (576p) wordt ondersteund.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

MetroidPrime schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:18:
[...]
Maar is het dan progressive als in 480p(NTSC) of 576p (PAL)? Dat hele PAL vs. NTSC gedoe zal pas opgelost zijn zodra alle spellen HDTV ondersteuning hebben, een spel van 720p @ 60 Hz omzetten naar 720p @ 50 Hz zou compleet nutteloos zijn.
persoonlijk hoop ik op PAL, meer beeldlijnen is altijd leuk :). Maar dat is idd iets dat we enkel zullen weten wanneer de console uit is. Ik vrees ervoor dat ze zullen opteren voor een ntsc signaal, aangezien een televisie die progressive slikt zowiso niet echt kieskeurig is op dit vlak.

• Dutchie!

Dutchie!

....

[...]

Captain N had dacht ik tijdje terug een Videolink gepost (en hoedje ook dacht ik) waarbij je iemand kon zien spelen. Het was dus gefilm met een camara op een beeldscherm maar ik vond het er al goed uitzien toen :)

• Hoedje
[...]

Na dit filmpje moet je toch wel onder de indruk zijn: http://www.jeux-france.co...video-call-of-duty-3.html. Overigens valt het bij veel spellen op dat de bewegende beelden mooier lijken dan de screenshots.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• MetroidPrime

Verwijderd

Dat filmpje heb ik gezien, maar dat vind ik dus eerder een soort CS+, op het vuur/rook na is het geeneens mooier dan cod1.

cod1 (eerste de beste google screenshot)

Afbeeldingslocatie: http://game.pchome.net/2004/07/30/cod1.jpg

Wii screenshot

Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/8536/78675.jpg

• Icelus
  • Niet online
Nieuwe(?) Zelda captures
56k waarschuwing ;)

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• MetroidPrime
Er is wat meer duidelijk over de functionaliteit van het Wii prikbord. Op je eigen prikbord komt te staan wanneer en hoe lang je welk spel gespeeld hebt. Op de prikborden van iedereen in je friends list komt er ook iedere keer een melding te staan wanneer jij een nieuw spel gekocht hebt(half afgekeken van Xbox Live).

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:11

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

MetroidPrime schreef op donderdag 28 september 2006 @ 02:55:
Er is wat meer duidelijk over de functionaliteit van het Wii prikbord. Op je eigen prikbord komt te staan wanneer en hoe lang je welk spel gespeeld hebt. Op de prikborden van iedereen in je friends list komt er ook iedere keer een melding te staan wanneer jij een nieuw spel gekocht hebt(half afgekeken van Xbox Live).
Ik protesteer:

Vrouw: "Hoe laat ben je gisteren gaan slapen?"
Niet nader te noemen man: "Oooh, iets na twaalven. O-) "
Vrouw: " Wat vreemd dat dan op de Wii staat dat je tot 4:22 hebt gespeeld, hij zal wel stuk zijn, ik breng hem zo terug naar de winkel :( "

Overigens denk ik maar dat ik aan de Freeloader ga - voor Baten Kaitos Origins...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Ik vind het niet zo handig dat het altijd aanstaat en niet kan worden gewist. Als het nu een keuze is, ok. Maar goed, mij kan het persoonlijk toch weinig schelen. Als je je games gewoon niet afsluit blijft de teller doorlopen en kan je nooit aangeven wanneer je begonnen of gestopt bent.

Dus er komen vast wel wat "Wii playtime hacks" uit :-)

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Twee Dee schreef op donderdag 28 september 2006 @ 08:56:
[...]

Ik protesteer:

Vrouw: "Hoe laat ben je gisteren gaan slapen?"
Niet nader te noemen man: "Oooh, iets na twaalven. O-) "
Vrouw: " Wat vreemd dat dan op de Wii staat dat je tot 4:22 hebt gespeeld, hij zal wel stuk zijn, ik breng hem zo terug naar de winkel :( "

Overigens denk ik maar dat ik aan de Freeloader ga - voor Baten Kaitos Origins...
Handig om te controleren of de kids stiekum spelen, minder handig om mijn eigen verslaving te erbergen :)

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Pewwy schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:12:
[...]

Handig om te controleren of de kids stiekum spelen, minder handig om mijn eigen verslaving te erbergen :)
Je kan uiteraard ook offline spelen of jezelf ''hiden''.

This space is occupied

• MetroidPrime
Collaborator schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:18:
[...]

Je kan uiteraard ook offline spelen of jezelf ''hiden''.
Het heeft niets met online spelen te maken. De informatie wordt op de console zelf opgeslagen.

EDIT: Nintendo heeft kennelijk teveel exemplaren van de volgende spellen, want ze staan voor de derde keer in drie weken tijd in de sterrencatalogus met 200 exemplaren elk.
  • 5000 - Mega Man Battle Network 5: Double Team
  • 4500 - Geist
  • 4200 - Polarium Advance

[ Voor 33% gewijzigd door MetroidPrime op 28-09-2006 16:43 ]

• Hidde
  • Laatst online: 21-07 18:41
http://media.gameworldnet...583922334518a0cc69c62.jpg

Herkent iemand deze ook van de oude Gameboys? (zo'n cable link ding)
(eerste 3 foto's)

[ Voor 4% gewijzigd door Hidde op 28-09-2006 16:45 ]

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

MetroidPrime schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:21:
[...]

Het heeft niets met online spelen te maken. De informatie wordt op de console zelf opgeslagen.
[/list]
Alsnog is het dan zeer waarschijnlijk dat je ervoor kan kiezen dit niet op te slaan / weer te geven.

This space is occupied

• MetroidPrime
Collaborator schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:50:
[...]

Alsnog is het dan zeer waarschijnlijk dat je ervoor kan kiezen dit niet op te slaan / weer te geven.
Nee, het wordt altijd opgeslagen en is niet te wissen volgens de ontwerpers.
Hidde schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:44:
[...]

http://media.gameworldnet...583922334518a0cc69c62.jpg

Herkent iemand deze ook van de oude Gameboys? (zo'n cable link ding)
(eerste 3 foto's)
Het lijkt er wel een klein beetje op, alleen had het stekkertje op de linkkabel een andere vorm.

[ Voor 38% gewijzigd door MetroidPrime op 28-09-2006 17:03 ]

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:42
de sterrencatalogus is geupdate! ik heb geist besteld (kostte iets minder dan 5000 credits). Ben erg benieuwd! Eindelijk iets fatsoenlijks in de catalogus!

damnit. oud nieuws alweer :P

[ Voor 11% gewijzigd door Fubaruba op 28-09-2006 17:30 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

ja van die Geist hebben ze echt teveel ofzo :P
al 3e keer in 3 weken dat ze er 200 exemplaren in zetten

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 17:29
Misschien een domme vraag, maar euh, als je met de Opera browser op je Wii op het Internet wilt surfen, hoe tik je dan URL's in ? Laat staan een post in dit Nintendo Wii en Gamecube topic ?

• Vanitas
Haay schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:53:
Misschien een domme vraag, maar euh, als je met de Opera browser op je Wii op het Internet wilt surfen, hoe tik je dan URL's in ? Laat staan een post in dit Nintendo Wii en Gamecube topic ?
Je zal vast wel iets hebben als een on-screen keyboard...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• MetroidPrime
Haay schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:53:
Waarschijnlijk op exact dezelfde manier als de DS versie en het zou mij niet verbazen als je ook een USB-toetsenbord zou kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

psychoclown schreef op donderdag 28 september 2006 @ 22:07:
ja van die Geist hebben ze echt teveel ofzo :P
al 3e keer in 3 weken dat ze er 200 exemplaren in zetten
Ik wacht nog steeds op mijne...

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyeyebrows1
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-06 09:34

fuzzyeyebrows1

Of gewoon Tomek

3 nieuwe mooie red steel screens.

http://media.wii.ign.com/media/821/821973/imgs_1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

KLIK!

OMGWTFBBQ :D :D

Last Ninja op VC!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

"last ninja"? kan de link niet openen, maar die ken ik niet :p

Ik hoop persoonlijk op Goemon naar VC. Heb de import nog in multiplayer gespeeld. Gieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien B.O.B.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-08-2021

Alien B.O.B.

kaas is lekker

inderdaad zijn erg mooie screens
die licht effecten zijn ook erg mooi :)

Peace is a lie, There is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, my chains are broken. The force shall free me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Boeb0e schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 08:57:
"last ninja"? kan de link niet openen, maar die ken ik niet :p
Ga je in een hoekje zitten schamen :) Last Ninja was naar mijn mening een van de betere games op de C64, alleen wel verrot moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

even compleet off topic, maar wat betekent die BBQ nu? Toch geen barbeque hoop ik?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GZ schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:11:
[...]

even compleet off topic, maar wat betekent die BBQ nu? Toch geen barbeque hoop ik?
Yep :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Pewwy schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:09:
[...]

Ga je in een hoekje zitten schamen :) Last Ninja was naar mijn mening een van de betere games op de C64, alleen wel verrot moeilijk.
Ik ben van 1982, moet ik me nu echt schamen omdat ik zo'n antiek ding niet ken? nee toch? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Met stom !!!
Afbeeldingslocatie: http://www.c64gg.com/Images/L/Last_Ninja_3_inseq1.gif
Last Ninja I, II, III = 1337 op de C64 :) Must Have is dit ! (voor iedereen trouwens ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Boeb0e schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:44:
[...]

Ik ben van 1982, moet ik me nu echt schamen omdat ik zo'n antiek ding niet ken? nee toch? :p
Natuurlijk wel. Elke gamer hoort te worden opgevoed met klassieke games. Mijn zoontje van 7 weet oo kwat Galaga is. Een duidelijk gemis in de opvoeding. Gelukkig kunnen de opa's hier je nog wat uitleggen ;)

Anyway, zodra hij te kopen is gewoon doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Alleen jammer dat de resolutie weer niet klopt:-> het zijn dus waarschijnlijk geen screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het wel, als je die nieuwe oude screenshots bekijkt komt het al een beetje in de buurt van deze screenshots. Kunnen ze de boel niet gewoon upscalen? lijkt mij dat het niet zo'n probleem is om een screenshot in een andere resolutie te maken dan dat je het op je beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:50:
Ik denk het wel, als je die nieuwe oude screenshots bekijkt komt het al een beetje in de buurt van deze screenshots. Kunnen ze de boel niet gewoon upscalen? lijkt mij dat het niet zo'n probleem is om een screenshot in een andere resolutie te maken dan dat je het op je beeld krijgt.
Die screenshots zijn niet ge-upscaled. Als je ze naar de juiste resolutie resized en daarna weer upscaled krijg je merkbare kwaliteitsverlies.

Wat je zegt over het maken van een screenshot in een hogere resolutie is onzin. Om een spel (intern) in een hogere resolutie te draaien en vervolgens te downscalen, kost een hoop extra kracht die de Wii, volgens Nintendo zelf, gewoon niet heeft. Dat betekend dus dat deze screenshots niet op de Wii gemaakt zijn of een Wii-devkit maar hoogstwaarschijnlijk renders zijn of screenshots van het spel terwijl het op een ander platform draait, hoogstwaarschijnlijk een PC gezien de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Even afgezien van of het uiteindelijke spel nu echt zo mooi wordt.

Damn damn damn :D _/-\o_

* Hoedje vind ze mooi en vooral heel sfeervol.

Edit: ook Madden ziet er trouwens erg mooi uit, http://wii.ign.com/articles/736/736278p1.html.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 29-09-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

het is perfect mogelijk dat de devkit screenshots maakt die in een hogere resolutie zijn dan dat je ze aan het spelen bent. Net die ene frame wordt dan opnieuw gerendered.

Op pc kom je dit soms ook tegen. In doom 3 maakte ik graag screenshots in 1900*1600 terwijl ik zelf in 800*600 speelde. En achteraf maar gapen op het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:46:
[...]

Die screenshots zijn niet ge-upscaled. Als je ze naar de juiste resolutie resized en daarna weer upscaled krijg je merkbare kwaliteitsverlies.

Wat je zegt over het maken van een screenshot in een hogere resolutie is onzin. Om een spel (intern) in een hogere resolutie te draaien en vervolgens te downscalen, kost een hoop extra kracht die de Wii, volgens Nintendo zelf, gewoon niet heeft. Dat betekend dus dat deze screenshots niet op de Wii gemaakt zijn of een Wii-devkit maar hoogstwaarschijnlijk renders zijn of screenshots van het spel terwijl het op een ander platform draait, hoogstwaarschijnlijk een PC gezien de resolutie.
Lees de post van BoeBoe, dat is wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Boeb0e schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:05:
het is perfect mogelijk dat de devkit screenshots maakt die in een hogere resolutie zijn dan dat je ze aan het spelen bent. Net die ene frame wordt dan opnieuw gerendered.

Op pc kom je dit soms ook tegen. In doom 3 maakte ik graag screenshots in 1900*1600 terwijl ik zelf in 800*600 speelde. En achteraf maar gapen op het resultaat :)
Het kan gewoon niet, tenzij de devkit krachtigere hardware dan de console zelf heeft. Een devkit die krachtiger is dan de uiteindelijke console, maakt ontwikkelen alleen maar moeilijker voor de developer. Bovendien zijn alle echte screenshots die zijn vrijgegeven van andere spellen in 640x480 gemaakt. Ubisoft heeft een nare gewoonte om renders screenshots te noemen, dit hebben ze al vaak genoeg gedaan in het verleden. Dit zijn weer gewone target-renders en geen screenshots.

[ Voor 30% gewijzigd door MetroidPrime op 29-09-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Vandaag stond nog een stukje over de Wii in de Metro:

Pic is een beetje groot dus een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 14:49:
[...]

Het kan gewoon niet, tenzij de devkit krachtigere hardware dan de console zelf heeft. Een devkit die krachtiger is dan de uiteindelijke console, maakt ontwikkelen alleen maar moeilijker voor de developer. Bovendien zijn alle echte screenshots die zijn vrijgegeven van andere spellen in 640x480 gemaakt. Ubisoft heeft een nare gewoonte om renders screenshots te noemen, dit hebben ze al vaak genoeg gedaan in het verleden. Dit zijn weer gewone target-renders en geen screenshots.
Even los van het feit of de screens nou wel of niet ingame zijn, je kan echt wel een screenshot op een grotere resolutie nemen. Het gaat namelijk om een screenshot, het is niet zo dat opeens die hele game zo moet draaien, er word een punt genomen waarvan ze een screenshot willen en dat ene enkele frame word dan op een bepalde resolutie genomen.

Ik denk dat de uiteindelijke game trouwens wel zulke gfx zal hebben, dat eerste screenshot met het geweer ziet er niet veel beter uit dan de andere echte screenshots (alleen wat mooiere textures en allemaal wat beter afgewerkt), die 2e screenshot met dat bamboo is wel mooi maar er staat eigelijk maar heel weinig in beeld, zelfde geld voor het 3e screenshot, dat is vooral zo mooi door het weerseffect en veder stelt het technisch eigelijk ook niet zoveel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:16:
[...]

Even los van het feit of de screens nou wel of niet ingame zijn, je kan echt wel een screenshot op een grotere resolutie nemen. Het gaat namelijk om een screenshot, het is niet zo dat opeens die hele game zo moet draaien, er word een punt genomen waarvan ze een screenshot willen en dat ene enkele frame word dan op een bepalde resolutie genomen.
Even los van het feit dat het niet mogelijk is omdat de framebuffer van de Wii devkit daar waarschijnlijk te klein voor is: dan is het nog steeds een render en geen screenshot. Het is immers niet meer in realtime gerendered omdat je hardware er te traag voor is. Je hebt er alleen de engine voor gebruikt in plaats van dat je alles handmatig gedaan hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door MetroidPrime op 29-09-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij doet wel graag koppig of niet soms? het is iig fijn om te weten dat jij precies weet wat de devkit wel of niet kan :) en boeiend dat het niet realtime is, dat veranderd niks aan de gfx. De gfx blijven hetzelfde alleen het plaatje is in een hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:28:
Jij doet wel graag koppig of niet soms? het is iig fijn om te weten dat jij precies weet wat de devkit wel of niet kan :) en boeiend dat het niet realtime is, dat veranderd niks aan de gfx. De gfx blijven hetzelfde alleen het plaatje is in een hogere resolutie.
Een devkit is niets meer dan een Wii console met een paar extra functies. Hogere resoluties zullen gewoon niet ondersteunt worden als de final console dat ook niet ondersteunt. Dat is altijd zo met devkits, ze moeten een realistisch beeld geven van de final console.

Je vergeet voor het gemak ook maar even dat het tweede en derde plaatje niet ingame zijn.

EDIT: Laten we er even voor het gemak van uitgaan dat de devkit dit wel kan. Ubisoft heeft dus de screenshots mooier proberen te maken door ze in een hogere resolutie te nemen dan dat je het spel zelf kan nemen. Omdat de framerate dan toch niet meer uit maakt kan Ubisoft ook meteen allemaal effecten aan zetten die in het final spel niet gebruikt worden, alleen om die screenshots mooier te maken. Mijn punt is eigenlijk dat je, tot het moment dat Ubisoft screenshots op de normale resolutie vrijgeeft, je er niet van uit kan gaan dat het spel er ook daadwerkelijk zo uitziet.

[ Voor 31% gewijzigd door MetroidPrime op 29-09-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het vergelijkt met de andere screenshots is er geeneens zo heel veel verschil dus ik zie niet in waarom het nep zou zijn (zo geweldig is het nou ook weer niet, neem aan dat deze gfx eigelijk niet echt een heel groot probleem zijn voor de wii). Dat ze grotere screens maken (wat ook best dmv een stukje software makkelijk kan) is opzich ook niet zo vreemd, dat zal een beter beeld geven aan de mensen dan een 640x480 screen want veel mensen hebben nou eenmaal een monitor met veel hogere resolutie en dan schiet zo'n mini plaatje niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ben afgelopen week tegen een leuk artikel gelopen op het ign forum
had het natuurlijk eerder moeten posten maar ben het vergeten ;)

http://thewiikly.zogdog.c...e.php?article=42&ed=4&p=1

is wel 9 pagina's lang maar zeker de moeite waard (het interesseerd mij iig wel ook al heb ik zelf helemaal niets met economie etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Scans van Zelda - TP en Far Cry.

Far Cry ziet er op deze pics een stuk beter uit dan die oude pics :)

En nog wat anders:
A rough translation of two questions asked to retailers by Enterbrain, publishers of Famitsu…

Which next generation console do you believe will sell the best after Christmas, due to the opinion that is formed during Christmas?

88 % - Wii
11 % - PS3

Which console/handheld do you believe will sell the best at Christmast?

60,7 % - Nintendo DS
32,8 % - Wii

3,3 % - PS2
1,6 % - PS3
1,6 % - Xbox 360

[ Voor 60% gewijzigd door Vanitas op 29-09-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Vanitas schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:37:
Scans van Zelda - TP en Far Cry.

Far Cry ziet er op deze pics een stuk beter uit dan die oude pics :)

En nog wat anders:

[...]
Ik vind die Far Cry screens er anders nog net zo brak uitzien als de eerdere screens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:47:
[...]

Ik vind die Far Cry screens er anders nog net zo brak uitzien als de eerdere screens.
Je kunt het niet zo heel goed zien dankzij de erg slechte scans, maar volgens mij ziet het er juist beter uit. Vooral de textures lijken volgens mij in deze shots beter. Hopelijk komen er binnenkort betere scans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Gebruik je Wavebird voor Wii-games
Nintendojo heeft hun Nintendocontacten eens opgebeld en gevraagd hoe het nou zit met de compatibiliteit van de GameCube-controller en Wavebird met de Wii. Ze hebben een paar interessante antwoorden gekregen: Alle Cube-games en sommige Wii-games kunnen gespeeld worden met de GameCube-controller en Wavebird. Of Virtual Console-games met deze controllers gespeeld kunnen worden is nog niet bekend.

Om de Wavebird te gebruiken zal je de ontvanger boven in de console moeten steken. Er waren geruchten dat je de ontvanger niet meer nodig zou hebben voor de Wii, maar dit is dus niet waar.

Met name het feit dat sommige Wii-games ook gespeeld kunnen worden met de oude controllers klinkt erg interessant. Nintendojo vermoedt dat dit wel eens het geval zou kunnen zijn voor Super Smash Bros: Brawl. De ontwikkelaars van deze game hebben namelijk tijdens een persconferentie gezegd dat ze veel moeite hadden om de game te combineren met de Wii-controller. Hij had het publiek dan ook geadviseerd om hun GameCube-controllers nog niet weg te gooien.
bron: Insidegamer.nl
Goede zaak, maar ik blijf het raar vinden dat je ook Wii games kunt spelen met een GC controller. Zeker een grote titel als SSBB. Dan ben je meteen de meerwaarde t.o.v. de Cube versie kwijt. Zo'n spel zou ik dus niet kopen. Dan houd ik wel bij SSBM. Tuurlijk is het een gerucht en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat zo'n grote titel met Cube controllers kan gaan spelen. Dan laat je een boel Nintendo-nieuwkomers in de kou staan.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Uit dezelfde thread:

http://img22.imagevenue.c...00600002ua9_122_364lo.jpg
http://img131.imagevenue....00600004xr7_122_363lo.jpg

Betere kwaliteit scans, maar de reso is wel kleiner.

En ik vind het echt mooier dan de vorige screens. Die vorige waren zo kaal. Dit heeft tenminste een goede sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad of ergens op een website echt goede screenshots. Je kunt aan deze scans al zien dat het allemaal een stuk scherper is.

Denk dat het wel goedkomt. Het probleem is volgens mij dat Farcry voor de Xbox was en deze gebruik maakte van directx shaders enz enz. De Wii ondersteund dat niet en dus moet er heel veel veranderd worden om het net zo mooi te krijgen.

Niet zo'n gemakkelijke poort. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:51:
[...]

Je kunt het niet zo heel goed zien dankzij de erg slechte scans, maar volgens mij ziet het er juist beter uit. Vooral de textures lijken volgens mij in deze shots beter. Hopelijk komen er binnenkort betere scans.
Denk dat het er niet beter op is geworden, sowieso kan je niet veel zeggen of kleine scans want dan lijkt het al snel beter dan fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 11:31

Sagat

Is pappa x2!

Smoonshine schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:52:
[...]

Goede zaak, maar ik blijf het raar vinden dat je ook Wii games kunt spelen met een GC controller. Zeker een grote titel als SSBB. Dan ben je meteen de meerwaarde t.o.v. de Cube versie kwijt. Zo'n spel zou ik dus niet kopen. Dan houd ik wel bij SSBM. Tuurlijk is het een gerucht en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat zo'n grote titel met Cube controllers kan gaan spelen. Dan laat je een boel Nintendo-nieuwkomers in de kou staan.
Even een heel absurd voorbeed, maar je wilt een FPS game op de pc toch ook niet spelen met je racestuur?
Een spel als SSBB speelt gewoon beter met de huidige controls dan met 'zwaaien' .
De newbie's moeten dan met de classic controller werken, en wij oud gedienden kunnen lekker de huidige cube controlers gebruiken.
Ja maar als ik dan met zijn 4-en wil spelen moet ik 4 classic controllers kopen?
Niet als je al oude controllers hebt, mooi toch? En niemand dwingt je controllers danwel het spel te kopen. Het is al eerder gezegd, niet kopen is een duidelijk teken aan de wand.

Ik zou het trouwens slecht vinden als er op de cube alleen maar spellen uitkomen die revolutionair moeten sturen. Die spellen komen er, maar als een spel traditioneel speelt en leuk is dan mag ie van mij best komen, keuze is positief.

Wat ik zelf wel een kwalijkere zaak vind is dat het nog niet zeker is dat de VC met de oude controllers werkt, anders moet ik straks 4 classic controllers kopen voor oldschool bomberman :P

10 second ninja DONE

Verwijderd

over de prijs van 250 euro. dat hebben we allemaal aan onszelf te danken. iedereen was zo enthousiast over de wii dat ze zich die 250 euro vraagprijs kunnen veroorloven. als de reacties minder waren dan had nintendo niet verder dan $199 / 199 euro durven te gaan.

dit apparaat had gewoon $149 / 149 euro moeten kosten kaal zonder spel en $229 / 229 euro inclusief 2 controllers en wii sports. nu is die $80 / 80 euro te duur.

voor de massa is 550 gulden voor een console waar nintendo op staat duur. daar komt voor een 2e controller nog 132 gulden bij. 682 gulden om met je vriendin een spelletje tennis te spelen is voor veel mensen een hoop geld. de prijs van een memory card komt daar nog bij...

• Max|Burn
  • Laatst online: 22:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Waarom beginnen we elke pagina weer over de prijs? Kappen nou.

ma ma ma ma ma macron one

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30

S2S

MaxBurn schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 09:21:
Waarom beginnen we elke pagina weer over de prijs? Kappen nou.
Vinden ze leuk ;)

* S2S heeft het geld al klaar liggen voor zn Wii inclusief 1 game :9

En ik wil nog fear, gears of war, Cod3 X360 en mss Red Steel.

duur duur die november periode.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Tja ik leef in de luxe dat ik geeneens na hoef te denken over sparen :)
"Woon" in Maleisie en ga dus nog geen Wii kopen helaas :( (Want wil gewoon de EU versie en een Wii door de douane loodsen kan vervelend gaan worden.)

Dus alvast:
GEBRUIK SPOILER TAGS WANT MAX|BURN GAAT DE Wii PAS EIND DIT JAAR ERVAREN !

Dank u.

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

MaxBurn schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:25:
GEBRUIK SPOILER TAGS WANT MAX|BURN GAAT DE Wii PAS EIND DIT JAAR ERVAREN !

Dank u.
Lol iedereen in het topic spoiler tags gebruiken zodat jij niet gespoilerd word. Dacht je dat :P Goed ik zal wel niet spoileren hoe hard ik mensen own in Wii tennis omdat je het zo lief vraagt :z

This space is occupied

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Hee Max, je MSN zegt dat je in Nederland zit :P

Maar over Far Cry: deze screens zien er qua detail wel een stuk beter uit imo, alleen is het nog lang geen Red STeel of MP3. Maar, ze zijn op de goede weg.

Ik ben ondertussen maar weer eens verder gegaan met Prince Of Persia: Warrior Within, en die is stiekem stukken beter dan ik eerst vond. Even wat meer moeite in het combatsysteem (ik hou meer van dat platformen, zag de combat dus altijd als onnodige ballast en dus ging ik mooi buttonbashen, en dan maak je het jezelf onnodig moeilijk) en het spel krijgt een enorme meerwaarde. Binnenkort maar eens Two Thrones aanschaffen via Play (15,99 :D)

Tevens heb ik (nu al :P ) de Diamond Cup geunlocked voor F-Zero GX. Jaja, het is backlog-uitspeel-tijd ;)

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Sagat schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:41:
[...]
Een spel als SSBB speelt gewoon beter met de huidige controls dan met 'zwaaien' .
De newbie's moeten dan met de classic controller werken, en wij oud gedienden kunnen lekker de huidige cube controlers gebruiken.
Niet elk spel hoeft alle functies te gebruiken van de wii controller. Ik snap best dat een SSBB niet met zwaaien gaat werken. Maar je zou wel bepaalde tilt functies toe kunnen voegen aan de gameplay.

Zoals ik het zie, horen de Cube controllers bij een andere console. Het is leuk dat je er aansluitingen voor hebt voor de backwards compatibility, maar als de Wii-mote niet zo bijzonder was geweest had je die extra aansluitingen ook niet gehad. Ik blijf het dan ook raar vinden dat je bij nieuwe spellen gebruik kan gaan maken van een controller van een andere console. Niet dat ik er niet blij mee ben, het scheelt mij weer controllers kopen. Maar ik vind het gewoon vanuit Nintendo een rare keus. Bij een nieuwe console, hoort nieuwe randapparatuur als je het mij vraagt.

uhm...

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

offtopic:
Ja ben 2 weekjes in NL en knal dan weer 2,5 maanden terug :)

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

KLIK

Das dan weer jammer. Iemand moet die lui even gaan vertellen waar de AA functie zit.

• Hoedje
Sagat schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:41:
[...]

Even een heel absurd voorbeed, maar je wilt een FPS game op de pc toch ook niet spelen met je racestuur?
Ja maar als ik dan met zijn 4-en wil spelen moet ik 4 classic controllers kopen?
Niet als je al oude controllers hebt, mooi toch? En niemand dwingt je controllers danwel het spel te kopen. Het is al eerder gezegd, niet kopen is een duidelijk teken aan de wand.

Ik zou het trouwens slecht vinden als er op de cube alleen maar spellen uitkomen die revolutionair moeten sturen. Die spellen komen er, maar als een spel traditioneel speelt en leuk is dan mag ie van mij best komen, keuze is positief.

Wat ik zelf wel een kwalijkere zaak vind is dat het nog niet zeker is dat de VC met de oude controllers werkt, anders moet ik straks 4 classic controllers kopen voor oldschool bomberman :P
Ik denk persoonlijk dat je vrijwel elk spel/genre kan spelen met de Wii mote. Ik snap niet hoe je kan weten dat een bepaalt spel beter speelt zonder "zwaaien". No pun intended, maar:
A. Je hebt nog niet "gezwaaid".
B. Je hebt nog niet met dat spel "gezwaaid".

Daarnaast is "zwaaien" denk ik ook waar het fout gaat. Kijk spellen als Wii Sports zijn leuk, nu voor het begin, maar ik verwacht (en dat is ook waar het moeilijk wordt) dat allerlei andere spellen uitgerust worden met de nieuwe controls. Dat vraagt creativiteit van de ontwikkelaars. Het kan prima, neem bijv. Madden voor de Wii. Matt is heel enthousiast! Dat is niet echt een spel, waarbij je je de controls zo 1-2-3 kan voorstellen.

Bij smash bros. zou je bijv. de tilt functie kunnen gebruiken. Maar je kan nog veel verder gaan. Waarom kan bijv. Dragonball Z wel met de nieuwe controls uitgerust worden?

* Hoedje hoopt dat alle spellen, dus ook SSBB van de nieuwe controller gebruik maakt.
Vanitas schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:54:
Uit dezelfde thread:

http://img22.imagevenue.c...00600002ua9_122_364lo.jpg
http://img131.imagevenue....00600004xr7_122_363lo.jpg

Betere kwaliteit scans, maar de reso is wel kleiner.

En ik vind het echt mooier dan de vorige screens. Die vorige waren zo kaal. Dit heeft tenminste een goede sfeer.
Het kan ook bijna niet anders, maar deze screens zien er inderdaad een stuk beter uit!

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 30-09-2006 11:16 ]

• Vanitas
Willybubba schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:07:
KLIK

Das dan weer jammer. Iemand moet die lui even gaan vertellen waar de AA functie zit.
Ik zag het vanmorgen ook. Dit zijn toch gewoon PS1 handjes :X Dat kan je nu toch echt niet meer maken imo. En de textures zijn ook zo blurry als de pest...

• Hoedje
Vanitas schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:54:
[...]

Ik zag het vanmorgen ook. Dit zijn toch gewoon PS1 handjes :X Dat kan je nu toch echt niet meer maken imo. En de textures zijn ook zo blurry als je pest...
Inderdaad, ik zie Goldeneye weer herleven :9

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

COD 3 ziet er verschrikkelijk uit, check voor de grap eens de laatste COD game voor de Cube, die zag er al een stuk beter uit.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-07 15:31
Ik hoop dat de Wii echt een soort tehuis gaat worden voor spellen met grafische eigenschappen zoals Viewtiful Joe, Giftpia en Okami hebben, dus een soort "non-mainstream" graphics ipv de realistische approach die op de andere consoles goed tot hun recht komt. Ik denk dat als dat gebeurt je eigenlijk het grootste gemis van de Wii, namelijk de echte kracht, prima kan opvangen en met cel-shading technieken en dergelijke kan je alsnog een prima sfeer bereiken zonder al teveel muscle nodig te hebben. Niet alles hoeft dan gelijk cel-shaded te zijn, er is vast wel meer te bedenken.

/me hoopt nog steeds op een Advance Wars in GBA/DS achtige stijl op de Wii

You look like I need a drink.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

schnumi schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:44:
COD 3 ziet er verschrikkelijk uit, check voor de grap eens de laatste COD game voor de Cube, die zag er al een stuk beter uit.
Toch gek, aangezien de Wii een doorontwikkeling van de Cube is. Dan konden ze toch gewoon de engine van COD op Cube nemen en die engine wat verbeteren? Want dit ziet er inderdaad heel erg matig uit allemaal. Valt me ook erg tegen allemaal moet ik zeggen. Hopelijk verbeteren ze dat de komende 2 maanden nog "even".

• Sagat
  • Laatst online: 11:31

Sagat

Is pappa x2!

Hoedje schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:15:
Ik denk persoonlijk dat je vrijwel elk spel/genre kan spelen met de Wii mote. Ik snap niet hoe je kan weten dat een bepaalt spel beter speelt zonder "zwaaien". No pun intended, maar:
A. Je hebt nog niet "gezwaaid".
B. Je hebt nog niet met dat spel "gezwaaid".

*snip* verhaal over zwaaien niet werkt */snip*

Bij smash bros. zou je bijv. de tilt functie kunnen gebruiken. Maar je kan nog veel verder gaan. Waarom kan bijv. Dragonball Z wel met de nieuwe controls uitgerust worden?

* Hoedje hoopt dat alle spellen, dus ook SSBB van de nieuwe controller gebruik maakt.
Touche, je hebt gelijk in het feit dat ik nog niet 'gezwaaid' heb, en dat van DBZ wist ik niet. Heb je misschien al gehoord hoe ze de besturing gaan implementeren?

Als we even te vergelijking treffen naar de DS, dan weet ik dat er race games waren, waarbij je moest sturen met de stylus. De werd door sommige mensen als vervelend ervaren. (ik heb er zelf geen ervaring mee dus kan dat niet beamen of ontkennen)

Ik verwacht dat het zeer moeilijk wordt om fighters goed met de wiimote te kunnen spelen. De tijd zal het leren.

* Sagat hoopt dat er zeer veel goede nieuwe besturingsmethoden worden uitgevonden, maar hoopt ook dat ontwikkelaars het niet geforceerd gaan toepassen daar waar het niets extra's brengt.

10 second ninja DONE

• Hoedje
@hierboven: dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik hoop dat ze het in ieder geval gaan proberen, anders voegt de Wii immers weinig toe.

Madden ziet er overigens erg goed uit: http://media.wii.ign.com/media/825/825443/vids_1.html.

Zoals je ziet bij de filmpjes, heb je ook hierbij echt geen grote bewegingen nodig, en kun je eigenlijk op precies dezelfde manier (qua houding) spelen als met een gewone controller. Waarom komt er nou nog geen Fifa/PES uit?

[ Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 30-09-2006 14:36 ]

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-07 15:31
Ik dacht ergens een lijstje van games gezien te hebben met daarbij een "unnamed football game" bij de Konami sectie, alleen dacht ik ook dat X360 een PES exclusive had. Of heb ik dat weer gedroomd? Wat er met Fifa is weet ik niet.

You look like I need a drink.

• Hoedje
Aristagon schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 14:45:
Ik dacht ergens een lijstje van games gezien te hebben met daarbij een "unnamed football game" bij de Konami sectie, alleen dacht ik ook dat X360 een PES exclusive had. Of heb ik dat weer gedroomd? Wat er met Fifa is weet ik niet.
Dat is zeer onduidelijk, MS probeert het meestal zo te draaien dat het daarop lijkt. PES komt als het goed is ergens in 2007 naar de Wii en Fifa komt natuurlijk ook wel. Maar alleen Fifa is exclusive, als ik het goed had begrepen.
Sagat schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 14:34:
[...]
Touche, je hebt gelijk in het feit dat ik nog niet 'gezwaaid' heb, en dat van DBZ wist ik niet. Heb je misschien al gehoord hoe ze de besturing gaan implementeren?
Er is weinig over bekend:
The Wii version, in development along side the PlayStation 2 edition, will take advantage of both the enhanced visual capabilities as well as the unique control functions of the upcoming system. Though Atari did not have a Wii version at the event to test, the developers brought along video of a team member playing with the controller to half-explain how things will work for Nintendo's upcoming console. For the Wii version of Budokai Tenkaichi 2, players will command their on-screen fighters with the nunchuk and Wii-mode combination Movement of their character will be handled by the analog stick on the nunchuck, and punches and kicks pulled off by the buttons on the pointer device. The game will recognize movement of both handheld units and respond accordingly; thrusting the nunchuck downwards like a drumstick will perform the character's dash move, for example. Most importantly, players will pull off character-specific special attacks by holding the two units in certain positions to charge and fire them off. Some maneuvers require players to hold the controllers up high, some down low, and some tucked into their chest as if pulling off a fireball move.
Even with all these improvements, the most exciting thing about DBZ Tenkaichi 2 might not be a feature, but the inclusion of a version for Wii. From a video demonstration of it in action, all the martial arts-like movements of the characters really came across. Using the left-hand control with the joystick for movement, and the Wii-mote in the right for attacks, you duplicate the exact same movements needed to launch chi attacks.
Overigens heeft Atari ook gezegd, dat je het kan spelen met een Gamecube controller omdat sommige testers last kregen van vermoeidheid bij de gekozen besturingsmethode voor de Wii.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoedje schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 14:35:
@hierboven: dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik hoop dat ze het in ieder geval gaan proberen, anders voegt de Wii immers weinig toe.

Madden ziet er overigens erg goed uit: http://media.wii.ign.com/media/825/825443/vids_1.html.
Het ziet er nou niet echt bijzonder uit. De Xbox versie ziet er hetzelfde uit, misschien zelfs nog wat beter, maar dan heb je het over een iets oudere console.
Waarom komt er nou nog geen Fifa/PES uit?
Dat vraag ik me dus ook af! Dat zijn spellen waarmee je, zeker in Europa, consoles verkoopt. Of beter gezegd, de afwezigheid ervan weerhoudt mensen ervan de console te kopen. EA ging de Wii toch ondersteunen? Het enige wat ze hoeven te doen is de grfx van de cube versie op te poetsen, en dat kan makkelijk en er is ook zeker ruimte voor, en de controls. Dat moet toch kunnen in een paar maanden tijd?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.