[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.492 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 107573

CJ schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:35:

Om even terug te komen op de G80. Als-ie echt zo veel transistoren zou hebben als 700M, misschien zit er dan wel een dedicated gedeelte voor physicsprocessing in G80. :)
Dat zou een prijs van $650 in ieder geval een heel stuk meer rechtvaardigen ja :9
Maar dan is het nog maar afwachten in hoeverre dat dedicated gedeelte zijn mannetje zal staan natuurlijk. Heerlijk die speculaties allemaal _/-\o_

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

En dan te bedenken dat het nog even geen sinterklaas is.

Een appart physics gedeelte vind ik een beetje raar klinken. Ik zou haast zeggen dat de gpgpu prestatie van nvidia kaarten beter maken sneller / beter / goedkoper is dan een appart physics gedeelte op de kaart.

m277755 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:00:
[...]

En dan te bedenken dat het nog even geen sinterklaas is.
Ik zie toch echt speculaties staan hoor 8)7

Zal wel humor zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 21-09-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146309

Ik ben nu alvast op zoek naar een leuke grafische kaart. Dit omdat ik rond december-januari wil upgraden naar het AM2 socket en daarbij moet ik mijn AGP kaart de deur uit doen en een PCIe kaart moet hebben.

Maar nu heb ik de 7900GT in het oog gekregen, in eerste instantie de 256MB versie die op Alternate voor € 280 te vinden is. Maar toen ik ff verder ging kijken zag ik dat er voor die prijs ook een 512MB exemplaar te vinden is.

De chip en het geheugen zijn enigzins gelijk aan elkaar, maar er zal toch een addertje onder het gras moeten zitten om die 512MB kaart zo goedkoop aan de man te brengen, in vergelijking met de andere 512-kaarten uit de 7900GT reeks.

Het grootste verschil dat ik heb kunnen ontdekken, qua specificaties dan, is dat de chip hoger geklokt is, maar dat het geheugen lager geklokt is. Dit kan komen doordat de 256-kaart door XFX aangeboden wordt en de 512-kaart door Gainward. Beide kaarten kosten € 279 alleen de specs verschillen dus.

Maar zit er dus een addertje onder het gras of heeft de Gainward gewoon 512MB geheugen met een chip die harder loopt en geheugen dat langzamer loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik denk het laatste, er zal in ieder geval weinig verschil zitten omdat het verschil in GPU-speed en memspeed elkaar op zullen heffen. Ik zou dan toch voor die 512MB gaan en het geheugen lekker bijklokken. Let wel (eigen keuze): nog altijd zijn de problemen met de 7900GT(X)-en niet helemaal opgelost! Be warned :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 13:20
Anoniem: 146309 schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:15:
Ik ben nu alvast op zoek naar een leuke grafische kaart. Dit omdat ik rond december-januari wil upgraden naar het AM2 socket en daarbij moet ik mijn AGP kaart de deur uit doen en een PCIe kaart moet hebben.

Maar nu heb ik de 7900GT in het oog gekregen, in eerste instantie de 256MB versie die op Alternate voor € 280 te vinden is. Maar toen ik ff verder ging kijken zag ik dat er voor die prijs ook een 512MB exemplaar te vinden is.

De chip en het geheugen zijn enigzins gelijk aan elkaar, maar er zal toch een addertje onder het gras moeten zitten om die 512MB kaart zo goedkoop aan de man te brengen, in vergelijking met de andere 512-kaarten uit de 7900GT reeks.

Het grootste verschil dat ik heb kunnen ontdekken, qua specificaties dan, is dat de chip hoger geklokt is, maar dat het geheugen lager geklokt is. Dit kan komen doordat de 256-kaart door XFX aangeboden wordt en de 512-kaart door Gainward. Beide kaarten kosten € 279 alleen de specs verschillen dus.

Maar zit er dus een addertje onder het gras of heeft de Gainward gewoon 512MB geheugen met een chip die harder loopt en geheugen dat langzamer loopt?
je kan ook gewoon een 7950GT kopen met 512ddr3 :9 tenminste dat ga ik doen en dan ben je voor 260 klaar :)
hoeveel intern geheugen moet je trouwens bezitten om een kaart met 512ddr3 goed te kunnen laten functioneren? 1gb voldoende?

[ Voor 4% gewijzigd door FDMK op 26-09-2006 12:09 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik ben bezig met het samenstellen van een nwe. computer en nu had ik als videokaart een Asus 7900GT TOP voor uitgezocht. Maar nu zie ik bij diverse computerwinkels en in de pricewatch dat de Asus 7950GT die net is uitgekomen, goedkoper is dan de 7900GT TOP. Dan kan ik toch veel beter voor de 7950GT kiezen, want volgens mij is die een stuk sneller, klopt dat? Ik kan nl. geen vergelijking tussen beide kaarten vinden. Qua specs zou de 7950GT sneller moeten zijn dan de 7900GT:

- 7900GT TOP:
256 MB
520 MHz (Engine)
1440 MHz (Geheugenclock)

- 7950GT:
512 MB
550 MHz (Engine)
1440 MHz (Geheugenclock)

Allebei zijn ze HDTV-compatible. Dus, ben ik gek als ik voor de 7900GT TOP ipv de 7950GT ga? Of is die 7950GT toch langzamer? Als iemand mij een link van een vergelijking tussen die twee kan sturen zou dat heel fijn zijn! Alvast bedankt!

Greetz, HetBiggie

@m277755:
Sorry daarvoor, maar het was niet mijn bedoeling om af te vragen welke kaart beter bij mij past, meer omdat ik me afvroeg hoe het kon dat de ene kaart, die in mijn ogen sneller is (en of dat inderdaad zo is), goedkoper is dan de andere, langzamere kaart. Daarom dacht ik dat ik mijn vraag hier wel kon posten. Blijkbaar heb ik me dus vergist, excuses.

[ Voor 17% gewijzigd door HetBiggie op 26-09-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Het is hier geen "welke kaart kan ik het beste kopen" of "wie wil me reviews sturen" topic.

Uit de topicregels:
@ Dit topic is vooral niét bedoeld om te posten dat:
- je je afvraagt welke kaart nu beter bij jou past, zie Google voor dozens of reviews.
@Jejking je hebt het misschien zelf gelezen in het Ati nieuwstopic, maar voor de zekerheid. Daar werd het volgende gepost:
jimbojansen90 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 21:49:
mss is het wel slim om zon rood waarschuwingkje voor het posten aan te vragen bij de mods..?? de vragen zijn de laatste tijd wel vaak.. welke kan ik beter nemen blabla.. iig offtopic gebrabbel..
Misschien zou het ook voor dit topic een goed idee zijn om een modje te vragen hier zo'n vierkantje te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146309

spyros schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:51:
[...]

je kan ook gewoon een 7950GT kopen met 512ddr3 :9 tenminste dat ga ik doen en dan ben je voor 260 klaar :)
hoeveel intern geheugen moet je trouwens bezitten om een kaart met 512ddr3 goed te kunnen laten functioneren? 1gb voldoende?
Tnx voor het aanhalen van de 7950GT. Ik ben dus eens gaan googlen naar de verschillen tussen de 7900GT en de 7950GT. De 7950GT komt beter uit de bus dan de 7900GT en soms is het verschil 40% in het voordeel van de 7950GT.

Maar in die test, welke hier te bewonderen is, hadden ze ook de X1900XT van ATI erbij, samen met de 7950GT en de 7900GT. Het viel me op dat de ATI overal beter in was totdat je AF en AA ging aanzetten in F.E.A.R., maar bij Loast Coast en Quake 4 kwam ATI toch weer beter uit de test, met AF en AA aangezet.

Maar door die test ben ik eens op zoek gegaan naar de ATI X1900XT en op Hardwaretotaal is die al te koop voor € 260 van ASUS, of voor € 320 op Alternate van Sapphire, maar de specs zijn voor zover ik zien kan identiek dus waarom dat grote prijsverschil er dan is moet je niet aan mij vragen.

Maar eigenlijk is de X1900XT veel aantrekkelijker dan de 7950GT als ik het zo bekijk, of weet er iemand iets over de X1900XT en/of 7950GT wat ik niet weet waardoor mijn twijfel weggenomen kan worden? Want ja, als je voor minder geld een betere kaart kunt kopen, waarom dan niet de goedkopere en betere kaart in plaats van de duurdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 146309 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:42:
Maar eigenlijk is de X1900XT veel aantrekkelijker dan de 7950GT als ik het zo bekijk, of weet er iemand iets over de X1900XT en/of 7950GT wat ik niet weet waardoor mijn twijfel weggenomen kan worden? Want ja, als je voor minder geld een betere kaart kunt kopen, waarom dan niet de goedkopere en betere kaart in plaats van de duurdere.
Ik was tot dezelfde conclusie gekomen, maar het schijnt dat de X1900 XT 512 niet meer (of nauwelijks) leverbaar is.

spyros schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:51:
[...]

Wil je in deze dagen gewoon lekker relax gamen, dan is 2gb gewoon écht een must. Er zijn talloze voorbeelden van games waarbij 1gb écht niet meer toereikend genoeg is, ook al heb je bijv Quad SLI ofzo :9 . Denk aan BF2, FEAR, Oblivian enz enz.

Anoniem: 54475

Heeft iemand hier een ervaring met de 7900 GTO? Ik krijg vandaag een binnen, en hopelijk kan ik (als het werk het toelaat) even kijken hoe die draait, want op prijs zit ie bijzonder goed. >:)

124138

Mensen ik weet dit is een discussie topic en geen hulp topic maar ik kan nergens het grote Geforce 7 topic vinden. Ja ik vind deel 14 maar daarna niks meer....Ik heb problemen en ik krijg maar geen antwoord van iemand hier op GOT. Dus mag ik het hier posten of niet ?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:48
124138 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:36:
Dus mag ik het hier posten of niet ?
Mits je maar duidelijk aangeeft wat het probleem precies is en wat je eraan gedaan hebt om het op te lossen. En dus niet een probleem als: "ik weet niet welke kaart ik moet kopen".

124138

biobak schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:48:
[...]

Mits je maar duidelijk aangeeft wat het probleem precies is en wat je eraan gedaan hebt om het op te lossen. En dus niet een probleem als: "ik weet niet welke kaart ik moet kopen".
Nee het is zeker niet zo iets. kijk ik heb ook al in de topic "Hacked Nvidia SLI drivers" geschreven maar niks vernomen en ik wil echt graag dit oplossen. Nu weet ik inmiddels dat je Sli kan draaien met de boven opgenoemde drivers op mijn asus p5w DH deluxe. Ik heb nu ook vernomen dat je ZONDER sli bridge het ook zou moeten werken. In principe werkt het zonder sli bridge.

Als ik Need for speed mostwanted speel werkt het. Moet er wel bij zeggen dat als ik het spel start grijze blokjes even zie en dan start het spel. En ook als ik in game het resolutie wil veranderen dan krijg ik zwart beeld en zie ik niks (terwijl het spel nog werkt ik hoor het en ik kan ook opties met me toetsenbord verandern maar ik zie niks).
Nu wou ik nog een voorbeeld geven. het spel Ghost recon AW. Die start ik en ik zie helemaal niks maar ik hoor dat het spel draait in het achtergrond (heb ook in de Nvidia profiel dit spel toegevoegd en Multi SLI aangezet. Mijn probleem is dut dit ! Ik wou weten kan dit echt liggen aan een SLI bridge die er NOG niet op heb ? Ik denk zelf van niet maar ja zeker weet ik niet ieder geval NOG niet. Heb al een sli brug besteld elders.

ik heb het volgende al geprobeerd:

-met coolbits geprobeed de freq. te optimaliseren....niet gelukt.
-met nHancer de profielen op elk mogelijke manier voor sli geconfigureerd....niet gelukt.
-heb ook andere gemod sli drivers geprobeerd...ook niet gelukt.

Nog iemand enig hulp hierbij?? of heb ik nu niks voor niks een sli opstelling op dit moederbord ????

Systeem specs:

core 2 duo (E6600) 2.4
1024 ddrII op 6400 dual channel
Asus p5W DH Deluxe
2x HET ZELFDE asus 7900GS 256mb
550 watt SLI ready van coolmaster.
plus die gemode drivers boven opgenoemd.

• biobak
124138 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:01:
[...]

Nog iemand enig hulp hierbij?? of heb ik nu niks voor niks een sli opstelling op dit moederbord ????
Het wordt officieel niet ondersteund, dus dan is het niet zo heel gek dat er problemen zijn. Ik weet zo snel helaas geen oplossing. Maar wat mij opvalt: Je hebt een 7900GS. Wordt die kaart wel goed ondersteund door de hacked SLI driver? De 7900GS is toch later uitgekomen dan de hacked SLI driver?

[ Voor 3% gewijzigd door biobak op 27-09-2006 11:24 ]

124138

Ja ik heb de hacked drivers die deze kaarten wel ondersteunen.....maja toch bedankt nog dan....

http://uk.theinquirer.net/?article=34672

We also learned that most specifications such as a 1500MHz clock are far from true and I have to remind you that we are talking about a 90 nanometre chip only, so don’t expect miracles from the clock speeds. It won't be more than 700MHz and we strongly believe it will end up even lower than that.

Tja, "we also learned" :) . Ik vraag mij dan toch altijd af van wie ze dat te horen krijgen dan. Maar dat die clockspeeds zo hoog zouden worden, dat geloofde toch haast niemand? Ik hoop dat er van de rest van die gelekte specs wel het nodige waar van is.

Verder valt mij op dat The Inq de laatse tijd erg pro Ati en anti nVidia is :9 . Volgens mij voelen ze zich buitengsloten door nVidia of zo ;)

Anoniem: 149755

Verder valt mij op dat The Inq de laatse tijd erg pro Ati en anti nVidia is :9 . Volgens mij voelen ze zich buitengsloten door nVidia of zo ;)
Tja, the inq is natuurlijk ook wel opgevallen dat de quad SLI een flop is. Verder is de ATI line-up op dit moment zeer competatief geprijst. Ook de geruchten dat de R600 een betere DX10 zou hebben dragen niet echt bij aan positivisme voor nVidia bij de inquirer.

124138

ok jongens. Mijn probleem is opgelost. Als mensen het zelfde probleem als mij ook hebben/krijgen het ligt gewoon aand die SLI bridge zonder dat werkt het gewoon niet goed. Thanx nog voor alle hulp.

Anoniem: 149755 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:54:
[...]

Tja, the inq is natuurlijk ook wel opgevallen dat de quad SLI een flop is. Verder is de ATI line-up op dit moment zeer competatief geprijst. Ook de geruchten dat de R600 een betere DX10 zou hebben dragen niet echt bij aan positivisme voor nVidia bij de inquirer.
Nee, volgens mij is er in het recente verleden iets gebeurd tussen die 2. Ik meende iets gelezen te hebben, op de site van The Inq zelf, dat nVidia een beetje boos was omtrent de berichtgeving in het verleden op de site. Kortom, gewoon een beetje kinderachtig van bijde partijen, en dat heeft verder niets te maken over hoe "goed" Ati wel niet bezig is de laatse tijd ;)

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
nVidia heeft een aantal regels voor editors. De tweede is rechtstreeks gericht op The Inq. Nogal logisch dat ze er soms dan extra olie op het vuur gooien. :P

Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2006/03/09/ati_and_nvidias_same_day_mega_launch_mayhem/rules.jpg

Bron:
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=30180
http://www.tomshardware.c...launch_mayhem/page17.html

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 22:17
ook even een klein vraagje: Sinds ik windows opnieuw installed heb en de drivers opnieuw geinstalleerd heb wordt mijn videokaart (Asus GeForce 7900gt) opeens herkent als een 7900GT/GTO?

hoe komt dit :p en is een GTO slechter dan een GT?

CJ schreef op woensdag 27 september 2006 @ 18:52:
nVidia heeft een aantal regels voor editors. De tweede is rechtstreeks gericht op The Inq. Nogal logisch dat ze er soms dan extra olie op het vuur gooien. :P

[afbeelding]
Lol die zocht ik ja ;)

@hierboven: heb je de laatse WHQL drivers er op of heb je beta drivers te pakken? In dat laaste geval kan het zijn dat jouw kaart niet officieel ondersteund wordt, al lijkt me dat sterk, met zo'n recente kaart.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 27-09-2006 19:31 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
leonpwner1 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 19:02:
ook even een klein vraagje: Sinds ik windows opnieuw installed heb en de drivers opnieuw geinstalleerd heb wordt mijn videokaart (Asus GeForce 7900gt) opeens herkent als een 7900GT/GTO?

hoe komt dit :p en is een GTO slechter dan een GT?
Heb ik ook. Volgens mij staat 't voor GT(overclocked), en is het gewoon in de nieuwe drivers zo dat het ook zo weergegeven wordt..

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Nee, een GTO is beter dan een GT.

Ter vergelijking:

De GF7900GTX draait op 650Mhz core en 800Mhz mem
De GF7900GTO draait op 650Mhz core en 660Mhz mem.
De GF7950GT draait op 550Mhz core en 700Mhz mem.
De GF7900GT draait op 450Mhz core en 660Mhz mem.

Ze hebben allemaal 24 pipes alleen wordt er gespeeld met de core en memory snelheden. Waarschijnlijk schaart nVidia de 7900GT en 7900GTO gewoon onder dezelfde noemer, ondanks de snellere core. Ik geloof dat als er ander geheugen (of meer geheugen) werd gebruikt, de kaart waarschijnlijk wel een aparte benoeming in de drivers had gekregen. Nu is de core gewoon gelijk (alleen iets hoger geklokt) en is ook het geheugen gelijk van de GT en GTO (beide 256MB op 660Mhz).

Overigens is de GTO op dit moment alleen in Engeland bij OcUK te koop, maar verwacht wordt dat hij elders ook snel te krijgen zal zijn voor de prijs van zo'n $249-299.

[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 28-09-2006 12:13 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49
De MSI 7900GTO is al leverbaar in NL voor 249,=
Tenminste, alternate zegt stock te hebben.

http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=122316
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JBXNN5

• FDMK
zo er word door nvidia flink wat bomen geplant :9 om dat wel bekende bos te creëren waardoor je de bomen niet meer kan zien |:( :z

1 voordeel is wel...dual slot :o

[ Voor 11% gewijzigd door FDMK op 27-09-2006 22:09 ]

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 11:35
Benchmarks 7950GT en 7900GTO :

Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/dossiers/7950gt/bencha.gif

Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/dossiers/7950gt/benchb.gif

Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/dossiers/7950gt/benchc.gif

Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/dossiers/7950gt/benchd.gif

Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/dossiers/7950gt/benche.gif

Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/dossiers/7950gt/benchf.gif

Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/dossiers/7950gt/benchg.gif

Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/dossiers/7950gt/benchh.gif

Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/dossiers/7950gt/benchi.gif

Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/dossiers/7950gt/benchj.gif

http://www.matbe.com/actualites/14340/test-geforce-7950gt/

De GTO is gelet op de prijs bij Alternate een fijn kaartje, alleen doet het me afvragen waarom de 7950 GT wordt uitgebracht.

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 14:46
die 7950GT is er toch ook en 512MB uitvoering? Die is wel wat sneller dan de 256MB versie die in de benchmarks hierboven is opgenomen neem ik aan....

Flickr

• m277755

m277755

leest meer dan hij typt

Vast niet heel veel. Als je kijkt naar de x1900xt 256mb en 512mb zie je dat die ook niet zoveel schelen.

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat mij opvalt is dat die bij Alternate 24 pipes heeft, en die bij informatique 16 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54475

De kaart heeft standaard 24 pipes, alleen mem is lager. Wel naar GTX waarden over te clocken, wellicht verder.
Sipio schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:34:
[...]

Wat mij opvalt is dat die bij Alternate 24 pipes heeft, en die bij informatique 16 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

_/-\o_

Die koeler ook :O

source

Had ik toch niet verwacht :>

(t is alleen 768mb ram ;), 1GB gaat wat moeilijker op 12 chips ;) )

[ Voor 73% gewijzigd door DesertShooter op 29-09-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Oops, ja, daar heb je gelijk in. :P Ik had op B3D gelezen dat er 1GB RAM op zat dus nam dat eigenlijk klakkeloos over. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

:X

Dus toch een dikke stroomleecher. Jammer. Ik denk dat als die kaarten zó veel stroom gaan zuipen dat ik het maar voor gezien hou. Dan sla ik wel een ronde over totdat het stroomverbruik wordt aangepakt. Laat ze alsjeblieft eens een oplossing bedenken voor dat extreme stroomverbruik. Bij de CPU's is stroomverbruik een belangrijk issue, (ook voor marketing) maar bij graka's wordt het steeds extremer.

Ik vind de geshowde kaart ook niet "mooi" trouwens. En hij lijkt ook ERG lang te zijn. 7900GX2 achtig. Die is ook zo lang (Nee niet 7950GX2 ;) )

Waar is die watercooling trouwens goed voor? :? Dit lijkt mij toch geen standaard G80 kaart?

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 29-09-2006 17:26 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170063

Zoals Desertshooter al probeert te zeggen, de pics zijn fake, bekijk die koeler maar eens goed }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mag idd hopen dat ze fake zijn ja. Echt ontieglijk lelijk om eerlijk te zijn ;( . Ok ok het gaat niet direct om de buitenkant, maar een beetje sexy mag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
Ik vind het er wel echt uitzien en de geruchten lijken ook wel ongeveer te kloppen. Volgens de geruchten krijgt de GTX waterkoeling en de GT luchtkoeling. De waterkoeler heeft ook koperen heatpipes. X1950XT-achtige koeler hebben ze goed afgekeken bij Ati ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 107573 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 18:28:
Ik mag idd hopen dat ze fake zijn ja. Echt ontieglijk lelijk om eerlijk te zijn ;( . Ok ok het gaat niet direct om de buitenkant, maar een beetje sexy mag wel :)
Als ze kloppen is dit gewoon het referentiemodel, partners van nVidia maken daar wel wat moois van ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee jongens ze zijn nep, kijk nou eens naar die koeler op de kaart :P Je ziet de tafel er door.
check deze:http://img216.imageshack....mage=1159518192134hn1.jpg

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Anoniem: 170063 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:25:
Nee jongens ze zijn nep, kijk nou eens naar die koeler op de kaart :P Je ziet de tafel er door.
Ik denk dat het gewoon de metalenplaat is van de koeler, gewoon slechte kleuren op die foto.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
volgens mij is dat de ati x1950pro cooler die zwart gespoten is met een 7900gx2 en 2 stroomaansluitingen erbij gefotosoept

http://specs.tweak.to/15535

• Saturnus
  • Niet online
Volgens mij is die niet nep, de cooler van de X1950 heeft toch een iets andere vorm + andere fan + andere kleur + andere bedekking...

Ik denk dat het gewoon de metalenplaat is van de koeler, gewoon slechte kleuren op die foto.
bekijk de close-up maar eens, deze: http://img135.imageshack....mage=1159518536067it3.jpg
Dat is toch duidelijk de ondergrond. Het is dus gewoon een slechte photoshop. :+

Edit:
T is toch de plaat van de koeler :P ,

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 170063 op 30-09-2006 23:16 ]

Anoniem: 114616

Die foto kan best nep zijn maar dan kan je het niet aan die koeler zien. Wat je daar ziet is gewoon de metalen plaat die op de core zit...

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 15:00

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 170063 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:29:
[...]

bekijk de close-up maar eens, deze: http://img135.imageshack....mage=1159518536067it3.jpg
Dat is toch duidelijk de ondergrond. Het is dus gewoon een slechte photoshop. :+
Dat is de ondergrond niet, maar de heatsink. Vergelijk de textuur van de ondergrond maar met die van de heatsink. Bovendien zie je onder de fan links nog een (mem chippie/uitsparing)? zitten. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet fake is natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door edward2 op 30-09-2006 14:01 ]

Niet op voorraad.

• biobak
[...]

|:(
Je kunt toch gewoon het hoogteverschil zien. Dat metaal onder koeler ligt nota bene boven op de pcb. Dat is toch geen tafelblad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hier zie je namelijk de uitsparing voor de memchips de onder grond door de heatsink. Ik denk zelf dat dit gewoon de real deal is afgaande op enkele cracks op b3d:

Afbeeldingslocatie: http://www.tagteam.dk/randompics/G804.jpg

Niet op voorraad.

• Saturnus
  • Niet online
Nou even niet over fake ja/nee.
Maar zie ik hier nou een luidsprekertje? :P
http://img135.imageshack....mage=1159518536067it3.jpg

• XanderDrake
  • Laatst online: 01:12

XanderDrake

Build the future!

Ik zat net rond te browsen op Mike's Hardware. Een leuke site die alle roadmaps van veel tech bedrijven onderzoekt en ze vervolgens fijntjes in een langlopende agenda knalt. Daar kwam ik de volgende kaart tegen:
nVidia GeForce 7650 GS is expected to be released Late September. Featuring a G73-B1 core, this desktop GPU will be built on an 80nm process. The G73-H-B1 core additionally integrates native support for HDMI and HDCP to reduce cost for boards supporting these features.
Kijk aan, de 7700 Go is niet de enige kaart die nu al uitkomt op 80nm! Ik kan me voorstellen dat als nVidia nu al ervaring opdoet op dit procédé dat later de G80 ook wel geëtst gaat worden op 80nm :)

Verder is deze core een ideale HTPC GPU: koeler, goedkoper dan de 7600 maar net zo snel, wel ondersteuning voor PureVideo en native HDMI-HDCP (wat verder de prijs drukt: niet meer afhankelijk van externe chip producenten voor de HDCP chip, waardoor grote getallen kaarten kunnen gelanceerd worden).

Erg leutig :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:59
RappieRappie schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 17:24:
[...]

Dus toch een dikke stroomleecher. Jammer. Ik denk dat als die kaarten zó veel stroom gaan zuipen dat ik het maar voor gezien hou. Dan sla ik wel een ronde over totdat het stroomverbruik wordt aangepakt.
dat de kaarten zoveel stroom verbruiken ligt aan onszelf....wij willen tenslotte steeds betere/snellere kaarten/spellen...

en geloof me maar dat ze er alles aan hebben gedaan om het verbruik binnen de perken te houden...stel je voor als ze dat niet hadden gedaan !?

ronde overslaan ?....denk je echt dat de volgende generatie sneller, én zuiniger wordt ? :z

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Detonator op 30-09-2006 15:02 ]

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
ronde overslaan ?....denk je echt dat de volgende generatie sneller, én zuiniger wordt ?
Nee maar misschien brengen ze net als met de 7800GTX een stroomzuinigere versie uit. 7900GT is niks anders dan een 7800GTX maar dan op 90nm. Waarom zou dat met de G80 niet kunnen?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

keldererik schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:14:
[...]

Nee maar misschien brengen ze net als met de 7800GTX een stroomzuinigere versie uit. 7900GT is niks anders dan een 7800GTX maar dan op 90nm. Waarom zou dat met de G80 niet kunnen?
die kwam ook pas later ;) zal even duren voordat ze alles 100% onder de knie hebben en de yields nog hoger

• biobak
Ach, je kunt altijd nog een extra voeding kopen voor je videokaarten. Ik heb nog een 535 Watt voeding over, dus "bring it on". Alleen nog een kast vinden waar twee voedingen in kunnen en wat eleganter is als een CM stacker.

Afbeeldingslocatie: http://pcforum.hu/site.pc/text/quicknews/10117/thermaltake-power-express-250w.jpg

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
[...]

Je kan toch duidelijk zien dat dat idd het metaal van de cooler is? kijk maar eens naar het bevestigings punt, dat is hetzelfde maar je kan duidelijk zien dat het er boven zit.
onder de fan zitten gaten voor de ram sinks, deze hoeven waarschijnlijk niet gecht hard gekoeld te worden, of ze worden zo juist beter gekoeld.

ik vond het zelf ook best onduidelijk maar de foto die jij geeft maakt het mij wel duidelijk. dit is echt GEEN photoshop!

zelf dacht ik dat hij misschien zoals de bovenste kaart van de 7950GX2 door de PCB lucht haalde maar dat werd dus ontkracht door de schot van de achterkant van de PCB.

Plus dat de tafel een soort draden heeft en het koelblok heeft een zandstraal look.

Audi S3

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
Ik vind dit toch wel erg te ver gaan.. Dit ziet er nog veel groter uit dan mijn x1800xt en ik vind die al enorm lomp om mee te werken en zou daardoor bijna een andere aanschaffen en nu zouden ze de kaarten nog groter maken... Ati en nvidia zouden beter wat meer denken zoals intel en amd, zij slagen er wel in om zuinige chips op de markt te brengen die steeds beter presteren...

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

• TheZeroorez
  • Niet online
Renegade! schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:09:
Ik vind dit toch wel erg te ver gaan.. Dit ziet er nog veel groter uit dan mijn x1800xt en ik vind die al enorm lomp om mee te werken en zou daardoor bijna een andere aanschaffen en nu zouden ze de kaarten nog groter maken... Ati en nvidia zouden beter wat meer denken zoals intel en amd, zij slagen er wel in om zuinige chips op de markt te brengen die steeds beter presteren...
Daar heb ik weinig aan toe te voegen.

Ik snap dat een GPU toch wel iets meer moet lurken dan een CPU, en ook snap ik dat de GPU zélf geheugen, een een soort-van moederbordje heeft, maar dan nog is het echt te gek voor woorden dat je een externe voeding nodig hebt enzo..

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:07
Anoniem: 170063 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:25:
nou dat gat waardoor je door akn kijken naar de tafel zou misschien een foefje kunnen zijn om zo lucht van twee aknten van de kaart aan te kunnen zuigen. zeker ivm met sli waardoor er een andere kaart ervoor kan zitten.

aar wat mijn aandacht trekt is het volgende:
als je goed kijkt naar recht onder op het PCB waar nVidia staat en vervolgens het witte lijntje dat helemaal aan de onderkant van het pcb zit volgt naar links toe. zie je op eeng egeven moment net links van de schroef van de koeler dat dat lijntje onderbroken is, het lijkt wel alsof daar een stuk photoshop pcb op is geplaats wat net scheef is gevallenw aardoor het lijntje is onderbroken

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
dangerpaki schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:29:
[...]

nou dat gat waardoor je door akn kijken naar de tafel zou misschien een foefje kunnen zijn om zo lucht van twee aknten van de kaart aan te kunnen zuigen. zeker ivm met sli waardoor er een andere kaart ervoor kan zitten.

aar wat mijn aandacht trekt is het volgende:
als je goed kijkt naar recht onder op het PCB waar nVidia staat en vervolgens het witte lijntje dat helemaal aan de onderkant van het pcb zit volgt naar links toe. zie je op eeng egeven moment net links van de schroef van de koeler dat dat lijntje onderbroken is, het lijkt wel alsof daar een stuk photoshop pcb op is geplaats wat net scheef is gevallenw aardoor het lijntje is onderbroken
ik zie echt niet wat je bedoelt hoor.. kan je ff met paint wat duidelijk maken ?

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Wat mij opviel aan de foto's was juist dat het oude nVidia logo erop zit, en niet de nieuwe. Verder zijn er wel foto's van de losse koeler, maar geen foto van de nVidia core.

Dat wil niet zeggen dat het allemaal nep is, maar helemaal echt lijkt het zo op het oog ook niet te zijn.

Maar goed, met een beetje geluk hoeven we niet al te lang te wachten voor dat de werkelijke kaarten geintroduceerd worden (hopelijk november ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544

straks is het gewoon een oud prototype model van de geforce 5-serie, veel hitte, veel stroom :d
dat ze gewoon eens weer bovenhalen(er staat immers een oud logotje op :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49
Deze week jaarlijkse Ngagement in Amsterdam. nVidia partner conference, zal leuk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 01:12

XanderDrake

Build the future!

The Source schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:58:
Deze week jaarlijkse Ngagement in Amsterdam. nVidia partner conference, zal leuk worden.
Keep us posted as much as possible, thnx :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Nvidia to launch DirectX 10 chip in mid-November
Monica Chen, Taipei; Jessie Shen, DigiTimes.com [Monday 2 October 2006]

Nvidia is expected to announce the world's first DirectX 10-compliant graphics chip, the GeForce 8800 (codenamed G80), in the middle of November, graphics card makers revealed. However, despite the advantage of early launch, demand for the new graphics processing unit (GPU) will depend on penetration rate of the new Windows Vista OS and availability of new PC games supporting DirectX 10, the makers indicated.

With Shader Model 4.0 support, DirectX 10 will improve visualization and rendering capabilities utilized in PC games, also reducing CPU overhead, according to the makers. It means that game developers will get additional space to make their games more sophisticated, said the makers.

The makers expressed the doubt that ATI's next-generation R600 chip, which is also expected to support DirectX 10, may appear in the market before 2007. Nevertheless, ATI will continue benefit from its close relationships with Microsoft around the Xbox 360, the makers said.

Since DirectX 10 is positioned as a Vista-only solution, with presumably no ability to work with previous Windows versions, Nvidia's move to launch the GeForce 8800 in November should rather be considered as a symbolic step, said industry sources. So far, Microsoft only promised that Windows Vista will run DirectX 9.0, allowing to later upgrade it to DirectX 10 via Windows Update, the sources indicated. When Microsoft releases a DirectX 10-capable OS, ATI will perhaps catch up with the competition, the sources added.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
Is er al bekend wanneer de Nvidia drivers ook SLi voor de Intel chipsets gaan ondersteunen?

zie ook:

nieuws: Binnenkort SLI voor Intel-chipsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172999

Oh jezus ati liefhebbers.

Deze kaarten zijn toch duidelijk echt. als ze nep zijn waarom kondigt nvidia ze dan aan om ze te gaan verkopen rond midden november????

Dan lijkt me het een beetje raar om een ''neppe'' foto's te laten vrijgeven.
denk toch eerst na voor dat je iets gaat lopen zeuren.
Ohja dat gat van de foto zou eens wel goed kunnen gaan doen voor de tempratuur ^^ worden de kaarten ook wat een stukje cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat heeft dat nou weer met Ati liefhebbers te maken 8)7

Er wordt hier gewoon gespeculeerd over de , al dan niet gephotoshopte, eerste plaatjes van een niewe generatie nVidia GPU's. De een denkt zus, de ander denkt zo. We zullen het snel genoeg zien.

Waar ik méér beniewd naar ben is of we de komende week tijdens dat Ngagement gebeuren de wat meer concrete specificaties kunnen verwachten omtrent de G80 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 18:46
Over die 7900GTO. Het is gewoon een volle 7900GTX hoor, alleen met lager speeds. Gewoon 1.1ns geheugen volgens mijn (betrouwbare ?) bron. Als we hem mogen geloven draait zijne al op 690/1740 terwijl standaard 660/1320 is. Aan de OC op het geheugen te zien blijkt zijn 1.1 ns geheugen verhaal daarmee ook over een te komen. Hoe dan ook, over een weekje heb ik hem ook en dan zal ik eens kijken. Alhowel als hij stil is, ga ik de koeler er niet afhalen en kan ik dus niet zien of het idd 1.1 ns geheugen is :P

En over zuinigheid gesproken. Nieuwe generaties kunnen echt wel zuiniger worden hoor. Mijn 6800Ultra is een enorme energieslurper en wordt bloedje heet. Voor de 7900gt zijn er passieve koelingen oftewel laag verbruik. De GTX is hoger geklokt maar zal dus ook lang niet zoveel slurpen als de 6800Ultra. Kon zo snel niet een echte bron/review vinden overigens.

edit: Betere bron en uitgebreide review met foto's: hierzo

[ Voor 8% gewijzigd door dinkelover op 04-10-2006 01:04 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 16:08
He ik kwam net deze review tegen. Blijkt toch best wel een zeer goede kaart te zijn :)

http://www.hkepc.com/bbs/...rce7900gto-msi&rid=678406

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124625

Ben wel benieuwd, vond de prijs wel erg gunstig, dus heb ik 'm ook maar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Nog wat G80 geruchten.

G80 zou al sinds Januari klaar zijn, maar nVidia heeft er toch voor gekozen om 2 respins uit te voeren. Het schijnt dat G80 eigenlijk al wel aan het begin van het jaar had kunnen uitkomen in een andere vorm dan wat het nu is. Maar nVidia had blijkbaar iets gezien en besloot toen om de specs toch maar op te voeren. Zo schijnt het dat de eerste G80 gewoon een 256-bit memory interface had. De eerste G80 samples die developers in handen kregen hadden namelijk 512MB geheugen en niet 768MB.

Volgens de geruchten zit nVidia nu heel erg te werken aan de drivers. Twee maanden geleden zou de G80 niet beter presteren dan een GF7950GX2 en was het geheel niet erg stabiel. De meeste stabiliteitsproblemen zijn inmiddels verholpen, maar aan de drivers voor Vista kan nog wel wat gebeuren. Zo zou de G80 in XP wel zo'n 150% sneller zijn dan in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm het is inderdaad opvallend stil op driver gebied de laatste 2 tot 3 weken. Nergens eens béta' tje te bekennen. Nu weten we dus gelijk waarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 19:33
Ik heb inmiddels de MSI 7900GTO in mijn pc hangen en draait nu op 690/1600.
Mem heb ik nog niet verder geprobeerd want de schuif gaat niet verder :+ .
Hij wordt maximaal 65gr C. en is zeer stil.
Topkaartje dus!

[img=http://img439.imageshack.us/img439/869/screen02fx9.th.jpg]

[ Voor 53% gewijzigd door coob op 04-10-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
  • Laatst online: 28-05 00:14
coob schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:47:
Ik heb 'm ook gekocht, draait lekker.
Wel een grote kaart, paste nauwelijks in m'n kast. Fan draait geruisloos.
Eén vraag: als je 'm nou op zulke kloksnelheden draait (ik kom niet tot 690/1600, maar hij klokt wel een fink eind over: 650/1600 ging wel), dan is het toch gewoon een GTX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544

r_mnk schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:02:
[...]

Ik heb 'm ook gekocht, draait lekker.
Wel een grote kaart, paste nauwelijks in m'n kast. Fan draait geruisloos.
Eén vraag: als je 'm nou op zulke kloksnelheden draait (ik kom niet tot 690/1600, maar hij klokt wel een fink eind over: 650/1600 ging wel), dan is het toch gewoon een GTX?
ja dat is hij inderdaad maar je hebt wel paar honderdeur pleurietjes uitgespaard. leuk toch :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
coob schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:47:
Mem heb ik nog niet verder geprobeerd want de schuif gaat niet verder :+ .
Hij wordt maximaal 65gr C. en is zeer stil.
Topkaartje dus!

[img=http://img439.imageshack.us/img439/869/screen02fx9.th.jpg]
m2 ik krijg m hopelijk zaterdag binnen 8) ben echt benieuwd of die zo stil is als mensen zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Vraag me af hoe lang die GTO leverbaar blijft, qua prijspositionering op hetzelfde niveau als een 79xxGT maar qua prestaties een redelijk stuk beter. Nvidia houdt dus even opruiming, maar het lijken geen officieel uitgebrachte kaarten. Op de MSI-site kom je bijvoorbeeld de GTO-kaart niet tegen, terwijl de 7950GT er wel tussen staat.

Zelf ook maar snel die GTO ingeslagen, duurt nog wel even voordat een GTX op hetzelfde prijsniveau komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2024

ElemenTAL

Tweaking the elements

8800GTX

* 575MHz Core Clock
* 900MHz Mem Clock
* 768MB GDDR3 memory
* 384-bit memory interface (86GB/s)
* 128 unified shaders clocked at 1350 MHz
* 38.4 billion pixels per second theoretical texture fill-rate
* 450W PSU Recommended
* Hard launch in second week of November

8800GTS

* 500MHz Core Clock
* 900MHz Mem Clock
* 640MB GDDR3 memory
* 320-bit memory interface (64GB/s)
* 96 unified shaders clocked at 1200 MHz
* ?? billion pixels per second theoretical texture fill-rate
* 400W PSU Recommended
* Hard launch in second week of November
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4442
http://www.beyond3d.com/f...hread.php?t=33576&page=33

Nuff Said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
wel mooi eigenlijk als ik het me zo bedenk...gto :X anders pakken we die term gewoon ff van ati :z Ik ben er overigens niet rouwig om dat ik een GTX met de GTO naam op de kop kan tikken voor 234 euries O+ goede zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 10:31

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
CJ schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:35:
[...]
Om even terug te komen op de G80. Als-ie echt zo veel transistoren zou hebben als 700M, misschien zit er dan wel een dedicated gedeelte voor physicsprocessing in G80. :)
Blijkbaar zat ik er niet ver van af. ;)

nVidia schijnt dus een nieuw soort PureVideo engine, maar dan voor Physics aan boord van G80 te hebben genaamd: Quantum Physics Engine. Zie ook: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ericr schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 00:02:
Vraag me af hoe lang die GTO leverbaar blijft, qua prijspositionering op hetzelfde niveau als een 79xxGT maar qua prestaties een redelijk stuk beter. Nvidia houdt dus even opruiming, maar het lijken geen officieel uitgebrachte kaarten. Op de MSI-site kom je bijvoorbeeld de GTO-kaart niet tegen, terwijl de 7950GT er wel tussen staat.
Ik heb wel op verschillende sites gelezen dat het bij MSI om een beperkte oplage van 2000 stuks zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
coob schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:52:
[...]

Ik heb wel op verschillende sites gelezen dat het bij MSI om een beperkte oplage van 2000 stuks zou gaan.
weet je toevallig hier de reden ook van? :) ik heb er dus 1 van die 2000 :*)

[ Voor 5% gewijzigd door FDMK op 05-10-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

spyros schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:54:
[...]

weet je toevallig hier de reden ook van? :) ik heb er dus 1 van die 2000 :*)
Hoe doe je dat, zit je in de handel?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
edward2 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:04:
[...]

Hoe doe je dat, zit je in de handel?
ik neem aan iig als ik er 1tje heb dat het er 1 is van die 2000..het is tenslotte een MSI 7900GTO 512 dus ging er gemakshalve vanuit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweak_Jerommeke schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:14:
[...]

Wow, 128 unified shaders? :p Hoeveel moet dit grapje gaan kosten. 8)7
Gewoon, 650 harde US dollars bij de launch :+ . Ik pak de doos van mijn GX2 maar alvast, want die wordt binnenkort ingeruild voor een 8800GTX :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragfreak
  • Laatst online: 26-03-2023
Heeft iemand al een goede leesbare (engelse) review kunnen vinden van de geforce 7900GTO? Ik heb een tijdje gezocht, maar het wil niet echt lukken. Ik zit er aan te denken een de 7900GTO te kopen als goedkope updrage van mn 7800gt, maar zou graag willen weten hoe goed de prestaties zijn van de 7900GTO t.o.v. bijvoorbeeld de evenhoog geprijsde X1900XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

spyros schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:09:
[...]

ik neem aan iig als ik er 1tje heb dat het er 1 is van die 2000..het is tenslotte een MSI 7900GTO 512 dus ging er gemakshalve vanuit :D
Oh nevermind, ik dacht dat het om de GTX8800 ging, ik ben duidelijk een beetje in de war na de 8800 specs ;) Wat een specs zeg.. 8)7

Die GTO is een geweldig kaartje, na OC'en heb je gewoon een GTX voor 250 eur.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Oh nevermind, ik dacht dat het om de GTX8800 ging, ik ben duidelijk een beetje in de war na de 8800 specs ;) Wat een specs zeg.. 8)7
Die GTO is een geweldig kaartje, na OC'en heb je gewoon een GTX voor 250 eur.
Je bent niet de enige, las net de specs. OMFG >:), als die qx6800of de k8l nog lang op zich laten w88 dan zijn we weer cpu limited in games.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
fragfreak schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:24:
Heeft iemand al een goede leesbare (engelse) review kunnen vinden van de geforce 7900GTO? Ik heb een tijdje gezocht, maar het wil niet echt lukken. Ik zit er aan te denken een de 7900GTO te kopen als goedkope updrage van mn 7800gt, maar zou graag willen weten hoe goed de prestaties zijn van de 7900GTO t.o.v. bijvoorbeeld de evenhoog geprijsde X1900XT.
Ericr in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."

De grafieken die ik heb geplaatst moeten toch genoeg zeggen. Komt wel uit een Franse review, maar eerlijk gezegd boeien de woorden weinig als je die graphs ziet. De 7900GTO is een prima kaart die ook nog eens redelijk stil is vergeleken met een 256Mb 1900XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Hmm het lijkt er op dat die 7900GTO net zoiets is als de X800GTO2 vorig jaar, zelfde core als highend alleen wat lagere kloks. Wel een stuk goedkoper dus voor een beetje oc-er de kans om een high-end kaart te kopen voor mid-range prijzen. Een buitenkansje. :9 Het enige is nu natuurlijk wel dat je dan een DX9 kaart aanschaft vlak voordat DX10 uitkomt, maar goed hoe belangrijk je dat vind moet je natuurlijk zelf bepalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 59888 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 15:32:
Hmm het lijkt er op dat die 7900GTO net zoiets is als de X800GTO2 vorig jaar, zelfde core als highend alleen wat lagere klokts. Wel een stuk goedkoper dus voor een beetje oc-er de kans om een high-end kaart te kopen voor mid-range prijzen. Een buitenkansje. :9 Het enige is nu natuurlijk wel dat je dan een DX9 kaart aanschaft vlak voordat DX10 uitkomt, maar goed hoe belangrijk je dat vind moet je natuurlijk zelf bepalen. :)
Maar de prijs past totaal niet in het rijtje. Zelfde prijs als de 7950 GT die toch ook weer een stuk langzamer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Laatst online: 01-02 09:56
Is de XFX 7950 GT de enige in de 7900 familie die passief gekoeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Laatst online: 29-05 03:32
Bij die MSI 7900GTO staat bij azerty -> 236€ garantieperiode 3 maanden en bij alternate -> 249€ garantieperiode 24 maanden. Zou dit bij azerty een fout zijn? 3 maanden is wel echt weinig :(

EDIT: er staat nu 36 maanden, groot verschil :)

[ Voor 11% gewijzigd door _Silencer op 05-10-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ericr schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 00:02:

Zelf ook maar snel die GTO ingeslagen, duurt nog wel even voordat een GTX op hetzelfde prijsniveau komt.
Op de Duitse site van MSI staat de GTO er wel bij.
http://www.msi-computer.d..._idx_view.php?Prod_id=622

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Er doen zich vandaag veel geruchten de ronde dat Intel nVidia gaat overnemen. De prijs is iig hoog, nVidia is zo'n 10 miljard dollar waard.

http://www.hardware.info/...t_binnen_24u_nVidia_over/
nieuws: Overname nVidia door Intel 'kwestie van uren'

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hacku schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:55:
Er doen zich vandaag veel geruchten de ronde dat Intel nVidia gaat overnemen. De prijs is iig hoog, nVidia is zo'n 10 miljard dollar waard.

http://www.hardware.info/...t_binnen_24u_nVidia_over/
nieuws: Overname nVidia door Intel 'kwestie van uren'
Persoonlijk kan ik me het niet echt voorstellen.

* nvdia is behoorlijk duur.
* de bedrijfsculturen lijken behoorlijk te verschillen.
* AMD had geen enkele kennis op grafisch gebied. Intel wel. Ze zijn de grootste vanwege hun integrated marketshare. Voor het geld van een evt. overname kan Intel een behoorlijk aantal topdogs overnemen van nvidia/amdati.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP !

Dit is een discussietopic. Hierin is de bedoeling dat je hier discussieerd over alles wat gerelateerd is aan grafische producten van nVidia. Voor de regels van dit topic kijk je in de topicstart!
Wat voorbeelden van wat o.a. not done is:
- Kaart merk/type X is niet leverbaar bij shop Y
- Jippie! Ik heb mij kaart binnen! ...
- Welke GeForce # moet ik kopen?
- Check mijn nieuwe persoonlijke 3DMark## score
- Mijn kaart werkt niet/slecht, hoe fix ik dat?