Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 8 ... 37 Laatste
Acties:
  • 430.845 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
MrX_Cuci schreef op maandag 21 september 2009 @ 17:33:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar was zelf op zoek naar een kast en kwam dit topic tegen via google. http://www.mameroom.com/home.asp Zelf te assembleren voor nog geen $500,- Ik ben redelijk kundig in het opzetten van een gemiddelde Ikea meubel, dus dit zal ook wel lukken. Verder zag ik op diverse websites staan dat het zeer degelijk wordt verpakt en verscheept. Alles precies op maat uitgesneden voor diverse arcade controllers, TV / monitor. Pimpen doe ik hem wel zelf. Misschien kan iemand anders ook wat met mijn link.
Het probleem met Amerika is dat de verzendkosten ENORM zijn, gewoon absurd hoog. Van Nederland naar Amerika is veel voordeliger 8)7

Zo'n x-arcade achtig ding kost al 100 dollar aan verzendkosten :X
Weet je de verzendkosten van dit bouwpakket, het zijn fantastische oplossingen (als je in Amerika woont).

Ik las op arcadecontrols dat een Fin iets wilde opzetten met zo'n computer zaagmachine, misschien dat dit een leuke oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Eindelijk de zooi weer eens opgepakt!
Net het design af voor sidepanel 1, Het grote zwarte vlak zal de cutout komen :)

Side Links:
Afbeeldingslocatie: http://blog.cyberdrain.com/wp-content/uploads/2009/09/arcade-side.jpg

Het plaatje is in photoshop gemaakt en ik ben nu druk bezig met de andere side, enige probleem is dat m'n PSD's groter als 100MB worden :+

[ Voor 8% gewijzigd door TeGek op 30-09-2009 08:21 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:03
TeGek schreef op maandag 28 september 2009 @ 09:51:
Eindelijk de zooi weer eens opgepakt!
Net het design af voor sidepanel 1, Het grote zwarte vlak zal de cutout komen :)

Side Links:
[afbeelding]

Het plaatje is in photoshop gemaakt en ik ben nu druk bezig met de andere side, enige probleem is dat m'n PSD's groter als 100MB worden :+
het kan aan mij liggen maar kan de afbeelding zowel thuis als op het werk niet bekijken :'(

• TeGek

TeGek

Sperion schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:57:
[...]

het kan aan mij liggen maar kan de afbeelding zowel thuis als op het werk niet bekijken :'(
Ik denk dat de host even een issue had, Heb hem nu op m'n eigen webserver gezet dus zou weer moeten werken :)

Het is trouwens de beta versie, Er zitten namelijk wat foutjes bij sonic/kirby/deadpool/mario.
Net bericht van stickerland.nl, voor 79 euro heb ik m'n arcade helemaal bestickered _/-\o_ Nu nog bestellen! :D

En een nieuw scherm besteld, Helaas was het oude scherm "gescheurd" dus dan maar een TFT, Zal ik wel wat magic op los moeten laten om het er nog leuk uit te laten zien maar dat komt wel goed, expres een goedkope genomen omdat dan de refresh rate etc wat hoger ligt...

Kan niet wachtuh.

[ Voor 45% gewijzigd door TeGek op 30-09-2009 08:37 ]

• BARACUS
Een scart tv werkt ook prima en voor een drol te koop, tft is toch een beetje shit :P

• TeGek

TeGek

BARACUS schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:13:
Een scart tv werkt ook prima en voor een drol te koop, tft is toch een beetje shit :P
Ik dacht ook eerst een scart TV(Sony Trinitron) te kopen en die aan te sluiten maar daar zag ik vanaf toen m'n vriendin met een goede opmerking kwam "Je hebt toch ook die verticale spellen? Als je een draai beugel maakt kan je makelijk switchen."

Dus ik ben ook druk bezig een mechanische armpje te maken die automatische het scherm zal kiepen voor b.v. flippergames etc, TFT is inderdaad niet optimaal maar het is toch iets simpeler te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:48:
hallo

ik heb al contact met martijn gehad over zijn kast maar helaas die was al verkocht.
het budget is geen probleem.
de kast van €1600 van marktplaats was erg beschadigt de computer die erin zat was nog uit mijn grootmoeders tijd en alles hing er maar bij de comp ernaast bedrading hing er maar los bij aan de buitenkant.
en het irritantste ervan was ook nog dat hij een vrouw had die de man in huis is.
maar het voordeel van die kast was wel dat er 20.000 spellen opstonden en toen ie ze ging laten zien deden er heel veel het niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:48:
hallo

ik heb al contact met martijn gehad over zijn kast maar helaas die was al verkocht.
het budget is geen probleem.
de kast van €1600 van marktplaats was erg beschadigt de computer die erin zat was nog uit mijn grootmoeders tijd en alles hing er maar bij de comp ernaast bedrading hing er maar los bij aan de buitenkant.
en het irritantste ervan was ook nog dat hij een vrouw had die de man in huis is.
maar het voordeel van die kast was wel dat er 20.000 spellen opstonden en toen ie ze ging laten zien deden er heel veel het niet eens.
Hallo Jdebruin

Ben je nog steed op zoek naar een kast ?

Ik heb er een aantal waaruit je kunt kiezen.
De kasten zijn geheel verbouwd en hebben 8 knoppen per spelere ipv 3 zoals die kast van 1600 die op marktplaats stond.

Ook is het mogelijk om 3d games te spelen zoals Soul caliber en death or alive 3, crazy taxi 3.
Dus eigenlijk meer dan een standaard mame kast.

Mocht je intersse hebben geef me dan je e-mail adres dan stuur ik wat info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Ik heb een J-PAC en in mijn JAMMA kast (dedicated KI2), maar nu moet ik het geluid nog regelen. Het loopt nu tijdelijk even over mijn versterker in de woonkamer, maar ik wil het gewoon via de 8ohm (uit mijn hoofd) speakers laten lopen in de kast.

Ik heb nog een simpel autoversterkertje liggen (nee geen 1000watt ofzo :)) en nu is mijn idee om deze op de 12V lijn te zetten van de ATX voeding. Iemand hiermee ervaring?

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:12

MsG

Forumzwerver

Ik heb hetzelfde probleem min of meer. Ik dacht dat een JPAC het geluid mooi over de JAMMA module stuurde, maar helaas niet. Ik zoek ook nog iets voor geluid zonder de kast van zijn orginele wiring te ontdoen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• DLX

DLX

Ik dacht dat een JPAC het geluid mooi over de JAMMA module stuurde, maar helaas niet. Ik zoek ook nog iets voor geluid zonder de kast van zijn orginele wiring te ontdoen.
MsG, mijn J-PAC http://www.ultimarc.com/jpac.html kan wel het geluid over de JAMMA connector sturen, alleen de J-PAC versterkt de audio signalen niet. Je sluit dus je versterker of "gehackte" PC speakers aan met 2 aders op je J-PAC. Deze zal het gewoon doorsturen naar je speakers.

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met een autoversterker, en anders denk ik dat ik het van het weekend wel even ga testen (mits ik de tijd ervoor vind).

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja maar ik heb een echte arcadekast waar gewoon al geluid in zit naar de JPAC. Dat gaat werken? Ik moet het nog steeds aansluiten, maar een PC in een kleine arcadekast stoppen is een gedoe :P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• DLX

DLX

MsG schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:57:
Ja maar ik heb een echte arcadekast waar gewoon al geluid in zit naar de JPAC. Dat gaat werken? Ik moet het nog steeds aansluiten, maar een PC in een kleine arcadekast stoppen is een gedoe :P.
@MsG; Ik heb ook een echte dedicated arcade kast, die volledig bedraad is en waar ook gewoon al geluid in zit. Ik kan je wel tips geven of vragen beantwoorden, want ik heb al heel wat ervaring met die kast opgedaan.

PCtje inbouwen is niet veel moeilijk. Ik heb het moederbord op de kast geschroeft met afstand busjes (plastic voetjes). De harde schijf heb ik ook op de kast geschroeft met een bracket. Als laatste de voeding en alle kabels bij elkaar gebonden. CD-ROM heb ik niet. De PC manage ik via VNC.

De J-PAC sluit je aan op je ArcadeVGA of andere 15khz videokaart. De J-PAC verbind je ook via USB/PS2 met je moederbord. Eventueel sluit je 6 of meer kabels aan voor buttons 4-6-8. Je geluid sluit je via 2 aders dus aan op je J-PAC.

Even voor de duidelijkheid; Je JAMMA board (lees: spel) versterkt het geluid en niet de kast.

Tip: Weinig ruimte, probeer Micro-ATX, kleine voeding, eventueel 2,5'' harde schijf (of zelfs CompactFlash).

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe doe jj het met cooling? Daar ben ik bang voor.

Hoe bedoel je 2 aderig met geluid?

Ik kan niet gewoon de jack van mijn PC naar de JPAC-connector doen?

Misschien dat ik ook wle eerst zonder doe en met koptelefoon, hij staat hier in de kamer dus erg gewaardeerd wordt het toch niet :P.

Heb je wat foto's van jouw binnenwerk? Vind het wel interessant.

Ik heb doordat ik een JPAC heb een random videokaart die zou werken met soft15khz gekocht. Aangezien de ArcadeVGA veel te duur is en ik ook nog eens PCI-e heb.

• DLX

DLX

@MsG;

Over die aders; JAMMA is MONO, vandaar 2, maar ik zie dat jij een NeoGeo kast hebt (is normaal gesproken STEREO, weet niet hoe het bij jouw "kloon" zit). Inderdaad die JACK uit je PC moet naar de J-PAC toe), maar wel versterkt. Mijn kleine probleem dus, zie mijn post hierboven ergens.

Ik heb een Geforce6200 met Soft15k en de resolutie van Windows op 320*240 (hoger ziet er niet uit, flickeringen enzo). Ik gebruik MALA als frontend, voor SNES,GBA, GENESIS, N64 en MAME.

Foto's zal ik proberen te maken (weekend misschien), alleen schrik niet! In mijn kast zit namelijk wel wat meer dan een PCtje. Je moet het zien als een Moederbord + HDD + Voeding op een houten plankje :)

1 * Killer Instinct 2 Moederbord (origineel)
1 * Killer Instinct 2 HDD (origineel)

1 * Voeding voor JAMMA
1 * Voeding voor ATX (PC)

1 * Midway Kickharness
1 * CPS2 Harness
1 * Namco Harness

1 * Micro ATX Moederbord (Duron 1600)
1 * 3,5'' HDD

1 * System 246
1 * CPS2 18-in-1

Nog wat Connectors (JVS - JAMMA, J-PAC).

Over de koeling; geen probleem, heb een Duron en de kast staat open aan de achterkant. Niet echt een warmte probleem dus. En over de ruimte; Ik denk dat het makelijk past in jouw kast.

[ Voor 20% gewijzigd door DLX op 19-11-2009 11:33 ]

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Na het volgen van talloze MAME builds is het toch wel gaan kriebelen en ben ik begonnen met het ontwerp om zo doende volgende maand te beginnen met bouwen. Mooi klusje voor de koude winter maanden lijkt me.

Twijfel alleen nog steeds of ik een X-arcade tankstick ga gebruiken of zelf een CP ga bouwen. Als ik zelf ga bouwen, wil ik voor een 4 player CP gaan (TMNT met zijn 4e is natuurlijk fantastisch). Iemand die misschien iets zinnigs kan zeggen over het kwaliteits verschil tussen zelf bouwen en X-arcade? Prijs van de tankstick is namelijk wel erg aantrekkelijk.

Daarnaast nog opzoek naar een monitor. Wil mijn cab niet heel diep maken dus ga voor een LCD monitor, maar die worden in 4:3 toch wel erg prijzig boven de 19inch. Zou voor dat 4:3 scherm opervlak voor bijna het zelfde geld een22/23 inch 16:9 scherm kunnen halen.

keuzes, keuzes, keuzes O-)

• MsG

MsG

Forumzwerver

LCD wil je toch uberhaupt niet? Voor zover ik weet wordt dat blurry als je niet de native resolutie draait.

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Ik draai nu al een tijdje MAME op mijn standaard ontwikkel bak (22 inch widescreen) en herken wat jij zegt over het blurry worden maar dat is voor een groot deel op te lossen met resolutie instellingen en eventueel filters toe passen. De standaard settings van MAME zien er in veel gevallen niet uit idd.

Ik begrijp ook wel dat een arcade monitor de absolute voorkeur geniet, maar zou niet weten hoe ik daar in Nederland zo 1 2 3 aan moet komen. Daarnaast moet mijn kast dan een stuk groter worden (en zwaarder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Een arcade monitor is niets meer dan een 15khz(soms ook tussen de 20-31khz) interlaced CRT met RGB inputs. Aangezien we hier in europa gezegend zijn met scart voldoet een 2e hands 4:3 TV icbm een vga->scart kabel perfect. Met powerstrip of soft15khz zorg je ervoor dat de Vga kaart de orginele resoluties uitspuugt. Mame op directdraw instellen, zorgen dat ie native resoluties gebruikt en klaar is kees. Het verschil tussen een goede 4:3 tv en een arcade monitor ga je niet zien als je deze aansturing gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@fZeroNewbie; Koop een 2e hands 4:3 scherm. X-Arcade zou ik niet doen, omdat ik er niet echt goede verhalen over lees en ook niet bij een cabinet of zelfbouw cabinet past. Kijk eens naar Happ Competition of iets dergelijks (heb ik zelf ook). Deze zijn voor houten cabinets en bevallen prima. Zijn vlakke buttons en de stick is ook perfect. Koop een I-PAC 2 of 4 http://www.ultimarc.com/ipac1.html en connect je controls hieraan. Koop PC speakers en "sloop" deze.

Sluit alles aan op een stekkerblokje en met 1 stekker kan je de kast aansluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Ok, ga dus toch helemaal zelf een control panel bouwen. Ben alleen nog aan het twijfelen over de joysticks, en waar ik mijn spullen ga bestellen (Tips zijn welkom). Als ik bij Ultimarc besteld komt overal nog los BTW overheen?

Iemand toevallig ervaring met de Mag-Stik Plus (staat op http://www.ultimarc.com/controls.html). Deze schijn je makkelijk te kunnen switchen tussen 4 / 8 way. Dat lijkt me wel interessant want ik speel veel verschillende soorten spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fZeroNewbie schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:29:
Als ik bij Ultimarc besteld komt overal nog los BTW overheen?
Ja
fZeroNewbie schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 12:29:
Iemand toevallig ervaring met de Mag-Stik Plus (staat op http://www.ultimarc.com/controls.html). Deze schijn je makkelijk te kunnen switchen tussen 4 / 8 way.
Switchen werkt inderdaad erg goed en je kunt het vanaf de bovenkant van je CP doen. Dus je hoeft niet alles open te maken om een schakelaar om te gooien. Ik gebruik de stick al een tijdje en ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Ondertussen heb ik nu mijn 1ste onderdelen besteld bij Ultimarc en in een test setup gebouwd. Damn, dat speelt gelijk een stuk anders en beter :) . Ik ben voor de u360's en de U-trak trackball van Ultimarc gegaan met de standaard pushbuttons.

Daarnaast heb ik t-molding besteld (t-molding.com) met bijbehorende frees maar had helemaal niet nagedacht over de maat vershillen dus die past niet in mijn bovenfrees machine 8)7.

Ik heb een test CP gemaakt waarvoor ik een 30mm forstner boor heb gebruikt, maar dat is toch wel erg ruim dus ik moet ook nog opzoek naar een 28mm maar die zijn volgens mij niet echt makkelijk te vinden in NL.

Graag zou ik willen weten wat jullie hebben gebruikt om de t-molding te freezen en de gaten te boren (ook eventueel voor de trackball). Alle tips and tricks zijn welkom :)

Ik gebruik voor mijn CP 12 mm MDF met 4 mm plexiglass erover. Mijn CPO wil ik afdrukken op poster formaat, dan op het MDF lijmen en vervolgens het plexi er overheen. Dat moet wel lukken voglens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-08 19:27
fZeroNewbie schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:01:

Graag zou ik willen weten wat jullie hebben gebruikt om de t-molding te freezen en de gaten te boren (ook eventueel voor de trackball). Alle tips and tricks zijn welkom :)
Kijk even in [CiP] Galaga. Dat is een kast waar ik nu mee bezig ben (ook met Ultimarc spullen). Voor de t-molding heb ik een frees bij t-molding besteld en voor de CP gaten een 28mm speedboor van de praxis...

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Ik heb een of andere "el cheapo" bovenfrees van AEG waar dat freesje van t-molding.com niet in past (hij is iets dikker dan een standaard freesje).

Daarnaast heb ik wat test gaten geboord in plexiglass (met forstner boor) maar dat heb ik blijkbaar niet zo slim aan gepakt. Smeltend plexi met lelijke gaten tot gevolg. Ik d8 dat ik de boor zo snel mogelijk moest laten draaien, maar dat schijnt juist slecht te zijn. Leuke van dit hele gebeuren is toch wel dat ik er weer een hoop van heb geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-08 19:27
fZeroNewbie schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:13:
Ik heb een of andere "el cheapo" bovenfrees van AEG waar dat freesje van t-molding.com niet in past (hij is iets dikker dan een standaard freesje).
Zit er geen "verloopstukje" bij je frees. Ik had hetzelfde probleem, maar er zaten bij de frees allerlei stukjes om hem op maat te maken...

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:00
Heb zelf eindelijk besloten om ook een MAME Arcade kast te bouwen. Heb al onderdelen in bestellng bij Arcardeshop.de. Webshop is t/m 4 Januari gesloten, dus nog even wachten op de onderdeeltjes :9
  • 1 x 2P Start Button CV
  • 1 x 1P Start Button CV
  • 3 x Pushbutton SL-CV, black
  • 3 x Pushbutton SL-CV, purple
  • 1 x Competition Joystick, purple
  • 1 x Competition Joystick, black
  • 1 x I-PAC 2 (FS32)Connection USB
  • 2 x Carrying Handle, white
  • 2 x Guard, plastic, 129 mm
  • 2 x Pushbutton SL-CV, green
Heb zelf nog een oude Intel p4 systeem staan waar mooi MAME op kan draaien! Alleen nog een CRT monitor zoeken, dacht zelf rond de 19/20". Eerst bouw ik alle electronica op en daarna de kast erom heen. Wil eerst alles werkend hebben kwa knoppen/configuratie etc. Gelukkig zijn er aardig wat topics kwa maten/bouw dus daar kan ik stieken vanaf kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan beter een TV gebruiken of wil je zoiets: Afbeeldingslocatie: http://www.wickedretarded.com/%7Ecrapmame/juke.jpg :P

Zie hier meer van dat soort dingen: http://www.wickedretarded.com/~crapmame/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
MsG schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:02:
Je kan beter een TV gebruiken of wil je zoiets: [afbeelding] :P

Zie hier meer van dat soort dingen: http://www.wickedretarded.com/~crapmame/
Hehe, zoiets als die 'dingen' zou het nooit worden. Zat meerdere fora's door te splitten en beetje informatie te vergaren en idd een TV zou beter zijn dan een CRT, maar wat ik ook weer lees dat een TFT/LCD toch wel weer idealer is kwa gewicht/groote. Maar het beste zou een Arcarde monitor maar die zijn duur en heb je weer een speciale grafische adapter nodig om het te kunnen aansturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Ik wil mijn kast niet te diep maken (heb beperkte ruimte) dus dan valt een TV/CRT van een beetje formaat al snel af. Ik ga voor een LCD TV (16:9). Zeker niet ideaal maar met een beetje tweaken krijg ik er een voor mij acceptabel beeld uit.

Vandaag mijn bestelde Stappenboor binnen gekregen en hiermee wat test gaten geboord. Een dag en nacht verschil ten opzichten van de forstner boren. Zal morgen wel ff wat foto's posten.

Hier nog een filmpje van een stappen boor in plexiglas op youtube

Daarnaast ook eindelijk met een beetje geweld mijn t-molding frees in mijn freesmachine weten te slaan zonder iets af te breken dus die is ook klaar voor gebruik. Ik ga na oud en nieuw mijn control panel definitief bouwen. Heb al het MDF klaar liggen dus het begint aardig te kriebelen, maar wacht nog op wat onderdelen van Ultimarc, maar die verzenden pas weer op 6 januari :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
fZeroNewbie schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:54:
Ik wil mijn kast niet te diep maken (heb beperkte ruimte) dus dan valt een TV/CRT van een beetje formaat al snel af. Ik ga voor een LCD TV (16:9). Zeker niet ideaal maar met een beetje tweaken krijg ik er een voor mij acceptabel beeld uit.

Vandaag mijn bestelde Stappenboor binnen gekregen en hiermee wat test gaten geboord. Een dag en nacht verschil ten opzichten van de forstner boren. Zal morgen wel ff wat foto's posten.

Hier nog een filmpje van een stappen boor in plexiglas op youtube

Daarnaast ook eindelijk met een beetje geweld mijn t-molding frees in mijn freesmachine weten te slaan zonder iets af te breken dus die is ook klaar voor gebruik. Ik ga na oud en nieuw mijn control panel definitief bouwen. Heb al het MDF klaar liggen dus het begint aardig te kriebelen, maar wacht nog op wat onderdelen van Ultimarc, maar die verzenden pas weer op 6 januari :(
Wat voorn type kast ga je maken? Het type da 'I_AM_AKIRA' vindt ik een nette kast kwa design en past ook wel in mijn inrichting. Alleen nog kijken of ik een bouwplan ervan kan vinden. Zijn talloze bouwplannen te vinden maar die zijn niet mijn smaak :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Ik heb zelf mijn ontwerp ook gebaseerd op de wel bekende "SF2" kast. Ik vind vooral die ronde boog boven erg mooi. Het bouwplan is op zich niet heel ingewikkeld om te maken. Het belangrijkste is de vorm van je side panels en de breedte van je cab/control panel. De panelen komen verder vrij recht binnen je side panels te staan, dus dat is niet zo ingewikkeld.

Ik heb het zelf eerst beetje uit getekend in Sketch Up en vervolgens een schaal model van karton gemaakt. Best handig om te kijken of het allemaal een beetje in elkaar past en klopt.

Daarnaast heb ik wat test opstellingen gebouwd met mijn joystick/buttons waarna ik mijn control panel layout behoorlijk heb aangepast. Zorg voor voldoende ruimte rond om je joystick en zorg voor een ruime strook voor je controls (zodat je hand goed kan liggen voor je buttons/joystick). Bij mijn originele ontwerp kwam ik met mijn polsen precies op de rand van mijn panel uit, en dat speelt zeker niet prettig vond ik. Hangt (zoals bij alles) natuurlijk ook van je persoonlijke voorkeur af.

Verder kan je in het boek "project arcade" nog wel wat handige tips vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door fZeroNewbie op 30-12-2009 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
fZeroNewbie schreef op woensdag 30 december 2009 @ 01:45:
Ik heb zelf mijn ontwerp ook gebaseerd op de wel bekende "SF2" kast. Ik vind vooral die ronde boog boven erg mooi. Het bouwplan is op zich niet heel ingewikkeld om te maken. Het belangrijkste is de vorm van je side panels en de breedte van je cab/control panel. De panelen komen verder vrij recht binnen je side panels te staan, dus dat is niet zo ingewikkeld.

Ik heb het zelf eerst beetje uit getekend in Sketch Up en vervolgens een schaal model van karton gemaakt. Best handig om te kijken of het allemaal een beetje in elkaar past en klopt.

Daarnaast heb ik wat test opstellingen gebouwd met mijn joystick/buttons waarna ik mijn control panel layout behoorlijk heb aangepast. Zorg voor voldoende ruimte rond om je joystick en zorg voor een ruime strook voor je controls (zodat je hand goed kan liggen voor je buttons/joystick). Bij mijn originele ontwerp kwam ik met mijn polsen precies op de rand van mijn panel uit, en dat speelt zeker niet prettig vond ik. Hangt (zoals bij alles) natuurlijk ook van je persoonlijke voorkeur af.

Verder kan je in het boek "project arcade" nog wel wat handige tips vinden.
Bedankt voor de tip heb even het PDF'je download :)

Zelf wil ik eerst dat alle electronica werkt. En dan bouw ik gelijk een test opstelling voor de controls. En zoals je zelf zegt kijken hoe de controls komen. Alleen ben ik er nog niet over uit hoeveel knoppen ik nodig heb. Heb nu 3 knoppen voor elk persoon, ik wil puur de oldskool spellen spelen zoals; Paperboy/1941/1942/1943 etc. Misschien dat ik toch nog wat knoppen bij bestel voor spellen die meer dan 3 knoppen vragen :P

Heb zelf ook al een model in Sketch-Up gemaakt voor de afmetingen etc en de kast word 1662MM groot en 600mm breed, diepte ook 600mm. Nou maar wachten tot volgend jaar dat mijn spulletjes geleverd wordt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 14:57
Nog een tipje voor de zelfbouwers; op http://www.jakobud.com/ (" A Real American Website!" :X ) staat een verzameling bouwtekeningen/afmetingen van een heleboel originele arcadekasten in pdf.

Ms. Pacman O+

Ook al wil je niet een originele kast nabouwen, dan is het nog handig voor control panel hoogte, schermhoek etc etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Mirickle op 28-01-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
Mijn kast is inmiddels zo goed als af :)

Ik heb, vanwege ruimtegebrek en omdat de 17" LCD die erin zit te klein is voor een fullsize kast, een zogenaamde lowboy kast gebouwd. Credits voor het ontwerp gaan geheel naar user RXII op forum.arcadecontrols.com, maar de uitvoering is van mezelf :)

De kast:
Afbeeldingslocatie: http://i563.photobucket.com/albums/ss76/Mirickle/mame_cabinet/overzicht.jpg

De marquee:
Afbeeldingslocatie: http://i563.photobucket.com/albums/ss76/Mirickle/mame_cabinet/marquee.jpg

Het is een kast van MDF, met t-molding op de uiteinden, helder plexiglas voor de marquee en getint plexi voor het scherm. De bezel is een vel zwart fotokarton, wat samen met het plex een mooie strakke look geeft.

Qua hardware zit er een 17" Acer LCD in, een Athlon 3000+ met 6600GT graka, had ik nog liggen. De control interface is een KeyWiz, maar dat wordt binnenkort een Ultimarc iPAC VE USB vanwege gezeik met de PS2 aansluiting van de KeyWiz. Joysticks zijn Happ Competitions (8-weg) en de knoppen zijn Happ pushbuttons.
In de kast staan een Philips pc-speakersetje, die moet ik nog wegwerken.

De marquee art komt van www.localarcade.com (aanrader, hier staat heel veel gratis arcade art, zowel in vector- als niet-vector formaat). Deze heb ik met Photoshop op maat gemaakt en laten afdrukken als poster bij de Hema. Houten plaatje erachter, plex ervoor en klaar. Oorspronkelijk wilde ik `m verlichten, maar daar had ik te weinig ruimte voor overgelaten, en was ik eigenlijk ook te lui voor. Is voor het volgende project.....

Als frontend draai ik momenteel Mamewah (op Windows XP SP3). Spelletjes zijn voornamelijk wat "moderner" spul (vandaar de 8-weg joysticks en landscaped scherm) ala Street Fighter II, Bust-A-Move/Puzzle Bobble, Metal Slug etc.
Een volgend projectje wordt wellicht een bartop-model met het scherm rechtop en een 4-weg joystick voor de echte klassiekers als Pacman en Space Invaders O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Ziet er zeker erg mooi uit (zwart + blauwe t-molding :) ), en is qua grote ook nog goed te plaatsen lijkt me.

Vind het ook erg mooi dat je het CP gewoon strak hebt gehouden en de start/coin buttons voor op hebt geplaatst. Heb je ook nog ergens admin buttons verstopt?

Kan je daarnaast misschien iets meer vertellen over het plexi wat je voor de monitor hebt gebruikt. Ben zelf net begonnen met de bouw van mijn MAME kast, vandaar. Misschien een pic waarop er ook daadwerkelijk een game draait?

[ Voor 6% gewijzigd door fZeroNewbie op 30-01-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
Er zitten bovenop twee (zwarte) admin buttons, eentje om het spel te verlaten en terug naar de frontend te gaan, en een powerknop voor de kast die ik nog aan moet sluiten.

Het plexiglas is zwartgetint, heb ik bij http://www.bouwplastics.nl/ op maat besteld. Prijs viel reuze mee destijds.

Als de kast weer in werkende staat is (moet nog even de KeyWiz vervangen door een iPAC met USB aansluiting) dan zal ik wat actiefoto's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Are you from lake titikata? huhuhuh :P

Are you a gringo?

ik zou als ik jou was geen ipac usb nemen maar gewoon een ipac2 met ps2 aansluiten ik lees her en der nog issues met het programmeren van ipac via usb.

ik heb deze ook in me pinball cab zitten zonder keyboard eraan en alles boot gewoon door en werkt prima

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
Njay schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 07:21:
Are you from lake titikata? huhuhuh :P

Are you a gringo?

ik zou als ik jou was geen ipac usb nemen maar gewoon een ipac2 met ps2 aansluiten ik lees her en der nog issues met het programmeren van ipac via usb.

ik heb deze ook in me pinball cab zitten zonder keyboard eraan en alles boot gewoon door en werkt prima
Met die gedachte had ik dus een KeyWiz met PS2 gekocht, maar daar wil mijn mobo niet mee booten :(
Vandaar dus die USB.

Het ligt overigens echt aan de combinatie KeyWiz-mobo, met een ander mobo werkt het prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Mirickle op 08-02-2010 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
is er niks in je bios dat je kan instellen dus ignore keyboard errors?

welk type board heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds op zoek naar een kant en klare USB spinner die ik rechtstreeks op een PC kan aansluiten, bestaan die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Zeker bestaan die, de Turbo Twist 2 krijgt wel aardige reviews.

http://groovygamegear.com...49f30b95c10c7f3c5212b3686

Past als het goed is gewoon in een standaard "Push Button" gat dus eenvoudig te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fZeroNewbie schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:41:
Zeker bestaan die, de Turbo Twist 2 krijgt wel aardige reviews.

http://groovygamegear.com...49f30b95c10c7f3c5212b3686

Past als het goed is gewoon in een standaard "Push Button" gat dus eenvoudig te installeren.
Hoe werkt dat dan? Zit er een kastje om heen met een USB kabel? Ik wil alleen arkanoid spelen via Mame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Misschien dat dit plaatje iets meer duidelijkheid bied

Afbeeldingslocatie: http://www.vendor21.com/arcade/turbotwist2.jpg

Spinner wordt gewoon met een ring vast gezet in je CP en dan paar draadje's naar een bordje waar je vervolgens je USB op aansluit. Vervolgens werkt de spinner eigenlijk net zoals een muis maar dan maar dan enkel X of Y as.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hotrod joystick:

Afbeeldingslocatie: http://retroblast.arcadecontrols.com/photos/controllers/hotrod.jpg

Ik kan die spinner ook inbouwen en dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://mirrors.arcadecontrols.com/OscarControls/customers/cg_hotrod.jpg

Maar ik wil een spinner die ik niet in mijn HR inbouw maar zoiets met USB uitgang:

Afbeeldingslocatie: http://www.retrogamingtimes.com/rtm61/arkanoid2.jpg
Kan ik dat eenvoudig zelf maken met zo'n USB spinner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Dat is natuurlijk ook een idee en erg makkelijk zelf te bouwen lijkt me.

Je hoeft eigenlijk niks anders te doen dan een vierkant blok te maken, gat boren, spinner erin en klaar.

Als je echter ook knoppen wilt toevoegen zul je wel een "interface bordje" of keyboard/gamepad hack nodig hebben om alles aan te sluiten en dat maakt het gelijk een stuk duurder (en lastiger met hack variant).

Het ligt er dus vooral aan wat je precies wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Je kunt gewoon losse inbouw modules kopen bij bijvoorbeeld groovygamegear.com, maar het bouwen is nog best veel werk. De simpelste manier is om de bearing van een oude hardeschijf te pakken en dan de scanner van een oude muis gebruiken zodat de pc de coördinaten kan uitlezen en je de spinner gewoon kan aansluiten via ps2 aansluiting.

Ik heb hier destijds onderzoek naar gedaan, omdat ik ook mijn eigen arcade kast aan het bouwen ben.(asterock arcade)

http://www.axe-man.org/page.asp?lang=E&page=122
http://web.archive.org/we...com/mamezilla/spinner.htm (nog bereikbaar via webarchive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt zelf bouwen is goedkoop, maar dat lijkt me te ingewikkeld om alle onderdelen te vinden en samen te stellen. Een (vrijwel) kant en klaar ding is ideaal lijkt me.

Arkanoid gebruikt slechts 1 button (bij schieten en bal loslaten), dus een spinner met 1 button op een blokje met USB is wat ik wil hebben.

Voor $70 heb ik dus een prima spinner met usb. Een kastje bouwen lukt ook wel met 6 plankjes.
Maar die extra button. Daar heb ik dus een muisprintje voor nodig of iets dergelijks?
Of een oude joypad die ik sloop? En dan? Kwestie van solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Via Build Your Own Arcade Controls zijn een hoop guide's te vinden. (Kijk links bij interface). Het forum van BYOAC is ook zeer zeker de moeite waard maar ik waarschuw je alvast, kans op verslaving is groot :)

Had mijn CP al zo goed als af toen ik tot de conclusie kwam dat hij ook open moet kunnen om eventueel een keer iets aan onderhoud te doen. Dus nu ga ik wat stukjes houd vervangen en er een piano schanier in plaatsen. Liever nu even wat extra werk dan als alles in de kast geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Hoi,

geen idee of ik dit hier mag posten maar here we go:

ik heb via MP een mooie arcade kast gekocht en hoop aan gedaan het was eindelijk tijd om hem aan te zetten alleen beide chassis geven een tikkend geluid
nu heb via het internet gekeken maar je hebt wat skills nodig om het een en ander te vervangen

nu zoek ik iemand ie me hiermee kan helpen uiteraard tegen vergoeding DM me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Mijn nieuw projectje :

28 Inch MaMe Cab:

Conversie Jamma to Mame

http://www.youtube.com/watch?v=FYsVD0u13NA

Afbeeldingslocatie: http://www.hyperspin-fe.com/forum/attachment.php?attachmentid=5691&d=1275935869

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Gefeliciteerd met je aankoop. Een zeer mooi projectje zo te zien. Al een idee wat je er nog precies aan wilt gaan doen?

Misschien komt het door de foto, maar het blok onder het control panel lijkt een beetje scheef te staan. (zie nu: dat het deurtje op een kier staat)

Mijn eigen cab begint ondertussen ook aardig vorm te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://forum.arcadecontrols.com/index.php?action=dlattach;topic=90051.0;attach=148287
voor meer info http://forum.arcadecontro...687.msg1075737#msg1075737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:59
ik ben ook aan het rond kijken wat voor kast ik kan bouwen.
Ik moet zeggen dat de kast van The_Great_Cornholio mij wel erg aanspreekt. Erg klein en slick.
Ik zoek alleen de originele tekening van dat ding, die kan ik niet vinden! iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:59
volgens mij is het bouwen van een arcadekast "uit" hier. :(
Nahja gelukkig leeft Arcadecontrols nog wel enorm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 08:06
Pasgeleden begonnen met een Nederlands arcadeforum: http://www.arcadeforum.nl. Er staat nog niet veel in, maar hopelijk veranderd dat snel :)

Zal mijn Bartop project hier ook eens posten op Tweakers :)

Grt,
Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

dearn schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:55:
Pasgeleden begonnen met een Nederlands arcadeforum: http://www.arcadeforum.nl. Er staat nog niet veel in, maar hopelijk veranderd dat snel :)

Zal mijn Bartop project hier ook eens posten op Tweakers :)

Grt,
Arno
Show hem is dan ;)

Ik ga morgen bezig met het maken van een arcade bartop met als basis een Emac :) Zal wel wat foto's maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:08

Xaphod

Inara profiel

Hallo lui.

Ik heb me ook bezig gehouden met het bouwen van arcade kast.
De spelletjes van vroeger kun je natuurlijk ook gewoon op de pc spelen, maar het werkt toch niet fijn met de pijltjestoetsen, en een goede joystick is moeilijk te vinden.
Ik heb goed rondgekeken op websites als Build your own arcade: http://arcadecontrols.com/arcade_examples.php#top.
Als besturingssysteem gebruik ik Lubuntu 10.04 Linux, (de Lxde versie van Ubuntu) en als front end Wah!Cade.
Hier te vinden: http://www.anti-particle.com/wahcade.shtml
Wah!cade kan meerdere emulators aansturen, ik heb nu Mame, Daphne, Snes, Amiga en nog enkele.
Ik heb een script gebruikt waarmee Wah!cade automatisch op een Ubuntu systeem word geïnstalleerd.
Hier is de website: http://www.alphaboxmedia.net/arcade/
Het script is bedoelt voor Xubuntu 9.04, maar ik heb het gebruikt op Lubuntu 10.04, ik heb alleen het eerste deel overgeslagen.
De schrijver is nu bezig het script aan te passen voor Ubuntu 10.10, de nieuwste versie dus.

Niet gestoord door veel kennis van houtbewerken of professioneel gereedschap ben ik maar gaan bouwen.
De eerste foto:
http://picasaweb.google.c...FPZrTeptg?feat=directlink
Hij begint al vorm te krijgen

Een speakersetje van €10 van computerland en een 19" TFT
http://picasaweb.google.c...O7R1FUc6g?feat=directlink

De knoppen en joysticks en de minipac die ik besteld had op E-bay
Hier is de link: http://cgi.ebay.nl/MINIPA...ed_MJ&hash=item5adbaaddfd
Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.com/Ger.Dumont/CabKlein#5528971132209939474

Het moederbord: met een Athlon XP 1900 en een Ati 9250SE, de processorkoeler draait op 5V en koelt hiermee voldoende en is bijna onhoorbaar.
http://picasaweb.google.c...sq5p7rozQ?feat=directlink

Het knoppenbord, gemaakt van multiplex, de afbeelding heb ik aangepast in Inkscape en afgedrukt op a4 stickervellen.
http://picasaweb.google.c...sSsNa1-Cg?feat=directlink

De onderkant van het knoppenbord, met bedrading.
http://picasaweb.google.c...sZGm0Sj0w?feat=directlink

Alles ingebouwd
http://picasaweb.google.c..._BFAm0eSQ?feat=directlink

Wa!Cade met de Daphne emulator, klaar om Space Ace te starten.
http://picasaweb.google.c...aGa47IYog?feat=directlink

Nog wat meer afbeeldingen zijn hier te zien:http://picasaweb.google.c...ArcadeCab?feat=directlink

Hij heeft nog wat afwerking nodig en ik moet hem nog laten doorstarten naar Wah!Cade en er moeten nog wat spellen toegevoegd worden, maar dat is voor later.

[ Voor 49% gewijzigd door Xaphod op 17-10-2010 14:09 ]

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 12:43

SeatRider

Hips don't lie

Deeplinken naar Picase foto's werkt blijkbaar niet.

Je project ziet er leuk uit, zeker voor iemand die niet gehinderd wordt door enige kennis van houtbewerking! Wel jammer dat het in het ontwerpje van de joystickplaat de letters nogal slordig zijn gepositioneerd (ongelijke spatiering)...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Prachtig zoiets bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:08

Xaphod

Inara profiel

Werken de links niet?
Blijkbaar heb je de foto's wel gezien, ik zal er nog eens naar kijken.
Het ontwerp van de joystickplaat zal ik te zijner tijd nog eens opnieuw doen. De acryl bovenplaat wordt alleen vastgehouden door de knoppen en kan er dus vanaf.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

Mirickle schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:13:
Mijn kast is inmiddels zo goed als af :)

Ik heb, vanwege ruimtegebrek en omdat de 17" LCD die erin zit te klein is voor een fullsize kast, een zogenaamde lowboy kast gebouwd. Credits voor het ontwerp gaan geheel naar user RXII op forum.arcadecontrols.com, maar de uitvoering is van mezelf :)

De kast:
[afbeelding]

De marquee:
[afbeelding]
Ziet er erg netjes uit, heb je hem zelf ontworpen of van bestaande tekeningen ?

Heb interesse in de tekeningen als ze beschikbaar zijn

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Sinds een paar maanden ook het project gestart. D.w.z. eerst langzaam wat spul verzamelen en wat software testen, maar nu dan toch eindelijk ook echt aan het bouwen (nouja laten bouwen dan; build to specs :)

Als uitgangspunt een tekening gebruikt van een bestaande kast (website van Jakobud is hier erg goed voor, zoek op google naar "jakobud") en deze tekening geheel aangepast op met name de grote van mijn scherm.
Als scherm ben ik voor een vrij grote/lompe Philips TV gegaan (67 cm/26 inch 4:3 verhouding). Ik heb daarbij zo'n kastje gekocht om van VGA direct naar SCAT te gaan om het eeuwige gekl**t met TV-in en out te voorkomen. Geeft perfect beeld, alleen de windows dingetjes zijn niet goed te lezen. Een TV blijft gewoon een te brakke resolutie houden voor windows gebruik. Iets wat je met een LCD/TFT niet hebt uiteraard.
Maar het grote voordeel komt naar voren op moment als je de eerste arcade game opstart! Heel erg natuurlijk kleuren en grafix, compleet met het effect van het "bloeden" van de kleuren.

Anyways wat ik hier wilde vragen (en niet kon vinden):
Heeft iemand hier een zgn. verrolsysteem onder zijn/haar kast zitten?? Ik zoek eigenlijk zoiets als het onderstel van zo'n gymkast met zon pen aan de voorkant die je uit kan trekken en vervolgens omhoog kan doen zodat de wieltjes op de grond komen en de kast een paar centimeter wordt opgetild en makkelijk verrijdbaar wordt.
Een omgebouwd soort (auto?)kriksysteem zou volgens mij ook werken maar ik heb niet zon goed idee hoe dit er dan moet komen uit te zien (en stabiel is)
Ik heb inmiddels een bedrijf ge-emailed met de vraag of ze zo'n systeem op maat kunnen maken. Als ze dit kunnen, laat ik het hier weten, maar ik was benieuwd of iemand anders ook al zoiets had gevonden/gedaan
(heb een hekel aan 2 keer het wiel uitvinden :P )

Greetz

P.S. voor paar fotootjes zie hier: http://s1115.photobucket.com/albums/k553/tazz4u2/Arcade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Wat voor vga-scart kastje is dat? Google levert niks op.

Soft-15KHz + een speciaal gesoldeerde vga-scart kabel levert ook goede resultaten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb um destijds gekocht bij Tessatronic (na van allerlei kabels te hebben geprobeerd). Ik kreeg het op een andere manier gewoon niet mooi/goed voor elkaar (kleurverlies, strepen)

Het is wat aan de prijs maar ik heb daarna ook nooit ergens meer last mee gehad (heb verschillende TV's uitgeprobeerd ook)

link: http://www.bax-shop.nl/ra...rter/product-details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Op zich niet eens zo duur als je kijkt naar alle opties voor een arcade project. CRT TV is de enigste optie als je mooie graphics wilt krijgen met Mame.

Ik had deze wel gezien maar dat was alleen met s-video uitgang = niet zo'n goede kwaliteit. Ik ben wel nieuwsgierig naar het resultaat met scart. Je kan alleen een beperkt aantal resoluties gebruiken neem ik aan?

1:1 low resoluties van Mame geeft wel waanzinnig goed beeld.

[ Voor 9% gewijzigd door BARACUS op 14-11-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Je zit verder gewoon vast aan de resoluties die windows voor een TV toelaat geloof ik (max wat ik heb getest was 1024x768, echter is dan echt helemaal niets meer te lezen tenzij je wat gaat klooien met de instellingen zoals lettergrote, contrast etc etc)

1:1 reso's geeft inderdaad een heel natuur getrouw beeld. Windows zie ik strax toch niet meer aangezien alles direct naar een frontend boot (ik gebruik daarvoor Maximus Arcade).

Mocht ik nog met windows aan de gang moeten sluit ik toch een normale 19" monitor aan (aan de zijkant van de kast komt een uitsparing voor alle mogelijk externe apparaten die nodig mochten zijn zoals USB aansluitingen/hub, 2de video uitgang, netwerk aansluiting, etc etc)

Het mooie van dat kastje is dat je geen dual videokaart persé nodig hebt bijvoorbeeld

Het verschil tussen SCART en standaard video-in gebruik ken ik niet. Ik heb dat gedoe met video-in nooit goed aan de praat gekregen (of het was streperig, of geen kleur of juist té veel contrast wat ik dan niet naar beneden kon zetten). Met SCART is eigenlijk alles naar smaak in te stellen op de TV zelf, zonder dat je in de grafische settings van je windows hoeft te klooien.

Als het zover is maak ik wel wat (scherpe) foto's. Op dit moment gaat dat niet omdat veel van de hardware bij m'n timmerman ligt i.v.m. de maten enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie

fZeroNewbie

Als je een arcade monitor/CRT TV wilt gebruiken zou je een speciale video kaart van bijv. Ultimarc kunnen overwegen.(http://www.ultimarc.com/avgainf.html).

Ik ben zelf voor een LCD gegaan voornamelijk door ruimte gebrek. Een gekantelde 4:3 CRT (bijv. 27 inch) neemt veel ruimte in beslag. Daarnaast kun je met de recentere Mame/Emulators het beeld van een CRT heel behoorlijk benaderen. Uiteraard is een arcade monitor "the real deal" maar als je iets minder kieskeurig bent denk ik dat je prima met een monitor/lcd tv uit de voeten kunt. Mocht je er behoefte aan hebben en snel genoege hardware dan kun je overal scanlines overheen gooien om nog dichter bij de orginele look and feel te komen. Ik persoonlijk vindt scanlines eigenlijk alleen maar irritant.

Over S-Video VS Scart, er zijn juist een hoop mensen die speciaal voor s-video gaan omdat dat het iets waziger beeld geeft en dat weer meer lijkt op de orginele arcade monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook gespeeld met verschillende scanline filters maar hoe je je instellingen ook instelt, het "bleeding" effect lukt gewoon niet. Een LCD/TFT gaat juíst het bleeden tegen van kleuren en pixels.
Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak en voor mij was juist dat bleeding van kleuren het belangrijkst (geen filter gevonden die dat kan en kan me ook niet indenken hoe dit überhaupt mogelijk zou kunnen zijn, tenzij je de totale beeldopbouw zelf een overhaul zou geven ofzo. 3 "bleedpixels" express om een originele pixel heen creëren o.i.d.)

Arcade monitors.... Ik heb heel erg veel websites doorgespit (kwam steeds weer uit op 2 merken. Wells Gardner en nog een die ik even kwijt ben; is weer een tijdje geleden)
Mijn eindconclusie was dat ze veel en veel te veel geld vragen voor die dingen (rond de 500-600 dollar en dan komt er nog een idioot hoog bedrag bij voor het verzenden +/- 350 dollar of nog veel meer). Ze zullen ongetwijfeld goed zijn hoor, maar ik zie niet in hoe een dergelijke prijs kan worden verantwoord t.o.v. een (goeie) TV met dezelfde afmetingen voor 30 euro (!!) van marktplaats!
Alternatief zou zijn om een monitor uit een oude arcadekast te halen en vervolgens met zon Ultimarc te gaan werken. Probleem daarvan (ondervond ik tenminste) is dat 2de hands arcadekasten dun gezaaid zijn op marktplaats. In elk geval een heel stuk minder aanwezig dan een scala aan zo goed als gratis TV's van vaak nog geen 3 jaar oud :*)

S-Video weet ik zoals gezegd niets van omdat ik het nooit goed aan de praat heb gekregen, maar met de SCART aansluiting die ik nu gebruik kan ik de TV zo wazig instellen als ik zelf wel (beetje spelen met contrast, helderheid etc etc)
Ook kwam ik erachter dat dán juist verschillende overlay filters van Mame een supergaaf effect geven bij bepaalde spellen. Het bleeding in combinatie met een specifiek filter dus.
Ik vind het bij een LCD scherm er altijd wat neppig uitzien (testscherm van 19 inch), maar zoals gezegd: ieder z'n eigen smaak.

In de praktijk zul je altijd afwegingen moeten maken. Geld <===> kwaliteit (en je beperkingen zoals ruimte uiteraard spelen mee). Maar dat is ook een beetje de sport en lol die ik eraan heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Mooie kasten hier! Ik ben ook bezig met mijn eigen mame kast gebaseerd op een asterock arcade.
Laatst heb ik mijn controle paneel al helemaal voltooid:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/x3mv5.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door zynex op 19-11-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:49:
Ik heb ook gespeeld met verschillende scanline filters maar hoe je je instellingen ook instelt, het "bleeding" effect lukt gewoon niet. Een LCD/TFT gaat juíst het bleeden tegen van kleuren en pixels.
Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak en voor mij was juist dat bleeding van kleuren het belangrijkst (geen filter gevonden die dat kan en kan me ook niet indenken hoe dit überhaupt mogelijk zou kunnen zijn, tenzij je de totale beeldopbouw zelf een overhaul zou geven ofzo. 3 "bleedpixels" express om een originele pixel heen creëren o.i.d.)

Arcade monitors.... Ik heb heel erg veel websites doorgespit (kwam steeds weer uit op 2 merken. Wells Gardner en nog een die ik even kwijt ben; is weer een tijdje geleden)
Mijn eindconclusie was dat ze veel en veel te veel geld vragen voor die dingen (rond de 500-600 dollar en dan komt er nog een idioot hoog bedrag bij voor het verzenden +/- 350 dollar of nog veel meer). Ze zullen ongetwijfeld goed zijn hoor, maar ik zie niet in hoe een dergelijke prijs kan worden verantwoord t.o.v. een (goeie) TV met dezelfde afmetingen voor 30 euro (!!) van marktplaats!
Alternatief zou zijn om een monitor uit een oude arcadekast te halen en vervolgens met zon Ultimarc te gaan werken. Probleem daarvan (ondervond ik tenminste) is dat 2de hands arcadekasten dun gezaaid zijn op marktplaats. In elk geval een heel stuk minder aanwezig dan een scala aan zo goed als gratis TV's van vaak nog geen 3 jaar oud :*)

S-Video weet ik zoals gezegd niets van omdat ik het nooit goed aan de praat heb gekregen, maar met de SCART aansluiting die ik nu gebruik kan ik de TV zo wazig instellen als ik zelf wel (beetje spelen met contrast, helderheid etc etc)
Ook kwam ik erachter dat dán juist verschillende overlay filters van Mame een supergaaf effect geven bij bepaalde spellen. Het bleeding in combinatie met een specifiek filter dus.
Ik vind het bij een LCD scherm er altijd wat neppig uitzien (testscherm van 19 inch), maar zoals gezegd: ieder z'n eigen smaak.

In de praktijk zul je altijd afwegingen moeten maken. Geld <===> kwaliteit (en je beperkingen zoals ruimte uiteraard spelen mee). Maar dat is ook een beetje de sport en lol die ik eraan heb ;)
Een arcade monitor is gewoon een tv zonder tuner, als ik het allemaal goed heb begrepen. Als je de boel via scart aansluit en de overscan uitzet in het fabrieksmenu heb je een arcademonitor.

Lcd is gewoon te scherp voor de enorme pixels van oude games. Dat ga je nooit mooi krijgen met foefjes.

Heel jammer dat de laatste generatie Samsung crt met veel plattere bult helemaal zijn verdwenen. Die hebben nog geen jaar in de winkel gelegen en 2ehands zie ik ze nooit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je zoiets als op:

link naar marktplaats, platte 4:3 kleuren TV

Dat zijn inderdaad leuke schermpjes. Ik had eerst net zoiets van panasonic maar die was loei en loeizwaar (kilo of 30). En naja zoals je ziet: ze worden toch nog wel verkocht (als je inderdaad zoiets bedoeld).

Zo te zien krijg je um wel mee voor een euro of 25-30 (beetje standaard prijs op marktplaats voor dit soort TV's). Wel ALTIJD even gaan kijken en vragen of ze 'm even aan willen zetten voordat je um gaat transporteren!

Verschil tussen die arcade monitoren en TV's is ook dat die arcade monitoren een ingebouwd ding hebben om VGA te kunnen verwerken. Verder kon ik ook niets ontdekken wat ze onderscheidt van een TV.

By the way: mooi control board Vraagjez! Waar dient dat sleuteltje precies voor aan de voorkant?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Bedankt, die sleutel gebruik ik als elektronische starter. Ik moest een manier vinden om mijn mame pc op te starten zonder dat ik achter de kast moest kruipen. En zo'n startsleutel vond ik er wel leuk uitzien.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/107v2mg.jpg
Kon even geen goede camera vinden...

zo staat ie er nu bij. Er moet nog een boel gebeuren, maar de marquee en alle andere verlichting werkt weer. Tevens herkent hyperspin nu het stuur en het controlpanel.

[ Voor 4% gewijzigd door zynex op 20-11-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe heel gaaf idee!! :)

Nice ook met dat stuur. Ik heb nog een oude force feedback joystick liggen van microsoft. Ik zat ook al te brainstormen of ik die ergens in kon intergreren.
Ik denk echter meer in de richting van verwisselbare control panels voor een aantal spellen ofzo. Ik gebruik een X-Arcade tankstick (/schaam, had geen zin in solderen en alles ;) ) dus dat is al een losse bak eigenlijk. Op de kast zelf wil ik een soort standaardbak hebben waar die dan gewoon in valt. Andere controlpanels zou ik dan zelf op dezelfde maat kunnen maken en verschillende connectoren (joystick werk op de midipoort) kunnen dan daarvoor worden geplaatst (via verleng kabels vanaf de PC)

We gaan het zien! Maar zoals jij het gedaan hebt misstaat ook zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik bedoel dit, slim fit beeldbuis.
Dat bouw je een stuk makkelijker in omdat de bult een stuk minder is.

Afbeeldingslocatie: http://www.ultimateavmag.com/images/newsart/SlimFitCRT.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door BARACUS op 21-11-2010 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaah díe bult bedoel je. Nog nooit eerder zoiets gezien en inderdaad alsof ie voor inbouw gemaakt is hehe.

Misschien eens een mailtje naar Samsung eraan wagen ofzo? Kijken of ze nog ergens stiekum worden geleverd of dat ze in het magazijn nog wat hebben ofzo. Je weet nooit en een mailtje kost immers niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:53
Ik ben van plan om op korte termijn een Arcade Kast te gaan bouwen waar een pc in komt te hangen met MAME.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nu wil qua knoppen/CP.

Ik zit te twijfelen tussen een "Arcade Joystick" of zelf buttons installeren.
Arcade Joystick bedoel ik b.v. de X-Arcade of HotRod mee.

Ik zelf weinig ervaring met solderen en elektronica. Dus daar zit ook gelijk mijn twijfel.
Wat is het voordeel van de ene optie tegenover de ander?
Met wat ben ik beter uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zelfbouw is 100x beter en kan heel veel mooier zijn. Solderen is niet moeilijk.

Meteen een tip: als je niet minimaal een 20inch scherm hebt, doe dit project dan gewoon niet. Het ziet er namelijk niet uit met een klein scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
sebastius schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:17:
Zelfbouw is 100x beter en kan heel veel mooier zijn. Solderen is niet moeilijk.

Meteen een tip: als je niet minimaal een 20inch scherm hebt, doe dit project dan gewoon niet. Het ziet er namelijk niet uit met een klein scherm.
Er komt sowieso 20inch of groter in.
Zit nog te twijfelen tussen een CRT monitor of een TV en dan verbinden met scart <--> vga

Heb je toevallig wat schema mbt zelfbouw van de knoppen.
Ben het met je eens dat het wel mooier is, of iig mooier kan worden!
Dan heb ik ook een ipac usb nodig toch?

Thanks voor het snelle antwoord trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Als het alleen Mame is: gewoon lekker een LCD er in zetten, of desnoods een CRT monitor. Een TV levert zoveel meer gedoe op.

Met de iPac kun je alles aansluiten dacht ik (maar ik ben er al jaren uit, dus pin me er niet op vast). Een schema heb ik niet maar de fabrikant van die iPac heeft het vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Thanks!
Dan wordt het denk ik toch een CRT monitor.
Lees veel dingen over de LCD niet lekker werkt doordat de resoluties van de MAME games lager liggen.
Het zal idd veelal Arcade games worden, MAME Neo-Geo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Marcel_EA schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:11:
Thanks!
Dan wordt het denk ik toch een CRT monitor.
Lees veel dingen over de LCD niet lekker werkt doordat de resoluties van de MAME games lager liggen.
Het zal idd veelal Arcade games worden, MAME Neo-Geo.
Nee joh, je ziet alleen haarscherpe pixels. De Windows versie van MAME deed jaren terug al perfect de goede resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ok...
Dat wist ik niet.

Alleen heb ik geen scherm liggen.
Dus ik zal toch een "nieuw" scherm moeten kopen.

Kan ik dan niet beter een CRT kopen (goedkoper ook denk ik) als ik er toch een moet kopen.
Een 22 inch CRT koop je voor 40 tientjes ongeveer.
Denk wel dat dat een beetje de maat is die ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Koop geen x-arcade. Ik zag hem in de aanbieding liggen en de tankstick besteld... wat een bagger product. Ik heb jarenlang alle positieve reviews gelezen en het leek me voor deze prijs wel een handig ding voor erbij om snel aan te sluiten op een lokatie. De knoppen en sticks van de bekende merken heb ik al, dus 1:1 vergelijking was mogelijk.

De afwerking van de behuizing is zeer matig, de knoppen voelen echt waardeloos aan, de sticks zijn wel ok. De trackball was al gelijk kapot en rolde voor geen meter in 1 hoek.

Goed dat we een afkoelingsperiode kennen in Nederland, snel terug die rotzooi :r

Je hoeft ook helemaal niet te solderen. Je moet draden strippen met een tang, een kabelschoen aandrukken met een tang en vervolgens een schroefje aandraaien. Ultimarc heeft voor een minipac ook een spinnenweb kabel te koop die je meteen kan aansluiten, doodsimpel. Een schema geeft aan welk draadje op welke knop moet, zo simpel als Lego.

Als je een beetje onzeker bent over alle zooi sluit het boeltje dan eens aan op een kartonnen doos. Het is sowieso handig om het elektronica gedeelte te snappen voordat je de kast gaat bouwen. Dan kun je daarna bepalen of je een tv/monitor wilt, welke formaat, hoe je de knoppen gaat indelen etc.

Sorry, maar mensen die een LCD adviseren maken mij gek, echt een bagger resultaat ;) Een scart tv is gewoon de beste optie als je mooi beeld wilt hebben.

Het vervelende van deze hobby is dat je de spullen nergens kunt uittesten en bekijken. Als je bezig bent ga je het snappen om vervolgens te begrijpen dat je het anders had moeten doen :P

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 29-12-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Thanks voor de reply en de uitleg!
Ik ben inmiddels voor mezelf wel achter dat ik geen "kant en klare joystick" ga kopen.
Een beetje kloten met Lego kan ik nog wel. ;-)
Nu serieus: Mocht ik er zelf niet uitkomen dan wil mijn collega met de elektronica helpen.
Maar ga het zelf idd eerst eens proberen op karton. Goeie tip.

Mijn voorkeur ging ook uit naar een CRT. Alleen wegens ruimte gebrek zou ik het niet doen. Maar qua ruimte moet het wel lukken. Maar jij raadt een CRT tv aan ipv monitor? Kan je me een beetje uitleggen waarom?

[ Voor 62% gewijzigd door WRT54G op 29-12-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Marcel_EA schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:14:
Thanks voor de reply en de uitleg!
Ik ben inmiddels voor mezelf wel achter dat ik geen "kant en klare joystick" ga kopen.
Een beetje kloten met Lego kan ik nog wel. ;-)
Nu serieus: Mocht ik er zelf niet uitkomen dan wil mijn collega met de elektronica helpen.
Maar ga het zelf idd eerst eens proberen op karton. Goeie tip.

Mijn voorkeur ging ook uit naar een CRT. Alleen wegens ruimte gebrek zou ik het niet doen. Maar qua ruimte moet het wel lukken. Maar jij raadt een CRT tv aan ipv monitor? Kan je me een beetje uitleggen waarom?
Omdat oude games heel erg blokkerig/plat ogen op een monitor (wel super scherp). Oude games draaiden op lage resolutie tv/crt schermen waardoor de blokjes in elkaar overvloeien. Je gaat ook scanlines missen op een monitor.

Dit is uiteraard persoonlijke smaak en je moet zelf beslissen of het voor jou de beste keus is. *klik*

Afbeeldingslocatie: http://www.alvarezeninternet.com/mamescart/compara.jpg

Helaas zijn arcade schermen vreselijk duur in Europa maar er is een oplossing.

Je kunt een scart tv aansturen via de vga poort door een speciale kabel te maken, erg simpel. Met een gratis programma "soft 15KHZ" kun je een signaal sturen naar de tv en een perfect arcade scherm krijgen. Je hebt ook een videokaart van Ultimarc dat hetzelfde doet, makkelijker maar duurder. Het is wel meer gedoe dan een computermonitor inpluggen maar je krijgt wel arcade perfect resultaat.

Je kunt natuurlijk ook eerst je project afmaken met een monitor en later een TV installeren. Dan moet je alleen rekening houden met alle afmetingen. Daarom is het ook belangrijk dat je even alle opties begrijpt voordat je gaat zagen :P Je moet ook niet teveel hooi op de vork nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Nogmaals bedankt voor je uitleg.
Erg duidelijk.

Ik had het een en ander al opgezocht en jij bevestigd wat ik wilde idd.
TV met vga-scart en dan de lage resolutie software.

Het is voor mij een project dat ik in 1x goed wil doen.
Ik ben er liever wat langer mee bezig en dan in 1x helemaal zoals ik wil.
Dan snel snel en achteraf toch balen dat ik bepaalde dingen niet goed heb gedaan.

Ik zal me nog eens verder inlezen op de materie.
Iig bedankt.

edit:
Bovendien heb ik geen monitor, tv of LCD over op dit moment.
Ik zal dus via Marktplaats iets "nieuws" moeten kopen.
Dus dan kan ik maar beter een CRT TV kopen dan een monitor lijkt me...?

[ Voor 17% gewijzigd door WRT54G op 29-12-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Marcel_EA schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:06:
Erg duidelijk.

Ik had het een en ander al opgezocht en jij bevestigd wat ik wilde idd.
TV met vga-scart en dan de lage resolutie software.

Het is voor mij een project dat ik in 1x goed wil doen.
Ik ben er liever wat langer mee bezig en dan in 1x helemaal zoals ik wil.
Dan snel snel en achteraf toch balen dat ik bepaalde dingen niet goed heb gedaan.

Ik zal me nog eens verder inlezen op de materie.
Iig bedankt.

edit:
Bovendien heb ik geen monitor, tv of LCD over op dit moment.
Ik zal dus via Marktplaats iets "nieuws" moeten kopen.
Je kunt crt tv's gratis meekrijgen bij mensen :P

Je zult toch eerst even moeten uitwerken hoe groot je kast maximaal mag zijn. Dan kun je gaan bepalen hoe groot je scherm mag zijn anders zijn straks de verhoudingen zoek. Ik kan ook 100% platte schermen aanraden ipv een bollend scherm. Zorg ervoor dat de originele afstandsbediening erbij zit en dat je de fabrieksmenu kunt vinden op het internet om de overscan uit te zetten.

Een opknap kast op marktplaats vinden is natuurlijk ook een optie, scheelt een hoop werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel_EA schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:06:
Erg duidelijk.

Ben ik niet zo een voorstander van , in belgie is zelfs een wet aangenomen die het gebruik van beeldbuis tv s in rusthuizen verbiedt ivm brand en implosiegevaar :)

http://www.zdnet.nl/news/...-moeten-flatscreen-kopen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik heb een leuke Sony Trinitron gezien van 52cm beeldbuis. Deze is 48cm breed. Dus dat gaat makkelijk passen. Was idd van plan om een platte beeldbuis te nemen. Deze heeft dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Inmiddels sta ik in de startblokken voor mijn MAME Arcade Project.
Heb het zij aanzicht getekend. En zo moet ie ongeveer gaan worden.
Heb met de tekening rekening gehouden met de maten die mijn vriendin wil hebben.
Tenminste, kleiner mag maar groter niet. ;-)

Op of aanmerking zijn welkom!

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/184/zijaanzicht01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/6711/zijaanzicht02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:00:
[...]

Ben ik niet zo een voorstander van , in belgie is zelfs een wet aangenomen die het gebruik van beeldbuis tv s in rusthuizen verbiedt ivm brand en implosiegevaar :)

http://www.zdnet.nl/news/...-moeten-flatscreen-kopen/
We hebben dik 70 jaar met beeldbuizen in huis gezeten en in 2011 is het ineens een probleem? :+
De tv in standby houden icm stof is een bekend probleem, maar dit?

Marcel en ik zitten ook niet in een rusthuis ;)

Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind de verhouding niet helemaal kloppen. De overgang in de cirkel is een tikkie dun vergeleken met de bovenkant waar de pijl naar wijst. Daardoor ziet de bovenkant er een beetje lomp uit.
I

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/184/zijaanzicht01.jpg

De bovenkant iets lager maken lost het op...

Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/184/zijaanzicht01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Thanks voor de input!
Hahaha ik zit idd nog niet in een rusthuis. Duurt hopelijk nog wel ff. ;-)
Denk wel dat je gelijk hebt. Iets lager komt wel mooier uit.

Zal mijn tekening eens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 10:27

IWriteCode

Less = more

Leuk een Mame topic, zelf ooit al een keer mijn Mame geknutsel hier op het forum gepost: [CiP] MAME Arcadekast Neo Geo Ik zag alleen dat de plaatjes het niet meer deden... Huidige status van de kast is bedroevend... 1.5 jaar geleden verhuisd, en moet sindsdien de kast weer opbouwen... had de oude monitor weggegooid... dus moet nu nog op zoek naar een nieuwe... als ik aan de slag ga, ga ik hier de voortgang posten!

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Tekening aangepast. Bovenkant 5cm verlaagd. Ziet er idd wel beter uit, toch?!

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/8061/zijkant03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Volgende stap in het project is gezet.
Heb een CRT TV gekocht.

Sony KV-21FT1B
1 Scart aansluiting, RGB. 50 hertz.
21 inch dus ongeveer 52cm met vlakke beeldbuis.

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/9799/86950390.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlietZ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:13
Ik ben stiekem ook wel van plan om een Mame kast te maken
ik vraag me alleen erg af wat voor een systeem je erin moet plaatsen
wat word aangeraden qua snelheid? en is het makkelijk te redden met een ouder systeem etc..
wat zijn dus de aangeraden specs ervoor

BlietZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
BlietZ schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:03:
Ik ben stiekem ook wel van plan om een Mame kast te maken
ik vraag me alleen erg af wat voor een systeem je erin moet plaatsen
wat word aangeraden qua snelheid? en is het makkelijk te redden met een ouder systeem etc..
wat zijn dus de aangeraden specs ervoor

BlietZ
Het simpele antwoord voor MAME is...

Alles dat niet 3d is kun je met een Pentium 4 2.0 GHZ draaien, 3.0 kan ik garanderen. Op een netbook 1.6GHZ Atom draait het ook prima hoewel ik niet alles getest heb. Deze 2 cpu's zijn qua prestaties ook vergelijkbaar las ik op het internet.

Bij 3d kunnen zelfs de meest nieuwe CPU's niet alles draaien. Wil je zware 3D dan moet je nieuwere top CPU's hebben.

Mame draait op de CPU dus je videokaart is niet belangrijk en 512mb geheugen is meestal voldoende.

Je kunt ook andere emulators gebruiken die minder zwaar zijn maar niet 100% exact emuleren zoals Mame. Zoiets als Daytona draait ook op een P4 als je de model 2 emulator gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 04-01-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlietZ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:13
BARACUS schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:24:
[...]

Alles dat niet 3d is kun je met een Pentium 4 2.0 GHZ draaien, 3.0 kan ik garanderen. Op een netbook 1.6GHZ Atom draait het ook prima hoewel ik niet alles getest heb. Deze 2 cpu's zijn qua prestaties ook vergelijkbaar las ik op het internet.

Bij 3d kunnen zelfs de meest nieuwe CPU's niet alles draaien. Wil je zware 3D dan moet je nieuwere top CPU's hebben.

Mame draait op de CPU dus je videokaart is niet belangrijk en 512mb geheugen is meestal voldoende.

Je kunt ook andere emulators gebruiken die minder zwaar zijn maar niet 100% exact emuleren zoals Mame. Zoiets als Daytona draait ook op een P4 als je de model 2 emulator gebruikt.
Ik heb momenteel nog een P4 staan die op 2.8ghz loopt
met 1gb ram geheugen daar zou het dus op moeten lopen
Het beste lijkt me dus om iig alles gewoon op een normaal systeem te testen, en te kijken of het werkt. en daarna pas de kast en knoppen gaan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 12:43

SeatRider

Hips don't lie

BARACUS schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:24:
[...]

Dat lijkt me dan echt gaaf, een mini arcade kast bouwen, gebaseerd op een (oude) netbook met een 8 of 9" schermpje. Iets op schaal, en dan 40 cm hoog ofzo, gewoon met een draadloze controller erbij.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 10:27

IWriteCode

Less = more

Wat ik zelf super vind werken is MameCD. Dit is een Mame versie de je met een aantal ROMs op een CD kan branden en draait out of the box. Tot nu to werkt het op alle systemen die ik er mee getest hebt, laptops, pcs, etc. Deze zit dus ook in mijn huidige arcade kast. Perfect om heel snel Mame te kunnen testen.

Less = more

Pagina: 1 ... 8 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!