Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
Denk dat mensen daarom niet moeten zeiken want je hoort het alleen als je je oor tegen de achterkant legt.
Mwah verschilt per gehoor als ie gewoon naast me ligt op me bureau hoor ik 'm ook.Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 22:39:
Die piepen zijn toch bij elke nano evenhard?
Denk dat mensen daarom niet moeten zeiken want je hoort het alleen als je je oor tegen de achterkant legt.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
1-Echt waar...ik heb Sharp MD33 in-ear oordopjes (die je dus echt _in_ je oor duwtSiparti schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:04:
Zo slecht zijn die oordopjes toch niet? Ik ben niks anders gewend maar ik vind het best oke klinken... Scheelt het echt zoveel met 'goede oordopjes'.
Enne.. Zal ik als ik een hoofdtelefoonsplitter wil, zal ik de 'Monster iSplitter voor de iPod' uit de Apple store kopen (€14,95) of iets goedkopers zoeken in de elektronicazaak hier in de buurt (zijn die er?)?
2-Let op met te goedkope splitters. Ik heb er ooit een gehaald voor 3 euro en guess what...daar kunnen geen 2 koptelefoons tegelijk in
leoaq.fm // Jeune Loop
Terwijl je luistert? Kom op hoor, laat iemand nou een keer dat erbij zeggen. Ik geloof er geen snars van dat dat geluid zo hard is dat het je irriteert als je luistert.Laguna schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 23:58:
[...]
Mwah verschilt per gehoor als ie gewoon naast me ligt op me bureau hoor ik 'm ook.
Als jij me nu vertelt dat je het tijdens het (zacht) luisteren wel hard, geen probleem, dan vergis ik me. Maar toch betwijfel ik het. Je kan toch niet van dat ding verwachten dat hij fluisterstil is. Daar is hij ook niet op ontworpen omdat je het niet gaat zitten aanstaren en wachten op pieptoontjes.
Xbox360 maakt ook lawaai als je het geluid uitzet. Maar daar maak je geen punt van, want je hebt het geluid altijd aan.
Nogmaals, ik kan me niet inleven in de mensen met het probleem, met betrekking tot de hoogte van het volume van de piep. Puur omdat ik nog niemand heb horen zeggen dat je er last van hebt als je muziek luistert. Iedereen hier zegt dat hij piept, maar ik hoor er niks over dat je er ook echt last van hebt bij het luisteren.
En nee dit is geen post om de klagers af te kraken, wil het probleem enkel in perspectief brengen. En als mijn laatste punt niet correct is, verbeter me dan aub.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
De piep is van een hele hoge frequentie. Pas als de muziek flink hard staat, hoor je deze niet meer.Shailesh schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 00:11:
[...]
Terwijl je luistert? Kom op hoor, laat iemand nou een keer dat erbij zeggen. Ik geloof er geen snars van dat dat geluid zo hard is dat het je irriteert als je luistert.
Als jij me nu vertelt dat je het tijdens het (zacht) luisteren wel hard, geen probleem, dan vergis ik me. Maar toch betwijfel ik het. Je kan toch niet van dat ding verwachten dat hij fluisterstil is. Daar is hij ook niet op ontworpen omdat je het niet gaat zitten aanstaren en wachten op pieptoontjes.
Xbox360 maakt ook lawaai als je het geluid uitzet. Maar daar maak je geen punt van, want je hebt het geluid altijd aan.
Nogmaals, ik kan me niet inleven in de mensen met het probleem, met betrekking tot de hoogte van het volume van de piep. Puur omdat ik nog niemand heb horen zeggen dat je er last van hebt als je muziek luistert. Iedereen hier zegt dat hij piept, maar ik hoor er niks over dat je er ook echt last van hebt bij het luisteren.
En nee dit is geen post om de klagers af te kraken, wil het probleem enkel in perspectief brengen. En als mijn laatste punt niet correct is, verbeter me dan aub.
Ok, bij deze ben ik dan 'overtuigd'Blaxje schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 00:17:
[...]
De piep is van een hele hoge frequentie. Pas als de muziek flink hard staat, hoor je deze niet meer.

Verwijderd
Maar hoe sommige het hier beschrijven lijkt het net of je dertig krekels hoort.
Beetje overdreven allemaal.
Dat ding hoort gewoon geen geluid te maken simpel zat. Dit is de eerste flash speler die ik ben tegen gekomen met dit probleem.Shailesh schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 00:11:
[...]
< dit stukje webruimte is te huur >
Ik hoor het inderdaad niet als ik muziek op heb, maar ben er ook wel eens mee bezig zonder dat ik muziek op heb. En van een flash mp3speler verwacht je juist wel dat ie fluisterstil is, jouw usb stick maakt toch ook geen geluid of wel soms?Shailesh schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 00:11:
[...]
Terwijl je luistert? Kom op hoor, laat iemand nou een keer dat erbij zeggen. Ik geloof er geen snars van dat dat geluid zo hard is dat het je irriteert als je luistert.
Vergelijking met een Xbox360 gaat natuurlijk niet op van zo'n apparaat weet je van te voren dat ie geluid maakt omdat ie gekoeld moet worden en het geluid daarvan is ook niet storend. Een hoge pieptoon ervaar ik wel als storend.
Ik heb het geluid ook even opgenomen het is hier te luisteren.
[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 05-10-2006 10:33 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Hij werkt super en tot nu toe geen enkele vastloper oid gehad. (2 weken in bezit)
Werkt perfect .
Overigens, is er inmiddels al een soundhack uit voor de nieuwe nano's? Wil dat ding van me wel een keertje op een feestje gebruiken, maar het geluid is zo zacht als ik hem aansluit op de versterker. En die is bruut, dus ik moet het vanuit de nano regelen. En het volume verhogen via iTunes vind ik ook maar zozo.
[ Voor 20% gewijzigd door B-Bandit op 05-10-2006 11:36 ]
Apple erkent het probleem? Niet bij mijn weten. Ik heb al 3 vervangende exemplaren gehad en allemaal hetzelfde probleem.Shailesh schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:33:
Ach ja, ik zei al eerder, Apple erkent het probleem, dus ik zou gewoon even wachten of dat als je een vervangend exemplaar krijgt het probleem is opgelost. Dan weten potentiele kopers ook waar ze aan toe zijn. Of dat het aan de gehele productie ligt, of dat paar mensen hier supersonisch gehoor hebbenIk denk dat het aan bepaalde modellen ligt. Want ik heb mn iPod even aangesloten op installatie hiero, en die staat op mute, en ik hoor geen ene barst. Alleen op 10cm afstand een klein toontje, met goed horen. Maar ik denk niet dat dat hem is. Dus ik zou zeggen mensen, geef Apple eens een belletje.
Heb je overigens naar mijn sample geluisterd? Ik post dat niet voor niks he.
Erkent, in de zin van, je krijgt een andere, nou dat het je toch ook gehad?Laguna schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:07:
[...]
Apple erkent het probleem? Niet bij mijn weten. Ik heb al 3 vervangende exemplaren gehad en allemaal hetzelfde probleem.
Heb je overigens naar mijn sample geluisterd? Ik post dat niet voor niks he.
Jah ik weet het ook niet dan. Ik heb je sample gehoord en dat is inderdaad een fluittoontje. Jah, als je er al 3 hebt gehad zou ik zeggen breng het terug. Ik wil nu bijna de conclusie trekken dat het persoonlijk is, maar goed, juist vanwege die sample doe ik dat niet...Misschien een nieuwe 4e

Ik weet het dan echt niet meer. Overigens, ik hoorde daarnet een hoog fluittoontje, en mn iPod lag naast me...muziek te spelen maar ik had mn dopjes niet in. Bleek dat het de oplader van mijn telefoon was
Verwijderd
Je hebt nu een actie dat je 10% korting krijgt op artikelen boven de 200 euro. Dus ook op de 8gb Nano. Je kon pas na 3 maanden betalen, maar daar is nog wel mee te leven.
Maar er werd ook gelijk een creditcard aan gekoppeld. Dit kost 20 euro per jaar.
Per saldo zou dit je dus 8 euro korting opleveren!!!!!!!!
Bij YouMac in Eindhoven hebben ze trouwens nu ook een verzekering voor een iPod.
Ik geloof voor een 8gb was 39 euro (eenmalig)
Eigen risico voor een iPod was 30 euro in geval van schade. Ook de garantie is verlengt van 12 maanden naar 36 maanden.
AppleCare is dus niet meer nodig voor een iPod.
Verzekering is voor 3 jaar, en pas in het derde jaar betaal je afschrijving van 25% van de waarde van de iPod
KLinkt heel erg interessant
Verwijderd
grappig..dat piepgeluid melde ik helemaal in het begin van dit topic.[message=26528668,noline]Emender schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:03[/message]:
Als mijn nano aanstaat hoor ik een hoge pieptoon, hoorbaar tot een afstand van bijna 30 cm.
Nu heb ik daar normaal geen last van omdat ik er totaal niks van merk als ik de oordopjes in heb.
Maar ik vraag me af of de hoge pieptoon typerend is voor dit flash-geheugen of dat het misschien toch niet helemaal fris is.
heb ook even geluisterd naar de nano (1e generatie) van een klasgenoot..deze had ook de pieptoon, alleen veel doffer en veel minder duidelijk hoorbaar. Zelf heb ik de 8gb versie.
Heeft iedereen hier last van?
Voor de rest prima dingetje hoor
nu draaft bijna dit hele topic al door over die pieptoon.
Het heeft naar mijn idee geen zin om als 380e post te melden dat je ook een piep hebt.
Leave it. Nu weten we het wel.
Misschien heeft iemand nog nuttig nieuws mbt tot erkening van dit probleem door Apple?
Of nog meer nieuwe accessoires/ bescherming etc.
Vind ik niet gezien het nou eenmaal een probleem is. Jij wilt liever zien dat we over bescherming voor de nano praten. En dat terwijl de bescherming zo "hot" is geworden omdat de 1e gen nano het probleem heeft dat het te snel krast wat al miljoenen keren is gediscusseerd. Voor de 1e gen nano was bescherming nauwelijks een issue en sprak bijna praktisch niemand erover.Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 21:08:
[...]
grappig..dat piepgeluid melde ik helemaal in het begin van dit topic.
nu draaft bijna dit hele topic al door over die pieptoon.
Het heeft naar mijn idee geen zin om als 380e post te melden dat je ook een piep hebt.
Leave it. Nu weten we het wel.
Misschien heeft iemand nog nuttig nieuws mbt tot erkening van dit probleem door Apple?
Of nog meer nieuwe accessoires/ bescherming etc.
Dus waar waren we
edit: bij het terug sturen mag je dan de oordopjes / boekjes houden?
[ Voor 8% gewijzigd door aex351 op 06-10-2006 05:20 ]
Die wil ik niet houden, dacht alleen dat het niet zinvol was. Hoe zit het met de stickers mag je die wel houdenLaguna schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:20:
Nee je moet alles mee terugsturen en waarom zou je je oordopjes willen houden die waren toch kapot?
Overigens heb nu al 4 zwarte nano's gehad met die pieptoon. Ik vermoed dat het een fabricage fout is bij alle 8gb versie's, vandaag nog eens naar een Apple Centre geweest en de blauwe daar had dat geluid duidelijk niet. Zit nu te denken om maar een 4gb ipv een 8gb te nemen.
Het probleem beperkt zich niet tot de 8GB gezien alles hetzelfde is op de opslagruimte na en behuizing.Laguna schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:40:
Je krijgt alles toch weer opnieuw dus waarom zou je uberhaupt iets willen houden..
Overigens heb nu al 4 zwarte nano's gehad met die pieptoon. Ik vermoed dat het een fabricage fout is bij alle 8gb versie's, vandaag nog eens naar een Apple Centre geweest en de blauwe daar had dat geluid duidelijk niet. Zit nu te denken om maar een 4gb ipv een 8gb te nemen.
De nieuwe iRiver waar ik het over had :

Pfff, kutiRiver. Net wanneer ik een iPod gekocht heb...aex351 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:47:
[...]
Het probleem beperkt zich niet tot de 8GB gezien alles hetzelfde is op de opslagruimte na en behuizing.
De nieuwe iRiver waar ik het over had :
[afbeelding]
[afbeelding]
De S10 bevat 2GB, enige nadeel is dat de batterijen 8 uur mee gaan. Verder is het in alle vormen beter dan de iPods. Zelf vind ik het jammer dat de 2gen ipod nano niet meer richting de shuffle 2g / S10 gegaan is qua innovatie. Denk dat de S10 ergens in oktober/nov in NL te verkrijgen zal zijn.Shailesh schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:39:
[...]
Pfff, kutiRiver. Net wanneer ik een iPod gekocht heb.... Nee het is niet echt een alternatief hoor. Dat is de E10, die ook nog altijd in de EU moet uitkomen. Die is ook erg klein, flashplayer en weinig knoppen. Deze is meer een directe concurrent voor de allerkleinste nano/shuffle. Leuk dingetje, maar helaas te weinig opslag voor mij.
Zeer tof ding , geen piep .
Alleen nog nooit eerder een apple / iPod product gehad dus ik vind de muziek erop zetten nogal wennen
Hopenlijk wen je hier snel aan want ik zie door de bomen het bos niet meer door al die afspeellijsten.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Die afspeellijsten kun je ook gewoon deleten in iTunes, persoonlijk vind ik ze wel fijn want je kan op die manier makkelijk een lading muziek bij elkaar gooien en na elkaar laten afspelendreameater schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:43:
Kheb sinds 2 uur de Ipod 8 Gig Black
Alleen nog nooit eerder een apple / iPod product gehad dus ik vind de muziek erop zetten nogal wennen![]()
Hopenlijk wen je hier snel aan want ik zie door de bomen het bos niet meer door al die afspeellijsten.
Oordopjes zijn ook top
alleen de behuizing .... die is krasvrij maar niet vingervlekvrij
Waarschijnlijk alleen bij de zwart Versie

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Hoor je de piep bij de sample die ik gepost heb wel? (Op normaal volume)dreameater schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:43:
Kheb sinds 2 uur de Ipod 8 Gig Black
Alleen nog nooit eerder een apple / iPod product gehad dus ik vind de muziek erop zetten nogal wennen![]()
Verwijderd
komt die piep alleen bij de 8GB versie voor of ook bij de 4GB?Laguna schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:02:
[...]
Hoor je de piep bij de sample die ik gepost heb wel? (Op normaal volume)
Het geluid komt echt uit de iPod zelf. Duidelijk een pieptikachtigiets. Viel me de eerste keer dat ik m aanzette al op. Maar lijkt me niet echt schadelijk te zijn. Verklaring dat het backlight de piep veroorzaakt klinkt "logisch".
Je moet via paypal betalen, dus als het fout gaat ben je de lul in de zin dat het maanden en maanden duurt voordat je je paypal-credits terug hebt, en als je met een creditcard via paypal betaalt ben je helemaal de lul want dan mag paypal je account sluiten, inclusief alle credits die er op staan. Je staat het recht op 'chargeback' expliciet af als je via paypal betaalt.aex351 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:18:
Hoe betrouwbaar is dit, en hoe veilig zijn zulke producten welk afkomstig zijn uit China?
I don't like facts. They have a liberal bias.
Ipod aanzetten en ik hoor niks tenzijn ik hem echt tegen mijn oor duw.
ik ben 16 jaar en heb goede oren
Ik bezit de 8 gigabyte versie en de nieuwste firmware

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Het is de nieuwe batterij, als de de display uitgaat, piept hij nog steeds.ChkDsk schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 22:25:
Mensen die de piep niet horen hebben misschien slechte oren?![]()
Het geluid komt echt uit de iPod zelf. Duidelijk een pieptikachtigiets. Viel me de eerste keer dat ik m aanzette al op. Maar lijkt me niet echt schadelijk te zijn. Verklaring dat het backlight de piep veroorzaakt klinkt "logisch".
*KLIK* SAMPLE VAN DE HOGE PIEPTOON *KLIK*
en als het de nieuwe batterij zou zijn waarom heeft dan niet ieder model hier last van?
[ Voor 52% gewijzigd door Laguna op 06-10-2006 23:41 ]
Verwijderd
Even vergeleken met mijn 8GB Nano, maar die piep heb ik dus niet. Uit de sample hoor ik heb, maar in het echt hoor ik alleen het flash geheugen "stotteren" wanneer ik mijn oor tegen de achterkant aanleg en nummers skip.Laguna schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:39:
dreameater ik wou dus graag weten of je het hierbij hoorde niet bij die nano van jezelf...
en als het de nieuwe batterij zou zijn waarom heeft dan niet ieder model hier last van?
ik hoor hem trouwens wel in je sample !!
Erg vervelend
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Lol, opzich wel minder slim van me jaBlaxje schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:20:
[...]
Het is de nieuwe batterij, als de de display uitgaat, piept hij nog steeds.

Maarja, aan de andere kant, met je oordoppen in hoor je het toch niet?
Verwijderd
Dat geluid hoor ik ook, alleen bij mij komt het uit me computer door de ventilatie. Gewoon inruilen.Laguna schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:39:
dreameater ik wou dus graag weten of je het hierbij hoorde niet bij die nano van jezelf...
Komen aardig wat livesetjes op me ipodje :D:D:D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 15:07 ]
Verwijderd
http://youtube.com/watch?v=7VVYxwRnWJo
Ik geloof dat we het nou wel weten met die piep! Het zal inderdaad wel heel vervelend zijn als je er echt last van hebt, maar ik zit persoonlijk niet te wachten op persoon #231 die aankondigt dat hij er ook last van heeft. Misschien is het omdat ik er geen last van heb ofzo (en NEE mn oren zijn niet kapot!), maar nou heb ik het wel gehoord. Kritiek hebben mag best, maar nou wordt er de laatste paar pagina's al niks toevoegends meer gemeld...
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:59:
Wat een gejank over die piep trouwens zeg... waarom is dat GOT-volk altijd zo extreem kritisch? hoor werkelijk niets, alleen als ik m'n oor tegen dat ding aanleg.
Ik vind dat niet extreem kritisch ik heb nergens bij de specificaties gelezen dat de ipod nano een hoge pieptoon maakt en vind het wel degelijk iets wat opgelost moet worden door apple.Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 14:56:
Mensen, serieus, laten we ophouden met dat gezeik over die piep.
Thanks.
Aangezien ik al 4 exemplaren gehad heb die dit mankement vertoonden voel ik er weinig voor om nog een keer om te ruilen.
Ik wil namelijk van mijn iPod Koelkast G3 af.
TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A
Loop eens een MM binnen zou ik zeggen. Ik denk niet dat ze nu een andere actie hebben, want die gaan niet achter elkaar door natuurlijk.Empulse schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 21:59:
Enkele weken geleden las ik op tweakers dat Mediamarkt een leuke aanbieding had (8GB voor 222 EUR). Weet iemand of deze aanbieding nog steeds van kracht is; zo niet, of er nog andere leuke aanbiedingen zijn?
Natuurlijk, maar niet om zaterdag 22.05.RoD schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 22:00:
[...]
Loop eens een MM binnen zou ik zeggen. Ik denk niet dat ze nu een andere actie hebben, want die gaan niet achter elkaar door natuurlijk.
TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A
Niet meer, was enkel dat weekend.Empulse schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 21:59:
Enkele weken geleden las ik op tweakers dat Mediamarkt een leuke aanbieding had (8GB voor 222 EUR). Weet iemand of deze aanbieding nog steeds van kracht is; zo niet, of er nog andere leuke aanbiedingen zijn?
http://www.wehkamp.nl/win...iestSoortCode=&ArtiestID=
Ben alleen bang dat de kans dat ik weer een ipod krijg met pieptoon redelijk groot is.
Verwijderd
Net of je altijd je oordopjes in hebt als je met het apparaat bezig bent (waarschijnlijk wel het meerendeel van de tijd wanneer je 'm gebruikt maar toch). Hij hoort gewoon geen pieptoon te maken. Tevens gaat je batterij er sneller leeg van aangezien het maken van die pieptoon energie kost en die energie toch ergens vandaan gehaald moet worden. Maar ben er nog steeds niet achter waar het nou aan ligt dat er zoveel modellen zijn die die pieptoon hebben maar er toch ook enkele zijn die geen pieptoon hebbenVerwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 02:50:
Als je oordopjes in hebt. Met muziek op. Hoe kun je dan nog in godsnaam gepiep horen uit het apparaat zelf?
[ Voor 18% gewijzigd door Laguna op 08-10-2006 03:10 ]
Verwijderd
Of het is zo dat elke nano piept, en dat alleen zeikerd het horen.Laguna schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 03:07:
[...]
Maar ben er nog steeds niet achter waar het nou aan ligt dat er zoveel modellen zijn die die pieptoon hebben maar er toch ook enkele zijn die geen pieptoon hebben
Zelf bedien ik overigens mijn iPod op zijn hoogst een seconde of 5 zonder muziek, dan heb ik mijn muziek gekozen en gaat hij mijn broekzak in.
zei·kerd (de ~ (m.), ~s)Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 04:00:
[...]
Of het is zo dat elke nano piept, en dat alleen zeikerd het horen.
Zelf bedien ik overigens mijn iPod op zijn hoogst een seconde of 5 zonder muziek, dan heb ik mijn muziek gekozen en gaat hij mijn broekzak in.
1 [grof] zeur
2 [grof] bangerd
Dus jou oplossing op het probleem (want ja er is een probleem) zo snel mogelijk oordopjes indoen zodat je het vervelende hoge toon geluid voor een product welk geen geluid dient te maken niet meer hoort. Ik ben meestal wel wat langer bezig met het kiezen van mijn nummers dan jou 5 seconden en daarnaast wanneer dat ding naast me op het bureau ligt zonder ik oordopjes erin hebt wil ik gewoon geen geluid horen zonder dat ding uit te hoeven doen.
Ik heb nu bijna 1 week de nano 8 Gig.
Ben er heel blij mee maar durf hem nog niet mee te nemen in slecht weer ect.
Kent iemand misschien een paar goede hoesjes waarmee ik het clickwheel gewoon door kan gebruiken.
Het liefst iemand met ervaringen die het hoesje zelf ook heeft...
Want zon dom hoesje kost wel ff 30 (PL)EURIE

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Wat is nou weer 30 euro als je 250 uitgeeft voor een mp3spelertje? (of net als ik geen genoegen neemt met de standaard oordoppen en dus op een totaal van 300 uitkomt)dreameater schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:11:
Hallo
Ik heb nu bijna 1 week de nano 8 Gig.
Ben er heel blij mee maar durf hem nog niet mee te nemen in slecht weer ect.
Kent iemand misschien een paar goede hoesjes waarmee ik het clickwheel gewoon door kan gebruiken.
Het liefst iemand met ervaringen die het hoesje zelf ook heeft...
Want zon dom hoesje kost wel ff 30 (PL)EURIE
Ik was gister in de Apple store in Rdam en ze hebben héél weinig voor de nieuwe Nano. Even een weekje wachten was de boodschap.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Dat snap ik ook niet, is elke keer zo. Die vorige 1G gothic-ipods Nano's, daar waren toen ook pas een maand na de lancering hoesjes enzo voor...ChkDsk schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:13:
Ik was gister in de Apple store in Rdam en ze hebben héél weinig voor de nieuwe Nano. Even een weekje wachten was de boodschap.
Zal wel een marketing-technische reden achter zitten, maar zou niet weten welke....
"Kijk mevrouw, hier hebben we een mooie Ipod (ik zeg lekker niet dat dit het vorige model is) en hier 2 rekken vol met passende accesoires."Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:37:
[...]
Dat snap ik ook niet, is elke keer zo. Die vorige 1G gothic-ipods Nano's, daar waren toen ook pas een maand na de lancering hoesjes enzo voor...
Zal wel een marketing-technische reden achter zitten, maar zou niet weten welke....
Die misschien?
Uhm, dat ding is paar weken geleden geintroduceerd. Ik weet niet hoe snel jij verwacht dat fabrikanten zomaar even een heel nieuw product maken. En ja ook het wijzigen van bestaande hoesjes kost wel even tijd. Zowiezo moeten die dan eerst volop geproduceerd worden, en geleverd enz, gaat wel maandje overheen. Wat ik overigens nog vrij snel vind ook.Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:37:
[...]
Dat snap ik ook niet, is elke keer zo. Die vorige 1G gothic-ipods Nano's, daar waren toen ook pas een maand na de lancering hoesjes enzo voor...
Verwijderd
Persoonlijk vind ik de nieuwe generatie wel een stuk minder mooi dan de vorige nano's
Dat zou idd een reden kunnen zijn ja. Plus dat ze misschien de verkoop een beetje willen spreiden door mensen die perse een hoesje erbij willen hebben even te laten wachten met kopen, aangezien die Ipods toch wel verkopen in de eerste paar weken.ChkDsk schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:53:
[...]
"Kijk mevrouw, hier hebben we een mooie Ipod (ik zeg lekker niet dat dit het vorige model is) en hier 2 rekken vol met passende accesoires."
Die misschien?
De maten van de Ipod zijn al MAANDEN voordat dat apparaat geproduceerd wordt bekend, dan zou je de productie van de meest belangerijke en dringende accesoires (hoesjes, docks e.d. dus) best tegelijkertijd (of zelfs eerder) kunnen starten hoor. De minder belangerijke accesoires (boxen e.d.) zou je kunnen verspreiden over de maanden daarop...Shailesh schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:57:
[...]
Uhm, dat ding is paar weken geleden geintroduceerd. Ik weet niet hoe snel jij verwacht dat fabrikanten zomaar even een heel nieuw product maken. En ja ook het wijzigen van bestaande hoesjes kost wel even tijd. Zowiezo moeten die dan eerst volop geproduceerd worden, en geleverd enz, gaat wel maandje overheen. Wat ik overigens nog vrij snel vind ook.
Dus jij wil mij vertellen dat alle hoesjesfabrikanten nu al weten hoe groot de 6G video iPod gaat worden. Ook al is hij nog niet aangekondigd. Kom op hoor, denk je nu echt dat Apple maanden van te voren specs gaat zitten vrij geven van hun apparaten. Dan zou binnen no-time al die info op het net staan, en dat willen ze niet.Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 10:40:
[...]
De maten van de Ipod zijn al MAANDEN voordat dat apparaat geproduceerd wordt bekend, dan zou je de productie van de meest belangerijke en dringende accesoires (hoesjes, docks e.d. dus) best tegelijkertijd (of zelfs eerder) kunnen starten hoor. De minder belangerijke accesoires (boxen e.d.) zou je kunnen verspreiden over de maanden daarop...
Ah, ik dacht al dat ik de enige was. Ik vind de huidige Nano ook maar niks, lijkt mij te veel op die oude iPod Mini. Ik vond die oude er wat sleeker uit zien maar ok, smaken verschillen.Ramóntje schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 01:06:
...
Persoonlijk vind ik de nieuwe generatie wel een stuk minder mooi dan de vorige nano's

Nano oud (links) en nieuw (rechts)

De mini
Verwijderd
ja idd, de kleuren zijn er op achteruit gegaan in mijn ogen.mca2 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:25:
[...]
Ah, ik dacht al dat ik de enige was. Ik vind de huidige Nano ook maar niks, lijkt mij te veel op die oude iPod Mini. Ik vond die oude er wat sleeker uit zien maar ok, smaken verschillen.
En de chromen achterkant ontbreekt.
Het is idd sprekend een mini, alleen dan een flink stuk dunnen er kleurenscherm, en nog wat extra's.
Ik vind die 4 gig kleuren echt TE kiddie
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Jij bent met 16 jaar natuurlijk al een ouwe luldreameater schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:26:
Daarom heb ik ook maar de zwarte genomen.
Ik vind die 4 gig kleuren echt TE kiddie
Anders hadden we niet van Apple moeten verwachten. De behuizing van de nieuwe Nano is gewoon veel degelijker.Ramóntje schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:47:
[...]
ja idd, de kleuren zijn er op achteruit gegaan in mijn ogen.
En de chromen achterkant ontbreekt.
Het is idd sprekend een mini, alleen dan een flink stuk dunnen er kleurenscherm, en nog wat extra's.
Mooie foto , issiej niet van mij ? De 2 Nano's dusmca2 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:25:
[...]
Ah, ik dacht al dat ik de enige was. Ik vind de huidige Nano ook maar niks, lijkt mij te veel op die oude iPod Mini. Ik vond die oude er wat sleeker uit zien maar ok, smaken verschillen.
[afbeelding]
Nano oud (links) en nieuw (rechts)
[afbeelding]
De mini
Anyway nu aantal weken in gebruik en nog geen krasje , dat was wel anders met de 1G.
[ Voor 6% gewijzigd door carfreak02 op 11-10-2006 22:30 ]
Verwijderd
Dit is al de 2de keer dat die stomme ipod van mij niet werkt!!!! de vorige 1G, moest ik al na een week terugsturen, stomme kut apple, weet er niemand wat ik kan doen???
batterij leeg? probeer eens te resetten (uitleg hoe staat zelfs in je manual), het kan ook zijn dat je pc/mac niet genoeg stroom geeft via usb (checken bij instellingen, heeft te maken met stroombesparing)Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:33:
Heb gisteren een blauwe 4gb nano 2g gekocht. Alles werkt, met itunes enzo, vandaag op de trein wat geluisterd, ik kom thuis, wil hem weer aansteken, en hij doet 't niet!!!! Wanneer ik hem in me pc steek, doet hij ook niks, en windows zegt ook niks!!!!!!!
Dit is al de 2de keer dat die stomme ipod van mij niet werkt!!!! de vorige 1G, moest ik al na een week terugsturen, stomme kut apple, weet er niemand wat ik kan doen???
Verwijderd
De iPod heeft heel de nacht, zitten opladen, dus ik denk niet dat de batterij leeg is. Nu ben ik op me werk, op een andere pc dus, en hier doet hij ook niks. Resetten doet ook niks, heb al gekeken op support van apple. Heb al verschillende usb poorten geprobeert = 0 .....eur0fighter schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:41:
[...]
batterij leeg? probeer eens te resetten (uitleg hoe staat zelfs in je manual), het kan ook zijn dat je pc/mac niet genoeg stroom geeft via usb (checken bij instellingen, heeft te maken met stroombesparing)
Dit is de slechtste aankoop ooit...
edit: hij doet het nu, had een paar knoppen eventjes ingedrukt, en dat apple logo kwam tevoorschijn, en nu doet hij 't, maar voor hoor hoelang...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 14:57 ]
Dat is normaal bij mijn Mini. Als je hem een aantal dagen niet gebruikt (ik dacht 3 dagen), dan springt ie volledig uit en dus niet meer in de standby stand. Dan de Select-knop indrkuken en het dingetje start weer.Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:43:
[...]
De iPod heeft heel de nacht, zitten opladen, dus ik denk niet dat de batterij leeg is. Nu ben ik op me werk, op een andere pc dus, en hier doet hij ook niks. Resetten doet ook niks, heb al gekeken op support van apple. Heb al verschillende usb poorten geprobeert = 0 .....
Dit is de slechtste aankoop ooit...
edit: hij doet het nu, had een paar knoppen eventjes ingedrukt, en dat apple logo kwam tevoorschijn, en nu doet hij 't, maar voor hoor hoelang...
Ik heb anderhalf jaar geleden een Mini gekocht, mede omdat ik de toenmalige Nano echt niet mooi vond (chromen achterkant, te hoekig). Puur smaak. Deze vind ik dan weer wel mooi, mede door de rondingen en de zwarte kleur. Het wordt tijd dat ik mijn Mini verkoop!
jah precies dan gaat die gewoon in een standby standme_mrtn schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:44:
[...]
Dat is normaal bij mijn Mini. Als je hem een aantal dagen niet gebruikt (ik dacht 3 dagen), dan springt ie volledig uit en dus niet meer in de standby stand. Dan de Select-knop indrkuken en het dingetje start weer.
Ik heb anderhalf jaar geleden een Mini gekocht, mede omdat ik de toenmalige Nano echt niet mooi vond (chromen achterkant, te hoekig). Puur smaak. Deze vind ik dan weer wel mooi, mede door de rondingen en de zwarte kleur. Het wordt tijd dat ik mijn Mini verkoop!

Ik denk dat ik hem toch maar terug ga sturen. Ik hoor overigens alleen verhalen over een piepende Nano bij de zwarte 8GB versie. Kan iemand dit bevestigen? Misschien dat ik dan toch maar voor 4GB ga zonder piep.
Ook heb ik gelijk bij mijn iPod Nano het nieuwe iPod Nano dock gekocht. Ik heb deze zojuist geprobeerd en netjes aangesloten via mijn dockconnector -> usb2.0 kabel. Er is geen leven in te krijgen... Het ziet er allemaal erg gelikt uit in het dock alleen krijg ik geen verbinding met mijn MacBook. Zie ik misschien iets over het hoofd of zou het een DOA kunnen zijn?
Mijn humeur is ondertussen al een stuk minder in vergelijking met vanmiddag op mijn werk toen ik hoorde dat mijn Nano thuis was bezorgd.
UPDATE:
Mijn Nano dock werkt dus wel gewoon. Ik had de Nano niet ver genoeg doorgeduwd in het dock.
[ Voor 15% gewijzigd door thestormcrow op 12-10-2006 20:10 ]
Dat is super, maakt het totaal geen geluid ook niet wanneer je je oor er redelijk dichtbij houd ? Ik heb mijn eerste 2g nano begin van de week al terug gestuurd. Dus waarschijnlijk nu maar weer één bestellen in de hoop op een geen piepend nano.Laguna schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:35:
Na 4 maal een zwarte iPod nano (met pieptoon) van de apple store ontvangen te hebben (die ik allemaal 1 voor 1 retour heb gestuurd) nu bij apple centre in den haag een zilveren gehaald (vond zwart toch beetje saai) die dit geluid niet maakt, eindelijk
Zie nog steeds mensen die denken dat het probleem zich beperkt tot 8GB maar ook 2 en 4GB hebben over het algemeen dit probleem.
Als ik me oor er echt heel dichtbij hou hoor je wel wat maar dat is verwaarloosbaar en dat boeit me echt totaal niet. Bij me andere exemplaren was het gewoon duidelijk waarneembaar en erg irritant.aex351 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:19:
[...]
Dat is super, maakt het totaal geen geluid ook niet wanneer je je oor er redelijk dichtbij houd ? Ik heb mijn eerste 2g nano begin van de week al terug gestuurd. Dus waarschijnlijk nu maar weer één bestellen in de hoop op een geen piepend nano.
Zie nog steeds mensen die denken dat het probleem zich beperkt tot 8GB maar ook 2 en 4GB hebben over het algemeen dit probleem.
Maar je hebt gelijk het probleem beperkt zich niet tot de 8GB versie, je moet gewoon geluk hebben denk ik
Succes ermee.
Ik is jarig

Verwijderd
OOk het appeltje achterop krast vrij snel
Sinds kort heb ik er ook een hoesje omheen ... zo'n Iskin hoesje werkt perfect.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Verwijderd
Dit i.c.m. met de net iets te robuuste uitstraling van de nieuwe Nano, doet mij denken dat Apple zijn eigen ramen ingooit met deze 'vernieuwing' in style.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 01:12:
Hebben jullie ook zon last van de krasgevoeligheid van het clickwheel bij de 8gb. Als je er een keer met je nagel over gaat heb ik gelijk krasjes die er niet meer uitgaan.
De vorige Nano's zagen er zo lekker strak en flashy uit.
Ik hoop dat Apple inziet dat de vorige generatie er toch iets mooier uitzag, en zich met de volgende generatie weer zal herzien. Dan zal ook ik weer van de partij zijn een nieuwe te kopen.
Verwijderd
Merendeel van de tweakers is man -> zwartaex351 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:19:
Merendeel weet genoeg plekkies om aan muziek te komen, of heeft hele collectie gedigitaliseerd -> 8Gb. Meeste mensen hier hebben dan ook de zwarte gekocht.
Verwijderd
Heb ik ook van die appel, en is slechts 2 dagen ooit. Komaan zeg, is dit eigenlijk kwaliteit? Is dit DE IPOD? Dat iedereen wilt hebben? Omfg, ik weet goedkopere & betere mp3 spelers in de blokker voor 50€Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 01:12:
Hebben jullie ook zon last van de krasgevoeligheid van het clickwheel bij de 8gb. Als je er een keer met je nagel over gaat heb ik gelijk krasjes die er niet meer uitgaan.
Niets houdt je tegen om die te kopen, maar je weet best goed dat die dingen spuuglelijk zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:19:
[...]
Heb ik ook van die appel, en is slechts 2 dagen ooit. Komaan zeg, is dit eigenlijk kwaliteit? Is dit DE IPOD? Dat iedereen wilt hebben? Omfg, ik weet goedkopere & betere mp3 spelers in de blokker voor 50€
Iedereen liep ook te klagen over de vorige generatie nano's dat ze krasgevoelig enzo zouden zijn, nu ik heb daar nogtans geen problemen mee gehad.
Oh ja... plug & play ruled weer gewoon... binnen het uur weer je volledige itunes library, podcasts en foto' s op je nano. Met de sennheiser cx300 dopjes gewoon heerlijk
Deze plek is te koop.
Verwijderd
4 (gigabyte per hour) = 9.10222222 megabit per second
Is de nano zo traag?
Volgens mij kijk jij teveel naar JensenKeeZ schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:25:
gister mijn macbook pro, zwarte nano 2G en de zuurstokrose nano 2G voor het vrouwtje... wat een heerlijke apparatuur weer, beide zonder piepjes, heerlijk gewoon.
Oh ja... plug & play ruled weer gewoon... binnen het uur weer je volledige itunes library, podcasts en foto' s op je nano. Met de sennheiser cx300 dopjes gewoon heerlijk
Het lijkt me dat hij in dat uurtje ook zijn MacBook Pro heeft ingericht. Software installeren, updates, back-ups terug zetten, voorkeursinstellingen enz. Daar ben je toch al snel een uurtje mee bezig.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:27:
Een uur? Een heel uur?
4 (gigabyte per hour) = 9.10222222 megabit per second
Is de nano zo traag?
Nog altijd een stuk beter dan de dag die ik er voor mijn PC voor uit moest trekken.
Als je iets doet, doe het dan goed.
Vooral mannen, denk ik, mogen gerust eens meer een kleurenipodje kope, ipv black or white (of grijs). Tijd dat de man ook eens wat meer kleur brengt in zijn leven. Waarom zien we weinig mannen met roze? Geen idee. Het zijn eerder vrouwen die roze kledij dragen. Ik heb zelfs ooit ergens opgevangen dat vroeger eigenlijk roos de kleur was voor de man, en blauw voor de vrouwen. Bizar, niet? Ikzelf heb geen probleem met roos, niet dat ik het draag. Anderen daarentegen worden gewoon geïntimideerd door de mode trends en spelen op safe. Ik kan misschien dromen, maar ik dacht dat eigenlijk roos de modekleur was voor mannen dit jaar
Ik vraag me eigenlijk af of een oranje ipod het niet beter zou doen in Nederland dan eender welk kleur
Niemand hoeft zich aangevallen voelen door mijn gebla hier, ik wou dat gewoon eens kwijt.
Zucht, en ik weet nog steeds niet welke ipod te kopen; de nano of gewone ipod

Ohw, en een roze iPod hoef ik niet...Dat ís gewoon gay. Kan je me nog zoveel vertellen, maar er is een reden dat de meeste ladyphones roze zijn.
Roze hemden of polo's heb ik daarentegen geen problemen mee....Staan leuk, en vinden de dames ook erg leuk.
[ Voor 25% gewijzigd door B-Bandit op 13-10-2006 12:40 ]
Verwijderd
Misschien wel omdat roze mega vrouwelijk ofwel gay is?Dakoina schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:31:
Wat een gezaag over die kleuren soms. Veel willen alleen maar een witte of een zwarte ipod (staat je stoerder). Ik vind dat iedereen gewoon een leuk kleurtje moet nemen, de wereld is al zo grijs aan het worden, en met de winter voor de deur wordt dat nog eens erger.
Vooral mannen, denk ik, mogen gerust eens meer een kleurenipodje kope, ipv black or white (of grijs). Tijd dat de man ook eens wat meer kleur brengt in zijn leven. Waarom zien we weinig mannen met roze? Geen idee. Het zijn eerder vrouwen die roze kledij dragen. Ik heb zelfs ooit ergens opgevangen dat vroeger eigenlijk roos de kleur was voor de man, en blauw voor de vrouwen. Bizar, niet? Ikzelf heb geen probleem met roos, niet dat ik het draag. Anderen daarentegen worden gewoon geïntimideerd door de mode trends en spelen op safe. Ik kan misschien dromen, maar ik dacht dat eigenlijk roos de modekleur was voor mannen dit jaarmoesten ze mij een roze ipod in de handen duwen, ik neme het aan hoor, hehe.
Ik vraag me eigenlijk af of een oranje ipod het niet beter zou doen in Nederland dan eender welk kleuren dan vooral tijdens het voetbal seizoen
Niemand hoeft zich aangevallen voelen door mijn gebla hier, ik wou dat gewoon eens kwijt.
Zucht, en ik weet nog steeds niet welke ipod te kopen; de nano of gewone ipodliefst zou ik ze alledrie kopen
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 12:38 ]
Dat heeft de samenleving er in ieders hoofd ingeprogrammeerd, en zo lijkt het voor de meeste mensen normaal dat het uberfemale of gay is.Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:38:[...]Misschien wel omdat roze mega vrouwelijk ofwel gay is?
Maar dat is mijn mening, ik apprecieer ieders mening hierover.
Owla, ik dacht dat die Rode ipod een joke was, maar hij bestaat wel echt. Toegegeven, ik vind deze rode interessanter dan de andere kleurtjes
Ik heb net een week de zwarte en vind de rode veeeel mooier .
Troost ... hij is maar 4 GIG
PFFFF ik kan er ook wel een rode Iskin omheen doen

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Dit topic is gesloten.