En de 'dockadapter' is alleen een stukje plastic?
Jep die past op de Universal Dock van AppleSiparti schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:52:
En de 'dockadapter' is alleen een stukje plastic?
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Maar je hoeft er toch niets bij te kopen om de nano op te laden ?The Otherside schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:54:
[...]
Jep die past op de Universal Dock van Apple
< dit stukje webruimte is te huur >
Nee.aex351 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:04:
[...]
Maar je hoeft er toch niets bij te kopen om de nano op te laden ?
Verwijderd
ja een stopcontaktaex351 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:04:
[...]
Maar je hoeft er toch niets bij te kopen om de nano op te laden ?
<edit> onee een usb poort
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 17:32 ]
Ja je weet maar nooit met Apple. Dat bedrijf is erger bezig dan DELL/Compaq enz met hun spullen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 17:31:
[...]
ja een stopcontakt
<edit> onee een usb poort</edit>
Verwijderd
ze zullen altijd iets mee moeten leveren om het op te laden, anders is het gewoon een product dat een levensduur heeft van 24 uur en dan dood is... (in principe dan)
Nu een weekje in gebruik , wat een verbetering tegen over de oldskool Nano..
Teneerste is het scherm veel beter , natuurlijk de behuizing ( nog geen kras) en boven alles de Accu.
Wat ik al zei een week in gebruik , nog niet hoeven opladen . Heb hem ongeveer 18 uur gebruikt.
Teneerste is het scherm veel beter , natuurlijk de behuizing ( nog geen kras) en boven alles de Accu.
Wat ik al zei een week in gebruik , nog niet hoeven opladen . Heb hem ongeveer 18 uur gebruikt.
Krasvrij.. behalve het appeltje achterop.. heb er heel vaag een krasje op ... dus pas op voor je appeltje .. daarnaast, de boven / onderkant, hoe dun hij ook is, is NIET krasvrij..
verder is hij superrrrr !!
ow .. hebben meer mensen er last van dat ze niet kunnen updaten naar 1.0.1???
of komt dat misschien door mijn nike-plus software op mijn ipod?
verder is hij superrrrr !!
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
ehm nee.. ik heb gewoon kunnen updaten naar 1.01. alleen merk ik geen verschil maar ok...
Verwijderd
dat updaten moet gewoon werken hoor. Maar die versie is ook niet zonder fouten. Als je geen problemen hebt gewoon wachten op 1.02 ofzo.
Verder maken de boven en onderkant toch niet uit dat daar gebruikskrasjes opkomen? Vind de voor en in mindere mate de achterkant veel belangrijker.
Verder maken de boven en onderkant toch niet uit dat daar gebruikskrasjes opkomen? Vind de voor en in mindere mate de achterkant veel belangrijker.
Verwijderd
Ik heb mijn Nano vorige week donderdag in het begin van de middag op kunnen halen bij de winkel.
En ik ben redelijk tevreden..
Mijn Nano gaat met de batterij een goede 16 uur mee bij normaal gebruik.
Die 24 uur moet haalbaar zijn, als je nooit handmatig van track wisselt.
Ik heb de verlichtingstimer van 10s naar 5s gezet, dat scheelt dus bijna 3 uur in accuduur!
Dat schermpje slurpt als een achterlijke zeg!
Verder erg tevreden, ik heb nog geen krasje, maar ik ben ook behoorlijk zuinig en ik heb zo'n FOOFpod stoffen hoesje er omheen zitten.
En ik ben redelijk tevreden..
Mijn Nano gaat met de batterij een goede 16 uur mee bij normaal gebruik.
Die 24 uur moet haalbaar zijn, als je nooit handmatig van track wisselt.
Ik heb de verlichtingstimer van 10s naar 5s gezet, dat scheelt dus bijna 3 uur in accuduur!
Dat schermpje slurpt als een achterlijke zeg!

Verder erg tevreden, ik heb nog geen krasje, maar ik ben ook behoorlijk zuinig en ik heb zo'n FOOFpod stoffen hoesje er omheen zitten.
Verwijderd
Ik heb die software niet, maar ik hoor van meer mensen (ook in dit forum) dat die software problemen geeft inderdaad.whitehouse schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:15:
Wat je kan doen is je muziekbibliotheek opslaan (exporteren).
Vervolgens je iPod 'herstellen', dus wissen.
Dan proberen te updaten, indien nodig kan je je muziekbibliotheek opnieuw inladen..
Vervolgens je iPod weer beschrijven en hupsakee.. denk ik.
iPod Nano 2nd Gen. review:
http://arstechnica.com/reviews/hardware/ipod-2g.ars
(De Nano ligt weer uit elkaar
)
Ik heb ook ergens een review gezien waarin stond dat de batterijtijd daar veel korter was dan de (up to) 24h die apple claimed. Die reviewer heeft contact gehad met Apple en die vertelden hem dat hij zijn Apple product (kan ook een ander type zijn geweest) even door moest laden, ondanks dat het apparaat zelf aangeeft dat hij klaar is. Tot vier uur laden werd aangeraden en daarna deed zijn apparaat het veel langer met dezelfde batterij.
En nog even een link naar batteryuniversity:
allerlei info over batterijen zoals werking, levensduur en optimale toestand enzo.
PS. Kan iemand mij vertellen of de MX400 Sennheiser dopjes ook in wit te verkrijgen zijn? De MX500 (met volumeregeling) wel, maar dat schijnt weer nadelig te zijn m.b.t. geluidskwaliteit.
Al gevonden, nee dus!
(De Nano ligt weer uit elkaar
Ik heb ook ergens een review gezien waarin stond dat de batterijtijd daar veel korter was dan de (up to) 24h die apple claimed. Die reviewer heeft contact gehad met Apple en die vertelden hem dat hij zijn Apple product (kan ook een ander type zijn geweest) even door moest laden, ondanks dat het apparaat zelf aangeeft dat hij klaar is. Tot vier uur laden werd aangeraden en daarna deed zijn apparaat het veel langer met dezelfde batterij.
En nog even een link naar batteryuniversity:
allerlei info over batterijen zoals werking, levensduur en optimale toestand enzo.
PS. Kan iemand mij vertellen of de MX400 Sennheiser dopjes ook in wit te verkrijgen zijn? De MX500 (met volumeregeling) wel, maar dat schijnt weer nadelig te zijn m.b.t. geluidskwaliteit.
Al gevonden, nee dus!
[ Voor 12% gewijzigd door Viper2k1 op 23-09-2006 12:57 ]
"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)
Verwijderd
staat ook gewoon op de apple site, dat in de eerste 2 uur de batterij voor 80% geladen word en in de twee uur daarna doet hij de overige 20 procent...Viper2k1 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:41:
Je moet even 'Check for Updates' kiezen in het iTunes menu. iTunes moet eerst zelf bij Apple kijken of er een update is voor hij kan zien of je iPod een verouderde versie draait.whitehouse schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 23:15:
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
mmm het is eerder dat hij een foutmelding geeft ...dus hij wil wel updaten, maar dat gaat dus niet (sorry, had ik moeten melden) .. als ik nu mijn ipod herstel, ben ik mijn hardloop-data kwijt. Dat zou erg jammer zijn.
Als ik mijn nano in de dock plaats, en de dock via de data-usb kabel in mijn laptop, ziet iTunes mijn nano. Op mijn ipod staat nu continu "koppel niet los"..
nu heb ik hier 4 vragen over:
1. Wat is hij nu aan het doen?
2. wat als ik hem toch los koppel?
3. Is het mogelijk dat hij toch afspeelt, terwijl ik de nummers ook via de dock-> usb-kabel-> in itunes kan zien
4. Als ik de ipod ontkoppel via iTunes, hoe kan ik iTunes dan weer opnieuw laten 'zoeken' naar de ipod, of MOET Ik hem dan eerst uit mijn dock halen, en er weer in zetten? (of me usb kabel los koppelen, en weer in me laptop steken)
Als ik mijn nano in de dock plaats, en de dock via de data-usb kabel in mijn laptop, ziet iTunes mijn nano. Op mijn ipod staat nu continu "koppel niet los"..
nu heb ik hier 4 vragen over:
3. Is het mogelijk dat hij toch afspeelt, terwijl ik de nummers ook via de dock-> usb-kabel-> in itunes kan zien
4. Als ik de ipod ontkoppel via iTunes, hoe kan ik iTunes dan weer opnieuw laten 'zoeken' naar de ipod, of MOET Ik hem dan eerst uit mijn dock halen, en er weer in zetten? (of me usb kabel los koppelen, en weer in me laptop steken)
[ Voor 16% gewijzigd door whitehouse op 23-09-2006 13:42 ]
Verwijderd
Ik heb mijn nieuwe nano via de universal dock (line-out) aangesloten op mijn versterker. Omdat het een oude versterker is heb ik de tulp-stekkers in de "tape-monitor ingang" aangesloten. Dit werkt op zich goed, alleen kan het volume nog steeds via de nano bedienen. Ik kan mij herinneren van mijn oude iPod dat de volume regeling van de iPod wordt gebypassed wanneer de line-out wordt gebruikt. Weet iemand wat hier aan de hand is?
1. Aangesloten aan je computer , opladen enzo.whitehouse schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:38:
2. Eerst verwijderen , anders kan die kapot gaan . Niet verstandig dus.
3. Je bedoelt muziek van je iPod afspelen zonder computer maar wel aangesloten ? Nee.
4. Ja , iPod weer even in het dock stoppen.
Verwijderd
Waarom je zou willen afspelen vanaf je ipod terwijl je iTunes voor je neus hebt?carfreak02 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:10:
[...]
3. Je bedoelt muziek van je iPod afspelen zonder computer maar wel aangesloten ? Nee.

line-out van mijn laptop is kaduuk
Verwijderd
nieuwe laptop kopen 
edit:
Dat was gemeen.. waarom koop je geen externe geluidskaart op USB ofzo?
Als je een iPod hebt kan je zo'n externe kaart ook wel lije
Dat was gemeen.. waarom koop je geen externe geluidskaart op USB ofzo?
Als je een iPod hebt kan je zo'n externe kaart ook wel lije

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 15:48 ]
hehe..nee, kan ik nie lije 
k heb me geld uit gegeven aan NikePLus schoenen, de nikeplus module, een nikeplus ipod armband
k heb me geld uit gegeven aan NikePLus schoenen, de nikeplus module, een nikeplus ipod armband
Verwijderd
Is het stom om nog een oude nano te kopen? Ik vind het design van de nieuwe niet echt spraakmakend! De firmware is die ook beschikbaar voor de oudere nano ? Wat zijn de prijzen voor de oude nanos? Die worden toch naar je kop gegooid hoopik?
Verwijderd
Ik heb toch een aardig belangrijke vraag.
Ben een paar dagen bezit van de 8 GB, alleen merk ik niks van de gapless playback.
Bij alle nummers en albums hoor ik een duidelijke stop of soms een wacht van 2 seconde. Wellicht doe ik iets verkeerd?
Heb Itunes 7, firmware 1.01 en rond de 800 nummers met de betreffende albumillustraties.
Alvast bedankt!
Ben een paar dagen bezit van de 8 GB, alleen merk ik niks van de gapless playback.
Bij alle nummers en albums hoor ik een duidelijke stop of soms een wacht van 2 seconde. Wellicht doe ik iets verkeerd?
Heb Itunes 7, firmware 1.01 en rond de 800 nummers met de betreffende albumillustraties.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Maar echt!
24 uur muziek uit één keer opladen??
Dat is toch wel apart/bijzonder/super vet!
Kan me niet herinneren dat ik eerder zoiets gehoord heb...
Of dat ik het echt geloof is ook nog amar de vraag eigenlijk.:P
24 uur muziek uit één keer opladen??
Dat is toch wel apart/bijzonder/super vet!
Kan me niet herinneren dat ik eerder zoiets gehoord heb...
Of dat ik het echt geloof is ook nog amar de vraag eigenlijk.:P
Met de sony-hd walkmans, haal je nog veel meer ...
Verwijderd
Meer dan 24 uur?
omg...
Ik wil zo'n ding! Nu inbreken en geld op de toonbank leggen (+ het nummer van de 24(!!) uurs glasschade service
omg...
Ik wil zo'n ding! Nu inbreken en geld op de toonbank leggen (+ het nummer van de 24(!!) uurs glasschade service

Op papier wel, in de praktijk scheelt het soms meer dan de helft. Bij de iPod haal je tenminste ook echt de opgegeven batterijduur!F e r o x schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:27:
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Vandaag mijn eerste "probleem" gehad met mijn iPod...
Ik selecteer nummer en in eens slaat hij vast.... backlight ging niet meer uit en ik had natuurlijk net een 30 tal minuten op de fiets te gaan...
Ff op internet gekeken op me werk hoe ik hem moest resetten.
Hold switch on -> off
Menu + Center ingedrukt houden
en hij reset zich.
Me accu was pas op de helft... hij had bijna 5 uur met backlight aangestaan
Nu doet hij het iig weer.
Ik selecteer nummer en in eens slaat hij vast.... backlight ging niet meer uit en ik had natuurlijk net een 30 tal minuten op de fiets te gaan...
Ff op internet gekeken op me werk hoe ik hem moest resetten.
Hold switch on -> off
Menu + Center ingedrukt houden
en hij reset zich.
Me accu was pas op de helft... hij had bijna 5 uur met backlight aangestaan

Nu doet hij het iig weer.
Is natuurlijk onzin die 14 uur bij de 1e generatie was ronduit slecht. Het enige waar ze goed in zijn is een hype creeren. Nu met de 2e generatie begint het een beetje erop te lijken op het feit na dat ze het weer zo hebben gemaakt en veranderd dat ze de hype nog meer kunnen uitbuiten.Hoedje schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:42:
[...]
Op papier wel, in de praktijk scheelt het soms meer dan de helft. Bij de iPod haal je tenminste ook echt de opgegeven batterijduur!
Je hoort bijvoorbeeld wel steeds het is dunner !!! gemaakt, 0,01 inch ja
[ Voor 24% gewijzigd door aex351 op 23-09-2006 22:20 ]
Ik heb net de wekker functionaliteit gevonden op mijn nano!
Ligt het aan mij, of heeft apple vergeten om het mogelijk te maken om ipv van een wekker geluidje (piep) ook een mp3 te kunnen selecteren?
Ligt het aan mij, of heeft apple vergeten om het mogelijk te maken om ipv van een wekker geluidje (piep) ook een mp3 te kunnen selecteren?
Ja, het ligt aan jouwhitehouse schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 22:59:
Ik heb net de wekker functionaliteit gevonden op mijn nano!
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
oh, dank je !!
nu iets anders.
Ik heb mijn nano dus moeten herstellen, waardoor ik mijn NikePlus Runs kwijt ben.
Ze staan wel geregistreerd op de nikeplus site, maar het lijkt erop dat de ipod alleen maar nikeplus runs verstuurt naar itunes en daarbij naar de site van nikeplus, maar dat de nikeplus site dus niets stuurt naar itunes en van daar naar mijn ipod.. erg jammer!
nu iets anders.
Ik heb mijn nano dus moeten herstellen, waardoor ik mijn NikePlus Runs kwijt ben.
Ze staan wel geregistreerd op de nikeplus site, maar het lijkt erop dat de ipod alleen maar nikeplus runs verstuurt naar itunes en daarbij naar de site van nikeplus, maar dat de nikeplus site dus niets stuurt naar itunes en van daar naar mijn ipod.. erg jammer!
Over bagger producten gesprokenF e r o x schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:27:
En nee je haalt idd niet die 24+ uur met die Sony's.
Heb er 1 gehad als promotiestunt maar ik heb hem snel in de kast gedonderd zo zat was ik hem, halverwege het nummer stopt ie, laat ie de rest van het nummer en gaat ie verder
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik haalde met mijn Sony, toch wel 35 uur. Dit kan ik niet zeggen van mijn iPod ...
Beetje rare vraag niet?Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:55:
Iemand een idee of het stom is nu nog een oude nano te kopen??????
Als jij die oude goed vind dan moet je die toch gewoon kopen?
Op beide heb je een jaar garantie.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Ik heb nog een beetje rongekeken en kwam de iAudio G3 tegen met een opgegeven speeltijd van (!) 50 uur...
Ik haalde lang geleden met mijn schuffle amper de 10 uur... wat is dit voor soep? Ik geloof echt NIET in dit soort opgaves. Als ehte cht zo was zou iedereen toch die meuk hebben? Of si dat een foute redenering...
@Ferox: de oude nano's worden wss goedkoper... en ze spelen ook muziek af! Geen slecht iedee of zo dus.
Ik haalde lang geleden met mijn schuffle amper de 10 uur... wat is dit voor soep? Ik geloof echt NIET in dit soort opgaves. Als ehte cht zo was zou iedereen toch die meuk hebben? Of si dat een foute redenering...
@Ferox: de oude nano's worden wss goedkoper... en ze spelen ook muziek af! Geen slecht iedee of zo dus.
Ik heb 'm zelf met korting voor 223 euro besteld maar krijg een pas over 3 weken met mijn verjaardag 
Wel alvast ff getest natuurlijk
Die hoge pieptoon is er bij mij iig ook..

Wel alvast ff getest natuurlijk
Die hoge pieptoon is er bij mij iig ook..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
De pieptoon kom waarschijnlijk door de voorschakelaar van de EL backlight.
Deze jaagt een paar honderd Volt door het materiaal (ik geloof fosfor) heen.
Verwijderd
zou kunnen ja...maar als het scherm niet oplicht dan is de blacklight normaal gesproken uit..en dan hoor je de pieptoon nog steeds..F4T4L_3RR0R schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:55:
De pieptoon kom waarschijnlijk door de voorschakelaar van de EL backlight.
of staat schermpje in een soort stand-by modus waardoor er continu stroom doorheen gaat?
Die pieptoon lijkt mij niet erg gezond.
De oude iPod nano heeft dat niet toch ? althans niemand die ik ken en gevraagd heb zegt het te horen. Me wekker maakt ook z'o'n hoge toon maar ik weet gewoon dat het niet echt gezond is, elektriciteit enz, daarom ben ik ook altijd zo laat wakker (wil dat ding niet aanraken
)
[ Voor 46% gewijzigd door aex351 op 24-09-2006 19:30 ]
Verwijderd
Zo, ik prikte net even mijn iPod in mijn Macbook, die vervolgens alle muziek die ik in de laatste twee weken in iTunes toe heb gevoegd automatisch ook op mijn iPod zet, mijn agenda bij houd, mijn contactpersonen even synchroniseerd en ook de allerlaatste FlashTV video podcasts overzet.
Ook heeft hij even het aantal maal dat MP3-nummers zijn afgeluisterd op de iPod gesynchroniseerd met het aantal keer dat ik ze op mijn Macbook had geluisterd, zodat hij automatisch mijn lijst met meest afgeluisterde muziek kon bijwerken.
En daarna plugde ik de Archos MP3-speler van een klasgenoot erin. Wacht, er gebeurd niks? O ja, hihi, domme ik
, dat moet allemaal handmatig!
Ook heeft hij even het aantal maal dat MP3-nummers zijn afgeluisterd op de iPod gesynchroniseerd met het aantal keer dat ik ze op mijn Macbook had geluisterd, zodat hij automatisch mijn lijst met meest afgeluisterde muziek kon bijwerken.
En daarna plugde ik de Archos MP3-speler van een klasgenoot erin. Wacht, er gebeurd niks? O ja, hihi, domme ik
Mee eens 
Vraag me toch af of die pieptoon normaal is aangezien er aardig wat mensen last van hebben. Anders Apple er maar eens over mailen, dat is zodra ik een emailadres gevonden heb om het naar toe te mailen.
Ook op het forum bij apple zijn er aardig wat gebruikers met hetzelfde probleem:
Nano emits high-pitched whine or buzz
Overigens F4T4L_3RR0R jij had een probleem met doorspoelen van een lange mix toch? Ik heb zojuist een mix van dik een uur erop gezet en als ik dan met de scrubber bar een half uur doorspoel gaat ie gewoon op die plek verder met spelen.
EDIT:
Geen emailadres gevonden dus heb maar gebeld ook gevraagd of er al meer klachten waren geweest over dat pieptoon probleem en dat beaamde de medewerker. Ik moest mijn iPod met iTunes herstellen en kijken of dat het probleem zou verhelpen en mocht dat niet helpen dan moest ik de iPod helemaal ontladen en weer opladen. Hij kon me niet vertellen of het een software of hardware probleem was.
Vraag me toch af of die pieptoon normaal is aangezien er aardig wat mensen last van hebben. Anders Apple er maar eens over mailen, dat is zodra ik een emailadres gevonden heb om het naar toe te mailen.
Ook op het forum bij apple zijn er aardig wat gebruikers met hetzelfde probleem:
Nano emits high-pitched whine or buzz
Overigens F4T4L_3RR0R jij had een probleem met doorspoelen van een lange mix toch? Ik heb zojuist een mix van dik een uur erop gezet en als ik dan met de scrubber bar een half uur doorspoel gaat ie gewoon op die plek verder met spelen.
EDIT:
Geen emailadres gevonden dus heb maar gebeld ook gevraagd of er al meer klachten waren geweest over dat pieptoon probleem en dat beaamde de medewerker. Ik moest mijn iPod met iTunes herstellen en kijken of dat het probleem zou verhelpen en mocht dat niet helpen dan moest ik de iPod helemaal ontladen en weer opladen. Hij kon me niet vertellen of het een software of hardware probleem was.
[ Voor 75% gewijzigd door Laguna op 25-09-2006 16:24 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Die pieptoon is heel erg normaal, neem een gemiddelde smartphone met witte verlichting en je zal horen dat deze ook dat geluid maakt.Laguna schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:43:
Mee eens
Is gewoon de inverter voor de verlichting
Toch vreemd dat de eerste generatie nano's hier dan geen last van had. Trouwens als je 'm op een vlakke ondergrond neerlegt hoor je die pieptoon overduidelijk. Net een mobieltje van de breezer generatie dat constant afgaat...Ballebek schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:29:
[...]
Die pieptoon is heel erg normaal, neem een gemiddelde smartphone met witte verlichting en je zal horen dat deze ook dat geluid maakt.
Is gewoon de inverter voor de verlichting
Nieuwe meuk erin verwerkt misschien? Ik heb hier een berg apparaten liggen die het ook heeft zoals een iPod G4Laguna schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:36:
[...]
Toch vreemd dat de eerste generatie nano's hier dan geen last van had. Trouwens als je 'm op een vlakke ondergrond neerlegt hoor je die pieptoon overduidelijk. Net een mobieltje van de breezer generatie dat constant afgaat...
Overigens zit er nu nog meer zooi verwerkt in een nog kleinere behuizing!
[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 25-09-2006 17:47 ]
Mischien komt dat omdat de brightness verhoogt is in de nieuwe nano's... Overigens in mijn 8gb nano hoor ik niksLaguna schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:36:
[...]
Toch vreemd dat de eerste generatie nano's hier dan geen last van had. Trouwens als je 'm op een vlakke ondergrond neerlegt hoor je die pieptoon overduidelijk. Net een mobieltje van de breezer generatie dat constant afgaat...
Verwijderd
Ik hoor met mijn 8gb Nano enkel wat wanneer ik mijn oor er helemaal tegenaan leg. Hoe luid is het bij anderen dan?
Verwijderd
Ik hoor niks. Ik heb alleen een klein probleem met heel af en toe een vastloper en dat hij na een paar dagen geen geluid geeft bij nummers wat verholpen wordt door hem heel even aan de computer te hangen.
Hoop dat dat een software fout is en dat apple er hard mee bezig is. Weten mensen al info over een nieuwe firmware?
Hoop dat dat een software fout is en dat apple er hard mee bezig is. Weten mensen al info over een nieuwe firmware?
ze horen een soort gebuz, elektriciteits geluid zeg maar alleen dan in het klein.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:04:
Ik hoor met mijn 8gb Nano enkel wat wanneer ik mijn oor er helemaal tegenaan leg. Hoe luid is het bij anderen dan?
Verwijderd
nu je het zegt, als ik mijn oor ernaast houd hoor ik ook een hele hoge piep + geruis, maar op een afstandje van 5 cm hoor ik er al niks meer van...
Verwijderd
Weet iemand of dit ook in Eindhoven geldig is.XoiN schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:33:
Ik zag in de metro (rotterdam editie) een advertentie van de Media markt staan,
Ipod nano 2nd g. 8 GB voor 222,- !
Ik weet alleen niet of het alleen voor de mediamarkt in rotterdam geldig is...
/edit:
Linkje : http://www.metropoint.com/ftp/20060922_Rotterdam.pdf
thanks
Hier hoor ik de pieptoon ook overduidelijk. Hier erger ik me opzich niet aan, maar heb ook het volgende:
Het clickwheel van mijn 8GB lijkt een beetje losjes in de behuizing te zitten. Als ik mijn duim op de middelste knop leg kan ik het clickwheel ongeveer een naalddikte verschuiven. Wat me ook opvalt is dat de |<< en >>| knop nogal ver naar beneden gedrukt moeten worden als ik de knoppen indruk.
Is dit iets om mij zorgen over te maken, of komt dit wel vaker voor?
Het clickwheel van mijn 8GB lijkt een beetje losjes in de behuizing te zitten. Als ik mijn duim op de middelste knop leg kan ik het clickwheel ongeveer een naalddikte verschuiven. Wat me ook opvalt is dat de |<< en >>| knop nogal ver naar beneden gedrukt moeten worden als ik de knoppen indruk.
Is dit iets om mij zorgen over te maken, of komt dit wel vaker voor?
[CiP] Le Régional Built To Last.
Kijk eens op de Media Markt site. Daar kan je aanbiedingen per vestiging bekijken.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:06:
[...]
Weet iemand of dit ook in Eindhoven geldig is.
thanks
mensen ik heb een brandende vraag!? k heb vrijdag na vele maanden plezier van een Nano 1e generatie, een Nano 2e generatie gekocht, echter zou ik deze graag willen updaten met de nieuwe firmware, geen probleem zou je zeggen ==> "de ipod van GJ kan niet worden bijgewerkt. er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1417)" ook na vele malen proberen het zelfde probleem.. zijn er mensen die het zelfde probleem hebben of er een oplossing op weten!?
BVD GJ
BVD GJ
Staat hier niks tussen?: http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official
Vraagje,
Ben sinds een paar dagen ook in het bezit van de nieuwe 2GB versie. Super apparaatje.
Ik meende ook dat sinds de 4G iPod's (Die ik ook heb gehad, maar weer verkocht heb vanwege de geluidskwaliteit) de geluidskwaliteit verbeterd was. Alleen begin ik weer sterk te twijfelen.
Ik heb de EQ op Elektronisch staan omdat ik voornamelijk dat soort muziek luister. Goeie verhouding bass en hoge tonen... Alleen heb ik met veel nummer zodra er bass in voor komt dat het hele nummer vervormd. Een voorbeeld is "Fatboy Slim - Champion Sound". Zelfs als ik het volumer op minder dan de helft heb vervormd de boel nog. Dus overbelasting van de oortjes kan het niet zijn.
Maar als er een EQ aanwezig is ga ik er vanuit dat ik die ook kan gebruiken zonder dat mijn nummers daarvan als bagger gaan klinken.
(Even voor de duidelijkheid: Het voorbeeld nummer, klinkt op de PC perfect! Dus dat je niet denkt dat het nummer zelf verneukt is)
Als ik de EQ op "Meer Laag" zet is het ook niet om aan te horen. Met EQ uit, is het bij veel nummer goed (behalve bijvoorbeeld bovengenoemd nummer), alleen bijna geen bass meer.
Ook heb ik al andere oortjes geprobeerd, maar geen succes.
Zou iemand met een nieuwe Nano het bovenstaande nummer ook eens kunnen downloaden en afspelen met zijn/haar Nano? En dan vertellen hoe het klinkt.
Dan kunnen we uitsluiten of ik een defect exemplaar heb, of dat de iPod's nog steeds geluidskwaliteit hebben om van te huilen.
In het laatste geval zal ik dan mijn supermooie Nano noodgedwongen terug gaan brengen
.
Ben sinds een paar dagen ook in het bezit van de nieuwe 2GB versie. Super apparaatje.
Ik meende ook dat sinds de 4G iPod's (Die ik ook heb gehad, maar weer verkocht heb vanwege de geluidskwaliteit) de geluidskwaliteit verbeterd was. Alleen begin ik weer sterk te twijfelen.
Ik heb de EQ op Elektronisch staan omdat ik voornamelijk dat soort muziek luister. Goeie verhouding bass en hoge tonen... Alleen heb ik met veel nummer zodra er bass in voor komt dat het hele nummer vervormd. Een voorbeeld is "Fatboy Slim - Champion Sound". Zelfs als ik het volumer op minder dan de helft heb vervormd de boel nog. Dus overbelasting van de oortjes kan het niet zijn.
Maar als er een EQ aanwezig is ga ik er vanuit dat ik die ook kan gebruiken zonder dat mijn nummers daarvan als bagger gaan klinken.
(Even voor de duidelijkheid: Het voorbeeld nummer, klinkt op de PC perfect! Dus dat je niet denkt dat het nummer zelf verneukt is)
Als ik de EQ op "Meer Laag" zet is het ook niet om aan te horen. Met EQ uit, is het bij veel nummer goed (behalve bijvoorbeeld bovengenoemd nummer), alleen bijna geen bass meer.
Zou iemand met een nieuwe Nano het bovenstaande nummer ook eens kunnen downloaden en afspelen met zijn/haar Nano? En dan vertellen hoe het klinkt.
Dan kunnen we uitsluiten of ik een defect exemplaar heb, of dat de iPod's nog steeds geluidskwaliteit hebben om van te huilen.
In het laatste geval zal ik dan mijn supermooie Nano noodgedwongen terug gaan brengen
[ Voor 6% gewijzigd door Saeverix op 25-09-2006 19:50 ]
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Het is wel raar, want in de consumenten gids staat dat de ipod nano de beste geluidskwaliteit heeft, helemaal als je betere oortjes aansluit bij alle mp3 spelers (natuurlijk inclusief de nano) Maar ik heb even geluisterd met m'n cx300, en als ik bijvoorbeeld de bass op hard zet, (of extra laag ik weet niet hoe dat daar heet bij die nano) gaat het gewoon kraken met m'n cx300. Met mijn 3 jaar oude napa mp3 speler (kent waarschijnlijk niemandSaeverix schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:45:
Hallo,
Ik meende ook dat sinds de 4G iPod's (Die ik ook heb gehad) de geluidskwaliteit verbeterd was. Alleen begin ik weer sterk te twijfelen.
In het laatste geval zal ik dan mijn supermooie Nano noodgedwongen terug gaan brengen.
ThanX Zimbab!!zimbab schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:44:
Staat hier niks tussen?: http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official
hij is Up To Date, Google is my best friend
greetz GJ
Shit...hoe kon ik dat missen, ik werk er verdomme zelfsXoiN schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:33:
Ik zag in de metro (rotterdam editie) een advertentie van de Media markt staan,
Ipod nano 2nd g. 8 GB voor 222,- !
Ik weet alleen niet of het alleen voor de mediamarkt in rotterdam geldig is...
/edit:
Linkje : http://www.metropoint.com/ftp/20060922_Rotterdam.pdf
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Mijn vriendin heeft ook een nano gekocht, en omdat ik eigenlijk altijd had gehoord dat de geluidskwaliteit van Apple tegenviel (en ik zelf toendertijd dus maar een iriver h320 heb gekocht), besloot ik het ding eens te testen.Saeverix schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:45:
Verhaal over krakend geluid bij het gebruik van de EQ
Ik luister graag naar de wat hardere dance, hardtrance, af en toe wat hardstyle en vocal trance. Omdat ik met de standaard oortjes van Apple amper bass hoorde, ging ik op zoek naar de EQ. Nadat ik erachter kwam dat die niet handmatig te verstellen was, koos ik voor "meer bass". En ja, toen was het niet meer om aan te horen. Kraken, piepen, schuren, wat het ook was, het klonk voor geen meter. Ook met mijn eigen doppen (creative ep-630, inears) kraakte het gigantisch. Het lag dus (helaas) niet aan de doppen, maar aan het apparaat zelf wat al het "geweld" gewoon niet aankan.
Ik kan niet anders zeggen dat ik dit eigenlijk een schande vind voor een apparaat dat bekend staat als "baanbrekend" en waar zo'n hype omheen zit. Daarbij komt ook nog dat het absoluut niet de goedkoopste spelers zijn...
PSN: Sluuz
Er zijn dus meer die mijn probleem hebben... Ik vind het ook niet kunnen. Eigenlijk verkoopt Apple dus een product wat niet goed werkt...
Wat denken jullie, valt hier wat aan te doen? Contact zoeken met Apple was al een groot probleem (zie iTunes 7 verhaal) dus dat heeft niet veel zin denk ik.
En een verbeterde versie zal er dan voorlopig ook niet inzitten. Ik denk dat ik hem dan maar terug moet brengen. Hoe erg ik het ook vind. Ik zit nu namelijk nog binnen de 7 dagen omruilgarantie...
Ik vind het belachelijk dat zulke dure MP3 spelers niet fatsoenlijk geluid kunnen produceren.
En ik snap dan ook niet waarom zoveel mensen een iPod hebben. Nemen die door het mooie uiterlijk en de handige besturing zulke barslechte geluidskwaliteit voor lief?
Wat denken jullie, valt hier wat aan te doen? Contact zoeken met Apple was al een groot probleem (zie iTunes 7 verhaal) dus dat heeft niet veel zin denk ik.
En een verbeterde versie zal er dan voorlopig ook niet inzitten. Ik denk dat ik hem dan maar terug moet brengen. Hoe erg ik het ook vind. Ik zit nu namelijk nog binnen de 7 dagen omruilgarantie...
Ik vind het belachelijk dat zulke dure MP3 spelers niet fatsoenlijk geluid kunnen produceren.
En ik snap dan ook niet waarom zoveel mensen een iPod hebben. Nemen die door het mooie uiterlijk en de handige besturing zulke barslechte geluidskwaliteit voor lief?
[ Voor 21% gewijzigd door Saeverix op 25-09-2006 20:15 ]
Ik heb anders een GIGANTSCHE goede ervaring met apple producten!! heb voor mijn nano2 een nano 1 gehad, Super ding! ongeveer 30 keer hard laten vallen, (per ongeluk uiteraard) en hij vertoonde behalve optische schade geen gebreken, ook mijn nieuwe nano is een machtig apparatje met een zuiver geluidSaeverix schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:13:
Er zijn dus meer die mijn probleem hebben... Ik vind het ook niet kunnen. Eigenlijk verkoopt Apple dus een product wat niet goed werkt...
Verwijderd
ik heb nergens last van qua barslecht geluid, ook van vastlopers heb ik geen last, dus het zou kunnen dat iedereen die last heeft hiervan gewoon een gebugte iPod hebben ofzo want ik kan goed zeggen dat ik weet wat goed geluid is en ook wat vastlopers zijn
Ik heb het ook niet over laten vallen, maar over de geluidskwaliteit. Met name de bass-weergave icm de EQ... Zodra de EQ aan is vervormt het geluid met alle gekraak en geruis van dien. Net of speel je muziek via een set opgeblazen luidsprekers...
@dubbeltje: Zou jij dan het nummer wat ik een aantal posts hierboven heb gepost eens willen afspelen met de EQ op "Elektronisch" of "Meer Laag"? En laten horen of je dan nog steeds het zelfde vind?
@dubbeltje: Zou jij dan het nummer wat ik een aantal posts hierboven heb gepost eens willen afspelen met de EQ op "Elektronisch" of "Meer Laag"? En laten horen of je dan nog steeds het zelfde vind?
[ Voor 29% gewijzigd door Saeverix op 25-09-2006 20:35 ]
Ik heb hem vooral gekocht omwille van het design en het gebruiksgemak (en de relatief goedkope prijs, want toen was flashgeheugen nog erg duur)Saeverix schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:13:
Qua geluidskwaliteit kan hij echt niet aan mijn voormalige iRiver (die ook duurder was trouwens) maar ik vind het geluid zeer acceptabel, zeker in combinatie met de in-ear oortjes van Apple. Wat mij opvalt is dat veel mensen het volume van hun mp3 speler helemaal opendraaien, dat is niet de bedoeling natuurlijk (alhoewel de iPod niet super hard gaat, mijn oortjes konden de max. volume van m'n iRiver niet aan, die van de iPod wel)
Dat was 'terror-modus'.Sluuz schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:07:
Ik luister graag naar de wat hardere dance, hardtrance, af en toe wat hardstyle en vocal trance. Omdat ik met de standaard oortjes van Apple amper bass hoorde, ging ik op zoek naar de EQ. Nadat ik erachter kwam dat die niet handmatig te verstellen was, koos ik voor "meer bass". En ja, toen was het niet meer om aan te horen. Kraken, piepen, schuren, wat het ook was, het klonk voor geen meter.
Misschien dat niet iedereen met de EQ loopt te klooien. Een vriend van me kwam eens met de "oude" shuffle aanzetten en dat ding had echt wel een mooie geluidskwaliteit naar zijn en mijn mening. Maar wij zijn dan ook geen EQ-gebruikers. Er zijn tegenwoordig een heleboel mensen die alijd zoveel mogelijk bass enzo willen en die zitten dan ook overal te pielen met EQ's en Loudness knoppen enzo, maar er zijn ook mensen die dat niet gebruiken. Misschien dat die mensen er geen last van hebben?Saeverix schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:13:
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat dat ding het niet beter moet doen met de EQ aan, maar het kan verklaren waarom zoveel mensen zo'n ding hebben en de kwaliteit wel goed vinden.
Eindelijk heb ik dan net ff een ipod kunnen halen bij de MM. Alleen vraag ik me nu dus 1 ding af. Bij de oude Nano waren het beeldscherm en clickwheel exact dezelfde hoogte t.o.v. behuizing. Alleen viel mij op dat bij de nieuwe Ipod het beeldscherm en clickwheel wat dieper zitten waardoor je het "scherpe" randje kunt voelen.
Is dit normaal, of moet ik maar ff terug gaan? (Ik denk eigenlijk dat het gewoon gedaan is dat het beeldscherm niet beschadigd als je hem op die kant legt...)
Is dit normaal, of moet ik maar ff terug gaan? (Ik denk eigenlijk dat het gewoon gedaan is dat het beeldscherm niet beschadigd als je hem op die kant legt...)
Dat de shuffle goed geluid heeft klopt. Dit was al eerder bekend. Dus ze kunnen het wel daar bij Apple.zimbab schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:35:
[...]
Misschien dat niet iedereen met de EQ loopt te klooien. Een vriend van me kwam eens met de "oude" shuffle aanzetten en dat ding had echt wel een mooie geluidskwaliteit naar zijn en mijn mening. Maar wij zijn dan ook geen EQ-gebruikers. Er zijn tegenwoordig een heleboel mensen die alijd zoveel mogelijk bass enzo willen en die zitten dan ook overal te pielen met EQ's en Loudness knoppen enzo, maar er zijn ook mensen die dat niet gebruiken. Misschien dat die mensen er geen last van hebben?
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat dat ding het niet beter moet doen met de EQ aan, maar het kan verklaren waarom zoveel mensen zo'n ding hebben en de kwaliteit wel goed vinden.
En wat jij zegt over die EQ zal ook waar zijn. Ik denk dat heel veel niet eens weten dat er een EQ op zit... Maar ik vind altijd, als iets op een apparaat zit moet het ook werken. In dit geval werkt het dus niet omdat je het geluid ermee "verneukt".
Ik vind MP3's persoonlijk zonder EQ te dof en plat klinken (ligt niet aan mp3's/bitrate want dat heb ik bij willekeurige nummers). Ik zet op al mijn audio apparaten de hoge tonen omhoog en de lage tonen indien nodig. Zodat ik een mooi zuiver geluid heb. De één hecht daar meer waarde aan dan de ander... Maar dat vind ik persoonlijk mooi klinken.
Maar ik wacht even "dubbeltje" af, als hij het even wil testen met het nummer wat ik zei. Als het bij hem wel goed is, ga ik hem ruilen.
[ Voor 12% gewijzigd door Saeverix op 25-09-2006 20:44 ]
Over die Eq toestanden...
Worden niet sommige liedjes al ingesteld met een bepaalde EQ setting, zodat als je die liedjes download en ze dan op je iPod gebruikt met een dubbele EQ werkt (wat dus je muziek kan vervormen).
Heb dit zelf eens een keer meegemaakt op m'n iRiver.
Worden niet sommige liedjes al ingesteld met een bepaalde EQ setting, zodat als je die liedjes download en ze dan op je iPod gebruikt met een dubbele EQ werkt (wat dus je muziek kan vervormen).
Het kan natuurlijk zijn dat iTunes 7 hier mee zit te klooien. Aangezien iTunes 7 stikt van de Bugs en Fouten...eur0fighter schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:42:
Over die Eq toestanden...
Hij past namelijk alle nummers ook aan voor Gapless Playback. Maar hoe kunnen we zeker zijn dat dat het is, en niet de iPod zelf?
Dan zou ik op 1 of andere manier de mp3's nu van de iPod af moeten halen zonder iTunes. En dan eens afspelen in Windows Media Player of iets dergelijks.
Welk programma zou ik daar voor kunnen gebruiken?
Bass hoort gewoon bij sommige liedjes. Als ik meer bass wil instellen moet dat gewoon kunnen. Als een ipod nano (trouwens ook die oude grote ipods met 30gb) gaat kraken als ik het geluid een beetje hard zet met bass met de sennheiser cx300 is het gewoon een marketing ding. De geluidskwaliteit kan wel goed zijn zonder bass, maar met de normale oordopjes van de ipod zit ook echt bijna geen bass. Waarschijnlijk denken ze van; deze oordoppen kunnen het niet dus we doen niet meer met de geluidskwaliteit dan wat de oordoppen van apple aankunnen.zimbab schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:35:
[...]
Dat was 'terror-modus'.![]()
[...]
Misschien dat niet iedereen met de EQ loopt te klooien. Een vriend van me kwam eens met de "oude" shuffle aanzetten en dat ding had echt wel een mooie geluidskwaliteit naar zijn en mijn mening. Maar wij zijn dan ook geen EQ-gebruikers. Er zijn tegenwoordig een heleboel mensen die alijd zoveel mogelijk bass enzo willen en die zitten dan ook overal te pielen met EQ's en Loudness knoppen enzo, maar er zijn ook mensen die dat niet gebruiken. Misschien dat die mensen er geen last van hebben?
Als ik met mijn 3 jaar oude mp3 speler van toen 80 euro (nu 30) liedjes met een variabele bitrate luister en met de ipod precies dezelfde liedjes verwacht ik wel wat verbetering in geluidskwaliteit. Het enige verschil zit hem in de bass. Ik kan geen mooie diepe bass tonen horen met de ipod zonder dat het gaat kraken.
Kijk, op zo'n reactie zat ik te wachten. Ben ex-eigenaar van een iRiver waarvan de geluidskwaliteit overweldigend was icm mijn Sennheiser CX300's. Nou wil ik daar best een stapje van terug doen aangezien ik dat ding (H10) te groot vond en zo'n Nano wat makkelijker in de zak verdwijnt. Hoop alleen dat het meevalt met die bassproblemen die nu opeens opduiken in dit topic...eur0fighter schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:34:
[...]
Ik heb hem vooral gekocht omwille van het design en het gebruiksgemak (en de relatief goedkope prijs, want toen was flashgeheugen nog erg duur)
Qua geluidskwaliteit kan hij echt niet aan mijn voormalige iRiver (die ook duurder was trouwens) maar ik vind het geluid zeer acceptabel, zeker in combinatie met de in-ear oortjes van Apple. Wat mij opvalt is dat veel mensen het volume van hun mp3 speler helemaal opendraaien, dat is niet de bedoeling natuurlijk (alhoewel de iPod niet super hard gaat, mijn oortjes konden de max. volume van m'n iRiver niet aan, die van de iPod wel)
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
Wat Overdose zegt heb ik dit tot de test gedaan. En moet zeggen dat ik schrok van het resultaat!
Als test heb ik een oude Mp3-speler gepakt (Akai MP5856ED) en met dezelfde oordopjes (philips) het liedje Motorhead - Fuck Metallica afgeluisterd met daarna Clocks van Coldplay om twee goede impressies te krijgen van twee totaal verschillende genres. Wat blijkt?
-De all-around muzieksfeer van de Akai-speler is stukken beter
-Apple's nano 8 Gb blikkerig/onscherp geluid produceert bij patsen op de high-hat.
-het stemgeluid van Apple beter is.
-De bass van de Apple iets minder is dan de Akai (mede door de all-around muzieksfeer).
Dit zijn toch zorgmakende conclusies. Maar wat Overdose al zegt, Itunes 7.0 is verrot qua bugs en fouten en bij windows-platform heeft die last van krakeriggeluid. Maar uit mijn bevinding, waarbij gebruik is gemaakt van itunes-bestanden, Clocks en Motorhead, die overgezet zijn zonder apart te downloaden naar de Akai-speler. Verontrust mij dat ten zeerste.
Als test heb ik een oude Mp3-speler gepakt (Akai MP5856ED) en met dezelfde oordopjes (philips) het liedje Motorhead - Fuck Metallica afgeluisterd met daarna Clocks van Coldplay om twee goede impressies te krijgen van twee totaal verschillende genres. Wat blijkt?
-De all-around muzieksfeer van de Akai-speler is stukken beter
-Apple's nano 8 Gb blikkerig/onscherp geluid produceert bij patsen op de high-hat.
-het stemgeluid van Apple beter is.
-De bass van de Apple iets minder is dan de Akai (mede door de all-around muzieksfeer).
Dit zijn toch zorgmakende conclusies. Maar wat Overdose al zegt, Itunes 7.0 is verrot qua bugs en fouten en bij windows-platform heeft die last van krakeriggeluid. Maar uit mijn bevinding, waarbij gebruik is gemaakt van itunes-bestanden, Clocks en Motorhead, die overgezet zijn zonder apart te downloaden naar de Akai-speler. Verontrust mij dat ten zeerste.
Niet dat je veel hebt aan die reactie, want ik gebruik de standaard meegeleverde oortjes en heb het geluid voor 3/4 open staan.Shailesh schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:02:
[...]
Kijk, op zo'n reactie zat ik te wachten. Ben ex-eigenaar van een iRiver waarvan de geluidskwaliteit overweldigend was icm mijn Sennheiser CX300's. Nou wil ik daar best een stapje van terug doen aangezien ik dat ding (H10) te groot vond en zo'n Nano wat makkelijker in de zak verdwijnt. Hoop alleen dat het meevalt met die bassproblemen die nu opeens opduiken in dit topic...
Zelfs met het geluid 2/4 open is het een gekraak van je welste...
Standaard worden toch helemaal geen in-ear dopjes meegeleverd? Die van Apple moet je los kopen hoor...Ze leveren bij de nieuwe nano's wel nieuwe dopjes maar dat zijn nog altijd on-ear dopjes. Die CX300 van mij gaan echt in de gehoorgang.Saeverix schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:06:
[...]
Niet dat je veel hebt aan die reactie, want ik gebruik de standaard meegeleverde in-ear koptelefoon en heb het geluid voor 3/4 open staan.
Maar goed, dat zorgt hooguit voor een verschil in volume en bassweergave. Maar als de kwaliteit van de bass werkelijk belabberd is, helpen de beste dopjes van de wereld nog niet.
Maar goed, ik koop de iPod...wellicht, en als het geluid niet bevalt gaat ie net zo snel weer retour. Hoewel er geen alternatief is voor zo'n licht/klein spelertje...
edit:
wat eur0fighter zegt klopt ook. Ik vermoed ook dat het gewoon aan de encoding ligt (het kraken dan). Itunes convert de hele hap weer lekker en dat zal voor het een en ander aan kwaliteitsverlies zorgen. Maar daar komt uiteraard/hopelijk verbetering in.
[ Voor 12% gewijzigd door B-Bandit op 25-09-2006 21:33 ]
[EDIT: te laat ]Saeverix schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:06:
[...]
Niet dat je veel hebt aan die reactie, want ik gebruik de standaard meegeleverde in-ear koptelefoon en heb het geluid voor 3/4 open staan.
Euhm ten eerste worden de in-ears NIET standaard meegeleverd, die krengen kosten 30 eurootjes.
En ik denk niet dat het goed is dat je geluid al kraakt op de helft van het volume. Vraag is nu, ligt het aan de iPod of aan de encoding?
Foutje van mij dan... Bedoel dan de on-ear dopjes...Shailesh schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:23:
[...]
Standaard worden toch helemaal geen in-ear dopjes meegeleverd? Die van Apple moet je los kopen hoor...Ze leveren bij de nieuwe nano's wel nieuwe dopjes maar dat zijn nog altijd on-ear dopjes. Die CX300 van mij gaan echt in de gehoorgang.
Maar goed, dat zorgt hooguit voor een verschil in volume en bassweergave. Maar als de kwaliteit van de bass werkelijk belabberd is, helpen de beste dopjes van de wereld nog niet.
Maar goed, ik koop de iPod...wellicht, en als het geluid niet bevalt gaat ie net zo snel weer retour. Hoewel er geen alternatief is voor zo'n licht/klein spelertje...
Wat betreft een alternatief... Die is er wel, met super geluid en bassweergave + manual EQ en radio.
Die heb ik nu ook (de 512MB versie). Maar ik wou weer een iPod omdat ik die er veel beter uit vind zien en de besturing zo fijn vind... Maar als je een alternatief zoekt is de U3 (2GB) erg fijn. Die heeft 2x 30mW output...
Verwijderd
Ik luister naast Punk en Rock ook Hardcore en Hardstyle. Ik heb een 8GB Nano, en met de Shure E3c dopjes klinkt de zwaarste bass heel vol en tegelijkertijd de hoogste toon kraakhelder. Ik ben helemaal tevreden, met mijn Oude Nano was ik ook tevreden, maar dat zat op 't randje. Die nieuwe klinkt ècht prachtigmooi.. Maar dat is mijn mening maar..Saeverix schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:33:
Ik heb het ook niet over laten vallen, maar over de geluidskwaliteit. Met name de bass-weergave icm de EQ... Zodra de EQ aan is vervormt het geluid met alle gekraak en geruis van dien. Net of speel je muziek via een set opgeblazen luidsprekers...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 21:37 . Reden: Typo ]
Ik heb net met CopyPod een nummer wat op mijn iPod bagger klinkt getranfered van iPod naar PC. En het nummer gespeeld met Windows Media Player... Zelfde kwaliteit als origineel, dus dat klinkt gewoon super zoals t hoord.
Dus dat zit het helaas toch in de iPod zelf. Ik denk dat ik hem eerst maar eens omruil. Hopen dat ze niet moeilijk gaan doen bij de Dixons...
Dus dat zit het helaas toch in de iPod zelf. Ik denk dat ik hem eerst maar eens omruil. Hopen dat ze niet moeilijk gaan doen bij de Dixons...
En met de standaard dopjes dan? En heb je de EQ ook in gebruik? Als op beide het antwoord JA is, zou je dan dit nummer eens willen proberen? "Fatboy Slim - Champion Sound"Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:36:
[...]
Ik luister naast Punk en Rock ook Hardcore en Hardstyle. Ik heb een 8GB Nano, en met de Shure E3c dopjes klinkt de zwaarste bass heel vol en tegelijkertijd de hoogste toon kraakhelder. Ik ben helemaal tevreden, met mijn Oude Nano was ik ook tevreden, maar dat zat op 't randje. Die nieuwe klinkt ècht prachtigmooi.. Maar dat is mijn mening maar..
[ Voor 47% gewijzigd door Saeverix op 25-09-2006 21:45 ]
Ik heb de Sony NW-E99Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:01:
Ik heb nog een beetje rongekeken en kwam de iAudio G3 tegen met een opgegeven speeltijd van (!) 50 uur...

Verwijderd
Maar als je dus heel af en toe vastlopers heb door te snel terug scrollen naar het begin menu en die rare fout van het niet afspelen van nummers, kan ik dan beter terug naar de media markt gaan en hemm omruilen? Of wachten op een nieuwe firmware die dat verhelpt?
Ik heb nu een Sony NW- E105
Mooi ding. Zal nu ongeveer een jaar oud zijn. Maar er zitten een paar nadelen aan. Dat is ten eerste Sonicstage. Ten tweede is het de bouwkwaliteit.( Bij die van mij is het echt verschrikkelijk. De verf is er nu al voor het grootste deel af.
Ik zit er nu serieus overna te denken om de 2GB te kopen. Maar omdat ik weet dat de kwaliteit van de Ipods niet zo groot was( vooral Qua geluid) heb ik het telkens laten afweten om een Ipod te kopen. Maar ik vind ze nu zowel hartstikke mooi als dat het geluid prima in orde schijnt te zijn
Mijn dopjes zijn Senneheisers MX750 en een HD-202
Maar nu mijn vragen
Is het scherm een beetje helder en krast hij niet te snel
Kun je ook onder linux er nummers opzetten.( Kan met Sonicstage absoluut niet. Groot minpunt)
Is de batterijduur echt 24 uur en niet een claim onder de ideale omstandigheden
Hoe is de kwaliteit van de EQ Kun je hem eindelijk naar eigen smaak afstellen of zit je met voorgeprogrammeerde instellingen.( wil graag weinig bas maar wel een helder geluid. Meestal moet je zelf Knutselen om het juiste geluid te krijgen)
Mooi ding. Zal nu ongeveer een jaar oud zijn. Maar er zitten een paar nadelen aan. Dat is ten eerste Sonicstage. Ten tweede is het de bouwkwaliteit.( Bij die van mij is het echt verschrikkelijk. De verf is er nu al voor het grootste deel af.
Ik zit er nu serieus overna te denken om de 2GB te kopen. Maar omdat ik weet dat de kwaliteit van de Ipods niet zo groot was( vooral Qua geluid) heb ik het telkens laten afweten om een Ipod te kopen. Maar ik vind ze nu zowel hartstikke mooi als dat het geluid prima in orde schijnt te zijn
Maar nu mijn vragen
Kun je ook onder linux er nummers opzetten.( Kan met Sonicstage absoluut niet. Groot minpunt)
Is de batterijduur echt 24 uur en niet een claim onder de ideale omstandigheden
Hoe is de kwaliteit van de EQ Kun je hem eindelijk naar eigen smaak afstellen of zit je met voorgeprogrammeerde instellingen.( wil graag weinig bas maar wel een helder geluid. Meestal moet je zelf Knutselen om het juiste geluid te krijgen)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Het scherm is een best helder en goed af te lezen. Uit de review van Ars Technica blijkt dat het scherm behoorlijk krasvast is.touchdomex schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:51:
Maar nu mijn vragen
iTunes is er alleen voor Mac OS X en Windows, dus je komt dan automatisch uit op alternatieve software. Voor Linux is er bijvoorbeeld Yamipod.Kun je ook onder linux er nummers opzetten.( Kan met Sonicstage absoluut niet. Groot minpunt)
Claims van batterijduur zijn bijna altijd onder ideale omstandigheden. Als je lang het backlight aan hebt staan, vaak van nummer verwisselt, de EQ aan hebt staan, dan haal je die 24 uur niet. iLounge haalde 24 uur en 2 minuten door de Nano continue te laten spelen met het volume op 50%. Dus het is wel mogelijkIs de batterijduur echt 24 uur en niet een claim onder de ideale omstandigheden
De EQ bestaat alleen uit voorgeprogrammeerde instellingen. Er is geen mogelijkheid om zelf instellingen te maken. Dit kan wel in iTunes zelf (ook per nummer), maar of deze instellingen ook worden overgedragen naar de iPod weet ik niet.Hoe is de kwaliteit van de EQ Kun je hem eindelijk naar eigen smaak afstellen of zit je met voorgeprogrammeerde instellingen.( wil graag weinig bas maar wel een helder geluid. Meestal moet je zelf Knutselen om het juiste geluid te krijgen)
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dit heb ik vandaag ook gehad. Ben gelijk naar de Machouse in de Raadhuistraat in Amsterdam gesprint. Hier zei een medewerker dat het een bekend probleem is bij iPods. Hij deed een soft reset en toen deed hij het weer.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:18:
Maar als je dus heel af en toe vastlopers heb door te snel terug scrollen naar het begin menu en die rare fout van het niet afspelen van nummers, kan ik dan beter terug naar de media markt gaan en hemm omruilen? Of wachten op een nieuwe firmware die dat verhelpt?
je meot sowieso de nieuwste versie FW erop hebben staan en dan kan je een soft reset proberen.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Zelf heb ik ook die Sennheiser MX750 en ik vind ze onwijs schel klinken op de Nano ivm met me vorige iPod Mini. Af en toe doet het gewoon pijn aan me oren en krijg ik acuut hoofdpijn. De standaard oordopjes zijn stuk prettiger om naar te luisteren.touchdomex schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:51:
Ik krijg gelukkig binnenkort. (al hoe wel het een eeuwigheid lijkt te duren) Shure E3C's dan kan ik pas echt kijken hoe de geluidskwaliteit is.
De EQ standen vind ik waardeloos... acoustisch heb ik meestal of geen EQ. De rest vervormt je muziek totaal.
Accu duur is prima te noemen.. heb hem sinds dag 1 en heb hem nog niet verder dan de helft gekregen na regelmatig gebruik.
Brightnes van het scherm is ook prima, een verbetering t.o.v de vorige Nano.
Zojuist de nano besteld via de apple store. Ik heb er geen tekst in laten graveren voor het geval ik het toch wil retouren.Mijn aller eerst Apple product
Verwijderd
Weten jullie of dat het nieuwe nek koordje voor deze nieuwe iPod nano in-ear oordopjes heeft?
Voor de oude nano hadden ze eerst gewonen oordopjes en later in-ear.
Voor de nieuwe zie ik maar 1 koordje staan in de store.
Voor de oude nano hadden ze eerst gewonen oordopjes en later in-ear.
Voor de nieuwe zie ik maar 1 koordje staan in de store.
Verwijderd
Met de standaard oortjes kraak je alle kanten op.. De EQ staat op meer Bass, maar niet omdat hij anders slecht klinkt, ik wil gewoon meer bassSaeverix schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:43:
Ik heb net met CopyPod een nummer wat op mijn iPod bagger klinkt getranfered van iPod naar PC. En het nummer gespeeld met Windows Media Player... Zelfde kwaliteit als origineel, dus dat klinkt gewoon super zoals t hoord.
[...]
En met de standaard dopjes dan? En heb je de EQ ook in gebruik? Als op beide het antwoord JA is, zou je dan dit nummer eens willen proberen? "Fatboy Slim - Champion Sound"
Gister mijn InvisibleShield gekregen en aangebracht. Duurde een week om thuis te krijgen, best kort dus.
Het resultaat is uitstekend. Blijft goed zitten en de luchtbelletjes die er gister nog zaten zijn weg.
Ik zal eens kijken of ik snel fotos kan posten.
Het resultaat is uitstekend. Blijft goed zitten en de luchtbelletjes die er gister nog zaten zijn weg.
Ik zal eens kijken of ik snel fotos kan posten.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Hoelang duurt het ongeveer voordat je de nano in huis hebt indien je besteld heb via de apple store ?
2 a 3 dagenaex351 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:08:
Hoelang duurt het ongeveer voordat je de nano in huis hebt indien je besteld heb via de apple store ?
[ Voor 3% gewijzigd door The Otherside op 26-09-2006 15:33 ]
Dit topic is gesloten.