Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 7 ... 37 Laatste
Acties:
  • 430.843 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Ik zal ook eens reageren , ook omdat ik wat vragen heb nog _/-\o_

zelf heb ik een paar jaar terug een oude royal video arcade kast gekocht voor 20 euro
wel leeg maar de kast zag er nog goed uit.

Na wat gebeun had ik er een oude pc ingezet met daarop een oude 17 inch crt
Na wat speurwerk op arcadecontrols besloot ik makkelijk te doen en de x-arcade dual te bestellen
super ding zekers !

het project heeft eigenlijk een paar jaar stil gelegen tot ik vorig jaar ben gaan samenwonen en de kast zijn eigen plekkie heeft gekregen op me game room thuis !!

Ik heb toen de 17 inch crt vervangen voor een echte 21 inch hantarax 9000mc van 10 euro via MP.
Beeld is nog goed alleen lekt er ergens een hoog spannings draadje achterop de kast...
Nu ben ik niet handig met elektra en vindt ik het te spannend om het hoogspannings draadje te komen
Alles werkt prima alleen het draadje sist na een uurtje gebruik ongeveer.

De pc is toen vervangen voor een PIV 2,8 met 2 GB geheugen WXP en Geforce 6600GT dit omdat ik graag Killer Instinct 2 speel en dit niet ging op de oude pc.

tevens gebruik ik Gameex als frontend wat een super tool !! ik vondt mamewah wat te kort schieten en deze frontend is fijn grafisch ingesteld en wordt contineu geupdate

Maar ja aangezien de aansturing van de monitor lekker ouderwets is heb je twee grote blokken met een transformator en nog wat andere kabels etc.. ik heb toen een vga kabel gesplits en deze op de j-pac connector gesoldeerd !

De pc stond toen lelijk naast de kast tot gisteren !
Ik heb alles een goed in de kast gemonteerd en het mobo plus alle spullen uit de pc kast gehaald en deze in de arcade cab gemonteerd achter het geld deurtje !!

Resterend:

Een monitor bezel dit is nu te lelijk voor woorden maar ik weet alleen niet wat daar voor te gebruiken? iemand hier een idee?

Schilderwerk kast wordt denk ik compleet zwart !

Andere Marquee op de voorkant waar nu nog royal video opstaat

[ Voor 4% gewijzigd door Njay op 16-06-2009 09:06 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:12

MsG

Forumzwerver

Heb je wat foto's? :)

Ik moet mijn systeempje er ook in bouwen. Helaas kan mijn onboard videokaart niks met soft15khz. Wat gebruik jij om het beeld goed uit te sturen? Ik switch nu een beetje tussen MaLa en HyperSpin met front-ends. Die tweede is grafisch erg mooi, maar wel een tikkeltje zwaar. Ik speel vooral 2D games en die draaien prima op het systeem (2,8 Ghz, 2GB ram). Killer Instinct nog maar eens proberen :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Zal de foto's vanavond online plaatsen ...

ik gebruik ook soft 15khz werkt prima, alleen het bios scherm en het windows xp logo zijn vervormt
omdat de software pas aanspringt in windows

let wel op ik moest zeer oude geforce drivers installeren anders werkte het ook niet
lastige alleen in windows is met mijn scherm 320 x 240 dat sommige controle functies niet meer te gebruiken zijn...

je kan eens naar gameex kijken voor een frontend dit ondersteunt de fijne functie two button exit
ik druk dus tergelijk op de two player button dan de rechtse flipperbutton en viola , emu sluit af en ik kom terug in de frontend

weet jij toevallig een idee voor een monitor bezel?

[ Voor 20% gewijzigd door Njay op 16-06-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kan het scherm niet hoger dan 320 * 240?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Nee de Hatarex MTC 9000 is echte Arcade monitor dus true 15khz :) en grotere resoluties kan dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ai dat probleem heb ik dus waarschijnlijk ook. Dat wordt dus geen HyperSpin voor mij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/arcade1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/arcade2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/arcade3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/arcade4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/arcade5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/arcade6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/arcade7.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door Njay op 16-06-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is het niet zo dat wij (ik heb dezelfde soort arcademonitor) wel 640 * 480 interlaced kunnen kiezen?

En snapt Windows zelf dat hij niet hoger dan die resolutie kan gaan? Ik heb het systeem al klaar, moet het alleen nog inbouwen, wat volgens mij wel de grootste klus is.

Hoe heb jij het met stroom gefixt met de PC en de kast?

En het geluid heb jij rechtstreeks op de JPAC gesoldeerd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Is het niet zo dat wij (ik heb dezelfde soort arcademonitor) wel 640 * 480 interlaced kunnen kiezen?

Geen idee eigenlijk volgens mij niet is die reso meer als 15khz dacht ik zo maar tis al weer tijdje terug

En snapt Windows zelf dat hij niet hoger dan die resolutie kan gaan? Ik heb het systeem al klaar, moet het alleen nog inbouwen, wat volgens mij wel de grootste klus is.

Ja is ook een klus ik had geluk een vaste kast te hebben

Hoe heb jij het met stroom gefixt met de PC en de kast?

de kast had al een stroom voorziening van buiten naar binnen daarop zit een stekker doos, en buiten de kast
1 220 stekker aansluiting

En het geluid heb jij rechtstreeks op de JPAC gesoldeerd ofzo?

nee een goed pc speaker setje gesloopt die zie je boven op de kast staan daarna de speakers in de kast gemonteerd en de speaker draden gesoldeerd

[ Voor 6% gewijzigd door Njay op 16-06-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
MsG schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:44:
Hoe hebben jullie dat gefixt met OS? Met nlite gewoon een lichte editie gemaakt gewoon met servicepack 1 oid?

Wat ik trouwens nooit snap. Mijn roms deden het bij Mame32 prima.Echter bij de "echte" mame had ik ineens die CHD files nodig. Waarom pakt een ander programma ze dan wel gewoon?
de dos mame zeg maar heeft de chd disk files in een map nodig

dus voor kinst2

losse roms in zip onder mame/roms
dan chd file in mame/roms/kinst2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik had het al gefixt. Hij gaf vage fouten door een andere Mame-versie. Het schijnt dat je bij Mame de mameversie moet pakken die bij de rom-set hoort en niet zozeer altijd de nieuwste. Ik heb nu 4 rom torrents ofzo dus dat wordt even kijken hoe ik dat doe met verschillende mame-versies :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
je hebt chkrom of zoiets , die fixt je rom bestanden naar de laatste mame release
zit in het download zipje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
via arcadeshop.de het volgende besteld:

2x nieuwe 8 ohm speakers
1x Flipover ashtray :)

volgende bestelling in UK wordt:

Coindoor with mech ..

Ik ga denk ik toch van mdf een mooie bezel zagen en die zwart schilderen.. hopelijk wordt et wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Vandaag Visual Pinball 9 actief gemaakt op de kast naast Visual Pinball 7.

de nieuwere kasten zien er gelikt uit op full reso maar ja op mijn kast wil dat dus niet helaas got to live with it guess.

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/PB1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/PB2.JPG

rede waarom 9 naast 7 geinstalleerd moet worden is dat oude kasten niet op 9 draaien.
een aangezien ik een shitload of vpt tables heb, heb ik het maar ff gesplitst

:D

[ Voor 14% gewijzigd door Njay op 19-06-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb jij de coindoor ook nog gekoppeld aan mame ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
nog niet..

aangezien ik dus geen i pac gebruik ga ik de draden van de coindoor naar binnen brengen in me x-arcade en op dezelfde knop aansluiten als ik gebruik nu voor een add credit

zo ziet mame en de rest het invoer van geld als een button press

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Een beetje jammer punt: je maakt gebruik van kant-en-klare controlpanel. Deze control panel is niet echt mooi en nogal veel buttons. Zelf maken is meer moeite, maar je krijgt wel meer respect voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
nou nou misschien dat jij hem niet mooi vindt maar ik wel...

dit is jaren geleden als een soort van projectje begonnen en begint steeds meer te groeien.
ik snap je punt en je hebt gelijk dat wel maar ik ben niet zo heel handig met hout en dergelijke

wie weet ooit eens een kast zelf uit mdf maken met ondersteuning van iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je kunt je ook afvragen of je zo'n kast bouwt omdat je het leuk vindt en er één wil hebben, of omdat je 'respect' wilt hebben van semi-anonieme gebruikers op een forum.

Ik zou het wel weten :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik vind een kast waar vervolgens een kant en klare onbewerkte X-arcade unit opgeschroefd wordt ook altijd een beetje jammer. Maar als je zelf niet zo handig bent ermee (net als ik :) ) dan moet je genoegen nemen met de default layout met soms maar 4 knoppen. Maar als je meer wilt dan zou je dus uit moeten wijken naar zo'n X-Arcade. Verder wel tof natuurlijk dat je een echte kast hebt ipv het op de pc ofzo emuleert.

Is dat pinball emuleren ook leuk? Dat lijkt me nou weer net niks :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Gizz schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:04:
Je kunt je ook afvragen of je zo'n kast bouwt omdat je het leuk vindt en er één wil hebben, of omdat je 'respect' wilt hebben van semi-anonieme gebruikers op een forum.

Ik zou het wel weten :P
echt ? dus jij zou voor iemands anders dat doen voor respect?
ik hoef er geen respect voor verders maar wou het alleen ff delen :*)

en wat mgs zegt ik ben niet zo handig met hout en dergelijke, pc's en electronica geen probleem.

En ja dat pinball emuleren is wel vet, het zijn nagemaakte kasten van echte flippers met hun DMD geemuleerd via pinmame

en nu weer lief doen met zn allen tegen me kastje ok :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is pinball emuleren zwaar? Is dat weer cpu only? Mes ook maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Nee absoluut niet wij hebben bijna dezelfde specs kast :)

u heeft nodig:

1. registratie vpforums.org
2. downloaden pinmame
3. downloaden visual pinball 8 voor oudere kasten niet 9 kasten
4. downloaden visual pinball 9 voor de nieuwe kasten
5. visual basic scripts downloaden
5. Roms downloaden voor pinmame

dit kan allemaal van die site

let op :

bij mij zijn 3 en 4 me flippers op me x-arcade default staan in alle .vbs files die je download deze keys als insert coin deze moet je dus anders zetten als je ook 3 en 4 gebruikt in je controle schema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
ik heb een oude arcadekast (op het etiket staat dat het "the pitt" was, maar nu wil ik mijn Jpac er op aansluiten en kom ik er achter dat er in mijn arcadekast slechts een 22pins edge aansluiting zit ipv de normale 28 pins jamma aansluiting.
weet iemand een manier hoe ik deze aansluiting alsnog op m'n jpac aan kan sluiten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
hmm nee ik zou zeggen van koop een 28 pins connector los en solderen maar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:17:
hallo,
ik heb een oude arcadekast (op het etiket staat dat het "the pitt" was, maar nu wil ik mijn Jpac er op aansluiten en kom ik er achter dat er in mijn arcadekast slechts een 22pins edge aansluiting zit ipv de normale 28 pins jamma aansluiting.
weet iemand een manier hoe ik deze aansluiting alsnog op m'n jpac aan kan sluiten??
Als het goed is moet hij wel passen. De JPAC krijgt power vanuit de USB geloof ik, dus het stroomgedeelte van de JAMMA connector heb je niet nodig en schaad zelfs de JPAC als je die wel aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Update:

Inmiddels de speakers en ash tray binnen, alles gemonteerd gisteren eindelijk weer fijn en zuiver geluid.
Ash tray zit er ook goed op :P

Ik ga vandaag of morgen de CoinMech + Front bestellen voor 32 euro , aangezien ik de coindoor al heb verwacht ik dat deze onderdelen gewoon moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga inderdaad een gewone jamma aansluiting kopen en een middagje autistisch solderen..
nou lees ik dat de voeding van de jamma kaart niet aangesloten hoeft te worden???
dus dan hoef ik eigenlijk alleen de knoppen, joysticks, en rgb van de monitor te solderen?
dan heeft dus als ik het correct heb alleen de monitor en de pc voeding nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Klopt. De JPAC krijgt voeding van de USB lees ik althans. Er wordt soms zelfs aangeraden de hele power supply van de kast zelf er uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie nu dat er 4 ground aansluitingen zitten...
nou weet ik vrijwel niks van printplaatelectronica af.. maar is dit allemaal dezelfde aardedraad die gewoon in 4 gesplitst word.. of heeft bijvoorbeeld player 1 een ground, player 2 een ground, de monitor een ground, en de pcb een ground en moeten deze dus allemaal op de goede plek zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:11
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:21:
ik zie nu dat er 4 ground aansluitingen zitten...
nou weet ik vrijwel niks van printplaatelectronica af.. maar is dit allemaal dezelfde aardedraad die gewoon in 4 gesplitst word.. of heeft bijvoorbeeld player 1 een ground, player 2 een ground, de monitor een ground, en de pcb een ground en moeten deze dus allemaal op de goede plek zitten?
Er zitten 4 connecters op zodat je niet hoeft te prutsen met 1 connector als je bijvoorbeeld 2 GND's nodig hebt. Je kunt de 4 connectors ook doormeten, als je je multimeter op piepstand (of weerstand meten)zet, zou je overal een piepje horen (of xx mOhm meten). Het maakt dus niet uit welke GND je gebruikt, alles zit aan elkaar doorgelust.

[ Voor 5% gewijzigd door roelieboelie op 26-06-2009 09:17 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
misschien heb je hier wat aan
dit heeft mij geholpen met vga split kabel aan te sluiten via jamma board op me arcade monitor

http://www.solvalou.com/arcade_jamma.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Update:

Inmiddels binnen.

1x Coin Mech + Front
1x Speaker

de speaker van de eerste levering was stuk, gelukkig nieuwe gehad eindelijk toppie geluid.
ik dacht helaas dat de coin mech er zo in ging bij mij maar deze is kleiner, ik zal dus de coin door moeten aanpassen.

het is van metaal iemand een idee of dat te knippen is? tis maar een klein stukje wat eruit moet.

zo ook ff naar de praxis voor wat losse kabels en connectors. de bedoeling is dus om de coin mech op mijn x-arcade aan te sluiten opdezelfde button als coin 1 is voor mame en vppinball dit scheelt weer een extra ipac alleen voor de coin slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Njay schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:53:
het is van metaal iemand een idee of dat te knippen is? tis maar een klein stukje wat eruit moet.
Ik weet niet hoe mechaniek binnen doet, is die precies of heel simpel?
Want als je gat aanpast en mechaniek is afgestemd op bepaalde vorm/gewicht, dan heb je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ik heb maar een metaal zaagje gehaald en werkt gelukkig prima :)

alleen nog niks mee gedaan door het weekendje klussen bij een maat van me.
hopelijk vanavond verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
filmpje met muntproever werkend:

http://www.youtube.com/watch?v=lVeJgM7o7FU

foto's

Munt proever op bestaande x-arcade aangesloten zie rode en blauwe draad:

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/bedrading.JPG

Munt proever even de juiste aansluitingen vinden:

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/bedrading2.JPG

In de kast gemonteerd sommige plekken zijn afgetaped hier komt nog een permanente metalen sluiting op

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/bedrading3.JPG

pc enzo:
Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/bedrading4.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door Njay op 06-07-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
*edit*

vanmiddag vrij genomen om maximus arcade frontend te gaan installeren, ik gebruik nu gameex maar tis tijd voor iets nieuws. tevens een tijdelijke crt monitor aansluiten want dingen in windows configureren op een reso van 320x240 werkt toch niet zo heel lekker :)

hopelijk vanavond een extra arcade monitor ophalen
die van mij heeft al wat kuren, de video connectors lijken soms niet lekker beeld door te geven.
zodoende moet de kast aan de onderkant open gemaakt worden en wat aan de kabel geduwd worden..

pics to come !

[ Voor 34% gewijzigd door Njay op 09-07-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
behoorlijk wat problemen tegen gekomen... maximus arcade draait in 640x288 en de rest van de emu's en mame in 320x240 original resolutie :)

nu laat MA blijkbaar zijn reso niet los en forceert deze op de overige emu;s wat resulteert in heel slecht beeld..

posts zijn gedaan op arcadecontrols.com en maximusarcade.com to continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik heb nu nieuwe hardware als upgrade voor mijn mamekast binnen zodat SF4 erop kan draaien.
Dat is Intel C2D E8400 op Foxconn G43MX mATX moederbord. Deze moederbord is goedkoop met G43 chipset en ook betere plaatsing PCI-E x16 slot, die staat dan wat hoger en dat zal goed gaan met grotere videokaart in mijn mame kast. Anders komt het tegen de hd aan en is er minder lucht circulatie voor de videokaart.

Doordat E8400 64 bits processor is, kan ik op mame64 gaan draaien. Maar ik wil vragen welke voordelen aan hangen tussen Mame64 en Mame32. Misschien vanwege 64bits roms, zoals N64 spellen?
En welke 64 bits OS is aan te raden: vista of xp?

En hoeveel geheugen zou ik erop doen? 2 GB of 4 GB? Ik weet niet hoeveel RAM de emulators gaan doen, inclusief SF4 spel.

Wie kan me wat makkelijker maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
WorkForce schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 12:52:
Zag zojuist op de website van Johan Vlemmix 2 arcadekasten te koop staan. Misschien interresant voor iemand die graag Mame kasten wil maken?
Het niveau daalt met de minuut getuige een link naar de johanvlemmix-website 7(8)7

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 19:46
Lau26 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:57:
[...]
Het niveau daalt met de minuut getuige een link naar de johanvlemmix-website 7(8)7
Correctie: Het niveau daalt met de drie jaar getuige een link naar de johanvlemmix-website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
MrDummy schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:45:

Doordat E8400 64 bits processor is, kan ik op mame64 gaan draaien. Maar ik wil vragen welke voordelen aan hangen tussen Mame64 en Mame32. Misschien vanwege 64bits roms, zoals N64 spellen?
En welke 64 bits OS is aan te raden: vista of xp?

En hoeveel geheugen zou ik erop doen? 2 GB of 4 GB? Ik weet niet hoeveel RAM de emulators gaan doen, inclusief SF4 spel.

Wie kan me wat makkelijker maken? :)
Niet veel kwa mame gevallen ik compileer altijd een standaard versie zonder nag screens en zonder die ok melding als je een nieuwe rom boot.

4 GB vindt vista wel heel leuk maar ik zou lekker xp doen 2 gb lijkt me dan prima in orde.

ga je nog een front end draaien? ik raad je aan maximus arcade als je hulp nodig hebt msn maar ff heb er nu zat ervaring mee :)

tevens op forum.arcadecontrols.com onder software hebben handige mensen al een scriptje gemaakt voor het passeren van de launcher

Eigen update:

Ik heb me monitor gefixt deze viel nog redelijk vaak uit zomaar , nu bleken de connector pinnen los in de soldeer te zitten na al die jaren , ff opnieuw soldeer erop en werken..
maar ik had de anode zuig nap er af gehaald aan de boven , deze had ik weer terug geplaatst maar er onstond nogal wat trillingen in het beeld ik met veel moeite een beetje kutten aan die zuignap BZZZZ
daar lag ik bijna op de grond damn wat een schok haha maar hij werkt wel weer pfff :/

[ Voor 26% gewijzigd door Njay op 14-07-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Reken met een x64 build van mame op een flnke prestatiewinst in de recente (90's) games.
10-50% extra snelheid valt in veel gevallen wel te behalen. Voor verdere info verwijs ik je naar deze thread.
http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=72776.0. Daar kan je mooi even zien welke games op de core2duo @3-4ghz goed te draaien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe werkt HyperSpin bij jou Njay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
MsG schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:53:
Hoe werkt HyperSpin bij jou Njay?
Niet :P

ik gebruik maximus arcade werkt echt toppie voordelen.

1. voor alle emulators een dezelfde escape functie
2. mooie graphics in het frontend
3. very easy configuratie
4. Met 1 knop snapshot van het spel maken deze wordt dan netjes getoond in het frontend

ow ja: compileer je eigen mame versie met highscores aan en de NO nag screen functie.

downside:

als je frontend instelt op je desktop resolutie schiet daarna elke emulator in de stress omdat het frontend de reso vasthoudt en niet loslaat. de emulator wil dan dus lager maar dat bijt elkaar
dit kan je uitzetten alleen passen de scherme van het frontend niet meer in me scherm.

wordt nog wel opgelost denk ik..
kost wel geld na 30 dagen maar dat heb ik al opgelost >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
luitjes,

een vraagje, ik zoek een klein lcd scherm met vga input.
dit om in de marquee te bevestigen om zo de DMD van de pinball kasten te laten zien los van me eigen scherm.

enig idee welk scherm daarvoor het beste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
helaas mijn monitor raakt nu echt aan het einde van zijn latijn ben ik bang:

ik zoek dus een 19inch arcade monitor liefst van hantarex maar ander merk mag ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Zoals boven te lezen was me arcade monitor nu echt stuk, na lang gezocht hebben waren ervoor dat type amper nog onderdelen te krijgen.

ik heb er nu weer een crt inzitten het is niet echt arcade ik weet het maar de overige emu's spelen toch wat fijn er zien er beter uit als op 320x240 ik kan nu dan ook eindelijk windows normaal bedienen :P

to do:

aankomende week komt me plastic bezel binnen voor de monitor zodat de rest van de kast netjes dicht zit.

de net gekochte 19 inch crt:

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/newmon.JPG

plank erin gemaakt om de monitor te ondersteunen:

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/newmon2.JPG

Nicee eindelijk visual pinball op 1280x1024:

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/newmon3.JPG

[ Voor 40% gewijzigd door Njay op 19-07-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
de net gekochte 19 inch crt:

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/newmon.JPG

plank erin gemaakt om de monitor te ondersteunen:

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/newmon2.JPG

Nicee eindelijk visual pinball op 1280x1024:

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/newmon3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die arcademonitor was niet meer te repareren? Op dat neogeo forum zit heel veel kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
de flyback is stuk de 900 was een tijdelijke hantarex model de 900/e is nog genoeg spul voor te krijgen.

maar ja als ik nu zo moeten kiezen ga ik toch voor de hogere resoluties, ik kon op die oude arcade monitor amper windows configureren dat was een drama.

deze week de bezel daarna de kast schuren en schildereren... :)

hoest met jou kast mgs? heb je wat pics ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik moet die pc nog steeds inbouwen :p. En mijn onboard kan niks met soft15khz, en ik snap niet precies welke videokaart ik nodig heb. Ik lees op zo'n duits arcade forum dat sommige videokaarten resolutie X weer niet kunnen, andere Y weer niet. Terwijl als ik in mijn mame lijst kijk ik van elke resolutie wel wat heb.

Welke resolutie kunnen wij max.? met zo'n arcademonitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
max = 640x480 i maar interlaced is echt waardeloos op je scherm
beste: 320x240 dit is een beetje de standaard reso van elke arcade monitor

als je alleen een agp slot hebt kan je de geforce 6600 gt gebruiken met 78.15 drivers daarop werkt 15kz prima nieuwe nvidia drivers geven problemen

heb je een pci-e slot:

arcadevga2 kaart kopen top ding en displayed alles in 15kz ook je bootup van je pc

maar je loopt altijd tegen de lage reso's aan van je scherm.. geloof mij windows configureren is dan echt kut
daarom ben ik toch een beetje happy dat ik ben overgestapt naar crt, vooral voor visual pinball kasten zien er net echt uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
zo nieuwe order geplaatst bij groovygamegear.com

8x Illuminated Red PushButtons with led and microswitch

8x Illuminated Blue PushButtons with led and microswitch

2x Illuminated Yellow PushButtons with led and microswitch

1x Led wiz led controller

ik ga de standaard knoppen uit me x-arcade halen en deze inbouwen, vervolgens ondersteund het tooltje led blinky mame and maximus arcade zodat alleen de knoppen oplichten die je dus nodig hebt als je gamed zeer vet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 10:44
Als de resolutie niet uitmaakt waarom ga je dan niet voor een 19 inch lcd, lijkt mij een stuk makkelijker inbouwen en je hebt meer ruimte over.

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 13:45

BrammT

The one and only!

@ Ottie: dat lijkt niet ouderwets, en is nietzo mooi.. ;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Bezel was al binnen gekomen vanuit gremlinsolutions in de uk, lekker snel.

Na wat handig werk van me vriendin, ja ik ben niet zo handig met snijden en knippen hihi.. beetje kromme harrie soms.. >:)

me vriendin aan het knippen: ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/bezel.JPG

de bezel geinstalleerd: de monitor komt er net onderuit morgen zal ik deze zwart sprayen dan zie je het niet meer een andere bezel bestellen kost teveel ivm shipping.

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/bezel2.JPG

Maximus Arcade:

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/bezel3.JPG

Nieuw filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=fZ84k0qa_cQ

[ Voor 4% gewijzigd door Njay op 21-07-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

@ hierboven ziet er vet uit D: En altijd handig zo'n vriendin, maar ik ben nog te jong voor een vriendin, maar dan zoude mijn casemods ook er beter uit komen (tenminste rechter) haha. ;)

Nee ziet er super vet uit, misschien ga ik er ooit ook nog eens een kopen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Njay schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:04:
max = 640x480 i maar interlaced is echt waardeloos op je scherm
beste: 320x240 dit is een beetje de standaard reso van elke arcade monitor

als je alleen een agp slot hebt kan je de geforce 6600 gt gebruiken met 78.15 drivers daarop werkt 15kz prima nieuwe nvidia drivers geven problemen

heb je een pci-e slot:

arcadevga2 kaart kopen top ding en displayed alles in 15kz ook je bootup van je pc

maar je loopt altijd tegen de lage reso's aan van je scherm.. geloof mij windows configureren is dan echt kut
daarom ben ik toch een beetje happy dat ik ben overgestapt naar crt, vooral voor visual pinball kasten zien er net echt uit :)
Maar Windows configgen behoor je bij zo'n kast ook niet op het apparaat zelf te doen :). Ik hang hem telkens aan het scherm hier. Ik heb zelf een moederbord met PCI-e, maar doordat ik een JPAC heb heb ik geen ArcadeVGA meer nodig, enkel een videokaart die soft15khz aan kan. Maar wat als een spel onder die exacte 320 * 240 zit? Ik heb heel veel mame roms die daar onder zitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
MsG schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:19:
[...]

Maar Windows configgen behoor je bij zo'n kast ook niet op het apparaat zelf te doen :). Ik hang hem telkens aan het scherm hier. Ik heb zelf een moederbord met PCI-e, maar doordat ik een JPAC heb heb ik geen ArcadeVGA meer nodig, enkel een videokaart die soft15khz aan kan. Maar wat als een spel onder die exacte 320 * 240 zit? Ik heb heel veel mame roms die daar onder zitten namelijk.
volgens mij doet mame aan downscalen of upscalen dan.. maar het werkt prima
verticale shooters komen ook netjes op het scherm...
als je nog wat onderdelen zoekt voor ik mijne weg gooi speak to me !! heb dus die transfo en dat andere dingetje waar de jamma aanzit nog... chassis ook nog. en de beeldbuis werkt echt goed zonder inbranding..
gratis op te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Waar woon je? Wil je me anders ff PMen? Als je beeldbuis nog prima is waarom heb je em dan vervangen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
nou wat ik zeg de flyback is stuk en die zijn niet meer te krijgen voor de 900
de 900/e weer wel maar die past niet heb ik al uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Kale monitor

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/spuit.JPG

1e laag monitor

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/spuit2.JPG

X-arcade houders gespoten

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/spuit3.JPG

overzicht zonder x-arcade

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/spuit4.JPG

overzicht met gespoten monitor en gespoten controller houders:

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/spuit5.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mooi afgewerkt hoor. Heb wel het idee dat dit scherm kleiner is dan de vorige, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
geen idee volgens mij was die hantarex ook 19 ? of zijn die 21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 11:13

SeatRider

Hips don't lie

Naar mijn mening schreeuwt deze kast om een 25 of 29" buis. Zou er zelf denk ik gewoon een Sony trinitron in knallen van dat formaat.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Was de bezel altijd zo groot dan Njay? Meestal hebben ze beeldschermen die wel goed bij de kast passen dat je niet zo'n grote bezel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Gespoten zonder héél scherm af te dekken? Dat is niet zo slim, de spuitbus verf komt bijna overal. Ik verwacht dan ook dat je kleine zwarte vlekken zal zien op de monitor als je 'm aanzet.

Daarbij is een monitor met zwarte behuizing ook vrij makkelijk te vinden. Dells zijn vaak zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
25 of 29 inch buis gaat niet passen, de monitor zit al heel schuin gemonteerd waardoor hij bijna plat light.
maximaal zal 21 zijn

de bezel is voor een arcade monitor bedoeld en niet een crt, ik heb de crt al uitelkaar gehaald maar dan ligt er een printboard los in de kast lijkt me niet fijn.
maar zoals al eerder gemeld het is maar een conversie van een oude royal video kast, uiteraard komt de tijd dat ik er eentje van de grond op ga bouwen.

ja stupid mee met dat spuiten maar goed het is water basis dus ik heb het daarna netjes met een doekje met wat alcohol schoon gemaakt je ziet er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:32

RMX

Waarom geen TFT, of denk ik te stom ?
Kosten ook niks meer toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

RMX schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:48:
Waarom geen TFT, of denk ik te stom ?
Kosten ook niks meer toch ?
Draai eens een spel op 640 480 op je TFT zonder dat je balken instelt :).

lelijk he?

Dat vinden wij nou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
yo msg,

moest je die monitor nog hebben? anders verdwijnt ie zaterdag naar de stort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Vandaag de power switch van de pc geknutseld op een vrije pushbutton onder de bak van de x-arcade

ik had nog twee losse kabels gelukkig:

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/power.JPG

In de Kast

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/power1.JPG

filmpje van de werking:

http://www.youtube.com/watch?v=eq_2xHqi8gk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 14:57
LCDs zijn prima te doen in een MAME kast. De mijne is gebouwd rond een 17" en dat ziet er toch prima uit. Met MAME32 kan je zelfs allerlei filters toepassen om het beeld CRT-achtig eruit te laten zien (weet niet of standaardMAME dat ook kan).

Als je kijkt op http://forum.arcadecontrols.com, toch wel de grootste samenscholing op het internet van idioten die zelf arcadekasten bouwen, zie je dat TFTs veel gebruikt worden.

Ben wel bang dat 4:3 LCDs over een tijdje uitsterven.....

Leuk topic iis dit, binnenkort eens wat plaatjes van mijn kast posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mirickle schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:44:
LCDs zijn prima te doen in een MAME kast. De mijne is gebouwd rond een 17" en dat ziet er toch prima uit. Met MAME32 kan je zelfs allerlei filters toepassen om het beeld CRT-achtig eruit te laten zien (weet niet of standaardMAME dat ook kan).

Als je kijkt op http://forum.arcadecontrols.com, toch wel de grootste samenscholing op het internet van idioten die zelf arcadekasten bouwen, zie je dat TFTs veel gebruikt worden.

Leuk topic iis dit, binnenkort eens wat plaatjes van mijn kast posten...
Heb je dan 1:1 pixelmapping? Want hoe doe je dat dan met games met een resolutie van bijv. 320 * 240 terwijl de TFT een native resolutie heeft van 1024 * 768? Het niet-upscalen maakt het veel te klein dan bedoeld en wél upscalen maakt het wazig bij TFT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Mirickle schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:44:

En SF4 voor PC. Met arcade kast wordt het leuker dan achter je pc. SF4 is echter op breedbeeld gebouwd en dat is niet zo handig met 4:3 TFT.
Ik blijf daarom met 16:9 scherm doen.

Morgen ga ik hopelijk nieuwe hardware erin bouwen en kan ik zien of SF4 lekker speelt :)

Ik geloof niet dat 4:3 snel uitsterft. Ze komen steeds terug als 2de hands. Wat ik wel weet dat er zeker véél CRT monitoren op stortplaats komen. Ik zie ze steeds langs komen... CRT monitoren worden vrij wel zeker gedumpt.

[ Voor 15% gewijzigd door MrDummy op 24-07-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Klopt crt's zijn uitstervend maar ik verwacht nog binnen 5 jaar het nog ruim te krijgen
er zijn nog prima nieuwe WG monitoren te krijgen.

Cornholio en dummy post pics !! lijkt me leuk om te zien wat jullie voor elkaar hebben gekregen

ik heb veel ideeen toch van andere mensen overgenomen zoals b.v. die powerswitch op een pushbutton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Njay schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:25:
ik heb veel ideeen toch van andere mensen overgenomen zoals b.v. die powerswitch op een pushbutton
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/mame/project30apr/normal_P1020571.JPG

Ik niet. Netjes achterin, duidelijke eigen knoppen. Geen grote knoppen zoals happ pushbutton. En natuurlijk uit de zicht, maar je wilt wel zien of hd loopt en pc aangaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

MsG schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:02:
[...]

Heb je dan 1:1 pixelmapping? Want hoe doe je dat dan met games met een resolutie van bijv. 320 * 240 terwijl de TFT een native resolutie heeft van 1024 * 768? Het niet-upscalen maakt het veel te klein dan bedoeld en wél upscalen maakt het wazig bij TFT's.
Mame die scaled het dan voor je, met zo'n filter (2xSal, SuperEagle, Scanlines, hq2x etc...)

Zie ook: Wikipedia: Pixel art scaling algorithms

[ Voor 11% gewijzigd door mace op 25-07-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als ik dat zo lees en een beetje rondkijk naar real life ervaringen zie ik dat het alsnog heel erg inferieur is aan een echte CRT beeldbuis die dat probleem niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
MrDummy schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:54:
[...]

[afbeelding]

Ik niet. Netjes achterin, duidelijke eigen knoppen. Geen grote knoppen zoals happ pushbutton. En natuurlijk uit de zicht, maar je wilt wel zien of hd loopt en pc aangaat. :)
netjes hoor heb je die zelf gemaakt die power sw?

maar zoals al eerder vemeld ik kan wel wat maar niet alles :P

software is dan meer mijn ding ,maar zodirect me x-arcade modden met een nieuwe layout en led knoppen gaat me wel lukkken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 14:57
MsG schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:11:
Als ik dat zo lees en een beetje rondkijk naar real life ervaringen zie ik dat het alsnog heel erg inferieur is aan een echte CRT beeldbuis die dat probleem niet heeft.
Het is maar net waar je je aan ergert denk ik. LCDs hebben ook weer voordelen, zo zijn ze _veel_ compacter en daardoor makkelijke in te bouwen en vooral in een kleinere kast te bouwen. Als je het echt goed wil doen moet je een echte arcade CRT met bijbehorende speciale videokaart gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

MsG schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:11:
True, maar je hoeft iig niet de scaling aan het beeldscherm over te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
topic is een beetje dood tijdens me vakantie hehe,
van de week weer new things to come :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
2 x NovaGem™ Lightable Horizontal Pushbutton
- Microswitch: E-Switch™ (Like Cherry™)
- Color: Yellow
8 x NovaGem™ Lightable Horizontal Pushbutton
- Color: Red
8 x NovaGem™ Lightable Horizontal Pushbutton
- Color: Blue
1 x LED-Wiz™ 32-port USB Lighting and Output Controller
- Device Number: 1 (Use if FIRST or ONLY device of this EXACT type)
2 x Euro-Style Terminal Block - 12-position

zo besteld en nu maar afwachten dit gaat te vet worden ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Oh jee, hij heeft de lichtjes ziekte :P
Kun je elke knop nu apart laten oplichten per game, om de gebruikte knoppen aan te duiden?

[ Voor 53% gewijzigd door BARACUS op 14-08-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

CRT zullen volgens mij het zelfde statuut krijgen als de lampen in (oude) versterkers. Ze bestaan nog, maar zijn enorm duur en enkel rechtstreeks aan te kopen bij de fabrikant.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
BARACUS schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:56:
Oh jee, hij heeft de lichtjes ziekte :P
Kun je elke knop nu apart laten oplichten per game, om de gebruikte knoppen aan te duiden?
Ja zeker ! dit werkt vooral goed met mame uiteraard.

met het tooltje ledblinky kan je echt van alles doen, je kan zelfs overige emulators mappen en zodoende hetzelfde resultaat krijgen als in mame.

ik heb de flipperbuttons niet mee genomen in me bestelling omdat je niet toch niet ziet zitten onder de controller. maar ja wie weet :P

wordt een leuk aansluit klusje maar moet te doen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

IStealYourGun schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:28:
CRT zullen volgens mij het zelfde statuut krijgen als de lampen in (oude) versterkers. Ze bestaan nog, maar zijn enorm duur en enkel rechtstreeks aan te kopen bij de fabrikant.
Mwah, nog genoeg CRT's in het "wild" de komende jaren denk ik zo.
Maar uiteindelijk gaan ze wel zeldzaam worden ja.

Maar buisjes zijn nog steeds erg goedkoop te krijgen als militaire surplus e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
denk dat de foto's en het filmpje voldoende vertellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/LED1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/LED2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/LED3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/LED4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/LED5.JPG

http://www.youtube.com/watch?v=8LIy4sQ63Ws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
en een nieuw filmpje van de complete startup

duurt wel ff pc is niet te snel :P

http://www.youtube.com/watch?v=kQKJYIhm_48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
All systems normal, helaas wel :P
Dat moet sneller kunnen booten maar ziet er verder puik uit hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
thanks !

ja ik ga binnenkort ff een fresh install van tiny xp doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Njay schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:39:
denk dat de foto's en het filmpje voldoende vertellen.
[afbeelding]
Ziet er goed uit!
Waar koop je die setjes voor die knoppen?
Ben al een tijd op zoek naar lichtgevende knoppen. Maar de enige die ik kan vinden zijn kant en klare push buttons met licht en die zijn behoorlijk prijzig vind ik.
Ik denk dat een losse switch met los lichtje goedkoper is (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ik heb ze gekocht bij Groovygamegear.com
Je moet dan de novagems hebben.
en ook de led-wiz om het geheel aan te sturen

De Novagems kan je met single led krijgen of RGB ledjes.
voor een single led gebruik je 1 port op de led-wiz voor de rgb 3 poortjes hou daar dus rekening mee

nieuw filmpje: frontend showen en diverse emulatoren zo zie je netjes welke knoppen je moet gebruiken

http://www.youtube.com/watch?v=YrkMgvtTins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen

wie zou mij info kunnen geven of eventueel willen helpen.
het gaat om het volgende ik ben opzoek naar een mame kast met een paar duizend spellen.
en de kast moet er wel perfect uitzien.
wie weet waar ik dan het beste kan kijken of wie weet wie er een heeft staan.
laat het me a.u.b. weten.

p.s. er staat er eentje op marktplaats voor €1600 maar daar ben ik al naar wezen kijken maar die ziet er niet uit dus die valt af.
graag hoor ik van jullie.
gr jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ik heb meneer de Bruin al wat tips gegeven via de email. De Street fighter kast van Martijn en wat andere dure oplossingen >:)

Wat is precies je budget en wat vond je "er niet uitzien" van die 1600 euro kast? (veel te duur zie ik op marktplaats) Het design of was het ding beschadigd?? Een perfecte kast kant en klaar gaat flink geld kosten,

Deze ziet er gelikt uit, duidelijk met nieuwe joysticks en artwork voor niet al te gek veel geld :)
http://tinyurl.com/mrstpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik heb al contact met martijn gehad over zijn kast maar helaas die was al verkocht.
het budget is geen probleem.
de kast van €1600 van marktplaats was erg beschadigt de computer die erin zat was nog uit mijn grootmoeders tijd en alles hing er maar bij de comp ernaast bedrading hing er maar los bij aan de buitenkant.
en het irritantste ervan was ook nog dat hij een vrouw had die de man in huis is.
maar het voordeel van die kast was wel dat er 20.000 spellen opstonden en toen ie ze ging laten zien deden er heel veel het niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar was zelf op zoek naar een kast en kwam dit topic tegen via google. http://www.mameroom.com/home.asp Zelf te assembleren voor nog geen $500,- Ik ben redelijk kundig in het opzetten van een gemiddelde Ikea meubel, dus dit zal ook wel lukken. Verder zag ik op diverse websites staan dat het zeer degelijk wordt verpakt en verscheept. Alles precies op maat uitgesneden voor diverse arcade controllers, TV / monitor. Pimpen doe ik hem wel zelf. Misschien kan iemand anders ook wat met mijn link.

[ Voor 17% gewijzigd door MrX_Cuci op 21-09-2009 17:42 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!