Mame arcadekast bouwen

Pagina: 1 ... 10 ... 37 Laatste
Acties:
  • 430.989 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 18:27
sebastius schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:23:
Als je dat slechte scherm een cap-kit geeft is ie weer helemaal tof, als het goed is :) (wel ook weer even helemaal stellen natuurlijk he?)
Tips voor reparateurs die dat willen/kunnen ?
Ik kan wel wat met electronica en solderen, maar met de hoge spanningen die in en om die CRT's lopen en mogelijk geladen condensatoren word ik altijd wat zenuwachtig :P

Mgoed, ik heb 't andere scherm (een Hantarex model onbekend) nog niet helemaal opgegeven, gister pas voor 't eerst aangesloten en een uurtje mee geprutst.

Er komt wel signaal door, als ik namelijk wat aan de potmeters sleutel krijg ik wel een flauwe witte gloed met strepen op het scherm welke veranderd als ik de muis beweeg of de screensaver actief is.
Het is alleen geen helder beeld of iets herkenbaars, maar de beeldbuis krijgt iig spanning en hij ziet blijkbaar ook een input signaal wat doorkomt.

Het kan dus zijn dat 't een kwestie van helderheid, contrast en sync is. Heb alleen de helderheids potmeter nog niet kunnen vinden (heb de handleiding van dat scherm niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Wunk schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:21:
Verder is de originele arcade CRT die er in zit vrij slecht. Flets beeld, verticaal is 't beeld niet stabiel (klapt steeds beetje naar binnen en weer terug tijdens spelen op de kast).
Eigenlijk zou ik dat juist zo laten, dat hoort wel een beetje bij het gevoel.

Ik bedoel, als mensen moeite doen om in mame scanlijnen aan te zetten zodat je LCD scherm er authentieker uitziet, dan is dit toch de holy grail?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
SeatRider schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:44:
[...]

Eigenlijk zou ik dat juist zo laten, dat hoort wel een beetje bij het gevoel.

Ik bedoel, als mensen moeite doen om in mame scanlijnen aan te zetten zodat je LCD scherm er authentieker uitziet, dan is dit toch de holy grail?
Nee, deze CRT is echt slecht aan het worden en bevorderd het spelplezier niet, dus die moet dan echt een setje nieuwe 'caps' of ik moet even m'n andere arcade CRT aan de praat krijgen. Ik heb ook liever een arcade monitor overigens hoor, maar ik ga geen 350 euro voor een nieuwe uitgeven als CRT computer monitoren gewoon gratis uit een container te vissen zijn zeg maar 8)7

Ben iig al even alle Hantarex service en repair manuals langs aan het gaan om te zien wat er mis zou kunnen zijn en waar ik (veilig) aan kan sleutelen zonder mezelf onder hoogspanning te zetten.

Volgens de kerel die de kast en die spare CRT er bij geleverd heeft destijds is deze hantarex CRT een gerepareerd model met een nieuwe/goede capset. Dus of m'n input klopt niet, of het is hopelijk iets kleins zoals een losse soldeerverbinding..

edit Ben er inmiddels achter dat 't een MTC 900 model is, heb ook al een manual gevonden met welke pot wat doet, dus we kunnen van 't weekend even prutsen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Wunk op 10-06-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
Hah, andere scherm werkt nu.

Bleek uiteindelijk een bord met 2 potmeters te missen waar contrast en brightness op zitten. Even de oude monitor geinspecteerd en verdomd: Zelfde model.., bordje losgeschroefd overgeprikt in de andere en kraakhelder beeld :)

edit: even een plaatje ter referentie:

Afbeeldingslocatie: http://files.wunk.net/pics/arcade/arcade1.jpg

Huidige situatie: J-pac, ArcadeVGA videokaart, AMD Sempron 1.4Ghz met 1GB RAM, Windows XP en MameWah als frontend, USB WLAN kaartje er in, 160GB HD

Komt een nieuw controlepaneel op dus (waarschijnlijk die van mameroom) met LED buttons, een I-Pac en een LED USB aansturing icm de LedBlinky software.

Frontend ga ik vervangen door Hyperspin

Komt een setje stereoboxen bovenin en een subwoofer in de kast zelf.

Komt een nieuwe Marquee met een MAME opzet

Het grijs van 't cabinet (achterkant, zijkanten etc) ga ik zwart schilderen (hoogglans ?, ben ik nog niet helemaal over uit) en dan een beetje een klassieke Arcade graphics overlay er op.

Nog even wat verzinnen op de omlijsting van de glasplaat. Het is getint glas met die huidige blauw-zilveren cirkels er omheen, oerlelijk dus dat moet wat anders worden. Maar dat zal dan waarschijnlijk of een nieuwe glasplaat worden (zit er vrij vast op, beetje idee spiegel achterkant) of aan de voorkant beplakken.

Verder komt er nog een coin-mech in, zag een mooie bij Ultimarc staan, dus om 't even af te maken is dat wel zo leuk :)

Ik woon overigens in een maisonette, was nog een beste klus om die kast met z'n 2en de trap op de bocht om te krijgen, de tering wat is dat ding zwaar zeg 8)7 (dat was dus voordat ik door had hoe makkelijk de beeldbuis van 15 kilo er uit kon)

[ Voor 77% gewijzigd door Wunk op 11-06-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:32

MsG

Forumzwerver

Ik zie op marktplaats mensen die een NRI G13 kunnen programmeren. Hebben mensen hier ervaring mee? Of is dit gewoon simpel zelf te doen? Die van mij loopt nog op guldens, maar ik heb liever dat hij euro's slikt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Beste Wunk das een mooi kastje ik heb mijne net bijna helemaal klaar maar ga jij echt aan hyperspin beginnen?
ik heb het geprobeerd maar mij veel te veel werk heb je maximus arcade wel eens gezien?
dat gebruik ik als frontend en werkt als een TI*T :)

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:35
MsG schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 03:26:
Ik zie op marktplaats mensen die een NRI G13 kunnen programmeren. Hebben mensen hier ervaring mee? Of is dit gewoon simpel zelf te doen? Die van mij loopt nog op guldens, maar ik heb liever dat hij euro's slikt.
Hmmm dat vraag ik me inderdaad ook af. Mijn kast loopt nu op duitse marken dat is ook niet zo handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 14:07
Hey tweakers,

Ik ben bezig met mn eigen Mame kast. Het zal nog wel even duren voor ik echt aan de slag ga maar heb wel een vraagje.

Waarom zitten er vaak 2 sets knoppen op de zijkant? 1 knop om te flipperen lijkt me toch genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
Bjorn77 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:27:
Hey tweakers,

Ik ben bezig met mn eigen Mame kast. Het zal nog wel even duren voor ik echt aan de slag ga maar heb wel een vraagje.

Waarom zitten er vaak 2 sets knoppen op de zijkant? 1 knop om te flipperen lijkt me toch genoeg?
Je kunt de 2 flippers onafhankelijk bedienen, heb je nooit op een flipperkast gespeeld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
BARACUS schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:43:
[...]

Je kunt de 2 flippers onafhankelijk bedienen, heb je nooit op een flipperkast gespeeld? :P
tja, verkeerd omschreven. Ik bedoel dus 2 knoppen links en 2 knoppen rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:37
Ik ben inmiddels alweer ruim een jaar bezig met mijn eigen kast. Dan een paar maanden niets, dan een weekje vooruitgang. Lekker op mijn gemak. Toch nadert hij nu wel zijn laatste fase. Ik ben nu dan ook op zoek naar side art en een marquee (plexiglas lichtbak). In de US heb je daar een aantal sites voor. Weet iemand in Nederland een plek waar dit te bestellen is?

Even een fotootje om te laten zien wat de status is.
Afbeeldingslocatie: http://forum.arcadecontrols.com/index.php?action=dlattach;topic=104792.0;attach=171103;image

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn eigen cheapass Mame cabinet:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/i601go.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/nvocgk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2mo5nrs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2r3jlzr.jpg

Werkt met bluetooth en Wii controller. En nee, geen mock-up, mame werkt echt met bluetooth op de iPad.

Kosten 2 euro 50 voor de "cabinet".

Alternatief is dit ding voor ca. $170 (inc. Verzendkosten)

Afbeeldingslocatie: http://www.pluckpoint.com/images/newimages/ion-icade-arcade-cabinet-for-ipad_13662.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
ik heb de onderstaande kast (en)
van de kleinste wil ik een mame maken beiden bezitten een neo geo/jamma connector
met een ipac zet je de beide controllers buiten spel...?
wat heb ik nodig als ik beide controllers in de toekomst ook in deze kast wil gebruiken...?

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/3/122286.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/3/122288.jpg

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:37
Ik heb ook een Royal Video tot Mame cabinet omgebouwd. Ik kocht daarvoor een J-pac (dus geen I) en een arcadeVGA videokaart, om de monitor op aan te kunnensluiten. Dat was het eigenlijk. Wat is die grote trouwens mishandeld!

Deze http://www.arcadeshop.de/Audio-Video-ArcadeVGA-3k_964.html en deze http://www.arcadeshop.de/Encoder-J-PAC-v3_799.html

Verder heb ik alle hardware laten zitten. Dan kan ik later eenvoudig de kast weer in originele staat terugbrengen.

En mocht iemand weten hoe ik de koelfan van de monitor kan vervangen, dan hou ik me aanbevolen. Maakt bij mij enorme herrie, maar ik durf niet zo goed bij de monitor in de buurt te komen.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
de grote heb ik zo in deze staat gekocht
moet ooit opgeknapt worden is dus nog in zijn originele staat
de kleine is wel opgeknapt door de vorige eigenaar
komt uiteindelijk allemaal goed

ben nu zoekende naar een jpac om er een mame van te maken
alleen lullig dat je die niet in nederland kunt kopen

heb je fotos van je projectje...?

[ Voor 5% gewijzigd door kimahri op 19-08-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
morgen een hellomat arcade kast ophalen, er it een gewone computer monitor bij maar wil die dan vervangen voor een arcade monitor of een pal tv tje aangezien een tv op scart aangesloten redelijk dicht in de buurt van een arcade monitor komt

eindelijk dan weer een kast in huis, heb het best wel gemist, vooral die oude games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
kimahri schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:21:
de grote heb ik zo in deze staat gekocht
moet ooit opgeknapt worden is dus nog in zijn originele staat
de kleine is wel opgeknapt door de vorige eigenaar
komt uiteindelijk allemaal goed

ben nu zoekende naar een jpac om er een mame van te maken
alleen lullig dat je die niet in nederland kunt kopen

heb je fotos van je projectje...?
Via de UK is toch geen punt, het is 2011 ;)
Ik wacht op mijn Aimtrak light gun van Ultimarc, lekker zombies kapot schieten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
inmiddels vorige week vrijdag een j-pac aangeschaft ie precies eeen week later binnen kwam
aangesloten computertje 4g 500gb dual core geconfigureerd met windows 7 64 bit mame en als frontend hyperspin.
na uren kutten eindelijk beeld.. krijg hem helaas niet scherp dit schijnt door mijn at radion 4000 serie te komen

dus nu ga ik deze dit weekend bestellen

http://www.ultimarc.com/JShopServer/product.php?xProd=2

en dan na het testen zal ik de computer inbouwen dat word nog een klus de stroomkabels zitten behoorlijk in de weg

maar dan is die ook klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
na de j-pac ook de arcade vga kaart binnen
binnen 5 minuten werkte het geheel op een kleinigheid na

heb de laatste mame gebruikt de 64 bit versie
werkt perfect als je het handmatig start met de muis
wil je het mee laten starten met win 7 dan start mame na starten van win 7 gedurende een seconde dan krijg je een melding no driver loaded en eindigt mame....
heel erg raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Zoals ik had beloofd heb ik een filmpje gemaakt van mijn arcade kast,
Killer Instinct Kast met mame en veel meer.

Veel Plezier :) en nog bedankt voor alle hulp op dit forum.

Kast draait dus op J-Pac en fotos staan op pagina 36.

Gegroet,
WaterDraak

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:55

TimvH

Kletsmajoor

Zeker niet slecht! :)

• Bjorn77
Zo ook maar even een foto posten van het absolute beginstadium van mijn kast. Vind het tot nu toe perfect gaan voor iemand die nog geen plank recht kan zagen.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/295bqli.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Bjorn77 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:57:
Zo ook maar even een foto posten van het absolute beginstadium van mijn kast. Vind het tot nu toe perfect gaan voor iemand die nog geen plank recht kan zagen.

[afbeelding]
Jij foto's maken en de persoon op de foto het werk laten doen? :P

• CrystalViriS
BARACUS schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:11:
[...]

Die andere persoon is toch niet bezig aan de kast? :)

Ben benieuwd naar meer updates!

• Bjorn77
BARACUS schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:11:
[...]

Was wel een beter idee geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Bjorn77 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:05:
[...]

Was wel een beter idee geweest :P
Ik maak deze opmerking want het ziet er gewoon netjes recht uit, dus blijkbaar kan hij wel een plank recht zagen. Tenzij de andere persoon alles doet ghehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Ik ben nu bezig met een custom bartopje
Zo gauw al wat onstaat uit mdf zal ik een topic aanmaken :)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:03:
Hier mijn eigen cheapass Mame cabinet:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Werkt met bluetooth en Wii controller. En nee, geen mock-up, mame werkt echt met bluetooth op de iPad.

Kosten 2 euro 50 voor de "cabinet".

Alternatief is dit ding voor ca. $170 (inc. Verzendkosten)

[afbeelding]
Gaaf dat dat de Wii mote werkt op de iPad.
Is de Wii mote de enige fysieke controller die werkt met de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Heeft iemand nog een goed adres voor een slotcutter/schijffrees?
Ik merk nu dat de Amerikaanse versies dus niet gaan passen in mijn 8mm bovenfrees.

Hier verkopen ze wel de goede maar de prijs is behoorlijk hoog met zo'n 28 euro verstuurd.
http://shop.jvl-europe.co...oor%20hout%22/schijffrees

Deze snijdt 1,5mm sleuven maar dan is de vraag of 2mm ook nauw genoeg is? Dan zie ik bij de Karwei een optie voor 20 euro maar die heeft weer geen kogellager geleider :$

Ik snap niet zo goed waarom dit spul zo duur is voor de bovenfrees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
sommige frezen zijn duurder, dan valt die van 20 euro wel mee.

Ik heb nu een hellomat arcade kast die ik aan het opknappen ben.
Alleen zoek ik daar nog de graphics voor de control panel gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
Heb al moeite met het vinden van de juiste kleur T-molding voor een schappelijke prijs (en normale verzendkosten) Daarna ga ik me wel druk maken over de frees.

Nnndoh, het is niet veel maar heb je hier iets aan?
plaatjes Hellomat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Bjorn77 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:11:
Heb al moeite met het vinden van de juiste kleur T-molding voor een schappelijke prijs (en normale verzendkosten) Daarna ga ik me wel druk maken over de frees.

plaatjes Hellomat
Vindt je t-molding.com duur? 6 meter voor zo'n 14 euro shipped besteld.
Op zich is geen enkel onderdeel goedkoop te noemen.

• Bjorn77
BARACUS schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:38:
[...]

Vindt je t-molding.com duur? 6 meter voor zo'n 14 euro shipped besteld.
Op zich is geen enkel onderdeel goedkoop te noemen.
Waar :)

• nnndoh
  • Niet online
Bjorn77 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:11:

plaatjes Hellomat
nee helaas, heb die al , ook de bezel voor over de monitor

• BARACUS
Klokslag 12:34 is ie nog steeds niet wakker :P

Bestel gelijk gratis samples mee, kun je die kleuren ook bestuderen voor eventuele toekomstige projecten.

• Bjorn77
Wel besteld, en idd met een paar sampels erbij. Helaas toch nog 17 dollar verzendkosten :s

Maar ze hebben er wel de kleur die ik zocht.

@ nnndoh is het deze?

Edit: Heb de PDF gedownload en deze is keurig te bewerken, mocht je de bezel in een ander formaat willen hebben en je hebt geen illustrator skills, geef maar even een DM. Ik maak hem zo in de maat die je wilt hebben.

Edit 2, moet leren lezen, deze had je ook al.....

[ Voor 31% gewijzigd door Bjorn77 op 15-09-2011 00:51 ]

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Moet iemand misschien nog een grote crt monitor hebben voor een Arcade projectje? Staat hier op het werk een sony trinitron multiscan w900 (24" ?) die weg moet. Gratis af te halen in Eindhoven! Wel snel reageren, anders gaat ie de kliko in.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:03
W1LL3M schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:30:
Moet iemand misschien nog een grote crt monitor hebben voor een Arcade projectje? Staat hier op het werk een sony trinitron multiscan w900 (24" ?) die weg moet. Gratis af te halen in Eindhoven! Wel snel reageren, anders gaat ie de kliko in.
Ik woon zelf in Eindhoven. Zit er nog een beetje kwaliteit in het scherm, of is hij al behoorlijk opgebrand? Ik stuur je ook even een PM'etje mocht je hier niet kijken.

• BARACUS
Bjorn77 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:20:
Wel besteld, en idd met een paar sampels erbij. Helaas toch nog 17 dollar verzendkosten :s
Hebben ze waarschijnlijk aangepast, mijn bestelling komt net binnen en er zit $15 porto op.
Ik heb toch echt $11,39 afgerekend voor verzenden. Wel sportief dat ze mijn spullen toch hebben geleverd met verlies.

Maandag besteld, nu binnen _/-\o_ Mooie doos met plastic zakken, ziet er goed uit :)

De samples zijn wel grappig, blauw, geel en donker rood zijn echt af te raden omdat ze niet fel zijn qua kleur.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aHjpD.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 15-09-2011 14:59 ]

• nnndoh
  • Niet online
Iemand hier die ook mala frontend gebruikt en mij kan vertellen waarom de lijst met spellen wel normaal op het scherm verschijnt, maar het spel zelf 90 graden gedraaid?
Snap ook niet waarom het gekomen is.

@bjorn77 , heb vandaag besloten een ander control paneel te maken zodat er 6 knopjes per speler oppassen en de spinner van mijn vorige kast
dank voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
BARACUS schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:54:
[...]

Hebben ze waarschijnlijk aangepast, mijn bestelling komt net binnen en er zit $15 porto op.
Ik heb toch echt $11,39 afgerekend voor verzenden. Wel sportief dat ze mijn spullen toch hebben geleverd met verlies.

Maandag besteld, nu binnen _/-\o_ Mooie doos met plastic zakken, ziet er goed uit :)

De samples zijn wel grappig, blauw, geel en donker rood zijn echt af te raden omdat ze niet fel zijn qua kleur.

[afbeelding]
Zijn die kleuren altijd min of meer standaard? De t-molding op mijn Mortal Kombat cabinet kan eigenlijk wel eens vervangen worden omdat ie lelijk is en een stukje mist. Heb al eens gekeken maar vroeg me af of ik wel ooit aan een dezelfde kleur zou kunnen komen. Ben bang iets te bestellen en dan erachter te komen dat de kleur te erg verschillend is. Er is niet zoiets als Mortal Kombat rood of zo. |:(

• BARACUS
MK is 20 oud ofzo, lijkt me geen standaard kleur meer :P
PM je adres, dan stuur ik je 2 stukjes van de rode kleur op :)

[ Voor 45% gewijzigd door BARACUS op 17-09-2011 10:42 ]

• nnndoh
  • Niet online
Mijn schattige hellomat kastje
waarom schattig ? omdat hij maar 1,60 m hoog is en 52 cm breed :D

Hier zie je en monitor bezel van mdf wat ik vandaag gemaakt hebt
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/5958/dsc00146yl.jpg

hier een nieuwe control panel...Hij is wat dieper dan de orginele ( van alluminium )
moet hem nog plamuren enzo

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/5246/dsc00145u.jpg

En dit is de kast waar het allemaal inkomt :)

Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/3778/dsc00144z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
Ziet er leuk uit nnndoh, Die bezel is erg netjes. Kan niet wachten tot mijn kast zo ver is.

Nog hulp nodig bij het tekenen van de nieuwe layout voor het CP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
Hee Baracus, jij nog steeds in dit topic :) ? Leuk dat het hier nog steeds actief bent. Ik ben ondertussen ook bezig met mijn 2de kast. De eerste heb ik verkocht.

Ik wilde nu een slim (32" LCD) model. Redenen zat tegenwoordig, scanlines in emulators doen het geweldig, ruimte in nederland is duur & HD Games zijn gewoon ook leuk dan alleen retro O+

Thema is (Ultimate) Marvel VS Capcom.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-jHpNMSdQzks/Tk-gkvefL2I/AAAAAAAAAmU/4sFEQY7qPuk/DSC02739.JPG

Ik ben al 2 weken aan het wachten tot me artwork van Gameongrafix.com er is. De douane is echt een nekslag, ik kan verder niet veel er aan werken zonder me drilling template voor de control panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Deze topic loopt niet zo snel dus makkelijk te volgen ;)

Ik zag je kast al bij arcadecontrols forum :9~ Ziet er weer goed uit.
Het mooiste is dat je de vrouw zo gek krijgt om voor een 2e keer zo'n groot project te bouwen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
Erg mooi Akira, begin nu een beetje te balen dat ik maar voor een 22inch ben gegaan. Ach ja, kan altijd een 2e kast bouwen ;)

• I_am_akira
Hier nog wat I/O panel fotos

Daar zit voor de linker speler een switch voor analog stick (links of rechts) naar d-pad te switchen
een turbo knop en led

in het midden usb, geluid, bass en headphone en rechts idem switch en turbo voor player 2

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-rwVlzTGfF8o/Tk-glcLVvGI/AAAAAAAAAmc/YjE1txqk1cw/DSC02741.JPG

Die schuif switch zit recht, lijkt net of die scheef is O+
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-j-7rF3fG0aw/Tk-gmT6NVCI/AAAAAAAAAmk/qHmvj62Sk1s/DSC02743.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-RSaGyxlPL9s/Tk-gmAXpZbI/AAAAAAAAAmg/se8hTIsKBF4/DSC02742.JPG
Bjorn77 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:50:
Erg mooi Akira, begin nu een beetje te balen dat ik maar voor een 22inch ben gegaan. Ach ja, kan altijd een 2e kast bouwen ;)
Dank je, ik had 32"genomen omdat ik verticaal niet minder wilde dan me oude 25" 4:3 CRT

Ik heb helaas wel de verkeerde kleur tmolding gehaald en die zaak wil het niet terug nemen, is wel begrijpelijk maar een beetje medeleven... Ik heb dus over 17 meter ongebruikt rood 19mm t-molding als iemand zoekt.

Ik heb denk ik licht rood nodig, Baracus, ik mag zeker niet even 4 sampletjes even lenen om te proberen? Stuur ik het daarna weer terug.

Want me artwork is sinds vandaag door de douane, en kan ik morgen verwachten zeiden ze.

Afbeeldingslocatie: http://forum.arcadecontrols.com/Smileys/default/drinking08.gif

[ Voor 44% gewijzigd door I_am_akira op 21-09-2011 17:18 ]

• Bjorn77
Akira, heb je nou getint plexiglas gebruikt of lijkt het zo?

• BARACUS
I_am_akira schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:03:

Ik heb helaas wel de verkeerde kleur tmolding gehaald en die zaak wil het niet terug nemen, is wel begrijpelijk maar een beetje medeleven... Ik heb dus over 17 meter ongebruikt rood 19mm t-molding als iemand zoekt.

Ik heb denk ik licht rood nodig, Baracus, ik mag zeker niet even 4 sampletjes even lenen om te proberen? Stuur ik het daarna weer terug.

[afbeelding]
Zeg maar welke je moet hebben, dan knip ik er een stukje af.
Jij bent toch van modmybox? Dan stuur ik het naar dat adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
Bjorn77 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:04:
Akira, heb je nou getint plexiglas gebruikt of lijkt het zo?
Ja getint plexi, dat maakt het van dichtbij ook nog eens rustiger om naar te kijken. En maakt zwart echt zwart, de kleuren springen (pop) dan wat meer vind ik ook, meer de arcade sensatie.

Gray, 49% Transmission, transparent, UV absorbent, high-gloss surface, 3 mm

http://www.plexiglas-shop...c14-gt-dic33ry3pgp~p.html

Kwaliteit is echt enorm goed, direct voorgesneden in de maat die je wilt, ik heb er ook 2 stuks gehaald voor de marquee
BARACUS schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:25:
[...]
Zeg maar welke je moet hebben, dan knip ik er een stukje af.
Jij bent toch van modmybox? Dan stuur ik het naar dat adres.
Ja klopt, dat adres. Ik zou graag blauw, en licht rood willen proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door I_am_akira op 23-09-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Voor de zekerheid ook maar paars erbij gedaan want dat is een veel mooiere "blauw". Ook oranje omdat deze roodachtig is.

Je plaatst een foto van de kartonnen koker maar laat vervolgens de artwork niet zien :P Ik ben wel nieuwsgierig naar de kleurcombinatie.

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 23-09-2011 18:29 ]

• I_am_akira
Bedankt!

Of de artwork in de smaak zal vallen weet ik niet. Het is een beetje zoals me eerste kast. Ik heb het nu alleen zelf moeten doen. Ik ben niet een held in photoshop

• Bjorn77
Ik zie niet eens een kartonnen koker ;) Ben zeer benieuwd naar het artwork. Mocht er iemand zijn die hulp nodig is bij Photoshop of Illustrator, geef maar een seintje. Dat is nou iets waar ik heel goed in ben :)

• BARACUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
Mijn T-molding is eindelijk binnen :)

Hier een foto van de sampels die er bij zaten. Denk dat ik na dit project een Bartop ga maken met het chroom, ziet er goed uit.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/21ndq8o.jpg

Transparant valt erg tegen net als paars, blauw en rood. Voor mijn kast (die wit wordt) heb ik gekozen voor licht blauw. Die kleur is weer erg netjes.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2rzzwxf.jpg

@ baracus, de verzendkosten waren inderdaad lager dan gedacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
lichtblauw ziet er ook wel mooi uit zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
en dat bij een strak witte kast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
Deze jongen heeft hem ook in het wit gelamineerd met donkerblauwe t-molding en een xbox 360 geloof ik

Afbeeldingslocatie: http://forum.arcadecontrols.com/index.php?action=dlattach;topic=103207.0;attach=164257;image.

http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=110808.0

Houdt er goed rekening mee dat je lcd en kast en bezel grote overeenkomen, anders krijg je echt een raare verhouding. niet meer dan 4 of 5 cm rand links en rechts van het lcd

[ Voor 24% gewijzigd door I_am_akira op 27-09-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
Hoera I-pac binnen. Ik was bezig met een keyboard hack, maar dat loopt niet zoals ik wil. Een geschikte gamepad had ik ook niet voor handen dus dan maar een I-pac.

Even een vraag, hoe dik moeten de draden zijn voor de controlers? Zat te denken aan 0.5mm of misschien een oude netwerk kabel, heb ik gelijk een paar kleuren erbij :D

Wat hebben jullie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
beste wat je kan doen houd et ook netter

is utp kabel

dan loopt er 1 dikke kabel door je kast naar 1 set van b.v. 8 knoppen nu kan je dus elke ader voor 1 knop gebruiken

de ground kabel zou ik daisy chainen dus 1 kabel voor zowel je sticks als je knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
Zo weer iets verder met de kast. Nu de grondverf erop en dan aan de binnenkant verder

De kast met alle platen er op
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/28qyaon.jpg

Lade voor het toetsenbord
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/34ifprm.jpg

De achterkant, meet freesfoutje in de sleuven voor de koeling
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/1zxlfv6.jpg

Kan niet wachten tot ik de monitor er mooi in heb gekregen.... en de rest natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
Ziet er goed uit !

Ik heb nu net de bekabeling van de control panel afgerond

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-fUj1UJoq--E/To1fARtareI/AAAAAAAAAwg/s80D1caoUNw/s640/DSC02872.JPG

De Pcboardjes zijn van Madcatz fightpads, ik heb de usb kabel er af gesoldeerd en er pinnetjes geplaatst en stekkers aan de usb kabels gemaakt. En een lpt poort voor de pinout voor diverse functies die de kast in gaan.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-oYP0rS2SdzY/To1fBz-OA3I/AAAAAAAAAww/AvHpjQF-vM4/s640/DSC02876.JPG

Nu is het wachten op me t-molding en nog wat kleine tweaks die ik in me hoofd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
Dat ziet er erg gaaf uit Akira. Het is ook niet de eerste kast die je maakt (de eerste zag er ook fantastich uit). Ik zat aan UTP te denken voor het aansluiten van de sticks maar heb een voorraad 0,5 mm gevonden in 3 kleuren, gaat vast goed komen. Even een bult tyraps erlangs en het is ook weer netjes.

ff vraagje Akira, waarom heb je het artwork uit amerika laten komen? is het daar zoveel goedkoper? of krijg je het op maat gesneden opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
De beste zaak op gebied van artwork printen is wel gameongrafix.com , die heeft de meeste ervaring met lamineren en manieren van printen. De marquee kan je daar op speciaal materiaal laten printen dat voor lichtborden en neon reclames geschikt zijn. De control panel artwork krijgt een laat antikras er overheen dat enorm duurzaam is tegen geweld van je handen en bierflesjes of nagels. Die coating word ook gebruikt voor kogelvrij glas geloof ik.

Er zijn wel andere zaken die precies zo doen, maar support is ook erg belangrijk, mijn sideart was ik ontevreden over 1 kant omdat er een paar putjes in zaten , en de andere kant vond ik de skin tone van een dame niet goed genoeg. En nu doet die ze gratis opnieuw _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
weten jullie bij welke zaak online je het makkelijkst 0,5 draad koopt en krimp connectoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Njay schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:45:
weten jullie bij welke zaak online je het makkelijkst 0,5 draad koopt en krimp connectoren?
Onderaan (tekstlijst) staan meerdere kleuren. Goede kabel op een spoel dat een tikkie stug is, blijft daardoor goed op zijn plek zitten als je deze buigt.

http://www1.conrad.nl/scr...krumennavi=&cachedetail=#

Krimpconnectoren hebben ze ook. Google even voor de kortingscode van 5 euro.
30 euro kopen, 25 euro totaal = gratis verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
je link doet het niet... :)

ik zat al te zoeken maar dan kom ik op accu kabel uit 0,5 mm ... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Echt een verschrikkelijke website als je wilt linken of iets wilt bookmarken, altijd klagen over cookies. De link werkte hier prima gisterenavond.

Zoek naar LIY-H05 V-K dan krijg je alles te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
Goed, wou mijn monitor (22inch Samsung) demonteren zodat ik morgen aan de slag kan met de bezel.

Serieuz, 3 schroeven en dat is alles 8)7. Ook de aansturing voor aan/uit en de instellingen zitten al met een lange kabel vast, valt niets aan te tweaken.... nou ja op tijd naar bed dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
Bjorn77 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:06:
Goed, wou mijn monitor (22inch Samsung) demonteren zodat ik morgen aan de slag kan met de bezel.

Serieuz, 3 schroeven en dat is alles 8)7. Ook de aansturing voor aan/uit en de instellingen zitten al met een lange kabel vast, valt niets aan te tweaken.... nou ja op tijd naar bed dan maar.
Waarom zou je de monitor demonteren? je kan het beste de vesa aansluitingen gebriuken van de behuizing en hem op die manier vastmaken. met een plank er achter en 4 gaatjes.

De bezel zou je inderdaad van mdf kunnen maken, maar wat ook erg mooi is is een dik plexi ervoor, waar de monitor komt aftapen , de rest er om heen zwart vervfen aan de binnenzijde. Eventueel verf je de bezel van de monitor ook even zwart en dan zet je het voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
+1 voor zo'n bezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
Ik had de binnenkant eruitgehaald omdat ik de monitor in een plaat mdf ga zetten. Heb hem strak uitgezaagd en ga hem morgen met vuller strak trekken. Dit netjes schuren, zwart lakken en dan een plexiglas plaat ervoor.

foto's volgen... de kast staat niet thuis dus kan dat nu niet doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bjorn77 op 12-10-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
vorige week een arcadevga agp kaartje via ebay aangeschaft, is ie fake :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
nnndoh schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:47:
vorige week een arcadevga agp kaartje via ebay aangeschaft, is ie fake :(
je kan nog soft15khz gebruiken :)

anders heb ik nog een oude 6600gt die je zou kan ophalen die draait soft15khz prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ik heb soft15khz draaien op een monitor die ik vandeweek in belgie heb gehaald
alleen weet ik niet zeker of het nou een arcade monitor is of een normale
kwam geloof ik uit een gokmachine, wel met een vga aansluiting
Ik krjg geen out of range melding ofzo, beeld overlapt mekaar alleen en kan geen resolutie lager dan 640 x 480 kiezen
heb er nu weer een radeon 4650 hd erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
Ik weet niet of dat nu nog zo is, maar niet elke driver is geschikt voor soft15khz geloof ik.

daarom kan je sommige resoluties missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Noodkreet:
Ik ben een mamekast aan het bouwen voor m'n broertjes verjaardag (nog enkele dagen te gaan), maar helaas worden m'n joysticks en knoppen maar niet geleverd. Kennelijk is versturen vanuit Engeland tegenwoordig niet iets wat vanzelfsprekend soepel verloopt.

Is er iemand in de omgeving Arnhem die minimaal 1 joystick over heeft, zodat ik dan toch in ieder geval een werkend kado heb (dan maar voor 1 speler :'()? Ik vind het een beetje duur om een hele set extra aan te schaffen bij een Nederlandse webshop, terwijl m'n spullen al ergens anders betaald en onderweg zijn.

Dus als ik een joystick (heb zelf nog wel wat knoppen eventueel) van iemand mag lenen, of je hebt bijvoorbeeld zo'n dealextreme ding liggen die ik voor weinig geld kan overnemen: PM me even! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
op marktplaats staat 1 joystick te koop met zo'n rode bal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jochem_ schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:30:
Noodkreet:
Ik ben een mamekast aan het bouwen voor m'n broertjes verjaardag (nog enkele dagen te gaan), maar helaas worden m'n joysticks en knoppen maar niet geleverd. Kennelijk is versturen vanuit Engeland tegenwoordig niet iets wat vanzelfsprekend soepel verloopt.

Is er iemand in de omgeving Arnhem die minimaal 1 joystick over heeft, zodat ik dan toch in ieder geval een werkend kado heb (dan maar voor 1 speler :'()? Ik vind het een beetje duur om een hele set extra aan te schaffen bij een Nederlandse webshop, terwijl m'n spullen al ergens anders betaald en onderweg zijn.

Dus als ik een joystick (heb zelf nog wel wat knoppen eventueel) van iemand mag lenen, of je hebt bijvoorbeeld zo'n dealextreme ding liggen die ik voor weinig geld kan overnemen: PM me even! _/-\o_
Ik weet niet wat voor joysticks je zoekt, maar a;s dat van die Arcade dingen zijn die je vroeger ook op een MSX had, moet je de eigenaar van deze site eens contacten: http://www.bas-ditta.info/ Die heeft ze waarschijnlijk zo op voorraad liggen, en anders kan ie er met een paar belletje vast wel aankomen. Als je het snel wilt: als je even zoekt staat zijn telefoonnummer en zelfs zijn 06 op zijn site :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Zooi terugsturen naar Engeland kost 8 euro als je bang bent dat je 2 sets hebt ;)
Maar waar heb je de spullen gekocht? Ultimarc of Gremlin solutions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Heb ze gekocht bij ultracabs. Maar de setjes bij de webshops hier in NL hier zijn dusdanig veel duurder dat ik liever die uit Engeland hou. Maargoed, daar ben ik dus nog steeds op aan het wachten. Ellendig, zaterdag moet alles af zijn.

Die van marktplaats had ik ook gezien (met die roze bal?) bedankt. Is in Noord-Holland, eind uit de buurt.

@The Eagle: Nee, jij hebt het over die niet-demontabele ouderwetse The Arcade joystick van Suzo. Made in Holland. Helaas zijn die dingen niet van hun behuizing te scheiden (al geprobeerd, heb hem zelf liggen).

[ot]
Bas en MSX... dat klinkt als Bas Kornalijnslijper. Volgens zeggen had die ooit een vriendin met de naam Sonja Bierenbroodspot. Gelukkig heeft hij - aan de url van z'n site te zien - een ander gevonden, want die trouwkaart had formaatje A3 moeten zijn...
[/ot]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jochem_ schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:25:
Heb ze gekocht bij ultracabs. Maar de setjes bij de webshops hier in NL hier zijn dusdanig veel duurder dat ik liever die uit Engeland hou. Maargoed, daar ben ik dus nog steeds op aan het wachten. Ellendig, zaterdag moet alles af zijn.

Die van marktplaats had ik ook gezien (met die roze bal?) bedankt. Is in Noord-Holland, eind uit de buurt.

@The Eagle: Nee, jij hebt het over die niet-demontabele ouderwetse The Arcade joystick van Suzo. Made in Holland. Helaas zijn die dingen niet van hun behuizing te scheiden (al geprobeerd, heb hem zelf liggen).

[ot]
Bas en MSX... dat klinkt als Bas Kornalijnslijper. Volgens zeggen had die ooit een vriendin met de naam Sonja Bierenbroodspot. Gelukkig heeft hij - aan de url van z'n site te zien - een ander gevonden, want die trouwkaart had formaatje A3 moeten zijn...
[/ot]
Ik bedoelde idd die Arcade ja. Heb er zelf ook nog 4 voor mijn MSX liggen (waarvan 2 door Bas geleverd). Misschien kun je die Arcade tijdelijk even met een convertor plugje gebruiken? Heb je iig iets :)
[ot]
Idd, die Bas ja ;)
Als ik op die Sonja google kom ik overigens wel een hyves profiel tegen waarvan ik vermoed dat gezien de foto de leeftijd wel overeenkomt. Dat past achter prima op een A4'tje. Maar mensen kunnen ook afvallen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Probleem opgelost!
De doos met controls is zojuist aangekomen. Nu stressen en hopen dat alles ook inderdaad in m'n reeds voorbereide panel past!
The Eagle schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:50:
[ot]
Dat past achter prima op een A4'tje. Maar mensen kunnen ook afvallen ;)
Haha, afvallen, dan begreep je mij verkeerd!
Ik had het niet over de omvang van de persoon, maar de naam Sonja Kornalijnslijper-Bierenbroodspot. Zou me ook een handtekening geworden zijn die niet in het standaardhokje past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Jochem_ schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:25:
Kende ik nog niet. Zijn dit soort China buttons/sticks nu redelijke kwaliteit of merk je duidelijk het verschil met de bekende merken?

Ik zit nu ook te neuzen naar wat nieuwe buttons maar het valt me allemaal wat tegen. Happ en huismerk groovygamegear hebben te dunne knoppen en daardoor teveel speling. IL zijn de perfecte knoppen zonder speling met superieure kleur maar ze zitten onder de rare krassen en vegen, volgens de shop normaal :/

Ik heb nu een Yenox en een no-name in bestelling staan, hopelijk een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ultimarc arcadevga'tje 3 dagen geleden besteld, vandaag al in huis :)
morgen ff bij alternate een i5 upgrade setje halen en dan zien of ik deze monitor ( arcade monitor, weet het nog steeds niet ) hou, of maar voor een tv gaat
want elke keer spring het scherm terug naar zijn standaard waarden zodat je rondom het scherm een zwart rand krijgt , en die knoppen ervoor reageren al lekker traag of amper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
BARACUS schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:02:
Kende ik nog niet. Zijn dit soort China buttons/sticks nu redelijke kwaliteit of merk je duidelijk het verschil met de bekende merken?
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, behalve wat je in een echte arcadehal vindt (vond..). Maar ik vind het voor thuisgebruik zeker wel toereikend.

Voor een goede 30 euro heb je immers een set met 2 josticks, 14 buttons (kleur naar keuze) + 2 startbuttons (wit 1P/2P). Dat is dan al inclusief verzending naar NL. Eigenlijk kun je je geen buil vallen aan zo'n aankoop, tenzij het ECHT onbruikbare rommel zou zijn, en dat is het in mijn ogen niet.

De 14 buttons zijn zonder losse microswitch, wat je een nadeel kan vinden. Ze 'klikken' alleen bij het indrukken, bij het terugkomen merk je niet dat het contact weer terugspringt. Een purist zal ze om die reden wellicht wat goedkoop aan vinden voelen, maar als je ze mooi hebt ingebouwd geeft het zeker niet die indruk. Er is inmiddels 2 dagen op gespeeld en ook in de praktijk geen nadelen ondervonden. De 1P/2P startbuttons hebben overigens wel de reguliere opbouw met microswitch. Die zien er ook iets anders uit dan de rest van de buttons. In vond dat niet erg, omdat mijn control panel dusdanig van opbouw is dat de knoppen niet vlak naast elkaar zitten. Bovendien is de kleur en functionaliteit beide ook afwijkend.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/arcade-cp.jpg
klikbaar

Vind het zelf wel een geslaagd project :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ziet er goed uit, zeker een goede optie als je geen gekke bedragen wilt besteden.

Ik heb net een Yenox knop ontvangen. Mooi ontworpen maar een krankzinnig zware microswitch, echt onbruikbaar. Als je de microswitch gaat vervangen is het weer een dure knop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
grappig, dat is een hellomat kastje maar dan compleet. de mijne heb ik uit elkaar gehaald , maar weet nog niet wat ik met de control panel gaat doen, heb liever 6 knoppen per speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Inderdaad een Hellomat kastje. Compleet was hij ook, maar in andere staat dan nu. Het was een video-gokkastje:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/oorspronkelijke%20staat.jpg

Die heb ik leeggehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/arcade-leeg.jpg

Frame aangepast voor de nieuwe 21" Eizo CRT die een collega heeft gedoneerd. Dat was nog een hele klus met zagen, boren, lassen, passen en meten, want ik had een paar millimeter speling. De metalen omkasting van de nieuwe beeldbuis was breder dan de binnenkant van de Hellomat-kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/imag0226.jpg

Dus die eraf gehaald, waardoor alleen de 'oren' nog te breed waren:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/imag0229.jpg

De latten aan de zijkanten van de kast, waar het frame van de monitor op rust, heb ik daarom gedeeltelijk weg moeten halen (rood aangegeven) zodat die bevestigingspunten daar ook tussen pasten:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/arcade-bijzagen.jpg

Maar het metalen frame was eigenlijk wel onmisbaar voor de bevestiging van de demagnetisatiespoelen en de kammetjes die de aquadag aan frame/ground moeten leggen. Dus die maar bijgezaagd en passend vastgelast (altijd handig als je iemand in je omgeving hebt met een kleine metaalworkshop aan huis):
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/imag0242.jpg

Het frame waar de oude CRT in hing was nog steeds een handig ding, zij het met de gaten op de verkeerde plaats, maar dat kan natuurlijk aangepast worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/imag0241.jpg

De resterende stukjes van de latten beter vastgeschroefd, waarna het originele frame er weer in kon, nu met de nieuwe buis:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/imag0251.jpg

Het was wel even reorganiseren om de enorme hoeveelheid PCB's uit die Eizo kwijt te kunnen, en dan ook nog alle verbindingen tussen die printen te kunnen leggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/imag0250.jpg
De hals bleef nog net binnen de achterkant van de Hellomat-kast.

Het control panel met de oude knoppen leggehaald:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/imag0256.jpg

Nieuwe gaten gemaakt (ook lastig, zeker de overlappende), en de nieuwe joysticks en buttons gemonteerd en een kabelboom uitgetekend (gezamenlijke massa voor elk contact kon niet vanwege de cheap-ass keyboard-hack die natuurlijk in een matrix zit):
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/nieuwe-joy-butt.jpg

Artwork doen we natuurlijk ook lekker zelf. In Illustrator een control panel overlay getekend, op basis van de bestaande verlichte Hellomat marquee die iemand anders al eens overgetrokken had, en deze uitgeprint op zelfklevend metallic-papier. Vervolgens deze 2x A4 in de lengte naast en over elkaar geplakt. Met enig handig knipwerk langs de lijnen van de figuren op de tekening zie je bijna de overlap niet meer. Als laatste stap een laag boeklon (transparante plakfolie) voor een egale finish:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/cpo.jpg

Daarna probeer je deze met veel beleid op de juist maat bij te snijden, want de gaten zijn uiteraard ook niet op de halve millimeter gepositioneerd, dus ik heb de tekening enige overlap gegeven. Een paar keer dus op het controlpanel gelegd en wat streepjes gezet en uiteindelijk het mes erlangs. Toen alles op maat was moest het dus hierop op z'n plaats geplakt worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/controlpanel.jpg

De voorzijde heb ik op 200gr papier geprint (ik had maar 1 vel metallic papier) en na het over elkaar plakken van de twee A4'tjes eveneens met boeklon bekleed. Daarna ingespoten met spuitbus-lijm van de Action, evenals het kale aluminium control panel. Volgens instructie op de bus 10 minuten laten indrogen, en daarna gelukkig ook in 1x juist op elkaar geplakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/arcade-cp.jpg
De rand van de overlap is (nu jullie het weten) wel een beetje te zien, want ik had niet zoveel lijnen en figuren dat ik daar mooi langs kon knippen. Hij zit gedeeltelijk onder de 2P-startknop. Als je in de positie staat waarin je aan het spelen bent dan is het overigens bijna niet te zien.

De positie van de buttons heb ik zo gekozen dat er NET nog een rij knoppen onder zou kunnen voor een streetfighter-layout (6-button). Even een snelle photoshop gedaan voor de indruk:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/arcade-cp-6button.jpg

Het is krap, maar volgens tekening moet het kunnen. Mocht dat ooit gewenst zijn, dan ga ik natuurlijk wel een nieuwe overlay tekenen.

Hele project duurde 4 weken, elke doordeweekse dag ongeveer 4 of 5 uur aan besteed en in het weekend soms 10 uur per dag. Laatste dagen ook doordeweeks 10 uur per dag. Is wel rot trouwens, om 3:00 uur 's nachts naar bed gaan en om 5:45 weer de wekker om naar je werk te gaan. 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/arcade.jpg

Draait een AdvanceCD-image van harddisk, met AdvanceMenu en AdvanceMame. Dit in verband met het low-profile desktopje , omdat ik geen full-size PC kwijt kon zonder de printplaten los in de kast te monteren. En de enige desktopkastje dat ik zo had staan was een oude P3-800, dus daar wilde ik met al die emulatie niet ook nog de overhead van Windows bij hebben. Met de huidige light-configuratie zit hij nu wel in 25 seconden (vanaf het inschakelen van de 230V) in het grafisch keuzemenu. Een arcade hoort namelijk geen 120+ seconden te booten (youtube voorbeelden te over...)

Wensen voor de toekomst is een uitgeklede XP-installatie op minimaal een P4, met Hyperspin voor een gelikte interface. Ben nog wel op zoek naar een mooie complete set Emumovies voor de previews. Iemand??

TODO: Muntproever naar Euro's omzetten, extra knoppen (bovenop de kast) bedraden voor config-opties (menu, volume, etc), de computer beter aan de kast vastmaken, evenals de subwoofer/versterker en wat clean-up aan de interne kabelbomen, zijn bij nader inzien een stuk te lang.

[ Voor 12% gewijzigd door Jochem_ op 02-11-2011 21:42 . Reden: aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Top gedaan kerel !

Even over hyperspin op een P4 gaat dit niet soepel draaien mits je een bak geheugen en een goede videokaart gebruikt.

Dan over emumovies.. noem me een moraal ridder maar Circo is super lang bezig om alle video's te maken voor de meeste systemen dus 1 x 22 euro doneren voor een jaar abbo mag dan ook wel :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Moraalridder. :+

Nee, op zich heb je gelijk, maar als ik alleen MAME draai (niet al die andere systemen), een stuk of 20 leuke spellen uitzoek en vervolgens 22 euro (ik dacht trouwens dat het €30 was) voor die paar previews neer moet leggen... Ik vind het leuk om uit oude scrap zo'n kast op te bouwen, en dan valt dat een beetje buiten het gedachtegoed.

Maar als je zegt dat Hyperspin op een P4 ook niet lekker gaat draaien... ;w byebye mooie voornemens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Mame movies zijn via torrent binnen te halen gratizz :P

over hyperspin als je alles uitzou zetten kwa grafische dingen zou et wel moeten draaien zonder alle fireworks erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
jochem, je hebt me weer een paar ideetjes gegeven voor mijn hellomat kastje, al zit ik zelf te denken om voor de control panel gewoon ook schoolbord folie te gebruiken wat hier al eerder is gepost.
maar wat jij hebt gedaan is ook interessant.

heel toevallig had ik bij deze kast ook een eizo monitor erbij, maar wil toch voor een echte arcade gevoel gaan /
en omdat ik veel instel problemen heb met de huidige arcade monitor( niet die eizo), wil ik voor een tv gaan.

Ik heb nu een leuk amd upgrade setje van alternate met 8 gig geheugen zo op een plank geschroeft ( met afstandhoudertjes ) en een arcadevga 3000 kaartje van ultimarc, en de spelletjes lopen als een trein

mijn control panel is al aangepast voor 6 knoppen, en voorlopig gebruik ik nog de joysticks en knoppen van mijn vorige kast.

oh, en mijn voor keur van frontend is nog steeds gameex, al is mala ook wel een goed alternatief

[ Voor 5% gewijzigd door nnndoh op 05-11-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Wat is schoolbord folie? Met die zoekterm vind ik niks terug in dit topic. Enneh, foto's!

Over 'het arcade gevoel' en die Eizo: ik heb expres geen TFT genomen om die reden. Maar met die Eizo kun je het gevoel zo echt maken als je zelf wilt. Focus kun je iets terugdraaien, en met bijvoorbeeld AdvanceMame kun je ook allerlei schaduwmaskers emuleren (de extra resolutie heb je immers beschikbaar).

Het is net-niet een echte ouderwetse arcade-monitor, maar dat is jouw idee van een TV gebruiken evenmin. Ik vind het voordeel van een VGA CRT dat het zonder instelproblemen altijd gelijk werkt, en ik zie het voordeel van een TV gebruiken dan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
omdat een arcade monitor een omgebouwde tv is,in principe
dus met een tv kom je het dichts bij het arcade gevoel als het gaat om 15khz en resoluties
gister dus een tv gehaald, en vandaag met succes een vga - scart kabeltje in mekaar geflanst en kan nu dus alle resoluties onder 640x480 aan in combinatie met de arcadevga kaartje

dat metallic folie wat je gebruikt hebt is gewoon nergens in rotterdam te vinden :s, dus maar een paar vellen metallic kleur a4 vellen gehaald en lijm in een spuitbus.
Ben een beetje met illustrator aan het knutselen, nog zonder veel geluk

heb zelf ook geen last van instelproblemen met de tv en de kabel die ik heb gebruikt, het zit ook met een voedings kabeltje aangesloten op de computer zodat ie theoretisch overschakeld naar de scart als je de computer aanzet..
theoretisch, want hij werkt nog niet bij mij :)

[ Voor 19% gewijzigd door nnndoh op 09-11-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Jochem_ schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:13:
Wat is schoolbord folie? Met die zoekterm vind ik niks terug in dit topic.
Vroeg ik ook nog... :)
nnndoh schreef op woensdag 09 november 2011 @ 00:45:
dat metallic folie wat je gebruikt hebt is gewoon nergens in rotterdam te vinden :s,
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=532568
Dit is overigens NIET degene die ik gebruik, maar het zou redelijk overeen moeten komen en ik ken mensen die deze hebben gebruikt. Na het afdrukken (laserprinter) niet gaan lopen vegen en proberen met de vingers af te blijven tot het boeklon eroverheen zit.
dus maar een paar vellen metallic kleur a4 vellen gehaald en lijm in een spuitbus.
Dat gaat ook prima, zo heb ik de voorzijde gedaan (zelfs op wit A4 200 grams, wat iets te dik was omdat het moet overlappen).
Ben een beetje met illustrator aan het knutselen, nog zonder veel geluk
Beetje crea bea zijn, en eventueel wat beginnetjes van internet plukken. Er zijn veel voorbeelden in Illustrator. Ik vond het gaaf om het thema van de marquee van de kast te volgen. In het algemeen vind ik dat een arcadekast een 80's uitstraling moet hebben. Dat maakt het voor een bèta al makkelijker om creatief te worden (8>

Dan even terugkomend op de kwaliteit van de controls van ultracabs... Alles bevalt nog prima, maar je zou na anderhalve week toch dit niet verwachten:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/imag0145.jpg
(klikbaar)

De machine is zelfs nog minder gebruikt dan je zou denken, omdat m'n broertje te druk is met andere dingen (nieuw huis gekocht) en dus maar af en toe speelt. En zo'n startknop druk je toch ook niet meer dan, zeg, 1 keer per spel in.
Even kijken wat ze bij ultracabs op mijn mailtje te zeggen hebben :>

[ Voor 11% gewijzigd door Jochem_ op 09-11-2011 09:20 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Dat effect herken ik van andere Chinese producten. De lak hecht totaal niet aan dat gladde plastic en wrijf je er zo af.

Ik ben vorige week een beetje gek geworden na het zien van led knoppen.
Deze komen eraan om eens te testen, verschillende kleuren.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqMOKjUE3qGC0(t9BO!2WHhDU!~~0_12.JPG

Ook nog zo'n seimitsu, heeft een doorzichtige plunger en kun je dus modden met een led.

Afbeeldingslocatie: http://www.lizardlick.com/assets/images/seimitsu/pushbuttons/ps14gn/ps14gnc_w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:11

ToCuS

It begins in the brain!

Het blijft in mijn ogen wel stoer om zo'n ding te maken en te hebben..
Pagina: 1 ... 10 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic gaat enkel over het bouwen van een arcadekast en al wat daar mee te maken heeft (in functie van CaseModding). Voor het verkopen gebruik je maar een van de vele site's die je spullen te koop laten aanbieden, hier zien we het als spam, arcadekasten te koop aanbieden is dus niet gewenst en zal bestraft worden, ook hierop reageren zal navenant bestraft worden!