Toon posts:

Apple iPod nano : the 2nd generation!

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.434 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AzN_cRzY schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 00:26:
[...]

Dit heb ik vandaag ook gehad. Ben gelijk naar de Machouse in de Raadhuistraat in Amsterdam gesprint. Hier zei een medewerker dat het een bekend probleem is bij iPods. Hij deed een soft reset en toen deed hij het weer.
je meot sowieso de nieuwste versie FW erop hebben staan en dan kan je een soft reset proberen.
En die soft reset is gewoon herstellen in itnues of de menu en middelste knop ingedrukt houden? Ik heb de nieuwste FW maar daar is het probleem ook.
Maar dan zit het dus iedergeval in de Firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:55
Even een simpele vraag:

"Werken bij jullie de playlists?"

Bij mij weergeeft hij er hele andere nummer dan in itunes, dus ik wil weten of het bij jullie wel werkt.
Want dan ga ik binnenkort even naar de MacHouse.
Daar kunnen ze een software reset doen he ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

The Otherside schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 01:11:
[...]

Zelf heb ik ook die Sennheiser MX750 en ik vind ze onwijs schel klinken op de Nano ivm met me vorige iPod Mini. Af en toe doet het gewoon pijn aan me oren en krijg ik acuut hoofdpijn. De standaard oordopjes zijn stuk prettiger om naar te luisteren.

Ik krijg gelukkig binnenkort. (al hoe wel het een eeuwigheid lijkt te duren) Shure E3C's dan kan ik pas echt kijken hoe de geluidskwaliteit is.

De EQ standen vind ik waardeloos... acoustisch heb ik meestal of geen EQ. De rest vervormt je muziek totaal.

Accu duur is prima te noemen.. heb hem sinds dag 1 en heb hem nog niet verder dan de helft gekregen na regelmatig gebruik.

Brightnes van het scherm is ook prima, een verbetering t.o.v de vorige Nano.
Mijn dopjes zijn vandaag tijdens het sporten overleden. Ze zijn schijnbaar vol zweet gelopen en nu geven ze alleen nog maar echt blikkengeluid ;( Zonde ze zaten zo fijn. Straks eens garantie halen en dopjes inruilen. Ik vind dat ze wel tegen een beetje zweet moeten kunnen. :( Dan maar weer MX400 ophalen.

Maar ik denk niet dat ik een Ipod aanschaf. Vooral vanwege de EQ. Ik wil hem gewoon goed af kunnen stellen. Mijn eerste MP3 kon dat perfect( Frontier Labs Nex IIe) Nog steeds heb ik hem en er komt het beste geluid uit wat ik tot nu toe heb gehoord ( beter dan de Zen micro en Rhomba) Ik denk dat ik op internet ga zoeken naar de opvolger ervan. Die schijnt wel alles af te kunnen stellen en prima te werken onder linux. ZONDER Sonicstage like programma

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, ik heb mijn nano binnengekregen via surfspot, alleen het lijkt dat hij voor een deel is opgeladen. Wat is nu het beste om te doen, de hele nacht aan de oplader hangen of 1 a 2 uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:31:
Hee, ik heb mijn nano binnengekregen via surfspot, alleen het lijkt dat hij voor een deel is opgeladen. Wat is nu het beste om te doen, de hele nacht aan de oplader hangen of 1 a 2 uurtjes.
Accu eerst helemaal leeg maken, en daarna gewoon een nachtje opladen, en dat de volgende keren ook doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Lees de handleiding....daar staat het in. Er wordt hier overigens verwacht dat je zelf even wat onderzoek doet voordat je lukraak vragen gaat stellen.
Foxke schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 17:41:
[...]

Accu eerst helemaal leeg maken, en daarna gewoon een nachtje opladen, en dat de volgende keren ook doen :)
In de handleiding staat wat anders.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:40

aex351

I am the one

Hoelang heeft het geduurd voordat je het ontvangen hebt ?
Ben echt ongeduldig 8)7 status is nog steeds "Wordt beoordeeld"

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:32

alienfruit

the alien you never expected

Ja, hier ook... volgens mij zijn ze echt mijn geld kwijt. Hoe lang kan het nou duren om te zien dat geld met bibit ref. nr X op hun rekening is gekomen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000

Laguna

Connaisseur

Er is weer een nieuwe softwareversie beschikbaar versie 1.0.2 welke problemen verhelpt, alleen wordt er niet vermeld welke problemen.

De pieptoon wordt er iig niet mee verholpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Laguna op 26-09-2006 18:57 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

alienfruit schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 18:44:
Ja, hier ook... volgens mij zijn ze echt mijn geld kwijt. Hoe lang kan het nou duren om te zien dat geld met bibit ref. nr X op hun rekening is gekomen :'(
Met welke bank heb je het geld overgemaakt want ik heb het ook via overschrijven betaald. Bij opmerkingen regel 1 heb ik : bibit nr. : xxxxxx en op regel 2 heb ik mijn bestelling nr neergezet (inc text). Hoop wel dat ik het voor vrijdag ontvang anders had ik net zo goed lang mediamarkt oid kunnen gaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
Ik heb de mijne nu ook! 8) Een mooie groene 4gig versie!

Mooi dingetje hoor! Geluid is goed, hier geen probleem! Geen kraak, ook niet wanneer ik hem heel hard zet (optie in het setting menu helemaal omhoog gezet) *. De piep hoor ik ook, maar als er niemand was geweest die me er op gewezen had denk ik niet dat ik dat ooit had opgemerkt. En dat terwijl ik altijd degene in huis ben die zit te mekkeren over de televisie piep (die is wel irritant! :P )

Die van mij is standaard op versie 1.01 geleverd en tijdens het innitialiseren in iTunes was er geen sprake van een nieuwere versie.

* Ik luister voornamelijk nummers op VBR (minstens 192kb/s)

[ Voor 5% gewijzigd door Viper2k1 op 26-09-2006 19:57 ]

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
Svennos_1990 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:54:
Even een simpele vraag:

"Werken bij jullie de playlists?"

Bij mij weergeeft hij er hele andere nummers dan in itunes, dus ik wil weten of het bij jullie wel werkt.
Want dan ga ik binnenkort even naar de MacHouse.
Daar kunnen ze een software reset doen he ?
Zouden jullie hier even antwoord op willen geven O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper2k1 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:54:
Ik heb de mijne nu ook! 8) Een mooie groene 4gig versie!

Mooi dingetje hoor! Geluid is goed, hier geen probleem! Geen kraak, ook niet wanneer ik hem heel hard zet (optie in het setting menu helemaal omhoog gezet) *. De piep hoor ik ook, maar als er niemand was geweest die me er op gewezen had denk ik niet dat ik dat ooit had opgemerkt. En dat terwijl ik altijd degene in huis ben die zit te mekkeren over de televisie piep (die is wel irritant! :P )

Die van mij is standaard op versie 1.01 geleverd en tijdens het innitialiseren in iTunes was er geen sprake van een nieuwere versie.

* Ik luister voornamelijk nummers op VBR (minstens 192kb/s)
Moet je in itunes bij help zoeken naar updates. Hij lijkt bij mij sneller emt het terug scrollen naar het begin menu waarbij die ook wel is vastloopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003

alienfruit

the alien you never expected

aex351, hetzelfde hier en ik heb geld overgemaakt via de ABN Amro Bank. Volgens hun was het geld dinsdag al op de Bibit rekening.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Saeverix schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:45:
Vraagje,

Ben sinds een paar dagen ook in het bezit van de nieuwe 2GB versie. Super apparaatje.
Ik meende ook dat sinds de 4G iPod's (Die ik ook heb gehad, maar weer verkocht heb vanwege de geluidskwaliteit) de geluidskwaliteit verbeterd was. Alleen begin ik weer sterk te twijfelen.

Ik heb de EQ op Elektronisch staan omdat ik voornamelijk dat soort muziek luister. Goeie verhouding bass en hoge tonen... Alleen heb ik met veel nummer zodra er bass in voor komt dat het hele nummer vervormd. Een voorbeeld is "Fatboy Slim - Champion Sound". Zelfs als ik het volumer op minder dan de helft heb vervormd de boel nog. Dus overbelasting van de oortjes kan het niet zijn.

Maar als er een EQ aanwezig is ga ik er vanuit dat ik die ook kan gebruiken zonder dat mijn nummers daarvan als bagger gaan klinken.

(Even voor de duidelijkheid: Het voorbeeld nummer, klinkt op de PC perfect! Dus dat je niet denkt dat het nummer zelf verneukt is)

Als ik de EQ op "Meer Laag" zet is het ook niet om aan te horen. Met EQ uit, is het bij veel nummer goed (behalve bijvoorbeeld bovengenoemd nummer), alleen bijna geen bass meer.

Ook heb ik al andere oortjes geprobeerd, maar geen succes.

Zou iemand met een nieuwe Nano het bovenstaande nummer ook eens kunnen downloaden en afspelen met zijn/haar Nano? En dan vertellen hoe het klinkt.
Dan kunnen we uitsluiten of ik een defect exemplaar heb, of dat de iPod's nog steeds geluidskwaliteit hebben om van te huilen.
In het laatste geval zal ik dan mijn supermooie Nano noodgedwongen terug gaan brengen :(.
Van alle iPods is bekend dat de EQ zwaar maar dan ook zwaar brak is, waarschijnlijk omdat het een geheel softwarematig proces is... Eigenlijk is dat "een schande" (al vind ik dat je muziek zonder
EQ moet luisteren; als de producer meer bas had gewild, had hij wel meer bas gemixt) maar goed...

leoaq.fm // Jeune Loop

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
leokennis schreef op woensdag 27 september 2006 @ 00:09:
(al vind ik dat je muziek zonder
EQ moet luisteren; als de producer meer bas had gewild, had hij wel meer bas gemixt) maar goed...
Het is natuurlijk heeel lastig om muziek te luisteren zoals de producer dat gewild heeft. Tussen de media spelers zit zo'n verschil in afspeel kwaliteit en kleuring van het geluid.

En niet alleen dat, de oordopjes spelen een grote rol in geluids weergave. Eigenlijk kun je met de standaard oordopjes geen goede bass genereren. Dit gaat alleen echt goed met die grote hoofdtelefoons.

Wat goed in de buurt komt zijn echte in-ear koptelefoontjes met foams. Omdat deze het buitengeluid voor bijna 80% buiten sluiten. Doe je er sleeves omheen is de bass ook meteen een stuk minder.

Dat is nu gewoon eenmaal het nadeel van portable media spelers... het tekort aan bass. (voor een aantal mensen) en dat zal je gewoon voor je lief moeten nemen. (of met een grote hoofdtelefoon lopen)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• Viper2k1
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:48:
[...]

Moet je in itunes bij help zoeken naar updates. Hij lijkt bij mij sneller emt het terug scrollen naar het begin menu waarbij die ook wel is vastloopt.
Ahh, ik ziet het! Dankjewel!

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Ik vind het gewoon raar dat zo'n populaire speler, zo slecht omgaat met de primaire functie van het apparaat: muziek afspelen. Ik verwacht wanneer ik een mp3 spelers koop een goed geluid en enkele mogelijkheden om dat geluid naar mijn wens aan te passen. Dat aanpassen is dus wel mogelijk, maar werkt gewoon niet!

Dan kan een speler er nog zo mooi uitzien, nog zo lekker werken, nog zo'n mooi schermpje hebben, en ben je er nog zo "hip" mee, als hij niet doet wat hij moet doen, is het gewoon een miskoop.

PSN: Sluuz

• allesflex
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 18:27
Ik ben van plan een 8Gb versie aan te schaffen, maar hoor hier van de kenners dat er nogal wat te klagen is over de geluidskwaliteit en de equalizer. Is het zo dat dit een hardwarematige issue is of dat het met een nieuwe firmware versie opgelost kan gaan worden.

Oftewel, zijn de sjippies die erin zitten / converters etc. wel van een redelijk/goeie kwaliteit en de software brak, of is het beide?

En voor een gemiddelde luisteraar zoals ik (waarschijnlijk gebruik tijden sporten en een vliegvakantie ofzo) een punt om géén Nano te kopen? En ja, ik val gewoon voor het design ;)

• Viper2k1
Svennos_1990 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:19:
[...]

Zouden jullie hier even antwoord op willen geven O-) ?
Er staan een stel van tevoren gemaakt playlists in iTunes, maar ik heb zelf een playlist gemaakt. Daarna heb ik uit de musiclibrary de nummers geselecteerd de er in moeten en erin gezet (best simpel eigenlijk). Daarna kan je via synchroniseren de playlist selecteren die je op de iPod wil zetten en die nieuwe stond in die rij. Dus dat was eigenlijk zo klaar! 8)

• Viper2k1
Sluuz schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:04:
Ik vind het gewoon raar dat zo'n populaire speler, zo slecht omgaat met de primaire functie van het apparaat: muziek afspelen. Ik verwacht wanneer ik een mp3 spelers koop een goed geluid en enkele mogelijkheden om dat geluid naar mijn wens aan te passen. Dat aanpassen is dus wel mogelijk, maar werkt gewoon niet!
Ik ga het eens testen. Ik gebruik nu de iPod met een setje MX400 Sennheiser dopjes (dat gaan MX500 witte dopjes worden). De nummer die ik luister zijn van de categorie Maiden, Metallica, Biohazard, Nevermore (op dit moment) en de nummers die er nu op staan zijn allemaal VBR 192kb/s of hoger. De EQ staat nu op rock en die zorgt voor net iets meer laag, dat viel meteen op. Daarnaast heb ik een mp3 speler nooit echt hard staan. Gaat alleen maar zeer doen enzo. :P Kwaliteit is nu goed, maar dat kan natuurlijk ook komen door het feit dat ik nooit een shuffle (bijvoorbeeld) heb geluisterd of een setje shure's heb gehad.

btw. Ik vind de iPod dopjes zelf scheller dan de MX400 dopjes, dat zal dan vooral komen door het watje op de MX400 die op de iPod dopjes mist.

UPDATE: Nou het is getest en hier is het resultaat dat ik gevonden heb:

Ik kon eerst niks vinden dat met gekraak te maken had, maar toen ik eenmaal bij Nevermore uit was gekomen had ik het door! Als ik de EQ op 'rock' of 'classic' heb staan dan overstuurt het geheel waardoor ik ook gekraak hoorde. Het gekke is dat ik, met hetzelfde nummer, op mijn oude Mpio FD100 geen enkel probleem heb. Alleen met nummers van Nevermore vond ik dit effect. Ik denk persoonlijk dat er vast nog wel een aanpassing komt op de EQ settings zoals ze nu zijn waardoor meer heftige nummers (qua bass of sheer sound) beter uit de verf komen zonder dat je daarvoor eerst de EQ setting terug moet schroeven naar 'flat' of zelfs 'off'.

[ Voor 37% gewijzigd door Viper2k1 op 27-09-2006 13:31 ]

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:53
Als je de EQ uit hebt staan , is het geluid erg goed.

In samerwerking met goede doppen ( in mijn geval Sennheiser CX300 ) is het helemaal super.

Dus het is absoluut niet slecht.

En trouwens .. Waarom hebben zoveel mensen er problemen mee ? Ik heb hem nu 12 dagen , nog nergens last van gehad. Opladen heeft ie ook nog niet gedaan :) Dus dat zit ook snor.

Dit is mijn 6e iPod , en hij is de eerste die Krasvrij is . Oke een Mini heb ik ook gehad dus eigenlijk de tweede omdat het dezelfde behuizing is.

De pluspunten :

- Sterke krasvrije behuizing.
- Uitstekende Accu .
- Goed geluid
- Klein , licht .
- Mooi en helder scherm.
- Makkelijk zoeken door grote afspeelijsten.
- Makkelijk te bedienen , ook op de Mac dmv iTunes.

Minpunten :

Zijn er wat mij betreft niet.

Verwijderd

Mijn 8gb is in aantocht
zijn er hier veel mensen die last hebben van dat piepgeluid?

• B-Bandit
  • Laatst online: 12:42
Ah, net mijn 8Gb opgehaald en ben er alleen maar tevreden mee. Ik ben overstapper van een iRiver, en geluidskwaliteit is minder-> echter dat had ik al verwacht, dus het valt me niet tegen...Icm met mijn CX300 in-ear dopjes krijg ik flink wat bass door. Met de standaard dopjes zit er inderdaad geen ene flut in nee. Alleen het hoog, dat zou wat ietsjes hoger mogen van mij. Maar om daar nou de equalizer voor te gaan gebruiken, nee. Het geluid vind ik prima, en het is tenminste geen crap zoals de meeste spelers tot 80 euro. Aan mijn iRiver zou ie nooit kunnen tippen, maar dat hoeft ook niet, het design maakt dat meer dan goed voor mij. En nogmaals ik vind de geluidskwaliteit echt meer dan uitstekend. Alleen de equalizer is crap. Laatste iPod die ik had, was een 3G, en de EQ was crap, en is het nog altijd.

EDIT:
even toevoeging mbt de EQ. Ik heb hem nu even op Rock gezet, en het geluid klinkt mijn ziens erg goed nu. Goede bassweergave, hoge tonen komen al beter uit. Nu benadert hij mijn iRiver erg goed. Ik denk wel dat de EQ met bepaalde soorten muziek zal storen. Soms werkt het gewoon niet.
Ik heb overigens wel versie 1.02 van de software, en wellicht dat er iets is opgelost?

Pluspuntje-> Volume! Zeer hard, op max kan ik mijn dopjes niet eens inhouden, goede verbetering. Of wellicht was dat al zo bij de nieuwere iPods. Ik zou het in elk geval niet weten.

Ontwerp-> zéér slick. Nog nooit een apparaatje vastgehouden dat zo mooi was. Althans, het dunne maakt het heel mooi vind ik zelf. En hij voelt lekker stevig aan door het aliminium. Bouwkwaliteit lijkt gewoon uitstekend. Jammer is dat als je met je nagels over het scrollwiel gaat hij strepen achterlaat die niet meer weggaan...zonde.

Interface-> Superstrak. Bediening is gewoon heel erg helder en intuitief. Erg handig vind ik de mogelijk songteksten te lezen. Als deze in de mp3tag is opgeslagen kan je tijdens het luisteren van het lied door middel van op de selectieknop drukken bekijken. Erg leuke optie die ik altijd al heb gezocht. En de zoek optie. You just gotta lover it. Dit is de ultieme functie. Apple is bij mij weer een blijvertje hoor. De interface vind ik erg belangrijk, en de zoekoptie is echt een uitmuntende toevoeging. En gapless playback zit dr eindelijk in, leuk voor die paar non-stop albums.

Verpakking-> Karig, maar goed, ze moeten toch ergens op bezuinigen...

Al met al zéér tevreden over het apparaatje. Ik was bang dat de geluidskwaliteit zou tegenvallen, maar dit viel me hartstikke mee. Gewoon goede dopjes + equalizer uit. Over het piepgeluid heb ik niks te zeggen. Hoor er niks van en ik weet ook niet wie er op gaat letten. Als je je dopjes in hebt hoor je dat ding toch niet. Of ik heb het probleem verkeerd begrijpen.

In elk geval tot op heden geen minpunten gevonden behalve het ontbreken van een lader. Ow, en ik mis een dockplug :'( . Zat volgens mij al bij de 4G er niet meer in. Dat vind ik erg jammer. Zou er zelfs voor betalen. Gaat waarschijnlijk veel stof inzitten nu.

Overigens, ik dacht dat het mogelijk was om liedjes van de iPod te verwijderen. Zeg maar, zonder iTunes, gewoon tijdens het beluisteren van albums. Ik zet namelijk nog wel eens een groot album erop, en dan hoor ik tijdens het luisteren wel welke nummers me aanstaan ipv dat ik dat op de computer al moet doen.

[ Voor 18% gewijzigd door B-Bandit op 27-09-2006 15:18 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Mandarijntje
Viper2k1 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:17:
[...]

Er staan een stel van tevoren gemaakt playlists in iTunes, maar ik heb zelf een playlist gemaakt. Daarna heb ik uit de musiclibrary de nummers geselecteerd de er in moeten en erin gezet (best simpel eigenlijk). Daarna kan je via synchroniseren de playlist selecteren die je op de iPod wil zetten en die nieuwe stond in die rij. Dus dat was eigenlijk zo klaar! 8)
ja okeej maar bij de standaard playlists weergeeft hij op mijn iPod hele andere nummers dan dat er in iTunes in staan.
Dus ik ga maar is kijken bij de machouse of ze er wat aan kunnen doen.

Verwijderd

aex351 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 18:34:
[...]

Hoelang heeft het geduurd voordat je het ontvangen hebt ?
Ben echt ongeduldig 8)7 status is nog steeds "Wordt beoordeeld"
het heeft bij mij 10 dagen geduurd, hij stond bij mij ook heel langop "Wordt beoordeeld", nadat ik betaald had. Dus ik heb er heen gebeld en bleek dat het referentie nummer niet bekend was bij hun. Maar na het telefoontje hadden ze het de volgende dag geregeld en had ik hem binnen 3 dagen.
Bevalt goed trouwens zo'n ipod :)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Mijn 8gb is net retour gegaan vond die pieptoon toch erg hinderlijk en ook langs Apple Centre geweest en kreeg daar ook te horen dat het niet normaal is. Tevens daar een blauwe 4gb nano in me handen gehad en daarbij was er geen pieptoon te horen. Krijg nu een vervangend exemplaar ben benieuwd of die dat probleem niet heeft...

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Verwijderd

Laguna schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:30:
Mijn 8gb is net retour gegaan vond die pieptoon toch erg hinderlijk en ook langs Apple Centre geweest en kreeg daar ook te horen dat het niet normaal is. Tevens daar een blauwe 4gb nano in me handen gehad en daarbij was er geen pieptoon te horen. Krijg nu een vervangend exemplaar ben benieuwd of die dat probleem niet heeft...
Ik en vele kampen ook met dit ''probleem'' (bezitter 8 GB). Of het een massale productiefout is of het standaard erbij hoort, is nog maar de vraag. Grote kans dat je weer een pieptoon krijgt bij je iPod.

Zal binnenkort wel een mailtje sturen naar Apple, wellicht hebben zij een verklaring.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 17:36 ]

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ja ik heb al diverse malen telefonisch contact gehad met de technische helpdesk van Apple, maar daar konden ze me er geen duidelijkheid over geven. Ze komen dan met standaard procedures die je dan moet uitvoeren, zoals je iPod resetten, herstellen, updaten, formatteren met windows verkenner, de batterij ontladen en weer opladen. Ik had de eerste 3 gedaan, maar had al zo'n vermoeden dat niks van dat alles zou gaan helpen, dus werd uiteindelijk doorverbonden met de after sales. Mocht het een productiefout zijn dan zou ik het wel vreemd vinden dat het product zo door de kwaliteitscontrole is heengekomen. Krijg morgen of overmorgen mijn vervangend exemplaar. Snelle service van Apple dat wel.

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er is overigens een nieuwe update beschikbaar. even handmatig laten zoeken naar updates en dan vindtie 1.02 wel.

alleen wat er dan verbeterd wordt staat er niet bij.. ik heb de update al uitgevoerd.. ging goed! :+

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:10:
[...]

het heeft bij mij 10 dagen geduurd, hij stond bij mij ook heel langop "Wordt beoordeeld", nadat ik betaald had. Dus ik heb er heen gebeld en bleek dat het referentie nummer niet bekend was bij hun. Maar na het telefoontje hadden ze het de volgende dag geregeld en had ik hem binnen 3 dagen.
Bevalt goed trouwens zo'n ipod :)
Goed nieuws, hij is vandaag verstuurd. Na 1 dag dus na het bestellen. Alleen de UPS code werkt nog niet via UPS dus verwacht het maandag te krijgen. Hoop op vrijdag. Was vandaag ook in de mediamarkt dus beetje jammer dat ik het via het internet heb besteld.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Niet om reclame te maken maar toch:

Ik heb vorige week een 8GB te koop gezet en heel veel mensen willen hem maar niemand komt opdagen :/
Wat een kneuzen maar 1 iemand heeft een mailtje gestuurd dat ie ff geen geld heeft ivm omstandigheden.
Verder ben ik blij met mijn andere 8GB Nano *;

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Voor mijn mini kwamen 10 mensen die hem echt wilden hebben. Maar heb hem nu binnen 4 dagen voor 100 euro verkocht.

Die nieuwe firmware 1.0.2 werkt echt beter. Geen enkele vastloper gehad nog en dat andere rare probleem ook nog niet.

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik vind het maar vreemd te horen hoor...vastlopers, hoge piepen en allemaal rare dingen. heb nog nooit een vastloper of een piep gehad.

oja.. wat leuk is.. moet je even proberen met je nano... ga in een hele stille kamer zitten en doe de nano oordopjes even niet in.. maar verander wel eens van nummer op je nano..2 keer doen.. soms 3 keer.. en tegelijk je oor tegen de achterkant van de nano zetten.. je hoort het geheugen gewoon werken. en de laatste actie van het geheugen dat je kunt horen klinkt als een telefoon beltoon! haha!

Verwijderd

........... }:O

Die peiptoon hoor je alleen als je je oor tegen de achterkant legt en dan wel precies onder het scherm. Voor de rest hoor je hem niet. Die vastlopers zitten dan toch in de software dus raad iedereen aan de nieuwste te installeren. Verder een geweldig spelertje weer van apple.

• aex351

aex351

I am the one

Wat ik alleen niet begrijp is waarom mensen zo fanatiek doen over de verpakking van de nieuwe nano. Gaan we ook allemaal fanatiek doen wanneer snickers hun verpakking hebben aangepast !.

|:( 8)7 :X

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 27-09-2006 21:01 ]

Verwijderd

aex351 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:00:
Wat ik alleen niet begrijp is waarom mensen zo fanatiek doen over de verpakking van de nieuwe nano. Gaan we ook allemaal fanatiek doen wanneer snickers hun verpakking hebben aangepast !.

|:( 8)7 :X
wel als ze die ranzige nootjes eruit halen :+

Verwijderd

Hoe zit dat nou met die pieptoon? Is dat door je muziek heen of maakt het apparaatje zelf een pieptoon (die je dan toch niet hoort aangezien je oordopjes inhebt)??

Verwijderd

Als je goed hebt gelezen, maakt het apparaat zelf de pieptoon en gaat het niet via je oordopjes of door je muziek heen.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 16:31 ]

• aex351

aex351

I am the one

UPS kwam vandaag langs alleen niemand was thuis. Super snel moet ik toegeven gezien ik het dinsdag ochtend had besteld. Zou het dus binnen 2 dagen in huis kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
aex351 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 16:35:
UPS kwam vandaag langs alleen niemand was thuis. Super snel moet ik toegeven gezien ik het dinsdag ochtend had besteld. Zou het dus binnen 2 dagen in huis kunnen hebben.
Bij mij belden ze 2x gewoon niet aan gelijk briefje door de bus, zie die bus stoppen, gelijk briefje door de bus; ik zou denken dan ben je er vanaf?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ballebek schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:36:
[...]

Bij mij belden ze 2x gewoon niet aan gelijk briefje door de bus, zie die bus stoppen, gelijk briefje door de bus; ik zou denken dan ben je er vanaf?
Pff.....toen ik Arnhem woonde gaven ze pakketjes gewoon bij de buren af zonder mij daar van op de hoogte te stellen middels een briefje. Naar UPC heb ik zo eens heel boos meerdere malen gebeld dat ze nog niet geleverd hadden (dat verwacht je best van een bedrijf als UPC), maar het pakketje bleek dus al weken bij de buren te liggen. Die overigens wel eens langs waren geweest, maar ik was vaak laat thuis.

edit: TNT heb ik het dus over, niet UPS

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 29-09-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 15:30
Om even terug te komen op de Nano (ipv het steeds over levertijden te hebben, waar ook een topic voor is)...
Hoe neemt iedereen hier zijn nano mee? Over de vorige versie hoorde ik nog wel eens over schermpjes die makkelijk kapot gingen, en dat hoor ik hier in elk geval een stuk minder. Toch lijkt het me best link om zo'n klein dingetje gewoon in je broekzak te hebben. Ik zie het zelf ook niet zo zitten om de hele tijd met een ipod om m'n nek te lopen alsof het een sieraad is :p...
Houdt de nieuwe nano het beter uit in je broekzak (bij normaal gebruik), of zijn er betere opties.

Ik heb overigens (nog) geen nano, maar ik weet niet hoe lang ik het nog uithoud... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ik heb het vanochtend ontvangen, ik was nog net thuis letterlijk 1 seconde toen de ups bus voor mijn huis stopte. Heeft in totaal 3 dagen geduurd. Super ding, alleen probleem is wel dat ik dus ook die hoge toon piepje hoor. (2gb).

[ Voor 7% gewijzigd door aex351 op 29-09-2006 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
DocB schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:09:
Om even terug te komen op de Nano (ipv het steeds over levertijden te hebben, waar ook een topic voor is)...
Hoe neemt iedereen hier zijn nano mee? Over de vorige versie hoorde ik nog wel eens over schermpjes die makkelijk kapot gingen, en dat hoor ik hier in elk geval een stuk minder. Toch lijkt het me best link om zo'n klein dingetje gewoon in je broekzak te hebben. Ik zie het zelf ook niet zo zitten om de hele tijd met een ipod om m'n nek te lopen alsof het een sieraad is :p...
Houdt de nieuwe nano het beter uit in je broekzak (bij normaal gebruik), of zijn er betere opties.

Ik heb overigens (nog) geen nano, maar ik weet niet hoe lang ik het nog uithoud... :)
Jah, ik vind het ook maar een probleem. Heb geen flauw idee waar ik dat ding kan laten. In mijn rechterzak zit mijn telefoon. Daar kan ie dus niet bij. Want dan gaat mijn telefoon krassen, de iPod blijft wél goed krasvrij. In mijn linkerzak zitten mijn sleutels. En ja, dat was het dan weer. Ik ga dat ding toch niet in mijn achterzak stoppen. Wat ik nu gewoon doe. Ik hang mijn sleutels met zo'n clipje aan mn broek, en doe de Nano gewoon in mn linkerbroekzak. En dan nog de koptelefoon helemaal door mn kleding naar boven sluizen :P Tis was lastigjes maar goed, je moet toch wat met dat ding he. Wellicht dat ik er nog een hoesje voor koop, zodat ie samen met mijn sleutels in 1 zak kan.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Shailesh schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:40:
[...]

Jah, ik vind het ook maar een probleem. Heb geen flauw idee waar ik dat ding kan laten. In mijn rechterzak zit mijn telefoon. Daar kan ie dus niet bij. Want dan gaat mijn telefoon krassen, de iPod blijft wél goed krasvrij. In mijn linkerzak zitten mijn sleutels. En ja, dat was het dan weer. Ik ga dat ding toch niet in mijn achterzak stoppen. Wat ik nu gewoon doe. Ik hang mijn sleutels met zo'n clipje aan mn broek, en doe de Nano gewoon in mn linkerbroekzak. En dan nog de koptelefoon helemaal door mn kleding naar boven sluizen :P Tis was lastigjes maar goed, je moet toch wat met dat ding he. Wellicht dat ik er nog een hoesje voor koop, zodat ie samen met mijn sleutels in 1 zak kan.
Gewoon in een willekeurige broekzak waar ruimte is. Ik heb nu ook al meer dan 1 jaar de D500 telefoon en die stop ik ook zonder problemen in mijn broekzak met sleutels en er zit tot nu toe geen enkele kras op. Ja de D500 bestaan praktisch alleen uit een scherm dus kan je nagaan. Denk dus ook dat de nano ook niet zo snel zal krassen. Maar toch probeer ik telefoon en sleutels gescheiden te houden, zelfde geldt dus ook voor nu mijn nieuwe nano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ach ja, als de eerste kras er eenmaal opzit....:P
Het scrollwiel van de Nano krast wel heel erg snel. Erg jammer. Maar het display hebben ze goed beschermd deze keer. Ik wou dat ze dat bij wat meer apparaten konden doen, zo'n krasvast display. Op een site (weet niet meer welke, maar het is die site die de nano vorig jaar met een auto had overreden) hadden ze de nieuwe nano door een duurtest gehaald. En dat ding was aan het eind van de rit helemaal beschadigd behalve...het display. Die was gewoon nog krasvrij. Dus ik denk dat die niet gaat krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Haha ja wel krasvrij, maar hij gaf na de eerste keer vallen gelijk geen beeld meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

dat piep geluidje hoort er toch niet in te zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Volgens mij ook niet. Ben al langs 2 apple centres geweest en beide hoorden het probleem voor het eerst. Tevens bij allebei een blauwe nano in me handen gehad waarbij geen pieptoon te horen was. Ook nog langs 2 mediamarkten gelopen en daar bij de zwarte nano geluisterd en daar hoorde ik ook geen pieptoon. Terwijl ik zelf inmiddels al 2 exemplaren heb gehad waarbij de pieptoon wel te horen was, mijn 3de exemplaar is onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Laguna schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 20:33:
Volgens mij ook niet. Ben al langs 2 apple centres geweest en beide hoorden het probleem voor het eerst. Tevens bij allebei een blauwe nano in me handen gehad waarbij geen pieptoon te horen was. Ook nog langs 2 mediamarkten gelopen en daar bij de zwarte nano geluisterd en daar hoorde ik ook geen pieptoon. Terwijl ik zelf inmiddels al 2 exemplaren heb gehad waarbij de pieptoon wel te horen was, mijn 3de exemplaar is onderweg...
Misschien hoorde je de pieptoon in de mediamarkt niet vanwege drukte ? Hoe meer ik er oplet hoe meer ik mij eraan erger. Voordat ik dat ding terug stuur wil ik wel weten of deze pieptoon nou wel of niet normaal is. Heb jij het overigens bij de apple store online gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb deze week m'n ipod gekocht bij de MM en ook bij mij is een piep te horen, maar alleen als het muisstil is. Ik ga hier verder geen probleem van maken, want je hebt er toch geen last van aangezien je ipod 90% van de tijd in je jas of broek zit. Maar ik kan wel begrijpen dat mensen zich er aan irriteren zeker voor dat geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

aex351 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 20:38:
[...]

Misschien hoorde je de pieptoon in de mediamarkt niet vanwege drukte ? Hoe meer ik er oplet hoe meer ik mij eraan erger. Voordat ik dat ding terug stuur wil ik wel weten of deze pieptoon nou wel of niet normaal is. Heb jij het overigens bij de apple store online gekocht ?
Ja dat vraag ik mij ook af en ze zijn daar ook allemaal aangesloten op een usb port en dan is die pieptoon sowieso zachter, volgens het apple forum ligt het probleem dan ook bij de nieuwe batterij die erin zit. Ik heb 'm inderdaad bij de apple store online gekocht. Mocht mijn 3de exemplaar nog steeds hetzelfde probleem vertonen, dan hou ik die gewoon waarschijnlijk (na apple geïnformeerd te hebben) met als voorwaarde dat mochten ze het probleem ooit verhelpen dat ik 'm dan gratis om mag ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 16:44

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ff een vraagie tussendoor he...
Ik ben van plan om een ipod nano 2 generation te gaan kopen 4/8 gig.
Maareh wat zit er nu allemaal in de verpakking ivm met aanschaffen Dock en oordopjes.
En wat is de kwaliteit van de oordopjes.
En kan iemand mij vertellen hoe lang het USB - kabeltje is.

bedankt O-)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
dreameater schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:42:
Ff een vraagie tussendoor he...
Ik ben van plan om een ipod nano 2 generation te gaan kopen 4/8 gig.
Maareh wat zit er nu allemaal in de verpakking ivm met aanschaffen Dock en oordopjes.
En wat is de kwaliteit van de oordopjes.
En kan iemand mij vertellen hoe lang het USB - kabeltje is.

bedankt O-)
Zit niks in de verpakking. Alleen een usb kabel en oordopjes. De usb kabel is ongeveer een metertje lang. En de oordopjes zijn van matige kwaliteit. Dat is, als je beter bent gewend. Als je net komt kijken denk ik dat ze in de categorie vrij goed vallen. Want het zijn wel dopjes van betere kwaliteit dan gemiddeld.

Verwijderd

Hallo,

Als ik op mijn ipod nano 8GB nummers afspeel die langer dan een uur zijn en dan door ga spoelen doet hij raar. Hij springt dan of terug naar het hoofdmenu of hij begint weer vooraan het nummer. Dit is alleen als ik een heel stuk doorspoel van bijvoorbeeld een halfuur ofzo. Als ik hem maar 2 a 3 minuten vooruit spoel doet hij gewoon wat hij moet doen. Heeft iemand anders dit probleem ook? En wat kan je eraan doen?

EDIT : Ik weet inmiddels waar het aan ligt. Het is de software versie van de ipod. Nu heb ik 1.0.1 en met versie 1.0.2 moet het verholpen zijn. Alleen hoe krijg ik die versie dan. In itunes staat dat de ipod up to date is en dat er geen andere versie is. En als ik het programma apple software update draai zegt ie ook dat ie up to date is. Hoe krijg ik nu versie 1.0.2 ? Iemand een idee?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 11:57 ]

• Viper2k1
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:32:

EDIT : Ik weet inmiddels waar het aan ligt. Het is de software versie van de ipod. Nu heb ik 1.0.1 en met versie 1.0.2 moet het verholpen zijn. Alleen hoe krijg ik die versie dan. In itunes staat dat de ipod up to date is en dat er geen andere versie is. En als ik het programma apple software update draai zegt ie ook dat ie up to date is. Hoe krijg ik nu versie 1.0.2 ? Iemand een idee?
Menu 'Help' en dan 'Zoeken naar updates' in iTunes.

Verwijderd

Ok bedankt heb nu versie 1.0.2 erop staan en nu is het probleem inderdaad verholpen.

• aex351

aex351

I am the one

Naast het feit dus dat mijn nano net als vele andere mensen ook een hoge toon uitstraalt blijkt zojuist dat de linkere oordopje kapot is. Ben ik toevallig achter gekomen, gelukkig maar want anders zou ik nu aan mijn rechtere oor half doof zijn geworden gezien de linkere oordopje de volume veel zachter is.

De oordopjes wel ik bij mijn iRiver heb gehad enkele jaren terug werken wel nog steeds prima en kwaliteit lijkt ook beter te klinken.
Laguna schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:06:
[...]

Ja dat vraag ik mij ook af en ze zijn daar ook allemaal aangesloten op een usb port en dan is die pieptoon sowieso zachter, volgens het apple forum ligt het probleem dan ook bij de nieuwe batterij die erin zit. Ik heb 'm inderdaad bij de apple store online gekocht. Mocht mijn 3de exemplaar nog steeds hetzelfde probleem vertonen, dan hou ik die gewoon waarschijnlijk (na apple geïnformeerd te hebben) met als voorwaarde dat mochten ze het probleem ooit verhelpen dat ik 'm dan gratis om mag ruilen.
Hoe gaat het omruilen in zijn werk ? en hoelang duurd het steeds.

Btw: de EQ op "meer hoog" zetten verbeterd de geluids kwaliteit :)

[ Voor 46% gewijzigd door aex351 op 30-09-2006 16:08 ]

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Omruilen gebeurd meestal vrij vlot nadat je met apple gebeld hebt wordt je de volgende dag door een koerier gebeld om een afspraak te maken om je huidige nano op te halen en de dag erna wordt de nieuwe soms al bezorgd. Bij me 3de zit er helaas nog een weekend tussen dus die krijg ik waarschijnlijk pas dinsdag.

• aex351

aex351

I am the one

Laguna schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:27:
Omruilen gebeurd meestal vrij vlot nadat je met apple gebeld hebt wordt je de volgende dag door een koerier gebeld om een afspraak te maken om je huidige nano op te halen en de dag erna wordt de nieuwe soms al bezorgd. Bij me 3de zit er helaas nog een weekend tussen dus die krijg ik waarschijnlijk pas dinsdag.
Zou je het ook meteen kunnen omruilen voor een versie met meer GB ?

• B-Bandit
aex351 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:48:
[...]

Zou je het ook meteen kunnen omruilen voor een versie met meer GB ?
Vast wel, meer omzet voor hun immers...Ik zou zeggen, bel ze eens. Je hebt 90 dagen telsupport ;)

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 12:37:
Ok bedankt heb nu versie 1.0.2 erop staan en nu is het probleem inderdaad verholpen.
Ik had dus exact hetzelfde probleem, zie mijn vorige post: F4T4L_3RR0R in "Apple iPod nano : the 2nd generation!"

Alleen baal ik er van dat het te verhelpen was met een firmware update en ik de iPod een dag voordat de firmware update uitkwam naar Apple had opgestuurd.

Duurt overigens best wel lang:
code:
1
2
3
4
5
6
09/21/2006  Order Created
09/21/2006  Repair Requested
09/22/2006  Item Shipped
09/26/2006  Apparaat ontvangen
09/26/2006  Replacement Ordered
09/27/2006  Order Created

Kan ik het proces niet annuleren en mijn iPod terugvragen?

-edit-

Via een andere servicepagina heb ik de volgende info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Step 1 - Request
Product received (26-Sep-2006)
Tracking Number : ***************************

Step 2 - Service
Issue identified (26-Sep-2006)

Step 3 - Return
Product replacement pending (26-Sep-2006)

[ Voor 17% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 30-09-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Shailesh schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:07:
[...]

Vast wel, meer omzet voor hun immers...Ik zou zeggen, bel ze eens. Je hebt 90 dagen telsupport ;)
Ja maar ben bang dat wanneer ik dus zeg dat mijn oordopjes kapot zijn + hogetoon geluid uit ipod komt ik een vervangende exemplaar krijg en de mogelijkheid om een nieuwe meer GB versie te krijgen niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
aex351 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 14:11:
[...]

Ja maar ben bang dat wanneer ik dus zeg dat mijn oordopjes kapot zijn + hogetoon geluid uit ipod komt ik een vervangende exemplaar krijg en de mogelijkheid om een nieuwe meer GB versie te krijgen niet meer mogelijk is.
Ik betwijfel of ze nu moeilijk doen, aangezien het een nieuw product is. Ze hebben nog geen voorraad met oude refurbished iPods. Dus ze moeten jou zowiezo een nieuwe sturen, dan gaan ze er heus geen punt van maken. Weet ik bijna zeker.

Iets anders. Heeft iemand gemerkt dat iTunes de library niet update met veranderde beoordelingen van liedjes? Heb ik gisteravond in bed even al mijn nummers doorgeskipt en beoordeeld met de gedachte het vanochtend met iTunes te synchen en daar ook de beoordeling te hebben. Maar nu heb ik dus de muziek op mijn iPod allemaal met een beoordeling, maar in mijn bibliotheek staan ze nog altijd zoals ze waren. Iemand anders die het ook heeft? Of kan het een bug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
Zijn er al bags/cases voor de 2nd gen nano gesignaleerd? Apple store nog niet dus ik gok dat het nog even op zich laat wachten, maar je weet nooit! Ik heb toch echt een beschermend hoesje/doosje nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
Ben nu in bezit van een 4GB 1G Nano met in-ear lanyard.

Geniaal ding die lanyard, dus die zou ik graag willen houden... maar past ie ook op de nieuwe?
Onderzijde lijkt vrijwel identiek

mediamarkt is nu dicht... dus kan niet zelf gaan passen
als het niet werkt scheelt dat trouwens wel weer een hoop euri's - dan gaat deze iPod maar eens >12 maanden mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2XzeeD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 15:30
de onderzijde is niet identiek, voor de nieuwe generatie nano's heeft apple een nieuwe lanyard geintroduceerd. Zelfde geldt voor hoesjes, niet alles past meer.
erg handig . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Viper2k1 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:09:
Zijn er al bags/cases voor de 2nd gen nano gesignaleerd? Apple store nog niet dus ik gok dat het nog even op zich laat wachten, maar je weet nooit! Ik heb toch echt een beschermend hoesje/doosje nodig. :)
Is volgens mij helemaal niet nodig. Niet zo paranoide doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
M2XzeeD schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:57:
de onderzijde is niet identiek, voor de nieuwe generatie nano's heeft apple een nieuwe lanyard geintroduceerd. Zelfde geldt voor hoesjes, niet alles past meer.
erg handig . . .
handig, inderdaad...

pech voor Apple dan - kunnen ze me niet verleiden tot aankoop van een nieuwe
en eigenlijk wel goed voor mij :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb een 2gb Nano gehaald vandaag.
Eerste indruk: tof ding, erg mooi. Beetje last van die hoge piep, oordopjes zijn pure trash.

Edit: piep hoor ik alleen als 'ie van hold af is en ik 'm naast mijn oor plaats.
Opzich vind ik het niet zo erg, zodra de iPod van hold is, draai ik altijd muziek enzo :+

[ Voor 40% gewijzigd door Blaxje op 02-10-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Ik heb sinds gister de zwarte. Bevalt prima. Geen piep, lijkt krasbestendig. Oordopjes vond ik idd erg slecht. Heb nog nooit eerder een Ipod gehad, dus geen ervaring met die standaard dopjes. Maar nu ik ze gehoord heb ben ik toch wel verbaasd dat zoveel mensen ermee lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:22

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb ook mijn eerste Apple product gehaald: de 2GB Nano :) Gelukkig heb ik er meteen een verzekering bij af kunnen sluiten a 4,95 per maand en is te stoppen wanneer jij wil.

Ik heb geen problemen met hoge piepjes, of rare geluidjes. Wat ik graag wel zou willen is een goed alternatief voor iTunes. Is mij allemaal net wat te onhandig.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vind het nogal een prijs... 60 euro per jaar zeg... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Ik heb sinds een week een iPod Nano 2G 8GB... heb er nog geen kras op kunnen maken, ook niet op het display... geweldig apparaatje, meteen geupdate naar 1.0.2, verder nog geen gekheid aan kunnen ontdekken, afgezien van het feit dat alle dingen die er verder bij zitten wel wit zijn (dus USB kabel en oordopjes)... beetje vreemd, maar maakt niet uit. Heb er Sennheiser MX500 oortjes bij gekocht, imho een stuk beter als de meegeleverde oortjes.

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb het moelijk om te kiezen tussen de 8 gig nano en de video. De videomodus is nu geen extratje voor mij omdat ik die toch niet kan gebruiken: heb slecht zicht en zou ondertitels al helemaal niet kunnen zien laatstaan het filmpje. De krasgevoeligheid van de video's ligt pakken hoger dan die van de Nano en ik haat het als mijn gerief onder de krassen ofzo zit! Ik heb nu 2.24 gig aan muziek staan en denk dat ik dat maximaal ga verdubbelen omdat ik niet echt een grote muziekrange heb. Help me help me help me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:59
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:57:
Kheb het moelijk om te kiezen tussen de 8 gig nano en de video. De videomodus is nu geen extratje voor mij omdat ik die toch niet kan gebruiken: heb slecht zicht en zou ondertitels al helemaal niet kunnen zien laatstaan het filmpje. De krasgevoeligheid van de video's ligt pakken hoger dan die van de Nano en ik haat het als mijn gerief onder de krassen ofzo zit! Ik heb nu 2.24 gig aan muziek staan en denk dat ik dat maximaal ga verdubbelen omdat ik niet echt een grote muziekrange heb. Help me help me help me
Haal de nano op zou ik zeggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:30
Ben het met Dersan eens.

Je geeft eigenlijk het antwoord zelf al aangezien je alleen nadelen opnoemt voor de Video. De nano lijkt me de juiste oplossing dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken geleden mijn 2 gb Nano teruggestuurd omdat ik toch een 4 gb wilde (in de winkel gekocht). Maar hoe lang duurt het precies voordat je je geld terugkrijgt? Lijkt me dat het na 2 weken toch wel ongeveer binnen moet zijn? Op de site valt daar niets over te vinden...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:22

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:38:
Ik heb 2 weken geleden mijn 2 gb Nano teruggestuurd omdat ik toch een 4 gb wilde (in de winkel gekocht). Maar hoe lang duurt het precies voordat je je geld terugkrijgt? Lijkt me dat het na 2 weken toch wel ongeveer binnen moet zijn? Op de site valt daar niets over te vinden...
Kwestie van bellen of mailen met de support van Apple of het bedrijf waar je het naar toe hebt gestuurd.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik spoken of maakt die ipod nano echt geluid? Ik lees enorm veel verhalen hier op de fora! Krijg meer en meer schrik om zo eentje te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:23:
Zie ik spoken of maakt die ipod nano echt geluid? Ik lees enorm veel verhalen hier op de fora! Krijg meer en meer schrik om zo eentje te kopen!
Er komt een hoge piep van sommige modellen, zo ook mijne, maar je moet er even doorheen bijten denk ik. Opzich hoor ik het alleen als ik 'm naast mijn hoofd houdt en hij aanstaat. En aangezien ik altijd muziek op heb staan als de iPod aanstaat, heb ik er weinig tot geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:26
Zijn er mensen die al wat foto's hebben gemaakt?

Zit enorm te twijfelen tussen de 8 gb zwarte versie en de 4 gb blauwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-GeaR schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:07:
Zijn er mensen die al wat foto's hebben gemaakt?

Zit enorm te twijfelen tussen de 8 gb zwarte versie en de 4 gb blauwe versie.
lees eens terug in dit topic, van beiden staan er foto's als het goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Blaxje schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:37:
[...]

Er komt een hoge piep van sommige modellen, zo ook mijne, maar je moet er even doorheen bijten denk ik. Opzich hoor ik het alleen als ik 'm naast mijn hoofd houdt en hij aanstaat. En aangezien ik altijd muziek op heb staan als de iPod aanstaat, heb ik er weinig tot geen last van.
Ik ben ten iedere geval van plan om morgen Apple te bellen voor een vervangende exemplaar. Helpdesk is trouwens toch wel in het Nederlands he ? en niet in het Engels zoals een enkeling hier op het forum vertelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 18:23:
Jah, ik hoor ook een piep bij de mijne, als ik hem naast mn oor leg....Ik weet niet of dat bij de andere ook zo is, want in dat geval -> doe ff normaal. Want daar merk je helemaal niks van.
Mocht er iets anders zijn, dan ben ik gezegend met een normaal model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Shailesh schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:41:
[...]

Jah, ik hoor ook een piep bij de mijne, als ik hem naast mn oor leg....Ik weet niet of dat bij de andere ook zo is, want in dat geval -> doe ff normaal. Want daar merk je helemaal niks van.
Mocht er iets anders zijn, dan ben ik gezegend met een normaal model...
Ja of je hebt gewoon slechte oren gezien bij vele het toch echt tot op 30cm afstand horen en soms nog wel verder indien in een rustige kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
aex351 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:02:
[...]

Ja of je hebt gewoon slechte oren gezien bij vele het toch echt tot op 30cm afstand horen en soms nog wel verder indien in een rustige kamer.
Mn oren zijn prima, bedankt. 18 jaar oud, dus ik hoor alle tonen nog zo'n beetje, en volgens die jongerengeluidstest hoor ik nog voldoende dus daar zal het niet aan liggen.

Punt is, ik hoor helemaal niks van dat ding. Bovendien, je geeft nu zelf iets heel bijzonders aan. Je hoort het geluid in een rustige kamer op 30cm. Ik weet niet wat jij met je iPod doet, maar als je muziek luistert hoor je er toch niks van :P . Jah, mijn oude iPod met HD ging ook als een gekke zoemen bij veel skippen tussen liedjes, en dat hoorde je, als je de dopjes niet in had. Maar om er nou een probleem van te maken.

Maar goed, het maakt mij voor de rest ook niet uit, als Apple het probleem soort van erkent, en hem omruilt, prima toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Zo slecht zijn die oordopjes toch niet? Ik ben niks anders gewend maar ik vind het best oke klinken... Scheelt het echt zoveel met 'goede oordopjes'.
Enne.. Zal ik als ik een hoofdtelefoonsplitter wil, zal ik de 'Monster iSplitter voor de iPod' uit de Apple store kopen (€14,95) of iets goedkopers zoeken in de elektronicazaak hier in de buurt (zijn die er?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
1 naar 2 jacks?

Gewoon bij de Mediamarkt, kost je €5,- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Via ebay kan je USB opladers kopen voor de stopcontact welk slechts 2 cent kosten :
http://cgi.ebay.nl/E03E-U...Z3728QQrdZ1QQcmdZViewItem

Hoe betrouwbaar is dit, en hoe veilig zijn zulke producten welk afkomstig zijn uit China? Er is ook nog een andere USB oplader te koop welk 2 euro kost maar ook deze is afkomstig uit China.

Via de Apple store kan je ook een USB oplader kopen maar dat kost iets van 20 a 30 euro wat teveel van het goede is.

[ Voor 12% gewijzigd door aex351 op 03-10-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
@aex351

Ebay is een veilingsite, dus voor 2 cent zal je ze echt niet kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
aex351 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:02:
[...]

Als het geconcentreerd binnenkomt wel. Ga maar eens aan de gang met je dagelijkse bezigheden en je hoort er niks meer van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:28:
@aex351

Ebay is een veilingsite, dus voor 2 cent zal je ze echt niet kunnen kopen.
Er staat bij : bieden vanaf 0,01 cent en nu kopen 0,02 cent.

Ebay :
eBay is de wereldwijde online handelsplaats waarop gebruikers lokaal, nationaal en internationaal kunnen handelen. Met een uiteenlopende en enthousiaste community van mensen en kleine bedrijven biedt eBay een online platform waar dagelijks miljoenen objecten worden verhandeld.

[ Voor 36% gewijzigd door aex351 op 03-10-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:18:
Via ebay kan je USB opladers kopen voor de stopcontact welk slechts 2 cent kosten :
http://cgi.ebay.nl/E03E-U...Z3728QQrdZ1QQcmdZViewItem

Hoe betrouwbaar is dit, en hoe veilig zijn zulke producten welk afkomstig zijn uit China? Er is ook nog een andere USB oplader te koop welk 2 euro kost maar ook deze is afkomstig uit China.

Via de Apple store kan je ook een USB oplader kopen maar dat kost iets van 20 a 30 euro wat teveel van het goede is.
De truuk is natuurlijk de verzendkosten van €7,98 , de rede dat dit word gedaan is zodat dit product bovenaan staat als je op prijs sorteert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

aex351 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:21:
[...]

Ik ben ten iedere geval van plan om morgen Apple te bellen voor een vervangende exemplaar. Helpdesk is trouwens toch wel in het Nederlands he ? en niet in het Engels zoals een enkeling hier op het forum vertelde.
De helpdesk wel ja, de after sales meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Laguna schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:03:
[...]

De helpdesk wel ja, de after sales meestal niet.
Kreeg een Nederlandse dame aan de telefoon en heb gewoon verteld dat ik de 2GB wilde omruilen voor de 4GB versie. Nu nog een afspraak maken met TNT en hun komen het dan ophalen waarbij ik online een nieuwe bestelling kan plaatsen. Heb alleen er niet bij verteld dat er een hoge piep telefoon uit mijn nano kwam plus het feit dat een linkere oordopje defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

het piepen van die nano's komt volgens mij door het scherm (trafootje ofzo)
ik heb het ook wel vaker gehad bij mobieltjes waarbij die een hoge pieptoon maken zodra de backlight aan is.

nog niet heel het topic doorgenomen
maar de nieuwe nano is toch helemaal niet dunner dan de eerste nano? ik heb zitten meten en mijn 1st gen. nano is even dik als de opgegeven specificatiemaat van de nieuwe nano.

ik hou nog steeds van mn krasgevoelige witte nano, maar damnn deze zien er ook aantrekkelijk uit zeg...
'toevallig' komt er een oom begin november vanuit amerika op familiebezoek hier, misschien even bellen of hij er 1 wilt meenemen.
USD 249, -> € 186,75 volgens gwk is een dollar 75 eurocent plus dat hij misschien zelfs education discount kan krijgen
aah ik zie wel >:)

[ Voor 20% gewijzigd door randje op 04-10-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Siparti schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:04:
Zo slecht zijn die oordopjes toch niet? Ik ben niks anders gewend maar ik vind het best oke klinken... Scheelt het echt zoveel met 'goede oordopjes'.
Enne.. Zal ik als ik een hoofdtelefoonsplitter wil, zal ik de 'Monster iSplitter voor de iPod' uit de Apple store kopen (€14,95) of iets goedkopers zoeken in de elektronicazaak hier in de buurt (zijn die er?)?
Tsja ik had nog Sennheiser MX500 dopjes liggen, en hoewel dat ook niet echt wereldklasse is hoorde ik toch wel verschil. Dan maar niet van die witte 'kijk-ik-heb-een-ipod' dopjes. :) Misschien dat ik ooit nog voor nog wat betere dopjes ga kijken, maar voor nu is dit prima.

En over die splitter: gewoon bij de electronica zaak op de hoek halen. Enige toegevoegde waarde van de 'Monster Isplitter' is dat het een hippe naam heeft :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:42
Shailesh schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:45:
[...]

Zit niks in de verpakking. Alleen een usb kabel en oordopjes. De usb kabel is ongeveer een metertje lang. En de oordopjes zijn van matige kwaliteit. Dat is, als je beter bent gewend. Als je net komt kijken denk ik dat ze in de categorie vrij goed vallen. Want het zijn wel dopjes van betere kwaliteit dan gemiddeld.
Wel vreemd dat bij jou geen dockconnector is geleverd, bij mij zit ie er wel bij (zodat de Nano in de universal dock past)...
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.