Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 9 ... 37 Laatste
Acties:
  • 429.422 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383342

Zo,

Mijn kast is af! Nu de installatie nog van de software en alles vlekkeloos laten lopen hehe

Even een paar reacties:

- Beste beeld (zeker voor MAME/Arcade) is een gewone TV (in 4:3 formaat). Probeer een zo modern mogelijke te pakken te krijgen voor een zo laag mogelijk bedrag. Het liefst een bekend merk in TV-land zoals Sony, Philips Panasonic o.i.d. Neem een zo groot mogelijke TV als de ruimte die je hebt toelaat.
Wil je liever gebruiksgemak ga dan voor een zo groot mogelijke CRT monitor en als laatste een LCD/TFT (als het echt niet anders kan)

- X-Arcade tankstick: ikzélf heb juist zeer goede ervaring met dit product. Makkelijk aan te sluiten, goede support op het internet te krijgen en veel emulators ondersteunen de X-Arcade joysticks zelf al (ingebouwd)
Verder zit er levenslange garantie op (al zal dat ongetwijfeld heel wat voeten in aarde hebben wil je daar 10 jaar later gebruik van maken, maar toch) en voelt de mijne robuust aan. Goede knoppen met "harde" schakelaars eronder, goede "realfeel" joysticks, programmeerbaar, geen drivers nodig en mooi afgewerkt (het geheel is ingebouwd in een houten kast)
Wat me echter wel opviel toen ik daarstraks even rondzocht of en waar ze te koop zijn in nederland, was een hele zooi aanbiedingen (zo rond de 40 euro). De mijne kostte 150 euro (gekocht bij de psxshop die helaas ermee moest stoppen) en is perfect voor wat ik ermee wil. Misschien dat een aantal handelaren rommel proberen te verkopen. Misschien namaak ofzo? Of slechte refurbished versies? Anderzijds afgekeurde troep? Ik weet het niet maar als je een X-arcade op de kop kan tikken voor minder dan 125 euro zou ik um zeker heel erg goed controleren op fouten en afwerking!!!

Als je zelf de controls in elkaar gaat zetten wat ben je dan aan kosten kwijt? De X-arcade (2-sticks uitvoering, geen trackball) heeft 20 knoppen + 2 joysticks en een reset knop (om nieuwe layout te activeren)
- switches kosten 1 euro/stuk (tussen de 0,50 en 1,35 euro voor cherryswitches, merk)
- buttons kosten zon 2,50 euro/stuk (tussen de 2 en 3 euro)
- joysticks kosten zo'n 14,50 euro/stuk
- beetje hout een euro of 5 denk ik?
- schroefjes, spijkers, lijm, bedrading soldeer spul schat ik in totaal (als je dat allemaal niet hebt) een euro of 15 bij de DHZ markt (+ 12,50 euro als je een soldeerbout ook hebben moet)
- speciale interface om alles aan te sluiten op je MAME PC (werkelijk geen idee wat dat zal kosten)

Opgeteld kom je dan op: 20x1 + 20x2,5 + 2x14,50+5+15 = 119 euro (+12,50 voor een soldeerbout?)
plus die interface voor tussen je controls en je PC (die ik heb gevonden was een HAPP controls USB interface en kostte 155 dollar.... ;( er zullen ongetwijfeld goedkopere alternatieven zijn maar een euro of 40 moet je wel op rekenen lijkt me....

zelf maken op een rijtje:
voordelen:
- compleet eigen layout van de knoppen
- verschillende kleuren knoppen (zelfs met licht)
- Het is van jezelf! :)
- je zou het mísschien wat goedkoper kunnen krijgen al zie ik niet precies in hoe met de prijzen die ik heb gevonden

nadelen:
- niet programmeerbaar (tenzij je interface tussen je controls en je PC dat zelf kan?)
- (veel) werk wat je zelf zult moeten doen of laten doen.
- risico op storingen lijkt me een stuk groter (ik kan niet goed solderen in elk geval)
- volgens mijn inschatting heel wat duurder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Je moet 1 ding begrijpen, de dubbele X-arcade was ooit 225 euro. Dan is zelfbouw de enigste logische keuze.
Daarna werd de tankstick 225 euro, ineens een heel ander bedrag omdat een trackball 80 euro kost.

PSXshop gooide de x-arcade laatst ineens in de aanbieding, omdat ze gingen sluiten blijkt nu. 100 voor de normale, 155 voor de tankstick. Dan praat je ineens over een heel ander bedrag.

Op zich kun je nog steeds goedkoper zijn met zelfbouw als je b-merk onderdelen gaat kopen. Dezelfde b-merk kwaliteit als x-arcade gebruikt. Maar als je dan alle moeite gaat optellen :P

Wat opmerkingen:

X-arcade garantie is gratis voor Amerika, je mag dus zelfs de verzendkosten betalen = mega duur. Dan kun je beter zelf merkonderdelen kopen in Europa.

Switches zitten al bij de buttons :P

Button interface = programmeerbaar

solderen hoeft niet ;)

Vraag:

Waar zie jij een x-arcade voor 40 euro staan? Ik kan niks vinden.

Heb je weleens a-merk arcade spullen aangeraakt? Dat zal ik ook niet doen als je tevreden bent met de x-arcade, je vervloekt jezelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mwaa ik schat mezelf in als een van de ouderen die dit draadje volgt (bijna 40) en ja ik zal ongetwijfeld A-merk controls dus hebben aangeraakt ;) Ik stam uit nog uit de tijd dat Arcade hét merk was voor de joysticks voor de C-64... Als je het over a-klasse spul hebt, dan zou ik die dingen zeker als zodanig betitelen hehe

Maar anyways ik kan ff niet zo snel die cheapo tanksticks meer vinden helaas (zag er wat staan als ik me goed herinner op een of andere belgische versie van speurders.nl (stuk of 6 advertenties)

Ik snap niet waarom maar inderdaad is van en naar de US sturen belachelijk duur 8)7 . Uit Hongkong betaal ik niets aan verzendkosten en vanuit de US kost me een simpele Marquee, dikke plastick sticker in een kokertje (woog volgens mij nog geen 500 gram bij elkaar), het idiote bedrag van 28 dollar (!!)

Een tankstick opsturen (weegt schat ik een kilootje of 5) zal neerkomen op 125 dollar? in elk geval veel te veel inderdaad.
Echter is het ding wel simpel zelf te herstellen in de meeste gevallen volgens mij. Ik heb hem eens open gemaakt en het zit allemaal tamelijk solide in elkaar.
Of het a-merk of b-merk onderdelen zijn zal me eerlijk gezegd een beetje worst wezen, want het speelt allemaal erg lekker; in elk geval precies zoals ik gewend ben van vroeger.
Ik heb er met mn broer ook al aardig wat uurtjes echt op zitten rossen (en met de nodige biertjes ging het er soms écht ruig aan toe uiteraard :*) ) en tot zover niets kunnen bespeuren van defecten.

De sites die ik heb gezien daar waren buttons + switches zo goed als even duur als een losse button + losse switch samen. En ben in de tussentijd ook geen USB interface tegengekomen die goedkoper was dan 100 dollar. Misschien als je die ook zelf bouwt (met een kit ofzo) dat je dan goedkoper uit kan zijn maar dat weet ik ook niet.

Bottomline (voor mij in elk geval):
- Simpel en snelle oplossing = Tankstick (of vergelijkbaar)
- vrijere, elegantere oplossing maar complexere oplossing = custom controls

In mijn geval was optie 2 waarschijnlijk uitgedraaid op een project zonder einde aangezien ik ook gelimiteerd ben in de tijd die ik eraan kan besteden; iets wat je ook zeer zeker in je beslissing moet meenemen mijns inziens. Een arcade kast die nooit afkomt of slechts half dat moet je ook niet willen. Daarvoor is het net allemaal ietsje te duur namelijk al met al :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oja bijna vergeten:

De tanksticks waren altijd al rond de 150 euro daar (althans voor zover ik ze voor het eerst eens zag in 2007 ofzo). Misschien dat ze daarvoor duurder waren hoor, dat weet ik niet; prijzen verschillen nogal eens met dat ding, zeker in het buitenland (waar je trouwens ook refurbished versies kan krijgen voor minder geld. Zit er vaak aan de buitenkant een kleine beschadiging aan)

Ik lees net dat die tankstick niet persee naar de US moet mocht ie stuk gaan. Engeland kan ook (prijzen voor de post daarnaar toe geen idee...)

En als laatste:
Als je toch voor custom controls gaat neem dan sticks van het merk WICO (leaf's geloof ik, kosten zon 60 dollar) en voor buttons kan je denk ik het beste voor HAPP gaan. Iets betere vering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 383342 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:58:
oja bijna vergeten:

En als laatste:
Als je toch voor custom controls gaat neem dan sticks van het merk WICO (leaf's geloof ik, kosten zon 60 dollar) en voor buttons kan je denk ik het beste voor HAPP gaan. Iets betere vering ;)
Wico is allemaal leafswitches, teveel gedoe en duur.
Happ maakt tegenwoordig zijn eigen (inferieure) spullen in China, dat moet je niet meer kopen. Ze kochten dat ooit bij IL in Spanje en vervolgens ging hun eigen label erop. Tenzij het uit de IL fabriek komt is het niet aan te raden. Ook hebben ze de Cherry switches vervangen voor anderen, klikken iets minder lekker qua klank.

De arcade stick van Suzo verkopen ze nog steeds voor de arcadekast. Ik heb hem liggen en stiekem vind ik het wel de fijnste stick als je hem een tikkeltje mod. De metalen buis tikt namelijk bloot tegen de plastic ring aan, dan dreunt er een schokgolf door de stick. Als je er een aquarium plastic slang er omheen doet heb je een schokdemper en voelt het als boter aan. Deze stick heeft ook een hele korte slag, heel fijn als je heel snel moet reageren zoals met schietspellen.

Op alle forums vinden Amerikanen de Super of Competition fantastisch en is de Arcade stick maar een lelijk ding met een korte slag :P Wij kennen het vooral van de C64 en ook Europese kasten, dus kijken wat minder vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe jammer van Wico

Denk dat het uiteindelijk toch ook hier weer afwegen wordt. Gewoon zelf uittesten of je "trade off" acceptabel is (en blijft) en vind je het niks dan toch maar uitwijken naar wat anders.

Ik ben in elk geval blij met mn tankstick en hij voldoet aan mn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

Heej, een arcadekasttopic, wat leuk :) Ik heb al een hele tijd het plan om er eentje te bouwen... maar de 'echte' krengen zijn zo groot. Vandaag eens als 'even makkelijk' (mijn andere projecten kosten veel meer denkwerk terwijl dit fijn met de handen werken is) toch maar eens begonnen aan een arcadekastje: ongeveer schaal 1 op 2.5. Verder is het een sortta bartop geworden: de onderkant is een stuk korter dan bij een 'echte' arcadekast.
Afbeeldingslocatie: http://j0h.nl/jCY/tmb
Tis een beetje een gevalletje 'making it up as I go along', maar ik vind 'em met de kennis en tools die ik heb in het achterhoofd toch redelijk gelukt, en tot nu toe heeft 'ie me een euro of 25 gekost. Er gaat uiteindelijk een laptopje ingebouwd worden die ik nog heb liggen, en misschien dat ik er uiteindelijk toch wat technische geintjes in ga bouwen...

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 11:29
Sprite_tm schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:45:
Heej, een arcadekasttopic, wat leuk :) Ik heb al een hele tijd het plan om er eentje te bouwen... maar de 'echte' krengen zijn zo groot. Vandaag eens als 'even makkelijk' (mijn andere projecten kosten veel meer denkwerk terwijl dit fijn met de handen werken is) toch maar eens begonnen aan een arcadekastje: ongeveer schaal 1 op 2.5. Verder is het een sortta bartop geworden: de onderkant is een stuk korter dan bij een 'echte' arcadekast.
[afbeelding]
Tis een beetje een gevalletje 'making it up as I go along', maar ik vind 'em met de kennis en tools die ik heb in het achterhoofd toch redelijk gelukt, en tot nu toe heeft 'ie me een euro of 25 gekost. Er gaat uiteindelijk een laptopje ingebouwd worden die ik nog heb liggen, en misschien dat ik er uiteindelijk toch wat technische geintjes in ga bouwen...
Mooie kast, leuk voor zo op tafel. Misschien dat het leuk is als je een laptop erin/eruit kunt schuiven als MAME computer. Het enige jammere vind ik dat je voor 3 buttons bent gegaan, terwijl alle NEO-GEO spellen al minimaal 4 knoppen vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

alex3305 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 00:24:
[...]

Mooie kast, leuk voor zo op tafel. Misschien dat het leuk is als je een laptop erin/eruit kunt schuiven als MAME computer.
Heb ik aan gedacht maar vrijwel meteen verworpen: ik heb nog ongeveer een half dozijn laptops (en -karkassen) liggen dus ik kan er net zogoed permanent eentje inbouwen.
Het enige jammere vind ik dat je voor 3 buttons bent gegaan, terwijl alle NEO-GEO spellen al minimaal 4 knoppen vereisen.
Mja, dat leek me wat mooier staan. Mocht ik nou merken dat ik de knoppen extreem hard mis, kan ik ze alsnog later toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Sprite_tm schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:45:
en tot nu toe heeft 'ie me een euro of 25 gekost.
DX knoppen en sticks? :P
Ziet er wel leuk uit met zo'n voet eronder.

Ik heb nog een project in mijn hoofd om een mini kast te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.neo-geo.com/gallery/collections/Shawn/mvs.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door BARACUS op 03-02-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Yep. Sticks zijn wel OK (alleen wat losjes), de knoppen zijn echter ronduit waardeloos... geen klik en een redelijk 'squishy' gevoel als je ze indrukt. Ach, mocht ik er echt vaak op spelen en me er gigantisch aan ergeeren kan ik altijd nog 'echte' knoppen van eBay oid halen.

Hoe krijgen jullie trouwens je arcadekasten aan de buitenkant een beetje mooi? Zwart verven en side-art op een stickervel laten afdrukken ofzo I presume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Sprite_tm schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:11:
[...]

Yep. Sticks zijn wel OK (alleen wat losjes), de knoppen zijn echter ronduit waardeloos... geen klik en een redelijk 'squishy' gevoel als je ze indrukt. Ach, mocht ik er echt vaak op spelen en me er gigantisch aan ergeeren kan ik altijd nog 'echte' knoppen van eBay oid halen.

Hoe krijgen jullie trouwens je arcadekasten aan de buitenkant een beetje mooi? Zwart verven en side-art op een stickervel laten afdrukken ofzo I presume?
- Grondverf, schuren, grondverf, schuren, lak, schuren, lak, polijsten.

- vinyl plakken.

- Hout gebruiken met al een buitenlaag van plastic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hmm, dan word het optie 1 denk ik. Kan ik em daarna altijd nog van decals voorzien, en geeft me een mooie mogelijkheid om naden weg te werken...

Het schiet trouwens lekker op:
Afbeeldingslocatie: http://j0h.nl/gig/tmb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396491

Ook hier gaat er gewerkt worden aan een Arcade cab (eigenlijk TWEE zelfs :P ).

Via Arcadeforum.nl ga ik eerst beginnen aan een bartop. In eerste instantie wilde ik alles zelf gaan ontwerpen, op maat zagen en dus vanaf de grond opbouwen, maar mijn tijd voor deze projekten is toch wel beperkt (maar zoveel uren vrije tijd per week en veel te veel hobbies). Ten tweede ging ik me afvragen waarom ik het wiel opnieuw zou gaan uitvinden als er al zoveel mooie bouwpakketten zijn. Bovendien vind ik de houtbewerkingskant van het verhaal toch het minst interessant, ik ga liever knutselen met electronica en met het in te bouwen PC systeem.

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/2796/1000379small.jpg
(foto van origineel gemaakt door Arno van Arcadeforum.nl)

De bartop wordt (in tegenstelling tot het originele exemplaar van Arcadeforum.nl) een 1 player bartop om naast de joystick ruimte over te houden voor een trackball. Er zijn best veel games die met trackball worden gespeeld: Missile Command, Centipede, Tempest (eigenlijk spinner, maar trackball werkt ook), Golf, etc.

Naast de bartop heb ik ook een bouwpakket besteld van een cocktail cab voor 4 players! Deze komt uit de States, van het bedrijf NorthCoast Custum Arcades. Omdat verzendkosten van dit bouwpakket de pan uit rezen (duurder als het pakket zelf!) heb ik besloten om het pakket via een kennis te laten verschepen die regelmatig containers met auto-onderdelen vanuit de States naar Nederland haalt. Dit bouwpakket gaat de komende weken onderweg zijn. Per zeecontainer duurt echter wel even, dus ik kan me de komende tijd even richten op de bartop.

Afbeeldingslocatie: http://www.mameroom.com/images/CocktailSystem1.jpg

Beide arcadekasten gaan worden voorzien van Mag-Stick Plus joysticks, omdat deze kunnen worden omgeswitched van 8-way naar 4-way zonder dat toegang tot binnenwerk van de stick nodig is. 4-way is nodig voor de oude arcade games, zoals Pac Man of Donkey Kong. Deze sticks voorkomen "schuine bediening" en beperken de richting strikt tot links, rechts, boven en onder. Bij Pac Man bijvoorbeeld ga je dan niet onverwachts omhoog omdat je je joystick toevallig niet precies naar rechts houdt, maar een beetje "rechts-boven". Essentieel voor de echte arcadefreak, zumme maar zegge ;)

Wat betreft de software: uiteraard gaat alles draaien op Windows XP en op Mame. Daarnaast komen er nog wat andere emulatoren voor de home consoles (Atari 2600, Nintendo NES, SNEN, Sega, etc.): MESS, Jnes, etc. En tenslotte komt mijn oude passie voor de Amiga terug middels de emulator WinUAE die alle oude Amiga software draait. Alle emulatoren worden netjes aangeboden via het Maximus Arcade front end.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 396491 op 16-02-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste beeld (zeker voor MAME/Arcade) is een gewone TV (in 4:3 formaat). Probeer een zo modern mogelijke te pakken te krijgen voor een zo laag mogelijk bedrag. Het liefst een bekend merk in TV-land zoals Sony, Philips Panasonic o.i.d. Neem een zo groot mogelijke TV als de ruimte die je hebt toelaat.
Wil je liever gebruiksgemak ga dan voor een zo groot mogelijke CRT monitor en als laatste een LCD/TFT (als het echt niet anders kan)
Ik merk op andere Arcade/Mame fora dat juist steeds meer mensen (ook de die hard tegenstanders van LCD/TFT) steeds vaker kiezen voor een flatscreen. Dit in verband met gewicht van je totale eindprodukt. Bovendien kosten LCD's tegenwoordig geen fluit meer en worden juist de CRT's duurder omdat ze niet meer gemaakt worden.
X-Arcade tankstick: ikzélf heb juist zeer goede ervaring met dit product. Makkelijk aan te sluiten, goede support op het internet te krijgen en veel emulators ondersteunen de X-Arcade joysticks zelf al (ingebouwd)
Ook hier goede ervaring met de X-Arcade voor 1 speler. Het enige nadeel is (zo merkte ik de afgelopen jaren) dat het een 8-way joystick is, dus bij de oude arcade games ga je soms wel eens een onverwachte kant op als je je stick niet perfect noord/zuid/west/oost houdt. Games als Pac Man en Donkey Kong kennen geen "schuin" waardoor dit een ernstig nadeel kan zijn.
speciale interface om alles aan te sluiten op je MAME PC (werkelijk geen idee wat dat zal kosten)
Kies hiervoor de IPAC-2 (ongeveer €40) of de IPAC-4 (ongeveer €80). Deze interfaces zijn USB en ondersteunen het maximaal aantal gelijktijdig ingedrukte toetsen (wat nogal eens een probleem is met goedkopere/oudere interfaces). Bovendien worden ze overal aangeraden als probleemloos en gemakkelijk installeerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 396491 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:47:

De bartop wordt (in tegenstelling tot het originele exemplaar van Arcadeforum.nl) een 1 player bartop om naast de joystick ruimte over te houden voor een trackball. Er zijn best veel games die met trackball worden gespeeld: Missile Command, Centipede, Tempest (eigenlijk spinner, maar trackball werkt ook), Golf, etc.

Naast de bartop heb ik ook een bouwpakket besteld van een cocktail cab voor 4 players! Deze komt uit de States,
Ik las dit al bij arcadecontrols. Zo'n pakket voor zo'n 300 dollar is goedkoop met de lage dollar, maar de verzendkosten :X

Dat bouwpakket van Arno duurt al lang :P Het controle paneel moet alleen een tikkie korter en vervolgens plaats je de start/player knoppen aan de voorkant.

Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/2561/1000367small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BARACUS schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:42:
[...]
Ik las dit al bij arcadecontrols. Zo'n pakket voor zo'n 300 dollar is goedkoop met de lage dollar, maar de verzendkosten :X
Ja belachelijk inderdaad. Het bouwpakket van de Cocktail III kost $279 en voor het verzenden was ik $380 kwijt!! Nu gaat alles dus via zeecontainer en ben ik nog geen €80 kwijt, maar moet wel iets langer wachten. Daarbij komt dan nog wel wat aan invoerrechten en BTW, maar de gunstige dollarkoers compenseert dat weer iets.

Verder zijn deze bouwpakketten wel erg fraai afgewerkt met een kunststof buitenkant, dus schilderen is niet meer nodig.
Dat bouwpakket van Arno duurt al lang :P Het controle paneel moet alleen een tikkie korter en vervolgens plaats je de start/player knoppen aan de voorkant.
Arno vertelde me dat het pakket vanaf volgende week eindelijk leverbaar wordt :)

Wat de knoppen en controle paneel betreft ben ik het denk ik wel met je eens. Wellicht dat ik er nog een klein beetje aan modificeer met decoupeerzaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Hoeveel gaat dat pakket bij Arno kosten?

Dat zwarte vinyl hout is inderdaad mooi, maar ik zie het niet liggen bij de bouwmarkt.

[ Voor 53% gewijzigd door BARACUS op 16-02-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BARACUS schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:59:
Hoeveel gaat dat pakket bij Arno kosten?
Ik dacht €199 voor het houten bouwpakket (dus excl. joysticks, buttons, PC). Niet goedkoop, maar op zich is er nergens in de buurt zo'n pakket te vinden, dus dan is dat geen verkeerde prijs. Er zijn leveranciers in Engeland, maar daar betaal je een stuk meer. Dan is het echter wel afgewerkt met een harde buitenlaag (HPL plaat of vinyl).
Dat zwarte vinyl hout is inderdaad mooi, maar ik zie het niet liggen bij de bouwmarkt.
Ik denk ook niet dat het zo kant en klaar verkrijgbaar is. De platen die men tegen het hout lijmt zijn wel los verkrijgbaar, maar het is geen gemakkelijk werk om ze te verwerken. Het lijmen op MDF/multiplex/spaanplaat gaat nog wel, maar dan moet alles op maat gemaakt worden en dat spul is erg dun en erg hard en springt dan ook gemakkelijk kapot. Eigenlijk heb je er een speciale meubelfrees voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 396491 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:13:
[...]

Ik dacht €199 voor het houten bouwpakket (dus excl. joysticks, buttons, PC). Niet goedkoop, maar op zich is er nergens in de buurt zo'n pakket te vinden, dus dan is dat geen verkeerde prijs. Er zijn leveranciers in Engeland, maar daar betaal je een stuk meer. Dan is het echter wel afgewerkt met een harde buitenlaag (HPL plaat of vinyl).
8)7 Ik vind het behoorlijk pittig voor een simpele MDF bartop. Als het een normale formaat was of 1 uit dat zwarte spaanplaat spul.

Deze bij gremlinsolution is cnc uitgezaagd incl. t-molding voor zo'n 300 euro. Best wel lullig zo'n mdf handgezaagde bartop voor 200 euro ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.gremlinsolutions.co.uk/gremimages/flatpackuprightkit/uprightbuiltsuper.jpg
[...]

Ik denk ook niet dat het zo kant en klaar verkrijgbaar is. De platen die men tegen het hout lijmt zijn wel los verkrijgbaar, maar het is geen gemakkelijk werk om ze te verwerken. Het lijmen op MDF/multiplex/spaanplaat gaat nog wel, maar dan moet alles op maat gemaakt worden en dat spul is erg dun en erg hard en springt dan ook gemakkelijk kapot. Eigenlijk heb je er een speciale meubelfrees voor nodig.
Ze zijn wel kant en klaar verkrijgbaar maar in Nederland moet je al snel bij de groothandel zijn. Je hebt wel meubelpanelen maar die zijn nooit in het zwart. Licht grijs, wit, beuken, etc.

Die zwarte platen zijn ook alleen bij de groothandel te koop, erg duur. De SF2 kast van Martijn liet dat zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BARACUS schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:03:
[...]
8)7 Ik vind het behoorlijk pittig voor een simpele MDF bartop. Als het een normale formaat was of 1 uit dat zwarte spaanplaat spul.

Deze bij gremlinsolution is cnc uitgezaagd incl. t-molding voor zo'n 300 euro. Best wel lullig zo'n mdf handgezaagde bartop voor 200 euro ;(
Die bij Gremlin Solutions is ook uit MDF, is alleen geschilderd (niet afgewerkt met zo'n plaat dus!). Voor een bartop uit "bare wood" (ongeschilderd MDF) vragen ze 100 pond, dus met verzendkosten vanuit Engeland en invoerrechten en BTW erbij kom je ook wel op 200 Euro uit, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

BARACUS schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:03:
[...]

[afbeelding]

[...]

Ze zijn wel kant en klaar verkrijgbaar maar in Nederland moet je al snel bij de groothandel zijn. Je hebt wel meubelpanelen maar die zijn nooit in het zwart. Licht grijs, wit, beuken, etc.

Die zwarte platen zijn ook alleen bij de groothandel te koop, erg duur. De SF2 kast van Martijn liet dat zien :P
De zwarte meubelpanelen zijn wel gewoon te koop. Bijvoorbeeld bij de Gamma. Ze moeten echter dan wel besteld worden. Ze kosten niet al teveel en zijn er in de maat 120 x 200. Ik had het namelijk nodig voor een keukenonderplint. Na veel gezoek gewoon bij de zaagafdeling van Gamma gevraagd, besteld en binnen een week binnen.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 396491 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:54:
[...]

Die bij Gremlin Solutions is ook uit MDF, is alleen geschilderd (niet afgewerkt met zo'n plaat dus!). Voor een bartop uit "bare wood" (ongeschilderd MDF) vragen ze 100 pond, dus met verzendkosten vanuit Engeland en invoerrechten en BTW erbij kom je ook wel op 200 Euro uit, vrees ik.
Als ik naar de marquee kijk zie ik een soort zwarte "sticker" als omslag. Het uiteinde van spaanplaat of MDF kun je niet zo schilderen. Even vragen.

Je hebt geen invoerrechten/BTW met Engeland, binnen de EU :)

Ik verwacht morgen antwoord op de verzendkosten, post ik dan wel even.
GNOOM172 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:08:
[...]

De zwarte meubelpanelen zijn wel gewoon te koop. Bijvoorbeeld bij de Gamma. Ze moeten echter dan wel besteld worden. Ze kosten niet al teveel en zijn er in de maat 120 x 200. Ik had het namelijk nodig voor een keukenonderplint. Na veel gezoek gewoon bij de zaagafdeling van Gamma gevraagd, besteld en binnen een week binnen.
Alleen Dracula wilt zwarte meubels volgens de winkels :P Ik zal dit zeker even gaan vragen maar is de kwaliteit verder wel goed? Ik vind de randen van de panelen vaak slecht afgewerkt en boebelig, geen punt want die gaan eraf. Maar het moet natuurlijk wel mooi glad zwart zijn, niet smoezelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de randen van de platen gebruik je natuurlijk de befaamde "T-molding". Dan moet je echter wel uit gaan van een plaat van 18mm dik :)

Gremlin Solutions heeft trouwens wel een erg leuke "Slimline Bartop", maar daarvan wordt geen prijs vermeld. Ook maar even een e-mail gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 396491 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:03:
Voor de randen van de platen gebruik je natuurlijk de befaamde "T-molding". Dan moet je echter wel uit gaan van een plaat van 18mm dik :)

Gremlin Solutions heeft trouwens wel een erg leuke "Slimline Bartop", maar daarvan wordt geen prijs vermeld. Ook maar even een e-mail gestuurd ;)
Ik zat al te denken of je 18mm t-molding hebt. Dat verkopen ze ook nergens, was ik maar Amerikaan.

Heb je een linkje naar de bartop? Ik krijg alleen een foutmelding op de website.

BARACUS schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:17:
[...]
Ik zat al te denken of je 18mm t-molding hebt. Dat verkopen ze ook nergens, was ik maar Amerikaan.
Kijk hier maar eens, da's Engeland dus redelijk dicht bij qua verzendkosten. Deze T-molding is (net als de meeste) 3/4" breed en da's ongeveer 19mm. Zou volgens mij dus wel op een 18mm plaat passen.
Heb je een linkje naar de bartop? Ik krijg alleen een foutmelding op de website.
Oeps, sorry je hebt gelijk. Die jongens hebben wel een link, maar die werkt niet. Ik heb ze een email gestuurd met de vraag of ze er eentje verkopen.

Die ik eigenlijk bedoelde was deze bij Turnarcades. Het lijkt me echter in vergelijking met die van Arcade.nl wel een erg kleine. Er past ook maar maximaal een 17" in/

• BARACUS
Anoniem: 396491 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:10:
[...]

Kijk hier maar eens, da's Engeland dus redelijk dicht bij qua verzendkosten. Deze T-molding is (net als de meeste) 3/4" breed en da's ongeveer 19mm. Zou volgens mij dus wel op een 18mm plaat passen.
Ik bedoel daarmee eerder de verzendkosten. Al komt het van Mars, als de verzendkosten maar goed zijn ghehe. Zo'n slot bitje voor de bovenfrees komt er ook nog bij, vrij prijzig. Ik zag hem voor 26 euro bij de Karwei 8)7
[...]

Oeps, sorry je hebt gelijk. Die jongens hebben wel een link, maar die werkt niet. Ik heb ze een email gestuurd met de vraag of ze er eentje verkopen.

Die ik eigenlijk bedoelde was deze bij Turnarcades. Het lijkt me echter in vergelijking met die van Arcade.nl wel een erg kleine. Er past ook maar maximaal een 17" in/
De beste bartop blijft toch the Weecade. De kleurcombinatie is niet zo mooi maar een hoop mensen hebben deze in een andere kleur gemaakt. De bouwtekeningen staan op zijn website.

Afbeeldingslocatie: http://www.koenigs.dk/mame/finished_arcade.jpg

Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQGgBZiWLJMSd4smxQ3XehH-EIQJ4IqZH6MzEJxJ9peZeAE_o7BDQ&t=1

[ Voor 6% gewijzigd door BARACUS op 17-02-2011 12:16 ]

Anoniem: 87302

[message=,noline]BARACUS schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:12[/message]:
De beste bartop blijft toch the Weecade. De kleurcombinatie is niet zo mooi maar een hoop mensen hebben deze in een andere kleur gemaakt. De bouwtekeningen staan op zijn website.
Dat is een mooie kast. Wat kost dat totaal zo'n beetje als je een eenvoudig mobo erin doet? 500 euro?

• BARACUS
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:37:
[...]

Dat is een mooie kast. Wat kost dat totaal zo'n beetje als je een eenvoudig mobo erin doet? 500 euro?
Ligt puur aan de spullen die je gaat gebruiken.

Een p4 2.0 is qua kracht voldoende om de oude games aan te sturen, kun je gratis vinden. Joysticks komen in allerlei prijzen, van 10 dollar tot 30 euro. Je hebt een chipje nodig om de joysticks en knoppen aan te sluiten. Dat kan door een goedkope joypad te hacken met een soldeerbout of je koopt voor 40 euro een interface.

Met 500 euro kom je wel een eind, zeker als je een oude computer kunt vinden en het gereedschap hebt liggen.

Anoniem: 87302

[message=,noline]BARACUS schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:09[/message]:
[...]

Ligt puur aan de spullen die je gaat gebruiken.

Een p4 2.0 is qua kracht voldoende om de oude games aan te sturen, kun je gratis vinden. Joysticks komen in allerlei prijzen, van 10 dollar tot 30 euro. Je hebt een chipje nodig om de joysticks en knoppen aan te sluiten. Dat kan door een goedkope joypad te hacken met een soldeerbout of je koopt voor 40 euro een interface.

Met 500 euro kom je wel een eind, zeker als je een oude computer kunt vinden en het gereedschap hebt liggen.
Ja, dat is een leuke prijs voor zo een cabinet. Dit is ook wel aardig voor $325 ex joystick/netbook
Afbeeldingslocatie: http://www.geeky-gadgets.com/wp-content/uploads/2011/02/Nanocade_2.jpg

[afbeelding]
Oeh, die is inderdaad erg lekker! Doe mij er maar eentje in het zwart :9 Ben eens even met dat ontwerp aan de slag gegaan om er een 19" in te proppen en dat is goed te doen! :)

Met 500 Euro moet je zoiets zeker kunnen bouwen. Ligt er inderdaad aan wat je zelf kunt en wil doen. Bij de Weecade kun je bijvoorbeeld kiezen om al het hout zelf te zagen, maar vooral de zijkanten zijn lastig om netjes zelf te zagen. Ik zit eraan te denken om dat bij iemand te laten doen die een CNC machine heeft, mocht ik met dit ontwerp aan de slag gaan. Het controle paneel van de Weecade is ook van gezet staal en dat kun je zelf niet (of je moet een zetbank in de schuur hebben staan). Je kunt er echter ook voor kiezen om hier voor een houten controle paneel te gaan en bespaart je op die manier zo 50 tot 100 Euro? Reken normaal ongeveer 50 tot 100 Euro voor het houtmateriaal.

De controls heb ik al binnen liggen, reken hier op 80 tot 150 Euro, naargelang wat je erin wil steken. Ikzelf wil perse de wat duurdere Mag Stick Plus (€33) en ook een trackball maar voor 15 Euro heb je ook al een joystick.

Wat de PC betreft: een 2Ghz P4 vind je inderdaad wel ergens voor erg weinig (paar tientjes). Ikzelf gooi er een iets snellere in (3Ghz met 2GB RAM) omdat ik ook graag de Amiga games en de wat nieuwere Mame games wil gaan draaien en dan is snelheid wel handig. Reken dan op 200 Euro voor MoBo+CPU, 2GB RAM, 500GB HD en voeding. Voor een 19" monitor betaal je ongeveer 170 Euro schat ik.

Totaal kom je dan ergens tussen de 300 Euro voor een erg goedkoop gebouwd systeem tot 550 a 600 Euro als je luxer wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BARACUS schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:09:
Je hebt een chipje nodig om de joysticks en knoppen aan te sluiten. Dat kan door een goedkope joypad te hacken met een soldeerbout of je koopt voor 40 euro een interface.
Zo'n keyboardhack is trouwens voor de serieuze arcadeliefhebber ten zeerste af te raden vanwege het "ghosting probleem". Lees dit of dit maar eens. Dit probleem komt er op neer dat wanneer je 3 toetsen tegelijk indrukt er een 4e toets bij "verzonnen" wordt. Dus bijvoorbeeld joystick naar linksboven + knop indrukken (links+boven+knop) kan dat probleem al opleveren, laat staan als je met meerdere spelers speelt.

Steek dan liever iets meer geld (lees: €30) in een IPAC-2 interface. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 396491 op 18-02-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik zeg ook een joypad, niet een keyboard :P
Ik adviseer sowieso geen hacks, teveel gedoe.

Maar als je geld wilt besparen is het een optie, als je tijd geen geld waard is ;)

[ Voor 32% gewijzigd door BARACUS op 18-02-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua80
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-01-2021
Leuk dat het allemaal fanatiek gedaan wordt. Ik heb zelf ook 2 jaar geleden zo'n kast gebouwd en met veel plezier gedaan ook. Ik moet zeggen dat het maken vanuit nul het leukste is wat je kan doen omdat je zo echt alles meemaakt aan het maken van een kast. Ik vond destijds de streetfighter kast die ook in die periode gemaakt was een hele mooie inspiratie. Heb zelf wel een aantal dingen op save gedaan toen omdat ik nog niet zoveel van elektronica afwist( nu nog steeds niet superveel lol) maar zou nu ook het een en ander doen. en dan met name natuurlijk de joypad en een crt tv erin. Maar ben toch nog wel tevreden ermee.

zie hier wat foto's

[URL=http://www.fotopocket.nl]Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2011/03/02/88aa3dbceb24d393df5e6b20e3b8aef1/CIMG6522.JPG[/

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2011/03/02/577587be4b2c90031ac22f610b85606f/CIMG6523.JPG[/img]

http://www.youtube.com/watch?v=x3pIALb4vik

[ Voor 57% gewijzigd door Joshua80 op 02-03-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:38
Joshua80 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:03:
Leuk dat het allemaal fanatiek gedaan wordt. Ik heb zelf ook 2 jaar geleden zo'n kast gebouwd en met veel plezier gedaan ook. Ik moet zeggen dat het maken vanuit nul het leukste is wat je kan doen omdat je zo echt alles meemaakt aan het maken van een kast. Ik vond destijds de streetfighter kast die ook in die periode gemaakt was een hele mooie inspiratie. Heb zelf wel een aantal dingen op save gedaan toen omdat ik nog niet zoveel van elektronica afwist( nu nog steeds niet superveel lol) maar zou nu ook het een en ander doen. en dan met name natuurlijk de joypad en een crt tv erin. Maar ben toch nog wel tevreden ermee.

zie hier wat foto's

[URL=http://www.fotopocket.nl][afbeelding][/

[afbeelding][/img]

http://www.youtube.com/watch?v=x3pIALb4vik
Ik vind em er echt heel vet uit zien! Serieus er is niets aan waarvan je zou kunnen zeggen oh dat had mooier afgewerkt kunnen worden oid.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kast ziet er inderdaad erg gaaf uit!
CrystalViriS schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:20:
[...]

Ik vind em er echt heel vet uit zien! Serieus er is niets aan waarvan je zou kunnen zeggen oh dat had mooier afgewerkt kunnen worden oid.
_/-\o_
Eén klein puntje van verbetering: de X-Arcade stick eruit en een eigen joystick erin ;)
Maar voor de rest is ie perfect.

Ik ben afgelopen week aan mijn eerste projekt begonnen: een bartop op basis van de Weecade:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/cenobytez/100567/IMG_1109/web.jpg

De kast is compleet gezaagd en staat inmiddels in de grondverf. Aflakken doe ik pas als alles in elkaar staat. De speakerplank is gemaakt en overtrokken met zwarte stof. Ik zit nu op het RVS controlepaneel te wachten, zodat ik dat in kan passen en hiermee ook de exacte positie van de monitor kan bepalen. Dan kan de kast verder in elkaar en kan ik de electronica in gaan bouwen.

Klik hier voor de foto's van de opbouw.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 396491 op 03-03-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua80
Dat ziet er ook gaaf uit en is precies wat ik nu ook wil maken. Die weecade! Tuurlijk wel een andere versie kwas stijl maar het ontwerp gebruik ik er ook van :) Waar sluit jij precies die boxen op aan en de verlichting? Daar ben ik nu nog een leek in en wil daar graag wat meer over te weten komen. Ook zag ik bij de weecade iets over de pbc( printed board circuit) maar weet niet zo goed waardat voor dient. Ben hier wel op de juiste plek om dat te vragen denk ik lol! Verder ziet jouw weecade er al goed uit! ps heb je nog wel genoeg ruimte voor je verlichting tussen de boxen? Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua80
MIsschien kan iemand mij vertellen wat ik moet instellen in mijn frontend (hyperspin) hoe ik moet omzeilen dat als ik een andere emulator wil gebruiken bijv zsnes dat als ik het opstart via hyperpsin ik niet eerst de zsnes emulator te zien krijg en daar vervolgens nog de rom moet selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joshua80 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:08:
Waar sluit jij precies die boxen op aan en de verlichting? Daar ben ik nu nog een leek in en wil daar graag wat meer over te weten komen.
Ik heb de PC-voeding open gemaakt en precies achter de 220v stekker de stroom afgetapt met een extra draad die uit de voeding komt (er komt dus nu 220volt uit via die snoer). Die draad dient om de adapter van de speakers en de LCD van stroom te voorzien zonder hiervoor een extra stekkerdoos te hoeven inbouwen (want die ruimte heb je niet).
Ook zag ik bij de weecade iets over de pbc( printed board circuit) maar weet niet zo goed waardat voor dient.
Die PCB dient als soort van centraal punt waar je aan/uit schakelaar komt en waar USB aansluitingen komen. Ik ga zoiets niet maken, omdat ik geen USB poorten extern nodig heb. Als ik eens een keer iets extern aan wil sluiten maak ik de kast wel even open of ik maak gewoon 1 externe USB aansluiting. De aan/uit knop komt bij mij gewoon 'los' op de kast.
ps heb je nog wel genoeg ruimte voor je verlichting tussen de boxen? Ga zo door!
Nee, maar dat is ook niet nodig. Ik heb mijn Weecade aangepast om een 19" te kunnen bevatten en hierdoor moest ik in de hoogte wat ruimte hebben. Vandaar dat de speakerplank wat omhoog is gegaan ten koste van de ruimte bij de boxen. Hierdoor kan ik geen verlichting meer in de marqueeruimte stoppen, maar dat was ook niet mijn bedoeling. Ik vind die verlichting maar afleidend en ondergeschikt aan het maken van een ruimte-efficient kastje met maximum game-genot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua80
Oke dat is een goeie tip van de voeding dan zal ik daar ook eens naar kijken en weet ik dat ik het ook zo moet doen. Heb ook gezien dat het met 12 volt kan (weecade) maar dit is natuurlijk erg handig en veilig? Die extra draad is ook voor zoiets? Thx voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua80
By the way is een soort van led verlichting of blacklight iets? Ik zie dat dat nog wel moet passen boven op of misschien via de zijkant dmv een rooster. lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joshua80 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:46:
Oke dat is een goeie tip van de voeding dan zal ik daar ook eens naar kijken en weet ik dat ik het ook zo moet doen. Heb ook gezien dat het met 12 volt kan (weecade) maar dit is natuurlijk erg handig en veilig? Die extra draad is ook voor zoiets? Thx voor de info ;)
Nee, die 12 volt uit de voeding gebruiken voor de audio bleek niet te werken, zo lees ik op de Weecade site. Dat leverde blijkbaar storingsgeluiden op en hij heeft dit later aangepast. Vandaar dat ik (op aangeven van de Weecade ontwerper) de 220volt aftap vanuit de voeding en toch gewoon de adapters van de speakers en monitor zelf gebruik. Dat vraagt iets meer ruimte in de kast, maar werkt beter.

De verlichting in de originele Weecade is met een kleine TL-lamp, het soort dat je ook vaak in de keukenbranche tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua80
Hoe verbind je de kabel van de monitor met de voeding want dat is toch een dikkere kabel met verschillende draden erin? Waarschijnlijk afsnijden en dan onlteden. weet dan alleen niet wat met welke te verbinden. lol hier heb ik echt nog geen kaas van gegeten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joshua80 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:46:
Hoe verbind je de kabel van de monitor met de voeding want dat is toch een dikkere kabel met verschillende draden erin? Waarschijnlijk afsnijden en dan onlteden. weet dan alleen niet wat met welke te verbinden. lol hier heb ik echt nog geen kaas van gegeten! :)
Een standaard 220volt kabel heeft 2 draden (bruin en blauw). Dit zijn de beide stroomdraden die je door elkaar mag gebruiken. Vaak is er nog een derde draad aanwezig, welke groen/geel is. Dit is de aardedraad, welke niet nodig is om de stroom over te dragen, maar die dient als veiligheid bij kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua80
Thx voor die info ik ga er van de week ook een beetje me starten heb er zin in :) Als jij nieuwe ontwikkelingen hebt wil ik ze ook graag zien ben er echt benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even wat nieuwe foto's geplaatst die je hier kunt vinden.

De afgelopen dagen heb ik de kast al een primerlak en twee laagjes verf gegeven. Ziet er best aardig uit, al zeg ik het zelf. Ook heb ik wat kleine aanpassingen moeten maken om het lexaan ruitje voor de monitor op zijn plaats te houden en heb ik het lexaan ruitje rondom zwart gespoten zodat alleen het beeld van de monitor zichtbaar is. Ook nog wat aluminium hoeken zwart gespoten die straks het lexaan op zijn plaats houden en de marquee (bovenin) vasthouden.

Verder heb ik het PC moederboard klaar gemaakt (CPU en RAM erin). Als het goed is komt komende week het pakketje van Gremlin Solutions binnen waarin de joystick en buttons zitten en kan ik verder aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua80
Wat heb je precies daar besteld? Dat zou mij helpen met wat ik ook nodig zou hebben. Volgens mij is de ipac2 het belangrijkst en kun je zelf kijken heoveel buttons je plaatst niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad. De meesten gebruiken 4 of 6 buttons per joystick en daarbij nog wat administratieve buttons (1x credit, 1x player 1, 1x player 2, 1x Stop, 2x flippertoets zijkant, 1x powerbutton voor PC).

Wat joysticks betreft: ik heb hier gekozen voor de Mag Stik Plus, welke om te schakelen is van 8-weg naar 4-weg (erg belangrijk voor de oudere games). Ook heb ik ervoor gekozen om een trackball in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-04 09:25
Ik heb de knoop doorgehakt, en ga ook beginnen aan een mame arcade kabinet.

Omdat ik niet zo heel handig ben met zagen enzo, heb ik besloten om een bestaande arcadekast als basis te nemen. Deze kan ik zaterdag ophalen en het is een Primal Rage kast die wel werkt maar geen spel-pcb meer heeft. Ook zit er een werkende arcade monitor ingebouwd en heeft deze een JAMMA connector.

Hiervoor ga ik een j-pac kopen, waarmee ik de joysticks, buttons en monitor kan gebruiken op de pc.

Wel twijfel ik eraan om 2 knoppen per speler toe te voegen aan de kast omdat de kast uit zichzelf maar 4 knoppen heeft en sommige spellen 6 nodig hebben.

als pc wil ik in eerste instantie een oude P4 2.4 ghz desktop gebruiken waar ik de onboard videochip zal gebruiken. Ik hoop dan ook dat deze een 15khz signaal kan uitsturen met behulp van de soft 15khz driver.

Als ik de kast heb, zal ik zeker even wat fotootjes maken van mijn voortgang!

Hier een geripte foto van het internet van de kast:
Afbeeldingslocatie: http://i220.photobucket.com/albums/dd206/michel2506/pm_machine.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:37

MsG

Forumzwerver

Nice, qua vorm is de kast erg mooi. Het printje doet me alleen niet zoveel :P. Vind je het niet jammer om zo'n dedicated kast om te bouwen? Ik heb een wat generiekere NEO-geo, niet speciaal bedoeld voor 1 spel.

Hoe wilde jij het met geluid doen? Het schijnt dat de J-Pac daar niet in voorziet. Ik moet nog steeds mijn JAMMA/Neo-geo-kast ombouwen naar MAME, heb de J-Pac hier al jaren liggen, maar ik ben zo slecht met hardware :P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
klopt dat er geen geluid op de j-pac, maar ik denk dat ik gewone pc speakers zal gebruiken. Ik kan later altijd nog kijken of ik de cabinet speakers kan gebruiken.

En jammer van de dedicated kast vind ik het eerlijk gezegd niet, ben allang blij dat ik aan een kast kon komen voor een redelijke prijs. Ook heb primal rage vroeger grijs gespeeld op de mega drive dus het brengt ook weer herinneringen boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

michel2506 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:17:
Omdat ik niet zo heel handig ben met zagen enzo, heb ik besloten om een bestaande arcadekast als basis te nemen. Deze kan ik zaterdag ophalen en het is een Primal Rage kast die wel werkt maar geen spel-pcb meer heeft. Ook zit er een werkende arcade monitor ingebouwd en heeft deze een JAMMA connector.
Is het niet mogelijk/handiger om hier zo'n 48 in 1, 64 in 1 of 1007 in 1 Jamma cassette in te zetten? Dan heb je met minder moeite ook een leuke, werkende kast met erg veel games.
Wel twijfel ik eraan om 2 knoppen per speler toe te voegen aan de kast omdat de kast uit zichzelf maar 4 knoppen heeft en sommige spellen 6 nodig hebben.
Ik heb gelezen dat alleen de Neo Geo spellen 6 knoppen gebruiken, de overige arcade games hebben voldoende aan 4. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij games met 4 knoppen al moeite heb om alles te onthouden, dus de games met 6 knoppen zal ik niet echt vaak doen :P
als pc wil ik in eerste instantie een oude P4 2.4 ghz desktop gebruiken waar ik de onboard videochip zal gebruiken. Ik hoop dan ook dat deze een 15khz signaal kan uitsturen met behulp van de soft 15khz driver.
Lijkt me voldoende voor de games van voor 2000. Ik vrees echter dat je pech zult hebben met het 15khz videosignaal, daar dit erg uitzonderlijk is en bijna door geen enkele videokaart wordt ondersteund. Je zult dan naar zo'n relatief dure ArcadeVGA kaart moeten zoeken.

Ook ik heb weer wat voortgang te melden: gisteren de knoppen en joysticks e.d. binnen gekregen en ben er achter gekomen dat de trackball helaas niet in de WeeCade gaat passen. Ik wilde eigenlijk 1 stick en 1 trackball, maar de kast van deze trackball is echt HUGE, aangezien er een biljartbal in zit. Geen probleem echter: ik ga nu gewoon een los trackball control panel maken, die ik met een USB kabel aan mijn WeeCade ga hangen als er een trackballspel gespeeld gaat worden. De WeeCade krijg nu gewoon twee sticks, zoals in het originele ontwerp het geval is.

Gisteravond zijn de knoppen en sticks besteld. Jazeker: stickS, want ik ga meteen door met een tweede arcade cabinet: een NorthCoast Arcade Customs cocktail cabinet:

Afbeeldingslocatie: http://www.mameroom.com/images/CocktailSystem1.jpg

Ik heb het bouwpakket vorige maand al besteld (alleen afgewerkt hout en T-molding) en heb het via container laten versturen om zo de erg hoge verzendkosten te omzeilen. Het pakket komt eind maart aan, dus als de WeeCade klaar is kan ik gelijk verder werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wat kost zo'n cocktail nou nog tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
@cenobyte

Er is een driver waarmee je softwarematig een 15khz signaal uit kan laten voeren door je videokaart.
http://wiki.arcadecontrols.com/wiki/Soft-15khz

ook zijn er nog best veel spellen die 6 knoppen gebruiken, denk aan x-men, street fighter 2, killer instinct, mortal kombat 3 etc etc dus niet alleen neo geo games.

Verder maak ik een mame systeem om 3 redenen, de eerste is dat ik 100% vrijheid wil hebben met de spellen die ik wil draaien, de tweede is dat die xxx in 1 spellen ook weer geld kosten en ik vind het gewoon leuk om met de hard/software aan de slag te gaan.

Ook wil ik andere emulators gaan draaien zoals nes/snes/mega drive etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

michel2506 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:35:
@cenobyte

Er is een driver waarmee je softwarematig een 15khz signaal uit kan laten voeren door je videokaart.
http://wiki.arcadecontrols.com/wiki/Soft-15khz
Ah, oke, dat wist ik niet. Ik las al enkele keren over die relatief dure videokaart die menig Arcadeleverancier aanbiedt, maar persoonlijk wil ik niet zover gaan om perse een ouderwetse monitor te gebruiken. Ik vind LCD prettiger (gewicht en beeldkwali is acceptabel vind ik).
ook zijn er nog best veel spellen die 6 knoppen gebruiken, denk aan x-men, street fighter 2, killer instinct, mortal kombat 3 etc etc dus niet alleen neo geo games.
De wat nieuwere games, begrijp ik. Ik speel toch vaak meestal het jaren '80 spul ;)
Verder maak ik een mame systeem om 3 redenen, de eerste is dat ik 100% vrijheid wil hebben met de spellen die ik wil draaien, de tweede is dat die xxx in 1 spellen ook weer geld kosten en ik vind het gewoon leuk om met de hard/software aan de slag te gaan.

Ook wil ik andere emulators gaan draaien zoals nes/snes/mega drive etc.
Goeie argumenten, ook mijn beweegredenen inderdaad. Ik heb inmiddels ook al emulatoren draaien voor de Atari 2600 en 5200, voor de NES en de SNES en ook voor de Amiga. Werkt allemaal prima vanuit Maximus.
sebastius schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:46:
Wat kost zo'n cocktail nou nog tegenwoordig?
Kant en klaar kost ie een klein vermogen: $1620. En dan praat ik nog niet over de verzendkosten, die ergens rond de $500 gaan bedragen vrees ik. Ik heb dan ook het houten bouwpakket besteld, dus alleen het hout compleet voorgezaagd en afgewerkt met vinyl. Dus geen zaag- en schilderwerk meer, alleen nog even op de IKEA toer en dan lekker de electronica in gaan bouwen (doe ik het liefste). Dat bouwpakket kost net geen $300 zonder verzendkosten en BTW/invoerrechten. Omdat de verzendkosten vanuit de USA richting de $400 gingen, heb ik het pakket naar een kennis in de USA laten sturen die regelmatig een container met auto-onderdelen deze kant op stuurt. Daar mag de doos voor $40 mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Gisteren heb ik de kast opgehaald, en uiteindelijk op zijn plek gekregen. Wat zijn die kasten zwaar zeg. Hij moest hier op zolder komen te staan, en om hem enigzins de trap op te kunnen krijgen, moesten we dat hele ding uit elkaar slopen. Uiteindelijk vandaag alles weer in elkaar gezet, en de kast doet het zowaar ook weer :)

De man waar ik hem van kocht, had er een spel in zitten om te laten zien dat het scherm het nog deed, bleek dit wwf wrestlefest te zijn. Nu is wwf/wwe wrestling een andere afwijking van mij, en ik mocht dat spel er bij hebben voor 10 euro extra. Ik was dus best wel blij en ik kan alvast spelen :)

Nu is het wachten op de J-Pac en de extra knopjes zodat ik weer verder kan hobbyen. Het bleek ook dat er geen start buttons aanwezig zijn op de kast, maar dat knop1 deze functie ook vervult. Dit is vrij vervelend, omdat een keer slaan in wrestlefest ook 1 buy in credit kost :P. Ik heb dus ook maar een 1-p en 2-p start knop meebesteld zodat dit in mame anders geregeld kan worden.

nog wat foto's (zijn blurry telefoon foto's, heb even geen fatsoenlijke camera in de buurt)
Afbeeldingslocatie: http://i220.photobucket.com/albums/dd206/michel2506/197501_157905190934896_100001462474839_366140_8236162_n.jpg
De kast van de voorkant met het startscherm van Wrestlefest

Afbeeldingslocatie: http://i220.photobucket.com/albums/dd206/michel2506/184391_157905210934894_100001462474839_366141_3153589_n.jpg
de kast van de zijkant

Afbeeldingslocatie: http://i220.photobucket.com/albums/dd206/michel2506/189082_157905270934888_100001462474839_366143_3390195_n.jpg

Het joystick paneel opengeklapt, Is wel handig, ik kan vanaf de voorkant bij de jamma connector en board zodat ik overal makkelijk bij kan en niet aan de achterkant hoef te klooien. Mijn P4 desktop past in principe ook in dit vak, moet wel even kijken hoe ik de koeling kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb gisteren nog een leuke aankoop gedaan voor de Arcadeverzameling: een Terminator 2 arcade kast :P

Afbeeldingslocatie: http://www.arcade-museum.com/images/118/1181242182238.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Cool, T2 blijft een mooie klassieker om te hebben. Beetje in goede kwaliteit?

Zal wel een aardige ruimte in beslag nemen. Jammer dat je er niet echt andere games op kan spelen vanwegen de gun (joystick) layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 396491 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:17:
[...]

Lijkt me voldoende voor de games van voor 2000. Ik vrees echter dat je pech zult hebben met het 15khz videosignaal, daar dit erg uitzonderlijk is en bijna door geen enkele videokaart wordt ondersteund. Je zult dan naar zo'n relatief dure ArcadeVGA kaart moeten zoeken.
Weet je dat zeker? Ik kwam deze een paar jaar geleden tegen en heb daar ook een videokaart op gekocht. Moet het zelf nog testen.

Handige thread: http://community.arcadeinfo.de/showthread.php?t=7925

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fZeroNewbie schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:41:
Cool, T2 blijft een mooie klassieker om te hebben. Beetje in goede kwaliteit?

Zal wel een aardige ruimte in beslag nemen. Jammer dat je er niet echt andere games op kan spelen vanwegen de gun (joystick) layout.
Ik zocht eigenlijk een originele arcadekast die me meer bood dan een joystick game, omdat ik die games allemaal al kan spelen op mijn Mame kast. Deze is echt erg leuk om te spelen, zeker met twee spelers!

De kast is nog in redelijk goede staat. Wel wat beschadigingen aan de buitenkant, maar het ziet er allemaal nog best goed uit voor een kast van 20 jaar oud (zoals je hier kunt zien). Het enige minpuntje is dat dit een origineel Duitse kast is met hier en daar wat Duitse tekst die je onmogelijk uit kunt schakelen, zo blijkt.

Het beeldscherm heeft wat verkleuring in 1 hoek, vermoedelijk toch wat slijtage, maar dit is niet echt storend voor het spel vind ik. Wel heeft de kast af en toe last van uitvallen, ik vermoed oververhitting ergens op het moederbord of in de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 14:22
voor dat 15khz verhaal

zoek ff naar soft 15kh op forum.arcadecontrols.com

dacht dat de link staat onder het monitor gedeelte.

Dit zorgt ervoor dat via een stukje software elke videokaart 15khz kan uitzenden naar je scherm.

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De bartop vordert gestaag:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/cenobytez/100567/IMG_1242/web.jpg

Wel wat ruzie gehad met de bevestigingsbouten van de joystick: de #@&$ die me de bouten en moeren had verkocht had me bouten verkocht die qua draad net anders waren dan de moeren en dus draaide ik elke bout muurvast en moest ik uiteindelijk 3 moeren doorslijpen met de Dremel. Hierbij raakte 1 microswitch van mijn joystick onherstelbaar beschadigd :(

Gelukkig kon ik deze switch vervangen met een switch die bij de drukknoppen zat, maar het heeft me wel een avond frustratie gekost.

De bedrading was gelukkig een fluitje van een cent:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/cenobytez/100567/IMG_1243/web.jpg

Aan het einde van de avond kon ik gelukkig een paar fijne games spelen op mijn volledig werkende bartop arcade:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/cenobytez/100567/IMG_1249/web.jpg

Nu nog wachten op het arriveren van mijn tweede set controls, zodat ik ook player 2 in orde kan maken.

Ook komt er nog een nette zwarte aluminium hoek over de opening bovenin (waar normaal de marquee zit). Hierop komt een Weecade sticker zonder achterliggende verlichting (vind ik te veel aandacht trekken en ik had de ruimte nodig voor iets anders ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 396491 op 18-03-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Ondertussen heb ik de J-Pac met de extra knoppen binnen gekregen, en ik ben al een paar dagen aan het klooien om goed beeld te krijgen.

Ten eerste werd de onboard intel chip in de desktop die ik wou gebruiken voor mame niet ondersteund door soft15khz. Deze viel dus af en ben ik op zoek gegaan naar een ander systeem.

Gelukkig had ik nog een dell laptop liggen die wel een ondersteunde chipset heeft (ati radeon x300). Na alles geinstalleerd te hebben, de monitor verbonden en het lukte maar niet om een stabiel beeld te krijgen. Na veel proberen (en geduld) lukte het me eindelijk om een stabiel beeld te krijgen ondanks dat de J-Pac aangeeft dat ik geen sync heb met de monitor..

Nu kan ik dus mijn windows desktop zien en mame draait ook op de arcade monitor. Enige probleem is nog dat ik de kleuren niet goed krijg. Deze zijn veel te fel in vergelijking met het jamma spel. Als iemand hier nog een oplossing voor heeft, hoor ik deze graag!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

michel2506 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:06:
Ondertussen heb ik de J-Pac met de extra knoppen binnen gekregen, en ik ben al een paar dagen aan het klooien om goed beeld te krijgen.
Jij omschrijft precies waarom ik niet aan dit verhaal begonnen ben. Ik heb eerst een authentieke monitor overwogen en schrok van alle benodigdheden. Toen een normaal computerscherm met beeldbuis, maar zelfs dat had veel nadelen (gewicht). Uiteindelijk heb ik een TFT scherm gepakt waar ik nu erg blij mee ben. Als je eenmaal aan het spelen bent heb je echt niet meer in de gaten dat je op een LCD/TFT monitor aan het spelen bent. Als ik dan toch perse een echte authentieke monitor wilde hebben, zou ik "all the way" gaan en een 48 in 1 of 60 in 1 Jamma kast kopen. Al het geklooi staat niet in verhouding tot het iets authentiekere beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar hoe kan je dat niet in de gaten hebben? Je hebt geen scanlines én één native resolutie, dus het lijkt me vrij lelijk om 240 * 320 spelletjes op een 1280 * 1024 scherm te moeten spelen. Óf je moet balken willen zien maar dat lijkt me ook weer niks. Een arcadeVGA is dan een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Anoniem: 396491 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:31:
[...]

Jij omschrijft precies waarom ik niet aan dit verhaal begonnen ben. Ik heb eerst een authentieke monitor overwogen en schrok van alle benodigdheden. Toen een normaal computerscherm met beeldbuis, maar zelfs dat had veel nadelen (gewicht). Uiteindelijk heb ik een TFT scherm gepakt waar ik nu erg blij mee ben. Als je eenmaal aan het spelen bent heb je echt niet meer in de gaten dat je op een LCD/TFT monitor aan het spelen bent. Als ik dan toch perse een echte authentieke monitor wilde hebben, zou ik "all the way" gaan en een 48 in 1 of 60 in 1 Jamma kast kopen. Al het geklooi staat niet in verhouding tot het iets authentiekere beeld.
Ik ben het op zich wel met je eens, een tft scherm zou ik op zich ook wel best vinden. Maar waar haal je een 24" vierkante monitor vandaan voor weinig geld ;) Mijn budget is niet zo hoog en dit is de beste optie om voor weinig geld toch een lekker groot scherm in mijn cabinet te hebben. Hij zat tenslotte in de kast toen ik hem kocht. Dat het daarmee ook authentieker is, is mooi meegenomen.

Om diezelfde reden kies ik ook niet voor een xx in 1 jamma board. Die dingen kosten vaak tussen 150-300 afhankelijk waar je hem koopt en welke spellen erop zitten. Ook kan ik dan niet zelf bepalen welke spellen ik draai en kan ik dus ook geen spellen of andere emulators toevoegen.

Morgen krijg ik van een vriend een andere laptop om te gebruiken in de mame kast met een nieuwere video chipset, en ik hoop dat ik hiermee wel een beter resultaat heb qua kleuren (ik vermoed dat het de output van de laptop is die problemen geeft, op de j-pac brandt ook het sync in ledje niet). Anders denk ik toch eraan om arcade scherm eruit te halen en een standaard computer crt/tft erin hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MsG schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:47:
Maar hoe kan je dat niet in de gaten hebben? Je hebt geen scanlines én één native resolutie, dus het lijkt me vrij lelijk om 240 * 320 spelletjes op een 1280 * 1024 scherm te moeten spelen. Óf je moet balken willen zien maar dat lijkt me ook weer niks. Een arcadeVGA is dan een beter alternatief.
Natuurlijk heb je het wel in de gaten en zie je het als je erop gaat letten. Maar ik vind het veel belangrijker om gewoon die oude games te kunnen spelen, met of zonder scanlines. Ik heb nu een bartop arcade die ik mee kan nemen en die nog handelbaar is in plaats van een 100 kilo zware bak met echte beeldbuis erin. Bovendien kun je met een aantal emulatoren ook de scanlines emuleren.

Overigens lees ik op het Arcadecontrols.com forum dat dit steeds meer een trend is: lichtere TFT schermen boven de ouderwetse beeldbuizen. Ondanks het kleine beetje nostalgie wat je ermee inlevert heeft het veel meer voordelen dan nadelen.
michel2506 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:39:
Ik ben het op zich wel met je eens, een tft scherm zou ik op zich ook wel best vinden. Maar waar haal je een 24" vierkante monitor vandaan voor weinig geld ;) Mijn budget is niet zo hoog en dit is de beste optie om voor weinig geld toch een lekker groot scherm in mijn cabinet te hebben. Hij zat tenslotte in de kast toen ik hem kocht. Dat het daarmee ook authentieker is, is mooi meegenomen.
Ah oke, dat had ik even niet begrepen. Dan wordt het inderdaad een ander verhaal. Als ik een full scale cab zou bouwen van de grond af aan zou ik in ieder geval voor TFT gaan i.v.m. gewicht (mijn T2 cab weegt 120+ kilo!!), maar met een bestaande cab wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 396491 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:50:
[...]

Overigens lees ik op het Arcadecontrols.com forum dat dit steeds meer een trend is: lichtere TFT schermen boven de ouderwetse beeldbuizen. Ondanks het kleine beetje nostalgie wat je ermee inlevert heeft het veel meer voordelen dan nadelen.
Meer noodzaak dan trend. Dit gehele arcade gedoe is 1 groot nadeel als je het zo gaat uitleggen :P
Het makkelijkste is met een joypad achter je pc zitten, alleen maar voordelen als dat nostalgische geen moer uitmaakt. Ik gebruik nu een mooie Sony Trinitron van 14 inch, is echt geen 100 kilo ;)

Bij een andere Gamma hebben ze de zwarte geplastificeerde meubelplaten en bij de Praxis zag ik er 1 in antraciet (mooiste) dat volgens mij een foute levering was. Deze hebben een platte kant, andere zaken hebben een ronde versie en daar kan geen t-molding slot in gemaakt worden.... handig joh.

Ik ga even kijken of ze de antraciet kunnen bijbestellen om vervolgens een mini cab te maken. Omdat mijn tv klein is en ik zo'n enorme loeizware kast niet zo zie zitten :P Alleen zien die platen er altijd zo verrot uit aan de zijkanten, alsof ze die los in de truck sodemieteren 8)7 Apart bestellen gaat een kut situatie opleveren als ze verrotte exemplaren leveren, het liefst kies ik de beste uit een stapeltje :)

Met wat proefstukken lukt het me niet deze platen ongebrokkeld te zagen (cirkelzaag/decoupeerzaag) dit moet echt met een bovenfrees. Dan zal ik een soort geleidingsrails moeten aanbrengen om alles recht/rond te zagen met zo'n kopie bitje. De vraag is of dat allemaal gaat lukken :'(

Dan gaat ie zo'n 120/125 cm hoog worden, 60cm diep, wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BARACUS schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:04:
[...]
Meer noodzaak dan trend. Dit gehele arcade gedoe is 1 groot nadeel als je het zo gaat uitleggen :P
Het makkelijkste is met een joypad achter je pc zitten, alleen maar voordelen als dat nostalgische geen moer uitmaakt. Ik gebruik nu een mooie Sony Trinitron van 14 inch, is echt geen 100 kilo ;)
Het draait natuurlijk ook om wat je van jouw arcade cabinet verwacht. Persoonlijk ben ik van mening dat als je van originaliteit houdt en je een originele monitor voorkeur geeft boven een TFT je al geen Mame moet gaan gebruiken, maar op zijn minst voor een Jamma systeem moet gaan (zo'n 48 in 1 of 60 in 1 systeem). Bij Mame lopen sommige spellen namelijk niet op originele snelheid. Als je dat allemaal over hebt voor originaliteit, dan is een echte beeldbuis ook verantwoord.

Ik heb echter andere prioriteiten: ik wil een systeem bouwen wat de Windows achtergrond verbergt en wat door een speler geheel met de joystick te gebruiken is, zonder dat deze per ongeluk in Windows terecht komt. Ook wil ik dit in één geheel, dus 1 apparaat zonder losse rommel. Voor de speler moet er dus 100% spelervaring zijn, maar dan wel in een handzaam formaat. Een PC met een X-Arcade joystick is dan een teleurstelling en ook nog eens bijzonder onhandig als je zoiets mee wil nemen (losse kast, monitor, joystick, kabels, etc.). Een 19" TFT geeft een erg mooi beeld (zeker met de Maximus frontend) en leidt IMHO niet af van het spelen van het spel. De nostalgie blijft hiermee bewaard en het ziet er uit als een arcadekast. Bovendien blijft een TFT veel koeler dan een beeldbuis waardoor een koeling in de behuizing niet meer nodig is en de kast heerlijk stil is.

Mijn Terminator 2 cabinet daarentegen is "the real thing". Daar betaal je voor in de vorm van het gewicht: dit ding weegt bijna 130 kilo (jazeker: honderddertig). Het is echt geen pretje om dit ding een meter opzij te zetten, laat staan te verplaatsen naar een andere ruimte. Niet dat dat nou iedere week moet, maar het is toch onhandig. Als ik ooit nog eens een full size Mame cabinet zou bouwen, dan ga ik dan ook mede hierdoor voor een systeem op basis van een TFT scherm. Zo'n kast zal dan hooguit 40 a 50 kilo wegen, schat ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 396491 op 23-03-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 396491 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:32:
[...]

Het draait natuurlijk ook om wat je van jouw arcade cabinet verwacht.
Een kast bouw je op persoonlijke smaak, dat is het hele punt van zo'n ding :) Alle keus is natuurlijk een uitkomst.

Ik moet wel toegeven dat het kijken naar een crt scherm een stuk moeilijker is geworden sinds we lcd hebben. Vroegah zat je met de spelcomputer met je neus op de tv, geen seconde last van mijn ogen. Nu merk je wel hoe zo'n straalkanon op je ogen werkt :P

Dat Mame langzamer draait heb je volgens mij fout. Mame richt zich op 100% exacte emulatie via de CPU, daarom zijn een hoop games ook niet te draaien op een normale pc.

Zo'n 1000-in-1 cassette moet toch ook het boeltje emuleren, alle games draaien op andere hardware. Ik betwijfel of dat 100% exact verloopt, dat kost een hoop rekenkracht en daar heb je koeling voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BARACUS schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:07:
[...]
Dat Mame langzamer draait heb je volgens mij fout. Mame richt zich op 100% exacte emulatie via de CPU, daarom zijn een hoop games ook niet te draaien op een normale pc.
Wat ik bedoelde is dat de nieuwere games (pak em beet 2000 en jonger) wel draaien op Mame, maar niet op volledige snelheid omdat de PC het niet bij kan houden. Ik kan met mijn Asus moederboard met Intel 3Ghz E5700 CPU (wat in de bartop zit) ongeveer tot eind '90-er jaren gaan, daarna wordt het te zwaar voor mijn nieuwe moederboard. Op mijn iMac met i7 draait inderdaad wel iets meer spul. Alles wat de PC kan draaien wordt inderdaad wel op erg nauwkeurige snelheid gedraaid. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 396491 op 24-03-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400856

Hallo allemaal,

Gisteren heb ik deze Killer Instinct 1 kast kunnen bemachtigen.

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/5316023/220/5316023.jpgAfbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/5316035/220/5316035.jpgAfbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/5316036/220/5316036.jpgAfbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/5316066/220/5316066.jpg

Hij is in perfecte staat en met een heerlijk groot scherm,
was even vergeten hoe groot het was. >:)

En nog met guldens invoer lol :P wie heeft er nog guldens voor me? haha :F

Alleen het TL balkje voor de marquee was defect,
maar nu brand hij weer als de best! :9
Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/5318372/220/5318372.jpg
En heb gemerkt dat de knoppen een beetje lam zijn van al dat slaan hehe,
maar had al gezien dat die knoppen iets van 1.95dollar zijn dus geen punt 8)

Vandaag een J-Pac besteld dus dat kan leuk worden over een weekje ongeveer.

Heb al druk zitten zoeken of mijn oude pc makelijk met soft15khz kan werken,
blijkt dat het geen probleem zou moeten zijn.

PC voor mame :
  • Pentium 4 2.8Ghz 775
  • 4gb DDR400
  • Radeon 9800XT agp
Als ik meer info heb zal ik dat gelijk posten,
en als jullie iets hebben laat het me graag weten.

Killer instinct is echt weer helemaal top! _/-\o_

Gegroet,
-Waterdraak

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 400856 op 24-03-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Wauw, ziet er vet uit die kast! en aan de foto's te zien ook nog eens in goede staat.

ik ben ook heel benieuwd naar jouw ervaringen met de J-Pac, en dan vooral de kleurweergave op de monitor. Ik krijg in mijn Primal Rage kast veel te felle kleuren op de monitor te zien, terwijl het jamma game board wel goed werkt.

Houd er wel rekening mee dat je knop 5 en 6 zelf moet wiren aan de j-pac en niet (meer) via de jamma connector lopen. Je kan dus niet later weer even zomaar een jamma board inprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

michel2506 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:31:
Wauw, ziet er vet uit die kast! en aan de foto's te zien ook nog eens in goede staat.

ik ben ook heel benieuwd naar jouw ervaringen met de J-Pac, en dan vooral de kleurweergave op de monitor. Ik krijg in mijn Primal Rage kast veel te felle kleuren op de monitor te zien, terwijl het jamma game board wel goed werkt.

Houd er wel rekening mee dat je knop 5 en 6 zelf moet wiren aan de j-pac en niet (meer) via de jamma connector lopen. Je kan dus niet later weer even zomaar een jamma board inprikken.
Ja dat vond ik ook zag er erg goed uit dus kon hem niet laten staan :*)

Dat is goed ik laat het gewoon in dit topic weten wat mijn ervaringen zullen zijn.

Ik was op de hoogte dat ik knoppen 4,5,6 moest bedraden naar de jpac met ground enzo,
dat is bekend voor mij maar werkt button 4 met de standaard jamma connector?

Moet ik 1SW4 en 2SW4 leeg laten? en gewoon met SW5 en 6 verder gaan?

Heb namelijk ook een kabel setje met connectors besteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.ultimarc.com/images/wirekit.jpg
Dit setje van Ultimarc.

En ik zal gewoon nog KI kunnen spelen hoef alleen die jamma connector terug teplaatsen,
en wat schakelaars omzetten bij de knoppen 8) knutsel wel wat.

Ohh en trouwens die sound aansluiting op de J-pac zal ik die gebruiken?
heeft die verder geen stroom nodig of iets? dit is wel mono had ik gelezen...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 400856 op 24-03-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
de jpac heeft geen versterker voor het geluid. je zal dus niet direct je pc geluid hierop kunnen aansluiten maar dit eerst via een losse versterker moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

michel2506 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:15:
de jpac heeft geen versterker voor het geluid. je zal dus niet direct je pc geluid hierop kunnen aansluiten maar dit eerst via een losse versterker moeten regelen.
Ahh ok dus het is super zacht? ik kijk wel of ik dan een oude speaker setje kan vinden.
En ik zal later toch wel de speakers van de kast aansluiten.

Maar dat is voor later zorg, nu eerst even wachten op me J-Pac :)

Wie weet of ik nou Button 4 via jamma moet laten gaan of zelf naar de j-pac brengen?

Hier kan je me zien gamen :9
Killer Instinct Youtube Link

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 400856 op 25-03-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401325

Leuk hier te lezen over zelfbouw projecten en arcade fanaten. Ik ben begonnen met een Pacman midi-kast 122cm hoog de originele look. Nu is de kast straks toe aan afwerking met t-molding.

Heeft iemand een tip waar de tool en molding te bestellen is? Zag op de site van t-molding.com dat de tool tijdelijk uitverkocht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Anoniem: 400856 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:23:
[...]

Wie weet of ik nou Button 4 via jamma moet laten gaan of zelf naar de j-pac brengen?
Kan beide, de jamma standaard biedt eigenlijk alleen ondersteuning voor 3 knoppen, maar de j-pac biedt ook ondersteuning voor button 4 via de connector.
Als dit werkt is het mooi, anders moet je hem even los wiren aan de j-pac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Even een tip want ik kwam net in V&A een mooie arcade kast tegen: V&A aangeboden: Arcade / Video / Cocktail kast Space Attack vintage (defect) voor Mame? (NIET VAN MIJ!). Hij heeft ook nog meer kasten en wil ze graag verkopen om ruimte te maken voor andere machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

michel2506 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:22:
[...]

Kan beide, de jamma standaard biedt eigenlijk alleen ondersteuning voor 3 knoppen, maar de j-pac biedt ook ondersteuning voor button 4 via de connector.
Als dit werkt is het mooi, anders moet je hem even los wiren aan de j-pac.
Bedankt ik weet al een hoop meer.

Vraagje over sound ben er achter gekomen dat de speakers gewoon mono zijn, ik zie dat speaker A naar speaker B gaat en dan naar de jamma connector. (dus 1 kabel plus en min)
Dus vraag is kan ik gewoon een cheap speaker setje gebruiken en dan 1 speaker afknippen en in de j-pac doen zodat ik een amp heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
ik denk het wel. ik zit zelf ook te denken aan een soortgelijke oplossing voor het geluid.

[ Voor 9% gewijzigd door michel2506 op 29-03-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Anoniem: 401325 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:18:
Leuk hier te lezen over zelfbouw projecten en arcade fanaten. Ik ben begonnen met een Pacman midi-kast 122cm hoog de originele look. Nu is de kast straks toe aan afwerking met t-molding.

Heeft iemand een tip waar de tool en molding te bestellen is? Zag op de site van t-molding.com dat de tool tijdelijk uitverkocht is...
Ik ben nog steeds op zoek naar het juiste antwoord, hoe dik moet zo'n slotcutter zijn voor 18MM t-molding?
Ik lees 1,5MM (en dat is een lekkere debiele maat) maar iets groter is schijnbaar ook te doen.

Bij de Karwei hebben ze een 2MM slotcutter voor 20 euro. Bij de Praxis hebben ze een 4MM voor 12 euro, moet nog even vragen of ze een kleinere kunnen bestellen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Heb ik weer: blijkt mn j-pac defect te zijn...

De sync leds gingen nooit branden, en nu blijkt dat de sync chip defect is. Hierdoor had ik ook last van het rollende beeld en foute weergave.

Morgen opsturen naar Engeland en hopen dat ik gauw een nieuwe heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
michel2506 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:59:
Heb ik weer: blijkt mn j-pac defect te zijn...

De sync leds gingen nooit branden, en nu blijkt dat de sync chip defect is. Hierdoor had ik ook last van het rollende beeld en foute weergave.

Morgen opsturen naar Engeland en hopen dat ik gauw een nieuwe heb.
Pfft dat is pas pech hebben zeg... vooral als je er pas na zo'n lange tijd achterkomt. En dan alles moeten terugsturen naar Engeland. |:( Maargoed hopelijk heb je straks meer geluk!

ontopic:

Ik ga binnenkort een bartop maken, samen met een vriend. Echter gaan we er niet (alleen) MAME op draaien, maar gaan we hem hoofdzakelijk bouwen om een multiplayer eigen game op te draaien. (Wat dus ook nog ontwikkeld/gebouwd zal moeten worden).

Omdat we alles nog moeten aanschaffen willen we (natuurlijk, Nederlanders als we zijn) op zoveel mogelijk dingen proberen te besparen. Ook omdat we nog geen fatsoenlijke PC hebben waar alles op gaat draaien en de game die we zelf gaan bouwen waarschijnlijk meer zal eisen van voornamelijk de videokaart dan MAME.

Ik had al gekeken naar een I-PAC en dat is natuurlijk ideaal, maar we gaan denk ik toch proberen twee goedkope gamepads te slopen en de prints daaruit te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Het is natuurlijk vele malen goedkoper maar zijn de resultaten wel vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
CrystalViriS schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:09:
[...]

Pfft dat is pas pech hebben zeg... vooral als je er pas na zo'n lange tijd achterkomt. En dan alles moeten terugsturen naar Engeland. |:( Maargoed hopelijk heb je straks meer geluk!

ontopic:

Ik ga binnenkort een bartop maken, samen met een vriend. Echter gaan we er niet (alleen) MAME op draaien, maar gaan we hem hoofdzakelijk bouwen om een multiplayer eigen game op te draaien. (Wat dus ook nog ontwikkeld/gebouwd zal moeten worden).

Omdat we alles nog moeten aanschaffen willen we (natuurlijk, Nederlanders als we zijn) op zoveel mogelijk dingen proberen te besparen. Ook omdat we nog geen fatsoenlijke PC hebben waar alles op gaat draaien en de game die we zelf gaan bouwen waarschijnlijk meer zal eisen van voornamelijk de videokaart dan MAME.

Ik had al gekeken naar een I-PAC en dat is natuurlijk ideaal, maar we gaan denk ik toch proberen twee goedkope gamepads te slopen en de prints daaruit te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Het is natuurlijk vele malen goedkoper maar zijn de resultaten wel vergelijkbaar?
toon volledige bericht
Hoeveel is je tijd waard? :P
Joystick hacken geeft hetzelfde resultaat, je mist alleen wat programmeer functies maar dat kan ook via Mame.

Groovygamegear heeft ook zo'n controller voor een lagere prijs vanaf $26 + verzenden, vooral nu met de lage dollar. Gelijkwaardig met de Ultimarc versie qua functies.

http://groovygamegear.com...?main_page=index&cPath=76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401325

BARACUS schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:17:
[...]
Ik ben nog steeds op zoek naar het juiste antwoord, hoe dik moet zo'n slotcutter zijn voor 18MM t-molding?
Ik lees 1,5MM (en dat is een lekkere debiele maat) maar iets groter is schijnbaar ook te doen.

Bij de Karwei hebben ze een 2MM slotcutter voor 20 euro. Bij de Praxis hebben ze een 4MM voor 12 euro, moet nog even vragen of ze een kleinere kunnen bestellen voor mij.
Ik denk dat die 1.5 wel klopt. Er staat bij de slotting cutter 1/16" -> 2.54cm / 16 = 0.15875 cm
heb wat gekeken bij arcade webshops, toch lastig te krijgen. Vond wel een woodshop in america. Zal daar eens contact opnemen en anders eens informeren bij vakhandel. Moet toch aan te komen zijn.. Als je wat weet informatie welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben inmiddels druk bezig met de cocktail cabinet van NorthCoast Custum Arcades. Zo ver ben ik inmiddels, kastje is bijna klaar:

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/cenobytez/100575/IMG_1426/web.jpg

Via deze link kun je de complete voortgang tot nu toe zien.

Helaas was het topblad een beetje gescheurd, natuurlijk ook aan de bovenzijde... :(
Ik heb nu besloten om het blad ondersteboven te gebruiken, waarmee ik wel de ingefreesde verdieping voor het plexiglas verlies, maar daar heb ik al een andere oplossing voor verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
BARACUS schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 06:41:
[...]

Hoeveel is je tijd waard? :P
Joystick hacken geeft hetzelfde resultaat, je mist alleen wat programmeer functies maar dat kan ook via Mame.

Groovygamegear heeft ook zo'n controller voor een lagere prijs vanaf $26 + verzenden, vooral nu met de lage dollar. Gelijkwaardig met de Ultimarc versie qua functies.

http://groovygamegear.com...?main_page=index&cPath=76
Ontzettend bedankt voor je tip! Jammer genoeg ben ik niet in het bezit van een Visacard :X en om er nou voor die ene aankoop één te gaan aanschaffen. Ik mijn zoektocht heb ik zo snel geen adres in Nederland gevonden of zo.

Ik had eerst geschikte goedkope gamepads gezien, maar helaas kan ik hier nu niet meer aankomen dus ga ik toch maar zo'n interface overwegen. Wat betreft tijd was het niet zo'n probleem geweest.. ik houd wel van dat gepruts. :*) Maargoed ik ben inmiddels dus ook bezig met de game die erop moet gaan draaien. (Naast MAME).

Vraagje nog, hoe regelen jullie eigenlijk geluid in zo'n zelfbouw MAME cabinet? Ik dacht zelf om een paar pc speakers te slopen. Maar ben er nog niet uit hoe ik dat ga regelen met de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
het is alweer een tijd geleden dat ik wat gepost hebt, maar kwam deze topic weer tegen.
De kast waarmee ik bezig was heb ik destijds uit elkaar gesloopt en weggedonderd.
uiteraard de control panel ( zo'n grote lichtblauwe) bewaard en de computer ook.
Wil graag weer een nieuw project beginnen en ben dus een beetje opzoek naar een lege kast , met of zonder monitor)
of anders vanaf nul beginnen en wat knutselen met MDF

ondertussen ben ik geruime tijd boven aan het klussen waardoor ik straks een gameroom heb.
heb me ook zitten orienteren op die future pinball tables, maar met 2 LCD tv's zou dat best wel een duur projectje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Pinball tafel is ook een leuk project, maar kost idd een hoop geld door de schermen en wil je het een beetje leuk hebben, heb je zelfs 3 monitoren (speelveld, backglass, dmd) + pc die dit aan kan sturen nodig.

Hierom heb ik er ook voor gekozen om een mame kast te maken. Net zo leuk en eigenlijk nog veelzijdiger ook. zo'n Pinball systeem kan je alleen voor flipperkasten gebruiken en nu kan ik ook andere games draaien.

Ik zit zelf nog steeds te wachten op de vervangende J-Pac zodat ik weer verder kan met het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou me j-pac is binnen en werkt perfect!
Klik hier voor Killer Instinct Filmpie vanaf me arcade kast met mame :)

Afbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/5524724/220/5524724.jpg
Dit zat er in de verpakking! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/5524723/220/5524723.jpgAfbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/5524722/220/5524722.jpg
Kan alles prima draaien :)

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/5524808/220/5524808.jpg
Joysticks en Buttons :)
Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/5524810/220/5524810.jpg
Marquee 8)

Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/5524811/220/5524811.jpg
Hier met windows Xp :*)

Settings :
15khz Soft tool
640x480 Resolutie

Systeem:

Pentium 4 2,8ghz
2Gb DDR 400Mhz
Ati Radeon 9800 XT 128mb
320 Gb HD
Speaker setje gesloopt en direct aan de J-pac aangesloten.

Youtube: Staat op Pagina 37 . >:) >:)

Als je foto's wilt of filmpies van mijn kast vraag het dan,
en ik zal het uploaden zodat je het kan zien.

En ik zal natuurlijk helpen als je hulp nodig hebt met jou mame kast.

Gegroet,
De Water Draak! >:)

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 400856 op 30-08-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Nice! Ziet er heel vet uit. Welke frontend wil je gaan draaien? of houd je het alleen bij de windows ui?

Ik zit zelf nog steeds te wachten op mn replacement j-pac hoewel hij al 4 weken geleden is opgestuurd volgens Andy van Ultimarc. Waar heb jij je j-pac gekocht en hoe lang duurde het bij jou voor het in huis was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb gekeken voor een mooie frontend maar ik vind het maar temoeilijk dus ik kijk er maar vanaf,
want dit werkt ook wel ;)

Hoop toch dat hij snel binnen komt bij jou, want das best lang.

Ik heb bij www.arcadeemulator.net besteld en het duurde 16 dagen.
Vond het toch wel raar hoe het allemaal werkt hoor.

Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/5527687/220/5527687.png
Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/5527670/220/5527670.png
Info van verzending.

6 dagen bij duane en arcadeemulator hield hem nog 5 dagen vast voor shipping blabla.

Ach 4 weken is wel erg veel |:(

Edit :
Contact met Arcadeemulator.net was wel goed en kreeg gewoon via Stamps.com een tracking nummer.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 400856 op 25-04-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwaxi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-06-2024
Ziet er goed uit je Killer Instinct kast hoor, netjes. Waar heb je jou jpac interface gekocht ?

PSN Id : djwaxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djwaxi schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:07:
Ziet er goed uit je Killer Instinct kast hoor, netjes. Waar heb je jou jpac interface gekocht ?
Thx :) ik heb mijn j-pac van Arcadeemulator.net en kan ze zeker aanraden.
En goed contact via email reageren zelfde dag nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Vrijdag heb ik eindelijk mijn vervangende J-pac ontvangen, ingeprikt en het werkt gewoon allemaal :D Scheelt toch een hoop zo'n werkende video sync chip. Kleuren kloppen en mn beeld blijft nu ook netjes op zn plek staan.

Volgende stap is het toevoegen van de extra knoppen zodat ik alle fighting games kan spelen. Kan niet wachten om marvel vs capcom 2 en killer instinct te kunnen spelen.

Ook heb ik dan aparte 1p en 2p knoppen. Mijn primal rage kast heeft geen start knoppen maar heeft deze wired op de 1e actieknop. Dit is met de j-pac vrij lastig aangezien ik steeds de shift functie aanroep en dus steeds het mame menu voor mn neus krijg.

Ik heb mijn j-pac en buttons trouwens gekocht bij arcadeshop.de. Had het op zondag besteld en dinsdag al in huis.Snelle levering dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi Mooi, ach jij kan nog prima hobbien :)

Het is zeker irritant als je nog geen start knoppen hebt zeker omdat 1p natuurlijk shift is,
je gaat gewoon via de jamma connector werken neem ik aan?

Hou me op de hoogte als je de verbouwing van knoppen gaat uitvoeren,
e.v.t wat foto's of video? :D

Ahh ok ik zal zeker die site gebruiken dan als ik wat knoppen nodig heb.

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
Ik hoop woensdag tijd te hebben om eraan te werken. Ik zal dan ook zeker wat foto's plaatsen.

De 1p en 2p buttons kan ik gelukkig aan de jamma connector knopen, die knop wordt opgesplitst van 1 naar 2 draadjes die naar de jamma connector gaan, dus ik kan gewoon aan het juiste draadje de start knoppen verbinden.

Ik vind het persoonlijk ook vreemd dat dat ze destijds zo'n design keuze hebben gemaakt door die knop weg te laten. Het geeft bij jamma boards ook problemen, Mijn wrestlefest spel dat ik erbij kreeg heeft bv als feature een recharge buy in tijdens het spel. Steeds als ik sla verbruik ik dus ook een credit. In een speelhal lijkt me dit toch vrij vervelend als je een paar euro erin hebt gegooid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 00:02
Van de week ook m'n arcadekast maar eens thuis gebracht om 'em eens een opknapbeurt te geven. Ik had er (op kantoor) al een moederboard, arcadevga, J-pac, MAME, etc op gezet, maar 't ding ziet er niet echt mooi uit en werd nagenoeg nooit gebruikt.

Er zitten nu 2 joysticks en 3 knoppen per player op, dit wil ik vervangen door een groter control panel, maar weet iemand een alternatief voor http://www.mameroom.com/Products_Classic_Kit.asp ?
De prijs is echt prima voor dit control panel, alleen er komt bijna $250 euro aan verzendkosten bij wat ik nogal absurd vind.

Ik wil geen X-Arcade panel, die dingen vind ik echt oerlelijk en ik wil zelf een LED button illuminated panel in elkaar zetten. Prefab met LED knoppen zijn ze iets van $900 ofzo en dat kan ik zelf ook wel voor 1/5e van de prijs.

Verder is de originele arcade CRT die er in zit vrij slecht. Flets beeld, verticaal is 't beeld niet stabiel (klapt steeds beetje naar binnen en weer terug tijdens spelen op de kast). Nu had ik nog wel een andere arcade CRT staan welke als 'Ok' getest was (niet verifieerbaar, dus geen idee of dat 'ie dat ook was), maar nadat ik die aansloot gisteren kreeg ik geen beeld. Dus daar moet ik nog even aan sleutelen. (mocht die 't niet gaan doen word 't denk ik toch een CRT of LCD monitor, zelf een cap-kit doen zie ik niet zo zitten :P )

Verder ga ik 'em zwart schilderen, nieuwe marquee er in (nu blauw met zilveren strepen) en mooie arcade art op de zijkanten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Als je dat slechte scherm een cap-kit geeft is ie weer helemaal tof, als het goed is :) (wel ook weer even helemaal stellen natuurlijk he?)
Pagina: 1 ... 9 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!