Ah, net mijn 8Gb opgehaald en ben er alleen maar tevreden mee. Ik ben overstapper van een iRiver, en geluidskwaliteit is minder-> echter dat had ik al verwacht, dus het valt me niet tegen...Icm met mijn CX300 in-ear dopjes krijg ik flink wat bass door. Met de standaard dopjes zit er inderdaad geen ene flut in nee. Alleen het hoog, dat zou wat ietsjes hoger mogen van mij. Maar om daar nou de equalizer voor te gaan gebruiken, nee. Het geluid vind ik prima, en het is tenminste geen crap zoals de meeste spelers tot 80 euro. Aan mijn iRiver zou ie nooit kunnen tippen, maar dat hoeft ook niet, het design maakt dat meer dan goed voor mij. En nogmaals ik vind de geluidskwaliteit echt meer dan uitstekend. Alleen de equalizer is crap. Laatste iPod die ik had, was een 3G, en de EQ was crap, en is het nog altijd.
EDIT:
even toevoeging mbt de EQ. Ik heb hem nu even op Rock gezet, en het geluid klinkt mijn ziens erg goed nu. Goede bassweergave, hoge tonen komen al beter uit. Nu benadert hij mijn iRiver erg goed. Ik denk wel dat de EQ met bepaalde soorten muziek zal storen. Soms werkt het gewoon niet.
Ik heb overigens wel versie 1.02 van de software, en wellicht dat er iets is opgelost?
Pluspuntje-> Volume! Zeer hard, op max kan ik mijn dopjes niet eens inhouden, goede verbetering. Of wellicht was dat al zo bij de nieuwere iPods. Ik zou het in elk geval niet weten.
Ontwerp-> zéér slick. Nog nooit een apparaatje vastgehouden dat zo mooi was. Althans, het dunne maakt het heel mooi vind ik zelf. En hij voelt lekker stevig aan door het aliminium. Bouwkwaliteit lijkt gewoon uitstekend. Jammer is dat als je met je nagels over het scrollwiel gaat hij strepen achterlaat die niet meer weggaan...zonde.
Interface-> Superstrak. Bediening is gewoon heel erg helder en intuitief. Erg handig vind ik de mogelijk songteksten te lezen. Als deze in de mp3tag is opgeslagen kan je tijdens het luisteren van het lied door middel van op de selectieknop drukken bekijken. Erg leuke optie die ik altijd al heb gezocht. En de zoek optie. You just gotta lover it. Dit is de ultieme functie. Apple is bij mij weer een blijvertje hoor. De interface vind ik erg belangrijk, en de zoekoptie is echt een uitmuntende toevoeging. En gapless playback zit dr eindelijk in, leuk voor die paar non-stop albums.
Verpakking-> Karig, maar goed, ze moeten toch ergens op bezuinigen...
Al met al zéér tevreden over het apparaatje. Ik was bang dat de geluidskwaliteit zou tegenvallen, maar dit viel me hartstikke mee. Gewoon goede dopjes + equalizer uit. Over het piepgeluid heb ik niks te zeggen. Hoor er niks van en ik weet ook niet wie er op gaat letten. Als je je dopjes in hebt hoor je dat ding toch niet. Of ik heb het probleem verkeerd begrijpen.
In elk geval tot op heden geen minpunten gevonden behalve het ontbreken van een lader. Ow, en ik mis een dockplug

. Zat volgens mij al bij de 4G er niet meer in. Dat vind ik erg jammer. Zou er zelfs voor betalen. Gaat waarschijnlijk veel stof inzitten nu.
Overigens, ik dacht dat het mogelijk was om liedjes van de iPod te verwijderen. Zeg maar, zonder iTunes, gewoon tijdens het beluisteren van albums. Ik zet namelijk nog wel eens een groot album erop, en dan hoor ik tijdens het luisteren wel welke nummers me aanstaan ipv dat ik dat op de computer al moet doen.
[
Voor 18% gewijzigd door
B-Bandit op 27-09-2006 15:18
]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q