Toon posts:

Apple iPod nano : the 2nd generation!

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 6.433 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 09:31
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:10:
Welke (in-ear) oordopjes gebruiken jullie?
Er werd mij geadviseerd de Sennheiser CX300, maar Creative EP-630 moet ook goed zijn?
Ik zou eerst gewoon de meegeleverde proberen. Je kan altijd nog nieuwe kopen. :) Ik heb zelf goede verhalen gehoord van die Senheiser.

Verwijderd

De meegeleverde moeten echt brak zijn, ook i.v.m bass e.d
Iedereen raad me senheiser aan, en dan maar hopen dat de geluidskwaliteit wél okay is!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 14:28
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:41:
De meegeleverde moeten echt brak zijn, ook i.v.m bass e.d
Iedereen raad me senheiser aan, en dan maar hopen dat de geluidskwaliteit wél okay is!
maw je hebt t zelf nog niet getest? ik heb de standaard dopjes en die zijn gewoon goed qua geluid... ook met eq.

niet lopen miepen dus en gewoon eerst standaard proberen en dan verder kijken. scheelt je misschien weer wat geld!

• MJay
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-08 21:06
Ik was laatst in de Apple Center, waar de verkoper mij de Sennheiser In-Ear aanraadde. Die kosten 50 euro. En als ik een prijsklasse duurder wilde dan was de Bose, die 100 euro kost, de beste zei hij.

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
MJay schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:04:
Ik was laatst in de Apple Center, waar de verkoper mij de Sennheiser In-Ear aanraadde. Die kosten 50 euro. En als ik een prijsklasse duurder wilde dan was de Bose, die 100 euro kost, de beste zei hij.
Ik dacht altijd dat Shure's beter zijn dan Bose's, qua in-ears dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 21:43

samo

yo/wassup

Vandaag de iPod nano 8gb gekocht, maar het apparaat blijft niet langer dan 5 minuten actief. Na 5 minuten muziek luisteren loopt hij of vast, of herstart ie: toont t apple logo. Erg vervelend, erg irritant, nu heb ik een prachtapparaat dat het gewoon niet doet.
Het gebeurt bij mp3, aac vers geript door itunes. Itunes opnieuw geinstalleerd, iPod gereset, iPod volledig gedefault met itunes. Het gekke is dat muziek erop zetten wel goed gaat, maar op het moment dat je afspeelt stopt ie iedere keer na 5 minuten. Heel vervelend. Morgen maar eens apple bellen, tenzij iemand hier nog een idee heeft.
Brammel schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 06:58:
[...]

Heb je de ipod al geupdate naar de laatste firmware? Versie 1.1.1?
Die staat er al op. (maar thanks voor mee te denken)

Edit:
Net met apple gebeld... Ik mag terug naar de MediaMarkt om hem om te ruilen. Wordt nog spannend...

[ Voor 22% gewijzigd door samo op 01-12-2006 10:20 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:44
samo schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 02:35:
Vandaag de iPod nano 8gb gekocht, maar het apparaat blijft niet langer dan 5 minuten actief. Na 5 minuten muziek luisteren loopt hij of vast, of herstart ie: toont t apple logo. Erg vervelend, erg irritant, nu heb ik een prachtapparaat dat het gewoon niet doet.
Het gebeurt bij mp3, aac vers geript door itunes. Itunes opnieuw geinstalleerd, iPod gereset, iPod volledig gedefault met itunes. Het gekke is dat muziek erop zetten wel goed gaat, maar op het moment dat je afspeelt stopt ie iedere keer na 5 minuten. Heel vervelend. Morgen maar eens apple bellen, tenzij iemand hier nog een idee heeft.
Heb je de ipod al geupdate naar de laatste firmware? Versie 1.1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Die van mij is vanzelf geupgrade naar 1.11. Misschien staat er hier wel zo weinig over omdat niet veel mensen die problemen hebben :P

Wat betreft de standaard headphones.... Senheisers, of ander merken hebben misschien betere, maar ze zijn absoluut niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben echt niet meer tevreden over mijn ipod:

veel te stil (ookal zijn er heleboel tweaks gedaan voor de sound) & de oortjes trekken op niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 10:28:

veel te stil (ookal zijn er heleboel tweaks gedaan voor de sound) & de oortjes trekken op niks!
Dan ben je best wel doof.
Ik vind de oortjes van iPod gewoon goed, het geluid is zuiver genoeg, 50 euro voor oordopjes is waste of money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 21:39
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 10:28:

OMG! Al eens een hoortest gedaan?! Tering.. als ik mijn Mini op volle kracht zet doet t zowat pijn aan m'n oren! Damn... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-10 16:30
JeroenGans schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 11:12:
[...]

OMG! Al eens een hoortest gedaan?! Tering.. als ik mijn Mini op volle kracht zet doet t zowat pijn aan m'n oren! Damn... :X
ja idd, ik begrijp echt niet dat mensen zo zitten te zeuren over die oordopjes.
Ze zijn gewoon goed, klaar. Hett is maar een mp3 speler hoor daarvoor hoef je toch niet superieur geluid te hebben.
Je hoord het verschil pas als je oordopjes gaat vergelijken, als je alleen de iPod oordopjes hebt hoor je het niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 16:13
Ik ben btw ondertussen begonnen met een nieuwe Starttopic :) Of zit ik nu heel dubbel werk te doen en is die al in de maak?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben verre van een audiofiel, maar als ik mijn iPod wat harder zet gaan de dopjes gewoon kraken. Bas heb je niet, treble is naar mijn opinie te hoog. Sorry, maar de standaard dopjes zijn echt driemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:35:
Ik ben verre van een audiofiel, maar als ik mijn iPod wat harder zet gaan de dopjes gewoon kraken. Bas heb je niet, treble is naar mijn opinie te hoog. Sorry, maar de standaard dopjes zijn echt driemaal niks
Het zijn heel standaard oortjes ja.. Geen geweldige basreflex etc, maar wel prima als standaard vind ik :) Ik gebruik ze zelf nog wel, ik heb nooit op 100% volume drum&bass aanstaan ofzo, dan kan het prima! maar opzich, wat meer bass kan geen kwaad op z'n tijd :+

Hier mijn WIP voor het nieuwe draadje, als er mensen ideeën of aanvullingen hebben, hoor ik het graag!:)

Afbeeldingslocatie: http://www.stevenp.nl/steven/GoT/iPodnano_logo.jpg

Welkom bij het "iPod Nano: the 2nd generation"-topic!
In dit topic zal alles draaien rond dit fraaie nieuwe speeltje van Apple, de iPod Nano. Volledig nieuw is hij niet te noemen, dit is de tweede generatie. De eerste generatie was de opvolger van de iPod Mini en had de zelfde looks als de huidige iPod Video (Wit of Zwart).
De tweede generatie heeft een hoop verbeteringen meegekregen, met als grootste: de nieuwe look! Het is het zelfde materiaal weer als de iPod Mini was: een krasbestendig materiaal met metallic-look.
Algemene informatie
De iPod Nano
Apple heeft een grote naam inmiddels met de iPod's. De Nano is de 'middenmode' van de serie, een lichte en kleine Flash-speler.
de iPod Nano wordt geleverd in 3 varianten: 2GB, 4GB en 8GB. Welke respectievelijk 500, 1000 en 2000 nummers mee kunnen nemen. Uiteraard zijn dit fabrieksopgaven, en ligt het erg aan je formaat en kwaliteit hoeveel muziek je mee kan nemen.

Uiterlijk
Met een strak uiterlijk en nog geen centimeter dikte is het zeker een eyecatcher. Door het kleine en vooral dunne ontwerp, past hij in iedere zak.
De iPod Nano is leverbaar in 6 verschillende kleuren: zilver, zwart, groen, roze, blauw en de speciale Product(RED) variant, rood.

Kleurenscherm
Een mooi, duidelijk en overzichtelijk scherm om je hele collectie op te toveren. Zie tijdens het afspelen je Albumhoes erbij, bekijk je vakantiekiekjes of speel minigames in kleur. Het kan allemaal op de iPod Nano.

Lange accuduur
Met maarliefst 24 uur batterijduur voor muziek en 5uur voor foto's kijken met muziek aan, kan je lang vooruit voordat hij weer aan de prik moet!

Foto's
Neem je favorieten vakantiekiekjes mee op pad, je iPod kan ze gewoon op je beeld toveren, of laat hem er een mooie slideshow van maken. Na aansluiting op TV of beeldscherm, kan je ook de foto's in het groot bekijken.

Opslag
Je iPod Nano is ook als data-opslag bruikbaar, net als een USB-stick. Plug hem in je USB-ingang en hij wordt automatisch herkend, zo simpel als wat. Dus neem niet alleen muziek of foto's mee, maar ook gewoon je presentaties!

Compatibiliteit
Sluit je iPod Nano gerust aan Mac of Windows, hij is compatible met beide. Alleen een USB-aansluiting is een must.

Snelheid
Via iTunes en een rappe USB2.0 aansluiting zet je makkelijk en snel al je favoriete tracks op je iPod.

Prijs
Aan de portemonnee is ook gedacht bij Apple. De extreem hoge prijzen zijn tegenwoordig de deur uit, zeker door het gebruik van Flash-geheugen in de iPod Nano. Het 2GB model kost €149,-, het 4GB model kost €199,- en het 8GB model kost €249,-. Deze prijzen zijn misschien iets hoger dan de concurenten, maar de kwaliteit die je ervoor terug krijgt! :*)

Genoeg gekletst, harde cijfers wil ik zien! :(
Dat kan geregeld worden! ;) :
Specs
Opslag2 GB
(500 nummers)
4 GB
(1000 nummers)
8 GB
(2000 nummers)
KeurAfbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/ipodnano/images/specsdotsilver20060912.pngAfbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/ipodnano/images/specsdotsilver20060912.png Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/ipodnano/images/specsdotpink20060912.png Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/ipodnano/images/specsdotgreen20060912.png Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/ipodnano/images/specsdotblue20060912.png Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/ipodnano/images/specsdotred20060912.pngAfbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/ipodnano/images/specsdotblack20060912.png Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/ipodnano/images/specsdotred20060912.png
BatterijTot 24 uur muziek; tot 5 uur aan diavoorstellingen met muziek
DisplayLCD-kleurenscherm van 1,5 inch (diagonaal) met LED-achterverlichting
Resolutie 176 x 132 pixels, beeldpuntafstand 0,168 mm
PoortenDockconnector, mini-stereoaansluiting
AansluitmogelijkhedenUSB via dockconnector
LaadtijdCirca 3 uur (snel opladen tot 80% van de capaciteit in 1,5 uur)
Audio-ondersteuningAAC (16 tot 320 Kbps), Protected AAC (van iTunes Store), MP3 (16 tot 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (2, 3 en 4), Apple Lossless, WAV, AIFF
Foto-ondersteuningSynchronisatie van foto's geschikt voor de iPod in de structuren JPEG, BMP, GIF, TIFF, PSD (alleen Mac) en PNG
Afmetingen90 x 40 x 6,5 mm
Gewicht40 gram
Meegeleverde accessoiresKoptelefoon, USB-kabel, dockadapter
Product(RED)
Afbeeldingslocatie: http://cdn.3jane.com/img/5/product.jpgProducht(RED) is een organisatie die zich inzet tegen AIDS. Er zijn al een aantal grote bedrijven die meewerken aan dit project. Sinds kort is dat dus ook Apple. Door het verkopen van deze speciale rode iPod Nano's (4GB en 8GB model), steunt Apple -en ook de koper- de stichting.
Een deel van de winst van de rode iPod's gaan naar (RED) en dit geld wordt gebruikt in de wereldwijde strijd tegen AIDS.

Deze iPod heeft verder niks 'bijzonders', hij is alleen knalrood en heeft (subtiel) het Product(RED) logo op de achterkant gegrafeerd. Het gaat puur om de essentie, en dat is wel dat je het AIDSfonds steund.

Officieële site van (RED)
Stukje op Apple.nl over Product(RED)
Tot Slot

Apple NL
iPod Nano @ Apple
AppleStore Nederland
Product(RED)

[ Voor 86% gewijzigd door stevenP op 02-12-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ziet er goed uit! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 21:43

samo

yo/wassup

Mooie wip, er zit alleen een typfout in het Product Red stukje: namelijk t eerste woord.

Enfin, mn ipod die na 5 min uitviel is nu vervangen door eentje die het wel goed doet. Ik ben er erg blij mee!

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:35
Mensen die zeggen dat de standaardoordopjes goed zijn en dat "merkdoppen" een waste of money zijn moeten eerst eens gaan vergelijken voordat ze zulke onzin praten. Apple dopjes zijn gewoon net zo slecht als die doppen die je bij elk willekeurig Mediamarktmerk mp3 stickje krijgt. Het is alleen zo dat het als "hip" wordt gezien als je met die apple doppen loopt...

Verder, de nano van mijn vriendin (4GB) is sinds kort ook al een aantal keer vastgelopen. Ook heeft ze al een paar keer gehad dat hij geen muziek meer wilde spelen, maar constant naar het volgende nummer skipte. Na een reset werkte hij wel weer, maar toch, dat zou niet mogen!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
samo schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:31:
Mooie wip, er zit alleen een typfout in het Product Red stukje: namelijk t eerste woord.

Enfin, mn ipod die na 5 min uitviel is nu vervangen door eentje die het wel goed doet. Ik ben er erg blij mee!
:X Ja heel stom van mij, ik zal het fixen!
Sluuz schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:00:
Mensen die zeggen dat de standaardoordopjes goed zijn en dat "merkdoppen" een waste of money zijn moeten eerst eens gaan vergelijken voordat ze zulke onzin praten. Apple dopjes zijn gewoon net zo slecht als die doppen die je bij elk willekeurig Mediamarktmerk mp3 stickje krijgt. Het is alleen zo dat het als "hip" wordt gezien als je met die apple doppen loopt...
[..knip..]
so true, ik zeg toch ook het zijn prima 'standaard' oortjes. Ze zijn best crap qua geluid, maar ik vind ze ronduit heerlijk zitten (nieuwste generatie heb ik het nog niet over, nog niet geprobeerd). Ik ben wel gesteld op wat goed geluid, maar deze oortjes kan ik simpel mee doen, gewoon in mn jas proppen, op school even in m'n tas knikkeren en op de fiets met slecht weer inhebben, gaan ze kapot nouja dan gaan ze dat toch lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 09:00
Ik heb gister dus met een vriend een drietal oordopjes geprobeerd.

- Sony dingen met bass-in-ear, zo'n gevormt stukje wat echt je oor ingaat zegmaar (kosten dacht ik 38 euro)
- Standaard Apple dopjes
- Sennheiser MX450 (18 euro)

Die Sennheiser dingen plugte ik er dus in eerste instantie in, ik wou namelijk bij een nieuwe Ipod wel nieuwe dopjes en dacht dat ik met zulke Sennheisers wel oke zat, niet echt verder over nagedacht. Maargoed, fout gedacht dus.. wat waren dat een crap dingen.

Anyway hij vond dus die standaard Apple dopjes het beste, ik vond de Sony dopjes het beste, die al een jaar oud zijn.

Maar ik vind ook niet dat je kan zeggen dat de een beter is dan de ander, geluid is namelijk persoonlijk.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Sluuut schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:38:
[...]
Maar ik vind ook niet dat je kan zeggen dat de een beter is dan de ander, geluid is namelijk persoonlijk.
So true! Maar de andere kant is wel, iedereen kan beoordelen of er een beetje 'goed' geluid uitkomt, in de zin van hoor je bas, hoor je je hoge tonen goed, is het geluid ver op de achtergrond of echt stevig aanwezig etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-10 16:30
Sluuz schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:00:

Verder, de nano van mijn vriendin (4GB) is sinds kort ook al een aantal keer vastgelopen. Ook heeft ze al een paar keer gehad dat hij geen muziek meer wilde spelen, maar constant naar het volgende nummer skipte. Na een reset werkte hij wel weer, maar toch, dat zou niet mogen!
Dat zei ik net in een vorig bericht van mij, en nu zeg je het zelf ook _/-\o_
Je moet dus gaan vergelijken voordat je het echt merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10 09:14

DR161

is sarcasminist

stevenP schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:28:
so true, ik zeg toch ook het zijn prima 'standaard' oortjes. Ze zijn best crap qua geluid, maar ik vind ze ronduit heerlijk zitten (nieuwste generatie heb ik het nog niet over, nog niet geprobeerd). Ik ben wel gesteld op wat goed geluid, maar deze oortjes kan ik simpel mee doen, gewoon in mn jas proppen, op school even in m'n tas knikkeren en op de fiets met slecht weer inhebben, gaan ze kapot nouja dan gaan ze dat toch lekker :9
_/-\o_ helemaal mee eens _/-\o_

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 10-10 19:35
Svennos_1990 schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:18:
[...]

Dat zei ik net in een vorig bericht van mij, en nu zeg je het zelf ook _/-\o_
Je moet dus gaan vergelijken voordat je het echt merkt.
Dit gaat een beetje offtopic, maar toch: met vergelijken bedoel ik het proberen van in-ears (en dan niet die van apple). Je hoeft het dan echt niet meer te vergelijken met je oude apple doppen, dat verschil hoor je gelijk. En het klopt dat iedereen zijn geluid graag anders heeft, maar zoals StevenP al zei: het geluid in die duurdere in-ears is gewoon voller. Het is niet zo dat er een compromis is gesloten om meer bass ofzo te krijgen. Het geluid gaat gewoon op alle fronten stukken vooruit. Dat kan je gewoon niet ontkennen. Of je er dan minimaal 30 euro voor over hebt, is aan jou.

Dan weer ontopic: Er is niemand die dezelfde problemen heeft gehad met zijn nano? Dus dat hij het nog wel deed, maar geen nummers afspeelde en gewoon constant naar de volgende track skipte? Heb zo'n gevoel dat het nog wel vaker gaat gebeuren.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Svennos_1990 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 13:19:
[...]

ja idd, ik begrijp echt niet dat mensen zo zitten te zeuren over die oordopjes.
Ze zijn gewoon goed, klaar. Hett is maar een mp3 speler hoor daarvoor hoef je toch niet superieur geluid te hebben.
Je hoord het verschil pas als je oordopjes gaat vergelijken, als je alleen de iPod oordopjes hebt hoor je het niet eens.
Uiteindelijk betaal je best wel wat voor zo'n mp3-speler. Een iPod is niet 'zomaar een mp3-speler'. Het is een Apple, en Apple staat synoniem voor kwaliteit - daar hangt ook een prijskaartje aan. Mensen rechtvaardigen de prijszetting van Apple's producten vaak met 'Het is een Apple'. Waarom zou dat 'argument' - aan kwaliteit hangt een prijs - nu plots niet meer op gaan?
Van elk apparaat dat ik koop (en dat best wel prijzig is) verwacht ik een evenredige kwaliteit. Of het nu een stuk zeep is of een mp3-speler, als je wat meer spendeert wil je graag ook iets kwalitatiefs. Dat er Koreaanse producenten zijn die voor een gelijkaardige prijs kwalitatief betere dingen op de markt kunnen brengen zegt dus wel wat over Apple (dat uiteindelijk zijn prutsen ook in China laat fabriceren, misschien wel in dezelfde fabriek als Cowon, iRiver, enzoverder).

Over de kern van het probleem: de oortjes worden erg schel op hogere volumes. Als ik er m'n Sennheisers aan hang die standaard bij m'n iRiver iFP-899 werden bijgeleverd (standaard inbegrepen ja), is het al heel wat beter. En met m'n nieuwe in-ear Sennheisers is het nog een stuk beter :).

Desondanks is de geluidskwaliteit van de Nano 2G niet echt uitstekend te noemen (al kan ik niet vergelijken met de 'slechtere' producten op de markt aangezien die iRivers tot de betere behoren op dat vlak). De brakke oortjes die Apple erbij levert maakt het alleen nog maar erger.

Op vlak van design en draagbaarheid is de Nano een absolute hit, de menustructuur is effe wennen, met de standaarduitrusting is het geluid gewoon brak. Als je wat investeert in koptelefoontjes wordt dat wel gecompenseerd (en mis ik m'n oude iRiver niet zo :P).

Ik kan alleen maar blij zijn voor de mensen die het verschil niet horen... Des te beter voor hen. Zoals altijd is dit zwaar subjectief, maar de meeste neuzen (besprekingen, gebruikerservaringen, enz.) wijzen in dezelfde richting: geluidskwaliteit van de Nano 2G is middelmatig, oortjes zijn ook niet al te best. Ik kan me daar alleen maar bij aansluiten.

Trouwens... Is er iemand die weet hoe je de firmware moet updaten onder Linux? O-)
* Borromini gebruikt liever geen Windows als het niet hoeft

[ Voor 25% gewijzigd door Borromini op 04-12-2006 20:31 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westrtp
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08-2020
Ik heb vorige week een nano aangeschaft, maar ik krijg steeds de foutmelding, dat de computer niet goed kan communiceren met de i pod.Heb al diverse malen de software opnieuw geinstaleerd.Maar verandert niks, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
westrtp schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:30:
Ik heb vorige week een nano aangeschaft, maar ik krijg steeds de foutmelding, dat de computer niet goed kan communiceren met de i pod.Heb al diverse malen de software opnieuw geinstaleerd.Maar verandert niks, iemand enig idee?
i pod -> iPod

"..software opnieuw geinstalleerd" welke software? iTunes of je iPod opnieuw geformatteerd? Doe dat laatste eens :) Verder als het niet werkt, open je Diagnostics menu (reset door menu+center ingedrukt te houden, tijdens het zien van apple'tje, reverse en center ingedrukt houden) en check daar je connectivity van je USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij heeft een mp3 speler, die nogal lijkt op de nano gekocht voor 150 euro, het is een zwarte MSI , met 8gb geheugen en hij speelt ook video's af, lijkt mij wel een goed dingetje en voor zoveel geheugen en velen opties best goedkoop, Mij bevalt de iPod gewoon vanwege het handige itunes, de look en click wheel (6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met de Nike+ sport kit en hoe die zit in de Nike armband.. De armband is onderweg (lang leve ebay, 22 dollar incl verzenden, ipv 29 dollar op de apple site).. Nouja, in ieder geval. Ik lees overal dat de iPod perfect past in de armband van Nike, maar hoe zit dat dan als ik de sport kit van Nike bestel (om te rennen).. Gaat de module die in de iPod moet dan wel passen in de armband? Zo ja, dan bestel ik de sport kit van Nike vanavond nog.. Over iets meer dan een week kan ik de spullen niet meer in de VS laten bezorgen, omdat ik dan bijna terug ga naar Nederland en ik wil de sport kit graag voor die tijd bestellen (het verschil tussen $30 of €30... en in de VS is het verzenden via apple gratis voor $25+, in Nederland weet ik niet of ik dat ook moet betalen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 08:25
InterCC schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 04:20:
Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met de Nike+ sport kit en hoe die zit in de Nike armband.. De armband is onderweg (lang leve ebay, 22 dollar incl verzenden, ipv 29 dollar op de apple site).. Nouja, in ieder geval. Ik lees overal dat de iPod perfect past in de armband van Nike, maar hoe zit dat dan als ik de sport kit van Nike bestel (om te rennen).. Gaat de module die in de iPod moet dan wel passen in de armband? Zo ja, dan bestel ik de sport kit van Nike vanavond nog.. Over iets meer dan een week kan ik de spullen niet meer in de VS laten bezorgen, omdat ik dan bijna terug ga naar Nederland en ik wil de sport kit graag voor die tijd bestellen (het verschil tussen $30 of €30... en in de VS is het verzenden via apple gratis voor $25+, in Nederland weet ik niet of ik dat ook moet betalen dan)
De Nike+iPod kit past perfect in de armband. Ik ben'm sinds gisteren aan't gebruiken en dat gaat verbazingwekkend vlot.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zody
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-10 20:54
dot.K schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:46:
[...]

De Nike+iPod kit past perfect in de armband. Ik ben'm sinds gisteren aan't gebruiken en dat gaat verbazingwekkend vlot.
Toevallig gister avond ook gebruikt in een 40min durend hoosbuitje, iemand die weet hoe goed de ipod tegen water kan? Mn speciale sennheiser sportdoppen stopte er zelfs half mee door het water, al was dat met even blazen weg toen ik thuis kwam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even snel een vraagje, hoe kan je dan je foto's op de Nano plaatsen? Moet dit ook gedaan worden mbv iTunes of is dit gewoon via je verkenner te doen? Alvast bedankt! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:57:
Even snel een vraagje, hoe kan je dan je foto's op de Nano plaatsen? Moet dit ook gedaan worden mbv iTunes of is dit gewoon via je verkenner te doen? Alvast bedankt! O-)
als je je ipod voor het eerst aansluit op je pc dan vraagt hij naar een map(bijv. mijn afbeeldingen) waaruit je automatisch je afbeeldingen op je ipod laat zetten, het gaat wel via itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de 1G Nano veel mooier, maar de nieuwe oordopjes zijn veel fijner.
Ze kunnen veel harder (of komt dat omdat mijn oude afgeragt waren :P)
Dus ik heb nieuwe oordopjes kunnen kopen van iemand voor een tientje.
Ik vind dat het meest ideaal, die oude nano's hebbe tenminste die prachtige typische Apple look.
Voor mij geen 2G (alhoewel die rode ziet er erg slick uit.)

Maar ik heb alleen 1 probleempje met iTunes 7..
Telkens als ik mij ipod aan mijn computer hang haat iTunes de Muziekbibliotheek opnieuw op de iPod zetten.. :? het is niet erg maar het lijkt me wel redelijk nutteloos..
Hebben meer mensen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:18:
Ik vind de 1G Nano veel mooier, maar de nieuwe oordopjes zijn veel fijner.
Ze kunnen veel harder (of komt dat omdat mijn oude afgeragt waren :P)
Dus ik heb nieuwe oordopjes kunnen kopen van iemand voor een tientje.
Ik vind dat het meest ideaal, die oude nano's hebbe tenminste die prachtige typische Apple look.
Voor mij geen 2G (alhoewel die rode ziet er erg slick uit.)

Maar ik heb alleen 1 probleempje met iTunes 7..
Telkens als ik mij ipod aan mijn computer hang gaat iTunes de Muziekbibliotheek opnieuw op de iPod zetten.. :? het is niet erg maar het lijkt me wel redelijk nutteloos..
Hebben meer mensen dat?
Ehm, je bedoeld dat hij gaat synchroniseren..? Dit is te weizigen in je settings van iTunes, bij je iPod. Hij synced automatisch je library. Wat hij hiermee doet, is vergelijken welke nummers veranderd en/of nieuw zijn, met die gegevens gaat hij je iPod updaten tot een copy van je library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:39:
[...]

als je je ipod voor het eerst aansluit op je pc dan vraagt hij naar een map(bijv. mijn afbeeldingen) waaruit je automatisch je afbeeldingen op je ipod laat zetten, het gaat wel via itunes.
Okee, maar werkt dit hetzelfde als je er andere bestanden op wilt zetten? Want ik las net in die nieuwe starterspost waar Steven (dacht ik) mee bezig is, dit:
Opslag
Je iPod Nano is ook als data-opslag bruikbaar, net als een USB-stick. Plug hem in je USB-ingang en hij wordt automatisch herkend, zo simpel als wat. Dus neem niet alleen muziek of foto's mee, maar ook gewoon je presentaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 19:19:
[...]

Okee, maar werkt dit hetzelfde als je er andere bestanden op wilt zetten? Want ik las net in die nieuwe starterspost waar Steven (dacht ik) mee bezig is, dit:

[...]
Je foto's maakt hij net als je muziek een zogehete bibliotheek van. Je kan er categorieën in maken, en hij bekijkt alle foto's vantevoren op gegevens etc.
Bestanden kan je gewoon via verkenner op je iPod zetten ja. Je kan gewoon met verkenner mappen aanmaken, bestanden er op zetten, bestanden eraf halen etc. Dit heeft verder geen effect op de werking van je iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

stevenP schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:54:
[...]

Het zijn heel standaard oortjes ja.. Geen geweldige basreflex etc, maar wel prima als standaard vind ik :) Ik gebruik ze zelf nog wel, ik heb nooit op 100% volume drum&bass aanstaan ofzo, dan kan het prima! maar opzich, wat meer bass kan geen kwaad op z'n tijd :+

Hier mijn WIP voor het nieuwe draadje, als er mensen ideeën of aanvullingen hebben, hoor ik het graag!:)

** Topicstart hier **
Wellicht kan je een vergelijkingstabel maken tussen de nieuwe 2g versie, en versie 1?
Bijv gewicht, grootte, batterijduur etc.
En een aantal veel gebruikte plugins plaatsen in je TS. Bijv: Winamp plugin ofzo :).
En een aantal accesoires zouden wel mooi zijn. (onder elkaar ofzo. Bijv: Hoesjes, radio ontvangers, kabels, oplaad stekker).
En een faqje, bijv hoe reset ik mn iPod.
Verder ziet het er goed uit, ga zo door ;).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@stevenP:

Bedankt, moest ik echt even weten voor ook ik een iPodje in m'n zak heb zitten... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:45
Ik heb even tussendoor een erg n00bish vraagje :? 8)7

Ik krijg als het goed is deze week een iPod Nano Silver 4GB en vroeg mij het volgende af.

Ik werk zelf op een MacBook/Mac OS X. Ik zal de iPod dan ook voornamelijk "vullen" met liedjes vanaf mn MacBook (dwz. de iPod is geformateerd voor Mac OS X). Kan ik vanaf een PC/Windows óók liedjes toevoegen...zonder de iPod volledig opnieuw te formateren?

Dwz. kan ik mijn voor Mac geformateerde iPod Nano ook aansluiten op een Windowsbak en zo liedjes toevoegen zonder de Nano "geschikt" te maken voor Windows?

[ Voor 23% gewijzigd door Flatwhite op 05-12-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 08:40
Je kan hem fat32 formateren in windows en dan ook in osx vullen. Precies omgedraaid dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Precies zoals Lowfi zegt, formatteer hem een keer op een windows en dan kan je gewoon switchen :)
Waar je wel om moet denken, met automatisch synchroniseren kan je niet je iPod 'zomaar even wat opgooien', dit kan alleen met handmatig toevoegen.

@Kecin:
Good point, zat ik zelf ook al (deels) aan te denken! :) Ik denk dat ik hem zo maar post en gewoon modulair ga opbouwen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
@lowfi en StevenP,

Bedankt voor de info...!! _/-\o_ Ik wist dat Windows geformateerde iPods werken op Mac OS X, heb hier nl. ervaring mee...maar vaag dat het niet andersom werkt!

Nou ben ik ook van plan om een multimedia dock te kopen voor de iPod. Ik heb al een Apple Remote en vroeg mij af of het mogelijk is om deze ook voor de multimedia dock te gebruiken, zonder deze te "ontkoppelen" van het andere apparaat (in mijn geval mn MacBook).

[ Voor 3% gewijzigd door Flatwhite op 05-12-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Flatwhite schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:14:
@lowfi en StevenP,

Bedankt voor de info...!! _/-\o_ Ik wist dat Windows geformateerde iPods werken op Mac OS X, heb hier nl. ervaring mee...maar vaag dat het niet andersom werkt!

Nou ben ik ook van plan om een multimedia dock te kopen voor de iPod. Ik heb al een Apple Remote en vroeg mij af of het mogelijk is om deze ook voor de multimedia dock te gebruiken, zonder deze te "ontkoppelen" van het andere apparaat (in mijn geval mn MacBook).
'een multimedia dock', kan je iets precieser zijn?
Als deze dock aan je apple zit, en je steekt je iPod erin wordt hij automatisch gemount in OSX ja. Als je vervolgens rustig ontkoppeld (puur in iTunes of Finder eruit knallen dus), kan je je iPod nog wel in de dock laten. Hij zal dan naar zijn normale menu gaan, alleen nog verder doorladen. Mocht de dock beschikking hebben over Apple Remote-support, dan kan je hem gebruiken om gewoon een nummertje aan te zetten ja. Alleen zal dit nummertje niet naar je Mac gestuurd worden, maar aan het media-device wat er aan hangt (denk aan versterker, speakertjes etc).

Zo helder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
stevenP schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:33:
[...]

'een multimedia dock', kan je iets precieser zijn?
Als deze dock aan je apple zit, en je steekt je iPod erin wordt hij automatisch gemount in OSX ja. Als je vervolgens rustig ontkoppeld (puur in iTunes of Finder eruit knallen dus), kan je je iPod nog wel in de dock laten. Hij zal dan naar zijn normale menu gaan, alleen nog verder doorladen. Mocht de dock beschikking hebben over Apple Remote-support, dan kan je hem gebruiken om gewoon een nummertje aan te zetten ja. Alleen zal dit nummertje niet naar je Mac gestuurd worden, maar aan het media-device wat er aan hangt (denk aan versterker, speakertjes etc).

Zo helder? :)
Vraag was inderdaag nogal onduidelijk gesteld 8)7 !!
Nog even voor de duidelijkheid: Ik heb een vraag over de Apple Remote Support van de Apple Multimedia Dock!!

Er bestaat maar 1!! Apple Multimedia Dock nl. deze... en heeft Apple Remote Support; zie het ontvangertje in het midden van de dock...
Afbeeldingslocatie: http://www.photohall.be/product/a59197.jpg

Ik vraag mij af of het mogelijk is om de Apple Remote die bij de MacBook geleverd wordt te gebruiken voor de Apple Multimedia Dock zonder de Apple Remote te ontkoppelen van de MacBook. De Apple Remotes zijn namelijk gekoppeld aan bepaalde hardware(?)

[ Voor 21% gewijzigd door Flatwhite op 05-12-2006 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:14:
@lowfi en StevenP,

Enige puntje is dat je dan met je remote óf allebei de apparaten gelijktijdig aanstuurt, of slechts 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:47:
[...]

Enige puntje is dat je dan met je remote óf allebei de apparaten gelijktijdig aanstuurt, of slechts 1.
Daar doel ik dus op... het lijkt mij aardig irritant als ik op de "menu" knop druk van de Apple Remote er op mn iPod wat gebeurt en dat tegelijkertijd op mn MacBook Frontrow opstart... |:(

Dus het wordt of 1 apparaat bedien met de Remote... of beide tegelijk met alle vervelende gevolgen van dien (dwz. zie voorbeeld hierboven)

[ Voor 15% gewijzigd door Flatwhite op 05-12-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Flatwhite schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:45:
[...]

Vraag was inderdaag nogal onduidelijk gesteld 8)7 !!
Nog even voor de duidelijkheid: Ik heb een vraag over de Apple Remote Support van de Apple Multimedia Dock!!

Er bestaat maar 1!! Apple Multimedia Dock nl. deze... en heeft Apple Remote Support; zie het ontvangertje in het midden van de dock...
[afbeelding]

Ik vraag mij af of het mogelijk is om de Apple Remote die bij de MacBook geleverd wordt te gebruiken voor de Apple Multimedia Dock zonder de Apple Remote te ontkoppelen van de MacBook. De Apple Remotes zijn namelijk gekoppeld aan bepaalde hardware(?)
Ja ok, dus jij bedoeld dat je dock naast je macbook staat en daardoor bang bent, dat een van de 2 verkeerde signalen gaat oppakken?

edit: ik neem aan dat je de Universal Dock bedoeld? :) (aan de plaat te zien) -> Apple site

[ Voor 7% gewijzigd door stevenP op 05-12-2006 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
stevenP schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:50:
[...]
Ja ok, dus jij bedoeld dat je dock naast je macbook staat en daardoor bang bent, dat een van de 2 verkeerde signalen gaat oppakken?
PRECIES!!! is daar wat aan te doen?? Of moet ik dan 2!! Remotes gebruiken... ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:50:
[...]

Daar doel ik dus op... het lijkt mij aardig irritant als ik op de "menu" knop druk van de Apple Remote er op mn iPod wat gebeurt en dat tegelijkertijd op mn MacBook Frontrow opstart... |:(

Dus het wordt of 1 apparaat bedien met de Remote... [/b]of[/b] beide tegelijk met alle vervelende gevolgen van dien (dwz. zie voorbeeld hierboven)
Jij snapt het :)

Het "pairen" (kopellen) van de remote aan de Macbook doe je als volgt.

Bij de Universal Dock gaat dat net wat anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:54:
[...]

Jij snapt het :)

Het "pairen" (kopellen) van de remote aan de Macbook doe je als volgt.

Bij de Universal Dock gaat dat net wat anders.
Bedankt!! _/-\o_ Volgende keer eerst maar eens op de Apple support site kijken voordat ik hier vragen ga stellen 8)7 Toch jammer dat je steeds de Remoter moet koppelen met bepaalde hardware... wat zou je hier op kunnen verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Flatwhite schreef op woensdag 06 december 2006 @ 00:00:
[...]

Bedankt!! _/-\o_ Volgende keer eerst maar eens op de Apple support site kijken voordat ik hier vragen ga stellen 8)7 Toch jammer dat je steeds de Remoter moet koppelen met bepaalde hardware... wat zou je hier op kunnen verzinnen?
Wat je kan verzinnen.. Ja je macbook helemaal afsluiten van remotegebruik, maar de vraag is of je dat wil ;)

Er is vast wel via xcode/automator oid een app'je te schrijven die die optie toggled, maar anders wordt het een kwestie van mikken denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de Lego Mindstorms infraroodmodule kon je er zo'n blokje voor hangen:
Afbeeldingslocatie: http://hcy31.hi-future.com.tw/LEGOSHOP/images/white_3700.jpg

om er voor te zorgen dat het signaal minder breed werd. Iets voor jou? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
stevenP schreef op woensdag 06 december 2006 @ 00:03:
[...]

Wat je kan verzinnen.. Ja je macbook helemaal afsluiten van remotegebruik, maar de vraag is of je dat wil ;)

Er is vast wel via xcode/automator oid een app'je te schrijven die die optie toggled, maar anders wordt het een kwestie van mikken denk ik 8)
Nee dat wil ik dus niet....Het is gewoon te omslachtig om steeds je Remote aan bepaalde hardware te moeten koppelen, terwijl 2 Remotes ook weer een soort van "overkill" is... Het is net zo leuk om Frontrow op te starten met je Remote i.p.v Appeltje+Esc.

Ik heb alleen totaal geen verstand van programmeren o.i.d. dus via xcode/automator een app'je schrijven gaat niet lukken ;)
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 00:07:
Met de Lego Mindstorms infraroodmodule kon je er zo'n blokje voor hangen:
[afbeelding]

om er voor te zorgen dat het signaal minder breed werd. Iets voor jou? :+
Hahahah...nee ik heb het met Lego spelen al voor gezien gehouden! Ik ben meer van de softwarematige oplossingen...

[ Voor 23% gewijzigd door Flatwhite op 06-12-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet exact hoe lang je je Macbook al hebt, maar na ongeveer 5 maanden gebruik ik de remote niet meer, en heb ik Front Row eigenlijk alleen maar voor de trailers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 00:14:
Ik weet niet exact hoe lang je je Macbook al hebt, maar na ongeveer 5 maanden gebruik ik de remote niet meer, en heb ik Front Row eigenlijk alleen maar voor de trailers...
Ik heb mn MacBook nu zo'n 6,5 maand (meteen op de releasedatum besteld :*) ). De MacBook wordt nogal vaak aangesloten op mn LCD TV om Films/Series te kijken (zonder ondertiteling, aangezien FrontRow dit niet ondersteund :( ) voor de rest gebruik ik VLC. Of ik sluit de MacBook aan op mn Surround setje (soms i.c.m. LCD TV) om muziek te luisteren en zo door iTunes te browsen....maarja zo vaak gebruik ik de remote nou ook weer niet (nu je het zegt bijna nooit eigenlijk 8)7 )...

Ik vroeg het me gewoon af wat betreft die Apple Multimedia Dock :*) :+

....maarja ga nu maar eens slapen!!! :O :z Thanks voor alle info :) ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Flatwhite op 06-12-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Bij deze mijn request om mijn starttopic (zoals hier gepost) als nieuw topic online te zetten onder de naam:

[iPod]Nano: The 2nd Generation! - Deel 2

Of moet ik wachten tot de 1000 posts?

Buiten dit om, als mensen mee willen helpen met wat standaard info bij elkaar zoeken over bekende hoesjes, een FAQ willen maken oid, altijd welkom!

[ Voor 22% gewijzigd door stevenP op 07-12-2006 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Die remote vind ik toch etreem handig. Ik gebruik ze constant samen met VLC (zodat ik de aspect-ratio kan aanpassen, wat niet mogelijk is in frontrow), en dan op de tv aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
F e r o x schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:12:
Die remote vind ik toch etreem handig. Ik gebruik ze constant samen met VLC (zodat ik de aspect-ratio kan aanpassen, wat niet mogelijk is in frontrow), en dan op de tv aangesloten.
En hoe heb je dit ingesteld, zodat je de remote met VLC kan gebruiken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op woensdag 06 december 2006 @ 00:21:
[...]

Ik heb mn MacBook nu zo'n 6,5 maand (meteen op de releasedatum besteld :*) ). De MacBook wordt nogal vaak aangesloten op mn LCD TV om Films/Series te kijken (zonder ondertiteling, aangezien FrontRow dit niet ondersteund :( ) voor de rest gebruik ik VLC. Of ik sluit de MacBook aan op mn Surround setje (soms i.c.m. LCD TV) om muziek te luisteren en zo door iTunes te browsen....maarja zo vaak gebruik ik de remote nou ook weer niet (nu je het zegt bijna nooit eigenlijk 8)7 )...

Ik vroeg het me gewoon af wat betreft die Apple Multimedia Dock :*) :+

....maarja ga nu maar eens slapen!!! :O :z Thanks voor alle info :) ;)
offtopic:
Ik een week na de releasedatum :P

Ik sluit mijn Macbook gewoon aan op mijn TV (mirrored, 1024*768), start VLC, Macbook LCD brightness helemaal op 0, aspect-ratio even op 16:9 knallen, subtitles aan, en blijf ik er verder vanaf. Remote heb ik meer voor de pimpfactor ;)

Verder vind ik de interface van Frontrow gewoon stronttraag door al die "leuke" effectjes (je kan niet zo gemakkelijk door de menu's zoefen), en vind ik het jammer dat als ik naar "Films" ga, dat hij dan iTunes start. Ik heb in iTunes atm namelijk geen films staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 15:47
Ik heb een iPod Nano Red besteld met inscriptie en meteen het geld overgemaakt. Nu maar wachten en hopen dat hij snel komt :).

Mijn oude mp3 speler is een 256mb iRiver waarvan het pookje niet meer goed werkte (in de wc gevallen .. :| ), dus qua capaciteit, uiterlijk en gebruikersvriendelijkheid ga ik er wel op vooruit denk ik :D. Daarnaast heb ik een MacBook en ben ik benieuwd naar de iTunes - iPod integratie ... ik kan niet wachten!

edit: Volgens mij begin ik net als andere Apple eigenaren ook een klein beetje een mierenneuker te worden, ik keek bij mijn bestellingsinformatie (had telefonisch besteld) en bij mijn inscriptie (1e lijn mijn naam, 2e lijn mijn 06 nr) stond er na de 06 een streepje ...
Gelukkig is het na een telefoontje gewijzigd :*)

[ Voor 28% gewijzigd door Hercul3s op 11-12-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Hercul3s schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:50:
Ik heb een iPod Nano Red besteld met inscriptie en meteen het geld overgemaakt. Nu maar wachten en hopen dat hij snel komt :).

Mijn oude mp3 speler is een 256mb iRiver waarvan het pookje niet meer goed werkte (in de wc gevallen .. :| ), dus qua capaciteit, uiterlijk en gebruikersvriendelijkheid ga ik er wel op vooruit denk ik :D. Daarnaast heb ik een MacBook en ben ik benieuwd naar de iTunes - iPod integratie ... ik kan niet wachten!

edit: Volgens mij begin ik net als andere Apple eigenaren ook een klein beetje een mierenneuker te worden, ik keek bij mijn bestellingsinformatie (had telefonisch besteld) en bij mijn inscriptie (1e lijn mijn naam, 2e lijn mijn 06 nr) stond er na de 06 een streepje ...
Gelukkig is het na een telefoontje gewijzigd :*)
Hmm incriptie blijft een dubbelzinnig idee voor mij... Aan de ene kant doe ik het met plezier (ook bij mij 4th generation gedaan), maar aan de andere kant, als ik nog een keer door wil schuiven naar een nieuw/beter model, dan kan ik hem aan de straatstenen niet kwijt.. :/ Dus ja, het blijft heel dubbel, het graferen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
stevenP schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:41:
[...]

Hmm incriptie blijft een dubbelzinnig idee voor mij... Aan de ene kant doe ik het met plezier (ook bij mij 4th generation gedaan), maar aan de andere kant, als ik nog een keer door wil schuiven naar een nieuw/beter model, dan kan ik hem aan de straatstenen niet kwijt.. :/ Dus ja, het blijft heel dubbel, het graferen..
Daar heb ik ook over nagedacht ja, maar ik denk dat ik deze mp3 speler wel een aardig tijdje houd. En op het moment dat je hem dan kwijt wil raken na 3 jaar krijg je er volgens mij ook niet zo veel meer voor omdat er dan alweer nieuwere modellen zijn. Volgens mij heeft het wel wat toegevoegde waarde, de mp3 speler is 'echt' van jou dan, en ook nog uniek :). Ik doe het ook omdat ik niet verwacht hem te gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
dot.K schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:46:
[...]
Ik heb nu een Nike Armband voor de iPod (de Nike+ iPod sport kit nog niet), maar ik vraag me af hoe de module van de sport kit in de iPod kan en dan ook nog in de armband kan passen...

Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/7259/2003408401382403094_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu06.webshots.com/image/8405/2003439510943420176_th.jpg

Pics zijn clickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Dat past volgens mij wel. Dat kleine bluetooth blokje steekt er alleen een stukje uit.

Ik ben zelf op zoek naar kleding van de Nike+ lijn. (met name die longsleeve shirt, met iPod vakje in de arm lijkt me erg handig) Ik kan het alleen nergens vinden. :(

Heeft iemand misschien iets gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Beste mensen,

Vorige week mijn iPod nano, 2nd Gen. 8GB binnengekregen van de Apple Store. Zeer mooi ding. Het vervangt mijn 4th gen. iPod 20GB. M'n oude iPod kreeg ik toch niet vol, 20GB overbodig voor mij, en de batterij begon al minder te worden. Tevens is die 'oude' iPod enorm lomp vergeleken met de nano! :*)

Maargoed, even een vraagje over de iPod nano aan jullie, gaat het inpluggen van de datakabel aan de onderkant van de nano ook zo stroef bij jullie? Ik moet gewoon wrikken en duwen om hem erin te krijgen. Wellicht is dit nieuwigheid, maarja ben toch benieuwd of het ook bij anderen zo is/was.

En als de kabel er eenmaal inzit, zit hij ook goed vast. Ik kan hem ook heen en weer bewegen (platte kant naar boven, en dan op en neer zeg maar), is dit normaal?

Weet het, dit is wel beetje mierneukerij van mij, maar ik wilde even weten of jullie dezelfde ervaring hebben als ik. :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Ik gebruik zo'n cradle ding. Maar met mijn nike+ bluetooth ding gaat het ook zo stroef. Nieuwigheid denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Aeon schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:47:
Dat past volgens mij wel. Dat kleine bluetooth blokje steekt er alleen een stukje uit.

Ik ben zelf op zoek naar kleding van de Nike+ lijn. (met name die longsleeve shirt, met iPod vakje in de arm lijkt me erg handig) Ik kan het alleen nergens vinden. :(

Hmm, steekt een stukje uit, daar was ik al bang voor, dan heeft die hele armband minder nut, denk ik, want dan kan de iPod eruit vallen, dat geeft me niet echt een geruststellend gevoel..

Ik heb die kleding eerlijk gezegd nog nergens gezien en wist niet eens van het bestaan af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Volgens mij valt dat wel mee. De iPod zit vrij strak ingepakt zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben ook van plan een iPod aan te gaan schaffen :)
Maar nu heb ik daar een vraag over, deze: http://www.electroplus.nl/product_info.php?products_id=9077
kwam ik tegen. Mijn vraag is nu gaat het hier over een Apple iPod nano van de 2nd generation?
Hopelijk heeft iemand het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Nee, dat zie je ook aan het plaatje.
En voor die prijs kan het ook niet. Apple producten zijn zelden tot nooit goedekoper dan bij Apple zelf. Hebben over het algemeen een vaste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super-muffin schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:48:
Nee, dat zie je ook aan het plaatje.
En voor die prijs kan het ook niet. Apple producten zijn zelden tot nooit goedekoper dan bij Apple zelf. Hebben over het algemeen een vaste prijs.
Okay, ik vond het idd al gek dat ie goedkoper was dan op de Apple site.
Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Eeeeen, het valt ook te zien aan de kleuren. De 2e generatie iPod Nano's heeft enkel een zwarte 8GB versie, geen 2GB of 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Vanmiddag een nano gekocht bij V&D (4gb versie silver) Net uitgezet doormiddel van die play/pause knop en nu gaat die niet meer aan ? :/ Iemand die dit heeft meegemaakt ?

Laat maar hangen. Hold on -> off en dan select en menu knop inhouden was het ;)

[ Voor 19% gewijzigd door DeluxZ op 13-12-2006 23:45 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• rusman
  • Laatst online: 08:58
Is er iemand die een dock bij zijn nano heeft? Ik wil namelijk de nano kopen maar weet nog niet of ik ook het dock erbij neem. Waarvoor zou je dat eigenlijk gebruiken? Ik las dat er een stereo uitgang opzit maar wat is het verschil met de hoofdtelefoon uitgang? Word hij extra versterkt?

Verder Opladen en syncen kan toch ook meteen vanaf de usb kabel?

Verwijderd

rusman schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:06:
Is er iemand die een dock bij zijn nano heeft? Ik wil namelijk de nano kopen maar weet nog niet of ik ook het dock erbij neem. Waarvoor zou je dat eigenlijk gebruiken? Ik las dat er een stereo uitgang opzit maar wat is het verschil met de hoofdtelefoon uitgang? Word hij extra versterkt?

Verder Opladen en syncen kan toch ook meteen vanaf de usb kabel?
Heb er een dock bij gedaan direct. 1. Dan ligt hij niet op tafel en kan niet beschadigen 2. Ja je kan direct syncen en opladen. 3. Nee wordt niet extra versterkt wat ook niet nodig is immers omdat het een stereo uitgang is die aan gesloten moet worden om een line in van een versterker :) .

En het staat gewoon netter naast me 24inch imac vind ik :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
Nou dan lijkt het erop dat ik eerst maar geen dock erbij neem, vind toch beetje veel geld voor de meerwaarde die het bied.

Welke ascosoires hebben jullie eigenlijk bij je nano? En is een beschermingshoesje nodig? aangezien de vorige versie's nogal krasten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Nieuwe versie krast een stuk minder, wat niet betekend dat je ermee kan smijten :9 Kijk, wil jij je Nano een beetje netjes houden, doe er een klein hoesje omheen en gooi er niet teveel mee. Maken die krasjes jou geen drol uit, doe dan lekker geen hoesje, wat weer scheelt in gebruiksgemak en formaat etc. Tegenwoordig zijn een hele hoop mooie hoesjes te krijgen, dus kijk gerust 's rond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Aeon schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:47:

Ik ben even een runningworld winkel ingeweest. Die Nike+ kleding komt in januari in de winkel. Dat is kleding speciaal om te sporten, en je je iPod + snoertje vast kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Ik heb de mijne (Rode, 8Gb) gisteren gekregen en ik moet zeggen: wat een prachtige mp3-speler! Ik heb zelf sinds September een MacBook en heb in die tijd mijn muziek collectie ook omgezet naar iTunes (vooral coverflow is fijn). Nadat ik mijn Nano aansloot herkende hij hem, moest ik wat instellingen door en begon hij meteen met het overzetten van de library (+-4Gb). De bediening is heel erg fijn (1e iPod voor mij) en het scherm is zeer duidelijk. De bediening is vrij simpel, zelfs mijn a-technische vader begreep na een beetje uitleg en een paar minuten spelen hoe hij werkte :D. Nu wil hij er misschien zelf ook wel een :). En, hij is zoo moooi, klein genoeg om weg te stoppen (vooral heel dun) maar lang/groot genoeg om lekker in de hand te houden. Persoonlijk vind ik verder dat de oordopjes wel van redelijke kwaliteit zijn, in vergelijking met de oordopjes die geleverd worden met een blokker mp3-speler zijn ze een stuk beter. Binnenkort ga ik testen met sony oordopjes en een sennheiser nekband koptelefoon.

Dan nog even een klein puntje waar ik niks over had gelezen: Lyrics, een kleine maar grappige feature is dat je als er bij een nummer lyrics zitten, je die kan weergeven door 3x op de middelste knop te drukken. Ik gebruik een programma'tje wat automatisch de lyrics bij elk afgespeeld nummer zoekt (op mijn laptop dan) en in het bestand zit, daardoor is nu al iets van 50% van mijn library met lyrics, wel grappig als je dat ineens tegenkomt :).

En als laatste, de foto's. Ik heb een collectie foto's in iPhoto, en dan kun je in iTunes instellen wat hij allemaal moet synchroniseren. Ik heb er 350 foto's op gezet, de foto's worden standaard verkleind naar het schermformaat van je nano (denk ik) en vervolgens ernaar toe verplaatst. Dit heeft als grote voordeel dat het nauwelijks ruimte in neemt (16,7Mb voor 350 foto's) en dat je dus je gehele collectie er wel op kan zetten. Daarnaast is de door-scroll-snelheid verschrikkelijk hoog, je hoeft niet te wachten totdat hij de volgende foto laat zien maar je kan direct door scrollen. Even een voorbeeldje: ik denk dat ik in 15-20 seconden door alle 350 foto's heen gescrolled ben. Je ziet dan wel niet precies wat erop staat, maar hij heeft ze dan wel allemaal laten zien!

Als laatste voelt hij heel degelijk en stevig aan, ondanks het feit dat hij zo licht is.

Voor de rest, tja, ik kan alleen maar zeggen dat je er verliefd op kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hoge gevoeligheid met foto's ken ik ja, ik hoop dat ze dat in de volgende firmware weten op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Niet online
Aeon schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:51:
Ik ben even een runningworld winkel ingeweest. Die Nike+ kleding komt in januari in de winkel. Dat is kleding speciaal om te sporten, en je je iPod + snoertje vast kan zetten.
Ik ben een paar weken geleden bij RUn2Day Amsterdam geweest, die toen bijna een Nike store leek. Heb daar alle Nike+ shirts even geprobeerd maar ik vind het niks.
Het is duur (duurder dan de toch al dure specialistische hardloop spullen) en mijn iPod nano past er niet goed in. Volgens mij zijn die shirts ontworpen voor de 1e generatie nano's die breder en korter zijn. Hierdoor zit een 2e generatie in de breedte een beetje los, maar vooral in de lengte wordt dat vakje ontzettend uitgewoond.
De kabel loopt aan de binnenkant van het shirt, d.w.z. tegen je bezwete lichaam aan.
Ik heb uiteindelijk de armband gekocht en een Nike Pro shirt. De kabel laat ik gewoon bungelen tussen dat shirt en wat ik er over aan heb.

edit: deze armband:
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/805/store.apple.com/Catalog/nl/Images/TJ549_lm.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Plecky op 16-12-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:28:
Die hoge gevoeligheid met foto's ken ik ja, ik hoop dat ze dat in de volgende firmware weten op te lossen.
Het gaat gewoon per "klikje" denk ik, dus alleen als ze een algemene optie er in zetten om de gevoeligheid te regelen wordt dat anders lijkt mij. Verder vind ik persoonlijk dat de gevoeligheid wel goed is, net als in de rest van de menu's vrij gevoelig. Ik denk dat het beter is dan minder gevoelig en dat je 5x zolang bezig bent :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
Ik las ergens dat je voor covers in itunes en dus ook op je ipod een account moet hebben bij de music store van apple. Het probleem is dat ik geen account kan aanmaken.. Krijg het niet voor elkaar, constant gezeur over dat ik geen credit card heb. Het enige wat ik wil zijn die covers en ik wil helemaal geen nummers kopen.. Is er iemand die mij kan helpen? Of is er nog een andere manier om een account te maken? Probeerde het ook al met een aol account maar daar schijn je ook eerst credit card gegevens te moeten invoeren. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rusman schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:23:
[...]

Ik las ergens dat je voor covers in itunes en dus ook op je ipod een account moet hebben bij de music store van apple. Het probleem is dat ik geen account kan aanmaken.. Krijg het niet voor elkaar, constant gezeur over dat ik geen credit card heb. Het enige wat ik wil zijn die covers en ik wil helemaal geen nummers kopen.. Is er iemand die mij kan helpen? Of is er nog een andere manier om een account te maken? Probeerde het ook al met een aol account maar daar schijn je ook eerst credit card gegevens te moeten invoeren. :'(
Eh.... we hebben ook Google nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
Mijn apple / nike gadgets:

1x Ipod Nano 2nd Edition Silver\
1x Apple Nano-Dock
1x Nike+ hardloopschoenen
1x Nike+ Nano-armband (zo'n zwart / rode, zie een paar posts hierboven)
1x Nike+/Apple hardloopmodule
3x Nike Dry-Fit Running Shirts

Mijn Nano-dock gaat weg voor een gewone dock met afstandsbediening.

[ Voor 13% gewijzigd door whitehouse op 16-12-2006 19:21 ]

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
rusman schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:23:
[...]

Eventjes op Click&Buy klikken, accountje aan maken en inloggen maar ;). Daarna kun je ook iTunes aankopen doen die later van je rekening afgeschreven worden. Na een paar dagen krijg je van Click&Buy €0,01 op je rekening gestort en als betalings kenmerk staat daar een code die je in moet voeren zodat je account behouden wordt. Simple as :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Hercul3s schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:51:
[...]

Eventjes op Click&Buy klikken, accountje aan maken en inloggen maar ;). Daarna kun je ook iTunes aankopen doen die later van je rekening afgeschreven worden. Na een paar dagen krijg je van Click&Buy €0,01 op je rekening gestort en als betalings kenmerk staat daar een code die je in moet voeren zodat je account behouden wordt. Simple as :).
Geweldig trouwens dat ZIJ dat ene centje overmaken en ze jou niet verplichten om dit te doen.... heel veel lof!!

d:)b _/-\o_ d:)b d:)b _/-\o_ d:)b d:)b _/-\o_ d:)b d:)b _/-\o_ d:)b d:)b _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg deze te kopen, altijd heel tevreden geweest van mijn Mini behalve de levensduur van de batterij en hier staat dat dit is opgelost (iemand persoonlijk getest?). Verder vond ik het ook jammer dat je niet kan shuffelen in een playlist, is dit nu mogelijk? Of is er een bepaalde workaround die ik niet heb gevonden? Alvast bedankt voor je reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:09:
Ik overweeg deze te kopen, altijd heel tevreden geweest van mijn Mini behalve de levensduur van de batterij en hier staat dat dit is opgelost (iemand persoonlijk getest?). Verder vond ik het ook jammer dat je niet kan shuffelen in een playlist, is dit nu mogelijk? Of is er een bepaalde workaround die ik niet heb gevonden? Alvast bedankt voor je reacties!
Tuurlijk kan je shuffle'n in je playlist, ook met je mini hoor ;) Wat je doet:
*ga in het hoofdmenu naar Instellingen
*zet shuffle op 'nummer'
*open je playlist, kies een nummertje
en hij zal altijd vanaf dat nummer doorshuffle'n :)

Over levensduur batterij, wat bedoel je precies? Deze batterij is een stuk duurzamer, je hoeft minder vaak op te laden als je dat bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:09:
Het is getest :)
Apple claims that the 2G iPod nano has up to 24 hours of battery life on the built-in lithium ion battery. Compared to the 14-hour battery life of the original iPod nano, this is certainly a very notable increase! But is true? We played music on our brand-new 2G iPod nano (occasionally using it to skip songs and play around with the interface) for 24 hours straight before it finally gave out. That's pretty close to advertised life, if you ask us.
Bron: Ars Technica iPod Nano 2g Review

En dit is dus met een beetje gebruik, in een andere review haalden ze met de 2Gb versie 26u. De batterij kan dus iig wel 24u aan :).

Als je het geld hebt zou ik er zeker in kopen, hij zo klein, handzaam en fijn! Ik bedoel, het is je eigen keuze natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik heb Artwork vraag voor een Ipod Nano 4 GB Tweede Generatie. Welke minimum dimensies moet je je jpg geven ? 176 x 132 pixels ? Dit om zomin mogelijk geheugen te gebruiken......ik heb wel wat rond gezocht in dit topic maar kon hier niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:05:
[...]

Tuurlijk kan je shuffle'n in je playlist, ook met je mini hoor ;) Wat je doet:
*ga in het hoofdmenu naar Instellingen
*zet shuffle op 'nummer'
*open je playlist, kies een nummertje
en hij zal altijd vanaf dat nummer doorshuffle'n :)

Over levensduur batterij, wat bedoel je precies? Deze batterij is een stuk duurzamer, je hoeft minder vaak op te laden als je dat bedoeld?
Cool man _/-\o_
Hercul3s schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 22:34:
[...]

Het is getest :)

[...]

Bron: Ars Technica iPod Nano 2g Review

En dit is dus met een beetje gebruik, in een andere review haalden ze met de 2Gb versie 26u. De batterij kan dus iig wel 24u aan :).

Als je het geld hebt zou ik er zeker in kopen, hij zo klein, handzaam en fijn! Ik bedoel, het is je eigen keuze natuurlijk ;).
Uitstekende review, klinkt belovend. Hopelijk is er een prijsdaling begin volgend jaar. Een week nadat ik mijn Mini kocht werd hij 50 euro goedkoper :o Dat wil ik niet meer meemaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die iPod nano red is toch verleidelijk :)

Hoeveel MB RAM heeft dit ding eigenlijk? Meer dan de iPod 5G? Wat dat is imho een beetje een bottleneck bij mijn iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 22:19:

Hoeveel MB RAM heeft dit ding eigenlijk? Meer dan de iPod 5G? Wat dat is imho een beetje een bottleneck bij mijn iPod.
Als je goed leest is het een 'gewone' iPod Nano ;) De (Nano)red is te krijgen in 4GB en 8GB, met de zelfde prijs als een normale iPod. 200 en 250 euro dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:08:
[...]

Als je goed leest is het een 'gewone' iPod Nano ;) De (Nano)red is te krijgen in 4GB en 8GB, met de zelfde prijs als een normale iPod. 200 en 250 euro dus :)
Dat vroeg hij niet :)

Hoeveel RAM dat ding heeft weet ik ook niet.. maar hij reageert en functioneert snel, en soepel, dus er zit voldoende in :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:48:
[...]

Dat vroeg hij niet :)

Hoeveel RAM dat ding heeft weet ik ook niet.. maar hij reageert en functioneert snel, en soepel, dus er zit voldoende in :)
Ho, foutje van mij 8)7 maar ehm, nee ik weet niet hoeveel ram er op zit, maar evenveel als een 'normale' Nano :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 22:19:

Ik weet niet hoeveel MB Ram mijn Nano heeft, maar ik denk dat het een stuk minder uitmaakt aangezien hij geen hardeschijf heeft. Daardoor zijn de acces-times een stuk korter en heb je binnen een seconde het volgende nummer. Ik heb net even gekeken hoelang het duurde voordat hij een nieuw nummer pakte:

Als een nummer speelt en je "klikt" een ander willekeurig nummer aan duurt het ongeveer 1.5 seconde voor hij geluid geeft. Dit is de tijd die het kost om ook de album art in te laden.
Vanuit "stilstand" ongeveer hetzelfde.
Vanuit slaapstand naar "normaal" en totdat hij een nummer speelt 2 seconden.

Dus:

Nummer -> Volgend (willekeurig) nummer: +-1.5 sec
Geen nummer -> Willekeurig nummer: +-1.5 sec
Standby -> Actief: Minder dan 1 sec
Standby -> Muziek: +-2 sec

Al met al super snel, ook (geresizede) foto's laad hij super snel.

De Nano Red is echt een aanrader ;) ik ben er reeds verliefd op geworden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Vanaf heden kunnen wij verder in iPod Nano: The 2nd generation - Deel 2!

Mod: Slotje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste