Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 6 ... 37 Laatste
Acties:
  • 430.842 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ook ja

Maar zoals je al hebt gelezen heb ik al moeite om MAMEwah aan de gang te krijgen dus laat staan dat ik een eigen frontend kan maken 8)7

Ik heb al wa gestoeid en ben nu zover dat ik wel het beginscherm krijg maar dat mamewah de spellen niet herkend
In welke map moet ik die spellen zetten zodat mamewah ze ook ziet??

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:01

MsG

Forumzwerver

Ik heb mijn dode 2 slots moederbord tijdelijk vervangen door een 4 slots, welke eigenlijk niet past, maar ik via de achterkant toch spellen kan verwisselen :). Weet iemand waarom de kleur per moederbord weer anders is? Deze maakt het beeld namelijk veel te intens, terwijl ik niks aan mijn monitordraaiknoppen heb veranderd. Iemand toevallig nog een 2 slots neogeomobo trouwens?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

Leejow(saait)

Blater

Ah het MAME-cabinet topic leeft weer :) Ik ben zelf ook van plan om in de kerstvakantie een cabinet bouwen (from scratch) dus ik zoek eigenlijk bouwschema's van verschillende kasten. Het liefst zou ik er een bouwen zoals i_am_akira (de stand-up cabinet voor 2 spelers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 21:20
(jarig!)
Heb je nou echt een daulcore/qaudcore nodig.
mame draait toch onder dos dus een pentium 3 zal toch ook wel werken toch ?

[ Voor 3% gewijzigd door djneo-nl op 21-12-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Voor sommige 3D games heb je wel een goede cpu nodig. 2D wil volgens mij wel op een Pentium III, al heb je dan niet bij alle games full speed.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 21:20
(jarig!)
Ja maar voor Arcade spelletjes kan het toch wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
het ligt er aan hoe echt je wil emuleren

neem b.v. donkey kong op een oude mame daar werd het geluid nog met samples nagemaakt.

nu is het dus met de nieuwe mames geemuleerd en dus word al het geluid natuurgetrouw nagebootst.

hierdoor heb je voor donkey kong tegenwoordig al een dualcore 2.5ghz per core nodig om dit soepel te laten draaien.

bij oude mame versies volstaat een oude pc wel.

mame gebruikt geen 3d kaart voor 3d spellen. alles word via de processor gedaan. alleen scaling

[ Voor 11% gewijzigd door I_am_akira op 21-12-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Als je model 2 van Sega wilt spelen is deze heel cool. Lekker Daytona spelen >:)
Zal wel een keer in mame komen maar gezien de processor kracht voorlopig onzinnig :P

http://nebula.emulatronia.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Een pentium 3 kan een hoop games in mame nog redelijk tot goed draaien, maar er zijn ondertussen bergen games waar een pentium3 het gewoon echt niet trekt. Houd je het beperkt tot 2d games van begin jaren 80 tot begin jaren 90 dan ga je geen problemen tegenkomen, maar alles wat enigzins op nieuwere hardware draait gaat absoluut niet lopen. Een flink overgeklokte core2duo op 4ghz is nodig om het grootste deel van de nieuwere games full speed te kunnen draaien. Donkey kong heeft inderdaad meer processorbelasting met de geemuleerde geluidschip, maar zelfs mijn intel atom op 1.6ghz trekt het prima. het 2.5ghz dualcore verhaal is dus compleet overdreven.

Op het gebied van frontends is hyperspin eindelijk uit de gesloten beta fase gekomen. Op mijn pentium3 1ghz systeem met een geforce fx 5600 videokaart draait het voor geen meter, dus mocht je deze frontend willen gebruiken heb je zeker een flink zwaarder systeem nodig. check youtube om je te laten overtuigen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_am_akira schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:57:
het ligt er aan hoe echt je wil emuleren

neem b.v. donkey kong op een oude mame daar werd het geluid nog met samples nagemaakt.

nu is het dus met de nieuwe mames geemuleerd en dus word al het geluid natuurgetrouw nagebootst.

hierdoor heb je voor donkey kong tegenwoordig al een dualcore 2.5ghz per core nodig om dit soepel te laten draaien.

bij oude mame versies volstaat een oude pc wel.

mame gebruikt geen 3d kaart voor 3d spellen. alles word via de processor gedaan. alleen scaling
Ja, die gasten van mamedev zijn een beetje doorgeschoten qua ontwikkeling :'(. Maar goed, daar zijn de meningen over verdeeld. Het opslaan van de highscore wordt nu ook niet meer standaard ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar de arcade knoppen.
Is er ook een winkel in nederland die deze aanbied?
Want 10 euro verzend kosten vind ik een beetje te gortig voor een schakelaar van 3 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Zoek je maar 1 knop dan?

www.suzo.nl
www.flipperkast.nl

Misschien dat je in de buurt woont want 1 knop opsturen kost in Nederland ook 6.50 omdat het niet door de brievenbus past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zijn er eigenlijk meer mensen met een kleine kast waarin ze toch een pc moederbord e.d. in hebben gestopt? Ik zit even te kijken hoe ik dat ga versieren. Ik ga denk ik eerst met een fysieke computer naast de kast draaien, daarna pas inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik ga voorbereidingen doen om ook een mame kast te maken. Maar omdat ik het moet meenemen naar mijn lanparty, zal het transportable versie zijn, die uit elkaar kan. Geen huge kast zoals ik vaak ziet op internet.
Er komt verder 20 of 22 inch wide LCD scherm in voor een lichtgewicht geheel, en verwisselbare CP's zodat men voor verschillende games kan spelen. Niet alles op 1 CP want dat wordt button zooitje en niet echt speelbaar. Interface wordt alles over USB (hotswappable CP's) en als cpu zal ik eerst doen met P4 2,4 Ghz en GF6800.

Ik moet ook even kijken of ik LCD scherm in verticale stand ga en kan zetten voor de sommige games.

De CP's zullen zijn:
- standaard 2-player CP met 2 joysticks met elk 7 buttons, met flipper buttons
- loskoppelbare CP deel voor 3 en 4 player deel aan iedere kant (USB of speciale connector) met eigen player button
- trackball en spinner voor 2 players
- 2x dubbele joystick voor 2 players (dure CP, zal later komen)

De CP boards moet ik kunnen opbergen in een speciale voetkast en alles zo mee meenemen.
Er is geen coin gedeelte aanwezig en dat is niet nodig voor mame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Krijg je met USB niet het keyboardbuffer probleem?

Hoe hebben mensen met een Mamekast het probleem opgelost dat je de PC en de kast eigenlijk apart van elkaar aan moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
ik heb 1 drukknop boven op die de pc aandrukt en naar een universelse afstandsbediening die een signaal naar de tv intern stuurt.

dus als ik hem indruk tv en pc tegelijk aan
en als ik hem weer indruk gaat de tv uit (standbby) en de pc sluit af

achter op de kast zit eventueel nog een hoofdstroom schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 19:46
I_am_akira schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:56:
Hee leuk. ik wist niet dat men dit nog deed op tweakers :)
ik heb ook me kast net klaar. Ik heb er ongeveer 3maanden over gedaan.
- volledig zelfgemaakt
- artwork samen met iemand uit de UK gemaakt en geprint in usa
- alle onderdelen zijn nieuw, behalve de tv dan.
volledige bouwblog met alle fotos en specs etc
http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=84649.0
Jeetje drie maanden knutselen, dan drie maanden spelen en vervolgens op Marktplaats.nl knallen 8)7 Waarom, I_am_akira, waarom?
Maar serieus, het is dat ik het geld er niet voor (over) heb, want de kast is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Erg jammer dat je hem weg doet ja. Als je hem niet kwijt kan, mag hij hier wel staan :P.

BTW hoe heb jij dat met credits icm een front-end. Is dat overkoepelend in de front-end? Of per spel apart? Het tofste lijkt me namelijk als iemand hier een gulden (:')) inflikkert en hij dan een spel kan kiezen, en als het in het spel op is en hij niet continue-d en daarna weer naar de front end gaat. Ipv dat hij in het spel zelf pas het geld moet in werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
esvedebe schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:11:
[...]

Jeetje drie maanden knutselen, dan drie maanden spelen en vervolgens op Marktplaats.nl knallen 8)7 Waarom, I_am_akira, waarom?
Maar serieus, het is dat ik het geld er niet voor (over) heb, want de kast is _/-\o_
En dan bieden er ook nog mensen 150 euro he. 8)7 De computerhardware is al 3 keer zo veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
halloooo :)

Het is ook een beetje een animo controle ;)

Eens kijken of ze het er voor over hebben. Op 2dehands staat die ook met veel meer fotos.
Daar is al 1500 geboden geloof ik.

ik wil de kast nog gaan uitbreiden misschien met 2 x rf topgun lightguns
en de ledjes los halen uit de houders en de gaatjes in het houten frame om de monitor boren en ze daar in doen. zo zie je ze niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
I_am_akira schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:28:

Eens kijken of ze het er voor over hebben. Op 2dehands staat die ook met veel meer fotos.

en de ledjes los halen uit de houders en de gaatjes in het houten frame om de monitor boren en ze daar in doen. zo zie je ze niet
Hoezo een beetje?
Ik zit even goed na te denken wat nu precies het juiste woord is om deze actie te omschrijven :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Wel zichtbaar houden, die leds. Gebruik goede plastic plaat die IR doorlaat.
En: er is topgun II welke vista compatibel is. Kost iets meer en heeft meer mogelijkheden. Ik zou dat ook maar kopen en niet oudere Topgun.

Verder moet je weten dat Topgun werkt als een windows-muis. Windows kan niet werken met twee muizen, want er is maar één muiswijzer. Richten met twee topguns zal dus niet lukken.
Met oude model lightgun wel, want ze hebben ieder eigen kastje die schermopbouw in gaten houdt en vergelijkt met de pistool sensor.
Topgun maakt gebruik van muisfunctie in windows en dat heeft een probleem met meerdere spelers. Dan moet 1 speler zijn topgun omlaag houden als 2e speler wil richten. Niet tegelijk.

Je bent dus gewaarschuwd.

En ik ben verder gaan met ontwerp maken, in details om te kijken of alles past.
Een 23 inch Acer scherm van ibood gisteren zal erin komen, vooral omdat ie ook HDMI heeft, dus je kan zelfs ps3 erachter zetten.
Bijna 250 Euro aan knoppen en joysticks moet ik bestellen inclusief 2x mini-pacs.
Alles zwart, behalve game knoppen. De kast wordt geheel zwart maar wel aan voorkant wat versiering en oplichtende maraquee boven.

Verwachte kosten geheel kan ruim 500 Euro worden. De kast is mobiel gebouwd en kan uit elkaar en makkelijk vervoerd worden op 12 cm wielen.
De kast is 1,6 meter hoog en bijna 63 cm breed. En bijna 60 cm diep.

De ontwerpen ga ik op eigen website plaatsen, dus hier komen ze niet zo snel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Zover ik weet ondersteunt de rf topgun ook 2 spelers, dus check het even op de website van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
ja de rf topgun werkt prima met 2 spelers
mame detecteerd ze prima

• MrDummy

MrDummy

I_am_akira schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:52:
ja de rf topgun werkt prima met 2 spelers
mame detecteerd ze prima
In Q&A van http://www.hkems.com/qa_LCDTopGun.htm staat alleen wat over EMS Topgun.
De RF versie heb ik nog niet gezien. De infrarood versie is beschreven, maar RF is niet beschreven.
(edit: het is ook IR systeem, maar dan geen kabel meer naar de pc, en kun je dus meer vrij bewegen voor de monitor)

En hoe zou RF versie zich gedragen als er aantal consoles omheen is? Zal hun signaal de RF signaal niet storen?

Waar koop je de guns?

[ Voor 10% gewijzigd door MrDummy op 12-02-2009 13:24 ]

• BARACUS
Zover ik weet is play-asia het goedkoopst voor zo'n 40 euro incl. verzenden.

Martijn is Akira, dit is misschien wel wat voor mij.
Werken deze guns nu wel of niet goed? Ik heb het de laatste tijd niet meer zo gevolgd en er waren nog geen ervaringen een paar maandjes terug.

http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=89366.0

[ Voor 78% gewijzigd door BARACUS op 12-02-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slamintje
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-05 12:33
Ik wil een kast bouwen (heb een bestaande cab gekocht via marktplaats.
Doel is om behalve mame ook pc games (duke nukem manhattan project) en need4speed 2 etc

Ook wil ik er een oude xbox inzetten en daar komt de uitdaging aan.
Pc kan prima op een pc scherm...
Xbox niet. (heb je weer een switchbox nodig.

Als ik een tv erin zet zoals een 25 inch van Sony hoe zorg ik er dan voor dat ik zonder knopje in moet drukken zowel xbox als pc kan starten op het scherm?

X-Arcade heeft xbox kabel maar je kan er maar 1 aansluiten. iemand ervaringen mee?

van Akria lees ik dat hij een X800xl videokaart heeft gebruikt. weet iemand of je dan de svga poort gebruikt naar het scherm toe? Hoe kan je dan Windows redelijk in beeld krijgen? Is meestal te hoge resolutie. Divx enzo dat werk wel.

Dank alvast voor de tips.

PS foto's van het project volgen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je zult sowieso een swtich knopje moeten hebben voor een ander videokanaal of iets dergelijks. De kast weet immers ja niet of je Xbox of PC wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

I_am_akira schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:56:
Hee leuk. ik wist niet dat men dit nog deed op tweakers :)

ik heb ook me kast net klaar. Ik heb er ongeveer 3maanden over gedaan.

- volledig zelfgemaakt
- artwork samen met iemand uit de UK gemaakt en geprint in usa
- alle onderdelen zijn nieuw, behalve de tv dan.

hier wat fotos

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

volledige bouwblog met alle fotos en specs etc

http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=84649.0

veel plezier ermee ! :)
http://www.mediamarkt.nl/specials/sf4/index.html

Hoofdprijs van mediamarkt lijkt wel erg veel op jou kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
Ik denk dat ze de foto gewoon gebruikt hebben, wel zonder mijn toestemming. Maar dat ze een officieele sf iv kast gaan leveren. Ik heb in iedergeval geen bericht mogen ontvangen van de mediamarkt hierover.

Het is wel mijn kast ja :)

er staat ook *afbeeldingen kunnen afwijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Wat een smeerlappen zeg, ik zou de prijs 5000 euro maken en dan mediamarkt bellen dat ze hun prijs mogen ophalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
er staat zelfs

prijzen kaunnen afwijken lol

voor 5k doe ik het wel ;)

tss, slecht uitgesneden ook die lijnen van de kast in photoshop zeg.

[ Voor 32% gewijzigd door I_am_akira op 18-02-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
Afbeeldingslocatie: http://img.2dehands.nl/f/normal/52646708_1-street-fighter-arcade-kast-met-mame-en-emulators.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als ik jou was zou ik er wel een zaak van maken, sleep je er misschien nog wat uit. Het is domweg auteursrechtenschending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 15:10
MsG schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 12:46:
Als ik jou was zou ik er wel een zaak van maken, sleep je er misschien nog wat uit. Het is domweg auteursrechtenschending.
Inderdaad ik zou zeker is een belletje doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Een "echte" arcade kast..... bij Mediamarkt. Ze hebben niet goed huiswerk gedaan. De mensen willen die kast hebben, en bij de prijsuitreiking staan er heel andere kast. WTF?

Heeft mediamarkt je kast al gekocht? :X
Anders inderdaad geen recht om iemands foto te gebruiken. Dat is gewoon misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Als ze een sf4 kast geven kun je net zo goed een echt plaatje pakken van het web.
Ik heb een vermoeden dat ze gewoon een ouwe kast van Jac van Ham hebben gekocht voor 5 tientjes :P
Heel erg raar allemaal.

Maar wat is nu precies de reden van de verkoop van je kast Akira?
Met de bedoeling winst te maken en een 2e te maken of vindt je er geen bal meer aan?

[ Voor 15% gewijzigd door BARACUS op 18-02-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Eens kijken of ze het er voor over hebben.
Op 2dehands staat die ook met veel meer fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Dat snap ik, maar er staat "het is ook een beetje een animo controle".
Dan lees ik dus dat het ding te koop staat voor die prijs.

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

BARACUS schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 20:01:
Als ze een sf4 kast geven kun je net zo goed een echt plaatje pakken van het web.
Ik heb een vermoeden dat ze gewoon een ouwe kast van Jac van Ham hebben gekocht voor 5 tientjes :P
Volgens mij hebben ze dit niet kunnen vinden, ik ook niet :D

• I_am_akira

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Je hebt helemaal gelijk, had zelf de verkeerde keywords ingetikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Timv37 schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:46:
[...]

Inderdaad ik zou zeker is een belletje doen! :)
Dan zou ik er niet te lang mee wachten, en er serieus werk van maken. Dat een bedrijf als de MediaMarkt dit doet kan natuurlijk niet. In mijn ogen zijn ze verplicht je hiervoor te vergoeden.

Ik moest eerlijk gezegd erg lachen om die subsite van de MediaMarkt. Wat een heikneuter heeft dat vormgegeven zeg :P

[ Voor 14% gewijzigd door happyguppy op 20-02-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-06 11:00
Heeft I_Am_Akira op zijn beurt wel toestemming om de streetfighter logo's te gebruiken?

Misschien is het handiger/leuker om een verwijzing naar het project te vragen. Gewoon hun reclame als jouw reclame gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

magel725 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 23:57:
Heeft I_Am_Akira op zijn beurt wel toestemming om de streetfighter logo's te gebruiken?
Niet nodig, je mag van beeldmateriaal een kopie maken voor eigen gebruik. Dat mag dus ook een kopie op een kast zijn. Alleen als hij de kast gaat verkopen wordt het een ander verhaal.

Verder ligt het auteursrecht van de foto bij hem en mag de MM er niks mee doen zonder toestemming, ook al zou een voorwerp op de foto niet helemaal koosjer zijn.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik ben aan het kijken naar MAME met de omschakelen tussen normale en 90 graden. Uit andere forums heb ik begrepen dat het kan. Het kan zelfs automatisch gaan.

Alleen omdat in mijn mame project het scherm met de hand wordt omgedraaid, wil ik door middel van twee schermstand-schakelaars de zaak controleren. En wel dat MAME bij 90 graden stand, verticaal dus, alleen de games laat zien die verticaal zijn ontworpen. En na draaien met de hand moet het andere lijst tonen die alleen horizontaal zijn.

Anders zou je gek worden om alsmaar te draaien om bepaalde game beter te kunnen bekijken.
Denken jullie dat zoiets mogelijk kan zijn?
MAME kan zelf "omdraaien", maar signaal doorgeven en lijst zodanig aanpassen, dat heb ik niet eerder gezien.
Wel dat je bij elke game eigen videosettings kan maken, dus ook eigen schermrotatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
Gizz schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 00:02:
[...]

Niet nodig, je mag van beeldmateriaal een kopie maken voor eigen gebruik. Dat mag dus ook een kopie op een kast zijn. Alleen als hij de kast gaat verkopen wordt het een ander verhaal.

Verder ligt het auteursrecht van de foto bij hem en mag de MM er niks mee doen zonder toestemming, ook al zou een voorwerp op de foto niet helemaal koosjer zijn.
ik heb de artwork samen ontworpen en gekocht van een artist. alles is met de hand opnieuw gemaakt.
afbeeldingen zijn van udoncrew maar zelfs de gezichtuitdrukkingen en borstmaat van chun li zijn aangepast
o.a.

en dan mag het geloof ik weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar ga je nog wat tegen de mediamarkt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Mijn project Mame kast is klaar voor de start, 730 Euro ongeveer aan materiaal en gereedschap gekocht.
Maar ik post nog even niet de link hier van de blog site. Dat doe ik later wel als ik wat verder ben gekomen en wat heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slamintje
  • Laatst online: 03-05 12:33
MrDummy schreef op zondag 22 februari 2009 @ 22:29:
Mijn project Mame kast is klaar voor de start, 730 Euro ongeveer aan materiaal en gereedschap gekocht.
Maar ik post nog even niet de link hier van de blog site. Dat doe ik later wel als ik wat verder ben gekomen en wat heb gemaakt.
Hoi Mr Dummy. Zou graag ff contact willen. Ben zelf ook kastje in elkaar aan het zetten.
Ervaringen delen lijkt me wel handig :)

Hoor het wel.

Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zo vandaag mijn nieuwe moederbord er maar even ingegooid, aangezien mn andere 2 slots neogeo "dood" was. Doe ik hem er in... Nog steeds hetzelfde probleem :'(. Bah. Ik krijg de hele tijd een groen beeld herhalend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Mijn project loopt al een poosje, maar ik denk dat ik wel even link kan posten...
Het is genaamd "Mobile Mame Project" waarbij ik een kast maak met aandacht op mobiliteit.
Hier is het: http://mrdummy.net/mame/

Enkele plaatjes als voorbeeld:
Kast:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/mame/ontwerp/normal_mame_ontwerp_kast_side.png

De mobiliteit. Twee kast delen kunnen dus los van elkaar.
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/mame/ontwerp/normal_mame_ontwerp_kast_example1.png

CP indeling. De buttons en joysticks zijn allang hiervoor besteld en in huis.
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/mame/ontwerp/normal_mame_ontwerp_cp_final1.png

De maraquee:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/mame/ontwerp/normal_mame_ontwerp_design_maraquee_3.jpg
Als grap bedoeld, maar ook vanwege mijn eeuwige nicknaam MrDummy. 8)

De keyboard image design. Ik heb allang alles afgedrukt met de kleuren laserprinter, maar gaat pas als laatste erop als CP paneel helemaal klaar én geverfd is.
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/mame/ontwerp/normal_mame_ontwerp_design_cp_4b.jpg

Er wordt eerst gewerkt aan de CP panelen. Daarna de kast.
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/mame/project26feb/normal_P1000783.JPG
Meer kun je lezen op de link boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook beginnen met het maken van een arcade kast. Nu ben ik toegekomen aan het frezen van de gleuf voor de t-molding, alleen een bitje voor de bovenfrees is hiervoor erg lastig te vinden. Ik heb ze alleen nog maar in Amerika kunnen vinden voor 25 dollar. Heeft iemand tips waar ik zo'n bitje in NL kan kopen of heeft iemand mischien zo'n bitje liggen die ik kan lenen/kopen?
Ik zal van de week even een foto plaatsen van waar ik nu ben met de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over wat voor gleuf praat je nu precies, ik heb gigantisch veel freesjes en misschien kun je er wel ééntje lenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze gleuf bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/4589/routingfortmolding2.jpg

En daar zou ik zo'n bitje voor nodig hebben:

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/6008/constructtmolding.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer, maar die heb ik niet,, volgende keer meer geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Volgens mij kun je dat ook stimuleren met mini cirkelzaag van Ferm, te koop bij o.a. Gamma. Die wiel zou voldoende groot zijn voor deze gleuf.
Afbeeldingslocatie: http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/images/prec_circ_saw_groot.JPG

Conrad: http://shop.conrad.nl/ger...elektrozagen/820682.html#
Afbeeldingslocatie: http://images.conrad.com/m/8000_8999/8200/8200/8206/820682_BB_00_FB.EPS.jpg

Of van dremel onderdeel:
Afbeeldingslocatie: http://www.quartel.nl/Shop/images/dr670.jpg

Zo'n freeswiel is zeker zeldzaam onderdeel en mss alleen te vinden bij shops die T-molding verkopen.

In bijzonder geval maak je zelf eentje. Mini cirkelzaag en goed bout en het kan in je bovenfrees. Hoef je niet nog een keer heel apparaat kopen en bovenfrees is sterk genoeg voor.

[ Voor 13% gewijzigd door MrDummy op 09-03-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, een dremel look-a-like (Ferm) heb ik nog wel liggen, is even kijken of ik zo'n mini cirkelzaag attachtment kan vinden in de buurt. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij de pics van wat ik afgelopen vrijdag in elkaar heb gezet. Het begin is er :)

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/4663/imag0032b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/4974/imag0033s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:31:
Hey, een dremel look-a-like (Ferm) heb ik nog wel liggen, is even kijken of ik zo'n mini cirkelzaag attachtment kan vinden in de buurt. Thnx.
Na wat zoeken wat voor frees het moet zijn blijkt het om benaming "schijffrees" of "zaagfrees" te gaan. Daar zijn er wel geschikte vormen van.
Bij Engelstaligen gebruiken ze benaming "slot-cutting bit" voor. En 1/16 inch hoog.
Dat is omgerekend 1,6 mm dikte.
Zou je bij "gleuffrees" kijken, dan gaat het om een stift vorm en dat is de verkeerde. En te moeilijk voor langs de randen. 1,6 mm is ook veel te smal hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:05:
Hierbij de pics van wat ik afgelopen vrijdag in elkaar heb gezet. Het begin is er :)

[afbeelding]

[afbeelding]
waar heb ik deze vorm eerder gezien ;)

mooi werk

http://www.jvl-europe.nl/ heeft ook wel deze frees en andere handige.

als je mijn kast nabouwt een beetje dan heb ik aan de voorkant onder ook een lichte hoek zodat de hele kast als een V naar boven gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de vorm inderdaad van jouw kast afgekeken, maar zo mooi als die van jou zal die niet gaan worden :P Die schuine zijde aan de voorkant was me nog niet opgevallen, zal ik nog even gaan bijwerken van het weekend ;)
De schijffrees hebben ze bij jvl tijdelijk niet meer op voorraad, maar ik denk dat ik de t-molding en de frees hiervoor toch maar op t-molding.com ga bestellen. Eerst even een creditcard zien te lenen hiervoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
gevonden

http://www.festool.nl/med...DUCT=3164&sLanguage=Dutch

die heb ik, perfect voor t-molding

festool 491040 HW D40x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Niet om het een of het ander, maar vergeet je "plint", zoals dat heet, niet. Anders kun je je voeten niet kwijt en is het uiteindelijke gamen maar onaangenaam omdat je in een kromme positie moet gaan staan!

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
Dat had ik hem al vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Yay, eerste belangrijke resultaten na lang maken van delen en verven:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/mame/project13mrt/normal_P1010319.JPG

Boel te lezen op http://mrdummy.net/mame/
Het gaat prachtig worden! :Y

UPDATE:
De volgende dag, zaterdag 14 maart oftwel vandaag dus, is de hele paneel eindelijk volledig gebouwd.
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/mame/project14mrt/normal_P1010375.JPG

Ziet er goed uit, niet waar?

[ Voor 32% gewijzigd door MrDummy op 14-03-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik zit even op een punt waar ik minipac's in orde moet maken.
Elke minipac heeft standaard mapping erin. Ik heb twee keer erin staan zodat 4 spelers kunnen spelen. Maar het betekent wel dubbele mappings. Ik weet niet hoe dat gaat in MAME.

Daarbij moet ik ook nog weten hoe ik SHIFT knop kan maken van 1 button. Wie heeft goed ervaring met minipac? (is ongeveer zelfde als i-pac omdat ze ook nvram hebben)

Dan kan ik verder uittesten en boel goed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:21

SeatRider

Hips don't lie

Hoe breed wordt dat ding, 1.5 meter? :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

De paneel is 1,2 meter lang. 30 + 60 + 30 cm.

Ik ben nu achter gekomen dat ik elke controller apart moet programmeren. Ultimarc heeft dat gezegd omdat Winipac programma maar 1 controller tegelijk kan instellen. Dan is de zaken zoals Shift geen probleem meer, en voor tweede minipac eigen mapping maken.

Het werk rond CP vordert langzaam voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Nu online

Side-Kick

Timmy!

:Y Ziet er heel erg goed uit.
Het wordt wel een gigantisch ding als ik dat controlpanel zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik neem aan dat de control panel uit gaat steken zoals wel vaker bij 4 speler cabinets, en dat niet de hele cab zo breed wordt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dat ding word mobiel? okeee? verder een super gaaf project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Afbeeldingslocatie: http://www.nnzc.nl/home/images/stories/vaste_fotos/ph-1148-2.jpg

Lekker flauw :P ziet er goed uit hoor :)

[ Voor 23% gewijzigd door BARACUS op 17-03-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

:P tja de mijne is ook mobiel. Hij heeft 2 wieltjes achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
hij is inderdaad erg groot. maar mooi begin.

heb je de artwork zelf geprint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

http://mrdummy.net/mame/ als je even hier goed leest :P
Ja ik heb zelf geprint, kleuren laser op de zaak en speciale kunststof stickervellen die ik ook gebruikt voor plakken logo's op producten. Gaat dus niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
Ik volg het alleen hier of op byoac :>

Ik hoop dat hij stabiel blijft en niet zo wiebelt na verloop van tijd.
Het deurtjes idee vind ik wat minder mooi

succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/mame/project20mrt/normal_P1010585.JPG
De hele controle paneel is klaar. Geheel bedraad en de buizen zijn afgesteld. Twee side panels schuiven goed in de hoofdpaneel en connectoren maken contact.

Maar tijdens tests zijn er wat problemen. Hier wil ik je vragen om advies:

- Tijdens proef met Maximus Arcade frontend en Mame.exe (dus dos versie) op P4 2,4 Ghz en Ati video op schone XP install merk ik op dat games wel op "loading" staan maar "decoding" deel is niet te zien. En de hele scherm is daardoor zomaar zwart. Op andere computers werkt het gewoon. We hebben dus maar mame32 erop gezet en dat wil het wel weer. Wat zou het probleem hier zijn?
- EMS Topgun II werkt goed in Windows als muis, maar in mame of PSX emulator gebeurt er niks mee? Is er iets meer voor nodig dan alleen maar driver? Wat moet er gebeuren om cursor werkend te maken met Topgun II?
- Wat is de aanbevolen keymapping voor 4 players met TWEE minipac controllers? Wat zou je zelf hebben gedaan met 4 players / 6 buttons en wat keys met functies?

Je advies is welkom! We hebben geen ervaring met zulke problemen maar we willen het graag oplossen zodat we meer plezier aan kunnen hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
voor de lightgun moet je soms -lightgun of -mouse toevoegen aan de command line van mame

Er zijn geen 4 speler 6 button mame spelen volgens mij. Ik nam aan dat je speler 3 en 4 met 6 buttons voor gameconsole emulators wilt gebruiken anders heeft het verder geen zin.

Hoe heb je de gedeeltes van de control pannels aan elkaar vast gezet? alleen met een stuk buis of ook nog klemmen? Anders lijkt me dat dat in verloop van tijd wel los gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

I_am_akira schreef op zondag 22 maart 2009 @ 08:55:
Hoe heb je de gedeeltes van de control pannels aan elkaar vast gezet? alleen met een stuk buis of ook nog klemmen? Anders lijkt me dat dat in verloop van tijd wel los gaat zitten.
Twee buizen die voorzien zijn van de uitsparingen, waar een bout (ook met uitsparing) dwars erlangs loopt. Ik draai de bout 180 graden om en dat lockt de buis op simpele manier. Het kan niet eruit schuiven.
De koppen van de bouten zie je dan ook aan de onderkant.

Goedkoop en het staat mooier omdat er niks uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook bezig met alles te verzamelen om een MAME-kast te gaan maken. Eerst wilde ik een aantal frontends gaan proberen.

Ik heb een vmware met windows xp geinstalleerd, en hierop MAME. Daarna easymame gedownload en in dezelfde map als MAME gezet. Toen een aantal roms in de map roms gezet.

Als ik in mame de roms wil toevoegen dan zegt die dat er gezocht word naar roms en na2 seconde is die klaar en is er niks gebeurt.
Alle verwijzingen naar mappen staan gewoon goed volgens mij.

Zijn er mensen die ervaring hebben met easymame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De arcadekast zelf begint al aardig vorm te krijgen! (ik zal binnekort foto's plaatsen)

Maar ik ben nog steeds op zoek naar een goede front-end installatie handleiding of iets dergelijks, ik heb er nu al een aantal geprobeerd maar bijna alles geeft een foutmelding of werkt gewoon niet als ik hem volgens een handleiding installeer die ik op internet heb gevonden.

Mame32 werkt wel maar daar doen lang niet alle roms het bij die ik download en ik zoek een front-end die meteen opstart als je de computer aan zet.

Heeft er iemand misschien een how-to om een frontend te installeren voor MAME?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Ik zou mameUI gebruiken als ik jou was. mame32 word namelijk al tijden niet meer geupdate. Het is dus een kwestie van de juiste roms voor de gebruikte mame versie vinden. sites met http downloads updaten deze nooit. Er bestaat zon site met een mooi oud zeilschip. zoek daar eens op de mame versie die gebruikt en je bent geholpen lijkt me.

Als frontend raad ik je aan om maximusarcade eens te bekijken. Hyperspin is in veel gevallen beter. Maar nog wel redelijk WIP. Ik weet ook niet wat voor hardware je gaat gebruiken. Hyperpsin heeft een redelijk recente computer nodig met degelijke videokaart met ondersteuning voor vertex+pixel shading 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Mijn kast is al aardig gebouwd en loopt prima.

De zelfbouw project van de arcade kast was te zien op de Animecon 2009. Voor het eerst publieke vertoning en ook primeur voor Animecon 2009, ook vanwege de thema arcade kasten daar.

Het gaat dan om deze:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/mame/anime2k9/normal_P1020597.JPG
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/mame/anime2k9/normal_P1020601.JPG
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/mame/anime2k9/normal_P1020620.JPG

En duidelijker geheel:
Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/mame/anime2k9/normal_P1020642.JPG

Het is een project ter waarde van minstens 1000 Euro aan materiaal. Hij is vrijwel uniek ten opzichte van meeste MAME projecten in de wereld: hij is gebouwd op mobiliteit. Hij kan uit elkaar in delen, de controlpanel is deelbaar in 3 delen en hij is ook meteen voorzien van lightgun gebruik mogelijkheid.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/mame/project30apr/normal_P1020582.JPG
Zo wordt het compact geheel.

Afbeeldingslocatie: http://mrdummy.net/gallery/albums/mame/project30apr/normal_P1020586.JPG
In de onderkast worden de controlpanels mooi opgeborgen samen met wat kabels.

De project is ontstaan uit het idee tussen aantal vrienden van mij, om iets te maken met MAME emulator. Baris zou eerst zelf eentje maken, maar al snel wil ik wel eentje bouwen als mobiele versie. Ik heb al eerder gedaan met mobiele en opvouwbare DDR matten van MDF en aluminium als materiaal.

Het zou gemaakt worden voor komende Animecon en dus ben ik begonnen met de plannen in februari. De tekeningen worden zorgvulig bekeken op mobiliteit en of het allemaal gemaakt kan worden. Materiaal wordt gekozen, er wordt gekeken naar aantal leveranciers. De meeste komt uit Gamma, de knoppen en Sanwa joysticks komen uit Engeland, en deel uit Duitse speciale arcade verkopers.

De project is paar keer aangepast tijdens het bouwen. Eerst is de controlpanel gebouwd omdat het meest complexe en nauwkeurige klusje is. Dat is gedaan in 25 dagen werk. Daarna kan men gebouwd worden aan onderkast, die makkelijk te maken is.
Vervolgens de bovenkast die iets meer werk vraagt omdat daarin de computer en andere electronica komt te staan.

Even paar kenmerken van de project:
- de kast is totaal 1,60 meter hoog, en bestaat uit gelijke kastdelen van 80cm hoog.
- de controlpanel is deelbaar in 3 delen, waarbij 3e en 4e persoon deel eraf kan. Zonder deze 2 delen zijn de flipperkast knoppen te bedienen aan zijkanten.
- de marquee verlichting is inschakelbaar
- 5 leds zijn boven aangebracht voor de controlpanel verlichting, dus handig in het donker! Ook apart in te schakelen
- vervoert op 12 cm wielen zodat kleine drempels geen probleem wordt
- uitschuifbaar handvat
- uitklapbare steunbeugel aan achterkant tegen omvallen
- zijdeuren van onderkast dient ook als ondersteuning geheel
- 2 lightgun aansluitingen (usb poorten), beiden van EMS Lightgun II, met speciaal ingebouwde infrarood leds in de schermbezel.
- de schermbezel is draaibaar van horizontale naar verticale stand!
- loopt nog op P4 2,4 GHz cpu en Ati videokaart. In de toekomst komt er C2D cpu in voor de betere emulatie snelheid.
- kan opgezet worden als bartop, dus zonder onderkast.

Als frontend zit er maximus arcade op. MAME heeft veel spelletjes op de harde schijf staan, maar omdat het door mensen is samengesteld en fouten kunnen maken, werken niet alle spelletjes goed. Ik moet dus nog op software vlak wat beter afwerken.

Meer kun je lezen op de blog http://mrdummy.net/mame/
De blog wordt nog wel keertje bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Waarin merk jij de bottleneck bij die 2,4Ghz als ik vragen mag? Ik zelf ga een gekocht P IV 2,8Ghz systeempje er in gooien. Volgens velen was dit voor 2D games meer dan genoeg.

Krijg je bij Mame niet dat je eerst dingen als OK enzo moet typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

MsG schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 02:41:
Waarin merk jij de bottleneck bij die 2,4Ghz als ik vragen mag? Ik zelf ga een gekocht P IV 2,8Ghz systeempje er in gooien. Volgens velen was dit voor 2D games meer dan genoeg.

Krijg je bij Mame niet dat je eerst dingen als OK enzo moet typen?
Een aantal games, vooral die gebruik maken van 3D omgeving, draaien in slow motion in Mame. (gebruik mame32 omdat het beter werkt met lightguns) en omdat emulatie puur CPU gebruikt, is 2,4 GHz al wat langzaam. Je hebt nog niet veel aan betere videokaart.

Vrijwel alle 2D games draaien wel goed. Maar 3D games zijn weer stukkie zwaarder.
Je kunt beter goedkope C2D upgradekit nemen zoals op Alternate, dan weet je al dat het sneller is dan 2,8 GHz.

In het algemeen is 2,8 Ghz goed bij oudere games, maar let op minder oude games en 3D games.

En als je gebruik maakt van frontend zoals Maximus Arcade, hoef je niet steeds tikken op OK en alles kan dan bediend worden met de control panel. Mame doet het met commandline. (Mame32 heeft grafisch venster waar je game moet kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Om die 3d games te draaien moet je behoorlijk wat power in huis halen... en dan werkt het nog halfbakke.

Ik wil weleens een lijstje zien welke games ineens gaan draaien met zo'n upgrade. De stap die je nodig hebt qua processor kracht is enorm tussen 2d en 3d mame games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar bijvoorbeeld al die echte JAMMA Neogeo spellen draaien toch prima als ze 2D zijn? Of heb ik een te sloom setje gekocht? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Krijgen we weer paniek in de tent :P
Gaat gewoon werken.

Ik heb het ook eens met een sempron 1.7ghz 512mb shared zitten draaien met virusscanner en alles erop.
Area 51 is zo'n game die ging schokken, met de laatste p4 kun je die nog net draaien.

Ik heb sowieso ouwe zooi omdat ik niks geks doe met een computer maar leende even een nieuwe Imac van iemand. Ik met grote hoop een stel 3d games erop gezet, draaide net zo shit als mijn p4.

Het is gewoon dikke stront die 3d games, moet minstens zo'n duo core 4 ghz tegenaan gegooid worden.
Ze zijn vaak niet eens goed geemuleerd in Mame, daar hoef je echt je zakken niet voor leeg te schudden. Het is gewoon een kwestie van wachten of een andere emulator gebruiken.

De Sega model2 emulator draait al die dikke stront ineens vloeiend, maar niet exact zoals Mame wilt doen.
Daar kan je even zoet mee zijn en over enkele jaren de perfecte Mame versie gebruiken.

Ik volg alle nieuwe versies ook niet meer, een paar poker games erbij hoef ik niet.
De betere games gaat nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik snap mame ook niet echt. Wat boeit EXACTE emulatie als de output op een andere manier hetzelfde is? GPU support zou het spel toch niet ineens anders maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MsG schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:44:
Ik snap mame ook niet echt. Wat boeit EXACTE emulatie als de output op een andere manier hetzelfde is? GPU support zou het spel toch niet ineens anders maken?
Dat is het juist: de output is niet hetzelfde als je de GPU gebruikt. Iedere GPU is anders en zal het dus mogelijk anders weergeven. Bovendien breekt GPU-ondersteuning het mutli-platform karakter van MAME. Het moet natuurlijk wel blijven draaien op alle platformen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Mag ik ook weten wat jullie indruk is op mijn gebouwde kast? :)
Want daar hoor ik amper van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
MrDummy schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:42:
Ik zal eens even heel eerlijk zijn omdat je het nu specifiek vraagt.
Mijn oma zei altijd, "als je niks positiefs te zeggen hebt moet je je mond houden". :P :+

Ik vind het een sterk staaltje bouwwerk, serieus 8)
Ik vind de cp iets minder goed passen maar het is uiteraard een mobiele kast. Het hele concept klopt niet meer als je de cp wat dieper en smaller maakt. Gelijk een vraagje, de 2 zij stukken van de CP kun je die eraf laten? Dan zijn de verhoudingen ineens weer goed, bij een groot feestje koppel je ze eraan voor extra spelers.

Ik vind de strakke lijnen van de kast zelf mooi, staat modern. Hoewel ik de ronde lijnen van de streetfighter kast ook weer geniaal vind staan. Af en toe maken mensen er echt logge vormen van.

Ik ben meer fan van veel kleurtjes op een zwarte kast, buttons moeten als m&m's lijken. Dat maakt het geheel een stuk spannender. Dat is uiteraard persoonlijke smaak.

Alleen 1 ding... de muis bovenop de kast kan echt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

MrDummy schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 00:42:
Ik vind het een tof project van je, en dat je zomaar even fixt dat het ding mobiel kan worden. Echter worden daar imo wel concessies gedaan aan de visuele look. Ik vind 4 player bij zulke kasten gewoonweg niet mooi, het doet me altijd wat denken aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.sharkdiving.us/images/hammerhead/01.jpg

Wel ziet hij er verder leuk uit, als vind ik het onderste gedeelte een beetje diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Het hele concept klopt niet meer als je de cp wat dieper en smaller maakt.
Voor 4-player setup dien je rekening te houden met breedte van 4 personen. Dat zorgt ervoor dat CP zelf 1,2 meter lang moet worden. Smaller kan dus niet, of 3e en 4e player moeten flink draaien, maar dan kijk je slechter op de monitor, zeker met lage kijkhoek van LCD scherm. Vandaar dat het breed is.

Je kan ook niet kast breed maken, dan is ie ook weer niet meer mobiel en past niet door de deur.
Echter worden daar imo wel concessies gedaan aan de visuele look. Ik vind 4 player bij zulke kasten gewoonweg niet mooi, het doet me altijd wat denken aan...
Zie boven. Je kunt niet alles doen, maar als je graag spellen wil doen die 4 players hebben, is het juist weer gezellige bende.

Met 2 afneembare zijpanelen maakt de zaak weer goed, dan is ie smal genoeg, ook als je alleen bent of alleen met je vriend. Hier kun je dan flipperkast spellen spelen met de scherm in verticale stand.

De ronde vormen maken het mobiel geheel wat lastiger. Dat komt omdat bij mobiliteit de delen goed op elkaar moeten passen en kunnen vastlocken. Vierkante vorm kan dat makkelijk, en beter te controleren bij mobiliteit.

De kast wordt in de toekomst nog wel beetje versierd, maar dat zal even duren omdat ik even geen geld meer heb. En natuurlijk wil ik ook niet te ver gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe hebben jullie dat gefixt met OS? Met nlite gewoon een lichte editie gemaakt gewoon met servicepack 1 oid?

Wat ik trouwens nooit snap. Mijn roms deden het bij Mame32 prima.Echter bij de "echte" mame had ik ineens die CHD files nodig. Waarom pakt een ander programma ze dan wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
MrDummy schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:15:
[...]

Voor 4-player setup dien je rekening te houden met breedte van 4 personen. Dat zorgt ervoor dat CP zelf 1,2 meter lang moet worden. Smaller kan dus niet, of 3e en 4e player moeten flink draaien, maar dan kijk je slechter op de monitor, zeker met lage kijkhoek van LCD scherm. Vandaar dat het breed is.

Je kan ook niet kast breed maken, dan is ie ook weer niet meer mobiel en past niet door de deur.
Ja precies, in mijn geval moet ie dan 2 meter breed worden :P
Dat is/was wel het voordeel van een ouderwetse crt, dat is zo'n logge bak dat zo'n brede vleugel niet opvalt.
Afbeeldingslocatie: http://www.quarterarcade.com/img/vol3/3353_0_pf.jpg

Maar dan nog een vraag, waarom heb je een mobiele kast nodig? Met een mame kast kom je toch het huis niet meer uit ;) Of ga je er nog 1 bouwen, ik zag al wat meer projecten (dans matten).
[...]

Zie boven. Je kunt niet alles doen, maar als je graag spellen wil doen die 4 players hebben, is het juist weer gezellige bende.

Met 2 afneembare zijpanelen maakt de zaak weer goed, dan is ie smal genoeg, ook als je alleen bent of alleen met je vriend. Hier kun je dan flipperkast spellen spelen met de scherm in verticale stand.
Ik trek graag aan joysticks maar dat klinkt iets te gezellig :o

Het blijft altijd afstrepen want de perfecte kast bestaat niet. Doodzonde dat er geen kleine plasma's bestaan dat zou een hoop schelen. Ik vind dat veel meer crt ogen dan lcd.

Een voordeel is wel dat je dit model vrij snel kunt aanpassen. Een cp die in de gehele kast zit getimmerd daar valt weinig aan te zagen. 1 mobiele en 1 voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:05:
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/4663/imag0032b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/4974/imag0033s.jpg
Hoe staat het eigenlijk met deze?

[ Voor 42% gewijzigd door BARACUS op 09-05-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

BARACUS schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 22:12:
Maar dan nog een vraag, waarom heb je een mobiele kast nodig? Met een mame kast kom je toch het huis niet meer uit ;) Of ga je er nog 1 bouwen, ik zag al wat meer projecten (dans matten).
Omdat ik de kast ZELF meeneem naar mijn lanparty en naar diverse conventies, waarbij ik allemaal ZELF moet optillen. Snap je het al waarom ik graag mobiel wil maken? Anders breek ik nog mijn rug of het past niet in de bestelwagen.
Nog een keer bouwen, maar dan alleen voor de verkoop. Ga niet 2 kasten in huis neerzetten, dat is heel anders dan dansmatten. Het kost ook al genoeg geld.
Ik trek graag aan joysticks maar dat klinkt iets te gezellig :o
Met afneembare CP kan ik dus andere CP's maken met joysticks erin, of CP met trackballs en spinners. Ik hou niet van overgevulde mega-CP die anderen maken. Dat is veel te druk, en het bedient niet lekker doordat joysticks of spinners achterin zitten. En het staat ook niet mooi.
Het blijft altijd afstrepen want de perfecte kast bestaat niet. Doodzonde dat er geen kleine plasma's bestaan dat zou een hoop schelen. Ik vind dat veel meer crt ogen dan lcd.
Er bestaan wel LCD schermen met grote kijkhoek. Die hebben andere techniek dan TN. Dat zit in aantal LCD TV's. Plasma scherm heeft glas en dat maakt ze weer flink zwaarder. Zeker niet handig voor de roteerbare scherm, dan tilt het ook lastig op. Verder is 23 inch ook Full HD en heeft HDMI aansluting. Daarmee kan ik andere dingen op aansluiten en moderne games mee spelen, zoals Streetfighter, in Full HD.
Een voordeel is wel dat je dit model vrij snel kunt aanpassen. Een cp die in de gehele kast zit getimmerd daar valt weinig aan te zagen. 1 mobiele en 1 voor thuis.
Mobiel is modulair. Losse stukken. Maar waarom nog een kast als het spelen hetzelfde blijft? Je kamer wordt alleen maar vol van. Ik ga gewoon mijn kast wat beetje afwerken en dan is ie beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 22:18:
[...]

Hoe staat het eigenlijk met deze?
Nog niet veel verandering. 't vrouwtje wilde graag een terrasje hebben dus ben de afgelopen weken druk bezig geweest in de tuin. Hoop snel weer verder te kunnen met mijn kast :)
Pagina: 1 ... 6 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!